Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.022 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Onbekend schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:22:
Vanaf vanavond begint de avondklok.
Maar wat ik nu weer lees: https://www.nu.nl/coronav...af-maandag-handhaven.html
De handhaving begint dus pas maandag.

Waarom begint dat niet vandaag? We hebben al vaker gezien dat handhaving een flinke tekortkoming is om mensen zich aan de maatregelen te laten houden. Nu lijkt het er op dat die avondklok pas effectief op maandag
pas in gaat. :(
Waarom zou je het handhaven? Die avondklok doet niets tegen het virus, is alleen handig voor de politie om tegen andere vormen van feesten/samenkomen op te treden waar ze nu steeds net te laat komen of onvoldoende in staat zijn de schuld te bewijzen.

Lekker gedogen dat mensen op straat lopen. Klinkt misschien niet stoer zo in aanloop naar de verkiezingen maar voor het virus maakt het echt geen drol uit.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

De avondklok is dan ook het minst effectief na de mondkapjes:

Afbeeldingslocatie: https://www.medrxiv.org/content/medrxiv/early/2020/10/14/2020.05.28.20116129/F3.large.jpg?width=800&height=600&carousel=1

Bron

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Tja, die andere maatregelen zijn lastig ik in te voeren
Want dat zijn ze al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:56
Woehahaha _/-\o_
De gemeente Montferland heeft de weg naar een hondenopvangcentrum in het dorpje Loerbeek afgesloten. De laatste weken is het zo druk bij hondenopvang Zalikas dat de coronaregels volgens de gemeente niet in acht worden genomen.]
Bron: NOS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Ook interessant dat volgens dat onderzoek het verplichten van mondkapjes ook op 0% (of zelfs een mogelijk negatieve) invloed wordt gezet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stoney3K schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:44:
Ook interessant dat volgens dat onderzoek het verplichten van mondkapjes ook op 0% (of zelfs een mogelijk negatieve) invloed wordt gezet.
Dat is omdat dit ook in latere revisies van het document is verwijderd omdat dat niet bleek te kloppen bij de peer review?
The peer reviewers were not convinced that our method can estimate the effectiveness of mandatory mask-wearing in public spaces, because our window of analysis mostly covers the "lockdown periods", i.e. times when many other NPI were active. These other NPI strongly reduced public interactions. We agree that this is problematic, especially as one of our model's assumptions is that there are no interaction effects between NPIs. We thus removed the "mandatory mask-wearing policy" NPI from the paper and will study mask-wearing policies in a separate work.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:26

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Column in het NRC:
Beroerde voorlichting leidt tot avondklok
Mensen geven aan dat het hen niet altijd lukt om drukke plekken te vermijden of om voldoende afstand te houden op het werk of tijdens het boodschappen doen. Maar ook vindt dus 46 procent de regels onduidelijk. Een kwart van hen raakt daardoor minder gemotiveerd of weet niet wat te doen. Wat een kans laat het kabinet hier liggen.
Want geef toe, sommige maatregelen zijn lastig te begrijpen. Waarom mogen twee mensen wel een wandeling maken op anderhalve meter afstand, maar vier niet? Waarom hoeven huisgenoten geen onderlinge afstand te houden? En waarom mag je met de avondklok wel in je eentje de hond uitlaten, maar niet in je eentje hardlopen?
Een goed verhaal schept orde in de regels. Het maakt een onderscheid tussen regels die je moet onthouden en regels die je moet herkennen. Ook helpt het om de regels te onderscheiden van de uitzonderingen. De regels volgen logisch uit het verhaal en de uitzonderingen volgen uit andere overwegingen, zoals humanitaire of economische redenen en beperkingen in de handhaving.

Goede communicatie is essentieel voor het succes van de maatregelen en het vertrouwen in het coronabeleid. Dit vertrouwen was 75 procent aan het begin van de crisis maar is in de afgelopen maanden gedaald van 58 procent naar 44 procent. Ik verwachtte dat deze enquête onder de bevolking zou meewegen in het besluit over de avondklok. Dat bleek naïef.
In het Kamerdebat deelden verschillende politici hun zorgen over de kwaliteit van de communicatie, maar vonden geen gehoor. Premier Rutte twijfelt niet aan de communicatie. Hij drukte de Kamerleden op het hart dat de communicatie in handen is van „professionals van zeer hoog niveau”, en lachte dat hij zelfs „de Taalstraatprijs [had] gewonnen afgelopen Kerst met de laatste torentjesrede van mijn jeugdheld Frits Spits, dus zo slecht doen we het niet”.
En dus kreeg Nederland de avondklok.
Het probleem met de huidige politiek is dat dat de verantwoordelijkheid en gevolgen van dit soort keuzes eigenlijk niet meer naar voren komen. Het z.g.n. debat lijkt hierdoor te worden gevoerd door extremen, terwijl alle nuances en betere keuzes worden ondergesneeuwd. Hierin is de pers/media ook schuldig door de problematiek op die manier te framen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:47
Toch leek het hier (Almere Buiten) gisteravond al of de avondklok reeds ingegaan was.
Mensen die na het werk, kinderen, boodschappen en de rest moeten wandelen en daar last van krijgen met een avondklok bestaan hier in onze buurt in ieder geval niet. Qua wandelaars (zonder hond) is het hier net als pre corona uitgestorven in de avonduren. Wat volop voorbij komt (en wij wonen niet in een doorlopende straat) is verkeer in de vorm van auto's, brommers en fietsen. Maart/april is dat rustiger geweest, voor de rest is het gewoon zoals het altijd al was.
Bij het vaste rondje lopen met de honden komen we 'langs' een doorlopende weg en het is verbazingwekkend hoe druk het daar (tot gisteravond) is tot grofweg twaalf uur in de avond.
Gisteravond was het echter zo goed als leeg toen we tegen elven buiten liepen, zo rustig dat het opviel en ik me al begon af te vragen of het (deels) afgesloten was na een ongeluk oid (wat niet het geval was).
Vanmorgen ook nog even boodschappen bij schoonmoeder in de gang ' gedropt' en daar was het niet eens mogelijk om te parkeren, zoveel auto's stonden daar terwijl het normaal gesproken in het weekend grofweg half leeg is.
Mogelijk/hopelijk zijn er toch meer mensen die inzien dat er toch wat moet gaan gebeuren.

Ondertussen meerdere mensen in onze omgeving die flink te grazen zijn genomen door corona de afgelopen weken en als een blad aan de boom omgekeerd zijn qua mening en gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:52
Laguna schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:40:
De avondklok is dan ook het minst effectief na de mondkapjes:

[Afbeelding]

Bron
Waarom hebben we dan in godsnaam nog steeds die mondkapjes? Om de besmettingscijfers te laten stijgen? :?
Zie er ook niet uit als zo'n viruswaanzin site uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:23:
[...]

Nog beter zou zijn om ook vochtigheidsmeters neer te zetten (kosten geen drol) en de luchtvochtigheid op te schroeven wanneer deze onder de 40% komt.
ik weet niet of dat in zo'n groot gebowu makkelijk te verhogen is eigenliojk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

FabianGTI schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:06:
[...]

Waarom hebben we dan in godsnaam nog steeds die mondkapjes? Om de besmettingscijfers te laten stijgen? :?
Zie er ook niet uit als zo'n viruswaanzin site uit.
YakuzA in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4"

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
defiant schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:52:
Column in het NRC:

Het probleem met de huidige politiek is dat dat de verantwoordelijkheid en gevolgen van dit soort keuzes eigenlijk niet meer naar voren komen. Het z.g.n. debat lijkt hierdoor te worden gevoerd door extremen, terwijl alle nuances en betere keuzes worden ondergesneeuwd. Hierin is de pers/media ook schuldig door de problematiek op die manier te framen.
Helemaal mee eens.

Wel erger ik me aan die focus op onduidelijke regels. Onlogisch? Ja, soms wel. Inconsistent? Idem. Maar onduidelijk? Ik ben zelf in ieder geval de afgelopen tien maanden nul keer een situatie geweest waarin ik niet wist of iets mocht of niet. Het komt op mij vaak over als een excuus om de eigen verantwoordelijkheid af te wentelen.

