Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.007 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
gorgi_19 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:55:
[...]

Het is een dringend advies. Ze controleren niet achter de voordeur, en ze gaan uit dat het gros van de mensen zich aan de adviezen houden. Dan heb je nog wat excessen (een huisfeestje) waar ze tegen op treden. En het grote middenstuk, wat formeel een grijs gebied is, laten ze voor wat het is en nemen ze eventueel hun verlies.
Ze zijn al blij met de 80% van de mensen die voor een vermindering zorgen.
Lastig, zoals jij het uitlegt zou het kunnen, lees ik dan dit

https://www.rijksoverheid...naregels/corona-en-boetes
Op 26 oktober 2020 hebben de politie en BOA’s afspraken gemaakt om strenger te controleren op het volgende:

1 of u zich buiten aan de regels voor groepen en aantallen houdt;
2 of u na 20:00 uur geen alcohol meer koopt, verkoopt of bezorgt, of drinkt in de openbare ruimte;
3 of u 1,5 meter afstand houdt tot mensen die niet bij u op hetzelfde adres wonen.

Het kabinet vindt de strenge handhaving nodig om ervoor te zorgen dat u zich aan de regels houdt. Zodat het coronavirus minder de kans krijgt zich te verspreiden.
Daar is het weer niet zo, dat is dus het vage. Enerzijds noem je jezelf een huishouden, want je bent een lange tijd samen (relatietechnisch), maar volgens deze omschrijving moet je dus die 1,5 meter aanhouden, wat eigenlijk onmogelijk is.

edit:
Hoeveel ik ook zoek, ik kan geen eenduidig antwoord vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
De media nemen vaak een shortcut.

nu.nl:
thuis mag per direct nog maar één persoon per dag uitgenodigd worden in plaats van twee
Maar het gaat niet om een wet maar een advies. Ik zou voorstellen om het ook als zodanig te gebruiken.

Val je onder een bijzondere situatie, waardoor een beperking tot 1 bezoeker in jouw geval niet billijk is, dan kun je putten uit andere maatregelen om de besmettelijkheid te beperken. Zorg voor eigen immuunsysteem met voldoende beweging, suppletie van vitamine C, D en zink, wees zeer kritisch op symptomen, hou je huis vochtig en geventileerd, hou ruimschoots afstand, beperk het aantal verschillende contacten. Dan kun je 2 of 3 mensen ontvangen zonder meteen het besmettingsrisico onaanvaardbaar te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:46
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:57:
Oke...
Ik moet het toch even kwijt.
De afgelopen maanden heb ik er alles aan gedaan om me zo goed mogelijk volgens de regels te gedragen. Bij kritiek van mensen om me heen, áltijd de kant van de overheid gekozen.

Maar die avondklok he, daar ben ik nu echt pissig om.
Ik loop iedere avond een rondje. Gewoon, een paar kilometer, lekker mijn hoofd leeg en dan naar bed.
En dat mag dus niet meer. Terwijl ik er niemand enig kwaad mee doe. Áls ik al iemand tegenkom, loop ik er met een boog omheen.

Als men wil bereiken dat de mensen minder bij elkaar op bezoek komen: Pas dáár de regelgeving dan op aan.

Sorry. Ik weet dat je hier niet mag ranten, maar nogmaals: Ik moet dit even kwijt. Er wordt mij nu iets verboden wat écht niet fout/verkeerd/gevaarlijk is.

En ja, ík ga mijn avondwandeling missen. :'(
Heb je geen mogelijkheid om die wandeling voor 20:30 te doen dan ?
Verder snap ik je punt helemaal.
Ik zou echt niemand scheef aankijken die simpelweg gaan wandelen na 20:30. Dit gaat ook nog steeds gebeuren met mensen die hun hond uitlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:54
gustaveau schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Maar klopt dit wel dan?

1 kind mengt daar met 25 andere kinderen, die op hun beurt weer 2 ouders en misschien nog een broertje zusje hebben, dus heb je het over 75-100 indirecte contacten, per klas!
Mijn gevoel blijft me zeggen dat dit een veel groter aantal besmettingen veroorzaakt, dan momenteel terug te vinden is in de statistieken.
Dat is altijd de vraag natuurlijk en moeilijk te controleren; meestal kwam er een pakket aan maatregelen tegelijk, waardoor de uitzonderlijke maatregelen niet / heel lastig te evalueren zijn.

Overigens had ik / het kabinet het vooral over het basisonderwijs / de opvang; dat is wel een belangrijke nuance, want de sociale netwerken zijn dan wel een stukje kleiner.

Feit is wel dat (jong) kinderen minder of geheel geen symptomen vertonen, waardoor de kans dat zij virusdeeltjes verspreiden en anderen besmetten dus veel kleiner is. Zo'n besmetting verloopt door het ophoesten van een stukje slijm met virusdeeltjes daarin. Als je dat niet of nauwelijks doet, ben je ook minder besmettelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
t_captain schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Besmettelijkheid zal lager zijn omdat je antistoffen sneller opspelen. Je repliceert minder virussen en bent de eerder kwijt. Maar inderdaad, "lager" > 0. Toch heb ik goede hoop dat een significante daling van de mate waarin zorgverleners virussen kunnen doorgeven aan kwetsbaren, een groot effect heeft op het aantal ergstig zieken en sterfgevallen.
Ik kan even niet zo snel cijfers vinden, maar in Israel zijn ze al met dergelijk onderzoek bezig, aangezien ze daar ook al een flinke populatie met gevaccineerden hebben. De eerste restultaten daarvan zijn ieder geval hoopgevend.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:47

RayNbow

Kirika <3

Ernemmer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:43:
[...]

Was het niet zo dat als je gevaccineerd bent je nog steeds Covid kan krijgen, alleen herkent je lichaam het sneller waardoor de klachten minder zijn.
Maar ben je in die tijd niet ook gewoon besmettelijk voor anderen?
Als het virus de kans krijgt om zich op een goede plek te nestelen, zich te laten vermenigvuldigen en je lichaam weer weet te verlaten om op zoek te gaan naar een andere gastheer, ja.

Het idee is wel dat je immuunsysteem een virusinfectie zo snel mogelijk de kop indrukt, met het verwachte effect dat je zelf niets tot zeer weinig nieuwe virusdeeltjes de wereld in verspreidt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plenkske schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:01:
[...]

Heb je geen mogelijkheid om die wandeling voor 20:30 te doen dan ?
Verder snap ik je punt helemaal.
Ik zou echt niemand scheef aankijken die simpelweg gaan wandelen na 20:30. Dit gaat ook nog steeds gebeuren met mensen die hun hond uitlaten.
Ja, kinderen he ;) Rond 20.00 liggen ze allemaal, dus dan zou ik nog nét een half uurtje kunnen gaan... :|
Ik weet nog niet wat ik ga doen. Mogelijk ga ik het 'gewoon' doen. Mocht ik een keer 'gepakt worden'; die 95 euro heb ik er wel voor over. Alleen: Niet elke avond. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:04:
[...]

Ja, kinderen he ;) Rond 20.00 liggen ze allemaal, dus dan zou ik nog nét een half uurtje kunnen gaan... :|
Ik weet nog niet wat ik ga doen. Mogelijk ga ik het 'gewoon' doen; die 95 euro heb ik er wel voor over. Alleen: Niet elke avond. :+
Eerder naar bed die kinderen ! :+
Als je het gewoon gaat doen snap ik dat wel. Als je niet in een stad woont is de pakkans mega klein. Ik verwacht niet dat die pakkans vanaf het weekend ineens veel groter wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:28
Morrar schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:56:
[...]

