Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 129 Laatste
Acties:
  • 400.989 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:03

-tom-562

Oliesjeik

Trichoglossus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:45:
[...]

Je laatste vrijheid afnemen? Je zit niet in de gevangenis toch? Je kan gaan en staan waar je wilt. Iets minder doen en laten dan vroeger, dat is van voorbijgaande aard.

Met de eindstreep in zicht gaan mensen nu nog heel erg konten tegen kribben gooien? Ik snap er werkelijk waar niets van. Dan zitten we alleen nog maar langer in de shit. Wel lekker rustig trouwens. Ga vooral zo door :+
Is dat zo??

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:19
THE_BASE schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:52:
...je kunt overdag tussen 4 uur 's morgens en 20 uur 's avonds lekker naar buiten, desnoods tennissen op een parkeerplaats met je partner.

Wees creatief en denk in wat wél kan. Samen tegen corona, toch?
Ik werk 40u en heb een vriendin, mag ik die dan alleen maar in het weekend overdag zien?

[ Voor 41% gewijzigd door jip_86 op 19-01-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Basekid schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:37:
Nou kom maar op met die avondklok... Buffer tegen britse variant kunnen we goed gebruiken, en de huidige maatregelen zijn helaas niet productief genoeg.
Je bent sarcastisch hoop ik?

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024

Ja, want zo voelen de ondernemers het ook "samen".
De een na de andere groep ondernemers klaagt dat het pakket niet toereikend genoeg is.
Er is weinig samen aan op deze manier.

Ja, alle ondernemers kunnen samen naar het UWV straks.

Vervolgens zie je dit voorbij komen:
https://www.ad.nl/binnenl...stevige-knuffel~a2a2a6b5/

Ik snap dat Fred dat wil als dankbaarheid. Maar dit kan echt niet, volgens de Jonge gaan we bijna allemaal dood. En wat gebeurd er....
Kan gewoon niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Uthog op 19-01-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:44
jip_86 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:53:
[...]

Ik werk 40u en heb een vriendin, mag ik die dan alleen maar in het weekend overdag zien?
Kun je niet bij haar blijven slapen (of andersom)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 15:38
Maarre, even buiten dat een avondklok natuurlijk nog niet bevestigd is, iedereen roept over 20:00. Stel dat het vanaf 0:00 zou ingaan. Ik vermoed dat het dan een stuk beter valt bij mensen. Ik zou zelf 20:00 niet tof vinden, middernacht..tja. Kan ik mee leven.

[ Voor 15% gewijzigd door Nat-Water op 19-01-2021 14:56 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koos2009
[...]

Je laatste vrijheid afnemen? Je zit niet in de gevangenis toch? Je kan gaan en staan waar je wilt. Iets minder doen en laten dan vroeger, dat is van voorbijgaande aard.

Met de eindstreep in zicht gaan mensen nu nog heel erg konten tegen kribben gooien? Ik snap er werkelijk waar niets van. Dan zitten we alleen nog maar langer in de shit. Wel lekker rustig trouwens. Ga vooral zo door :+
Eindstreep in zicht? Waar? Dat zeiden ze in mei ook al...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Wat blijft het toch een lastige discussie. En het is ook jammer dat men elkaar wel begrijpt, maar weinig begrip heeft.

Als ik voor mijzelf spreek: ik heb geen probleem met een avondklok. Ik zit, zeker in de winter, 's avonds al binnen tussen 20 uur en 4 uur 's nachts, zeker nu er geen verjaardagen en feesten zijn. Ik denk: wat maakt het uit dat we dit nog proberen als we dan in maart weer een beetje lucht gaan krijgen?

Anderzijds begrijp ik ook dat men dit onder nog meer vrijheidsbeperking schaart. Maar het is nog altijd geen oorlog, we zitten niet in het gevang, je kunt overdag tussen 4 uur 's morgens en 20 uur 's avonds lekker naar buiten, desnoods tennissen op een parkeerplaats met je partner.

In dat credo geloof ik helaas al een tijdje niet meer. Zolang pogingen van gerenommeerde economen, filosofen en veiligheidsexperts om een debat te beginnen over de keerzijde van de medaille dusdanig weinig ruimte krijgen als momenteel het geval is, mag je wat mij betreft het woordje "samen" schrappen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 07:03

-tom-562

Oliesjeik

Uthog schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Ja, want zo voelen de ondernemers het ook "samen".
De een na de andere groep ondernemers klaagt dat het pakket niet toereikend genoeg is.
Er is weinig samen aan op deze manier.

Ja, alle ondernemers kunnen samen naar het UWV straks.

Vervolgens zie je dit voorbij komen:
https://www.ad.nl/binnenl...stevige-knuffel~a2a2a6b5/

Ik snap dat Fred dat wil als dankbaarheid. Maar dit kan echt niet, volgens de Jonge gaan we bijna allemaal dood. En wat gebeurd er....
Kan gewoon niet.
Ja, maar het is maar even, we doen het samen, de eindstreep is in zicht!11~`!! *knip* laat dit soort flamerige opmerkingen maar achterwege

[ Voor 27% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2021 17:27 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

k 1
Totaal aantal afgenomen testen waarvan uitslag bekend is 293.119 324.243
Aantal positieve testen 32.189 41.726
Percentage positieve testen 11,7%* 12,9%

Afname van het aantal testen... maar ook afname %-percentage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
dr.lowtune schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:49:
[...]

Die eindstreep is helemaal niet in zicht, en als hij al in zicht zou zijn, dan wordt deze vanzelf weer verlegd door een nieuwe mutant (en anders wordt er vast wel een andere reden bedacht).

Ik hoop stiekem wel op een boete, mijn opa had ook allerlei interessante dingen uit “de bezetting “ en daar schaar ik dit ook wel een beetje onder.
Dat had mijn oom ook. Een onderduiker in huis. Mijn ooms leven eindigde roemloos in een maisveld, in zijn rug geschoten door de Duitsers. Niet echt te vergelijken met dit Corona tijdperk.

Ze hadden nooit die boetes moeten verlagen van ca 400 naar 95 euro. Dat laatste is een lachertje.
Of de boetes per volgende overtreding substantieel ophogen.

Het is gewoon bizar druk op de weg, in kantoren etc. Ik zie mensen zitten achter een pc waarvan ik denk: dat kan je thuis ook prima doen. Gezellig overleggen met collega's...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Nat-Water schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:55:
Maarre, even buiten dat een avondklok natuurlijk nog niet bevestigd is, iedereen roept over 20:00. Stel dat het vanaf 0:00 zou ingaan. Ik vermoed dat het dan een stuk beter valt bij mensen. Ik zou zelf 20:00 niet tof vinden, middernacht..tja. Kan ik mee leven.
Middernacht, dan kan je net zo goed geen avondklok instellen en is het vooral symbolisch.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
Wat blijft het toch een lastige discussie. En het is ook jammer dat men elkaar wel begrijpt, maar weinig begrip heeft.

Als ik voor mijzelf spreek: ik heb geen probleem met een avondklok. Ik zit, zeker in de winter, 's avonds al binnen tussen 20 uur en 4 uur 's nachts, zeker nu er geen verjaardagen en feesten zijn. Ik denk: wat maakt het uit dat we dit nog proberen als we dan in maart weer een beetje lucht gaan krijgen?

Anderzijds begrijp ik ook dat men dit onder nog meer vrijheidsbeperking schaart. Maar het is nog altijd geen oorlog, we zitten niet in het gevang, je kunt overdag tussen 4 uur 's morgens en 20 uur 's avonds lekker naar buiten, desnoods tennissen op een parkeerplaats met je partner.

Maar als je creatief en slim bent komt dat toch vaak neer op even n 8en naar buiten omdat het dan rustiger is op straat :+

Ik vind de opmerkingen dat iets wel tussen 04:00 en 20:00 zou kunnen van zeer weinig empathie en verstand getuigen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sergelwd op 19-01-2021 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:56:
[...]

