Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 129 Laatste
Acties:
  • 400.973 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24

Nox

Noxiuz

Señor Sjon schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:32:
[...]

Dat sloeg dan ook helemaal nergens op. Sowieso werd men om 17.30 verteld dat ze om 18.00 het restaurant uit moesten zijn. Evenzo de 2e lockdown die standtepede moest enkele dagen voor de kerstvakantie. Maar vaccineren... dat was een slow start en was niet erg. 8)7

Ik mis totaal enig perspectief in het beleid. Het lijkt wel maatregel over maatregel stapelen om maar daadkrachtig over te komen, zonder rekening te houden of ze wel effectief zijn of niet teveel nevenschade geven.

@adlerman, je vergeet horeca, winkels, mkb, etc. De hotelschool kan je wel sluiten, er is straks weinig meer over voor stages.
Wat denk je wat er gebeurt als we melden dat over 3 dagen de restaurants dicht gaan? 18:00 uur is een gangbare tijd om te reserveren dus nog voordat je aan tafel zit. Om 20:00 boekt iedereen nog snel zijn 'laatste avondmaal' en bij sluiting de volgende dag idem.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nox schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:51:
[...]

Wat denk je wat er gebeurt als we melden dat over 3 dagen de restaurants dicht gaan? 18:00 uur is een gangbare tijd om te reserveren dus nog voordat je aan tafel zit. Om 20:00 boekt iedereen nog snel zijn 'laatste avondmaal' en bij sluiting de volgende dag idem.
tussen 3 x 10 minuten ( = 30 minuten) en 3 dagen zit wel wat ruimte voor nuance.

Bijvoorbeeld iets als , de mensen die voor deze avond een reservering hebben mogen die benutten. Scheelt ook weer weggooien van goed eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:28

Mfpower

In dubio

niek_nijmegen schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens dat Rutte meer visie zou mogen hebben, en dat er niet altijd goed gecommuniceerd is. En ook dat het raar is, dat politieke consequenties slechts duren tot aan de volgende verkiezingen (al is dat natuurlijk ook de schuld van de kiezer).

Maar de framing dat de regering voltallig voor de lol zou gaan lunchen in recreatiepark Catshuis, is wel een beetje flauw. Bij mijn weten komt er een kernteam van ministers samen met enkele deskundigen, om uiteindelijk beslissingen te nemen over de gezondheid, de economie en het welzijn van het complete land. Dat valt volgens mij wel onder de essentiële beroepen, en ik verwacht dat daadwerkelijk bijeenkomen beter werkt dan via een beeldbelverbinding.
Ik zie er dus geen probleem in, en ik vind het ook niet strijdig met het beleid. Er zijn mijnsinziens belangrijkere maatregelenschendingen om je druk over te maken.
De communicatie is werk thuis, tenzij het echt niet anders kan. Dat zou kunnen in dat geval maar het gaat natuurlijk om beeldvorming en wat je communiceert, en daar gaat het mis. Dat is vooral mijn punt. De beelden die op ieders netvlies blijven hangen is van een lachende MP die in z’n casual kloffie een overleg gaat plegen terwijl de rest van .nl niet casual op bezoek mag. Terecht of onterecht, de beelden blijven hangen en ze communiceren iets. Daar zouden ze zich meer bewust van moeten zijn. Het zijn allemaal kleine dingen die bij elkaar een beeld oproepen bij de bevolking, wat niet handig is als je draagvlak wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42erik schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Ja, omdat het nul recht doet aan het feit dat een moment van rust ook essentieel is voor het leer proces. Leerlingen kun je niet maar door en door en door laten gaan. Dat werkt niet.

[...]

Ok, dat is gewoon ronduit beledigend...
Nou nou door en door.. Dat valt wel mee hoor, nog steeds 3 weken vakantie. (dat zelfs beter zou zijn om de stof bij te houden). Geef ze dan een weekje extra tijdens de lockdown, want dan leren dlze toch weinig.

En mag je beledigend vinden.. Maar ik ga op feestjes niet tussen leraren zitten, dat is een grote klaagzang hoe zwaar het wel niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:10

Bloodclot

Jawier!

Stijging in ziekenhuis bezetting. Kan het komen ivm minder ziekenhuis ontslagen in het weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bloodclot schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Stijging in ziekenhuis bezetting. Kan het komen ivm minder ziekenhuis ontslagen in het weekend?
Dat zie je meestal inderdaad.

Ben benieuwd naar de nieuwe besmettingscijfers zo. Als de dalende trend van de afgelopen week doorzet zou je een getal rond of wellicht net onder de 5000 kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:38
Misschien moeten we toch eens overwegen om voor 3 weken het hele land op slot te gooien, dus iedereen thuis, grenzen dicht etc. etc.
Dan pas geef je een klap aan de cijfers, nu blijft het aanmodderen tot aan de lente, en mocht elk land dat gaan doen zal het aanzienlijk dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Er is toch een demonstratie begonnen op het Museumplein in Amsterdam:
Toch demonstranten op Museumplein
Ondanks een demonstratieverbod op het Museumplein zijn vanmiddag meerdere betogers naar het Amsterdamse plein gekomen voor de demonstratie: 'Stem nooit meer kabinet Rutte!'. Naar schatting gaat het om enkele honderden mensen. Op Facebook hebben bijna 5000 mensen aangegeven dat ze van plan zijn naar de demonstratie te gaan.

De gemeente Amsterdam stak eerder deze week een stokje voor het aangekondigde protest op het Museumplein. De deelnemers kregen wel toestemming voor een demonstratie in het Westerpark, van 14.00 tot 16.00 uur en met maximaal 500 mensen. Maar een van de organisatoren, Michel Reijinga uit Amstelveen, was het niet eens met dat besluit. Hij spande een kort geding aan, zonder succes. Daarop annuleerde Reijinga de demonstratie. "Ik kan de veiligheid in het Westerpark niet garanderen omdat het aantal bezoekers dat wil komen hoger is dan 500", zegt hij tegen NH Nieuws.

Toch hebben zich nu dus betogers verzameld op het Museumplein. Daar zijn ook veel politieagenten en leden van mobiele eenheid aanwezig.
bron: NOS liveblog

De Amsterdamse driehoek heeft inmiddels een noodbevel uitgevaardigd om het plein leeg te maken.

Edit: AT5 heeft foto's en beeldmateriaal van de demonstratie.

[ Voor 6% gewijzigd door CMD-Snake op 17-01-2021 14:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
FabianGTI schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:49:
Misschien moeten we toch eens overwegen om voor 3 weken het hele land op slot te gooien, dus iedereen thuis, grenzen dicht etc. etc.
Dat soort plannen zijn onhaalbaar. Het zou betekenen dat er ook geen bevoorrading meer mogelijk is. Goederen binnen Nederland worden niet meer vervoerd (lege supermarkten, voorraden voor bijvoorbeeld ziekenhuizen) en bedenk ook dat veel van deze items uit het buitenland komen. Zo moet het land wel heel extreem drie weken haar adem inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:49:
Er is toch een demonstratie begonnen op het Museumplein in Amsterdam:

[...]

bron: NOS liveblog

De Amsterdamse driehoek heeft inmiddels een noodbevel uitgevaardigd om het plein leeg te maken.

Edit: AT5 heeft foto's en beeldmateriaal van de demonstratie.
M'n gras! M'n gras!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:57
Bloodclot schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Normaal beeld voor de zondag. Belangrijk is dat de instroom laag is (onder de 200) en de stijging (19) beperkt. Morgen en dinsdag zal je dan weer een wat hogere uitstroom zien.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
[Twitter: https://twitter.com/kalahiri/status/1350808945103941633]

Nagenoeg gelijk aan gisteren, dus wederom een dag die niet goed of slechts is wat mij betreft.

[ Voor 41% gewijzigd door Drardollan op 17-01-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:16:
[Twitter]

Nagenoeg gelijk aan gisteren, dus wederom een dag die niet goed of slechts is wat mij betreft.
Lijkt oké, maar voor mijn gevoel nog altijd veel te langzaam. Of heb ik het hier fout?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:47

Rudios

Lost in space?