Behalve dan dat scholen zo'n beetje onderaan bungelen in de oorzaken van besmettingen. Terwijl de nadelige gevolgen juist bovenaan staat.

https://www.nu.nl/uitleg-...jkt-belangrijke-bron.html

Dus geheel terechte afweging van dit kabinet; de scholen open moet op prio 1 staan natuurlijk.
Van dit artikel raak ik niet erg onder de indruk als ik zoiets lees:
Uit de RIVM-cijfers blijkt dat middelbare scholieren een stuk vaker positief worden getest op het coronavirus dan basisscholieren.
Nogal logisch, want jonge kinderen werden heel lang überhaupt niet getest.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het besmettingscijfer van vandaag valt me iets tegen. Op dit moment lijkt de wekelijkse groeifactor in mijn model een lichte opwaartse trend te hebben. Als die ongewijzigd doorzet, zullen de nieuwe besmettingen over 48 dagen langzaam gaan stijgen.

De volgende effecten zijn niet meegenomen:
* toenemende vaccinatie
* de verscherping van de lockdown
* eventuele versoepelingen van de lockdown (heropening scholen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:13

Vrijdag

De Zwarte

Geen idee hoe oud je kinderen zijn of hoeveel je er hebt. Maar kan je dan niet gewoon in de middag, zeg tussen twaalf en twee, gewoon even lekker met z'n allen naar buiten? Goed voor de kinderen, goed voor jou.

Trommeltje brood mee en hop, het park of bos in.

Lijkt me voor gezinnen met kinderen sowieso geen slecht idee. Waarom zou je ze de hele dag binnen houden? Daar worden ze ook niet blijer van.

Ik heb een beetje het idee dat veel mensen die nu heel erg "mu avondwandeling!" roepen ook vaak de mensen zijn die normaliter tussen half acht en elf op de bank met een zak chips tv kijken. Maar dat is dan weer mijn onderbuik :P

[ Voor 43% gewijzigd door Vrijdag op 20-01-2021 16:11 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Mogelijk ga ik het 'gewoon' doen. Mocht ik een keer 'gepakt worden'; die 95 euro heb ik er wel voor over. Alleen: Niet elke avond. :+
Gewoon de klok een uur vooruit zetten, deed mijn moeder ook :')

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
t_captain schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:07:
Het besmettingscijfer van vandaag valt me iets tegen. Op dit moment lijkt de wekelijkse groeifactor in mijn model een lichte opwaartse trend te hebben. Als die ongewijzigd doorzet, zullen de nieuwe besmettingen over 48 dagen langzaam gaan stijgen.

* toenemende vaccinatie
Je kan ook niet eeuwig met dezelfde sprongen blijven dalen.
Qua % loopt het wellicht ietsje terug, maar niets zorgwekkends lijkt mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:03
[...]

Ik weet niet of je kinderen kunnen klokkijken, maar misschien de klok een half uurtje vooruit zetten? En anders wijs maken dat het 20.00 uur is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:18

* toenemende vaccinatie
Ik heb hetzelfde gevoel. Wie is er nu nog aan het mengen en raakt dus nog besmet? En dat zijn dus toch nog altijd meer dan 5000 mensen per dag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Teckel huren? 50 euro voor 15 minuten, met gratis poepzakje. :(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Skyaero schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:12:
[...]

Teckel huren? 50 euro voor 15 minuten, met gratis poepzakje. :(:)
Of de hond van de buren lenen? :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En als de politie je ziet, maak je er een hardloop rondje van. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
Gaan we nu dan ook massaal testen op varianten? Want er is geen 0 punt, we zijn heel laat begonnen met testen daarvan. Denk dat het toen al een hele tijd onder de bevolking aanwezig was. Dus er zijn nu cijfers gebaseerd op wat er nu mondjesmaat getest is, en die percentages gaan hard omhoog omdat er vaker getest wordt op de variant Engeland. We gaan het zien, maar dit gaat echt wel langer duren voor mijn gevoel dan 9 februari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

* toenemende vaccinatie
Het aantal uitgevoerde testen loopt de laatste dagen ook weer een beetje op als je naar het coronadashboard kijkt.

Nou zegt dat niet per definitie iets maar toch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vrijdag schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:07:
Geen idee hoe oud je kinderen zijn of hoeveel je er hebt. Maar kan je dan niet gewoon in de middag, zeg tussen twaalf en twee, gewoon even lekker met z'n allen naar buiten? Goed voor de kinderen, goed voor jou.

Trommeltje brood mee en hop, het park of bos in.

Lijkt me voor gezinnen met kinderen sowieso geen slecht idee. Waarom zou je ze de hele dag binnen houden? Daar worden ze ook niet blijer van.

Ik heb een beetje het idee dat veel mensen die nu heel erg "mu avondwandeling!" roepen ook vaak de mensen zijn die normaliter tussen half acht en elf op de bank met een zak chips tv kijken. Maar dat is dan weer mijn onderbuik :P
Ik weet niet of jij kinderen hebt maar een wandeling met kinderen is gewoon anders dan zonder. Zonder kinderen kan ik echt gewoon uit. Met kinderen blijven ze of tegen me aan kwekken, willen ze in die boom klimmen, willen ze laten zien hoe ver ze kunnen springen, hij zijn broertje de bosjes in kan duwen of in de hondepoep gaat staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:18
TrailBlazer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:18:
[...]

Ik weet niet of jij kinderen hebt maar een wandeling met kinderen is gewoon anders dan zonder. Zonder kinderen kan ik echt gewoon uit. Met kinderen blijven ze of tegen me aan kwekken, willen ze in die boom klimmen, willen ze laten zien hoe ver ze kunnen springen, hij zijn broertje de bosjes in kan duwen of in de hondepoep gaat staan.
Inderdaad, in je eentje kun je even je gedachten resetten. Vooral na een drukke dag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Moi_in_actie schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:32:
[...]

Ja...want het kabinet is diegene die zich niet aan simpele regels heeft gehouden van afstand houden, geen grote feestjes organiseren, thuisblijven met ziekteverschijnselen enzovoorts... |:(
Ik dacht dat we het hoofstuk Grapperhaus achter ons hadden gelaten? ;)
BarôZZa schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:39:
Ah, eindeloze lockdown en een avondklok met dank aan alle mensen die tegen maatregelen waren in september en oktober.

Uiteraard iedereen stoer praten over hoe ze het kunnen omzeilen.
Dat kan je niet zo stellen en dat weet je denk ik best.
Z-Dragon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:43:
Ik vind het ook frustrerend dat er nu wéér wordt gezegd dat we hele zware algemene maatregelen moeten nemen om maar zo snel mogelijk de scholen weer te kunnen openen. Een groot deel van de ellende is mijns inziens eraan te wijten dat die zo lang open zijn gehouden. Gaan we diezelfde fout nu weer maken? Ja, onderwijs is belangrijk, en het is heel vervelend voor de (thuiswerkende) ouders, maar valt er werkelijk door de rest van het land tegenop te compenseren, en is het dat waard?
Die valse tegenstelling is er alleen om de TK mee te krijgen in de maatregelen. Soort van politieke chantage.
gustaveau schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Maar klopt dit wel dan?

1 kind mengt daar met 25 andere kinderen, die op hun beurt weer 2 ouders en misschien nog een broertje zusje hebben, dus heb je het over 75-100 indirecte contacten, per klas!
Mijn gevoel blijft me zeggen dat dit een veel groter aantal besmettingen veroorzaakt, dan momenteel terug te vinden is in de statistieken.
Daarom is Lansingerland een interessante testcase. EN de Britse variant EN voor de lockdown. Zijn daar al definitieve resultaten van? Door de massale test haalde het RIVM wel het positiviteitscijfer omhoog omdat er anders teveel afwijking zou zijn geweest (11,7 ipv 11,0 meen ik). Naar wat ik begreep waren het uiteindelijk iets van 100 gevallen? Voor iets wat zo besmettelijk zou zijn wat al weken geroepen wordt vind ik dat nog eigenlijk tegenvallen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen we nog heel lang over doorgaan (wandelen etc. s avonds). maar per ingang van avondklok heb je de volgende opties

- niet meer wandelen
- schuiven als dat kan ( en of dat kan weet je alleen zelf en hoeven posters hier niet voor je te bepalen)
- risico op boete aanvaarden en toch gaan

