Metro2002 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:38:
[...]
Als je vanwege het minder worden van het virus meer false positives krijgt dan is het dus wel degelijk relevant. Daar heeft de verhouding test <> positieven niks mee van doen. Het gaat erom of mensen
daadwerkelijk ziek of besmettelijk zijn.
Als je 10.000 mensen test en er zijn er 1000 positief getest waarvan bv 300 helemaal niet daadwerkeljk ziek zijn of besmettelijk zijn liggen de kaarten echt ineens anders. Ook de R waarde is dan ineens een stuk lager.
Ik heb het niet over de verhouding test <> positieven. Ik heb het over de verhouding positieven vs opnames. Dat is wat je feitelijk aanpast door een ander aantal cycles te doen. Niets meer, niets minder.
Wat je zou kunnen doen is de afkapping op 30 zetten (of misschien nog eerder). Wat je dan bereikt is een lager aantal positieven, maar ook meer positieven die je de straat op stuurt.
Maar ik zal je een plezier doen.
/f/image/X2MgJvCJfXtIuo8T1zLpQBrE.png?f=fotoalbum_large)
Maar, op een CT-waarde van 30 werd nog 20 procent van de samples met kweek als positief bevestigd. Op een CT-waarde van 35 waren dit er nog minder dan 3 procent. Wel degelijk ‘infectieus virus’ dus, volgens de definitie van Borger.
Wolly schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:56:
[...]
Dat FTM artikel gaat dus een publicatie die momenteel in een peer review fase zit becommentarieren? Is het dan niet wijzer om even te wachten tot die review is afgerond of zijn journalisten nu de nieuwe reviewers die op basis van twitter berichtjes een verhaal kunnen ontkrachten?
Flauw zeg... Er wordt aan de hand van eerder peer gereviewd materiaal een goede argumentatie gevoerd waarom dit retraction paper rommel is. Dat zal dan uiteindelijk ook wel uit die peer review komen, maar voor die tijd is er al veel tijd aan besteed en is het kwaad al geschied.
Er is daarnaast hoor en wederhoor toegepast, waarop Borger ook met een vrij laffe respons komt.
Als er inhoudelijke onvolkomenheden in zitten in het artikel, hoor ik het uiteraard graag.
[
Voor 21% gewijzigd door
MikeyMan op 21-01-2021 13:20
]