This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Het eerste deel sla ik maar even over.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:56:
[...]
en nog even de bonusvraag: wat dragen mensen die 's avonds even in hun uppie naar buiten gaan bij aan besmettingen?
Maar heb je serieus het idee dat een avondklok ingesteld is voor mensen die in hun eentje (of samen) naar buiten gaan, of zal er misschien wel iets meer achter zitten?
Dat hoeft trouwens niet eens kunstmatig, ook als je gewoon niet zo heet stookt gaat dat vanzelf. Het is hier nu ook 60% bij 16 graden. Hoe koeler in huis hoe hoger de vochtigheid (dat het in de winter droog is in huis komt juist door het stoken, hoe warmer je de lucht maakt hoe meer het percentage zakt)Yaksa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:55:
In de Gelderlander een interessant stuk over twee wetenschappers die een sterke overeenkomst hebben gevonden tussen het toenemen van het aantal besmettingen en de lage luchtvochtigheid in gesloten ruimtes. Zij stellen dat (in periodes dat de luchtvochtigheid binnen laag is, in koude periodes dus) besmettingen lager zouden kunnen worden wanneer de luchtvochtigheid binnen kunstmatig verhoogd zou worden tussen de 40 - 60%.
Bron:
Het was meer uit noodzaak dat het hier zo koud (heb geen verwarming, alleen wat bijzetkachels) maar goed om te weten als ik iemand over de vloer heb. Wat trouwens sinds Maart niet gebeurd is maargoed..
En dat is gewoonweg niet waar. Ze hebben nu een geschatte R met een immense onzekerheidsfactor. Pas als je de R van weken geleden gaat bekijken komt je op een onzekere waarvan je kunt stellen dat je de R 'weet'.Adlermann schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:10:
Die weet je dus redelijk nauwkeurig dus wel. Je hebt de verdringingscijfers, je hebt de besmettelijkheidscijfers (die 30%, die redelijk accuraat is nu). Dan ku nje gewoon de R redelijk nauwkeurig berekenen. Of het nu 1.25 is of 1.35. Ok er zit wat marge. Simpele wiskunde, onderbouwd door fundamenteel onderzoek en empirisch onderzoek.
Extrapoleren is ook gewoon wetenschap, even flauw gezegd. Zonder extrapolatie kun je ook nooit externe validiteit aantonen. Laat dat nu vrij belangrijk zijn
Op basis van die schatting stellen dat de huidige lockdown niet afdoende is vind ik te weinig onderbouwd. Dat is niet meer dan een risico wat (overigens terecht) gevreesd wordt, maar geen feit.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Roept die gekke opiniepeiler dat al niet een tijdje?Yaksa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:55:
In de Gelderlander een interessant stuk over twee wetenschappers die een sterke overeenkomst hebben gevonden tussen het toenemen van het aantal besmettingen en de lage luchtvochtigheid in gesloten ruimtes. Zij stellen dat (in periodes dat de luchtvochtigheid binnen laag is, in koude periodes dus) besmettingen lager zouden kunnen worden wanneer de luchtvochtigheid binnen kunstmatig verhoogd zou worden tussen de 40 - 60%.
Bron:
link -> 5 pagina's eerste artikelen al in maart vorig jaar
[ Voor 6% gewijzigd door jip_86 op 19-01-2021 19:07 ]
Die 40-60% luchtvochtigheid is toch vrij standaard voor binnenruimtes ?Yaksa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:55:
Bron:
In de winter zit hij rond de 40 en in de zomer kan die makkelijker hoger worden inderdaad. Tenminste, zo is het in ons huis met WTW ventilatie.
Is dit in veel panden zoveel lager op dit moment dan ?
Verwijderd
het eerste deel had ik ook graag overgeslagen, had ik ook gedaan als die ongefundeerde generaliserende onzin er niet gestaan had.fm77 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:00:
[...]
Het eerste deel sla ik maar even over.
Maar heb je serieus het idee dat een avondklok ingesteld is voor mensen die in hun eentje (of samen) naar buiten gaan, of zal er misschien wel iets meer achter zitten?
dat het niet het doel is begrijp ik. daarnaast ben ik van mening dat het doel bereikt zou moeten worden met andere maatregelen dan een avondklok. Deze belast een aanzienlijk deel van de brave burgers die tot nu toe volgzaam zijn met een regel die hen verbiedt om volledig veilige dingen te doen zoals het in hun uppie aanwezig zijn in de buitenruimte.
Ik woon in een appartementencomplex waar de luchtvochtigheid in de winter tot wel 20% kan zakken. Daarom heb ik een luchtbevochtiger aangeschaft, 5 jaar geleden al. Misschien dat de luchtvochtigheid in vrijstaande of rijtjeswoningen wat hoger is, maar appartementengebouwen, kantoren en flats nemen meestal de luchtvochtigheid van buiten aan.Plenkske schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:04:
[...]
Die 40-60% luchtvochtigheid is toch vrij standaard voor binnenruimtes ?
In de winter zit hij rond de 40 en in de zomer kan die makkelijker hoger worden inderdaad. Tenminste, zo is het in ons huis met WTW ventilatie.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Hoezo sla je het eerste deel even over? Dat eerste deel is juist het belangrijkste voor, pak hem beet, 95% van de Nederlanders. En die andere 5% heeft er toch schijt aanfm77 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:00:
[...]
Het eerste deel sla ik maar even over.
Vaak bu'j te bang!
In theorie zou je moeten kunnen zeggen dat mensen die in hun eentje sport beoefenen dat ook mogen (zie de UK, waar dit mag). Het probleem daarbij is dat je niet altijd aan iemands neus kunt zien of hij sport aan het beoefenen is, zeker niet als het om wandelen gaat. Een hardloper of wielrenner in top-to-bottom lycra zal niet zo snel op weg naar een huisbezoekje zijn (al kun je het niet uitsluiten), maar de randgevallen zijn lastig.t_captain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:01:
Is de maatregel dan wel specifiek genoeg?
Binnenkort alleen nog maar feestjes met hijgende mensen
Dat snap ik met die temperatuurGekkePrutser schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:01:
[...]
Het is hier nu ook 60% bij 16 graden.
.......
maar goed om te weten als ik iemand over de vloer heb. Wat trouwens sinds Maart niet gebeurd is maargoed..
Een groot deel van de mensen kan ook gewoon op een normale manier winkelen. Toch zijn de winkels dicht nu.Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:05:
[...]
dat het niet het doel is begrijp ik. daarnaast ben ik van mening dat het doel bereikt zou moeten worden met andere maatregelen dan een avondklok. Deze belast een aanzienlijk deel van de brave burgers die tot nu toe volgzaam zijn met een regel die hen verbiedt om volledig veilige dingen te doen zoals het in hun uppie aanwezig zijn in de buitenruimte.
