Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.016 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boe

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:36:
[...]

En dat terwijl honden ook besmet kunnen worden met corona. Zie: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/huisdieren

Maar goed voor ons verandert er weinig. Na 9 uur toch bijna nooit buiten in de winter. Maar aan de andere kant als iemand mijn hulp nodig heeft ga ik ook na 9 uur gewoon helpen.
In die link staat ook dat:

Er zijn nog geen gevallen bekend dat besmette huisdieren mensen hebben besmet. De kans hierop wordt klein geacht.
Er zijn geen aanwijzingen dat een hond die besmet is met SAR-CoV-2 het aan een mens kan overdragen.

Dus wat maakt het dan uit dat een hond het kan krijgen, zolang de hond andere mensen niet kan besmetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LZ86 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:22:
https://eenvandaag.avrotr...le-problemen-veroorzaken/

Grappig te zien dat eigenlijk alleen de populistenstemmers in grote getalen tegen de maatregelen zijn en de anderen eigenlijk wel voor het gros van de maatregelen zijn (63% gemiddeld voor de avondklok) Ik vind de PVV aanhangers nog best hoog uitkomen zelfs op de voor lijst. Dat is maar een kleine meerderheid die het niet ziet zitten.

Bijzonder is dat de max 1 bezoeker op minder steun kan rekenen dan de avondklok. Past wel in het beeld van veel problemen met thuisbesmettingen door bezoek. Als men het niet steunt kan je er donder op zeggen dat ze geregeld (wellicht teveel) bezoek over de vloer krijgen.
Mbt bezoek had ik toch liever 1x2 of 2x2 per week gezien, maar goed...

Vrees een beetje dat degenen die zich er niet aan hielden ook nu niet ineens gaan zwichten. Maar zo wel; zal dit een hogere bijdrage hebben aan een daling.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Grappig te zien dat eigenlijk alleen de populistenstemmers in grote getalen tegen de maatregelen zijn en de anderen eigenlijk wel voor het gros van de maatregelen zijn (63% gemiddeld voor de avondklok)
Je ziet in dit topic ook dat dat populisme steeds meer voet aan de grond krijgt.
Normaal was er genoeg tegengeluid om het in de marge te kunnen houden. Helaas merk ik steeds meer een moeheid om daar constant het gevecht mee aan te gaan.
Met het resultaat dat de populisten het idee hebben dat ze door gebrek aan tegengeluid het gelijk aan hun kant hebben. Natuurlijk met het idee dat ze geen populisten zijn....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:50

Grappig te zien dat eigenlijk alleen de populistenstemmers in grote getalen tegen de maatregelen zijn en de anderen eigenlijk wel voor het gros van de maatregelen zijn (63% gemiddeld voor de avondklok) Ik vind de PVV aanhangers nog best hoog uitkomen zelfs op de voor lijst. Dat is maar een kleine meerderheid die het niet ziet zitten.

Bijzonder is dat de max 1 bezoeker op minder steun kan rekenen dan de avondklok. Past wel in het beeld van veel problemen met thuisbesmettingen door bezoek. Als men het niet steunt kan je er donder op zeggen dat ze geregeld (wellicht teveel) bezoek over de vloer krijgen.
Lekker generaliserend. Jij bent zeker alleenstaand/wonend?

Ik werk de hele week (thuis) van half 9 tot half 6. De meeste van mijn vrienden hebben een gezin of wonen niet in de buurt. Die hebben vaak al plannen in het weekend, dus dan moet er doordeweeks afgesproken worden. Aangezien zij ook werken moet dat dan in de avond. En dat kan nu niet meer dankzij een avondklok, waarvan het nog maar de vraag is of het ook wel echt werkt en of de daling in besmettingen niet aan andere factoren te wijten zijn. Mijn enige verzetje ben ik nu dus zo goed als kwijt dankzij een kabinet wat al sinds het begin van crisis achter de feiten aan loopt. En nee, ik stem geen PVV of FvD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:00

Metro2002

Memento mori

Gisteren was nog maar 40% voor de avondklok en een dag later ineens 63% nadat het aangekondigd is. Erg geloofwaardig ja.
fm77 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:44:
[...]

Je ziet in dit topic ook dat dat populisme steeds meer voet aan de grond krijgt.
Normaal was er genoeg tegengeluid om het in de marge te kunnen houden. Helaas merk ik steeds meer een moeheid om daar constant het gevecht mee aan te gaan.
Met het resultaat dat de populisten het idee hebben dat ze door gebrek aan tegengeluid het gelijk aan hun kant hebben. Natuurlijk met het idee dat ze geen populisten zijn....
Of het sentiment is gewoon gedraaid, dat zie je niet alleen hier hoor. Op veel plekken waar men eerst massaal voor de maatregelen was zie je een stevige kentering in het sentiment voor wat betreft de maatregelen maar volgens de polls is ineens het merendeel het er mee eens terwijl dit gisteren totaal anders was. De geloofwaardigheid is voor mij niet alleen in de politiek tot een dieptepunt gezakt maar zeker ook van de media die geen enkel kritisch tegengeluid meer laten horen en polls laten zien die ineens 180 graden omdraaien binnen een dag.

[ Voor 34% gewijzigd door Metro2002 op 21-01-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

P-Rock schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:45:
[...]

Ik werk de hele week (thuis) van half 9 tot half 6. De meeste van mijn vrienden hebben een gezin of wonen niet in de buurt. Die hebben vaak al plannen in het weekend, dus dan moet er doordeweeks afgesproken worden. Aangezien zij ook werken moet dat dan in de avond. En dat kan nu niet meer dankzij een avondklok, waarvan het nog maar de vraag is of het ook wel echt werkt en of de daling in besmettingen niet aan andere factoren te wijten zijn. Mijn enige verzetje ben ik nu dus zo goed als kwijt dankzij een kabinet wat al sinds het begin van crisis achter de feiten aan loopt. En nee, ik stem geen PVV of FvD.
Maar op zich is het dus ook de bedoeling dat je minder (of niet) bij vrienden langs gaat. Of dat jouw vrienden plannen hebben. Dus tsjah, het doel is dan wel bereikt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

fm77 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:44:
[...]

je eigen reactie kun je ook een vorm van populisme noemen, je benoemt niets inhoudelijks.

Standpunten kunnen verschillen ( feiten niet, die zijn voor iedereen hetzelfde). Dat mensen het na 10 x nog steeds niet met je eens zijn of onvoldoende gemarginaliseerd zijn betekent niet dat hun standpunten niet valide kunnen zijn en dat geldt andersom net zo goed overigens.

Misschien is het handiger om op gegeven moment te stoppen met het herhalen van argumenten ( zo stop ik vanaf nu over de avondklok), maar het met name over feitelijkheden te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:33
Ernemmer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:17:
[...]

