Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 129 Laatste
Acties:
  • 400.993 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Dennis schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Precies dit. Het is doelredeneren wat dit kabinet doet. Er worden argumenten verzonnen om het te legitimeren.
Het probleem is dat je maar een kans hebt, en als het fout gaat, gaat het ook meteen goed fout. Als het goed gaat hoor je iedereen weer brullen dat de maatregelen te draconisch zijn.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
Chiron schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Haha wat een onzin. In Belgie hebben ze al lang een avondklok en ook daar staat het parlement niet in de fik.
Die avondklok is alleen wel vanaf 0:00u, en niet vanaf de voorspelde 20:00u.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dennis schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Precies dit. Het is doelredeneren wat dit kabinet doet. Er worden argumenten verzonnen om het te legitimeren.
Nou, hoho... Het is nieteens een verwijt mijnerzijds...

Wellicht is het een volledig terechte gang van zaken. Maar dat maakt het niet minder voor de hand liggend dat een einddatum van 9 februari me in alle gevallen te optimistisch lijkt.

@Verwijderd de cijfers geven ook geen reden tot hele grote positieve gevoelens. Ja de cijfers dalen, maar tegen de tijd dat je ze ziet stijgen, ben je te laat. Dat hebben we inmiddels wel geleerd toch?

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 19-01-2021 16:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:16
-tom-562 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Meneer, we zien dat u zich zo goed mogelijk aan de regels houdt. De besmettingscijfers dalen gestaag. Maar toch gaan we uw meest basale vrijheden aantasten. We weten niet exact waarom, maar we doen het toch. Jammer, maar het is niet anders.
We weten exact waarom, nl. omdat er een virusvariant is waarvan het gevaar bestaat dat hij de cijfers weer gaat laten stijgen. Weten we dat zeker? Nee. Willen we daar proefondervindelijk achter komen? Ook nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:58
niek_nijmegen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:37:
[...]

Ik begrijp best dat het dystopisch en dictatoriaal aanvoelt. Maar hoe iets aanvoelt is toch wel iets anders dan hoe iets objectief of staatsrechtelijk is? Ik snap de bezorgdheid wel, maar er is gewoon parlementaire en journalistieke controle op het regeringsbeleid. Ook als je die controle onvoldoende vindt, is dat nog geen signaal dat we een dictatuur hebben, lijkt me.

En de situatie rond Trump en/of de USA is een heel ander topic op zich.
Als een regering de democratie ondermijnt gaat dat altijd geleidelijk, waardoor er in eerste instantie niets aan de hand lijkt.
Ik maak me serieus zorgen over de hoeveelheid repressie de burger uit angst accepteert momenteel.
Ik haalde Trump aan als voorbeeld van een dictator binnen een democratisch bestel. Dat dat een ander topic is, is een beetje spuit 11.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoffa op 19-01-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
rik86 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:20:
[...]

En de enige reden dat we hier beland zijn is dat er zo ontzettend veel mensen in Nederland zijn die gewoon ikke-ikke-ikke denken en niet aan 't algemeen belang. Moet men helemaal zelf weten, maar dat veroorzaakt wel de huidige shitsituatie.

Blijkbaar houden wij ons hier alleen aan regels als er voldoende repressie is. Zorgen voor de ander is blijkbaar niet meer belangrijk in onze huidige maatschappij.
Ik denk eerder dat het met de beste bedoelingen van iedereen vaak niet te vermijden is. Er wordt nu geframed dat mensen die besmet zijn geraakt dat het altijd komt door een onbehoorlijke regelovertredende klootzak (m/v) en dat zij alles in hun macht gedaan hebben om het te voorkomen. Met een virus die voor velen asymptomatisch verloopt zijn besmettingen nooit 100% te voorkomen en het kan gebeuren bij mensen die altijd de beste bedoelingen hadden en naar eigen zeggen alles 100% naleefden.

Is het een manier van goedpraten dat degene die anderen besmet evil is? Want we doen dit niet rondom andere virussen..

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Metro2002 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:21:
Die feestjes zijn volgens mij eerder uitzondering dan regel, het is niet voor niks nieuws als er een coronafeest is opgerold ergens.
En ik denk dat wat de media haalt slechts het topje van de ijsberg is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:47

Wokschotel

Op 6 wielen

St@m schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:14:
Ik heb oprecht medelijden met de agenten die dit moeten gaan handhaven.

Je moet mensen gaan bekeuren omdat ze buiten zijn, hoe trots moet je dan wel niet zijn op dat moment.. dat jij als agent dat mag doen..
Als agent handhaaf je de wet en doe je dus gewoon je werk.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
-tom-562 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:38:
[...]
We weten niet exact waarom, maar we doen het toch. [...]
Het is toch volkomen duidelijk waarom deze maatregel nodig is? Cijfers dalen langzamer dan je zou mogen verwachten met de huidige maatregelen, en als de zorgen over de Britse Mutant terecht blijken te zijn, moeten we een zo gunstig mogelijke uitgangspositie voor onszelf zien te creëren.
En ja, daar zit een onzekere factor in, maar als het gaat om gezondheid en mensenlevens moet je toch het zekere voor het onzekere nemen, lijkt me.

(wat @autje hierboven ook zegt, dus...)

[ Voor 4% gewijzigd door niek_nijmegen op 19-01-2021 16:45 ]

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
MikeyMan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:40:
[...]

@Verwijderd de cijfers geven ook geen reden tot hele grote positieve gevoelens. Ja de cijfers dalen, maar tegen de tijd dat je ze ziet stijgen, ben je te laat. Dat hebben we inmiddels wel geleerd toch?
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

Laguna

Connaisseur

The Legend schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:53:
Volgens mij zou dit de eerste keer zijn dat er *tijdig* - dus voordat de poep de fan raakt - maatregelen worden getroffen. Ik ben ook niet blij met een avondklok, maar ik snap niet zo goed hoe je tegen kan zijn, als je ook kritiek had op de laat ingevoerde maatregelen afgelopen najaar. Daarbij is van belang dat bij exponentiële groei het probleem nu eenmaal is dat de sweet spot qua timing van maatregelen natuurlijk eigenlijk niet bestaat. Als je het al ziet groeien ben je al te laat. Voor het gevoel zijn tijdige maatregelen dus altijd ‘te vroeg’.
Als die harde lockdown voor kerst echt nodig was hoe verklaar je dan dat de piek van het aantal dagelijkse besmettingen op 14/15 december lag (cijfers van @breew), terwijl de lockdown pas op 16 december werd ingevoerd?
Chiron schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Haha wat een onzin. In Belgie hebben ze al lang een avondklok en ook daar staat het parlement niet in de fik.
Vrijwel in heel België een avondklok van 00:00 tot 05:00, oftewel een stuk minder ingrijpend.
Chiron schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:40:
[...]

Het probleem is dat je maar een kans hebt, en als het fout gaat, gaat het ook meteen goed fout. Als het goed gaat hoor je iedereen weer brullen dat de maatregelen te draconisch zijn.
Als het fout gaat hebben we nog steeds tijd om te acteren, doordat er al zoveel maatregelen van kracht zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Laguna op 19-01-2021 17:09 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
niek_nijmegen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:43:
[...]

Het is toch volkomen duidelijk waarom deze maatregel nodig is? Cijfers dalen langzamer dan je zou mogen verwachten met de huidige maatregelen, en als de zorgen over de Britse Mutant terecht blijken te zijn, moeten we een zo gunstig mogelijke uitgangspositie voor onszelf zien te creëren.
En ja, daar zit een onzekere factor in, maar als het gaat om gezondheid en mensenlevens moet je toch het zekere voor het onzekere nemen, lijkt me.
Als, als, als.

Als het gaat om kindermisbruik, depressie, suïcidale gevoelens, stress en burnout, algehele kwaliteit van leven, moet je het zekere voor het onzekere nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoffa op 19-01-2021 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:34

Stoney3K

Flatsehats!

niek_nijmegen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:43:
[...]

Het gaat niet eens om de Britse Mutant, het gaat er om dat die zelfde maatregelen ingezet worden voor de Volgende Nog Te Bepalen Mutant omdat we de maatregelen nu toch al hebben.

En daardoor wordt het riempje om de maatschappij strakker en strakker getrokken, en is de weg terug heel moeilijk.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:46

-tom-562

Oliesjeik

Wokschotel schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:43:
[...]

Maar gelukkig is de uitvoering van een wet niet zo binair (al geloven/hopen sommige Tweakers dat wel)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

een agent mag bij mijn weten voor veel vergrijpen kiezen om een (officiele) waarschuwing te geven en kan sowieso de keuze maken om rond plekken te patrouilleren waar mogelijk feestjes zijn en bijvoorbeeld een wandelroute langs een kanaal te passeren terwijl hij de andere kant op kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Iedere ambtenaar belast met de Buitengewone Opsporingsbevoegdheid beschikt tevens over een discretionaire bevoegdheid. Zeker agenten behoren ook tot de geest van de wet te handelen, en niet naar de letter. Ordinaire handhavers ("BOA"'s) hebben daar dikwijls wat meer moeite mee.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:05

Yucon

*broem*

autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Maar laten we eerst morgen eens afwachten wat de invulling gaat zijn voordat we op onze achterste benen gaan staan.
Ervaring leert dat men juist de werkwijze hanteert van het laten uitlekken van proefballonnetjes om te peilen of een besluit genomen kan worden. Even los van of die avondklok wel of niet terecht is is het in ieder geval niet verstandig rustig af te wachten als je tegen bent.

