Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Verwijderd
*knip*
Het is hier geen HK
[ Voor 48% gewijzigd door tweakduke op 24-01-2021 12:36 ]
Mijn verwoording was ook scherper dan bedoeld.Drardollan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:04:
[...]
Ik probeerde het ook niet als feit te brengen, mocht je dat wel zo gelezen hebben dan was dat niet mijn bedoeling.
Het zou uit de verkeersdata wel te halen moeten zijn, denk ik. Als het over een paar dagen ook qua gemiddelden afneemt of niet.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
ijdod schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:09:
[...]
Mijn verwoording was ook scherper dan bedoeld.
Het is 1 van de meest lastige maatregelen om te meten (samen met mondkapjes). Ik ben benieuwd of het meetbaar is en of je het dan ook nog aan de maatregel kan relateren.Het zou uit de verkeersdata wel te halen moeten zijn, denk ik. Als het over een paar dagen ook qua gemiddelden afneemt of niet.
Ik weet wel dat het in de Nederlandse cultuur zit om de eerste paar dagen als een kleuter te stampvoeten en heel stoer de regels te omzeilen. Over enkele dagen is de situatie normaal en is de scherpste emotie eraf en volgen we het stiekem goed op. Net als met de mondkapjes, op 1 december werd er gestampvoet en ondertussen is het doodnormaal voor zo’n beetje heel Nederland.
Van gisteren is al duidelijk dat er zo goed als geen verkeer was volgens de ANWBijdod schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:09:
[...]
Mijn verwoording was ook scherper dan bedoeld.
Het zou uit de verkeersdata wel te halen moeten zijn, denk ik. Als het over een paar dagen ook qua gemiddelden afneemt of niet.
Ik las dat er ook redelijk wat protesten waren in het land en ik snap dat wel...
Het is imho wel zorgelijk dat de regels die eigenlijk flankerend zouden moeten zijn nu steeds belangrijker lijken te worden. Eerst was het thuiswerken, afstand houden en weinig bezoek. Om dat extra kracht te geven, sluiten we het PO. Als dat onvoldoende is stellen we een avondklok in en als daar protest tegen zou kunnen komen, gaan er preventief fouilleren.
Het is straks niet meer mogelijk om het verband van de maatregelen met het werkelijke probleem te zien.
Plat: hoe helpt preventief fouilleren tegen overbelasting van de zorg.
Waarschijnlijk wel. Ik denk dat een redelijk groot aantal mensen nog wel kan worden overtuigd van de avondklok als maatregel. Het is wel veel onduidelijker wat de maatregel moet bijdragen. Ja, het principe misschien maar de mate van effect is dat niet.
Bovendien is het een vrij zware generieke maatregel die iedereen treft terwijl het beoogde effect slechts voor een kleine groep een verschil maakt.
Naar mijn mening is dit ook de eerste maatregel die moet worden opgeheven zodra dat kan.
Ik zit al veel thuis en al heel lang, opdrachten zijn in gevaar of reeds verloren en wat er is vergt heel veel extra aandacht. Ik ben zelf behoorlijk voorzichtig en denk goed na over wat ik doe, en dat is dan bovenop de maatregelen. Ik zag circa 1 maal in de week een vriend, dat kan nu dus ook niet meer.
Niet. De compliance met de maatregelen is langzaam een doel op zich aan het worden.blissard schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:26:
Plat: hoe helpt preventief fouilleren tegen overbelasting van de zorg.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Bedankt dan alvast, voor het "mooi" vinden van de volgende maatregelen die zullen komen en het voor normale mensen nog wat beroerder maakt dan waarschijnlijk noodzakelijk was geweest.Mrjraider schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:24:
Gisteren dus de eerste avondklok, ik zag al twee "anti avondklok" feestje op Instagram langs komen.. Ik vind het wel mooi.. een vrij heftige maatregel (ik citeer Rutte: die we niet willen invoeren maar toch nodig is) word op allerlei fronten genegeerd.
Ik las dat er ook redelijk wat protesten waren in het land en ik snap dat wel...
Het gaat hier altijd maar over feestjes maar ik vraag me af of dat niet slecht een deel van het verhaal is en dat ook reguliere visite een (relatief grote) rol speelt. Ook N=1 of N="aantal buren" maar ik zag hier in de buurt bij redelijk wat huizen met grote regelmaat allerlei visite zowel doordeweeks als tijdens het weekend. Los van dat je het kan zien als je tijdens het langs lopen een beetje naar binnen kijkt is het ook te herkennen aan het aantal vreemde auto's in de buurt. Sinds vrijdagavond is dat niet meer zichtbaar in de avonduren en ook overdag niet.Drardollan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:43:
[...]
Dus mijn conclusie (wederom N=1) is dat het hier wel werkt, als je als werking ziet dat er bijna niemand op straat is. Mijn vermoeden is echter dat men vroeger op de dag begint met hun feestje of dat men lekker blijft slapen, en in dat opzicht ben ik absoluut niet overtuigd van het nut van een avondklok.
Zowel gisteravond rond elf uur als vanmorgen net na acht uur waren er nul vreemde auto's in de buurt dus tenzij mensen op de fiets/lopend komen is er (N=1) hier in ieder geval vooralsnog geen sprake van 'massale' logeerpartijtjes.
Sowieso kan ik me niet zoveel voorstellen bij blijven slapen, lijkt mij iets van voornamelijk jongeren waar ouders een stokje voor kunnen steken maar niet iets dat je veel zal zien bij mensen die al wat langer gesetteld zijn (dan komt er vast straks iemand voorbij bij wie dat normaal is in de vriendengroep maar dal zal de uitzondering zijn die de regel bevestigt)
Vraag me ook af waar mensen de tijd vandaan halen om feestjes (veel) eerder te beginnen. Men heeft eerder op de dag geen tijd voor boodschappen,moet perse in de avonduren boodschappen doen, er moet tijdens avondklok gesport/gewandeld worden, de avondklok gooit dat allemaal in de war maar dan is er ineens wel tijd voor feestjes vroeg(er) op de dag

Dat inderdaad. Het schijnt bij sommige figuren nog altijd niet door te dringen dat dit soort maatregelen allemaal niet nodig zouden zijn als iedereen zich aan de eerdere maatregelen zouden houdengekkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:34:
[...]
Bedankt dan alvast, voor het "mooi" vinden van de volgende maatregelen die zullen komen en het voor normale mensen nog wat beroerder maakt dan waarschijnlijk noodzakelijk was geweest.
Degene die het schijt aan alles hebben, en zich nergens iets van aantrekken en gewoon doen wat ze willen, die zijn ervoor verantwoordelijk dat er steeds striktere maatregelen komen.
Mensen hebben het aan zichzelf en hun wangedrag te danken dat er steeds hardere maatregelen moeten komen.
Virussen? Scan ze hier!
Persoonlijk vind ik het onderwijs belangrijker, maar eigenlijk moet elke maatregel ASAP opgeheven.Indoubt schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:28:
@Drardollan
Naar mijn mening is dit ook de eerste maatregel die moet worden opgeheven zodra dat kan.
Zag je die altijd na 21:00? Daar is toch wel een mouw aan te passen? Het is belangrijk dat je wel iets van sociale contacten ziet te behouden, hoe lastig het ook is met alle beperkingen. Voor je geestelijke gezondheid is dat echt belangrijk.Ik zag circa 1 maal in de week een vriend, dat kan nu dus ook niet meer.
Zelf zie ik vooral nog familie (los van klanten/collega’s van het werk, die tel ik niet mee). Het is karig, maar net te doen op die manier.
Het is vooral lullig voor de mensen die zich nu al een jaar lang wel aan de maatregelen houden. Die zitten eenzaam thuis terwijl ze de buren horen feesten, en worden als klap op de vuurpijl gestraft voor het gedrag van de buren.wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:38:
[...]