Oke, maar minder antistoffen betekend dus niet minder immuun, want dat is niet zeker volgens dat 9 maanden oude artikel.
Hm ik dacht dat dat artikel nieuwer was, excuses.
https://businessam.be/goe...smetting-met-coronavirus/
Deze Belgische bron heeft het over zeker 8 maanden immuun voor 90% van de mensen die het gehad heeft. Toch een stuk positiever!
Uiteindelijke bron daarvan: is hier https://science.sciencema...021/01/06/science.abf4063

Hopen dat immuniteit uiteindelijk nog langer vasthoudt, zodat we Van corona afraken.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P-Rock
MikeyMan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:48:
[...]

Maar op zich is het dus ook de bedoeling dat je minder (of niet) bij vrienden langs gaat. Of dat jouw vrienden plannen hebben. Dus tsjah, het doel is dan wel bereikt...
Ja, want na 9 uur 's avonds is er minder kans op corona dan er voor? Deze avondklok is een placebo. Hiermee zorgen ze er alleen voor dat het op andere tijden drukker wordt. Mensen zullen nog steeds familie en vrienden blijven bezoeken en een boete van €95,- is nog wel te overzien als t niet te vaak gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

P-Rock schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:55:
[...]

Ja, want na 9 uur 's avonds is er minder kans op corona dan er voor?
Nee, maar als jij niet meer op bezoek gaat door die avondklok, zoals je zelf aangeeft, is er wel degelijk minder kans op overdracht. En daar zul je de enige niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

P-Rock schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:55:
[...]

Ja, want na 9 uur 's avonds is er minder kans op corona dan er voor? Deze avondklok is een placebo. Hiermee zorgen ze er alleen voor dat het op andere tijden drukker wordt. Mensen zullen nog steeds familie en vrienden blijven bezoeken en een boete van €95,- is nog wel te overzien als t niet te vaak gebeurt.
Zo denk ik er ook over, maar blijkbaar is "In andere landen werkt het ook!" al genoeg argument om het hier als middel in te zetten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
MikeyMan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:56:
[...]

Nee, maar als jij niet meer op bezoek gaat door die avondklok, zoals je zelf aangeeft, is er wel degelijk minder kans op overdracht. En daar zul je de enige niet zijn.
Ik ga meestal voor 9 uur ergens op bezoek, dus het enige wat deze avondklok zal bewerkstelligen is dat ik een probleem heb met terug naar huis komen, zonder in de kraag gevat te worden door de *knip*

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 21-01-2021 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Stoney3K schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:56:
[...]

Zo denk ik er ook over, maar blijkbaar is "In andere landen werkt het ook!" al genoeg argument om het hier als middel in te zetten.
Maar werkt het in andere landen dan ook, volgens mij is daar nog steeds geen duidelijkheid over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:51:
[...]

Hm ik dacht dat dat artikel nieuwer was, excuses.
https://businessam.be/goe...smetting-met-coronavirus/
Deze Belgische bron heeft het over zeker 8 maanden immuun voor 90% van de mensen die het gehad heeft. Toch een stuk positiever!
Uiteindelijke bron daarvan: is hier https://science.sciencema...021/01/06/science.abf4063

Hopen dat immuniteit uiteindelijk nog langer vasthoudt, zodat we Van corona afraken.
Dat is inderdaad wat beter nieuws.

Als ze dan straks eventueel het vaccin paspoort gaan invoeren kunnen de mensen die van nature al ''immuun'' zijn ook een paspoort krijgen.
wordt wel lastig bepalen, want velen weten niet eens dat ze het al gehad hebben.

Weet iemand misschien of er al een betrouwbare test is voor particulieren om te zien of ze Covid gehad hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 21-01-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:15
P-Rock schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:59:
[...]

Ik ga meestal voor 9 uur ergens op bezoek, dus het enige wat deze avondklok zal bewerkstelligen is dat ik een probleem heb met terug naar huis komen, zonder in de kraag gevat te worden door de avondklokgestapo.
Handhavers gaan geen rijdende auto's staande houden om een boete uit te schrijven...

Misschien rij je wel een rondje om je hoofd te legen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:28
P-Rock schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:45:
[...]

Getrouwd en kinderen. Dus nee.

En jouw situatie geldt precies voor mij ook. Ik kan niets met de vriendenclub doen als ik thuiskom van weer een dag andersmans familie voor de dood behoeden op de IC die veelal schijt hadden aan de maatregelen. Of als ik eindelijk een dag vrij ben thuisonderwijs mag geven omdat ik niet elke dag noodopvang had omdat er mensen zijn die het niet nodig hebben en het toch nemen omdat ze te beroerd zijn hun eigen kinderen om zich heen te hebben en lekker naar kantoor vertrekken tegen alle adviezen in. En toch ben ik voor de maatregelen.

Dat jouw enige verzetje even weg is is jammer, maar precies wat nu even nodig is met een afnemende daling. Hoe meer mensen die 2 weken nu even niet weggaan met het risico op verspreiding/besmetting des te beter. Is dat kut? ja! Moet het lang duren? nee! Maar is het hard nodig? Helaas wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Metro2002 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Maar werkt het in andere landen dan ook, volgens mij is daar nog steeds geen duidelijkheid over.
Amen, dat zou betekenen dat het overal beheersbaar is, dat is het niet...
Alleen totale lockdown, dat werkt een tijdje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Mr.Joker schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Handhavers gaan geen rijdende auto's staande houden om een boete uit te schrijven...

Dus als ik om 23:00 van mijn bezoek terug rijd dan is er niks aan de hand, maar als ik om 21:01 even een vuilniszak in de container wil gooien dan krijg ik een boete.

Gaat veel helpen dan op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Mr.Joker schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Waarom zouden ze dat niet gaan doen?
Dan werkt een avondklok helemaal niet meer, na 21:00 zie ik maar heel weinig mensen op de fiets/lopend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
Als ze strikter (zero tolerance) hadden gehandhaafd op het coronabeleid, dan hadden we nu veel minder problemen gehad. Jammer genoeg zijn de gezaghebbers hier meer van het vermanend toespreken met opgeheven vingertje dan meteen een dikke prent uit te schrijven. Het is ontzettend stom geweest om de boete te verlagen van €400,- naar €100,-. Bij een prent van 400 euro denk je de volgende keer wel 2x na.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Elke dag denk je dat het niet absurder kan, maar het kan dus wel :+

De Rijksoverheid heeft een website opgezet met tips hoe om te gaan met Corona: Wij doen het zo

Dit juweeltje wil ik jullie niet onthouden.

Voetbal kijken (dansen of ratel gebruiken)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/g2S7hF5t/screenshot-117.png

Verjaardag vieren (hoedje, toeter en confetti)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tCRDNvFK/screenshot-118.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
LZ86 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:02:
Dat jouw enige verzetje even weg is is jammer, maar precies wat nu even nodig is met een afnemende daling. Hoe meer mensen die 2 weken nu even niet weggaan met het risico op verspreiding/besmetting des te beter. Is dat kut? ja! Moet het lang duren? nee! Maar is het hard nodig? Helaas wel ja.
Dat zij denken dat dit de enige manier is kan wel zo zijn, maar al het toenemend huiselijk geweld en depressies hebben ze duidelijk niet over nagedacht, om over alle avondsporters nog maar te zwijgen. En jij en ik weten ook wel dat twee weken veel te kort is om de coronapiek in te dammen. Zou de lockdown ook al niet opgeheven moeten zijn? Ik gok dat we nog wel tot aan de lente in lockdown met avondklok zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ernemmer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:04:
[...]

