En hoeveel % heeft in de UK daadwerkelijk hun 2e shot gehad?Metro2002 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:38:
Weer minder patienten met covid in het ziekenhuis 1863 stuks en 538 IC
in Duitsland gaat het vaccineren niet bepaald van een leien dakje, alles is in gereedheid alleen de vaccins worden maar niet geleverd. Dit is wel een forse nederlaag van de EU die de levering moet regelen. In de UK gaat het een héél stuk voorspoediger, daar zitten ze op 20% van de bevolking (vs 4% in Duitsland en een kleine 3% in Nederland)
Die cijfers kan ik niet vinden, zie editLZ86 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:41:
[...]
En hoeveel % heeft in de UK daadwerkelijk hun 2e shot gehad?
De 2e shots worden later dan gepland gegeven maar of dat nu slechter is of niet is nog helemaal niet duidelijk
En met een groot deel van de bevolking die ten minste de eerste prik al gehad heeft ben je nog altijd beter af dan met een groot deel van de bevolking die de eerste prik nog moet krijgen.
edit: gevonden
530.000 mensen hebben hun 2e prik ook al gehad. Net zoveel als wij een eerste prik hebben gegeven.
en 14 miljoen mensen hebben hun 1e prik gehad.
[ Voor 16% gewijzigd door Metro2002 op 13-02-2021 19:52 ]
Verwijderd
het draagvlak van het ijs was prima , kon een aardige hoop mensen aan.St@m schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:48:
Man man, wat een aso's vandaag overal op het ijs. Dikke middelvinger voor de zorg.
Draagvlak was vandaag uitstekend te zien
Ik kan gelukkig niet schaatsen
Vandaag meer mensen op de SEH dan normaliter met O&N?
Hier in Zuid Holland taferelen die ik normaal alleen uit Brabant ken, muziek installaties bij het ijs , biertje erbij en holladiee. Vast niet 100% volgens de regels ( soms wel 6 vrienden samen schaatsen in plaats van 2, waar gaat het naartoe met deze wereld en het draagvlak).
Was te merken dat mensen t heerlijk vonden om weer eens wat anderen te ontmoeten in de relatief veilige buitenlucht. Van een afstandje lijkt het al snel een mierenhoop, in de praktijk was de onderlinge afstand ruim buiten de marges ( goed dus).
en wat die 52 % acceptatie voor het 1 bezoeker advies betreft: ik kom toevalligerwijs uitsluitend mensen uit de 48% tegen ( inclusief ongewild meeluisteren met gesprekken in de super vanmorgen), maar dat komt vast omdat ik alleen met dom tokkie volk omga
Het is eerder andersom. De peilingen sluiten niet aan bij het antwoord wat jij wenst. Je probeert met anekdotisch bewijs een eigen waarheid te creëren, maar elk voorbeeld wat je noemt heb ik tegenvoorbeelden voor.CMD-Snake schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:24:
Die peilingen lijkt men vooral het sociaal gewenste antwoord te geven, dat of de groep die deze enquêtes invult is niet representatief.
Van mij mag je, maar als je je eigen waarheid als feit gaat presenteren zal men daar niet in mee gaan.
De er steeds weer bij gesleepte ontzettende burgerlijke ongehoorzaamheid en opstand is er gewoon niet. Het enige wat je ziet is een langzame verschuiving qua verslapping, wat heel goed te begrijpen is na een jaar van maatregelen.
Netto geen einddatum bekend, dat komt op hetzelfde neer.Overigens zijn de maatregelen niet voor onbepaalde tijd, het pakket moet elke drie maanden verlengd worden via de coronaspoedwet. Maar niemand zal je stoppen als je de rest van je leven zo wilt leven.
Stropop, dat heb ik niet gezegd.Als er geen rellen zijn is iedereen het er mee eens? Beetje kort door de bocht.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het heeft geen zin om het te doen, dus waarom zou je dan rellen? In vind de avondklok grootse onzin, maar zie er geen reden in om te rellen.Gonadan schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:15:
[...]
Waar zijn die rellen nu dan? Één dag demonstreren (uit de hand gelopen) en twee dagen verveelde jeugd, daarna was het geaccepteerd. Net als mondkapjes twee dagen gezeur was een daarna geaccepteerd. Niets aan de hand.
[...]
Tegenstrijdig dit.
Voor de rest interpreteer ik vooral dat veel Nederlanders maatregelen prima vinden, omdat ze er toch niet veel last van hebben. Denk daarbij aan zaken als de avondklok of universiteiten dicht. Zolang het voor de buurman geldt, is het prima.
[ Voor 19% gewijzigd door Soccer98 op 13-02-2021 20:13 ]
Als mensen iets gedachteloos doen moet je je afvragen of het wel zinnig is dat toe te schrijven aan gebrek aan draagvlak, laat staan protest. Wat ik zie is dat veel mensen proberen om binnen de maatregelen een zo normaal mogelijk leven te leiden. Dat betekent enerzijds dat er best grote aanpassingen gedaan worden, maar aan de andere kant schuurt dat op sommige vlakken en zie je 'overtredingen' zoals je die schetste. Je kunt dan die laatste als teken zien van gebrek aan draagvlak, maar het lijkt mij veel zinniger om de grote aanpassingen die men wel doet te zien als teken van voldoende draagvlak.CMD-Snake schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:24:
[...]maar er gebeuren dagelijks duizenden zo niet tienduizenden van dit soort kleine dingetjes per dag, wellicht vaak nog gedachteloos.
Hij wil.
Nogal een enorm scheve verhouding. De Britten experimenteren voor de farmaceuten of de werkzaamheid na veel te lange tussenpozen ook nog goed is op de eigen bevolking. Zo kan NL het natuurlijk ook en dan gaan pochen dat je het zo goed doet. Vraag me wel ernstig af of de bevolking er ook zo over zou denken hier om dat risico te nemen.Metro2002 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:48:
[...]
Die cijfers kan ik niet vinden, zie edit
De 2e shots worden later dan gepland gegeven maar of dat nu slechter is of niet is nog helemaal niet duidelijk
En met een groot deel van de bevolking die ten minste de eerste prik al gehad heeft ben je nog altijd beter af dan met een groot deel van de bevolking die de eerste prik nog moet krijgen.
edit: gevonden
530.000 mensen hebben hun 2e prik ook al gehad. Net zoveel als wij een eerste prik hebben gegeven.
en 14 miljoen mensen hebben hun 1e prik gehad.
Zijn beide niet op die manier gezegd in de persconferenties dus ben wel benieuwd naar je bron.Stoney3K schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:36:
[...]
"De avondklok is maar voor 3 weken."
"De avondklok is de eerste maatregel die weer wordt versoepeld."
Nog vragen?
In de persconferentie van 22 januari wordt er onderscheid gemaakt tussen maatregelen, oa de avondklok, en sluitingen, oa de scholen.
De eerste maatregel die je kwijt zou willen is de avondklok, de eerste sluiting die je kwijt wilt is die van de basisscholen.
Over de termijn van maar drie weken is niets officieels terug te vinden, wel uitlatingen dat er geen garanties zijn.
https://www.rijksoverheid...isterraad-22-januari-2021
Het is echt verschrikkelijk en dus wil je als prioriteit, als er weer iets open kan, als het aan de maatregelen gaat, wil je als eerst van die avondklok af, maar als iets open kan wil je graag bij de scholen weer iets mogelijk maken en dan gaan die bassischolen voor.
Ik ben dan benieuwd waarom op bepaalde momenten op dit forum men ook steen en been klaagde dat maatregelen of adviezen niet gevolgd worden? Al die posts over mensen die het mondkapjesadvies negeerden, de black friday winkelaars, de stranden die vol lagen etc. etc.. Er zit een discrepantie tussen wat mensen doen en wat ze klaarblijkelijk zeggen in de peilingen.Gonadan schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:03:
Het is eerder andersom. De peilingen sluiten niet aan bij het antwoord wat jij wenst. Je probeert met anekdotisch bewijs een eigen waarheid te creëren, maar elk voorbeeld wat je noemt heb ik tegenvoorbeelden voor.
De avondklok zou tot 9 februari duren, net als de rest van het lockdown pakket. De avondklok zou als eerste weer van tafel verdwijnen en volgens diverse bewindslieden zou dat samenvallen met de heropening van het primair onderwijs.ninjazx9r98 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:50:
Over de termijn van maar drie weken is niets officieels terug te vinden, wel uitlatingen dat er geen garanties zijn.
Daarna kwam het protest uit het OMT en volgde het gesteggel wat (geheel te voorspellen) uitdraaide op dat de avondklok moest blijven omdat de basisscholen open gingen.
[ Voor 31% gewijzigd door CMD-Snake op 13-02-2021 21:50 ]
Bron?CMD-Snake schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:48:
[...]
De avondklok zou tot 9 februari duren, net als de rest van het lockdown pakket. De avondklok zou als eerste weer van tafel verdwijnen en volgens diverse bewindslieden zou dat samenvallen met de heropening van het primair onderwijs.
Daarna kwam het protest uit het OMT en volgde het gesteggel wat (geheel te voorspellen) uitdraaide op dat de avondklok moest blijven omdat de basisscholen open gingen.
