Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 129 Laatste
Acties:
  • 401.056 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:24

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:14:
[...]
Theoretische overdracht via oppervlaktes. Alhoewel winkelkarretjes dusdanig halfslachtig schoongemaakt worden en vaak ook met verkeerde middelen die geen virussen doden dat het poetsen van winkelkarretjes geen sier uit zal maken. Idem vaak voor bureaus e.d.. Vanwege tijdsdruk werden die vroeger ook maar halfslachtig geveegd met een doekje wat drie of vier etages lang meeging.
Daarom is dat hele circus met die handalcohol-gel ook niks anders dan een potje schijnveiligheid en alleen maar voor de show.

Als het om bacteriën zou gaan dan was het wat anders.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 17:21
Number10 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:37:
Maar waar staan nu het aantal positieve testen per 100.000 inwoners per regio per week? Blijkbaar gaat het per regio als ik de routekaart goed begrijp. Overigens is het percentage positief blijkbaar niet relevant? Want dat zit volgens mij al maanden rond de 10%.
Ik dacht meegekregen te hebben dat zodra wij landelijk kunnen afschalen, dat dan pas wordt gekregen naar de regionale aanpak.
Momenteel is het volgens de regering niet geschikt om regionale aanpak te doen.

En daarnaast, ik zou regionale aanpak ook niet echt logisch vinden. Vooral omdat je zo in meerdere regio's zit.
Ik woon zelf in Twente, en afhankelijk waar je in Twente zit, zit je dichter bij Gelderland (wat een andere veiligheidsregio is) dan de voormalige brandhaarden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Stoney3K schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:14:
[...]

Dat zal best zijn, maar ook 4 weken eerder goedkeuring had ons nu niet meer vaccins opgeleverd. De supply chain blijft gewoon het knelpunt.
Enige wat ons daarin geholpen zou hebben was letterlijk voor in de rij te hebben gestaan bij aanschaf (wat bv het VK dus heeft gedaan tov de EU. Dat staat idd vrij los van goedkeuring.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 17:17
[...]

Die vraag kunnen we zeker stellen, dit is een ethische vraag voornamelijk.

Iemand van 85 jaar oud zit al over zijn gemiddelde levensverwachting heen. Die 25 jarige (politieagent) heeft nog heel wat jaartjes voor de boeg liggen en het zou jammer zijn als die verpest worden door corona of het long covid fenomeen.
..............
Nog één keer dan? Iemand van 85 moet wel 100 of ouder worden om dat 'gemiddelde" te realiseren. Dat gemiddelde gold namelijk op zijn geboortedag. En er zijn namelijk op zijn geboortedag al enkele andere baby's overleden. Idem toen hij 5 werd enz enz.
Dan nog een een paar 18-jarigen die net als "onze" 85 jarige tegelijk het rijbewijs haalden maar te laat remden voor die boom.
Het gemak waarmee sommigen hier statistiek (niet snappen) en een voorspellende waarde toekennen blijft schokkend.
Er bestaan ook ergens tabellen voor elke leeftijd en de bijbehorende rest-leeftijd. Die gelden trouwens niet voor obese 60+ers.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:07
Stoney3K schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:31:
[...]

Daarom is dat hele circus met die handalcohol-gel ook niks anders dan een potje schijnveiligheid en alleen maar voor de show.

Als het om bacteriën zou gaan dan was het wat anders.
Deels eensch, handen (goed) wassen met zeep is beter.
Maar wanneer dat niet kan is een handgel met een alcoholpercentage hoger dan 70 % ook effectief. Probleem is dat de meeste handgels niet zo'n hoog percentage alcohol hebben.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Thalaron schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:05:
[...]

Waarom ontsmetten we dan werkplekken, winkelkarretjes etc? Of heb ik mij vergist en is een winkelwagentje een levend wezen?
Hoeveel winkelkarretjes eet jij per week dan? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 21:20
Voor zover ik weet zit er een vetmembraan om het virus.

Als je een goede ontvetter (a.k.a. zeep) hebt is dat ook genoeg...

Iedereen die zich scheel heeft betaald aan dure alcoholgels en bacteriedodende zeep tegen woekerprijzen > :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ryur schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:32:
Ik dacht meegekregen te hebben dat zodra wij landelijk kunnen afschalen, dat dan pas wordt gekregen naar de regionale aanpak.
Het ging mij ook niet zozeer om wel/niet regionaal (dat staat zo op de routekaart), maar waar we nu dus zitten en hoe lang het duurt om bij het laagste niveau te komen.

Als ik @t_captain goed begrijp (ik kan er dus naast zitten) zijn we in dit tempo pas bij het niveau ‘zorgelijk’ over 2 (twee) maanden, maar bij een derde golf zelfs pas over 5 (vijf) maanden. En wat mij dus verbaast is dat er een neiging lijkt te zijn om over versoepelingen te discussiëren, terwijl dat de kans op >2 maanden naar ik aanneem eerder groter dan kleiner maakt.

Je kunt toch beter streven naar zo min mogelijk infecties op zo kort mogelijke termijn en dan met intensieve BCO dat aantal zo laag mogelijk houden? Als we nu gaan versoepelen komt het moment waarop dat lukt waarschijnlijk steeds verder naar achteren te liggen en de logica daarachter begrijp ik niet. Noch vanuit de meest kwetsbaren, noch vanuit de minst kwetsbaren of wie ook maar. In essentie betekent het volgens mij, dat de voorstanders van versoepelingen tegelijkertijd voor een grote oppervlakte onder de curve van problemen die samenhangen met de maatregelen lijken te zijn. Dus nog meer problemen op de lange termijn ten faveure van minder problemen op de korte termijn (als dat laatste het doel is).

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
TrailBlazer schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:17:
[...]

Nee maar de keuken als ideale vector voor het virus is gewoon niet waar. Om te beginnen boven de 70 graden is het virus al kansloos dus enkel na bereiding kan het misgaan. Een kok zal dan nog maar nauwelijks iets doen op dat moment dat eten wordt echt niet mooi opgemaakt zoals in een restaurant.
Dat wil ik ook zeker niet beweren.
Het ging mij om de klassieker: "Er zijn geen aanwijzingen..."
die ik altijd lees als: "Er zijn (nu, vooralsnog) geen aanwijzingen (maar we kunnen toekomstig onderzoek met andere resultaten niet uitsluiten) ...".

En ook die kok raakt de schalen en deksels enz enz aan.
Offtopic: overigens viel ik in december 2020 bij mij laatste opname/verblijf in het locale zkh redelijk steil achterover van het a-la-carte menu en de presentatie van het eten /offtopic.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
In bedrijfskeukens zijn sowieso al hygiene regels van kracht. Die zullen geen 100% dekking bieden, maar wel grotendeels; er is een behoorlijke overlap met de Corona-practices. Ik denk dat de familie-BBQ een groter risico is wat dat betreft.

Maar het risico is niet 0, uiteraard.

[ Voor 20% gewijzigd door ijdod op 14-02-2021 18:01 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
Stoney3K schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:47:
[...]

Dat er te weinig vaccins geleverd kunnen worden door de farmaceuten is aan de EU te wijten? En wat dacht je dat wij daar precies aan gingen doen? Even een Nexit erdoorheen jagen?
Nee, ik verwijt de EU niks en ik koester geen blinde haat jegens de EU.

Ik verwijt onszelf iets, dat stond toch in mijn post? We hadden gewoon een zak geld op tafel moeten leggen, net zoals sommige andere landen. En dan kunnen we daarna de rest van de wereld gaan helpen. En het verder verdelen bladiebla. Mijn solidariteit reikt in eerste instantie tot onze landsgrenzen. Nouja, eigenlijk niet eens, maar vooruit. We zijn niet één van de rijkste landen ter wereld om achterin het rijtje aan te komen kakken. En dat is wat wij nu wel doen.

[ Voor 8% gewijzigd door PLAE op 14-02-2021 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
[...]

Die vraag kunnen we zeker stellen, dit is een ethische vraag voornamelijk.

Iemand van 85 jaar oud zit al over zijn gemiddelde levensverwachting heen. Die 25 jarige (politieagent) heeft nog heel wat jaartjes voor de boeg liggen en het zou jammer zijn als die verpest worden door corona of het long covid fenomeen.
Hoeveel % van de 25-jarigen krijgt daar last van, is de vraag die je dan ook eerst weer moet stellen.
Je zou kunnen beargumenteren dat het maatschappelijk belang van de politie groter is. Bij te veel uitval van agenten zal het moeilijk worden om politietaken uit te voeren en een agent loopt een groter risico omdat die dagelijks potentieel veel contacten zal hebben.
Genoeg andere 25 jarigen die je heel snel de basis leert op basisniveau.
Er is gekozen om de alleroudste en daarmee kwetsbaren als eerste te enten, maar als we vieren dat iemand van 100 ingeënt is moet je ook bedenken dat die persoon morgen kan overlijden door pure ouderdom. Moet die persoon dan voorrang krijgen? Als je overlijdt op 85 of hoger heb je het goed gedaan qua levensduur. Met die redenatie kan je ervoor kiezen om iedereen die over de gemiddeld levensverwachting heen zit achteraan te zetten met de rest van de massa.
Dat is natuurlijk pure armoe als je die keuze zou maken. Gaan we potentieel 400k ouderen van 85+ opofferen voor een what if bij een enkele 25-jarige :+

Kom eerst maar eens met cijfers over 1. hoeveel 25-jarigen ziek worden, 2. hoeveel % daarvan langdurig klachten gaat hebben en zet dat maar tegenover 3: hoeveel van die 85-jarigen vervolgens de pijp uit mogen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:47
PLAE schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:12:
Dat is natuurlijk pure armoe als je die keuze zou maken. Gaan we potentieel 400k ouderen van 85+ opofferen voor een what if bij een enkele 25-jarige :+

Kom eerst maar eens met cijfers over 1. hoeveel 25-jarigen ziek worden, 2. hoeveel % daarvan langdurig klachten gaat hebben en zet dat maar tegenover 3: hoeveel van die 85-jarigen vervolgens de pijp uit mogen gaan.
Persoonlijk vind ik goed dat ze ouderen als risicogroep eerst vaccineren omdat voor die groep de gevolgen het ergste zijn, maar ik vind het krom dat ze dan begonnen zijn bij de mensen die al ver voorbij de gemiddelde leeftijdsverwachting zitten in plaats van de mensen die statistisch gezien nog jaren te gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Laguna schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:47:
De (tienduizenden) afspraken waren gewoon verzet, waardoor de cijfers de afgelopen dagen hoger uitvielen. Indien alle afspraken inmiddels hebben plaatsgevonden dan kan je over de hele week gezien spreken van een daling tov de week ervoor. Maar eens zien wat de cijfers komende week gaan doen.
Het is in ieder geval fijn om te zien dat het percentage positief stabiel lijkt te blijven. Daar zit nog geen stijging in.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
zacht schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:25:
[...]