Waarom zouden ze dat niet gaan doen?
Dan werkt een avondklok helemaal niet meer, na 21:00 zie ik maar heel weinig mensen op de fiets/lopend.
Omdat ze daar de capaciteit niet voor hebben.

Wat denk je met al die mensen die in de avond naar hun werk moeten. Denk je nou echt dat ze al die auto's staande gaan houden? Dan moet je ook nog eens een politieagent tegenkomen gedurende je rit.

De voorzitter van de politiebond heeft al aangegeven dat ze geen fuiken or grote controles gaan houden.

Kleine kans x kleine kans = hele kleine kans. Daarnaast is de kans ook nog groot dat je er met een waarschuwing vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wolly schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:06:

De Rijksoverheid heeft een website opgezet met tips hoe om te gaan met Corona: Wij doen het zo

Welke cabaretier zal het eerste met een sketch komen om dit letterlijk te nemen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

LZ86 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:02:
[...]

Getrouwd en kinderen. Dus nee.

En jouw situatie geldt precies voor mij ook. Ik kan niets met de vriendenclub doen als ik thuiskom van weer een dag andersmans familie voor de dood behoeden op de IC die veelal schijt hadden aan de maatregelen.
Is het echt zo dat mensen die op de IC liggen schijt hadden aan de maatregelen of roep je dat nu gewoon uit emotie? Oprecht benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Mr.Joker schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:15:
[...]

Wat denk je met al die mensen die in de avond naar hun werk moeten. Denk je nou echt dat ze al die auto's staande gaan houden? Dan moet je ook nog eens een politieagent tegenkomen gedurende je rit.

De voorzitter van de politiebond heeft al aangegeven dat ze geen fuiken or grote controles gaan houden.

Kleine kans x kleine kans = hele kleine kans. Daarnaast is de kans ook nog groot dat je er met een waarschuwing vanaf komt.
Later langskomen nav ANPR melding is gewoon mogelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:16:
[...]

Welke cabaretier zal het eerste met een sketch komen om dit letterlijk te nemen? :+
Eentje zonder originaliteit, zal Freek de Jonge wel worden O-)

Nog een tip van die site:
Voorkom dat u te hard moet praten, want dan stijgt het besmettingsgevaar. Gebruik zo nodig een notitieblok en pen als u iets wilt vragen aan opa of oma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ernemmer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:00:
[...]

Dat is inderdaad wat beter nieuws.

Als ze dan straks eventueel het vaccin paspoort gaan invoeren kunnen de mensen die van nature al ''immuun'' zijn ook een paspoort krijgen.
wordt wel lastig bepalen, want velen weten niet eens dat ze het al gehad hebben.

Weet iemand misschien of er al een betrouwbare test is voor particulieren om te zien of ze Covid gehad hebben?
Ik denk dat die tests veel duurder zijn dan iedereen een vaccin te geven. Dus ik ga er maar niet vanuit dat je met slechts die test een paspoort kunt aanvragen. Of iig niet vanuit de overheid. Kosteneffectief is het vaccin veel interessanter. Logisch ook

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 21-01-2021 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Wolly schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:18:
[...]

Later langskomen nav ANPR melding is gewoon mogelijk natuurlijk.
Dat zal niet gebeuren.

Die werkgeversverklaringen zijn niet gedigitaliseerd in een database voor zover ik weet ;) (En binnen in de stad heb je geen ANPR, tenzij een mobiele is opgezet, maar de politie heeft al aangegeven dat ze geen verkeersfuik gaan opzetten)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:16
Best ironisch, vandaag wordt de avondklok afgekondigd. De wappies verwijzen maar wat graag naar WO 2 en RTL7 heeft geprogrammeerd: Er ist wieder da gevolgd door The Dictator.

_O-

[ Voor 22% gewijzigd door Drardollan op 21-01-2021 21:26 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr.Joker schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:23:
[...]

Dat zal niet gebeuren.

Die werkgeversverklaringen zijn niet gedigitaliseerd in een database voor zover ik weet ;) (En binnen in de stad heb je geen ANPR, tenzij een mobiele is opgezet, maar de politie heeft al aangegeven dat ze geen verkeersfuik gaan opzetten)
Die dingen zitten vziw tegenwoordig steeds vaker gewoon in de politie autos. In ieder geval in Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

MikeyMan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:25:
[...]

Die dingen zitten vziw tegenwoordig steeds vaker gewoon in de politie autos. In ieder geval in Den Haag.
En die agenten gaan dan bij iedereen die gescand is persoonlijk langs om te vragen waarom ze op de weg waren of hoe zie je dat voor je?

Ik hoop dat die avondklok massaal genegeerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Mr.Joker schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:15:
[...]

Ow, ik dacht dat de politie er klaar voor was.
https://www.nu.nl/coronav...en-is-op-de-politiek.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:50:
[...]

Misschien is het handiger om op gegeven moment te stoppen met het herhalen van argumenten ( zo stop ik vanaf nu over de avondklok), maar het met name over feitelijkheden te hebben.
Klein feitje: De formulieren voor de avondklok staan online

:9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:22:
[...]

Ik denk dat die tests veel duurder zijn dan iedereen een vaccin te geven. Dus ik ga er maar niet vanuit dat je met slechts die test een paspoort kunt aanvragen. Of iig niet vanuit de overheid. Kosteneffectief is het vaccin veel interessanter. Logisch ook
Maar als je nu geen vaccin wilt hebben, heb je dan ook ineens geen recht meer op een ''immuun'' paspoort? Persoonlijk zou ik het erg vreemd vinden om onderscheid te maken tussen de manier van immuun zijn voor het verkrijgen van een paspoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:21:
[...]

Dat gold ook voor alle nertsen .....
Die link is 2 dagen geleden bijgewerkt, en dus na bijna een jaar van onderzoeken is de uitkomst dat honden het niet op mensen overdragen, totaal niet te vergelijken dus met de nertsen situatie, die al vrij snel duidelijk was.

Triest dat er geprobeerd wordt om van een noodzakelijke uitzondering iets negatiefs te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:32:
[...]

Klein feitje: De formulieren voor de avondklok staan online

:9 .
De stelling ''ik heb dringend medische hulp nodig'' vind ik wel een goede.
Eerst even het formulier printen en invullen en dan dringend de weg op.

Ook mis ik eigenlijk een opdrachtgeversverklaring voor de >1 miljoen ZZP-ers in dit land.

[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 21-01-2021 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Voortaan dus even overdag inbreken en drugs dealen, dan is er blijkbaar dus nog minder politie dan normaal beschikbaar.

