Je mag vrijwel zeker aannemen dat wetenschappers met die reputatie simpele dingen zoals incorrecte sampling corrigeren of in ieder geval benoemen bij de limitations. Ze extrapoleren zo te zien wel. Maar dit is het beste wat we hebben. Maar ook de extrapolatie zal binnen een voorspelbare bandbreedte zitten.
Maar de trend is gewoon duidelijk. En komt overeen met wat we overal gezien hebben bij deze variant. Het is verstandig om er gewoon vanuit te gaan dat d eze analyse op hoofdlijnen gewoon klopt. Als hij niet klopt, dan komen we er snel genoeg achter! Een weekje of wat later versoepelen is minder erg dan tot de conclusie komen dat we niet hadden moeten versoepelen.
De analyse van bezoekers van een techforum neem ik 1,2,3 minder serieus dan de top van de wetenschappers op het relevante vakgebied wat we hebben. Ze hebben ook een reputatie hoog te houden. En die is is zeer belangrijk in de wetenschap dan wordt opeens elke peer review een horde die niet meer te overwinnen is
Als de sampling willekeurig is, dan ben je iig methodologisch in ieder geval goed bezig. je kan nog wel pech hebben dat toevallig dan idd verkeerde samples tegenkomt. Maar dat wordt bij de volgende iteratie gecorrigeerd..
Echter, als het ook overeenkomst met het verloop van andere landen m.b.t. die variant dan kan je er wel vanuit gaan dat het gewoon correct is.
Ik ga er vanuit dat het correct is. Er is vanuit fundamenteel onderzoek aangetoond (kijken naar dat ding) dat het besmettelijker is. Ook gedraagt het zich bij observaties uit de praktijk ernaar. Het verloop loopt ook precies volgens een redelijk te voorspellen wiskundig patroon.
De hogere R0 is volgens het OMT rond de 30%. Dat is al een redelijk gecorrigeerd getal met wat het was. Maar met onze huidige R0, dus nog steeds een probleem. Dat verklaart natuurlijk ook meteen waarom de lockdown in de UK goede resultaten heeft. Die is iets strenger dan hier, ook gedrag van mensen is iets anders.
Gelukkig is het niet 70% besmettelijker, maar genoeg om toch lastig te zijn. We hebben dus structurele strengere maatregelen nodig.
Op basis van dit rapport ga ik er vanuit dat we inderdaad niet uit de lockdown komen totdat er voldoende vaccinaties hebben plaatsgevonden. Of een wonder, maar daar geloof ik niet zo in.
Ik wil ook graag weer mijn leven oppakken, maar kom op, nog 6 maanden doorbikkelen. Zo erg is het nu oo kweer niet. Zelfs nu hebben de meeste mensen op aarde een erger leven dan wij hebben.....
[
Voor 44% gewijzigd door
Adlermann op 17-01-2021 22:19
]