Heb net de link naar de letterlijke tekst van de persconferentie geplaatst en daar staat het niet in. Diverse mensen die het beweren op tweakers.net zegt mij niks zonder bronvermelding.
Ja, de hele huidige lockdown loopt tot 9 februari. We willen in de week daarvoor bekendmaken hoe het dan verder gaat na de 9e. Het lijkt niet waarschijnlijk dat je dan ineens een opengebroken hemel hebt en helemaal geen maatregelen meer, maar als er dan nog steeds dingen nodig zijn, wil je als eerste af van de avondklok. Daarmee kan ik niet de garantie geven dat die avondklok er niet meer is na de 9e, maar de eerste maatregel waar je niet mee door wilt, die bovenaan staat, bovenst aan, in goed Nederlands, om te schrappen is die avondklok.
Dat is nog steeds. Mensen klagen heel graag en doen ook liefst alsof zij zelf alles goed doen en vooral anderen steken laten vallen. Daarnaast is men uitermate goed in beargumenteren waarom die ene 'overtreding'van hunzelf wel logisch en verantwoord is maar dat een ander zich gewoon misdraagt. Dat is simpelweg hoe het psychologisch werkt.CMD-Snake schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:48:
Ik ben dan benieuwd waarom op bepaalde momenten op dit forum men ook steen en been klaagde dat maatregelen of adviezen niet gevolgd worden? Al die posts over mensen die het mondkapjesadvies negeerden, de black friday winkelaars, de stranden die vol lagen etc. etc.. Er zit een discrepantie tussen wat mensen doen en wat ze klaarblijkelijk zeggen in de peilingen.
Dat zegt echter helemaal niets over de intentie erachter of draagvlak.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ze zeggen inderdaad nog weinig, maar als ze wat zouden zeggen dan is het positief.Gonadan schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:28:
Ik merk dat er geen analyse met wordt gegeven naar aanleiding van de cijfers. Dat kan inhouden dat ze nog te weinig zeggen vanwege het begin van de week. Of het betekent dat de niet meer zo positief uit te leggen zijn, wat de afgelopen tijd toch graag gegaan werd.
Wat zou het zijn?
Ik betwijfel of alles al is ingehaald, maar als je 1 t/m 7 februari vergelijkt met 8 t/m 14 februari dan moeten we morgen meer dan 7.000 besmettingen hebben om hoger uit te komen. Dat zie ik niet gebeuren, dus we komen wederom lager uit en nog geen reden tot zorgen.Jovatov schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:16:
[...]
[Embed]
Als we er vanuit gaan dat het meeste inhaalwerk inmiddels geweest is een vervelend aantal besmettingen. Dit is namelijk meer dan vorige week (toen 4099) en ook meer dan twee weken terug op zaterdag (4179).
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Er zijn trouwens ook wezenlijke verschillen tussen gedragingen en hoe riskant ze zijn qua verspreiding. Maar het psychologische model dat je noemt is ook realiteit.Gonadan schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:10:
[...]
Dat is nog steeds. Mensen klagen heel graag en doen ook liefst alsof zij zelf alles goed doen en vooral anderen steken laten vallen. Daarnaast is men uitermate goed in beargumenteren waarom die ene 'overtreding'van hunzelf wel logisch en verantwoord is maar dat een ander zich gewoon misdraagt. Dat is simpelweg hoe het psychologisch werkt.
Dat zegt echter helemaal niets over de intentie erachter of draagvlak.
Hoe dan ook ik heb met mijn familie met kerst bijvoorbeeld de regels overtreden maar we zijn wel allemaal in isolatie gegaan de circa 10 dagen voor kerst. Aan de andere kant zie ik weer berichten over feesten, carnaval en vertelde iemand in mijn omgeving hoe iemand die positief getest was gewoon naar de supermarkt ging.
Je kunt dit alleen case voor case bekijken.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Is dat ergens op gebaseerd of is de wens de vader van de gedachte?Laguna schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:26:
Ze zeggen inderdaad nog weinig, maar als ze wat zouden zeggen dan is het positief.
Het lijkt er toch aardig op dat de gevreesde kentering is gekomen. Nu is dat nog niet zeker en een afvlakking hoeft nog geen stijging te betekenen, maar echt positief vind ik het niet.
Positief was het geweest als alle cijfers onverminderd door waren blijven dalen. Dat lijkt ondanks de onduidelijkheid, niet het geval te zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je de rest van m'n post had gelezen had je geweten waarom het wel positief is.Gonadan schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:39:
[...]
Is dat ergens op gebaseerd of is de wens de vader van de gedachte?
Het lijkt er toch aardig op dat de gevreesde kentering is gekomen. Nu is dat nog niet zeker en een afvlakking hoeft nog geen stijging te betekenen, maar echt positief vind ik het niet.
Positief was het geweest als alle cijfers onverminderd door waren blijven dalen. Dat lijkt ondanks de onduidelijkheid, niet het geval te zijn.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
De quote die jij plaats? Deel van de zin na het deel wat je dik gemaakt hebt. Daar zegt Rutte dus dat het de eerste maatregel is die weer zal verdwijnen. Het toenmalige pakket liep tot 9 februari en in principe zou de avondklok dan stoppen, tenzij er verlenging kwam. In de tweede week hadden we dat toneelstuk met het kabinet en OMT dat het nodig zou zijn om de avondklok aan te houden als de basisscholen zouden heropenen.
Geen reden tot zorgen? Mwa, de krimp lijkt er aardig uit. Het is nu een kwestie van tijd voordat we weer gaan stijgen. Het is nu enkel de vraag of de tijd die we hebben gekocht met die strengere maatregelen genoeg is om het uit te zingen tot april/mei, wanneer het betere weer en de steeds oplopende vaccinatiegraad voor merkbare verlichting gaan zorgen.Laguna schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:26:
[...]
Ze zeggen inderdaad nog weinig, maar als ze wat zouden zeggen dan is het positief.
[...]
Ik betwijfel of alles al is ingehaald, maar als je 1 t/m 7 februari vergelijkt met 8 t/m 14 februari dan moeten we morgen meer dan 7.000 besmettingen hebben om hoger uit te komen. Dat zie ik niet gebeuren, dus we komen wederom lager uit en nog geen reden tot zorgen.
Je citeerde weer iemand anders, dus ik dacht dat het voor mij niet meer relevant was.Laguna schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:45:
Als je de rest van m'n post had gelezen had je geweten waarom het wel positief is.
Nu wel gelezen maar ik zie nog steeds niets positiefs, hooguit dat je nog niet met zekerheid kunt zeggen dat de daling nog niet echt gestopt is. Daarvan heb ik al aangegeven dat ik dat niet genoeg vind.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat is er nou weer asociaal aan schaatsen in de buitenlucht? Zulke reacties kan ik echt zo slecht tegen.St@m schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:48:
Man man, wat een aso's vandaag overal op het ijs. Dikke middelvinger voor de zorg.
Draagvlak was vandaag uitstekend te zien
Ik kan gelukkig niet schaatsen
Vandaag meer mensen op de SEH dan normaliter met O&N?
Niet alles gaat om corona of om de zorg. Mensen hadden dit echt even nodig, daarom ging iedereen ook zo massaal het ijs op. Even heerlijk genieten in de open lucht.
Benieuwd wie er over 2 weken de schuld krijgt van de derde golf. De schaatsers, de basisschoolkinderen of de carnavalvierders.
Je hebt even gemist dat die quote uit de persconferentie komt van 22 januari? De persconferentie waarin de avondklok, die begon op de 23e, werd aangekondigd?CMD-Snake schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:49:
[...]
De quote die jij plaats? Deel van de zin na het deel wat je dik gemaakt hebt. Daar zegt Rutte dus dat het de eerste maatregel is die weer zal verdwijnen. Het toenmalige pakket liep tot 9 februari en in principe zou de avondklok dan stoppen, tenzij er verlenging kwam. In de tweede week hadden we dat toneelstuk met het kabinet en OMT dat het nodig zou zijn om de avondklok aan te houden als de basisscholen zouden heropenen.
Wanneer was dat gesteggel dan, tijdens de persconferentie?
Het was zelfs een antwoord op een vraag van de NOS:
Hoe dan ook zitten we nu met een avondklok. Hoe reëel is het om te verwachten dat we daar op 9 februari weer vanaf zijn?
LZ86 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:50:
[...]
Geen reden tot zorgen? Mwa, de krimp lijkt er aardig uit. Het is nu een kwestie van tijd voordat we weer gaan stijgen. Het is nu enkel de vraag of de tijd die we hebben gekocht met die strengere maatregelen genoeg is om het uit te zingen tot april/mei, wanneer het betere weer en de steeds oplopende vaccinatiegraad voor merkbare verlichting gaan zorgen.
Zolang de weekcijfers nog dalen is er geen reden tot zorgen. Ik moet het nog zien dat de weekcijfers gaan stijgen.Gonadan schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:08:
[...]
Je citeerde weer iemand anders, dus ik dacht dat het voor mij niet meer relevant was.
Nu wel gelezen maar ik zie nog steeds niets positiefs, hooguit dat je nog niet met zekerheid kunt zeggen dat de daling nog niet echt gestopt is. Daarvan heb ik al aangegeven dat ik dat niet genoeg vind.