Ben benieuwd wat dit met de misdaadcijfers gaat doen als agenten straks alleen maar bezig zijn met willekeurig burgers 's avonds staande houden en vragen wat ze aan het doen zijn buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Ernemmer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:36:
[...]

Leuk als je zelfs geen printer hebt :)
Ik doe al jaren alles digitaal.

En als ik eens wat moet printen, ga ik wel naar een copyshop (oh, wacht ... die zijn ook dicht)

(Note: ik verwacht niet dat ik zulke formulieren nodig heb, maar denk dat er genoeg mensen zouden zijn die net zoals ik alles digitaal doen)
GAIAjohan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:40:
[...]

Het mag ook digitaal staat er..
Desondanks een idiote administratieve rompslomp.
Oke, dat heb ik dan even gemist. Was mijn opmerking niet nodig :)

[ Voor 32% gewijzigd door Ryur op 21-01-2021 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ryur schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:38:
[...]

Leuk als je zelfs geen printer hebt :)
Ik doe al jaren alles digitaal.

En als ik eens wat moet printen, ga ik wel naar een copyshop (oh, wacht ... die zijn ook dicht)
Het mag ook digitaal staat er..
Desondanks een idiote administratieve rompslomp.

Alsof je in geval van medische nood nog even dat formulier print of invult.. Die optie is hierbij gewoon onwerkbaar m.i.
Op de terugweg kan het natuurlijk wel

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 21-01-2021 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:29

NMH

Moderator General Chat
Even tussen de hevige strijd over de avondklok door; ik luisterde net hier naar het antwoord van Rutte op de vraag van Jetten over een recht op / plicht tot thuiswerken. Volgens Rutte is dat allemaal lastig omdat je als overheid niet kunt bepalen welk werk er wel en niet thuis gedaan kan worden. Op zich is dat feitelijk niet onjuist, maar het lijkt mij toch ook niet nodig? Als je wil zou je lijkt mij een bepaling ergens op kunnen nemen dat werknemers het recht hebben om thuis te werken tenzij zich daar een zwaarwegend bedrijfsbelang tegen verzet. Die constructie wordt volgens mij ook bij veel verlofregelingen gebruikt (je hebt recht op verlof X tenzij zwaarwegend belang). Als de baas het dan nog steeds niet wil, zal hij het moeten motiveren. Uiteraard is dat nog steeds niet waterdicht, maar het verhoogt wel de drempel omdat de baas niet meer simpelweg "nee" kan zeggen. Daarnaast geeft zo'n constructie volgens mij de ISZW het "haakje" dat ze nodig hebben:
Op de bijna 8000 meldingen die de Inspectie kreeg over corona gingen er 666 over een kantoorplicht, zegt een woordvoerder. Probleem: de Inspectie kan niks met die meldingen. "Er is juridisch geen haakje om hier op te handhaven", klinkt het. Een werkgever mag een werknemer opleggen waar het werk uitgevoerd moet worden; of dat thuis is, of op kantoor.
Als je in aanmerking neemt dat een significant deel van de besmettingen op de werkvloer plaatsvindt en dat we nu al het grove geschut van een avondklok in stelling brengen, lijkt me dit nog een relatief kleine moeite. En het is nog (bijna) gratis ook voor de overheid. Maar goed, wellicht is er een lobbytje geweest. Het blijft natuurlijk wel een rechts kabinet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ze kunnen moeilijk in de media verkopen dat ze er niet klaar voor zijn ;)

Ja, technisch gezien zijn ze klaar, als in de roosters omgooien. De oudere garde heeft geen nachtdiensten meer, dus de jongere garde moet meer nachtdiensten draaien.

Je had de bondsvoorzitter van de politie moeten horen op Jinek, praktisch gezien niet te handhaven. Ze zullen de excessen eruit pikken, maar dat deden ze al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
NMH schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:41:
Even tussen de hevige strijd over de lockdown door; ik luisterde net hier naar het antwoord van Rutte op de vraag van Jetten over een recht op / plicht tot thuiswerken. Volgens Rutte is dat allemaal lastig omdat je als overheid niet kunt bepalen welk werk er wel en niet thuis gedaan kan worden. Op zich is dat feitelijk niet onjuist, maar het lijkt mij toch ook niet nodig? Als je wil zou je lijkt mij een bepaling ergens op kunnen nemen dat werknemers het recht hebben om thuis te werken tenzij zich daar een zwaarwegend bedrijfsbelang tegen verzet. Die constructie wordt volgens mij ook bij veel verlofregelingen gebruikt (je hebt recht op verlof X tenzij zwaarwegend belang). Als de baas het dan nog steeds niet wil, zal hij het moeten motiveren. Uiteraard is dat nog steeds niet waterdicht, maar het verhoogt wel de drempel omdat de baas niet meer simpelweg "nee" kan zeggen. Daarnaast geeft zo'n constructie volgens mij de ISZW het "haakje" dat ze nodig hebben:

[...]

Als je in aanmerking neemt dat een significant deel van de besmettingen op de werkvloer plaatsvindt en dat we nu al het grove geschut van een avondklok in stelling brengen, lijkt me dit nog een relatief kleine moeite. En het is nog (bijna) gratis ook voor de overheid. Maar goed, wellicht is er een lobbytje geweest. Het blijft natuurlijk wel een rechts kabinet.
Ik denk dat de regering het teveel werk vind om op de maatregelen te gaan handhaven. Ze verzinnen nu gewoon steeds meer maatregelen en als de meeste mensen zich er aan houden is het goed. Handhaven wordt niet gedaan, alleen als het echt extreem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
MikeyMan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:25:
[...]

Aah, dat klopt :)

Maar er is geen database waar dat aan te koppelen is gok ik zo. (Plus iets met AVG en privacy gok ik zo ;))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:28
Voor Peter R de Vries is speciaal een vakje gemaakt op dat formulier van de zelfverklaring. Want dat is wel echt noodzakelijk om er in levende lijve aanwezig te zijn ipv via FaceTime.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 12:56

boesOne

meuh

NMH schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:41:

Nou, ik vind het vrij lullig dat er wel de halve noodtoestand uitgeroepen kan worden om het volk 's avonds binnen te houden maar niet afgedwongen kan worden dat er maximaal thuisgewerkt gaat worden.

Waar ik eerst nog begrip had voor de onlogica in de maatregelen (je hebt gewoon knoppen waaraan je kan draaien, die hebben niks met elkaar te maken), vind ik een avondklok zover gaan dat het wel in sync dient te zijn met de rest. Dus zeker wel werkgevers aanpakken die personeel dwingt naar kantoor te komen omdat ze dan beter in de gaten kunnen worden gehouden.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
carpebios schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:45:
Voor Peter R de Vries is speciaal een vakje gemaakt op dat formulier van de zelfverklaring. Want dat is wel echt noodzakelijk om er in levende lijve aanwezig te zijn ipv via FaceTime.
Ik denk dat ik het Chinese formulier morgen maar download en in het Mandarijns invul, de kans dat ik een Chinese diender tegenkom lijkt mij nihiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xgar
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:54:
[...]

