Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:34:
[...]
En dat soort dingen vind ik dan dus weer héél toevallig, juist nu we werkende vaccins hebben en groepsimmuniteit als stipje op de horizon zien, krijgen we berichten dat de vaccins slechter werken tegen een nieuwe variant en dat er spontaan herbesmettingen opduiken waardoor groepsimmuniteit straks ook niet meer doorgaat?
Misschien is het gewoon belabberde timing geweest omdat we veel te lang bezig waren met reageren natuurlijk, maar dit vind ik wel bijna verdacht toevallig. Niet het opduiken van die varianten op zich, maar wel het moment van berichtgeving.
Het is de rode draad van deze crisis, de finishlijn wordt steeds verlegt door nieuwe elementen die zich aandoen.
Als je kijkt naar de harde cijfers in relatie tot de maatregelen dan ben ik het spoor enigszins bijster en heb ik weinig vertrouwen richting de toekomst, eerdere woorden van diverse leiders dat het oude normaal tot het verleden behoort en niet meer terugkomt lijken steeds aannemelijker te worden. Ik weet nog goed dat ik vorig jaar dacht "waar hebben deze mensen het over, is het niet wat voorbarig om dit al zo stellig te verkondigen" bijna een jaar later lijkt het oude normaal verder weg dan ooit te voren en zakken we steeds verder weg in het nieuwe normaal.
fm77 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 22:20:
[...]
Verdeeldheid zaaien lijkt wel iets hips tegenwoordig... En blijkbaar werkt het (niet alleen hier)....
Het is al gelukt om een groot deel van de weldenkende mensen te laten denken dat onze regering een complot tegen ons aan het uitwerken is. Met hulp van de MSM natuurlijk....
Ja want de zittende macht heeft zich in de geschiedenis nooit (heimelijk) tegen de bevolking gekeerd, de geschiedenis van de mens is rozengeur en maneschijn
Enerzijds moeten we kritische vragen blijven stellen naar de controlerende macht en de zittende macht, anderzijds moeten er ook vertrouwen zijn.
Naast zwart en wit is er ook nog zoiets grijs.. onderhand is er geen fatsoenlijk gesprek meer met mensen voeren, iedereen lijkt wel ingegraven te zitten.
[
Voor 47% gewijzigd door
revolution-nl op 19-01-2021 22:55
]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler