vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Een analyze gebaseerd op spookbeelden.The Legend schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:30:
[...]
Dat lijkt mij ook een goede maatregel, maar of dat alleen voldoende zal zijn is denk ik de vraag.
Hier nog een heldere analyse waarom het nu toch mogelijk mis kan gaan, terwijl de cijfers dalen: https://nos.nl/l/2365121
Nope. Dit soort media is 'essentieel'tomcool schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:43:
Hoe zit het eigenlijk met talkshows zoals Jinek als er een avond klok is. De "gasten" kunnen toch niet echt stellen dat ze naar werk gaan. Blijft het dan leeg aan tafel bij Jinek?
Vind dat zelf onzin maar goed. kan prima in de middag opgenomen worden maar dan kunnen kuipers en gommers niet dus dat zal geen optie zijn /s
[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 19-01-2021 22:46 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Jij insinueert kwade opzet voor iets dat perfect verklaard kan worden en verklaard is:Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:34:
[...]
En dat soort dingen vind ik dan dus weer héél toevallig,
https://www.nrc.nl/nieuws...ten-toch-vandaan-a4027743
edit: nvm, jij benadrukt de berichtgeving, niet zozeer de mutaties zelf. Daarover heb ik verder geen mening.
[ Voor 13% gewijzigd door SlaadjeBla op 19-01-2021 22:49 ]
Ik zie het wel. Erg veel bewijs voor de toegedichte werking van sommige varianten is er ook nog niet, dus berichtgeving neem ik met wat zout. Sommige nieuwssites willen ook graag clicks krijgen. Een ronkende titel op een klein artikeltje met weinig inhoud.Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:34:
En dat soort dingen vind ik dan dus weer héél toevallig, juist nu we werkende vaccins hebben en groepsimmuniteit als stipje op de horizon zien, krijgen we berichten dat de vaccins slechter werken tegen een nieuwe variant en dat er spontaan herbesmettingen opduiken waardoor groepsimmuniteit straks ook niet meer doorgaat?
Misschien is het gewoon belabberde timing geweest omdat we veel te lang bezig waren met reageren natuurlijk, maar dit vind ik wel bijna verdacht toevallig. Niet het opduiken van die varianten op zich, maar wel het moment van berichtgeving.
Ik zet mijzelf maar schrap voor morgen, ik denk niet dat ik heel blij ga worden.
Die programma's kunnen prima overdag opgenomen worden. Maar ja... de media is zo lief voor de regering. Heb je vandaag het NOS journaal gezien? Allemaal begripvolle mensen die ze op straat interviewden....Gunner schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:45:
[...]
Nope. Dit soort media is 'essentieel'
Vind dat zelf onzin maar goed. kan prima in de middag opgenomen worden maar dan kunnen kuipers en gommers niet dus dat zal geen optie zijn /s
alles kan off-topic
Niet zo gek hè met een overheid die onwelgevallige informatie wegwerken tot een ware kunstvorm heeft verheven (toeslagenaffaire). Iedereen heeft daar aan meegewerkt tot en met de rechterlijk macht. Lijkt me niet dat het op het ministerie van de jonge veel beter zal gaan. Voorbeelden zie je daar al van met de OMT leden die financiële belangen bij testen hebben en de hele mondkapjes soap.fm77 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:20:
[...]
Verdeeldheid zaaien lijkt wel iets hips tegenwoordig... En blijkbaar werkt het (niet alleen hier)....
Het is al gelukt om een groot deel van de weldenkende mensen te laten denken dat onze regering een complot tegen ons aan het uitwerken is. Met hulp van de MSM natuurlijk....
Ik heb met Gommers niet zo'n probleem. Die legt goed uit ipv pure angst zaaien...Gunner schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:45:
[...]
Nope. Dit soort media is 'essentieel'
Overigens wordt het OMT op dit moment aan tafel kapot gemaakt
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Toen die kerel vrouwen ging vertellen de komende drie maanden maar even niet zwanger te worden heb ik hem al afgeschreven. Totaal het spoor bijster deze man. Iets met baas in eigen buik enzo.Gunner schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:36:
[...]
Nee, maar dat doet in principe niets af aan m'n stelling?
We zijn nog niet eens uit de tweede golf, en er zit al iemand te dreigen met een derde golf. vind je dat zelf ook niet vermoeiend om te moeten blijven horen?
En ja, daarna is hij terug gekrabbeld, maar hij zei (en meende het wel).
Waar de #toeslagenaffaire ook toe leidt, laat het aub het einde van de #Ruttedoctrine zijn. Het schadelijke liegen en verhullen speelt structureel in te veel dossiers. Mijn laatste woorden in 'De Rekening voor Rutte' over de bonnetjesaffaire gelden (helaas) nog onverkort. #Rutte pic.twitter.com/t4oBG5kYlB
— Bas Haan (@bas_haan) 15 januari 2021
Kijk je bijvoorbeeld naar de Britse mutatie die als reden voor de avondklok wordt aangevoerd dan wordt geschermd met 'Wij willen hier toch geen Londonse toestanden!?'. Gemakshalve wordt vergeten dat die Londonse toestanden die wij hier op TV hebben gezien (rijen ambulances) elke winter in London voorkomen. Ook wordt er niet bij vermeld dat ze daar de lockdown tijdens de drukste periode van het jaar hebben losgelaten.
Signalen vanuit London dat de mutatie toch minder gevaarlijk is en dat er geen mensen zijn geweigerd op de IC's daar worden niet genoemd. Men blijft maar wijzen naar de beelden met de ambulances en verzwijgt de andere zaken.
Het is maar een voorbeeldje maar het is niet zo gek dus dat mensen als Engel een flinke groep volgelingen heeft weten te scoren.
Ieder die anders denkt is een complot gekkie. Die horen niet thuis bij de NOS.Ankona schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:48:
[...]
Die programma's kunnen prima overdag opgenomen worden. Maar ja... de media is zo lief voor de regering. Heb je vandaag het NOS journaal gezien? Allemaal begripvolle mensen die ze op straat interviewden....
https://cdn.nos.nl/image/2021/01/19/708425/1536x864a.jpg
Dit kan bijv helemaal niet. De UK variant zou in week 1 al een aandeel van 10% hebben gehad.
Als je dan de lijn volgt hoe die zich in de UK heeft verspreid dan zitten we nu al aan 25%+ en hadden we dit al teruggezien in de dagelijkse cijfers.
Tuurlijk meende hij dat advies. Hij heeft, medisch gezien, groot gelijk. Zwanger worden betekent een groter risico lopen, doordat je middenrif omhoog wordt geduwd en je daardoor lastiger ademt. Een riciso dat eenvoudig te vermijden is.Stoffa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:50:
[...]
Toen die kerel vrouwen ging vertellen de komende drie maanden maar even niet zwanger te worden heb ik hem al afgeschreven. Totaal het spoor bijster deze man. Iets met baas in eigen buik enzo.