Nee het toont aan dat angst en emoties in gelijke gevallen leidt tot verschillende uitkomsten. En angst en emoties zijn de belangrijkste motivatoren voor het uitbreiden van de maatregelen. De besluitvorming is voornamelijk gebaseerd op aannames en vermoedens, en angst voor toenemende cijfers. Ik heb nergens de waarborg gelezen dat een maatregel wordt gestopt als die geen daling veroorzaakt, nee dan wordt eerser verlengd in tijdsduur ipv evaluatie op effectiviteit.

Let maar op die klok wordt over 2 weken verlengd omdat er onvoldoende daling wordt gemeten. Terwijl tot nu toe al duidelijk is dat effectiviteit van maatregelen pas na een langere periode zichtbaar wordt. Salami-tactiek in feite.

2 weken avondklok is bij voorbaat al niet logisch dus.
Volgens mij quote je de verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:45
Metro2002 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:37:
[...]

Voortaan dus even overdag inbreken en drugs dealen, dan is er blijkbaar dus nog minder politie dan normaal beschikbaar.

Ben benieuwd wat dit met de misdaadcijfers gaat doen als agenten straks alleen maar bezig zijn met willekeurig burgers 's avonds staande houden en vragen wat ze aan het doen zijn buiten.
Spoiler: weinig tot niks. Politie en hun aanwezigheid is echt niet de belangrijkste factor in het wel of niet plaatsvinden van misdaad. Beetje angstzaaijerij dit zeg. Denk je nu echt dat er hordes wannabe criminelen klaar staan en om het hoekje gluren die zodra de politie niet meer in de buurt is helemaal losgaan? :-/ Natuurlijk niet.

Overdag zijn er veel meer mensen, zeker als de avondklok er is. Dus waarschijnlijk even grote kans op wel/niet dealen of inbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Persoonlijk zou ik liever gezien hebben dat voor zo'n ingrijpende maatregel specifieker onderzoek gedaan zou worden naar de situatie in Nederland, de potentiële effectiviteit van een avondklok en een duidelijker beeld van de R-waarde sinds de komst van de verschillende gemuteerde varianten.

Wat mij betreft zou een dringende oproep, (waarbij aangegeven wordt dat als dit mislukt de avondklok geintroduceerd word) een groot effect kunnen hebben voor mensen die deels de huidige coronamaatregelen laten sloffen, door de serieusheid van de situatie te laten zien.

Ik heb het gevoel dat de 13-15% minder besmettingen die een avondklok zou moeten opleveren alleen geldt in de meest ideale situatie. Dat er te makkelijk elke keer weer nieuwe maatregelen opgestapeld worden zonder naar lange termijn nadelen te kijken.

Ik ben niet overtuigd, ik begin door deze opstapeling er meer en meer klaar mee te zijn. Het afgelopen jaar heb ik telkens mijn best gedaan zou goed mogelijk mij aan alle maatregelen te houden (met de belofte dat we dan sneller terug naar normaal kunnen), maar er worden toch telkens nieuwe dingen bovenop gegooid.

Kan iemand mij van mening veranderen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Wellicht zijn dit feesttips uit huize Grapperhaus. :P

De overheid heeft het wel tot een kunst verheven die knullige adviezen op al hun sites. Ik heb die pagina doorgenomen, maar alle tips zijn van dit niveau. Eerdere sites over depressie en eenzaamheid waren ook crimineel slecht qua adviezen, allemaal duidelijk geschreven door iemand met nul ervaring met het onderwerp of professionele hulp met die onderwerpen. Je snapt werkelijk niet hoe ze zo slecht kunnen zijn op communicatievlak.

In anders nieuws een commerciële teststraat heeft te maken met een behoorlijk datalek. Medewerkers deelden login gegevens via Whatsapp met elkaar. Met die login gegevens kon o.a gegevens van militairen bekeken worden.

[ Voor 21% gewijzigd door CMD-Snake op 21-01-2021 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@IThom inmiddels is alles er wel over gezegd toch denk ik?

Dat ze niet nog maanden onderzoek doen naar een exact getal dat ze van z'n lang zal z'n leven niet kunnen gaan vinden snap ik op zich ook nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Fr33z schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:57:
[...]

Spoiler: weinig tot niks. Politie en hun aanwezigheid is echt niet de belangrijkste factor in het wel of niet plaatsvinden van misdaad.
Nee dat zal vast niks uitmaken nee, een dief of misdadiger maakt het geen bal uit of de politie in de buurt is of niet. Die breekt gewoon voor het oog van de agent ergens in ;)

Maar zonder gekheid, wat dan wel? Pakkans nadat een misdaad heeft plaatsgevonden? Die is ook kleiner want de politie is met andere dingen bezig. Dat speelt nu al en wordt straks nog erger. Ze kunnen niet op 2 plekken tegelijk zijn.

Heb nauw contact met de wijkagent hier en de onderbezetting is real.

[ Voor 5% gewijzigd door Metro2002 op 21-01-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:59
fm77 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:16:
[...]

Weer typisch om hier weer een poging te doen om hier een negatieve draai aan te kunnen geven. Ik neem aan dat je zelf toch wel het verschil snapt met een vuilniszak en een huisdier dat niet netjes op de wc gaat zitten.
Tip: breng je vuilniszak overdag weg.....

Deze hele discussie krijgt steeds meer gevoel van bekende quote van Mark Twain. Volgens mij ging die over discussiëren.
Ik chargeerde uiteraard maar dat neemt niet weg dat ik in 30 seconden mijn vuilnis heb weggegooid (en nee dat lukt cq. kan niet altijd overdag) terwijl de site van de Rijksoverheid o.m. dit vermeldt inzake de avondklok. 'Dit mag alleen met de volgende redenen':
Als u een aangelijnde hond uitlaat, dit doet u in uw eentje.
Je kunt dus bijv. een uur lang in je eentje de hond gaan uitlaten en wellicht onderweg met andere hondenuitlaters een babbeltje maken of zoiets zonder dat dat in strijd is met de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Wellicht zijn dit feesttips uit huize Grapperhaus. :P

De overheid heeft het wel tot een kunst verheven die knullige adviezen op al hun sites. Ik heb die pagina doorgenomen, maar alle tips zijn van dit niveau. Eerdere sites over depressie en eenzaamheid waren ook crimineel slecht qua adviezen, allemaal duidelijk geschreven door iemand met nul ervaring met het onderwerp of professionele hulp met die onderwerpen. Je snapt werkelijk niet hoe ze zo slecht kunnen zijn op communicatievlak.
Met 703 FTE aan communicatiemedewerkers (stand 2019) zou je inderdaad verwachten dat het anders kan.

