Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.023 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:42
Kijk. De politie heeft dus wel mankracht. Dus daar kunnen we de miljarden corona steun en zorgbudget verhoging wel vandaan halen. Wat nou mankracht en budget te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
Metro2002 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:22:
[Twitter]

Normaal zie je nooit politie op de weg om de criminele veel te hard rijders, handheldbellers en ballonnetjes chaffeurs te pakken maar nu kan het blijkbaar niet op.Bizar wat een politiemacht voor zoiets. Waarom kan dit normaal niet voor de zaken die er wél toe doen? Wat een schertsvertoning dit.
Omdat juist door Corona het aantal woninginbraken, zakkenrollers en overvallen op juweliers is afgenomen misschien?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
cvs79 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:44:
Kijk. De politie heeft dus wel mankracht. Dus daar kunnen we de miljarden corona steun en zorgbudget verhoging wel vandaan halen. Wat nou mankracht en budget te kort.
Zal ook wel iets met motivatie te maken hebben, als agent wil je dit natuurlijk hebben meegemaakt. Lukraak mensen tegenhouden >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

MikeyMan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:40:
Iets met de eerste klap is een daalder waard?

Hadden ze godver een half jaar geleden eens moeten doen.
Ja, als er eerder gewoon wat beter was gehandhaafd dan hadden we dit nu niet gehad.

Ik hou me keurig aan de regels maar ik begin me wel langzaam opgesloten en eenzaam te voelen. Ik heb op dit moment even twee honden. Die zijn af en toe een paar dagen bij mij. Helaas gaan ze morgen weer weg.

Aan de ene kant vindt ik dat veel politie op straat een goede zaak is maar waarom kon dat niet eerder bij de eerdere maatregelen. Dan hadden we nu misschien geen avondklok nodig gehad. Het is echt een paardemiddel en ik krijg er langzaam wel een beetje een vieze smaak van in mijn mond.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De politie gaf al aan dat het ten koste gaat van andere taken. Wijkagenten gaan meer 's nachts aan het werk en flink wat rechercheurs gaan weer in uniform de straat op. Er blijft ander politiewerk liggen en overdag is er minder capaciteit om de prioriteiten nu in de avond en nacht liggen. Ik moet nog maar eens zien of ze dit lang gaan volhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:32
Indoubt schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:47:

Ja, als er eerder gewoon wat beter was gehandhaafd dan hadden we dit nu niet gehad.
Als iedereen zich aan de regels/adviezen had gehouden, dan was er helemaal geen handhaving nodig geweest en hadden we dit nu niet gehad.

Ik vind het overigens nog best druk op straat, maar heb natuurlijk geen idee wie hier langskomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Brunniepoo op 23-01-2021 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:00
MikeyMan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:40:
Iets met de eerste klap is een daalder waard?

Hadden ze godver een half jaar geleden eens moeten doen.
En dan? Gaan besmettingen omlaag, maatregelen versoepelen, steekt iedereen elkaar weer aan en kunnen we hetzelfde kunstje nog een keer herhalen. Tot er een bepaald immuniteit of het virus verdwenen is. (1 persoon in de wereld is genoeg om het aan te laten wakkeren (of dier)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
CMD-Snake schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:49:
[...]

De politie gaf al aan dat het ten koste gaat van andere taken. Wijkagenten gaan meer 's nachts aan het werk en flink wat rechercheurs gaan weer in uniform de straat op. Er blijft ander politiewerk liggen en overdag is er minder capaciteit om de prioriteiten nu in de avond en nacht liggen. Ik moet nog maar eens zien of ze dit lang gaan volhouden.
Het zal nu voornamelijk even zijn om de ballen te laten zien, daarna zwakt het weer af omdat er vanaf de andere kant weer druk komt omdat ander werk blijft liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:54

boesOne

meuh

Uthog schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:51:
[...]

Het zal nu voornamelijk even zijn om de ballen te laten zien, daarna zwakt het weer af omdat er vanaf de andere kant weer druk komt omdat ander werk blijft liggen.
Moet ook wel een keer na alle adviezen etc. Als dit niet afgedwongen wordt verliest Rutte helemaal zijn geloofwaardigheid.

Blijf er bij dat thuiswerken ook meer afgedwongen moet worden. Vrijetijd afpakken, dan ook werktijd aanpakken. Hele hordes zitten nog steeds op drukke kantoren.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Keiichi schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:51:
[...]

En dan? Gaan besmettingen omlaag, maatregelen versoepelen, steekt iedereen elkaar weer aan en kunnen we hetzelfde kunstje nog een keer herhalen. Tot er een bepaald immuniteit of het virus verdwenen is. (1 persoon in de wereld is genoeg om het aan te laten wakkeren (of dier)
Ehh?

Ik bedoel dat de pakkans omhoog had gemoeten voor eerdere maatregelen.
De politie heeft geen mankracht. Dit is niks anders dan PR. Misschien wel slim, daar niet van.

Maar het is dit weekend harken voor alles wat er beschikbaar te maken is om de urgentie aan te geven. En daarna veel andere shit laten liggen om de nachten bezet te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Brunniepoo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:50:
[...]

Als iedereen zich aan de regels/adviezen had gehouden, dan was er helemaal geen handhaving nodig geweest en hadden we dit nu niet gehad.
Absoluut, daar ben ik het mee eens. Helaas is er altijd een deel wat dat niet doet. als ze daar eerder streng tegen waren geweest hadden we niet nog strengere maatregelen nodig gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvs79
MikeyMan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:54:
[...]

Ehh?

Ik bedoel dat de pakkans omhoog had gemoeten voor eerdere maatregelen.
[...]

De politie heeft geen mankracht. Dit is niks anders dan PR. Misschien wel slim, daar niet van.

Maar het is dit weekend harken voor alles wat er beschikbaar te maken is om de urgentie aan te geven. En daarna veel andere shit laten liggen om de nachten bezet te krijgen.
Dat ze dan al die niet opgepakte aangiften eens gaan oppakken ipv met 100en langs de A2 te staan. Of nee wacht, daar moeten ze eerst meer agenten en geld voor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
cvs79 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:03:
[...]

Dat ze dan al die niet opgepakte aangiften eens gaan oppakken ipv met 100en langs de A2 te staan. Of nee wacht, daar moeten ze eerst meer agenten en geld voor hebben.
Helaas, die stonden voor deze week in de planning, volgend jaar misschien?
Ik snap dat ze nu moeten handhaven, doen ze nu niks dan ben je het hele draagvlak kwijt.
Vraag is alleen hoelang houden die agenten dit nog vol. Als je nu al hoort dat ze vergeleken worden met NSB'ers. Dat hakt er mentaal ook wel flink in bij die mensen, zij moeten iets uitvoeren waar zij mogelijk zelf ook niet in geloven.
blissard schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:07:
[...]