En ja, daarna is hij terug gekrabbeld, maar hij zei (en meende het wel).
Maar nu serieus als ik die vakbondsmeneer van de politie bij Jinek moet geloven gaan ze het handhaven niet lang volhouden. Dus bij een avondklok tot mei zit de hele politie overwerkt thuis.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Oftewel, toen het "een optie" was, werden we als maatschappij gewoon voorgekookt, ergo, voor het lapje gehouden.
Daar schrik ik ook van, maar als wij blijkbaar zo gezagsgetrouw zijn dan zou zo'n bubbel hier toch ook moeten werken? Als ik de overheid hoor lijkt het wel of wij pas luisteren als er een straf staat op niet luisteren.kobus71 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:19:
[...]
Meer gezagsgetrouw? Ik schrik er van hoe makkelijk Nederlanders hun vrijheid af laten pakken. Het gaat alle perken te buiten. Ondernemers die failliet gaan, mensen die vereenzamen enz. De vrijheidsbeperkingen gaan steeds een stapje verder. We gaan China achterna op deze manier.
Tja, zowat alle tegenstanders zitten de hele dag voor een beeldscherm hun kritiek te spuien op wazige FB sites en donkere fora. Die hebben geen tijd om een luchtje te scheppen.Ankona schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:48:
[...]
Die programma's kunnen prima overdag opgenomen worden. Maar ja... de media is zo lief voor de regering. Heb je vandaag het NOS journaal gezien? Allemaal begripvolle mensen die ze op straat interviewden....
Maar serieus: De regering zal toch iets moeten doen, weliswaar daalt het aantal besmettingen licht, maar het gaat bij lange na niet hard genoeg.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Een van de laatste der mohikanen van de onderzoeksjournalistiekWolly schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:50:
Op zo'n avond met het toeslagendebat kom je nog eens wat tegen. Ik herken toch wel hetgeen de schrijver hier opschrijft, ook in relatie met de omgang rond de corona crisis.
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kijk je bijvoorbeeld naar de Britse mutatie die als reden voor de avondklok wordt aangevoerd dan wordt geschermd met 'Wij willen hier toch geen Londonse toestanden!?'. Gemakshalve wordt vergeten dat die Londonse toestanden die wij hier op TV hebben gezien (rijen ambulances) elke winter in London voorkomen. Ook wordt er niet bij vermeld dat ze daar de lockdown tijdens de drukste periode van het jaar hebben losgelaten.
Signalen vanuit London dat de mutatie toch minder gevaarlijk is en dat er geen mensen zijn geweigerd op de IC's daar worden niet genoemd. Men blijft maar wijzen naar de beelden met de ambulances en verzwijgt de andere zaken.
Het is maar een voorbeeldje maar het is niet zo gek dus dat mensen als Engel een flinke groep volgelingen heeft weten te scoren.
Ja deze heb ik ook vaker gehoord als excuus voor Gommers voor dat fragment. Kijk het zelf maar eens goed na, en let op non verbaal gedrag en zijn toon: dat was geen welbedoeld advies, dat was vrouwen vertellen wat ze (niet) moeten doen.SlaadjeBla schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:52:
[...]
Tuurlijk meende hij dat advies. Hij heeft, medisch gezien, groot gelijk. Zwanger worden betekent een groter risico lopen, doordat je middenrif omhoog wordt geduwd en je daardoor lastiger ademt. Een riciso dat eenvoudig te vermijden is.
Het probleem met hem, en eigenlijk al die artsen die momenteel de dienst uitmaken, is dat ze opstaan en naar bed gaan met het corona-cijfer-dashboard. Ze zijn simpelweg onvoldoende in staat de bredere maatschappelijke context nog te zien.
[ Voor 16% gewijzigd door Stoffa op 19-01-2021 23:14 ]
Die hele avondklok gaat geen moer helpen met het omlaag brengen van besmettingen. Ik fietste net buiten ‘Haarlem’ weetje hoe rustig het al is. Ja enkele Thuisbezorgd fietsers.Yaksa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:53:
[...]
Tja, zowat alle tegenstanders zitten de hele dag voor een beeldscherm hun kritiek te spuien op wazige FB sites en donkere fora. Die hebben geen tijd om een luchtje te scheppen.
Maar serieus: De regering zal toch iets moeten doen, weliswaar daalt het aantal besmettingen licht, maar het gaat bij lange na niet hard genoeg.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Dus Jacco Wallinga ziet het helemaal fout?Sergelwd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:51:
[...]
https://cdn.nos.nl/image/2021/01/19/708425/1536x864a.jpg
Dit kan bijv helemaal niet. De UK variant zou in week 1 al een aandeel van 10% hebben gehad.
Als je dan de lijn volgt hoe die zich in de UK heeft verspreid dan zitten we nu al aan 25%+ en hadden we dit al teruggezien in de dagelijkse cijfers.
Ik weet niet waar jullie de wijsheid vandaan halen, maar ik heb hier nog geen expertise langs zien komen anders dan die vanuit de onderbuik. Ik kan daar met de pet niet bij.
Ik ben toch malle pietje niet!
https://www.nvog.nl/actue...eve-zwangeren-in-nethoss/Tot 6-1-2021 zijn in totaal 4739 meldingen gedaan van zwangeren met een bewezen COVID-19 infectie
...
Van deze binnengekomen casus zijn 3193 vrouwen nog zwanger. Er is één maternale sterfte geweest ten gevolge van covid-19
....
In totaal hebben nu 197 vrouwen antepartum opgenomen geweest en 22 postpartum. Van de vrouwen die opgenomen hebben gelegen, is van 137 vrouwen (63,1%) bekend dat ze zijn opgenomen vanwege klachten passend bij covid-19.
...
Van deze vrouwen hebben 31 een O2 masker gekregen en zijn 10 patiëntes geïntubeerd (geweest), waarvan 6 ook op de buik beademd zijn.
Zwangere vrouwen zijn normaliter jong en vallen buiten de risicogroepen. Er is zelfs een sterfgeval te betreuren. Dat er daarnast noch 137 vrouwen opgenomen zijn geweest waarvan zelfs 10 geïntubeerd geeft toch echt wel aan dat je een hoger risico loopt.
[ Voor 16% gewijzigd door SlaadjeBla op 19-01-2021 22:58 ]
Ik heb Jinek even teruggespoeld. Ik vind z'n toon inderdaad anders maar wat ik normaal gesproken in de media van hem vind ik meestal wel anders. Dat kan deels zijn hoe de clickbait-media het aandikt maar z'n toon is ook wel eens anders geweest in talkshows.GAIAjohan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:49:
[...]
Ik heb met Gommers niet zo'n probleem. Die legt goed uit ipv pure angst zaaien...