In dat credo geloof ik helaas al een tijdje niet meer. Zolang pogingen van gerenommeerde economen, filosofen en veiligheidsexperts om een debat te beginnen over de keerzijde van de medaille dusdanig weinig ruimte krijgen als momenteel het geval is, mag je wat mij betreft het woordje "samen" schrappen.
Ik wist dat ik daarmee de plank mis zou slaan, maar ging me meer om hier op Tweakers. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Koos2009 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Je bent sarcastisch hoop ik?
Nee, ik meen het serieus. Groot deel van de besmettigen is via thuisbezoek, en we hebben echt de bedden en rust in de zorg nodig om de extra besmettingen straks aan te kunnen. Met het huidige tempo lukt dat niet.

OMT wordt echt niet wakker in de ochtend met plannen om ons expres te gaan pesten. Als ze het nodig achten dan steun ik ze volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 15:19
autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Kun je niet bij haar blijven slapen (of andersom)?
Ja daar komt het praktisch op neer dat je (deels) moet gaan samenwonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
jip_86 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:02:
[...]

Ja daar komt het praktisch op neer dat je (deels) moet gaan samenwonen.
Een goede relatie-test! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Nu moet ik ook zeggen: Ik ken wat agenten uit onze stad. Die zijn best sympathiek, als je er maar rustig en fatsoenlijk mee praat. Die zie ik echt niet zomaar een boete geven. Die hebben meer zoiets van: Dit heb ik niet gezien. Grote groepen pakken ze wel, maar die doen ook stoer of schelden ze uit.

Ze houden je wel aan, maar zien het vaak wel door de vingers als je uitlegt dat je al de hele dag binnenzit etc. Politie heeft hier helemaal geen zin in.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Trichoglossus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:59:
Ze hadden nooit die boetes moeten verlagen van ca 400 naar 95 euro. Dat laatste is een lachertje.
Of de boetes per volgende overtreding substantieel ophogen.
Mee eens, maar realiseer dat we dat destijds wilden vanwege die bizarre boetes voor taartetende bejaarden op een bankje voor hun huis. Wisten wij veel dat een half jaar later de feestvierende jeugd het voor ons (voorbeeld) zouden verpesten.
Slasher schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Middernacht, dan kan je net zo goed geen avondklok instellen en is het vooral symbolisch.
Ik dacht ook 20.00. Waar haal je middernacht vandaan?

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 19-01-2021 15:04 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:31
Basekid schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:01:
[...]

Nee, ik meen het serieus. Groot deel van de besmettigen is via thuisbezoek, en we hebben echt de bedden en rust in de zorg nodig om de extra besmettingen straks aan te kunnen. Met het huidige tempo lukt dat niet.

OMT wordt echt niet wakker in de ochtend met plannen om ons expres te gaan pesten. Als ze het nodig achten dan steun ik ze volledig.
Dan maar op visite in de middagen, of lunchen in de middag, of vroeg bij mekaar blijven eten.

Mensen die nu de regels verbreken, zullen dat toch blijven doen, al helemaal met de lage pakkans.

Het gaat een lastig verhaal worden, ze moeten oppassen dat het maatschappelijk moraal en draagvlak niet door het ijs zakt door deze extra maatregelen... Ik lees en hoor nu links en rechts dat de mensen die zich altijd braaf aan de maatregelen hielden er nu toch schijt aan beginnen te krijgen, zij worden elke keer gestraft voor hun goede gedrag.

Die feestjes waren sowieso al verboden, dat zal niet veranderen door een avondklok. Bijeenkomsten door jongeren? Die denken: '8 uur beginnen, 4 uur naar huis'

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Joker op 19-01-2021 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Gunner schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:04:
Ik dacht ook 20.00. Waar haal je middernacht vandaan?
Dat opperde Nat-Water.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dan hoeft de persconferentie niet naar de middag. Toch wel een duidelijk signaal.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Vind die van 1 bezoeker per dag wel vrij heftig, heftiger dan die avond klok.
Want anders komt er nooit een eind aan die illegale feesten.
Hou het gewoon op 2 bezoekers per dag, zodat in ieder geval de beide ouders nog langs mogen komen.

[ Voor 26% gewijzigd door G_Dragon op 19-01-2021 15:09 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:25
Mr.Joker schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Dan maar op visite in de middagen, of lunchen in de middag, of vroeg bij mekaar blijven eten.

Mensen die nu de regels verbreken, zullen dat toch blijven doen, al helemaal met de lage pakkans.

Het gaat een lastig verhaal worden, ze moeten oppassen dat het maatschappelijk moraal en draagvlak niet door het ijs zakt door deze extra maatregelen... Ik lees en hoor nu links en rechts dat de mensen die zich altijd braaf aan de maatregelen hielden er nu toch schijt aan beginnen te krijgen, zij worden elke keer gestraft voor hun goed gedrag.

Die feestjes waren sowieso al verboden, dat zal niet veranderen door een avondklok. Bijeenkomsten door jongeren? Die denken: '8 uur beginnen, 4 uur naar huis'
Tja, ik snap dat een regel nergens is zonder draagvlak, maar ik blijf het knap vinden dat iedereen roept zich aan de regels te houden, terwijl we wel nog hoge besmettingcijfers hebben. Iets klopt er daar niet, en dan geloof ik toch eerder de cijfers. Denk dat minder mensen zich aan de regels houden dan we zeggen. Als we het dan moeilijker maken om ze te breken, go for it.

edit: als mensen zo hard de regels creatief blijven ontwijken, dan mogen ze van mij apart nog strenger worden. Doel is om besmettingen (dus contacten) te verminderen. Hoe meer we ontwijken, hoe meer regels we krijgen...

[ Voor 8% gewijzigd door Basekid op 19-01-2021 15:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
https://nos.nl/artikel/23...-voor-britse-variant.html
In een week tijd zijn er 38.776 nieuwe besmettingen bij het RIVM gemeld. Dat is een daling van 22,5 procent ten opzichte van de week daarvoor. Ook het percentage positieve testen neemt af: van 12,9 naar 11,7 procent in een week tijd.
Het zogenoemde besmettingsgetal R was op 1 januari een fractie onder de 1: 0.98. Dat betekent dat 100 mensen samen 98 anderen besmetten. Alleen als de R onder de 1 zakt, neemt de verspreiding van het virus af.

De meer besmettelijke Britse variant was echter volgens de laatste inschattingen zo'n 30 procent besmettelijker op die datum, tot een R van 1,3. Bij dat cijfer zou de epidemie dus weer aantrekken. Om dat te voorkomen lijkt het kabinet af te stevenen op de instelling van een avondklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 15:38
Inderdaad. Dit omdat er door Europa heen meerdere tijden worden aangehouden. Belgïe begon met 23:00, zit nu op 22:00. Frankrijk had 21:00 en zit nu op 18:00. Ik zie inmiddels nergens meer in officiele bronnen 20:00 terugkomen, dus ik vraag me af waar dat vandaan komt. En vooral wat mensen wel als acceptabel zien :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Normaal geeft het RIVM wat duiding aan de weekcijfers in het nieuwsbericht.
Nu gaat het op de eerste alinea na alleen maar over de "britse variant".

https://www.rivm.nl/nieuw...schaduwt-positiever-beeld

Percentage positief wordt op 11,7% gezet
Maar eigenlijk is die 11,0:
*exclusief resultaten van gemeente Lansingerland in verband met het grootschalig testen in Lansingerland. Door het grootschalig testen in Lansingerland is het percentage positief in Nederland 11,0%. Exclusief de testen die afgenomen zijn in Lansingerland is het percentage positief in Nederland 11,7% .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

BoB_HenK schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:37:
[...]