Ik hoop het. Ik houd niet van dit machtsvertoon. Ik ben bang dat dit soort maatregelen en machtsvertoon als men het lang volhoudt “normaler” worden.
Ze moeten wel, doen zij dit nu niet dan geloofd niemand er meer in. Er was al enorm veel tegenstand voor deze maatregel, als je dan ook niet gaat handhaven dan kan je wel inpakken.

[ Voor 25% gewijzigd door Uthog op 23-01-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31
MikeyMan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:54:
[...]

Ik hoop het. Ik houd niet van dit machtsvertoon. Ik ben bang dat dit soort maatregelen en machtsvertoon als men het lang volhoudt “normaler” worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 18:18
[Twitter]

Normaal zie je nooit politie op de weg om de criminele veel te hard rijders, handheldbellers en ballonnetjes chaffeurs te pakken maar nu kan het blijkbaar niet op.Bizar wat een politiemacht voor zoiets. Waarom kan dit normaal niet voor de zaken die er wél toe doen? Wat een schertsvertoning dit.
Ik denk dat die criminele veel te hard rijders, handheldbellers en ballonetjes chauffeurs vanavond ook niet zo heel veel kans hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Blijven we allerlei dictatoriale complotten hierbij betrekken?

Troost je; de politie loopt al op de laatste benen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:49:
[...]De politie gaf al aan dat het ten koste gaat van andere taken. Wijkagenten gaan meer 's nachts aan het werk en flink wat rechercheurs gaan weer in uniform de straat op. Er blijft ander politiewerk liggen en overdag is er minder capaciteit om de prioriteiten nu in de avond en nacht liggen. Ik moet nog maar eens zien of ze dit lang gaan volhouden.
Gaan ze niet, denk ik. Maar ik denk ook net als @MikeyMan dat het puur voor de PR is. Camera's erbij, maar ook veel mensen die gecontroleerd zijn en al hun vrienden vertellen "Ja ze controleren echt veel!". Wel slim eigenlijk want nu gaat het zo mond op mond door juist de groep die zich er niet aan houdt.

En dan over een week gaat alles op een laag pitje met hier en daar een grote controle met alle camera's erbij.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 23-01-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
MikeyMan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:08:
[...]

Troost je; de politie loopt al op de laatste benen.
Modbreak:De godwin vergelijking is niet gepast en laten we dus achterwege.

[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 23-01-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001

boesOne

meuh

Ik vind de vergelijking met WO2 niet op zijn plaats. Ten eerste is dit peanuts vergeleken bij wat er toen plaats vond. Ten tweede is dit een pandemie en geen oorlog :P

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 23-01-2021 23:19 . Reden: Quote aangepast ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Ik begrijp dat er maatregelen nodig zijn om het aantal virus besmettingen eronder te krijgen. Ik zal me er dan ook strak aan houden.

Maar als dit het het nieuwe normaal wordt als we uit deze situatie zijn dan ga ik toch wel stuiteren.

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 23-01-2021 23:19 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:11:
[...]

Gaan ze niet, denk ik. Maar ik denk ook net als @MikeyMan dat het puur voor de PR is. Camera's erbij, maar ook veel mensen die gecontroleerd zijn en al hun vrienden vertellen "Ja ze controleren echt veel!".

En dan over een week gaat alles op een laag pitje met hier en daar een grote controle met alle camera's erbij.
Je conclusie lijkt me correct dat ze over een week niet meer zo strak controleren. Echter lijkt mij de term PR niet helemaal correct. PR geeft aan dat ze het voor het publiek doen. Ik denk dat ze het meer voor de overtreders doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Ik houd er ook niet van, ik hou trouwens ook niet van het ene zeggen en het andere doen.

Afgelopen woensdag nog het nieuws dat er geen fuiken zouden worden opgezet, vanavond zien we dat de politie massaal om 21:00:00 stonden te trappelen om wegen af te sluiten.
Met een avondklok in het vooruitzicht groeien ook de vragen en onduidelijkheden. Wie worden de uitzonderingen en hoe controleren agenten? "We gaan geen fuiken opzetten om overtreders op te vangen, maar we willen ook geen eindeloze discussies op straat met mensen", zegt Jan Struijs van de Politiebond.

Agenten en boa's zijn verantwoordelijk voor de handhaving op straat. "Het wordt een megaoperatie", zegt Struijs. "Roosters worden omgegooid en onze agenten staan paraat", zegt Struijs. "Maar er komt echt niet op elke straathoek een agent."
https://www.rtlnieuws.nl/...dklok-bang-voor-eindeloze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
fm77 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:17:
[...]

Je conclusie lijkt me correct dat ze over een week niet meer zo strak controleren. Echter lijkt mij de term PR niet helemaal correct. PR geeft aan dat ze het voor het publiek doen. Ik denk dat ze het meer voor de overtreders doen.
Nou het doel zal niet zijn alle overtreders te pakken. Het gaat om het publiek duidelijk te maken dat er een serieuze pakkans is en daarmee het aantal overtreders terugdringen.

Dus in die zin wel degelijk PR wat mij betreft. Maar niet in de zin van PR als positieve pers voor de politie. Maar als in afschrikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
GekkePrutser schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:11:
Gaan ze niet, denk ik. Maar ik denk ook net als @MikeyMan dat het puur voor de PR is. Camera's erbij, maar ook veel mensen die gecontroleerd zijn en al hun vrienden vertellen "Ja ze controleren echt veel!".
In een tijdperk waar de wereld zo met elkaar in verbinding staat is dat ook makkelijk om doorheen te prikken. Beetje groots uitpakken langs de snelweg is nog relatief makkelijk, in grote steden dan ook nog, maar daarbuiten? De korpsen op het platteland zullen het veel moeilijker hebben om een vuist te maken voor de avondklok.

Ik blijf erbij, deze avondklok gaat niets opleveren in de zin van coronabestrijding.
fm77 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:17:
PR geeft aan dat ze het voor het publiek doen. Ik denk dat ze het meer voor de overtreders doen.
Er is een publiek, iedereen die meekijkt via de NOS en andere media. Die ziet hoe langs de A2 tientallen politiewagens staan uitgestald met een legertje agenten. Shock and awe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[Twitter]

Paar dagen geleden zelf politie moeten bellen omdat ik werd belaagd door een groepje jongeren (klein groepje is geen probleem maar als ze met 20+ man stenen gaan gooien dan heb je geen kans). Maar de politie is nooit op komen dagen.. echt serieus. Hiervan ga ik serieus ook een klacht over indienen.