Ik heb niet gezien dat ie in Jinek over een 3e golf begon, dat heb ik vanuit de overlevering, maar dat vind ik nog steeds erg voorbarig.
[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 19-01-2021 22:57 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat had je toen nog niet in de gaten? Dat was gewoon het voorbereidende werk. Je kan zoiets niet van de een op de andere dag droppen want dan gaat het volk met de hakken in het zand. Nu hebben we een week lang kunnen wennen aan het idee, constant argumenten in het nieuws. Nu zijn we er "klaar voor".Stoffa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:52:
Wat me ook verbaast is dat amper een week geleden Rutte zei in zijn persconferentie dat een avondklok een optie was, en amper een week later zijn de voorbereidingen in een vergevorderd stadium.
Oftewel, toen het "een optie" was, werden we als maatschappij gewoon voorgekookt, ergo, voor het lapje gehouden.
Dat ze de behoefte/noodzaak voelen om "iets" te doen is nog geen reden om zomaar wat te doen. Dat is een soort paniek reflex die je wel vaker ziet, slechte keuzes goedpraten met het argument dat je iets moet.Yaksa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:53:
[...]
Een avondklok gaat geen probleem oplossen, enkel het draagvlak afbreken en mensen sociaal nog meer beperken / onderdrukken. Een symboolmaatregel om stoer te doen en enige effect is dat mensen nog meer corona kilo's en depressies krijgen.
alles kan off-topic
Echt waar?Metro2002 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:24:
[...]
Sorry maar we zitten momenteel al ruim onder het niveau waar we na de 1e golf versoepelingen kregen.
In mei 2020 toen er versoepeld werd lagen er minder dan 500 mensen in het ziekenhuis.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit patroon zie je sinds het begin van de crisis al constant terugkomen. Het is onderdeel van het politieke spel en het spel wat gespeeld wordt in deze crisis is steeds duidelijker en zichtbaarder.Stoffa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:52:
Wat me ook verbaast is dat amper een week geleden Rutte zei in zijn persconferentie dat een avondklok een optie was, en amper een week later zijn de voorbereidingen in een vergevorderd stadium.
[ Voor 10% gewijzigd door revolution-nl op 19-01-2021 23:02 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Dat zit in de psyche van de mens.
Kijk bij de top-5 meest gelezen artikelen op een nieuwswebsite. Opmerkelijk veel artikelen waar je een beetje bang van wordt. Schietpartij op straat, nieuwe variant corona, dreigende avondklok. Een pokerspeler die slechte kaarten krijgt bedeeld, kijkt ook significant langer naar zijn kaarten.
Als je een propaganda-campagne zou moeten opzetten, dan is angst misschien wel de meest effectieve snaar op op te spelen.
En natuurlijk herhaling. Elke week een half uur op TV om uit te leggen wat eerder die dag in 5 regels te lezen viel. Ook in deze categorie: afwijkende invalshoeken weglaten omdat ze verwarrend en afleidend zouden zijn.
De media coverage vertoont kenmerken van propaganda.
Om me heen ervaar ik steeds meer mensen die hun bedenkingen hebben. Some gaat dat verder dan gezonde kritiek. Er zijn flinke aantallen mensen die de hele pandemie onzin of zwaar overdreven vinden.
Ik vermoed dat er een ”inconvenient truth” effect meespeelt, het zou fijner zijn als de pandemie een hoax was. Maar ik vermoed ook dat mensen iets van “mind control”
ervaren in hoe het corona-nieuws wordt gebracht en daarop afhaken.
Wat is hard genoeg volgens jou?Yaksa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:53:
[...]
Tja, zowat alle tegenstanders zitten de hele dag voor een beeldscherm hun kritiek te spuien op wazige FB sites en donkere fora. Die hebben geen tijd om een luchtje te scheppen.
Dat had ik toen zeker wel in de gaten, maar doordat men nu aangeeft in vergevorderd stadium van voorbereiding te zijn, laten ze zich in dat opzicht ook erg in de kaart kijken. Dat is wel nieuw.sig69 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:58:
[...]
Dat had je toen nog niet in de gaten? Dat was gewoon het voorbereidende werk. Je kan zoiets niet van de een op de andere dag droppen want dan gaat het volk met de hakken in het zand. Nu hebben we een week lang kunnen wennen aan het idee, constant argumenten in het nieuws. Nu zijn we er "klaar voor".
Ik bedoel hoe kun je nou de ene week zeggen dat het een optie is, en in de tweede week zeggen dat je voorbereidingen klaar zijn? Dan onderschat je de burger toch wel heel erg.
[ Voor 12% gewijzigd door Stoffa op 19-01-2021 23:01 ]
Inderdaad:revolution-nl schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:58:
[...]
Dit patroon zie je sinds het begin van de crisis al constant terugkomen.
Dinsdag de 1e: maatregel X gelekt naar media
Rest van de week inmasseren via nieuws en talkshows
Dinsdag de 8e: implementatie maatregel X
Alles stapje voor stapje
Vorig jaar maart was een avondklok er nooit gekomen, omdat dan teveel mensen zich verzetten tegen die extreme verandering.
10 maanden later zijn we ver genoeg gemasseerd
[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 19-01-2021 23:02 ]
Je kunt dit eigenlijk niet goed doen. Laat je het iedereen koud op het dak vallen, dan breekt de pleuris uit. Bereid je de maatschappij er op voor, dan hou je iedereen voor het lapje. Je zult het beleid maar moeten uitdragen.sig69 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:58:
[...]
Dat had je toen nog niet in de gaten? Dat was gewoon het voorbereidende werk
Dit moeten toch de laatste maanden voor Rutte zijn zou je denken. Dit ga je niet lang volhouden.GAIAjohan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:00:
[...]
Inderdaad:
Alles stapje voor stapje
*knip* dit voegt niets toe zo, lees ook het beleid nog eensGAIAjohan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:00:
[...]
Inderdaad:
Alles stapje voor stapje
[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 20-01-2021 08:00 ]
Als je nu lager had willen zitten had je het bijeenkomen van kerst en oudjaar moeten voorkomen. Maar nee, daar hebben ze juist meer ruimte voor gegeven. Niet dat het zoveel uit zou hebben gemaakt, maar nu hebben ze compleet het verkeerde signaal gegeven door het aantal toegestane bezoekers met kerst te verhogen.Yaksa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:53:
[...]
Het valt mij iig alles mee waar we nu staan en hoe erg Kerst enzo meevallen (heeft een verhoging van maar een paar duizend extra besmettingen op dagbasis veroorzaakt)
Het RIVM schatte de UK-variant voor week 1 in op een aandeel van 10-11%The Legend schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:56:
[...]
Dus Jacco Wallinga ziet het helemaal fout?
Ik weet niet waar jullie de wijsheid vandaan halen, maar ik heb hier nog geen expertise langs zien komen anders dan die vanuit de onderbuik. Ik kan daar met de pet niet bij.