Naar mijn mening ligt het probleem dan eerder in te ingewikkeld beleid - want te veel uitzonderingen - waardoor de communicatie lastiger wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
FabianGTI schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:06:
Inmiddels is je vraagtekens hebben bij de effectiviteit van mondkapjes verworden tot een soort godslastering lijkt het wel. Voor de Nederlandse cijfers lijkt het in elk geval weinig gedaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:29:
[...]

Inmiddels is je vraagtekens hebben bij de effectiviteit van mondkapjes verworden tot een soort godslastering lijkt het wel. Voor de Nederlandse cijfers lijkt het in elk geval weinig gedaan te hebben.
Ik ben wel bang dat wanneer ze zouden zeggen "Oeps, dit werkt niet" en de mondkapjesplicht zouden terugdraaien, dat dat een signaal is voor mensen om zich ook minder aan andere maatregelen te gaan houden. Die zul je dan dus strikter moeten handhaven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:33:
Ik ben wel bang dat wanneer ze zouden zeggen "Oeps, dit werkt niet" en de mondkapjesplicht zouden terugdraaien, dat dat een signaal is voor mensen om zich ook minder aan andere maatregelen te gaan houden. Die zul je dan dus strikter moeten handhaven.
Aan de andere kant kweek je dat effect net zo goed als je mensen murw blijft slaan met regel op regel op regel. Als die avondklok niets doet dan is de gereedschapskist van het kabinet akelig leeg.

Oeps:
Famke Louise leidt politie naar illegaal geopende kapsalon
De politie heeft vrijdagmiddag een kapsalon op een industrieterrein in Wateringen in het Westland aangetroffen, meldt de nieuwssite WOS. Vier stoelen waren bezet en een vijfde klant wachtte op zijn beurt. De aanwezige personen hebben een proces verbaal gekregen.

De agenten kwamen de zaak op het spoor door een Instagrambericht van BN'er Famke Louise. Zij haalde een vriend op die bij de bewuste kapsalon was geweest. De agenten herkenden de omgeving en kwamen in actie.

Anderhalve week geleden kwam Famke Louise ook in het nieuws toen bleek dat ze in een loods in het Noord-Hollandse dorp Lijnden met een grote groep mensen een muziekclip opnam. Er werden 66 coronaboetes uitgedeeld.
(NOS Liveblog)

Eerste regels van de kappersclub, niet over de kappersclub praten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
CMD-Snake schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:36:
[...]

Aan de andere kant kweek je dat effect net zo goed als je mensen murw blijft slaan met regel op regel op regel. Als die avondklok niets doet dan is de gereedschapskist van het kabinet akelig leeg.
Gen probleem, dan vervroegen ze avondklok.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Dus al die mensen uit de Aziatische landen die al jaren mondkapjes dragen hebben het al die tijd voor niets gedaan? Dat zuigt :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BtHYjK_rvSOz4vO-ABnnUzwJLg4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/908nzVuLNwFyrCG4Raoi0pXN.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

<>
Zou duidelijk moeten zijn voor elke garnaal. Maar sommige vloggers lijken anders te denken want publiek dus inkomsten (ikke ikke)

Wel opmerkelijk dat het steeds dezelfde persoon betreft lijkt het, ze zou ondertussen door kunnen hebben dat er ook door niet traditionele volgers naar gekeken wordt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:16
42erik schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:08:
[...]

ik weet niet of dat in zo'n groot gebowu makkelijk te verhogen is eigenliojk
Hangt er een beetje van af wat voor soort luchtbehandelingssysteem er in het gebouw aanwezig is. Is dat er helemaal niet dan helpt het neerzetten van planten (hydrocultuur), luchtbevochtigers per kantoor en bakjes water aan / boven de verwarming behoorlijk.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
CMD-Snake schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:15:
[...]

Welke EU grenzen zijn er nu dan dicht? Meeste landen kom je nog binnen en als je met de auto reist dan kom je vrijwel overal binnen en zelfs onder de radar.
Dan is een vaccinatiepaspoort ook niet relevant. Beetje een flauwe manier van discussieren zo.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Drardollan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:57:
De verschillen zijn zo klein dat ik het kleingeld vind.

Maar het is niet goed dat het afvlakt. Het moet naar beneden :)
Het percentage positief lijkt ook wat te schommelen, al doet die dat vaker. Hopelijk zakt die wel weer door anders begin ik mij toch ernstig zorgen te maken over de gemiddelde verstandelijke vermogens in de maatschappij.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
[...]

Wacht maar tot 2 maskers de standaard word ;)
Double-masking is a sensible and easy way to lower your risk when you have to spend more time around others — in a taxi, on a train or plane, or at an inauguration
.
https://www.nytimes.com/2...double-masking-covid.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Column in het NRC:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Persoonlijk zou ik niet zo citeren uit de column, dit tast nogal de context aan. :)

Opvallend is dus dat wanneer men zegt dat de maatregelen onduidelijk zijn men eigenlijk bedoelt dat ze overtuigd willen worden waarom het moet. Dan zou ik eindelijk begrijpen waarom men dat zegt, want de maatregelen zelf zijn al maanden overduidelijk.
Eigenlijk dus wel triest. Het is alsof je een land vol kleuters in de waarom-fase moet overtuigen anders komen we er niet. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 01:08

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Column in het NRC:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Lijkt mij tijd voor een nieuwe column: "Te weinig fact checking leidt tot avondklok" lijkt mij passender.

Voor zover mij bekend is de enge en meer besmettelijke Britse variant de aanleiding voor de avondklok.
Maar, wat als die variant helemaal niet zo besmettelijk is?

Immers, hoe besmettelijk kan die zijn, als het reproductiegetal in UK sinds gisteren gedaald is naar 0,8 tot 1,0? Bron: https://www.gov.uk/guidance/the-r-number-in-the-uk

Ik krijg de indruk dat ze in Den Haag een stevig potje paniekvoetbal aan het spelen zijn.

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Tja, in Amerika is het gewoon een keihard politiek statement geworden. De Republikeinen (en de Trump aanhang in het bijzonder) zijn anti-mask, de Democraten pro-mask. Dus hoe overdrevener hoe beter om je politieke puriteit aan te tonen :')

Ik heb zelf FFP2 en dat moet gewoon voldoende zijn. Ik ga niet ook nog eens dubbel masken. In het ziekenhuis doen ze dat wel maar dat is omdat ze FFP3 gebruiken met uitlaatklepje, dan doen ze er nog zo'n blauw maskertje overheen vanwege het ventiel.

Maar persoonlijk heb ik heel veel last van de CO2 opbouw dat al binnen de FFP2 gebeurt. Heb altijd hoofdpijn als ik hem meer dan 2 uur achter elkaar gedragen heb (en hier moet het ook buiten dus ff ademhalen tussen de winkels door kan niet). Dubbel doen gaat dat nog eens flink verergeren. En ja, je long inhoud is veel groter dan het masker, maar je haalt niet continu volledig diep adem, zo werkt het niet.

Maar echt, als FFP2 al niet genoeg is dan zijn er gewoon heftigere maatregelen komen. Het kan ook niet zo zijn dat we als maanmannetjes rond gaan lopen. Amerikanen overdrijven alles altijd zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
fm77 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:48:
[...]

Dus al die mensen uit de Aziatische landen die al jaren mondkapjes dragen hebben het al die tijd voor niets gedaan? Dat zuigt :P

[Afbeelding]
Zoals al zo vaak gezegd: Dat deden ze vanwege de extreme luchtverontreiniging daar. Niet vanwege ziektes. In mijn ervaring zijn Chinezen zo onhygienisch als het maar kan. Spugen/ruften/rochelen enz zonder aandacht wie er bij staat. Het enige volk dat mondkapjes echt als bescherming van anderen gebruikte zijn de Japanners.

https://thafcc.wordpress....st-pollution-crisis-ever/
In China, about 4,000 people die from premature deaths due to pollution every day. That’s 1.6 million people a year.
En daarmee dus een enorm veel grotere doodsoorzaak dan Corona. Geen wonder dat ze die maskers vrijwillig droegen. Ik ken diverse mensen die in Beijing wonen en die kregen allemaal astma achtige klachten. Met Corona is het een stuk beter geworden daar, al begint het nu weer een beetje op te pakken.

[ Voor 40% gewijzigd door GekkePrutser op 23-01-2021 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

[...]

Oeps:

[...]