En dan zie je dit.. ik geef het vertrouwen in de politie volledig op bij deze..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:59
Indoubt schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:55:
[...]

Absoluut, daar ben ik het mee eens. Helaas is er altijd een deel wat dat niet doet. als ze daar eerder streng tegen waren geweest hadden we niet nog strengere maatregelen nodig gehad.
Zou het niet eens zo zeer "aan de regels houden" noemen, meer je gezond verstand gebruiken en wat minder het ikke ikke ikke. Aantal van de huidige (en voormalige) regels zijn niet altijd even helder/handig/zinvol, maar je voor jezelf kunt altijd terugredeneren naar "meer contacten is meer kans dat je wellicht een besmet persoon ontmoet". En bij alle zaken kun je je ook afvragen "moet t perse, moet het nu of kan t ook anders/op een ander tijdstip".

Met boodschappen ga ik sinds Corona minder vaak (ik denk iets langer na over het boodschappenlijstje zodat ik niet voor 1 of 2 dingen terug hoef) en ik kies mn tijdstip wat zorgvuldiger. Ik ging altijd al graag in de avond inkopen, gewoon rustiger, geen moeders met schreeuwende kinderen om je heen. En niet dat ik nooit meer smiddags naar een supermarkt ga, soms komt dat beter uit, maar heb t ook wel meegemaakt dat t bij aankomst echt heel druk was. Aangezien ik toch niet ver van de desbetreffende supermarkt woon, besloten om rechtsomkeert te maken en maar een andere keer terug te komen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brunniepoo
GekkePrutser schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:18:
[...]

Nou het doel zal niet zijn alle overtreders te pakken. Het gaat om het publiek duidelijk te maken dat er een serieuze pakkans is en daarmee het aantal overtreders terugdringen.

Dus in die zin wel degelijk PR wat mij betreft. Maar niet in de zin van PR als positieve pers voor de politie. Maar als in afschrikking.
Het is duidelijk wat je bedoelt, maar dat is niet wat de term PR inhoudt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000

SambalBij

We're all MAD here

Indoubt schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:17:
[...]

Ik begrijp dat er maatregelen nodig zijn om het aantal virus besmettingen eronder te krijgen. Ik zal me er dan ook strak aan houden.

Maar als dit het het nieuwe normaal wordt als we uit deze situatie zijn dan ga ik toch wel stuiteren.
Ja er zijn maatregelen nodig, maar er zijn ook grenzen aan het toelaatbare. Het doel heiligt niet *alle* middelen, en met deze avondklok zijn ze ver de (of in ieder geval *mijn*) grens voorbij gegaan.

Hoewel ik (gelukkig of helaas?) te schijterig ben om er daadwerkelijk aan toe te geven, lig ik hier in mijn bed wakker te liggen terwijl elke vezel in mijn lijf er om schreeuwt om nu naar buiten te gaan en de eerste handhaver die de moed heeft daar wat van te vinden, een goed pak rammel te geven...

Misschien maar gelukkig dan dat ik daar niet aan toe geef... Hopelijk houd ik dat langer vol dan dat deze onzin duurt...

[ Voor 8% gewijzigd door SambalBij op 23-01-2021 23:23 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cvs79
boesOne schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:15:
[...]

Ik vind de vergelijking met WO2 niet op zijn plaats. Ten eerste is dit peanuts vergeleken bij wat er toen plaats vond. Ten tweede is dit een pandemie en geen oorlog :P
Vanuit een historisch perspectief gezien waren bepaalde mensen ook een pandemie. Deze moest je opsluiten etc etc. Echter maar een klein gedeelte van de mensen geloofde het echt. De rest werd overtuigd door proganda en media.

Hopelijk komen we nooit meer in zo'n situatie. Ook niet voor het bestrijden van een virus. Maar we hebben wel het gevaar dat we doorslaan in maatregelen waardoor we niet meer terugkunnen naar de pre corona normaal. En dus niet meer kunnen zonder maatregelen omdat een overgroot deel van de mensen is overgehaald dat dit er allemaal bij hoort. En je dus een paria bent als je anders denkt of bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:19:
[...]
In een tijdperk waar de wereld zo met elkaar in verbinding staat is dat ook makkelijk om doorheen te prikken. Beetje groots uitpakken langs de snelweg is nog relatief makkelijk, in grote steden dan ook nog, maar daarbuiten? De korpsen op het platteland zullen het veel moeilijker hebben om een vuist te maken voor de avondklok.
Klopt maar het haalt toch weer flink het nieuws. En mensen die zijn gecontroleerd nemen dat ook wel op. Een controle is nooit leuk!
[...]
Ik blijf erbij, deze avondklok gaat niets opleveren in de zin van coronabestrijding.
Dat denk ik ook eigenlijk. Maar dat staat er los van. Op zich met de opdracht van de politie in het achterhoofd en de beperkte mankracht vind ik het wel slim dat ze het zo doen.
[...]
Er is een publiek, iedereen die meekijkt via de NOS en andere media. Die ziet hoe langs de A2 tientallen politiewagens staan uitgestald met een legertje agenten. Shock and awe.
Ja precies dit. Natuurlijk kan dit niet elke dag gebeuren. Maar dan is de nieuwswaarde ook weg.
Brunniepoo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:21:
[...]
Het is duidelijk wat je bedoelt, maar dat is niet wat de term PR inhoudt.
Okee, goed punt.. Ik weet niet hoe het dan wel te noemen maar ik begrijp ook wat je bedoelt :)

[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 23-01-2021 23:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 17:55
SambalBij schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:21:
[...]

Ja er zijn maatregelen nodig, maar er zijn ook grenzen aan het toelaatbare. Het doel heiligt niet *alle* middelen, en met deze avondklok zijn ze ver de grens voorbij gegaan.