Dat ze dan in samenspraak met Wallinga voor 15 Januari onder de 10% beginnen is dan een beetje vreemd.
Waarom niet?CycloneX schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:01:
[...]
Dit moeten toch de laatste maanden voor Rutte zijn zou je denken. Dit ga je niet lang volhouden.
Voorlopig weet hij de bevolking met een onderbezet politie apparaat prima in het gareel te houden.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ja, dus je wil zeggen dat ze onterecht van een te positief startpunt zijn uitgegaan en dat de start van de exponentiële groei dichterbij is dan uit dit modelletje blijktSergelwd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:02:
[...]
Het RIVM schatte de UK-variant voor week 1 in op een aandeel van 10-11%
Dat ze dan in samenspraak met Wallinga voor 15 Januari onder de 10% beginnen is dan een beetje vreemd.k
Of men komt zover dat de bevolking niet meer weet wat ook alweer vrijheid was en het accepteert. Voorbeelden te over uit de geschiedenis.CycloneX schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:01:
[...]
Dit moeten toch de laatste maanden voor Rutte zijn zou je denken. Dit ga je niet lang volhouden.
Ik had hier inderdaad vanmiddag een discussie over met een vriend. Wel of geen avondklok, hoe laat dan? Etc. Je kan het niet 100% goed doen, er worden altijd mensen of sectoren door geraakt. In ben blij dat ik er niet over hoef te beslissen hoor. We zien het morgen wel.SlaadjeBla schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:01:
[...]
Je kunt dit eigenlijk niet goed doen. Laat je het iedereen koud op het dak vallen, dan breekt de pleuris uit. Bereid je de maatschappij er op voor, dan hou je iedereen voor het lapje. Je zult het beleid maar moeten uitdragen.
Goede ontwikkeling wat mij betreft.
RIVM: 'Gezonde kinderen moeten bij thuis-isolatie weg'
De grap is dat dit uit februari 2020 isDe meeste Nederlandse coronapatiënten zitten inmiddels in thuisisolatie. Het hoofd infectiebestrijding van het RIVM, Jaap van Dissel, legt hier uit wat dat betekent, ook voor de gezonde gezinsleden.
[ Voor 4% gewijzigd door Wolly op 19-01-2021 23:07 . Reden: Clue toegevoegd ]
Ik denk dat hij veel verder verspreid is inderdaad, en we de gevolgen van een redelijk aandeel B.1.1.7 prima handelen tot nu toe.The Legend schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:04:
[...]
Ja, dus je wil zeggen dat ze onterecht van een te positief startpunt zijn uitgegaan en dat de start van de exponentiële groei dichterbij is dan uit dit modelletje blijkt
Daar maak ik mij ook zorgen over, vergeet niet dat diverse maatregelen al zijn opgenomen in de wet.GAIAjohan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:04:
[...]
Of men komt zover dat de bevolking niet meer weet wat ook alweer vrijheid was en het accepteert. Voorbeelden te over uit de geschiedenis.
(*knip* geen hkArtwido schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:04:
Als de avondklok er komt, dan zullen er uitzonderingen gelden, bijvoorbeeld voor wie moet werken, een hond moet uitlaten, hulp moet verlenen of wie op weg is van of naar het buitenland. Ook voor calamiteiten zal een uitzonderingen gelden.
Gelukkig want de avondklok zal al om 8 uur ingaan en dat is veel te vroeg voor de laatste ronde met de hond.
[ Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 20-01-2021 08:10 ]
een treffende spreuk
Ik zie na kerst geen enkele stijging in de besmettingen (die zouden tussen 30-12 en 4-1 in de cijfers moeten zitten). Na oudjaar een klein piekje op 7-1 en 8-1 dat net iets hoger is dan de gemiddelde weekpiek van de week ervoor en de week erna. Totaal effect op een land met 200.000 positieve tests per maand is verwaarloosbaar.StM schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:02:
[...]
Als je nu lager had willen zitten had je het bijeenkomen van kerst en oudjaar moeten voorkomen. Maar nee, daar hebben ze juist meer ruimte voor gegeven. Niet dat het zoveel uit zou hebben gemaakt, maar nu hebben ze compleet het verkeerde signaal gegeven door het aantal toegestane bezoekers met kerst te verhogen.
Het valt mij iig alles mee waar we nu staan en hoe erg Kerst enzo meevallen (heeft een verhoging van maar een paar duizend extra besmettingen op dagbasis veroorzaakt)
Hmm, ik meen te herinneren dat in de plotjes die de ruwe data van het rivm op basis van de eerste ziektedag uit elkaar trekken ze weldegelijk te zien zijn. De normale besmettingscijfers niet nee, door de ruis en relatief snelle daling er na.t_captain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:07:
[...]
Ik zie na kerst geen enkele stijging in de besmettingen (die zouden tussen 30-12 en 4-1 in de cijfers moeten zitten). Na oudjaar een klein piekje op 7-1 en 8-1 dat net iets hoger is dan de gemiddelde weekpiek van de week ervoor en de week erna. Totaal effect op een land met 200.000 positieve tests per maand is verwaarloosbaar.
Wat een wantrouwen in onze democratie. Volgens mij kun je nog steeds een partij oprichten, meedoen met verkiezingen en alle wetten aanpassen die je zou willen (zolang je een meerderheid weet te vinden). Daar is niets aan veranderd.CycloneX schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:07:
[...]
Daar maak ik mij ook zorgen over, vergeet niet dat diverse maatregelen al zijn opgenomen in de wet.
Dat zwakke gelul dat mensen weer excuses gaan bedenken. Als je niet achter de maatregel staat, ga dan gewoon lekker een blokje, geniet lekker van de buitenlucht, het merendeel van de tijd zal het gratis zijn, en tja.. het uitje kan een prijskaartje hebben van 95 euro.
[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 20-01-2021 08:11 ]
Als je dat model dus niet bestrijd, is de enige reden dat we het nu ‘prima handelen’, dat het even duurt voordat exponentiële groei gevaarlijk grote aantallen oplevert. De Britse variant moest immers bij 0 beginnen. Dat betekent niet dat die groei voor die tijd niet verontrustend is.Sergelwd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:06:
[...]
Ik denk dat hij veel verder verspreid is inderdaad, en we de gevolgen van een redelijk aandeel B.1.1.7 prima handelen tot nu toe.
Dat je het nu nog niet ziet in de cijfers is precies het gevaar waar Wallinga en co. voor waarschuwen. Maar de reactie hier is dat dat allemaal maar wat geroeptoeter is.
Ik ben heel benieuwd morgen, dit zou ook zomaar nog eens een hele pijnlijke afgang voor Rutte en de Jonge kunnen worden.
