Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 129 Laatste
Acties:
  • 400.991 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ernemmer schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:43:
[...]

De gemiddelde tijd die mensen met Covid op de IC doorbrengen is van 22 dagen naar 9 dagen gegaan.
https://www.trouw.nl/zorg...paciteit-groter~b9a2968a/
Dat is inmiddels ook al flink achterhaald.. Die 9 dagen was sowieso erg shoppen in de data. Wat mij betreft gewoon slechte journalistiek, want het was duidelijk dat de data incompleet was. Populatie was in die periode jonger en men keek niet naar de mensen die nog op de IC lagen (alleen de groep die er snel af was, al dan niet dood). Daling is van 22 naar 15 dagen gegaan.

https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:49:
[...]

Dat is inmiddels ook al flink achterhaald.. Die 9 dagen was sowieso erg shoppen in de data. Wat mij betreft gewoon slechte journalistiek, want het was duidelijk dat de data incompleet was. Populatie was in die periode jonger en men keek niet naar de mensen die nog op de IC lagen (alleen de groep die er snel af was, al dan niet dood). Daling is van 22 naar 15 dagen gegaan.

https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf
Nog steeds een week minder op de IC. van 22 naar 9 dagen klink mij iets te positief maar 7 dagen minder is toch goed zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:47:
[...]

De hele maatregel is symbolisch... Maar met het RIVM onderzoek in de hand gaan we nog veel meer maatregelen krijgen.

[...]

Ja, 65,7 vs 17,4 (factor 3,8) verschil in inwoners is natuurlijk niet van invloed op de absolute aantallen. :? ;) Je ziet dat ons positiviteitsrato langer rood is dan in Engeland.
Wow, wat houd iedereen zich netjes aan de maatregelen.
Enkel het max aantal bezoekers thuis vinden mensen gelukkig massaal lariekoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
[...]

De hele maatregel is symbolisch... Maar met het RIVM onderzoek in de hand gaan we nog veel meer maatregelen krijgen.

[...]

Ja, 65,7 vs 17,4 (factor 3,8) verschil in inwoners is natuurlijk niet van invloed op de absolute aantallen. :? ;) Je ziet dat ons positiviteitsrato langer rood is dan in Engeland.
Zoals in het laatste plaatje van @Jovatov? :9

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:17
St@m schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 13:49:
Ze gaan thuiswerken verplicht maken en bedrijven die zich er niet aan houden torenhoge boetes geven.

Denk ik...
Je bent me een nieuwe sarcasme-detector schuldig, want die is zojuist ontploft.

Ik zie de komende weken heel somber in als we vanaf morgenavond een avondklok hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:52
Skyaero schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Teleurstellende ziekenhuiscijfers, Ook lage outflow
Het is dinsdag, altijd hoger dan gewenst door weekendeffect.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:23
toolkist schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Vraag me af of ze überhaupt overwogen hebben om na de 'frontlinie' in de zorg (basisschool) leraren en kinderen te gaan vaccineren.. Hoe sneller die weer naar school kunnen, hoe minder achterstand ze oplopen. Bijkomend voordeel dat het de werkende ouders ook weer wat lucht geeft. En hoeft er ook niet nagedacht te worden over regelingen om verlof bij te kunnen 'kopen' etc..
Dat is ongetwijfeld overwogen, maar de uitkomst is heel duidelijk: niets is beter dan de meest kwetsbare mensen eerst vaccineren. Dát zijn de mensen die voor de meeste druk op de zorg zorgen. Als de meest kwetsbaren niet meer ziek worden neemt de druk op de zorg enorm af, en de beste manier om dat te bereiken is de kwetsbaren zélf inenten.
De reden dat scholen dicht moeten is niet omdat het risico dat de leraren lopen zo groot is, maar omdat de kinderen voor verspreiding zorgen (op school open ze het op, en vervolgens verspreiden ze het buiten school).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:41

The Legend

*Plop*

Volgens mij zou dit de eerste keer zijn dat er *tijdig* - dus voordat de poep de fan raakt - maatregelen worden getroffen. Ik ben ook niet blij met een avondklok, maar ik snap niet zo goed hoe je tegen kan zijn, als je ook kritiek had op de laat ingevoerde maatregelen afgelopen najaar. Daarbij is van belang dat bij exponentiële groei het probleem nu eenmaal is dat de sweet spot qua timing van maatregelen natuurlijk eigenlijk niet bestaat. Als je het al ziet groeien ben je al te laat. Voor het gevoel zijn tijdige maatregelen dus altijd ‘te vroeg’.

Verder snap ik de rant van velen over ‘er is geen stip op de horizon’ niet zo goed. Ik ga er nog steeds vanuit dat de grootste ellende deze zomer achter de rug is. Volgens mij is helemaal niet noodzakelijk dat de hele bevolking gevaccineerd is, zolang de kwetsbaren dat maar wel zijn. Dan zul je zien dat de ziekenhuisopnames namelijk achterblijven bij eventuele besmettingen in de groep 18-60 die nog niet zijn gevaccineerd. En we sturen immers op het beschermen van kwetsbaren en het overeind houden van de zorg. Waarom dan zo doemdenken dat we pas in 2022 weer wat kunnen?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
[...]

[...]
Werkt thuis indien mogelijk - 72,7%

Daar is nog wel wat te winnen lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:01
toolkist schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:45:
[...]

Vraag me af of ze überhaupt overwogen hebben om na de 'frontlinie' in de zorg (basisschool) leraren en kinderen te gaan vaccineren.. Hoe sneller die weer naar school kunnen, hoe minder achterstand ze oplopen. Bijkomend voordeel dat het de werkende ouders ook weer wat lucht geeft. En hoeft er ook niet nagedacht te worden over regelingen om verlof bij te kunnen 'kopen' etc..
Maar dan nog langer wachten met de ouderen vaccineren? Kinderen is sowieso geen optie, want niet op getest; En ouderen wil je juist zo snel mogelijk vaccineren, want daar komt de druk op de zorg juist vandaan.

Als je kijkt naar de verdeling in opnames per leeftijdscohort en de verdeling in aantal mensen per leeftijdscohort, dan zie je dat de 80-90 jarigen 19% van de opnames veroorzaakt, terwijl ze maar 4% van de bevolking zijn.
Bij dertigers is 't precies andersom, 12% van de bevolking en maar 3% van de opnames. Voor elke 80-er die je inent, moet je ongeveer 19 30-ers inenten om hetzelfde effect op de zorgdruk te hebben.

Dus daarom, na de acute zorg, eerst de ouderen inenten. Door de 820k 80+ -ers in te enten, voorkom je bijna een kwart van de instroom; Bij een R van 1,1 houd je 't dan dus ongeveer 2 weken langer vol;
Heb je vervolgens de 1,6 miljoen 70+ers ook ingeënt, is je ziekenhuisinstroom gehalveerd.

Bij de 60+ en in mindere mate 50+ populatie zie je een vergelijkbaar effect; De 50- groep is maar 14% van de ziekenhuisinstroom;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

Stoney3K

Flatsehats!

reemprive schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:47:
[...]

Heb je dit al gedaan met Ierland erbij? Ik begrijp dat daar de Britse variant ook dominant is.

Als ik deze grafische weergave zie blijf ik toch vraagtekens plaatsen bij de angst die nu heerst.
Als het geen virus was maar een paar figuren met verkeerde denkbeelden zou iedereen zeggen "Maar we onderhandelen niet met terroristen!"