(NOS Liveblog)

• Niet verder reizen dan bv 15km
  • Avondklok vervroegen
  • Medische mondkapjes verplicht
  • Mondkapjes buitenshuis verplicht
  • Geen bezoek meer ontvangen
  • Kantoren dicht.
  • Openbaar vervoer dicht
  • (Lucht)havens alleen voor vracht
  • Tijdsblokken in de supermarkt per leeftijdscategorie
  • Dag1 even kentekens de weg op Dag2 oneven kentekens
  • Contact lijst bijhouden en elke maandag uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
GekkePrutser schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:37:
[...]
Maar persoonlijk heb ik heel veel last van de CO2 opbouw dat al binnen de FFP2 gebeurt. Heb altijd hoofdpijn als ik hem meer dan 2 uur achter elkaar gedragen heb (en hier moet het ook buiten dus ff ademhalen tussen de winkels door kan niet). Dubbel doen gaat dat nog eens flink verergeren. En ja, je long inhoud is veel groter dan het masker, maar je haalt niet continu volledig diep adem, zo werkt het niet.
Onzin, je gaat inderdaad een heel klein beetje meer CO2 inademen, het CO2 gehalte in de longen zal hierdoor wat stijgen en je bloed zal daardoor wat extra CO2 vasthouden. Maar CO2 is juist belangrijk voor je lichaam, het stimuleert onder andere de afgifte van zuurstof van het bloed naar de lichaamscellen. Een te laag CO2-gehalte zorgt dus juist voor een verminderde zuurstofvoorziening, en een mooi hoog gehalte zorgt voor een verbeterde zuurstofvoorziening. Grofweg 80 procent van de mensen heeft in een bepaalde mate een te laag CO2-gehalte, dus komt hier wat bij door het dragen van een mondkapje, dan is dit alleen maar mooi meegenomen. En zorgt het dus voor een betere zuurstoftoevoer naar je lichaamscellen. Voor de 20 procent mensen die al een goed CO2-gehalte heeft, is wat extra CO2 nog steeds welkom en zal de zuurstoftoevoer alleen maar verder verbeteren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
immetjes schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:40:
[...]
  • Avondklok vervroegen
  • Kantoren dicht.
  • Openbaar vervoer dicht
was jij niet degene die zich pas zorgen maakte over onze democratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:45:
[...]

Onzin, je gaat inderdaad een heel klein beetje meer CO2 inademen, het CO2 gehalte in de longen zal hierdoor wat stijgen en je bloed zal daardoor wat extra CO2 vasthouden. Maar CO2 is juist belangrijk voor je lichaam, het stimuleert onder andere de afgifte van zuurstof van het bloed naar de lichaamscellen. Een te laag CO2-gehalte zorgt dus juist voor een verminderde zuurstofvoorziening, en een mooi hoog gehalte zorgt voor een verbeterde zuurstofvoorziening. Grofweg 80 procent van de mensen heeft in een bepaalde mate een te laag CO2-gehalte, dus komt hier wat bij door het dragen van een mondkapje, dan is dit alleen maar mooi meegenomen. En zorgt het dus voor een betere zuurstoftoevoer naar je lichaamscellen. Voor de 20 procent mensen die al een goed CO2-gehalte heeft, is wat extra CO2 nog steeds welkom en zal de zuurstoftoevoer alleen maar verder verbeteren.
Aangenomen dat dit allemaal waar is, ik ben geen bioloog, hij ervaart toch echt een hoofdpijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Gonadan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:28:
[...]

Het is alsof je een land vol kleuters in de waarom-fase moet overtuigen anders komen we er niet. :/
Tja eigenlijk zou je het wel zo moeten zien en net als bij een kleuter werkt het niet om alleen maar te straffen zonder te belonen.
GekkePrutser schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Maar echt, als FFP2 al niet genoeg is dan zijn er gewoon heftigere maatregelen komen. Het kan ook niet zo zijn dat we als maanmannetjes rond gaan lopen. Amerikanen overdrijven alles altijd zo.
Ziet er wel beter uit dan wat Jude Law droeg in Contagion (overigens wel aanrader nu als je 'm nog niet gezien hebt):

Afbeeldingslocatie: https://ca-times.brightspotcdn.com/dims4/default/c067d38/2147483647/strip/true/crop/2048x1363+0+0/resize/1486x989!/quality/90/?url=https%3A%2F%2Fcalifornia-times-brightspot.s3.amazonaws.com%2Fa8%2F83%2F6f676eafa055ba7ab903954e1d1e%2Fla-oe-goldberg-ebola-crisis-management-2014101-002

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:45:
[...]

Ik krijg er anders behoorlijke hoofdpijn van, net als ik had op kantoor als het boven de 1400PPM kwam 's avonds. Dat was ook direct te correleren. Zie ook dit. Wat ik ook merk is dat als ik wat zwaardere inspanning lever (rennen om de bus te halen bijv) dat ik daarna dan duizelig word.

Ik ben van plan een CO2 sensor te kopen en in het masker te monteren om dit te checken. Want ik weet niet waar die hoofdpijn anders van zou moeten komen. Het is echt elke keer als ik lang een masker op heb gehad (FFP2 dus, een stuk meer afsluitend dan die chirurgische dingen). Maar ik kan de SCD40 nog nergens vinden, de huidige sensoren zijn te groot om in een masker te passen.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 23-01-2021 18:53 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]
  • Avondklok vervroegen
  • Kantoren dicht.
  • Openbaar vervoer dicht
Als de huidige maatregelen niet werken zie ik niet in waarom deze dat wel zouden gaan doen.

De overheid zou volgens mij veel meer in moeten zetten op een compleet andere manier van denken en communiceren waarmee mensen positief gestimuleerd worden zelf bij te dragen aan de oplossing van het probleem. Dus advies vragen bij psychologen, gedragswetenschappers en communicatie deskundigen.

Want inmiddels is wat mij betreft wel duidelijk dat het effect van al die repressieve maatregelen en op angst gebaseerde campagnes steeds tijdelijker is, als het er überhaupt nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
42erik schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:47:
[...]

Aangenomen dat dit allemaal waar is, ik ben geen bioloog, hij ervaart toch echt een hoofdpijn
Als je even de samenstelling van lucht die je inademt bekijkt dan kan het gewoon niet. De lucht bevat 78 % stikstof, 20 % zuurstof en 0,038 % koolstofdioxyde (CO2). Dan maakt dat ademen door een mondkapje bijzonder weinig uit, bovendien is meer CO2 dus een voordeel. Wat dacht je van al die werknemers die beroepsmatig een mondkapje moeten dragen? (Tandartsen, chirurgen, autospuiters, betonschuurders, enz.) Wanneer een mondkapje hoofdpijn zou veroorzaken dan hadden we dat jaren geleden al gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
[...]
  • Avondklok vervroegen
  • Kantoren dicht.
  • Openbaar vervoer dicht
Stuk voor stuk maatregelen waartegen nog meer weerstand zal ontstaan dan tegen de avondklok.

Gegeven dat je een maatregel ook aan de kiezer moet kunnen verkopen, is de trucendoos toch wel aardig leeg aan het raken. De avondklok kreeg ook maar met veel moeite een kleine meerderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Laguna schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:50:
Tja eigenlijk zou je het wel zo moeten zien en net als bij een kleuter werkt het niet om alleen maar te straffen zonder te belonen.
Die van mij luistert in ieder geval een stuk beter en dan krijg je ook een kans om te belonen. Ik zou in de huidige situatie niet weten hoe we moeten belonen zonder maatregelen in te trekken.
Snoepjes uitdelen of zo? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:36
Tsja, over communicatie:
Maatregelen tot en met ten minste 9 februari
Lees hier wat geldt op dit moment tot en met ten minste 9 februari 2021:
# Ontvang thuis niet meer dan 1 persoon van 13 jaar of ouder per dag. BRON

en:
Oppas op kinderen
Mogen oppasoma’s en opa’s nog na 21.00 uur ‘s avonds naar huis?
Nee. Oppassen is geen geldige reden om tijdens de avondklok buiten te zijn. BRON

Ze mogen sowieso niet samen gaan oppassen, denk ik dan. :(

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:21
Yaksa schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:59:
[...]