Als de weekcijfers vooral dalen omdat er substantieel minder getest is is die daling ook maar schijn. Daar weten we ws pas dinsdag wat over.Laguna schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:18:
[...]
[...]
Zolang de weekcijfers nog dalen is er geen reden tot zorgen. Ik moet het nog zien dat de weekcijfers gaan stijgen.
Hij wil.
Alstu: Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 4229 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 142 minder dan gisteren. Het is hoger dan het gemiddelde van afgelopen week, toen er per dag gemiddeld 3458 mensen positief getest werden.Laguna schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:18:
Zolang de weekcijfers nog dalen is er geen reden tot zorgen. Ik moet het nog zien dat de weekcijfers gaan stijgen.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Als ze nog dalen is het wel weer minder geworden. Je kunt inderdaad wachten met zorgen maken tot het wel overduidelijk weer aan het stijgen is, maar dat noem ik meer kop in het zand steken om eerlijk te zijn.Laguna schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:18:
De signalen wijzen nu simpelweg meer op een aankomende ommekeer dan een doorzetting van de daling, dat kan ik onmogelijk positief noemen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
We zijn van een gigantische krimp naar een stabilisatie, en te kennen dat de Britse variant besmettelijker is en het hier overneemt PLUS het openen van primair onderwijs (waardoor ook veel ouders plots weer naar kantoor kunnen) zal echt wel voor een stijging gaan zorgen. Maak je daar vooral geen illusies over.Laguna schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:18:
[...]
[...]
Enige is dat het deze keer wel voorzien is, hopen dat de voorbereiding genoeg was.
Ik hoop dat je inmiddels na een jaar wel doorhebt dat je kop in het zand steken en doen alsof Corona er niet is niet werkt.......
[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 13-02-2021 23:33 ]
Dan kan je altijd nog kijken naar het percentage positieve testen en dat zit sinds half januari al rond de 10-11%. Mochten er meer mensen besmet raken dan zou het percentage alsnog omhoog gaan en dat is ook nog niet het geval.klaaas schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:24:
[...]
Als de weekcijfers vooral dalen omdat er substantieel minder getest is is die daling ook maar schijn. Daar weten we ws pas dinsdag wat over.
Dit zegt dus niks over weekcijfers, maar alleen wat over dagcijfers.Yaksa schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:26:
[...]
Alstu: Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 4229 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 142 minder dan gisteren. Het is hoger dan het gemiddelde van afgelopen week, toen er per dag gemiddeld 3458 mensen positief getest werden.
In mijn ogen niet. We gaan het wel zienGonadan schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:27:
[...]
Als ze nog dalen is het wel weer minder geworden. Je kunt inderdaad wachten met zorgen maken tot het wel overduidelijk weer aan het stijgen is, maar dat noem ik meer kop in het zand steken om eerlijk te zijn.
De signalen wijzen nu simpelweg meer op een aankomende ommekeer dan een doorzetting van de daling, dat kan ik onmogelijk positief noemen.
Zolang het in België goed gaat zie ik geen reden waarom het hier wel zou gaan stijgen.LZ86 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:31:
[...]
We zijn van een gigantische krimp naar een stabilisatie, en te kennen dat de Britse variant besmettelijker is en het hier overneemt PLUS het openen van primair onderwijs (waardoor ook veel ouders plots weer naar kantoor kunnen) zal echt wel voor een stijging gaan zorgen. Maak je daar vooral geen illusies over.
Enige is dat het deze keer wel voorzien is, hopen dat de voorbereiding genoeg was.
[ Voor 17% gewijzigd door Laguna op 14-02-2021 08:08 ]
Een goede conclusie, maar dit mist een belangrijke component, en dat is vroegtijdige medicatie. Dat komt wellicht omdat Nederland daar vrijwel niets aan doet, maar internationaal is dat wel significant. De daling in de wereldwijde cijfers komt vanwege daling in grote landen als India. Die daling daar is niet te verklaren zonder medicijnen als Ivermectine in beschouwing te nemen (vb bron). Dankzij Spaanse studies weten we inmiddels ook dat vitamine D een belangrijke bijdrage kan leveren (grote gerandomiseerde studie met 930 patiënten: ~80% minder IC-opnames, vb 2, vb 3). De correlatie met het seizoenspatroon van vitamine D is ook beter dan die met bijv. temperatuur volgens dit Nature artikel. Het wordt meer gebruikt, en het is waarschijnlijk dat een effect zichtbaar begint te worden.t_captain schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:08:
Als ik al deze meetpunten samenvoeg, dan is de conclusie dat we met lockdown, vaccinatie en het voortschreidende effect van natuurlijke immunisatie ruimschoots aan het winnen zijn van het muterende virus.
Israel is een mooi voorbeeldland dat voorop loopt qua vacinaties en ook medicijnen als Ivermectine wordt succesvol mee geëxperimenteerd (door vermaard prof Eli Schwartz). In Nederland werd een motie voor ivermectine-onderzoek zelfs actief verworpen door de Tweede kamer m.u.v. de PVV, 50PLUS, SGP, FvD, en Krol. Qua vaccinaties weten we Bulgarije te verslaan, maar we doen het slechter dan alle buurlanden:
Ourworldindata:
/f/image/2Fz8m39fCBUJsE3HNnhCqRMp.png?f=fotoalbum_large)
In Nederland zitten we in een soort tunnelvisie richting lockdowns. De huisarts ontbreekt vrijwel volledig bij het voorkomen van ziekenhuisopnames. We experimenteren met dingen als een avondklok tussen 21:00 en 4:30 uur. Alleen al aan de tijden kun je zien dat er geen wetenschappelijke basis is, die tijden heeft en had bij mijn weten geen enkel ander land. Ook is de maatregel tegelijkertijd met andere maatregelen genomen, dus het experiment is zeer ongecontroleerd en van geen wetenschappelijke waarde. VVD, CDA, D66, ChristenUnie, SP, GroenLinks en PvdA stemden actief tegen een onderzoek naar Ivermectine, maar stemden zelfs voor verlenging van een dergelijk experiment met een avondklok.
offtopic:
Je zou er maar op hebben gestemd..
De wereld doet het dus steeds beter, maar Nederland loopt treurig achter qua vaccinaties en vroege medicijnen. Nu met het schaatsen maken we ons weer grote zorgen, ondanks dat het gelukkig een buitenactiviteit betreft. Het is dat veel mensen echt zwaar getroffen worden door dit beleid, anders was het lachwekkend.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Dat percentage weten we toch ook pas dinsdag weer?Laguna schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:33:
[...]
Dan kan je altijd nog kijken naar het percentage positieve testen en dat zit sinds half januari al rond de 10-11%. Mochten er meer mensen besmet raken dan zou het percentage alsnog omhoog gaan en dat is ook nog niet het geval.
Hij wil.
Nee is al geruime tijd inzichtelijk op het coronadashboard met 2 dagen vertraging.klaaas schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:48:
[...]
Dat percentage weten we toch ook pas dinsdag weer?
Daar gaan we weer.pedorus schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:46:
[...]
Een goede conclusie, maar dit mist een belangrijke component, en dat is vroegtijdige medicatie. Dat komt wellicht omdat Nederland daar vrijwel niets aan doet, maar internationaal is dat wel significant. De daling in de wereldwijde cijfers komt vanwege daling in grote landen als India. Die daling daar is niet te verklaren zonder medicijnen als Ivermectine in beschouwing te nemen (vb bron). Dankzij Spaanse studies weten we inmiddels ook dat vitamine D een belangrijke bijdrage kan leveren (grote gerandomiseerde studie met 930 patiënten: ~80% minder IC-opnames, vb 2, vb 3). De correlatie met het seizoenspatroon van vitamine D is ook beter dan die met bijv. temperatuur volgens dit Nature artikel. Het wordt meer gebruikt, en het is waarschijnlijk dat een effect zichtbaar begint te worden.
Israel is een mooi voorbeeldland dat voorop loopt qua vacinaties en ook medicijnen als Ivermectine wordt succesvol mee geëxperimenteerd (door vermaard prof Eli Schwartz). In Nederland werd een motie voor ivermectine-onderzoek zelfs actief verworpen door de Tweede kamer m.u.v. de PVV, 50PLUS, SGP, FvD, en Krol. Qua vaccinaties weten we Bulgarije te verslaan, maar we doen het slechter dan alle buurlanden:
Ourworldindata:
[Afbeelding]
In Nederland zitten we in een soort tunnelvisie richting lockdowns. De huisarts ontbreekt vrijwel volledig bij het voorkomen van ziekenhuisopnames. We experimenteren met dingen als een avondklok tussen 21:00 en 4:30 uur. Alleen al aan de tijden kun je zien dat er geen wetenschappelijke basis is, die tijden heeft en had bij mijn weten geen enkel ander land. Ook is de maatregel tegelijkertijd met andere maatregelen genomen, dus het experiment is zeer ongecontroleerd en van geen wetenschappelijke waarde. VVD, CDA, D66, ChristenUnie, SP, GroenLinks en PvdA stemden actief tegen een onderzoek naar Ivermectine, maar stemden zelfs voor verlenging van een dergelijk experiment met een avondklok.
offtopic:
De wereld doet het dus steeds beter, maar Nederland loopt treurig achter qua vaccinaties en vroege medicijnen. Nu met het schaatsen maken we ons weer grote zorgen, ondanks dat het gelukkig een buitenactiviteit betreft. Het is dat veel mensen echt zwaar getroffen worden door dit beleid, anders was het lachwekkend.