Nu is het het virus dat niet onderhandelt, en is het de overheid die angst inzet als wapen om mensen gehoorzaam te krijgen. Je zou er bijna een term voor gebruiken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Ik ben ook benieuwd hoe betrouwbaar een enquete is, want iedereen zet daar natuurlijk zijn beste beentje voor.

Een inspectie door een mystery guest op werkplekken zal misschien een heel ander beeld laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uthog schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:50:
[...]

Nog steeds een week minder op de IC. van 22 naar 9 dagen klink mij iets te positief maar 7 dagen minder is toch goed zou je zeggen.
Zeker.. de grootste winst zit er denk ik nog in dat een grote groep niet naar de IC hoeft. Ratio kliniek-IC is gedaald. Daardoor was de druk bij de 2e golf ook voornamelijk in de normale kliniek.

btw.. die journalist wou gewoon scoren met een kop.. Hij zou over de periode januari 2021 wel kunnen schrijven dat de gemiddelde ligduur van opgenomen patieneten in januari gedaald is naar minder dan een week.. Dat januari pas 19 dagen oud is telt dan even niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:28
autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:53:
[...]

Gisteren nog een heel item op tv. Werknemers willen wel meer thuiswerken, maar veel werkgevers houden dat tegen. Werknemers zijn ook doodsbenauwd om dat naar buiten te brengen.

In maart kon het blijkbaar wel, op de weg waren bijzonder weinig leaseauto's te zien, terwijl het nu gewoon enorm druk is. Te druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
The Legend schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:53:

Ik ga er nog steeds vanuit dat de grootste ellende deze zomer achter de rug is. Volgens mij is helemaal niet noodzakelijk dat de hele bevolking gevaccineerd is, zolang de kwetsbaren dat maar wel zijn.
Je moet de besmettingsroutes naar de kwetsbaren doorknippen. Dat kan door de betreffende mensen zelf te vaccineren, maar ook zorgverleners.

Logistiek denk ik dat zorgverleners een nuttige groep zijn om als eerste aan te pakken:

1. ze hebben relatief veel contacten met patienten en met collega's, dat vergroot de besmettingskans van de zorgverlener
2. covid-patienten komen bovengemiddeld vaak in contact met zorgverleners, dat vergroot ook de besmettingskans van de zorgverlener
3. zorgverleners komen bovengemiddeld vaak in contact met kwetsbae mensen, dat vergroot de kans op besmetting van zorgverlener op kwetsbare
4. in de ratio (infecties/zorgverleners) tellen zorgverleners zowel in de teller als de noemer mee
Trichoglossus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Gisteren nog een heel item op tv. Werknemers willen wel meer thuiswerken, maar veel werkgevers houden dat tegen. Werknemers zijn ook doodsbenauwd om dat naar buiten te brengen.

In maart kon het blijkbaar wel, op de weg waren bijzonder weinig leaseauto's te zien, terwijl het nu gewoon enorm druk is. Te druk.
Ik wijt dat aan twee ontwikkelingen:

1. de meesten van ons kennen inmiddels een aantal covid-patienten. In een redelijk deel van de gevallen is dat zonder ernstig ziekteverloop gepasseerd, waardoor een deel van ons niet meer zo bang is voor het virus.
2. het inzicht is gerezen dat je niet met een aantal weken van je pandemie af bent. mensen wegen dus anders hun gedrag af.

[ Voor 28% gewijzigd door t_captain op 19-01-2021 16:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Trichoglossus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:45:
[...]
Je laatste vrijheid afnemen? Je zit niet in de gevangenis toch? Je kan gaan en staan waar je wilt. Iets minder doen en laten dan vroeger, dat is van voorbijgaande aard.
Zeg dat gaan en staan waar je wilt maar tegen die agent morgen na 20:00.

Gezien het feit dat mensen ook werken begint het dan aardig op "gevangenis met een uurtje luchten" te lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:41

The Legend

*Plop*

@t_captain Dat is toch ook precies wat we nu doen? :)

[ Voor 13% gewijzigd door The Legend op 19-01-2021 16:02 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tom-Z schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:52:
[...]

Dat is ongetwijfeld overwogen, maar de uitkomst is heel duidelijk: niets is beter dan de meest kwetsbare mensen eerst vaccineren. Dát zijn de mensen die voor de meeste druk op de zorg zorgen. Als de meest kwetsbaren niet meer ziek worden neemt de druk op de zorg enorm af, en de beste manier om dat te bereiken is de kwetsbaren zélf inenten.
De reden dat scholen dicht moeten is niet omdat het risico dat de leraren lopen zo groot is, maar omdat de kinderen voor verspreiding zorgen (op school open ze het op, en vervolgens verspreiden ze het buiten school).
Maar je zou toch denken dat die mensen, iig die in de verzorgingstehuizen, al goed beschermd zijn als de hele schil eromheen (het verzorgend personeel) gevaccineerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:56:
[...]

Ik ben ook benieuwd hoe betrouwbaar een enquete is, want iedereen zet daar natuurlijk zijn beste beentje voor.

Een inspectie door een mystery guest op werkplekken zal misschien een heel ander beeld laten zien.
Als ik naar huis ga na het werk rij ik op het eind langs een groot industrieterrein waar ik vanaf de weg vrij goed zicht heb op de kantoorruimtes. Daar zie ik echt regelmatig de helft van de werkplekken bezet (PC's) waarvan ik dan denk: kan dat niet gewoon thuis?

Ik denk dus dat een mystery guest wel degelijk een heel ander beeld op gaat leveren ja.
Het is in ieder geval compleet anders dan de eerste lockdown. Het "interessante" is er wel vanaf en volgens mij willen werkgevers het ook minder graag dan voorheen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
redwing schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:15:
Ik zie vooral dat de grootste winst behaald kan worden bij een paar groepen. Datzelfde zie je ook in de rapportage van het RIVM trouwens en zelfs in de uitleg.
Dat haal ik er anders niet echt uit. Ik zie in alle leeftijdsgroepen besmettingen waarbij het zelfs de 50-59 zijn die relatief het meest bijdragen.
Op zich is dat ook wel een herkenbaar patroon: boomers die hun eigen plan trekken en de jeugd de schuld geven van alles wat mis is in het land. ;)
Ik geloof ook best dat het daarbij wat helpt, ik denk alleen dat er veel meer te halen is als je een paar specifeke problemen aanpast ipv met hagel te blijven schieten. Naar mijn idee is dat ook de voornaamste reden waarom de steun af blijft brokkelen.
De reden dat steun afbrokkelt is simpelweg omdat er geen maatregelen afgebouwd worden. Zolang het een beetje golft en men uitzicht heeft op verbeteringen blijft men wel redelijk mee doen.
Nu is er al een tijdje geen zicht op verbetering en die dode mus over het onderwijs was ook geen handige zet, dat heeft bij heel veel mensen voor irritatie gezorgd.
Maar verandert er ook daadwerkelijk iets? Ik heb mensen ook wel eens aangesproken waarna ze het volledig met me eens zijn om de volgende dag weer precies hetzelfde te doen. En of dat 100% bewust is weet ik ook niet, maar echt onbewust knu je het ook niet noemen :)
Daar heb ik geen wetenschappelijk onderzoek op los gelaten, maar ik weet wel dat als je het niet doet er überhaupt niets verandert. Ik leef soms nog een beetje met de SIRE-spotjes in m'n hoofd: Eerst denken, dan doen. ;)
Alleen mag dat helaas niet... :P Maar als je verder in dit topic kijkt zul je zien dat ik juist meestal het beleid goed aan het praten ben. Wel zie ik dat er teveel mensen zijn die het beleid niets vinden, zich er vooral niet aan houden en dan klagen dat het allemaal zo lang duurt. Dus wat dat betreft vind ik dat het beleid nu wel de verkeerde kant op aan het gaan is.