Denk dat rond de 5000 wel het maximale is met de huidige maatregelen. Denk dat het niet meer onder de 5000 komt, als ik allemaal die bezoekjes van iedereen zie en het koude winter seizoen.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Het plein wordt nu ontruimd, de ME voert charges uit en er wordt een waterkanon ingezet. (AT5) Je gazon krijgt dus wat water. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Teleurstellende cijfers; de daling lijkt praktisch tot stilstand gekomen. Ik denk dat het tijdig voor nieuwe; steviger maatregelen om over zes weken geen grote spijt te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

eamelink schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:22:
Teleurstellende cijfers; de daling lijkt praktisch tot stilstand gekomen. Ik denk dat het tijdig voor nieuwe; steviger maatregelen om over zes weken geen grote spijt te hebben.
De maatregelen zijn wel goed de naleving alleen niet ben ik bang.

Het verbaast me dat Belgie het beter doet op dit moment. Belgen zijn ook niet de meest volgzame dacht ik altijd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

CMD-Snake schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Het plein wordt nu ontruimd, de ME voert charges uit en er wordt een waterkanon ingezet. (AT5) Je gazon krijgt dus wat water. ;)
er wordt zelfs met kiezers gegooid :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:44
Deze dagcijfers moet je natuurlijk wel altijd in de juiste context zien. Daarom zeggen de weekcijfers meer. Zo zijn het er ruim 990 minder dan een week geleden en die dalende trend zien we wekelijks nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:46
Wel weer ca 20% lager dan vorige week zondag, de week op week trend laat al enige tijd die afname zien; moeten we morgen wel rond de 4.000 uitkomen om dat vol te houden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
De hele week wordt er al gedaald, één dag niet en gelijk moeten er nóg stevigere maatregelen komen. Ik snap dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Dan pas geef je een klap aan de cijfers, nu blijft het aanmodderen tot aan de lente, en mocht elk land dat gaan doen zal het aanzienlijk dalen.
En hoe zit het dan met eten en drinken kopen? Hulpdiensten ? Zorg voor de mensen die niet zonder zorg kunnen ?

Grenzen dicht is zo makkelijk te roepen maar hoe wil je dit doen ? Bij elke grensovergang 2 politieagenten per 8 uur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:18:
[...]

Lijkt oké, maar voor mijn gevoel nog altijd veel te langzaam. Of heb ik het hier fout?
Het getal van vandaag is voor het eerst in meer dan een week wel een stuk hoger dan wat je op basis van de trend zou verwachten. Kun je verder geen conclusies aan verbinden natuurlijk want het is vooralsnog één dag.
Die conclusie is dus veel en veel te vroeg om te trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Lastig te zeggen omdat je niet weet hoeveel er getest wordt. De positiviteitsratio is in ieder geval dalende, de meest recente waarde dateert van 14 januari met 10,5%. De laatste keer dat die waarde zo laag lag, was begin december en mocht dit binnenkort onder de 10% zakken dan komen we op een niveau dat we voor het laatst gehad hebben in september. In ieder geval geen reden tot paniek en zeker geen reden voor extra maatregelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Laguna op 17-01-2021 15:50 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-04-2021
laat maar ff lekker doorsudderen hoor, als we te snel gaan hebben we weer een nieuwe golf voordat de lente begint en het virus vanzelf wegtrekt.
En met een beetje pech zitten we dan de hele zomer met die maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:28:
[...]

Nou nou door en door.. Dat valt wel mee hoor, nog steeds 3 weken vakantie. (dat zelfs beter zou zijn om de stof bij te houden). Geef ze dan een weekje extra tijdens de lockdown, want dan leren dlze toch weinig.

En mag je beledigend vinden.. Maar ik ga op feestjes niet tussen leraren zitten, dat is een grote klaagzang hoe zwaar het wel niet is.
Dus omdat je in je omgeving een paar klagende docenten hebt, scheer je even een hele groep over 1 kam... Pfff.... Kansloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:14
Hoe zie je dat voor je met bv thuiszorg, verzorgingstehuizen, gehandicaptenzorg etc?

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 17-01-2021 15:33 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
TrailBlazer schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:25:
er wordt zelfs met kiezers gegooid :p
Het is een soort voetbalrel aan het worden. Demonstranten stromen vanuit zijstraten weer het Museumplein op en er is al een rookbom gegooid.

AT5 verslaggever verhaspelt ook al een en ander. Nu is het een demonstratie tegen vrijheid. Denk dat hij voor bedoeld, althans de demonstranten zien het zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Heb je dat gevoel niet altijd als je aan het wachten bent op iets? Liefst zouden we nu toch allemaal getallen zien van < 10 nieuwe besmettingen per dag? :)

Ik vind het lastig te beoordelen, ik denk niet dat je zozeer goed of fout zit.

Wat ik zelf ervaar is dat ik mij elke dag meer afvraag wat de extra zware maatregelen daadwerkelijk bijdragen, de getallen van nu zag je ook zonder deze maatregelen. Dat maakt het voor mij persoonlijk steeds lastiger om achter alles te staan. Ik volg alles op, natuurlijk. Maar het drukt wel steeds zwaarder op mijn gemoed.

Ook het uitzichtloze wordt met de dag lastiger. Hadden we eerst nog iets om naar uit te kijken (basisscholen op 25 januari), dat is nu ook weer volledig weg. Zoals het er nu uitziet zitten we zeker tot 9 februari in deze situatie en is er ook dan eigenlijk geen zicht op verbetering. Dit is iets wat ik eerder de overheid al verweten heb, net als dat ik de overheid blijf verwijten dat er 0,0 geprobeerd wordt om te kijken wat er gebeurd.

Wat mij persoonlijk heel veel doet is eerst de melding van de overheid dat mogelijk de basisscholen 25 januari weer open kunnen. Vervolgens wordt daar een paar dagen later een onderzoek aan gekoppeld (Lansingerland). Daarna is (ik zou bijna zeggen uiteraard) de uitslag van dit onderzoek nog niet binnen en moet je in de krant lezen dat er dus niets gebeurd. Wederom een dode mus waarmee Nederland blij is gemaakt.

Ik denk dat er veel meer mogelijk is dan wat er nu mogelijk is. Kleine dingen die voor iedereen het leven beter en leuker maken. Ik kan steeds moeilijker begrijpen dat de overheid een starre houding blijft hebben en ons op geen enkel vlak verder lijkt te helpen.

Daarin ben ik, denk ik, niet de enige. Kijk naar de wappies die nu in Amsterdam staan, dat is een ander uiterste maar deze demonstraties worden wel steeds massaler. Overal zie je dat mensen de regels meer en meer overtreden, er kan tenslotte niets meer dus dan worden zaken als een extra familiebezoek wel aantrekkelijker. Dat wordt dan toch het uitje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Ik zou je aanraden om dan eens beter naar de cijfers te kijken en zeker niet naar de dagcijfers. De daling is, over 7 dagen gezien, juist niet tot stilstand gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICRQPYv6Pd1_j-Pe6tiA5owfYoE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BbBtcUtpWbwZ2mbSs1cF1KSc.png?f=user_large

Dat is met de steeds lagere cijfers sowieso al een prestatie. 20 procent krimp op een getal van 12.000 is veel makkelijker te halen dan op een getal van 6000. Maar belangrijker is dat we nog steeds een krimp van 20% kennen. Natuurlijk zou het fijn zijn als de krimp elke dag oploopt en we met 1000 tegelijk omlaag zouden gaan, dat zouden we allemaal wel willen denk ik.

Hoe stel je je nieuwe en stevige maatregelen voor? Iedereen een enkelband en niet verder dan 3 meter van de voordeur? Iedereen voedselbonnen voor de dichtstbijzijnde supermarkt?
De enige maatregel die nog over is, is een stevige die met voeten getreden zal worden en daardoor slap zal worden. Heel Nederland heeft wel een reden om in de avond op pad te zijn tenslotte.

Ik zou eerder pleiten voor minder zware maatregelen. Maak het leven weer een beetje leuk, mensen zijn dan meer gemotiveerd om andere maatregelen op te volgen. Belonen werkt altijd beter dan straffen.