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:25
update 2021-01-20

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zhL9wJ-nMKIMEY-n0dJ5538Hlc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zx17RMVQx9iD1uSfXPVY6LGO.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6fGTrQDOvmxxw8vZi1XoLOcLsoc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z0peB5fbgKIS0mtOnR1hLgjN.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rfkO9ZZa5MgSzpeLxMa1ri5kUM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G6IKf5g6cZz05Iz8Z0BIlbpX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tHWAYwq0txhirXFyjLLOUUdkiU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WD3kUZt6sIRKnTODFzBUbVNf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bkuw-lR5toZvPkt8mPUzyJa8dv0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gCM1v1SlZ859EqhfNlo3bC0U.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7JvtiJdM0EVRsqto1Ha3aOzne5s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tOBLjIRLsZHMxfSaTpBVLdOr.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnPCGhE6FORQ79U9RfESlGN7phE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hnpfZI0ouBD2wIfczzwIeMey.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSoVBdctJ02CGHeeYG5DqqpqsWo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wCXO9Jmx5IuPEElc9RqIM2d0.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik snap alle vervelende vooruitzichten wat betreft avondklok en aanpassing maatregelen bezoek, maar het is (vooralsnog) tot 9 februari, dat zijn hooguit iets meer dan 2 weken (als het werkt). Dan ga je je toch niet in allerlei bochten wringen en druk maken over een loopje meer of minder na 20.30 uur?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21
THE_BASE schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:26:
Ik snap alle vervelende vooruitzichten wat betreft avondklok en aanpassing maatregelen bezoek, maar het is (vooralsnog) tot 9 februari, dat zijn hooguit iets meer dan 2 weken (als het werkt). Dan ga je je toch niet in allerlei bochten wringen en druk maken over een loopje meer of minder na 20.30 uur?
Tot nu zijn er nog geen maatregelen of versoepeling geweest dus mijn vertrouwen in tot max 9 februari is niet erg groot

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Eerst maar eens zien of het 'maar' tot 9 februari is, aangezien álle andere maatregelen ook nog niet versoepeld zijn heb ik er bijzonder weinig vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Disclaimer: tot nu toe heb ik mij aan alle maatregelen gehouden etc

Op zich kan ik het wel begrijpen. Wij hebben allebei een drukke baan en lopen 's avonds (~21:30) na het werk en eten vaak even een rondje door een verder verlaten gebied. In de +- 6 maanden dat we daar nu lopen zijn we welgeteld 1 verdwaalde boswachter op een paar meter afstand tegengekomen. Nu maar weer een of andere oplossing zoeken om 's ochtends vroeg te lopen of ergens overdag. ;(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
De lockdown tot 19 januari was ook maar voor even... Ik zie 9 februari dan ook somber in.

Ik snap niet zo goed waarom die IC-cijfers vlak blijven. In eerdere golven ging dat sneller omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
De voorjaarsvakantie begint 13 Feb (zuid) of 20 Feb (rest); zou me niks verbazen als ze alles verlengen tot die vakantie; gratis week erbij dat de scholen toch gesloten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Uthog schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Nee, niet vaccineren maar ook die moeten wij beschermen. Want die lijden hier nu ook onder. Dat ontkennen is net zo erg als Covid ontkennen.
Dat ontken ik zeker niet. Ze kunnen niet naar school, thuis zijn de lontjes korter, ze lopen achterstanden op in hun ontwikkeling. Kinderen krijgen ook een flinke duw. Gelukkig zijn kinderen veerkrachtig, maar voor sommige zal dat niet voldoende zijn.

Ik hoop dat in ieder geval de basisscholen, mits verantwoord, weer snel open kunnen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:15
Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:30:
[...]

De lockdown tot 19 januari was ook maar voor even... Ik zie 9 februari dan ook somber in.

Ik snap niet zo goed waarom die IC-cijfers vlak blijven. In eerdere golven ging dat sneller omlaag.
Genoeg aanwas op de reguliere afdeling. IC daalt ook alleen zo'n 4 weken na ingaan van maatregelen. Daar zitten we nu iets na. We hebben gepiekt op 64 IC opnames, zitten nu op 36 ongeveer piek (NICE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:23:
kunnen we nog heel lang over doorgaan (wandelen etc. s avonds). maar per ingang van avondklok heb je de volgende opties

- niet meer wandelen
- schuiven als dat kan ( en of dat kan weet je alleen zelf en hoeven posters hier niet voor je te bepalen)
Optie 4: hopen dat de 2e en of 1e kamer hier wat van vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17:21

NMH

Moderator General Chat
Het duurt volgens mij ook minstens twee weken voor je het effect van een maatregel echt in de cijfers begint te zien. Ik zou er dus maar van uit gaan dat dit langer dan 9 februari gaat duren. (Mits de maatregel door de kamer komt uiteraard.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:12

franssie

Save the albatross

Veel mensen hebben een ritueel om de dag af te sluiten. De één gaat douchen, de ander kijkt Netflix met een glas wijn. Ik vind het fijn om nog even Op1 terug te kijken of naar 'met het oog op morgen' te luisteren.
Na het werk krijg ik rust uit koken.
En sommigen gaan een stukje wandelen (sowieso de gezondste optie lijkt me) dus als je dat wordt afgenomen en je hebt al stress van een hele dag kinderen om je heen (ik heb ze zelf niet maar ik weet van logeerpartijtjes en uitjes met vrienden met kinderen vroeger hoeveel aandacht ze vragen) dus dan is even alleen gewoon fijn.
En dan is 20.30 gewoon erg vroeg.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
[...]

Als er een avondklok komt (ze moeten er nog een debat over houden morgen, maar ga er daar maar vanuit), en die duurt tot 9 februari, zie ik de lockdown ook niet ophouden op die datum. Dan zal er eerst afgeschaald worden van de avondklok, en daarna pas een datum voor het einde van de lockdown.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

Misschien omdat er nu nog veel uit de kwetsbare groep (verzorgingshuizen) nog besmet raken en in andere groepen minder.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Plenkske
Ik moest even twee keer goed kijken of ik het wel goed las.
NOS Liveblog
14 MINUTEN GELEDEN
KLM: veel vluchten straks niet meer mogelijk
Wanneer er een avondklok gaat gelden is het niet meer mogelijk op alle bestemmingen te vliegen, meldt KLM.

"Door crews vanaf het buitenland een antigeentest op te leggen, lopen we het risico bemanningsleden (die positief testen, red.) achter te moeten laten. Dat betekent dat we niet meer kunnen vliegen op lange afstanden en op diverse bestemmingen op Europa."
Beste KLM,
Is dit niet precies de bedoeling om de verspreiding tegen te gaan ?
Echt... 8)7 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Die 9 februari is een politieke datum. Ja mensen, het is maar tot 9 februari. Maar het is echt heel erg nodig want Britse variant die half februari echt dominant gaat worden etc.

In twee zinnen eigenlijk al de tegenspraak. Zijn die maatregelen echt nodig, dan duren ze aanzienlijk langer. Kunnen ze per 9 februari opgeheven worden, dan zijn ze nu niet nodig. Dragen amper tot niets bij en zijn doorgedrukt om ons te wapenen tegen een gevaar dat er nu nog niet is.

Scenario een: de maatregelen zijn er om vlak voor de verkiezingen een mooi weer show op te kunnen voeren, goed voor de populariteit van Rutte en consorten.
Scenario twee: nu een einddatum communiceren maakt het invoeren acceptabel maar het is al lang bekend dat die einddatum een paar keer opgeschoven gaat worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
En mijn vriendin dan? Moet ik die dan door de week maar niet meer zien? Zie eerlijk gezegd dat het nog wel langer duurt dan 9 februari. Misschien gaan de scholen nog wel een keer open dan, maar zie de rest nog wel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 18:29
Oke...
Ik moet het toch even kwijt.
De afgelopen maanden heb ik er alles aan gedaan om me zo goed mogelijk volgens de regels te gedragen. Bij kritiek van mensen om me heen, áltijd de kant van de overheid gekozen.

