Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.017 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Trichoglossus schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:33:
[...]

Maar nee, er zijn blijkbaar nog steeds hele volksstammen die zichzelf belangrijker vinden.

Dat de ziekenhuizen uitpuilen van de patiënten, en het personeel op het tandvlees loopt, is blijkbaar onbelangrijk. Laat staan alle zorg die voor langere tijd wordt uitgesteld, vanwege de overbelasting.
Ook erg fijn voor mensen die dringend zorg nodig hebben in een ziekenhuis.

Het is een walgelijke, egocentrische maatschappij geworden in Nederland.
Met de huidige, zeer strenge lockdown lijken we toch op een plateau te blijven hangen dat ver boven acceptabel niveau zit. Ik ben bang dat er weinig anders op zit dan accepteren dat dit het is. Zonder strikte handhaving op de maatregelen zie ik het niet gebeuren dat we fors blijven dalen. Dat is toch echt wel een probleem. Zeker omdat het draagvlak onder de brave burgers ook af begint te nemen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MneoreJ
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:13
Ik vind het weer een mooi staaltje neoliberalisme-marktdenken wat weggezet wordt door Rutte, en als ik zeg mooi bedoel ik volstrekt onbeschaamd -- al zal hij het zelf ongetwijfeld als niet meer dan logisch ervaren.

Bewegingsvrijheid van burgers inperken bij nood -> taak van de overheid.
Bewegingsvrijheid van werknemers inperken bij nood -> geen taak van de overheid, het bedrijfsleven heeft daar immers al exclusieve jurisdictie.

Roept de baas, dan heeft de werknemer maar te komen. Roept de baas niet, ja dan moet je doen wat de overheid zegt. Nu zijn deze ideeën niet nieuw of zo, maar zo klip en klaar als ze nu gesteld worden, waarbij zelfs de volksgezondheid blijkbaar moeiteloos moet wijken als het kapitaal dat wil, dat vind ik wel zout. Wie anders dan de overheid zou werkgevers tot de orde moeten roepen? Wordt er verwacht dat de vakbonden coronastakingen gaan organiseren? 8)7

Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:47
Metro2002 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:16:
[...]

Is het echt zo dat mensen die op de IC liggen schijt hadden aan de maatregelen of roep je dat nu gewoon uit emotie? Oprecht benieuwd naar.
ja, veruit de meesten die we nu krijgen hebben op 1 of andere manier zich niet aan de basismaatregelen gehouden.

buiten dat. Alles is dicht. De enige manier/plek waar men nu nog kan verspreiden is op plekken waarvan hevig wordt ontraden erheen te gaan of op manieren die niet mogen. Die mensen vragen er gewoon zelf om inmiddels. Gevalletje: ik ben voor strengere maatregelen zolang ik er geen last van heb, heb ik er last van dan is de wereld te klein en hebben we er schijt aan.

[ Voor 36% gewijzigd door LZ86 op 22-01-2021 11:24 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09

SomerenV

It's something!

Trichoglossus schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:27:
[...]

Dat is onzin natuurlijk. Er was vrij veel mogelijk, op beperktere schaal. Vakantie is ook gewoon mogelijk geweest. Weekendjes weg konden ook. Alleen uiteten was zo nu en dan wat lastiger. We wonen niet in China.

Denk je dat het wat opschiet, als mensen zich nu niet meer aan de maatregelen gaan houden? Behalve dat we gewoon nog langer in de lockdown blijven zitten. Dan kan je gewoon beter helemaal los gaan, en naar allerhande feesten etc. Wat boeit het nog.
We zouden eigenlijk naar Parijs zijn gegaan in maart. Deels voor mijn verjaardag, deels voor die van mijn vriendin. Toen ging alles op slot. Reizen naar het buitenland hebben wij zelf in de zomer vermeden omdat we het simpelweg niet slim vonden, en door alle maatregelen ook een stuk minder 'leuk'. Feestjes kon, maar met beperkingen. Weekendjes weg hadden gekund, maar ook met maatregelen. Punt is dat er al vanaf februari/maart maatregelen zijn. Het enige dat wij dit jaar hebben gedaan als uitje is een dagje naar het strand (naar een rustig gedeelte waar je vele meters had tussen jou en de buurman) en één keer uit eten. Nee, we wonen niet in China, maar bij letterlijk alles wat je deed de afgelopen 9 maanden moest je wel ergens rekening mee houden. Wij hebben veel zaken dus of volledig op de lange baan geschoven óf enorm kleinschalig gehouden 'for the greater good'.

Vervolgens geef je aan dat nieuwe maatregelen te ver gaan qua het ontnemen van vrijheid en dat je de energie niet meer hebt om deze ellende nog vol te houden en dan zijn er mensen die alsnog boos op je worden en je een schuldgevoel aan willen praten. Nee prima joh, ik heb al praktisch een heel jaar lang zaken afgezegd, geannuleerd of flink aangepast, maar ik ga nog wel wat stapjes verder zonder dat er een eind in zicht is d:)b
[...]

Maar nee, er zijn blijkbaar nog steeds hele volksstammen die zichzelf belangrijker vinden.

Dat de ziekenhuizen uitpuilen van de patiënten, en het personeel op het tandvlees loopt, is blijkbaar onbelangrijk. Laat staan alle zorg die voor langere tijd wordt uitgesteld, vanwege de overbelasting.

Dit is dus dat schuldgevoel aanpraten. Kijk, prima dat je boos bent om mensen die nog steeds in groepen samenkomen of feestjes organiseren. Of dat je boos wordt op de werkgevers die hun personeel zonder goede reden naar kantoor laten komen terwijl thuiswerken prima kan. Of de mensen die ondanks alles toch naar het buitenland gaan om even te ontsnappen aan de ellende hier. Maar ik denk dat het merendeel hier zich best netjes aan de regels houdt en/of heeft gehouden, met misschien wat kleine uitschieters hier en daar.
LZ86 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:25:
[...]

Van de 10 die we hebben liggen 9 een directe link naar Sint/kerst/andere fam bijeenkomst met teveel man/geen afstand gehouden en een geval zelfs die zijn zieke familielid had uitgenodigd (coronapositief) en gewoon kwam opdagen.

Dus ja, veruit de meesten die we nu krijgen hebben op 1 of andere manier zich niet aan de basismaatregelen gehouden.

buiten dat. Alles is dicht. De enige manier/plek waar men nu nog kan verspreiden is op plekken waarvan hevig wordt ontraden erheen te gaan of op manieren die niet mogen. Die mensen vragen er gewoon zelf om inmiddels. Gevalletje: ik ben voor strengere maatregelen zolang ik er geen last van heb, heb ik er last van dan is de wereld te klein en hebben we er schijt aan.
Ik las van de week dat (volgens mij) slechts 76% van de positief geteste mensen zich aan de quarantaine regels zegt te houden*. Dat vond ik zelf echt schrikbarend. Zo rond kerst inderdaad ook best wat verhalen gehoord van mensen die gewoon kerst zoals gewoonlijk zouden vieren met heel de familie (waren vaak ook mensen met grote families). Dat het aantal besmettingen daarna weer op zou lopen had iedereen wel kunnen voorspellen. Nou heb ik me zelf ook niet helemaal aan de regels gehouden omdat we met 4 personen op bezoek waren bij de ouders en schoonouders in plaats van 3 (ouders + 2 stelletjes), dus ik ben niet heilig, maar met een grote groep samenkomen gaat gewoon echt te ver.

Ook op het werk merk ik dat veel mensen echt lak hebben aan de regels. Veel verhalen van collega's over klanten die veel te dichtbij komen, die vragen of je boodschappen binnen kan zetten (en boos worden als je weigert) en zelfs klanten die dichtbij komen en daarna doodleuk aangeven dat er iemand in huis positief getest is. Dat laatste heb ik zelf ook meegemaakt. Klant kwam naar me toe om boodschappen mee uit te laden (dus die stond best dichtbij) om vervolgens te melden dat ik niet te dicht bij z'n huis mag komen want vrouwlief is positief getest en flink ziek 8)7 Met dat soort volk is het niet heel raar dat de maatregelen niet voldoende lijken te werken.
Dus ja, veruit de meesten die we nu krijgen hebben op 1 of andere manier zich niet aan de basismaatregelen gehouden.
Maar wanneer houd je je niet meer aan de basismaatregelen? Als je (voorheen) in plaats van 2, 3 vrienden uitnodigt omdat er anders eentje buitengesloten wordt? Natuurlijk mag men niet komen als ze verkouden zijn en wordt er netjes afstand bewaard. Hou je je niet aan de basisregels wanneer je per ongeluk iemand de hand schudt? Of wanneer je vergeet 1,5 meter afstand te bewaren wanneer je bij je ouders op bezoek bent? Waar trek je die grens?

*edit: even opgezocht en dit staat op de website van het RIVM:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_geJ7h9pX89jccOGF_zHPusd5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nrNBubg9GtSNgwBtLKhYpZdK.png?f=fotoalbum_large
Na een melding van de Coronamelder of het GGD dat men in contact is geweest met een positief getest persoon besluit 50% dus alsnog om het huis te verlaten. Na positief getest te zijn geeft 27,4% aan naar buiten te zijn geweest. Bij een positief geteste huisgenoot is dit 40%. Goh, hoe zou het komen dat maatregelen niet zo effectief lijken te zijn? :+

Overigens staat er ook dat van de mensen met verkoudheidsklachten net geen 54% buitenshuis is geweest. Hier ben ik zelf schuldig aan. Mijn neus zat dicht op dat moment en dat is een verkoudheidsklacht. Dat is één van de 10 mogelijke Covid19-klachten die je aan kunt vinken wanneer je je wilt laten testen en kwam op een moment dat verkoudheid heerst. Wel heb ik me afgemeld op het werk én me laten testen op het moment dat dat erger werd, dus hoesten, niezen, koppijn en weinig energie. Uitslag was negatief.

[ Voor 10% gewijzigd door SomerenV op 22-01-2021 00:39 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04

franssie

Save the albatross

SomerenV schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:24:
[...]
<>
Ook op het werk merk ik dat veel mensen echt lak hebben aan de regels. Veel verhalen van collega's over klanten die veel te dichtbij komen, die vragen of je boodschappen binnen kan zetten (en boos worden als je weigert) en zelfs klanten die dichtbij komen en daarna doodleuk aangeven dat er iemand in huis positief getest is. Dat laatste heb ik zelf ook meegemaakt. Klant kwam naar me toe om boodschappen mee uit te laden (dus die stond best dichtbij) om vervolgens te melden dat ik niet te dicht bij z'n huis mag komen want vrouwlief is positief getest en flink ziek 8)7 Met dat soort volk is het niet heel raar dat de maatregelen niet voldoende lijken te werken.
<>
Dat lijkt me best heftig - zeker omdat jij en je collega's meerdere adressen bezoeken dus het ook kunnen meenemen. Is er ondersteuning vanuit je bedrijf om deze adressen uit te sluiten? Wachtlijst lijkt groot genoeg te zijn om dat te kunnen doen zonder omzetverlies?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010

SomerenV

It's something!

franssie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:31:
[...]