Als je even de samenstelling van lucht die je inademt bekijkt dan kan het gewoon niet. De lucht bevat 78 % stikstof, 20 % zuurstof en 0,038 % koolstofdioxyde (CO2). Dan maakt dat ademen door een mondkapje bijzonder weinig uit, bovendien is meer CO2 dus een voordeel. Wat dacht je van al die werknemers die beroepsmatig een mondkapje moeten dragen? (Tandartsen, chirurgen, autospuiters, betonschuurders, enz.) Wanneer een mondkapje hoofdpijn zou veroorzaken dan hadden we dat jaren geleden al gehoord.
Meer Co2 is helemaal geen voordeel. Het zuur base evenwicht in het menselijk lichaam / bloedgas gaat compleet op zijn gat als er veel co2 is.

Dé reden dat mensen (in normale tijden pré corona) met longontstekingen of COPD bij ons aan de beademing raken is het onvermogen om effectief co2 uit te wassen waardoor er respiratoire acidose optreedt en we de boel moeten overnemen. Die raken in coma door dat hoge Co2 (hypercapnisch coma)

Lees je anders even in over het arterieel bloedgas en het menselijk zuur base evenwicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:31
t_captain schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:00:
[...]

Gegeven dat je een maatregel ook aan de kiezer moet kunnen verkopen, is de trucendoos toch wel aardig leeg aan het raken. De avondklok kreeg ook maar met veel moeite een kleine meerderheid.
Die meerderheid bleek uiteindelijk toch nog vrijwel volledig. Ik denk dat dat succes juist benadrukt dat er parlementair erg weinig weerstand tegen maatregelen is. Een klein beetje roepen voor de bühne en dat was het wel. Behalve bij Wilders dan.
Het verkopen aan de kiezer hoeft maar 1 keer per 4 jaar en met de angst voor de Britse variant (of welk ander hypothetisch drama) kruipen mensen toch dicht naar de sterke leider toe.

[ Voor 5% gewijzigd door blissard op 23-01-2021 19:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-09 20:16
Gonadan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:25:
[...]

Het percentage positief lijkt ook wat te schommelen, al doet die dat vaker. Hopelijk zakt die wel weer door anders begin ik mij toch ernstig zorgen te maken over de gemiddelde verstandelijke vermogens in de maatschappij.
Ga je je nu pas zorgen maken daarover?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]

Ja maar de mensen die zware (FFP2 of hoger) mondkapjes gebruikten, deden dat meestal met ventiel wat nu uit den boze is. De 'blauwe' chirurgische maskers blokkeren veel minder en je ziet bij veel mensen gewoon de mond zitten via het 'lusje' dat zich aan de zijkant vormt. Logisch dat het minder CO2 opbouwt. Ik gebruik dus FFP2 en (uiteraard) zonder filter en dat sluit sowieso beter af, en de stof laat natuurlijk ook minder door.

Ik denk ook dat er per persoon een hoog verschil is qua gevoeligheid. Ik ben toen ik klein was verschillende keren bijna gestikt door een keelzwelling en ik denk dat ik daardoor ook meer gevoeligheid overgehouden heb. Ik krijg van de vochtige lucht ook een angstgevoel na een tijd (destijds als ik een aanval had moest ik stoom inademen om het open te houden dus die associatie is er nog, denk ik). Dit is ook de reden dat ik de chirurgische maskers niet gebruik, op de een of andere manier heb ik daarmee veel meer last van de vochtige adem. Ook blijkt mijn hartslag flink omhoog te gaan. Mijn dokter schrok nogal totdat ik het thuis probeerde en het daar gewoon consequent 120/80 bleek.

Ik hoop echt dat er snel kapjes komen met ventilatoren erin, zoals die van Razer. Ik snap dat de kapjes nodig zijn en ik gebruik dus al een betere dan wat echt verplicht is. Maar ik heb er echt wel last van.

Ik heb ook zelf geprobeerd iets te maken met ventilatoren maar de druk die je nodig hebt om door het filter materiaal te komen is te groot voor het type fans wat ik kon vinden. En zonder filter ga ik niet doen natuurlijk want dan heeft het sowieso geen zin.

Maar ik zal het proberen met die CO2 meters zodra die beschikbaar zijn, ben benieuwd hoe hoog dat gaat zijn. De huidige modellen zijn gewoon te groot :-( PS: Ik ga die niet alleen maar hiervoor kopen, wil het ook in huis meten omdat ik minder lucht in de winter vanwege de kou.

[ Voor 42% gewijzigd door GekkePrutser op 23-01-2021 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
LZ86 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:05:
[...]

Meer Co2 is helemaal geen voordeel. Het zuur base evenwicht in het menselijk lichaam / bloedgas gaat compleet op zijn gat als er veel co2 is.

Dé reden dat mensen (in normale tijden pré corona) met longontstekingen of COPD bij ons aan de beademing raken is het onvermogen om effectief co2 uit te wassen waardoor er respiratoire acidose optreedt en we de boel moeten overnemen. Die raken in coma door dat hoge Co2 (hypercapnisch coma)

Lees je anders even in over het arterieel bloedgas en het menselijk zuur base evenwicht.
Dat weet ik ook wel, maar dan praat je over hetzij sterk verhoogde niveaus van CO2 (in een totaal niet geventileerde ruimte waar langdurig in gesport wordt bijvoorbeeld) of over mensen die een aandoening hebben. Niet over gezonde mensen die zelfs buiten hoofdpijn krijgen van een 'teveel' aan CO2 door het dragen van een mondkapje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Yaksa schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:11:
[...]

Dat weet ik ook wel, maar dan praat je over hetzij sterk verhoogde niveaus van CO2 (in een totaal niet geventileerde ruimte waar langdurig in gesport wordt bijvoorbeeld) of over mensen die een aandoening hebben. Niet over gezonde mensen die zelfs buiten hoofdpijn krijgen van een 'teveel' aan CO2 door het dragen van een mondkapje.
Ik ben met je eens dat hoog co2 door mondkapjes complete bullshit is. Er is eigenlijk geen medische reden om geen mondkapje te dragen behalve iemand die geen oren of neus heeft, brandwonden in het gelaat of een totale laryngectomie patient

Zelfs de meeste longziekten zijn geen reden er geen te dragen.

Maar je deed het een beetje te simplistich overkomen en dan klopte gewoon niet, vandaar mijn aanvulling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

42erik schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:45:
[...]

was jij niet degene die zich pas zorgen maakte over onze democratie?
Ja, dat klopt. Maar mijn post wil ook niet zeggen dat ik het er mee eens ben. Ik laat alleen maar zien dat het einde niet bereikt is omdat de regels op zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

immetjes schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:16:
[...]

Ja, dat klopt. Maar mijn post wil ook niet zeggen dat ik het er mee eens ben. Ik laat alleen maar zien dat het einde niet bereikt is omdat de regels op zouden zijn.
Pas daar nu eens het filter "ethische regels" op toe en kijk dan eens hoeveel er overblijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Mensen met astma hebben vaak behoorlijk last van de verhoogde CO2 niveaus als ze door een masker moeten ademen.

Bovendien is bestrijden van een epidemie altijd een kwestie van sturen op stochasten. Je hebt geen 100% coverage nodig.

Een ruimhartige vrijstelling zoals we nu ook kennen met die stoffen mondmaskers, lijkt me wenselijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

ik222 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:57:
[...]

Als de huidige maatregelen niet werken zie ik niet in waarom deze dat wel zouden gaan doen.

De overheid zou volgens mij veel meer in moeten zetten op een compleet andere manier van denken en communiceren waarmee mensen positief gestimuleerd worden zelf bij te dragen aan de oplossing van het probleem. Dus advies vragen bij psychologen, gedragswetenschappers en communicatie deskundigen.

Want inmiddels is wat mij betreft wel duidelijk dat het effect van al die repressieve maatregelen en op angst gebaseerde campagnes steeds tijdelijker is, als het er überhaupt nog is.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik reageerde enkel op een opmerking dat de te nemen maatregelen opraakten. De overheid heeft nog talloze mogelijkheden om het leven vervelender te maken die uiteindelijk niets zullen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

immetjes schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:18:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Ik reageerde enkel op een opmerking dat de te nemen maatregelen opraakten. De overheid heeft nog talloze mogelijkheden om het leven vervelender te maken die uiteindelijk niets zullen oplossen.
Dan zijn het dus geen maatregelen tegen de pandemie, maar alleen methodes om te treiteren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Stoney3K schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:17:
[...]

Pas daar nu eens het filter "ethische regels" op toe en kijk dan eens hoeveel er overblijven.
De avondklok blijft dan ook niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Stoney3K schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:19:
[...]