Die school waar de noodopvang-BSO'ers in een klas met andere kinderen zitten? Die noodopvang-BSO'ers die ik na schooltijd op mag vangen? Mag de kinderopvang dan ook voorrang bij het vaccineren?
Persoonlijk vind ik het onzin. Iedereen heeft zo zijn redenen om als eerste te willen. Ik wacht mijn beurt wel af.
Je weet dat je nu een medewerker op de BSO die alleen noodopvang biedt aan kleine kinderen die minder verspreidingsdruk leveren vergelijkt met een medewerker VO die met hele klassen aan 15- tm 18-jarigen werkt die een stuk meer verspreidingsdruk geven?

Wat niet wegneemt dat ik zeker vind dat ook die voorrang heeft op de 100%-thuiswerker ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
PLAE schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:12:
Kom eerst maar eens met cijfers over
Standaard reflex hier.

Ik schets het ethische dilemma en de afwegingen die we kunnen maken. De oudjes zijn als eerste aan de beurt, maar lopen het risico niet lang te kunnen genieten van hun vaccin. Je bent sociaal naar deze groep, maar hebt wel kans op verspilling van schaarse middelen. Daarentegen kan je zeggen dat deze oudjes al 'hun portie' gehad hebben van het leven en dat prioriteit moet gaan naar een jongere leeftijdsgroep. Het leeftijdscriterium op de ic bij de beruchte code zwart gebruikt die motivatie om een jongere patiënt de voorkeur te geven over een oudere patiënt bij gelijke kansen.

We zitten in een situatie waarin je niet iedereen kan redden. Den Haag kan en wil daar niet mee omgaan, zie ook de poging tot politieke ingreep in medische ethiek op de ic's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PLAE schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:03:
[...]
Nee, ik verwijt de EU niks en ik koester geen blinde haat jegens de EU.

Ik verwijt onszelf iets, dat stond toch in mijn post? We hadden gewoon een zak geld op tafel moeten leggen, net zoals sommige andere landen. En dan kunnen we daarna de rest van de wereld gaan helpen. En het verder verdelen bladiebla. Mijn solidariteit reikt in eerste instantie tot onze landsgrenzen. Nouja, eigenlijk niet eens, maar vooruit. We zijn niet één van de rijkste landen ter wereld om achterin het rijtje aan te komen kakken. En dat is wat wij nu wel doen.
We hebben zoveel geld er tegenaan geflikkerd dat we per persoon in NL 5 of 6 dosissen hebben besteld.

In driekwart van de landen ter wereld zijn nog 0 vaccins geprikt, dus snap niet hoe je erbij komt dat we ‘ergens achteraan’ staan.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Transportman schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:20:
[...]

Persoonlijk vind ik goed dat ze ouderen als risicogroep eerst vaccineren omdat voor die groep de gevolgen het ergste zijn, maar ik vind het krom dat ze dan begonnen zijn bij de mensen die al ver voorbij de gemiddelde leeftijdsverwachting zitten in plaats van de mensen die statistisch gezien nog jaren te gaan hebben.
Lees dit nou even over (resterende) leeftijdsverwachting.
https://www.volksgezondhe...terende-levensverwachting

Vooral in die grafiek zie je simpel de resterende levensverwachting bij elke leeftijd (voor mensen die in 2019 zijn geboren). Grappig dat iemand van 70 dan 85,3 wordt en een man van 80 wordt (gemiddeld) 88,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

henkzelf schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:38:
[...]

Lees dit nou even over (resterende) leeftijdsverwachting.
https://www.volksgezondhe...terende-levensverwachting

Vooral in die grafiek zie je simpel de resterende levensverwachting bij elke leeftijd (voor mensen die in 2019 zijn geboren). Grappig dat iemand van 70 dan 85,3 wordt en een man van 80 wordt (gemiddeld) 88,5.
Ieder levensjaar heb je een kans om dood te gaan. Ieder jaar dat je overleefd betekent dat je ouder wordt groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
YakuzA schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:24:
[...]

We hebben zoveel geld er tegenaan geflikkerd dat we per persoon in NL 5 of 6 dosissen hebben besteld.

In driekwart van de landen ter wereld zijn nog 0 vaccins geprikt, dus snap niet hoe je erbij komt dat we ‘ergens achteraan’ staan.
Ik maakte de vergelijking binnen de westerse wereld. Maar je hebt gelijk, we lopen voor op Malawi en een hele rij anderen.

Maareh, bestelde vaccins zeggen toch weinig. Het gaat over het aantal daadwerkelijk beschikbare en uitgedeelde prikjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
42erik schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:19:
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-51067404

Zorgorganisaties vaccineren de thuiswerkende administratiecollega.... dus.... wat een bijzondere keuze van zo'n toko
Als dit waar is, dat Zorgorganisaties zelf een strategie creëren, in strijd met die van de overheid over een wereldwijd schaars vaccin, dan mag de verantwoordelijke hiervoor ernstig boeten. Die heeft gehandeld in strijd met het landsbelang. Gezien de omstandigheden lijkt mij een zware gevangenisstraf logisch, want het staatsburgerschap afnemen kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
groggy schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:45:
Gezien de omstandigheden lijkt mij een zware gevangenisstraf logisch, want het staatsburgerschap afnemen kan niet.
Okay, ik hap eens toe. Op basis van welke wet?

De vaccinatiestrategie is een advies dan wel richtlijn. Die niet volgen is niet een strafbaar feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Als dit waar is, dat Zorgorganisaties zelf een strategie creëren, in strijd met die van de overheid over een wereldwijd schaars vaccin, dan mag de verantwoordelijke hiervoor ernstig boeten. Die heeft gehandeld in strijd met het landsbelang. Gezien de omstandigheden lijkt mij een zware gevangenisstraf logisch, want het staatsburgerschap afnemen kan niet.
Zo zo, we gaan dus nog net niet over tot standrechtelijk executeren voor de deur van de zorginstelling, om een voorbeeld te stellen zeker? |:(

Zoek de term "proportionaliteit" eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Waarom zou je het staatsburgerschap af willen nemen? Dat is wat extreem.

Nog afgezien van het hoor en wederhoor.... Zullen we niet meteen veroordelen.

Ja, ik vind ze zo op het eerste gezicht heel asociaal bezig, maar om nu voordat we het hele verhaal kennen mensen te willen opsluiten en deporteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
[...]

Voor hetzelfde geld hadden ze (na het vaccineren van alle bewoners) nog 5 vaccinaties in de spuit zitten die ze anders weg hadden kunnen gooien maar die ze nu gebruikt hebben om 3 administratief medewerksters, 1 keukenmedewerker en 1 baliemedewerkster mee in te enten. Niks mis mee.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 14:56

Metro2002

Memento mori

Mensen lijken echt overal steeds meer de corona maatregelen naast zich neer te leggen. Een alternatieve carnavalsoptoch werd met een noodbevel afgeblazen.

een straatfeest in Amsterdam is beeindigd

In mijn stad werden mensen van het ijs gehaald

En er was weer een anti lockdown en anti avondklok protest op het museumplein

Mensen hoeven echt niet altijd tot rellen over te gaan maar hoe langer deze maatregelen duren hoe minder mensen zich eraan gaan houden, dat is intussen wel duidelijk. Dan kun je beter een paar dingen versoepelen waardoor het draagvlak voor de overige maatregelen beter in stand blijven.
Dit is precies wat sommige tweakers hier al tijden roepen, hou té lang zware buitenproportionele maatregelen en biedt vooral geen perspectief op versoepelingen en mensen gaan wegen om de maatregelen heen verzinnen of gaan dingen stiekem doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Metro2002 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:15:
Mensen lijken echt overal steeds meer de corona maatregelen naast zich neer te leggen. Een alternatieve carnavalsoptoch werd met een noodbevel afgeblazen.

Mensen hoeven echt niet altijd tot rellen over te gaan maar hoe langer deze maatregelen duren hoe minder mensen zich eraan gaan houden, dat is intussen wel duidelijk. Dan kun je beter een paar dingen versoepelen waardoor het draagvlak voor de overige maatregelen beter in stand blijven.
Dit is precies wat sommige tweakers hier al tijden roepen, hou té lang zware buitenproportionele maatregelen en biedt vooral geen perspectief op versoepelingen en mensen gaan wegen om de maatregelen heen verzinnen of gaan dingen stiekem doen.
Ik denk dat dat allemaal nog wel meevalt. Het ging (ook als je ze allemaal bij elkaar optelt) om een paar honderd mensen die echt de coronamaatregelen aan hun laars lapten. Dan tel ik de 'normale' schaatsers ff niet mee, dat zie ik ook niet als een protest tegen de maatregelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

De eerste stap is stiekem (illegale coronafeesten) maar als het vaak genoeg gebeurt dan gaan mensen het openlijk doen, en dan geef je gewoon een dikke middelvinger naar de politie.