Dat lijkt me best heftig - zeker omdat jij en je collega's meerdere adressen bezoeken dus het ook kunnen meenemen. Is er ondersteuning vanuit je bedrijf om deze adressen uit te sluiten? Wachtlijst lijkt groot genoeg te zijn om dat te kunnen doen zonder omzetverlies?
Nou moet ik zeggen dat mijn ervaringen met klanten voor 99% positief zijn. Ik heb dus één keer meegemaakt wat ik beschreef met die klant en z'n zieke vrouw. Wel een aantal keer de vraag of ik spullen binnen kan zetten, maar slechts één keer dat een klant boos werd toen ik weigerde. Wel eens een klant die iets te dicht bij komt, maar dat hoeft niet bewust te zijn. Overigens kunnen we dat soort dingen gewoon aangeven mochten we dat nodig achten en dan handelt de AH het verder af (geen idee wat de vervolgstappen zijn overigens).

Overigens heb ik ook al een paar keer meegemaakt dat men duidelijk aangaf dat er een besmet geval in huis was en dat ze minimaal een paar meter afstand wilde bewaren. Helemaal prima :) In dat soort gevallen nemen we ook geen lege kratten en flessen mee retour vanwege mogelijk besmettingsgevaar. De AH wil gewoon dat bezorgers veilig hun werk kunnen doen en die zetten dan ook flink in op het naleven en opvolgen van regels. Vanuit mij persoonlijk dus weinig te klagen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:59
LZ86 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:22:
https://eenvandaag.avrotr...le-problemen-veroorzaken/

Grappig te zien dat eigenlijk alleen de populistenstemmers in grote getalen tegen de maatregelen zijn en de anderen eigenlijk wel voor het gros van de maatregelen zijn (63% gemiddeld voor de avondklok) Ik vind de PVV aanhangers nog best hoog uitkomen zelfs op de voor lijst. Dat is maar een kleine meerderheid die het niet ziet zitten.

Bijzonder is dat de max 1 bezoeker op minder steun kan rekenen dan de avondklok. Past wel in het beeld van veel problemen met thuisbesmettingen door bezoek. Als men het niet steunt kan je er donder op zeggen dat ze geregeld (wellicht teveel) bezoek over de vloer krijgen.
Nu wordt een beetje de suggestie gewekt dat als je niet voor dit waardeloze wanbeleid bent je gelijk in het kamp van de populistische coronaontkennende gekkies zit.

Pepdealers zullen wel goede zaken doen zodat bezoek tot 4:30 wakker blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

franssie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:31:
[...]

Die gaan dan naar de supermarkt toe, ik denk niet dat dát de bedoeling is :P Als je denkt dat die mensen 'dan maar verhongeren, stelletje eikels' dan heb je het mis.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nox schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:46:
[...]

Die gaan dan naar de supermarkt toe, ik denk niet dat dát de bedoeling is :P Als je denkt dat die mensen 'dan maar verhongeren, stelletje eikels' dan heb je het mis.
Ja en? Ik snap je punt niet. Dus bezorgers moeten het zich maar laten aanleunen omdat geïnfecteerden anders wel naar buiten gaan? Misschien gaan de mensen wel nadenken na de dreiging van een bezorgstop? (ik weet dat de kans klein is maar toch, je redenatie wil ik niet volgen).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

franssie schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:54:
[...]

Ja en? Ik snap je punt niet. Dus bezorgers moeten het zich maar laten aanleunen omdat geïnfecteerden anders wel naar buiten gaan? Misschien gaan de mensen wel nadenken na de dreigin van een bezorgstop? (ik weet dat de kans klein is maar toch, je redenatie wil ik niet volgen).
Mijn punt is dat je die mensen juist niet moet uitsluiten want anders... je snapt hem wel.

Ik zeg niet dat de bezorger maar risico moet lopen, maar als je vooraf weet dat er een positieve besmetting is kan je daar rekening mee houden bijvoorbeeld. Een bril, ffp2 etc. gebruiken of gewoon de botte variant: deur staat open, laad zelf maar uit, ik blijf binnen als je graag wil helpen. Of de klant blijft binnen, je zet alles voor de deur en bent pleite.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nox schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:57:
[...]

Mijn punt is dat je die mensen juist niet moet uitsluiten want anders... je snapt hem wel.

Ik zeg niet dat de bezorger maar risico moet lopen, maar als je vooraf weet dat er een positieve besmetting is kan je daar rekening mee houden bijvoorbeeld. Een bril, ffp2 etc. gebruiken of gewoon de botte variant: deur staat open, laad zelf maar uit, ik blijf binnen als je graag wil helpen. Of de klant blijft binnen, je zet alles voor de deur en bent pleite.
Dat lijkt mij dan prima in lijn met de post waar ik op reageerde. Mijn punt was als de klant daar niet aan mee wil werken. Dat is waar die originele post eigenlijk betrekking op had.

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 22-01-2021 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]
quote even gewist vanwege een goed punt dat vhal aangeeft.
Dus als we alleen personen behandelen die op een onfortuinlijke manier corona opgelopen hebben gaat jouw workload flink naar beneden en kunnen we weer een gevallen wielrenner helpen. Misschien moeten we daar eens vier weken mee testen... Blijkbaar gaat men er van uit dat er nog voldoende plek in het ziekenhuis is in het geval die corona besmetting toch verkeerd uit pakt. |:(

[ Voor 58% gewijzigd door jadjong op 22-01-2021 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mr.Joker schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Handhavers gaan geen rijdende auto's staande houden om een boete uit te schrijven...
Ik zou die gok de eerste week niet nemen. Roosters omgewisseld naar bijna een week durende horeca-dienst (16-02 uur) betekend op sommige plekken bijna 5x zoveel personeel als normaal En het afzetten van snelwegen tot een enkele rijstrook kwam ook al voorbij. Het is even wachten tot het volledige draaiboek uit lekt. :P
Mocht aankomende week de verveling toe slaan dan zou ik op klaarlichte dag de Nederlandse bank overvallen op het moment dat de enige twee Amsterdamse veldwachters een reanimatie hebben ofzo. >:)
Men zet nu een paar dagen vol in op de avonden, daarna is de rek er uit en alles weer zoals vroeger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42

Yucon

*broem*

jadjong schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:09:
Ik zou die gok de eerste week niet nemen. Roosters omgewisseld naar bijna een week durende horeca-dienst (16-02 uur) betekend op sommige plekken bijna 5x zoveel personeel als normaal En het afzetten van snelwegen tot een enkele rijstrook kwam ook al voorbij. Het is even wachten tot het volledige draaiboek uit lekt.
Dat doen ze nu ook al met alcohol- of gewoon algehele verkeerscontrole's, dus waarom niet. Je kunt stellen dat het veel mankracht kost. Dat klopt. Maar tegelijkertijd is het per individuele controle gemeten wel een van de efficientere manieren omdat de stroom te controleren personen zich op een presenteerblaadje aandient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stoney3K schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:04:
[...]

Dus als ik om 23:00 van mijn bezoek terug rijd dan is er niks aan de hand, maar als ik om 21:01 even een vuilniszak in de container wil gooien dan krijg ik een boete.

Gaat veel helpen dan op die manier.
Die gedeelde containers mag je meestal na 20u toch niks meer in gooien ivm geluidsoverlast. ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:21:
[...]

Dat gold ook voor alle nertsen .....
Nertsen en bijv. vleermuizen staan dan ook bekend als virus reservoirs.
Honden/katten/cavia’s nog niet vziw.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

SomerenV schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 00:24:
[...]

Maar ik denk dat het merendeel hier zich best netjes aan de regels houdt en/of heeft gehouden, met misschien wat kleine uitschieters hier en daar.
dat is nu het punt met het interpreteren van die 76% en andere soortgelijke percentages. De regels zijn zo rigide dat een minimale uitglijder bijna niet voorkomen kan worden. Als je met het opendoen van de deur een momentje op 1 ipv 1,5 meter zit kun je de hele avond markeren met 'niet aan de coronaregels gehouden'. Wat vul je dan in bij zo'n enquete? Je meet meer de eerlijkheid van de mensen dan het werkelijke gedrag.

De andere kant uit zal een grote groep z'n eigen gedrag juist weer goedpraten en ook zeggen dat men zich prima aan de regels gehouden heeft. Ja, die ene avond hebben we gezellig met elkaar op de bank gezeten. Maar dat was m'n zus dus dat telt niet.

Wat betreft die quarantaine ben ik eigenlijk niet zo benieuwd naar wie er nu letterlijk die 10 dagen geen stap over de drempel zet. Als je gedurende die periode 1x in je eentje een blokje om bent gegaan en op minstens 10 meter afstand van de dichtstbijzijnde passant bent geweest is er gewoon niet zoveel aan de hand. Je kunt je afvragen of je dat nu had moeten doen en formeel val je dan wel in het hokje dat je je niet aan de quarantaineregels gehouden hebt. Terwijl als je met je corona dagelijks naar de supermarkt gaat voor je krat bier en borrelnootjes om samen met de buurman op te zuipen het toch echt een heel ander verhaal is. Die nuance, dat is iets waar ik wel benieuwd naar ben. Maar helaas is dat onmogelijk te achterhalen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Van de 10 die we hebben liggen 9 een directe link naar Sint/kerst/andere fam. bijeenkomst met teveel man/geen afstand gehouden en een geval zelfs die zijn zieke familielid had uitgenodigd (coronapositief) en gewoon kwam opdagen.
offtopic:
Als collegae zorgprofessional, is het niet een beetje vreemd om dit soort patiënteninformatie te "delen" ? Personen die je al wat langer volgen weten je echte naam wel, het ziekenhuis waar je werkt en je functie op de IC. Ziekenhuizen hameren op de AVG en het integer handelen met patiënteninformatie maar aan de andere kant wordt er doodleuk vermeld wat jullie huidige ICU bezetting is met de mogelijke bron van besmetting.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 19:54
LZ86 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:22:
https://eenvandaag.avrotr...le-problemen-veroorzaken/

Grappig te zien dat eigenlijk alleen de populistenstemmers in grote getalen tegen de maatregelen zijn en de anderen eigenlijk wel voor het gros van de maatregelen zijn (63% gemiddeld voor de avondklok) Ik vind de PVV aanhangers nog best hoog uitkomen zelfs op de voor lijst. Dat is maar een kleine meerderheid die het niet ziet zitten.

