Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 129 Laatste
Acties:
  • 400.985 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
gambieter schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 02:17:
[...]

Maar die winkeliers tonen dezelfde houding als de prive-personen: het oprekken van elke regel omdat ze er last van hebben, en dus "creatief" gaan interpreteren. En je ziet al die mensen het voor zichzelf rationaliseren waarom het juist voor hen niet opgaat.

Het is de houding die het probleem is.

En om het bommetje nog wat scherper te zetten: dit zijn de risico's van het niet naar beneden krijgen van het aantal gevallen: Almost a third of recovered Covid patients return to hospital in five months and one in eight die

[...]

Oftewel: veel van de mensen die in het ziekenhuis hebben gelegen maar niet overleden binnen 28 dagen na hun positieve test, zijn niet geteld als Covid-doden. Maar meer dan een kwart komt snel weer terug in het ziekenhuis, en meer dan 10% van het totaal overlijd dan alsnog.

En dit zijn gegevens uit de eerste golf in het VK. De tweede golf (derde golf?) is erger.
Ik ben er ook voor als ze eens wat meer de echte superspreaders aan gaan pakken maar ik vind regels als een avondklok en de max groepsgrootte buiten en voor minimaal bezoek gewoon een stap te ver.
Als ik savonds de deur uit ga dan ga ik echt niet voor 8en thuis zijn.. Misschien zou ik het overwegen als de cijfers heel slecht zouden zijn maar eigenlijk zie ik de avondklok nog niet zomaar komen.

https://www.bbc.com/news/uk-55358968
Dat is een beetje de kern van het falen in Engeland vrees ik

[ Voor 14% gewijzigd door Sergelwd op 19-01-2021 02:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sergelwd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 02:45:
https://www.bbc.com/news/uk-55358968
Dat is een beetje de kern van het falen in Engeland vrees ik
En weet je wat dat falen was? Het loslaten van de lockdown op een slecht moment, om zo Kerstmis te kunnen "redden". Net zoals Johnson en zijn regering in Maart 2020 faalden door twee weken extra te wachten met de eerste lockdown, en dat ze zich lieten adviseren door de Great Barrington figuren (Gupta, Heneghan) en de zweedse *knip* dit doen we dus nietTegnell.

En dat gaat in tegen wat je zegt: ze hebben gefaald door niet streng genoeg in te grijpen. Net zoals nu lafjes ingrijpen en rekening houden met al die hobbies die niet meer kunnen en zo, het verkeerde resultaat gaat geven.

Men kan leren van de fouten die elders gemaakt zijn. Maar dat mag alleen als het niet te zwaar ingrijpt op het dagelijks leven???

[ Voor 2% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2021 09:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
gambieter schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 03:19:
[...]

En weet je wat dat falen was? Het loslaten van de lockdown op een slecht moment, om zo Kerstmis te kunnen "redden". Net zoals Johnson en zijn regering in Maart 2020 faalden door twee weken extra te wachten met de eerste lockdown, en dat ze zich lieten adviseren door de Great Barrington figuren (Gupta, Heneghan) en de zweedse malloot Tegnell.

En dat gaat in tegen wat je zegt: ze hebben gefaald door niet streng genoeg in te grijpen. Net zoals nu lafjes ingrijpen en rekening houden met al die hobbies die niet meer kunnen en zo, het verkeerde resultaat gaat geven.

Men kan leren van de fouten die elders gemaakt zijn. Maar dat mag alleen als het niet te zwaar ingrijpt op het dagelijks leven???
Alle cijfers gaan de goede kant uit, dus de noodzaak ontbreekt terwijl die in de UK wel veel te lang genegeerd is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sergelwd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 03:40:
Alle cijfers gaan de goede kant uit, dus de noodzaak ontbreekt terwijl die in de UK wel veel te lang genegeerd is.
Omdat je met een incubatietijd van tot aan 2 weken zit, kun je dat niet zeggen. En nee, in Nederland negeert men het ook al te lang, juist omdat men zo bang is om maatregelen te nemen. Het exceptionalisme dat Nederland het zo goed doet is gebaseerd op drijfzand.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:54
Hier ook weer lekker. Iemand gaat skiën, negeert even alle quarantaine maatregelen, brengt zo een besmetting van de Britse variant binnen op een lagere school, die het dan weer doorgeeft aan een middelbare school. Gevolg, 5000 mensen in quarantaine.
https://m.gva.be/cnt/dmf20210118_93976114
Omdat het een plus-artikel betreft :
Het is ondertussen aan onze redactie bevestigd vanwaar de besmetting komt die nu zo’n 5.000 mensen verplicht in quarantaine houdt in Edegem, Kontich en omliggende gemeenten. Een moeder ging op skivakantie en wachtte het resultaat van haar tweede coronatest niet af.

De dochter raakte door haar mama besmet en zo ging het virus over op een andere leerling van de OLFA Elsdonkschool. Die laatste leerling besmette op haar beurt haar nietsvermoedende moeder met het virus.

Die mama werkt als leerkracht op de Sint-Jozefschool in Kontich. Daarom is ook die school gesloten. Heel de situatie toont aan hoe één besmetting door een onvoorzichtigheid genoeg is om duizenden mensen in quarantaine te zetten.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dennis schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:23:
Wordt voor die megatest in Lansingerland de PCR-test gebruikt? Weet iemand dat toevallig?
Kun je met een sneltests RNA sequencen na afloop om te zien of het de UK variant was? > nee
Ergo: ja het zal een afname voor PCR test zijn.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
SomerenV schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 02:30:
[...]

Ik neig naar het niet halen van een vaccinatie.
Wait what??!! Hoe dan? Je wil hier zo snel mogelijk vanaf, en velen met jou, maar DE oplossing weiger je?

En je suggestie van de risicogroepen te beschermen als alternatief voor de huidige maatregelen... ? Hoe zie je dat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:07

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Arator schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 04:06:
Hier ook weer lekker. Iemand gaat skiën, negeert even alle quarantaine maatregelen, brengt zo een besmetting van de Britse variant binnen op een lagere school, die het dan weer doorgeeft aan een middelbare school. Gevolg, 5000 mensen in quarantaine.

[...]
en nu? Foei niet meer doen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]
Tja, dan kan je 15 avondklokken instellen, maar doordat iemand gewoon op wintersport gaat (of welke willekeurige vakantie dan ook) zit je met deze ellende. Leg dat dan eerst eens serieus aan banden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dennis schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:23:
Wordt voor die megatest in Lansingerland de PCR-test gebruikt? Weet iemand dat toevallig?
Dat werd mij aan de telefoon wel verteld.
Het is wel redelijk druk, belde gisterochtend en kon pas donderdag terecht.

Ben alleen heel benieuwd wat ze gaan doen als mijn vrouw positief test, aangezien die nog steeds last heeft van rest verschijnselen en ze dus wel opnieuw "moet" testen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:16

Stoney3K

Flatsehats!

dakka schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 01:18:
[...]

Ik ben er ook best wel klaar mee, daarom erger ik me juist steeds meer aan mensen die het al helemaal opgegeven hebben (met hun nep pasjes "ik hoef geen masker ik heb ptts", rot toch op Karen 8)7 )
Want jij kan aan de buitenkant zien of iemand een 'Karen' is of iemand wel een zichtbare of onzichtbare aandoening heeft waardoor ze geen mondkapje kunnen dragen?

Die houding is precies tekenend voor wat @SomerenV duidelijk probeert te maken. De emotionele grenzen voor veel mensen zijn immers bereikt, en het enige wat we als een kapotte plaat horen is dat we gewoon nog een blikje wilskracht open moeten trekken.

Iedereen die dat niet meer kan, is gelijk een "wappie", een moordenaar, of egocentrisch.

Zelf begrijp ik ook wel dat we "nog even" door moeten bijten, maar dat "nog even" is iets wat we nu elke maand op de persconferentie horen. En bij elke persco is het: Het is niet genoeg, er moet nog even wat inzet bij. Of iedereen dat nog wel kan is niet belangrijk, het is gehoorzamen of afgestraft worden.

Ik begin me langzaam ook af te vragen waar dit stopt en wanneer, want "de eindstreep is in zicht" wordt elke keer een stuk moeilijker om te geloven. Op een gegeven moment gaat een beleid ook te ver.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
Ik ben ook helemaal kapot. Als de EU zou beslissen om heel EU een paar weken in lockdown te gooien ala Wuhan stijl dan zou ik helemaal voor zijn.
Je weet dan tenminste dat je daarna gereset bent. Nu weet je absoluut niet hoe lang het gaat duren.
Ik mis sociaal contact. Ik mis het uit eten gaan.
Het lullige is dat er geen alternatief is. Laat je het los, dan heb je een paar weken vrijheid, maar daarna betaal je het driedubbel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33

[...]
Bizar om te zien wat 1 persoon kan veroorzaken. Toont maar aan hoe moeilijk het is om de virus in te dammen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Russel88 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:05:
Ik ben ook helemaal kapot. Als de EU zou beslissen om heel EU een paar weken in lockdown te gooien ala Wuhan stijl dan zou ik helemaal voor zijn.
Je weet dan tenminste dat je daarna gereset bent. Nu weet je absoluut niet hoe lang het gaat duren.
Ik mis sociaal contact. Ik mis het uit eten gaan.
Het lullige is dat er geen alternatief is. Laat je het los, dan heb je een paar weken vrijheid, maar daarna betaal je het driedubbel terug.
Dan mag je daarna nog maanden, zo niet jaren, de grenzen zeer hermetisch gesloten houden, een lekje en je bent weer terug bij af.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12
Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 07:49:
[...]