Soms is het risico van die kleine groep te groot. Voordeel van de avondklok is ook dat de handhaving nu ook meteen kan zien wie diegene zijn die zich niet braaf aan de regels houden.
Nou nee, er is nog geen enkel bewijs, alleen extrapolatie. Zie gambieter in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus" Grote korrel zout tot er onderzoek naar is gedaan.Drardollan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:20:
https://businessam.be/pfi...overdracht-coronavirus-2/
Zo, die (zinloze) discussie kan ook in de plomp.
Persoonlijk vind ik de berichtgeving onverantwoordelijk, de kop is een heel slechte weergave van wat er gezegd is maar is wat er vooral gelezen zal worden.
[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 19-01-2021 19:19 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ah oké, duidelijk.Yaksa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:08:
[...]
Ik woon in een appartementencomplex waar de luchtvochtigheid in de winter tot wel 20% kan zakken. Daarom heb ik een luchtbevochtiger aangeschaft, 5 jaar geleden al. Misschien dat de luchtvochtigheid in vrijstaande of rijtjeswoningen wat hoger is, maar appartementengebouwen, kantoren en flats nemen meestal de luchtvochtigheid van buiten aan.
Luchtvochtigheid van buiten klopt echter niet, die is op dit moment namelijk 91% en die is de hele "winter" al zo rond de 90% . Juist met warm weer buiten wordt die hier in Nederland wat lager, anders zou het net zo benauwd zijn als bv. in HongKong. En dat is nog even andere koek dan als men het hier "benauwd" vind.
Buiten wel, binnen is anders.Plenkske schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:04:
[...]
Die 40-60% luchtvochtigheid is toch vrij standaard voor binnenruimtes ?
Je neemt een M3 (of welk volume dan ook) aan buitenlucht met een RV van 80%.)
Dit blaas je door je WTW naar binnen. Hoe warmer de lucht, hoe meer vocht deze kan opnemen en dat is de grap want andersom werkt die formule ook, de RV daalt dus enorm als je lucht verwarmt. (met CV of wat dan ook).
Heb je een houten vloer in de woonkamer (droogt uit), of een koude ruimte (blijft vochtig met kans op schimmel) dan zie je dit gewoon gebeuren.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Je maakt een hele grote denkfout. Warme lucht kan meer waterdamp bevatten, koude lucht juist minder. Maar wanneer je in de winter meer stookt trek je ook meer (relatief droge) lucht naar binnen, waardoor het juist droger wordt. Omdat we meer thuiswerken en er in de winter warmpjes bij willen zitten hebben we dus niet in de gaten (want de meeste mensen hebben geen vochtigheidsmeter in de kamer hangen) dat de lucht steeds droger wordt en daardoor neemt het besmettingsgevaar toe.GekkePrutser schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:01:
[...]
Dat hoeft trouwens niet eens kunstmatig, ook als je gewoon niet zo heet stookt gaat dat vanzelf. Het is hier nu ook 60% bij 16 graden. Hoe koeler in huis hoe hoger de vochtigheid (dat het in de winter droog is in huis komt juist door het stoken, hoe warmer je de lucht maakt hoe meer het percentage zakt)
Het was meer uit noodzaak dat het hier zo koud (heb geen verwarming, alleen wat bijzetkachels) maar goed om te weten als ik iemand over de vloer heb. Wat trouwens sinds Maart niet gebeurd is maargoed..
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Mooi dat er weer eens wat aandacht voor is, maar deze constatering dateert alweer van Maart vorig jaar.Yaksa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:55:
Bron:
Het RIVM en het kabinet willen er niets van weten.
“Het massale testen in Lansingerland heeft geen mega-uitbraak met de Britse variant van het coronavirus aan het licht gebracht. Tienduizenden Lansingerlanders deden afgelopen dagen mee aan de historische testoperatie. Het resultaat van het massale testen samen met de gewone testen bij klachten: ruim honderd besmettingen sinds de operatie begon.
Dit blijkt uit de cijfers van het RIVM. In een week tijd gaat het om 137 positieve testen, waarvan niet bekend is hoeveel er via het massale testen aan het licht kwamen en hoeveel via de ‘gewone’ weg. De GGD Rotterdam-Rijnmond verwacht eind deze week resultaten te hebben van het grote onderzoek naar de verspreiding van de mogelijk besmettelijkere Britse variant. Deze kwam eind november binnen in Lansingerland.”
Het ging over binnen, en die 40-60 gaat ook over binnen. Buiten is het heel anders. Dat zie ik ook op mijn weerstation gebeuren.franssie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:15:
[...]
Buiten wel, binnen is anders.
Je neemt een M3 (of welk volume dan ook) aan buitenlucht met een RV van 80%.)
Dit blaas je door je WTW naar binnen. Hoe warmer de lucht, hoe meer vocht deze kan opnemen en dat is de grap want andersom werkt die formule ook, de RV daalt dus enorm als je lucht verwarmt. (met CV of wat dan ook).
Heb je een houten vloer in de woonkamer (droogt uit), of een koude ruimte (blijft vochtig met kans op schimmel) dan zie je dit gewoon gebeuren.
Ik weet dat RV binnen daalt als je gaat verwarmen, maar bij mij komt hij echt amper lager dan 40%.
Zal toch per pand erg veel verschillen inderdaad.
Is het met zo’n avondklok niet ook zo? Ja, er zullen mensen schijt aan hebben, wellicht dezelfde mensen die nu ook al schijt hebben aan de overige maatregelen. Maar er zullen toch een hoop mensen wél opvolging geven aan de maatregel, en zo besmettingen in enige vorm voorkomen. De vraag zal zijn hoeveel, maar als je vooraf wilt weten welk effect een maatregel precies heeft, dan kun je geen enkele maatregel invoeren.
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik moet echt mijn verdamper aanzetten om boven de 40% te komen, zelfs in de badkamer is het nu droog (en ik woon in een woonark notabene dus als het ergens vochtig zou moeten zijn is het hier)Plenkske schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:17:
[...]
Het ging over binnen, en die 40-60 gaat ook over binnen. Buiten is het heel anders. Dat zie ik ook op mijn weerstation gebeuren.
Ik weet dat RV binnen daalt als je gaat verwarmen, maar bij mij komt hij echt amper lager dan 40%.