Mensen hebben het aan zichzelf en hun wangedrag te danken dat er steeds hardere maatregelen moeten komen.
Ik snap heel goed dat je van die machteloosheid vroeg of laat een beetje murw wordt.
Waar zouden al die maatregelen toch vandaan komen...Mrjraider schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:24:
Gisteren dus de eerste avondklok, ik zag al twee "anti avondklok" feestje op Instagram langs komen.. Ik vind het wel mooi.. een vrij heftige maatregel (ik citeer Rutte: die we niet willen invoeren maar toch nodig is) word op allerlei fronten genegeerd.
Ik heb het denk ik bijna een jaar geleden al voor het eerst gezegd, als iedereen de paar simpele basisregels zou opvolgen dan zouden al die extra maatregelen niet nodig zijn. Maar schijnbaar is het gemiddelde IQ in Nederland gelijk aan het IQ van plankton en zitten we hier nu mee opgescheept.
Bericht voor alle overtreders van de regels: Namens alle kinderen die nu in de knoop zitten, bedankt. Namens alle families die moeten rouwen om een verloren dierbare, bedankt. Namens alle ondernemers die hun zaak in rook hebben zien opgaan, bedankt.
Valt een beetje heel veel in de selffulfilling prophecy :-)wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:38:
[...]
Dat inderdaad. Het schijnt bij sommige figuren nog altijd niet door te dringen dat dit soort maatregelen allemaal niet nodig zouden zijn als iedereen zich aan de eerdere maatregelen zouden houden
Degene die het schijt aan alles hebben, en zich nergens iets van aantrekken en gewoon doen wat ze willen, die zijn ervoor verantwoordelijk dat er steeds striktere maatregelen komen.
Wikipedia: Selffulfilling prophecy
Dat is vrij evident. Ik bedoelde vooral over de hele dag bekeken, om te zien of het totale verkeer dus omlaag gaat, of dat het alleen een verplaatsing is naar eerder/later naar huis. In dat laatste geval voegt de maatregel weinig toe; de contactmomenten zijn er dan nog steeds. Overigens denk ik zelf dat dit wel mee zal vallen; ik verwacht een behoorlijk netto afname, eigenlijk.LZ86 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:21:
[...]
Van gisteren is al duidelijk dat er zo goed als geen verkeer was volgens de ANWB
Qua handhaving: Met de kanttekening dat ik me wel degelijk besef dat hier ook al jaren in wordt gesneden en men hoge werk- en regeldruk kent, blijf ik het vreemd vinden dat het standpunt van 'wij gaan niet handhaven' zo makkelijk geaccepteerd wordt (generiek gezien, niet specifiek de avondklok). Ik ben benieuwd hoe de reacties zouden zijn als de zorg zoiets zou zeggen... "coronapatienten? Ja, vervelend, maar die gaan wij niet verzorgen. Wij hebben onze normale patientenpopulatoe".
[ Voor 29% gewijzigd door ijdod op 24-01-2021 11:49 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Wij hebben al sinds mensenheugenis een logeerbed, dat wordt zeer regelmatig gebruikt door familie en vrienden. Familie en vrienden om ons heen hebben dat ook en wij maken er geregeld gebruik van. Geen idee of dat uniek is bij ons, ik heb het altijd heel normaal en vanzelfsprekend gevonden. N=1ninjazx9r98 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:37:
[...]
Sowieso kan ik me niet zoveel voorstellen bij blijven slapen, lijkt mij iets van voornamelijk jongeren waar ouders een stokje voor kunnen steken maar niet iets dat je veel zal zien bij mensen die al wat langer gesetteld zijn (dan komt er vast straks iemand voorbij bij wie dat normaal is in de vriendengroep maar dal zal de uitzondering zijn die de regel bevestigt)
Dat bedoel ik met de cultuur van stampvoetend Nederland. Geen normaal mens is zinloos buiten in de winter, tot het niet mag en dan zijn ze het schijnbaar altijd en worden deze mensen kei en keihard geraakt (eigen woorden van die mensenVraag me ook af waar mensen de tijd vandaan halen om feestjes (veel) eerder te beginnen. Men heeft eerder op de dag geen tijd voor boodschappen,moet perse in de avonduren boodschappen doen, er moet tijdens avondklok gesport/gewandeld worden, de avondklok gooit dat allemaal in de war maar dan is er ineens wel tijd voor feestjes vroeg(er) op de dag
De feestjes veranderen natuurlijk wel, dat is positief. Om 3 uur in de middag zetten de meesten het niet op een zuipen maar pakken een bakkie thee of enkele alcoholische versnaperingen. Dat zal ongetwijfeld bijdragen aan beter afstand houden.
Dat is vooral met dat "protest" volk zo, owh owh owh we willen geen politiestaat, mjah je doet in tussen wel alles om tijdelijk en uiteindelijk een aardig eind in die richting te komen.Vorkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:43:
[...]
Valt een beetje heel veel in de selffulfilling prophecy :-)
Wikipedia: Selffulfilling prophecy
Dat de daling amper heeft doorgezet klopt niet. Van week 53 naar week 1 was er een daling van zo'n 12,5% en van week 1 naar week 2 was er een daling van zo'n 22%. Van week 2 naar week 3 verwacht ik dat het ergens daartussenin zal liggen. Aangezien de daling exponentieel verloopt.Arjan90 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:34:
Hopelijk geldt hetzelfde effect op het terugbrengen van de besmettingen. Want uiteindelijk lijkt het erop dat de daling in de afgelopen 14 dagen amper heeft doorgezet en dat we stabiel zijn op ruim 5.000 besmettingen per dag. Wat nog steeds heel veel is.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Zal ik je eens wat zeggen, het interesseert me ondertussen geen reet meer wat de buren doen en ja daar wordt regelmatig tegen alle regels in 'gefeest' (alleenstaande moeder, puberkinderen, nieuwe vriend voor de moeder en zelden thuis)Stoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:42:
[...]
Het is vooral lullig voor de mensen die zich nu al een jaar lang wel aan de maatregelen houden. Die zitten eenzaam thuis terwijl ze de buren horen feesten, en worden als klap op de vuurpijl gestraft voor het gedrag van de buren.
Ik snap heel goed dat je van die machteloosheid vroeg of laat een beetje murw wordt.
Kom maar op met die strengere regels, dat is hoe wij er ondertussen in staan. Beetje aangedikt maar ondertussen denken wij zoek het maar lekker uit als je zo graag dwars wil doen, het is jullie gezondheid en niet die van ons. (is alleen wel klote voor mensen als @psychodude , @LZ86 en anderen in de zorg maar helaas is dit kennelijk waar "het volk" voor kiest)
De avondklok doet mij niks, wij houden ons er aan (ook zo goed mogelijk aan de rest) en al het gejank er omheen ook niet. Ala Barry Stevens "vooral doorgaan" en dan over een paar weken meer/verder janken dat die lockdown en de avondklok NOG langer moeten duren.
Zoek het maar uit, ik zit prima thuis, vrouw wordt volgend week en drie weken daarna gevaccineerd en wij redden ons wel.
Wordt zelf binnenkort 50 dus zal relatief eerder aan de beurt zijn bij de vaccinaties 60 -18 en dan zij wij weer aan de beurt.
Wij worden er dus niet murw van, eerder het tegenovergestelde.
En ja bovenstaande is aangedikt en je mag er ook een "sarcasme tag" bij bedenken maar ik ben er echt klaar mee al dat gejank en die selffulfilling prophecy. Grow a pair.