Gommers is geen OMT lidik222 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:11:
Gommers is toch ook wel heel kritisch op het nu invoeren van de avondklok bij Jinek vanavond. Interessant ook dat hij als OMT lid aangeeft dat als we enkel de huidige maatregelen vasthouden we volgens de nieuwste modellen met de derde golf niet hoger uitkomen in de ziekenhuizen / ic's dan tijdens de tweede golf. Was de reden van Rutte niet dat zonder avondklok het daar compleet mis zou gaan![]()
Ik ben heel benieuwd morgen, dit zou ook zomaar nog eens een hele pijnlijke afgang voor Rutte en de Jonge kunnen worden.
Ze drukken nu wetgevingen door waar jij en ik geen invloed op hebbenSlaadjeBla schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:10:
[...]
Wat een wantrouwen in onze democratie. Volgens mij kun je nog steeds een partij oprichten, meedoen met verkiezingen en alle wetten aanpassen die je zou willen (zolang je een meerderheid weet te vinden). Daar is niets aan veranderd.
Dat de R onder de 0.5 ligt en niet zoals nu al wekenlang met heel weinig marge rond de 1 blijft schommelen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Alsof je anders wel directe invloed hebt in een parlementaire democratie?CycloneX schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:12:
[...]
Ze drukken nu wetgevingen door waar jij en ik geen invloed op hebben
Eens, misschien is dit dan het moment dat ze hun hand overspelen.ik222 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:11:
Gommers is toch ook wel heel kritisch op het nu invoeren van de avondklok bij Jinek vanavond. Interessant ook dat hij als OMT lid aangeeft dat als we enkel de huidige maatregelen vasthouden we volgens de nieuwste modellen met de derde golf niet hoger uitkomen in de ziekenhuizen / ic's dan tijdens de tweede golf. Was de reden van Rutte niet dat zonder avondklok het daar compleet mis zou gaan![]()
Deze pieken?t_captain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:07:
[...]
Ik zie na kerst geen enkele stijging in de besmettingen (die zouden tussen 30-12 en 4-1 in de cijfers moeten zitten). Na oudjaar een klein piekje op 7-1 en 8-1 dat net iets hoger is dan de gemiddelde weekpiek van de week ervoor en de week erna. Totaal effect op een land met 200.000 positieve tests per maand is verwaarloosbaar.
[Afbeelding]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat zou top zijn maar is compleet onrealistisch, zeker midden in de winter.Yaksa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:13:
[...]
Dat de R onder de 0.5 ligt en niet zoals nu al wekenlang met heel weinig marge rond de 1 blijft schommelen.
700 man op de IC met Corona alleen. En al maanden. Nog een paar maanden winter de boeg en een besmettelijkere mutatie met voet aan de grond. Vorig jaar hebben we gewoon geluk gehad dat het pas in Maart echt exponentieel begon te groeien. Net einde winter.GAIAjohan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:00:
[...]
Inderdaad:
Alles stapje voor stapje :re
Vorig jaar maart was een avondklok er nooit gekomen, omdat dan teveel mensen zich verzetten tegen die extreme verandering.
10 maanden later zijn we ver genoeg gemasseerd
We moeten volhouden tot midden lente, hopelijk verloopt de vaccinatie volgens plan dan zijn we er tegen de herfst misschien wel van af.
een treffende spreuk
Zou ik geweldig vinden, maar vrees dat het ijdele hoop is: Rutte heeft waarschijnlijk achter de schermen zich al verzekerd van de nodige steun, en drukt daarom nu door.ik222 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:11:
Alleen is die groei dus al voor week 1 begonnen omdat hij die week ervoor 5% wasThe Legend schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:11:
[...]
Als je dat model dus niet bestrijd, is de enige reden dat we het nu ‘prima handelen’, dat het even duurt voordat exponentiële groei gevaarlijk grote aantallen oplevert. De Britse variant moest immers bij 0 beginnen. Dat betekent niet dat die groei voor die tijd niet verontrustend is.
Dat je het nu nog niet ziet in de cijfers is precies het gevaar waar Wallinga en co. voor waarschuwen. Maar de reactie hier is dat dat allemaal maar wat geroeptoeter is.
Zodoende en kijkend naar hoe snel dit in de UK ging zou ik denken dat hij nu op 30-60% zit.
En dan zou je bij de positieve testen van vandaag al de stuwende werking van de 10-30% van vorige week/weken moeten zien
Ik gun het ze niet, aangezien ik heel veel stappen die ze gezet hebben de goede vind, en ook de moeite en inzet serieus waardeer, maar tegelijk hoop ik het wel, aangezien dit de 2e maatregel is waar ik absoluut niet achter kan staan.ik222 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:11:
Welnee, let maar op, VVD is na de verkiezingen gewoon weer de grootste. Het CDA loopt misschien een deukje op, maar ook dat zal wel meevallen.revolution-nl schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:13:
[...]
Eens, misschien is dit dan het moment dat ze hun hand overspelen.
Wat zijn de (serieuze) alternatieven? Maar goed, dit is meer voor het politiek topic
Volgens mij heb ik dat nog nooit gehad.CycloneX schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:12:
[...]
Ze drukken nu wetgevingen door waar jij en ik geen invloed op hebben
Het is nog steeds geen USSR of Nazi Duitsland hier.
Wel altijd kritisch blijven daar ben ik het wel mee eens
Zijn mensen echt zo dom? Als je in een thuisbezorgd jas over straat loopt (dus zonder fiets of scooter) dan snapt iedereen wel wat je aan het doen bent.
[ Voor 35% gewijzigd door sig69 op 19-01-2021 23:24 ]
Tja grote kans dat ik ook weer VVD stem, er is simpelweg geen serieus alternatief op rechts. Maar dat neemt niet weg dat ik het grondig oneens ben met de corona aanpak de laatste maanden, dat is een liberale partij als de VVD onwaardig. En we deden het zo goed in het voorjaar, echt oprecht zonde.dr.lowtune schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:19:
[...]
Welnee, let maar op, VVD is na de verkiezingen gewoon weer de grootste. Het CDA loopt misschien een deukje op, maar ook dat zal wel meevallen.
Wat zijn de (serieuze) alternatieven? Maar goed, dit is meer voor het politiek topic
Ik hoop heel erg dat op de een of andere manier er een keer een lijn getrokken wordt, tot hier en niet verder.
[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 19-01-2021 23:25 ]
Dat is hij wel, geen vast lid maar zeker lid. Zo betiteld hij zichzelf ook.
Hij zei net duidelijk geen lid te zijn. Hij geeft ze wel advies.AchtungYall schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:25:
[...]
Dat is hij wel, geen vast lid maar zeker lid. Zo betiteld hij zichzelf ook.