Overigens pas ik mijn gedrag echt wel aan met zo'n avondklok. Normaal wandelde ik een blokje, maar voortaan ga ik 's avonds een stukje fietsen. Dan is het voor een agent zowel te voet als in een auto tenminste nog een uitdaging . 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:37:
Dat vertrouwen deel ik helaas niet. Er zijn in de persco eerder getallen genoemd, maar ik vrees dat die vrij rekbaar zijn omdat we $inser_variant voor moeten blijven. We zijn van Chinese > Italiaanse > Spaanse nu dan onderweg naar de Engelse en Zuid-Afrikaanse mutaties aan het gaan. Je kan er donder op zeggen dat dit nog wel een paar jaar zo doorgaat met muteren. Gaan we dan maanden per jaar in lockdown? Die luxe is niet te betalen.
Tegen die tijd is voldoende gevaccineerd en zijn er ook genoeg laboratoria die snel een aangepast mRNA-vaccin kunnen produceren, dus dat zal wel meevallen.

Het idee is nu simpelweg om zo snel mogelijk de besmettingen naar een zo laag mogelijk niveau te krijgen, ook om de UK-variant minder kans te geven zich te verspreiden en zo alsnog roet in het eten te laten gooien.

Harder garanties op wanneer het dan klaar is ga je inderdaad niet krijgen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:41
Die avondklok gaat mij ook wat te ver, ondanks dat het toch donker is rond die periode.

Het meest belachelijke blijf ik het eeuwige uitstellen vinden, want hoelang gaan we die avondklok houden, een maand, een kwartaal, een half jaar, een jaar?
Dan ga je al snel naar een periode waarbij het wel lekker is om even buiten te zijn in de avond, maar het blijft allemaal vaag.

Zelfde met dat alcohol verbod op verkoop na 20:00 uur en die ellendige schijnveiligheid omtrent mondkapjes, dat worden ook van die dingen die veel te lang blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:46:
[...]

een agent mag bij mijn weten voor veel vergrijpen kiezen om een (officiele) waarschuwing te geven en kan sowieso de keuze maken om rond plekken te patrouilleren waar mogelijk feestjes zijn en bijvoorbeeld een wandelroute langs een kanaal te passeren terwijl hij de andere kant op kijkt.
Ik hoop erop, en in mijn kennissenkring heb ik al vernomen dat dit inderdaad het geval zal zijn. Hoogstens het verzoek om naar huis te gaan.
Maar goed, de befehl is befehl types hou je altijd.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 19:41
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:40:

Hoe heeft dit zover kunnen komen. Schande.
Door alle kritische mensen de mond te snoeren. Waarschijnlijk was je daar zelf deelgenoot van.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:46:
[...]

In de praktijk zal dit dan denk ik ook gaan gebeuren. Laten we hopen dat mensen geen misbruik gaan maken van die coulance. Daarbij denk ik wel dat de meeste agenten professioneel genoeg zijn om in te zien wie per ongeluk een foutje maakt en wie gewoon willens en wetens de regels overtreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:19
FabianGTI schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:48:
Die avondklok gaat mij ook wat te ver, ondanks dat het toch donker is rond die periode.

Het meest belachelijke blijf ik het eeuwige uitstellen vinden, want hoelang gaan we die avondklok houden, een maand, een kwartaal, een half jaar, een jaar?
Dan ga je al snel naar een periode waarbij het wel lekker is om even buiten te zijn in de avond, maar het blijft allemaal vaag.
Tot 9 februari wordt er gezegd, dus tot het einde van de huidige lockdown. Die ongetwijfeld weer verlengd zal worden met 3 weken, maar dat terzijde.
Zelfde met dat alcohol verbod op verkoop na 20:00 uur en die ellendige schijnveiligheid omtrent mondkapjes, dat worden ook van die dingen die veel te lang blijven.
Mondkapjes prima. Dat alcoholverkoop verbod slaat nergens op, sloeg het al niet maar dat het niet afgeschaft is is weer een faal.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

Snow_King

Konijn is stoer!

Vooral dat. Er staat in het voorstel nu tot 9 Februari, maar dat zal wel weer langer worden. Net zoals het alcoholverbod wat er nog steeds is.

Ik ga met regelmaat na 20:00 hardlopen. Eerder komt er gewoon niet van met een werk, huishouden en baby. Dat zal ik ook gewoon blijven doen. Die 95 euro is dan jammer, maar ik ga echt niet binnen zitten. Dat rondje hardlopen is erg fijn om mijn hoofd leeg te maken na weer een hele dag binnen te hebben gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:49:
[...]

In de praktijk zal dit dan denk ik ook gaan gebeuren. Laten we hopen dat mensen geen misbruik gaan maken van die coulance. Daarbij denk ik wel dat de meeste agenten professioneel genoeg zijn om in te zien wie per ongeluk een foutje maakt en wie gewoon willens en wetens de regels overtreedt.
Laten we hopen dat ze dat wel gaan doen. Liefst middels massa-protest wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Stoffa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Laten we hopen dat ze dat wel gaan doen. Liefst middels massa-protest wat mij betreft.
Maar dan wel op een ludieke manier, ik stel voor dat we met zijn alleen een zombiewalk doen, met onderling netjes 1,5 meter afstand, om 20:01. :Y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Ik denk eerder dat het met de beste bedoelingen van iedereen vaak niet te vermijden is. Er wordt nu geframed dat mensen die besmet zijn geraakt dat het altijd komt door een onbehoorlijke regelovertredende klootzak (m/v) en dat zij alles in hun macht gedaan hebben om het te voorkomen. Met een virus die voor velen asymptomatisch verloopt is besmettingen nooit 100% te voorkomen en het kan gebeuren bij mensen die altijd de beste bedoelingen hadden en naar eigen zeggen alles 100% naleefden.

Is het een manier van goedpraten dat degene die anderen besmet evil is? Want we doen dit niet rondom andere virussen..
Ja, dit kan niet vaak genoeg herhaald worden! Mijn vrouw werkt in de zorg en de kans dat zij (en daarna ik) besmet wordt is zeker niet denkbeeldig, ondanks alle voorzorgen. En zo zijn er vele voorbeelden van situaties waarin je besmet kunt raken zonder je schuldig te hoeven voelen. Het is echt een gevaarlijke tendens om besmette mensen a priori als schuldige asocialen te beschouwen. Ook besmetting met het coronavirus kan je zomaar overkomen, en zonder het te weten kun je vervolgens anderen besmetten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:13

The Legend

*Plop*

Ik vind het ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die dingen zeggen in de trant van: "Nog even volhouden en ons braaf aan de maatregelen houden. Dan zijn we er snel vanaf". Het lijkt wel alsof men in een collectieve psychose terecht is gekomen, of simpelweg lijden aan Stockholmsyndroom.
Exact hetzelfde - de collectieve psychose - kun je ook opmerken over de aperte tegenstanders van nieuwe maatregelen. De overheid werd op een dag wakker en dacht, laten we onze burgers eens even pesten met een lockdown.
Ik wijs jullie even op twee feiten:

• Deze "crisis" duurt nu al bijna een jaar
• Ondanks de dalende ziekenhuisopnames en overlijdens worden er nu strengere maatregelen genomen
De lengte van de crisis zegt toch op zich helemaal niks. Als een hele erge crisis heel lang duurt, dan moet je na X maanden maar gewoon stoppen ofzo? Het tweede punt: exponentiële groei. Niet voor het eerst hier uitgelegd. Op het moment dat het gaat stijgen, ben je al te laat, zeker omdat we nu niet op 0 beginnen zoals in maart 2020, maar nog 700 man met Covid op de IC hebben liggen. Het hoeft dus maar heel even te stijgen, en je zit in code zwart. De marge voor ‘we kijken het nog even aan’ - wat we feitelijk in september hebben gedaan, en niet zo goed uitpakte - is er niet.
Morgenavond zullen we dus waarschijnlijk te horen krijgen dat we tussen 20:00 en 04:00 huisarrest krijgen. Wederom een krankzinige maatregel, wederom zonder wetenschappelijke onderbouwing. Het hele beleid is 1 grote cirkelredenering, al vanaf dag 1. Het komt er dus op neer dat bijvoorbeeld mensen met kinderen een gevangene worden in hun eigen land, en 's avonds wanneer de kinderen op bed liggen ze zelfs niet even een blokje om mogen lopen.

[...]