Als we met zijn allen 200 gaan rijden op de snelweg en de boetes gewoon niet betalen, dan kunnen ze er 1 of 2 uit pakken, maar voor de rest is het dan dweilen met de kraan open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:59:
[...]

Okay, ik hap eens toe. Op basis van welke wet?

De vaccinatiestrategie is een advies dan wel richtlijn. Die niet volgen is niet een strafbaar feit.
Je weet dat er een behoorlijke discussie is over wie wanneer gevaccineerd moet worden?

Op basis van welke wet, sorry ik ken het wetboek niet uit m'n hoofd maar er is vast een kapstok artikel over het schaden van het landsbelang.
Stoney3K schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:01:
[...]

Zo zo, we gaan dus nog net niet over tot standrechtelijk executeren voor de deur van de zorginstelling, om een voorbeeld te stellen zeker? |:(

Zoek de term "proportionaliteit" eens op.
Nogmaals je weet dat er een behoorlijke discussie is over wie wanneer te vaccineren. Dat mensen nog steeds zichzelf blootstellen aan een verhoogd risico? Politie, onderwijzers om maar een een tweetal groepen te noemen. Door dit soort acties zitten we misschien wel langer in lockdown. Zo'n actie zorgt er voor dat iemand die hoger geprioriteerd is misschien wel ernstig ziek wordt/ dood gaat. Moedwillig "verkeerde" mensen inenten is in mijn ogen dus een zeer zwaar vergrijp.
42erik schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:04:
[...]

Waarom zou je het staatsburgerschap af willen nemen? Dat is wat extreem.

Nog afgezien van het hoor en wederhoor.... Zullen we niet meteen veroordelen.

Ja, ik vind ze zo op het eerste gezicht heel asociaal bezig, maar om nu voordat we het hele verhaal kennen mensen te willen opsluiten en deporteren....
Met mijn korte inleiding als dit waar is, tracht in ruimte te geven voor wederhoor. Maar sorry als je had gewild dat ik eerst de rvb had opgebeld op hun kant van het verhaal te horen en ze niet ook eerst de ruimte heb geboden om een advocaat te raadplegen....
Yaksa schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:11:
[...]

Voor hetzelfde geld hadden ze (na het vaccineren van alle bewoners) nog 5 vaccinaties in de spuit zitten die ze anders weg hadden kunnen gooien maar die ze nu gebruikt hebben om 3 administratief medewerksters, 1 keukenmedewerker en 1 baliemedewerkster mee in te enten. Niks mis mee.
Voor zover de informatie nu bij mij bekend is, ging het niet om resterende vaccinatie in de spuit. Vanuit landsbelang is het btw wel treurig dat er geen reserve lijst/strategie is om restant vaccinatie het meest zinvol, en dus bij de juist persoon te vaccineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Yaksa schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:19:
[...]

Ik denk dat dat allemaal nog wel meevalt. Het ging (ook als je ze allemaal bij elkaar optelt) om een paar honderd mensen die echt de coronamaatregelen aan hun laars lapten. Dan tel ik de 'normale' schaatsers ff niet mee, dat zie ik ook niet als een protest tegen de maatregelen.
DIe 'normale' schaatsers (en dat zijn er echt véél) geven wel aan dat men klaar is met die maatregelen en ze gewoon gaat negeren. Als je maar lang buitenproportionele maatregelen houdt dan gaan meer en meer mensen ze gewoon negeren of er omheen werken.
Mooi voorbeeld is de drooglegging in de VS.

Ook in andere landen is men het zat, in Wenen een protest
en in Tjechie weigert het parlement in te stemmen met een verlenging van de lockdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
groggy schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:21:
Je weet dat er een behoorlijke discussie is over wie wanneer gevaccineerd moet worden?

Op basis van welke wet, sorry ik ken het wetboek niet uit m'n hoofd maar er is vast een kapstok artikel over het schaden van het landsbelang.
Als dit al landsverraad is dan vrees ik dat veel andere prutsers in de keten ook moeten gaan oppassen. ;) In het hele debacle wie wanneer aan de beurt is wordt al zoveel gestunteld. Hebben we ook een GGD gehad die drie grote datalekken recentelijk op hun conto hebben mogen zetten.

Het is een gekke redenatie dat een verpleger wel geënt moet zijn, maar de schoonmaker of receptionist kan het niet naar binnen slepen in een bejaarden- of verzorgingstehuis? En vaccins weggooien die dreigen te verlopen omdat regels de regels zijn is nog erger. Dan maar desnoods aan iemand op straat aanbieden dan het in de prullenbak moeten gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:35:
[...]

Als dit al landsverraad is dan vrees ik dat veel andere prutsers in de keten ook moeten gaan oppassen. ;) In het hele debacle wie wanneer aan de beurt is wordt al zoveel gestunteld. Hebben we ook een GGD gehad die drie grote datalekken recentelijk op hun conto hebben mogen zetten.

Het is een gekke redenatie dat een verpleger wel geënt moet zijn, maar de schoonmaker of receptionist kan het niet naar binnen slepen in een bejaarden- of verzorgingstehuis? En vaccins weggooien die dreigen te verlopen omdat regels de regels zijn is nog erger. Dan maar desnoods aan iemand op straat aanbieden dan het in de prullenbak moeten gooien.
Voor zover de informatie nu bekend is, ging het niet om restanten, maar een vooraf bewuste keuze om ook mensen die niet in de frontlinie actief zijn in te enten.

Het lijkt wel of jullie het wel fijn vinden deze corona periode en alle consequenties....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Metro2002 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:33:
DIe 'normale' schaatsers (en dat zijn er echt véél) geven wel aan dat men klaar is met die maatregelen en ze gewoon gaat negeren.
Op een paar pieklocaties in grote steden na hebben alle schaatsers ontzettend makkelijk afstand kunnen houden. Geen maatregel overtreden en juist heel gezond dat ze naar buiten gingen.
Ben ook lekker naar buiten geweest. Een stuk beter voor je mentale gezondheid dan welles/nietes spelen op een online platform. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:38
Metro2002 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:33:
[...]

DIe 'normale' schaatsers (en dat zijn er echt véél) geven wel aan dat men klaar is met die maatregelen en ze gewoon gaat negeren.
Hoezo klaar en negeren? Ik was ook gezellig met mijn gezin op het ijs. In de buitenlucht zijn we toch redelijk safe? Daarnaast hebben we allen netjes 1,5 meter afstand van anderen gehouden en hebben we het lokaal gehouden (100 meter lopen).

Welke maatregelen negeren we dan? Vermijd drukte? We vonden het niet zo druk hoor, op een schoolplein en rond het schoolplein staan er meer mensen per vierkante meter :-)

Edit: ok, mijn vrouw en kinderen zijn gegaan. Ik ben zelf binnen gebleven omdat ik morgen weer voor de klas mag en dat kan niet als ik verkouden ben... Dus tja, heb mijn werk maar weer boven mijn gezin gesteld

[ Voor 13% gewijzigd door President op 14-02-2021 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Het is ietsje genuanceerder. De noodtoestand in Tsjechie is verlengd, het is niet ineens terug naar normaal geworden.
Op de eerste dag van strenge grenscontroles aan de Duitse kant van de grens heeft Tsjechië de noodtoestand verlengd. Het Lagerhuis was tegen de verlenging, die het Tsjechische kabinet extra mogelijkheden biedt in verband met coronamaatregelen.
(NOS Liveblog)
groggy schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:37:
Het lijkt wel of jullie het wel fijn vinden deze corona periode en alle consequenties....
Er gebeuren ergere dingen dan die paar prikken die later hadden gekund. Eigenlijk kan ik mij hier helemaal niet druk om maken.

[ Voor 8% gewijzigd door CMD-Snake op 14-02-2021 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:48

pro_6or

amateur_60r

CMD-Snake schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:35:
[...]

Ik heb wel een bezwaar tegen je GGD data lek. Dat waren kwaadwillende medewerkers. Er zijn heel veel mensen die data kunnen stelen van hun werkgever of van klanten. Daartoe kan je je maar gedeeltelijk wapenen. Als we het over landverraders (niet dat dat jouw term was hoor) enzo hebben dan vind ik die gasten die speciaal bij de GGD zijn gaan werken om data van (zieke) burgers te gaan verkopen daartoe wel voor in aanmerking komen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:29
https://www.nu.nl/coronav...ht-vanwege-code-rood.html

Zal komende dag(en) effect hebben op de dag cijfers

De test- en vaccinatielocaties van de GGD's blijven maandag dicht vanwege de slechte weersomstandigheden, meldt koepelorganisatie GGD GHOR Nederland. Voor een deel van de nacht en maandagochtend is door het KNMI code rood afgegeven vanwege verraderlijke gladheid door ijzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
pro_6or schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:40:
Ik heb wel een bezwaar tegen je GGD data lek. Dat waren kwaadwillende medewerkers.Er zijn heel veel mensen die data kunnen stelen van hun werkgever of van klanten. Daartoe kan je je maar gedeeltelijk wapenen.
Deze medewerkers konden data stelen omdat de GGD bijzonder slordig omsprong met rechten binnen systemen en de controles op gebruik van systemen. Je kan als organisatie wel je best doen om het malafide medewerkers zo moeilijk mogelijk te maken en ze zo snel mogelijk te kunnen betrappen op hun misbruik van systemen.