Maar die avondklok he, daar ben ik nu echt pissig om.
Ik loop iedere avond een rondje. Gewoon, een paar kilometer, lekker mijn hoofd leeg en dan naar bed.
En dat mag dus niet meer. Terwijl ik er niemand enig kwaad mee doe. Áls ik al iemand tegenkom, loop ik er met een boog omheen.

Als men wil bereiken dat de mensen minder bij elkaar op bezoek komen: Pas dáár de regelgeving dan op aan.

Sorry. Ik weet dat je hier niet mag ranten, maar nogmaals: Ik moet dit even kwijt. Er wordt mij nu iets verboden wat écht niet fout/verkeerd/gevaarlijk is.

Je kan iets eerder je rondje lopen toch?
Ik weet dat het vervelend is om de maatregelen te volgen, maar een beetje flexibel zijn is wel gewenst in dit soort tijden.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:56

Laguna

Connaisseur

Zodra het seizoenseffect en de vaccinaties meegenomen worden in het prognose model dan is er geen noodzaak om nu extra maatregelen in te voeren. Mocht het desondanks toch anders lopen dan kan je alsnog extra maatregelen invoeren zonder te laat te zijn. Zie ook december jl. waarbij de piek van besmettingen voor de harde lockdown lag.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
jip_86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:37:
[...]

En mijn vriendin dan? Moet ik die dan door de week maar niet meer zien? Zie eerlijk gezegd dat het nog wel langer duurt dan 9 februari. Misschien gaan de scholen nog wel een keer open dan, maar zie de rest nog wel blijven.
Is bij elkaar blijven slapen een optie?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Joris748 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:33:
[...]

Dat ontken ik zeker niet. Ze kunnen niet naar school, thuis zijn de lontjes korter, ze lopen achterstanden op in hun ontwikkeling. Kinderen krijgen ook een flinke duw. Gelukkig zijn kinderen veerkrachtig, maar voor sommige zal dat niet voldoende zijn.

Ik hoop dat in ieder geval de basisscholen, mits verantwoord, weer snel open kunnen.
Dat ben ik met jou eens, het is natuurlijk niet zo dat ik vind dat we alle ouderen maar moeten laten creperen. Maar ook in dit geval is een ander geluid ook noodzakelijk.
Persoonlijk vind ik het leed bij de jongeren generatie urgenter dan bij de oudere generatie.
Puur gebaseerd op het feit dat die jongeren generatie nog wel even doormoet hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Joris748 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Is bij elkaar blijven slapen een optie?
Ja zal moeten denk ik, vanavond maar eens over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:30
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:23:

- niet meer wandelen
Ik ga in potentie elke avond één paracetamol brengen bij mijn bejaarde ouders als mantelzorger zijnde. Heb ze wel gevraagd om niet tegelijkertijd met hoofdpijnklachten te komen daar ik maar 1 paracetamol per keer kan vervoeren :+ Perfect binnen de lijntjes.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
jip_86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:41:
[...]

Klinkt als een straf :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:37
Ernemmer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:34:
[...]

Misschien omdat er nu nog veel uit de kwetsbare groep (verzorgingshuizen) nog besmet raken en in andere groepen minder.
Natuurlijk niet.....
SInds wanneer komen die mensen op een IC. Die gaan gewoon dood.

Er is 1 oorzaak. Er zijn teveel mensen die de regels niet zo nauw nemen en daardoor de besmettingen hooghouden. Er komt constant nog nieuwe aanwas. De opnamecijfers dalen veel te langzaam

Vandaar dat het kabinet moest ingrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

jip_86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:41:
[...]

je laat het als een straf klinken dat je vriendin blijft slapen... bijzonder :p

meer tijd om te oefenen met corona kindertjes te maken, niet echt een issue toch? maak ze niet echt, komt alleen maar gezeik van :+

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:13

Vrijdag

De Zwarte

TrailBlazer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:18:
[...]

Jazeker. Ik ben alleenstaande co-ouder van een zoontje van bijna zeven. Als hij de hele ochtend bezig is geweest met school, dan ga ik met hem vaak even naar het speelpleintje hier op de hoek. Stelt niet zoveel voor maar dan kan hij even lekker buiten rennen. En ik vind het ook belangrijk en leuk dat hij graag met mij wil spelen.

Wat ik me dan afvraag, liep jij voordat de lockdown in ging ook vaak 's avonds buiten? Niet persoonlijk, maar als er zoveel mensen hun avondloopje missen, waarom heb ik niet de afgelopen weken zo weinig mensen buiten gezien 's avonds? Je zou verwachten dat je dan normaliter hordes mensen op straat ziet.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Plenkske schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:36:
Ik moest even twee keer goed kijken of ik het wel goed las.
NOS Liveblog

[...]

Beste KLM,
Is dit niet precies de bedoeling om de verspreiding tegen te gaan ?
Echt... 8)7 8)7
KLM doet ook even huilie huilie om nog wat druk te zetten op de kamer... Sowieso gaat het eerst over de avondklok en dan ineens over verplichte testen.. Lekker incoherent verhaal.

En inderdaad; alsof niet testen wel een goed idee is. Maar heb al langer geroepen dat je van ondernemers en ondernemingen niet moet verwachten dat ze in het maatschappelijk belang gaan handelen, tenzij je dat keihard afdwingt met toezicht en boetes. Maar met dit kabinet hoef je soweiso nergens op te rekenen wat dat betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Dat paniekzaaien obv nota bene Telegraafkoppen is iets wat we hier niet willen zien. Graag een serieuze insteek

[ Voor 85% gewijzigd door ZieMaar! op 20-01-2021 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Vrijdag schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:42:

Wat ik me dan afvraag, liep jij voordat de lockdown in ging ook vaak 's avonds buiten? Niet persoonlijk, maar als er zoveel mensen hun avondloopje missen, waarom heb ik niet de afgelopen weken zo weinig mensen buiten gezien 's avonds? Je zou verwachten dat je dan normaliter hordes mensen op straat ziet.
Ik denk dat niet heel veel mensen het missen, want tot nu toe hebben ook niet heel veel mensen dat hier gezegd. Niet genoeg zodat iedereen hordes mensen zal zien.
Verder is het nu donker in de avond, dus valt het veel minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Natuurlijk niet.....
SInds wanneer komen die mensen op een IC. Die gaan gewoon dood.

Er is 1 oorzaak. Er zijn teveel mensen die de regels niet zo nauw nemen en daardoor de besmettingen hooghouden. Er komt constant nog nieuwe aanwas. De opnamecijfers dalen veel te langzaam

Vandaar dat het kabinet moest ingrijpen.
Heb je daar cijfers van? Ik kan nergens iets vinden over de herkomst van de mensen op de IC.

Ik zie alleen dat 70+ sterk vertegenwoordigd is op de IC en een deel zal vast niet meer thuis wonen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PakoeDIEP
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 11:07
Dit stuk viel mij op:

Agenten gaan 'handhaven op excessen'

Gaat de politie hier echt op controleren? Jan Struijs van de Politiebond zegt: "We handhaven op excessen." Wat dat betekent? "We treden op bij groepen die samenscholen en zich opzettelijk niet aan de regels houden."

De agenten zullen zelf afwegen of ze al dan niet een boete uitschrijven. De hoogte zal 95 euro worden

Lijkt erop dat ik mijn avondwandeling gewoon kan houden. Ik woon in een dorp en ben bekend met de drukke plekken, die zal ik dan ook gaan vermijden (zoals ik nu eigenlijk ook al doe).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Kop is wat aangedikt. In feite zegt Van Dissel dat we het nog niet weten, omdat het nog echt goed uitgezocht moet worden.

[ Voor 57% gewijzigd door ZieMaar! op 20-01-2021 19:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
"mogelijk niet bestand"
Omdat het nog onderzocht moet worden.
Dat was bij de "britse mutatie" ook zo. En de onderzoeken tot nu toe wijzen uit dat de vaccins (althans Pfizer vaccin) wel bestand is tegen de britse mutatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag is nu.. hoe snel kunnen ze dat vaccin aanpassen. (en moeten daarvoor studies overnieuw?) Begreep dat Pfizer in een maand het vaccin zou moeten kunnen aanpassen. Geen idee wat dit allemaal gaat betekenen..