Lijkt me wat extreem. Indien we dit controversieel noemen mag het kabinet nérgens meer over beslissen, dus ook niet over versoepeling van bestaande maatregelen.
Als iets waar de bevolking 60/40 over verdeeld is en wat gaat over het inperken van je bewegingsvrijheid al niet controversieel is dan weet ik niet meer wat nog wel controversieel moet zijn.
[...]

Welke eindstreep? Voorlopig is het alleen maar een vooruitzicht naar nóg meer maatregelen en nog maandenlang lockdowns

De enige hoop die ze geven is als er groepsimmuniteit bereikt is door meegemaakte infecties of vaccinaties.

Klinkt inderdaad als een eindstreep die in zicht is .......

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mr.Joker
G_Dragon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:08:
Vind de van 1 bezoeker per dag wel vrij heftig, heftiger dan die avond klok.
En jij denkt dat het merendeel zich daaraan houdt? Een groot gedeelte houd zich al niet aan de huidige maatregelen, laat staan het bezoek van 2 naar 1.

Als ik met m'n vrouw mijn schoonouders of ouders 1x in de week op zoek dan blijf ik dat gewoon doen, wat anders, moet ik daar dan op bezoek nadat mijn vrouw is geweest en andersom, zodat we niet met z'n 2'en tegelijk gaan? En s'avonds delen we weer hetzelfde huis?

KOEKOEK 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Basekid schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:08:
[...]

Tja, ik snap dat een regel nergens is zonder draagvlak, maar ik blijf het knap vinden dat iedereen roept zich aan de regels te houden, terwijl we wel nog hoge besmettingcijfers hebben. Iets klopt er daar niet, en dan geloof ik toch eerder de cijfers. Denk dat minder mensen zich aan de regels houden dan we zeggen. Als we het dan moeilijker maken om ze te breken, go for it.

edit: als mensen zo hard de regels creatief blijven ontwijken, dan mogen ze van mij apart nog strenger worden. Doel is om besmettingen (dus contacten) te verminderen. Hoe meer we ontwijken, hoe meer regels we krijgen...
Tuurlijk kloppen die gedragsonderzoeken van het RIVM niet. meer dan 80% zou zich aan de regels houden... We zitten nu al nagenoeg aan 20% van de bevolking die al een covid infectie heeft doorgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Mr.Joker schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:10:
[...]

Als ik met m'n vrouw mijn schoonouders of ouders 1x in de week op zoek dan blijf ik dat gewoon doen, wat anders, moet ik daar dan op bezoek nadat mijn vrouw is geweest en andersom, zodat we niet met z'n 2'en tegelijk gaan? En s'avonds delen we weer hetzelfde huis?

KOEKOEK 8)7 8)7
Moet wel een dag tussen zitten dan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik blijf het zo lastig vinden. Ik betwijfel hoeveel effect het heeft, maar denk wel dat het merendeel zich eraan gaat houden. Tuurlijk zullen er mensen zijn die "in het verzet" gaan en er maling aan hebben, maar dat is echt niet de meerderheid. Tegelijkertijd merk ik dat wij ons met een avondklok wel in achterlijk veel bochten moeten wringen om nog ontspanning te kunnen krijgen. Zoals ik hier volgens mij wel eens heb gezegd werkt mijn vrouw in de zorg: die stapt om 7 uur de deur uit en rent zich overdag de benen uit het lijf om alles rond te krijgen met collega's. Tegen de tijd dat zij thuis is, is er eigenlijk gewoon te weinig tijd om nog te gaan hardlopen. Dan missen wij dus wel onze ontspanning. En om nou de hele avond naast elkaar op de bank te zitten O-) Het is schieten met een kanon op een mug, dat gevoel overheerst bij mij. Ik zal me er desondanks wel aan houden, maar ben echt geen voorstander. Begrijp me overigens niet verkeerd: ik heb dan iets tegen het middel, niet tegen het feit dat ze toch nog willen aanscherpen.
Mijn voorstel voor aanscherping zou zijn: de Inspectie SZW laten controleren op aanwezigheid op het werk. Laten we daar maar eens op gaan handhaven, je leest soms echt schrijnende gevallen van werkgevers die ouders ook nog eens in een spagaat zetten en eisen dat mensen op het werk komen. Daar mag je wat mij betreft echt zonder enige genade op handhaven met boetes en alles erbij voor de werkgevers. Sommige collega's moeten misschien aanwezig zijn voor de doorgang van zaken, maar zeker niet het merendeel.

Voor elke maatregel geldt wat mij betreft in dit stadium: liever achteraf niet nodig en zorgpersoneel overhouden die nog enigszins kunnen ademen (spreekwoordelijk), dan andersom. Dat is misschien makkelijk geredeneerd, maar ik ben liever eerder uit de crisis dan later uit de crisis. Ook voor de horecabedrijven e.d.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:58
Plenkske schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:09:
Normaal geeft het RIVM wat duiding aan de weekcijfers in het nieuwsbericht.
Nu gaat het op de eerste alinea na alleen maar over de "britse variant".

https://www.rivm.nl/nieuw...schaduwt-positiever-beeld

Percentage positief wordt op 11,7% gezet
Maar eigenlijk is die 11,0:
*exclusief resultaten van gemeente Lansingerland in verband met het grootschalig testen in Lansingerland. Door het grootschalig testen in Lansingerland is het percentage positief in Nederland 11,0%. Exclusief de testen die afgenomen zijn in Lansingerland is het percentage positief in Nederland 11,7% .
Bij de 11.7% zijn de testen van Lansingerland buiten beschouwing gelaten. Aangezien daar iedereen getest is (klachten of niet) drukt dat het percentage naar beneden. De 11.7% is wat dat betreft dus naar mijn idee wel realistischer in de communicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
Plenkske schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Moet wel een dag tussen zitten dan :+
Vraag wel of m'n vrouw in de garage blijft tijdens de incubatieperiode 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Metro2002 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:10:
[...]

Als iets waar de bevolking 60/40 over verdeeld is en wat gaat over het inperken van je bewegingsvrijheid al niet controversieel is dan weet ik niet meer wat nog wel controversieel moet zijn.
Op dezelfde manier dat er een split zal zijn voor het opheffen van deze beperkingen dus. Wat is je punt precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:43
Metro2002 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:10:
[...]

De enige hoop die ze geven is als er groepsimmuniteit bereikt is door meegemaakte infecties of vaccinaties.

Klinkt inderdaad als een eindstreep die in zicht is .......
Welke groepsimmuniteit? Voorlopig is de heropleving in Manaus op basis van statistiek behoorlijk onverklaarbaar (70% infectie doorlopen in eerste golf). https://www.nrc.nl/nieuws...t-wetenschappers-a4028080

Dit zou betekenen dat we aardig afstevenen op een jaarlijks griepprik-scenario, als de vaccins al voldoende werken.
Voor de tweede keer overspoelt een golf van coronabesmettingen de Braziliaanse stad Manaus. En dat terwijl het virus tijdens de eerste golf al vrij baan had in de hoofdstad van de noordelijke deelstaat Amazonas, met dramatische gevolgen. Driekwart van de inwoners raakte tussen maart en oktober besmet, schatten Braziliaanse onderzoekers in een vrijdag gepubliceerde studie – in theorie voldoende om de zo felbegeerde groepsimmuniteit tot stand te brengen, die moet ontstaan als 70 procent van de mensen immuun is. Maar in Manaus lijkt hiervan geen sprake te zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door __fred__ op 19-01-2021 15:14 . Reden: Samenvatting ivm paywall ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Jovatov schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Bij de 11.7% zijn de testen van Lansingerland buiten beschouwing gelaten. Aangezien daar iedereen getest is (klachten of niet) drukt dat het percentage naar beneden. De 11.7% is wat dat betreft dus naar mijn idee wel realistischer in de communicatie.
Ja, dat zette ik er toch bij ?
Mijns inziens moet zo'n percentage gewoon kloppen en niet alleen realistisch zijn. Zo vraag ik me nu af zitten in de positieve wél de gevallen van Lansingerland of hebben ze die er dan ook uit gelaten ?

edit:

Overigens adviseerde het WHO al heel snel om zo veel mogelijk te testen, dus eigenlijk moet het niet uitmaken dat zoiets het percentage naar beneden drukt.

