GAIAjohan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 21:29:
[...]
Klopt, als ik besmet zou zijn, is de kans groot dat m'n vrouw dat ook is en andersom.
Zelfde geldt natuurlijk voor opa en oma. Maar ik snap ook volkomen dat zij zich niet meer 100% overal aan houden..
Per huishouden werken is wat dat betreft ook veel logischer.
Dat 1 persoon per bezoek heeft volgens mij best een bommetje gelegd onder de geloofwaardigheid en vooral de haalbaarheid van de maatregelen.
Wij werken zelf idd gewoon per huishouden. Als er bezoek komt, wat zeer sporadisch voorkomt, is dit meestal in de vorm van een gezin. Of wij gaan als gezin op bezoek bij mensen (schoonouders bijv).
Die 1 persoonsregel hebben we eigenlijk nooit echt serieus genomen, omdat het nergens op slaat en in de praktijk niet haalbaar is.
Dit weekend bestond corona gewoon even niet voor veel mensen. Je zag het op het ijs ook. Mensen waren weer met elkaar aan het praten, muziekje, biertje. Het was gewoon even normaal. En daar kan je van vinden wat je wilt, maar het is zeker te begrijpen dat na al die tijd mensen hier gewoon echt behoefte aan hadden.
Hell, zelfs ik als introvert vond het heerlijk om met random mensen uit het dorp te praten op het ijs (wel op >1m afstand).
Het is jammer dat de cijfers over een paar weken weer de lucht in gaan schieten en ze de schuld waarschijnlijk bij de schaatsers leggen, terwijl het naar alle waarschijnlijkheid aan het opendoen van de scholen ligt, maar dat terzijde

We hebben weer even kunnen opladen met z'n allen.... op naar de derde golf (zucht).
[
Voor 8% gewijzigd door
Dennahz op 14-02-2021 22:27
]