[ Voor 49% gewijzigd door ZieMaar! op 20-01-2021 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42erik schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:34:
[...]

Optie 4: hopen dat de 2e en of 1e kamer hier wat van vinden
als ie daadwerkelijk ingaat waar mijn post vanuit gaat is dat geen optie meer , want al gepasseerd station :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
Tja ik ben daar ook somber over; ik vermoed dat we de komende 5-10 jaar nog wel met dit virus bezig zullen zijn in meer of mindere mate. We staan pas aan het begin natuurlijk...

Dit virus komt (waarschijnlijk) van een clubje vleermuizen in China en was daarop aangepast. Een variant springt over naar de mens en heeft nu ineens miljarden nieuwe gastheren. Dan gaat het natuurlijk rap met de mutaties. En daarmee zal het virus steeds verder "geoptimaliseerd" raken op de menselijke gastheer; sneller infecteren, beter in het ontwijken van verdedigingsmechanismen, et cetera.

Het wordt dus sowieso een wapenwedloop tussen vaccinineren, uitbraken indammen, infecties beter behandelen, et cetera. Alles draagt bij om het uiteindelijk onder controle te brengen - hopelijk op het niveau dat bijvoorbeeld de griep onder controle is. Dat virus is ook niet uit te bannen, maar we hebben de griepprik en je wordt er zelden echt extreem ziek van...

[ Voor 23% gewijzigd door ZieMaar! op 20-01-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wat betreft het onderwijs vind ik het onvoorstelbaar dat de overheid daar de afgelopen maanden niet in geinvesteerd heeft.

In maart werd alles en iedereen overvallen door een nieuwe situatie en hebben de scholen volledig buiten hun expertise gebied getracht er het beste van te maken. Maar nu, de leerkracht van mijn zoon komt nog steeds niet verder dan op vrijdag een weekplanning per mail toesturen waarin staat dat hij elke dag een half uur moet lezen en op Snappet een half uur rekenopdrachten moet doen en een half uur taal opdrachten.
Als bonus mag hij een of twee keer per week samen met 3 of 4 klasgenootjes 20 minuten aan een teams meeting met de juf deelnemen.

Ik heb mijn mening over de inzet van die school/juf. Maar aan de andere kant, online lessen kunnen ook centraal gefaciliteerd worden. Daar mag de overheid best wat meer initiatief en regie in nemen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sergelwd
PakoeDIEP schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:45:
Dit stuk viel mij op:

Agenten gaan 'handhaven op excessen'

Gaat de politie hier echt op controleren? Jan Struijs van de Politiebond zegt: "We handhaven op excessen." Wat dat betekent? "We treden op bij groepen die samenscholen en zich opzettelijk niet aan de regels houden."

De agenten zullen zelf afwegen of ze al dan niet een boete uitschrijven. De hoogte zal 95 euro worden

Lijkt erop dat ik mijn avondwandeling gewoon kan houden. Ik woon in een dorp en ben bekend met de drukke plekken, die zal ik dan ook gaan vermijden (zoals ik nu eigenlijk ook al doe).
Jan Struijs oefent ook al jaren graag wat druk uit op het kabinet om een betere CAO te bewerkstelligen.
Gister bij Jinek was hij ook al aan het dreigen dat ze grote criminelen zouden laten lopen die diezelfde nacht weer een onschuldig iemand zouden toetakelen |:(
Opportunist eerste klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vrijdag schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Jazeker. Ik ben alleenstaande co-ouder van een zoontje van bijna zeven. Als hij de hele ochtend bezig is geweest met school, dan ga ik met hem vaak even naar het speelpleintje hier op de hoek. Stelt niet zoveel voor maar dan kan hij even lekker buiten rennen. En ik vind het ook belangrijk en leuk dat hij graag met mij wil spelen.

Ik ging sowieso 2 keer in de week ‘s avonds naar de sportschool. Het verschil is vooral dat ik nu nooit meer het huis uitkom doordeweeks. Mijn rondje buiten is mijn enige tijd alleen waar ik vroeger de auto/trein had om even af te schakelen. Kantoor ben ik in Maart voor het laatst geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Bah

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2021 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
mystic schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:42:
[...]

je laat het als een straf klinken dat je vriendin blijft slapen... bijzonder :p

meer tijd om te oefenen met corona kindertjes te maken, niet echt een issue toch? maak ze niet echt, komt alleen maar gezeik van :+
Een straf niet, maar vind het ook wel snel na 2 maanden. En die kinderen heeft ze al dus voorlopig maar niet idd :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:24
Ankona schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:50:
Wat betreft het onderwijs vind ik het onvoorstelbaar dat de overheid daar de afgelopen maanden niet in geinvesteerd heeft.

In maart werd alles en iedereen overvallen door een nieuwe situatie en hebben de scholen volledig buiten hun expertise gebied getracht er het beste van te maken. Maar nu, de leerkracht van mijn zoon komt nog steeds niet verder dan op vrijdag een weekplanning per mail toesturen waarin staat dat hij elke dag een half uur moet lezen en op Snappet een half uur rekenopdrachten moet doen en een half uur taal opdrachten.
Als bonus mag hij een of twee keer per week samen met 3 of 4 klasgenootjes 20 minuten aan een teams meeting met de juf deelnemen.

Ik heb mijn mening over de inzet van die school/juf. Maar aan de andere kant, online lessen kunnen ook centraal gefaciliteerd worden. Daar mag de overheid best wat meer initiatief en regie in nemen.
Hier ging het op school in de eerste lockdown ook niet goed, weinig contact en vooral veel herhalen.

Nu in de tweede lockdown hebben ze er echt van geleerd. In het weekend krijgen we een schema voor de volgende week, elke schooldag zitten ze van 9 tot 10 in Google Meet met de hele klas voor de dagstart en uitleg. Vervolgens is de juf van 10 tot 12 in de Google Meet en kunnen de kinderen ‘inbellen’ bij vragen. Af en toe nog een gezamenlijke Meet om iets na te kijken/uit te leggen.

Kinderen leren nu echt, geen herhaling. En ik moet eerlijk toegeven dat dit soepel loopt ondertussen. Kinderen weten dat ze de mic moeten muten en ik krijg regelmatig te horen dat ‘ik even stil moet zijn, want ze zitten in een call’ (ter info, leeftijd onder de 10 _O- ).

Af en toe moeten we nieuwe boeken of schriften halen, ook dat is goed geregeld. Ligt klaar op gezette tijden en je komt geen anderen tegen. Even naar binnen, boeken pakken en weer weg.

Al met al hebben ze het hier dus nu wel onder controle. En daar ben ik erg blij mee. Het lijkt mij bijzonder frustrerend als dit niet zo is en wens je veel sterkte met de situatie. Hopelijk veranderd dit nog ten goede.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
"Bij een calamiteit, terugkeer uit het buitenland en het uitlaten van een hond heeft u geen formulier nodig. Als u naar Nederland reist, dan moet u wel laten zien dat u uit het buitenland komt (bijvoorbeeld met een vervoersbewijs) en uitleggen waarom u tijdens de avondklok reist."

Vraag me toch af hoe dit te controleren is.
Volgens die tekst zou je dus prima uit het buitenland kunnen komen maar verwachten ze een vervoersbewijs |:(
Dan mis ik toch de uitleg hoe je dit met de auto zou moeten doen aangezien dit ook veel veiliger is dan in zo'n gevaarlijke trein.
Ik woon dicht bij de grens dus dan zou ik in feite altijd over straat kunnen met de auto met als reden dat ik uit het buitenland kom of onderweg ben.

[ Voor 11% gewijzigd door Sergelwd op 20-01-2021 17:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Ernemmer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Heb je daar cijfers van? Ik kan nergens iets vinden over de herkomst van de mensen op de IC.