Bijzonder is dat de max 1 bezoeker op minder steun kan rekenen dan de avondklok. Past wel in het beeld van veel problemen met thuisbesmettingen door bezoek. Als men het niet steunt kan je er donder op zeggen dat ze geregeld (wellicht teveel) bezoek over de vloer krijgen.
Zelfde omroep, totaal andere uitslag:
https://www.nporadio1.nl/standpunt/2021-01-20

Tweederde is in deze poll juist tegen de avondklok.

[mbr]*edit* vat dan even samen wat er op jouw link te vinden is, anders is dit gewoon een linkdump[/]

[ Voor 7% gewijzigd door Kapitein Merijn op 22-01-2021 08:16 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Stoney3K schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:04:
[...]

Dus als ik om 23:00 van mijn bezoek terug rijd dan is er niks aan de hand, maar als ik om 21:01 even een vuilniszak in de container wil gooien dan krijg ik een boete.

Gaat veel helpen dan op die manier.
Wel als je met de auto naar de container gaat dus 8)7 Dat is echt weer zo krom als een hoepel, die avondklok is er om contacten te verminderen, dus juist mensen die met de auto op visite gaan. En niet mensen die in hun eentje nog even het vuilnis wegbrengen (dat is bijvangst).

Dus bekeur gewoon standaard alle rijdende auto’s na 9 uur, is nog makkelijker handhaven ook. Laat mensen maar bezwaar maken als ze een reden hadden, verklaring opsturen je hoeft de boete niet te betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ik raad je aan om wat te matigen met( social )media consumptie, ik heb de indruk dat je kijk hierdoor wat negatiever wordt dan nodig. Zelfs als 40% schijt heeft (ik denk dat het minder is , maar sowieso verwerpelijk) dan heeft 60% dat niet.

Verder zie ik in mijn omgeving:

-mensen die boodschappen voor anderen doen
-initiatieven om ouderen op veilige manier wat fleur te bezorgen
-sportclubs die met hun vrijwilligers hun best doen binnen de veilige kaders de jeugd nog wat vertier te geven
-mensen die elkaar tijdens hun avondwandeling vriendelijk groeten ( was eerst minder)
-en nog een heleboel voorbeelden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:53:
[...]
Dus bekeur gewoon standaard alle rijdende auto’s na 9 uur, is nog makkelijker handhaven ook. Laat mensen maar bezwaar maken als ze een reden hadden, verklaring opsturen je hoeft de boete niet te betalen.
Schuldig tot het tegendeel bewezen is lijkt me niet het juiste uitgangspunt voor beboeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:44:
[...]

[mbr]*edit* vat dan even samen wat er op jouw link te vinden is, anders is dit gewoon een linkdump[/]
Dit kan je niet vergelijken met een goed uitgevoerde poll. A) de bezoekers van de website kan een andere sampling methode hebben (doh) en b) een online poll is ook een self select, dus mensen met een bepaalde (extremere) mening zullen eerder reageren.

Dat het toevallig door dezelfde omroep wordt gedaan zegt niks over de kwaliteit van de poll. Een internet poll vergelijken met een professionele meting is wel heel erg makkelijk en incorrect ook :)

[ Voor 21% gewijzigd door Adlermann op 22-01-2021 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

MikeyMan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:03:
[...]

Er staan op zich dagelijks weer files her en der. Laat het de helft zijn, het is simpelweg te veel.

En dat is des te frustrerender als je al zowat een jaar thuis zit :X
Recent heb ik een nieuw project aangenomen, daardoor moet ik weer een aantal dagen per week naar buiten (ik was ook sinds begin maart thuis). Ik zal je eerlijk zeggen dat ik elke keer dat ik op de weg ben schrik van de hoeveelheid auto's. Echt file heb ik overigens nog niet gehad.

Ik kan me niet voorstellen dat al die mensen ook een essentieel beroep hebben, dus op thuiswerken valt er echt nog wel wat te winnen.

Ik had niet verwacht dat ik het zou zeggen, maar het is best lekker om weer eens even "onder de mensen" te zijn, wel al is het met alle voorzorgsmaatregelen en afstand houden anders dan normaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 19:54
Adlermann schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:07:
[...]

Dit kan je niet vergelijken met een goed uitgevoerde poll. A) de bezoekers van de website kan een andere sampling methode hebben (doh) en b) een online poll is ook een self select, dus mensen met een bepaalde (extremere) mening zullen eerder reageren.

Dat het toevallig door dezelfde omroep wordt gedaan zegt niks over de kwaliteit van de poll. Een internet poll vergelijken met een professionele meting is wel heel erg makkelijk en incorrect ook :)
Het is maar hoe je het bekijkt.
Heb je zelf wel eens een poll ingevuld van 1vandaag?
Ik heb een tijdje meegedaan en neem de uitslagen sindsdien niet meer serieus. Veel vragen zijn vaak suggestief of erg sturend. Een voorbeeld:
Bent u voorstander van een vuurwerkverbod?
1. Ja, het moet afgelopen zijn met die zware knallen
2. Nee, ik wil graag centrale vuurwerkshows
3. Nee, deze traditie moet bewaard blijven
Conclusie: ruime meerderheid van de ondervraagde ziet consumenten vuurwerk het liefst verdwijnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 22-01-2021 08:19 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:00

Metro2002

Memento mori

Adlermann schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:07:
[...]

Die "professionele" meting was anders 180 graden gedraaid in een dag tijd, ook wel bijzonder vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:15:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt.
Heb je zelf wel eens een poll ingevuld van 1vandaag?
Ik heb een tijdje meegedaan en neem de uitslagen sindsdien niet meer serieus. Veel vragen zijn vaak suggestief of erg sturend. Een voorbeeld:
Bent u voorstander van een vuurwerkverbod?
1. Ja, het moet afgelopen zijn met die zware knallen
2. Nee, ik wil graag centrale vuurwerkshows
3. Nee, deze traditie moet bewaard blijven
Het eenvandaag opiniepanel corrigeert de data, de methodologie staat gewoon op de website. Ze nemen niet klakkeloos de resultaten over, maar maken er een representatievere set van.

Dat is al een stuk betrouwbaarder zo. Er is nog steeds geen sprake van random sampling, maar dat is onmogelijk met zo'n online poll.
Metro2002 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:15:
[...]

Die "professionele" meting was anders 180 graden gedraaid in een dag tijd, ook wel bijzonder vind je niet?
Dat kan prima verklaringen hebben, de emotie eruit, de argumenten gehoord, etc.

[ Voor 19% gewijzigd door Adlermann op 22-01-2021 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:44:
[...]

Tweederde is in deze poll juist tegen de avondklok.
Tja, als we met willekeurige internetpolls gaan gooien, hier is 57% weer voor een avondklok. Ook zelfde omroep.
En ja het is een specifieke doelgroep, maar dat zijn degenen die reageren op een poll van stand.nl ook.

Ik zou toch maar uitgaan van professionele polls.

Maar in alle eerlijkheid, los van corona, zeker bij moeilijke beslissingen lijkt het niet dat we ons teveel moeten laten leiden door wat 'het volk' wil. Soms moeten gewoon moeilijke beslissingen genomen worden.

Anders hoefde niemand belasting te betalen en mochten we 200 op de snelweg ;)

Om nog maar te zwijgen van het feit dat wat het volk vandaag wil morgen weer anders kan zijn :P

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 22-01-2021 08:26 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Adlermann schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:18:
[...]

Het eenvandaag opiniepanel corrigeert de data, de methodologie staat gewoon op de website. Ze nemen niet klakkeloos de resultaten over, maar maken er een representatievere set van.

Dat is al een stuk betrouwbaarder zo.
Inderdaad, betrouwbaarder. Maar ook daar stemmen alleen mensen die het daadwerkelijk interesseert om daadwerkelijk een enquête in te vullen. Dat is vaak al ander volk dan Jan met de pet. Derhalve niet representatief voor de gehele bevolking. Maar dat is mijn idee er van. En internet is natuurlijk gewoon anoniem, dus wie weet of je daar echte gegevens invult.

En die stelling van stand.nl is voor meerdere interpretaties vatbaar, dus dat neem ik sowieso al niet serieus als je daar op moet stemmen.
anandus schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:21:
[...]
Tja, als we met willekeurige internetpolls gaan gooien, hier is 57% weer voor een avondklok. Ook zelfde omroep.
Haha, geniaal het Jeugdjournaal, mijn kinderen ook; "Nou, een avondklok moet gewoon kunnen, wij liggen toch al in bed" en die stemmen ook gewoon dagelijks op die polls.
Van de week ook: Trump was een slechte president. Stemmen ze "Eens" (niet dat dat ergens niet waar is), maar die hebben totaal geen besef van hoe en wat (7 zijn ze).

[ Voor 34% gewijzigd door St@m op 22-01-2021 10:45 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:21:
[...]

En ja het is een specifieke doelgroep, maar dat zijn degenen die reageren op een poll van stand.nl ook.
heel veel polls zijn interpretabel/te praten naar de kant die je op wil. zo ook het volkskrant dat 2/3 nog naar de zaak gaat.
Ben benieuwd waar die 2/3 uit bestaat, maar alvast een voorzet:

-een deel dat onnodig elke werkdag naar kantoor gaat (grote foei)
-een deel dat soms naar kantoor gaat omdat thuis de muren op hen af komen ( kleinere foei)

geen idee hoe groot de delen zijn.

van het bedrijf waar ik werk is 100% altijd thuis en dat weet ik ook van een aantal corporates. Dus die 2/3 lijkt me wat hoog.
Aan de andere kant zie ik vanaf de fiets bij met name mkb bedrijven de kantoren vol zitten ( hele grote foei) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:16
MikeyMan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:03:
[...]

Er staan op zich dagelijks weer files her en der. Laat het de helft zijn, het is simpelweg te veel.
Praktisch alle dagelijkse files zijn het gevolg van werkzaamheden of ongelukken.
En dat is des te frustrerender als je al zowat een jaar thuis zit :X
Ik vind wel meer dingen frustrerend in mijn leven, ik hang mijn frustratie niet op aan een krantenartikel.