Tevens staat hij niet als lid gemeld op de website van de overheid. Wel als adviseur
[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 19-01-2021 23:28 ]
De avondklok wordt op basis van de Wet bijzonder bevoegdheden burgerlijk gezag (Wbbbg) gedaan. Die kan dus eenzijdig door het kabinet ingezet worden, de kamer hoeft daar niets meer van te vinden. Als je het zo bekijkt is er weinig afgang, als het moet dan komt het er wel.ik222 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:11:
Of het handig is om de kamer te schofferen? Dat is een tweede. Mogelijk vinden ze een voorzichtige meerderheid (GroenLinks en PvdA lijken op te warmen voor het idee) en heel cynisch gedacht een demissionair kabinet kan je geen motie van wantrouwen tegen indienen. Ze zijn immers al afgetreden, dus nog een keertje kan niet. Hooguit kan je een bewindspersoon wegsturen als kamer (zie Hirsh Ballin met de IRT affaire), maar dat is het zo'n beetje.
De coronaspoedwet bevat ook mogelijkheden om maatregelen per direct in te voeren en pas achteraf aan het parlement voor te leggen. Dat kan als de nood hoog is en of dat zo is moet De Jonge voor zichzelf bepalen. Ik denk dat daarop geduid wordt. Het is nogal een lelijk systeem en zolang de coalitie genoeg samenwerkt is de kans klein dat de oppositie een ministeriële regeling van tafel krijgt.Mektheb schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:19:
Volgens mij heb ik dat nog nooit gehad.
ik222 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:23:
Tja grote kans dat ik ook weer VVD stem, er is simpelweg geen serieus alternatief op rechts. Maar dat neemt niet weg dat ik het grondig oneens ben met de corona aanpak de laatste maanden, dat is een liberale partij als de VVD onwaardig.
Als VVD stemmer ben ik ook teleurgesteld geraakt zoals ze momenteel werken. Ik zie ook weinig alternatieven, met partijen als PVV en FvD wil ik niets van doen hebben. Het zal in maart vermoedelijk met pijn in het hart worden dat ik op de VVD stem.
Mijn kinderen zijn uit huis. Woonden ze nog thuis, kon van Dissel het vergeten dat mijn kinderen het huis uit gingen. Ik denk dat velen er net zo over denken. https://www.rtlnieuws.nl/...en-bij-thuis-isolatie-weg
Dat heb je verkeerd gehoord, bij Jinek gaf hij aan OMT lid te zijn. Al mijn Google acties bevestigen dit ook.GAIAjohan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:28:
[...]
Hij zei net duidelijk geen lid te zijn. Hij geeft ze wel advies.
Tevens staat hij niet als lid gemeld op de website van de overheid. Wel als adviseur
En dit snap ik dus echt niet. Na toeslagenaffaires, corona beleid, vrijwel elke misdragende politicus is een vvd'er die zich daarna niks herinnert.ik222 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:23:
[...]
Tja grote kans dat ik ook weer VVD stem, er is simpelweg geen serieus alternatief op rechts. Maar dat neemt niet weg dat ik het grondig oneens ben met de corona aanpak de laatste maanden, dat is een liberale partij als de VVD onwaardig. En we deden het zo goed in het voorjaar, echt oprecht zonde.
Ik hoop heel erg dat op de een of andere manier er een keer een lijn getrokken wordt, tot hier en niet verder.
Pvv is een stem op de VVD, zie stemgedrag in de kamer. Ik denk dat ik maar even een uitstapje maak naar D66.
Ondanks dat je baas in eigen buik bent, of althans je wederhelft dan, mag hij op zich toch wel een argument aandragen om te overdenken om het toch uit te stellen ?Stoffa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:50:
[...]
Toen die kerel vrouwen ging vertellen de komende drie maanden maar even niet zwanger te worden heb ik hem al afgeschreven. Totaal het spoor bijster deze man. Iets met baas in eigen buik enzo.
Een deel van wat bij de eerste golf lekker van bil is gegaan, heeft nu de kersverse opa en oma en wellicht ook de rest van de familie en vrienden nog regelmatig over de vloer, want er mag niets gemist worden van de kleine spruit. En ook als een van beide zeiden dat dan liever niet heeft kan er als nog wat druk worden uitgeoefend. Maar ik gok dat daar (voor/)op het moment supreme toen niet zo over nagedacht is.
Ik zie dan ook niet in wat er zo mis mee is. Terug krabbelen zal dan ook wel voor pais en de lieve vree zijn geweest omdat er ook nog wel andere dingen die hij nog iets belangrijker vindt om over het voetlicht te brengen.En ja, daarna is hij terug gekrabbeld, maar hij zei (en meende het wel).
Net als bij OP1 ipv dat ze Pieter Broertjes (die nog niet overtuigd is) tegenover Ernst Kuipers zetten, zit daar Wouter Kolff die vorige week al voor een avondklok was. Blijkbaar is er geen ruimte voor een open debat.Ankona schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:48:
[...]
Het is nog frappanter dat de piek in december qua besmettingen ligt voor het moment van het ingaan van de harde lockdown. Terwijl het effect van extra maatregelen tijd nodig heeft.t_captain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:15:
Dat zal se grafiek wel wezen. De piek van “eerste ziektedag” was al vóór kerst.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Nee? Jij snapt niet dat vrouwen vertellen niet zwanger te worden extreem grensoverschrijdend is? Daar heeft die kerel natuurlijk echt nul komma niets noppes nada over te zeggen.gekkie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:31:
[...]
Ondanks dat je baas in eigen buik bent, of althans je wederhelft dan, mag hij op zich toch wel een argument aandragen om te overdenken om het toch uit te stellen ?
Een deel van wat bij de eerste golf lekker van bil is gegaan, heeft nu de kersverse opa en oma en wellicht ook de rest van de familie en vrienden nog regelmatig over de vloer, want er mag niets gemist worden van de kleine spruit. En ook als een van beide zeiden dat dan liever niet heeft kan er als nog wat druk worden uitgeoefend. Maar ik gok dat daar (voor/)op het moment supreme toen niet zo over nagedacht is.
[...]
Ik zie dan ook niet in wat er zo mis mee is. Terug krabbelen zal dan ook wel voor pais en de lieve vree zijn geweest omdat er ook nog wel andere dingen die hij nog iets belangrijker vindt om over het voetlicht te brengen.
En tuurlijk: vrouwen bewust maken van de risico's, en ze de keuze zelf laten is totaal iets anders dan met een smalend gezicht zeggen "Beter maar even niet zwanger worden de komende drie maanden, dames.".
En echt wtf die opmerking van je dat mensen even lekker van bil zijn gegaan in de eerste golf en nu opa en oma over de vloer hebben. Dat is echt het ultieme privé kerel, daar heb je je tengels als Gommers zijnde te alle tijden van af te houden.
[ Voor 16% gewijzigd door Stoffa op 19-01-2021 23:36 ]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omtAchtungYall schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:31:
[...]
Dat heb je verkeerd gehoord, bij Jinek gaf hij aan OMT lid te zijn. Al mijn Google acties bevestigen dit ook.