Het lek van coronatest.nl is overigens niet toe te schrijven aan criminele gebruikers, maar simpelweg een slecht gebouwde applicatie die ook data lekte. Zo erg zelfs dat het ministerie van Binnenlandse Zaken dreigt om de site af te sluiten van DigiD. En vorige week bleek ook nog een derde systeem van de GGD lek te zijn.

De stelende medewerkers waren fout, maar de GGD was fout omdat ze niet alles gedaan hebben om dit soort praktijken te voorkomen. De GGD verdiend net zo goed een boete van de APG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:46:
[...]

De stelende medewerkers waren fout, maar de GGD was fout omdat ze niet alles gedaan hebben om dit soort praktijken te voorkomen. De GGD verdiend net zo goed een boete van de APG.
Heeft dat veel zin? De GGD is toch een ambtelijk orgaan? Als je dat een boete gaat geven dan is het gewoon broekzak, vestzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

President schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:38:
[...]

Hoezo klaar en negeren? Ik was ook gezellig met mijn gezin op het ijs. In de buitenlucht zijn we toch redelijk safe? Daarnaast hebben we allen netjes 1,5 meter afstand van anderen gehouden en hebben we het lokaal gehouden (100 meter lopen).

Welke maatregelen negeren we dan? Vermijd drukte? We vonden het niet zo druk hoor, op een schoolplein en rond het schoolplein staan er meer mensen per vierkante meter :-)

Edit: ok, mijn vrouw en kinderen zijn gegaan. Ik ben zelf binnen gebleven omdat ik morgen weer voor de klas mag en dat kan niet als ik verkouden ben... Dus tja, heb mijn werk maar weer boven mijn gezin gesteld
Op veel plekken was het echt een mierenhoop op het ijs en dan overtreed je dus inderdaad een paar regels: Vermijd drukke plekken, hou anderhalve meter afstand en waarschijnlijk ook: maximaal 1 persoon zien aangezien veel mensen elkaar buiten opzochten.

En uiteraard besmet je elkaar in de buitenlucht amper tot niet maar dat geldt voor véél meer plaatsen. Besmettingen vinden plaats als je langdurig bij een besmet iemand in dezelfde ruimte bent. De kans dat je bv in een winkel besmet raakt is ook niet enorm groot maar toch houden we alles krampachtig dicht.
CMD-Snake schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:39:
[...]

Het is ietsje genuanceerder. De noodtoestand in Tsjechie is verlengd, het is niet ineens terug naar normaal geworden.
Behoorlijk tegenstrijdige berichtgeving, Hier lees ik namelijk ook dat de noodtoestand is beeindigd net als hier en dat de lockdown daarmee niet verlengd kan worden.

De NOS zegt dat de noodtoestand wel door is maar andere websites (ik heb er nu 3 gevonden) zeggen weer van niet ?

[ Voor 18% gewijzigd door Metro2002 op 14-02-2021 19:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman

Dat er groepen zijn die zich niet aan de regels houden is van alle tijden, om nou te zeggen dat "men" de maatregelen steeds meer naast zich neerleggen vind ik wat overdreven.

Maar goed, welke versoepelingen wil "men" dan precies? En dan wel op zo een manier gebracht dat "men" niet meteen denkt dat alles weer mag, dus "men" moet wel de overige regels goed op gaan volgen, en het afschaffen moet zodanig dat het effect van de resterende maatregelen nog voldoende is om het doel van de maatregelen te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Transportman schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:56:
[...]

Dat er groepen zijn die zich niet aan de regels houden is van alle tijden, om nou te zeggen dat "men" de maatregelen steeds meer naast zich neerleggen vind ik wat overdreven.
Met alle respect maar je moet wel echt behoorlijk blind zijn om te zien dat het van een paar illegale coronafeestjes nu gegaan is naar alternatieve caranavalsoptochten, massaal schaatsen, demonstraties en straatfeestjes. En de rellen zijn we ook echt nog niet vergeten.
Maar goed, welke versoepelingen wil "men" dan precies? En dan wel op zo een manier gebracht dat "men" niet meteen denkt dat alles weer mag, dus "men" moet wel de overige regels goed op gaan volgen, en het afschaffen moet zodanig dat het effect van de resterende maatregelen nog voldoende is om het doel van de maatregelen te behalen.
De trending hashtag is #stopdelockdown (incl avondklok) dus dat lijkt me nogal wiedes wat 'men' wil

Inderdaad alles open. Iedereen die zich niet veilig voelt mag gerust thuis opgesloten blijven zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Metro2002 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:00:
[...]

Met alle respect maar je moet wel echt behoorlijk blind zijn om te zien dat het van een paar illegale coronafeestjes nu gegaan is naar alternatieve caranavalsoptochten, massaal schaatsen, demonstraties en straatfeestjes. En de rellen zijn we ook echt nog niet vergeten.
Maar het is nog steeds maar een paar, ik heb niet miljoenen mensen naar alternatieve carnavalsoptochten/schaatsen/demonstraties/straatfeesten zien gaan en daar op een hoopje gaan staan.
De trending hashtag is #stopdelockdown (incl avondklok) dus dat lijkt me nogal wiedes wat 'men' wil

Inderdaad alles open. Iedereen die zich niet veilig voelt mag gerust thuis opgesloten blijven zitten.
Dus je wilt niet versoepelen om te zorgen dat de rest goed opgevolgd wordt, je wilt gewoon alles los laten en iedereen die mogelijk risico loopt opsluiten. Zeg dat dan gewoon meteen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Transportman schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:05:
[...]

Dus je wilt niet versoepelen om te zorgen dat de rest goed opgevolgd wordt, je wilt gewoon alles los laten en iedereen die mogelijk risico loopt opsluiten. Zeg dat dan gewoon meteen.
Nee, alles open gooien en iedereen die mogelijk risico loopt zich realiseren dat ze mogelijk risico lopen, zodat ze izichzelf opsluiten, omdat ze de ernst en de noodzaak daarvan zien. De overheid verplicht ze niet om binnen te blijven, maar als ze de straat op gaan dan lopen ze een reëel gevaar tot ze zijn gevaccineerd.

Maatregelen weer omdat het nut van de maatregelen duidelijk is, niet omdat we heel gehoorzaam achter Hugo en Mark aan lopen als een clubje lemmingen.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 14-02-2021 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Transportman schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:05:
[...]

Maar het is nog steeds maar een paar, ik heb niet miljoenen mensen naar alternatieve carnavalsoptochten/schaatsen/demonstraties/straatfeesten zien gaan en daar op een hoopje gaan staan.
Dan heb je niet zo heel goed opgelet afgelopen weekend.
Dat is het gevolg van te lang buitenproportionele maatregelen ja. Had je eerder e.e.a. versoepeld (bv avondklok weg of bv kappers en scholen open) dan had je veel meer kans gehad dat mensen de rest vd maatregelen nog wel slikte. Nu is het gewoon genoeg is genoeg voor een hele hoop mensen en krijg je alles of niks.
Stoney3K schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Nee, alles open gooien en iedereen die mogelijk risico loopt zich realiseren dat ze mogelijk risico lopen, zodat ze izichzelf opsluiten, omdat ze de ernst en de noodzaak daarvan zien. De overheid verplicht ze niet om binnen te blijven, maar als ze de straat op gaan dan lopen ze een reëel gevaar tot ze zijn gevaccineerd.

Maatregelen weer omdat het nut van de maatregelen duidelijk is, niet omdat we heel gehoorzaam achter Hugo en Mark aan lopen als een clubje lemmingen.
De overheid probeert nu mensen te redden die niet gered willen worden of niet gered hoeven te worden inderdaad. Als je denkt in een risico groep te vallen blijf je gewoon binnen of doe je uit jezelf wel een FFP2 masker op. Wat heeft het voor nut om mensen die géén risico lopen ook allemaal binnen te houden.

[ Voor 33% gewijzigd door Metro2002 op 14-02-2021 20:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
Stoney3K schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:10:
[...]

Volgens mij is die discussie al meermaals in dit topic langsgekomen, dat volledig opsluiten en isoleren van mensen die risico lopen niet mogelijk is en we daarom allemaal maatregelen hebben.
Metro2002 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:11:
[...]

Dan heb je niet zo heel goed opgelet afgelopen weekend.
Goed, misschien hebben miljoenen mensen geschaatst, maar dat is op zich nog niet verboden, zo lang men maar afstand houdt. Dat dat op sommige plekken niet mogelijk is geweest omdat teveel mensen naar dezelfde locatie gaan om te schaatsen is voor mij nog geen teken dat er op grote schaal actie tegen de maatregelen wordt gevoerd.
[...]

Dat is het gevolg van te lang buitenproportionele maatregelen ja. Had je eerder e.e.a. versoepeld (bv avondklok weg of bv kappers en scholen open) dan had je veel meer kans gehad dat mensen de rest vd maatregelen nog wel slikte. Nu is het gewoon genoeg is genoeg voor een hele hoop mensen en krijg je alles of niks.
Nee, het is voor jou en een nog steeds selecte groep hard roepende mensen "genoeg is genoeg". Iedereen wil van de lockdown af, maar de meeste mensen hebben nog steeds het doel voor ogen en snappen dat versoepelingen mogelijk wat langer op zich laten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Transportman schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:16:
[...]