Net als bij hydroxychloroquine worden nu aan ivermectine eigenschappen toegekend die op magische wijze virusremmend zouden zijn. En wederom gaan die mafklappers zoals een v Haga, covidzelfzorg en andere gekken/corona-sceptici ermee aan de haal. Volledig terecht dat deze fvd populistische nonsens is weggestemd.
Ongelofelijk toch dat er steeds weer van die lui (verassend vaak uit homeopathische hoek) vinden dat hun geniale 'vondst' nog niet door anderen wordt erkend en dat die anderen (wij dus) dat vanuit onze domheid, onwil en slechtheid niet zouden willen inzien.
Dat hebben we nu met chloroquine gehad, we gaan dat dus nu rond ivermectine krijgen? Eerst bewijs, dan pas op grote schaal gaan gebruiken. Kijk eens naar de ernstige potentiële bijwerkingen van dit middel en stel je dan voor het op grote schaal te gaan toepassen. chloroquine bleek ook geen reet te doen, duizenden mensen voor niets die forse bijwerkingen doorstaan terwijl ze al ziek waren.
,,In het laboratorium is gekeken of het ook tegen corona zou kunnen werken.’’ Dat bleek zo te zijn. ,,Alleen ging het daarbij om een dosis die vijftig tot honderd keer hoger is dan wat we veilig achten voor mensen.’’
Aldus onderzoekers naar het middel. Zo kan ik het ook. We geven zoveel dat de patient doodgaat, dan heeft het virus geen gastheer meer --> het werkt tegen het virus!
En ook: ,,Een overtuigend effect van ivermectine tegen het coronavirus is daarbij nog niet gevonden, wel een paar interessante aanwijzingen dat klachten misschien iets eerder verdwijnen. Dat kunnen ook heel goed toevalstreffers zijn.’’ (https://www.gelderlander....een-bewijs-voor~a8ed7383/)
En kennen we Remdesivir ook nog? Blijkt ook zo goed als niets te doen.
Laat die Haga lekker op zichzelf experimenteren en zijn bek houden.
[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 14-02-2021 00:39 ]
Miste je deDennahz schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:12:
[...]
Wat is er nou weer asociaal aan schaatsen in de buitenlucht? Zulke reacties kan ik echt zo slecht tegen.
Niet alles gaat om corona of om de zorg. Mensen hadden dit echt even nodig, daarom ging iedereen ook zo massaal het ijs op. Even heerlijk genieten in de open lucht.
Benieuwd wie er over 2 weken de schuld krijgt van de derde golf. De schaatsers, de basisschoolkinderen of de carnavalvierders.
Maar dit kan allemaal, maar vuurwerk kan niet. Apart toch?
Als ik kon schaatsen had ik geschaatst..
Maar goed "mensen hadden het nodig" is natuurlijk geen reden om je dan maar massaal niet aan de regels te houden, in ieder geval, volgens het merendeel van de Nederlanders als ik de polls mag geloven.
Overigens ben ik geen heilig boontje hoor. Avondklok en 1 persoon op bezoek zijn niet aan mij besteedt. Mondkapje draag ik omdat het anders te makkelijk wordt om me een boete te geven..
[ Voor 31% gewijzigd door St@m op 14-02-2021 01:48 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Dat is prima, maar ga dan niet klagen over dat het te druk is in het ziekenhuis als er geweigerd wordt om zo'n beetje elk middel dat mensen uit het ziekenhuis zou kunnen houden te onderzoeken. Welk goedkoop en bruikbaar middel onderzoeken we wel dan? Geen ivermectine, geen budesonide, geen calcifediol, geen broomhexine hcl, geen proxalutamide, geen fluvoxamine, geen colchicine, of wat je ook maar kan noemen bij mijn weten.LZ86 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:21:
Volledig terecht dat deze fvd populistische nonsens is weggestemd.
Van Haga heeft kennelijk een wat meer geopende blik dan andere politici. Hij is uit de VVD gezet vanwege oa rijden met drank, maar is wel een van de weinige betas in de kamer. Ivermectine is gewoon een serieus middel, onafhankelijk van wat Van Haga zegt. Een WHO-onderzoeker zegt min of meer dat we de fabriek die in Nederland staat en Ivermectine produceert alvast zouden moeten opwaarderen:
[Twitter: https://twitter.com/DrAndrewHill/status/1351787763151089666]
Een onafhankelijke andere onderzoeker, Theresa Lawrie, denkt hetzelfde over dit middel. Een derde, meer activistische review, is ook geaccepteerd.
In de UK is wel een groot onderzoek opgestart https://www.thetimes.co.u...usands-of-lives-99jc07v2s
In Israël zijn de eerste onderzoeksresultaten zelfs al binnen, maar in Nederland doen we niets, terwijl de fabriek hier staat. Hier proberen we mensen die erop wijzen van het label kwakzalver te voorzien.
Zie boven voor het voorlopige bewijs, maar is het niet een goed recht van een patiënt om een experimenteel middel te kunnen krijgen bij gebrek aan alternatieven? Een arts heeft dit recht onder de verklaring van Helsinki. Iemand die dood dreigt te gaan kan niet eerst even wachten op bewijs.Eerst bewijs, dan pas op grote schaal gaan gebruiken.
Dit is een zwaar verouderd in vitro onderzoek op apencellen, inmiddels zijn er meer dan 20 (!) gerandomiseerde onderzoeken op mensen gedaan met normale dosis. Het geeft iets aan over het niveau van de Nederlandse pers en het bijhouden van literatuur, niet over dit medicijn. Het artikel dat je aanhaalt claimt ook dat dexamethason helpt, maar dat onderzoek was open label en waarom dalen de dodencijfers in de UK dan nu niet daadwerkelijk? In India is Ivermectine een voor de hand liggende verklaring voor 0 coronadoden in 24u op 230 miljoen inwoners. Zijn we in Nederland niet een beetje arrogant om dat te negeren? Hebben we hier soms een ander virus dat niet reageert op medicijnen en vooral actief is tussen 21:00 en 04:30 en hoe weten we dat? Kun je mij uitleggen waarom dexamethason en het slecht-werkende, dure remdesivir wel voorlopig zijn goedgekeurd en een middel met veel betere data niet?,,In het laboratorium is gekeken of het ook tegen corona zou kunnen werken.’’ Dat bleek zo te zijn. ,,Alleen ging het daarbij om een dosis die vijftig tot honderd keer hoger is dan wat we veilig achten voor mensen.’’
Je gaat wel heel vindingrijk om met cijfertjes, die 24 uur geen doden was een toevalstreffer en dat weet je zelf ook.pedorus schreef op zondag 14 februari 2021 @ 01:29:
[...]
Dat is prima, maar ga dan niet klagen over dat het te druk is in het ziekenhuis als er geweigerd wordt om zo'n beetje elk middel dat mensen uit het ziekenhuis zou kunnen houden te onderzoeken. Welk goedkoop en bruikbaar middel onderzoeken we wel dan? Geen ivermectine, geen budesonide, geen calcifediol, geen broomhexine hcl, geen proxalutamide, geen fluvoxamine, geen colchicine, of wat je ook maar kan noemen bij mijn weten.
Van Haga heeft kennelijk een wat meer geopende blik dan andere politici. Hij is uit de VVD gezet vanwege oa rijden met drank, maar is wel een van de weinige betas in de kamer. Ivermectine is gewoon een serieus middel, onafhankelijk van wat Van Haga zegt. Een WHO-onderzoeker zegt min of meer dat we de fabriek die in Nederland staat en Ivermectine produceert alvast zouden moeten opwaarderen:
[Twitter]
Een onafhankelijke andere onderzoeker, Theresa Lawrie, denkt hetzelfde over dit middel. Een derde, meer activistische review, is ook geaccepteerd.
In de UK is wel een groot onderzoek opgestart https://www.thetimes.co.u...usands-of-lives-99jc07v2s
In Israël zijn de eerste onderzoeksresultaten zelfs al binnen, maar in Nederland doen we niets, terwijl de fabriek hier staat. Hier proberen we mensen die erop wijzen van het label kwakzalver te voorzien.
[...]
Zie boven voor het voorlopige bewijs, maar is het niet een goed recht van een patiënt om een experimenteel middel te kunnen krijgen bij gebrek aan alternatieven? Een arts heeft dit recht onder de verklaring van Helsinki. Iemand die dood dreigt te gaan kan niet eerst even wachten op bewijs.
[...]
Dit is een zwaar verouderd in vitro onderzoek op apencellen, inmiddels zijn er meer dan 20 (!) gerandomiseerde onderzoeken op mensen gedaan met normale dosis. Het geeft iets aan over het niveau van de Nederlandse pers en het bijhouden van literatuur, niet over dit medicijn. Het artikel dat je aanhaalt claimt ook dat dexamethason helpt, maar dat onderzoek was open label en waarom dalen de dodencijfers in de UK dan nu niet daadwerkelijk? In India is Ivermectine een voor de hand liggende verklaring voor 0 coronadoden in 24u op 230 miljoen inwoners. Zijn we in Nederland niet een beetje arrogant om dat te negeren? Hebben we hier soms een ander virus dat niet reageert op medicijnen en vooral actief is tussen 21:00 en 04:30 en hoe weten we dat? Kun je mij uitleggen waarom dexamethason en het slecht-werkende, dure remdesivir wel voorlopig zijn goedgekeurd en een middel met veel betere data niet?