Zal toch per pand erg veel verschillen inderdaad.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Bij 16graden aan 60% zit je nogsteeds aan 6,83g/kg aan specifieke luchtvochtigheid.GekkePrutser schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:01:
[...]
Dat hoeft trouwens niet eens kunstmatig, ook als je gewoon niet zo heet stookt gaat dat vanzelf. Het is hier nu ook 60% bij 16 graden. Hoe koeler in huis hoe hoger de vochtigheid (dat het in de winter droog is in huis komt juist door het stoken, hoe warmer je de lucht maakt hoe meer het percentage zakt)
Dat is vergelijkbaar aan 21graden aan 44% wat uitkomt op 6,85g/kg
Note: Het is niet de relatieve luchtvochtigheid maar de specifieke luchtvochtigheid waar het om draait, en die is afhankelijk van temp+rel luchvochtigheid
[ Voor 9% gewijzigd door Sergelwd op 19-01-2021 19:23 ]
Nu hebben we behoefte aan beperkingen rondom volksgezondheid en sociale interactie. Allez. Maar tegelijk ontstaat er door de lockdown meer ruimte op CO2 en NOx gebied. Waar blijven de versoepelingen van de maximumsnelheid?
Andere onderwerpen waar je de teugel wat zou kunnen laten vieren, zonder de covid-aanpak in de weg te zitten zijn bijvoorbeeld het afschakelen van ANPR camera’s en andere slimme camera’s, staken vam pogingen om meer controle te krijgen over electronisch berichtenverkeer, terugdraaien van verscherpte controlemaatregelen in het financieel toezicht, etc.
Als de overheid op zo’n manier moest flankeren, dan zou ze zelf leed ondervinden van de lockdown en meer gemotiveerd zijn om deze zo snel als verantwoord is weer terug te draaien. Zonder flankerende versoepelingen is het aanhalen van de teugels veel te comfortabel voor de machtshebbers.
91% aan een hele lage temperatuur jaPlenkske schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:15:
[...]
Ah oké, duidelijk.
Luchtvochtigheid van buiten klopt echter niet, die is op dit moment namelijk 91% en die is de hele "winter" al zo rond de 90% . Juist met warm weer buiten wordt die hier in Nederland wat lager, anders zou het net zo benauwd zijn als bv. in HongKong. En dat is nog even andere koek dan als men het hier "benauwd" vind.
warm diezelfde lucht op en het percentage keldert.
Verwijderd
Ja precies, mensen snakken naar een versoepeling van de maximumsnelheid in dit soort tijden.t_captain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:27:
Maar tegelijk ontstaat er door de lockdown meer ruimte op CO2 en NOx gebied. Waar blijven de versoepelingen van de maximumsnelheid?
Inderdaad, maar degene waar ik op reageerde gaf aan dat bepaalde panden de luchtvochtigheid van buiten aanneemt.Sergelwd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:27:
[...]
91% aan een hele lage temperatuur ja![]()
warm diezelfde lucht op en het percentage keldert.
Als ik het echter omreken met huidige temperatuur buiten, en binnen op 20 dan zou je op 41.4 komen. Wat gewoon prima is. En niet richting de 20% of lager waar hij het over had.
edit:
Uiteraard wordt dit al heel anders als het buiten kouder is dan nu, en je het binnen hoger dan 20 stookt.
[ Voor 10% gewijzigd door Plenkske op 19-01-2021 19:34 ]
Dat zou voor veel mensen iets goedmaken. Welke versoepelingen bij wie aanslaan, is persoonlijk.
Maar moet niet veel gekker worden:t_captain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:33:
Ik snak ernaar om lekker te kunnen doen waar ik zin in heb. Het gevoel dat je de verloren ruimte op sociaal gebied kunt terugpakken op andere zaken.
Dat zou voor veel mensen iets goedmaken. Welke versoepelingen bij wie aanslaan, is persoonlijk.
“ mogelijkheden om reisrestricties op te leggen, bijvoorbeeld dat mensen niet hun provincie mogen verlaten, behalve bij hoge uitzondering.”
Hoe gaan we dit dan weer handhaven, via de ANPR cameras die overal hangen ? Automatisch een foei boete in de bus ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ging mij meer om dat ik in Nijmegen woon en in Eindhoven werk. Stel ik moet naar Eindhoven want laptop stuk. Mag niet ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Als de gesmeerde bliksem die sauna's weer open doen dus!Yaksa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:55:
Bron:
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Van alles wat je daar voor oplepelt zal "de overheid" zoals jij die denk ik zal veronderstellen, weinig leed ondervinden. Wie er wel leed van zal ondervinden zullen burgers zijn, die de pineut zijn van financiele malversaties, ernstige verkeersongelukken etc.t_captain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:27:
Als de overheid op zo’n manier moest flankeren, dan zou ze zelf leed ondervinden van de lockdown en meer gemotiveerd zijn om deze zo snel als verantwoord is weer terug te draaien. Zonder flankerende versoepelingen is het aanhalen van de teugels veel te comfortabel voor de machtshebbers.
Verwijderd
Nou, geen probleem hoor. Draaien we die gewoon ook ietsje terug. 80 soepel genoeg?Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:29:
[...]
Ja precies, mensen snakken naar een versoepeling van de maximumsnelheid in dit soort tijden.
Nou vooruit, 90 voor cruciale beroepen en mensen die hun hond nog uit moeten laten.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2021 20:03 ]
Iets met het feestdagen-effect dat uit de cijfers verdwijnt.LIVE | Veel minder besmettingen door bezoek aan huis, stijging op het werk
Ik heb steeds meer het gevoel dat we achter de feiten aanlopen. Een alarmerend hoge R-waarde (waarvan de schatting steeds meer naar beneden wordt bijgesteld). Besmettingen die vooral uit thuisbezoek komen (drie weken geleden), etc.
We lopen al bijna een jaar achter de feiten aan inmiddelst_captain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:44:
Heel toepasselijke kop op de Telegraaf:
[...]
Iets met het feestdagen-effect dat uit de cijfers verdwijnt.
Ik heb steeds meer het gevoel dat we achter de feiten aanlopen. Een alarmerend hoge R-waarde (waarvan de schatting steeds meer naar beneden wordt bijgesteld). Besmettingen die vooral uit thuisbezoek komen (drie weken geleden), etc.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ben je voor of tegen de maatregelen omtrent corona wordt het nu.
En natuurlijk onbeperkt met een werkgeversverklaring (namelijk blauw zwaailicht en meertonige hoorn).Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:44:
[...]