Ook zo'n "fraaie"
https://socialmedia-dagbl...gie-social-media-dagblad/
Gelukkig pakken ze daar door, zestien man 750 boete en de huurder voor de rechter.Door de Belgische politie zijn zeventien Nederlanders, allen tussen de 20 en 24 jaar oud, opgepakt. Dit daar zij ondanks de coronamaatregelen samen waren gekomen in een huisje. In Mande-Sante-Marie in de provincie Luxemburg, hadden de jongeren een huisje gehuurd om een feestje te vieren.
Dat is dus precies wat ik wil zeggen: Alsof alle maatregelen gewoon een kwestie zijn van nog een blikje wilskracht open doen. Alles weg rationaliseren, be a man and soldier on. In de praktijk is dat écht anders, want mensen zijn nou eenmaal, euh, mensen.ninjazx9r98 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:06:
[...]
De avondklok doet mij niks, wij houden ons er aan (ook zo goed mogelijk aan de rest) en al het gejank er omheen ook niet. Ala Barry Stevens "vooral doorgaan" en dan over een paar weken meer/verder janken dat die lockdown en de avondklok NOG langer moeten duren.
Zoek het maar uit, ik zit prima thuis, vrouw wordt volgend week en drie weken daarna gevaccineerd en wij redden ons wel.
Wordt zelf binnenkort 50 dus zal relatief eerder aan de beurt zijn bij de vaccinaties 60 -18 en dan zij wij weer aan de beurt.
Wij worden er dus niet murw van, eerder het tegenovergestelde.
En ja bovenstaande is aangedikt en je mag er ook een "sarcasme tag" bij bedenken maar ik ben er echt klaar mee al dat gejank en die selffulfilling prophecy. Grow a pair.
Voor de jokels die een teststraat gaan lopen trashen of ergens een illegaal feestje houden heb ik echt geen respect. *knip*
Deze vergelijking is ongepast.
Ik heb de indruk dat het RIVM dáár echt aandacht aan moet besteden, het bewaken van de mentale volksgezondheid van Nederland begint nu een ondergeschoven kindje te worden.
[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 24-01-2021 12:43 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Opgeklopte verhalen van mensen die doen alsof een paar simpele maatregelen hun hele leven compleet verwoesten. Ja, ja. Nou, als ze dan al een eind aan hun leven maken, expliciet door die maatregelen dan is er toch wel sprake van zeer veel onderliggend lijden wat al ver voor deze 'crisis' is ontstaan. Je zou ze bijna 'dor struweel' gaan noemen. Beetje sarcastisch uitgedrukt, maar zo zie ik het wel.Stoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:13:
[...]
Dat is dus precies wat ik wil zeggen: Alsof alle maatregelen gewoon een kwestie zijn van nog een blikje wilskracht open doen. Alles weg rationaliseren, be a man and soldier on. In de praktijk is dat écht anders, want mensen zijn nou eenmaal, euh, mensen.
Voor de jokels die een teststraat gaan lopen trashen of ergens een illegaal feestje houden heb ik echt geen respect. Maar ik denk niet dat je 'grow a pair' zegt tegen die treinmachinist die morgenmiddag één van de slachtoffers van deze maatregelen tegen zijn voorruit op ziet klappen. Want je weet nooit wanneer bij iemand, onvrijwillig, de stoppen mentaal doorslaan en ze onvoorspelbaar gedrag gaan vertonen.
Ik heb de indruk dat het RIVM dáár echt aandacht aan moet besteden, het bewaken van de mentale volksgezondheid van Nederland begint nu een ondergeschoven kindje te worden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ah, "Stop hitting yourself" argument. Je dicht die demonstranten wel bijzonder veel invloed toe.gekkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:49:
Dat is vooral met dat "protest" volk zo, owh owh owh we willen geen politiestaat, mjah je doet in tussen wel alles om tijdelijk en uiteindelijk een aardig eind in die richting te komen.
Ik denk eerder dat de oorzaak ligt bij die vele mensen die denken braaf te zijn, maar toch eigenlijk niet helemaal zo netjes zijn met de regels. Mensen die weer bot op elkaar staan, want met een mondkapje op kan je toch niets meer overkomen, dat soort dingen. Een hoop mensen zeggen "ja" en doen "nee". De regels zijn voor de buurman en niet voor mij. De viruswaanzinnigen zijn vocaal aanwezig, maar de groep die er echt toe doet zie en hoor je niet.
Ergens moet je Viruswaarheid nog dankbaar zijn, dankzij die lui is elk protest tegen coronamaatregelen bij voorbaat al zinloos gemaakt. Mensen die tegen zijn kan je meteen als wappies of gekkies karakteriseren en daarna hoeft niemand meer naar ze te luisteren. Zelfs Rutte deed zoiets toen hij de suggestie deed in het avondklokdebat dat Wilders een wappie was.
Nee natuurlijk zeg je dat dan niet. Net zoals je dat ook niet zei tegen de machinist voor de pandemie toen er ook mensen voor een trein sprongen. We moeten echt niet doen alsof zelfmoord is uitgevonden als reactie op Corona. En we moeten ook niet doen alsof de treinsporen bezaaid liggen met mensen die nu hun boodschappen een uurtje vroeger moeten doen.Stoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:13:
[...]
Maar ik denk niet dat je 'grow a pair' zegt tegen die treinmachinist die morgenmiddag één van de slachtoffers van deze maatregelen tegen zijn voorruit op ziet klappen.
Geeft die een klap bij de mentale gezondheid van een hoop mensen? Ongetwijfeld!
Moeten we daarvoor maar het land op pauze zetten? Sorry, maar nee.
Wat een misselijkmakende vergelijking weer, dat is totaal iets anders en slaat echt nergens op.Stoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:13:
Maar ik denk niet dat je 'grow a pair' zegt tegen die treinmachinist die morgenmiddag één van de slachtoffers van deze maatregelen tegen zijn voorruit op ziet klappen. Want je weet nooit wanneer bij iemand, onvrijwillig, de stoppen mentaal doorslaan en ze onvoorspelbaar gedrag gaan vertonen.
Overigens las ik in het topic over psychische impact dat er nog geen extra zelfmoorden waren. Dus ook nog eens een hypothetische hyperbool.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het aantal zelfmoorden is vorig jaar niet toegenomen. Dus die vlieger van slachtoffers van de maatregelen die er een einde aan maken gaat niet op. je zoveelste compleet irrelevante punt dus.Stoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:13:
[...]
Dat is dus precies wat ik wil zeggen: Alsof alle maatregelen gewoon een kwestie zijn van nog een blikje wilskracht open doen. Alles weg rationaliseren, be a man and soldier on. In de praktijk is dat écht anders, want mensen zijn nou eenmaal, euh, mensen.
Voor de jokels die een teststraat gaan lopen trashen of ergens een illegaal feestje houden heb ik echt geen respect. Maar ik denk niet dat je 'grow a pair' zegt tegen die treinmachinist die morgenmiddag één van de slachtoffers van deze maatregelen tegen zijn voorruit op ziet klappen. Want je weet nooit wanneer bij iemand, onvrijwillig, de stoppen mentaal doorslaan en ze onvoorspelbaar gedrag gaan vertonen.
Ik speel graag bordspellen in de vrije tijd met de vriendengroep. Dat kan nu niet.
Dus hebben we allemaal tabletop simulator gedownload en doen het via de computer en skype. Is het precies het zelfde als anders? Nee, maar het komt wel verdomde dicht in de buurt.
In plaats van al dat verongelijkte gejank van die groepen kunnen ze ook oplossingen zoeken binnen de regels. Die zijn er namelijk genoeg. Met dat dwarse gedrag hebben ze inmiddels al veel strengere en langere maatregelen voor elkaar.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dit soort doemscenario's schets je al vanaf dag één. Wat was het ook alweer, massale illegale feesten in de zomer? Zodra de functie doemdenker des vaderlands er komt zal ik je voordragen.Stoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:13:
[...]