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 17-01-2021 15:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sergelwd
De maatregels zijn al een tijdje buiten proportie.
Ik woon zelf dan in een vrij kleine gemeente waar al sinds het begin eigenlijk geen vuiltje aan de lucht is, en dan kun je het echt niet blijven verkopen dat je maar met 2 man over straat mag en zoiets als een avondklok is dan alweer een extra stap voorbij het redelijke.
Als ze iets willen bereiken moeten ze vooral niet teveel meer betuttelen voor de welwillende burger vrees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Drardollan schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:33:
Vervolgens wordt daar een paar dagen later een onderzoek aan gekoppeld (Lansingerland). Daarna is (ik zou bijna zeggen uiteraard) de uitslag van dit onderzoek nog niet binnen en moet je in de krant lezen dat er dus niets gebeurd. Wederom een dode mus waarmee Nederland blij is gemaakt.
Ik begreep dat de massale test in Lansingerland meer een zijspoor was welke geen verdere invloed zou hebben op de beslissingen.

Wel ben ik benieuwd hoe groot de daadwerkelijke opkomst nu was voor de massale test. Laatste wat ik las dat er 11.000 mensen getest werden van de 63.000, maar of dit de eerste ploeg was of iedereen die gehoor gaf weet ik niet. Indien het laatste dan was de animo bijzonder laag.
Kijk naar de wappies die nu in Amsterdam staan, dat is een ander uiterste maar deze demonstraties worden wel steeds massaler.
In Oostenrijk was er een demonstratie tegen de Oostenrijkse lockdown waar zo'n 10.000 demonstranten op af zijn gekomen volgens Oostenrijkse media.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Sergelwd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:42:
De maatregels zijn al een tijdje buiten proportie.
Ik woon zelf dan in een vrij kleine gemeente waar al sinds het begin eigenlijk geen vuiltje aan de lucht is, en dan kun je het echt niet blijven verkopen dat je maar met 2 man over straat mag en zoiets als een avondklok is dan alweer een extra stap voorbij het redelijke.
Als ze iets willen bereiken moeten ze vooral niet teveel meer betuttelen voor de welwillende burger vrees.
Ik denk dat het rondje buiten voor veel mensen nog ongeveer de enige vorm van plezier is. Ik zie hier elke avond veel mensen wandelen, even de benen strekken. En dat is dan in de buitenlucht met afstand, we weten ondertussen allemaal dat dit niet leidt tot problemen.

Het echte probleem wat ze met de avondklok willen oplossen, de feestjes binnenhuis, die zijn nu ook al niet toegestaan. Dat komt een beetje over als de situatie rondom vuurwerk, men wil legaal vuurwerk verbieden omdat er voorafgaand aan oud en nieuw illegaal vuurwerk wordt afgestoken. Verrassing, illegaal vuurwerk is al illegaal en kan prima op gehandhaafd worden. Dat dit niet gebeurd, dat los je niet op met al het vuurwerk verbieden (even los van of je legaal vuurwerk om andere redenen zou willen verbieden).

Zo is het wat mij betreft ook rondom de samenkomsten van mensen, het mag nu ook niet en er wordt nu ook amper op gehandhaafd. Een extra regel zal daar echt geen grote oplossing in brengen.

Wat dan beter zou helpen, denk ik, is bijvoorbeeld basisscholen/winkels/kappers weer open en een avondklok erin. Dan nog zal de avondklok niet veel bijdragen, maar door de burgers aan de ene kant iets positiefs te geven kan je aan de andere kant effecten zien door betere opvolging van de maatregelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 07:14
Drardollan schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:33:
[...]

Ook het uitzichtloze wordt met de dag lastiger. Hadden we eerst nog iets om naar uit te kijken (basisscholen op 25 januari), dat is nu ook weer volledig weg. Zoals het er nu uitziet zitten we zeker tot 9 februari in deze situatie en is er ook dan eigenlijk geen zicht op verbetering. Dit is iets wat ik eerder de overheid al verweten heb, net als dat ik de overheid blijf verwijten dat er 0,0 geprobeerd wordt om te kijken wat er gebeurd.

Wat mij persoonlijk heel veel doet is eerst de melding van de overheid dat mogelijk de basisscholen 25 januari weer open kunnen. Vervolgens wordt daar een paar dagen later een onderzoek aan gekoppeld (Lansingerland). Daarna is (ik zou bijna zeggen uiteraard) de uitslag van dit onderzoek nog niet binnen en moet je in de krant lezen dat er dus niets gebeurd. Wederom een dode mus waarmee Nederland blij is gemaakt.

Ik denk dat er veel meer mogelijk is dan wat er nu mogelijk is. Kleine dingen die voor iedereen het leven beter en leuker maken. Ik kan steeds moeilijker begrijpen dat de overheid een starre houding blijft hebben en ons op geen enkel vlak verder lijkt te helpen.

Daarin ben ik, denk ik, niet de enige. Kijk naar de wappies die nu in Amsterdam staan, dat is een ander uiterste maar deze demonstraties worden wel steeds massaler. Overal zie je dat mensen de regels meer en meer overtreden, er kan tenslotte niets meer dus dan worden zaken als een extra familiebezoek wel aantrekkelijker. Dat wordt dan toch het uitje.
Dat is niet het enige hè.
De gewone mens ziet politici, virologen etc. bij op1, Jinek, M, etc over elkaar heen buitelen dat het niet goed gaat, dat mensen teveel contacten hebben. Dat het te druk is in de bossen.

Maar:
1. er is niks anders te doen dan wandelen in een bos
2. Waarom zijn al die bekende mensen wel 'op bezoek' bij een praatprogramma? Met veel meer mensen bij elkaar dan thuis toegestaan?
3. Politici werken ook niet thuis, zo zien we in het nieuws, overleggen niet thuis.

Ondertussen dreigen díe mensen, die nog gewoon bij Jinek op bezoek gaan, dat de gewone mensen nog minder mogen. Terwijl de cijfers al enige tijd dalen.

Mocht het demissionair kabinet willen tonen dat het menens is, laat iedereen thuis werken. Laat Rutte z'n toespraken vanaf z'n zolderkamer houden. Verbied talkshows

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 17-01-2021 15:51 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:44:
[...]

Ik begreep dat de massale test in Lansingerland meer een zijspoor was welke geen verdere invloed zou hebben op de beslissingen.
Zoals altijd denken we allemaal iets anders ;) Iets met niet heldere communicatie vanuit de overheid denk ik.
Wel ben ik benieuwd hoe groot de daadwerkelijke opkomst nu was voor de massale test. Laatste wat ik las dat er 11.000 mensen getest werden van de 63.000, maar of dit de eerste ploeg was of iedereen die gehoor gaf weet ik niet. Indien het laatste dan was de animo bijzonder laag.
Ik heb in ieder geval gisteren met cijfers aangetoond dat er in Lansingerland niet ineens meer positieve mensen gevonden zijn (minder zelfs). Dus die 11.000 (ik heb geen idee of dat klopt, maar ik neem het even van je aan) hebben geen invloed op het totaal gehad.
[...]

In Oostenrijk was er een demonstratie tegen de Oostenrijkse lockdown waar zo'n 10.000 demonstranten op af zijn gekomen volgens Oostenrijkse media.
Klopt, nu de feestdagen over zijn heeft men weer tijd voor dit soort belachelijke demonstraties. Niet alleen in Nederland, je ziet het in meer landen gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
GAIAjohan schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Dat is niet het enige hè.
De gewone mens ziet politici, virologen etc. bij op1, Jinek, M, etc over elkaar heen buitelen dat het niet goed gaat, dat mensen teveel contacten hebben. Dat het te druk is in de bossen.

Maar:
1. er is niks anders te doen dan wandelen in een bos
2. Waarom zijn al die bekende mensen wel 'op bezoek' bij een praatprogramma? Met veel meer mensen bij elkaar dan thuis toegestaan?
3. Politici werken ook niet thuis, zo zien we in het nieuws, overleggen niet thuis.

Ondertussen dreigen díe mensen, die nog gewoon bij Jinek op bezoek gaan, dat de gewone mensen nog minder mogen. Terwijl de cijfers al enige tijd dalen.

Mocht het demissionair kabinet willen tonen dat het menens is, laat iedereen thuis werken. Laat Rutte z'n toespraken vanaf z'n zolderkamer houden.
Helemaal mee eens.

Zelf ben ik al vrij vroeg gestopt met kijken van die programma's. Ik werd er onpasselijk van, de dagen zijn dankzij alle beperkingen al zwaar genoeg. Ik hoef dan niet in mijn vrije tijd op de bank nog meer ellende en verdoemenis te horen.