[ Voor 12% gewijzigd door Plenkske op 19-01-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:13
Gonadan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:51:
[...]

Als je nog steeds aan het idee blijft vasthouden dat het één specifieke groep is die aangepakt moet worden dan snap ik je redenatie, maar daar ga ik simpelweg niet in mee.
Ik zie vooral dat de grootste winst behaald kan worden bij een paar groepen. Datzelfde zie je ook in de rapportage van het RIVM trouwens en zelfs in de uitleg.
Het gaat zeker wat veranderen. Veel ouders zullen nu wellicht wel vragen gaan stellen als hun kroost de deur uit gaat, het aantal mensen wat 's avonds lekker bij elkaar over de vloer kwam zal allicht wat afnemen.
Al zou het maar het algehele gevoel van urgentie verhogen waardoor iedereen net iets minder vrij doet dan heeft het al significant effect en ik denk dat het die kant wel op gaat.
Ik geloof ook best dat het daarbij wat helpt, ik denk alleen dat er veel meer te halen is als je een paar specifeke problemen aanpast ipv met hagel te blijven schieten. Naar mijn idee is dat ook de voornaamste reden waarom de steun af blijft brokkelen.
[...]
Nee hoor, je gaat er al bij voorbaat vanuit dat iedereen het bewust doet maar dat is maar in een beperkte hoeveelheid het geval. Wanneer het bewust is kan je dat vaak al duidelijk zien en hoef je het inderdaad niet te proberen. Maar ik heb wel vaker mensen aangesproken en meestal is het effect meer iets van wakker schudden dan dat ze uit hun plaat gaan.
Maar verandert er ook daadwerkelijk iets? Ik heb mensen ook wel eens aangesproken waarna ze het volledig met me eens zijn om de volgende dag weer precies hetzelfde te doen. En of dat 100% bewust is weet ik ook niet, maar echt onbewust knu je het ook niet noemen :)
Ik zou graag zien dat men wat vaker gewoon 'real life' contact heeft met zijn medemens in plaats van alleen maar ranten op online platformen dat iedereen het fout doet. ;)
Alleen mag dat helaas niet... :P Maar als je verder in dit topic kijkt zul je zien dat ik juist meestal het beleid goed aan het praten ben. Wel zie ik dat er teveel mensen zijn die het beleid niets vinden, zich er vooral niet aan houden en dan klagen dat het allemaal zo lang duurt. Dus wat dat betreft vind ik dat het beleid nu wel de verkeerde kant op aan het gaan is.
[...]

Op zich een goed voorbeeld. De gemiddelde pakkans voor te hard rijden is abominabel laag, met de juiste app zelfs nul. Toch hebben die maatregelen effect en houdt het meerendeel zich er redelijk aan.
Een leuk bij-effect is dat wanneer je de maximumsnelheid verlaagt de te-hardrijders alsnog langzamer gaan. Zij willen vaak gewoon net iets harder dan de rest, niet per se 150 o.i.d.
Datzelfde zie je bij maatregelen tegen corona. Sommigen gaan altijd over de grenzen, maar niet per se heel ver. Trek je de grenzen wat terug dan zullen ze er alsnog overheen gaan, maar gaan ze netto minder ver. Dus heeft de maatregel alsnog effect.
Klopt, alleen je pakt alsnog niet het echte probleem aan. En dat vind ik dan weer jammer. Dat het uiteindelijk wel enigszins werkt snap ik ook wel, ik vind alleen dat je dan op de verkeerde manier bezig bent. En om het verkeer als voorbeeld te houden, zo vind ik ook dat 60-wegen o pde verkeerde manier veilig gemaakt worden. Veelal maken ze die wegen gevaarlijker (zijwegen met voorrang, rare versmallingen etc.) waardoor mensen minder hard rijden en het uiteindelijk veiliger wordt. Ja, het werkt maar naar mijn idee wel op de verkeerde manier en het geeft (naar mijn idee) vooral aan dat we gewoon niet weten hoe we een probleem op kunnen lossen.

Dus ik ben het gewoon met je eens dat het zeker gaat helpen. Ik vind alleen dat de verkeerde maatregelen worden gebruikt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Mr.Joker schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:10:
[...]

En jij denkt dat het merendeel zich daaraan houdt? Een groot gedeelte houd zich al niet aan de huidige maatregelen, laat staan het bezoek van 2 naar 1.

KOEKOEK 8)7 8)7
Ik moet eerlijk zeggen dat wij ons netjes aan de maatregelen hebben gehouden, zelfs afgelopen weekend met met verjaardag. Maximaal 2 per dag, vandaar ik het ook echt te ver vind gaan dat ze hem naar 1 per dag willen zetten. Laat het op zijn minst mogelijk zijn beide ouders langs mogen komen,

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
[...]

Niet helemaal waar.. In het weekend laat ik de hond rond 1 uur 's nachts uit en het viel me nou juist op dat ik rond die tijd nog zoveel bedrijvigheid in het, normaal gesproken doordeweeks rustige, straatbeeld zie. Voornamelijk lallende groepjes jongeren op de fiets die zich van de ene zuip-locatie naar de andere verplaatsen. Maar ook oudere mensen die terug komen van een visite oid.
Nu heb ik niet het positivisme dat dit ophoudt bij een avondklok om middernacht zonder handhaving, maar mocht de handhaving wel op orde zijn heeft het denk ik wel degelijk nut. Een gedeelte zal natuurlijk blijven slapen, maar lang niet iedereen denk ik.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:52

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[...]

Het OMT heeft enkel oog voor het oplossen van het virus, ze werken nogal met oogkleppen op. Dat de economie op de rand van de afgrond staat, mensen depressief en suicidaal zijn, mensen met kinderen kunnen kiezen tussen ontslag of jengelende kinderen aan je hoofd de hele dag etc daar wordt allemaal niet naar gekeken. Het is net als overal in de ambtenarij, ze kijken naar 1 ding, dat is hun afdeling, daar worden ze voor betaald.
Alleen jammer dat de mensen die voor die andere dingen gestudeerd hebben amper aan het woord komen, straal genegeerd worden of weggezet worden als 'wappie'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Dat zijn mooie cijfers, los van de ziekenhuisopnames.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Metro2002 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:18:
[...]

Het OMT heeft enkel oog voor het oplossen van het virus, ze werken nogal met oogkleppen op. Dat de economie op de rand van de afgrond staat, mensen depressief en suicidaal zijn, mensen met kinderen kunnen kiezen tussen ontslag of jengelende kinderen aan je hoofd de hele dag etc daar wordt allemaal niet naar gekeken. Het is net als overal in de ambtenarij, ze kijken naar 1 ding, dat is hun afdeling, daar worden ze voor betaald.
Alleen jammer dat de mensen die voor die andere dingen gestudeerd hebben amper aan het woord komen, straal genegeerd worden of weggezet worden als 'wappie'
*knip* dit heeft geen zin

[ Voor 2% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2021 17:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koos2009
[...]

Tuurlijk ben ik voor het verminderen van de druk op de zorg.
Het gaat mij erom dat ze weer een maatregel invoeren terwijl de overtreders van de andere maatregelen misschien een boete a 95 krijgen, iets dat niet onoverkomelijk voor een grote groep mensen, wel zonde, dat wel.

Waarom worden de diverse bedrijven in sectoren waarin thuisgewerkt kan worden niet aangepakt?
Waarom zijn er niet eerder " iets zwaardere" maatregelen genomen zodat we deze schot hagel op die mug niet nodig is indien het echt ingezet gaat worden?
Keer op keer op keer krijgen we een verzwaring en keer op keer op keer is het "maar een tijdelijke verzwaring" en "het eind is in zicht".