[...]

Klopt, alleen je pakt alsnog niet het echte probleem aan. En dat vind ik dan weer jammer. Dat het uiteindelijk wel enigszins werkt snap ik ook wel, ik vind alleen dat je dan op de verkeerde manier bezig bent. En om het verkeer als voorbeeld te houden, zo vind ik ook dat 60-wegen o pde verkeerde manier veilig gemaakt worden. Veelal maken ze die wegen gevaarlijker (zijwegen met voorrang, rare versmallingen etc.) waardoor mensen minder hard rijden en het uiteindelijk veiliger wordt. Ja, het werkt maar naar mijn idee wel op de verkeerde manier en het geeft (naar mijn idee) vooral aan dat we gewoon niet weten hoe we een probleem op kunnen lossen.

Dus ik ben het gewoon met je eens dat het zeker gaat helpen. Ik vind alleen dat de verkeerde maatregelen worden gebruikt.
Qua verkeer weet je dat we er wel ongeveer hetzelfde in staan. De overheid is daar meer van het forceren dan handhaven en dat is inderdaad niet het beleid wat ik toejuich.
Het grote verschil met corona is wel dat je het hebt over korte en lange termijn. De maatregelen die nu genomen worden zijn niet degenen die op lange termijn kunnen werken, maar voor korte termijn resultaten maak je nu eenmaal andere keuzes. Mochten we in de toekomst altijd met bepaalde vormen van maatregelen moeten leven dan ga ik er vanuit dat het wel wat verschuift naar structureler handhaven en daar ook de middelen voor vormgeven. Die luxe is er nu gewoon niet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Denman schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:03:
[...]

Als ik naar huis ga na het werk rij ik op het eind langs een groot industrieterrein waar ik vanaf de weg vrij goed zicht heb op de kantoorruimtes. Daar zie ik echt regelmatig de helft van de werkplekken bezet (PC's) waarvan ik dan denk: kan dat niet gewoon thuis?

Ik denk dus dat een mystery guest wel degelijk een heel ander beeld op gaat leveren ja.
Het is in ieder geval compleet anders dan de eerste lockdown. Het "interessante" is er wel vanaf en volgens mij willen werkgevers het ook minder graag dan voorheen.
Vergeet niet, heel veel werknemers(waaronder ik) willen ook wel weer naar kantoor.
Ik vond juist de heen en terug reis heerlijk, muziekje aan in de auto even helemaal niks behalve rijden.
Maar ook dat gaat niet helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De NOS heeft meer details inmiddels over morgen.

De avondklok lijkt een zekerheid te zijn, de boete op overtreding zal 95 euro bedragen. De enige geldige reden om op straat te komen zou voor werk zijn, er is een werkgeversverklaring hiervoor nodig. Andere redenen als hond uitlaten of mantelzorg etc. worden niet genoemd.

Minder zeker, we hebben ook kans op verdere inperking van het aantal bezoekers thuis (momenteel 2) en dat om naar Nederland te reizen een verplichte PCR test nodig is plus een sneltest (die laatste vermoedelijk voor vertrek).

De om de avondklok juridisch mogelijk te maken zal het kabinet de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag gaan gebruiken. Er komt geen noodtoestand, maar de bevoegdheden worden wel ingezet. De Wbbbg kan eenzijdig door het kabinet geactiveerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Uthog schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:05:
[...]

Vergeet niet, heel veel werknemers(waaronder ik) willen ook wel weer naar kantoor.
Ik vond juist de heen en terug reis heerlijk, muziekje aan in de auto even helemaal niks behalve rijden.
Maar ook dat gaat niet helaas.
Dat kan je nu gewoon nog doen hoor, gewoon voor en na het werk een half uurtje met de auto touren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Ernemmer schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:06:
[...]

Dat kan je nu gewoon nog doen hoor, gewoon voor en na het werk een half uurtje met de auto touren.
Terecht punt, zou ook kunnen. Maar toch doe ik dat niet omdat ik dan weer de weg op moet, en weer een verplaatsing heb. Wat ik nu doe is direct met de hond naar buiten toe en dan mag die wat langer wandelen.
CMD-Snake schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:06:
De om de avondklok juridisch mogelijk te maken zal het kabinet de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag gaan gebruiken. Er komt geen noodtoestand, maar de bevoegdheden worden wel ingezet. De Wbbbg kan eenzijdig door het kabinet geactiveerd worden.
Alleen, hebben we nu officieel geen kabinet meer maar een demissionair kabinet. Vraag mij af in hoeverre zij die macht nu nog hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Uthog op 19-01-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
GekkePrutser schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:01:
[...]

Zeg dat gaan en staan waar je wilt maar tegen die agent morgen na 20:00.

Gezien het feit dat mensen ook werken begint het dan aardig op "gevangenis met een uurtje luchten" te lijken.
Kwestie van je tijd anders indelen. Het is niet het einde van de wereld. Koop een hond...
In de tweede wereldoorlog buiten lopen na spertijd was een levensgevaarlijk ommetje. Dit nu is peanuts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

De NOS heeft meer details inmiddels over morgen.

De avondklok lijkt een zekerheid te zijn, de boete op overtreding zal 95 euro bedragen. De enige geldige reden om op straat te komen zou voor werk zijn, er is een werkgeversverklaring hiervoor nodig. Andere redenen als hond uitlaten of mantelzorg etc. worden niet genoemd.

Minder zeker, we hebben ook kans op verdere inperking van het aantal bezoekers thuis (momenteel 2) en dat om naar Nederland te reizen een verplichte PCR test nodig is plus een sneltest (die laatste vermoedelijk voor vertrek).
Zo lang ze geen wegafzettingen en checkpoints bij de grenzen maken zie ik de effectiviteit ervan somber in. Dan pak je hooguit een paar mensen op die buiten een wandelingetje maken of de hond uitlaten, en de mensen die per vliegtuig naar NL reizen.

Wil je echt rake klappen maken, dan begin maar eens met harde lockdowns en fysieke isolaties: Dus hekken om besmettingshaarden en alleen bevoorrading via (ontsmette) sluizen.

Op deze manier nog een half jaar aanmodderen gaat gewoon niks opleveren, want dan is er weer De Nieuwe Mutatie[tm].

*knip* Stop eens met die hyperbolen

[ Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2021 17:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp de zorgen van het RIVM over de toekomst en de britse variant.. Maar de R-waarde die berekend wordt slaat toch gewoon kant nog wal?
Op 1 januari was het reproductiegetal R gemiddeld 0.98 (0.96 – 1.01, 95%
betrouwbaarheidsinterval)
met een plaatje van toename/gelijkblijvend aantal besmettelijke tussen kerst/nieuw. Dat strookt toch gewoon niet met de daling van 20% die we per week zien in de ziekenhuisopnames en besmettingscijfers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Trichoglossus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:07:
[...]

Kwestie van je tijd anders indelen. Het is niet het einde van de wereld. Koop een hond...
Ik heb toch liever dat mensen alleen een hond kopen als ze ook echt een hond willen, niet als excuus om naar buiten te kunnen. Wij mensen hebben er al onder te lijden, het is niet nodig dat beesten dat ook nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:10:
Ik begrijp de zorgen van het RIVM over de toekomst en de britse variant.. Maar de R-waarde die berekend wordt slaat toch gewoon kant nog wal?