Die houding is precies tekenend voor wat @SomerenV duidelijk probeert te maken. De emotionele grenzen voor veel mensen zijn immers bereikt, en het enige wat we als een kapotte plaat horen is dat we gewoon nog een blikje wilskracht open moeten trekken.

Iedereen die dat niet meer kan, is gelijk een "wappie", een moordenaar, of egocentrisch.

Zelf begrijp ik ook wel dat we "nog even" door moeten bijten, maar dat "nog even" is iets wat we nu elke maand op de persconferentie horen. En bij elke persco is het: Het is niet genoeg, er moet nog even wat inzet bij. Of iedereen dat nog wel kan is niet belangrijk, het is gehoorzamen of afgestraft worden.

Ik begin me langzaam ook af te vragen waar dit stopt en wanneer, want "de eindstreep is in zicht" wordt elke keer een stuk moeilijker om te geloven. Op een gegeven moment gaat een beleid ook te ver.
Precies dit gel*l vind ik ook niet te harden. Nu ook in de Volkskrant: (Baidjoe is lid van het Redteam)

Zelfs zonder de invloed van de Britse variant kan de avondklok helpen om de lockdown sneller te doen eindigen, hoopt Baidjoe. ‘Met de daling die we nu hebben, kun je uitrekenen dat we pas half maart de meest strenge maatregelen kunnen loslaten. Met een avondklok wordt dat misschien eerder. Dan kunnen we het ook eerder hebben over dingen als restaurants openen.’

Hij weet toch zelf ook dat we die restaurants helemaal niet voor mei weer open gaan doen. Wat is dit dan voor stom geleuter. Iedere maatregel wordt gevolgd door strengere maatregelen. Dat gaat zo door tot het a. zomer wordt of b. het vaccineren eindelijk serieuze vormen aanneemt. De rest is gelul om de maatregelen verkocht te krijgen. En mede omdat veel maatregelen ook politiek van aard zijn, is dit soort misleiding meer dan storend.

linkje: https://www.volkskrant.nl...laag-te-krijgen~bb51c22a/

[ Voor 3% gewijzigd door blissard op 19-01-2021 08:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het valt me op dat we hier zo langzamerhand niveau ‘Twitter’ aan het bereiken zijn met voorstanders en tegenstanders van extra maatregelen en avondklok. Erg jammer dat het in mijn ogen niet wat milder kan.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blissard
THE_BASE schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:29:
Het valt me op dat we hier zo langzamerhand niveau ‘Twitter’ aan het bereiken zijn met voorstanders en tegenstanders van extra maatregelen en avondklok. Erg jammer dat het in mijn ogen niet wat milder kan.
Ik weet niet of je op mijn reactie doelt, of niet, maar ik ben een groot voorstander van maatregelen. Ik snap een deel van de werking van het virus en ben er van overtuigd dat maatregelen noodzakelijk zijn om mensenlevens te sparen en hier weer goed uit te komen.
Ik heb alleen een broertje dood aan slechte communicatie en onduidelijkheid. Zeker als dat laatste gebruikt wordt om rommelige processen en politieke keuzes te verstoppen.

De avondklok lijkt een van de maatregelen te zijn die het OMT (in de discussie over het mondkapje) kenschetste met: "laten we het maar doen, want het komt er toch wel van".

[ Voor 10% gewijzigd door blissard op 19-01-2021 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Stoney3K schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 07:49:
[...]

In een poging om de weerstand te begrijpen, heb ik zonet voor mezelf de situatie eens omgekeerd:
als iedereen, om het virus te bestrijden, de hele dag verplicht met wildvreemden groepsactiviteiten zou moeten doen (gourmetten, sjoelen, kaarten, 1-tegen-100 kijken), zou ik gillend gek worden. En als er dan een extra maatregel voorgesteld zou worden, die zou inhouden dat ik 's avonds niet meer naar huis mag om eindelijk alleen te zijn; ja, dan zou ik daar diep-ongelukkig van worden.

Maar ik hoop dat ik het dan zou volhouden, omdat sjoelen nog nèt minder erg is dan dood-door-covid of door overbelaste zorg.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:29:
Dat gevoel heb ik inmiddels bij alle media en daar heeft Jan met de pet niet eens een account. Alle "experts" en politieke agenda's vallen daar over elkaar heen, Trump zou er jaloers op zijn. Chaos alom.

Het is allemaal voor de show. Extra maatregelen zijn puur symbolisch, want ze worden toch niet nageleefd door de mensen die de huidige maatregelen ook niet naleven. Je treft er precies de groep, die zich al goed gedraagt, mee. En dat begint nu dus verkeerd te vallen, waardoor extra maatregelen misschien weleens contraproductief zouden kunnen zijn omdat mensen uit de welwillende groep nu ook af beginnen te haken.

Wij zijn een paar maanden geleden verhuist. In de afgelopen anderhalve maand hebben we in totaal 4x 2 personen op bezoek gehad (overdag), die het huis zijn komen bekijken. Over anderhalve week komt mijn zus een keer langs (overdag). Zelf zijn we 0 keer ergens op bezoek geweest. Een avondklok voegt voor mij echt helemaal niets toe, dus daar ga ik gewoon absoluut niet in mee. Het moet wel nut hebben en aangezien wij 's avonds niet meer doen dan even een frisse neus halen op de fiets, heeft het dat niet. Dat gaan we wel heroverewegen als we de eerste boete binnen hebben. (Lijkt me sowieso wel leuk om een aandenken aan het overtreden van de eerste avondklok na WO II te hebben. Zit waarschijnlijk een beetje in de familie, want opa overtrad in WO II ook heel vaak de avondklok voor zijn activiteiten voor het verzet.) Dan gaan we misschien gewoon wat schuiven in het dagritme, zodat we precies hetzelfde kunnen doen als nu, maar dan op een andere tijd. We doen eigenlijk al zo goed als niks, dus minder gaat het niet worden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2021 08:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

niek_nijmegen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:33:
[...]

In een poging om de weerstand te begrijpen, heb ik zonet voor mezelf de situatie eens omgekeerd:
als iedereen, om het virus te bestrijden, de hele dag verplicht met wildvreemden groepsactiviteiten zou moeten doen (gourmetten, sjoelen, kaarten, 1-tegen-100 kijken), zou ik gillend gek worden. En als er dan een extra maatregel voorgesteld zou worden, die zou inhouden dat ik 's avonds niet meer naar huis mag om eindelijk alleen te zijn; ja, dan zou ik daar diep-ongelukkig van worden.

Maar ik hoop dat ik het dan zou volhouden, omdat sjoelen nog nèt minder erg is dan dood-door-covid of door overbelaste zorg.
in je voorbeeld gaat het om verplicht wel iets doen waar je een hekel aan hebt. Bij een avondklok gaat het erom dat verboden wordt om iets te doen wat op zichzelf geen gevaar oplevert ( vertoeven in de buitenruimte) maar wel belangrijk kan zijn voor je geestelijk en lichamelijk welzijn (voorbeelden genoeg van langsgekomen).

geen internet, telefoon en tv tussen 20:00 en 04:00 zou misschien een beter voorbeeld zijn om je hierin in te kunnen leven. Motivatie voor deze maatregel zou zijn het voorkomen van polarisatie door online discussie, verspreiding van desinformatie en het belemmeren van afspreken door mensen gebruikmakend van elektronische communicatiemiddelen , uitzondering voor het bellen van hulpdiensten 8) (disclaimer: voorbeeld is bedoeld als illustratie , uiteraard is het een onzin maatregel met meer na- dan voordelen)

daarnaast is t de directe relatie tussen wel of niet in de buitenruimte vertoeven en dood-door-covid of door overbelaste zorg er niet. (wel vanuit andere activiteiten die een direct besmettingsriscio geven zoals bezoek en andersoortige ontmoetingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:41:
[...]

Dat gevoel heb ik inmiddels bij alle media en daar heeft Jan met de pet niet eens een account. Alle "experts" en politieke agenda's vallen daar over elkaar heen, Trump zou er jaloers op zijn. Chaos alom.

Het is allemaal voor de show. Extra maatregelen zijn puur symbolisch, want ze worden toch niet nageleefd door de mensen die de huidige maatregelen ook niet naleven. Je treft er precies de groep, die zich al goed gedraagt, mee. En dat begint nu dus verkeerd te vallen, waardoor extra maatregelen misschien weleens contraproductief zouden kunnen zijn omdat mensen uit de welwillende groep nu ook af beginnen te haken.
Dit soort koppen doen hem ook goed.

Nieuwe maatregelen tegen derde golf in de maak: ‘Variant is niet onder controle’

https://www.ad.nl/politie...-onder-controle~a718c466/

Misschien moeten ook we ook alvast maatregelen invoeren voor de vierde golf die in september komt. Kunnen niet op tijd genoeg zijn. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
En al dat "getwitter" werkt ook nog. Nu hebben huisartsen zich weer succesvol voor aan in de vaccinatie rij getwitterd. En ik vind het heus niet erg dat huisartsen voorrang krijgen. Prima zelfs. Maar als er continue van het plan (in dit geval van de gezondheidsraad) wordt afgeweken, dan geeft me dat een sterk gevoel van onbehagen bij andere keuzes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

blissard schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:54:
En al dat "getwitter" werkt ook nog. Nu hebben huisartsen zich weer succesvol voor aan in de vaccinatie rij getwitterd. En ik vind het heus niet erg dat huisartsen voorrang krijgen. Prima zelfs. Maar als er continue van het plan (in dit geval van de gezondheidsraad) wordt afgeweken, dan geeft me dat een sterk gevoel van onbehagen bij andere keuzes.
Nouja, als we de politie, BOAs, vuilnismannen, pakketbezorgers en pizza bezorgers hebben gehad gaan we eind mei eens aan de slag met het plan van de Gezondheidsraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
MikeyMan schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:56:
[...]