Maarja, die mensen hebben ook jengelende kinderen aan hun keukentafel dus heel erg kwalijk nemen doe ik het niet. Waarschijnlijk waren de medewerkers die dit hebben geschreven gewoon fan van De Speld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 22:32
prOnorama2 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:08:
[...]

Je kunt dus bijv. een uur lang in je eentje de hond gaan uitlaten en wellicht onderweg met andere hondenuitlaters een babbeltje maken of zoiets zonder dat dat in strijd is met de regels.
Of wat dacht je gewoon bij andere op bezoek in de buurt?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:36:
[...]

Mag gewoon digitaal.
Ook mis ik eigenlijk een opdrachtgeversverklaring voor de >1 miljoen ZZP-ers in dit land.
Niet nodig, je kan een werkgeversverklaring voor jezelf invullen.

Doe ik ook als ZZP’er. In theorie kan ik er voor elke dag een maken, niemand die mij wat kan maken. Doe ik niet, maar aangezien ik volgende week 2 klussen in de avond heb zal ik daar wel een verklaring voor moeten maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Drardollan op 21-01-2021 22:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
https://www.telegraaf.nl/...iet-aan-met-wappie-gedrag

Ik heb alleen bovenstaand fragment gezien en niet de gehele discussie dus wellicht mis ik een stuk context. Echter ben ik (als iemand die Rutte heel hoog heeft zitten) wel érg teleurgesteld om te horen dat onze MP een parlementariër wappie-gedrag verwijt als diegene meent dat een avondklok niet nodig is. Hier gaat echt veel mis.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Drardollan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:15:
[...]

Mag gewoon digitaal.

[...]

Niet nodig, je kan een werkgeversverklaring voor jezelf invullen.

Doe ik ook als ZZP’er. In theorie kan ik er voor elke dag een maken, niemand die mij wat kan maken. Doe ik niet, maar aangezien ik volgende week 2 klussen in de avond heb zal ik daar wel een verklaring voor moeten maken.
Waar heb je gelezen dat je deze voor jezelf als ZZP zijnde mag invullen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:16:

Ik heb alleen bovenstaand fragment gezien en niet de gehele discussie dus wellicht mis ik een stuk context. Echter ben ik (als iemand die Rutte heel hoog heeft zitten) wel érg teleurgesteld om te horen dat onze MP een parlementariër wappie-gedrag verwijt als diegene meent dat een avondklok niet nodig is. Hier gaat echt veel mis.
De ''ze kunnen me toch niet wegsturen'' opmerking vond ik persoonlijk een heel stuk erger. Daarmee geeft ie op mij de indruk dat ie zich onschendbaar voelt en de macht die hij heeft heel fijn vind.

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 21-01-2021 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Even terug naar woensdag:
Premier Mark Rutte vindt dat gasten van talkshows een uitzondering moeten krijgen op de avondklok die mogelijk deze week wordt ingevoerd. Dat zei hij woensdag tijdens de persconferentie waarop nieuwe maatregelen werden aangekondigd om de verspreiding van het coronavirus in te dammen.
Het demissionaire kabinet wil wel terughoudend zijn qua uitnodigingen in talkshows. „Je kan ook inbellen of jezelf 's middags laten filmen als ze je willen hebben. Je hoeft niet per se aan tafel te zitten", vindt Rutte.
Vanavond zit Wopke Hoekstra (minister van Financiën) bij Jinek :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is door Wilders zelf uit context gehaald. Ik heb het wel gevolgd. De MP heeft wappies genoemd, maar niet over Wilders. Echr telegraaf weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mocht iemand zich nog afvragen waar al die maatregelen toch vandaan komen...

Das nog meer dan ik dacht zelfs... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:41
Wolly schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:19:
Even terug naar woensdag:

[...]

[...]

Vanavond zit Wopke Hoekstra (minister van Financiën) bij Jinek :F
Koolmees bij Op1 dus ze volgen het lekker op :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ernemmer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:19:
[...]

De ''ze kunnen me toch niet wegsturen'' opmerking vond ik persoonlijk een heel stuk erger. Daarmee geeft ie op mij de indruk dat ie zich onschendbaar voelt en de macht die hij heeft heel fijn vind.
Arib sprak hem daarop terecht aan en ik dacht dat ook Seegers even fijntjes opmerkte dat ze kabinetsleden als persoon alsnog konden wegsturen, ik zie dat nog wel gebeuren als Rutte zo popie jopie blijft acteren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:34
MikeyMan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:24:

[Embed]

Daar zal de avondklok niet veel aan veranderen..

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:36
franssie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:25:
[...]

Arib sprak hem daarop terecht aan en ik dacht dat ook Seegers even fijntjes opmerkte dat ze kabinetsleden als persoon alsnog konden wegsturen, ik zie dat nog wel gebeuren als Rutte zo popie jopie blijft acteren.
Dat was de meneer van de SGP. CU is daar te conformistisch voor.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:25:
[...]

Hij nam zijn woorden daarna ook (lacherig) terug, maar de uitspraak bevestigde wel het beeld wat ik bij Rutte heb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

VidaR-9 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:25:
[...]

Daar zal de avondklok niet veel aan veranderen..
Nee dat klopt... Maar die hele avondklok en nog een hele set maatregelen was sowieso niet nodig geweest als iedereen zich een beetje beter gedragen had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ernemmer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:19:
[...]

Het lijkt erop of je de tekst alleen gelezen hebt. Ik heb hem het live horen zeggen, maar dit was gewoon een grapje van de MP. Onschuldig in ieder geval, maar hij nam het kort erna inderdaad al lachend terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
MikeyMan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:06:
@IThom inmiddels is alles er wel over gezegd toch denk ik?

Dat ze niet nog maanden onderzoek doen naar een exact getal dat ze van z'n lang zal z'n leven niet kunnen gaan vinden snap ik op zich ook nog wel.
Ik wil graag mijn best doen besmettingen te voorkomen. Dat daar offers voor gedaan moeten worden is geen probleem zolang er perspectief is, een duidelijk argument voor de maatregel, gecontroleerd onderzoek naar effectiviteit.

Met de avondklok wordt er als je het mij vraagt over al die dingen heengestapt:
Hoe lang gaat dit duren: in ieder geval tot 9 februari, hopelijk niet langer.
Waarom moet dit gedaan worden, en waarom moet het precies nu: omdat de schatting op basis van niet complete data is dat het mogelijk de verkeerde kant op gaat.
Wat is de effectiviteit en welke onderzoeken hebben dat aangetoond? 13-15% minder besmettingen want in andere landen die een andere aanpak hadden werkte dit ook. Het is echt doorgerekend dus dit zou het moeten opleveren.
Zou het geen goed idee zijn als er voor de besluiten van het OMT een team gedragexperts meeweegt: nee die overwegingen moeten pas later gedaan worden.

Ik ben niet per definitie tegen het inzetten van een middel als de avondklok om het coronavirus te bestrijden, maar de manier waarop het er nu gewoon doorheen gedrukt word zorgt als je het mij vraagt voor afbraak van het draagvlak voor de maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@IThom ja ik ben er ook geen fan van hoor... Sterker nog, het voelt als een slap in the face na me een jaar prima gedragen...