Nou, geen probleem hoor. Draaien we die gewoon ook ietsje terug. 80 soepel genoeg?Je mag nu toch nergens heen, dus haast kun je niet hebben natuurlijk.
Nou vooruit, 90 voor cruciale beroepen en mensen die hun hond nog uit moeten laten.
De overheid pakt ook wel eens een biosje of een biertje.gekkie schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:42:
[...]
Van alles wat je daar voor oplepelt zal "de overheid" zoals jij die denk ik zal veronderstellen, weinig leed ondervinden. Wie er wel leed van zal ondervinden zullen burgers zijn, die de pineut zijn van financiele malversaties, ernstige verkeersongelukken etc.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Mensen staren zich ook volledig blind op de R-waarde die werkelijk nooit heeft geklopt als je terugkijkt tot Maart.t_captain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:44:
[...]
De cijfers van besmettingsbronnen zijn imo ook totaal niet nuttig omdat weinig mensen hun werk of de kerk zullen aanmerken als besmettingsbron uit goed fatsoen.
Ook word daar slechts naar gevist door de GGD en komen zo enkel de meest voor de hand liggende oorzaken wat naar boven en worden scholen daar altijd in ontzien omdat er haast geen kinderen getest worden en voorheen uberhaupt niet werden getest.
Dat 40-50% ook geen plek kan aanwijzen waar het is opgelopen hoor je ook niet in de vaak sensationele krantenkoppen.
Hoe bedoel je? Wat hadden we vorig jaar moeten doen?vuurtjih schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:46:
[...]
We lopen al bijna een jaar achter de feiten aan inmiddels
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ik denk dat een ochtendklok veel meer doet. Heel veel mensen niet naar het werk, omdat werkgeversverklaringen voor kantoorwerk niet goedgekeurd worden. Geen kinderen naar opvang van die groep. Geen dringende ouderen in de super.t_captain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:44:
[...]
Voor alle zekerheid wel even een /s
Hoe wil je dat doen met auto's die van een leasemaatschappij zijn of een bedrijf? Jij kan prima in Groningen wonen en je leaseauto staat op naam van een leasemij in Amsterdam. Als ze het kenteken opvragen komt dat adres eruit.loekf2 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:37:
Hoe gaan we dit dan weer handhaven, via de ANPR cameras die overal hangen ? Automatisch een foei boete in de bus ?
Kantoorwerk ontmoedigen is ook niet alles. De shitload aan mensen die niet met een toetsenbord hun brood verdienen lopen nog steeds de hele dag door elkaar heen. Doe dan een dag-klok, dan zit gewoon iedereen thuis.GAIAjohan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:50:
[...]
Ik denk dat een ochtendklok veel meer doet. Heel veel mensen niet naar het werk, omdat werkgeversverklaringen voor kantoorwerk niet goedgekeurd worden. Geen kinderen naar opvang van die groep. Geen dringende ouderen in de super.
Voor alle zekerheid wel even een /s
[ Voor 4% gewijzigd door jadjong op 19-01-2021 19:55 ]
Maak je geen zorgen, dat staat er netjes bij.CMD-Snake schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:51:
[...]
Hoe wil je dat doen met auto's die van een leasemaatschappij zijn of een bedrijf? Jij kan prima in Groningen wonen en je leaseauto staat op naam van een leasemij in Amsterdam. Als ze het kenteken opvragen komt dat adres eruit.
Dat is prima, in Friesland staan er twee en Groningen/Drenthe heeft niets.loekf2 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:37:
[...]
Maar moet niet veel gekker worden:
“ mogelijkheden om reisrestricties op te leggen, bijvoorbeeld dat mensen niet hun provincie mogen verlaten, behalve bij hoge uitzondering.”
33.500 duizend besmettingen prima cijfers noemen is best wel vreemdt_captain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:54:
Intussen prima cijfers uit UK (33.500, -27% week op week) en Ierland (2.000, -34% wow). Die UK variant die in beide landen dominant is, die laat zich nog best temmen.
Dat ze zakken natuurlijk wel. Maar de beperkingen daar zijn op dit moment ook zwaarder dan wij hier hebben. Daar is bezoek aan andere huishoudens helemaal uit den boze (toch?).
Maar volgens mij is het duidelijk dat ze echt op het randje hebben gestaan qua wat mogelijk is. Lijkt mij dat het niet vreemd is dat wij dat hier proberen te vermijden.
Heb je gelijk het probleem van gebrek aan sportmogelijkheden opgelost.GAIAjohan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:39:
Even 5 provincies doorkruisen op de fiets om je ouders te zien
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit zei ik toch ook? Dat warme lucht meer vochtigheid bevat?Yaksa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:15:
[...]
Je maakt een hele grote denkfout. Warme lucht kan meer waterdamp bevatten, koude lucht juist minder. Maar wanneer je in de winter meer stookt trek je ook meer (relatief droge) lucht naar binnen, waardoor het juist droger wordt. Omdat we meer thuiswerken en er in de winter warmpjes bij willen zitten hebben we dus niet in de gaten (want de meeste mensen hebben geen vochtigheidsmeter in de kamer hangen) dat de lucht steeds droger wordt en daardoor neemt het besmettingsgevaar toe.
Overigens is die niet altijd zo droog buiten. Het hangt ervan af waar je woont. Waar ik woon is het buiten juist hoger qua vochtigheid. Maar de temperatuur lager.
Wat er gebeurt is dat als je de lucht in huis verwarmt (die uiteindelijk van buiten komt natuurlijk) de vochtigheid daalt hoe meer je stookt omdat de hoeveelheid vocht niet verandert maar de temperatuur wel.
Is de specifieke vochtigheid belangrijker voor het virus? Dat wist ik niet. Wat voor waarde zou het dan idealiter moeten zijn?Sergelwd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:22:
[...]
Bij 16graden aan 60% zit je nogsteeds aan 6,83g/kg aan specifieke luchtvochtigheid.
Dat is vergelijkbaar aan 21graden aan 44% wat uitkomt op 6,85g/kg
Note: Het is niet de relatieve luchtvochtigheid maar de specifieke luchtvochtigheid waar het om draait, en die is afhankelijk van temp+rel luchvochtigheid
Ze zijn compleet de weg kwijt aan het raken. Alles in het kader van corona, het wordt onderhand een enorm hellend vlak. Ik snap het niet. Hoe leg je dit nog aan mensen uit? De cijfers dalen en de Britse variant lijkt écht niet het killervirus te zijn wat werd gezegd. Van de doemberichten die we zo'n twee weken geleden hadden, zijn echt wel op veel vlakken de nodige nuances gekomen. Denk aan dat het toch geen 70 procent besmettelijker is, dat er geen uitbraak is in Lansingerland, dat de in november en december enorm versoepelden in Ierland en het Verenigd Koninkrijk en ook dat die drukte in de ziekenhuizen in Londen (foto's met files aan ambulances) niet zo extreem was als werd gezegd.loekf2 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:37:
[...]