Maar wees gerust, het einde is in zicht. De langste tijd is geweest. Vandaag in de krant dat er al 2,3 miljoen mensen in Nederland immuniteit hebben, en dat is zonder vaccinaties.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

dr.lowtune schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:13:
[...]

Recent heb ik een nieuw project aangenomen, daardoor moet ik weer een aantal dagen per week naar buiten (ik was ook sinds begin maart thuis). Ik zal je eerlijk zeggen dat ik elke keer dat ik op de weg ben schrik van de hoeveelheid auto's. Echt file heb ik overigens nog niet gehad.

Ik kan me niet voorstellen dat al die mensen ook een essentieel beroep hebben, dus op thuiswerken valt er echt nog wel wat te winnen.

Ik had niet verwacht dat ik het zou zeggen, maar het is best lekker om weer eens even "onder de mensen" te zijn, wel al is het met alle voorzorgsmaatregelen en afstand houden anders dan normaal.
Zo staan heel veel mensen erin. Die schrikken er elke keer ook weer van, als ze zien dat ze blijkbaar niet de enige zijn die met een goede reden toch naar buiten moeten. Iedereen vind zijn eigen reden helemaal goed, maar kan zich niet voorstellen dat al die anderen net zo'n goede reden hebben (vinden ze).

Aan de andere kant: wij gaan eigenlijk, behalve voor boodschappen of een ommetje, het huis zo goed als niet uit. Maar het huis wordt verbouwd, dus je hebt regelmatig bouwvakkers / installateurs over de vloer. En dat is werk, dus telt niet eens als bezoek formeel. Denk dat ik voor binnenkort maar even 2 weken een huisje bij Landal ga huren, want dan wordt al het sanitair gedaan. Dan zijn ze op 2 verdiepingen bezig en kunnen we ons eigenlijk alleen nog maar terugtrekken op de zolder (waar we momenteel slapen, omdat we de slaapkamers zelf nog helemaal af moeten werken).

Probeer het van de andere kant te bekijken: als ik mijn reden goed genoeg vind waarom is het dan zo schokkend om te zien dat heel veel mensen een reden hebben die ze goed genoeg vinden? Mijn collega's kom je op de weg overigens niet tegen: werkgever heeft de coronaregels verder verscherpt. Er werd eerst nog toegestaan dat er een handjevol mensen op kantoor was (reserveringssysteem), maar dat is nu over. Er is structureel 1 iemand aanwezig om koeriers en bezorgers te kunnen ontvangen en 1 dag per week is er iemand die de snailmail doet bij de administratie. Verder heb je wat uit te leggen als je nu het kantoor binnenkomt. Kans is dan ook groot dat je weer naar huis kunt. Werkgever is overigens bezig om het aantal vierkante meters kantoor te halveren: thuiswerken blijft de norm. Kantoor wordt min of meer een dynamische ontmoetingsplek in de toekomst. Voor het pand waar ik vroeger vaak zat, staat nu alweer even zo'n grote "Te Huur" banner. Alleen de DC jongens hebben verklaringen voor het geval van calamiteiten, maar die zullen dan vaak niet naar kantoor, maar naar een DC moeten i.v.m. een verstoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Napo schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:07:
[...]

Schuldig tot het tegendeel bewezen is lijkt me niet het juiste uitgangspunt voor beboeten.
Dan stuur je een brief, met vriendelijk verzoek tot een verklaring waarom je buiten was, zo moeilijk is dat niet. Aangezien handhaven blijkbaar een enorm probleem is ga je nu wel de bijvangst (hardlopers, wandelaars) die alleen buiten zijn bekeuren en niet de visite gangers die met meerdere in de auto zitten? Dat is de wereld op zijn kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Erapaz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:43:
[...]

Dan stuur je een brief, met vriendelijk verzoek tot een verklaring waarom je buiten was, zo moeilijk is dat niet. Aangezien handhaven blijkbaar een enorm probleem is ga je nu wel de bijvangst (hardlopers, wandelaars) die alleen buiten zijn bekeuren en niet de visite gangers die met meerdere in de auto zitten? Dat is de wereld op zijn kop.
Dat is zo ongeveer hetzelfde als een boete sturen met verzoek bezwaar te maken? :?

Als je niet reageert op die brief heb je automatisch een boete. Dit soort dingen moet je mensen laten handhaven, niet een computer/camera. (En veel meer ook, maar da's een andere discussie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

[...]

Er is niet vastgesteld dat je buiten was. Er is vastgesteld dat je auto buiten was, en de laatste keer dat ik keek had die geen verbod daarvoor. En ik heb geen voorstellen gezien om op kenteken te gaan bekeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Yucon op 22-01-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:37

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Mr.Joker schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Handhavers gaan geen rijdende auto's staande houden om een boete uit te schrijven...

Misschien rij je wel een rondje om je hoofd te legen?
Dat kan ik mij bijna niet voorstellen, in dat geval kan ik in het weekend in de avond gewoon ergens op bezoek en om 0:00 vertrekken.

Bij vrienden of familie waar ik op eigen terrein kan parkeren is het risico dan 0

[ Voor 12% gewijzigd door revolution-nl op 22-01-2021 08:55 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zo werkt dat niet. Je beroept je in zo'n geval gewoon op je zwijgrecht (en dat kan al door gewoon niet te antwoorden). Ik ben wél heel benieuwd of automobilisten inderdaad aan de kant gezet worden en gecontroleerd. Want als we dat al niet gaan doen, dan is het natuurlijk een beetje oneerlijk om wel een jacht te openen op wandelaars en fietsers. Ik verwacht dus min of meer dat handhavers eigenlijk vooral bezig gaan zijn met ál het verkeer aan de kant zetten en controleren, niet alleen het laaghangend fruit wat toevallig niet in een auto zit. Dan creëer je een situatie van praktische rechtsongelijkheid (en dat is onwenselijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Nox schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:49:
[...]

Dat is zo ongeveer hetzelfde als een boete sturen met verzoek bezwaar te maken? :?

Als je niet reageert op die brief heb je automatisch een boete. Dit soort dingen moet je mensen laten handhaven, niet een computer/camera. (En veel meer ook, maar da's een andere discussie).
Gelukkig hebben we genoeg capaciteit om alle bezwaren af te handelen laat staan als een bezwaar ongegrond verklaard wordt en er alsnog een deel naar de rechter gaat.

Dit soort suggesties om blind te bekeuren is compleet onwenselijk en moet je mijns inziens ook zeker niet willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:00

Metro2002

Memento mori

Drardollan schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:34:
[...]

Praktisch alle dagelijkse files zijn het gevolg van werkzaamheden of ongelukken.

[...]

Ik vind wel meer dingen frustrerend in mijn leven, ik hang mijn frustratie niet op aan een krantenartikel.

Maar wees gerust, het einde is in zicht. De langste tijd is geweest. Vandaag in de krant dat er al 2,3 miljoen mensen in Nederland immuniteit hebben, en dat is zonder vaccinaties.
Een paar weken geleden werd er geschat dat er al 4 miljoen mensen immuniteit hebben, die kranten geven hun bek ook maar een douw volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:01

Zolang er nog zoveel mensen wereldwijd besmet zijn is niet de vraag of, maar wanneer er een variant opduikt die zo verschillend is dat jouw antilichamen waardeloos zijn geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:01
Dat is wel redelijk nieuw hè ;)
Die 2,3 miljoen is een extrapolatie op basis van gegeven van de bloedbank en gaat over anti-stoffen. Anti-stoffen verdwijnen, maar immuniteit blijft in principe. Hopelijk betekent dit dat het aantal mensen met immuniteit nog een stuk hoger ligt.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Dat is toch om te beginnen al het hele uitgangspunt van zo'n avondklok? Anders houden ze niemand staande, tenzij redelijke verdenking.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46

Rannasha

Does not compute.

klaaas schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:17:

Die 2,3 miljoen is een extrapolatie op basis van gegeven van de bloedbank en gaat over anti-stoffen. Anti-stoffen verdwijnen, maar immuniteit blijft in principe. Hopelijk betekent dit dat het aantal mensen met immuniteit nog een stuk hoger ligt.
En een slechte extrapolatie, want er wordt aangenomen dat de groep bloeddonoren representatief is voor de gehele bevolking.

Er zijn een aantal factoren waardoor deze groep een andere samenstelling heeft dan de gehele bevolking. Zo heeft doneren leeftijdslimieten en moeten donoren in goede gezondheid zijn. Bovendien vermoed ik dat mensen die bloed doneren gemiddeld gesproken meer met gezondheid bezig zijn dan de gemiddelde Nederlander, waardoor ze wellicht de covid-19 maatregelen serieuzer nemen.

Hoe dan ook, er zijn voldoende rednenen om aan te nemen dat een directe extrapolatie van het percentage donoren met antistoffen naar een immuniteitsgraad voor de hele bevolking niet per se erg nauwkeurig is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Metro2002 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:12:
[...]

Een paar weken geleden werd er geschat dat er al 4 miljoen mensen immuniteit hebben, die kranten geven hun bek ook maar een douw volgens mij.
Sanquin baseert zich op hun bekende gegevens. We weten dat we veel besmettingen gemist hebben, bij Sanquin wist ongeveer 50% niet dat ze besmet waren geweest was er enige tijd geleden in het nieuws.

Al met al zal de waarheid ergens in het midden liggen, ik denk dat je veilig kan aannemen dat zo'n 3 miljoen mensen de besmetting hebben doorgemaakt en nu immuniteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
[...]

Iedereen van wie de wagen meer dan 120 op een autostrade rijd word ook beboet hoor als ze daar staan te flitsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
__fred__ schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:17:
[...]

Zolang er nog zoveel mensen wereldwijd besmet zijn is niet de vraag of, maar wanneer er een variant opduikt die zo verschillend is dat jouw antilichamen waardeloos zijn geworden.
Als je morgen plat wordt gereden door een vrachtwagen, dan is het ook klaar. Over 2 jaar zijn er weer andere virussen. Het is allerminst zeker dat er dergelijke variant ontstaat.

De kans dat er een Corona variant opduikt waartegen de immuniteit/vaccin niet werkt is bijzonder klein en is iets waar ik mij absoluut geen zorgen over maak. Dat er ooit weer een virus opduikt, wellicht lijkend op de Corona, is een zekerheid en maak ik mij derhalve ook geen zorgen over. We kunnen ons onmogelijk in bubbeltjesfolie wikkelen en in de kruipruimte afwachten op wat er de komende 100 jaar gebeuren gaat.