En anders valt men terug op het albekende adagium: "Maar de landen om ons heen doen het ook, dus wij moeten meedoen".
Ik vraag me af of je wel beseft dat dit de grootste gezondheidscrisis is die we in de recente geschiedenis hebben meegemaakt. Dit is niet te vergelijken met welke andere crisis dan ook. Hoe kun je dan verwachten dat alles wetenschappelijk is onderbouwd, dat van iedere maatregel is uitgespeld hoe dit uitpakt. Dat kan gewoon niet. Velen hier verwachten feitelijk dat men ijzer met handen breekt.

[edit]

Eerlijk gezegd word ik ook een beetje moe van de tegenstanders van de avondklok die massaal huilen dat ‘een rondje lopen’ nu absoluut niet meer kan, want kinderen, want werk. Als je het hebt over doelredeneren is dat het wel. Als je werkt heb je ook pauze en kun je een rondje lopen. Als je thuisonderwijs geeft hebben kinderen ook pauze en kun je een rondje lopen. Ik heb drie kinderen, waarvan 1 van 4 maanden en 2 in de basisschool leeftijd, en het is dan echt niet onmogelijk om overdag een rondje te lopen.

[ Voor 9% gewijzigd door The Legend op 19-01-2021 16:57 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffa
Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Maar dan wel op een ludieke manier, ik stel voor dat we met zijn alleen een zombiewalk doen, met onderling netjes 1,5 meter afstand, om 20:01. :Y)
Misschien moet het Museumplein nogmaals worden gevuld. Maar ditmaal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:47:
[...]

Iedere ambtenaar belast met de Buitengewone Opsporingsbevoegdheid beschikt tevens over een discretionaire bevoegdheid. Zeker agenten behoren ook tot de geest van de wet te handelen, en niet naar de letter. Ordinaire handhavers ("BOA"'s) hebben daar dikwijls wat meer moeite mee.
Een agent loopt op straat met een zeer breed takenpakket, handhaven is daar maar een klein deel van. Boa's hebben een veel beperkter takenpakket waarbij handhaven juist de kerntaak is. Vandaar dat er wat verschil zit in de benadering. (komt nog bij dat boa's doorgaans zeer laag opgeleid zijn en op grond daarvan al communicatieve beperkingen kennen)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Het gaat niet eens om de Britse Mutant, het gaat er om dat die zelfde maatregelen ingezet worden voor de Volgende Nog Te Bepalen Mutant omdat we de maatregelen nu toch al hebben.

En daardoor wordt het riempje om de maatschappij strakker en strakker getrokken, en is de weg terug heel moeilijk.
@-tom-562 suggereerde, dat de regering regels invoert zonder te weten waarom. Ik probeerde aan te geven wat op dit moment de verantwoording van de regering is.
Wat er in de toekomst gebeurt, weet ik niet. Maar ze weten nu dus wèl waarom ze dit doen.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Laatst online: 15-09 16:18

link_mario

Ofwa?

Zo lang de besmettingen (of gevaar op toename van mogelijke besmettingen 8)7 ) niet dalen, zal er geen argument komen om ook maar iets te versoepelen. Ookal doet de betreffende maatregel eigenlijk zo goed als niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ankona schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:52:
[...]

Een agent loopt op straat met een zeer breed takenpakket, handhaven is daar maar een klein deel van. Boa's hebben een veel beperkter takenpakket waarbij handhaven juist de kerntaak is. Vandaar dat er wat verschil zit in de benadering. (komt nog bij dat boa's doorgaans zeer laag opgeleid zijn en op grond daarvan al communicatieve beperkingen kennen)
En gemeentes BOA's vaak aanmoedigen om zo veel mogelijk boetes uit te schrijven, want de gemeentekas moet natuurlijk wel gevuld blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:51:
[...]

Het woordje ludiek, daar ga ik van kotsen. Het is een serieuze zaak dus het protest is ook serieus. Met ludieke acties neem je jezelf al niet serieus dus waarom zouden anderen dat dan wel doen?

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:53:
[...]

En gemeentes BOA's vaak aanmoedigen om zo veel mogelijk boetes uit te schrijven, want de gemeentekas moet natuurlijk wel gevuld blijven.
Je kan die nare BOA's en gemeente mooi een hak zetten door je aan de avondklok te houden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:41
Drardollan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:49:
[...]

Tot 9 februari wordt er gezegd, dus tot het einde van de huidige lockdown. Die ongetwijfeld weer verlengd zal worden met 3 weken, maar dat terzijde.
Je bedoelt de lockdown die we voor de kerst zouden doen zodat we met de kerst bij elkaar kwamen, of die lockdown die voorbij de feestdagen zou duren om zo de cijfers niet te laten stijgen, of de lockdown tot 9 februari die weer uitgesteld gaat worden? (zie Duitsland)

We worden gewoon ongelofelijk voor de gek gehouden, elke keer opnieuw 3 weken.
Straks is het heerlijk weer en licht buiten om een lekkere wandeling te maken, vooral nu de sportscholen dicht zijn en we gewoon moeten werken, kan het weer niet vanwege die ellendige avondklok..... :')
link_mario schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:53:
[...]

Zo lang de besmettingen (of gevaar op toename van mogelijke besmettingen 8)7 ) niet dalen, zal er geen argument komen om ook maar iets te versoepelen. Ookal doet de betreffende maatregel eigenlijk zo goed als niks.
In dat geval moeten we dus wachten tot het eind van de lente, goed vooruitzicht :')

[ Voor 20% gewijzigd door FabianGTI op 19-01-2021 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Een avondklok met allemaal uitzonderingen zie ik überhaupt niet zitten. Ik zie het al gebeuren dat mensen met een hond lekker dat beestje mogen uitlaten terwijl de rest van Nederland maar mooi thuis moet blijven zitten.

Hebben al die thuiswerkers de hele dag achter hun PC gewerkt, heb je net gegeten en een beetje uitgerust kan je nog geeneens naar buiten omdat Rutte heeft besloten dat dat niet mag. Tenzij je een hond hebt natuurlijk.

:S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:49:
[...]

ik hoop dat zoveel mogelijk mensen buiten gaan lopen , met niet 1,5 maar 30 meter afstand ( en in een stad dus weer naar binnen gaan als het te druk is en 30 m afstand niet haalbaar). Zoveel dat de agenten professioneel genoeg zijn om zich op hun normale taken te richten ( in het huidige normaal onder andere het stoppen van feestjes) in plaats van burgers lastig vallen die een frisse neus halen en daarbij voor de 101e keer niemand zullen besmetten.

disclaimer: tot nu toe volg ik alle regels op en dat blijf ik ook doen, maar deze dus niet, omdat dit voor de 102e keer 0 risico op het besmetten van iemand heeft , in tegenstelling tot bezoeken, in iemands nek hijgen, in een metro zitten , op kantoor zitten enzovoort.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2021 17:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Ik vind het ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die dingen zeggen in de trant van: "Nog even volhouden en ons braaf aan de maatregelen houden. Dan zijn we er snel vanaf". Het lijkt wel alsof men in een collectieve psychose terecht is gekomen, of simpelweg lijden aan Stockholmsyndroom.

• Ondanks de dalende ziekenhuisopnames en overlijdens worden er nu strengere maatregelen genomen

Morgenavond zullen we dus waarschijnlijk te horen krijgen dat we tussen 20:00 en 04:00 huisarrest krijgen. Wederom een krankzinige maatregel, wederom zonder wetenschappelijke onderbouwing. Het hele beleid is 1 grote cirkelredenering, al vanaf dag 1. Het komt er dus op neer dat bijvoorbeeld mensen met kinderen een gevangene worden in hun eigen land, en 's avonds wanneer de kinderen op bed liggen ze zelfs niet even een blokje om mogen lopen.

[...]

En anders valt men terug op het albekende adagium: "Maar de landen om ons heen doen het ook, dus wij moeten meedoen".
Het maakt vooral de weg vrij voor méér en méér tunnelvisie en steeds verdergaande maatregelen. Wanneer is het genoeg? Het kabinet lijkt zich (op D66 na) volledig geschaard te hebben achter het doemscenario van de virologen. Die virologen geven vervolgens hun advies bij een 'meest ernstig scenario', totaal geen rekening houdend met de maatschappelijke/sociale/psychologische invloed. Dat is hun taak ook niet, en wat dat betreft doen ze dan ook prima werk. Het probleem is dat het kabinet vrijwel uitsluitend lijkt te luisteren naar virologen en de woorden van alle anderen in het OMT minder zwaar laten meewegen.