Nouja, als we de politie, BOAs, vuilnismannen, pakketbezorgers en pizza bezorgers hebben gehad gaan we eind mei eens aan de slag met het plan van de Gezondheidsraad.
Ho-ho vergeet ook de brandweer en de zeevarenden niet, ik vind het eigenlijk kwalijk dat het ministerie telkens ingaat op die verzoeken, ze zouden eigenlijk gewoon moeten zeggen dit is het plan en dit gaan we volgen.

Hoewel ik het niet erg vind dat de acute zorg en de huisartsen voorrang krijgen, vind ik het niet gepast dat er op verzoek van die partijen telkens wordt afgeweken.

Het hele je "moet" onze aanbevelingen opvolgen, maar wij de aanbevelingen van anderen vooral niet, werkt in mijn ogen ook wel erg ondermijnend in deze. Maar goed, binnenkort dus nachtklok maar wel volle tafels bij Op1, Beau etc. Zal vast ook niet ondermijnend werken, voor sommige groepen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:52
Het grote verschil tussen beperking van bezoek thuis (van 7 dagen, 2 personen per dag) en een avondklok is natuurlijk de handhaving. De politie kan niet controleren, laat staan constateren hoeveel bezoek iemand in totaal ontvangt. Wel of niet na 20u op straat is natuurlijk heel binair.

En ja, het is klote. Ik hunker ook ontzettend naar weer een normaal leven. Iedere maand die het langer duurt, maakt dat verlangen alleen maar sterker.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:38
TIGER1125 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:01:
[...]
Maar goed, binnenkort dus nachtklok maar wel volle tafels bij Op1, Beau etc. Zal vast ook niet ondermijnend werken, voor sommige groepen. :+
Die programma's kunnen ze natuurlijk wel gewoon overdag opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TIGER1125 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:01:
[...]

Ho-ho vergeet ook de brandweer en de zeevarenden niet, ik vind het eigenlijk kwalijk dat het ministerie telkens ingaat op die verzoeken, ze zouden eigenlijk gewoon moeten zeggen dit is het plan en dit gaan we volgen.

Hoewel ik het niet erg vind dat de acute zorg en de huisartsen voorrang krijgen, vind ik het niet gepast dat er op verzoek van die partijen telkens wordt afgeweken.

Het hele je "moet" onze aanbevelingen opvolgen, maar wij de aanbevelingen van anderen vooral niet, werkt in mijn ogen ook wel erg ondermijnend in deze. Maar goed, binnenkort dus nachtklok maar wel volle tafels bij Op1, Beau etc. Zal vast ook niet ondermijnend werken, voor sommige groepen. :+
Ja de groepen die nu voorrang krijgen, hebben objectief gezien ook echt wel een punt. Maarja, tegen stress en burnouts helpt dat vaccin niet. En zolang we de mensen die er het hardst door geraakt worden naar achteren blijven schuiven, blijft de kraan vol open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ankona schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:22:
Dan mag je daarna nog maanden, zo niet jaren, de grenzen zeer hermetisch gesloten houden, een lekje en je bent weer terug bij af.
Vorige week had Australië weer een kleine uitbraak. Elke keer denken ze corona-vrij te zijn, maar dan ineens duikt er toch een clustertje weer op en moet een stad of groter deel van het land weer in lockdown. Het blijft dus onder de oppervlakte doorgaan ergens, om daarna weer op te duiken. Zo blijft Australië dus ook van lockdown(tje) naar lockdown(tje) gaan. Enige oplossing is vaccineren om er echt vanaf te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Joris748 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:03:
Het grote verschil tussen beperking van bezoek thuis (van 7 dagen, 2 personen per dag) en een avondklok is natuurlijk de handhaving. De politie kan niet controleren, laat staan constateren hoeveel bezoek iemand in totaal ontvangt. Wel of niet na 20u op straat is natuurlijk heel binair.

En ja, het is klote. Ik hunker ook ontzettend naar weer een normaal leven. Iedere maand die het langer duurt, maakt dat verlangen alleen maar sterker.
Ik was gisteren vanwege werk :9 op een Politiebureau, en daar kwam het even ter sprake. Ik kon uit de reacties opmaken dat de Politie er ook niet echt op zit te wachten. Ten eerste de hele berg uitzonderingen, zoals dat in Nederland hoort, natuurlijk, en ten tweede schijnt het ook dat de hele coronaboete ook een enorme rompslomp met zich meebrengt, en niet simpelweg even een boete schrijven is, zoals het niet dragen van een gordel o.i.d.

Daarbij is de bezetting in sommige basisteams al dusdanig (hetzij door uitval, hetzij door onderbezetting) dat ze nu al met moeite de noodhulp op peil houden, laat staan dat ze dan nog extra mankracht hebben of even in de roosters kunnen schuiven voor dit soort dingen.

Ze zeggen hoog in de boom wel dat ze er klaar voor zijn maar ondertussen is het op straat een heel ander verhaal bestaande problemen, qua bijv. capaciteit, zijn er nog steeds en het werkpakket wordt alleen maar groter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

cvs79 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:53:
[...]

Dit soort koppen doen hem ook goed.

Nieuwe maatregelen tegen derde golf in de maak: ‘Variant is niet onder controle’

https://www.ad.nl/politie...-onder-controle~a718c466/

Misschien moeten ook we ook alvast maatregelen invoeren voor de vierde golf die in september komt. Kunnen niet op tijd genoeg zijn. >:)
Straks een avondklok, bezoek naar max 1 persoon of zelfs 0, dan kunnen we in september de corona variant van dit pareltje introduceren:

Wikipedia: Leprozerie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het wordt niet binair. Want er komen gegarandeerd uitzonderingen op de avondklok voor:
- mantelzorgers die 's avonds een hulpbehoevende oudere gaan helpen
- mensen die de hond uit moeten gaan laten
- mensen die naar de kerk moeten
- mensen die van en naar hun werk moeten
- ...... bedenk er nog maar een paar

En daar gaat de handhaving. Dat worden dus hele discussies met BOA's over het wel of niet hebben van een goede reden om buiten te staan, conflicten... BOA's die door de echte extremen privé belaagd gaan worden als "verrader" wellicht. Ben vooral heel benieuwd naar de handhaving van zo'n avondklok in ik noem een Duindorp (Den Haag). Gelijke monikken gelijke kappen, maar ik zou toch maar vast een divisie ME'ers klaarzetten voor de handhaving daar, elke dag. En zo zijn er nog wel meer buurtjes waar onze handhavers niet zovveel te zeggen hebben als ze niet met een enorme overmacht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@TIGER1125 ook al aan het voorbereiden op een 12 uurrooster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:13
Bij een avondklok zou ik wel goed kijken naar slimme uitzonderingen:
  • Maaltijdbezorgers
  • Boodschappenbezorging
  • Pakketbezorging
Dat voorkomt drukte op andere plekken en zou anders contraproductief zijn.
Als je vervolgens het Franse voorbeeld volgt kun je vanaf 8 februari weer wat winkels openen, met instandhouding van de avondklok. Gaat dat goed, dan kun je de horeca openen met instandhouding van de avondklok.

Eerst zal het 20:00 zijn om ons te laten wennen, daarna 18:00 net zoals in Frankrijk. Echter, zodra je bovenstaande uitzonderingen niet maakt krijg je dus enorme piekbelasting van je supermarkten en bezorgdiensten waarmee het niet gaat lukken.

Avondklok prima, maar dan wel "slim" en niet "bot", mét een koppeling aan de vaccinatiegraad en niet aan besmettingscijfers. Geen verlengingen, geen achterdeurtjes.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
dr.lowtune schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:10:
[...]

Straks een avondklok, bezoek naar max 1 persoon of zelfs 0, dan kunnen we in september de corona variant van dit pareltje introduceren:

Wikipedia: Leprozerie
We hebben hier nog een oud pesthuis dat leeg staat :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AtomicWing schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:16:
  • Maaltijdbezorgers
  • Boodschappenbezorging
  • Pakketbezorging
Als je vervolgens het Franse voorbeeld volgt kun je vanaf 8 februari weer wat winkels openen, met instandhouding van de avondklok. Gaat dat goed, dan kun je de horeca openen met instandhouding van de avondklok.

Eerst zal het 20:00 zijn om ons te laten wennen, daarna 18:00 net zoals in Frankrijk. Echter, zodra je bovenstaande uitzonderingen niet maakt krijg je dus enorme piekbelasting van je supermarkten en bezorgdiensten waarmee het niet gaat lukken.

Avondklok prima, maar dan wel "slim" en niet "bot", mét een koppeling aan de vaccinatiegraad en niet aan besmettingscijfers. Geen verlengingen, geen achterdeurtjes.
Ja en die bezorgde maaltijden moeten ook gemaakt worden, dus als je in een restaurant werkt mag je ook nog over straat. En de supermarkt moet afgesloten en bijgevuld worden, dus die werken ook door.
Distributiecentra, ja toch ook wel belangrijk. Net als de post.

En die moeten ook tanken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
Dennis schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:42:
[...]

Dit. Ik begrijp heus wel dat je niet in een week tijd je IC-bedden kunt opschalen van 1300 naar 1750 of wat dan ook, maar wat is er überhaupt gedaan het afgelopen jaar door het kabinet? Niets!
Je snapt toch hoop ik wel dat de overheid daar vrij weinig aan kan doen?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Maaltijdbezorgers
  • Boodschappenbezorging
  • Pakketbezorging

Laten we die avondklok gewoon dom maken, dan is het voor iedereen beter te begrijpen.