Zo ongeveer elke 100 jaar komt er een virus als dit langs. De laatste keer was dat de Spaanse Griep en die eiste naar schatting tussen de 20 en 100 miljoen levens en er is nooit een vaccin geweest. Corona heeft tot op heden 2,1 miljoen levens geëist en er is wel een vaccin. We hebben blijkbaar veel geleerd in die 100 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
klaaas schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:17:
[...]

Dat is wel redelijk nieuw hè ;)
Snelle leerling *O*

;)
[...]

Die mening deel ik. Daarbij is het ook zo dat er maar een selecte groep mensen bij Sanquin komt om bloed te geven, in een normale situatie en nu in Corona tijd helemaal.

2,3 miljoen is de ondergrens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:18:
[...]

Dat is toch om te beginnen al het hele uitgangspunt van zo'n avondklok? Anders houden ze niemand staande, tenzij redelijke verdenking.
Je bent wellicht veracht maar nog niet beboet. Daar zit een significant verschil tussen.
k995 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:26:
[...]

Iedereen van wie de wagen meer dan 120 op een autostradeautosnelweg rijd word ook beboet hoor als ze daar staan te flitsen.
Een snelheidsovertreding is redelijk feitelijk. Als bestuurder heb je overigens vrij weinig legitieme redenen om de snelheidslimiet te overschrijden. De vergelijking die je poogt te maken gaat mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:35

bert pit

asdasd

__fred__ schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:17:
[...]

Dat is zo, maar laten we hopen dat dat zich net zo ontwikkelt als bij andere virussen zoals bijvoorbeeld influenza. Daar was de H1N1 ook de meest dodelijke, daarna nam het af. Ik hoorde een expert zeggen dat virussen zich meestal zo ontwikkelen, omdat een virus niet gebaat is bij uitroeiing. Ik vond dat geruststellend _/-\o_

Als er jaarlijks in een tijdsbestek van laten we zeggen 3 maanden 10% van de bevolking besmet raakt en je weet dat een beetje te in te dammen is er niets ernstigs aan de hand. Ja, heel vervelend en er vallen weer doden, maar het is (anders dan nu) te overzien en te behappen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

[...]

De frustratie komt eerder voort uit het opgelegd krijgen van nieuwe maatregel terwijl er nog teveel te halen is bij bestaande. Waar ik me meer dan prima aan gehouden heb.
Ik kan niet met mijn vrouw een half uurtje met de hond lopen om 23:00 omdat Jan en alleman zo nodig jaar kantoor moet.

Maar ik heb ook niet echt redenen om te twijfelen aan de cijfers van de Volkskrant.

Google mobility geeft vergelijkbare percentages.

Dus nogmaals; of het 66 of 50% is doet nog niet eens ter zake.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 22-01-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

[...]

Welke krant moet ik hebben? Zulk goed nieuws wil ik lezen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
[...]

[...]

Dan moeten we de mutanten wel buiten de deur houden, want die lijken lekker weer toe te slaan.

https://www.volkskrant.nl...ieuw-infecteren~b2340b33/
https://www.volkskrant.nl...hment-bolsonaro~bce6379e/

Dus: voorlopige immuniteit is dan de beste conclusie. De vaccins lijken wel beter bestand tegen de mutaties.
Fingers Crossed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:51:
[...]

Welke krant moet ik hebben? Zulk goed nieuws wil ik lezen
Vrijwel alle ;)

https://www.omroepbrabant...schermd-tegen-coronavirus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:01
MikeyMan schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:47:
[...]

[Embed]

Maar gezien het aantal aannemersbusjes en personen met essentiële beroepen e.d. kan een reductie van 30% natuurlijk nooit betekenen dat er 2/3 onnodig naar kantoor komt. Lijkt me terecht om wat dat betreft kanttekeningen te zetten bij de kop van het artikel. Los daarvan snap ik de frustratie als brave thuiswerker helemaal. Ik had voor de zomer nog een project in uitvoering waardoor ik geregeld op de bouw kwam. Nu helaas niet meer...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]
Vorige week tijdens de update coronavirus gaf Van Dissel aan dat inmiddels zo'n 3 miljoen mensen het coronacirus hebben gehad.

Waar zou dat verschil van 700.000 mensen tussen die twee getallen vandaan komen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
Rannasha schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:21:
[...]

En een slechte extrapolatie, want er wordt aangenomen dat de groep bloeddonoren representatief is voor de gehele bevolking.

Er zijn een aantal factoren waardoor deze groep een andere samenstelling heeft dan de gehele bevolking. Zo heeft doneren leeftijdslimieten en moeten donoren in goede gezondheid zijn. Bovendien vermoed ik dat mensen die bloed doneren gemiddeld gesproken meer met gezondheid bezig zijn dan de gemiddelde Nederlander, waardoor ze wellicht de covid-19 maatregelen serieuzer nemen.

Hoe dan ook, er zijn voldoende rednenen om aan te nemen dat een directe extrapolatie van het percentage donoren met antistoffen naar een immuniteitsgraad voor de hele bevolking niet per se erg nauwkeurig is.
Artikel gelezen?
Qoiute:"..De Sanquin-onderzoekers volgen sinds de lente een groep van zo'n zeshonderd mensen die besmet zijn geraakt met het coronavirus. Acht maanden later waren bij praktisch iedereen nog antistoffen in het bloed traceerbaar, aldus arts-microbioloog Hans Zaaijer in de Volkskrant. Ook het type antistof dat voor langere bescherming zorgt, IgG, werd aangetroffen.

De bevindingen van Sanquin komen overeen met die van andere internationale studies die concluderen dat het immuungeheugen van voormalige COVID-19-patiënten zeker zes tot acht maanden duurt..."

https://www.nu.nl/coronav...en-tegen-coronavirus.html

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:18
[...]

[...]

Bij een onderzoek in São Paulo is gebleken dat seropositiviteit onder bloeddonoren redelijk overeenkwam met dat van een random sample: https://www.medrxiv.org/c...09.16.20194787v1.full.pdf
Another important limitation is the extent to which blood donors are representative of the wider population with respect to SARS-CoV-2 exposure. [...] Furthermore, only healthy asymptomatic adults without a recent history of COVID-19 infection are eligible to donate blood. This would be expected to lead to an underestimation of true prevalence – the healthy volunteer donor effect. It is reassuring that a household survey in São Paulo city, employing a random sampling strategy and comparable antibody assay, found very similar results to our study: 4.7% seroprevalence in May (versus 5.3% in blood donors) and 11.4% in June (versus 11.9% in blood donors), and that the age-specific IFRs for both São Paulo and Manaus were similar to those estimated for China using different methods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Zorgen antistoffen ook tegen de verspreiding van het virus?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:47:
[...]

De frustratie komt eerder voort uit het opgelegd krijgen van nieuwe maatregel terwijl er nog teveel te halen is bij bestaande. Waar ik me meer dan prima aan gehouden heb.
Ik kan niet met mijn vrouw een half uurtje met de hond lopen om 23:00 omdat Jan en alleman zo nodig jaar kantoor moet.
Tjsah, welkom bij "solidair Nederland". Daar waar we constant polderen en de grenzen opzoeken (en liefst er net over gaan).

Ik heb de hoop wat dat betreft al opgegeven, wij doen wat wij denken dat veilig en verantwoord is binnen de regels. Wat anderen doen moeten anderen weten, ik maak mij daar niet meer zo druk over.

Kerken zijn bijvoorbeeld ook gewoon open en uit volle borst aan het zingen. Ik heb mij daar druk over gemaakt, maar ondertussen zal het mij een worst wezen. Doe maar, zing maar, wordt maar ziek en sterf er van mijn part lekker aan. Ik zorg wel dat ik niet met dat soort hypocrieten omga, dan bescherm ik mijzelf en mijn gezin. Ik ga niet zitten wachten op anderen die mij wel of niet beschermen. Klinkt misschien hard, maar als je niet voor jezelf kiest dan word je overlopen door alle wappies en ontkenners.

[Embed]

Werk is niet gelijk aan kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wolly schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:11:
[...]

Vorige week tijdens de update coronavirus gaf Van Dissel aan dat inmiddels zo'n 3 miljoen mensen het coronacirus hebben gehad.

Waar zou dat verschil van 700.000 mensen tussen die twee getallen vandaan komen ?
Omdat dat geen exact getal is, maar een bepaalde bandbreedte van een schatting:
Bijvoorbeeld: tussen de 2,3 en 3,7 miljoen en de een zegt: 2,3 een ander zegt: gemiddeld 3 en weer een ander roept hard 3,7

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
YakuzA schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:51:
[...]

Omdat dat geen exact getal is, maar een bepaalde bandbreedte van een schatting:
Bijvoorbeeld: tussen de 2,3 en 3,7 miljoen en de een zegt: 2,3 een ander zegt: gemiddeld 3 en weer een ander roept hard 3,7
Lijkt mij om in dit geval het meest prettige om het laagste getal te noemen, als die zeker is. Zo voorkom je dat het het rooskleuriger word neergezet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

[...]

[...]

Ik ben dus heel bang dat dat niet zo is. Ik ben niet zo bang voor het corona-virus maar wel voor het feit dat onze democratie vorig jaar is verworden tot een technocratie met het RIVM en OMT als een soort Kremlin aan het hoofd door wie alle negatieve effecten van de corona-maatregelen genegeerd worden. Met als dieptepunt van de week een 2e kamer die geen vuist kan maken tegen de waanzinnige beslissing van een avondklok door het kabinet.

Als ik zie wat er afgelopen jaar is gebeurd zie je duidelijk massavorming (een soort massapsychose). Dit is niet een, twee, drie opgelost. We gaan nu een avondklok in. Hopelijk wordt die 9 februari weer opgeheven, maar ik heb er een hard hoofd in.

En ondanks dat het "flatten de curve" en "crush the curve" perfect werkten worden de maatregelen niet afgebouwd. Dit omdat we overgaan zijn tot een "prevent de curve" en er zijn weer nieuw mutant virussen in aantocht die bestreden moeten worden en er zijn zogenaamd weer mensen die zich niet aan de maatregelen houden.

En ik ben er heel bang voor dat dit dus gewoon gedurende heel 2021 gaat duren en niemand heeft enig idee hoe hier uit te komen (als ze al beseffen wat er aan de hand is). Het RIVM, OMT en de media blijven doem spreken en mensen blijven bang en de experts blijven de baas en voor de menselijke niet corona kant is totaal geen aandacht meer.

Edit:
Drardollan schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:05:
[...]

Ik denk dat je hiervoor in het verkeerde topic zit en ik ga er derhalve ook niet op in.
Reageer dan gewoon niet.

[ Voor 6% gewijzigd door immetjes op 22-01-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:18
Uthog schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:52:
[...]