Dit soort besluiten gaan alleen maar leiden tot meer weerstand. Laat men eerst maar eens met bewijzen komen dat de dominante Britse mutatie ook daadwerkelijk besmettelijker is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:51:
Ik vraag me af of je wel beseft dat dit de grootste gezondheidscrisis is die we in de recente geschiedenis hebben meegemaakt.
Het feit dat je dit met droge ogen beweert met de sterftecijfers zoals we deze thans kennen, maakt het compleet onzinnig om verder de discussie met je aan te gaan. Zoek eens op hoeveel mensen er dagelijks overlijden aan kanker of andere ziektes dan Corona (ja, die bestaan echt), en kom dan eens terug met een goed verhaal.
Dit is niet te vergelijken met welke andere crisis dan ook.
Dit is de grootste humanitaire crisis sinds de Tweede Wereldoorlog, en een van de grootste schandalen ooit. Met een virus specifiek, of de gezondheid in het algemeen heeft het allemaal inmiddels weinig meer te maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

RIVM: 'We zitten tot in april vast aan behoorlijke set maatregelen'
https://www.nu.nl/coronav...ijke-set-maatregelen.html

Ja mensen, nog eventjes!! |:(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
lasharor schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:57:
Een avondklok met allemaal uitzonderingen zie ik überhaupt niet zitten. Ik zie het al gebeuren dat mensen met een hond lekker dat beestje mogen uitlaten terwijl de rest van Nederland maar mooi thuis moet blijven zitten.

Hebben al die thuiswerkers de hele dag achter hun PC gewerkt, heb je net gegeten en een beetje uitgerust kan je nog geeneens naar buiten omdat Rutte heeft besloten dat dat niet mag. Tenzij je een hond hebt natuurlijk.

:S
Dat was wel het plan, en dan vooral bij mensen naar binnen kijken vanaf buiten en vrolijk doorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:59:
[...]

Het feit dat je dit met droge ogen beweert met de sterftecijfers zoals we deze thans kennen, maakt het compleet onzinnig om verder de discussie met je aan te gaan. Zoek eens op hoeveel mensen er dagelijks overlijden aan kanker of andere ziektes dan Corona (ja, die bestaan echt), en kom dan eens terug met een goed verhaal.

[...]
Het feit dat jij met droge ogen beweert dat het om sterftecijfers gaat maakt verdere discussie inderdaad onzinnig.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:59:
[...]

Tja, prima. Ik ben blij dat we de sterftecijfers niet kennen die er zouden zijn zonder de genomen maatregelen. Evenals de sterftecijfers van alle uitgestelde zorg als gevolg van overspoelde ziekenhuizen.

Het feit dat je deze gevolgen negeert, maakt het compleet onzinnig om verder de discussie met je aan te gaan.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Uthog schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:00:
[...]

Dat was wel het plan, en dan vooral bij mensen naar binnen kijken vanaf buiten en vrolijk doorlopen.
Ik ga gewoon de kat uitlaten, of die nu wilt of niet :') :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
Maar ook wel iets positiever:
Pfizer levert toch meer vaccins aan Nederland
Het lijkt mee te vallen met de vertraagde leveringen van BioNTech/Pfizer-vaccins aan Nederland. Volgens de farmaceut wordt er alleen deze week minder geleverd. Het gaat deze week om ongeveer 92.000 doses in plaats van 150 tot 200.000 doses.

Vanaf volgende week wordt het normale leveringsschema weer hervat. Vrijdag meldde Pfizer nog dat het bedrijf de komende drie à vier weken minder vaccins zou leveren aan Europese landen waaronder Nederland. Maar dat is dus niet het geval.

De vertraging van deze week heeft te maken met een uitbreiding van de fabriek in het Belgische Puurs. Als die is voltooid moeten er per half februari juist meer vaccins uit de fabriek komen rollen.

Volgens Pfizer krijgt Nederland in het eerst kwartaal 2,6 miljoen doses geleverd. Het BioNTech/Pfizer-vaccin is een van de twee vaccins die zijn goedgekeurd in Europa.

Blijkbaar gaat dat dus wel weer goed. Word nu dus tijd om alvast te gaan opschakelen.
Aangezien wij anders allemaal dood gaan aan Corona neem ik aan dat onze regering nu alles op alles zet om deze voorraden asap weg te werken.
Willen natuurlijk niet 2 weken wachten om nog administratie te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Snow_King schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Vooral dat. Er staat in het voorstel nu tot 9 Februari, maar dat zal wel weer langer worden. Net zoals het alcoholverbod wat er nog steeds is.

Ik ga met regelmaat na 20:00 hardlopen. Eerder komt er gewoon niet van met een werk, huishouden en baby. Dat zal ik ook gewoon blijven doen. Die 95 euro is dan jammer, maar ik ga echt niet binnen zitten. Dat rondje hardlopen is erg fijn om mijn hoofd leeg te maken na weer een hele dag binnen te hebben gezeten.
9 februari is de eerste datum waarop we de mogelijke effecten terug kunnen gaan zien, dus ga er inderdaad maar vanuit dat het nog wat langer gaat duren.

En ik zit in precies dezelfde situatie. Ik verwacht ook niet dat men er zwaar aan gaat tillen qua handhaving, de hond uitlaten of in je eentje een rondje gaat hardlopen.

Zo'n lockdown maatregel is vooral om te voorkomen dat men met zn allen bij iemand thuis voor de tv de vrienden van amstel gaat kijken, of een verjaardag gaat vieren, waardoor je een contact event creert met meerdere personen in 1 ruimte.

Maar uiteraard heb je altijd de overijverige BOA... }:O

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:00

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Uthog schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:04:
Maar ook wel iets positiever:
Pfizer levert toch meer vaccins aan Nederland
Het lijkt mee te vallen met de vertraagde leveringen van BioNTech/Pfizer-vaccins aan Nederland. Volgens de farmaceut wordt er alleen deze week minder geleverd. Het gaat deze week om ongeveer 92.000 doses in plaats van 150 tot 200.000 doses.

Vanaf volgende week wordt het normale leveringsschema weer hervat. Vrijdag meldde Pfizer nog dat het bedrijf de komende drie à vier weken minder vaccins zou leveren aan Europese landen waaronder Nederland. Maar dat is dus niet het geval.

De vertraging van deze week heeft te maken met een uitbreiding van de fabriek in het Belgische Puurs. Als die is voltooid moeten er per half februari juist meer vaccins uit de fabriek komen rollen.

Volgens Pfizer krijgt Nederland in het eerst kwartaal 2,6 miljoen doses geleverd. Het BioNTech/Pfizer-vaccin is een van de twee vaccins die zijn goedgekeurd in Europa.

Blijkbaar gaat dat dus wel weer goed. Word nu dus tijd om alvast te gaan opschakelen.
Aangezien wij anders allemaal dood gaan aan Corona neem ik aan dat onze regering nu alles op alles zet om deze voorraden asap weg te werken.
Willen natuurlijk niet 2 weken wachten om nog administratie te regelen.
Heb je ook een bron daarbij toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Chiron schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:04:
[...]

9 februari is de eerste datum waarop we de mogelijke effecten terug kunnen gaan zien, dus ga er inderdaad maar vanuit dat het nog wat langer gaat duren.

En ik zit in precies dezelfde situatie. Ik verwacht ook niet dat men er zwaar aan gaat tillen qua handhaving, de hond uitlaten of in je eentje een rondje gaat hardlopen.

Zo'n lockdown maatregel is vooral om te voorkomen dat men met zn allen bij iemand thuis voor de tv de vrienden van amstel gaat kijken, of een verjaardag gaat vieren, waardoor je een contact event creert met meerdere personen in 1 ruimte.

Maar uiteraard heb je altijd de overijverige BOA... }:O
Over welke effecten hebben we het precies? De boel daalt al. Deze maatregelen zijn er puur om de Britse coronavariant te vertragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Laguna schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:44:
[...]

Vrijwel in heel België een avondklok van 00:00 tot 05:00, oftewel een stuk minder ingrijpend.
Avondklok is avondklok, voor de 'ik ben in mn vrijheden aangetast' roepers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:00
MikeyMan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:05:
[...]

https://nos.nl/liveblog/2...jgt-spontane-knuffel.html

Wel een stukkie naar onderen.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
MikeyMan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:05:
[...]

Het stond in de liveblog van de NOS
https://nos.nl/liveblog/2...jgt-spontane-knuffel.html
Ik ben al aan het zoeken naar het artikel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiron schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:06:
[...]

eens, maar hij zal een stuk minder overtreden worden bij die tijdstippen. Ben namelijk niet zo principieel dat ik tot 0:00 ga wachten met mijn avondwandeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
niek_nijmegen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:53:
[...]

@-tom-562 suggereerde, dat de regering regels invoert zonder te weten waarom. Ik probeerde aan te geven wat op dit moment de verantwoording van de regering is.
Wat er in de toekomst gebeurt, weet ik niet. Maar ze weten nu dus wèl waarom ze dit doen.
Als je als adviescommissie een groep hanteert die zich slechts richt op 1 variabele, dan kun je echt wel wat stevige vraagtekens bij de verantwoording plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Soccer98 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:06:
[...]

Over welke effecten hebben we het precies? De boel daalt al. Deze maatregelen zijn er puur om de Britse coronavariant te vertragen.
Elke wijziging die je doet in maatregelen heeft een vertraging van 2-3 weken. En natuurlijk is een eventuele avondklok op basis van de situatie in het VK.