Zorg dat je voor 20.00u gegeten hebt, zorg dat je voor 20.00u wat boodschappen in huis hebt, laat die pakketbezorger ook gewoon om 20.00u thuis zijn.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
xzaz schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:22:
[...]

Je snapt toch hoop ik wel dat de overheid daar vrij weinig aan kan doen?
De overheid kan daar op korte termijn niets aan veranderen. Maar de overheid is hier wel schuldig aan, die had het nooit zover moeten laten komen. Die overcapaciteit had er gewoon moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 20:34
Joris748 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:23:
[...]

De overheid kan daar op korte termijn niets aan veranderen. Maar de overheid is hier wel schuldig aan, die had het nooit zover moeten laten komen. Die overcapaciteit had er gewoon moeten zijn.
Maar hoe dan?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Joris748 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:22:
[...]

Laten we die avondklok gewoon dom maken, dan is het voor iedereen beter te begrijpen.

Zorg dat je voor 20.00u gegeten hebt, zorg dat je voor 20.00u wat boodschappen in huis hebt, laat die pakketbezorger ook gewoon om 20.00u thuis zijn.
We krijgen nu al klachten dat het te druk is in supermarkten en maatregelen niet goed worden nageleefd:

VVD Tilburg bezorgd over drukte in supers: ‘Regels worden niet goed nageleefd’

Dat zal dan alleen nog maar erger worden.

[ Voor 6% gewijzigd door TlighT op 19-01-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Laatst online: 13-12-2021
gambieter schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 00:31:
[...]

Dat doet me toch erg denken aan deze meme:
[Afbeelding]

Maar wat het nog een stuk dommer maakt, is dat je er met die houding juist voor gaat zorgen dat de ellende nog veel langer duurt. Des te meer mensen niet nadenken of egoistisch met hun eigen pleziertjes bezig zijn (die ze voor zichzelf zien als noodzaak, blijkbaar nooit echt iets tekort gekomen), des te langer er maatregelen nodig zullen zijn en des te langer de ellende doorgaat. Bij een hond of kat die aan het verband blijft kauwen en zo de wond infecteren kan, kunnen we nog zo'n toeter omdoen om dat te voorkomen.
Dat klopt, en dat doen nou precies al die mensen die zich niet aan de regels (hebben ge)houden.
Waarom moeten " wij die zgm aan de regels voldoen" dan steeds maar weer gestraft worden met nog meer regels?

Misschien hadden we de overtreders veel harder aan moeten pakken ipv iedere keer de rest van nederland beperken " want ja, ik weet het allemaal ook niet meer" om even een wiebesje te doen.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 11:49
autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:04:
[...]

Dan is elke urgentie weg. Gebeurd er nog wat na 20u dan hoor je dat dus niet meer. Gaat gewoon niet gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Joris748 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:23:
[...]

Een overcapaciteit die zo'n pandemie als deze aankan zonder lockdown vereist meerdere malen het BNP van Nederland. Of verplichte euthanasie boven de 75.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
zo, bijvoorbeeld:
https://fd.nl/weekend/136...in-de-zorg-toch-sneuvelde

in het kort:

Haal oud-verpleegkundigen tijdelijk terug naar de ziekenhuizen. Het klonk te mooi om waar te zijn en dat was het dan ook. Over een plan dat door iedereen werd toegejuicht maar het vlak voor de eindstreep alsnog niet haalde. ‘Er is net zo lang doorvergaderd totdat er iemand tegen was.’

Zonder reservisten is het onmogelijk om de zorgcapaciteit op te schalen.
Saim Simsek, directeur en oprichter van Sozaned, maakte een plan dat werd gesteund door de 'zorgkanonnen' Diederik Gommers en Ernst Kuipers.
Toch kwam het tot Simseks frustratie niet van de grond.

[ Voor 55% gewijzigd door blissard op 19-01-2021 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
gambieter schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 01:06:
[...]

Extraordinary claims require extraordinary evidence.

Extra maatregelen zijn echt niet omdat jij je perfect gedraagt en anderen niet (al kan ik me ergens andere posts van je herinneren waar dat niet uit bleek), maar omdat het virus zich aanpast (e.g. de Britse variant, Braziliaanse variant), de winter een perfecte tijd is voor transmissie en we nu een extra push nodig hebben om transmissie zo laag mogelijk te houden terwijl we vaccineren.

Als we het lekker rond laten zingen omdat jij vind dat het allemaal te vreselijk is, dan krijgen we dus veel meer mutaties, varianten en is er straks een Dutch variant die lekker gaat zieken wereldwijd.

Dit is een versie van "grow a pair", wees een vent en kijk even voorbij je eigen wensjes.
Ach man, dat is de nieuwe dooddoener anno 2021 lijkt het wel.

Het is inmiddels wel duidelijk dat er gedurende afgelopen zomer en daarna aardig wat mensen gewoon niks gedaan hebben om het virus te stoppen, anders was het wel minder geworden en zaten we hier niet als ik de regering mag geloven.

Ik heb nu zowat een jaar vrienden niet gezien, ook niet op vakantie geweest, netjes mondkapjes op en de andere regels gevolgd, maar nu " nog even deze regel(s!!) volgens en daarna deze en deze en daarna zijn we er echt vanaf hoor (Zeiden ze in oktober 2020).....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:41
Het enige wat me meer irriteert dan alle maatregelen zijn de links naar paywalls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:34:
[...]

Een overcapaciteit die zo'n pandemie als deze aankan zonder lockdown vereist meerdere malen het BNP van Nederland. Of verplichte euthanasie boven de 75.
En dus een zorgpremie die meermaals over de kop gaat. Daar waren vast geen klachten over gekomen de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
BarôZZa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:37:
[...]

Het enige wat me meer irriteert dan alle maatregelen zijn de links naar paywalls.
Nog meer :-) Ik zag niet dat het een paywall was. Zal eens kijken of hij openbaar te vinden is.
De kamervragen: https://app.1848.nl/document/kamervraag/83212
De inhoud kan ik niet publiek vinden. Enige 2 mogelijkheden zijn aanmelden of dat ik de hele tekst hier kopieer. Dat laatste zal niet mogen. Ik heb wel wat inhoud bij de link toegevoegd.

[ Voor 29% gewijzigd door blissard op 19-01-2021 09:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
  • Maaltijdbezorgers
  • Boodschappenbezorging
  • Pakketbezorging

Ik geloof er helemaal niks van dat een avondklok opweegt tegen bijvoorbeeld de winkels of de horeca. Dus zolang de avondklok nodig zou zijn zullen de winkels en vooral de horeca ook dicht blijven.

Waar ik mij vooraal aan erger is dat er aan de ene kant steeds strengere regels komen, maar aan de andere kant nog steeds geen moeite gedaan wordt om mensen meer thuis te laten werken. Ga bedrijven eens dwingen met boetes om mensen thuis te laten werken. Ook het vliegverkeer kan gewoon nog doorgaan met mensen opelkaar gestapeld in het vliegtuig.

Nu komt het allemaal op het dak van de brave burgers, en als dat echt nodig is omdat alle ander zaken ook voortvarend aangepakt worden en het nog niet goed genoeg werkt zou ik er wat meer begrip voor hebben, maar als mensen niet eens gedwongen in quarantaine blijven als ze positief getest zijn heb ik niet veel begrip voor een avondklok. Dat ontneemt mij de enige mogelijkheid om uberhaupt nog levende mensen te zien, na de hele dag in mijn eentje thuis gezeten te hebben.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Joris748 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:22:
[...]

Na 20:00 ook de stroom, gas en internet eraf want die mensen die dat in de lucht houden horen ook thuis te zijn. Eens zien of het draagvlak dan nog zo groot is. Arbitrair roepen dat bepaalde zaken wel essentieel zijn en andere niet gaat de discusie niet helpen. Mensen die overdag werken en spullen nodig hebben kunnen én niet meer naar de winkel én het niet meer laten bezorgen, klinkt echt als een goed uitgedacht plan, wat denk je dat er dan in het weekend gaat gebeuren?

Met uitzondering van mensen die op weg zijn naar een coronafeestje of sociaal contact zijn er meer dan genoeg redenen om je op straat te begeven zonder dat dit ook maar enige impact heeft op de coronaverspreiding. Hierboven al genoemd: mantelzorgers, werkenden, mensen die aan het verhuizen / klussen zijn, mensen die na het werk even een stukje willen wandelen of fietsen, mensen die boodschappen willen doen etc etc.

De maatschappij is behoorlijk complex en een stok steken tussen bepaalde tandwielen zorgt voor een kettingreactie.

Ik blijf het zeggen: De proportionaliteit is compleet weg en je creeert een situatie waarbij je mensen gaat bekeuren die totaal niks fout doen en niets bijdragen aan de verspreiding van het virus.

Voor de zaken waarbij verspreiding wel een issue is zijn al maatregelen van kracht. Dat is nu al amper te handhaven, laat staan als je straks je ook iedereen die zich op straat begeeft moet gaan aanspreken om te kijken of die persoon daar wel mag zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Koos2009 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:28:
[...]

Dat klopt, en dat doen nou precies al die mensen die zich niet aan de regels (hebben ge)houden.
Waarom moeten " wij die zgm aan de regels voldoen" dan steeds maar weer gestraft worden met nog meer regels?

Misschien hadden we de overtreders veel harder aan moeten pakken ipv iedere keer de rest van nederland beperken " want ja, ik weet het allemaal ook niet meer" om even een wiebesje te doen.
Inderdaad, maar ja.....

zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Zo blijkt maar weer. Politie kan weinig. De notoire overtreders komen weg met 95 euro of erger een waarschuwing. Illegale feestjes overal in het land maar politie mag verder niets, want "achter de voordeur" 8)7

Ik (wij) houden ons zo goed mogelijk aan de regels maar ben er zelf zo langzamerhand meer dan klaar mee. En dat dreigen met een avondklok is natuurlijk voor de bühne. De kwaadwillenden kun je niet oppakken/aanpakken (voordeur/politie is te bang/ ze hebben schijt aan alles) en de goede burger die nog even op bezoek gaat bij moeder die ook in een isolement leest krijgt wel een boete.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:21
TlighT schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:26:
[...]