Een avondklok houd in dat ik mijn ouders alleen zondagmiddag kan zien, boodschappen na werktijd moeten (9-6 baan) en of in het weekend.
Grotere boodschappen moeten dan direct na werk met een vriend met de auto en die moet dan ook weer snel weg want om 2000 thuis.....

En als het allemaal nou aantoonbaar zou helpen (25-50% vermindering ofzo), prima, maar dit is het zoveelste duwtje richting mentale afgrond.

Werken, supermarkt spekken, slapen en verder braaf verder slapen......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Joker
Agent47 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:18:
[...]

Pieken altijd ma op di

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
Plenkske schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:15:
[...]

Ja, dat zette ik er toch bij ?
Mijns inziens moet zo'n percentage gewoon kloppen en niet alleen realistisch zijn. Zo vraag ik me nu af zitten in de positieve wél de gevallen van Lansingerland of hebben ze die er dan ook uit gelaten ?

edit:

Overigens adviseerde het WHO al heel snel om zo veel mogelijk te testen, dus eigenlijk moet het niet uitmaken dat zoiets het percentage naar beneden drukt.
Je noemde de 11.0% het 'echte' getal. Daar verschillen we dus over van mening.

Net als afgelopen december en afgelopen juni maakt de testbereidheid en het aantal testen een groot verschil in de duiding van de positiviteitsratio. Maar toen ging het om een structurele verandering.
In dit geval gaat het om een tijdelijke extra 'bups' aan testen. Logisch dus naar mijn idee om daarvoor te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Ook de ziekenhuisopnames zijn OK hoor, 100 minder al in het 7 daags gemiddelde. Niet naar de dagcijfers kijken, op maandag zijn die altijd onnatuurlijk hoog door de weekendachterstand.

Voor de rest top cijfer, weer een daling van rond de 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
[...]

Het daalt nog steeds, maar wel langzaam inderdaad.
We hebben natuurlijk ook nog best veel besmettingen per week. Gelukkig blijven die ook dalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gunner schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:04:
[...]

Mee eens, maar realiseer dat we dat destijds wilden vanwege die bizarre boetes voor taartetende bejaarden op een bankje voor hun huis. Wisten wij veel dat een half jaar later de feestvierende jeugd het voor ons (voorbeeld) zouden verpesten.
Waar komt toch dat idee vandaan dat dit schering en inslag is en de jeugd massaal de regels aan hun laars lapt. Dat de besmettingen daar hoger zijn kan ook gewoon komen omdat ze elkaar overdag opzoeken, vooral uit verveling omdat de scholen dicht zijn. Ik zie hier ook regelmatig jonge jeugd met elkaar rondhangen buiten, die hebben niks anders te doen. Daar gaat een avondklok geen bal tegen helpen. Die feestjes zijn volgens mij eerder uitzondering dan regel, het is niet voor niks nieuws als er een coronafeest is opgerold ergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Het daalt nog steeds, maar wel langzaam inderdaad.
We hebben natuurlijk ook nog best veel besmettingen per week. Gelukkig blijven die ook dalen.
Besmettingen weer 10% omlaag, ziekenhuis van 228 naar 188 over 7 dagen gezien. Dat vind ik niet zo heel langzaam eigenlijk.

Voor de duiding omtrent Lansingerland:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpJp5jpMvas5xiOEy2IDOscCbDU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xSuBCHX0mcKshs21OONyRcgz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

__fred__ schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Welke groepsimmuniteit? Voorlopig is de heropleving in Manaus op basis van statistiek behoorlijk onverklaarbaar (70% infectie doorlopen in eerste golf). https://www.nrc.nl/nieuws...t-wetenschappers-a4028080

Dit zou betekenen dat we aardig afstevenen op een jaarlijks griepprik-scenario, als de vaccins al voldoende werken.

[...]
de 70% was ongetwijfeld ergens gegokt?

/edit:
Driekwart van de inwoners raakte tussen maart en oktober besmet, schatten Braziliaanse onderzoekers in een vrijdag gepubliceerde studie
idd gegokt

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 19-01-2021 15:23 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
[...]

Wat denk je dat er met de economie gebeurt als de ICs vol liggen en er dus geen zorg meer kan worden verleend aan diegene die het wel nodig hebben? Ik denk niet dat de economie dan vrolijk door blijft draaien. Maar goed, da's een aanname.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:29

Laguna

Connaisseur

Klopt maar dat is natuurlijk niet streng genoeg. Immers de angst voor de Britse variant is enorm, dus men gaat direct voor 20:00.

Succes met uitleggen aan Henk en Ingrid met cijfers die nog steeds dalen.

Op nu.nl is de opinie ongeveer 50/50:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qYpdXdh9MAI9ZOjPhQwCWGVofMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SzPNa99dZK08FdCBBpvwf158.jpg?f=fotoalbum_large

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 14:52
G_Dragon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:08:
Vind die van 1 bezoeker per dag wel vrij heftig, heftiger dan die avond klok.
Hou het gewoon op 2 bezoekers per dag, zodat in ieder geval de beide ouders nog langs mogen komen.
Als je kijkt naar die engelse cijfers (en dat doe ik natuurlijk veel) dan lijkt het wel te helpen om al het bezoek m.u.v. zorgbubbel stop te zetten.

Ten opzichte van piekbesmettingen van 68k op 1 dag op 08-01 zijn de aantallen de afgelopen 2 dagen alweer op ongeveer de helft daarvan met 37k. Echt een enorm snelle daling waar NL een stuk langer voor nodig heeft gehad.
Wel is de situatie hier qua ziekenhuizen natuurlijk enorm slecht 38k mensen in een ziekenhuis met corona en gemiddeld wordt er elke 30 seconden weer iemand bij opgenomen in het ziekenhuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Besmettingen weer 10% omlaag, ziekenhuis van 288 naar 188 over 7 dagen gezien. Dat vind ik niet zo heel langzaam eigenlijk.

Voor de duiding omtrent Lansingerland:
[Afbeelding]
Op zich niet zo heel raar aangezien het al van voor de lockdown was dat die Britse variant zo "hevig" hier was.

En zodra het in het lokale nieuws was zag je iedereen hier in de omgeving nog beter de afstanden en alles aan te houden, waar sommigen nog wel eens gewoon bovenop je gingen staan bij de supermarkt. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Laguna schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:23:
[...]

Klopt maar dat is natuurlijk niet streng genoeg. Immers de angst voor de Britse variant is enorm, dus men gaat direct voor 20:00.

Succes met uitleggen aan Henk en Ingrid met cijfers die nog steeds dalen.

Op nu.nl is de opinie ongeveer 50/50:

[Afbeelding]
Das een grotere voorsprong dan Brexit had :+
Ik zou zeggen doen :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Mr.Joker schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:05:
[...]

Het gaat een lastig verhaal worden, ze moeten oppassen dat het maatschappelijk moraal en draagvlak niet door het ijs zakt door deze extra maatregelen.
Kijk naar Italië, 1 van de zwaarst getroffen landen in de eerste golf en daar hebben ze er nu ook genoeg van. Veel restaurants en sportscholen zijn nu weer open tegen de regels van de overheid in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jovatov
[...]

De oplossing van het virus bieden betekent het redden van de economie. De oplossing van het virus betekent perspectief voor iedereen die te lijden heeft onder de coronamaatregelen.

En precies deze mensen hebben juist gestudeerd hoe het virus te bestrijden.

Het is niet alsof je het virus kan negeren en dan een vrolijke economie kunnen doen draaien... Het virus hakt sowieso in op economie en op ons welzijn.