Dan zijn het dus geen maatregelen tegen de pandemie, maar alleen methodes om te treiteren. ;)
De overheid en OMT/RIVM denken daar waarschijnlijk anders over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
t_captain schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:17:
Mensen met astma hebben vaak behoorlijk last van de verhoogde CO2 niveaus als ze door een masker moeten ademen.

Bovendien is bestrijden van een epidemie altijd een kwestie van sturen op stochasten. Je hebt geen 100% coverage nodig.

Een ruimhartige vrijstelling zoals we nu ook kennen met die stoffen mondmaskers, lijkt me wenselijk.
Nee dus. Zo werkt het mechanisme bij astma niet, dat is geen ziekte met een chronisch verhoogd Co2. Dat is COPD daarintegen wel. Sterker nog. Astmapatiënten reageren vaak erg op allergenen (parfumlucht, pollen, stof etc) De pulmonologisten denken zelfs dat astmapatienten voordeel kunnen hebben bij maskers omdat je bepaalde allergenen weghoudt

Een van de toonaangevende pulmonologie bladen / verenigingen zeggen zelfs:

At this time, professional associations have not provided clear recommendations on exemptions (or lack thereof). Within the Respiratory Effectiveness Group, we do not see asthma, COPD and other respiratory diseases as an impending factor to wear a face mask, unless the person is in active acute respiratory distress, in which case going out in public is not advised. Therefore, we propose the cautionary step not to exempt respiratory patients on the compulsory use of face masks.

https://erj.ersjournals.c...09/09/13993003.03325-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Gonadan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:01:
[...]

Die van mij luistert in ieder geval een stuk beter en dan krijg je ook een kans om te belonen. Ik zou in de huidige situatie niet weten hoe we moeten belonen zonder maatregelen in te trekken.
Snoepjes uitdelen of zo? :?
True, probleem is dat het heel veel kinderen zijn en je diegenen die wel luisteren alsnog moet straffen omdat anderen niet luisteren. Dat gaat op den duur wringen, waardoor er mogelijk meer niet gaan luisteren. Ze hebben nog zo'n 1-2 weken om iets te bedenken. Het zou helpen als er meer duidelijkheid komt omtrent de Britse variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Als je even de samenstelling van lucht die je inademt bekijkt dan kan het gewoon niet.
Nou ja, blijkbaar kan dat dus wel degelijk, anders zou hij geen hoofdpijn ervaren...

Misschien is hij uitzondering, dat kan, maar je stelligheid slaat nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:11:
[...]

Ja maar de mensen die zware (FFP2 of hoger) mondkapjes gebruikten, deden dat meestal met ventiel wat nu uit den boze is. De 'blauwe' chirurgische maskers blokkeren veel minder en je ziet bij veel mensen gewoon de mond zitten via het 'lusje' dat zich aan de zijkant vormt. Logisch dat het minder CO2 opbouwt. Ik gebruik dus FFP2 en (uiteraard) zonder filter en dat sluit sowieso beter af, en de stof laat natuurlijk ook minder door.

Ik denk ook dat er per persoon een hoog verschil is qua gevoeligheid. Ik ben toen ik klein was verschillende keren bijna gestikt door een keelzwelling en ik denk dat ik daardoor ook meer gevoeligheid overgehouden heb. Ik krijg van de vochtige lucht ook een angstgevoel na een tijd (destijds als ik een aanval had moest ik stoom inademen om het open te houden dus die associatie is er nog, denk ik). Dit is ook de reden dat ik de chirurgische maskers niet gebruik, op de een of andere manier heb ik daarmee veel meer last van de vochtige adem. Ook blijkt mijn hartslag flink omhoog te gaan. Mijn dokter schrok nogal totdat ik het thuis probeerde en het daar gewoon consequent 120/80 bleek.

Ik hoop echt dat er snel kapjes komen met ventilatoren erin, zoals die van Razer. Ik snap dat de kapjes nodig zijn en ik gebruik dus al een betere dan wat echt verplicht is. Maar ik heb er echt wel last van.

Ik heb ook zelf geprobeerd iets te maken met ventilatoren maar de druk die je nodig hebt om door het filter materiaal te komen is te groot voor het type fans wat ik kon vinden. En zonder filter ga ik niet doen natuurlijk want dan heeft het sowieso geen zin.

Maar ik zal het proberen met die CO2 meters zodra die beschikbaar zijn, ben benieuwd hoe hoog dat gaat zijn. De huidige modellen zijn gewoon te groot :-( PS: Ik ga die niet alleen maar hiervoor kopen, wil het ook in huis meten omdat ik minder lucht in de winter vanwege de kou.
Maar is een dunner mondkapje dan niet een optie? Of denk ik dan te simpel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

immetjes schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:20:
De avondklok blijft dan ook niet over.
Jawel hoor. Alsof de zorg overspoelen een ethisch alternatief is. We sturen, als de trend van deze dagen door zet, gewoon aan op een échte lockdown.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Laguna schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:26:
True, probleem is dat het heel veel kinderen zijn en je diegenen die wel luisteren alsnog moet straffen omdat anderen niet luisteren. Dat gaat op den duur wringen, waardoor er mogelijk meer niet gaan luisteren. Ze hebben nog zo'n 1-2 weken om iets te bedenken. Het zou helpen als er meer duidelijkheid komt omtrent de Britse variant.
Échte lockdown of accepteren dat de zorg moet overspoelen voordat men de urgentie eens gaat zien. Andere mogelijkheden zie ik niet.
Aangenomen dat de trends niet veranderen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:05
[...]
  • Avondklok vervroegen
  • Kantoren dicht.
  • Openbaar vervoer dicht
Openbaar vervoer dicht zou een redelijk averechts effect kunnen hebben. Er is in afgelopen jaren veel inzet geweest om ziekenhuis personeel te ontmoedigen met de auto naar het werk te komen. Auto bezit is dan ook zo vanzelfsprekend niet. Het zou mij niet verbazen om bij sluiten van het OV in Nederland zo'n 10 - 20% van de zorgcapaciteit in te leveren.
[...]

Naja, veel van ons dragen geen uren lang FFP2 maskers maar een chirurgisch mond-neusmasker. Ik ben beroepsmatig gewend om vele uren op rij een chirurgisch mond-neusmasker te dragen. Maar een FFP2 masker is toch echt aanzienlijk minder comfortabel. Zeker zonder ventiel. Ik ervaar dat toch echt als een crime. Ik ervaar zelf dan niet zozeer hoofdpijn. Maar toch wel een zeer onaangenaam gevoel, concentratie dat toch beduidend minder wordt. En waarbij ik bij meer complexe momenten toch veelal even uitstap, wat verse lucht hap en opnieuw instap.

Dit is overigens verre van nieuw. Dat FFP2 maskers ontzettend vervelend zijn, ook beroepsmatig, weten mensen die dit ervaren echt al wel langer.

Gezien deze crisis zijn er overigens ook de eerste studies die dit kwantificeren zoals bijvoorbeeld de volgende:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7338098/

Het is helaas dan ook een beetje een noodzakelijk kwaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
Tijd om drugslabs van hun kwalijke stigma te verlossen. Hetzelfde materiaal wat je beschermt als je XTC aan het koken bent, beschermt je medemens bij de supermarkt :)

Ik zit even naar de cijfers te kijken. Wat betreft de propagatie van de B1.1.1.7 (UK) variant ben ik redelijk optimistisch. In landen waar hij dominant is (zijnde UK + Ierland) dalen de nieuwe besmettingen door. Een teken dat je met lockdown en hygiene ook van die nieuwe variant kan winnen.

In landen waar de variant een klein maar toenemend aandeel in de besmettingen heeft, is de ommekeer van dalende naar stijgende cijfers niet evident:

* Belgie blijft mooi laag zitten. In de context van een stijgend aandeel B1.1.1.7 betekent elke dag, elke week dat de besmettingen laag blijven een indicatie dat de UK variant te handhaven valt. Als je de cijfers vlak weet te houden met 5% UK variant en weken later nog steeds met dezelfde maatregelen en 40% UK variant, dan is het steeds minder waarschijnlijk dat de UK variant een R waarde ver boven 1 heeft. De prognose voor oplopende besmettingen moet dan naar beneden worden bijgesteld.
* Denemarken laat voor het eerst wat afvlakking zien van een tot voor kort spectaculaire daling. Het besmettingscijfer is in enkele weken tijd met meer dan 70% gedaald, en afvlakking op een laag niveau is niet slecht te noemen. Wel strak in het oog houden dat er geen langzame (Frankrijk-style) stijging in sluipt.
* Nederland vind ik in dit rijtje het slechtst presteren. De mooie daling van eerder deze maand lijkt echt behoorlijk afgevlakt. Gaan we opnieuw een daling in, of is dit precies volgens het scenario van RIVM?