Als een avondklok betekent dat de 'gewone' coronavariant statistieken ook omlaag gaan, is dat alleen maar mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001

St@m

@ Your Service

Chiron schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:06:
[...]

Klopt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Chiron schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:10:
[...]
Als een avondklok betekent dat de 'gewone' coronavariant statistieken ook omlaag gaan, is dat alleen maar mooi meegenomen.
"Zie je wel, de avondklok werkt, we kunnen hem mooi aanhouden"

vs.

"Die avondklok werkt nog niet goed genoeg, we houden hem wat langer aan tot we effect zien".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Stoffa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:09:
[...]
Als je als adviescommissie een groep hanteert die zich slechts richt op 1 variabele, dan kun je echt wel wat stevige vraagtekens bij de verantwoording plaatsen.
Dat je het niet eens bent met de argumenten of de besluitvorming, is nog steeds iets anders dan: 'ze weten niet waarom ze het doen'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:11:
[...]

"Zie je wel, de avondklok werkt, we kunnen hem mooi aanhouden"

vs.

"Die avondklok werkt nog niet goed genoeg, we houden hem wat langer aan tot we effect zien".
Oh ik ga er al vanuit dat we na 9 feb nog niet van een avondklok af zijn hoor, als dat betekent dat het wat druk in de zorg af haalt, omdat er niet ook nog eens massa's britsecoronaslachtoffers bij de huidige aantallen opgeteld mogen worden, fine by me.

Des te eerder kunnen we naar verlichting van de maatregelen, hopelijk nog voor de zomervakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
niek_nijmegen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:13:
[...]

Dat je het niet eens bent met de argumenten of de besluitvorming, is nog steeds iets anders dan: 'ze weten niet waarom ze het doen'.
Zoals ik al zei: ze zijn hypergefocust op 1 ding, en alleen maar dat ene ding: de coronacijfers. Ze zijn het perspectief, en de waarde van zaken als vrijheid, levensgeluk door angst uit het oog verloren.

Overigens heb ik ook nooit beweerd dat ze niet weten waarom ze het doen. Je legt me woorden in de mond, en daar ben ik niet zo'n fan van.

[ Voor 13% gewijzigd door Stoffa op 19-01-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:26
lasharor schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:57:
Die uitzonderingen gaan er hoe dan ook komen, want er zijn gewoon processen die door gaan terwijl het grootste deel van Nederland op 1 oor ligt. Sommige van die processen zijn aanzienlijk belangrijker dan de avondklok en mogen gewoon door gaan.

Dan kun je denken aan de nutsvoorzieningen en alle wat daar bij hoort, kritieke overheidsprocessen maar ook de voedselvoorziening natuurlijk. Die mensen moeten ook gewoon kunnen opkomen in het geval de situatie daarom vraagt.

En als het stormt en regent dat het giet kan ik je vertellen, dat het niet lekker is hoor dat beestje te mogen uitlaten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
*knip* Bewaar dit soort posts maar voor ergens anders, dat heeft hier niets te zoeken

[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2021 17:18 ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tegen die tijd is de horeca 6 maanden dicht, hebben we allemaal een matje in ons nek en is de lokale winkelstraat vrijgemaakt van kleine winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Stoffa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:15:
[...]

Zoals ik al zei: ze zijn hypergefocust op 1 ding, en alleen maar dat ene ding: de coronacijfers. Ze zijn het perspectief, en de waarde van zaken als vrijheid, levensgeluk door angst uit het oog verloren.

Overigens heb ik ook nooit beweerd dat ze niet weten waarom ze het doen. Je legt me woorden in de mond, en daar ben ik niet zo'n fan van.
Dan moeten ze toch nog eens goed kijken naar de cijfers 8)
Alle doemscenario's afzetten tegen de praktijk kan al een eind helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Chiron schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:14:
[...]

Oh ik ga er al vanuit dat we na 9 feb nog niet van een avondklok af zijn hoor, als dat betekent dat het wat druk in de zorg af haalt, omdat er niet ook nog eens massa's britsecoronaslachtoffers bij de huidige aantallen opgeteld mogen worden, fine by me.

Des te eerder kunnen we naar verlichting van de maatregelen, hopelijk nog voor de zomervakantie.
Na 9 februari met de avondklok komen er, gezien de huidige trent, nog meer maatregelen bij.
Je mag zelfs je eigen huis niet meer uit zonder briefje van je ouders. Leven die niet meer, dan heb je pech.
Je krijgt verplicht een corona paspoort thuis met een ja/nee stempel erin.
En 2 keer per dag komt de politie langs om te controleren of jij nog wel thuis bent.

Tuurlijk, ik verwacht ook niet dat na 9 februari ineens de boel weer omslaat. Ik verwacht dat we dan nog dieper in de shit komen. Het aantal vaccins in OSS zo hoog staat dat ze moeten zeggen, stuur maar terug geen plek meer, en de jonge nog steeds mensen staat te knuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:16:
[...]

Tegen die tijd is de horeca 6 maanden dicht, hebben we allemaal een matje in ons nek en is de lokale winkelstraat vrijgemaakt van kleine winkels?
Ja man, maar dan zijn we wel eindelijk van dat rottige virus af 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Stoffa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:15:
[...]

En de werkdruk en de capaciteit in de zorg? En het levensgeluk en de conditie van alles en iedereen die in de zorg werkt?

Ze kijken allang niet meer naar het aantal besmettingen, het is vooral de beschikbare capaciteit en de toekomstig beschikbare capaciteit van de zorg, wat nu de hoogste prioriteit heeft.

Heel kort door de bocht: Je krijgt als vitale en normaliter kerngezonde twintiger een blindedarmontsteking, en dan is het aan de telefoon 'sorry, we zitten vol, succes ermee'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Stoffa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:17:
[...]

Ja man, maar dan zijn we wel eindelijk van dat rottige virus af 8)7
Van de Engelse variant misschien, maar dan is de winter op het zuidelijke halfrond weer aanstaande waardoor er ongetwijfeld weer een nieuwe mutatie langskomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Van de Engelse variant misschien, maar dan is de winter op het zuidelijke halfrond weer aanstaande waardoor er ongetwijfeld weer een nieuwe mutatie langskomt.
Die is er al:

https://nos.nl/artikel/23...nieuwe-coronavariant.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

link_mario schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:53:
[...]

Dat is dus inderdaad de eerder genoemde cirkelredenering. Want als wij om versoepelingen vragen dan is het argument "ja maar $insertvariantX Y of Z dus dat kan niet"

Daar komen we, met deze regering, dus niet uit ook vanwege het gemis aan duidelijke perspectieven als het gaat om versoepelingen. Ik snap terughoudendheid niet maar als Rutte pas wil versoepelen bij 3 IC opnames per dag dan vrees ik wel voor de rest van 2021.

Ik volg dit topic nu vanaf het begin en pas vandaag valt me nu pas de immense hoeveelheid tegenstand die deze immer aanhoudende set verzwaringen hier oproept. Maar niet alleen hier, maar ook op andere plekken op het internet.

Sorry dit is wat pessimistisch maar ik denk niet de enige ben die dit momenteel zo voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Geen zorgen: dan doen we toch gewoon nog een lockdowntje met avondklokkie voor een maandje of zes?

Kwestie van dat virus effe goed de kop in te drukken terwijl we aan vaccin driehonderd werken voor de zoveelste mutatie waarop het vaccin niet werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoffa op 19-01-2021 17:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:03

RayNbow

Kirika <3

Aha, "crisis". Dus er niets aan de hand?
Ja, en? Dat cijfers dalen sluit strengere maatregelen niet uit. Hier volgt een simpel voorbeeld die dat illustreert. Als alle ziekenhuizen bomvol zitten, maar er nog steeds dagelijks mensen moeten worden opgenomen, maar, hey, gelukkig daalt het aantal nieuwe mensen dat elke dag moeten worden opgenomen, wat denk je dan wat nodig is? Toch misschien wat extra maatregelen ondanks de dalende cijfers?
Wat dacht je van dat de schuld voornamelijk bij onszelf ligt?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:54:
[...]

Overdrijf je nu niet een beetje? Een hele klas nablijven omdat enkele individuen hebben lopen kloten maar het niet willen toegeven is toch niet zo vreemd?
Ouders die op hoge poten naar school gaan omdat hun pareltje benadeeld is hebben we al genoeg, laten we maar niet te snel naar dat soort scenario's grijpen als het niet nodig is.
Nee, dat is in mijn ogen wel vreemd. Het is onmacht. "We weten niet wie het was, dus doen we maar wat. Ze slikken het maar." Straf is prima, maar liever 10 schuldigen laten lopen dan 1 onschuldige straf geven. Je geeft daarmee echt het verkeerde voorbeeld.