Maar als het zo is dat het 10% scheelt maakt het wel het verschil tussen R0,95 en R1,05.

En je kunt niet zeggen dat het democratisch proces niet gevolgd is.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 21-01-2021 22:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:28:
[...]

Het lijkt erop of je de tekst alleen gelezen hebt. Ik heb hem het live horen zeggen, maar dit was gewoon een grapje van de MP. Onschuldig in ieder geval, maar hij nam het kort erna inderdaad al lachend terug.
Ik heb het 'm ook horen en zien zeggen en dan kan 't wel een grapje zijn, maar als hij er nooit aan gedacht had, had hij dat grapje ook nooit kunnen maken.

Maar dit is weer offtopic en ik wil @ZieMaar! niet teveel werk erbij geven vandaag :D

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 21-01-2021 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022

[Embed]

Artikel zit achter een paywall.

Hoe dan ook, niet elke baan kan vanuit huis. 2/3 van alle werkende bekt lekker voor zo'n titel, maar hoeveel daarvan hebben een beroep wat niet thuis kan werken?
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:28:
Ik heb de grapjes ook live gehoord en ik was niet bepaald geamuseerd. De suggestie dat Wilders een coronawappie zou zijn was smakeloos. De grap over je kan me niet naar huis sturen was een dieptepunt, het kabinet is gevallen over een zeer ernstige zaak en nu zou het dan een strategie zijn om nog stoerder te kunnen zijn met regels uitvaardigen?

Ik stem VVD en laatste ronde heb ik op Rutte gestemd, maar dit valt mij smerig tegen. Het is een strategie die Rutte vaker gebruikt om zijn tegenstander op te nemen in een grapje, maar dit gaat werkelijk alle spuigaten te buiten.

[ Voor 46% gewijzigd door CMD-Snake op 21-01-2021 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, te veel mensen laten de maatregelen los. Het is tijd voor een strakkere handhaving in de hoop dat het besef terug komt. We kunnen niet weer boven de 10.000 besmettingen per dag gsan krijgen op deze manier. Om je voor te schamen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online

Ik kan je de app Debat Direct aanraden, je kan er heel makkelijk de fragmenten mee opzoeken. Via de website kan het trouwens ook.

De start van bovengenoemde discussie is terug te vinden rond 13:13 in het debat van vandaag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Faddermakker schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:26:
[...]

Dat was de meneer van de SGP. CU is daar te conformistisch voor.
Van der Staaij inderdaad. Ik heb weinig tot niets met het gedachtegoed van de SGP maar hij is in mijn ogen wel een goed politicus en kamerlid.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan

Voetbal kijken (dansen of ratel gebruiken)
[Afbeelding]

Verjaardag vieren (hoedje, toeter en confetti)
[Afbeelding]
_/-\o_
offtopic:
ik mis eigenlijk de aanwezigheid van de feestneus om mogelijk virusgevaar uit je neus te voorkomen
Ernemmer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:18:
[...]

dat heeft Grapperhaus of Rutte vanmiddag gezegd.
Als ZZP'ER vul je zowel je eigen verklaring als werkgeversverklaring in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:53
MikeyMan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:27:
[...]

Nee dat klopt... Maar die hele avondklok en nog een hele set maatregelen was sowieso niet nodig geweest als iedereen zich een beetje beter gedragen had.
Maar nee, er zijn blijkbaar nog steeds hele volksstammen die zichzelf belangrijker vinden.

Dat de ziekenhuizen uitpuilen van de patiënten, en het personeel op het tandvlees loopt, is blijkbaar onbelangrijk. Laat staan alle zorg die voor langere tijd wordt uitgesteld, vanwege de overbelasting.
Ook erg fijn voor mensen die dringend zorg nodig hebben in een ziekenhuis.

Het is een walgelijke, egocentrische maatschappij geworden in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:45
Metro2002 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:06:
[...]

Nee dat zal vast niks uitmaken nee, een dief of misdadiger maakt het geen bal uit of de politie in de buurt is of niet. Die breekt gewoon voor het oog van de agent ergens in ;)

Maar zonder gekheid, wat dan wel? Pakkans nadat een misdaad heeft plaatsgevonden? Die is ook kleiner want de politie is met andere dingen bezig. Dat speelt nu al en wordt straks nog erger. Ze kunnen niet op 2 plekken tegelijk zijn.

Heb nauw contact met de wijkagent hier en de onderbezetting is real.
Onderbezetting is er zeker. Maar je ziet echt spoken als je dit als argument tegen een avondklok ziet.

De aanwezigheid van politie op straat heeft natuurlijk wel wat impact, maar ga voor de gein maar eens na hoe veel.of hoe weinig terrein 1 agent op 1 moment kan bewaken/vrijstellen van misdaad omdat een crimineel dat niet onder zijn neus zou doen volgend jou.

Er zijn met wat geluk 10.000 agenten op straat in NL ( https://www.politiebond.n...-blog/blauwe-hocus-pocus/ )

Als iedereen alleen op.pad zou zijn en een blokje van 100x100m kan bewaken kunnen zij per persoon 0,01 km2 doen-->100km2 totaal. We hebben ongeveer 4.000km2 bebouwd oppervlak in NL..... Dus 2,5% van het land is in het meest gunstige geval beschermd tegen heterdaadjes. In het echt is het veel minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Ik ben zzp’er en werk in de avonduren. Kan dat wel?

Als het voor jouw werk aantoonbaar nodig is om tijdens de avondklok op straat te zijn, dan is dat toegestaan. Je moet wel een schriftelijke verklaring op zak hebben. De maatregelen voor contactberoepen blijven van toepassing.
https://www.kvk.nl/corona...ondklok-voor-ondernemers/
Ik ben zzp'er en werk als koerier. Soms heb ik lange dagen en ben ik pas laat thuis. Hoe los ik dit op? Schrijf ik zelf een werkgeversverklaring of mag ik gewoon niet meer zo laat werken?

Zzp'ers moeten die werkgeversverklaring zelf regelen. Dat kan vanaf donderdagmiddag na het Kamerdebat op Rijksoverheid.nl/avondklok.

Als zzp'er heb je immers je eigen bedrijf, dus ben je je eigen werkgever en moet je de verklaring voor jezelf regelen.
https://www.nu.nl/coronav...-verwachte-avondklok.html

[ Voor 51% gewijzigd door Drardollan op 21-01-2021 22:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

Yucon

*broem*

[Embed]

M'n kinderen vroegen me ook net vandaag nog waarom grote mensen eigenlijk wel naar kantoor mogen en zij niet naar school. "want een kantoor is toch een soort school voor grote mensen?"

tja. Kinderlogica, maar ik kon ze niet anders dan gelijk geven.

het was wel weer grappig dat de jongste even later opperde dat het er misschien mee te maken had dat die meneren thuis geslagen werden en dat het dus een soort noodopvang was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
GAIAjohan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:33:
dat heeft Grapperhaus of Rutte vanmiddag gezegd.
Als ZZP'ER vul je zowel je eigen verklaring als werkgeversverklaring in.
Zou zoiets niet ergens schriftelijk te raadplegen moeten zijn, zodat iedereen die informatie tot zich kan nemen. Ik heb het nu gemist en wist dus niet dat het kon.
En nu moet ik jullie als bron aangeven als ik straks staande wordt gehouden en zeg dat ik als ZZP het zelf in mocht vullen.