[...]

met een plaatje van toename/gelijkblijvend aantal besmettelijke tussen kerst/nieuw. Dat strookt toch gewoon niet met de daling van 20% die we per week zien in de ziekenhuisopnames en besmettingscijfers.
Aantal afgenomen testen daalt ook mee, hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:10:
[...]

Ik heb toch liever dat mensen alleen een hond kopen als ze ook echt een hond willen, niet als excuus om naar buiten te kunnen. Wij mensen hebben er al onder te lijden, het is niet nodig dat beesten dat ook nog doen.
Die zijn in de eerste lockdown al aangeschaft. Samen met ontelbare kippen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
*knip* maak volgende keer ff een TR aan, ok?

[ Voor 85% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2021 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:11:
Aantal afgenomen testen daalt ook mee, hè?
Toch daalt het percentage positieve tests ook, dat lijkt nu onder de 10% te zakken en dat is echt wel een tijdje geleden. Dat biedt goede hoop dat we daadwerkelijk wat marge aan het opbouwen zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Uthog schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:07:
Alleen, hebben we nu officieel geen kabinet meer maar een demissionair kabinet. Vraag mij af in hoeverre zij die macht nu nog hebben.
Een demissionair kabinet heeft staatsrechtelijk dezelfde bevoegdheden als een missionair kabinet. Het is alleen een gewoonte in Nederland dat een demissionair kabinet alleen lopende zaken afhandelt en geen beslissingen maakt over controversiële zaken, de lijst hiervoor wordt door de Eerste en Tweede Kamer bepaald.

Ze kunnen het vermoedelijk dus doen of iemand moet naar de RvS willen stappen hiervoor. Geen idee wat de reactie in de kamer morgen zal zijn. Het is nog niet zeker of D66 om is of dat het kabinet hoopt op een of twee oppositiepartijen om steun te verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Toch daalt het percentage positieve tests ook, dat lijkt nu onder de 10% te zakken en dat is echt wel een tijdje geleden. Dat biedt goede hoop dat we daadwerkelijk wat marge aan het opbouwen zijn.
Nog altijd 11,7%, en de daling daarvan gaat week over week ook niet echt superhard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:29

St@m

@ Your Service

Ik heb oprecht medelijden met de agenten die dit moeten gaan handhaven.

Je moet mensen gaan bekeuren omdat ze buiten zijn, hoe trots moet je dan wel niet zijn op dat moment.. dat jij als agent dat mag doen..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Serieus? Je begrijpt dat dit allemaal gewoon wordt toegestaan door onze wetgeving?

Man man man...
Misschien moet je eens zoeken wat het verschil is tussen "wet" en "ethiek".

It's technically not illegal is gewoon toegeven dat je niet ethisch bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29

[...]

Er zit een aanzienlijke vertraging in de berekening van de R, inderdaad. De R is zeker niet onbruikbaar, maar wordt wat mij betreft verkeerd gebruikt en geïnterpreteerd over het algemeen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
CMD-Snake schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Een demissionair kabinet heeft staatsrechtelijk dezelfde bevoegdheden als een missionair kabinet. Het is alleen een gewoonte in Nederland dat een demissionair kabinet alleen lopende zaken afhandelt en geen beslissingen maakt over controversiële zaken, de lijst hiervoor wordt door de Eerste en Tweede Kamer bepaald.

Ze kunnen het vermoedelijk dus doen of iemand moet naar de RvS willen stappen hiervoor. Geen idee wat de reactie in de kamer morgen zal zijn. Het is nog niet zeker of D66 om is of dat het kabinet hoopt op een of twee oppositiepartijen om steun te verlenen.
Dankje voor de verduidelijking, was mij niet helemaal duidelijk.
Vind wel dat het huidige kabinet zich hiermee op zeer glas ijs bevind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
[...]

Serieus? Je begrijpt dat dit allemaal gewoon wordt toegestaan door onze wetgeving?

Man man man...
Hij heeft volledig gelijk. Totaal absurd dit. Creepy en dystopisch.

Ik zal als een havik opletten welke partijen dit steunen. Die kunnen fluiten naar mijn stem.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoffa op 19-01-2021 16:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
St@m schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:14:
Ik heb oprecht medelijden met de agenten die dit moeten gaan handhaven.

Je moet mensen gaan bekeuren omdat ze buiten zijn, hoe trots moet je dan wel niet zijn op dat moment.. dat jij als agent dat mag doen..
Hoe trots moet je wel niet zijn om buiten te zijn als dat eigenlijk niet mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Nog altijd 11,7%, en de daling daarvan gaat week over week ook niet echt superhard.
11,2% over de afgelopen week, 16 januari 10%. De grafiek maakt nu wel een beweging naar beneden, dat ziet er gewoon goed uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSGWo4c2-I9u3_Ph6abPu41hRkc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZcW25X9hg1Lq1fhAxT5TFyTP.png?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:29

-tom-562

Oliesjeik

autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:14:
[...]

Iets wat de normaalste zaak van de wereld is, in je eentje blokje om o.i.d., is straks verboden. Zie je niet in hoe ABSURD dat is?? Vind je het gek dat mensen extreem cynisch worden... Steeds meer mensen gaan zo langzaam naar het 'ik-doe-niet-meer-mee'-kamp, en ik sta daar niet gek van te kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door -tom-562 op 19-01-2021 16:17 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:14:
[...]

Je mag niet naar buiten.. dat heeft voor jou een andere lading als voor mij inderdaad. Daar was ik al achter.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
CMD-Snake schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Buiten de RvS hebben de orde van advocaten en de Raad voor de rechtspraak in het verleden ook al eens (succesvol) van zich laten horen (ten tijde van de kansloze poging van De Jonge om de spoedwet er voor de eerste maal erdoor heen te drukken). Jammer dat ze niet prominenter aanwezig zijn.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

En vervolgens klagen dat ondernemers geitenpaadjes bewandelen om nog iets van omzet te krijgen? We noemen het geen noodtoestand, alleen het effect is wel hetzelfde.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Laatst online: 17-09 22:55
Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:09:
[...]

Zo lang ze geen wegafzettingen en checkpoints bij de grenzen maken zie ik de effectiviteit ervan somber in. Dan pak je hooguit een paar mensen op die buiten een wandelingetje maken of de hond uitlaten, en de mensen die per vliegtuig naar NL reizen.

Wil je echt rake klappen maken, dan begin maar eens met harde lockdowns en fysieke isolaties: Dus hekken om besmettingshaarden en alleen bevoorrading via (ontsmette) sluizen.

Op deze manier nog een half jaar aanmodderen gaat gewoon niks opleveren, want dan is er weer De Nieuwe Mutatie[tm].

Het feit dat een DEMISSIONAIR kabinet hiervoor de bevoegdheid heeft is letterlijk spugen op de rechtsstaat en de democratie. We zijn vanaf morgen officieel een dictatuur geworden.
Dus jij wil (bijv.) heel Rotterdam afgrendelen? Ik wens je veel succes, maar dat is praktisch gezien gewoon onmogelijk.
En het kabinet heeft aangegeven dat ze o.a. v.w.b. de COVID-19 zaken gewoon missionair bleven. De hele kamer heeft daarmee ingestemd.
Niet mee eens? Over een aantal weken mag je je ongenoegen kenbaar maken met een rood potlood. Wat je vervolgens mee naar huis mag nemen als herinnering aan de pandemie.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:15:
[...]

11,2% over de afgelopen week, 16 januari 10%. De grafiek maakt nu wel een beweging naar beneden, dat ziet er gewoon goed uit.