Volgens mij is die discussie al meermaals in dit topic langsgekomen, dat volledig opsluiten en isoleren van mensen die risico lopen niet mogelijk is en we daarom allemaal maatregelen hebben.
En waarom is dat niet mogelijk? Omdat we voor een groot deel niet weten welke mensen er precies risico lopen, misschien dat we eens moeten beginnen om dat te inventariseren door middel van bevolkingsonderzoek. Die mensen krijgen dan het advies om zich zo goed mogelijk te beschermen met maatregelen en niet door 'opsluiten', maar meer met maatregelen die veel lijken op wat iedereen nu heeft. Misschien dringend advies tot FFP2 mondkapjes dragen, en die ter beschikking stellen.

Gevaccineerd na de 2de prik betekent direct vrijstelling van die maatregelen. En iedereen die niet in een risicogroep valt, of die zelf actief zegt dat ie niet aan de maatregelen mee wil doen, hoeft dat niet. De rest krijgt een dringend advies. Geen verplichtingen of boetes meer. Het is toch de VVD die pleit voor zelfredzaamheid en zo min mogelijk overheidsinmenging? Hun huidige coronabeleid staat daar echt haaks op.

Gaat het dan nog altijd fout.... tsja, dan hebben we het gewoon over onszelf af geroepen. Nu begint het voor steeds meer mensen geforceerd trekken aan een dood paard te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 14-02-2021 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[...]

Je hoeft die mensen toch ook niet volledig op te sluiten of te isoleren, ze kunnen ook zelf andere maatregelen nemen (niet naar de kroeg of gaan funshoppen, ffp2 masker op) tot ze gevaccineerd zijn.
Nee, het is voor jou en een nog steeds selecte groep hard roepende mensen "genoeg is genoeg". Iedereen wil van de lockdown af, maar de meeste mensen hebben nog steeds het doel voor ogen en snappen dat versoepelingen mogelijk wat langer op zich laten wachten.
Intussen is er weinig doel meer voor ogen. Eerst werden de doelpalen steeds verplaatsts maar intussen zijn ze compleet weggehaald.

Je ziet gewoon duidelijk dat het sentiment compleet aan het omslaan is, en niet alleen op bepaalde sites maar gewoon overal en IRL, dat is echt geen klein groepje meer. De hoeveelheid echte tegenstanders van de maatregelen was al verdubbeld van 8% naar 17% en dat zal er bijna 4 maanden later niet beter op zijn geworden. Dat zijn miljoenen mensen en geen 'klein select' clubje.

Het draagvlak voor een avondklok is al net zo wankel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou, als Twitter dan toch de maatstaf voor waarheid is. Ook maar stemmen voor de tweede kamer via hashtags dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 21:27
*knip, op de man

Het begint aan alle kanten steeds meer door te klinken dat mensen het zat zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Standeman op 15-02-2021 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gonadan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:25:
[...]

Nou, als Twitter dan toch de maatstaf voor waarheid is. Ook maar stemmen voor de tweede kamer via hashtags dan?
Twitter geeft aardig goed aan wat er leeft in Nederland.

Ik kan niet wachten tot we mogen stemmen maar liever niet via twitter :P

[ Voor 194% gewijzigd door Metro2002 op 14-02-2021 20:29 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Metro2002 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:27:
Twitter geeft aardig goed aan wat er leeft in Nederland.
Mijn ervaring is dat juist de meeste genuanceerde en verstandige mensen weg blijven van dergelijke platformen, maar dat gaan we vast niet eens worden. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Stoney3K schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:21:
[...]

En waarom is dat niet mogelijk? Omdat we voor een groot deel niet weten welke mensen er precies risico lopen,
Dat weten we wel redelijk hoor. Het overgrote deel (75-80%) heeft overgewicht is man en 59% heeft al onderliggende aandoeningen.

Ik kan ook nog steeds niet begrijpen dat we juist die groep niet als eerste vaccineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 14:52
Metro2002 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:38:
[...]

Dat weten we wel redelijk hoor. Het overgrote deel (75-80%) heeft overgewicht is man en 59% heeft al onderliggende aandoeningen.

Ik kan ook nog steeds niet begrijpen dat we juist die groep niet als eerste vaccineren.
Misschien omdat we dit sociaal gezien niet als de 'zwakkere' beschouwen en oudere mensen wel? Je hebt het ook sneller over een oud lief oma'tje, dan een lieve dikke man van middelbare leeftijd.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Keiichi schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:40:
[...]

Misschien omdat we dit sociaal gezien niet als de 'zwakkere' beschouwen en oudere mensen wel? Je hebt het ook sneller over een oud lief oma'tje, dan een lieve dikke man van middelbare leeftijd.
Tja, dat is misschien ook wel het probleem, we moeten dat soort dingen selecteren op objectieve criteria, niet op de mate van zieligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Keiichi schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:40:
[...]

Statistieken en cijfers geven nu eenmaal niet altijd een sociaal gewenst antwoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Bubba76 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:27:
[...]

Misschien moet je eens van je zolderkamertje afkomen, en je onder de mensen begeven, dan kun je horen (ook vanaf anderhalve meter) dat dat selecte groepje helemaal niet zo select is.

Het begint aan alle kanten steeds meer door te klinken dat mensen het zat zijn.
dit herken ik van de mensen om mij heen , een periode ging het over corona, de gevaren etc. Later werden het concrete verhalen, bij de een milde verschijnselen , bij de ander zware en ook een aantal overlijdens redelijk dichtbij. Momenteel wordt het onderwerp vermeden omdat het meeste er al over gezegd is en gaat het over dreigende ontslagen en zorgen over de economie. Het gaat hier om mensen die zich voor het grootste deel aan regels houden, maar wel soms 'overtredingen' begaan als een bezoeker teveel of met meer dan 2 buiten sporten/wandelen. Dit is bij lange na nog geen verzet, maar wel een kanteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

Dat is de groep die we nog proberen te redden in het ziekenhuis. De groep ouderen die we nu inenten is onzichtbaarder omdat die gewoon overlijden zonder ziekenhuis. Uiteindelijk zullen er van de groep ouderen verhoudingsgewijs meer overlijden dan middelbare mannen met overgewicht. Daarom is er besloten die ouderen al eerste te doen omdat we overlijden niet durven te accepteren blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Oude oma's zijn net zo kwetsbaar als bierdrinkende mannen rond hun pensioenleeftijd maar omdat oma sowieso al niet meer naar het ziekenhuis gaat vormt die geen bedreiging op de zorgcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
jadjong schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:57:
[...]

Oude oma's zijn net zo kwetsbaar als bierdrinkende mannen rond hun pensioenleeftijd maar omdat oma sowieso al niet meer naar het ziekenhuis gaat vormt die geen bedreiging op de zorgcapaciteit.
Waar haal je die wijsheid vandaan dat oude oma's niet meer naar het ziekenhuis gaan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:42:
[...]

dit herken ik van de mensen om mij heen , een periode ging het over corona, de gevaren etc. Later werden het concrete verhalen, bij de een milde verschijnselen , bij de ander zware en ook een aantal overlijdens redelijk dichtbij. Momenteel wordt het onderwerp vermeden omdat het meeste er al over gezegd is en gaat het over dreigende ontslagen en zorgen over de economie. Het gaat hier om mensen die zich voor het grootste deel aan regels houden, maar wel soms 'overtredingen' begaan als een bezoeker teveel of met meer dan 2 buiten sporten/wandelen. Dit is bij lange na nog geen verzet, maar wel een kanteling.
Het punt is ook gewoon dat bepaalde basale dingen niet meer kunnen zonder de regels te overtreden. Hoe graag je je er ook aan houdt.
Bv Opa en oma van rond de 60 willen graag beide weleens hun (klein)kind zien. En die gaan echt niet apart van elkaar reizen op verschillende dagen. Zeker niet als de afstand meer dan 100km enkel is..

En nee, cammen is voor zoiets echt geen vervanging, zeker niet als het kleinkind nog jonger is dan een jaar.. Tevens willen ze hun eigen kind ook wel weer eens spreken.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:05:
[...]

Het punt is ook gewoon dat bepaalde basale dingen niet meer kunnen zonder de regels te overtreden. Hoe graag je je er ook aan houdt.
Bv Opa en oma van rond de 60 willen graag beide weleens hun (klein)kind zien. En die gaan echt niet apart van elkaar reizen op verschillende dagen. Zeker niet als de afstand meer dan 100km enkel is..

En nee, cammen is voor zoiets echt geen vervanging, zeker niet als het kleinkind nog jonger is dan een jaar.. Tevens willen ze hun eigen kind ook wel weer eens spreken.
Daarom is dat Belgische idee van bubbels veel slimmer dan dat Nederlandse 1 bezoeker per keer.
Maak er dan gewoon 1 huishouden van, een soort "huishoudbubbel", zo voorkom je dat soort belachelijke regels dat opa en oma wel afzonderlijk naar hun kleinkind op bezoek mogen, op verschillende dagen. Terwijl ze thuis in hetzelfde bubbeltje leven en waarschijnlijk ook in hetzelfde bed slapen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 14:52
PalingDrone schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:05:
[...]

Waar haal je die wijsheid vandaan dat oude oma's niet meer naar het ziekenhuis gaan?
Mijn vrouw werkt als verpleegkundige in de ouderenzorg, het grootste deel sterft in hun eigen bed.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005

Osxy

Holy crap on a cracker

[...]

Dat was buiten de corona crisis al het geval. Men gaat het gesprek met de familie aan omdat een IC opname vaak flinke negatieve effecten achterlaat, het is echt geen normale opname.

Paywall: https://www.nrc.nl/nieuws...e-intensive-care-a3994450

[ Voor 14% gewijzigd door Osxy op 14-02-2021 21:15 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

PalingDrone schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:10:
[...]