Het onderzoek in Lansingerland is hoopgevend. Het onderzoek trekt een soort cirkel rond een uitbraak van de UK variant van covid. Het onderzoek betreft niet de mensen die betrokken waren bij de uitbraak op school, maar wel de mensen die binnen een straal van een aantal kilometer eromheen wonen. Wat blijkt: het aandeel van B1.1.1.7 ligt nog altijd lager dan de actuele schatting voor het landelijke gemiddelde. Een contraindicatie voor de stelling dat deze stam van het virus enorm besmettelijk zou zijn.

Samengevat: deze week zie ik overwegend indicaties dat het met de besmettelijkheid van de UK variant wel meevalt.

Alle ogen op Oostende: kunnen ze een uitbraak met de SA variant ook handlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:25:
[...]

Idealiter zouden die experts zich ook niet buiten de politiek om ook nog eens in de publieke media vertonen, maar alleen de politiek adviseren in de achtergrond.
Als je het over de talkshow optredens hebt dan zie ik je punt. Echter, als je het stuk had gelezen dan had je gezien dat er binnen het OMT een soort omerta heerst waarbij dissidenten voor het blok worden gezet om bij het kruisje te tekenen voor maatregelen die al door het kabinet zijn voorgekookt.

De reden dat er dus mensen naar buiten treden met conflicterende berichten t.o.v het advies van het OMT kan je dus ook zien als een hulpkreet.

Maar dat is natuurlijk (hopelijk?) niet elke dag aan de orde en dus ook geen reden om elke dag je koppie te laten zien bij #Op1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:28:
[...]

In het geval van een dictatuur zou dat waarschijnlijk ook gebeuren. Maar gelukkig is Nederland een democratisch land en zal een kabinet altijd op een of andere manier (enigszins) rekening houden met de achterban (zowel het volk als de eerste/tweede kamer).
In het geval van een dictatuur zou het kabinet (/Rutte) de experts raadplegen zonder sturing of pressie vooraf?

Ik begrijp echt niet wat je nu probeert te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:18:
[...]

Als je het over de talkshow optredens hebt dan zie ik je punt. Echter, als je het stuk had gelezen dan had je gezien dat er binnen het OMT een soort omerta heerst waarbij dissidenten voor het blok worden gezet om bij het kruisje te tekenen voor maatregelen die al door het kabinet zijn voorgekookt.

De reden dat er dus mensen naar buiten treden met conflicterende berichten t.o.v het advies van het OMT kan je dus ook zien als een hulpkreet.
De juiste manier om het dan te doen is je functie bij het OMT neerleggen en dán je kop laten zien bij Jinek, met een duidelijk betoog van "dit en dit klopt er niet". Geen tegenstrijdige berichten verspreiden in functie als OMT-lid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
psychodude schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:33:
[...]

Openbaar vervoer dicht zou een redelijk averechts effect kunnen hebben. Er is in afgelopen jaren veel inzet geweest om ziekenhuis personeel te ontmoedigen met de auto naar het werk te komen. Auto bezit is dan ook zo vanzelfsprekend niet. Het zou mij niet verbazen om bij sluiten van het OV in Nederland zo'n 10 - 20% van de zorgcapaciteit in te leveren.
Formeel is OV toegestaan vanuit ons perspectief, in de praktijk staat de zeer riante P nu helemaal vol ondanks dat iedereen die thuis ka werken dat ook doet. In onze locatie met weinig P is de bezoekers-P nu ook gedeeltelijk open voor personeel.

Corona heeft jaren aan OV-motivatie teniet gedaan, wat dat betreft.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
offtopic:
OV is passe.
De eigen auto is ook passe.

Allerlei tussenvormen (van private lease, via abonnementen met korting als je je auto deelt met anderen, tot deelauto's en auto-op-afroep) zijn in opkomst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Net even buiten geweest de honden uitlaten. Er is geen kip op straat.

Op een drukke doorgaande weg is vrijwel geen verkeer. Ik heb 5 auto's gezien. Van die 5 waren er 2 politieauto's die de desbetreffende auto's controleerden. En er reed een lege HTM bus langs (op de chauffeur na)

Kortom, hier in de buurt, regio haaglanden, heeft het een flink effect op verplaatsingen. Het zal vast niet overal zo zijn want dit is een N=1 maar ik had het iets anders verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:30:
offtopic:
OV is passe.

Allerlei tussenvormen (van private lease, via abonnementen met korting als je je auto deelt met anderen, tot deelauto's en auto-op-afroep) zijn in opkomst.
Maar deelauto's zijn toch bijna net zo risicovol voor Corona als het OV? Je zit in een heel kleine ruimte waar net daarvoor iemand anders een lange tijd in heeft geademd. Met een prive auto heb je dat juist niet. Dat is just de reden dat het OV zo ontmoedigd wordt.

Zodra Corona weg is ja, dan zie ik het ook wel gebeuren vanwege de kosten. Maar goed OV blijft beter voor het milieu IMO. En ook wat betreft andere dingen zoals ruimtegebruik op de weg/parkeergelegenheid enz. Persoonlijk ben ik erg blij dat ik helemaal geen auto meer nodig heb nu ik in de grote stad woon.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 23-01-2021 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
t_captain schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:30:
offtopic:
OV is passe.

Offtopic:
Hier komen al jaren standaard meer auto's in de wijk te staan. Dat wijkgemiddelde is van 1.2 naar ik geloof 1.8 auto's per huishouden gegaan in 5 jaar. Wij hebben er ook 2 op de oprit staan en veel buren rond om ons al 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Het kabinet is vanavond akkoord gegaan met een advies van het Outbreak Management Team (OMT) dat bemanningen van luchtvaartmaatschappijen vrijsteld van de sneltestverplichting. De crews moeten op de plaats van bestemming zoveel mogelijk op hun hotelkamer verblijven. Met een negatieve PCR-testuitslag op zak van maximaal 72 uur oud, verwacht het OMT dat het besmettingsrisico laag blijft. Passagiers moeten wel een sneltest hebben gedaan voor vertrek naar Schiphol.

"Ook worden tijdens het vervoer tussen de luchthaven en de verblijfplaats maatregelen getroffen, in lijn met de geldende RIVM-voorschriften, om het contact met de plaatselijke bevolking zoveel mogelijk te beperken", meldt het kabinet.
Bemanning KLM hoeft geen verplichte sneltest voor vertrek naar Schiphol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:25
Ze nemen het dus iig serieus, hier op de snelweg in Heerlen wordt iedereen gecontroleerd zie ik vanuit mijn flat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20

SomerenV

It's something!

Vandaag voor de wekelijkse boodschappen naar de supermarkt geweest. Meteen even gepeild of er nou minder mensen samen gaan winkelen door de aangescherpte maatregelen. Het zou immers raar zijn als je niet met twee personen op bezoek mag gaan om dan vervolgens wel met z'n tweetjes te gaan winkelen. Iedere supermarkt vraagt bezoekers ook om alleen te komen.

Nope, nog steeds een hoop mensen die samen boodschappen doen, meestal de vrouw met manlief die er een beetje halfdood achteraan sjokt. Supermarkten lijkt het niet te boeien, er zijn geen consequenties, het 'mag' gewoon. Prima, maar in dat opzicht kan ik er nog steeds met m'n hoofd niet bij dat ik niet samen met mijn vriendin, wat één huishouden is, naar mijn of haar ouders mag gaan. Vervolgens mag je wel weer met z'n allen naar kantoor toe gaan ongeacht of de regels daar nageleefd kunnen worden of niet. Juist dat soort scheve verhoudingen maken dat ik me minder aan bepaalde regels ga houden.
Indoubt schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:32:
Kortom, hier in de buurt, regio haaglanden, heeft het een flink effect op verplaatsingen. Het zal vast niet overal zo zijn want dit is een N=1 maar ik had het iets anders verwacht
Hier is het ook echt heel erg rustig op straat, maar dat is eigenlijk altijd wel zo in de avond :+ Maandag moet ik werken in de avond, dus ben benieuwd hoe dat is. Gisteren heb ik er voor de grap eens op gelet hoe druk het nou eigenlijk is na 21:00 uur maar er reed nog aardig wat verkeer rond (Roermond > Eindhoven en Eindhoven > Sint-Oedenrode). De werkgeversverklaring is in ieder geval al binnen (ingevuld en wel) en mijn eigen verklaring is een kwestie van invullen en opslaan.