Maar ben het er dus zeker mee eens dat het niet goed is voor de moraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:38
Rockvee2 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:26:
[...]

En hoe zit het dan met eten en drinken kopen? Hulpdiensten ? Zorg voor de mensen die niet zonder zorg kunnen ?

Grenzen dicht is zo makkelijk te roepen maar hoe wil je dit doen ? Bij elke grensovergang 2 politieagenten per 8 uur ?
Er zullen uiteraard nog beroepen door moeten, ik ben zelf hulpverlener. ;) Je kan ook moeilijk de ziekenhuizen sluiten. :+
Maar dit gesukkel schiet toch ook niets op, ik snap dat zoiets vrijwel niet haalbaar is, maar een avondklok gaat ook geen zoden aan de dijk zetten.

Oh, en livestream van de demonstraties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Drardollan schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:37:
[...]

Ik zou je aanraden om dan eens beter naar de cijfers te kijken en zeker niet naar de dagcijfers. De daling is, over 7 dagen gezien, juist niet tot stilstand gekomen:
[Afbeelding]
Dat hangt af van wat er bedoeld wordt met "tot stilstand gekomen". Je ziet namelijk in je grafiek iets wat op een afvlakking lijkt. Dan kunnen de cijfers op zich nog wel dalen, maar de snelheid van de daling lijkt afgeremd te zijn.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
RayNbow schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:54:
[...]

Dat hangt af van wat er bedoeld wordt met "tot stilstand gekomen". Je ziet namelijk in je grafiek iets wat op een afvlakking lijkt. Dan kunnen de cijfers op zich nog wel dalen, maar de snelheid van de daling lijkt afgeremd te zijn.
De daling is niet tot stilstand gekomen, er is op dit moment een krimp van zeg 23%. Je zou wel kunnen stellen dat de groei van de krimp tot stilstand is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Dat is niet bijzonder gek lijkt me. Als we met 700 de dag telkens dalen, ben je theoretisch binnen anderhalve week onder de 1000 besmettingen. Onrealistisch. Hoe lager de cijfers, hoe langzamer de daling. Van 10 spring je ook niet opeens naar 500

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Soccer98 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:00:
Dat is niet bijzonder gek lijkt me. Als we met 700 de dag telkens dalen, ben je theoretisch. binnen anderhalve week onder de 1000 besmettingen. Onrealistisch. Hoe lager de cijfers, hoe langzamer de daling. Van 10 spring je ook niet opeens naar 500
Klopt helemaal.

Als je enkel naar de dagcijfers kijkt en elke keer een plateau ziet (dagenlang) dan kan ik mij goed voorstellen dat het gevoel is dat er maar weinig krimp is. Daarvoor moet je echt naar langere periodes kijken en de getallen juist interpreteren. Voor de mensen die dagelijks in dit topic vertoeven is het allemaal wat logischer en vertrouwder.

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 17-01-2021 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
Drardollan schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:47:
[...]

Ik denk dat het rondje buiten voor veel mensen nog ongeveer de enige vorm van plezier is. Ik zie hier elke avond veel mensen wandelen, even de benen strekken. En dat is dan in de buitenlucht met afstand, we weten ondertussen allemaal dat dit niet leidt tot problemen.

Het echte probleem wat ze met de avondklok willen oplossen, de feestjes binnenhuis, die zijn nu ook al niet toegestaan. Dat komt een beetje over als de situatie rondom vuurwerk, men wil legaal vuurwerk verbieden omdat er voorafgaand aan oud en nieuw illegaal vuurwerk wordt afgestoken. Verrassing, illegaal vuurwerk is al illegaal en kan prima op gehandhaafd worden. Dat dit niet gebeurd, dat los je niet op met al het vuurwerk verbieden (even los van of je legaal vuurwerk om andere redenen zou willen verbieden).

Zo is het wat mij betreft ook rondom de samenkomsten van mensen, het mag nu ook niet en er wordt nu ook amper op gehandhaafd. Een extra regel zal daar echt geen grote oplossing in brengen.

Wat dan beter zou helpen, denk ik, is bijvoorbeeld basisscholen/winkels/kappers weer open en een avondklok erin. Dan nog zal de avondklok niet veel bijdragen, maar door de burgers aan de ene kant iets positiefs te geven kan je aan de andere kant effecten zien door betere opvolging van de maatregelen.
Daar geef ik dan weer weinig om. De plaatselijke kapper hier is drukker dan ooit maar de avondklok gaat gewoon iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Sergelwd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:08:
[...]

Daar geef ik dan weer weinig om. De plaatselijke kapper hier is drukker dan ooit maar de avondklok gaat gewoon iets te ver.
Kapper drukker dan ooit? :o

Woon je niet in NL? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
Drardollan schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:09:
[...]

Kapper drukker dan ooit? :o

Woon je niet in NL? :)
Zo gaat dat in de Nederland vrees ik.. Zo zijn er overal vast genoeg zzpers die toch wat meepakken zolang het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 23:00
Ondertussen in België: In een woonzorgcentrum in Merkem zijn zeker 72 bewoners en 38 medewerkers besmet geraakt met de Britse coronavirusvariant. 3 bewoners zijn inmiddels overleden. Ook elders in deze gemeente is het aantal nieuwe coronagevallen binnen 2 weken snel gestegen: van 8 naar 85. De burgemeester is het een raadsel hoe de Britse variant in het zorgcentrum terecht is gekomen, volgens hem zijn er geen medewerkers in Engeland geweest.

Bron: NOS.nl

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Sergelwd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Zo gaat dat in de Nederland vrees ik.. Zo zijn er overal vast genoeg zzpers die toch wat meepakken zolang het kan
Het verbaasd mij aan de ene kant niet (Nederlanders zijn erg goed in het zoeken naar mazen in de wet), maar het stelt mij wel teleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Sergelwd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Een thuiskapper is volgens mij niet verboden, je mag per dag rustig een persoon op bezoek hebben. Dat die dan toevallig ook een schaar bij zich heeft en diezelfde dag ook al op 25 andere adressen is geweest mag geen naam hebben 8)7

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:34
Mfpower schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:23:
[...]

De communicatie is werk thuis, tenzij het echt niet anders kan. Dat zou kunnen in dat geval maar het gaat natuurlijk om beeldvorming en wat je communiceert, en daar gaat het mis. Dat is vooral mijn punt. De beelden die op ieders netvlies blijven hangen is van een lachende MP die in z’n casual kloffie een overleg gaat plegen terwijl de rest van .nl niet casual op bezoek mag. Terecht of onterecht, de beelden blijven hangen en ze communiceren iets. Daar zouden ze zich meer bewust van moeten zijn. Het zijn allemaal kleine dingen die bij elkaar een beeld oproepen bij de bevolking, wat niet handig is als je draagvlak wilt.
Los van de discussies hier hoor ik in mijn omgeving werkelijk niemand die zich daar druk over maakt, net als over de schoenen van de Jonge of nog steeds over Grapperhaus. Ik persoonlijk zie het als spijkers op laag water zoeken.
Topics hier staan vol met mensen die om allerlei redenen op bezoek gaan of naar kantoor maar bij de mensen die ons land besturen en echt belangrijke beslissingen nemen mag het ineens niet meer casual en mag er ook niet meer gelachen worden.
Dat de beelden bij jou blijven hangen en iets negatiefs communiceren wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor de hele of een groot deel van de bevolking zo is. Andersom geldt dat natuurlijk net zo goed voor mijn beeld en dat is positief als iemand casual lekker fris en gezond op de fiets komt en niet in een auto met chauffeur.
Afhankelijk van wie je het vraagt kan het beeld positief of negatief zijn voor het draagvlak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 14-09 13:55
Bij Jinek was dat ter discussie gekomen dat het 'nogal druk was op de weg' en dat veel mensen 'het toch wel via het internet konden doen'.

Ondertussen zaten er zo rond de 7 mensen in de studio hevig ja te knikken.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Yaksa schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:18:
[...]

Een thuiskapper is volgens mij niet verboden, je mag per dag rustig een persoon op bezoek hebben. Dat die dan toevallig ook een schaar bij zich heeft en diezelfde dag ook al op 25 andere adressen is geweest mag geen naam hebben 8)7
Contactberoepen (bijvoorbeeld kappers, tatoeëerders en nagelstylisten) mogen tot en met 9 februari niet werken.
https://ondernemersplein....ntactberoepen-coronatijd/

Ook thuiskappers mogen niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Scholen dus inderdaad dicht tot deze lockdown voorbij is...