Voor wat betreft je zelfmoord stokpaardje, er is geen stijging. Niet in Nederland, niet in andere rijke westerse landen.
Corona is een risicofactor maar er zijn ook menen die baat hebben bij rust en minder prikkels wat de huidige situatie brengt. Moeilijk houdt dit elkaar vooralsnog in evenwicht.
Rondom dat laatste trek je iets te snelle conclusies, als ik onderstaand bericht zie.Gonadan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:21:
[...]
Wat een misselijkmakende vergelijking weer, dat is totaal iets anders en slaat echt nergens op.
Overigens las ik in het topic over psychische impact dat er nog geen extra zelfmoorden waren. Dus ook nog eens een hypothetische hyperbool.
Meer kinderen belanden in ziekenhuis na zelfmoordpoging door coronacrisis: ‘Het wordt steeds erger’
Helemaal hypothetisch is die vergelijking dus niet.
[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 24-01-2021 12:38 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
De echte ellende moet nog komen als de maatregelen aflopen, dan breekt de dam. Bedrijven die alsnog gaan omvallen onder de schuldenlast en een ggz die het nog wel druk zal hebben.
Dat maakt de vergelijking niet minder belachelijk.gorgi_19 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:36:
[...]
Rondom dat laatste trek je iets te snelle conclusies, als ik onderstaand bericht zie.
https://www.gelderlander....dt-steeds-erger~a339c4f6/
Overigens had ik een toename op 113 sowieso wel verwacht na al dat gepruts met het niet bereikbaar zijn en veranderen van het nummer. Voorheen kon je niet eens bellen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daartegenover staat ook een voorspelling van een nieuwe roaring twenties.CMD-Snake schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:38:
Ik heb eerder het idee dat we een stuwmeer van misère aan het opbouwen zijn. Al die mensen die nu roepen dat het aantal faillissementen meevalt of het aantal zelfmoorden etc. moeten denk ik nog even wachten voordat ze hiermee tevreden kunnen stellen dat het allemaal wel meevalt. Overigens is zelfdoding maar een uiterste, geestelijke schade die voortsuddert is veel geniepiger en kan over veel langere tijd meer schade aanrichten.
De echte ellende moet nog komen als de maatregelen aflopen, dan breekt de dam. Bedrijven die alsnog gaan omvallen onder de schuldenlast en een ggz die het nog wel druk zal hebben.
* boesOne denkt dat er enorm gepartyd gaat worden zodra het weer kan
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Heel flauw misschien maar dat gaat over pogingen en opnames in het ziekenhuis de andere cijfers gaan over geslaagde pogingen.gorgi_19 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:36:
[...]
Rondom dat laatste trek je iets te snelle conclusies, als ik onderstaand bericht zie.
Meer kinderen belanden in ziekenhuis na zelfmoordpoging door coronacrisis: ‘Het wordt steeds erger’
Doe nou gewoon niet
Maak volgende keer aub een TR aan.
[ Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 24-01-2021 12:45 ]
Niet voor alle maatregelen, maar in directe zin dat nu ook demonstraties zeer beperkt gaan worden heeft deze groep toch wel op z'n naam kunnen schrijven. En in indirecte zin zal dit toch ook wel zorgen voor een vermindering zorgen van het houden aan regels door de groep die zelf niet op die demonstraties aanwezig is, maar het wel "mooi" vindt en er enige sympathie voor heeft. Daar naast haalt het gezuig en gedoe bij herhaling een hoop energie weg die in nuttige zaken gestoken had kunnen worden.CMD-Snake schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:21:
Ah, "Stop hitting yourself" argument. Je dicht die demonstranten wel bijzonder veel invloed toe.
Oh daar ligt in de totale verspreiding het grootste volume (en ik zie en hoor ze wel, buren die nog steeds met familie de deur plat lopen, je zou ze wat wensen in de richting van de "kans-kaart" "Ga direct naar graf, ga niet langs ziekenhuis"Ik denk eerder dat de oorzaak ligt bij die vele mensen die denken braaf te zijn, maar toch eigenlijk niet helemaal zo netjes zijn met de regels. Mensen die weer bot op elkaar staan, want met een mondkapje op kan je toch niets meer overkomen, dat soort dingen. Een hoop mensen zeggen "ja" en doen "nee". De regels zijn voor de buurman en niet voor mij. De viruswaanzinnigen zijn vocaal aanwezig, maar de groep die er echt toe doet zie en hoor je niet.

FTFYErgens moet je Viruswaarheid nog dankbaar zijn, dankzij die lui is elk protest tegen coronamaatregelen bij voorbaat al zinloos gemaakt. Mensen die tegen zijn kan je meteen als wappies of gekkies karakteriseren en daarna hoeft niemand meer naar ze te luisteren. Zelfs Rutte deed zoiets toen hij de suggestie deed in het avondklokdebat dat Wilders een wappie was.
En uiteindelijk zitten we ook na corona nog met hetzelfde soepzooitje en ik heb niet de indruk dat ze op andere vlakken wel redelijk zijn.
Geslaagde pogingen dan niet; maar het aantal pogingen neemt toe. Die waarschuwing ligt er dat er een significante stijging is.ninjazx9r98 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:40:
[...]
Heel flauw misschien maar dat gaat over pogingen en opnames in het ziekenhuis de andere cijfers gaan over geslaagde pogingen.
De opmerking: "Dus die vlieger van slachtoffers van de maatregelen die er een einde aan maken gaat niet op. " is dan ook deels correct; de poging is er wel degelijk.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dan geeft men de optie om alsnog naar buiten te gaan bij geval van spoed en/of andere geldige redenen; houden ze de snelweg niet open...
Zoals de overheid zelf doet met hun berichtgeving van "Als iedereen zich aan de maatregelen houdt dan zijn we er morgen vanaf"?IJzerlijm schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:47:
Mensen blijven voorhouden dat er een makkelijke oplossing is maar dat 'ze' die weigeren te kiezen (want ze zien je graag kapot gaan) is een hele goeie manier om ze verder de ellende in te helpen. Dan is het een ander die jou die ellende aandoet en niet een natuurverschijnsel.
Moet zout niet eerst ingereden worden, voordat het effect heeft? Als er weinig tot geen verkeer is, ga je het zout dus ook niet kunnen 'inrijden'lasharor schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:49:
Viel mij op dat gisternacht het verkeer op de weg substantieel minder was dan de week ervoor. Wat mij ook opviel is dat er naast minder verkeer ook geen wagens op de weg waren om de weg vrij van sneeuw te houden.
Dan geeft men de optie om alsnog naar buiten te gaan bij geval van spoed en/of andere geldige redenen; houden ze de snelweg niet open...
Zie https://www.autoweek.nl/a...trijding-rijkswaterstaat/
Extraordinary claims require extraordinary evidenceStoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:50:
[...]
Zoals de overheid zelf doet met hun berichtgeving van "Als iedereen zich aan de maatregelen houdt dan zijn we er morgen vanaf"?
Gisteravond kwam er alleen een lege bus langs en wat vliegtuigen over.
Ja, eerlijk gezegd dacht ik daar ook aan, desalniettemin zorgt de lockdown in dit specifieke geval wel voor gevaarlijke situaties.gorgi_19 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:51:
[...]