Hij is vast expert, geen lid.
Lokaal dan, met reizen naar andere delen van de wereld (nog niet geheel ingeënte) kan het nog wel eens verstandig zijn om daar wel controles op te houden.pro_6or schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:15:
We moeten volhouden tot midden lente, hopelijk verloopt de vaccinatie volgens plan dan zijn we er tegen de herfst misschien wel van af.
Vaste experts valt onder het kopje OMT Leden.GAIAjohan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:34:
[...]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt
Hij is vast expert, geen lid.
Daarnaast wordt hij dus altijd uitgenodigd, potato potato
Een paar minuten aan beeldmateriaal, maar het roept al zoveel vragen op bij mij. De gezinsleden van de besmette persoon moeten/mogen (?) uit huis mits ze negatief testen. Echter blijft een PCR test een momentopname. Die gezinsleden kunnen alsnog ziek worden. Tevens vraag ik mij af wie regelt en betaald die opvang en waar? Genoeg leegstaande hotels, maar moet je als gezin zelf de kosten dragen? Als de ouders ziek zijn, maar de jonge kinderen niet wat doen ze dan?kobus71 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:29:
Van Dissel is totaal de weg kwijt. Kinderen scheiden van de ouders als de ouders in thuis isolatie moeten.
Mijn kinderen zijn uit huis. Woonden ze nog thuis, kon van Dissel het vergeten dat mijn kinderen het huis uit gingen. Ik denk dat velen er net zo over denken. https://www.rtlnieuws.nl/...en-bij-thuis-isolatie-weg
Dit is erg ondoordacht om zo de wereld in te slingeren.
Edit: filmpje was uit februari 202. Never mind.
Net met als met die vox pop stukjes denk ik dat er een neiging is tot sociaal gewenste antwoorden. Zodra je tegen het coronabeleid (of een aspect daarvan) in gaat wordt je gelijk tot vriend van Willem Engel bestempeld. Maakt dan niet uit hoe serieus je argumenten zijn.Laguna schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:32:
Blijkbaar is er geen ruimte voor een open debat.
Realiseer je je dat dat filmpje van eind februari vorig jaar is?kobus71 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:29:
Van Dissel is totaal de weg kwijt. Kinderen scheiden van de ouders als de ouders in thuis isolatie moeten.
Ik heb geen zin om een sig te maken.
Als we China volgen in maatregelen dan wil ik ook waar voor mijn geld, Sowieso zijn helicopters en drones natuurlijk een perfect middel om snel mogeljke overtredingen op te sporen van de avondklok.
Hij kan prima iets adviseren en beredeneren. Wat jij daar vervolgens mee doet is aan jou.Stoffa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:33:
Nee? Jij snapt niet dat vrouwen vertellen niet zwanger te worden extreem grensoverschrijdend is? Daar heeft die kerel natuurlijk echt nul komma niets noppes nada over te zeggen.
Ik zie niet in wat daar grensoverschrijdend aan is, laat staan extreem grensoverschrijdend, het is geen verplichting, alleen een "denk er nog eens over na".
Ik heb zo niet op het netvlies staan dat dit zo smalend gezegd is. Dat is dan namelijk niet handig, aangezien ik er dus best redenaties achter kan zien die best steekhoudend kunnen zijn.En tuurlijk: vrouwen bewust maken van de risico's, en ze de keuze zelf laten is totaal iets anders dan met een smalend gezicht zeggen "Beter maar even niet zwanger worden de komende drie maanden, dames.".
Misschien hadden we toen al de clue moeten zien dat het OMT niet alles op een rijtje heeft.Thekk schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:38:
[...]
Realiseer je je dat dat filmpje van eind februari vorig jaar is?
29 februari 2020 17:10kobus71 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:29:
edit: spuit 11
Ik heb net al gereageerd op dat het slechts goedbedoeld advies zou zijn, ga me daarin niet herhalen verder.gekkie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:40:
[...]
Hij kan prima iets adviseren en beredeneren. Wat jij daar vervolgens mee doet is aan jou.
Ik zie niet in wat daar grensoverschrijdend aan is, laat staan extreem grensoverschrijdend, het is geen verplichting, alleen een "denk er nog eens over na".
[...]
Ik heb zo niet op het netvlies staan dat dit zo smalend gezegd is. Dat is dan namelijk niet handig, aangezien ik er dus best redenaties achter kan zien die best steekhoudend kunnen zijn.
Impliceren dat vrouwen niet solidair zijn door nu zwanger te worden is imo echt van de pot gerukt. En dat is precies wat Dhr Gommers in dat fragment deed.
[ Voor 10% gewijzigd door Stoffa op 19-01-2021 23:42 ]
Het is uitermate onhandig geweest van hem om dit te zeggen. Laten we maar zeggen dat Gommers niet gewend is om een BN-er te zijn.Stoffa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:41:
Ik heb net al gereageerd op dat het slechts goedbedoeld advies zou zijn, ga me daarin niet herhalen verder.
Impliceren dat vrouwen niet solidair zijn door nu zwanger te worden is imo echt van de pot gerukt.
Is dat niet met alles? Alles is zo vreselijk binair tegenwoordig. Je bent voor of tegen, goed of slecht, je hebt verstand of bent een wappie, 0 of 1. Als je pleit voor een middenweg dan word je door sommigen al direct bestempeld als van alles en nog wat.CMD-Snake schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:36:
Net met als met die vox pop stukjes denk ik dat er een neiging is tot sociaal gewenste antwoorden. Zodra je tegen het coronabeleid (of een aspect daarvan) in gaat wordt je gelijk tot vriend van Willem Engel bestempeld. Maakt dan niet uit hoe serieus je argumenten zijn.
Alleen al het idee dat dit bij die man in z'n hoofd om gaat is te idioot voor woorden. Om vervolgens vrouwen (en ook hun mannen) te adviseren dat er beter even gewacht kan worden met een kindje... Kom op zeg.gekkie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:40:
[...]
Hij kan prima iets adviseren en beredeneren. Wat jij daar vervolgens mee doet is aan jou.
Dan mogen mijn vriendin en ik (één huishouden) dus niet meer op bezoek bij mijn ouders of schoonouders?CMD-Snake schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:43:
Bronnen van RTL nieuws hebben de voorstellen van het kabinet gezien. De avondklok tijden zouden nu 20.30 tot 4.30 worden in plaats van 20.00 tot 4.00. Dat het aantal bezoekers thuis tot één wordt teruggebracht is ook vrijwel zeker volgens RTL Nieuws. De avondklok zou duren tot 9 februari, net als alle andere maatregelen. Er staat niet bij of de avondklok mee schuift als daar nog een stukje aan geplakt wordt.
[ Voor 26% gewijzigd door SomerenV op 19-01-2021 23:47 ]
Was laatst ook een onderzoek naar dat mensen in hem het meeste vertrouwen hebben.