Verder begrijp ik niet hoe iemand FvD in de vorm van Haga kan verdedigen. Dat is echt populisme ten top waar een vijfjarige nog doorheen prikt.
Ik ben voorstander van kijken naar middelen buiten vaccins en zelfs bijvoorbeeld vitamine D als supplement, maar je kunt ook teveel doordraven.
Verwijderd
*knip* ophouden met die complottheorieënpedorus schreef op zondag 14 februari 2021 @ 01:29:Kun je mij uitleggen waarom dexamethason en het slecht-werkende, dure remdesivir wel voorlopig zijn goedgekeurd en een middel met veel betere data niet?
Hier moet ik dan wel weer hartelijk om lachen.LZ86 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:21:
[...]
Eerst bewijs, dan pas op grote schaal gaan gebruiken.
Middelen (waar je op elk moment mee kunt stoppen!) die al decennia oud zijn, waar de bijwerkingen volledig van bekend zijn, worden snobistisch aan de kant geschoven.*knip* het is geen experimenteel vaccin.
[ Voor 59% gewijzigd door ZieMaar! op 14-02-2021 08:34 ]
Je kunt wel stellen dat de daling eruit is, maar met de cijfers kun je letterlijk helemaal niks. Er zit altijd achterstallig werk bij en deze is enorm omdat vorig weekend alle teststraten dicht waren. Volgens mij zaten we maandag of dinsdag op 1600 besmettingen of zo. Dat wordt gewoon gedurende de week enorm bijgetrokken, dus die 4200 van gisteren hoeft ook niet al te veel te zeggen.
Om die reden snap ik ook niet waarom ze de teststraten dichtgooiden. Ik snap dat de weersomstandigheden niet ideaal waren, maar we zitten in een crisis.
Om die reden snap ik ook niet waarom ze de teststraten dichtgooiden. Ik snap dat de weersomstandigheden niet ideaal waren, maar we zitten in een crisis.
India verplicht maskers op straat en agenten slaan je met stokken in elkaar als je je daar niet aan houdt. Misschien is dat wel de oplossing die we hier moeten proberen.pedorus schreef op zondag 14 februari 2021 @ 01:29:
[...]
Dit is een zwaar verouderd in vitro onderzoek op apencellen, inmiddels zijn er meer dan 20 (!) gerandomiseerde onderzoeken op mensen gedaan met normale dosis. Het geeft iets aan over het niveau van de Nederlandse pers en het bijhouden van literatuur, niet over dit medicijn. Het artikel dat je aanhaalt claimt ook dat dexamethason helpt, maar dat onderzoek was open label en waarom dalen de dodencijfers in de UK dan nu niet daadwerkelijk? In India is Ivermectine een voor de hand liggende verklaring voor 0 coronadoden in 24u op 230 miljoen inwoners. Zijn we in Nederland niet een beetje arrogant om dat te negeren? Hebben we hier soms een ander virus dat niet reageert op medicijnen en vooral actief is tussen 21:00 en 04:30 en hoe weten we dat? Kun je mij uitleggen waarom dexamethason en het slecht-werkende, dure remdesivir wel voorlopig zijn goedgekeurd en een middel met veel betere data niet?
https://www.reuters.com/video/watch/idPqZx?now=true
And to think they once said that computers would take away jobs.
Iets met veiligheid voor de medewerkers enzo die moeten ook naar de teststraat toe en zo. Testen op corona is tijdens een code rood gewoon niet zo nodig. Je moet al thuis blijven als je klachten hebt en een code rood doet daar nog een schepje bovenop.Soccer98 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 08:11:
Je kunt wel stellen dat de daling eruit is, maar met de cijfers kun je letterlijk helemaal niks. Er zit altijd achterstallig werk bij en deze is enorm omdat vorig weekend alle teststraten dicht waren. Volgens mij zaten we maandag of dinsdag op 1600 besmettingen of zo. Dat wordt gewoon gedurende de week enorm bijgetrokken, dus die 4200 van gisteren hoeft ook niet al te veel te zeggen.
Verwijderd
*knip* zie dm. Voor individuele moderaties kan je een dm sturen. Voor meer algemene discussie over moderatie post je hier Themaforum: Coronavirus - FeedbacktopicVerwijderd schreef op zondag 14 februari 2021 @ 07:52:
[...]
[mbr]*knip* ophouden met die complottheorieën [/]
[...]
Hier moet ik dan wel weer hartelijk om lachen.
Middelen (waar je op elk moment mee kunt stoppen!) die al decennia oud zijn, waar de bijwerkingen volledig van bekend zijn, worden snobistisch aan de kant geschoven.[mbr]*knip* het is geen experimenteel vaccin[/].
[ Voor 63% gewijzigd door ZieMaar! op 14-02-2021 09:37 ]
BSO is nog steeds dicht, dus zoveel extra kantoorouders heb je niet erbij gekregen.LZ86 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:31:
[...]
We zijn van een gigantische krimp naar een stabilisatie, en te kennen dat de Britse variant besmettelijker is en het hier overneemt PLUS het openen van primair onderwijs (waardoor ook veel ouders plots weer naar kantoor kunnen) zal echt wel voor een stijging gaan zorgen. Maak je daar vooral geen illusies over.
Ik hoop dat je inmiddels na een jaar wel doorhebt dat je kop in het zand steken en doen alsof Corona er niet is niet werkt.......
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Je quote bekende complotlui en noemt v Haga iemand die een meer geopende blik heeft?pedorus schreef op zondag 14 februari 2021 @ 01:29:
[...]
Dat is prima, maar ga dan niet klagen over dat het te druk is in het ziekenhuis als er geweigerd wordt om zo'n beetje elk middel dat mensen uit het ziekenhuis zou kunnen houden te onderzoeken. Welk goedkoop en bruikbaar middel onderzoeken we wel dan? Geen ivermectine, geen budesonide, geen calcifediol, geen broomhexine hcl, geen proxalutamide, geen fluvoxamine, geen colchicine, of wat je ook maar kan noemen bij mijn weten.
[Twitter]
[...]
Zie boven voor het voorlopige bewijs, maar is het niet een goed recht van een patiënt om een experimenteel middel te kunnen krijgen bij gebrek aan alternatieven? Een arts heeft dit recht onder de verklaring van Helsinki. Iemand die dood dreigt te gaan kan niet eerst even wachten op bewijs.
[...]
*knip* niet op de man reageren
[ Voor 0% gewijzigd door ZieMaar! op 14-02-2021 12:27 ]
*knip* tr volgende keer graag
[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 14-02-2021 12:26 ]
Duitsland heeft strengere grenscontroles ingesteld aan de grens met Tsjechië en Oostenrijk. De grens is gesloten met uitzondering van Duitsers en mensen die een verblijsvergunning hebben. Dan noch moeten die een recente negatieve coronatest kunnen laten zien.
Als gevolg daarvan gaat Oostenrijk hetzelfde doen aan de grens met Italië om van Tirol niet een grote parkeerplaats te maken.
Blijkbaar zijn de huidige maatregelen niet genoeg om met voldoende vertrouwen een derde golf tegemoet te zien.
Als gevolg daarvan gaat Oostenrijk hetzelfde doen aan de grens met Italië om van Tirol niet een grote parkeerplaats te maken.
Blijkbaar zijn de huidige maatregelen niet genoeg om met voldoende vertrouwen een derde golf tegemoet te zien.
Bij hoeveel % van de vaccinaties gaat het echt een rol spelen in het beperken van de besmettingen?
Schiet tussen de palen en je scoort!
Omdat zowel de medewerkers als de burgers er amper konden komen? Mensen hadden hun test toch wel uitgesteld, zit je daar als medewerker na een barre reis duimen te draaienSoccer98 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 08:11:
Daar kun je pas iets van zeggen als je “echt een rol” kunt specificeren. Maar er zijn 2 antwoord-richtingen denk ik.xzaz schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:21:
Bij hoeveel % van de vaccinaties gaat het echt een rol spelen in het beperken van de besmettingen?
Met ieder procent van de risicogroep gevaccineerd, zal de druk op de zorg afnemen (of vergroot de mogelijkheid tot versoepelen van de maatregelen). Dat zal redelijk snel zichtbaar zijn. Dus daar is maar 10 % van de bevolking (en daarmee 60+ % van die risicogroep) voor nodig (geschat uiteraard)
Je zult echter tientallen procenten (ik denk zo 30-40) van de totale bevolking moeten vaccineren voor je dit ook gaat zien aan de R en daarmee de totale verspreiding.
Hangt er vooral ook vanaf welke groepen er in dat percentage zitten inderdaad. Als de kwetsbaren zijn gepakt en niet meer ziek worden zal het snel over zijn met de druk op de ziekenhuizen en kan je al snel weer meer dingen doen terwijl het virus er nog wel is.blissard schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:30:
[...]