Ongelofelijk dat kinderen hier de dupe van moeten zijn terwijl andere maatregelen nagenoeg niet worden gehandhaafd.

Slob trekt ook weer eens zijn mond open, die hadden we al een tijdje niet gezien. Laat die vent een keer met zijn vuist op tafel slaan. Geen ruggegraat die vent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Vlassie1980 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:31:

Ongelofelijk dat kinderen hier de dupe van moeten zijn terwijl andere maatregelen nagenoeg niet worden gehandhaafd.

Slob trekt ook weer eens zijn mond open, die hadden we al een tijdje niet gezien. Laat die vent een keer met zijn vuist op tafel slaan. Geen ruggegraat die vent.
Ik houd mij wijselijk van commentaar. Laten we het er maar op houden dat ik wederom zeer teleurgesteld ben door onze overheid :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Yaksa schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:13:
De burgemeester is het een raadsel hoe de Britse variant in het zorgcentrum terecht is gekomen, volgens hem zijn er geen medewerkers in Engeland geweest.
Het is natuurlijk ook helemaal geen gegeven dat deze variant in het VK is ontstaan. Het VK ontdekt continu nieuwe varianten omdat zij van alle landen daar het meeste op testen. Dat is ook duidelijk te zien in het overzicht van alle varianten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

Vlassie1980 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:31:

Ik vind het inderdaad een tikje krom dat de scholen dicht moeten maar tegelijkertijd thuiswerken wanneer kan niet verplicht is. Lijkt me ietwat scheef.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
boesOne schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:40:
[...]

Ik vind het inderdaad een tikje krom dat de scholen dicht moeten maar tegelijkertijd thuiswerken wanneer kan niet verplicht is. Lijkt me ietwat scheef.
Scheef wellicht wel maar handhaafbaarheid daarin is simpelweg bijzonder lastig. Het aantal scholen in Nederland is an sich nog wel te controleren. Alle werkgevers daarentegen is zo goed als onmogelijk.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Avondklok is in tegenstelling tot de meeste andere maatregelen een indirect middel. Het je buiten bevinden met inachtneming van aantal en afstand levert geen direct extra besmettingsrisico op. Tegen dit middel ageren wordt door sommige mensen vertaald als tegen alle maatregelen zijn en de situatie maar acceptabel te vinden. Dit is wat mij betreft een dooddoener en geen inhoudelijk argument. Ook het idee dat regels niet op individueel niveau te maken zijn klopt, maar dat is geen reden om dan maar de botte bijl te hanteren .

En als mensen deze maatregel gaan negeren door buiten te gaan wandelen op uur x daarbij de overige regels daarbij respecterend (dus 0 extra risico) is dat op geen enkele wijze een statement of uitnodiging om andere regels te gaan negeren. En nee, veel mensen kunnen dit overdag niet naast werk,thuisonderwijs en opvoeden.

Als het risico van bezoek niet langer geaccepteerd wordt ( nu is dat wel zo, want anders waren de regels anders) breng dan de regel (juridisch gezien advies, want achter de voordeur) terug naar 0 of 1 of 1 per week, whatever. Naar mijn mening moet iedere Nederlandse burger ( let op 'egoist!' roeper dit gun ik niet alleen mijzelf maar iedere inwoner) het recht hebben om zich op een willekeurig tijdstip in de openbare ruimte te bewegen, met daarbij de plicht omdat op zodanige manier te doen dat er geen hinder of besmettingsrisico is voor andere Nederlandse burgers.

1:1 verzet tegen avondklok vertalen naar geen fuck geven om doden vind ik kansloos. Aangezien de volgende vraag standaard is ' wat is het alternatief dan?'. Zuipketen aanpakken. Feestjes oprollen. Bezoek regels/adviezen aanpassen. Lokale samenscholingsverboden in parken waar shit gebeurt. Als ik het onkruid uit mijn tuin weg wil hebben trek ik het onkruid eruit, dan haal ik niet alle beplanting weg.

Mijn verwachting is overigens dat de soep zodanig afkoelt dat er geen avondklok komt, of eentje die na 22:00 ingaat, waardoor het aantal brave burgers wat er last van heeft sterk kleiner wordt en bijvoorbeeld ook de sporttrainingen in de buitenlucht voor 18 min door kunnen blijven gaan.

En nu houd ik er over op >:) want voor en tegen in dezen worden het hoe dan ook niet eens verwacht ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
Drardollan schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:15:
[...]

Het verbaasd mij aan de ene kant niet (Nederlanders zijn erg goed in het zoeken naar mazen in de wet), maar het stelt mij wel teleur.
Een thuiskapper word nog wel gebeld door genoeg mensen waarschijnlijk dus ze krijgen op die manier ook nog wel wat druk op zich.
Ik ken er alvast genoeg die niet zonder hun haast wekelijkse knipbeurt kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:21

boesOne

meuh

Napo schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:43:
[...]

Scheef wellicht wel maar handhaafbaarheid daarin is simpelweg bijzonder lastig. Het aantal scholen in Nederland is an sich nog wel te controleren. Alle werkgevers daarentegen is zo goed als onmogelijk.
Weet ik niet. Denk paar keer voorbeeld stellen en pand dichtgooien en de boodschap komt wel binnen...
Denk dat prio's een rol spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door boesOne op 17-01-2021 16:47 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Sergelwd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:44:
[...]

Een thuiskapper word nog wel gebeld door genoeg mensen waarschijnlijk dus ze krijgen op die manier ook nog wel wat druk op zich.
Ik ken er alvast genoeg die niet zonder hun haast wekelijkse knipbeurt kunnen :+
Hun vrienden / vriendinnen kunnen vast wel goed knippen .

Dan is het een vriendendienst en mag het wel :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:01
[...]

Het probleem in deze is vermoed ik het stukje 'wanneer kan'. We weten allemaal hier dat er bazen tussen zitten die claimen dat hun bedrijf essentieel is terwijl het maatschappelijk gezien de reinste onzin is, we weten allemaal hoe diverse winkels zich als essentieel hebben willen afdoen om toch open te blijven. En zo zal het hier ook helemaal niets verbazen dat er een legio aan werkgevers zal zijn die zal claimen dat thuiswerken niet zou kunnen en werknemers gewoon op kantoor moeten verschijnen.

Probleem is in deze dat we inmiddels vrij laat in deze crisis zijn, met de reeds opgestarte vaccinatie campagnes. Maar indien we als land misschien iets voor de toekomst qua lering hieruit kunnen trekken, dan is het wel dat het kennelijk nodig is om gewoon omgekeerd te beredeneren. In het beginsel is iedere werklocatie gesloten, formele ontheffing zou aangevraagd moeten worden voor beroepsgroepen om op locatie te werken mits geen ontheffing gegeven voor een beroepsgroep vanuit de overheid.

Dan kan een werkgever hoog en laag springen, maar mits er geen ontheffing is, wordt er niet op locatie gewerkt. Voor bedrijven zou je wat mij betreft hier torenhoge boetes aan mogen koppelen, bijvoorbeeld 25.000 euro per illegaal aanwezige werknemer op de werkvloer tijdens inspectie. Dan is het toch echt snel klaar met dit soort werkgevers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
edit:
Ah, was al voorbijgekomen

[ Voor 88% gewijzigd door anandus op 17-01-2021 16:56 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergelwd
anandus schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:55:
[...]

lol, dat het de "Britse variant" heet hoeft niet te betekenen dat je het alleen in Engeland oploopt :P
Er word nu ook al een tijdje 1-5% genoemd maar het zou met niet verbazen als ze er binnenkort groot "schrikbarend" nieuws van gaan maken dat hij al een stuk verder verspreid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

psychodude schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Dan kan een werkgever hoog en laag springen, maar mits er geen ontheffing is, wordt er niet op locatie gewerkt. Voor bedrijven zou je wat mij betreft hier torenhoge boetes aan mogen koppelen, bijvoorbeeld 25.000 euro per illegaal aanwezige werknemer op de werkvloer tijdens inspectie. Dan is het toch echt snel klaar met dit soort werkgevers.
Je realiseert je hopelijk wel dat zoiets een enorme berg aan administratieve rompslomp oplevert en dus niet in één dag voor elkaar te krijgen is?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ga werkgevers eens aanpakken zoals gedreigd werd aan het begin van deze "korte maar heftige" lockdown. Nooit meer iets van gehoord en de kinderen zijn de dupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20

Yucon

*broem*

[...]