Lijkt mij om in dit geval het meest prettige om het laagste getal te noemen, als die zeker is. Zo voorkom je dat het het rooskleuriger word neergezet.
In mijn ogen is "3" de beste keuze. Als je meer cijfers achter de komma noemt lijkt het alsof je méér weet dan je daadwerkelijk weet. Voor een wetenschaper betekent "3" hetzelfde als "tussen de 2,5 en 3,5". Als van Dissel "2,7" zou zeggen zou ik verwachten dat hij weet dat het tussen 2,65 en 2,75 is, wat we bij lange na niet zo zeker weten. 2,7 is gelijk aan 3 en 3,7 is ook (bijna) gelijk aan 3 en zo heeft hij met één woord keurig de bandbreedte "2,7 tot 3,7" tot uitdrukking gebracht. "3" is niet alleen een getal, het is ook een onzekerheidsmarge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
immetjes schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:02:
[...]

Ik ben dus heel bang dat dat niet zo is. Ik ben niet zo bang voor het corona-virus maar wel voor het feit dat onze democratie vorig jaar is verworden tot een technocratie met het RIVM en OMT als een soort Kremlin aan het hoofd door wie alle negatieve effecten van de corona-maatregelen genegeerd worden. Met als dieptepunt van de week een 2e kamer die geen vuist kan maken tegen de waanzinnige beslissing van een avondklok door het kabinet.
Ik denk dat je hiervoor in het verkeerde topic zit en ik ga er derhalve ook niet op in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

xzaz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:44:
Zorgen antistoffen ook tegen de verspreiding van het virus?
Dit is niet zeker, zoals er vrijwel niets zeker is over de besmettelijkheid van mensen. Er zijn heel veel besmettingen waar je in kan duiken om patronen te vinden en er zijn tests in laboratoria met het virus op cellen over besmettelijkheid. Maar dat zijn benaderingen van wat er echt gebeurt.

Wat wel vast staat is dat de overgrote meerderheid van mensen met een vaccinatie korter en minder zwaar ziek is als ze geinfecteerd raken. Je bent dus minder lang besmettelijk, misschien helemaal niet maar precies hoeveel weet niemand.

[ Voor 4% gewijzigd door IJzerlijm op 22-01-2021 11:05 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Uthog schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:52:
[...]

Het RIVM werkt met andere cijfers dan Sanquin. Sanquin kan zich enkel baseren op de bij hen bekende gegevens. Het RIVM heeft een bredere scope en breder zicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:37
[...]

Als ik zie wat er afgelopen jaar is gebeurd zie je duidelijk massavorming (een soort massapsychose). Dit is niet een, twee, drie opgelost. We gaan nu een avondklok in. Hopelijk wordt die 9 februari weer opgeheven, maar ik heb er een hard hoofd in.

En ondanks dat het "flatten de curve" en "crush the curve" perfect werkten worden de maatregelen niet afgebouwd. Dit omdat we overgaan zijn tot een "prevent de curve" en er zijn weer nieuw mutant virussen in aantocht die bestreden moeten worden en er zijn zogenaamd weer mensen die zich niet aan de maatregelen houden.

En ik ben er heel bang voor dat dit dus gewoon gedurende heel 2021 gaat duren en niemand heeft enig idee hoe hier uit te komen (als ze al beseffen wat er aan de hand is). Het RIVM, OMT en de media blijven doem spreken en mensen blijven bang en de experts blijven de baas en voor de menselijke niet corona kant is totaal geen aandacht meer.
Het is niet de taak van het RIVM en het OMT om de negatieve effecten van corona-maatregelen te bepalen. Het is alleen hun taak om de negatieve effecten van corona zelf te bepalen, alsmede het effect van verschillende maatregelen op die negatieve effecten in te schatten.

'Prevent the curve' is altijd het beleid geweest.

Als je dan je op iemand wilt richten, richt je dan op het kabinet. Zij nemen de besluiten, niet het RIVM of het OMT. Die geven alleen advies op basis van hun expertise. Het is aan het kabinet om iets met dat advies te doen, en het af te wegen tegen de nadelen van het geadviseerde op gebieden waar het RIVM/OMT niet naar kijkt (bijv. economisch of psychisch).

Je kunt zeggen dat het kabinet te zwaar zijn oren laat hangen naar de adviezen van het OMT, maar dat is niet de schuld van het OMT.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

----potentieel herkenbare info over patiënten---

Door je op deze manier uit te laten over patiënten en hun familie beschadig je mijns inziens het vertrouwen dat mensen moeten kunnen hebben in de zorg.

Ik begrijp overigens je frustraties en waardeer je inhoudelijke bijdragen, maar let een beetje op de verpakking. Ik ken verschillende artsen en ik weet dat het een vorm van uitlaatklep/emotionele afweer is, maar houd dat dan binnenskamers en niet op een publiek forum. Mocht ik je tegenkomen als familielid van een patiënt ( niet ondenkbaar gezien de woonplaats van mijn oudere familieleden) zou ik oprecht niet weten wat ik zou moeten, aan de ene kant zou ik je online frustraties kunnen scheiden van je professionele positie. Aan de andere kant zou ik redelijk pissig worden en daar naar handelen als ik zaken over mijn familie terug zou lezen op tweakers.

Dit in de hoop je bewust te maken dat je verantwoordelijkheid ook online doorgaat en dat je terechte punten brengt in wat minder botte bewoordingen als 'brakke 75+er' en zonder herkenbare informatie over patiënten te geven.

verder: wie publiek kaatst met onempathisch en ongenuanceerd uit de hoek komen -naast verder valide punten- kan een naast de plusjesregen van een vaste fanbase ook een keer een publieke bal terug verwachten

edit: ik zie dat je het inmiddels verwijderd hebt (y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2021 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
Napo schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 09:35:
[...]

Een snelheidsovertreding is redelijk feitelijk. Als bestuurder heb je overigens vrij weinig legitieme redenen om de snelheidslimiet te overschrijden. De vergelijking die je poogt te maken gaat mank.
Helemaal niet er kunnen legetieme redenen zijn om te snel te rijden, je kan die dan voor de rechter brengen.
Zelfde hier de avondklok negeren is ook feitelijk , er kunnen legetieme redenen zijn om de avondklok te negeren, je kan zonder problemen iets opzetten om je te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 19-09 15:10
autje schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:10:
[...]

Het is niet de taak van het RIVM en het OMT om de negatieve effecten van corona-maatregelen te bepalen. Het is alleen hun taak om de negatieve effecten van corona zelf te bepalen, alsmede het effect van verschillende maatregelen op die negatieve effecten in te schatten.

'Prevent the curve' is altijd het beleid geweest.

Als je dan je op iemand wilt richten, richt je dan op het kabinet. Zij nemen de besluiten, niet het RIVM of het OMT. Die geven alleen advies op basis van hun expertise. Het is aan het kabinet om iets met dat advies te doen, en het af te wegen tegen de nadelen van het geadviseerde op gebieden waar het RIVM/OMT niet naar kijkt (bijv. economisch of psychisch).

Je kunt zeggen dat het kabinet te zwaar zijn oren laat hangen naar de adviezen van het OMT, maar dat is niet de schuld van het OMT.
Er is ook een periode geweest dat zodra het kabinet niet alles overnam, verschillende OMT-leden de media opzochten om zo hun gelijk alsnog te halen. Dat balletje is steeds harder gaan rollen waardoor op een gegeven moment het kabinet zwaardere maatregelen dan het OMT af ging kondigen.

Andere boodschap: https://www.trouw.nl/econ...gen-het-betalen~bc7de1c6/
De extra kosten die de uitkeringsorganisaties SVB en UWV de komende jaren maken, wil het demissionair kabinet laten betalen door ouders van minderjarige kinderen. Er ligt een wetsvoorstel klaar van Bas van ’t Wout – tot voor kort staatssecretaris van sociale zaken, nu demissionair minister van economische zaken – om drie jaar te korten op de kinderbijslag.
Dat is slechts een eerste stap in het terughalen van de rekening vermoed ik.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k995
[...]

Klinklare onzin er is geen sikkepit veranderd aan de democratie in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

[...]

Mwah, 700.000 donaties per jaar á 400.000 donoren. Laat die schatting eens op 10% zijn gebaseerd, 40k is geen kleine steekproef. Ik ken de getallen niet maar er zijn best veel donoren in ons land. Het is niet dat het geëxtrapoleerd is op basis van 100 mensen ofzo :+

Jongeren zijn niet meegerekend en ik geloof bejaarden ook niet. Is dat erg? Nee, want onder de 18 jaar is het aandeel waarschijnlijk nog hoger omdat die vaak asymptomatisch/milde klachten hebben en weinig behoefte zien om te testen ("Wat moet ik met zo'n ding in m'n neus?").

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:17:
[...]
verder: wie publiek kaatst met onempathisch en ongenuanceerd uit de hoek komen -naast verder valide punten- kan een naast de plusjesregen van een vaste fanbase ook een keer een publieke bal terug verwachten

edit: ik zie dat je het inmiddels verwijderd hebt (y)
Ik heb het weggehaald ja. Het viel het qua anonimiteit mee (geen leeftijd, geslacht namen, ziektebeelden buiten corona enz) Zo presenteren we ook op congressen casuistiek tenslotte. Maar je hebt een punt.

Je snapt dat ik ook nogal moe wordt van de vele complotters/ontkenners/trollen/mensen die het gewoon echt niet snappen die maar om bronnen/voorbeelden blijven vragen en daar hapte ik teveel op, mede door de ellende die ik inmiddels al 10 maanden meemaak is ook mijn lontje kort geworden.

Maar na een blog van een psychiater te hebben gelezen die onderzoek doet naar complotdenkers dat het door psychiaters en onderzoekers die zich al jaren met dit soort denkers bezighouden (QAnon lui en hun soortgenoten) inmiddels echt als (semi) psychotisch gedrag bestempelen snap ik nu eigenlijk wel dat het hopeloos is. Ik ga niet meer op dat gedrag in, beter voor m'n stemming en zonde van de energie :P. Ze gaan het toch niet snappen/geloven en daar kunnen ze dus vaak niets aan doen.
https://www.medischcontac...appies-en-leiderschap.htm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er is een artikel gepubliceerd mbt de besmettelijkheid van de Engelse variant:

Let wel; dit is 6% per dag.

Met een generatietijd van 4,5 dag, is het gelukkig geen 70%, maar toch fors:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

k995 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:29:
[...]

Pffff, gelukkig. Bedankt voor je reactie. Dat is dan ook weer opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:55:
[...]