[Afbeelding]
RIVM rapportage van vandaag zegt 11,7%. Daar ga ik vanuit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:00
Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:04:
[...]

Dat haal ik er anders niet echt uit. Ik zie in alle leeftijdsgroepen besmettingen waarbij het zelfs de 50-59 zijn die relatief het meest bijdragen.
Op zich is dat ook wel een herkenbaar patroon: boomers die hun eigen plan trekken en de jeugd de schuld geven van alles wat mis is in het land. ;)
In de uitleg van het OMT staat dat het er vooral om te doen is om jongeren meer binnen te houden ("De avondklok is een zeer ingrijpende maatregel, maar wel een manier om het aantal contactmomenten, met name onder jongeren, te beperken") . Ze zien nl. in de cijfers dat iedere keer de besmettingen onder jongeren als eerste omhoog gaan, gevolgd door de rest. Stop je dus de besmettingen onder de jongeren pak je de hele keten aan.
[...]
De reden dat steun afbrokkelt is simpelweg omdat er geen maatregelen afgebouwd worden. Zolang het een beetje golft en men uitzicht heeft op verbeteringen blijft men wel redelijk mee doen.
Nu is er al een tijdje geen zicht op verbetering en die dode mus over het onderwijs was ook geen handige zet, dat heeft bij heel veel mensen voor irritatie gezorgd.
Ik denk dat het een combinatie is van niet afbouwen en het invoeren van steeds meer maatregelen waar geen logica inzit. Het lijkt steeds meer op de schot hagel die ik al eerder noemde. Terwijl ik zou verwachten dat we onderhand al wat meer gerichter zouden kunnen zijn. Noem het eerder genoemde werk, doe eens wat aan de werkgevers die mensen verplichten te komen. En ik snap dat het VVD daar niet blij mee is, maar dan kun je wel gelijk de scholen weer open gooien. Want daarvoor is ook de voornaamste reden dat ze mensen daarmee thuis willen houden.
[...]
Daar heb ik geen wetenschappelijk onderzoek op los gelaten, maar ik weet wel dat als je het niet doet er überhaupt niets verandert. Ik leef soms nog een beetje met de SIRE-spotjes in m'n hoofd: Eerst denken, dan doen. ;)
Dat is natuurlijk een heel slechte reden om iets te doen. Ik mag toch wel iets meer onderbouwing verwachten.
[...]
Qua verkeer weet je dat we er wel ongeveer hetzelfde in staan. De overheid is daar meer van het forceren dan handhaven en dat is inderdaad niet het beleid wat ik toejuich.
Het grote verschil met corona is wel dat je het hebt over korte en lange termijn. De maatregelen die nu genomen worden zijn niet degenen die op lange termijn kunnen werken, maar voor korte termijn resultaten maak je nu eenmaal andere keuzes. Mochten we in de toekomst altijd met bepaalde vormen van maatregelen moeten leven dan ga ik er vanuit dat het wel wat verschuift naar structureler handhaven en daar ook de middelen voor vormgeven. Die luxe is er nu gewoon niet.
Toch zou ik na bijna een jaar wel wat meer overdachte maatregelen hebben. Want waar blijft b.v. de routekaart die per stap laat zien welke maatregelen er bijkomen/af gaan? Maar in plaats daarvan hebben we een routekaart waar niets mee wordt gedaan en zijn we iedere maand weer een nieuwe maatregel aan het bedenken, die vooral niet precies hetzelfde is van wat al eerder gedaan is.
Oftewel ik zou nu al wat meer structuur verwachten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:07
Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:15:
[...]

[Afbeelding]
De 10% van 16 januari is mede veroorzaakt door het vele testen in Lansingerland (en Rotterdam/Dronten) waarbij iedereen getest werd, klachten of niet.
Zonder dat soort acties is de positiviteitsratio dus 11.7% afgelopen week en lijkt het doorbreken van de 10%-grens deze en komende week nog niet heel waarschijnlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
St@m schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:16:
[...]

Je mag niet naar buiten.. dat heeft voor jou een andere lading als voor mij inderdaad. Daar was ik al achter.
Ik wil ook graag naar buiten (nou ja, met dit pokkenweer even niet), maar ik weet waarom het niet mag op bepaalde tijden, en dus plan ik daar omheen of ga ik niet. Vind ik ontzettend vervelend, maar ik weet waarom ik het doe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:19:
[...]

Ik wil ook graag naar buiten (nou ja, met dit pokkenweer even niet), maar ik weet waarom het niet mag op bepaalde tijden, en dus plan ik daar omheen of ga ik niet. Vind ik ontzettend vervelend, maar ik weet waarom ik het doe.
Fijn dat jij dit kan doen! Wat dacht van je ouders met jonge kinderen met een bedtijd van 19:30u? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:20:
[...]

Fijn dat jij dit kan doen! Wat dacht van je ouders met jonge kinderen met een bedtijd van 19:30u? :D
Die kunnen één voor één een rondje gaan lopen overdag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uthog
[...]

Of de mensen in de zorg die 12 uur per dag maken? Of andere vormen van hulpverlening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:17:
RIVM rapportage van vandaag zegt 11,7%. Daar ga ik vanuit.
Jovatov schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:18:
De 10% van 16 januari is mede veroorzaakt door het vele testen in Lansingerland (en Rotterdam/Dronten) waarbij iedereen getest werd, klachten of niet.
Zonder dat soort acties is de positiviteitsratio dus 11.7% afgelopen week en lijkt het doorbreken van de 10%-grens deze en komende week nog niet heel waarschijnlijk.
Ik haal hem toch echt van het RIVM zelf. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2eqjk86ky7sT_iuHUtCk0cRIdA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8PjJp6UNtWQfWL5spXBSStgr.png?f=user_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Stoffa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:14:
[...]

Hij heeft volledig gelijk. Totaal absurd dit. Creepy en dystopisch.

Ik zal als een havik opletten welke partijen dit steunen. Die kunnen fluiten naar mijn stem.
en dat geeft dus aan, dat we niet vanaf morgen een dictatuur zijn.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:01
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:16:
[...]

En vervolgens klagen dat ondernemers geitenpaadjes bewandelen om nog iets van omzet te krijgen? We noemen het geen noodtoestand, alleen het effect is wel hetzelfde.
Ik vind 't ook geen fijne maatregel en ik begin ook steeds meer te twijfelen, ook over andere maatregelen, of ik me daaraan wil houden. Máár ik word nog minder blij als de aantallen straks ongecontroleerd de lucht in schieten; De economische schade daarvan is veel ernstiger.

En de enige reden dat we hier beland zijn is dat er zo ontzettend veel mensen in Nederland zijn die gewoon ikke-ikke-ikke denken en niet aan 't algemeen belang. Moet men helemaal zelf weten, maar dat veroorzaakt wel de huidige shitsituatie.

Blijkbaar houden wij ons hier alleen aan regels als er voldoende repressie is. Zorgen voor de ander is blijkbaar niet meer belangrijk in onze huidige maatschappij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:20:
[...]

Die hoeven niet te werken/thuisonderwijs te geven/boodschappen te doen?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021

[...]

De r-waarde loopt nooit gelijk. Als je terugkijkt naar de geschatte r-waardes en hoe de pandemie echt verlopen is zie je al vrij snel dat die niets voorstelt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoffa
  • Nu online
[...]

Wat jij niet goed begrijpt is dat er een verschil is tussen de praktische kant ("Ik kom dan toch al nooit buiten"), VS de gevoelsmatige kant ("Mijn vrijheid wordt beperkt" en "Ik voel me opgesloten in mijn eigen woning.")