Daarom is dat Belgische idee van bubbels veel slimmer dan dat Nederlandse 1 bezoeker per keer.
Maak er dan gewoon 1 huishouden van, een soort "huishoudbubbel", zo voorkom je dat soort belachelijke regels dat opa en oma wel afzonderlijk naar hun kleinkind op bezoek mogen, op verschillende dagen. Terwijl ze thuis in hetzelfde bubbeltje leven en waarschijnlijk ook in hetzelfde bed slapen.
Toen ik dat idee voor het eerst hoorde vond ik het heel kneuterig klinken. Ondertussen denk ik ook dat het een prima oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005

Osxy

Holy crap on a cracker

[...]

En vervolgens stromen de IC's weer vol met mensen die "geen risco" lopen |:( 8)7

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

We hebben het hier over Covid, daarvan is de revalidatie dermate intensief dat de huisarts het vooraf al een verloren zaak beschouwt. Voor een gebroken heup zijn ze uiteraard nog welkom in het ziekenhuis, maar die zijn ook niet besmettelijk. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

Het probleem(op de langere termijn) zijn overkoepelende bubbels. Opa/oma komen bij drie kinderen en hun kleinkinderen. Daar komen ook de drie andere schoonouders dus dat zijn al vier botsende bubbels. Dan nog een gescheiden kind met een extra opa/oma er bij en het wordt net zo'n zooitje als zonder bubbel. :P Je kan dan beter limiteren dat je maar 1 huishouden per dag mag ontvangen, dan kan je zelf kiezen of dat enkel je broer is of broer met vrouw en kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Klopt, als ik besmet zou zijn, is de kans groot dat m'n vrouw dat ook is en andersom.
Zelfde geldt natuurlijk voor opa en oma. Maar ik snap ook volkomen dat zij zich niet meer 100% overal aan houden..

Per huishouden werken is wat dat betreft ook veel logischer.

Dat 1 persoon per bezoek heeft volgens mij best een bommetje gelegd onder de geloofwaardigheid en vooral de haalbaarheid van de maatregelen.

Overdag naar (klein)kind ivm avondklok? Prima. Opa en oma apart van elkaar op verschillende dagen? No way.. Zelfde geldt natuurlijk voor dochter met partner naar haar ouders. Of zoon met partner.. Zeker bij grotere afstanden.

[ Voor 50% gewijzigd door GAIAjohan op 14-02-2021 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:14
Keiichi schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:12:
[...]

Mijn vrouw werkt als verpleegkundige in de ouderenzorg, het grootste deel sterft in hun eigen bed.
Waarmee je dus een beperkte blik hebt op oude oma's en opa's die nu gevaccineerd worden. Niet alle oudjes wonen in verpleeghuizen en dergelijke, zijn er zat die gewoon nog zelfstandig wonen en die worden "as we speak" gevaccineerd.
Beetje onzinnige gedachte die hier lijkt te heersen dat oudjes per definitie op omvallen staan en volop zorg nodig hebben.
Wat getallen:
65+ is twee miljoen mensen waarvan 93% zelfstandig woont.
75+, één miljoen, 86%
85+, kwart miljoen, 70%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:44
De ongeveer 100.000 mensen met een BMI boven de 40 worden vanaf deze week door de huisarts opgeroepen voor een vaccin. Nou is een BMI van 40 natuurlijk echt wel behooooorlijk hoog. Wellicht is men nog slim genoeg om later ook nog de groep > 30 of iets dergelijks eerder te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ondanks wat extra coronakilo's ga ik dat niet redden.

Bovendien, mijn huisarts weet dat niet eens. Die zie ik één keer in de 5-6 jaar of zo.

Hoe kunnen huisartsen dat weten? Tenzij je de deur plat loopt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
DutchCommando schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:07:
[...]
De ongeveer 100.000 mensen met een BMI boven de 40 worden vanaf deze week door de huisarts opgeroepen voor een vaccin. Nou is een BMI van 40 natuurlijk echt wel behooooorlijk hoog. Wellicht is men nog slim genoeg om later ook nog de groep > 30 of iets dergelijks eerder te doen.
Inderdaad, ik dacht dat ik zwaar was maar voor 40 moet ik er nog 20 kilo bij eten 8)7 Dat is echt veel. Iemand van 1,80m moet dan 140+kg zijn. Geen wonder dat het er maar 100.000 zijn.

Met >30 zal je er echter heel veel gaan zien. Miljoenen, dat weet ik zeker. En die zullen ook lang niet allemaal bekend zijn. Dat is immers nergens geregistreerd. >40 ook niet maar daar zullen de meesten van wel gezondheidsklachten hebben op de een of andere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Indoubt schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:10:

Bovendien, mijn huisarts weet dat niet eens. Die zie ik één keer in de 5-6 jaar of zo.

Wanneer er onderliggend lijden is kom je wat vaker bij de dokter.
Zo'n hoog BMI heeft vaak wat bijwerkingen waardoor je een interval van 5 jaar niet haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

GAIAjohan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:29:
[...]

Klopt, als ik besmet zou zijn, is de kans groot dat m'n vrouw dat ook is en andersom.
Zelfde geldt natuurlijk voor opa en oma. Maar ik snap ook volkomen dat zij zich niet meer 100% overal aan houden..

Per huishouden werken is wat dat betreft ook veel logischer.

Dat 1 persoon per bezoek heeft volgens mij best een bommetje gelegd onder de geloofwaardigheid en vooral de haalbaarheid van de maatregelen.
Wij werken zelf idd gewoon per huishouden. Als er bezoek komt, wat zeer sporadisch voorkomt, is dit meestal in de vorm van een gezin. Of wij gaan als gezin op bezoek bij mensen (schoonouders bijv).

Die 1 persoonsregel hebben we eigenlijk nooit echt serieus genomen, omdat het nergens op slaat en in de praktijk niet haalbaar is.

Dit weekend bestond corona gewoon even niet voor veel mensen. Je zag het op het ijs ook. Mensen waren weer met elkaar aan het praten, muziekje, biertje. Het was gewoon even normaal. En daar kan je van vinden wat je wilt, maar het is zeker te begrijpen dat na al die tijd mensen hier gewoon echt behoefte aan hadden.

Hell, zelfs ik als introvert vond het heerlijk om met random mensen uit het dorp te praten op het ijs (wel op >1m afstand).

Het is jammer dat de cijfers over een paar weken weer de lucht in gaan schieten en ze de schuld waarschijnlijk bij de schaatsers leggen, terwijl het naar alle waarschijnlijkheid aan het opendoen van de scholen ligt, maar dat terzijde :p We hebben weer even kunnen opladen met z'n allen.... op naar de derde golf (zucht).

[ Voor 8% gewijzigd door Dennahz op 14-02-2021 22:27 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
[/Alu hoedje op . Via Google natuurlijk. Jouw wekelijkse loopje naar de supermarkt/visboer/kruidvat duurt door al die kilo's net iets langer. Alu hoedje af \]
Overgewicht leidt ook tot andere klachten waardoor men waarschijnlijk vaker de huisarts raadpleegt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wat die mevr Koopmans vertelt bij op 1 breekt me wel een beetje de klomp hoor...

Eerst zeggen dat na schaatsen 'je de ruimte die je hebt kunt verspelen. Als een soort dreigement..

Daarna het gesprek over haar bezoek aan China.
Niet in quarantaine na terugkomst 'want dat hoefde niet volgens de overheid '.
En natuurlijk de foto's van het handen schudden die al bekend waren.. En ja, dan kun je daar weken met dezelfde mensen hebben gezeten, maar het blijft een vreemde zaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
GekkePrutser schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:11:
[...]

Inderdaad, ik dacht dat ik zwaar was maar voor 40 moet ik er nog 20 kilo bij eten 8)7 Dat is echt veel. Iemand van 1,80m moet dan 140+kg zijn. Geen wonder dat het er maar 100.000 zijn.
Nog steeds veel maar bij 1,80m moet je 130 wegen en geen 140.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennahz schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:25:
[...]

Dit weekend bestond corona gewoon even niet voor veel mensen. Je zag het op het ijs ook. Mensen waren weer met elkaar aan het praten, muziekje, biertje. Het was gewoon even normaal. En daar kan je van vinden wat je wilt, maar het is zeker te begrijpen dat na al die tijd mensen hier gewoon echt behoefte aan hadden.

Hell, zelfs ik als introvert vond het heerlijk om met random mensen uit het dorp te praten op het ijs (wel op >1m afstand).
Ja, heel leuk, maar de mensen die zich nu strikt aan de regels houden en daardoor een hoop dingen niet kunnen, moeten nu dus nóg langer wachten tot het definitieve normaal weer in zicht komt. De anderhalve meter ben ik, als redelijk introvert persoon, nu echt helemaal beu, want het voelt nog afstandelijker dan iemand spreken via een videocall. Zo'n "look, but don't touch" situatie.

Pak dan door met die lockdown en hou iedereen verplicht zo veel mogelijk binnen tot de besmettingen minder dan 500 per dag worden of zo. Dus geen verplicht thuiswerken, maar zo veel mogelijk bedrijven voor een maand sluiten en een algemeen straatverbod. Of geef toe dat dit beleid helemaal niet werkt en laat de keuze verder aan de mensen zelf over.

Zachte heelmeesters, stinkende wonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
GAIAjohan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:28:
Wat die mevr Koopmans vertelt bij op 1 breekt me wel een beetje de klomp hoor...

Eerst zeggen dat na schaatsen 'je de ruimte die je hebt kunt verspelen. Als een soort dreigement..