We krijgen nu al klachten dat het te druk is in supermarkten en maatregelen niet goed worden nageleefd:

Wellicht wel, maar ik kan me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat er behoorlijk wat mensen zijn die beginnen met het opwerpen van drempels en minder bezig zijn met hoe het wél zou kunnen.

Ik doe mijn boodschappen (tegenwoordig) op woensdagochtend om 8:00. Erg rustig in de supermarkt. Nu heb ik een behoorlijke mate van flexibiliteit - die zal niet iedereen hebben, maar ik kan me ook een recente discussie met mijn ouders herinneren. Die blijven dus nog gewoon de dingen doen zoals ze die altijd al deden. Omdat ze het altijd zo doen, niet omdat het nodig is.

En ik vond het altijd al verbazingwekkend dat gepensioneerden bij voorkeur op de drukste momenten naar de supermarkt of bakker gaan, maar in tijden van een pandemie moet je dat dan misschien - heel misschien - niet meer doen? En zo denk ik dat er wel meer mensen zijn die best wat flexibeler kunnen zijn - op meerdere vlakken overigens. Dan wordt het vanzelf rustiger en hebben we ook minder last van regels.

[ Voor 3% gewijzigd door Brunniepoo op 19-01-2021 09:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

@Woy
Ook het vliegverkeer kan gewoon nog doorgaan met mensen opelkaar gestapeld in het vliegtuig
Dit ook! Nu die skiër weer die 5000 bewoners in quarantaine houdt, WAAROM kan dit nog steeds in, schijnbaar, barre tijden? Hoe is het dan mogelijk dat iemand kan gaan skiën en besmet terugkomt? Krijgt deze persoon een zware boete? moet ze het gevang in? Voor het in gevaar brengen van [.....]? Of is het een "foei, niet meer doen"? M.a.w. ik begrijp ook totaal niet waarom er nog zoveel internationaal gereisd wordt, hetzij met boot/vliegtuig dan wel auto naar de skipistes. Dat hadden ze in Europa direct moeten regelen. Maar ja, ik snap ook wel dat het vanwege zeer conflicterende belangen nooit gaat lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zolang er voor die avondklok teveel uitzonderingen komen (oh zo hollands) is het natuurlijk een farce. Ik las al dat talkshows een uitzondering krijgen terwijl je dat toch prima overdag kan opnemen zou je denken. Oh wacht... dan hebben Gommers en Kuipers natuurlijk geen tijd.

Inmiddels worden de eerste Thuisbezorgd-jassen al op marktplaats aangeboden 8)7 :z

[ Voor 13% gewijzigd door RodeStabilo op 19-01-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TlighT schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:26:
[...]

De VVD was toch een partij die eigen verantwoordelijkheid hoog in het vaandel had staan? Of valt die verantwoordelijkheid weg zodra het klusjes zijn waar je vieze handen van krijgt?
Het schoonmaken van de winkelwagentjes gebeurt volgens het tweetal lang niet altijd zoals zou moeten. ,,Wij ervaren dit niet alleen zelf, we ontvangen daarover ook veel signalen via sociale media en berichten van bezorgde Tilburgers.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:41
Brunniepoo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:42:
[...]

Wellicht wel, maar ik kan me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat er behoorlijk wat mensen zijn die beginnen met het opwerpen van drempels en minder bezig zijn met hoe het wél zou kunnen.

Ik doe mijn boodschappen (tegenwoordig) op woensdagochtend om 8:00. Erg rustig in de supermarkt.
Je crasht toch niet het bejaardenfeestje van de Appie he ;) ?

Ik doe zelf altijd vlak voor 22 uur m'n boodschappen, want dan is het enorm rustig en de supermarkt is om de hoek. Maar dat moet dan om de drukke momenten voor 20 uur straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
RodeStabilo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:49:
Zolang er voor die avondklok teveel uitzonderingen komen (oh zo hollands) is het natuurlijk een farce. Ik las al dat talkshows een uitzondering krijgen terwijl je dat toch prima overdag kan opnemen zou je denken. Oh wacht... dan hebben Gommers en Kuipers natuurlijk geen tijd.

Inmiddels worden de eerste Thuisbezorgd-jassen al op marktplaats aangeboden 8)7 :z
En naar de kerk gaan mag natuurlijk wel na 20:00 want godsdienstvrijheid kunnen we niet aan tornen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Twee grote problemen:
-Wetten en verdragen die geen rekening houden met een pandemie als deze die recht geven op reizen, vrijheid van opgelegde tests of quarantaine, analyse van gegevens of kerken open te houden. En als er een clausule is om toch dit te doen (noodtoestand) durft de politiek het niet aan, bang om de historie in te gaan als de enige die ooit de noodtoestand uitriep.
-Een globaal verwoven economie. Je kan al het vliegverkeer stilleggen. Maar hoe ga je dan aan je grondstoffen voor het vaccin komen die van ver moeten komen ? Of tig miljoen injectienaalden ? Als je Nederland volkomen zelfvoorzienend wil maken zodat de grenzen op slot kunnen ben je vele jaren bezig.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:23
Shadow_Agent schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:46:
Dit ook! Nu die skiër weer die 5000 bewoners in quarantaine houdt, WAAROM kan dit nog steeds in, schijnbaar, barre tijden? Hoe is het dan mogelijk dat iemand kan gaan skiën en besmet terugkomt? Krijgt deze persoon een zware boete? moet ze het gevang in? Voor het in gevaar brengen van [.....]? Of is het een "foei, niet meer doen"? M.a.w. ik begrijp ook totaal niet waarom er nog zoveel internationaal gereisd wordt, hetzij met boot/vliegtuig dan wel auto naar de skipistes. Dat hadden ze in Europa direct moeten regelen. Maar ja, ik snap ook wel dat het vanwege zeer conflicterende belangen nooit gaat lukken.
Het virus is overal. Dus al ze een weekje op vakantie was gegaan in eigen land (wat prima mag) had ze het ook op kunnen lopen met hetzelfde effect. Men doet de hele tijd alsof over de grens de situatie compleet anders is (op de mutaties nu na). Maar zo lang de grenzen niet hermetisch op slot zitten (dus ook geen uitzonderingen voor voedsel en medicijn transporten) komt alles vanzelf een keer de grens over.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32

Misschien moeten we iedereen verplichten een rode pet op te zetten buiten, werkt ook niet, is we makkelijk te handhaven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Woy schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:40:
[...]

Ik geloof er helemaal niks van dat een avondklok opweegt tegen bijvoorbeeld de winkels of de horeca. Dus zolang de avondklok nodig zou zijn zullen de winkels en vooral de horeca ook dicht blijven.

Waar ik mij vooraal aan erger is dat er aan de ene kant steeds strengere regels komen, maar aan de andere kant nog steeds geen moeite gedaan wordt om mensen meer thuis te laten werken. Ga bedrijven eens dwingen met boetes om mensen thuis te laten werken. Ook het vliegverkeer kan gewoon nog doorgaan met mensen opelkaar gestapeld in het vliegtuig.

Nu komt het allemaal op het dak van de brave burgers, en als dat echt nodig is omdat alle ander zaken ook voortvarend aangepakt worden en het nog niet goed genoeg werkt zou ik er wat meer begrip voor hebben, maar als mensen niet eens gedwongen in quarantaine blijven als ze positief getest zijn heb ik niet veel begrip voor een avondklok. Dat ontneemt mij de enige mogelijkheid om uberhaupt nog levende mensen te zien, na de hele dag in mijn eentje thuis gezeten te hebben.
Dit dus. Ik merk dat ik de afgelopen maanden steeds heb gedacht dat ik het allemaal niet zo erg vind, omdat het voor de 'greater good' is. Echter, nu de maatregelen steeds verder verzwaard worden begin ik me ook steeds meer te ergeren aan alle uitzonderingen en het feit dat er nog steeds inkomende vluchten zijn. Ik doe al maanden m'n best om thuis te werken en zo effectief mogelijk te zijn (terwijl ik dat op kantoor echt wel meer ben) zodat we sneller van de zooi af zijn. Als ik dan hoor dat vrienden van mij gewoon naar kantoor 'mogen' (en dus ook gewoon gaan, want "de baas zegt dat het mag"), heb ik de laatste dagen ook zoiets van "waar doe ik het eigenlijk nog voor?".

per aspera ad astra

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Koos2009 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Ach man, dat is de nieuwe dooddoener anno 2021 lijkt het wel.

Het is inmiddels wel duidelijk dat er gedurende afgelopen zomer en daarna aardig wat mensen gewoon niks gedaan hebben om het virus te stoppen, anders was het wel minder geworden en zaten we hier niet als ik de regering mag geloven.

Ik heb nu zowat een jaar vrienden niet gezien, ook niet op vakantie geweest, netjes mondkapjes op en de andere regels gevolgd, maar nu " nog even deze regel(s!!) volgens en daarna deze en deze en daarna zijn we er echt vanaf hoor (Zeiden ze in oktober 2020).....
*knip* Dit zijn dus weer die stellingen waarbij we toch echt wel onderbouwing vragen. Extraordinary claims require extraordinairy evidence

En omdat de geloofwaardigheid van de regering nogal onder druk staat (dan doel ik niet op Corona, maar in z'n algemeen), moeten ze daarvoor steeds meer registers opentrekken. En dan komt het dus inderdaad tot loze beloften gevolgd door goedpraten. Dat werkt niet heel lang. Al die mooie halve toezeggingen zijn niet meer dan zoethoudertjes tot de volgende maatregelen. Daar trappen mensen 1 keer in, de tweede keer misschien een hoop mensen ook nog wel, maar bij de 3e keer begint de groep "ja maar, wacht eens even..." toch echt serieus groter te worden.