Maar moet niet veel gekker worden:
De situatie is daar echt totaal niet vergelijkbaar.fm77 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:00:
[...]
33.500 duizend besmettingen prima cijfers noemen is best wel vreemd
Dat ze zakken natuurlijk wel. Maar de beperkingen daar zijn op dit moment ook zwaarder dan wij hier hebben. Daar is bezoek aan andere huishoudens helemaal uit den boze (toch?).
Maar volgens mij is het duidelijk dat ze echt op het randje hebben gestaan qua wat mogelijk is. Lijkt mij dat het niet vreemd is dat wij dat hier proberen te vermijden.
Wekenlang is daar aan de bel getrokken voordat er eindelijk eens werd ingegrepen terwijl wij hier helemaal op de goede weg zitten.
Het enige wat ons hier bezighoud zijn rekenmodellen gevoed met doemscenario's gebaseerd op de situatie daar
Ik kan me aan zoiets als dit dus best ergeren:
'Beseffen', alsof 'het volk' langzaam door beginnen te krijgen dat dit toch echt wel de beste oplossing is en we vooral maar moeten volgen.Er is weerstand, maar veel mensen beseffen ook dat het onvermijdelijk is. Bron
Inderdaad, en hierbij ook nog opgemerkt dat de vaccinatiegraad in Ierland veel minder een rol speelt dan in de UK.t_captain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:54:
Intussen prima cijfers uit UK (33.500, -27% week op week) en Ierland (2.000, -34% wow). Die UK variant die in beide landen dominant is, die laat zich nog best temmen.
Nou is de lockdown in Ierland ook niet mis hoor, heb ik begrepen. Eigenlijk hebben ze daar de hele dag een soort avondklok momenteel hoorde ik van iemand. Een beetje zoals in Spanje vorig jaar Maart: Alleen de deur uit voor boodschappen.
Overigens was Ierland helemaal niet zo erg versoepeld! Dat was alleen in het VK zo. Het was het plan om dit na kerst te laten gebeuren maar daar gebeurde dus het omgekeerde.
[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 19-01-2021 20:05 ]
Hopelijk gaat die wel door.
En dan heb ik nog niet eens kinderen of hoef ik thuis te werken.
Maar zoals in 90% van de Netflix series is er een goede afloop, liever vandaag dan morgen.
Maargoed, boete lijkt 95 euro te worden. Dus daar kun je nog een keer een gokje voor wagen.
[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 19-01-2021 20:11 ]
3-6g/kg word als slecht gezien en 6-8g/kg als matig dus het liefst ergens net boven de 8g/kgGekkePrutser schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:02:
[...]
Is de specifieke vochtigheid belangrijker voor het virus? Dat wist ik niet. Wat voor waarde zou het dan idealiter moeten zijn?
https://cds.climate.coper...year_month=January%202021
Daar kan je heel goed zien wat het klimaat buiten grofweg doet met de binnenklimaten.
Ultra vochtige gebieden moeten het ook ontgelden maar ik geloof dat dit vooral voor de rijkere landen opgaat waar ze dan ook vaak tijdens regenperiodes binnen zitten met de airco.
En dat is dus exact een win-win situatie voor Rutte & Co.Chiron schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:40:
[...]
Het probleem is dat je maar een kans hebt, en als het fout gaat, gaat het ook meteen goed fout. Als het goed gaat hoor je iedereen weer brullen dat de maatregelen te draconisch zijn.
- Stijgen de besmettingen tijdens de avondklok? --> Maar goed dat we een avondklok hebben ingevoerd want nu is de stijging zoveel als mogelijk beperkt.
- Dalen de besmettingen tijdens de avondklok? --> Maar goed dat we een avondklok hebben ingevoerd want nu zien we de resultaten.
Ligt eraan wat voor cursus je hebt .FabianGTI schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:06:
Oei, donderdag en vrijdag cursus aan de andere kant van het land (180 km rijden).
Hopelijk gaat die wel door.
Moet het op locatie of kan het ook online?
En vergeet ook niet door wie het onderzoek gedaan is.gambieter schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:13:
[...]
Nou nee, er is nog geen enkel bewijs, alleen extrapolatie. Zie gambieter in "Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus" Grote korrel zout tot er onderzoek naar is gedaan.
Persoonlijk vind ik de berichtgeving onverantwoordelijk, de kop is een heel slechte weergave van wat er gezegd is maar is wat er vooral gelezen zal worden.
En vooral ook een no-win situatie voor iedereen die niet op het Binnenhof werkt...Wolly schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:11:
[...]
En dat is dus exact een win-win situatie voor Rutte & Co.
Ja, maar daar moet je dan wel minimaal 1 seizoen voor wachten..MLLL schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:07:
Ik weet zelf amper waar ik mee bezig ben de laatste tijd, het lijkt wel op een slechte b-keuze Netflix serie waarin ik ben beland.
En dan heb ik nog niet eens kinderen of hoef ik thuis te werken.
Maar zoals in 90% van de Netflix series is er een goede afloop, liever vandaag dan morgen.
Interessant, bedankt hiervoor. Zeer interessant, heb tot nu toe alleen naar de relatieve vochtigheid gekeken. Ik vond het al raar dat mijn vingers toch uitdrogen als ik thuis ben in de winter terwijl ik qua waarde weinig verschil zie (ben er erg gevoelig voor, de hele winter bloedende kloofjes). Ik ga eens aan de slag met een berekening hiervoor op mijn home assistant, ik heb in elke kamer T/H sensoren.Sergelwd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:10:
[...]
3-6g/kg word als slecht gezien en 6-8g/kg als matig dus het liefst ergens net boven de 8g/kg
https://cds.climate.coper...year_month=January%202021
Daar kan je heel goed zien wat het klimaat buiten grofweg doet met de binnenklimaten.
Ultra vochtige gebieden moeten het ook ontgelden maar ik geloof dat dit vooral voor de rijkere landen opgaat waar ze dan ook vaak tijdens regenperiodes binnen zitten met de airco.
Ik woon overigens alleen dus qua Covid besmettingrisico maakt het niks uit, als het hier rondwaart heb ik het toch al. Maar ik wil het beter begrijpen.