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:20

WouterG

Dit is geen ondertitel

Wel benieuwd of je voor de religieuze bijeenkomsten wel na 20:00 op straat mag zijn, grondwettelijk kunnen ze me dat toch niet verbieden zeker? :+

We schikken ons er maar naar, sta er niet achter maar we houden nog maar even vol.

[ Voor 22% gewijzigd door WouterG op 19-01-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Nu online
niek_nijmegen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:20:
[...]

en dat geeft dus aan, dat we niet vanaf morgen een dictatuur zijn.
Uh, dat vind jij. Ik vind dit zeer dystopisch, dictatoriaal aanvoelen. Het feit dat mensen in Amerika Trump kunnen wegstemmen betekent ook niet dat hij geen dictator is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:16:
[...]
Niet mee eens? Over een aantal weken mag je je ongenoegen kenbaar maken met een rood potlood. Wat je vervolgens mee naar huis mag nemen als herinnering aan de pandemie.
Schattig dat je na dit jaar nog altijd heilig vertrouwen hebt in de democratie en de rechtsstaat. Je mag maar hopen dat er in maart verkiezingen worden georganiseerd, misschien worden die "voor het gemak" gewoon uitgesteld tot het moment dat de pandemie voorbij is.

Ik zou eens wat geschiedenisboeken gaan lezen als ik jou was, om even een context te krijgen waarom deze besluiten gewoon ronduit eng zijn. We zijn nu op het punt dat de Rijksdag in brand staat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
[...]

Klinkt leuk in theorie, maar twee+ kinderen thuishebben, de gehele dag thuis moeten "werken" terwijl je ook kinderen te entertainen hebt en dan ná 20:00u niet naar buiten mogen is voor heel veel ouders simpelweg ondoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56
[...]

Ach ja joh, anders gaat vanaf nu ook even iedereen op z'n uppie wonen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:02

s3n

[...]

Dat! Samen met verplicht thuiswerken en thuisonderwijs komt het erop neer dat je van zondagavond tot zaterdagochtend binnen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:20:
[...]

[...]

Ik haal hem toch echt van het RIVM zelf. :)

[Afbeelding]
We gebruiken allemaal cijfers van het RIVM ;). Wat jij quote is het 7-daags gemiddelde. In het nieuwsbericht van RIVM wordt de 11.7% over vorige week genoemd (wat dus 11.0% is als je testen Lansingerland meerekent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
-tom-562 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:21:
[...]

Die hoeven niet te werken/thuisonderwijs te geven/boodschappen te doen?
Boodschappen doen is al een wandeling.

Voor het overige:
werk -> neem een lunchpauze!
onderwijs -> daar zijn twee ouders voor nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Trichoglossus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:07:
[...]

In de tweede wereldoorlog buiten lopen na spertijd was een levensgevaarlijk ommetje. Dit nu is peanuts.
Dit soort dooddoeners vertroebelt de discussie over deze ongekende stap om het leven van de burger te controleren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• link_mario
  • Laatst online: 15-09 16:18

link_mario

Ofwa?

[...]

Ik zou dit ook prima kunnen doen: mijn wekelijkse tennis overdag plannen (werk ik wel in de avond), voor 8 uur een rondje wandelen door de wijk.

Het gaat echter om iets veel fundamentelers dan een plannings issue: het is echt heel erg om mensen hun vrijheid op beweging af te nemen. Ik zou verwachten dat bij een dergelijke ernstige maatregel er:

a) Exact bekend is wat het effect gaat zijn
b) Dat effect dusdanig is, dat het inperken van een absoluut basis beginsel van onze rechtstaat gerechtvaardigd is. Uiteraard, nadat alle andere maatregelen zijn uitgeput (oa controle op quarantaine naleving, verplicht thuiswerken, boetes verhogen, pakkans voor regel-overtreders verhogen).

Ik krijg (nog) niet het gevoel dat dat nu is gedaan cq bekend is, doch laat ik me graag overtuigen. Dat geeft mij ook weer wat rust en ben ik wellicht in staat om de regels wel te respecteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Zijn die jongeren niet een hele makkelijke doelgroep om zo te framen als feestende idoten? Scholen zijn dicht, ze hebben nog geen eigen leven opgebouwd (en dat gaan ze dit jaar ook niet doen) en dan is er in een weekrapport een marginaal hogere besmetting dan andere groepen, maar worden ze nu wel gebruikt om via het OMT een avondklok goed te praten.

Deze week
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdKadEDLZpAFQykWmCSUFzYRP94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WweE8bTYoe3k6J9REdxmU4hn.png?f=fotoalbum_large

Vorige week, let op de groep van 50-59 die ook hoog in deze klassering staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4t_uPHuiJIMv6lV7XBk1RrOcRg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DJo0r2DwlyuHKWxYY7pRgTPL.png?f=fotoalbum_large

Anders wat, waarom wijken deze sterftecijfers zo extreem af van de dagrapporten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

Ja want ik heb al zoveel tijd met thuiswerken met twee kinderen die ik les moet geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

s3n schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:23:
[...]

Dat! Samen met verplicht thuiswerken en thuisonderwijs komt het erop neer dat je van zondagavond tot zaterdagochtend binnen zit.
Dat zat ik sowieso al, en met dit weer heb ik niets te zoeken buiten na 20:00 over het algemeen. Maar daar gaat het me niet om, al vind ik dat er voor iedereen die perse naar buiten wil op een dag er best een mouw aan te passen is.

Gewoon het besef dat er een stel <dat laten we achterwege> in Den Haag vindt dat ik niet naar buiten mag.. en dat als ik dat wel doe ik een bekeuring krijg.. man.. ik kan er niet over uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:22:
[...]

Schattig dat je na dit jaar nog altijd heilig vertrouwen hebt in de democratie en de rechtsstaat. Je mag maar hopen dat er in maart verkiezingen worden georganiseerd, misschien worden die "voor het gemak" gewoon uitgesteld tot het moment dat de pandemie voorbij is.

Ik zou eens wat geschiedenisboeken gaan lezen als ik jou was, om even een context te krijgen waarom deze besluiten gewoon ronduit eng zijn. We zijn nu op het punt dat de Rijksdag in brand staat.
Ik verwacht eerder dat viruswappies (en voor de goede orde: daar schaar ik jou niet onder) de Rijksdag / het Binnenhof in brand zullen steken :P.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Uthog schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:20:
[...]

Of de mensen in de zorg die 12 uur per dag maken? Of andere vormen van hulpverlening.
doe geen moeite , er wordt hier altijd een 'oplossing' geboden voor elk praktisch bezwaar wat je kan hebben tegen een inperking van je vrijheid om je in de buitenlucht te begeven ongeacht je situatie thuis. Voor de 100e keer: zonder daar bij ook maar enig besmettingsrisico te veroorzaken.

Sommige mensen zouden accepteren dat je geen cola meer mag drinken. Want op feestjes wordt ook heel veel cola gedronken. Als je geen cola meer mag drinken zijn feestjes minder leuk en zijn er dus minder feestjes. Dan drink je toch fanta?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:22:
[...]

Haha wat een onzin. In Belgie hebben ze al lang een avondklok en ook daar staat het parlement niet in de fik.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
prijk schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:25:
[...]