Ja, maar op Tweakers zeiden ze dat dit mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
iig alvast iets schriftelijk, maar ik zou verwachten dat de info op een site van de overheid zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ernemmer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:37:
[...]

iig alvast iets schriftelijk, maar ik zou verwachten dat de info op een site van de overheid zou staan.
Ik heb de laatste maanden wel meer van de overheid verwacht. Ik zou er niet teveel op rekenen.

Ik heb de relevante teksten er nog even bijgezet overigens.

Ik vul zelf gewoon de werkgeversverklaring in die op de overheidssite staat. Als de boa/agent dat niet bevalt dan kan hij de boom in en schrijft hij maar een boete. Bij de rechter kan ik haarfijn aantonen dat ik bij de klant geweest ben, een factuur heb gestuurd en dat deze betaald is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ernemmer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:37:
[...]

Hier dan:
https://www.rijksoverheid...klok-werkgeversverklaring
Informatie voor ZZP'ers
Ik ben zzp’er en moet tijdens de avondklok op straat zijn voor mijn werk. Wat moet ik doen/bij me hebben?
Als zzp’er heeft u een Eigen verklaring avondklok op zak. Daarnaast heeft u een Werkgeversverklaring avondklok bij zich die u zelf invult. Daarin neemt u ook de (bedrijfs)naam en contactgegevens van uw opdrachtgever op. Als u geen opdrachtgever heeft vult u uw eigen bedrijf in.

Dit geldt ook voor bezorgers die zzp’er zijn voor een bezorgdienst zoals Uber eat, DHL en Post NL.

De ZZP’er kan dus de eigen werkgeversverklaring invullen en tekenen. Bij uitzendkrachten zal de inlener moeten invullen en tekenen.

Overweeg altijd of de werkzaamheden echt in de avond of nacht moeten worden uitgevoerd.

[ Voor 51% gewijzigd door GAIAjohan op 21-01-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

van de kvk link
Wat als mijn werknemer misbruik maakt van de werkgeversverklaring?

Het oneigenlijk gebruik van een verklaring wordt beschouwd als valsheid in geschrifte, en is dus strafbaar.
Dus als een werkgever je onterecht laat werken door de avond klok heen is dat fraude. Zou mij zelfs kunnen voorstellen dat dat als economisch delict kan worden aangemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
franssie schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:40:
[...]

van de kvk link

[...]

Dus als een werkgever je onterecht laat werken door de avond klok heen is dat fraude. Zou mij zelfs kunnen voorstellen dat dat als economisch delict kan worden aangemerkt.
Zie het maar te bewijzen als overheid.

Ik zal er geen misbruik (wel gebruik) van maken. Anderen wel, dezelfden die nu overal lak aan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
Dan nog moet je je op een logische route bevinden van je werk naar huis lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Drardollan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:45:
[...]

Zie het maar te bewijzen als overheid.

Ik zal er geen misbruik (wel gebruik) van maken. Anderen wel, dezelfden die nu overal lak aan hebben.
Was vanmiddag ook in het debat, ik geloof dat Klaver erover begon.
Bij valsheid in geschrifte is de boete een half jaar cel of €8700 blijkbaar.. En kon uiteindelijk volgens één persoon oplopen tot €80k, weet even niet meer of Jetten, Staaij of Klaver dat noemde.

Word je 'gewoon' opgepakt, dan is de boete €95

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan

[Embed]

Wat een slecht artikel. Alle cijfers en feiten bewijzen iets anders. Dat had je zelf toch ook wel bedacht? Kijk maar eens naar de Google en Apple cijfers en het feit dat er amper tot geen drukte op de weg (files) zijn.

Elke nutteloze reisbeweging is er 1, daar gaat het niet om. Maar 2/3 is echt nonsens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
jip_86 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:48:
Dan nog moet je je op een logische route bevinden van je werk naar huis lijkt me.
Het formulier vraagt daar niet om en de handhaver kan daar niks mee.

Ik zie het als een hobbeltje wat bedacht is om de drempel iets hoger te maken. Meer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
GAIAjohan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:49:
[...]

Bij valsheid in geschrifte is de boete een half jaar cel of €8700 blijkbaar.. En kon uiteindelijk volgens één persoon oplopen tot €80k, weet even niet meer of Jetten, Staaij of Klaver dat noemde.

Geen rechter die voor 1 overtreding dat soort sancties oplegt. De boetes van 300 euro (of was het 400?) begin 2020 waren al te gortig voor de rechters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ik moet trouwens wel nadenken, vanuit mijn werkgever krijg ik een verklaring voor elke dag (formulier: ‘ik kan geen specifieke tijd opgeven’). Ben IT’er en in geval van storing moet ik naar kantoor of datacenter kunnen. Ik moet goed opletten dat ik de juiste formulieren bij de hand heb, anders zou het onbedoeld fraude kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:59
[...]

Dat was Jetten die daarop aan het doorvragen was.

Het zal zo'n vaart niet lopen maar het gaat in ieder geval wel een aantekening opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:49:
[...]

Wat een slecht artikel. Alle cijfers en feiten bewijzen iets anders. Dat had je zelf toch ook wel bedacht? Kijk maar eens naar de Google en Apple cijfers en het feit dat er amper tot geen drukte op de weg (files) zijn.

Elke nutteloze reisbeweging is er 1, daar gaat het niet om. Maar 2/3 is echt nonsens.
Er staan op zich dagelijks weer files her en der. Laat het de helft zijn, het is simpelweg te veel.

En dat is des te frustrerender als je al zowat een jaar thuis zit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:08
[...]

Op het overtreden van de avondklok (een overtreding) staat als maximumstraf zes maanden hechtenis of een geldboete van maximaal € 8.700. Dat volgt uit artikel 30 Wbbbg. Zoals in de kamerbrief staat, heeft het OM aangegeven als richtlijn te hanteren dat voor overtreding van de avondklok een boete van € 95,- wordt opgelegd. Dat is dus niet in beton gegoten. In ernstige gevallen (en ik denk dat je daar een valse verklaring onder kunt scharen) kan daarvan dus worden afgeweken.

Op valsheid in geschrift/het gebruiken van een vals geschrift/het voorhanden hebben van een vals geschrift (een misdrijf) staat als maximumstraf zes jaren gevangenisstraf of een geldboete van maximaal € 87.000. Dat volgt uit artikel 225 WvSr.

Be yourself, no matter what they say ...

Pagina: 1 ... 51 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2