Zelfde met de avondklok. *knip*

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2021 11:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brunniepoo
BarôZZa schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:51:
[...]

Je crasht toch niet het bejaardenfeestje van de Appie he ;) ?

Ik doe zelf altijd vlak voor 22 uur m'n boodschappen, want dan is het enorm rustig en de supermarkt is om de hoek. Maar dat moet dan om de drukke momenten voor 20 uur straks.
>:)

Maar even serieus: je hebt nu een rustig moment gekozen en straks zou je alleen op een druk moment boodschappen kunnen doen? Waarom dan?

Ik ga er even vanuit dat jij niet tijdens het bejaardenuurtje boodschappen mag doen. Dan blijven er (bij mijn supermarkt in ieder geval) dus zeven maal twaalf uur in de week over om je boodschappen te doen. Niemand maakt mij wijs dat al die 84 uur even druk zijn en ook zijn er denk ik maar weinig mensen zó inflexibel in hun dagelijkse planning (mét thuiswerken, terwijl alle vertier gesloten is) dat ze geen enkele invloed hebben op wanneer ze boodschappen kunnen doen.

Of mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:00:
[...]

*knip* En omdat de geloofwaardigheid van de regering nogal onder druk staat (dan doel ik niet op Corona, maar in z'n algemeen), moeten ze daarvoor steeds meer registers opentrekken. En dan komt het dus inderdaad tot loze beloften gevolgd door goedpraten. Dat werkt niet heel lang. Al die mooie halve toezeggingen zijn niet meer dan zoethoudertjes tot de volgende maatregelen. Daar trappen mensen 1 keer in, de tweede keer misschien een hoop mensen ook nog wel, maar bij de 3e keer begint de groep "ja maar, wacht eens even..." toch echt serieus groter te worden.

Zelfde met de avondklok. *knip*
Hier erger ik me al vanaf het begin aan. *knip*Op de lange termijn werkt dan gewoon niet.

Ze hadden best professioneel advies kunnen vragen over hoe te communiceren in dit soort omstandigheden.

Voorbeeld dat de basisscholen dicht moesten, niemand begrijpt het en uiteindelijk bleek het om de ouders te dwingen om thuis te werken.

Idem met mondkapjes die zouden niet werken, maar dat vertelde ze omdat er schaarste was. Uiteindelijk werden ze zelfs verplicht.

*knip* ook hier, extraordinary claims require extraordinary evidence

[ Voor 28% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brunniepoo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:02:
[...]

Maar even serieus: je hebt nu een rustig moment gekozen en straks zou je alleen op een druk moment boodschappen kunnen doen? Waarom dan?

Ik ga er even vanuit dat jij niet tijdens het bejaardenuurtje boodschappen mag doen. Dan blijven er (bij mijn supermarkt in ieder geval) dus zeven maal twaalf uur in de week over om je boodschappen te doen. Niemand maakt mij wijs dat al die 84 uur even druk zijn en ook zijn er denk ik maar weinig mensen zó inflexibel in hun dagelijkse planning (mét thuiswerken, terwijl alle vertier gesloten is) dat ze geen enkele invloed hebben op wanneer ze boodschappen kunnen doen.

Of mis ik iets?
wat je mist , net als ik , is de context. De flexibiliteit die mensen hebben met werk, schoolgaande kinderen en evt andere verplichtingen is in veel gevallen al benut. De 'schuifruimte' kan dan op zijn of bijna op. Hierdoor wordt de puzzel ingewikkelder. In veel gevallen is er nog een oplossing te vinden zonder pijn ( ik heb er qua boodschappen ook geen last van), in sommige gevallen niet.

Feit is dat de beschikbare tijd minder wordt en de behoefte aan eten en drinken ongeveer gelijk. Dat het dan gaat knellen her en der lijkt me duidelijk. Voor individuele voorbeelden hier is zonder de 'context' te kennen wel een oplossing te bedenken. Alleen voor de mensen waar binnen hun context het erg lastig is kan dit irritant overkomen.

Verder eens met dat het streven om flexibel om te gaan, dat is een algemeen en valide statement wat mij betreft. Mijn zaterdag ochtend winkel routine is ook aangepast van 9.30 naar 8.00 en nu naar 8.45 omdat dat nu t rustigst is op die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:34

Nox

Noxiuz

[...]

Of mis ik iets?
Omdat je van die 12 uur zo'n 10 uur bezig bent met werk, naar werk gaan/voorbereiden te gaan werken. (sommige werkgevers verwachten ook dat je bereikbaar bent voor calamiteiten/storingen/vragen tussen '9 en 5' dus kan je niet zomaar ff anderhalf uur weg.

Ik denk dat ik ook maar 's avonds ga werken als ik op kantoor moet zijn, ik val onder de uitzonderingsregel. Lekker rustig op kantoor en dan 's morgens de volgende dag een paar uurtjes vrij hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Nox op 19-01-2021 10:15 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:50

The.Terminator

Un boer met bier

autje schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:04:
[...]

Of gewoon niet.
Gisteren bij Jinek was er een mijnheer (ben zijn naam vergeten) die zei dat er geen taboe op maatregelen moet zijn. Nou neem het goede voorbeeld, kom niet meer bij een talkshow waar je met TEVEEL mensen bij elkaar zit. Bovendien voegt het niets toe en kan echt urgent nieuws via andere kanelen lopen dan een talkshow. (geld ook voor Op1 en wat je nog meer hebt aan shows)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:34
Al die mensen die klagen over talkshows. Doet me toch een beetje denken aan de mensen die klagen dat het zo druk is op de weg of de winkel waar ze op dat moment zijn...

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 07:14
[...]

Of mis ik iets?
Los van moment is er ook nog frequentie: Indien iedereen 2-3 dagen vooruit plant ipv elke dag voor het avondeten van die dag halen verminderen we drastisch het aantal bezoeken.
LAD93 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:54:
[...]

Dit dus. Ik merk dat ik de afgelopen maanden steeds heb gedacht dat ik het allemaal niet zo erg vind, omdat het voor de 'greater good' is. Echter, nu de maatregelen steeds verder verzwaard worden begin ik me ook steeds meer te ergeren aan alle uitzonderingen en het feit dat er nog steeds inkomende vluchten zijn. Ik doe al maanden m'n best om thuis te werken en zo effectief mogelijk te zijn (terwijl ik dat op kantoor echt wel meer ben) zodat we sneller van de zooi af zijn. Als ik dan hoor dat vrienden van mij gewoon naar kantoor 'mogen' (en dus ook gewoon gaan, want "de baas zegt dat het mag"), heb ik de laatste dagen ook zoiets van "waar doe ik het eigenlijk nog voor?".
Die ergernis zal onder de bevolking alleen maar verder toenemen wanneer we een tweedeling in wel/niet gevaccineerd hebben en de roep naar het loslaten van maatregelen voor de reeds gevaccineerden toeneemt. Immers, in Nederland is solidariteit is een groot goed. Nouja, wanneer iemand anders solidair met mij is, andersom kan je de rambam krijgen :/

[ Voor 37% gewijzigd door BoB_HenK op 19-01-2021 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:34

Nox

Noxiuz

klaaas schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:14:
Al die mensen die klagen over talkshows. Doet me toch een beetje denken aan de mensen die klagen dat het zo druk is op de weg of de winkel waar ze op dat moment zijn...
Tja,sommige mensen kunnen niet thuiswerken, voor zorgpersoneel is dat toch vrij lastig.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:39

St@m

@ Your Service

Want je mag 's avonds niet zappen op tv ofzo?
Ik vind het echt totaal verschillende dingen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Nox schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:09:
[...]

Omdat je van die 12 uur zo'n 10 uur bezig bent met werk, naar werk gaan/voorbereiden te gaan werken. (sommige werkgevers verwachten ook dat je bereikbaar bent voor calamiteiten/storingen/vragen tussen '9 en 5' dus kan je niet zomaar ff anderhalf uur weg.

Ik denk dat ik ook maar 's avonds ga werken als ik op kantoor moet zijn, ik val onder de uitzonderingsregel. Lekker rustig op kantoor en dan 's morgens de volgende dag een paar uurtjes vrij hebben.
Je klinkt nu een beetje cynisch, maar als dat kan zou ik dat zeker doen als ik jou was. Dit een creatieve oplossing, daar zouden er meer van moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ga ik naar een andere winkel of weer naar huis als het echt druk is in een winkel. Als er een hoop extra tijdsdruk ontstaat door een avondklok, dan heb ik die keuze dus niet meer. Dan kun je niet 's avonds even terugkomen, dan moet je wel die drukke winkel in. Winkels zullen gewoon drukker worden met een avondklok. Degene die dat ontkent, is een leugenaar politicus. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 09:52
Die uitspraak "er moet geen taboe zijn", bevalt me niet.

Zo is het taboe om een aanpak voor te stellen die op ethniciteit differentieert. Het is ook taboe om genocide voor te stellen als oplossing voor de bezetting op de IC. Het idee dat alles maar moet kunnen omdat we in een pandemie zitten, dat is een hellend vlak.

We hebben heel veel taboes in onze grondwet vastgelegd. Je zou zelfs kunnen stellen dat de grondwet het document is waarin we onze grooste gemene deler van onze maatschappelijke taboes bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:50

The.Terminator

Un boer met bier

Het gaat mij erom dat men van alles loopt te verkondigen over het moet strenger etc, maar zelf niet aan de adviezen houden. Al die informatie (en speculatie) kan via de officiele kanalen verteld worden.