Ik zeg niet dat we er wat aan kunnen doenxzaz schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:49:
[...]
Hoe bedoel je? Wat hadden we vorig jaar moeten doen?
Het blijft gewoon voelen alsof we steeds, net een klein beetje te laat zijn en dat maakt het frustreren voor iedereen.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Nee echt op locatie, cursus voor een bepaalde machine.Rockvee2 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:12:
[...]
Ligt eraan wat voor cursus je hebt .
Moet het op locatie of kan het ook online?
Das wel een hele rare kronkel...Wolly schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:11:
[...]
En dat is dus exact een win-win situatie voor Rutte & Co.Je zou bijna denken dat er verkiezingen aankomen.
- Stijgen de besmettingen tijdens de avondklok? --> Maar goed dat we een avondklok hebben ingevoerd want nu is de stijging zoveel als mogelijk beperkt.
- Dalen de besmettingen tijdens de avondklok? --> Maar goed dat we een avondklok hebben ingevoerd want nu zien we de resultaten.
Kabinet schiet er helemaal niks mee op, en ook voor de verkiezingen heb je alleen maar verliezers. Of men moet denken tegen het coronabeleid te stemmen door een oppositiepartij te kiezen. Maar dat lijkt me ook ijdele hoop.
Nog steeds een ridicule suggestie dat er iemand zit te wachten op zwaardere maatregelen.
Verwijderd
Dat is gewoon "inmasseren". Keer op keer op keer herhalen, herkauwen... net zolang tot mens het als iets hopeloos gaan zien. Het besef is dan ook meer "dat ze het er toch wel doorheen gaan drukken en dat het dan maar zal moeten". Het zal mij benieuwen morgenmiddag. Een eventuele avondklok zou niet voor vrijdag ingaan, las ik net ergens. Dan is zaterdag misschien wel een mooie dag voor een boete tijdens een rustig fietstochtje.SH4D3H schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:04:
Ik vind de rol van de media in deze coronatijd ook twijfelachtig. Het is zoals Omtzig vandaag in de kamer al zei dat de media eigenlijk gewoon het kabinet volgt.
[...]
'Beseffen', alsof 'het volk' langzaam door beginnen te krijgen dat dit toch echt wel de beste oplossing is en we vooral maar moeten volgen.
Ik denk ook wel dat de voorlichting aan de hand van relatieve luchtvochtigheid wat beter uit te leggen valt ipv met die grammen per kilogram enzoGekkePrutser schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:14:
[...]
Interessant, bedankt hiervoor. Zeer interessant, heb tot nu toe alleen naar de relatieve vochtigheid gekeken. Ik vond het al raar dat mijn vingers toch uitdrogen als ik thuis ben in de winter terwijl ik qua waarde weinig verschil zie (ben er erg gevoelig voor, de hele winter bloedende kloofjes). Ik ga eens aan de slag met een berekening hiervoor op mijn home assistant, ik heb in elke kamer T/H sensoren.
Ik woon overigens alleen dua qua Covid besmetting maakt het niks uit, als het hier rondwaart heb ik het toch al.
Gewoon een degelijke richtlijn gebaseerd op kamertemperaturen zou al heel wat kunnen uitmaken want bij genoeg vocht in de lucht zou vrijwel alles moeten neerdalen op de grond ipv eindeloos blijven rondzweven.
Ik denk eerder dat ze zichzelf in de voet schieten hiermee. Sowieso ken ik een flink aantal ondernemers die wel VVD moe zijn. Mooie verhaaltjes over steun in de media, in werkelijkheid anders.Wolly schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:11:
[...]
En dat is dus exact een win-win situatie voor Rutte & Co.Je zou bijna denken dat er verkiezingen aankomen.
Als D66 tegen een avondklok blijft zie ik hen als een zeer serieuze optie.
Het overgrote deel van die mensen hielden zich al aan de huidige maatregelen. Het is niks anders dan gerommel in de marge.The Legend schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:19:
Is het met zo’n avondklok niet ook zo? Ja, er zullen mensen schijt aan hebben, wellicht dezelfde mensen die nu ook al schijt hebben aan de overige maatregelen. Maar er zullen toch een hoop mensen wél opvolging geven aan de maatregel, en zo besmettingen in enige vorm voorkomen.
Het zou me ook niet verbazen dat er daarom partijen zullen aansturen op uitstel van de verkiezingen, al zal dat afhankelijk zijn van de ontwikkelingen komende weken.GAIAjohan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 19:46:
Op deze manier gaan de verkiezingen ook echt niet serieus worden.
Ben je voor of tegen de maatregelen omtrent corona wordt het nu.
Wat ik wel stuitend vind is de tactiek van het demissionaire kabinet door morgenochtend eerst met de ministerraad te vergaderen, dan een persconferentie te geven en daarna pas het debat in de Tweede Kamer te voeren. De volgorde zou moeten zijn: ministerraad, Tweede Kamer, persconferentie.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Helemaal mee eens, mensen beseffen ook niet dat we al sinds Oktober met de botte bijl bezig zijn en we eigenlijk nogsteeds geen flauw benul hebben hoe de verspreiding nu echt in zijn werk gaat.SH4D3H schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:04:
Ik vind de rol van de media in deze coronatijd ook twijfelachtig. Het is zoals Omtzig vandaag in de kamer al zei dat de media eigenlijk gewoon het kabinet volgt.
[...]
'Beseffen', alsof 'het volk' langzaam door beginnen te krijgen dat dit toch echt wel de beste oplossing is en we vooral maar moeten volgen.
Ondertussen stapelen de bewijzen zich op dat de verspreiding via fomites slechts klein bier is en die door de lucht vrij groot is.
En ik denk dan ook dat het overgrote deel van de mensen zich ook aan de avondklok gaat houden, waardoor contacten zullen verminderen en het aantal besmettingen zal afnemen. Hoezo zou dat dan maar gerommel in de marge zijn?Laguna schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:26:
[...]
Het overgrote deel van die mensen hielden zich al aan de huidige maatregelen. Het is niks anders dan gerommel in de marge.
Ik denk niet dat contacten zich heel veel gaan verminderen maar vooral gaan verplaatsen in tijdstip.The Legend schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:32:
[...]
En ik denk dan ook dat het overgrote deel van de mensen zich ook aan de avondklok gaat houden, waardoor contacten zullen verminderen en het aantal besmettingen zal afnemen. Hoezo zou dat dan maar gerommel in de marge zijn?