Moet zout niet eerst ingereden worden, voordat het effect heeft? Als er weinig tot geen verkeer is, ga je het zout dus ook niet kunnen 'inrijden'
Zie https://www.autoweek.nl/a...trijding-rijkswaterstaat/
Nou, een van de opmerkingen die een kinderarts in dat artikel maakt is dat ze hoopt dat de scholen snel weer open kunnen zodat het 'normale' leven weer doorgang kan vinden en dat de scholen ook een signaleringsfunctie hebben. Voor een kind wat voor de lockdown al mishandeld werd was er toen al helemaal geen normaal leven, maar werd het ook niet opgemerkt door de school. Ik heb het idee dat kindermishandeling nu meer zichtbaar wordt juist omdat bijvoorbeeld buren wat vaker thuis zijn.gorgi_19 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:44:
[...]
Geslaagde pogingen dan niet; maar het aantal pogingen neemt toe. Die waarschuwing ligt er dat er een significante stijging is.
De opmerking: "Dus die vlieger van slachtoffers van de maatregelen die er een einde aan maken gaat niet op. " is dan ook deels correct; de poging is er wel degelijk.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Jazeker, ik heb het er met wat vrienden collega's ook al over gehad. De eerste echte vrijmibo gaan we los. Hoewel ik niet denk dat er een 'eerste' komt; waarschijnlijk worden de maatregel steeds iets versoepeld. Maar ik ga zeker uitpakken. vrije dagen, meer spaargeld, een koophuis heb ik ook opgegeven de komende 5 jaar dus dat potje voor k.k. ga ik ook aanwenden om het jaar 2020 mee goed te maken,boesOne schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:40:
[...]
Daartegenover staat ook een voorspelling van een nieuwe roaring twenties.
* boesOne denkt dat er enorm gepartyd gaat worden zodra het weer kan
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Er is hier gewoon uitgebreid gestrooid. En ik zag ook berichten langs komen van een chauffeur van een strooiwagen die z'n verklaring liet zien. Dus iig geen landelijk beleid.lasharor schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:49:
Viel mij op dat gisternacht het verkeer op de weg substantieel minder was dan de week ervoor. Wat mij ook opviel is dat er naast minder verkeer ook geen wagens op de weg waren om de weg vrij van sneeuw te houden.
Aha, dus ik ben geen voorstander van bepaalde coronaregels omdat ik Viruswaarheid demonstranten op tv zie. Daarna zou mijn afkeer als sneeuw voor de zon verdwijnen als ik dit niet meer zie op tv? Ik betwijfel het. Uiteindelijk komt de afkeer toch uit jezelf.gekkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:43:
En in indirecte zin zal dit toch ook wel zorgen voor een vermindering zorgen van het houden aan regels door de groep die zelf niet op die demonstraties aanwezig is, maar het wel "mooi" vindt en er enige sympathie voor heeft.
Je moet ook afvragen welke kant we op gaan als demonstraties tegen overheidsbeleid niet meer mogen.
Een reactie die de commentaar sectie van nu.nl waardig is. Al dit soort leuke teksten en meer die daar de revue passeren. Het feit is en blijft nu eenmaal dat de meeste mensen corona zullen overleven als ze het krijgen.je zou ze wat wensen in de richting van de "kans-kaart" "Ga direct naar graf, ga niet langs ziekenhuis").
gorgi_19 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:44:
Geslaagde pogingen dan niet; maar het aantal pogingen neemt toe. Die waarschuwing ligt er dat er een significante stijging is.
Jezelf van kant maken is nog best lastig om het goed te doen. De meeste mensen doen het nog in een opwelling van hun geestelijke nood en heeft de poging weinig kans van slaging.
Mensen die heel depressief zijn doen interessant genoeg geen poging tot zelfdoding, dat komt pas als ze zich ietsje beter voelen en weer iets kunnen ondernemen - vaak als ze net begonnen zijn met therapie/medicatie. Daarom moet je tegenwoordig ook altijd gesprekstherapie krijgen naast antidepressiva.
Dat verklaard niet waarom er naarst een toename van de gesprekken bij 113, ook een toename is van opnames op de kinder ic's (met als oorzaak een suïcidepoging).Yaksa schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:54:
[...]
Nou, een van de opmerkingen die een kinderarts in dat artikel maakt is dat ze hoopt dat de scholen snel weer open kunnen zodat het 'normale' leven weer doorgang kan vinden en dat de scholen ook een signaleringsfunctie hebben. Voor een kind wat voor de lockdown al mishandeld werd was er toen al helemaal geen normaal leven, maar werd het ook niet opgemerkt door de school. Ik heb het idee dat kindermishandeling nu meer zichtbaar wordt juist omdat bijvoorbeeld buren wat vaker thuis zijn.
De maatregelen hebben dan ook wel degelijk effect op de mensen, tot extremis toe.
Die verklaring qua 113 bellen staat op de site zelf:gorgi_19 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:58:
[...]
Dat verklaard niet waarom er naarst een toename van de gesprekken bij 113, ook een toename is van opnames op de kinder ic's (met als oorzaak een suïcidepoging).
De maatregelen hebben dan ook wel degelijk effect op de mensen, tot extremis toe.
https://www.113.nl/actuee...ari-geen-toename-suicides
Tot en met december 2020 is er geen toename van het totaal aantal suïcides in Nederland geconstateerd.¹
Sinds juli 2020 is er wel een toename in het aantal contacten met 113 Zelfmoordpreventie. Deze toename valt tegelijk met de toekenning van de telefoonnummers 113 en (gratis) 0800-0113 (voorheen 0900-0113). Vanaf oktober 2020 is het aantal contacten met 113 Zelfmoordpreventie nog meer toegenomen.
Vind ik heel eng. Dat betekent dat de politie er echt capaciteit op zet om een regel te handhaven die slechts tot doel had naleving van andere regels makkelijker te handhaven. De avondklok is nu een doel op zich geworden en de agenten gaan er volledig op los. Morgen komen daar de handhavers nog bij. Wat zal dat virus nu geschrokken zijn!
alles kan off-topic
Mensen bellen een preventie nummer nog altijd niet voor de lol natuurlijk.Vorkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:02:
[...]
Die verklaring qua 113 bellen staat op de site zelf:
[...]
Zolang je denkt dat maatregelen communiceren met een virus neem ik je niet meer serieus.Ankona schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:03:
Ik lees berichten over 3600 boetes afgelopen nacht voor het overtreden van de avondklok. Ook dat agenten zelf oordelen over of ze een werkgeversverklaring wel terecht vinden (en dan alsnog een boete uitdelen).
Vind ik heel eng. Dat betekent dat de politie er echt capaciteit op zet om een regel te handhaven die slechts tot doel had naleving van andere regels makkelijker te handhaven. De avondklok is nu een doel op zich geworden en de agenten gaan er volledig op los. Morgen komen daar de handhavers nog bij. Wat zal dat virus nu geschrokken zijn!
O ja, want dat zeg ik...Stoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:03:
[...]
Mensen bellen een preventie nummer nog altijd niet voor de lol natuurlijk.
Nog even in cijfers:
https://www.gelderlander....dt-steeds-erger~a339c4f6/
In de knoop
Bij hulplijn 113 Zelfmoordpreventie zien ze een ‘forse toename’ van het aantal hulpvragen. Werden er begin vorig jaar, voor corona, dagelijks zo’n driehonderd gesprekken gevoerd, nu zijn dat er vierhonderd tot vijfhonderd per dag. ,,We moeten alle zeilen bijzetten’’, zegt woordvoerder Scarlet Hemkes. ,,We merken dat het steeds erger wordt.’’
Iets louter "zien" is iets anders dan het mooi vinden en er sympathie voor hebben.CMD-Snake schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:58:
[...]
Aha, dus ik ben geen voorstander van bepaalde coronaregels omdat ik Viruswaarheid demonstranten op tv zie. Daarna zou mijn afkeer als sneeuw voor de zon verdwijnen als ik dit niet meer zie op tv? Ik betwijfel het. Uiteindelijk komt de afkeer toch uit jezelf.