Hoewel ik (gelukkig of helaas?) te schijterig ben om er daadwerkelijk aan toe te geven, lig ik hier in mijn bed wakker te liggen terwijl elke vezel in mijn lijf er om schreeuwt om nu naar buiten te gaan en de eerste handhaver die de moed heeft daar wat van te vinden, een goed pak rammel te geven...
Ja want dat is stoer.. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Laatst online: 22:31
MikeyMan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:08:
[...]
Vind je dat ik dat doe, of doel je op anderen die dit weer zouden doen?
Veel politie op straat die snelwegen afzet en willekeurige burgers aanhoudt vind ik een heel erg negatief beeld. Ik hoop niet dat politie aan deze nieuwe rol went. Het scheelt immers ook veel inbraken, overlast, drugshandel en andere ellende.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ach, worden er maatregelen aangekondigd en is er geen politie te zien is de klacht dat er niet gehandhaafd wordt, dus een nutteloze maatregel.
Nu wordt er een maatregel afgekondigd waarbij de handhaving duidelijk wel prioriteit heeft gekregen, is het voor sommigen ook weer niet goed. Ik vind het wel helemaal prima. Ik vind het alleen jammer dat de originele boete + aantekening van tafel is voor overtreders als ik dat soort malloten in Urk bijvoorbeeld bekijk.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Nee niet echt.. zeg ik ook niet hè.... |:(

[ Voor 3% gewijzigd door SambalBij op 23-01-2021 23:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Het aansteken van een teststraat valt niet onder de 95 euro boete. Er is geen reden om dat gedrag te gebruiken als pleidooi om een heel andere overtreding harder te bestraffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

blissard schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:23:
[...]

Vind je dat ik dat doe, of doel je op anderen die dit weer zouden doen?
Veel politie op straat die snelwegen afzet en willekeurige burgers aanhoudt vind ik een heel erg negatief beeld. Ik hoop niet dat politie aan deze nieuwe rol went. Het scheelt immers ook veel inbraken, overlast, drugshandel en andere ellende.
Wie de schoen past...

Linksom of rechtsom wordt er van de handhaving nu -nog meer dan de afgelopen maanden- iets verwacht dat ze niet waar kunnen maken. Nu een weekendje blufpoker spelen is het enige wat we goed beschouwd in het vat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

t_captain schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:26:
Het aansteken van een teststraat valt niet onder de 95 euro boete. Er is geen reden om dat gedrag te gebruiken als pleidooi om een heel andere overtreding harder te bestraffen.
Openbare ordeverstoring, gewoon even een nachtje op het bureau blijven en melden bij de OvJ.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
Stoney3K schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:29:
[...]

Openbare ordeverstoring, gewoon even een nachtje op het bureau blijven en melden bij de OvJ.
Als ze dat zouden doen wel ja, maar het zijn er teveel dan grijpt de politie niet in maar de-escaleren ze enkel.
De teststraat in de fik steken gaat ook mij te ver, je mag het niet eens zijn met deze maatregelen maar vandalisme of geweld gaat echt te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:29:
Laatste stand van zaken is dat de politie op afstand blijft. De haven van Urk is nu leeg, maar de jongeren zijn naar het centrum van Urk getrokken volgens Omroep Flevoland. Volgens de politie willen ze nu dat iedereen naar huis gaat, dus ik vermoed dat echt straffen er niet in zit momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

CMD-Snake schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:37:
[...]

Laatste stand van zaken is dat de politie op afstand blijft. De haven van Urk is nu leeg, maar de jongeren zijn naar het centrum van Urk getrokken volgens Omroep Flevoland. Volgens de politie willen ze nu dat iedereen naar huis gaat, dus ik vermoed dat echt straffen er niet in zit momenteel.
Iedereen aanwezig opschrijven en dan morgenochtend op huisbezoek.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Bensimpel schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:39:
[...]

Iedereen aanwezig opschrijven en dan morgenochtend op huisbezoek.
Hoe weet je wie er aanwezig is?
Daarvoor zul je moeten controleren, en dat gebeurd nu dus bewust niet.
Snap ik ook wel want als die hele groep jongeren zich tegen de politie keert vallen er gewonden.

[ Voor 27% gewijzigd door Uthog op 23-01-2021 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Uthog schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:40:
[...]

Hoe weet je wie er aanwezig is?
Daarvoor zul je moeten controleren, en dat gebeurd nu dus bewust niet.
Snap ik ook wel want als die hele groep jongeren zich tegen de politie keert vallen er gewonden.
Is dan het probleem niet gewoon dat de politie te weinig slagkracht heeft?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weet iemand wat de reden kan zijn dat WebcamNL (De Dam in A'dam) ineens, vanaf 21:00h foetsie is?

De stream op YT, die al jaren bestaat, is ineens verdwenen?!?

Video unavailable
This video is no longer available because the YouTube account associated with this video has been closed.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KGEekP1102g&feature=youtu.be]

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 23-01-2021 23:47 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:43:
[...]

Is dan het probleem niet gewoon dat de politie te weinig slagkracht heeft?
Ja net zoals er 1000 extra IC bedden hadden kunnen zijn...

Loop nu buiten met de hond. Letterlijk uitgestorven buiten...
Blijkbaar moet iets daadwerkelijk verboden worden voordat we ons ergens aan houden. :X

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 23-01-2021 23:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 21-09 21:47
CMD-Snake schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:12:
[...]

Op de snelweg, daar had je op kunnen rekenen dat ze een fuik gingen bouwen. Daarbuiten? Ik acht de kans veel kleiner. Ik heb hier in de omgeving zelfs nog onverharde wegen, daar komt de politie zelden want die Golfjes van ze willen nog wel eens vast komen te zitten in diepere sporen of na een flinke regenbui.
De kans was in ieder geval groot genoeg voor het vriendje van het buurmeisje die een half uurtje terug ineens oom agent bij z'n auto had staan toen hij haar thuis bracht.
Kenteken werd bekeken en genoteerd, geen idee of er een boete volgt. Vanuit bed met het rolgordijn een stukje omhoog zie ik een paar honderd meter verderop een doorgaande weg waar met grote regelmaat politie voorbij rijdt.
Cirkelt ondertussen ook al enige tijd een helikopter hier boven de "buurt". Dit is overigens Almere Buiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
MikeyMan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:27:
[...]
Wie de schoen past...