Maargoed, hoewel natuurlijk zijdelings gelinkt aan het hele Corona-aanpak verhaal, verder wel wat off-topic. De parallel is natuurlijk dat we met steeds strengere maatregelen vooral een steeds grotere groep "onschuldigen" straffen. Het wrange is dan juist, dat de "schuldigen" zich er waarschijnlijk niet zoveel van aan zullen trekken (werken wel om de regels heen) en het effect dus helemaal niet zo groot zal zijn. Al denk ik dat de vergelijking met "straf" nu niet helemaal zuiver is. Het lijkt erop, maar tot een bepaalde hoogte is het doel toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
En deze : https://www.br.de/nachric...sch-partenkirchen,SMQ1V6u

Onbekende variant nu bij 35 mensen vastgesteld. Zuidoosten van Duitsland.
Niet bekend of die makkelijker verspreid of ook dodelijker is.
RayNbow schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:20:
[...]

Ja, en? Dat cijfers dalen sluit strengere maatregelen niet uit. Hier volgt een simpel voorbeeld die dat illustreert. Als alle ziekenhuizen bomvol zitten, maar er nog steeds dagelijks mensen moeten worden opgenomen, maar, hey, gelukkig daalt het aantal nieuwe mensen dat elke dag moeten worden opgenomen, wat denk je dan wat nodig is? Toch misschien wat extra maatregelen ondanks de dalende cijfers?
Maar met die verstanden, dat het in het ziekenhuis ook afneemt, niet heel snel. Maar 1 iemand minder dat is 1 iemand minder.

[ Voor 39% gewijzigd door Uthog op 19-01-2021 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Gunner schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:19:
Ik volg dit topic nu vanaf het begin en pas vandaag valt me nu pas de immense hoeveelheid tegenstand die deze immer aanhoudende set verzwaringen hier oproept. Maar niet alleen hier, maar ook op andere plekken op het internet.

Sorry dit is wat pessimistisch maar ik denk niet de enige ben die dit momenteel zo voelt.
Het lijkt erop dat er dan nu eindelijk maatregelen komen die velen hier écht raken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:22:
[...]

Het lijkt erop dat er dan nu eindelijk maatregelen komen die velen hier écht raken. ;)
Of kan het soms zijn dat het voor een hoop mensen de spreekwoordelijke druppel is?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:19
"Ondertussen staan er op het kerkhof mensen in de rij om hun familieleden te begraven", zei correspondent Nina Jurna in Nieuws en Co op NPO Radio 1.
*knip* Dit soort stromannen helpen de discussie niet echt

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2021 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
[...]

Ik werd zelf vooral door de sluiting van de scholen geraakt. De avondklok raakt mij totaal niet in praktische zin, in gevoelsmatige zin is het echter een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
En ondertussen stelt het kabinet en RIVM nogsteeds geen enkele van zijn verkeerde wetenschappelijke zienswijzes bij en moet nog meer repressie gestoeld op angstbeelden rond mutanten-waanzin ze gaan helpen om de scholen weer sneller te kunnen openen. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Sergelwd op 19-01-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:05
-tom-562 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:23:
[...]

Of kan het soms zijn dat het voor een hoop mensen de spreekwoordelijke druppel is?
We hebben het ook zo zwaar in Nederland. Als ik het zo lees is het enorm afzien.
Misschien maar eens verhuizen naar een ander land, Syrië of een of ander leuk Afrikaans land. China desnoods. Of was het nou toch België >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Nou ja, ik heb vandaag in ieder geval geleerd dat veel mensen na 20.00 nog een ommetje maken :+

maar ik denk niet dat het daar echt om gaat. Het is denk ik meer dat een gevoel van vrije keuzes ontnomen wordt. Niet alleen met dit specifieke geval maar ook als het gaat om bioscoop/theater/horeca-bezoek etc.

Dat vinden we belangrijk en ik ook. De avondklok raakt me niet maar ik ben wel verbaasd op de manier hoe zoiets tot stand komt zonder een duidelijke routekaart of iets van een strategie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
Thy... schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:24:
[...]

[...]

En hier klagen de Hollanders lekker verder dat ze geen biertje in de kroeg kunnen drinken en niet naar de kapper kunnen.
Ja precies, want zo minimaal is ons verlies aan levenskwaliteit ook hè 8)7

En waarom klagen mensen eigenlijk? In de tweede wereldoorlog gingen ze bij bosjes dood in gaskamers.

@Gunner Precies. We moeten niet toekijken hoe onze vrijheden uit angst zo worden weggenomen. Zie George Orwell etc.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoffa op 19-01-2021 17:27 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 22:13

[...]

[...]

Is het wel eens in je opgekomen dat niet deze debiele maatregelen, maar het klimaat cq. weersomstandigheden invloed hebben op sterftecijfers als gevolg van coronavirussen, zoals dit al sinds jaar en dag het geval is?

Wederom, een cirkelredenering. Lever eens wat intellectuelle inspanning in plaats van de meute na te praten.
Volledig mee eens. Daarnaast is de avondklok weer een maatregel voor de buhne: mensen die al feestjes gaven, gaan die nu nog steeds geven. Avondklok vanaf 0:00? Prima, beginnen ze om 16:00 en vertrekken ze 23:30. Oh, om 04:00 is de avondklok beeindigd? Dan gaan we nog wat langer door of blijven we slapen.
Daarnaast is het gewoon een kosten/baten afweging: de kans om gepakt te worden is nihil (vooral in de dorpen) en de boete is niet bijzonder hoog. Het is weer burgertje pesten: degene die er last van hebben, zijn niet de grootste veroorzakers van de verspreiding.

Echter, ik vind persoonlijk dat het tijd wordt om te gaan kijken naar het leed buiten Corona om. Ik wil hier Corona niet bagatelliseren - ik vind het vreselijk voor de IC-medewerkers en de patienten die op de IC belanden, daar is geen twijfel over mogelijk, maar het leed wat het inmiddels veroorzaakt in de maatschappij vind ik minstens net zo erg. Het begint inmiddels een etisch dilemma te worden.

Om als voorbeeld even snel een lijstje aan problemen op te sommen;
- Bassischoolleerlingen, middelbaar en studenten die inmiddels gigantische achterstanden oplopen
- ZZP'ers (kleine winkeltjes o.a.) die ontzettend in de knel zitten: de spaarrekeningen waar jarenlang voor gespaard is lopen volledig leeg. De subsidies van de overheid zijn zeer schaars en is een druppel op de gloeiende plaat
- De volledige horeca: ook hier geldt dat de subsidies echt zeer schaars zijn. De beloftes van het kabinet zijn mooi, maar in werkelijkheid stelt het weinig voor.
- Kindermishandelingen, huiselijk geweld
- Toenemende stress bij ouders (thuiswerken+kinderen combi), burnouts, psychische problemen
- Economisch probleem: gigantische (staats)schulden aan gaan waar we over 20 jaar nog steeds aan meebetalen.

Etcetra, etcetra. Dit is nog maar een kleine greep, maar ik vind persoonlijk dat het tijd wordt om afwegingen te gaan maken. Ik merk het zelf ook: ik werk al bijna een jaar thuis, ik zit er zelf geestelijk volledig doorheen. Het is werken, eten, de TV aan waar je de hele avond aan Corona wordt herrinnert en weer slapen. Dat al sinds Oktober... er is geen uitlaatklep meer.

Daarnaast worden de maatregelen constant verlengd en de touwtjes steeds verder aangetrokken. Ik begrijp best dat de maatregelen niet versoepeld kunnen worden, maar ik begrijp ook heel goed dat de frustratie inmiddels bij heel veel mensen heel groot begint te worden. De situatie is op dit moment uitzichtloos.

Wat ook uitermate vervelend is dat de diehard "pro Corona maatregelen" mensen een soort tunnelvisie hebben: alles moet wijken en als je het er niet mee eens bent, ben je een Corona ontkenner, wappie of verdien je een gigantische boete!
Daarnaast heb ik het idee, ook in dit topic, is dat de meesten die schreeuwen om nog zwaardere maatregelen -no offense- zelf een soort huismus zijn of een ontzettend kleine sociale kring hebben. Voor deze mensen maakt het inderdaad weinig uit.

Ik vind het erg lastig om te zeggen wat precies de oplossing is, maar ik vind best dat er eens kritisch gekeken mag worden naar de andere problemen in de maatschappij. Ik heb nu voornamelijk het idee dat een grote groep ouderen (75+) wordt beschermd terwijl een gigantische group van onder de 50 het inmiddels geestelijk gezien ontzettend zwaar begint te krijgen.
Misschien wordt het tijd om te accepteren dat je in het leven kan komen te overlijden. Of dat nu komt door een hartaanval, een auto ongeluk, kanker, een andere ziekte of Corona: het is triest, maar we kunnen (denk ik) op een gegeven moment niet meer de hele wereld ontwrichten.