Als d66 een beetje karakter toont zou dat wel eens zeer goed voor ze uit kunnen pakken. Ik vind het programma van die partij toch wel interessant en nu Pechtold weg is zijn ze voor mij ook een serieuze optie.GAIAjohan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:24:
[...]
Ik denk eerder dat ze zichzelf in de voet schieten hiermee. Sowieso ken ik een flink aantal ondernemers die wel VVD moe zijn. Mooie verhaaltjes over steun in de media, in werkelijkheid anders.
alles kan off-topic
Precies men zal dan massaal elkaar in het weekend gaan opzoeken.Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:34:
[...]
Ik denk niet dat contacten zich heel veel gaan verminderen maar vooral gaan verplaatsen in tijdstip.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dit is dus precies wat mogelijk gemaakt is middels de spoedwet. Die zien we nu in volle praktijk tot uiting komen.Laguna schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:26:
Wat ik wel stuitend vind is de tactiek van het demissionaire kabinet door morgenochtend eerst met de ministerraad te vergaderen, dan een persconferentie te geven en daarna pas het debat in de Tweede Kamer te voeren. De volgorde zou moeten zijn: ministerraad, Tweede Kamer, persconferentie.
Van een demissionair kabinet verwacht je anders. Logisch dat het coronabeleid nog blijft, maar respecteer de kamer en doe het via de normale wegen. Dat is het inmiddels voormalige kabinet wel aan haar stand verplicht.
Ik denk eerder dat het gaat stijgen. Zij die zich al netjes aan de regels houden gaan dan in de middag of het weekend elkaar opzoeken. Bovendien moeten zij die in de avond boodschappen halen dan in de middag of de ochtend gaan, als het een stuk drukker is.The Legend schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:32:
[...]
En ik denk dan ook dat het overgrote deel van de mensen zich ook aan de avondklok gaat houden, waardoor contacten zullen verminderen en het aantal besmettingen zal afnemen. Hoezo zou dat dan maar gerommel in de marge zijn?
Ik denk dat er best wat mensen zijn die altijd ná 20u boodschappen halen omdat het dan rustiger is, en omdat ze dan tijd hebben.
Voor deze mensen loopt het gevaar op besmetting gewoon op
Mensen die zich nu al niet aan de regels houden doen dat ook dan niet.
D66 heeft bij mij circa 2010 alle respect verloren toen ze beloofden voor behoud van studiefinanciering te zijn, en na de verkiezingen ineens groot voorstander van afschaffen waren.GAIAjohan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:24:
Die avondklok snap ik zelf ook niet zo, de mensen die de regels negeren/omzeilen gaat dat helemaal niks aan doen, het enige is dat je er mensen met avonddienst mee gaat treffen, en het drukker wordt bij supermarkten enzo. Eigenlijk wat je juist niet wilt.
Misschien zitten we al in seizoen 8Yucon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:13:
[...]
Ja, maar daar moet je dan wel minimaal 1 seizoen voor wachten..
tsja lastig idd.AlexanderB schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:38:
[...]
D66 heeft bij mij circa 2010 alle respect verloren toen ze beloofden voor behoud van studiefinanciering te zijn, en na de verkiezingen ineens groot voorstander van afschaffen waren.![]()
Die avondklok snap ik zelf ook niet zo, de mensen die de regels negeren/omzeilen gaat dat helemaal niks aan doen, het enige is dat je er mensen met avonddienst mee gaat treffen, en het drukker wordt bij supermarkten enzo. Eigenlijk wat je juist niet wilt.
Voordeel is nu wel vind ik dat Pechtold iig weg is.
Bron: https://www.telegraaf.nl/...cht-woensdag-aangekondigd’Avondklok, vliegverbod vanuit het VK en quarantaineplicht woensdag aangekondigd’
Buffer voor scholen
De extra maatregelen worden niet alleen genomen met het oog op de opmars van de Britse variant, maar ook op het heropenen van de scholen, dat voor extra verspreiding zal zorgen. De extra beperkingen, die gaan gelden tot en met 9 februari, zijn bedoeld als ’buffer’ om de scholen per 8 februari weer open te kunnen doen.
Stel dat dit waar is, en laten we net als met de vaccinaties de overheid het voordeel van de twijfel geven, dan zou dat heel mooi zijn. Ik blijf graag binnen als ik weet dat onze kwetsbaarste groep dan op 8 februari weer naar school kan. Daar heb ik heel erg veel voor over, ik vind dat echt belangrijk.
En net als de vorige keer, ik zal de overheid pas op 9 februari afrekenen op deze uitspraken. Net als ik gedaan heb met de vaccinatiestart. Als de overheid die uitspraken dus doet, want wat in de krant staat hoeft niet de waarheid te zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 19-01-2021 20:43 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Fijn, dit is wat mij betreft zeer welkom en daar heb ik zwaardere maatregelen wel voor over. Wel laf dat het pas vanaf 8 februari zou kunnen. En inderdaad, eerst maar eens zien...Drardollan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:41:
[...]
Bron: https://www.telegraaf.nl/...cht-woensdag-aangekondigd
Stel dat dit waar is, en laten we net als met de vaccinaties de overheid het voordeel van de twijfel geven, dan zou dat heel mooi zijn. Ik blijf graag binnen als ik weet dat onze kwetsbaarste groep dan op 8 februari weer naar school kan. Daar heb ik heel erg veel voor over, ik vind dat echt belangrijk.
En net als de vorige keer, ik zal de overheid pas op 9 februari afrekenen op deze uitspraken. Net als ik gedaan heb met de vaccinatiestart.
Ik niet. De scholen en het eeuwige gedraai rond besmettelijkheid van kinderen zijn juist de hoofdreden dat we nu in deze shit zitten, en nu moet diezelfde welwillende burger nog meer inleveren voor het falen van het kabinet/RIVMshoombak schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:44:
[...]
Fijn, dit is wat mij betreft zeer welkom en daar heb ik zwaardere maatregelen wel voor over. Wel laf dat het pas vanaf 8 februari zou kunnen. En inderdaad, eerst maar eens zien...
Maak je geen zorgen die huppelen braaf achter de regering aan (een land, een regering, een pers etc). Het is alleen allemaal te opvallend:Sergelwd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:27:
[...]
Helemaal mee eens, mensen beseffen ook niet dat we al sinds Oktober met de botte bijl bezig zijn en we eigenlijk nogsteeds geen flauw benul hebben hoe de verspreiding nu echt in zijn werk gaat.
Ondertussen stapelen de bewijzen zich op dat de verspreiding via fomites slechts klein bier is en die door de lucht vrij groot is.