Dit soort dooddoeners vertroebelt de discussie over deze ongekende stap om het leven van de burger te controleren.
Het leven van de burger moet gecontroleerd worden omdat de burger zichzelf kennelijk niet onder controle heeft terwijl dat wel even moet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:58
Chiron schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Haha wat een onzin. In Belgie hebben ze al lang een avondklok en ook daar staat het parlement niet in de fik.
Inderdaad, en daar heeft het ook totaal niets gedaan voor de cijfers.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Het leven van de burger moet gecontroleerd worden omdat de burger zichzelf kennelijk niet onder controle heeft terwijl dat wel even moet.
Even?

Net als 'even' in lockdown medio december? Die 'even' gaan we nog wel gerekt zien worden tot voorbij Pasen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redwing schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:18:
In de uitleg van het OMT staat dat het er vooral om te doen is om jongeren meer binnen te houden ("De avondklok is een zeer ingrijpende maatregel, maar wel een manier om het aantal contactmomenten, met name onder jongeren, te beperken") . Ze zien nl. in de cijfers dat iedere keer de besmettingen onder jongeren als eerste omhoog gaan, gevolgd door de rest. Stop je dus de besmettingen onder de jongeren pak je de hele keten aan.
Daar wordt de nadruk opgelegd inderdaad, maar zoals zo vaak; als je oneliner citaten uit de context gaat halen gaat de nuance verloren. Datzelfde zie je met de persconferenties; ze kunnen nog zo goed iets uitleggen en onderbouwen, de journalistiek pikt er een paar oneliners uit, alle nuance is verloren en dat is ineens de waarheid.

Het is in mijn ogen vrij simpel. Zolang we blijven denken dat die ene andere groep waar we niet zelf bij horen de oorzaak is gaan we niet uit deze situatie komen. De continue nadruk op jongeren of kinderen geeft alle andere groepen het gevoel dat zijn het probleem niet zijn en zullen dus ook niets extra doen om de situatie te verbeteren. Dat is een effect wat je niet wilt.
Ik denk dat het een combinatie is van niet afbouwen en het invoeren van steeds meer maatregelen waar geen logica inzit. Het lijkt steeds meer op de schot hagel die ik al eerder noemde. Terwijl ik zou verwachten dat we onderhand al wat meer gerichter zouden kunnen zijn. Noem het eerder genoemde werk, doe eens wat aan de werkgevers die mensen verplichten te komen. En ik snap dat het VVD daar niet blij mee is, maar dan kun je wel gelijk de scholen weer open gooien. Want daarvoor is ook de voornaamste reden dat ze mensen daarmee thuis willen houden.
Dat 'schot hagel' is in feite dat Zwitserse Kaas model waar @gambieter eerder al mee kwam. Wellicht voelt dat als een schot hagel, maar het is de enige manier.
Dat is natuurlijk een heel slechte reden om iets te doen. Ik mag toch wel iets meer onderbouwing verwachten.
Serieus? Jij hebt nóg meer onderbouwing nodig waarom het een goed idee is om je medemens gewoon aan te spreken als hij zich niet gedraagt?

Ik vind het volstrekt normaal om gewoon iemand aan te spreken en zolang je dat zelf op een normale manier doet zal de andere partij bijna altijd relatief normaal reageren. Dat zouden veel meer mensen moeten doen, wordt het een stuk leefbaarder van. De stijl van meteen de politie bellen in plaats van langs gaan als de buren een feestje hebben kan ik niet zoveel mee. :)
Toch zou ik na bijna een jaar wel wat meer overdachte maatregelen hebben. Want waar blijft b.v. de routekaart die per stap laat zien welke maatregelen er bijkomen/af gaan? Maar in plaats daarvan hebben we een routekaart waar niets mee wordt gedaan en zijn we iedere maand weer een nieuwe maatregel aan het bedenken, die vooral niet precies hetzelfde is van wat al eerder gedaan is.
Oftewel ik zou nu al wat meer structuur verwachten.
Dat kan ik alleen maar eens zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

[...]

Ja, als we zo fundamenteel anders in het leven staan zit er niets anders op dan het hierbij maar te laten :)
Ik vind het een hele enge gedachte die je er op nahoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Even?

Net als 'even' in lockdown medio december? Die 'even' gaan we nog wel gerekt zien worden tot voorbij Pasen.
Dat verwacht ik niet, maar zelfs dat vind ik nog wel te overzien. Maar ik verwacht eerder een week of vier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Chiron schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Het ging toen ook niet om het gebouw wat in de fik stond, maar het uitroepen van de noodtoestand wat daardoor redelijk makkelijk kon.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]

Nee. Het gros van de burgers heeft zichzelf wel degelijk onder controle. Het is volstrekt disproportioneel om 100% van de mensen in hun vrijheid te belemmeren terwijl slechts een minderheid de regels overtreedt. Waarbij dan ook nog de vraag opkomt of dit middel daartegen helpt. Dus: disproportioneel, effectiviteit twijfelachtig, perspectief volkomen onduidelijk.
Het is een schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jovatov schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:24:
We gebruiken allemaal cijfers van het RIVM ;). Wat jij quote is het 7-daags gemiddelde. In het nieuwsbericht van RIVM wordt de 11.7% over vorige week genoemd (wat dus 11.0% is als je testen Lansingerland meerekent).
Klopt. Ik schreef toch ook 'afgelopen week' en niet 'vorige week'? :P

Maar dan snap ik ook welk getal jullie het over hebben. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
Señor Sjon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:30:
[...]

Even?

Misschien 'even' net als de tijdelijke verzwaring van de gedeeltelijke lockdown zoals in november?

Dat zou mijn hoop zijn, dat de avondklok (en verdere stevigere maatregelen) nu tot 9 februari gelden en die tijd gebruikt wordt om verder onderzoek te doen naar de Britse variant en of dat daadwerkelijk een (veel) groter risico geeft dan kan ik me daar wel naar voegen. Dan kan begin februari weer een nieuwe keus gemaakt worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoffa
  • Nu online
prijk schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:32:
[...]

Nee. Het gros van de burgers heeft zichzelf wel degelijk onder controle. Het is volstrekt disproportioneel om 100% van de mensen in hun vrijheid te belemmeren terwijl slechts een minderheid de regels overtreedt. Waarbij dan ook nog de vraag opkomt of dit middel daartegen helpt. Dus: disproportioneel, effectiviteit twijfelachtig, perspectief volkomen onduidelijk.
Het is een schande.
Ik moet zeggen dat ik hier echt V for Vendetta-achtige gevoelens van begin te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
[...]

Het is een schande.
Hoewel ik het dikgedrukte overschat vind, ben ik het daar in zekere zin wel mee eens. Maar er is een spreekwoord over goeden die onder kwaden moeten lijden, en dat is er niet voor niks. Het is jammer, maar het is niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
[...]

Het is een schande.
Dan wordt het tijd dat er beter wordt opgetreden tegen overtreders. En niet met van die lachwekkende boetes van 95 euro. 400 euro per keer, eventueel opgehoogd per volgende overtreding werkt dan wat beter misschien.

Ondertussen hoop ik dat mijn 90-jarige ouders het virus nog lang genoeg kunnen ontwijken. Zal nog een uitdaging worden, met al die aso's die zich niet aan wat voor maatregelen dan ook willen houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jovatov schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:33:
[...]

Misschien 'even' net als de tijdelijke verzwaring van de gedeeltelijke lockdown zoals in november?

Dat zou mijn hoop zijn, dat de avondklok (en verdere stevigere maatregelen) nu tot 9 februari gelden en die tijd gebruikt wordt om verder onderzoek te doen naar de Britse variant en of dat daadwerkelijk een (veel) groter risico geeft dan kan ik me daar wel naar voegen. Dan kan begin februari weer een nieuwe keus gemaakt worden.
Er is alleen geen enkele reden om aan te nemen dat de cijfers dusdanig gedaald zijn dat er verlicht kan gaan worden. Dus 9 februari stelt als datum niks voor.