SomerenV schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:43:
[...]
Alleen al het idee dat dit bij die man in z'n hoofd om gaat is te idioot voor woorden. Om vervolgens vrouwen (en ook hun mannen) te adviseren dat er beter even gewacht kan worden met een kindje... Kom op zeg.
https://www.nvog.nl/actue...eve-zwangeren-in-nethoss/Tot 6-1-2021 zijn in totaal 4739 meldingen gedaan van zwangeren met een bewezen COVID-19 infectie
...
Van deze binnengekomen casus zijn 3193 vrouwen nog zwanger. Er is één maternale sterfte geweest ten gevolge van covid-19
....
In totaal hebben nu 197 vrouwen antepartum opgenomen geweest en 22 postpartum. Van de vrouwen die opgenomen hebben gelegen, is van 137 vrouwen (63,1%) bekend dat ze zijn opgenomen vanwege klachten passend bij covid-19.
...
Van deze vrouwen hebben 31 een O2 masker gekregen en zijn 10 patiëntes geïntubeerd (geweest), waarvan 6 ook op de buik beademd zijn.
Zwangere vrouwen zijn normaliter jong en vallen buiten de risicogroepen. Er is zelfs een sterfgeval te betreuren. Dat er daarnast noch 137 vrouwen opgenomen zijn geweest waarvan zelfs 10 geïntubeerd geeft toch echt wel aan dat je een hoger risico loopt.
3% is dus opgenomen (geweest). Mijn gok is dat heel veel vrouwen dat risico prima aanvaardbaar vinden. Bovendien plan je een zwangerschap niet echt. Als ik om me heen kijk dan is een stel op een gegeven moment 'klaar' voor een kindje. Wat er daarna gebeurt zien ze wel. Sommigen zijn binnen een paar weken zwanger, anderen binnen een paar maanden en weer anderen na een jaar ofzo pas.SlaadjeBla schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:45:
[...]
[...]
https://www.nvog.nl/actue...eve-zwangeren-in-nethoss/
Tsja als ik voor elk advies wat me niet aanstaat dezelfde krachttermen zou gebruiken zou ik denk ik snel een forum ban hebben hier. Je kunt het ook naast je neer leggen en op de meid duiken.Stoffa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:41:
[...]
Ik heb net al gereageerd op dat het slechts goedbedoeld advies zou zijn, ga me daarin niet herhalen verder.
Impliceren dat vrouwen niet solidair zijn door nu zwanger te worden is imo echt van de pot gerukt. En dat is precies wat Dhr Gommers in dat fragment deed.
Hoe Gommers omging met Famke Louise destijds vond ik zeer te prijzen. De rest van de tafelgasten gingen los, maar hij bleef redelijk en probeerde een serieus gesprek met haar te voeren.ik222 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:44:
Wat hij ook is, ik vind Gommers echt een verademing die altijd realistisch en oprecht zegt wat hij denkt. En ja dan denkt hij wel eens onvoldoende na voordat hij met de beste bedoelingen wat roept waarmee hij compleet onbedoeld weer wat mensen op de iets te lange teentjes trapt maar so what. Hij is eigenlijk de enige van al die experts op televisie in wie ik echt vertrouwen heb.
Was laatst ook een onderzoek naar dat mensen in hem het meeste vertrouwen hebben.
De opmerking over zwanger worden in coronatijd vond ik ook ongepast en onhandig, maar zoals ik zei laten we het daar maar op houden. Hij zal ook geen kwaad in de zin hebben gehad. Gommers moet wennen dat hij als BN-er al ze woorden voorzichtig moet uitzoeken.
Coen Teulings heeft ook al aangegeven dat de Volkskrant hem heeft meegedeeld dat er geen ruimte is voor zijn stuk (dat hij samen met Barbara Baarsma heeft opgesteld) in de krant vanwege redactionele keuzes. Echt waanzinnig dat een van de grootste, zo niet dé grootste krant dit beleid voert en dit ook nog eens en publique erkent. Op1 en de Volkskrant symboliseren hetgeen er op journalistiek vlak ontbreekt maar juist zo nodig is in deze crisis.Laguna schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:32:
[...]
Net als bij OP1 ipv dat ze Pieter Broertjes (die nog niet overtuigd is) tegenover Ernst Kuipers zetten, zit daar Wouter Kolff die vorige week al voor een avondklok was. Blijkbaar is er geen ruimte voor een open debat.
[...]
Het is nog frappanter dat de piek in december qua besmettingen ligt voor het moment van het ingaan van de harde lockdown. Terwijl het effect van extra maatregelen tijd nodig heeft.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Dat zou je kunnen doen.gekkie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:50:
[...]
Tsja als ik voor elk advies wat me niet aanstaat dezelfde krachttermen zou gebruiken zou ik denk ik snel een forum ban hebben hier. Je kunt het ook naast je neer leggen en op de meid duiken.
Wat je ook zou kunnen doen, is je realiseren dat als Gommers van mening is dat zelfs zwangerschappen nu even niet meer kunnen, hij waarschijnlijk "iets" te ver is doorgeschoven in zijn focus op zijn coronadashboard.
Dat zou je ook kunnen doen.
Waarom is dit onhandig? Hij zit daar om zijn kennis en inzichten te delen.CMD-Snake schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:43:
Het is uitermate onhandig geweest van hem om dit te zeggen. Laten we maar zeggen dat Gommers niet gewend is om een BN-er te zijn.
Wel een interessante combi zo in één postSomerenV schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:43:
Is dat niet met alles? Alles is zo vreselijk binair tegenwoordig. Je bent voor of tegen, goed of slecht, je hebt verstand of bent een wappie, 0 of 1. Als je pleit voor een middenweg dan word je door sommigen al direct bestempeld als van alles en nog wat.
[...]
Alleen al het idee dat dit bij die man in z'n hoofd om gaat is te idioot voor woorden.
Dat ben ik helemaal met je eens en wij zouden het niet anders doen. Maar medisch gezien is dit gewoon een goed advies geweest.SomerenV schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:49:
[...]
3% is dus opgenomen (geweest). Mijn gok is dat heel veel vrouwen dat risico prima aanvaardbaar vinden. Bovendien plan je een zwangerschap niet echt.
Omdat?
Niet helemaal mee eens. Als er onder zwangere vrouwen nou een flinke sterfte te zien was in de statistieken dan had ik je misschien nog gelijk gegeven, maar je loopt niet meer dan een iets hoger risico. Er zijn ook geen aanwijzingen dat het kind extra risico zou lopen (miskraam of afwijking).SlaadjeBla schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 23:55:
[...]
Dat ben ik helemaal met je eens en wij zouden het niet anders doen. Maar medisch gezien is dit gewoon een goed advies geweest.
[ Voor 60% gewijzigd door SomerenV op 20-01-2021 00:00 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid
Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man
Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!
Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2