Ik ben er ook voor als ze eens wat meer de echte superspreaders aan gaan pakken maar ik vind regels als een avondklok en de max groepsgrootte buiten en voor minimaal bezoek gewoon een stap te ver.gambieter schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 02:17:
[...]
Maar die winkeliers tonen dezelfde houding als de prive-personen: het oprekken van elke regel omdat ze er last van hebben, en dus "creatief" gaan interpreteren. En je ziet al die mensen het voor zichzelf rationaliseren waarom het juist voor hen niet opgaat.
Het is de houding die het probleem is.
En om het bommetje nog wat scherper te zetten: dit zijn de risico's van het niet naar beneden krijgen van het aantal gevallen: Almost a third of recovered Covid patients return to hospital in five months and one in eight die
[...]
Oftewel: veel van de mensen die in het ziekenhuis hebben gelegen maar niet overleden binnen 28 dagen na hun positieve test, zijn niet geteld als Covid-doden. Maar meer dan een kwart komt snel weer terug in het ziekenhuis, en meer dan 10% van het totaal overlijd dan alsnog.
En dit zijn gegevens uit de eerste golf in het VK. De tweede golf (derde golf?) is erger.
Als ik savonds de deur uit ga dan ga ik echt niet voor 8en thuis zijn.. Misschien zou ik het overwegen als de cijfers heel slecht zouden zijn maar eigenlijk zie ik de avondklok nog niet zomaar komen.
https://www.bbc.com/news/uk-55358968
Dat is een beetje de kern van het falen in Engeland vrees ik
[ Voor 14% gewijzigd door Sergelwd op 19-01-2021 02:53 ]