Linksom of rechtsom wordt er van de handhaving nu -nog meer dan de afgelopen maanden- iets verwacht dat ze niet waar kunnen maken. Nu een weekendje blufpoker spelen is het enige wat we goed beschouwd in het vat zit.
Met een beetje geluk hebben ze deze week nog flink wat bijvangst, die leden van de bond van wetsovertreders zijn wat dit soort dingen betreft niet altijd even snugger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Net de hond uitgelaten. Als wat ik hier zie (of eigenlijk niet zie) representatief is voor het land, dan gaat het zeker positieve invloed hebben op R0. Super rustig overal.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Apache4u schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:52:
Net de hond uitgelaten. Als wat ik hier zie (of eigenlijk niet zie) representatief is voor het land, dan gaat het zeker positieve invloed hebben op R0. Super rustig overal.
Wellicht, al zou ik er doordeweeks meer van verwachten qua effect, in het weekend kun je makkelijk voor die tijd nog op visite. Doordeweeks lijkt het er op dat er toch een hoop zich nog aardig aan werktijden houden en dan wordt dat wellicht wat krapper (al had het nog krapper kunnen zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er vanuit gaande dat degenen die je gisteren buiten zag ook voor enige verspreiding zorgden that is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 12:01
Ik woon in Amsterdam, maar het is alsof ik in een dorp woon zo stil, surrealistisch gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, op Urk is het zowat oorlog:
https://www.omroepflevola...ster-kondigt-noodbevel-af

En inmiddels zijn de webcams op Urk ook offline. :-(

[ Voor 15% gewijzigd door ehtweak op 23-01-2021 23:56 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ehtweak schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:55:

Tsjah... *knip*
Niet nodig en niet gepast.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 24-01-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
__fred__ schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:55:
[...]

Ik woon in Amsterdam, maar het is alsof ik in een dorp woon zo stil, surrealistisch gewoon.
Laten we hopen dat dit ook effect heeft en het daarna niet meer nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:55:

*knip* we houden het graag fatsoenlijk

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 24-01-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Hopen dat ze er daar nu maar eens hard op in hakken.
En anders misschien dat dorp maar eens wat gaan plezieren met wat extra aandacht en controles op alle vlakken. Misschien dat die ouders dat geteisem dan zelf eens binnen houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Maar dat webcams van het centrum van A'dam en op Urk nu ineens niet meer werken, dat vindt iedereen normaal?

Mogen we iets niet zien ofzo?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
ehtweak schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:59:
Maar dat webcams van het centrum van A'dam en op Urk nu ineens niet meer werken, dat vindt iedereen normaal?

Enige vorm van geweld mogelijk. Al zijn er zoveel mobieltjes tegenwoordig, dat het toch wel word gefilmd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 23:13
Inderdaad want Corona bestaat alleen vanaf 21:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa

Deze werkt nog wel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online

Wat denk je zelf? Je stelde net ook de vraag over die van de Dam.
Wat is jouw idee over het verdwijnen van die stream?
Is het de overheid die de stekker uit die cams getrokken heeft om jou niet te laten zien wat er echt gaande is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:17

Metro2002

Memento mori

Ik voorspel dat het geen enkel effect danwel een negatief effect gaat hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

fm77 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:02:
[...]

Wat denk je zelf? Je stelde net ook de vraag over die van de Dam.
Geen idee.

Daarom vroeg ik het me af? Dit is toch wel heel extreem dat, als het de overheid is, de streams van dit soort webcams gekapt worden!

Iemand die daar woont, die weet wat daar gebeurt?
Want als het niks bijzonders is, waarom mogen we dat dan niet zien?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uthog
ehtweak schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:05:
[...]

Geen idee.

Daarom vroeg ik het me af? Dit is toch wel heel extreem dat, als het de overheid is, de streams van dit soort webcams gekapt worden!

Ze kunnen natuurlijk ook gewoon storing hebben of overbelast zijn. Zou wel toevallig zijn natuurlijk maar dat kan ook nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:39
[...]

Geen idee.

Het is inmiddels zondag... dus weinig kans dat je wat hoort voor maandag :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Uthog schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:06:
[...]

Ze kunnen natuurlijk ook gewoon storing hebben of overbelast zijn. Zou wel toevallig zijn natuurlijk maar dat kan ook nog gewoon.
Storing?
Lijkt me sterk.

Deze melding is geen 'gewone' storing:
Video unavailable
This video is no longer available because the YouTube account associated with this video has been closed.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Deze werkt ook nog.
Een verlaten Erasmusbrug in Rotterdam.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Best eng dat er mensen zijn die denken dat onze overheid Russische trekjes heeft....
Zagen aan de grondslag van onze democratie werkt goed. Iemand krijgt een bonus deze week,,,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brunniepoo
[...]

Geen idee.

Was je überhaupt aan het kijken of zoek je een aanleiding voor een complottheorie?

Mogelijkheid: niemand mag op straat zijn, dus iedereen die gefilmd wordt, is in overtreding. En dat zal wellicht niet zomaar gedeeld mogen worden. Een jurist moet maar aangeven of dit ergens op slaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uthog
fm77 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:09:
Best eng dat er mensen zijn die denken dat onze overheid Russische trekjes heeft....
Zagen aan de grondslag van onze democratie werkt goed. Iemand krijgt een bonus deze week,,,
De toeslagenafair, nuff said.
Ook onze overheid is niet heilig, het is geen China of Rusland maar ook zeker niet roomser dan de paus.
Al verwacht ik niet dat zij webcams offline laten halen. Het is midden in de nacht het blijven natuurlijk wel ambtenaren.

[ Voor 12% gewijzigd door Uthog op 24-01-2021 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20

SomerenV

It's something!

Brunniepoo schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:09:
[...]

Was je überhaupt aan het kijken of zoek je een aanleiding voor een complottheorie?

Mogelijkheid: niemand mag op straat zijn, dus iedereen die gefilmd wordt, is in overtreding. En dat zal wellicht niet zomaar gedeeld mogen worden. Een jurist moet maar aangeven of dit ergens op slaat.
Er zijn uitzonderingen. Niet iedereen op straat is per definitie in overtreding. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is toch?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Brunniepoo schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:09:
[...]

Was je überhaupt aan het kijken
Ja. Zo heb ik de allereerste webcam op het dak van Krasnapolsky ooit zelf geïnstalleerd.
En regelmatig loer ik daar ff.
of zoek je een aanleiding voor een complottheorie?
Nee; jij wel?
Ook dat is onzin. Want er zijn genoeg geldige uitzonderingen dat er nog wel mensen op straat mogen zijn.
M.a.w. 'niemand' en 'iedereen ... is in overtreding' is gewoon niet waar.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Uthog schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:10:
[...]

De toeslagenafair, nuff said.
Ook onze overheid is niet heilig, het is geen China of Rusland maar ook zeker niet roomser dan de paus.
Niet Nuff said... Een te verwachten antwoord, maar niet vergelijkbaar met het onderdrukken van de bevolking door informatiekanalen uit te schakelen zoals je in andere delen van de wereld ziet...