Een kant waar de meesten niet zo graag heen willen inclusief de meeste bestuurders en politici, dus hou je een keer aan de (in mijn ogen) vrij redelijke beperkingen die er nu zijn en die er in het algemeen ook al waren. Want ook pre-corona was er al te opmaat naar steeds vervelendere "demonstraties" dan wel "acties" of hoe je het ook wilt noemen. Er lijkt weinig limiet meer te zitten op wat nog geoorloofd is om ergens aandacht voor te vragen (waardoor er uiteindelijk eigenlijk steeds meer zal verstommen).Je moet ook afvragen welke kant we op gaan als demonstraties tegen overheidsbeleid niet meer mogen.
Vandaar deEen reactie die de commentaar sectie van nu.nl waardig is. Al dit soort leuke teksten en meer die daar de revue passeren. Het feit is en blijft nu eenmaal dat de meeste mensen corona zullen overleven als ze het krijgen.

En of de corpulente opa dat gaat overleven valt nog te bezien, tot nu toe lijken ze mazzel er hebben, aan het gedrag ligt het echt niet.
Maar goed tijd om mezelf eens uit te laten
Ik lees er niet in waarom er ook een toename is van opnames op de kinder ic's (met als oorzaak een suïcidepoging)Vorkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:02:
[...]
Die verklaring qua 113 bellen staat op de site zelf:
Eerst werd er gezegd dat er alleen opgetreden zou worden tegen excessen, en geen fuiken. Ook zou er eerst gewaarschuwd worden.Ankona schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:03:
Ik lees berichten over 3600 boetes afgelopen nacht voor het overtreden van de avondklok. Ook dat agenten zelf oordelen over of ze een werkgeversverklaring wel terecht vinden (en dan alsnog een boete uitdelen).
Instructies bleken alleen anders;
Niet eens met een marge, blijkt uit dit bericht, maar direct vanaf klokslag 21.00 uur.De politie heeft de opdracht gekregen direct te bekeuren en geen waarschuwingen te geven.
En de fuik, die hebben we allemaal op het op de A2 op het nieuws kunnen zien. Maar ook in Rotterdam zijn deze opgezet.
Waarom hebben ze dan vooraf niet direct een zero-tolerance aangekondigd?
[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 24-01-2021 13:13 ]
Kom eens met een bron hiervan dan? Want volgens mij is het complete bullshit. De kinder IC verpleegkundigen in mijn netwerk hebben het dusdanig rustig door het afschalen van de zorg dat ze op de volwassen IC zijn ingezet. Een enorm % van de opnames op een kinder IC is namelijk geplande zorg.gorgi_19 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:09:
[...]
Ik lees er niet in waarom er ook een toename is van opnames op de kinder ic's (met als oorzaak een suïcidepoging)
[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 24-01-2021 13:15 ]
LZ86 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:13:
[...]
Kom eens met een bron hiervan dan? Want volgens mij is het complete bullshit. De kinder IC verpleegkundigen in mijn netwerk hebben het dusdanig rustig door het afschalen van de zorg dat ze op de volwassen IC zijn ingezet.
Dus ik zou het eerder omkeren; heb jij een objectieve bron waaruit blijkt dat dit bullshit is?Dat zegt Károly Illy, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde, kinderarts van Ziekenhuis Rivierenland in Tiel en lid van het Outbreak Management Team (OMT).
Volgens hem is er landelijk ‘een duidelijke toename van het aantal kinderen dat op de ic’s is opgenomen na een suïcidepoging’. ,,Het is het topje van de ijsberg van alle ellende die eronder ligt.’’ Cijfers heeft Illy niet, ,,maar het is echt een noodsignaal dat ik van de hoofden van de ic’s heb gekregen.’’
Ik verbaas me er dan ook al een tijdje over dat de media mensen van vakbonden opvoeren als ware het beleidsmakers die veel in de melk te brokkelen hebben. Maar goed ook dat past wel weer in het afbrokkelen van journalistiek (we lijken steeds meer mensen met een "perskaart" te hebben (en die zich er daarmee graag de status van journalist mee aanmeten), maar het niveau wordt er naar mijn mening niet bepaald beter op).gorgi_19 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:09:
Eerst werd er gezegd dat er alleen opgetreden zou worden tegen excessen, en geen fuiken. Ook zou er eerst gewaarschuwd worden.
Vooral de politie vakbond en de bond van die BOA's worden zo opgevoerd. Wellicht zou iemand er eens een stevig gesprek mee moeten voeren.
Het is wel duidelijk, maar cijfers heeft ie niet...?gorgi_19 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:14:
[...]
[...]
Dus ik zou het eerder omkeren; heb jij een objectieve bron waaruit blijkt dat dit bullshit is?
Illy is wel vaker een beetje van het padje af.
@gekkie Van Essen zat inderdaad deze week bij Op1 met grote woorden. Lik op stuk, tijd van waarschuwen is voorbij etc.
Alleen zo jammer dat ze daar geen half jaartje eerder mee begonnen zijn, met andere maatregelen. Dan had er waarschijnlijk nu minder nodig geweest. In het midden latend wie daar de keuze voor gemaakt heeft.
[ Voor 33% gewijzigd door MikeyMan op 24-01-2021 13:18 ]
Ik heb een netwerk met IC en kinder IC plegen die dit niet meemaken in verschillende grote ziekenhuizen in het land.gorgi_19 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:14:
[...]
[...]
Dus ik zou het eerder omkeren; heb jij een objectieve bron waaruit blijkt dat dit bullshit is?
Jij hebt een stukje uit een brabo blad met een OMT lid wat al vaker compleet draait met wat ie verteld en letterlijk in het stuk staat dan ook:
Cijfers heeft Illy niet
Cijfermatig is wat hij allemaal zegt maar onduidelijk en/of niet aangetoond.
Toename 113 is er wel en niemand zal ontkennen dat er natuurlijk meer psychische problemen spelen.
Ah dat stuk, let wel dat "kinderen" hier vooral "pubers" lijkt te betreffen, ook al laat Illy (of de journalist) dat onderscheid meestal weg. Terwijl het wel vrij belangrijk als je het als input zou willen gebruiken voor het beoordelen van maatregelen. Openen van basisscholen, wat wellicht eerder kan, zal daar weinig invloed op hebben. Het voortgezet onderwijs openen zal een groter probleem zijn, terwijl daar de kans op besmettingen groter lijkt.gorgi_19 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:14:
[...]
Daar naast weet ik niet of het in absolute zin meer pubers zijn die als gevolg van een zelfmoord poging op een IC (of überhaupt in het ziekenhuis belanden), of dat het vooral een relatief gevoel is, omdat er misschien minder pubers om andere redenen nog in het ziekenhuis dan wel de IC belanden).
Dat gekoppeld aan het gevoel dat de heer Illy niet te beroerd lijkt om op gevoelens in te spelen ipv met cijfers te komen (al eerder met z'n pleidooien), hou ik m'n reserves).
Dank je, kon deze niet meer vinden.DutchCommando schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:19:
"Lekker feitenvrij met Illy" wordt het al genoemd. Ja, Illy is wellicht een beetje van het padje af. https://twitter.com/mdradvies/status/1351465024389308418
Toename 113 is er wel en niemand zal ontkennen dat er natuurlijk meer psychische problemen spelen.
DutchCommando schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:19:
"Lekker feitenvrij met Illy" wordt het al genoemd. Ja, Illy is wellicht een beetje van het padje af. https://twitter.com/mdradvies/status/1351465024389308418
Interessant
Zonder de exacte tekst/omstandigheden te kennen zou ik het niet direct eng vinden. Ik heb een werkgeversverklaring zonder restrictie qua dagen/tijdstippen. Zit in de zakelijke mail en teveel moeite om de exacte omschrijving nu op dit moment te checken.Ankona schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:03:
De verklaring die ik samen met een aantal collega's heb is vanwege storing/consignatie diensten en het is onmogelijk in te schatten of en wanneer het nodig is om de deur uit te gaan.