Daarvoor hoeft men niet de adviezen te negeren omdat bepaalde types graag bij een talkshow aanschuiven (en wat centjes binnenharken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brunniepoo
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:08:
[...]

wat je mist , net als ik , is de context. De flexibiliteit die mensen hebben met werk, schoolgaande kinderen en evt andere verplichtingen is in veel gevallen al benut. De 'schuifruimte' kan dan op zijn of bijna op. Hierdoor wordt de puzzel ingewikkelder. In veel gevallen is er nog een oplossing te vinden zonder pijn ( ik heb er qua boodschappen ook geen last van), in sommige gevallen niet.

Feit is dat de beschikbare tijd minder wordt en de behoefte aan eten en drinken ongeveer gelijk. Dat het dan gaat knellen her en der lijkt me duidelijk. Voor individuele voorbeelden hier is zonder de 'context' te kennen wel een oplossing te bedenken. Alleen voor de mensen waar binnen hun context het erg lastig is kan dit irritant overkomen.

Verder eens met dat het streven om flexibel om te gaan, dat is een algemeen en valide statement wat mij betreft. Mijn zaterdag ochtend winkel routine is ook aangepast van 9.30 naar 8.00 en nu naar 8.45 omdat dat nu t rustigst is op die dag.
Ja, het zal ook zeker allemaal niet zo makkelijk zijn, maar het blijft uiteindelijk óók wel een kwestie van 'willen' en van de flexibiliteit van anderen (bijvoorbeeld werkgevers).

En voor die mensen die dat dan écht niet kunnen, daarvoor zou het dus qua drukte al een hoop schelen als diegenen die dat wel kunnen dus hun boodschappenmoment naar een rustiger moment verplaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brunniepoo
BoB_HenK schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:15:
[...]

Los van moment is er ook nog frequentie: Indien iedereen 2-3 dagen vooruit plant ipv elke dag voor het avondeten van die dag halen verminderen we drastisch het aantal bezoeken.
Volledig mee eens!

Zelfde gesprek met mijn ouders: nee, om de dag even naar de supermarkt, dan ben je er ook even uit 8)7

Overigens redden wij het met één maal per week boodschappen en dan vaak nog één keer naar de bakker, maar dat zal bij grotere gezinnen wellicht lastig worden?

[ Voor 16% gewijzigd door Brunniepoo op 19-01-2021 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
[...]
Het probleem met "de regereing" is, dat de communicatie niet bedoeld is om jou van de juiste informatie te voorzien, maar om jou "om te praten" mee te gaan in extra maatregelen. Het hoeft niet waar of onderbouwd te zijn, zolang jij het maar gaat geloven.
En die tactiek is al een aantal keren gebackfired. Zie mondkapjes. Eerlijk en transparant informeren werkt gewoon veel beter. In dat opzicht ben ik wel jaloers op Nieuw Zeeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Nox schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:09:
[...]

Dan val jij dus onder die 'weinig mensen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
[...]

Het probleem met "de regereing" is, dat de communicatie niet bedoeld is om jou van de juiste informatie te voorzien, maar om jou "om te praten" mee te gaan in extra maatregelen. Het hoeft niet waar of onderbouwd te zijn, zolang jij het maar gaat geloven. En omdat de geloofwaardigheid van de regering nogal onder druk staat (dan doel ik niet op Corona, maar in z'n algemeen), moeten ze daarvoor steeds meer registers opentrekken. En dan komt het dus inderdaad tot loze beloften gevolgd door goedpraten. Dat werkt niet heel lang. Al die mooie halve toezeggingen zijn niet meer dan zoethoudertjes tot de volgende maatregelen. Daar trappen mensen 1 keer in, de tweede keer misschien een hoop mensen ook nog wel, maar bij de 3e keer begint de groep "ja maar, wacht eens even..." toch echt serieus groter te worden.

Zelfde met de avondklok. Er is geen bewijs er zijn geen cijfers..... men denkt dat het wel zal gaan helpen en anders is het gewoon "nooit geschoten is altijd mis" en "er is geen garantie gegeven". Ze zijn nu gewoon bezig om dat verhaal er door "poppetjes" langzaam in te laten masseren en hopen zo de meeste weerstand te "breken" door eerst heel lang te praten en te suggereren.
En daarom wordt je al snel in het 'Engel' wappie kamp ingedeeld. Daar willen de meeste mensen niet bij horen, dus gaan ze een derde en vierde keer ook wel luisteren naar wat er nu weer aan maatregelen uitgestort wordt. Ik vond de resultaten uit het RIVM onderzoek vrij ontluisterend om te lezen. 80-90% compliance voor de maatregelen, zelfs als het nog 6 maanden zou duren.
Vorige week de overtreffende trap dat zin de talkshows klaagden zelf veel mensen op de weg te zien terwijl ze onderweg naar de studio waren. Natuurlijk eerst wel naar de gesloten (voetbal)kapper om er netjes uit te zien op TV. :P
Skyaero schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:24:
[...]

En die tactiek is al een aantal keren gebackfired. Zie mondkapjes. Eerlijk en transparant informeren werkt gewoon veel beter. In dat opzicht ben ik wel jaloers op Nieuw Zeeland.
Hoezo? Ze hebben hun zin toch gekregen door die dingen in te voeren? Hoe je er ooit weer vanaf komt is een tweede.

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 19-01-2021 10:28 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:43
Misschien een kind van 2 en een vrouw met baby die net is bevallen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

BoB_HenK schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:15:
[...]

[...]

Die ergernis zal onder de bevolking alleen maar verder toenemen wanneer we een tweedeling in wel/niet gevaccineerd hebben en de roep naar het loslaten van maatregelen voor de reeds gevaccineerden toeneemt. Immers, in Nederland is solidariteit is een groot goed. Nouja, wanneer iemand anders solidair met mij is, andersom kan je de rambam krijgen :/
Maar dat eerste lijkt me logisch. IK probeer om mijn bezoek aan de supermarkt zo lang mogelijk uit te stellen. Ik ga nu zo'n 1 maal in de 8 a 10 dagen en dan bij voorkeur vlak voor sluitingstijd. In mijn kennissenkring zijn er meer die dat zo doen. gewoon een beetje aanpassen en dan lukt het best alhoewel dat niet voor iedereen zal gelden op dezelfde manier.

Algemeen
Ik snap ook wel dat er velen zijn die de maatregelen meer dan beu zijn. Ik ben dat zelf ook wel een beetje. Het helpt echter geen zak dat ik het beu ben als het virus nog steeds behoorlijk onder ons is en de besmettingen per dag nog steeds hoog zijn.

Ik vecht niet tegen de overheid die de regels maakt, ik vecht tegen een virus wat zich veel te makkelijk verspreid en hou me daarom aan de regels. Voor mezelf, maar ook voor anderen. Ik moet mezelf wel daar wel af en toe aan herinneren anders wordt het alleen maar zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Dennis schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:27:
[...]

Misschien een kind van 2 en een vrouw met baby die net is bevallen?
Ik heb inderdaad echt geen idee hoe dat is. Kun je eens toelichten hoe dat zich bij jou vertaalt naar het kunnen kiezen van een moment waarop je boodschappen kunt doen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis
Als ik het sentiment hier zo lees is iedereen wel zo'n beetje tegen de avondklok. Al dan niet uit principe of vanwege de slechte onderbouwing. Mooi. En je kunt natuurlijk op je klompen aanvoelen dat dit niet 8 februari ongedaan gemaakt wordt. Het wordt minstens tot april. En misschien wel langer. Want dan komt er weer een andere variant. Zo blijven we bezig hè.

Doet me denken aan deze tweet: https://twitter.com/annstrikje/status/1296355110910603264 (hele thread lezen). Die is van augustus 2020. En je ziet dat bijna alles inmiddels waarheid is geworden. Zelfs de quarantainekampen worden nu in Duitsland besproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Brunniepoo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:31:
[...]

Ik heb inderdaad echt geen idee hoe dat is. Kun je eens toelichten hoe dat zich bij jou vertaalt naar het kunnen kiezen van een moment waarop je boodschappen kunt doen?
ik zie geen reden waarom hier iemand zich moet gaan verantwoorden en we voor diegene 'oplossingen' moeten gaan bedenken. Accepteer gewoon dat de situatie van mensen verschilt, met zoals hierboven de oproep om flexibel te zijn winkelbezoek te minimaliseren e.d.
Algemene oproepen juich ik toe, individuele 'veroordelingen'/'ondervragingen' schieten we hier niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
Dennis schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:33:
Als ik het sentiment hier zo lees is iedereen wel zo'n beetje tegen de avondklok. Al dan niet uit principe of vanwege de slechte onderbouwing. Mooi. En je kunt natuurlijk op je klompen aanvoelen dat dit niet 8 februari ongedaan gemaakt wordt. Het wordt minstens tot april. En misschien wel langer. Want dan komt er weer een andere variant. Zo blijven we bezig hè.

Doet me denken aan deze tweet: https://twitter.com/annstrikje/status/1296355110910603264 (hele thread lezen). Die is van augustus 2020. En je ziet dat bijna alles inmiddels waarheid is geworden. Zelfs de quarantainekampen worden nu in Duitsland besproken.
hij is er al, weer een nieuwe variant. https://www.br.de/nachric...sch-partenkirchen,SMQ1V6u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Brunniepoo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:31:
Simpel. Mijn vrouw is 24/7 bezig met het verzorgen van de baby en omdat ze net bevallen is is ze toch nog niet heel mobiel. Ze slaapt ook nog bij omdat de baby haar/ons wakker houdt in de nacht.