Daar kun je pas iets van zeggen als je “echt een rol” kunt specificeren. Maar er zijn 2 antwoord-richtingen denk ik.
Met ieder procent van de risicogroep gevaccineerd, zal de druk op de zorg afnemen (of vergroot de mogelijkheid tot versoepelen van de maatregelen). Dat zal redelijk snel zichtbaar zijn. Dus daar is maar 10 van de bevolking (en daarmee 60+ % van die risicogroep) voor nodig (geschat uiteraard)
Je zult echter tientallen procenten (ik denk zo 30-40) van de totale bevolking moeten vaccineren voor je dit ook gaat zien aan de R en daarmee de totale verspreiding.
Probeer graag inhoudelijk iets bij te dragen. Hier kunnen we niets mee.
[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 14-02-2021 12:38 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Je gaat niet mensen met stokken op straat in elkaar timmeren om een virus. Dan ben je echt met z'n allen volledig de weg kwijt.Lethalis schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:35:
[mbr]Probeer graag inhoudelijk iets bij te dragen. Hier kunnen we niets mee.[/]
Wat in India gebeurt is verschrikkelijk en absoluut geen voorbeeld voor hoe het hier zou moeten zijn.
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
*knip* maak dan een tr aanLethalis schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:35:
[mbr]Probeer graag inhoudelijk iets bij te dragen. Hier kunnen we niets mee.[/]
[ Voor 19% gewijzigd door ZieMaar! op 14-02-2021 13:05 ]
V Haga lijkt idd op de ‘QAnon’ manier ‘woke’ te zijn.LZ86 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:44:
[...]
Je quote bekende complotlui en noemt v Haga iemand die een meer geopende blik heeft?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het is niet aan de politiek om medische onderzoeken te eisen of sturen. Wel leuk voor de FvD kwakzalver bühne om net te doen alsof zij er ook maar iets over te zeggen hebben.pedorus schreef op zondag 14 februari 2021 @ 01:29:
Dat is prima, maar ga dan niet klagen over dat het te druk is in het ziekenhuis als er geweigerd wordt om zo'n beetje elk middel dat mensen uit het ziekenhuis zou kunnen houden te onderzoeken. Welk goedkoop en bruikbaar middel onderzoeken we wel dan? Geen ivermectine
Ivermectine wordt in het REMAP-CAP onderzoek in Europa, de VS en Azië onderzocht. Het is dus helemaal niet waar dat er geen onderzoek loopt. Ook dat is je dus blijkbaar aangepraat door de filmpjes in "the rabbit hole".
We gaan hier in Nederland ook geen mensen in elkaar timmeren.Lethalis schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:41:
[...]
Je gaat niet mensen met stokken op straat in elkaar timmeren om een virus. Dan ben je echt met z'n allen volledig de weg kwijt.
Wat in India gebeurt is verschrikkelijk en absoluut geen voorbeeld voor hoe het hier zou moeten zijn.
In plaats daarvan spuiten we ze van de straat met een waterkanon.
En terecht, wie niet horen wil moet maar voelen.
In andere landen (niet alleen ver weg van Nederland in India maar ook in wat zuidelijker gelegen landen zoals bijvoorbeeld Marokko) hanteren ze de wapenstok een tikkie sneller dan hier. En de overtreders weten dat ook.
Wetshandhavers hier hebben weliswaar een wapenstok maar zetten deze maar zelden in.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Verwijderd
ik weet wel zeker dat ik dit liever niet geprobeerd zie worden.IJzerlijm schreef op zondag 14 februari 2021 @ 08:25:
[...]
India verplicht maskers op straat en agenten slaan je met stokken in elkaar als je je daar niet aan houdt. Misschien is dat wel de oplossing die we hier moeten proberen.
dit is oproepen tot overmatig politiegeweld en behoorlijk fout in mijn ogen
mocht iemand ( niet jij in het bijzonder) graag onder repressieve politie willen leven dan mag diegene zich vrij voelen om te gaan naar een locatie waar dat zo is.Dan heeft diegene ook gelijk de andere 'geneugten' van in dit geval 'India' (diegene hoeft niet huilend terug te komen komen als daar toch niet zo fijn blijkt te zijn met die gezellige politie aldaar)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2021 20:04 ]
IJzerlijm schreef op zondag 14 februari 2021 @ 08:25:
[...]
India verplicht maskers op straat en agenten slaan je met stokken in elkaar als je je daar niet aan houdt. Misschien is dat wel de oplossing die we hier moeten proberen.
Precies, niet luisteren en niet opgesloten willen zitten? Dan beuken we je in elkaar, net als in spanje. Maakt ook niet uit of je bejaard bent en in een rolstoel zit:Yaksa schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:57:
[...]
En terecht, wie niet horen wil moet maar voelen.
[Twitter: https://twitter.com/Juliannatte/status/1360877519432466438]
Dát is blijkbaar de maatschappij waar jullie heen willen. Niet zelf nadenken, luisteren of anders.
Overigens is #stopdelockdown nu al enige tijd trending op twitter evenals #watnoulockdown
Het draagvlak is volgens de overheid dan welliswaar nog even hoog, de signalen uit de maatschappij laten echt heel wat anders zien. Mensen die massaal gaan schaatsen, het feit dat het steeds drukker op de wegen wordt, bedrijven die op 2 maart weer open gaan of dat nu 'mag' of niet
Het is volgens mij alles behalve 'wishfull thinking' dat het draagvlak aan het afbrokkelen is en steeds meer mensen de lockdown niet langer volhouden, financieel of psychisch.
Ook verpleegkundigen beginnen op te merken dat het middel erger begint te worden dan de kwaal en we veel meer moeten inzetten op preventie door gezonder te leven dan puin te ruimen
[ Voor 25% gewijzigd door Metro2002 op 14-02-2021 13:34 ]
Het is verstandig om de goede zaken te leren, en niet de slechte. India wijst zelf naar Ivermectine, niet naar deze 'maatregel'. Je kunt ook een compilatie maken van vreedzame, soms zelfs stil zittende demonstranten in Nederland die door de politie worden geslagen. Terwijl Nederland pretendeert een democratie te zijn waar demonstreren is toegestaan, verankerd in de grondwet. Een vreedzame demonstratie kan de laatste tijd effectief niet meer georganiseerd worden (vanwege grote toeloop en opgelegde max 500 mensen).IJzerlijm schreef op zondag 14 februari 2021 @ 08:25:
India heeft op het moment een vergelijkbaar aantal doden maar met 80x zoveel inwoners. En dat bij een Stringency index van 69 waar Nederland 88 heeft op het relevante moment. (Gisteren nog was het zelfs 93, maar kennelijk is er een fout gecorrigeerd. Inmiddels ook ietsje lager door opening basisscholen) Ourworldindata
/f/image/couEuL39559secQzY3kBXNbe.png?f=fotoalbum_large)
Dus van India kan Nederland vroegtijdige medicijnen leren, van Israël vaccineren. Van oa Slowakije,
Noord Macedonië en Bulgarije kan Nederland leren dat ook Europese landen Ivermectine voorlopig kunnen goedkeuren. Zelfs voormalig Nederlandse kolonie Zuid-Afrika kan dat. Van Finland kan Nederland vitamine D beleid leren. Wat kan de wereld van het huidige Nederlandse beleid leren? Hoe je rellen krijgt door een avondklok en het slaan van ook de vreedzame demonstranten? Hoe een extreem hoge Stringency index weinig verschil oplevert met buurland België?
Zo binair is de wereld gewoon niet. Iemand kan goede eigenschappen hebben als een open beta-blik op het probleem, en tegelijkertijd drankrijder zijn. Ook bijvoorbeeld zijn gezwijmel over de pcr test is niet complete onzin, vergelijk de GGD ziekenhuisopnames maar eens met die van NICE. In de eerste golf kwamen ze overeen maar in de tweede golf niet meer. Het verschil is waarschijnlijk iedere positief geteste persoon gelijk als coronapatiënt zien. Ik zeg niet dat Van Haga geen fouten maakt.codex schreef op zondag 14 februari 2021 @ 07:21:
Verder begrijp ik niet hoe iemand FvD in de vorm van Haga kan verdedigen.
Ik zou niet weten hoe een vijfjarige door Van Haga's visie op coronabeleid kan prikken, maar het coronabeleid zelf kan een vijfjarige uit eigen ervaring lastige vragen over stellen.Dat is echt populisme ten top waar een vijfjarige nog doorheen prikt.
Ik snap de tegenstelling tussen medicijnen en preventie/vaccinatie nooit zo erg. Voor malaria bijvoorbeeld is een medicijn, dat heb ik in bezit, maar ik doe toch aan muggenwering en zou me graag laten vaccineren.Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2021 @ 07:52:
*geknipte tekst*
Een gesloten benadering. Wie financiert ze dan? Waarom zou de financierder, de belastingbetaler, niet tot gericht onderzoek mogen oproepen in tijden van crisis? Bij dure medicijnen doet de farmaceut precies hetzelfde en lobbied ook nog even voor toelating, zie remdesivir.DutchCommando schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:53:
[...]
Het is niet aan de politiek om medische onderzoeken te eisen of sturen. Wel leuk voor de FvD kwakzalver bühne om net te doen alsof zij er ook maar iets over te zeggen hebben.