In theorie kan ik er dus misbruik van maken door op de persoonlijke verklaring in te vullen dat ik onderweg ben naar een storing en dan is het niet zo eng als men controle doet of dat op dat moment ook terecht is.
Overigens zit er bij ons ook een mededeling van de werkgever die zo klaar als een klontje is, bij enige vorm van misbruik is het direct einde dienstverband. Zero tolerance.
Als je weet als overheid dat zulke dingen gezegd worden in de media, aan wie ook enige autoriteit gegeven wordt in de ogen / beleving van mensen, dan zou dat juist reden moeten zijn om hier een algemene reactie op te geven. Juist als dit gaat om iets wat het tegendeel is wat je wilt bereiken. Want naast een voorzitter van een vakbond, betrof het ook een burgemeester.gekkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:15:
[...]
Ik verbaas me er dan ook al een tijdje over dat de media mensen van vakbonden opvoeren als ware het beleidsmakers die veel in de melk te brokkelen hebben. Maar goed ook dat past wel weer in het afbrokkelen van journalistiek (we lijken steeds meer mensen met een "perskaart" te hebben (en die zich er daarmee graag de status van journalist mee aanmeten), maar het niveau wordt er naar mijn mening niet bepaald beter op).
Vooral de politie vakbond en de bond van die BOA's worden zo opgevoerd. Wellicht zou iemand er eens een stevig gesprek mee moeten voeren.
Ik heb het Rutte of Grappenhaus in ieder geval niet horen corrigeren
[ Voor 7% gewijzigd door gorgi_19 op 24-01-2021 13:32 ]
Mjah OP1 heeft er nogal een handje van om als mensen met autoriteit niet willen komen, om er dan maar mensen zonder autoriteit neer te zetten en min of meer te doen alsof ze dat wel hebben (niet expliciet maar impliciet). Alles voor "debat" wat geen debat is, "voorlichting" wat geen voorlichting is, "journalistiek" dat geen journalistiek meer is. En ze geven het zelf nog grif toe ook. Tot een volgende bezuinigingsronde dan zullen ze wel roepen dat ze een onmisbaar zwaar journalistiek programma zijn.MikeyMan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:16:
@gekkie Van Essen zat inderdaad deze week bij Op1 met grote woorden. Lik op stuk, tijd van waarschuwen is voorbij etc.
Mjah, ja en nee, enerzijds wil ik ze op zich wel prijzen dat ze het geprobeerd hebben met redelijkheid en zelfinzicht (en ik had ook wel de hoop dat dat zou moeten kunnen lukken), maar het is inderdaad al wel langer duidelijk dat dat er bij een te grote groep onvoldoende in zit. Uiteindelijk een aardige kans dat we als nog eindigen waar landen zoals Spanje mee begonnen.Alleen zo jammer dat ze daar geen half jaartje eerder mee begonnen zijn, met andere maatregelen. Dan had er waarschijnlijk nu minder nodig geweest. In het midden latend wie daar de keuze voor gemaakt heeft.
Maar nu is het echt echt de hoogste tijd om op het stalen ros te springen en van het zonnetje te genieten.
Wikipedia: Henk van Essen
Eerste hoofdcommissaris van de politie
Het gaat om de willekeur van de handhaver. Als een agent of BOA in een rotbui is dan kan ie gewoon zeggen dat je verklaring niet gegrond is en heb je geen poot om op te staan, veel plezier bij de rechter.ninjazx9r98 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:27:
[...]
Zonder de exacte tekst/omstandigheden te kennen zou ik het niet direct eng vinden. Ik heb een werkgeversverklaring zonder restrictie qua dagen/tijdstippen. Zit in de zakelijke mail en teveel moeite om de exacte omschrijving nu op dit moment te checken.
De verklaring die ik samen met een aantal collega's heb is vanwege storing/consignatie diensten en het is onmogelijk in te schatten of en wanneer het nodig is om de deur uit te gaan.
Ik ben wel benieuwd in hoeverre dat juridisch (arbeidsrechtelijk) houdbaar is.Overigens zit er bij ons ook een mededeling van de werkgever die zo klaar als een klontje is, bij enige vorm van misbruik is het direct einde dienstverband. Zero tolerance.
Valsheid in geschrifte plegen uit naam van een bedrijf lijkt mij bij uitstek iets voor ontslag op staande voet.Stoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:34:
Ik ben wel benieuwd in hoeverre dat juridisch (arbeidsrechtelijk) houdbaar is.
Dat is toch wel duidelijk? Fraude plegen uit naam van je werkgever. Logisch dat die daar dan niet langer mee geassocieerd wil worden.Stoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:34:
[...]
Wat DuctchCommando dus ook al zegt.
[ Voor 5% gewijzigd door Yaksa op 24-01-2021 13:38 ]
Het plegen van fraude (want dat is het) is toch echt een misdrijf, en als je daar bedrijfs-papieren voor misbruikt kan ik me zo voorstellen dat een bedrijf niet met dat soort walgelijke praktijken geassocieerd wenst te worden....Stoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:34:
[...]
Virussen? Scan ze hier!
Ja, alleen is de interpretatie van "fraude" dan wel subjectief, dat zal echt aan de situatie liggen.Yaksa schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:37:
[...]
Dat is toch wel duidelijk? Fraude plegen uit naam van je werkgever. Logisch dat die daar dan niet langer mee geassocieerd wil worden.
Wat DuctchCommando dus ook al zegt.
Nou dat valt wel mee. De sancties op misbruik zijn vrij fors.Stoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:38:
[...]
Ja, alleen is de interpretatie van "fraude" dan wel subjectief, dat zal echt aan de situatie liggen.
https://www.rijksoverheid...erklaring-avondklok-nodig
Samenvatting; je kunt beter geen verklaring bij je hebben dan een valse. Valsheid in geschrifte is een misdrijf. Boete categorie vijf (max 87k) en tot 6 jaar gevangenisstraf.
Zal zo'n vaart niet heel snel lopen, maar je kunt beter die 95 euro pakken.
Dat, plus dat het je een strafblad oplevert als je fraude pleegt (valsheid in geschrifte is een van de vele vormen van fraude). Kan je nog jaren last van hebben.MikeyMan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:42:
[...]
Nou dag valt wel mee. De sancties op misbruik zijn vrij fors.
https://www.rijksoverheid...erklaring-avondklok-nodig
Samenvatting; je kunt beter geen verklaring bij je hebben dan een valse. Valsheid in geschrifte is een misdrijf. Boete categorie vijf (max 87k) en tot 6 jaar gevangenisstraf.
Zal zo'n vaart niet heel snel lopen, maar je kunt beter die 95 euro pakken.
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 114% gewijzigd door ZieMaar! op 24-01-2021 15:03 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Day 333, The @SignaalWaarde-podcast edition
— Yorick (@YorickB) 24 januari 2021
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🔴2.347 (41)
🔴Clinic: 1.667 (34)
🔴ICU: 680 (7)
New:
🔴Clinic: 165
🔴ICU: 42
In 🇩🇪: 4#corona #stayhome pic.twitter.com/kEKKwRlqkA
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
165 zkh is wel een verbetering tov afgelopen dagen, hoop dat die nu structureel onder de 200/dag gaat blijven.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Andere reacties hierop zijn dan ook verwijderd.