Als het verder daalt: "De avondklok doet zijn werk"
Als het niet daalt: "De Britse variant heeft zwaardere maatregelen nodig"

Ik merk dat ik de laatste dagen slecht ga op die avondklok om 20:00 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de sportclubs is avondklok ook uiterst onhandig

https://nos.nl/collectie/...astreus-voor-breedtesport

veel tieners trainen nu nog in de avond, veilig, buiten, gezond. Mag mogelijk niet meer. De vrijwilligers die de training verzorgen werken overdag. Dus schuiven is niet eenvoudig ( natuurlijk je kan ook de training naar 5:00 doen , ben je lekker op tijd wakker).

Sportclubs hebben zonder competitie al moeite om de sport aantrekkelijk te houden , alle respect wat ze daarvoor doen trouwens , echt super. Als de trainingsmogelijkheden drastisch minder worden is dit ook voor hen slecht.

En nee, een training is niet belangrijker dan oma truus, tante piet of neef henk op de IC. Het heeft er alleen 0 mee te maken, dus die personen kunnen buiten de discussie blijven ( en ik hoop dat ze beter worden).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:31:
Dat verwacht ik niet, maar zelfs dat vind ik nog wel te overzien. Maar ik verwacht eerder een week of vier.
Laten we dit even onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Jovatov schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:33:
[...]

Dat vertrouwen deel ik helaas niet. Er zijn in de persco eerder getallen genoemd, maar ik vrees dat die vrij rekbaar zijn omdat we $inser_variant voor moeten blijven. We zijn van Chinese > Italiaanse > Spaanse nu dan onderweg naar de Engelse en Zuid-Afrikaanse mutaties aan het gaan. Je kan er donder op zeggen dat dit nog wel een paar jaar zo doorgaat met muteren. Gaan we dan maanden per jaar in lockdown? Die luxe is niet te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Stoffa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:22:
[...]
Uh, dat vind jij. Ik vind dit zeer dystopisch, dictatoriaal aanvoelen. Het feit dat mensen in Amerika Trump kunnen wegstemmen betekent ook niet dat hij geen dictator is.
Ik begrijp best dat het dystopisch en dictatoriaal aanvoelt. Maar hoe iets aanvoelt is toch wel iets anders dan hoe iets objectief of staatsrechtelijk is? Ik snap de bezorgdheid wel, maar er is gewoon parlementaire en journalistieke controle op het regeringsbeleid. Ook als je die controle onvoldoende vindt, is dat nog geen signaal dat we een dictatuur hebben, lijkt me.

En de situatie rond Trump en/of de USA is een heel ander topic op zich.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:24
Waarom moet er al woensdagmiddag een persconferentie zijn als avondklok pas op vrijdag zou in gaan (net bij nos nieuws)

Enorme paniek voetbal / bangmakerij. Terwijl er toch zoveel gemeentes zijn waar de cijfers zeer goed zijn.
Mijn draagvlak is ook weg, als ik keer na 8 na buiten wil, prima voor 95€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:31
Ik vermoed een demonstratie op het Binnenhof om 20:01 als de avondklok wordt ingevoerd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
St@m schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:31:
[...]

Ja, als we zo fundamenteel anders in het leven staan zit er niets anders op dan het hierbij maar te laten :)
Ik vind het een hele enge gedachte die je er op nahoudt.
Het is ook een enge gedachte, de getallen zij nu zoals ze zijn omdat er een hele sloot mensen is die zich niet aan de coronaregels houdt.
Of een avondklok daarbij gaat helpen laat ik in het midden, dat valt of staat ook met de handhaving (en eigenlijk kunnen we die dus zelf ook wel invullen).

En het is nogal een verschil tussen de avondklok maatregel opheffen, vs hem permanent invoeren "ter onderdrukking en tyrannie van de bevolking".
Het is nou eenmaal een van de weinige maatregelen die er nog genomen kan worden. In Wuhan werd vorig jaar je voordeur dichtgelast. Deal with it.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:35:
[...]

Hoewel ik het dikgedrukte overschat vind, ben ik het daar in zekere zin wel mee eens. Maar er is een spreekwoord over goeden die onder kwaden moeten lijden, en dat is er niet voor niks. Het is jammer, maar het is niet anders.
Meneer, we zien dat u zich zo goed mogelijk aan de regels houdt. De besmettingscijfers dalen gestaag. Maar toch gaan we uw meest basale vrijheden aantasten. We weten niet exact waarom, maar we doen het toch. Jammer, maar het is niet anders.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Nu online
Dennis schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:36:
[...]

Laten we dit even onthouden.
Mag van mij hoor :). Ik hoop dat ik gelijk krijg.

Overigens blijf ik van mening dat om historische redenen die avondklok om 19:40 moet beginnen. Past wel wat meer bij het gevoel van sommige mensen hier ;).

Maar laten we eerst morgen eens afwachten wat de invulling gaat zijn voordat we op onze achterste benen gaan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:52
MikeyMan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:35:
Als het verder daalt: "De avondklok doet zijn werk"
Als het niet daalt: "De Britse variant heeft zwaardere maatregelen nodig"

Ik merk dat ik de laatste dagen slecht ga op die avondklok om 20:00 :X
Precies dit. Het is doelredeneren wat dit kabinet doet. Er worden argumenten verzonnen om het te legitimeren.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ongelooflijk dat er nog steeds mensen zijn die dingen zeggen in de trant van: "Nog even volhouden en ons braaf aan de maatregelen houden. Dan zijn we er snel vanaf". Het lijkt wel alsof men in een collectieve psychose terecht is gekomen, of simpelweg lijden aan Stockholmsyndroom.

Ik wijs jullie even op twee feiten:

• Deze "crisis" duurt nu al bijna een jaar
• Ondanks de dalende ziekenhuisopnames en overlijdens worden er nu strengere maatregelen genomen

Morgenavond zullen we dus waarschijnlijk te horen krijgen dat we tussen 20:00 en 04:00 huisarrest krijgen. Wederom een krankzinige maatregel, wederom zonder wetenschappelijke onderbouwing. Het hele beleid is 1 grote cirkelredenering, al vanaf dag 1. Het komt er dus op neer dat bijvoorbeeld mensen met kinderen een gevangene worden in hun eigen land, en 's avonds wanneer de kinderen op bed liggen ze zelfs niet even een blokje om mogen lopen.

Hoe heeft dit zover kunnen komen. Schande.
Dennis schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:39:
[...]

Precies dit. Het is doelredeneren wat dit kabinet doet. Er worden argumenten verzonnen om het te legitimeren.
En anders valt men terug op het albekende adagium: "Maar de landen om ons heen doen het ook, dus wij moeten meedoen".
MikeyMan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:40:
@Verwijderd de cijfers geven ook geen reden tot hele grote positieve gevoelens. Ja de cijfers dalen, maar tegen de tijd dat je ze ziet stijgen, ben je te laat. Dat hebben we inmiddels wel geleerd toch?
Is het wel eens in je opgekomen dat niet deze debiele maatregelen, maar het klimaat cq. weersomstandigheden invloed hebben op sterftecijfers als gevolg van coronavirussen, zoals dit al sinds jaar en dag het geval is?

Wederom, een cirkelredenering. Lever eens wat intellectuelle inspanning in plaats van de meute na te praten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2021 16:44 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2