En natuurlijk kan je het dan wel hebben over maatregelen en wat wel/wat niet. Maar het is niet alsof er een keuze wordt gemaakt vóór virusbestrijding en tegen welzijn. Dat hangt samen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:54
nvm

[ Voor 113% gewijzigd door Ryur op 19-01-2021 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Jovatov schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:20:
[...]

Je noemde de 11.0% het 'echte' getal. Daar verschillen we dus over van mening.

Net als afgelopen december en afgelopen juni maakt de testbereidheid en het aantal testen een groot verschil in de duiding van de positiviteitsratio. Maar toen ging het om een structurele verandering.
In dit geval gaat het om een tijdelijke extra 'bups' aan testen. Logisch dus naar mijn idee om daarvoor te corrigeren.
Ik vind inderdaad dat je bij cijfers gewoon altijd dezelfde methode/berekening moet houden.
(Aantal positieve testen / aantal uitgevoerde testen) * 100 = percentage positief.

Testbeleid en testbereidheid veranderd inderdaad, maar daar moet je dan bij de duiding rekening mee houden. Niet zomaar een getal aanpassen "want we testen meer".
Nu gaan ze dus blijkbaar daarvan afwijken. Volgens mij stond ooit in de plannen om vaker massale testen te doen. Dus dan gaan ze telkens de cijfers aanpassen daaraan ?

Wat mij betreft is het beter als er dit had gestaan:
11,0 % *

* let op, door massale testen in Lansingerland zijn er deze week meer mensen getest zonder klachten

Maar waarschijnlijk:
Lets agree to disagree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ernemmer schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:25:
[...]

Kijk naar Italië, 1 van de zwaarst getroffen landen in de eerste golf en daar hebben ze er nu ook genoeg van. Veel restaurants en sportscholen zijn nu weer open tegen de regels van de overheid in.
Hoeveel zijn dat er als percentage van het totaal in het land ? 'Veel' is een ruim begrip.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

En wat is de R nu? De R waarde van 1 januari zegt niet zoveel meer, dat is 2,5 week geleden.
__fred__ schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:13:
[...]

[...]
Daar ben ik ook bang voor, de vraag is natuurlijk of mensen die het hebben gehad of gevaccineerd zijn er net zo doodziek van worden als nu of alleen maar 'grieperig' worden na groepsimmuniteit. En ook met het reguliere influenza virus gaan er elk jaar duizenden mensen dood. Sommige dingen horen nu eenmaal bij het leven, als dit virus blijft dan blijft het. De maakbare samenleving kan ook doorslaan.

Of gaan we dan elk jaar lockdowns invoeren. Ik neem aan van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:06
[...]

Iets met spijker en kop. Hulde!

Wat de extra (ongetwijfeld dystopische) maatregelen betreft: bij mij is het draagvlak inderdaad door het ijs gezakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoffa op 19-01-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:25
gustaveau schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:23:
[...]

Als je kijkt naar die engelse cijfers (en dat doe ik natuurlijk veel) dan lijkt het wel te helpen om al het bezoek m.u.v. zorgbubbel stop te zetten.

Ten opzichte van piekbesmettingen van 68k op 1 dag op 08-01 zijn de aantallen de afgelopen 2 dagen alweer op ongeveer de helft daarvan met 37k. Echt een enorm snelle daling waar NL een stuk langer voor nodig heeft gehad.
Wel is de situatie hier qua ziekenhuizen natuurlijk enorm slecht 38k mensen in een ziekenhuis met corona en gemiddeld wordt er elke 30 seconden weer iemand bij opgenomen in het ziekenhuis.
In de Engelse cijfers gaat zo langzamerhand ook het vaccinatie-niveau een rol spelen. Ze hebben er nu zo'n 4 miljoen gevaccineerden, waarvan heel veel in de 80+ groep. Daarvan is nu ongeveer de helft (1 keer) gevaccineerd.
Dat zal niet alles verklaren, maar het gaat wel steeds meer een rol spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door blissard op 19-01-2021 15:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
Agent47 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Ik krijg steeds meer een hekel aan mensen die niet luisteren. Maarja, de straf is minimaal die je krijgt. Heb het wel eens eerder aangegeven. Overtreed je de regels zwaar of ga je toch op vakantie, prima, €5000,- boete de neus.
Agent47 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:28:
Ook ik ga als die avondklok ingaat, gewoon mijn rondje lopen om 20:00.

Ik zie al amper mensen, werk al sinds maart 2020 thuis. Ik ben absoluut niet heilig, maar na een dag thuis werken, koken, afwassen, huishouden + kattenbakken verschonen, wil ik echt wel even graag een rondje gaan lopen.

Ik heb zwaar veel respect voor @LZ86 . Ik ben ook blij voor hem dat hij het vaccin heeft, maar ik laat mezelf niet depri worden. Ik kijk al 10 uur per dag naar een scherm, dan is een rondje lopen echt heerlijk. Ik hou me verder netjes aan de maatregelen.
Erm, heb je nu een hekel aan jezelf gekregen in die paar uurtjes? :+ Even zonder dollen. Ik denk eerder dat het bedrag voor notitie strablad omhoog moet. De grens zal al wel jaren hetzelfde zijn, maar de boetes worden telkens braaf geïndexeerd. Ook kan je imo niet al te serieus nemen als er staat:

Bij boetes boven de 100 euro.
aantekening: liep met ander persoon in bos een kennis tegen het lijf.
aantekening: droeg mondkapje verkeerd
aantekening: liep buiten om 20:05

Stel dan de grens op 250 of 500 euro voordat je een aantekening krijgt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
De trends met en zonder Britse variant zijn wel heel erg lijkend. Dat paniek zaaien over de Britse variant zonder goede onderbouwing begint wel erg te vervelen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5qsSKf1CULKT7w1JJmsCC1h3-T4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TQWQ9VgppvEf2wzFGq1cn09k.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
IJzerlijm schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:26:
[...]

Hoeveel zijn dat er als percentage van het totaal in het land ? 'Veel' is een ruim begrip.
Geen idee hoeveel ze er totaal hebben, maar er zijn tienduizenden restaurants weer open.
https://www.ad.nl/buitenl...eelt-boetes-uit~aac00b41/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Señor Sjon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:27:
[...]

[...]

Erm, heb je nu een hekel aan jezelf gekregen in die paar uurtjes? :+ Even zonder dollen. Ik denk eerder dat het bedrag voor notitie strablad omhoog moet. De grens zal al wel jaren hetzelfde zijn, maar de boetes worden telkens braaf geïndexeerd. Ook kan je imo niet al te serieus nemen als er staat:

Bij boetes boven de 100 euro.
aantekening: liep met ander persoon in bos een kennis tegen het lijf.
aantekening: droeg mondkapje verkeerd
aantekening: liep buiten om 20:05

Stel dan de grens op 250 of 500 euro voordat je een aantekening krijgt.
Ik heb een bloedhekel aan mezelf >:) Nee zonder dollen -->Ben het met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:57
YakuzA schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:22:
[...]

de 70% was ongetwijfeld ergens gegokt?
Niet echt een gok hoor. Ze hebben de populatie getest met een antistoffentest. Daar kwam uit dat 44% seropositief was. Dat is een ondergrens op het aantal mensen dat besmet is geweest, onder meer door false-negatives en het feit dat antistoffen na verloop van tijd weer uit het bloed verdwijnen. Op basis daarvan kan je extrapoleren naar maximaal 66%. Zoals alles weten we het niet 100% precies maar om het een "gok" te noemen is onterecht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sergelwd
*knip* stop eens met deze rants

[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2021 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 14:52
Montaner schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:27:
De trends met en zonder Britse variant zijn wel heel erg lijkend. Dat paniek zaaien over de Britse variant zonder goede onderbouwing begint wel erg te vervelen..

[Afbeelding]
Heb je deze ook als grafiek met besmettingen per x aantal mensen? Vergelijkt nog net even wat makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Maak je geen illusies, die aanscherpingen gaan er komen. Niemand heeft het over een avondklok, het kan zomaar zijn dat je straks 2 gasten per week mag ontvangen of dat er een reisbeperking komt.