Zo werkt dat niet. Je beroept je in zo'n geval gewoon op je zwijgrecht (en dat kan al door gewoon niet te antwoorden). Ik ben wél heel benieuwd of automobilisten inderdaad aan de kant gezet worden en gecontroleerd. Want als we dat al niet gaan doen, dan is het natuurlijk een beetje oneerlijk om wel een jacht te openen op wandelaars en fietsers. Ik verwacht dus min of meer dat handhavers eigenlijk vooral bezig gaan zijn met ál het verkeer aan de kant zetten en controleren, niet alleen het laaghangend fruit wat toevallig niet in een auto zit. Dan creëer je een situatie van praktische rechtsongelijkheid (en dat is onwenselijk).
Met een snelheidsboete werkt dat ook prima anders. Vergeet niet dat we in een speciale situatie leven. De avondklok hebben ze ook een oude wet voor moeten reanimeren, mondkapjes mag je zelfs grondwettelijk niet verplichten. En nou gaan we moeilijk doen over iets wat juist het handhaven (waar de hele tijd over wordt geklaagd!) makkelijker maakt? IPV daarvan worden onschuldige wandelaars / hardlopers wel gepakt?

Laat ze maar de op/afritten afzetten en parkeerplaatsen inrichten voor controles. Iedereen bij Ruwiel en Breukelen eraf bij de Shell en laat maar zien die documenten, dan ben je aan het handhaven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
  • Laatst online: 17:30
k995 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:27:
[...]

Helemaal niet er kunnen legetieme redenen zijn om te snel te rijden, je kan die dan voor de rechter brengen.
Zelfde hier de avondklok negeren is ook feitelijk , er kunnen legetieme redenen zijn om de avondklok te negeren, je kan zonder problemen iets opzetten om je te verantwoorden.
In de meeste gevallen is geen enkele reden legitiem, de rechter zal je dan vertellen dat je de kans voor een ongeluk voor jezelf of anderen verhoogd hebt. met een beetje geluk krijg je dan ook nog een curses á 900€ opgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
Erapaz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Met een snelheidsboete werkt dat ook prima anders. Vergeet niet dat we in een speciale situatie leven. De avondklok hebben ze ook een oude wet voor moeten reanimeren, mondkapjes mag je zelfs grondwettelijk niet verplichten. En nou gaan we moeilijk doen over iets wat juist het handhaven (waar de hele tijd over wordt geklaagd!) makkelijker maakt? IPV daarvan worden onschuldige wandelaars / hardlopers wel gepakt?

Laat ze maar de op/afritten afzetten en parkeerplaatsen inrichten voor controles. Iedereen bij Ruwiel en Breukelen eraf bij de Shell en laat maar zien die documenten, dan ben je aan het handhaven!
In België doen ze dat ook gewoon, stonden ze je bij de supermarkt op te wachten of je niet buiten je eigen domicilie boodschappen aan het doen was bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
satya schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:47:
[...]

In de meeste gevallen is geen enkele reden legitiem, de rechter zal je dan vertellen dat je de kans voor een ongeluk voor jezelf of anderen verhoogd hebt. met een beetje geluk krijg je dan ook nog een curses á 900€ opgelegd.
Met parkeerboetes in Amsterdam gebeurt hetzelfde, automatisch een boete en later aanvechten en wordt hij kwijtgescholden. Voor de avondklok kan dat dus ook prima.

Linkje: https://www.verkeersnet.n...oor-scanauto/?gdpr=accept

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:08:
[...]

Het RIVM werkt met andere cijfers dan Sanquin. Sanquin kan zich enkel baseren op de bij hen bekende gegevens. Het RIVM heeft een bredere scope en breder zicht.
Heb inmiddels een bron gevonden waar inderdaad uit blijkt dat het RIVM naar iets anders kijkt.
Bijna 3 miljoen mensen hebben inmiddels covid gehad, zei RIVM-wetenschapper Jaap van Dissel vorige week in de vaste kamercommissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Een ‘heel grove schatting’, gebaseerd op het aantal ziekenhuisopnamen, aldus Van Dissel.
https://www.volkskrant.nl...ting-opschorten~bbfb00b3/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Rondje buitenland:

UK variant B1.1.7 dominant
* UK: daling zet gestaag door. Snelheid van krimp: ongeveer 20% week op week en houdt stand.
* IE: vergeklijkbaarbeeld met UK, daling gaat nog was sneller. besmettingen krimpen 30% week op week.

UK variant bescheiden maar toenemend
* NL: daling lijkt wat af te vlakken, 10 a 15% week op week, krimp was een paar weken geleden sneller. "derde golf" scenrio van RIVM niet uit te sluiten, maar lijkt vooralsnog niet heel snel in te zetten.
* BE: zit al sinds eind november stabiel op gunstig niveau met besmettingen. hele lichte daling. geen tekenen van toenemende R-waarde zichtbaar ondanks toename aandeel UK-variant.
* DK: besmettingscijfers dalen keihard. Relatieve daling week-op-week lijkt zelfs iets toe te namen, momenteel tegen de 50% aan. UK variant lijkt niet in staat om een deuk te slaan in deze ontwikkeling.

Samengevat: in NL zien de cijfers er de laatste dagen niet geweldig uit. Dit kan een structurele ontwikkeling zijn (het RIVM scenario warop de keuze voor de avondklok is gebaseerd) of gewoon ruis omdat het op een zeer bescheiden aantal meetpunten is gebaseerd. Ook het grote Lansingerland-onderzoek kan ruis veroorzaken omdat deze week een onbekend aantal "extra" besmettingen wordt gevonden die zonder deze grootschalige test niet in de cijfers zouden hebben gezeten. Die factor draagt bij aan de week-op-week cijfers.

Internationaal gezien lijkt de invloed van de oprukkende UK variant in ieder geval niet zo groot als gevreesd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36
t_captain schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:54:
Ook het grote Lansingerland-onderzoek kan ruis veroorzaken omdat deze week een onbekend aantal "extra" besmettingen wordt gevonden die zonder deze grootschalige test niet in de cijfers zouden hebben gezeten.
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb en of het correct is, maar ik herinner mij dat ze bij het Lansingerland-onderzoek zo'n 100-130 besmettingen hadden gevonden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:19

Snow_King

Konijn is stoer!

[...]

Inderdaad. RIVM en OMT adviezen worden nu klakkeloos (lijkt het) over genomen. Ook de verkiezingen zitten er aan te komen, dus niemand wil nu ergens de schuld van krijgen.

Neemt niet weg dat ik ook maar enige hoop heb dat we er 9 Februari vanaf zijn, ik denk pas ergens eind Maart.

We zijn in een totale paniek en angstmodus geschoten in dit land (en heel Europa?) en sindsdien accepteren mensen ineens heel veel.

Ja, covid-19 bestaat. Ja er gaan mensen dood aan covid-19. Ja, het is druk in ziekenhuizen. Nee, dat betekend niet dat alles daar voor moet en zal wijken.

Deze week merk je wel dat de GGZ zich ook steeds meer begint te mengen over de psychische problemen die mensen nu echt ontwikkelen. Zelfmoord(pogingen) die toe nemen. Kindermishandeling, eenzaamheid, etc. Dat kunnen we niet gewoon maar blijven negeren, want covid-19.

Vaccineren en ook accepteren. Eindeloos maar regels verzwaren en verlengen is gewoon niet de oplossing.
Erapaz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Mijn god, meen je dat echt? Bizar zeg, ik word echt angstig van dergelijke gedachtes.

Mijn werkgeversverklaringen liggen inmiddels klaar zodat ik gewoon elke week (en in geval van storingen) naar Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Almere kan om in onze datacenters te kunnen werken.

Ook voor al ons personeel de zelfde verklaringen gemaakt.

Verder loop ik met grote regelmaat na een dag thuis werken en daarna voor baby zorgen zo rond 21:00 een kilometer of 8 hard. Dat ga ik ook gewoon lekker blijven doen.

Leuk idee die avondklok, maar mij niet gezien. Als ik wil gaan hardlopen in het buitengebied waar ik woon ga ik dat gewoon doen. Ik heb ook het sterke vermoeden dat de politie daar ook echt niet moelijk over gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
DutchCommando schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:58:
[...]

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb en of het correct is, maar ik herinner mij dat ze bij het Lansingerland-onderzoek zo'n 100-130 besmettingen hadden gevonden.
Niet allemaal de britse variant, het aantal weet ik niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

k995 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:29:
[...]

De waarheid ligt ergens tussen de twee uitersten. In principe is er wel wat veranderd, niet zo sterk als Immetjes zegt voor zover ik kan overzien.

Het is logisch dat er in een situatie als dit de democratie altijd een stapje terugdoet. Er moeten maatregelen genomen worden die je normaal niet hoeft te nemen en/of die normaal niet mogelijk zijn.

Dan nog, naar min mening wordt de tweede kamer wel teveel op een zijspoor gezet. Het ontbreekt aan heldere en transparante informatie en ook beslismomenten worden uitgehold. Ook wordt er heel slecht gereageerd op WOB verzoeken van de pers. Als er al wat komt is het vrijwel onleesbaar door het weglakken van text.

Ik denk wel dat we daar met zijn allen wat van moeten vinden.

We zitten in een crisis en dat vergt soms verregaande maatregelen. We moeten er alleen wel voor waken dat de crisis niet wordt misbruikt, vooral waar dat de democratie geweld aan doet. Ik denk dat daar nog wel wat uitdagingen aan zitten.

Dat neemt niet weg dat ik het (onder protest) eens ben met de maatregelen en ik zal mer er ook aan houden. Van sommige maatregelen heb ik flinke twijfel of ze echt wat bijdragen maar het is wat het is.

Meer dan normaal het geval is heb ik de indruk dat we in deze crisis ook aan het collectief belang moeten denken en aan wat voor maatschappij we straks nog willen hebben. Strenge maatregelen, even prima maar als we het straks achter ons hebben dan zijn we er nog niet klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
Snow_King schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:59:
[...]

Inderdaad. RIVM en OMT adviezen worden nu klakkeloos (lijkt het) over genomen. Ook de verkiezingen zitten er aan te komen, dus niemand wil nu ergens de schuld van krijgen.
Die adviezen zijn toch ook (iig deels) gebaseerd op vragen van het kabinet zelf? Bijvoorbeeld heeft een avondklok zin? Dan vragen ze dus alleen een wetenschappelijke onderbouwing voor een besluit dat al genomen is. Ligt al wel voor de hand dat het dan overgenomen word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
k995 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:27:
[...]