Edit: volgens een collega die vanavond wel gewerkt heeft was het echt enorm rustig overal. Verlaten straten en dorpjes, en op de doorgaans wat drukkere wegen af en toe een auto of vrachtwagen. Voelde volgens hem behoorlijk creepy.

Ergens wel absurd hoe gemakkelijk men het slikt dat vrijheden zo rigoureus ingeperkt worden. Een beetje eng ook. De overheid kan zoiets er doorheen drukken en de burgers luisteren er braaf naar.
Dit soort zaken dragen ook niet echt bij aan het draagvlak. Ieder bedrijf heeft zich te houden aan regels (en dat kost ze mogelijk de kop) maar de KLM krijgt een uitzondering. Hetzelfde met financiële steun. Waar normale bedrijven hooguit een paar ton krijgen zit de KLM al boven de miljard euro. Bij sport zie je ook zoiets. Volwassenen mogen niet meer samen sporten, maar betaald voetbal krijgt een uitzondering. Ja, brood en spelen, maar zoiets is bijna niet uit te leggen in een tijd dat veel mensen flink gebukt gaan onder de maatregelen.

[ Voor 4% gewijzigd door SomerenV op 23-01-2021 21:53 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:24
Xgar schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:48:
Ze nemen het dus iig serieus, hier op de snelweg in Heerlen wordt iedereen gecontroleerd zie ik vanuit mijn flat.
Ze moeten ook wel want morgen wil iedereen weten hoeveel mensen er op straat waren... Zelfde als met mobiel bellen, nu 1,5 jaar later zie je iedereen weer volop bellen op de fiets omdat er geen controle meer op is.

Hoe groot is de kans dat de lockdown die nu geldig is nog heel februari duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Op de A2 hebben ze ook roadblocks ingevoerd. De actie is stipt om 2100hr begonnen.

https://www.rtlnieuws.nl/...avondklok-controle-boetes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Indoubt schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:32:
Net even buiten geweest de honden uitlaten. Er is geen kip op straat.
Nu woon ik al in een rustig gebied, maar ik hoorde toch net de lokale brommerjeugd passeren. Maar goed, vaak komt de politie toch niet langs de landweggetjes gereden.
GekkePrutser schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:36:
Maar goed OV blijft beter voor het milieu IMO. En ook wat betreft andere dingen zoals ruimtegebruik op de weg/parkeergelegenheid enz. Persoonlijk ben ik erg blij dat ik helemaal geen auto meer nodig heb nu ik in de grote stad woon.
Ik denk dat een hoop mensen nu de geneugtes van een auto ontdekken. Ik ging wel regelmatig met het OV naar werk, maar echt fijn was het nooit. Geen airco in zomer waardoor bij 30-40 graden je in een rijdende sauna zit, tot geen kachel in de winter. Het thuiswerken als dat blijft zal het OV ook nog wel een klap geven.
Wolly schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:50:
Op de A2 hebben ze ook roadblocks ingevoerd. De actie is stipt om 2100hr begonnen.

https://www.rtlnieuws.nl/...avondklok-controle-boetes
In elk geval goed voor het boetequotum als het toch niets doet tegen corona. :X

[ Voor 15% gewijzigd door CMD-Snake op 23-01-2021 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:25
Deezers schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:50:
[...]

Ze moeten ook wel want morgen wil iedereen weten hoeveel mensen er op straat waren... Zelfde als met mobiel bellen, nu 1,5 jaar later zie je iedereen weer volop bellen op de fiets omdat er geen controle meer op is.

Hoe groot is de kans dat de lockdown die nu geldig is nog heel februari duurt?
Was inderdaad ook wel te verwachten, dat men zich meteen zou laten zien. Rijden er toch veel de fuik in zo, meer dan verwacht. in maart was de snelweg hier zo goed als leeg.

Offtopic, was er maar weer veel controle op mobiel bellen op fiets/auto, een van de grootste ergernissen en gevaar in het verkeer imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:10

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik woon aan een normaal gesproken drukke 4 strooks provinciale weg. Sinds 21.00 zijn er welgeteld 2 auto’s langskomen. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Echt bizar.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wokschotel schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:54:
Ik woon aan een normaal gesproken drukke 4 strooks provinciale weg. Sinds 21.00 zijn er welgeteld 2 auto’s langskomen. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Echt bizar.
In maart misschien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

SomerenV schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:49:
Nope, nog steeds een hoop mensen die samen boodschappen doen, meestal de vrouw met manlief die er een beetje halfdood achteraan sjokt. Supermarkten lijkt het niet te boeien, er zijn geen consequenties, het 'mag' gewoon. Prima, maar in dat opzicht kan ik er nog steeds met m'n hoofd niet bij dat ik niet samen met mijn vriendin, wat één huishouden is, naar mijn of haar ouders mag gaan. Vervolgens mag je wel weer met z'n allen naar kantoor toe gaan ongeacht of de regels daar nageleefd kunnen worden of niet. Juist dat soort scheve verhoudingen maken dat ik me minder aan bepaalde regels ga houden.
Dat mag ook niet? Waarom denk je dat dat wel mag?
Werkgevers horen al de 1,5 meter regels etc te handhaven voor beroepen die niet thuis kunnen werken.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 13:55
Volgens mij is het overal redelijk rustig.

Alleen in Rotterdam wat protesten en op Urk een zooitje (Met zn allen vuurwerk afsteken en een teststraat in de fik)
( https://www.facebook.com/...19518&ref=watch_permalink )

[ Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 23-01-2021 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 08:00

Metro2002

Memento mori

Ik had niet anders verwacht dan dat ze de eerste avond of paar avonden intensief controleren, een paar voorbeelden stellen en groot in de krant vermelden en daarna zal het snel afzwakken. Datzelfde zie je bij alle nieuw ingevoerde regels. Kan me nog goed herinneren toen het telefoonverbod op de fiets ingevoerd werd, eerste paar dagen intensief controles en nu zie je ze er nooit meer op controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
SomerenV schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:49:

Dit soort zaken dragen ook niet echt bij aan het draagvlak. Ieder bedrijf heeft zich te houden aan regels (en dat kost ze mogelijk de kop) maar de KLM krijgt een uitzondering.
Aan de andere kant, we hebben KLM nodig voor dit soort dingen: https://www.nu.nl/285534/...enonthaal-in-ecuador.html . Met de vrachtwagen naar Ecuador gaat hem niet worden en de boot duurt te lang.

Ik kan me die uitzondering wel goed voorstellen. En vergeet niet, die mensen komen uit Nederland, logisch dat ze dan terug gaan. Laat ze gewoon testen elke keer voor ze in het vliegtuig stappen, in die korte tijd verandert er toch niet zoveel.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 23-01-2021 22:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Wokschotel schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:54:
Toch wel fijn om te merken dat al dat geblaat over het niet willen volgen van de maatregelen blijkbaar gebakken lucht was.
En voor diegenen die toch de poging willen wagen is het risico duidelijk groter dan ze eerst dachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Zag net een nieuwsbericht voorbij komen dat t in Stein wat "onrustig" is door jongeren op straat die met vuurwerk aan de gang zijn. Zal niet lang duren denk ik, waren al 6+ patrouillewagens aanwezig en ze hebben de ME er op af gestuurd.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:20

SomerenV

It's something!

YakuzA schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:55:
[...]

Dat mag ook niet? Waarom denk je dat dat wel mag?
Thuiswerken is een 'dringend advies' maar niet verplicht. Wanneer een werkgever niet wil dat je thuiswerkt ook al zou het wel kunnen moet je gewoon naar kantoor komen.
Werkgevers horen al de 1,5 meter regels etc te handhaven voor beroepen die niet thuis kunnen werken.
Dat horen ze te doen ja... Maar dat doen ze niet altijd.