Ik zie alleen dat 70+ sterk vertegenwoordigd is op de IC en een deel zal vast niet meer thuis wonen.
onderbouw zelf maar eens dat 70+ niet meer thuis woont. Aangezien iedereen oneindig thuis moet blijven wonen en dat de verpleeghuizen van vroeger niet meer bestaan en allemaal kleinschalig wonen zijn geworden ga je daar al de mist in.

En cijfers? Ga maar eens op de Nice kijken. Of je gelooft me gewoon aangezien het mijn werk is....
Wij nemen bijna geen verpleeghuispatienten op de IC op. Dat is een perfect voorbeeld van medisch zinloos handelen bij mensen met gigantische co morbiditeiten. Die mensen maken zo goed als geen kans op overleven op een IC. Die triage gebeurt al zo lang ik op IC werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Ernemmer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:45:
[...]

https://twitter.com/MaxHe...51896844557807617/photo/1
Hier de overlijdens van vandaag. Het overgrote deel heeft echt nee staan bij opname (niet eens IC)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:05

KrazyJay

Please allow me:
Metro2002 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 12:57:
Een behoorlijk denigrerende post tot en met mensen die hun vrijheid niet zonder slag of stoot willen opgeven en daar gegronde redenen voor hebben aanstellers noemen.
Daar gaan we weer... "vrijheid opgeven". Je vergeet iets. Je geeft je vrijheid op als je regels overtreedt en in de gevangenis komt om je straf uit te zitten. De oorzaak van het "opgeven van je vrijheid", dat ben jij, dat ben ik, dat is iedereen die gastheer kan zijn voor dit virus. Voeg daar aan toe dat er een flink aantal zich niet aan de regels gehouden heeft om het voor ons allen zo fijn mogelijk te maken, en dan krijg je een escalatie van regels om dit in toom te houden. Schiet in de voet, en vraag dan af waarom er niet meer gelopen kan worden.
Om even inhoudelijk in te gaan op hoe fantastisch Belgie het doet. 20.544 sterfgevallen op een bevolking van 11 miljoen vs 13.162 op een bevolking van 17 miljoen.
Laten we de verschillende manieren van meten maar even naast ons neer leggen, dan komt je vergelijk inderdaad beter uit. Je kunt beter kijken naar de oversterfte, want waar België overrapporteert schrijft Nederland maar 47% van de oversterfte aan Corona toe.
Aantal positieve tests op dit moment is in verhouding ook slechts marginaal lager dan in Nederland.
Omgerekend naar de Nederlandse bevolkingshoeveelheid zit Belgie momenteel op 3100 nieuwe gevallen met al bijna 3 maanden avondklok en in Nederland op 4272 zonder avondklok.
En als we de cijfers van afgelopen maand even naast elkaar neerleggen? Een piek van meer dan 13000 besmettingen in Nederland terwijl België op dat moment 2721 besmettingen telde en niet zo hoog piekte gedeeld door inwoners (om het eerlijk te houden) sinds het voorjaar? Zullen dan ook maar het aantal geteste mensen er naast leggen, en de positiviteitsratio? Die hele piek van december/januari, hebben we in België niet gezien.
Dan hebben we het nog even niet over de piek die in Belgie eind oktober op meer dan 20.000 besmettingen lag en in Nederland op 13.000 eind december. Dat zijn er in verhouding naar inwonersaantal ruim meer dan 2 keer zoveel.
En het aantal afgelegde testen en positiviteitsratio? Daar waar Nederland chronisch tekort aan testmateriaal had was België al ruimschoots iedereen en alles aan het testen. En laat eind oktober net twee weken na de invoering van de avondklok zijn, je weet wel, precies na de incubatieperiode waarbij de resultaten van acties twee weken eerder zichtbaar worden in de statistieken. Sindsdien is het in België enkel de goede kant op gegaan, dat kan je van Nederland zonder avondklok niet zeggen.
Je zou dus ook kunnen zeggen dat de Belgen zich dusdanig slecht aan de maatregelen hielden dat de avondklok noodzakelijk was terwijl we in Nederland een avondklok invoeren terwijl we al hard aan het dalen zijn. Dat zijn dus 2 hele verschillende situaties met vanzelfsprekend ook hele verschillende reacties erop.
;w
7-Dagsgemiddelde van de Positiviteitsratio vandaag: België rond de 5% (en dalend) op 43 000 testen bij 11 600 000 inwoners, Nederland 11% (en stijgend) op 41 000 testen bij 17 480 000 inwoners. Dus, er wordt in Nederland bij een kleiner deel van de bevolking getest waarbij relatief meer positieve testen zijn waargenomen. Als iedereen getest zou worden, zouden er dus veel meer tevoorschijn komen in Nederland, ook als je de factor bevolkingsgrootte meetelt. Hier in België zijn de winkels open sinds begin december, in Nederland niet. En toch lijkt het in Nederland niet de goede kant op te gaan.

bronnen: RIVM, Sciensano, Rijksoverheid.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
We zitten inmiddels op 17.48 miljoen mensen hier en de rato's dalen hier ook. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:05

KrazyJay

Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:14:
We zitten inmiddels op 17.48 miljoen mensen hier en de rato's dalen hier ook. :)
Dat zal wel als jullie bevolking zo snel groeit! :p Heb het aangepast.

Ik zie het, 0.2% gedaald, al is dat een gemiddelde van 11-17 januari maar misschien wel iets representatiever dan wat ik gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Precies dit dacht ik al wel. Blijven gewoon slapen dus nog langer contact...

[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 20-01-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
jip_86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:21:
[Twitter]
Als dat 1 bezoeker is per dag, dan mag dat gewoon. Is binnen de regels.
Mogen we allemaal wat van vinden, maar we mogen er niks van zeggen.
Tuurlijk telt deze persoon dan wel voor 2 dagen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:02

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[Twitter]
#opvoedenisietsvanvroeger

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

KrazyJay schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:10:

Daar gaan we weer... "vrijheid opgeven". Je vergeet iets. Je geeft je vrijheid op als je regels overtreedt en in de gevangenis komt om je straf uit te zitten. De oorzaak van het "opgeven van je vrijheid", dat ben jij, dat
de discussie hier ging met name of de regel überhaupt ingevoerd zou moeten worden en dat de regel zelf als inperking van de vrijheid werd en wordt gezien. Dat doet niemand persoonlijk, je kan 'het volk' de schuld geven , maar niet een individu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sergelwd
[Twitter]
Terwijl een overnachting met meerdere mensen op 1 kamer een vrijwel zekere besmetting opleverd als er een besmet geval aanwezig is.
Even een nachtje lekker dezelfde lucht in en uit-snurken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Laatst online: 18-09 17:09
Sergelwd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:23:
[...]

Terwijl een overnachting met meerdere mensen op 1 kamer een vrijwel zekere besmetting opleverd als er een besmet geval aanwezig is.
Even een nachtje lekker dezelfde lucht in en uit-snurken.
Met een lekker lage luchtvochtigheid en geen ventilatie. Jahoor, gaat helemaal goed komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
Señor Sjon schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 16:22:
[...]

[...]

Daarom is Lansingerland een interessante testcase. EN de Britse variant EN voor de lockdown. Zijn daar al definitieve resultaten van? Door de massale test haalde het RIVM wel het positiviteitscijfer omhoog omdat er anders teveel afwijking zou zijn geweest (11,7 ipv 11,0 meen ik). Naar wat ik begreep waren het uiteindelijk iets van 100 gevallen? Voor iets wat zo besmettelijk zou zijn wat al weken geroepen wordt vind ik dat nog eigenlijk tegenvallen.
Ik ben ook naarstig op zoek naar de cijfers van Lansingerland.

In de betreffende week gingen we van "94" naar "ongeveer 200" gevallen van het UK virus. Daarvan waren er "niet veel" te koppelen aan reizen uit de UK.

De boodschap was natuurlijk enorm eng, want verdubbelen in een week extrapoleert door de hemel.