Enlighten me welke legitieme redenen er zijn met gerechtelijke uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:34
In Israël zijn gisteren 224.000 mensen gevaccineerd tegen het coronavirus. Dat zegt minister Juli Edelstein. Sinds het begin van de vaccinatiecampagne zijn in het land al 2,4 miljoen mensen ingeënt. 850.000 mensen hebben ook al een tweede dosis van het vaccin gehad.

Israël is een van de snelste landen op het gebied van coronavaccinaties. Desondanks stijgt het aantal besmettingen nog steeds hard.
Bron Liveblog NOS

Het had Israël overigens toch gesierd als ze niet voorbij waren gegaan aan de Palestijnen. Dat had wat hoop kunnen geven op conversatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Het is koffiedik kijken.

* Lansingerland voegt in een periode van dik een week 60.000 tests toe, wat er normaal 300.000 voor heel NL zijn.
* Bij regulier testbeleid zou je in een gemiddelde gemeente van die omvang ongeveer 1000 tests verwachten waarvan zo'n 90 a 130 positief.

De vraag is: als je een willekeurige groep mensen neemt die zich niet spontaan laat testen, hoeveel procent is dan positief?

Als dat bijvoorbeeld 1% is, dan zul je er in Lansingerland 600 vinden in plaats van de reguliere 100. Ik mis nog wat gegevens over het onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

jip_86 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Die adviezen zijn toch ook (iig deels) gebaseerd op vragen van het kabinet zelf? Bijvoorbeeld heeft een avondklok zin? Dan vragen ze dus alleen een wetenschappelijke onderbouwing voor een besluit dat al genomen is. Ligt al wel voor de hand dat het dan overgenomen word.
Dat is zo, maar als er vervolgens in het antwoord basale fouten gemaakt worden zodat het beeld ontstaat dat er 1700 (meer dan de 1400 van 2020) Covid-19 patiënten op de IC komen te liggen op 18 maart terwijl dat er -als er goed gerekend was- maximaal 1000 zijn. Dan wordt er dus voor een rigoureuze maatregel gekozen die niet nodig was geweest en nu meer mensen schaad dan goed doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Dat mensen het psychisch zwaarder hebben in deze tijd kan je niet ontkennen.
Maar het beeld wat men schetst over veel meer zelfdodingen door de crisis is tot nu toe dus niet waar.

https://nos.nl/artikel/23...niet-meer-zelfdoding.html

De kredietcrisis van 2008 blijkt dus een grotere invloed op het aantal zelfdodingen gehad te hebben.
Sterker nog. Ze spreken van een beschermend effect door het minder contacten hebben. Door minder contacten te hebben intensiveer je deze veel meer tenslotte.

Wel is het zaak om in de nadagen en de naweeën straks erg alert te blijven, want een vorm van recessie zal er waarschijnlijk wel komen, evenals bedrijven die zodra de steun gestopt wordt alsnog omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:34
t_captain schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:07:
Het is koffiedik kijken.

* Lansingerland voegt in een periode van dik een week 60.000 tests toe, wat er normaal 300.000 voor heel NL zijn.
* Bij regulier testbeleid zou je in een gemiddelde gemeente van die omvang ongeveer 1000 tests verwachten waarvan zo'n 90 a 130 positief.

De vraag is: als je een willekeurige groep mensen neemt die zich niet spontaan laat testen, hoeveel procent is dan positief?

Als dat bijvoorbeeld 1% is, dan zul je er in Lansingerland 600 vinden in plaats van de reguliere 100. Ik mis nog wat gegevens over het onderzoek.
Ik ben benieuwd naar hoeveel besmettingen daar zijn! Duimen dat de Engelse variant minder besmettelijk is als werd gedacht! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
spijkerhoofd schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Bron Liveblog NOS

Het had Israël overigens toch gesierd als ze niet voorbij waren gegaan aan de Palestijnen. Dat had wat hoop kunnen geven op conversatie.
Palestijnen willen geen hulp:
Verschillende hulporganisaties roepen Israël dan ook op om ervoor te zorgen dat ook de Palestijnen worden gevaccineerd. Maar volgens Israël is het de afspraak dat de Palestijnse Autoriteit zelf de inentingen voor zijn rekening neemt. En ook de Palestijnse bestuurders zeggen zelf het vaccinatieprogramma te willen regelen, en geen hulp te vragen aan Israël.
https://nos.nl/artikel/23...bevolking-is-ingeent.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:53
Rondje buitenland:

* UK: daling zet gestaag door. Snelheid van krimp: ongeveer 20% week op week en houdt stand.
* IE: vergeklijkbaarbeeld met UK, daling gaat nog was sneller. besmettingen krimpen 30% week op week.

* NL: daling lijkt wat af te vlakken, 10 a 15% week op week, krimp was een paar weken geleden sneller. "derde golf" scenrio van RIVM niet uit te sluiten, maar lijkt vooralsnog niet heel snel in te zetten.
* BE: zit al sinds eind november stabiel op gunstig niveau met besmettingen. hele lichte daling. geen tekenen van toenemende R-waarde zichtbaar ondanks toename aandeel UK-variant.
* DK: besmettingscijfers dalen keihard. Relatieve daling week-op-week lijkt zelfs iets toe te namen, momenteel tegen de 50% aan. UK variant lijkt niet in staat om een deuk te slaan in deze ontwikkeling.

Samengevat: in NL zien de cijfers er de laatste dagen niet geweldig uit. Dit kan een structurele ontwikkeling zijn (het RIVM scenario warop de keuze voor de avondklok is gebaseerd) of gewoon ruis omdat het op een zeer bescheiden aantal meetpunten is gebaseerd. Ook het grote Lansingerland-onderzoek kan ruis veroorzaken omdat deze week een onbekend aantal "extra" besmettingen wordt gevonden die zonder deze grootschalige test niet in de cijfers zouden hebben gezeten. Die factor draagt bij aan de week-op-week cijfers.

Internationaal gezien lijkt de invloed van de oprukkende UK variant in ieder geval niet zo groot als gevreesd.
En toch, het feit alleen al dat de UK variant oprukt, betekent dat hij zich sneller verspreid dan (de) andere variant(en) en er dus sprake is van een hogere effectieve R. Dat heeft dus hoe dan ook een negatief effect op de bestrijding ervan. Hoeveel, dat is nog steeds niet helemaal duidelijk wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36
satya schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:01:
[...]

Niet allemaal de britse variant, het aantal weet ik niet meer.
Zeker. Voor zover ik begreep was enkel de Britse variant niet het getal waar @t_captain naar op zoek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 21:33
Rondje buitenland:

Komt natuurlijk ook omdat de eerste verhalen uitgingen van 10-70% dus die 70% vooral in 't nieuws kwam; Nu is 't 30%;

De grote vraag is dus, waarom lukt 't in UK/IE ondanks de sterke mate van aanwezigheid van de Engelse variant en BE/DK wél om de cijfers hard naar beneden te brengen en ons niet? Wat is daar anders aan maatregelen én naleven van de maatregelen dan hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jorizzz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:16:
[...]

En toch, het feit alleen al dat de UK variant oprukt, betekent dat hij zich sneller verspreid dan (de) andere variant(en) en er dus sprake is van een hogere effectieve R. Dat heeft dus hoe dan ook een negatief effect op de bestrijding ervan. Hoeveel, dat is nog steeds niet helemaal duidelijk wat mij betreft.
Ik postte eerder vandaag over een artikel dat nu in review is. Tot 50% besmettelijker lijkt aannemelijk te zijn op basis daarvan.

Gelukkig geen 70%, maar helaas ook geen 5% ;)

MikeyMan in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4"

@rik86 combinatie van factoren denk ik.
- Misschien juist door de vrijere periode in december juist meer 'lucht' gevonden om beter aan de maatregelen te houden. Even emmertje leeg kiepen en weer verder.
- flink geschrokken van de beelden en berichten vanuit de ziekenhuizen
- nu nog weer hardere maatregelen

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 22-01-2021 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

ja, veruit de meesten die we nu krijgen hebben op 1 of andere manier zich niet aan de basismaatregelen gehouden.

Heel veel mensen kunnen ook niet thuiswerken hoor. Dus die moeten toch echt op pad, zoals de hele bouw, de hele zorg, een flink deel van het onderwijs. Dus de "mensen vragen er zelf om" is bij een deel waar en dat is jammer maar lang niet bij iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 21:33
42erik schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:23:
[...]

Heel veel mensen kunnen ook niet thuiswerken hoor. Dus die moeten toch echt op pad, zoals de hele bouw, de hele zorg, een flink deel van het onderwijs. Dus de "mensen vragen er zelf om" is bij een deel waar en dat is jammer maar lang niet bij iedereen
Aangezien die zelf in de zorg werkt op de IC zal hij dat vast wel weten ;)

Op zich wel positief om te lezen, 't impliceert dat wanneer je je aan de maatregelen houdt een echt wel heel kleine kans hebt om het op te lopen;

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
Snow_King schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 11:59:

Mijn god, meen je dat echt? Bizar zeg, ik word echt angstig van dergelijke gedachtes.

Mijn werkgeversverklaringen liggen inmiddels klaar zodat ik gewoon elke week (en in geval van storingen) naar Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Almere kan om in onze datacenters te kunnen werken.

Ook voor al ons personeel de zelfde verklaringen gemaakt.

Verder loop ik met grote regelmaat na een dag thuis werken en daarna voor baby zorgen zo rond 21:00 een kilometer of 8 hard. Dat ga ik ook gewoon lekker blijven doen.

Leuk idee die avondklok, maar mij niet gezien. Als ik wil gaan hardlopen in het buitengebied waar ik woon ga ik dat gewoon doen. Ik heb ook het sterke vermoeden dat de politie daar ook echt niet moelijk over gaat doen.
Laat ik het nuanceren. Ik ben tegen de avondklok, laat dat voorop staan. Dat heb ik hier ook gemeld. Ik loop zelf ook graag 's avonds hard als de kinderen eindelijk in bed liggen. Maar als dan toch het besluit genomen wordt om hem in te voeren, dan vind ik het erg laf als handhavers nu al roepen dat ze auto's niet gaan controleren. Een groot nadeel van de avondklok is namelijk dat je ook mensen treft die in hun eentje wandelen of hardlopen 's avonds. Terwijl het doel is om contacten te verminderen. Dan moet je dus juist handhaven op auto's en niet op individuelen alleen op straat.

Vandaar dat ik liever heb dat ze de handhaaf capaciteit inzetten om iedereen in de auto te controleren zodat ik rustig kan blijven hardlopen.
Pagina: 1 ... 52 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2