Dat loopt nog niet. Nieuws van 3 dagen geleden, maanden later dan de motie dus, en Ivermectine staat ook nu nog domweg nog niet in het register. Daarnaast is dat een onderzoek op de IC, dus dat gaat 0 patiënten uit het ziekenhuis houden. Dit is geen gericht onderzoek doen om mensen uit het ziekenhuis te houden.Ivermectine wordt in het REMAP-CAP onderzoek in Europa, de VS en Azië onderzocht. Het is dus helemaal niet waar dat er geen onderzoek loopt. Ook dat is je dus blijkbaar aangepraat door de filmpjes in "the rabbit hole".
*knip* dit mag achterwege blijven
[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 14-02-2021 13:38 ]
@pedorus Als je eerlijk wil vergelijken, moet je Nederland niet vergelijken met India of China, maar met Bombay of Beijing. Die komen qua oppervlakte en qua bevolkingsdichtheid in de buurt van Nederland.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik denk het ook niet, maar niet omdat de BSO dicht is. School maakt het juist prima mogelijk om weer dagdelen naar kantoor te kunnen voor die paar meetings.Señor Sjon schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:30:
BSO is nog steeds dicht, dus zoveel extra kantoorouders heb je niet erbij gekregen.
Als ik naar m'n eigen kantoor kijk is dat al een jaar aardig leeg, maar na de zomer wel iets drukker geworden. Het aanscherpen van de maatregelen was al genoeg om er weer strenger mee om te gaan en voor de meesten genoeg reden om alweer thuis te blijven.
Toen de scholen sloten zaten we al weer weken op maximaal vijf man in het pand voor de echt noodzakelijke zaken (ontvangst goederen, bereikbaarheid, etc.). Dat heeft weinig verschil gemaakt.
En dan zijn we ook nog eens 'essentieel', maar dat geldt voor de meeste mensen lijkt wel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Day 354, The ❤ edition
— Yorick (@YorickB) 14 februari 2021
Patients currently in the hospital:
(difference with yesterday)
🟢1.859 (-4)
🔴Clinic: 1.329 (4)
🟢ICU: 530 (-8)
New:
🔴Clinic: 135
🔴ICU: 19 #corona #stayhome pic.twitter.com/LfV4i3Mvbs
Ik ben ook best bang dat straks dat hek van de dam is, en dan is er van die hele lockdown weinig meer over. Dan kun je als overheid wel proberen om hardhandig te gaan handhaven met zero-tolerance beleid, maar 17 miljoen mensen (spreekwoordelijk) opsluiten in de cel schiet je uiteindelijk ook weinig mee op.Metro2002 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:24:
[...]
Het draagvlak is volgens de overheid dan welliswaar nog even hoog, de signalen uit de maatschappij laten echt heel wat anders zien. Mensen die massaal gaan schaatsen, het feit dat het steeds drukker op de wegen wordt, bedrijven die op 2 maart weer open gaan of dat nu 'mag' of niet
Ben je wel snel van de besmettingen af.
Hoezo hek van de dam? Omdat in Klazienaveen iemand zegt dat er misschien wel een paar ondernemers hun deuren willen openen op 2 maart?Stoney3K schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:29:
[...]
Ik ben ook best bang dat straks dat hek van de dam is, en dan is er van die hele lockdown weinig meer over. Dan kun je als overheid wel proberen om hardhandig te gaan handhaven met zero-tolerance beleid, maar 17 miljoen mensen (spreekwoordelijk) opsluiten in de cel schiet je uiteindelijk ook weinig mee op.
Ben je wel snel van de besmettingen af.
Ik ben heel benieuwd of het dan alleen bij Klazienaveen blijft.Yaksa schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:40:
[...]
Hoezo hek van de dam? Omdat in Klazienaveen iemand zegt dat er misschien wel een paar ondernemers hun deuren willen openen op 2 maart?
En dan is het argument blijkbaar 'het alternatief is veel erger'. Welk alternatief? Of je kapot gaat aan gesloten blijven of aan elke dag een boete van 4k lijkt me om het even.
Klinkt leuk, beetje stoere praat uit wanhoop. Maar puntje bij paaltje valt het vaak wel mee...
Klinkt leuk, beetje stoere praat uit wanhoop. Maar puntje bij paaltje valt het vaak wel mee...
[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 14-02-2021 14:48 ]
#COVID19NL
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 14 februari 2021
Positief getest: 3.497
Totaal: 1.029.284 (+3.447 ivm -50 corr.)
Perc. positief 10 feb - 12 feb: 10,8%
Opgenomen: 135
Huidig: 1.329 (+4)
Opgenomen op IC: 19
Huidig: 530 (-8)
Overleden: 23
Totaal: 14.816 pic.twitter.com/IIOSanggm8
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Top cijfers dit!
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Iedereen stond op het ijs ipv de teststraat? Hoop verder dat het topcijfers zijn hoor; maar ben wat voorzichtig met de vlag uithangen.
"Better ask questions before you shoot"
Ik snap ze wel, ze krijgen totaal geen toekomst perspectief vanuit de regering.Stoney3K schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:42:
[...]
Ik ben heel benieuwd of het dan alleen bij Klazienaveen blijft.

Ook voor de horeca is dit niet eeuwig te doen, het geld is een keertje op.
Ik denk ook dat er wel wat minder contacten zijn geweest met het slechte weer van zondag, de beroerde snelwegen op maandag en dinsdag rn de NS die niet reed.Chocovla schreef op zondag 14 februari 2021 @ 15:33:
[...]
Iedereen stond op het ijs ipv de teststraat? Hoop verder dat het topcijfers zijn hoor; maar ben wat voorzichtig met de vlag uithangen.
Plus dat diverse test-straten tijdelijk gesloten zijn geweest, dat vertekent het beelt ook natuurlijk.TrailBlazer schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:09:
[...]
Ik denk ook dat er wel wat minder contacten zijn geweest met het slechte weer van zondag, de beroerde snelwegen op maandag en dinsdag rn de NS die niet reed.
Virussen? Scan ze hier!
Het is voor veel ondernemingen een financieel probleem waar velen al flink in het rood staan. De steun die de overheid momenteel verleend is maar beperkt. Het is dus wel een zorgelijke situatie die met name de kleine lokale ondernemingen raken. Ook in mijn wijk begint het geduld op te raken en over te gaan in wanhoop. Het is voor velen niet meer vol te houden. De lokale ondernemingen sponseren vaak ook lokale verenigingen zoals de voetbal- en de hockeyclub dus de maatschappelijke functie is straks in het geding als die clubs het niet meer rond krijgen. Ik maak me dan ook wel zorgen over hoe het straks verder moet. Ik hoop echt dat deze lage cijfers het begin zijn van betere tijden.FabianGTI schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:05:
[...]
Ik snap ze wel, ze krijgen totaal geen toekomst perspectief vanuit de regering.![]()
Ook voor de horeca is dit niet eeuwig te doen, het geld is een keertje op.
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-51067404
Zorgorganisaties vaccineren de thuiswerkende administratiecollega.... dus.... wat een bijzondere keuze van zo'n toko
Zorgorganisaties vaccineren de thuiswerkende administratiecollega.... dus.... wat een bijzondere keuze van zo'n toko
Dat ze koks inenten, vind ik niet erg. Die mensen moeten namelijk ook eten.42erik schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:19:
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-51067404
Maar inderdaad raar dat de mensen die vanuit huis werken ook die inenting krijgen. Zijn zijn weliswaar nodig, maar ze besmetten elkaar niet waardoor de kans dat een geen administratiemedewerker beschikbaar is, zeer klein wordt.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Denk dat het net zo'n succes gaat worden als al die horecaondernemers die afgelopen 17 januari open gegaan zijn en toen mega omzet gedraaid hebben. Hoop maar dat we genoeg handhavers hebben.........Stoney3K schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:42:
[...]
Ik ben heel benieuwd of het dan alleen bij Klazienaveen blijft.
Denk dat ze toegevoegd kunnen worden aan het lijstje van organisaties/mensen die redelijk stilletjes hun keutel intrekken.
Ik denk eerlijk gezegd dat de kok prima afstand kan houden, want "zijn eigen domein". Maar ja, die is grensgeval, daar wil ik nog wel in meegaan. De thuiswerkende inenten terwijl er risicogroepen nog wachten is rijkelijk asociaal.Onbekend schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:24:
[...]
Dat ze koks inenten, vind ik niet erg. Die mensen moeten namelijk ook eten.
Maar inderdaad raar dat de mensen die vanuit huis werken ook die inenting krijgen. Zijn zijn weliswaar nodig, maar ze besmetten elkaar niet waardoor de kans dat een geen administratiemedewerker beschikbaar is, zeer klein wordt.
Ik denk eerlijk gezegd dat de afdeling HR gewoon iedereen die op de loonlijst staat heeft opgeroepen en geen onderscheid heeft gemaakt tussen het soort werkzaamheden.42erik schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:29:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat de kok prima afstand kan houden, want "zijn eigen domein". Maar ja, die is grensgeval, daar wil ik nog wel in meegaan. De thuiswerkende inenten terwijl er risicogroepen nog wachten is rijkelijk asociaal.
Een kok staat in een grootkeuken zelden alleen en loopt nog wel eens heen en weer42erik schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:29:
[...]