[ Voor 104% gewijzigd door ZieMaar! op 24-01-2021 15:05 ]
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Verwijderd
Dat zou mooi zijn inderdaad, op dinsdag zal het waarschijnlijk wel weer even boven de 200 schieten. Op de IC verwacht ik dat we deze week structureel onder de 30 zakken. Qua totale bezetting verwacht ik dat we over een week rond de 2.100 zitten.YakuzA schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:24:
[...]
165 zkh is wel een verbetering tov afgelopen dagen, hoop dat die nu structureel onder de 200/dag gaat blijven.
Totaal: 948.933 (+4.891 ivm -33 corr.)
Perc. positief 18 jan - 20 jan: NA%
Opgenomen: 165
Huidig: 1.667 (+34)
Opgenomen op IC: 42
Huidig: 680 (+7)
Overleden: 30
Totaal: 13.540
Die cijfers zijn wel weer gunstig, is ook weer vrij fors lager dan vorige week zondag.Signs schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:16:
Positief getest: 4.924
Totaal: 948.933 (+4.891 ivm -33 corr.)
Perc. positief 18 jan - 20 jan: NA%
Opgenomen: 165
Huidig: 1.667 (+34)
Opgenomen op IC: 42
Huidig: 680 (+7)
Overleden: 30
Totaal: 13.540
Pardon? Agenten die besluiten een werkgeversverklaring niet goed genoeg te vinden?? Dat vind ik bizar.Ankona schreef op zondag 24 januari 2021 @ 13:03:
Ik heb komende week open avond op school, online maar docenten op school, ik mag hopen dat ik zonder gedoe naar huis mag...
Volgens mij is het niet aan de politie om te toetsen of die goed genoeg is.42erik schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:25:
[...]
Pardon? Agenten die besluiten een werkgeversverklaring niet goed genoeg te vinden?? Dat vind ik bizar.
Ik heb komende week open avond op school, online maar docenten op school, ik mag hopen dat ik zonder gedoe naar huis mag...
Je hebt er 1, dus zij hebben het daar maar mee te doen.
Politie toetst dat ook niet volgens mij, het zal vermoed ik wel om vervalste documenten gaan. Daar zijn mensen die het schijt hebben aan de regels namelijk ook al mee bezig, zie ook het (terecht) verwijderde bericht eerder in dit topic.Uthog schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:27:
[...]
Volgens mij is het niet aan de politie om te toetsen of die goed genoeg is.
Alles om vooral maar onder de regels uit te komen....
Virussen? Scan ze hier!
Eens, vervalste papieren zijn helaas een ding.wildhagen schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:31:
[...]
Politie toetst dat ook niet volgens mij, het zal vermoed ik wel om vervalste documenten gaan. Daar zijn mensen die het schijt hebben aan de regels namelijk ook al mee bezig, zie ook het (terecht) verwijderde bericht eerder in dit topic.
Alles om vooral maar onder de regels uit te komen....
Controleren op valsheid is 1 ding, als je gewoon een verklaring van je werkgever hebt gehad en die is correct heeft de politie daar niks van te vinden vind ik.
Klopt, en daar zal de politie verder ook weinig van vinden hoor, daar hoef je heus niet bang voor te zijn gok ik zo.Uthog schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:33:
[...]
Eens, vervalste papieren zijn helaas een ding.
Controleren op valsheid is 1 ding, als je gewoon een verklaring van je werkgever hebt gehad en die is correct heeft de politie daar niks van te vinden vind ik.
Zolang je je werkgeversverklaring terecht hebt (dus geen vervalsing) en je kunt hem op verzoek tonen, mag je gewoon doorlopen.
Virussen? Scan ze hier!
As je het niet eens bent met een boete, dan mag je hem aanvechten. Suc642erik schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:25:
[...]
Pardon? Agenten die besluiten een werkgeversverklaring niet goed genoeg te vinden?? Dat vind ik bizar.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Die "controle op valsheid" kun je dus alleen doen bij de gevallen waar het extreem obvious is, als iemand een geloofwaardige werkgeversverklaring bij zich heeft dan kun je als agent niet even de werkgever gaan bellen.Uthog schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:33:
[...]
Eens, vervalste papieren zijn helaas een ding.
Dus naast de overbelasting in de zorg, krijgen we nu ook een overbelasting bij de rechtbanken.Joris748 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:34:
[...]
As je het niet eens bent met een boete, dan mag je hem aanvechten. Suc6
Als de politie iets niet mag toetsen, dan kan iedereen wel zoiets opstellen. Dan heb je een verklaring en daar moet de politie het maar mee doen toch? Natuurlijk kan een agent besluiten dat een verklaring niet goed genoeg is en dan een boete uitschrijven. Als burger kun je echter bezwaar aantekenen als je van mening bent dat jouw verklaring wél gewoon volgens de regels is.Uthog schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:27:
[...]
Volgens mij is het niet aan de politie om te toetsen of die goed genoeg is.
De werkgever bellen gaat misschien niet, maar je kunt wel gewoon die boete uitschrijven onder het mom van: als jij van mening bent dat de boete onterecht is dan teken maar bezwaar aan. Als ie inderdaad terecht is dan ben je de boete zo weer kwijt.Stoney3K schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:34:
[...]
Die "controle op valsheid" kun je dus alleen doen bij de gevallen waar het extreem obvious is, als iemand een geloofwaardige werkgeversverklaring bij zich heeft dan kun je als agent niet even de werkgever gaan bellen.
Ik denk dat agenten zeker nu het beste net wat harder kunnen zijn en wat vaker het zekere voor het onzekere nemen. Laten zien dat je niet wegkomt met twijfelachtige verklaringen. Dat er dan wat false positives bij zitten is jammer, maar dat werkt wel beter dan te voorzichtig te werk gaan. Zodra mensen door krijgen dat je weg kunt komen met een neppe verklaring wordt het mogelijk dweilen met de kraan open.
[ Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 24-01-2021 15:38 ]
Dat is toch ook hoe het werkt met de "medische verklaring" voor de mondkapjesplicht?SomerenV schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:36:
[...]
Als de politie iets niet mag toetsen, dan kan iedereen wel zoiets opstellen. Dan heb je een verklaring en daar moet de politie het maar mee doen toch?
Vertel mij eens wat er dan zo gunstig is wanneer het enige (dag)cijfer wat gedaald is het aantal gemelde besmettingen is. Dit terwijl het percentage positievo's niet bekend is en het feit dat er op zondag altijd minder besmettingen worden doorgegeven. De rest (behalve het aantal overledenen, maar op dat dagcijfer is geen peil te trekken) stijgt namelijk enigszins door. Het moet veel harder gaan zakken anders dan zitten we nog minstens een jaar aan te klooien voordat de maatregelen afgeschaald kunnen worden..ik222 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:18:
[...]
Die cijfers zijn wel weer gunstig, is ook weer vrij fors lager dan vorige week zondag.
Op welke grond zou een agent het recht hebben om te besluiten dat de verklaring van mijn werkgever "niet goed genoeg" is?SomerenV schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:36:
[...]
Als de politie iets niet mag toetsen, dan kan iedereen wel zoiets opstellen. Dan heb je een verklaring en daar moet de politie het maar mee doen toch? Natuurlijk kan een agent besluiten dat een verklaring niet goed genoeg is en dan een boete uitschrijven. Als burger kun je echter bezwaar aantekenen als je van mening bent dat jouw verklaring wél gewoon volgens de regels is.
[...]
De werkgever bellen gaat misschien niet, maar je kunt wel gewoon die boete uitschrijven onder het mom van: als jij van mening bent dat de boete onterecht is dan teken maar bezwaar aan. Als ie inderdaad terecht is dan ben je de boete zo weer kwijt.
Dat is in mijn ogen absoluut niet aan hem/haar.
Dit topic is gesloten.
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid
Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man
Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!
Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2