En natuurlijk de foto's van het handen schudden die al bekend waren.. En ja, dan kun je daar weken met dezelfde mensen hebben gezeten, maar het blijft een vreemde zaak..
Het enige vreemde dat ik kan ontdekken is de appels met peren vergelijking waar jij het over hebt. Ik kan er werkelijk waar niet bij hoe je dit met elkaar kunt vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:24

Dennahz

Life feels like hell should.

Stoney3K schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:31:
[...]

Ja, heel leuk, maar de mensen die zich nu strikt aan de regels houden en daardoor een hoop dingen niet kunnen, moeten nu dus nóg langer wachten tot het definitieve normaal weer in zicht komt. De anderhalve meter ben ik, als redelijk introvert persoon, nu echt helemaal beu, want het voelt nog afstandelijker dan iemand spreken via een videocall. Zo'n "look, but don't touch" situatie.

Pak dan door met die lockdown en hou iedereen verplicht zo veel mogelijk binnen tot de besmettingen minder dan 500 per dag worden of zo. Dus geen verplicht thuiswerken, maar zo veel mogelijk bedrijven voor een maand sluiten en een algemeen straatverbod. Of geef toe dat dit beleid helemaal niet werkt en laat de keuze verder aan de mensen zelf over.

Zachte heelmeesters, stinkende wonden.
Ben het zelf ook helemaal zat hoor, maar begrijp ook echt wel dat iedereen er massaal op uittrok na al die tijd van niks kunnen / mogen doen.

En voor die extreme maatregelen die je opnoemt is er nu helemaal geen draagvlak meer. Dat had in maart of september 2020 gemoeten. Niet nu na al die tijd nog eens.

Als de bedrijven in maart weer een maand moeten dichtblijven, verwacht ik echt dat veel ondernemers de boel gewoon opengooien. De overheid heeft heel veel tijd gehad om het probleem op te lossen.

Dus idd: laat het aan de mensen zelf over. Uiteraard wel met mondkapjesverplichting (FFP2 / N95-N99) en social distancing in openbare gelegenheden. Als iedereen zich daar gewoon aan houdt, kan er opeens heel veel weer. En wanneer gaan ze nou eens de inname van vitamine D stimuleren?! -> *klik*

Iedereen kent de risico's van corona inmiddels wel.

Wil even benadrukken dat wij het gewoon serieus nemen en alleen N99 mondkapjes dragen in openbare ruimtes, afstand houden, geen grote groepen opzoeken, enz. Dit kan allemaal prima in combinatie met het heropenen van de horeca en winkels. Gewoon goede maskers dragen en de basic regels volgen. Easy as pie.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennahz op 14-02-2021 22:43 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:42:
[...]

Die maximale aantallen in de buitenlucht worden al de hele crisis met de voeten getreden, dus dat vind ik niet zo'n sterk voorbeeld. Die ene persoon op bezoek is wel een punt dat vaak terugkomt, maar dat belicht ook een andere kant van de zaak.

Zoals ik onlangs al aangaf proberen m.i. de meeste mensen binnen de beperkingen een zo normaal mogelijk leven te leiden en op sommige punten schuurt dat. Volgens mij is dat niet een recent verschijnsel, maar hebben we die houding sinds de zomer een beetje aangenomen. Wat je nu ziet is dat de regels strenger worden en dat het daardoor vaker gaat schuren met de wens om normaal te leven. Met 2 bezoekers konden opa en oma nog redelijk normaal op bezoek komen maar met maximaal 1 bezoeker gaat dat niet meer. Het is dus niet alleen een verandering van de mensen, maar ook een verandering van de omstandigheden, waardoor je de gedachte: "ik heb me altijd netjes aan de maatregelen gehouden, maar op dit punt ga ik mijn eigen gang" vaker voorbij ziet komen.

Het terugdraaien van deze beperking zal er dan m.i. ook niet toe leiden dat deze mensen dan nog steeds de dan geldende bezoekregels zullen overtreden 'omdat ze het zat zijn'. Als de beperkingen op redelijk eenvoudige manier zijn in te passen in het dagelijkse leven denk ik dat de overgrote meerderheid zich er nog steeds aan zal houden.

Dat we onderhand het punt gaan bereiken dat het leger ingezet moet worden om de maatregelen af te dwingen vind ik dan ook een tamelijk overdreven idee. Maar dat we niet verlenging op verlenging kunnen stapelen lijkt me ook evident. Als het ontzettend tegenzit met het vaccineren of we krijgen te maken met ernstige mutaties van het virus dan moeten we denk ik serieus na gaan denken hoe we dit aanpakken. Of beter gezegd: daar moet nu al over worden nagedacht.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
ninjazx9r98 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:37:
[...]

Het enige vreemde dat ik kan ontdekken is de appels met peren vergelijking waar jij het over hebt. Ik kan er werkelijk waar niet bij hoe je dit met elkaar kunt vergelijken.
Really? Als het virus zo gevaarlijk is en overal vandaan kan duiken, waarom gaat zij voor alle zekerheid, zeker gezien de contacten daar, niet in quarantaine?

Gewoon voor het geval dat? Het verbaasde ook haar dat ze niet in quarantaine hoefde!
Überhaupt, waarom schuift ze daar aan voor een warrig verhaal zonder enige uitkomst, wat ze ook prima via Zoom had kunnen meedelen in quarantaine..

Het gaat ook om wat ze zelf uitdraagt hè! Ze draagt met dit gedrag uit dat het allemaal wel meevalt m.i.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 14-02-2021 22:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dennahz schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:42:
[...]

Dus idd: laat het aan de mensen zelf over. Uiteraard wel met mondkapjesverplichting (FFP2 / N95-N99) en social distancing in openbare gelegenheden. Als iedereen zich daar gewoon aan houdt, kan er opeens heel veel weer.
Nou, "heel veel weer" vind ik dan nog tegenvallen. Er kan wat mij betreft pas weer "heel veel" als de dansvloeren weer vol kunnen staan.

En om heel eerlijk te zijn... waarom moeten we daar niet gewoon over nadenken en ook de mondkapjes en social distancing aan mensen zelf over laten? Maar dan wel met de kanttekening dat coronazorg in de ziekenhuizen niet meer voorrang krijgt op de rest. Vol is dus vol.

Dat betekent dat je een veel sterkere prikkel krijgt voor mensen om zichzelf te beschermen, want het risico dat je de deur wordt gewezen bij het ziekenhuis is aanwezig. Blijkbaar werkt "Je krijgt een boete, foei!" niet meer.

En zelfs met dat beleid durf ik het best aan om in de kroeg een biertje te gaan doen. Zonder anderhalve meter afstand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik zat het te kijken en was benieuwd hoe snel men erover zou vallen.

Ze is daar twee weken in quarantaine geweest, daarna twee weken specifieke groep, vervolgens bubbel en meerdere keren getest en negatief bevonden. Vergeet je die details niet ook even te vertellen als je toch zat te kijken?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Gonadan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:49:
[...]

Ze is daar twee weken in quarantaine geweest, daarna twee weken specifieke groep, vervolgens bubbel en meerdere keren getest en negatief bevonden. Vergeet je die details niet ook even te vertellen als je toch zat te kijken?
Dan hadden ze de beelden waarin ze uitgebreid handen liep te schudden er dus gewoon uit moeten knippen.

Iets met voorbeeldfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
Stoney3K schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:46:
[...]
En om heel eerlijk te zijn... waarom moeten we daar niet gewoon over nadenken en ook de mondkapjes en social distancing aan mensen zelf over laten? Maar dan wel met de kanttekening dat coronazorg in de ziekenhuizen niet meer voorrang krijgt op de rest. Vol is dus vol.

Dat betekent dat je een veel sterkere prikkel krijgt voor mensen om zichzelf te beschermen, want het risico dat je de deur wordt gewezen bij het ziekenhuis is aanwezig. Blijkbaar werkt "Je krijgt een boete, foei!" niet meer.
"Met z'n allen voor ons eigen" Koot en Bie waren hun tijd ver vooruit. Maar dat was satire... Ik ben blij dat we over het algemeen ook nadenken over de samenleving die we willen en niet enkel over de eigen pleziertjes op de dansvloer en in de kroeg.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
Stoney3K schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:50:
[...]

Dan hadden ze de beelden waarin ze uitgebreid handen liep te schudden er dus gewoon uit moeten knippen.

Dat heeft helemaal niks met voorbeeldfunctie te maken, ze hebben daar met z'n allen besloten dat het kon (maar alleen met de deelnemers, niet met bezoekers), juist omdat de kans op besmetting daar nihil (0,0000001%) is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Lekker belangrijk. Ze zal toch weer op een vlucht terug moeten hè.. En daar zullen wederom andere mensen bij hebben gezeten.

Het is beeldvorming.. Ga gewoon om het goede voorbeeld te geven in quarantaine. Dan laat je ook zien dat het menens is.

Alsof jij Als beleidsbepaler beslist dat je medewerkers geen boterham met pindakaas mogen eten vanwege de lucht uit hun mond, maar je zelf 10 op een dag eet gedept in knoflooksaus..

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 14-02-2021 22:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stoney3K schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:50:

Je moet de feiten die op TV getoond worden simpelweg niet verdraaien in je eigen voordeel. Er werd een heel genuanceerd beeld geschetst, dat wordt nu volledig uit verband getrokken. Dat is simpelweg onfatsoenlijk. Iets met eigen verantwoordelijkheid.

Heb je het überhaupt gezien of past het verdraaide beeld mooi in je straatje?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Met een BMI van 40+ wordt je vanzelf dikke vrienden met de huisarts.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Duidelijk, dan gaat het dus niet om de inhoud.

