Lastig, zoals jij het uitlegt zou het kunnen, lees ik dan ditgorgi_19 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:55:
[...]
Het is een dringend advies. Ze controleren niet achter de voordeur, en ze gaan uit dat het gros van de mensen zich aan de adviezen houden. Dan heb je nog wat excessen (een huisfeestje) waar ze tegen op treden. En het grote middenstuk, wat formeel een grijs gebied is, laten ze voor wat het is en nemen ze eventueel hun verlies.
Ze zijn al blij met de 80% van de mensen die voor een vermindering zorgen.
https://www.rijksoverheid...naregels/corona-en-boetes
Daar is het weer niet zo, dat is dus het vage. Enerzijds noem je jezelf een huishouden, want je bent een lange tijd samen (relatietechnisch), maar volgens deze omschrijving moet je dus die 1,5 meter aanhouden, wat eigenlijk onmogelijk is.Op 26 oktober 2020 hebben de politie en BOA’s afspraken gemaakt om strenger te controleren op het volgende:
1 of u zich buiten aan de regels voor groepen en aantallen houdt;
2 of u na 20:00 uur geen alcohol meer koopt, verkoopt of bezorgt, of drinkt in de openbare ruimte;
3 of u 1,5 meter afstand houdt tot mensen die niet bij u op hetzelfde adres wonen.
Het kabinet vindt de strenge handhaving nodig om ervoor te zorgen dat u zich aan de regels houdt. Zodat het coronavirus minder de kans krijgt zich te verspreiden.
edit:
Hoeveel ik ook zoek, ik kan geen eenduidig antwoord vinden.