100 in een week = 14 per dag. 9 weken achtereen verdubbelen vanaf 100 betekent dat je over in 9 weken zo'n 50000 nieuwe UK besmettingen per week = 7000 per dag hebt. Op die projectie worden nu de maatregelen gebaseerd, dan is het niet meer dan fair om ook de data op tafel te leggen.

Maar de gegevens zijn erg onvolledig:

* die 200 gevallen, zijn dat de nieuwe besmettingen of een cumulatief?
(met andere woorden: zijn het 200 nieuwe besmettingen of slechts 106)
* welk deel van die 200 (of 106) nieuwe besmettingen is te koppelen aan een reiziger die uit de UK aankwam in de betreffende periode?
(met andere woorden: welk deel is organische groei en wel deel is import? dat onderscheid is enorm belangrijk omdat de import een lineaire factor is en de organische groei een exponentiele)
* welk deel van de patienten was asymptomatisch en gevonden door een sleepnet-test te doen?
(met andere woorden: welk deel van de besmettingen is vergelijkbaar met die 94 die een week eerder waren gevonden en welk deel moet je toeschrijven aan uitbreiding van testbeleid)

Stel dat die 200 allemaal nieuwe besmettingen waren en geen dubbeltellingen bevatten van de 94 van een week eerder. Stel dat er 10 bij zaten die geimporteerd waren (zijnde: directe import en afstammelingen daarvan). En dat er 30 zijn gevonden in het Lansingerland-onderzoek, die anders niet waren gevonden.

Dan heb je het over 160 (organische, vergelijkbare, nieuwe) besmettingen, voortkomend vanuit een besmettelijke populatie van omstreeks 130 (zijnde de 94 nieuwe gevalllen van de voorgaande week en een kleiner aantal van de weken daarvoor), dan heb je een groei factor van "slechts" 160/130 per week. Dan duurt het drie keer zo lang om hetzelfde niveau te bereiken. Nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Deze kaart is overigens ook hoopgevend: https://interaktiv.tagess...n-deutschland-landkreise/

De donkest rode kleur in Thuringen en Sachsen is uit elkaar aan het vallen, terwijl het geel nadrukkelijk oprukt vanaf de Deense grens. Na een golf van dik twee maanden lijkt Duitsland nu eindelijk de weg omlaag te vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sergelwd
t_captain schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:27:
[...]

Ik ben ook naarstig op zoek naar de cijfers van Lansingerland.

In de betreffende week gingen we van "94" naar "ongeveer 200" gevallen van het UK virus. Daarvan waren er "niet veel" te koppelen aan reizen uit de UK.

De boodschap was natuurlijk enorm eng, want verdubbelen in een week extrapoleert door de hemel.

100 in een week = 14 per dag. 9 weken achtereen verdubbelen vanaf 100 betekent dat je over in 9 weken zo'n 50000 nieuwe UK besmettingen per week = 7000 per dag hebt. Op die projectie worden nu de maatregelen gebaseerd, dan is het niet meer dan fair om ook de data op tafel te leggen.

Maar de gegevens zijn erg onvolledig:

* die 200 gevallen, zijn dat de nieuwe besmettingen of een cumulatief?
(met andere woorden: zijn het 200 nieuwe besmettingen of slechts 106)
* welk deel van die 200 (of 106) nieuwe besmettingen is te koppelen aan een reiziger die uit de UK aankwam in de betreffende periode?
(met andere woorden: welk deel is organische groei en wel deel is import? dat onderscheid is enorm belangrijk omdat de import een lineaire factor is en de organische groei een exponentiele)
* welk deel van de patienten was asymptomatisch en gevonden door een sleepnet-test te doen?
(met andere woorden: welk deel van de besmettingen is vergelijkbaar met die 94 die een week eerder waren gevonden en welk deel moet je toeschrijven aan uitbreiding van testbeleid)

Stel dat die 200 allemaal nieuwe besmettingen waren en geen dubbeltellingen bevatten van de 94 van een week eerder. Stel dat er 10 bij zaten die geimporteerd waren (zijnde: directe import en afstammelingen daarvan). En dat er 30 zijn gevonden in het Lansingerland-onderzoek, die anders niet waren gevonden.

Dan heb je het over 160 (organische, vergelijkbare, nieuwe) besmettingen, voortkomend vanuit een besmettelijke populatie van omstreeks 130 (zijnde de 94 nieuwe gevalllen van de voorgaande week en een kleiner aantal van de weken daarvoor), dan heb je een groei factor van "slechts" 160/130 per week. Dan duurt het drie keer zo lang om hetzelfde niveau te bereiken. Nogal een verschil.
In de kiemsurveillance van het RIVM schatten ze het aandeel van de variant al veel hoger in:
1.4%(3/209) in week 52, 5.2%(10/183) in week 53 en 11.9%(22/163) in week 1

Als je die lijn doortrekt en ziet dat hij ook in die snelheden door de UK is verpreid dan zitten we nu al rond de 35-40%
Dat is ook de reden dat ik de angstbeelden met een korreltje zout neem.. we zouden nu al een effect op de dagelijkse besmettingen kunnen zien als de situatie zo nijpend zou zijn.

Ik vermoed dat er de komende dagen wel wat duidelijkheid zal komen vanuit Denenmarken of Israel over hoe het zich daar verspreid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ondanks de onduidelijkheid en hoe ik ook baal van die avondklok ben ik we blij dat de regering nu wel eens doorpakt. Samen met de keuze om minder vaccins op voorraad te houden heb ik het idee dat we nu eindelijk naar een einde gaan toewerken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[Twitter]
Lekker handig
Afdeling Sales WILDLANDS Adventure Zoo Emmen
Zal je werkgever blij mee zijn, deze houding 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
TrailBlazer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:45:
Ondanks de onduidelijkheid en hoe ik ook baal van die avondklok ben ik we blij dat de regering nu wel eens doorpakt. Samen met de keuze om minder vaccins op voorraad te houden heb ik het idee dat we nu eindelijk naar een einde gaan toewerken.
Dat ze met het niet meer reserveren van de 2e dosis in de veronderstelling dat er op tijd geleverd gaat worden kan ik nog wel begrijpen aangezien Pfizer in het eerste kwartaal de leveringen zelfs ging opschroeven na 1 week wat minder te leveren ivm opstarten extra productie.

Maar dat er tegen het advies van de medicijnautoriteiten en de fabrikant besloten wordt dat ze de 2e prik evt gaan uitstellen kan er bij mij niet in..... en straks maar huilen dat het vaccin minder goed werkt en dat we nog langer met die kutmaatregelen zitten. Let wel, voor mij maakt het geen fuck uit. Ik krijg komende week mijn 2e dosis al en daar toornen ze niet aan. Maar voor de mensen die na mij komen maakt het mogelijk wel uit.,

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 20-01-2021 17:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Laatst online: 16:41
Dit is natuurlijk wel een typische Telegraaf kop. De kop had net zo goed kunnen zijn: ‘Vaccin mogelijk wel bestand tegen Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse Coronamutant’. Kortom we weten nog te weinig om hier een goede uitspraak over te doen.

[ Voor 47% gewijzigd door ZieMaar! op 20-01-2021 19:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Sergelwd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:38:
[...]
Dat is ook de reden dat ik de angstbeelden met een korreltje zout neem.. we zouden nu al een effect op de dagelijkse besmettingen kunnen zien als de situatie zo nijpend zou zijn.
Nouja, we zijn van een flink dalende trend toch weer in een platuea terecht gekomen ondanks strenge maatregelen. Zou zomaar kunnen dat dit al door die Britse variant is. Vandaag rustig 1200 besmettingen meer dan eerdere dagen (Ja ik weet dat dagcijfers niets zeggen)

En dan is het niet meer dan logisch dat er hard wordt ingegrepen. Ik ben blij dat ze een keer niet wachten tot het uit de klauwen is gelopen met ingrijpen, al zie ik nog steeds die avondklok als een overdreven middel zolang de andere open deuren qua besmettingen niet zijn aangepakt (niet naleven thuiswerken als grootste, teveel bezoekers mogelijk in de week, quarantineplicht met controle hierop.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:48:
[...]