Mijn peuter wordt om 8 uur wakker. Een kind van 2 kun je geen kleurplaat geven en zeggen dat hij zichzelf maar even een uurtje moet vermaken. Dus je bent daar gewoon de hele dag mee bezig. Ondertussen moet ik ook gewoon werken vijf dagen per week. Dat gaat dus vrijwel niet. En wij eten 's avonds iets na zessen, rond 19 uur ligt de peuter in bed. Dus om 19:30 zou ik boodschappen kunnen doen. Maar op dat moment ben ik gesloopt. Dus ideaal vind ik dat niet en het wordt dus vast op zaterdag of zondag boodschappen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Señor Sjon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:27:
[...]

En daarom wordt je al snel in het 'Engel' wappie kamp ingedeeld. Daar willen de meeste mensen niet bij horen, dus gaan ze een derde en vierde keer ook wel luisteren naar wat er nu weer aan maatregelen uitgestort wordt. Ik vond de resultaten uit het RIVM onderzoek vrij ontluisterend om te lezen. 80-90% compliance voor de maatregelen, zelfs als het nog 6 maanden zou duren.

[...]
Ik vrees alleen dat die cijfers gaan kelderen als we de maatregelen te ver doortrekken. De grens waarop iemand afhaakt ligt voor iedereen weer anders (sommigen zijn al afgehaakt voor het begon, anderen haken pas af als Corona a 2 maanden geen issue meer is misschien). Er is een soort van Break Even Point waar je onder wil blijven, want voorbij dat punt gaan extra maatregelen averechts werken doordat je overall compliance af gaat nemen.

Ik haak bijvoorbeeld af bij een avondklok. Maar ik kies er dan waarschijnlijk voor om ook echt alleen de avondklok te negeren. Een ander haakt misschien ook af bij een avondklok, maar kiest er dan misschien wel voor om "zoveel mogelijk" af te haken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

En ook de (semi) gedwongen vaccinaties komen eraan, als je gevaccineerd bent mag je weer naar het restaurant en bioscoop in Duitsland, dat is althans het plan.

https://dagelijkse.nl/min...r-restaurant-en-bioscoop/

[ Voor 5% gewijzigd door Metro2002 op 19-01-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Simpel. Mijn vrouw is 24/7 bezig met het verzorgen van de baby en omdat ze net bevallen is is ze toch nog niet heel mobiel. Ze slaapt ook nog bij omdat de baby haar/ons wakker houdt in de nacht.

Mijn peuter wordt om 8 uur wakker. Een kind van 2 kun je geen kleurplaat geven en zeggen dat hij zichzelf maar even een uurtje moet vermaken. Dus je bent daar gewoon de hele dag mee bezig. Ondertussen moet ik ook gewoon werken vijf dagen per week. Dat gaat dus vrijwel niet. En wij eten 's avonds iets na zessen, rond 19 uur ligt de peuter in bed. Dus om 19:30 zou ik boodschappen kunnen doen. Maar op dat moment ben ik gesloopt. Dus ideaal vind ik dat niet en het wordt dus vast op zaterdag of zondag boodschappen doen.
Je kan toch ook om 21:00 eten, ik zie het probleem niet >:) ( zie mijn bovenstaande reactie voordat je hier op reageert ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
Dennis schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Lijkt me pittig, maar krijg je dan geen flexibiliteit van je werkgever?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cvs79
Metro2002 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:37:
[...]

En ook de (semi) gedwongen vaccinaties komen eraan, als je gevaccineerd bent mag je weer naar het restaurant en bioscoop in Duitsland, dat is althans het plan.

en aanhakend op het bericht van @Verwijderd is dat het punt waarop ik ga afhaken. Als we mensen meer rechten gaan geven omdat ze toevallig eerder aan de beurt zijn met vaccineren is het voor mij klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brunniepoo
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:33:
[...]

ik zie geen reden waarom hier iemand zich moet gaan verantwoorden en we voor diegene 'oplossingen' moeten gaan bedenken. Accepteer gewoon dat de situatie van mensen verschilt, met zoals hierboven de oproep om flexibel te zijn winkelbezoek te minimaliseren e.d.
Algemene oproepen juich ik toe, individuele 'veroordelingen'/'ondervragingen' schieten we hier niets mee op.
Ik vroeg niet om een verantwoording, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brunniepoo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:39:
[...]

Ik vroeg niet om een verantwoording, ik ben benieuwd.
excuses dan :) soms komt het hier ( en daar bedoel ik niet specifiek jou mee) wel zo over als iemand een situatie aandraagt en daar vervolgens op 'ingehakt' blijft worden ongeacht wat diegene aan verdere toelichting geeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 07:14
[...]

Je kan er donder op zeggen dat dit in NL net zo gaat zijn. Feit dat Hugo de Jonge blijft roepen dat dit niet het geval is, is voor mij juist de overtuiging dat het wél gaat gebeuren. Doel van uitspraken van HdJ zal zijn om het topic bespreekbaar te maken, zodat men als een windvaan om kan slaan zodra 40-50% van de bevolking is ingeent.

Vind dit om drie redenen zeer problematisch:
  • Het is een ronduit ranzige manier om artikel 11 van onze grondwet (lichamelijke integriteit) buitenspel te zetten
  • Het doet totale afbreuk aan het solidariteitsbeginsel waar de overheid zo vaak beroep op doet. Immers, we nemen ouderen en zwakkeren een jaar lang zo goed en kwaad als het gaat in bescherming met allerhande maatregelen, om vervolgens deze groep na vaccinatie vogelvrij te verklaren.
  • Het is absoluut niet te handhaven. Je kan niet van een 17-jarige bioscoopbalie medewerker verwachten dat hij/zij een sluitende controle gaat doen op een vaccinatiebewijs, noch kunnen we in iedere Pathé en restaurant een groepje BOAs neerzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
[...]

Op zich zou ik hier zelf niet zoveel problemen mee hebben (en ik verwacht pas ergens in de zomer aan de beurt te zijn), ware het niet dat ik toch een tweetal punten zie waardoor ik denk, "Wacht nog maar even".

Ten eerste de uitspraak "Ze vormen geen dreiging meer voor de druk op de gezondheidszorg". Er is nog niet duidelijk wat vaccinatie met de besmettelijkheid van de gevaccineerden doet, dus ik zou hier heel voorzichtig mee zijn.

Ten tweede dupeer je hiermee ook mensen die zich dolgraag zo snel mogelijk zouden willen laten vaccineren, maar dat om medische redenen niet kunnen. Die moeten dan ook wachten tot het overgrote deel wel gevaccineerd is.

Mensen die het om niet-medische redenen niet willen dupeer je hier ook mee, maar daar heb ik minder problemen mee. Een dergelijke maatregel zal weer opgeheven kunnen worden als het aantal wel gevaccineerden (ruim) genoeg is om de dreiging van het virus klein te houden. Als je je niet wilt laten vaccineren, prima, maar dan moet je gewoon nog even wachten met bepaalde dingen. Dat is een keuze.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als ik het sentiment hier zo lees is iedereen wel zo'n beetje tegen de avondklok.
In dit topic wel ja, maar dat is inmiddels overspoeld door mensen die tegen de huidige maatregelen zijn, en nog meer tegen extra maatregelen. Een erg vocale minderheid :) Voor mensen die serieus willen discussiëren over het onderwerp, of die interessante inzichten willen vinden, is dit topic wat minder geschikt dan het de eerste maanden van de crisis was. Het is nu meer een uitlaatklep geworden. Gelukkig is dat ook een belangrijke functie van een forum als dit, dus daar is weinig mis mee :)

Buiten dit forum zijn natuurlijk meer mensen voorstander van maatregelen - inclusief avondklok - dan het selecte groepje dat behoefte voelt om er eindeloos over te bakkeleien op een forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 16:18
cvs79 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:39:
[...]
en aanhakend op het bericht van @Verwijderd is dat het punt waarop ik ga afhaken. Als we mensen meer rechten gaan geven omdat ze toevallig eerder aan de beurt zijn met vaccineren is het voor mij klaar.
Tja, de andere optie is alles dicht houden totdat iedereen gevaccineerd is en de cijfers voldoende gedaald zijn. Voor beide is wat te zeggen natuurlijk. Aan de ene kant is het natuurlijk fijn om zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen meer vrijheid te geven. Aan de andere kant is het niet eerlijk voor degene die wat langer moeten wachten (of het helemaal niet willen)

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TlighT
cvs79 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:39:
[...]

Ik dacht er eerst ook zo over, maar als je dit toestaat dan zorg je er wel voor dat sectoren die zwaar getroffen worden door de corona-cirisis (restaurants, bioscopen,etc) eerder open kunnen. En hoe dan ook, ik zal toch moeten wachten tot ik weer naar de bios kan, of die nu in de tussentijd open is of niet. Dus het enige punt dat openblijft, is dat ik het oneerlijk vind, maar het leven is nu eenmaal niet altijd eerlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door TlighT op 19-01-2021 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
[...]

Of mis ik iets?
Jep goed plan, Ik zal erven vragen of mijn klanten hun fietsen even bij mij thuis brengen. neem al het gereedschap mee naar huis, bouw mijn tuin wel even om tot werkplaats. De ambtenaar geeft mij vanuit huis wel een milieuvergunning via zoom/skype/Airdinges.

De vuilnisman komt vanuit huis al het afval wel even uploaden en de politie doet zijn werk wel even volledig online.
Een vriend van me werkt baak gewoon dagen van 12u+ en ja dat is een uitzondering, maar je kan niet even boodschappen doen net zoals eerdergenoemde voorbeelden.

Pagina: 1 ... 28 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2