Dat hoef je niet te controleren. Als een bedrijf een weekje of 2 fysiek dicht moet gaan als er teveel besmettingen zijn controleren werkgevers zichzelf prima. Ik weet dat het in uitzonderlijke gevallen al gebeurd is, maar dat wordt door de lage kans blijkbaar niet als een reëel risico gezien. Daarbij ging het toen ook niet om kantoren.

Niet-noodzakelijke mensen naar kantoor laten komen heeft nu geen gevolgen. Dat moet anders.

Sneu voor de werkgever waar toevallig vrij veel medewerkers het buiten werktijd opgelopen hebben.. maar dat is jammer maar helaas. Het huidige beleid staat ook bol van de nevenschade dus de uitzondering die dit overkomt heeft dan maar gewoon pech gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door Yucon op 17-01-2021 17:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
Vanaf 1:04:00 .. blijft toch merkwaardig hoe zeer die mensen geloven in de in hun ogen eigen "heldhaftige verzetsdaden". Het doet qua geloof niet veel onder voor de Amerikaanse "verzetshelden" in het capitool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:20

Yucon

*broem*

Rockvee2 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Hun vrienden / vriendinnen kunnen vast wel goed knippen .

Dan is het een vriendendienst en mag het wel :P
Rutte heeft ook zo'n vriend.

Nah, dat lijkt me onwaarschijnlijk trouwens. Dat zou hij nooit doen :+ . Ik denk dat hij gewoon goed zichzelf in spiegelbeeld kan knippen. ondanks dat ik wel begrijp dat hij er netjes uit wil blijven zien vind ik dit toch een misser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Stoney3K schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:05:
[...]

Je realiseert je hopelijk wel dat zoiets een enorme berg aan administratieve rompslomp oplevert en dus niet in één dag voor elkaar te krijgen is?
Zeker, maar mijn inziens hoeft dit ook helemaal niet in één dag. Waarom zou dit in één dag moeten gebeuren? Potentiële maatregelen zie je tijdens een crisis aankomen. Dit hebben we nu met zijn allen wel geleerd. Derhalve kun je anticiperen. En zelfs voor bedrijven die na start van een lockdown / maatregelen weer geopend worden, zou ik er voor pleiten om tijdens een crisis als dit te spelen op veilig waarbij het maatschappelijk belang staat boven dat van een enkel bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
gekkie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:11:
[...]

Vanaf 1:04:00 .. blijft toch merkwaardig hoe zeer die mensen geloven in de in hun ogen eigen "heldhaftige verzetsdaden". Het doet qua geloof niet veel onder voor de Amerikaanse "verzetshelden" in het capitool.
Wappie alert, ga lekker Ajax - Feyenoord kijken ofzo...

Vaccins zijn vergif, sure... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 11:58
Medio vorige week werd voor het eerst een bewoner van het verpleeghuis waar oma ligt positief getest. Enkele dagen geleden waren dit inmiddels 20+, tevens enkele medewerkers. Afgelopen vrijdag is iedereen in het verpleeghuis preventief getest. Alle medebewoners op de etage van oma zijn positief getest, behalve zijzelf. Waarschijnlijk heeft ze nog antistoffen van de vorige besmetting begin oktober.

Het verpleeghuis gaat nu pas op slot. Niet na de 20+ besmettingen... In die tussentijd heeft het virus zich rustig kunnen verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
gekkie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:11:
Vanaf 1:04:00 .. blijft toch merkwaardig hoe zeer die mensen geloven in de in hun ogen eigen "heldhaftige verzetsdaden".
Ik denk dat sterk overtuigd zijn van je doel een vereiste is om een demonstratie te organiseren en bijwonen. De mensen die demonstraties organiseren voor bijvoorbeeld klimaat geloven er ook dusdanig in dat ze zich vastplakken op de weg of aan een gebouw. Als je er niet zo sterk in gelooft ga je er ook niet heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Napo schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:43:
[...]

Het grote verschil is volgens mij meer het feit dat de scholen daadwerkelijk dichtgaan en niet eigenwijs gewoon doorgaan zoals vanouds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 15:30
psychodude schreef op zondag 17 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Het probleem in deze is vermoed ik het stukje 'wanneer kan'. We weten allemaal hier dat er bazen tussen zitten die claimen dat hun bedrijf essentieel is terwijl het maatschappelijk gezien de reinste onzin is, we weten allemaal hoe diverse winkels zich als essentieel hebben willen afdoen om toch open te blijven.
Het criterium is helemaal niet of een bepaald bedrijf essentieel is of niet, het gaat er om of thuiswerken mogelijk is. Als je niet in 1 van de gesloten sectoren werkt en thuiswerken kan redelijkerwijs niet, mag je gewoon naar je werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Arrne schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:36:
[...]

Het criterium is helemaal niet of een bepaald bedrijf essentieel is of niet, het gaat er om of thuiswerken mogelijk is. Als je niet in 1 van de gesloten sectoren werkt en thuiswerken kan redelijkerwijs niet, mag je gewoon naar je werk.
Ik zeg ook niet dat een bedrijf essentieel hoeft te zijn. Ik zeg daar alleen dat we weten hoe werkgevers zijn. Oftewel, thuiswerken mogelijk prima kan, maar de werkgever stelt dat het niet kan om mensen toch op kantoor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Stoney3K schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:05:
[...]

Ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt. Je hoeft maar een regeltje aan de bestaande ARBO-wet toe te voegen. Dan kan elke BOA controleren want in de wet staat o.a.: "De toezichthouder is bevoegd, met medeneming van de benodigde apparatuur, een woning binnen te treden zonder toestemming van de bewoner."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59
CMD-Snake schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:34:
[...]
Ik denk dat sterk overtuigd zijn van je doel een vereiste is om een demonstratie te organiseren en bijwonen. De mensen die demonstraties organiseren voor bijvoorbeeld klimaat geloven er ook dusdanig in dat ze zich vastplakken op de weg of aan een gebouw. Als je er niet zo sterk in gelooft ga je er ook niet heen.
Je zult mij er ook niet snel zien, omdat er vaak niet één doel is en de kans dat ik de rest van die doelen (of de weg er naar toe) ondersteun vrij klein is. Maar dan nog blijft het knap hoe mensen echt aan de lopende band van alles een complot weten te maken, behalve uiteraard van hun eigen "strijd" voor "de goede zaak".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
sylvesterrr schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:31:
Medio vorige week werd voor het eerst een bewoner van het verpleeghuis waar oma ligt positief getest. Enkele dagen geleden waren dit inmiddels 20+, tevens enkele medewerkers. Afgelopen vrijdag is iedereen in het verpleeghuis preventief getest. Alle medebewoners op de etage van oma zijn positief getest, behalve zijzelf. Waarschijnlijk heeft ze nog antistoffen van de vorige besmetting begin oktober.

Het verpleeghuis gaat nu pas op slot. Niet na de 20+ besmettingen... In die tussentijd heeft het virus zich rustig kunnen verspreiden.
Zou je ons kunnen vertellen waar dat is? Om te bezien hoe deze snelle verspreiding in den lande verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
[...]

Misschien wel even er bij vermelden dat de oorspronkelijke organisator zich heeft teruggetrokken en de mensen heeft afgeraden deel te nemen aan een verboden demonstratie nadat hij een kort geding had verloren om deze demonstratie toch door te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 11:58
Yaksa schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:40:
[...]

Zou je ons kunnen vertellen waar dat is? Om te bezien hoe deze snelle verspreiding in den lande verloopt.
Een zorginstelling in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat ook maar ( sorry)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2021 17:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:50
[...]
Als je er niet zo sterk in gelooft ga je er ook niet heen.
Nee ze gingen alleen even kijken omdat ze toch in de buurt waren. Ookal komen ze uit Limburg :+
Of die vrouw die een tik op haar voorhoofd kreeg. "Ja maar ik mag toch kijken". En dan raar op kijken dat je toch er midden in zit :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Yaksa schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:38:
[...]

Ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt. Je hoeft maar een regeltje aan de bestaande ARBO-wet toe te voegen. Dan kan elke BOA controleren want in de wet staat o.a.: "De toezichthouder is bevoegd, met medeneming van de benodigde apparatuur, een woning binnen te treden zonder toestemming van de bewoner."
Want de ARBO-wet wordt ontzettend goed nageleefd, zie ook de thuiswerkers met een werkplek die aan de ARBO-eisen voldoen :+

En nee, binnentreden door toezichthouders is een bijzonder grote stap. dat gaat nu niet, en hopelijk nooit niet zo gemakkelijk in een wet komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 17-01-2021 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

Nu het virus zo erg door heel Nederland heen is verspreidt, vraag ik mij het volgende af:
Waarom hebben veel mensen dan nog een negatieve uitslag bij het testen?

Iedereen wast netjes zijn/haar handen 20 seconden lang bij thuiskomst, heeft altijd 1,5m afstand gehouden tot anderen, en vermijdt zoveel mogelijk contact met anderen en heeft in binnenruimtes een mondkapje op.
Dus niet..........
In de afgelopen tijd houden we ons wel vaak aan de maatregelen, maar soms ook niet. In principe laat iedereen wel eens een steekje vallen bij het handhaven van de maatregelen. Hierdoor kan ik mij niet voorstellen dat er ook maar iemand hier in Nederland die nog nooit in aanraking is geweest met een covid19-virusdeeltje.

Waarom zijn (lijken) mensen niet besmet en hebben een negatieve uitslag bij het testen, terwijl ze wel contact gehad hebben met het virus? Hebben ze bijvoorbeeld met te weinig virusdeeltjes contact gehad waardoor het virus niet is binnengedrongen? Of kwam het virus net op een contactpunt waarop ze niet verder konden (kleding bijvoorbeeld)?
Of hebben mensen toch afweer ontwikkeld tegen het virus? Maar in dat laatste geval zouden er nauwelijks nieuwe besmettingen bij komen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:38:
[...]

Het gaat ook vooral om de hoeveelheid controles die er dan moeten worden uitgevoerd, en reken er maar op dat werkgevers daar ook tegen in beroep gaan. Dan gaat de rechterlijke macht het dus ook nog druk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:56:
Nu het virus zo erg door heel Nederland heen is verspreidt, vraag ik mij het volgende af:

Iedereen wast netjes zijn/haar handen 20 seconden lang bij thuiskomst, heeft altijd 1,5m afstand gehouden tot anderen, en vermijdt zoveel mogelijk contact met anderen en heeft in binnenruimtes een mondkapje op.
Dus niet..........
In de afgelopen tijd houden we ons wel vaak aan de maatregelen, maar soms ook niet. In principe laat iedereen wel eens een steekje vallen bij het handhaven van de maatregelen. Hierdoor kan ik mij niet voorstellen dat er ook maar iemand hier in Nederland die nog nooit in aanraking is geweest met een covid19-virusdeeltje.

Waarom zijn (lijken) mensen niet besmet en hebben een negatieve uitslag bij het testen, terwijl ze wel contact gehad hebben met het virus? Hebben ze bijvoorbeeld met te weinig virusdeeltjes contact gehad waardoor het virus niet is binnengedrongen? Of kwam het virus net op een contactpunt waarop ze niet verder konden (kleding bijvoorbeeld)?
Of hebben mensen toch afweer ontwikkeld tegen het virus? Maar in dat laatste geval zouden er nauwelijks nieuwe besmettingen bij komen.
1. Je moet in contact geweest zijn die op dat moment covid had
2. Deze moet ook net op dat moment besmettelijk zijn geweest
3. Ze moeten net op dat moment een steekje laten vallen
4. Het virusdeeltje moet dan ook goed aankomen bij de ontvanger (dus handen of gezicht, bijv).

Dat alles bij elkaar opgeteld zorgt ervoor dat de meesten nog niet contact hebben gehad met het virus ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Niet per sé, je kan ook prima zelf 'immuun' zijn voor het virus, dus geen ziekteverschijnselen ontwikkelen door je afweer, maar nog wel besmettelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 14-09 13:55

Dus niet..........

Wat probeer je nou te zeggen?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

Stoney3K schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:03:
Niet per sé, je kan ook prima zelf 'immuun' zijn voor het virus, dus geen ziekteverschijnselen ontwikkelen door je afweer, maar nog wel besmettelijk zijn.
Dan blijf je inderdaad negatief, maar heb je andere wel kunnen besmetten. Daarom mijn verwachting dat iedereen al met het virus in aanraking moet zijn gekomen. En dat daarom het aantal (percentage) positieve testen ook zou moeten dalen.
anandus schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:03:
[...]
1. Je moet in contact geweest zijn die op dat moment covid had
2. Deze moet ook net op dat moment besmettelijk zijn geweest
3. Ze moeten net op dat moment een steekje laten vallen
4. Het virusdeeltje moet dan ook goed aankomen bij de ontvanger (dus handen of gezicht, bijv).

Dat alles bij elkaar opgeteld zorgt ervoor dat de meesten nog niet contact hebben gehad met het virus ;)
Je kunt ook via oppervlakken besmet worden.

Elke week ga ik bijvoorbeeld naar de supermarkt, en raak (zoals iedereen) het ontsmettingspompje aan, de rol met papier en een desinfectiespuit.
Daarna pak ik producten uit de schappen waarvan de verse producten een paar uur daarvoor door een ander in de schappen is gelegd.
Vervolgens leg je bij de kassa op de band alle producten neer en zo'n scheidingsstokje (die iedereen aanraakt) en ook weer het pinapparaat wat door de helft van de klanten wordt bedient.

Er zijn zoveel mogelijke (in)directe contactmomenten voor het virus, en toch ben ik nog niet besmet (of heb het niet gemerkt), en veel andere klanten die nog meer de supermarkt hebben bezocht zijn ook nog niet ziek. Vandaar mijn vragen waarom het virus zich niet sneller verspreidt.
xzaz schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:20:
Wat probeer je nou te zeggen?
Gewoon de vraag waarom het virus toch blijkbaar nog niet overal is geweest terwijl er zoveel contactmomenten zijn. Maar waarom?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Onbekend schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:31:
Je kunt ook via oppervlakken besmet worden.

Elke week ga ik bijvoorbeeld naar de supermarkt, en raak (zoals iedereen) het ontsmettingspompje aan, de rol met papier en een desinfectiespuit.
Daarna pak ik producten uit de schappen waarvan de verse producten een paar uur daarvoor door een ander in de schappen is gelegd.
Vervolgens leg je bij de kassa op de band alle producten neer en zo'n scheidingsstokje (die iedereen aanraakt) en ook weer het pinapparaat wat door de helft van de klanten wordt bedient.

[...]

Gewoon de vraag waarom het virus toch blijkbaar nog niet overal is geweest terwijl er zoveel contactmomenten zijn. Maar waarom?
Hangt er van af welke super je hebt.
Bij de AH waar ik de boodschappen doe krijg ik een gedesinfecteerd karretje van een medewerker. Daar loop ik mee naar binnen waar ik (contactloos) ontsmettingsvloeistof op mijn handen krijg gedoseerd. Vervolgens trek ik een stuk papier uit de houder spuit dat in met vloeistof en neem mijn karretje daarmee af. Dan loop ik (met een redelijke snelheid) door de supermarkt, pak datgene uit het schap wat ik nodig heb en ik reken vervolgens contactloos af. Met de korte kassabon gaat het poortje open en ik loop naar buiten, nadat ik bij de uitgang mijn handen nogmaals ontsmet en het karretje weer afgeef aan de AH-medewerk(st)er die deze weer ontsmet.
Ik denk dat ik redelijk contactloos boodschappen doe zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 15:34
Napo schreef op zondag 17 januari 2021 @ 17:50:
[...]

Want de ARBO-wet wordt ontzettend goed nageleefd, zie ook de thuiswerkers met een werkplek die aan de ARBO-eisen voldoen :+

En nee, binnentreden door toezichthouders is een bijzonder grote stap. dat gaat nu niet, en hopelijk nooit niet zo gemakkelijk in een wet komen.
Dan heb ik slecht nieuws voor je, het gaat nu al.
https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/inspectie-szw
Bevoegdheden
Om de inspecties en onderzoeken goed te kunnen uitvoeren, hebben de inspecteurs de volgende bevoegdheden:
toegang tot alle plaatsen waar wordt gewerkt, ook in woningen als het gaat om onderzoek naar thuiswerk;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Het ontsmettingsspul bij de super is m.i. schijnveiligheid als je het aanbrengt zoals menig bezoeker. Ik vraag mij af of de 30 sec contacttijd überhaupt gehaald wordt...