PS: voor er reacties komen als: "ja, accepteer je dat ook als een vriend/ouder/oma komt te overlijden?": Ja, dat doe ik en ik merk ook dat zelfs ouderen er klaar mee zijn: die zijn eenzaam. De ouderen die ik ken (het zijn er niet veel, maar toch) accepteren inmiddels het Corona risico.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
RayNbow schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:20:
Wat dacht je van dat de schuld voornamelijk bij onszelf ligt?
Niemand is onschuldig. Het vingerwijzen wat bv de overheid doet kan dan eigenlijk ook echt niet.

Maatregel werkt: Wij hebben dat goed bedacht
Maatregel werkt niet: Het volk houdt zich niet aan de regels

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Dus we mogen met slechts 1 persoon elders op bezoek, maar mijn werkgever mag wel 8 man personeel uitnodigen voor een koffie sessie van 10.00 tot 18.00 in een gesloten winkel ivm lockdown. :S

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Stoffa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:24:
Ik werd zelf vooral door de sluiting van de scholen geraakt. De avondklok raakt mij totaal niet in praktische zin, in gevoelsmatige zin is het echter een heel ander verhaal.
Voor mij geldt hetzelfde en ik heb dan persoonlijk ook veel meer moeite met het sluiten van de scholen. Ik zie niet in waarom een avondklok of bezoeksverbod zoveel erger is dan de andere beperkingen op bezoek, onderwijs, vermaak/vrije tijd, ondernemers, winkels, etc.

Het drupperlverhaal van @-tom-562 kan ik wel in komen, maar dat is dan puur omdat het aan het einde van de keten is.
Van mij mogen ze die avondklok houden als ze dan overdag bijvoorbeeld weer scholen open gaan doen. Ik vind onderwijs en gezonde balans in een gezin belangrijker dan dat mensen bij elkaar bier kunnen gaan drinken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Señor Sjon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:27:
[...]

Niemand is onschuldig. Het vingerwijzen wat bv de overheid doet kan dan eigenlijk ook echt niet.

Maatregel werkt: Wij hebben dat goed bedacht
Maatregel werkt niet: Het volk houdt zich niet aan de regels
Dat is flauw, dat is je eigen cynisme die het zo uit legt. Wanneer het de goede kant op gaat werd dat ook gewoon zo genoemd, dan zei Rutte ook gewoon dat 'we' goed bezig waren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Kleine analyse.

Volgens RIVM hebben we twee epidemieen: de klassieke stam en de UK variant. De eerste heeft een R-waarde onder 1, de tweede een R-waarde boven 1. De eerste is nu nog dominant, de tweede in opkomst.

Volgens deze theorie moet je verwachten dat het aandeel van de UK variant in de totale besmettingen toeneemt en dat de gemiddelde R-waarde evenredig stijgt door het toenemende aandeel van de UK variant.

Het geprojecteerde beeld is dat de huidige daling van nieuwe infecties zal afvlakken en uiteindelijk weer een stijging zal worden naarmate de UK variant dominant wordt.

Analyse: neemt de snelheid van de daling reeds af?

Databereik: https://www.worldometers....irus/country/netherlands/ (brondata RIVM), vanaf de hoogste piek op 20-12-2020.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
import datetime
import pandas as pd

df = pd.DataFrame({"date": [datetime.date(2020, 12, 20) + datetime.timedelta(days=i) for i in range(31)], "nr_daily": [13022, 11168, 9810, 10388, 11499, 11487, 9848, 9080, 7415, 7502, 9398, 9681, 8183, 8601, 7398, 6563, 6338, 7099, 9627, 8124, 7321, 6612, 5416, 4872, 6086, 6466, 6009, 5260, 5598, 4754, 4335]})
df["weekly_change"] = df.nr_daily / df.nr_daily.shift(7)
print(df.dropna())

resultaat:
          date  nr_daily  weekly_change

7   2020-12-27      9080       0.697282
8   2020-12-28      7415       0.663951
9   2020-12-29      7502       0.764730
10  2020-12-30      9398       0.904698
11  2020-12-31      9681       0.841899
12  2021-01-01      8183       0.712371
13  2021-01-02      8601       0.873375
14  2021-01-03      7398       0.814758
15  2021-01-04      6563       0.885098
16  2021-01-05      6338       0.844841
17  2021-01-06      7099       0.755373
18  2021-01-07      9627       0.994422
19  2021-01-08      8124       0.992790
20  2021-01-09      7321       0.851180
21  2021-01-10      6612       0.893755
22  2021-01-11      5416       0.825232
23  2021-01-12      4872       0.768697
24  2021-01-13      6086       0.857304
25  2021-01-14      6466       0.671653
26  2021-01-15      6009       0.739660
27  2021-01-16      5260       0.718481
28  2021-01-17      5598       0.846642
29  2021-01-18      4754       0.877770
30  2021-01-19      4335       0.889778

Conclusie: de huidige data laat nog niet op nauwelijks afvlakking van de daling zien. Het effect moet de komende 1 a 2 weken heel evident worden (verwachting RIVM is dat we binnen drie weken boven de 1 zitten). Remind me om over een week deze post te herhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Uthog schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:21:
[...]

En deze : https://www.br.de/nachric...sch-partenkirchen,SMQ1V6u

Onbekende variant nu bij 35 mensen vastgesteld. Zuidoosten van Duitsland.
Niet bekend of die makkelijker verspreid of ook dodelijker is.
Mutaties an sich zijn ook helemaal niet zo bijzonder, alleen werd er afgelopen jaar amper gecheckt op mutaties. Ik voorspel alvast tal van verschillende mutaties de komende maanden, dat gebeurt immers ook elk jaar bij bijvoorbeeld Influenza A H1N1. Daar moet je wat mij betreft pas bang van worden als er bewezen is dat ze zich anders gedragen. Niet op voorhand maatregelen nemen onder het mom van 'je weet maar nooit'. Dan regeert de angst en creëer je een mondiale 'bubble boy'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Trichoglossus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:25:
[...]

We hebben het ook zo zwaar in Nederland. Als ik het zo lees is het enorm afzien.
Misschien maar eens verhuizen naar een ander land, Syrië of een of ander leuk Afrikaans land. China desnoods. Of was het nou toch België >:)
Alsof jij kan bepalen hoe zwaar iemand het heeft in deze tijd? Ik begin het steeds zwaarder te vinden, en ik ben niet de enige

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Zou er een causaal verband zitten tussen pessimisten en weerstand tegen maatregelen vs. optimisten en acceptatie van maatregelen? :p

Ik lees steeds dat maatregelen oneindig zullen zijn, want hoge besmettingen, want nieuwe mutatie. Volgens mij is de wetenschappelijke verwachting dat de ontwikkelde vaccins voldoende bescherming zullen bieden tegen nieuwe mutaties. Waarom zouden we daar dan niet gewoon van uitgaan? De besmettingen dalen nu, maar er bestaat wetenschappelijk onderbouwde vrees voor de Britse variant, die zonder voldoende hoge vaccinatiegraad een risico vormt. Als de besmettingen met nieuwe maatregelen blijven dalen, zal de ziekenhuisbezetting dalen en kan er weer versoepelt worden. Waarop is de verwachting gebaseerd dat de overheid een avondklok zou willen handhaven als er niemand meer in het ziekenhuis ligt? Dat moet neerkomen op complotdenken. En als de besmettingen gigantisch stijgen, zal de ziekenhuisbezetting ook stijgen, en is de noodzaak voor de maatregelen bewezen. Of zouden jullie ze dan alsnog willen afschaffen?

Keerpunt zou voor mij kunnen zijn op het moment dat vast zou komen te staan dat deze hele vaccinatiecampagne geen reet helpt, en er dus werkelijk geen uitzicht is op een einde van de crisis. Op dat moment zou ik bereid zijn om te praten over de afweging van het bouwen van een Corona-sterfhuis voor bejaarden, want daar zou het dan op neerkomen, zodat de ziekenhuizen de reguliere zorg kunnen blijven bieden en de jongere covid patiënten kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Gunner schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:25:
Nou ja, ik heb vandaag in ieder geval geleerd dat veel mensen na 20.00 nog een ommetje maken :+
Lekker dat verplichte thuiswerken. Ik ga tegenwoordig gewoon om 12:00 een rondje hardlopen en eet dan weer een bammetje achter de laptop. Hoef ik in de avond niets anders meer dan bankaardappel spelen. O-)
maar ik denk niet dat het daar echt om gaat. Het is denk ik meer dat een gevoel van vrije keuzes ontnomen wordt. Niet alleen met dit specifieke geval maar ook als het gaat om bioscoop/theater/horeca-bezoek etc.

Dat vinden we belangrijk en ik ook. De avondklok raakt me niet maar ik ben wel verbaasd op de manier hoe zoiets tot stand komt zonder een duidelijke routekaart of iets van een strategie.
Mja, maar dat gevoel delen we allemaal denk ik. Soms bekruipt mij het gevoel dat OMT gewoon een rad van fortuin heeft staan: "Oh, zullen we nu die eens proberen en kijken of dat effect heeft? ". :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:28:
[...]