Waarschijnlijk bedoelde je er niet veel mee, maar dit is wel een teken hoe slecht sommigen tegen onze democratie kijken.
Is die perfect? Nee. Dat kan ook niet.
Maar steeds meer mensen gaan (mede door dit soort reacties) twijfelen aan onze democratie. Dat gaat van corruptie tot aan kelders met opgesloten kinderen, en alles daar tussenin.

[ Voor 27% gewijzigd door fm77 op 24-01-2021 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
ehtweak schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:13:
Ook dat is onzin. Want er zijn genoeg geldige uitzonderingen dat er nog wel mensen op straat mogen zijn.
M.a.w. 'niemand' en 'iedereen ... is in overtreding' is gewoon niet waar.
Tuurlijk is dat te kort door de bocht, maar moet je dan zichtbaar je ontheffing dragen zodat de camera die kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
SomerenV schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:11:
[...]

Er zijn uitzonderingen. Niet iedereen op straat is per definitie in overtreding. Onschuldig tot het tegendeel bewezen is toch?
Nou, dat laatste kun je in het geval van een avondklok dus waarschijnlijk niet zo stellen, vandaar de ontheffingen...

Overigens, voor de volledigheid: ik noem het als mogelijkheid. We weten gewoon (nog) niet wat de reden is.

[ Voor 13% gewijzigd door Brunniepoo op 24-01-2021 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Laatst online: 21-09 19:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 20:15
Dit soort kwalificaties en wensen tot protest zonder enige vorm van onderbouwing en toelichting voegt niet toe en leid alleen maar tot ontsporing van het topic. Laat dit s.v.p. achterwege.

[ Voor 82% gewijzigd door defiant op 24-01-2021 01:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Er zijn wat reacties verwijderd. We gaan niet discussieren over het gebrek aan protest zonder enige vorm van onderbouwing. On-topic verder weer s.v.p.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defiant schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:03:
[modbreak]Er zijn wat reacties verwijderd. We gaan niet discussieren over het gebrek aan protest zonder enige vorm van onderbouwing. On-topic verder weer s.v.p.[/modbreak]
Klopt het dat we niet meer kunnen reageren in dit topic?

Edit: Huh, als ik quote wel? 8)7
Sorry!

---
Ontopic:
Weer coronageval in Nieuw-Zeeland, besmette vrouw was in Nederland - https://nos.nl/l/2365717#UPDATE-container-50553024

Die vrouw is dus twee weken in quarantaine geweest. Pas daarna ontwikkelde ze symptomen. Ik vraag me af: Hoe uniek is zoiets?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2021 08:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom zou je niet meer kunnen reageren? De Quickreply is wel uitgeschakeld, maar dat is al tijden zo volgens mij. Gewoon even op Reageer klikken.

Moet zeggen dat de avondklok positief uitvalt. Waar je hier eigenlijk bijna 24/7 verkeer hebt, was er nu nauwelijks iets te zien. Alleen een paar vrachtauto's (wat gewoon mag) en wat strooiwagens voorbij zien komen.

Slechts één of 2 personenauto's tussen 21:00 en 22:30 gezien. Normaal gesproken zie je er in zo'n tijdvlak tientallen hier.

Houden zo wat mij betreft, lekker rustig :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Same here. Doodstil buiten.

Kennelijk dus nogal weinig noodzakelijk verkeer op een zaterdagavond/nacht.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:16
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 07:53:
[...]

Klopt het dat we niet meer kunnen reageren in dit topic?

Edit: Huh, als ik quote wel? 8)7
Sorry!

---
Ontopic:
Weer coronageval in Nieuw-Zeeland, besmette vrouw was in Nederland - https://nos.nl/l/2365717#UPDATE-container-50553024

Die vrouw is dus twee weken in quarantaine geweest. Pas daarna ontwikkelde ze symptomen. Ik vraag me af: Hoe uniek is zoiets?
Incubatijd is tot ongeveer 14 dagen. Dus het zou dus net kunnen in hele zeldzame gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Inmiddels is hef Corona virus ook weer terug in onze straat. De overburen (met pensioen, flink actief in de kerk) hebben het. Manlief al opgenomen en aan de zuurstof, vrouwlief in angst over wat komen gaat.

Uiteraard weet ik niet waar ze het opgelopen hebben, maar ik heb een vermoeden en het wordt tijd dat we dat ook eens dichtgooien.

In related news: vandaag maar eens het “Nacht Ausweis” invullen, ik verwacht niet direct dat ik ‘m nodig heb, maar het is wel interessant voor het familie archief :)

Ik las trouwens dat de Britten al zaken aan het regelen zijn om de lockdown tot in de zomer te verlengen, ik denk dat wij binnen 2 weken dat nieuws ook krijgen, of iig lockdown tot de verkiezingen met dan de zomer-verlenging een paar dagen daarna. Dat zal weer via talloze “geitenpaadjes” en de welwillende media gebeuren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ryur schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Oh, waarom zijn zowat alle partijen dan voor de avondklok?

Zijn maar een paar partijen die echt tegen de avondklok hebben gestemd:
PVV
FVD
PvdD
DENK
Henk Krol
Lid van Haga
Groep van Kooten-Arissen
Even wat echte bronnen erbij;

https://www.tweedekamer.n...2021Z01146&did=2021D02733

Motie van het lid Van Haga over de maatregel avondklok omzetten in een dringend advies
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Yt6TuFHmxqc0nJjBLWfN8b2s28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dTArVI9XdBoz5vkU14XO77KT.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.tweedekamer.n...2021Z01132&did=2021D02716

Motie van het lid Jetten c.s. over een eventuele avondklok niet eerder dan 21.00 uur instellen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51pAzctGMw45ZM2AZiwXpS_PwB4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRqPFnVipTf943mf3Eg0UzTP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 17:55
SambalBij schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:24:
[...]

Nee niet echt.. zeg ik ook niet hè.... |:(
Nou ja als elke vezel in je lijf schreewt dat je een handhavers wil meppen vind ik toch raar en stoere grootspraak.

Mijn hele lichaam schreeuwt hou je aan de regels en dan zijn we hopenlijk sneller dan later van deze kl@t& maatregelen af.

Die handhavers doen ook maar hun werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:54

Wokschotel

Op 6 wielen

Metro2002 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:58:
[...]