Strava

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Mfpower schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:23:
[...]
Verbeter me als ik het mis heb, maar ik proef in dit type reacties (excuus dat ik je nu als voorbeeld neem) heel veel wantrouwen en negativiteit jegens de regering. Waar komt dat toch vandaan?

Ik ben behoorlijk links ingesteld, en dus vergeleken met VVD en CDA heel erg aan de andere kant van het politieke spectrum. Natuurlijk zie ik, dat er zaken niet optimaal geregeld zijn, en dat de besluitvorming soms trager is dan ik zou willen. Maar ik zie nergens signalen dat de regering op grote schaal verkeerd of kwaadaardig handelt in de crisis, in tegendeel: ik vind de beleidsverantwoordingen in het parlement steeds heel transparant en navolgbaar.

Ik ervaar wel frustratie over hele situatie, maar die gaat er vooral over, dat we ons (gezien de cijfers) collectief onvoldoende strikt aan de maatregelen lijken te houden. Het optreden van de regering veroorzaakt bij mij maar een klein deel van de onvrede die ik voel. Terwijl ik hier regelmatig het sentiment meen te lezen, dat de regering tegen 'ons' zou zijn. Nogmaals: ik vraag me af waar die negativiteit vandaan komt, want wellicht ben ik dan zelf gewoon te mild geworden...

(is dit erg off-topic, trouwens?)

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:53

St@m

@ Your Service

niek_nijmegen schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:51:
[...]

Verbeter me als ik het mis heb, maar ik proef in dit type reacties (excuus dat ik je nu als voorbeeld neem) heel veel wantrouwen en negativiteit jegens de regering. Waar komt dat toch vandaan?
Bonnetjesaffaires, toeslagenaffaire, liegen, bedriegen is aan de orde van de dag, regels gelden voor jullie maar niet voor ons mentaliteit, verborgen agenda's, A zeggen B doen.. achja.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Nog geen beslissing aangaande de avondklok (20.00 - 04.00 uur). De ingrijpende maatregel zal eerst morgen nog besproken moeten worden binnen de coalitie en met de burgemeesters van de veiligheidsregio's. Daarna kabinetsbesluit en kamerdebat.

Bron: NOS.nl

Ik vraag me eigenlijk af wat daar nou zo ingrijpend aan is. Komt misschien omdat ik in een klein provinciestadje woon, maar hier is het (op dit moment, want winter en donker) rond dat tijdstip behoorlijk rustig, zowel op straat als in de supermarkt. Naarmate het langer licht is 's avonds veranderd dat overigens wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:53

St@m

@ Your Service

Yaksa schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:00:

Ik vraag me eigenlijk af wat daar nou zo ingrijpend aan is. Komt misschien omdat ik in een klein provinciestadje woon
Ja, daar komt het door. De argumentatie waarom het voor anderen wel ingrijpend is heb je de afgelopen weken kunnen meelezen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 08:54
Persoonlijk snap ik de ophef over die suffe avondklok niet. Nu alles dicht is vraag ik me af hoeveel mensen er nou echt last van hebben.

Scholen dicht raakt bijvoorbeeld veel meer mensen en het is zeer twijfelachtig of her überhaupt wat oplevert. Kinderen blijken niet eens vatbaarder voor de gevreesde Britse variant...

Ook gaat het kabinet nu pas "kijken naar" extra zorgverlof. Ook maar 2 maanden te laat ofzo...

[ Voor 13% gewijzigd door Morrar op 17-01-2021 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:28

Mfpower

In dubio

niek_nijmegen schreef op zondag 17 januari 2021 @ 18:51:
[...]

Ik ben behoorlijk links ingesteld, en dus vergeleken met VVD en CDA heel erg aan de andere kant van het politieke spectrum. Natuurlijk zie ik, dat er zaken niet optimaal geregeld zijn, en dat de besluitvorming soms trager is dan ik zou willen. Maar ik zie nergens signalen dat de regering op grote schaal verkeerd of kwaadaardig handelt in de crisis, in tegendeel: ik vind de beleidsverantwoordingen in het parlement steeds heel transparant en navolgbaar.

Ik ervaar wel frustratie over hele situatie, maar die gaat er vooral over, dat we ons (gezien de cijfers) collectief onvoldoende strikt aan de maatregelen lijken te houden. Het optreden van de regering veroorzaakt bij mij maar een klein deel van de onvrede die ik voel. Terwijl ik hier regelmatig het sentiment meen te lezen, dat de regering tegen 'ons' zou zijn. Nogmaals: ik vraag me af waar die negativiteit vandaan komt, want wellicht ben ik dan zelf gewoon te mild geworden...

(is dit erg off-topic, trouwens?)
Allereerst: wantrouwen in de regering is goed. Het is de basis van de democratie! Macht dient gecontroleerd te worden anders groeit zij oneindig, en komt per definitie in verkeerde handen. Dit is een van de peilers van de rechtsstaat. De burger dient actief tegen de staat beschermd te worden, anders krijg je een toeslagen affaire. Het kabinet valt niet zomaar. Maar dit is een meer principiële instelling.

Dat gezegd: mijn opmerking gaat niet over wantrouwen maar gebrekkige communicatie. Ze maken klassieke fout op klassieke fout en ze zijn zich er niet van bewust in communicatie dat ze bij elke restrictie de eerste zullen moeten zijn die het goede voorbeeld geven. Leiders gaan als eerste het slagveld op en verlaten als laatste het schip totdat iedereen veilig is.

Waarom je wantrouwen proeft in het stuk wat je quote van mij weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Morrar schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:07:
Persoonlijk snap ik de ophef over die suffe avondklok niet. Nu alles dicht is vraag ik me af hoeveel mensen er nou echt last van hebben.

Scholen dicht raakt bijvoorbeeld veel meer mensen en het is zeer twijfelachtig of her überhaupt wat oplevert. Kinderen blijken niet eens vatbaarder voor de gevreesde Britse variant...
Met betrekking tot avondklok:
Ondanks alles dicht is, willen sommige mensen (waaronder ik) op hun enige vrije moment (na 20:00) nog even een rondje lopen.
Even een frisse neus halen na een lange en zware werkdag (met of zonder kinderen).

Met betrekking tot scholen dicht:
Volgens het NRC:
"Uit onderzoek blijkt dat kinderen sneller besmet kunnen worden door de Britse variant van het coronavirus. Kinderen blijven na besmetting vaak klachtenvrij, waardoor het virus zich snel kan verspreiden onder andere leerlingen en ouders."

Dus om vooral de "rest" te beschermen houdt de overheid de scholen dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 17-01-2021 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 08:54
Ryur schreef op zondag 17 januari 2021 @ 19:12:
[...]

Met betrekking tot avondklok:
Ondanks alles dicht is, willen sommige mensen (waaronder ik) op hun enige vrije moment (na 20:00) nog even een rondje lopen.
Even een frisse neus halen na een lange en zware werkdag (met of zonder kinderen).

Met betrekking tot scholen dicht:
Volgens het NRC:
"Uit onderzoek blijkt dat kinderen sneller besmet kunnen worden door de Britse variant van het coronavirus. Kinderen blijven na besmetting vaak klachtenvrij, waardoor het virus zich snel kan verspreiden onder andere leerlingen en ouders."

Dus om vooral de "rest" te beschermen houdt de overheid de scholen dicht.
Als je thuiswerkt zoals de bedoeling is, kun je dat rondje dan niet bijvoorbeeld rond de lunch doen. Zo doen wij het hier al 9 maanden tenminste...

Nu.nl vermeld iets anders:

Van Dissel: Kind lijkt toch niet vatbaarder voor Britse variant
https://www.nu.nl/coronav...-voor-britse-variant.html

In de comments daar staat weer een ander verhaal... Dus erg veel duidelijkheid is er niet. Maar de baten en kosten van de maatregel zijn behoorlijk disproportioneel. Zeker tov iets als een avondklok...

[ Voor 8% gewijzigd door Morrar op 17-01-2021 19:20 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2