Bijna 6.000 meldingen tot nu toe over een mogelijke onveilige coronagerelateerde situatie op de werkvloer. Dat slaat dan niet alleen op kantoren, maar het geeft wel aan dat er méér dan genoeg werkgevers zijn die het niet zo vanzelfsprekend vinden alles volgens de regels te doen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

fm77 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:59:
[...]

Toch wel fijn om te merken dat al dat geblaat over het niet willen volgen van de maatregelen blijkbaar gebakken lucht was.
En voor diegenen die toch de poging willen wagen is het risico duidelijk groter dan ze eerst dachten...
Welk geblaat over het niet willen volgen van de maatregelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[...]

Ik kan vanuit mijn flat de A20 zien en daar rijden momenteel gewoon auto's. Op de straten is het inderdaad wel uitgestorven. Om even voor 9 was het juist extreem druk en leek het wel spitsuur. Iedereen is dus gewoon eerder bij anderen op bezoek geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:05:
[...]

Waar heb jij veel geblaat gehoord over het niet willen volgen van de maatregelen?
Serieus?
Antwoord is ja. Ook hier...
Metro2002 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:09:
[...]

Ik kan vanuit mijn flat de A20 zien en daar rijden momenteel gewoon auto's. Op de straten is het inderdaad wel uitgestorven. Om even voor 9 was het juist extreem druk en leek het wel spitsuur. Iedereen is dus gewoon eerder bij anderen op bezoek geweest.
Ik had het zelf beter gevonden als ze gewoon de 20:00 hadden aangehouden. Nu hebben mensen nog de tijd om lekker sociaal te doen, en alsnog op tijd thuis te zijn. 20:00 had dat toch wat moeilijker gemaakt.

Het is overigens wel weer duidelijk dat de usual suspects weer problemen aan het maken zijn.
Wellicht opgestookt door de verhalen die ze online gelezen hebben over een overheid die ze probeert te onderdrukken, of de msm die leugens aan het verspreiden is... Of natuurlijk een excuus om lekker te rellen.

[ Voor 69% gewijzigd door fm77 op 23-01-2021 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Hey, ze zijn weer bezig in Urk. Wat een verrassing zeg :')

Ze zijn een GGD teststraat aan het slopen.
Urxit toch maar weer nieuwe leven inblazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

verschillenden hebben aangegeven dat als het zo uitkomt na een drukke werkdag hun looprondje te handhaven ( was met name toen er nog sprake was van 20:00 ) . Dat komt dus volgende week pas :) . Ik ben standaard 20:50 ongeveer terug, fijn dat ze daar rekening mee gehouden hebben. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Op de snelweg, daar had je op kunnen rekenen dat ze een fuik gingen bouwen. Daarbuiten? Ik acht de kans veel kleiner. Ik heb hier in de omgeving zelfs nog onverharde wegen, daar komt de politie zelden want die Golfjes van ze willen nog wel eens vast komen te zitten in diepere sporen of na een flinke regenbui.
7 van de 10 jongeren (15-25) zegt zich aan de avondklok te gaan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fm77 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:10:
[...]

Serieus?
Antwoord is ja. Ook hier...

[...]

Ik had het zelf beter gevonden als ze gewoon de 20:00 hadden aangehouden. Nu hebben mensen nog de tijd om lekker sociaal te doen, en alsnog op tijd thuis te zijn. 20:00 had dat toch wat moeilijker gemaakt.
gaan we heel die discussie weer herkauwen ? We hebben t met deze te doen of je m nu niet wilde, wilde zoals ie nu is, om 20:00 , 18:00 of 14:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

SomerenV schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:04:
[...]

Thuiswerken is een 'dringend advies' maar niet verplicht. Wanneer een werkgever niet wil dat je thuiswerkt ook al zou het wel kunnen moet je gewoon naar kantoor komen.
1 persoon op bezoek is ook een dringend advies.
Gewoon hetzelfde dus.
[...]

Dat horen ze te doen ja... Maar dat doen ze niet altijd.

Bijna 6.000 meldingen tot nu toe over een mogelijke onveilige coronagerelateerde situatie op de werkvloer. Dat slaat dan niet alleen op kantoren, maar het geeft wel aan dat er méér dan genoeg werkgevers zijn die het niet zo vanzelfsprekend vinden alles volgens de regels te doen.
Ja, maar het mag dus niet.
Ik snapte niet waarom je in je post aangaf dat het wel mocht, maar is genuanceerder.
Als mensen geen 1,5 meter kunnen houden op het werk zijn gewoon mondkapjes nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 23-01-2021 22:22 ]

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Normaal zie je nooit politie op de weg om de criminele veel te hard rijders, handheldbellers en ballonnetjes chaffeurs te pakken maar nu kan het blijkbaar niet op.Bizar wat een politiemacht voor zoiets. Waarom kan dit normaal niet voor de zaken die er wél toe doen? Wat een schertsvertoning dit.

[ Voor 4% gewijzigd door Metro2002 op 23-01-2021 22:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:20:
[...]

gaan we heel die discussie weer herkauwen ? We hebben t met deze te doen of je m nu niet wilde, wilde zoals ie nu is, om 20:00 , 18:00 of 14:00.
Dit hele topic is een dagelijks herkauwen van dezelfde discussies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:21:
[...]

1 persoon op bezoek is ook een dringend advies.
Gewoon hetzelfde dus.
alleen rutte gaat binnen 1 zin van advies naar regel en dat blijft hangen bij de meeste mensen. Toch opgelet bij de les communicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:23:
[...]

alleen rutte gaat binnen 1 zin van advies naar regel en dat blijft hangen bij de meeste mensen. Toch opgelet bij de les communicatie :)
Dat is toch ook zo met de 'regel' van maximaal aantal bezoek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:24:
[...]

Dat is toch ook zo met de 'regel' van maximaal aantal bezoek?
ja die bedoelde ik.

daarover wordt hier vaak overigens opgeroepen om m zelf na te denken en regels/adviezen strenger dan de letter toe te passen. Ben ik het op zich mee eens 'zoek de randjes niet op'.
Met datzelfde nadenken vind ik ook dat je een stapje buiten de letter van een dringend advies kan doen als je als 2 stellen verder geen sociaal contact hebt buiten het contact met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Normaal zie je hier weinig politie. Nu net gewoon twee wagens. Ze zijn wel degelijk met veel meer mankracht op straat dan normaal.

Als er iets is zijn ze wel heel snel hier en soms met flink materieel maar dat komt waarschijnlijk omdat ik tegenover een minister woon.

Ik weet uit betrouwbare bron dat er ook een protest geweest is in leiden om 21 uur. Betrof protest voor meer maatwerk bij meer maatregelen. een zitplek gaf slechts recht op zeer beperkte tijd en een kaartje kostte 95€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Metro2002 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:22:
[Twitter]

Normaal zie je nooit politie op de weg om de criminele veel te hard rijders, handheldbellers en ballonnetjes chaffeurs te pakken maar nu kan het blijkbaar niet op.Bizar wat een politiemacht voor zoiets. Waarom kan dit normaal niet voor de zaken die er wél toe doen? Wat een schertsvertoning dit.
Het is ook heel frappant dat webcam.nl, die een youtube kanaal had met allerlei livestreams van steden (o.a. de Dam in Amsterdam) om 2100hr van youtube is verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Indoubt schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:29:
Normaal zie je hier weinig politie. Nu net gewoon twee wagens. Ze zijn wel degelijk met veel meer mankracht op straat dan normaal.

Als er iets is zijn ze wel heel snel hier en soms met flink materieel maar dat komt waarschijnlijk omdat ik tegenover een minister woon.

Ik weet uit betrouwbare bron dat er ook een protest geweest is in leiden om 21 uur. Betrof protest voor meer maatwerk bij meer maatregelen. een zitplek gaf slechts recht op zeer beperkte tijd en een kaartje kostte 95€
In Rotterdam was ook een demonstratie las ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iets met de eerste klap is een daalder waard?

Hadden ze godver een half jaar geleden eens moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20
Metro2002 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:37:
[...]

In Rotterdam was ook een demonstratie las ik
Correct, maar dat had niet heel veel om handen en de meeste betogers hadden even voor 21:00 eieren voor hun geld gekozen. Wat ik begreep maar een handjevol aanhouding en een aantal bekeuringen.
Pagina: 1 ... 56 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2