Dit toont dus precies aan waarom mensen vertrouwen in de democratie kwijtraken, dat is nu juist wat ik probeer duidelijk te maken.
Uit peilingen of referenda blijkt dat de meerderheid niet voor is maar in het kabinet is de meerderheid wel voor.
Juist die kloof zorgt voor die vertrouwensbreuk.
Niet alleen in het kabinet, maar ook in de Tweede Kamer was een meerderheid voor. De Tweede Kamer wordt gekozen door Het Volk, ergo, Het Volk is voor de avondklok.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[Twitter]

Omdat de twee andere diensten op een dag (ochtend en nacht) onder het minimum ingeroosterd zijn. De hele week staat 70% ingeroosterd op 1600-0200, ook mensen die normaal amper in de publieke handhaving werken.

(normaal is het grofweg 06-15 in de ochtenddienst, 14-23 in de avonddienst en 22-07 in de nachtdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:08

ultimateharry

Team Slayer:-)

Dit gaat over een avondklok vanaf 20:00.
Try again, zou ik zeggen, en kijk ook maar even naar de peiling van dezelfde peiler uit mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:17

Metro2002

Memento mori

ultimateharry schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:17:
[...]

Dit gaat over een avondklok vanaf 20:00.
Try again, zou ik zeggen, en kijk ook maar even naar de peiling van dezelfde peiler uit mijn vorige post.
Of ik mis iets of je linkt naar hetzelfde artikel waarin staat dat de meerderheid voor een avondklok is als deze om 22:00 ingevoerd wordt en de meerderheid tegen is als deze om 20:00 wordt ingevoerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Dracula schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Nou ja als elkevezel in je lijf schreewt dat je een handhavercwillen meppen vind ik toch raar en stoere grootspraak.

Mijn hele lichaam schreeuwt hou je aan de regels en dan zijn we hopenlijk sneller dan later van deze kl@t& maatregelen af.
Ja okay fair enough :)
Het 'handhaver meppen' was niet het primaire gevoel hoor, zo gewelddadig ben ik gelukkig niet.
Ik had echter wel een enorm benauwend gevoel van opgesloten zitten. Dat terwijl ik geen enkele verdere reden had om nog naar buiten te gaan ofzo.
Praktisch gezien raakt die spertijd mij niet; meeste dagen lig ik dan al zo'n beetje in mijn bed.
Maar er is niemand die voor mij bepaalt dat ik mijn huis niet uit mag; Dat sta ik simpelweg niet toe.
Die handhavers doen ook maar hun werk.
Hadden ze dat de afgelopen 10 maanden gedaan om de wél acceptabele regels te handhaven (varierend van de illegale feestjes tot mede-consumenten die in de rij bij de kassa in de supermarkt in je nek staan te hijgen) dan was er vast een stuk minder aan de hand geweest?

Maar nu de overheid alle grond- en mensenrechten en fatsoen te buiten gaat, dan ineens staan ze vooraan om te handhaven... Macht corrumpeert zullen we maar zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:40

Yucon

*broem*

Was gisteravond wel zo heel representatief? Het was hondenweer.. met die regen had ik toch al niet zo'n behoefte aan m'n avondwandelingetje. En daar was ik vast niet de enige in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 20:41
*knip* reactie op verwijderde discussie

Over de machtsvertoning van de politie op o.a. de A2. Ik denk dat het niet anders kan, je moet vanaf het begin echt heel strak handhaven om te voorkomen dat het juist een schertsvertoning wordt. Dat is wat mij betreft ook wel wat er tekort is geschoten in de crisis tot nu toe: handhaving op samenscholende sporters (m.n. in het bos met mountainbikers, op de weg met wielrenners en ik hoop ook weleens wat hardlopers betrapt - hoewel minder, maar die lopen in de regel ook vaker solo dan met een groep), het meer afdwingen van thuiswerken, etc. Als je nu aan het begin als handhaving al door je gedrag aangeeft het niet zo belangrijk te vinden omdat er geen capaciteit voor is, dan ben je klaar met de hele regeling en dan is het helemaal een klachtenstroom. Kijk bijvoorbeeld eens naar wat er op Urk gebeurt is in de afgelopen nacht, om te janken hoe de mensen zich daar hebben menen te moeten laten gelden.

Blij om te lezen dat op verschillende plekken de avondklok veel effect lijkt te hebben qua rust op de wegen. Hopelijk geldt hetzelfde effect op het terugbrengen van de besmettingen. Want uiteindelijk lijkt het erop dat de daling in de afgelopen 14 dagen amper heeft doorgezet en dat we stabiel zijn op ruim 5.000 besmettingen per dag. Wat nog steeds heel veel is.

@Yucon Het was hier prima weer, ook hier was geen hond (OK, verkeerde vergelijking :+ Dat waren juist de enigen die ik nog wel zag) op straat.

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 24-01-2021 14:35 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:09
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 07:53:
[...]

---
Ontopic:

Niet. (Let op, N=1 in onderstaand verhaal).

Kennis van mij had ongeveer hetzelfde, in een auto gezeten waarbij 1 iemand achteraf Corona bleek te hebben (wist dat op dat moment dus niet). Kennis is 10 dagen in quarantaine gegaan, voor de zekerheid. Geen klachten dus dag 12 (na weekend) weer aan het werk. Dag 13 bij het ontwaken een snotneus, test gedaan: positief. Ook een paar dagen wat ziek geweest daarna met Corona gerelateerde klachten.

Die 14 dagen is niet persé heilig, en ook nooit geweest zover ik weet. Bijna iedereen wordt ziek tussen de 2 en 14 dagen na besmetting, meestal na 5 of 6 dagen. Vandaar dat er in het begin 14 dagen werd aangehouden en later 10 dagen. Dit is, voor zover ik het begrepen heb, een compromis. Er zijn gevallen die later ziek worden, maar dit zijn zo weinig gevallen dat het het risico waard is. Die 4 dagen kortere quarantaine maakt het allemaal net wat makkelijker om het vol te houden voor de meesten.

De situatie in NZ bewijst overigens wel waarom het zo belangrijk is dat ook de landen om ons heen de vaccinaties op orde moeten hebben, je kan het als land heel goed doen maar als landen om je heen steken laten vallen dan loop je alsnog een risico. Ik verwacht dat we na de vaccinaties de komende jaren nog geregeld kleine uitbraken zullen ervaren, veroorzaakt door reizigers die komen uit of geweest zijn in gebieden waar ze minder vaccineren (bijvoorbeeld Afrika).

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Drardollan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Niet. (Let op, N=1 in onderstaand verhaal).

Kennis van mij had ongeveer hetzelfde, in een auto gezeten waarbij 1 iemand achteraf Corona bleek te hebben (wist dat op dat moment dus niet). Kennis is 10 dagen in quarantaine gegaan, voor de zekerheid. Geen klachten dus dag 12 (na weekend) weer aan het werk. Dag 13 bij het ontwaken een snotneus, test gedaan: positief. Ook een paar dagen wat ziek geweest daarna met Corona gerelateerde klachten.