Lekker handig

[...]

Zal je werkgever blij mee zijn, deze houding 8)7
Veel bedrijven boeit het niet heel veel volgens mij.

Ik kwam net op mijn Linkedin een post tegen van een bedrijf wat een aantal leraren ingehuurd heeft om de kinderen van werknemers thuis les te gaan geven, zodat de werknemers naar kantoor konden komen.

De reacties eronder gaven wel aan dat iedereen het een goede oplossing vond.

[ Voor 8% gewijzigd door Ernemmer op 20-01-2021 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
LZ86 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:54:
[...]

Ik ben blij dat ze een keer niet wachten tot het uit de klauwen is gelopen met ingrijpen, al zie ik nog steeds die avondklok als een overdreven middel zolang de andere open deuren qua besmettingen niet zijn aangepakt (niet naleven thuiswerken als grootste, teveel bezoekers mogelijk in de week, quarantineplicht met controle hierop.)
Hear hear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
[...]

Nouja, we zijn van een flink dalende trend toch weer in een platuea terecht gekomen ondanks strenge maatregelen. Zou zomaar kunnen dat dit al door die Britse variant is. Vandaag rustig 1200 besmettingen meer dan eerdere dagen (Ja ik weet dat dagcijfers niets zeggen)

En dan is het niet meer dan logisch dat er hard wordt ingegrepen. Ik ben blij dat ze een keer niet wachten tot het uit de klauwen is gelopen met ingrijpen, al zie ik nog steeds die avondklok als een overdreven middel zolang de andere open deuren qua besmettingen niet zijn aangepakt (niet naleven thuiswerken als grootste, teveel bezoekers mogelijk in de week, quarantineplicht met controle hierop.)
Vorige week woensdag zaten we net boven de 6.000 dus we hebben zeker nogsteeds een daling te pakken.
Woensdag is altijd een dag dat het weer wat omhoog schiet ten opzichte van de Maandag en Dinsdag.
Grootste bezwaar dat ik heb is dat ze nu een snellere daling willen forceren om daarna gewoon weer zonder verandering van zienswijze rond besmettingen buiten 1,5m doorgaan en ook het eeuwig bagatelliseren van de besmettelijkheid van kinderen.
Waarom zou je daar uberhaupt aan mee willen werken als ze totaal geen voortschrijdend inzicht tonen.

Ook de verhouding van ingrijpen in het prive-domein en het ontzien van kerken en werkplekken slaat veel te ver door.

[ Voor 4% gewijzigd door Sergelwd op 20-01-2021 18:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Sergelwd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:02:
[...]

Vorige week woensdag zaten we net boven de 6.000 dus we hebben zeker nogsteeds een daling te pakken.
Woensdag is altijd een dag dat het weer wat omhoog schiet ten opzichte van de Maandag en Dinsdag.
Grootste bezwaar dat ik heb is dat ze nu een snellere daling willen forceren om daarna gewoon weer zonder verandering van zienswijze rond besmettingen buiten 1,5m doorgaan en ook het eeuwig bagatelliseren van de besmettelijkheid van kinderen.
Waarom zou je daar uberhaupt aan mee willen werken als ze totaal geen voortschrijdend inzicht tonen.
Begrijp ik het nu goed: Je geeft af op het nemen van additionele maatregelen agv voortschrijdend inzicht (mbt Britse mutatie), om vervolgens te stellen dat er totaal geen voortschrijdend inzicht wordt getoond :? ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dit klinkt ook hoopgevend: "We moeten vooral hópen dat de avondklok voldoende werkt." volgens Jaap van Dissel.
We moeten vooral hópen dat de avondklok voldoende werkt. Want in het Verenigd Koninkrijk en Ierland, zo stelde Jaap van Dissel van het RIVM in een technische briefing aan de Tweede Kamer, was veel meer nodig om de uitbraak de kop in te drukken: daar zag je heel de dag bijna niemand meer op straat. Hij praatte de Kamerleden bij over de laatste ontwikkelingen rond het coronavirus en de effectiviteit van de avondklok.

Het is erg complex om het effect daarvan te onderbouwen, stelde Van Dissel. Hij kwam in het OMT-advies aan het kabinet toch met een cijfermatige onderbouwing, nadat daar in de Kamer en door burgemeesters op was aangedrongen. Van Dissel haalde daarbij internationale studies aan waaruit blijkt dat een avondklok het reproductiegetal tot 13 procent naar beneden zou kunnen drukken. Maar, zo waarschuwde hij, het gaat dan om een grove schatting.
Van Dissel zei in de technische briefing van de Tweede Kamer dat het effect van 13% op de R van de avondklok rekenen op een bierviltje is. Het perspectief welke Van Dissel hier tegenover zet is dat het primair onderwijs en de kdv's weer open kunnen.

Het is een nogal magere onderbouwing voor zo'n enorme ingreep. Wellicht dat ouders blij zijn met de mogelijkheid dat jonge kinderen weer naar school kunnen, maar voor degenen zonder kinderen is er nog weinig in het vooruitzicht. Gelet op eerdere ervaringen moet ik nog maar zien of we na 9 februari weer iets terug krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:15
[...]

Alles kan, kan ook door een tijdelijke opleving van de feestdagen komen.. En alsnog zijn we onder de 1 gebleven met de R waarde...

Daling zet nog steeds door though. We gaan eind deze week of begin volgende week in de hogere regionen van de 3xxx komen.

Vergeet ook niet dat het getal van besmettingen ook omhoog kan worden gedrukt als je massaal test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sergelwd
BoB_HenK schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:04:
[...]

Begrijp ik het nu goed: Je geeft af op het nemen van additionele maatregelen agv voortschrijdend inzicht (mbt Britse mutatie), om vervolgens te stellen dat er totaal geen voortschrijdend inzicht wordt getoond :? ?
De angstbeelden rond de UK-variant vind ik juist geen voorbeeld daarvan.
De overheid daar heeft wekenlang signalen genegeerd en risico's onderschat, en vervolgens alle ellende op de mutatie afgeschoven.
Misschien genoeg reden om nog even niet onze scholen te openen en het even aan te kijken, maar zeker niet voor vergrijpende maatregels in de privesfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2021 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Sergelwd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:07:
[...]

De overheid daar heeft wekenlang signalen genegeerd en risico's onderschat, en vervolgens alle ellende op de mutatie afgeschoven.
Misschien genoeg reden om nog even niet onze scholen te openen en het even aan te kijken, maar zeker niet voor vergrijpende maatregels in de privesfeer.
Bovendien schijnt de rij ambulances en volle ziekenhuizen in het VK ook niet echt uniek te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Metro2002 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:09:
[...]

Bovendien schijnt de rij ambulances en volle ziekenhuizen in het VK ook niet echt uniek te zijn
Het zal nu wel iets erger zijn natuurlijk. Maar het is inderdaad niet heel uniek.
Wel zorgwekkend maar dat was het voor Corona ook natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 18:06

FreakNL

Well do ya punk?

https://www.rijnmond.nl/n...ci-over-avondklok-de-oren

Wel een beetje whataboutisme natuurlijk. Maar alsnog. Dat gemiep over de tijdelijke avondklok...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Metro2002 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:09:
[...]

Het VK heeft al decennia een krakende gezondheidszorg en dit moest een keer fout gaan. Daarnaast leven de Britten niet bepaald gezond en eten ze vet en ongezond eten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Sergelwd schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:07:
[...]

Welke signalen bedoel je? Welke ellende wordt nu precies op de mutatie afgeschoven?

Ik zie een overheid die een complete woonplaats laat testen om vast te stellen wat de ernst van de zaak is en vervolgens handelt naar de meest recente inzichten. Er wordt waar mogelijk op basis van wetenschappelijke studies een projectie gemaakt, scenario's geschetst, etc. Naarmate de tijd verstrijkt wordt het beeld helderder en beangstigender.
Pagina: 1 ... 44 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2