[ Voor 19% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2021 17:38 ]

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ernemmer schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:28:
[...]

Geen idee hoeveel ze er totaal hebben, maar er zijn tienduizenden restaurants weer open.
https://www.ad.nl/buitenl...eelt-boetes-uit~aac00b41/
Volgens een snelle Google search zijn er 160.000 restaurants in Italie, dat zou dan een aardig deel zijn maar bij 20k nog steeds maar 1 op de 8.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
THE_BASE schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:30:
[...]

Maak je geen illusies, die aanscherpingen gaan er komen. Niemand heeft het over een avondklok, het kan zomaar zijn dat je straks 2 gasten per week mag ontvangen of dat er een reisbeperking komt.
Och, die 2 gasten zijn toch maar een advies en kan invulling aan gegeven worden hoe men er zelf over denkt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:44
update 2021-01-19

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ScWHP-siwOeMLdWb8dnjSRIJdQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C0FUxkY6oM6c8z1C5xBai4sZ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6bz5NC_2HKddftzS8KjZsG0IYc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GlAlE7oLFMJq0tVO8ZbyLmNm.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hr2BEX-U-Pe_KNT4ImzOFwOTQ38=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l85Va0gPwR0UF5wDkPpwolY8.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/luz48NOLUACdbSJ1AwyFOJslPJA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1qRsgdAl9c93W8JFxOZSlNJF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4Y7oP_JsgtClOMi2tADyD4Rd6I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LDezxiQA5a3Fh0dvkqOVOXwm.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XYX7U8vIsjb3XP-3yjT_F7e0G8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hxg5cnWG3K4a4fLqFXpXl0JY.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6jPzSOKj899f1QBEOlieD_WQAI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9o0xqLMOgIPLXldFP4iCgDbc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZyYUY4-PiN6w95CRUQjRrqdLhQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CLgK4IAFJQpM8aAJXepAW9Rp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:05
Metro2002 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:26:
[...]

En wat is de R nu? De R waarde van 1 januari zegt niet zoveel meer, dat is 2,5 week geleden.

[...]

Daar ben ik ook bang voor, de vraag is natuurlijk of mensen die het hebben gehad of gevaccineerd zijn er net zo doodziek van worden als nu of alleen maar 'grieperig' worden na groepsimmuniteit. En ook met het reguliere influenza virus gaan er elk jaar duizenden mensen dood. Sommige dingen horen nu eenmaal bij het leven, als dit virus blijft dan blijft het. De maakbare samenleving kan ook doorslaan.

Of gaan we dan elk jaar lockdowns invoeren. Ik neem aan van niet.
Op basis van de ziekenhuisopnames lijkt de R stabiel zo rond de 0,92. Dat komt neer op een afname van 13,5% per week.

Ziekenhuiscijfers hebben wel wat vertraging ten opzichte van besmettingen, dus dan zou die 0,92 de R zijn van ongeveer een week geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49

vectormatic

Warlock of the doorlock

Metro2002 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Waar komt toch dat idee vandaan dat dit schering en inslag is en de jeugd massaal de regels aan hun laars lapt. Dat de besmettingen daar hoger zijn kan ook gewoon komen omdat ze elkaar overdag opzoeken, vooral uit verveling omdat de scholen dicht zijn. Ik zie hier ook regelmatig jonge jeugd met elkaar rondhangen buiten, die hebben niks anders te doen. Daar gaat een avondklok geen bal tegen helpen. Die feestjes zijn volgens mij eerder uitzondering dan regel, het is niet voor niks nieuws als er een coronafeest is opgerold ergens.
Ik wil er helemaal in mee dat het niet alleen de jeugd is, er worden ook feestjes met 40-50ers opgerold.

Maar dat het een zeldzaamheid is omdat er maar weinig worden opgerold, daar wil ik niet in mee. Ik heb nou niet het idee dat de politie de mankracht heeft om hier erg op te handhaven.

In het dorpshuis hier is het licht ook nog tot erg laat 's avonds aan (nadat de thuisbezorgd service al lang en breed is gestopt) en lopen er dan ook mensen naar buiten die niet bij het personeel horen... Nou wil ik echt niet beweren dat daar 100 man in dat zaaltje staat te hossen, maar dat er illegaal pintjes worden getapt is voor mij wel zeker...

Either way, mooie cijfers, we dalen in ieder geval gestaag door, maar snel is anders, en als we op een R van 1.3 terecht komen....

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Teleurstellende ziekenhuiscijfers, Ook lage outflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
IJzerlijm schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:31:
[...]

Volgens een snelle Google search zijn er 160.000 restaurants in Italie, dat zou dan een aardig deel zijn maar bij 20k nog steeds maar 1 op de 8.
Volgens het artikel waren het 50.000 restaurants die hun vergunning op het spel hebben gezet omdat ze geen zin meer hebben in de maatregelen (dus steeds minder draagvlak bij de bevolking)

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 19-01-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
Ryur schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:26:
[...]

Wat denk je dat er met de economie gebeurt als veel mensen met een burn-out en/of suïcidale gedachten thuis zit?
Ik denk niet dat de economie dan vrolijk door blijft draaien.
Maar goed, da's een aanname.
De uitvaartbranche is voorbereid; meer mensen dan ooit maken een carrière switch. :+
Bron:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ernemmer schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Toch een flink deel wat hun vergunning op het spel zet omdat ze geen zin meer hebben in de maatregelen (dus steeds minder draagvlak meer bij de bevolking)
Wat heb je aan een vergunning in je failliete boedel?

alles kan off-topic

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jovatov
Montaner schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:27:

[Afbeelding]
En dan nu exact dezelfde grafiek alleen dan met een lineaire y-as in plaats van een logaritmische...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8mjrSP0F12lS20Fn10G-EskPyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pJCJXEtXZPXBRsveWOzd5KxI.jpg?f=fotoalbum_large

Onderzoeken wijzen er tot nog toe op dat de variant zo'n 30% besmettelijker is. Daar moet je rekening mee houden.

In het geval dat de Britse variant toch niet zo besmettelijk is hebben we het virus nog sterker teruggedrongen de eerste week van maart en zijn we dan sowieso van de maatregelen af. In het geval dat de Britse variant wel besmettelijker is (waar de onderzoeken nu op wijzen) dan ben is elk leeg ziekenuisbed er één.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montaner
  • Laatst online: 01-09 08:19
gustaveau schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:30:
[...]

Heb je deze ook als grafiek met besmettingen per x aantal mensen? Vergelijkt nog net even wat makkelijker :)
Krijg ik er zo snel niet uit vanaf de jhu site. Maar die ligt in de UK ongetwijfeld hoger, maar ook dat is volgens al zo voordat er een andere variant actief is/was.

CDC lijkt met onderstaande trouwens aan te geven dat de huidige strains uitsterven, en enkel de nieuwe overblijft. Druist weer in tegen 'er bovenop' zoals Gommers aangaf.

Afbeeldingslocatie: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/figures/mm7003e2-F1.gif
Jovatov schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:36:
[...]

En dan nu exact dezelfde grafiek alleen dan met een lineaire y-as in plaats van een logaritmische...

[Afbeelding]

Onderzoeken wijzen er tot nog toe op dat de variant zo'n 30% besmettelijker is. Daar moet je rekening mee houden.

In het geval dat de Britse variant toch niet zo besmettelijk is hebben we het virus nog sterker teruggedrongen de eerste week van maart en zijn we dan sowieso van de maatregelen af. In het geval dat de Britse variant wel besmettelijker is (waar de onderzoeken nu op wijzen) dan ben is elk leeg ziekenuisbed er één.
Laat nog steeds hetzelfde beeld zien..