Die 14 dagen is niet persé heilig, en ook nooit geweest zover ik weet. Bijna iedereen wordt ziek tussen de 2 en 14 dagen na besmetting, meestal na 5 of 6 dagen. Vandaar dat er in het begin 14 dagen werd aangehouden en later 10 dagen. Dit is, voor zover ik het begrepen heb, een compromis. Er zijn gevallen die later ziek worden, maar dit zijn zo weinig gevallen dat het het risico waard is. Die 4 dagen kortere quarantaine maakt het allemaal net wat makkelijker om het vol te houden voor de meesten.

De situatie in NZ bewijst overigens wel waarom het zo belangrijk is dat ook de landen om ons heen de vaccinaties op orde moeten hebben, je kan het als land heel goed doen maar als landen om je heen steken laten vallen dan loop je alsnog een risico. Ik verwacht dat we na de vaccinaties de komende jaren nog geregeld kleine uitbraken zullen ervaren, veroorzaakt door reizigers die komen uit of geweest zijn in gebieden waar ze minder vaccineren (bijvoorbeeld Afrika).
Precies. Er zijn gevallen beschreven die een incubatietijd van 21 dagen hebben gehad. Ik werdt zelf ook pas ruim 2 weken na mijn positieve test ziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Yucon schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:32:
Was gisteravond wel zo heel representatief? Het was hondenweer.. met die regen had ik toch al niet zo'n behoefte aan m'n avondwandelingetje. En daar was ik vast niet de enige in.
In de wijk waar ik woon is het normaal altijd relatief druk zaterdagnacht. Druk met mensen die thuiskomen bedoel ik dan. Ik heb camera’s en heb net even snel teruggekeken, tussen 01:11 en 04:38 is er geen enkele trigger geweest. Een normale zaterdagnacht zie ik grofwel om de 20 minuten een trigger in dat tijdsbestek.

De meeste triggers zijn auto’s, en die hebben geen last van goed of slecht weer.

Dus mijn conclusie (wederom N=1) is dat het hier wel werkt, als je als werking ziet dat er bijna niemand op straat is. Mijn vermoeden is echter dat men vroeger op de dag begint met hun feestje of dat men lekker blijft slapen, en in dat opzicht ben ik absoluut niet overtuigd van het nut van een avondklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
Yucon schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:32:
Moeilijk te zeggen, maar auto's hebben weinig last van hondenweer, en die waren hier vrijwel afwezig (autoverkeer is hier goed hoorbaar). Ik verwacht door de weeks meer verkeer, o.a. door werk.

@Drardollan Ik vraag het me af. Ik vind het nogal makkelijk om een zeer duidelijk effect meteen weg te wimpelen met 'eerder naar huis' en 'blijven slapen'. Zeker die laatste zie ik niet direct in dit soort aantallen gebeuren.

[ Voor 19% gewijzigd door ijdod op 24-01-2021 10:51 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
LZ86 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:42:
[...]

Precies. Er zijn gevallen beschreven die een incubatietijd van 21 dagen hebben gehad. Ik werdt zelf ook pas ruim 2 weken na mijn positieve test ziek.
De kans is groot dat het virus bij jou langer nodig had om echt goed binnen te dringen, wel opgemerkt tijdens de test maar nog niet voldoende in je systeem aanwezig om je ziek te maken. Dat is wellicht ook niet zo gek, als strijder in de frontlinie heb je denk ik een uitgebreidere weerstand dan andere mensen. Ook krijg je sneller een ‘aanvulling’ van de hoeveelheid virus door je werk.

Iets anders, wanneer krijg je je 2e prik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Drardollan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:50:
[...]

De kans is groot dat het virus bij jou langer nodig had om echt goed binnen te dringen, wel opgemerkt tijdens de test maar nog niet voldoende in je systeem aanwezig om je ziek te maken. Dat is wellicht ook niet zo gek, als strijder in de frontlinie heb je denk ik een uitgebreidere weerstand dan andere mensen. Ook krijg je sneller een ‘aanvulling’ van de hoeveelheid virus door je werk.

Iets anders, wanneer krijg je je 2e prik?
woensdag!

Ik heb 2 positieve tests gehad. de 1e zwak positief. Vlak voordat ik echt ziek werdt nog een test gedaan omdat de vrouw toen positief was, en die was zeer sterk positief. Het heeft gewoon even geduurt voordat er genoeg virus was om me ziek te maken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ijdod schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:47:
[...]

@Drardollan Ik vraag het me af. Ik vind het nogal makkelijk om een zeer duidelijk effect meteen weg te wimpelen met 'eerder naar huis' en 'blijven slapen'. Zeker die laatste zie ik niet direct in dit soort aantallen gebeuren.
Ik probeerde het ook niet als feit te brengen, mocht je dat wel zo gelezen hebben dan was dat niet mijn bedoeling.

Ik baseer mij voor de mening op geluiden / gebeurtenissen uit mijn omgeving. Bij de klant waar ik gisteren was moest ik bijvoorbeeld om 14:00 klaar zijn, er was een verjaardagsfeestje vervroegd waar ze heen moesten. Bij anderen ging men gewoon lekker tot 5 uur feesten en dan slapen.

Mijn inziens was er een duidelijk effect (minder druk op straat), maar ik twijfel aan de effectiviteit waarvoor de maatregel ingevoerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
LZ86 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:54:
[...]

woensdag!

Ik heb 2 positieve tests gehad. de 1e zwak positief. Vlak voordat ik echt ziek werdt nog een test gedaan omdat de vrouw toen positief was, en die was zeer sterk positief. Het heeft gewoon even geduurt voordat er genoeg virus was om me ziek te maken inderdaad.
Lekker vooruitzicht! Over een week of 3,5 ben je minstens 95 procent beschermd tegen een herinfectie. Met de infectie én vaccin in het lichaam denk ik dat je met een grote glimlach door het leven kan gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Drardollan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:05:
[...]

Lekker vooruitzicht! Over een week of 3,5 ben je minstens 95 procent beschermd tegen een herinfectie. Met de infectie én vaccin in het lichaam denk ik dat je met een grote glimlach door het leven kan gaan :)
Yes, dat virus maakt mij niets meer. Alleen jammer dat ik nog steeds wat restverschijnselen heb. Maar goed, die verdwijnen ook wel weer.
Pagina: 1 ... 57 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2