Voor mij geldt hetzelfde en ik heb dan persoonlijk ook veel meer moeite met het sluiten van de scholen. Ik zie niet in waarom een avondklok of bezoeksverbod zoveel erger is dan de andere beperkingen op bezoek, onderwijs, vermaak/vrije tijd, ondernemers, winkels, etc.

Het drupperlverhaal van @-tom-562 kan ik wel in komen, maar dat is dan puur omdat het aan het einde van de keten is.
Van mij mogen ze die avondklok houden als ze dan overdag bijvoorbeeld weer scholen open gaan doen. Ik vind onderwijs en gezonde balans in een gezin belangrijker dan dat mensen bij elkaar bier kunnen gaan drinken.
Ik merk dat ik echt geschokt ben door hoe snel onze vrijheden door onze regering worden afgenomen. Hoezeer er naar ons wordt gewezen als de door hen verzonnen maatregelen niet het beoogde effect hebben.

Maar ook hoezeer mensen als makke schapen bereid zijn de ooit zo zwaar bevochten vrijheid op te offeren. Lijkt wel alsof men zich niet beseft hoe waardevol die precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:31
t_captain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:30:
Kleine analyse.

Volgens RIVM hebben we twee epidemieen: de klassieke stam en de UK variant. De eerste heeft een R-waarde onder 1, de tweede een R-waarde boven 1. De eerste is nu nog dominant, de tweede in opkomst.

Volgens deze theorie moet je verwachten dat het aandeel van de UK variant in de totale besmettingen toeneemt en dat de gemiddelde R-waarde evenredig stijgt door het toenemende aandeel van de UK variant.

Het geprojecteerde beeld is dat de huidige daling van nieuwe infecties zal afvlakken en uiteindelijk weer een stijging zal worden naarmate de UK variant dominant wordt.

Analyse: neemt de snelheid van de daling reeds af?

Databereik: https://www.worldometers....irus/country/netherlands/ (brondata RIVM), vanaf de hoogste piek op 20-12-2020.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
import datetime
import pandas as pd

df = pd.DataFrame({"date": [datetime.date(2020, 12, 20) + datetime.timedelta(days=i) for i in range(31)], "nr_daily": [13022, 11168, 9810, 10388, 11499, 11487, 9848, 9080, 7415, 7502, 9398, 9681, 8183, 8601, 7398, 6563, 6338, 7099, 9627, 8124, 7321, 6612, 5416, 4872, 6086, 6466, 6009, 5260, 5598, 4754, 4335]})
df["weekly_change"] = df.nr_daily / df.nr_daily.shift(7)
print(df.dropna())

resultaat:
          date  nr_daily  weekly_change

7   2020-12-27      9080       0.697282
8   2020-12-28      7415       0.663951
9   2020-12-29      7502       0.764730
10  2020-12-30      9398       0.904698
11  2020-12-31      9681       0.841899
12  2021-01-01      8183       0.712371
13  2021-01-02      8601       0.873375
14  2021-01-03      7398       0.814758
15  2021-01-04      6563       0.885098
16  2021-01-05      6338       0.844841
17  2021-01-06      7099       0.755373
18  2021-01-07      9627       0.994422
19  2021-01-08      8124       0.992790
20  2021-01-09      7321       0.851180
21  2021-01-10      6612       0.893755
22  2021-01-11      5416       0.825232
23  2021-01-12      4872       0.768697
24  2021-01-13      6086       0.857304
25  2021-01-14      6466       0.671653
26  2021-01-15      6009       0.739660
27  2021-01-16      5260       0.718481
28  2021-01-17      5598       0.846642
29  2021-01-18      4754       0.877770
30  2021-01-19      4335       0.889778

Conclusie: de huidige data laat nog niet op nauwelijks afvlakking van de daling zien. Het effect moet de komende 1 a 2 weken heel evident worden (verwachting RIVM is dat we binnen drie weken boven de 1 zitten). Remind me om over een week deze post te herhalen.
En in alle voorspellingen tot maart/april die door het OMT worden gedaan wordt geen rekening gehouden met immuniteit (Het zij natuurlijk of door vaccinatie) Ik denk dat een behoorlijk aantal risico groepen tegen eind maart toch wel gevaccineerd is?

Ook worden er aannames n.a.v. de besmettelijkheid gedaan. Remember, toen in het voorjaar vorig jaar men dacht dat 5% van de mensen die het kreeg kwam te overlijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
[...]

Het tegen beter weten in zonder adequate maatregelen openhouden van scholen heeft deze situatie juist grotendeels veroorzaakt.
Jij wil dus de vrijheden van alle burgers afpakken om de kern van het probleem weer te kunnen voortzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:29:
[...]

Dat is flauw, dat is je eigen cynisme die het zo uit legt. Wanneer het de goede kant op gaat werd dat ook gewoon zo genoemd, dan zei Rutte ook gewoon dat 'we' goed bezig waren.
Dat komt omdat ik er één vergeten ben:

"Goed bezig! Hier nog een maatregel tegen mutatie XYZ".

En de worst van de (basis)scholen... Eerst misschien 4-1 open, toen gekeken naar 11-1, Lockdown was eerst tot 19-1 en daarna mogelijk toch eerder dan de extra lockdown op 25-1 open en toen was er opeens 8-2, want het ene OMT-lid zegt dat kinderen heel vatbaar zijn en het andere niet meer dan normaal.

Met werk, leraar spelen en de hele polonaise van telkens nieuwe maatregelen en de aanpassingen die dat op je leven vergt is het ballonnetje erg leeg aan het raken en dan heb ik het niet alleen over mijzelf. De kinderen (vooral de oudste) krijgt steeds meer stemmingswisselingen en was na een online sessie met de klas ontzettend verdrietig omdat ze school en haar klas zo mist.

[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 19-01-2021 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
Mr.Joker schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 17:32:
[...]

En in alle voorspellingen tot maart/april die door het OMT worden gedaan wordt geen rekening gehouden met immuniteit (Het zij natuurlijk of door vaccinatie) Ik denk dat een behoorlijk aantal risico groepen tegen eind maart toch wel gevaccineerd is?
Natuurlijk immuniteit lijkt een mogelijke illusie te zijn.

Maar hopelijk is het niet zo erg. En het RIVM houdt wel rekening met succes van vaccinaties. Staat zelfs in de nieuwsberichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:30:
[...]
Daar wordt de nadruk opgelegd inderdaad, maar zoals zo vaak; als je oneliner citaten uit de context gaat halen gaat de nuance verloren. Datzelfde zie je met de persconferenties; ze kunnen nog zo goed iets uitleggen en onderbouwen, de journalistiek pikt er een paar oneliners uit, alle nuance is verloren en dat is ineens de waarheid.
Dit klopt toch echt niet. Als je de cijfers bijhoudt zie je dit rechtstreeks gebeuren. Aan het begin van de 2e golf was het vooral heel duidelijk, maar ook bij de stijgingen tussendoor zag je eerst een stijging bij de jongeren. Dit is dus zeer zeker niet een oneliner, maar redelijk makkelijk zelf in de gaten te houden.
Het is in mijn ogen vrij simpel. Zolang we blijven denken dat die ene andere groep waar we niet zelf bij horen de oorzaak is gaan we niet uit deze situatie komen. De continue nadruk op jongeren of kinderen geeft alle andere groepen het gevoel dat zijn het probleem niet zijn en zullen dus ook niets extra doen om de situatie te verbeteren. Dat is een effect wat je niet wilt.
Hier ben ik het wel mee eens, maar vanuit beleid gezien moet je wel de groepen aanpakken die de grootste impact op de cijfers hebben. Dat wil niet zeggen dat de rest geen impact heeft, maar wel dat je dus met maatregelen moet komen die vooral die grootste impact aanpakt. En dus niet met een algehele maatregel die iedereen aanpakt.
[...]
Dat 'schot hagel' is in feite dat Zwitserse Kaas model waar @gambieter eerder al mee kwam. Wellicht voelt dat als een schot hagel, maar het is de enige manier.
Het is gewoon een schot hagel waarmee je vooral veel mensen pakt die zich al goed aan de regels houdt. Ik vind het dan ook een zwaktebod als dit de enige manier is. Dat betekent simpelweg dat je niet wilt controleren en groepen niet aan wilt pakken. Je mag nu al maar met maximaal 2 mensen over straat, maar waar je ook komt zie je dat het er veel meer zijn. Daar wordt niets aan gedaan, maar we gaan wel een avondklok instellen waarop dezelfde controle zal plaats vinden? Ondanks dat dit voor mij maar weinig impact zal hebben (alleen wat trainingen die een half uurtje eerder zullen zijn), vind ik dit echt een stap te ver.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:52
[...]

Voor mij geldt beide. Zowel sluiten kdv als nu dit raakt me gewoon.
Overdag werk en op kind passen. Als die tegen 20u in bed ligt en daadwerkelijk slaapt ga ik wandelen.
Op vrijdagavond tussen 21 en 22u boodschappen.
Verder kom ik nergens.

Ze vernachelen de support bij mij wel compleet.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Pagina: 1 ... 33 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2