1) Dagelijk artikel-tje in de kranten over een zorg medewerker
2) Continue bang maken en scherp houden van mensen
Terwijl het kabinet zelf zich moet schamen over de communicatie strategie. Die de Jonge heeft 5 of 6 voorlichters, maar helder uitleggen is erg ingewikkeld lijkt het.
Uit hetzelfde artikel:Drardollan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:41:
[...]
En net als de vorige keer, ik zal de overheid pas op 9 februari afrekenen op deze uitspraken. Net als ik gedaan heb met de vaccinatiestart. Als de overheid die uitspraken dus doet, want wat in de krant staat hoeft niet de waarheid te zijn.
Verder ben ik benieuwd hoe ze de opening van de scholen verklaren. De reden was immers om meer mensen te dwingen thuis te blijven; dat is blijkbaar op andere wijze opgelost?Steun voor de avondklok is nog geen gelopen race.
[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 19-01-2021 20:50 ]
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Als een partij zich als de partij wilt verkopen die heeft opgetreden tegen het corona virus dan is het helemaal geen rare kronkel. "Wij hebben gelijk ingegrepen toen het gevaarlijke Britse virus zich aandiende, en met succes!"MikeyMan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:15:
[...]
Das wel een hele rare kronkel...
Kabinet schiet er helemaal niks mee op, en ook voor de verkiezingen heb je alleen maar verliezers. Of men moet denken tegen het coronabeleid te stemmen door een oppositiepartij te kiezen. Maar dat lijkt me ook ijdele hoop.
Nog steeds een ridicule suggestie dat er iemand zit te wachten op zwaardere maatregelen.
Het is nu de tijd om je te onderscheiden als politieke partij, dat kan je maar beter doen met iets waar je verder geen schade (bij het grote publiek) van kan ondervinden.
Precies dit. Het is de wereld op z’n kop. De scholen moeten dichtblijven* zodat we geen avondklok nodig hebben.Sergelwd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:47:
[...]
Ik niet. De scholen en het eeuwige gedraai rond besmettelijkheid van kinderen zijn juist de hoofdreden dat we nu in deze shit zitten, en nu moet diezelfde welwillende burger nog meer inleveren voor het falen van het kabinet/RIVM
* of open met gepaste maatregelen.
[ Voor 12% gewijzigd door Mfpower op 19-01-2021 20:51 ]
Avondklok of niet, ik denk dat geen enkele ondernemer met hersens nog VVD zal stemmenGAIAjohan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:24:
[...]
Ik denk eerder dat ze zichzelf in de voet schieten hiermee. Sowieso ken ik een flink aantal ondernemers die wel VVD moe zijn. Mooie verhaaltjes over steun in de media, in werkelijkheid anders.
Hierboven een voorbeeld voor @MikeyMan dat het dus een politiek issue kan zijn voor de verkiezingen.Als D66 tegen een avondklok blijft zie ik hen als een zeer serieuze optie.
[ Voor 26% gewijzigd door Wolly op 19-01-2021 20:51 ]
Ik denk niet dat je coronamaatregelen moet willen zien als soort van uitwisselingen. We zijn hier niet bezig met een regeerakkoord. Ik snap je motivatie opzich wel, maar zelf denk ik dat het niet goed is om maatregelen zo te zien.Drardollan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:41:
[...]
Ik weet niet of die hier voorbij gekomen is, stond op Twitter wat grafieken uit de UK over besmettelijkheid van kinderen, dus ligt iets van x6 (tot 12 uur) lager dan bij volwassenen, vooral de groep ouderen.Mfpower schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:50:
[...]
Precies dit. Het is de wereld op z’n kop. De scholen moeten dichtblijven* zodat we geen avondklok nodig hebben.
Maar no worries, RIVM doet z'n eigen ding.
Ik denk eerlijk gezegd dat je je hier lelijk op verkijkt - mensen hun geheugen gaat niet zo snel terug wat betreft politiek...Wolly schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:50:
[...]
Avondklok of niet, ik denk dat geen enkele ondernemer met hersens nog VVD zal stemmen
per aspera ad astra
In het weekend geldt toch ook de avondklok. Jullie aanname is dat het averechts werkt, mijn aanname is dat het wel werkt. Zelf gingen we nog wel eens savonds bij de buren een spelletje doen. Dat zullen we nu niet meer doen, en dat gaan we ook niet overdag in het weekend doen. Dat soort simpele dingen dragen naar mij idee wel degelijk bij.Laguna schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:35:
[...]
Precies men zal dan massaal elkaar in het weekend gaan opzoeken.
Laat duidelijk zijn dat ik het een klotemaatregel vind. Maar ik blijf liever even een paar weken na 20.00 binnen als deskundigen dat een goed idee vinden om te voorkomen dat we straks weer met overlopende ziekenhuizen zitten.
Maar goed, dit wordt een grijs gedraaide plaat. Tegenstanders spuien hier hun gal, en mensen met begrip voor de maatregelen geven tegengas. Het is wel typisch dat dit soort discussies opleven op momenten dat het juist wat beter gaat in de ziekenhuizen. Het zal dus wachten zijn tot de pleuris weer losbreekt, of dat de daling definitief doorzet en er weer versoepelt kan worden
Ik heb liever een avondklok dan scholen dicht.Mfpower schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:50:
[...]
Precies dit. Het is de wereld op z’n kop. De scholen moeten dichtblijven* zodat we geen avondklok nodig hebben.
Maar *mogelijk* zit er een verband tussen opvatting hierover en het wel of niet hebben van kinderen
De wetenschappers claimen dat juist drogere (binnen)lucht een bijdrage levert aan de verspreiding omdat de virussen (die een dun laagje vocht om zich heen hebben) in drogere lucht langer kunnen blijven zweven dan in vochtige lucht, in vochtige lucht zijn ze als het ware zwaarder waardoor ze minder lang in de lucht blijven 'hangen'.GekkePrutser schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:02:
[...]
Is de specifieke vochtigheid belangrijker voor het virus? Dat wist ik niet. Wat voor waarde zou het dan idealiter moeten zijn?
1 blik op de bankrekening of een blik op die foto van dat bedrijf dat je ooit had is waarschijnlijk genoeg om dat geheugen volledig op te frissen.LAD93 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:53:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat je je hier lelijk op verkijkt - mensen hun geheugen gaat niet zo snel terug wat betreft politiek...
De besmettingen lijken in rap tempo af te nemen op dit moment, in Vlaardingen op het laagste punt sinds september.
https://www.vlaardingen24...unt-sinds-september/30537
Dit topic is gesloten.
![]()
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid
Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man
Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!
Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2