Het is jammer dat wanneer een platform geboden wordt voor een genuanceerd beeld het bewust zo misbruikt wordt om te polariseren. Daar gaan we echt niet verder mee komen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Het frappante is dat China oranje is en je bij terugkomst niet in quarantaine hoeft en geen negatieve PCR test hoeft te overleggen. Kijken we naar de EU daar moet je wel bij terugkomst uit oranje landen een negatieve PCR test kunnen overleggen en een dringend advies om 10 dagen in quarantaine te gaan bij terugkomst. Wat maakt China zo speciaal? :?

Wie zonder zonde is...

Schermprintje van de Twitter account van Hugo de Jonge:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRylvIp858Mwd-dX76CsRqAE134=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ps7uITMIPu8pJIh8NPzBy1Ax.jpg?f=fotoalbum_large

Het is ergens frappant hoe het OMT hun eigen adviezen negeert. Onlangs hadden ze hun honderdste bijeenkomst. Die werd gevierd met een taartje en wat gezelligheid in een vergaderzaaltje. Uiteraard ook geen mondkapjes ondanks dat ze de rest van ons daar wel toe verplichten.

Waarom kan dit niet via MS Teams gedaan worden?

Het team in China heeft zeker genoeg contacten gehad. Ze konden nergens heen zonder begeleiders van de communistische partije die als een schaduw aan ze kleefden. En wat te denken op de luchthaven en in het vliegtuig? Die bubbels zijn niet zo waterdicht dat je dat als zekerheid kan aannemen.

Dit stuurt een ongelukkige boodschap, de regels zijn voor het gepeupel. Werkt thuis, maar niet als je in het OMT zit. Overleg een negatieve PCR test voor de terugreis en ga bij thuiskomst 10 dagen in quarantaine, maar niet als je in het OMT zit. China staat merkwaardig genoeg als oranje land op de uitzonderingslijst, maar het is nogal krom.

[ Voor 14% gewijzigd door CMD-Snake op 14-02-2021 23:04 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

We zijn er weer. Ze doen alles volgens de regels en een heel stuk beter qua maatregelen dan de gemiddelde Nederlander, maar toch is zij de boeman.
Ik ga de discussie niet eens aan. Tegen zoveel verdraaiing en vooringenomenheid is geen argument opgewassen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchCommando
GAIAjohan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:53:
Lekker belangrijk. Ze zal toch weer op een vlucht terug moeten hè.. En daar zullen wederom andere mensen bij hebben gezeten.
Het is logisch dat je elkaar in China gewoon een hand kan geven. Het risico is veel minder. En met veel minder bedoel ik echt heel heel heel heel veel minder. Ook tijdens je terugvlucht zit je waarschijnlijk alleen met passagiers uit China, die dus allemaal geen risico vormen. Als het een KLM vlucht was dan was de bemanning Nederlands en die hebben... het Nederlandse risico. Nogal logisch dat je niet in quarantaine hoeft.

Volgens mij zijn de mensen die erover klagen gewoon jaloers dat ze het hier niet kunnen. Want eliminatie dat is maar lastig en vervelend en dat past niet bij ons en bladiebla 1001 non-argumenten maar ik heb het zo moeilijk.
Wel voor eliminatie gaan. Duh. Waar bijna geen virus is kan bijna niemand besmet raken.

[ Voor 37% gewijzigd door DutchCommando op 14-02-2021 23:15 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CMD-Snake
Gonadan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 23:07:
Ze doen alles volgens de regels en een heel stuk beter qua maatregelen dan de gemiddelde Nederlander, maar toch is zij de boeman.
Nee, als ze het netter deden dan de gemiddelde Nederlander was dat zaaltje leeg en zat iedereen thuis te vergaderen. Dan waren ze inderdaad beter dan de Nederlanders die toch naar kantoor gaan ondanks dat ze verzocht wordt om thuis te werken.

Als Marion Koopmans netter was dan de gemiddelde Nederlander ging ze linea recta naar huis en bleef daar 10 dagen zitten of deed nog een PCR test na 5 dagen, zoals ons wordt voorgeschreven door het ministerie van vws.
Tegen zoveel verdraaiing en vooringenomenheid is geen argument opgewassen.
Er is geen verdraaiing hier, de OMT leden leveren het in dit geval op een zilveren schaaltje aan. Het gedrag stuurt een zeer ongelukkig beeld.
DutchCommando schreef op zondag 14 februari 2021 @ 23:11:
Het is logisch dat je elkaar in China gewoon een hand kan geven. Het risico is veel minder. En met veel minder bedoel ik echt heel heel heel heel veel minder. Ook tijdens je terugvlucht zit je waarschijnlijk alleen met passagiers uit China, die dus allemaal geen risico vormen. Als het een KLM vlucht was dan was de bemanning Nederlands en die hebben... het Nederlandse risico. Nogal logisch dat je niet in quarantaine hoeft.
Ik heb even bij BuZa gekeken. China is oranje (alleen noodzakelijke reizen) net als bijvoorbeeld Duitsland, Roemenië, Frankrijk, Spanje, Tsjechië en eigenlijk de hele EU. Zelfs bij reizen uit Finland, welke als veilig aangemerkt is door BuZa, moet je voor vertrek een negatieve PCR test hebben en in Nederland 10 dagen in quarantaine. Maar China is dan veiliger? Ja, er staat inderdaad bij BuZa dat reizigers vanuit China geen extra vereisten krijgen om naar Nederland te komen, maar er is zeker wel corona in het land. De Chinese overheid is momenteel bezig om hele steden en provincies te isoleren in lockdowns om die redenen.

Het is geen jaloezie, het is een gebrek aan logica en de kromme boodschap die men stuurt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ninjazx9r98
GAIAjohan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 22:44:
[...]

Really? Als het virus zo gevaarlijk is en overal vandaan kan duiken, waarom gaat zij voor alle zekerheid, zeker gezien de contacten daar, niet in quarantaine?

Gewoon voor het geval dat? Het verbaasde ook haar dat ze niet in quarantaine hoefde!
Überhaupt, waarom schuift ze daar aan voor een warrig verhaal zonder enige uitkomst, wat ze ook prima via Zoom had kunnen meedelen in quarantaine..

Het gaat ook om wat ze zelf uitdraagt hè! Ze draagt met dit gedrag uit dat het allemaal wel meevalt m.i.
Met andere woorden, je gaat ijspret van mensen die even tijdelijk corona vergeten serieus vergelijken met een vooraanstaand viroloog die met een team op reis is geweest voor/namens de hele wereld om antwoord te vinden op een aantal vragen.
Quarantaine of niet maak ik me bij haar geen zorgen over en dat komt door wat ze uitdraagt en de manier waarop. Het is imho een frisse en prettige verschijning die zeer kundig overkomt.
Het valt absoluut niet mee is in ieder geval wat ze imho uitdraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
CMD-Snake schreef op zondag 14 februari 2021 @ 23:19:
Ik heb even bij BuZa gekeken. China is oranje (alleen noodzakelijke reizen) net als bijvoorbeeld Duitsland, Roemenië, Frankrijk, Spanje, Tsjechië en eigenlijk de hele EU. Zelfs bij reizen uit Finland, welke als veilig aangemerkt is door BuZa, moet je voor vertrek een negatieve PCR test hebben en in Nederland 10 dagen in quarantaine. Maar China is dan veiliger? Ja, er staat inderdaad bij BuZa dat reizigers vanuit China geen extra vereisten krijgen om naar Nederland te komen, maar er is zeker wel corona in het land. De Chinese overheid is momenteel bezig om hele steden en provincies te isoleren in lockdowns om die redenen.
Alles is oranje. Steden gaan in lockdown als er ergens een clustertje optreedt. Dat betekent niet dat er veel virus is. Dat betekent gewoon dat men het rigoureus aanpakt. Dus ja, China is honderdduizend keer veiliger.

Als het om logica gaat: hier 1 op de 170 besmet. Daar 1 op de heel veel meer besmet. Quarantaine? Hoezo?
Het is geen jaloezie
Het druipt er vanaf!

[ Voor 6% gewijzigd door DutchCommando op 14-02-2021 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CMD-Snake schreef op zondag 14 februari 2021 @ 23:19:
zoals ons wordt voorgeschreven door het ministerie van vws.
Simpelweg onwaar.
Er is geen verdraaiing hier
Feitelijk onjuist. De rest is ruis.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
ninjazx9r98 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 23:21:
Met andere woorden, je gaat ijspret van mensen die even tijdelijk corona vergeten serieus vergelijken met een vooraanstaand viroloog die met een team op reis is geweest voor/namens de hele wereld om antwoord te vinden op een aantal vragen.
Laten we wel zijn, die missie was aan farce nog voordat die begon. Het WHO team is overal tegengewerkt door China. Langer in verplicht quarantaine, ze moesten van te voren opgeven waar ze heen wilden zodat de locatie "veiliggesteld" kon worden en overal waar ze gingen werden ze vergezeld door leden van de communistische partij welke de WHO onderzoekers in de gaten hielden. China weigerde om belangrijke data over de eerste besmettingen te overhandigen... De lijst gaat zo door. Deze missie had geen kan van slagen door deze tegenwerking en dat hadden we al kunnen verwachten.
Quarantaine of niet maak ik me bij haar geen zorgen over en dat komt door wat ze uitdraagt en de manier waarop. Het is imho een frisse en prettige verschijning die zeer kundig overkomt.
Het valt absoluut niet mee is in ieder geval wat ze imho uitdraagt.
En daarom kan ze geen corona krijgen en hoeft ze niet de voorschriften te volgen? Oef. :X
Zie hier de pagina van de Rijksoverheid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOWgbY_0lzb51uXxKgS159s4y9A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Osw3r2WxU86uVOoG9IiL8yzW.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 111 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2