[ Voor 41% gewijzigd door Montaner op 19-01-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[Afbeelding]

En doe er nou eens een met percentage van de inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
[...]

[Afbeelding]

Wat waren eigenlijk de maatregelen waardoor we die tweede piek naar beneden hebben gekregen (ik raak een beetje het overzicht kwijt :P)? Frappant dat de Engelse tweede piek daar ongeveer net zoveel tijd achter komt als nu bij de respectievelijke derde pieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Mijn grootste zorg zit in de IC bezetting.

De nieuwe IC-opnames lopen min of meer evenredig met de nieuwe positieve tests, met een vertraging van ongeveer een week. Positieve tests zijn inmiddels gehalveerd sinds de piek, een weekje geleden bedroeg die daling ~40%. Dat relatieve beeld zie je nu in de IC opnames

Maar het aantal aanwezige patienten op de IC is slechts 10% teruggelopen. Dat suggereert een probleem met de uitstroom van patienten. Die 10% daling op de instroom hadden we dik 2 weken geleden al te pakken. Kennelijk is de gemiddelde verblijfsduur dus > 2 weken?

Andere manier van schatten: in de tweede golf (oktober tot heden) komen er gemiddeld zo'n 35 a 40 patienten per dag op de IC binnen. Een totaal aantal aanwezige patienten rond de 700 suggereert is een ratio van 15 a 20, dus ook op deze manier kom ik op een soortgelijke schatting van 2 a 3 weken verfblijfsduur.

Terug naar de eerste golf. De opnames piekten een paar weken achter elkaar op dik 100 per dag, het verblijf piekte op zo'n 1300. Kennelijk lagen mensen toen ook 2 weken op de IC.

Op verschillende momenten in de tijd kwam er goed nieuws uit de zorgsector. Nieuwe medicijnen of combinaties van medicijnen zouden aanzienlijke winsten in de behandeling van ernstig zieke patienten leveren.

Maar ik zie geen resultaten van die inovatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
Apache4u schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:23:
[...]

Wat denk je dat er met de economie gebeurt als de ICs vol liggen en er dus geen zorg meer kan worden verleend aan diegene die het wel nodig hebben? Ik denk niet dat de economie dan vrolijk door blijft draaien. Maar goed, da's een aanname.
Je begrijpt hopelijk dat "wij" ons goed aan de regels willen houden, maar er nu 2 dingen gebeuren:

1: We houden ons aan de regels, maar de cijfers stijgen dus we doen het fout en er is weinig aan te doen.
of
2: Er is een groep die zich nergens iets van aantrekt en die worden niet gesnapt, beboet of het interesseert ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

Dit! Ik snap echt wel dat men er moeite mee heeft maar kom op zeg.
Alle smoezen heb ik nu wel gelezen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
t_captain schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:40:

Maar het aantal aanwezige patienten op de IC is slechts 10% teruggelopen. Dat suggereert een probleem met de uitstroom van patienten. Die 10% daling op de instroom hadden we dik 2 weken geleden al te pakken. Kennelijk is de gemiddelde verblijfsduur dus > 2 weken?
Klopt, hadden we het gisteren nog over:
Plenkske in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:57
Op verschillende momenten in de tijd kwam er goed nieuws uit de zorgsector. Nieuwe medicijnen of combinaties van medicijnen zouden aanzienlijke winsten in de behandeling van ernstig zieke patienten leveren.

Een innovatie kan natuurlijk ook betekenen dat mensen langer op de IC liggen ipv. doodgaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Tom-Z op 19-01-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Mijn grootste zorg zit in de IC bezetting.

De nieuwe IC-opnames lopen min of meer evenredig met de nieuwe positieve tests, met een vertraging van ongeveer een week. Positieve tests zijn inmiddels gehalveerd sinds de piek, een weekje geleden bedroeg die daling ~40%. Dat relatieve beeld zie je nu in de IC opnames

Andere manier van schatten: in de tweede golf (oktober tot heden) komen er gemiddeld zo'n 35 a 40 patienten per dag op de IC binnen. Een totaal aantal aanwezige patienten rond de 700 suggereert is een ratio van 15 a 20, dus ook op deze manier kom ik op een soortgelijke schatting van 2 a 3 weken verfblijfsduur.

Terug naar de eerste golf. De opnames piekten een paar weken achter elkaar op dik 100 per dag, het verblijf piekte op zo'n 1300. Kennelijk lagen mensen toen ook 2 weken op de IC.

De gemiddelde tijd die mensen met Covid op de IC doorbrengen is van 22 dagen naar 9 dagen gegaan.
https://www.trouw.nl/zorg...paciteit-groter~b9a2968a/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jovatov
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:39:
[...]

En doe er nou eens een met percentage van de inwoners.
Deze is met aantal positieve testen per 100.000 inwoners:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dj_s5bNF6f2IFA3LRX6480HlhOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YtGRN1cAIw3LYqqf4eGJC22u.jpg?f=fotoalbum_large

Viahttps://ig.ft.com/coronav...e=2020-09-01&values=cases

[ Voor 17% gewijzigd door Jovatov op 19-01-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Ernemmer schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:43:
[...]

De gemiddelde tijd die mensen met Covid op de IC doorbrengen is van 22 dagen naar 9 dagen gegaan.
Klopt niet. Dat was in de zomer misschien tijdelijk zo (je bericht is van september 2020).
Kijk de rapporten op stichting-nice.nl maar na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Vraag me af of ze überhaupt overwogen hebben om na de 'frontlinie' in de zorg (basisschool) leraren en kinderen te gaan vaccineren.. Hoe sneller die weer naar school kunnen, hoe minder achterstand ze oplopen. Bijkomend voordeel dat het de werkende ouders ook weer wat lucht geeft. En hoeft er ook niet nagedacht te worden over regelingen om verlof bij te kunnen 'kopen' etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 21:14
tlpeter schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:41:
[...]

Dit! Ik snap echt wel dat men er moeite mee heeft maar kom op zeg.
Alle smoezen heb ik nu wel gelezen hier.
Het punt is dat de maatregelen wel werken, maar dat er een groep is die daar lak aan heeft en dat de maatregelen niet gehandhaafd worden.

Het commentaar is dat er nu extra maatregelen worden aangekondigd maar het uiteindelijk geen effect heeft omdat de handhaving niet daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Ernemmer schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:43:
[...]

Als dat getal klopte, was de piekbezetting op de IC's in de derde golf niet hoger dan ~550 mogen oplopen en hadden we nu rond de 450 moeten zitten.

In deze link https://stichting-nice.nl/COVID_rapport_20210105.pdf

zie ik cijfers die wel met mijn waarnemingen overeenkomen (~15 tot 20 dagen verblijfsduur).

[ Voor 14% gewijzigd door t_captain op 19-01-2021 15:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 07:38

codex

Geen OpenAI agent :)

Heb je dit al gedaan met Ierland erbij? Ik begrijp dat daar de Britse variant ook dominant is.

Als ik deze grafische weergave zie blijf ik toch vraagtekens plaatsen bij de angst die nu heerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Plenkske schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:44:
[...]

Klopt niet. Dat was in de zomer misschien tijdelijk zo (je bericht is van september 2020).
Kijk de rapporten op stichting-nice.nl maar na.
Dan zie je dat het niet meer 22 dagen is.
En dit is van het totaal, dus nu ligt het lager dan dat de grafiek aangeeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0PkW-NDALeFiUMnYxLEa4siaN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UbiHxSCDOWpw1NYSXkRaeQ7K.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 19-01-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
[...]

De hele maatregel is symbolisch... Maar met het RIVM onderzoek in de hand gaan we nog veel meer maatregelen krijgen.
[...]

[Afbeelding]

Ja, 65,7 vs 17,4 (factor 3,8) verschil in inwoners is natuurlijk niet van invloed op de absolute aantallen. :? ;) Je ziet dat ons positiviteitsrato langer rood is dan in Engeland.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 31 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2