Ik denk eerlijk gezegd dat de kok prima afstand kan houden, want "zijn eigen domein". Maar ja, die is grensgeval, daar wil ik nog wel in meegaan. De thuiswerkende inenten terwijl er risicogroepen nog wachten is rijkelijk asociaal.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Even een egocentrische toevoeging... Gaan docenten nog een keer op de voorrangslijst? Met het verhoogde risico dat ze/we lopen mag dat ook wel een keer vind ik...
En voordat mensen roepen dat ik voor risicogroepen wil, nee, dat hoeft niet, maar om nu in dezelfde groep als die thuiswerker te zitten..:/
En voordat mensen roepen dat ik voor risicogroepen wil, nee, dat hoeft niet, maar om nu in dezelfde groep als die thuiswerker te zitten..:/
Dat is bij de kok die bij domino's werkt ook zo... En die staat wel achteraan de rij.. Dus ik blijf het lichtelijk gek vindenNox schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:31:
[...]
Een kok staat in een grootkeuken zelden alleen en loopt nog wel eens heen en weer
[ Voor 6% gewijzigd door 42erik op 14-02-2021 16:36 ]
Gisteren noemde ik de routekaart en vroeg o.a. waar we nu staan op die kaart en waar we naartoe gaan. Zonder die discussie helemaal over te willen doen, is het mij met de huidige maatregelen nog steeds onduidelijk wanneer we bij welk niveau denken uit te komen. En wat het effect is van meer versoepelingen, maar dat is neem ik aan wat lastiger te voorspellen.
De meest recente routekaart staat volgens mij hier:
https://www.rijksoverheid...tekaart-coronamaatregelen
We zitten volgens het dashboard blijkbaar op het niveau ‘zeer ernstig’
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
Maar waar staan nu het aantal positieve testen per 100.000 inwoners per regio per week? Blijkbaar gaat het per regio als ik de routekaart goed begrijp. Overigens is het percentage positief blijkbaar niet relevant? Want dat zit volgens mij al maanden rond de 10%.
Dus op welke datum zijn met de huidige snelheid bij ‘ernstig’, ‘zorgelijk’ en ‘waakzaam’? Heeft iemand daarvan een prognose? Waarom staat dat niet op het dashboard? Of lees ik er overheen? @t_captain zit goed in de cijfers geloof, weet jij dat?
Maar waar staan nu het aantal positieve testen per 100.000 inwoners per regio per week? Blijkbaar gaat het per regio als ik de routekaart goed begrijp. Overigens is het percentage positief blijkbaar niet relevant? Want dat zit volgens mij al maanden rond de 10%.
Dus op welke datum zijn met de huidige snelheid bij ‘ernstig’, ‘zorgelijk’ en ‘waakzaam’? Heeft iemand daarvan een prognose? Waarom staat dat niet op het dashboard? Of lees ik er overheen? @t_captain zit goed in de cijfers geloof, weet jij dat?
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Cijfer van zondag is binnen. Week op week -11%.
Het is een lastige week om te duiden. Teststraten waren zondag dicht, een aantal locaties ook maandag. Dat geeft lagere aantallen op ma t/m wo (vooral di), en een inhaaleffect op de volgende dagen. De GGD heeft immers de afspraken afgebeld en geprobeerd nieuwe afspraken te maken.
De hoogte van de uitval is redelijk in te schatten (denk aan 20k testen op zo en 5k op ma, wat bij 11% positief vertaalt naar een correctie van +550 op ma, +1790 op di en +140 op wo). Hoeveel er de volgende dagen daadwerkelijk zijn ingehaald is onduidelijk. Bovendien kan de testbereidheid ook de rest van de afgelopen week door het koude weer iets kager zijn geweest.
Ik heb gekozen om conservatief te modelleren. Dus wel een + correctie voor de gemiste tests maar geen - correctie voor de ingehaalde tests.
Het plaatje over de loop van de week is dat de (gecorrigeerde) getallen ongeveer op het niveau van vorige week liggen. Die R-waarde blijft dus rond 1 zweven. Dat is positief omdat de de UK variant in zijn snelle opgaande fase zit. Deze “R=1” calculeert inmiddels 2/3e deel van de oorzaak van de derde golf in. Waarmee het potentieel van de golf steeds verder inzakt.
Het is een lastige week om te duiden. Teststraten waren zondag dicht, een aantal locaties ook maandag. Dat geeft lagere aantallen op ma t/m wo (vooral di), en een inhaaleffect op de volgende dagen. De GGD heeft immers de afspraken afgebeld en geprobeerd nieuwe afspraken te maken.
De hoogte van de uitval is redelijk in te schatten (denk aan 20k testen op zo en 5k op ma, wat bij 11% positief vertaalt naar een correctie van +550 op ma, +1790 op di en +140 op wo). Hoeveel er de volgende dagen daadwerkelijk zijn ingehaald is onduidelijk. Bovendien kan de testbereidheid ook de rest van de afgelopen week door het koude weer iets kager zijn geweest.
Ik heb gekozen om conservatief te modelleren. Dus wel een + correctie voor de gemiste tests maar geen - correctie voor de ingehaalde tests.
Het plaatje over de loop van de week is dat de (gecorrigeerde) getallen ongeveer op het niveau van vorige week liggen. Die R-waarde blijft dus rond 1 zweven. Dat is positief omdat de de UK variant in zijn snelle opgaande fase zit. Deze “R=1” calculeert inmiddels 2/3e deel van de oorzaak van de derde golf in. Waarmee het potentieel van de golf steeds verder inzakt.
[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 14-02-2021 18:51 ]
Vergeet die routekaart. Die criteria worden elke keer aangepastNumber10 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:37:
Gisteren noemde ik de routekaart en vroeg o.a. waar we nu staan op die kaart en waar we naartoe gaan. Zonder die discussie helemaal over te willen doen, is het mij met de huidige maatregelen nog steeds onduidelijk wanneer we bij welk niveau denken uit te komen. En wat het effect is van meer versoepelingen, maar dat is neem ik aan wat lastiger te voorspellen.
Zo is het! En als die koks niet nu ingeënt zouden zijn, dan hadden ze volgende week geen eten meer!Onbekend schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:24:
Dat ze koks inenten, vind ik niet erg. Die mensen moeten namelijk ook eten.
Ofzo
Ohnee! Dat slaat nergens op.
Het is een asociale actie, waarbij het maatschappelijk belang blijkbaar achtergesteld wordt op het belang van één organisatie, vanwege een rare ‘maar wat als’ redenatie. Jammer.
Ik kijk maar naar 1 element en dat is de centrale metriek, IC opnames. Het niveau moet onder de 10 en dat duurt zonder noemenswaardige derde golf nog tenminste 2 maanden. Met een aanzienlijke derde golf komen daar nog een stuk of 3 bij.Number10 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:37:
Waarom zoomen we in hemelsnaam zo ver in. Zo maken we elkaar helemaal gek.eamelink schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:41:
[...]
Het is een asociale actie, waarbij het maatschappelijk belang blijkbaar achtergesteld wordt op het belang van één organisatie, vanwege een rare ‘maar wat als’ redenatie. Jammer.
Het probleem is dat we te weinig vaccinaties hebben door het geschutter van de overheid. Enerzijds doordat we het via de EU gingen regelen, anderzijds doordat we voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Kijk naar landen als Israel en de VAE. Daar hebben ze het veel beter voor elkaar.
De (tienduizenden) afspraken waren gewoon verzet, waardoor de cijfers de afgelopen dagen hoger uitvielen. Indien alle afspraken inmiddels hebben plaatsgevonden dan kan je over de hele week gezien spreken van een daling tov de week ervoor. Maar eens zien wat de cijfers komende week gaan doen.wildhagen schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:14:
[...]
Plus dat diverse test-straten tijdelijk gesloten zijn geweest, dat vertekent het beelt ook natuurlijk.
Dat er te weinig vaccins geleverd kunnen worden door de farmaceuten is aan de EU te wijten? En wat dacht je dat wij daar precies aan gingen doen? Even een Nexit erdoorheen jagen?PLAE schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:44:
[...]
Waarom zoomen we in hemelsnaam zo ver in. Zo maken we elkaar helemaal gek.
Het probleem is dat we te weinig vaccinaties hebben door het geschutter van de overheid. Enerzijds doordat we het via de EU gingen regelen, anderzijds doordat we voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Kijk naar landen als Israel en de VAE. Daar hebben ze het veel beter voor elkaar.
Ik dacht dat mijn reactie begrijpelijk was, maar ik zal het proberen uit te leggen.eamelink schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:41:
[...]
Zo is het! En als die koks niet nu ingeënt zouden zijn, dan hadden ze volgende week geen eten meer!
Ofzo
Ohnee! Dat slaat nergens op.
Die koks zorgen er voor dat mensen in een verpleegtehuis en ziekenhuizen te eten krijgen. Als die koks ziek worden, dan moeten de instanties snel ergens anders koks vandaan kunnen halen. Ik hoop dat de koks die ze vinden ook geschikt zijn om dat werk te kunnen doen en die vele maaltijden te kunnen maken.
Daarnaast is de keuken natuurlijk een ideaal centraal beginpunt van een virus. Je wilt voorkomen dat een virus vanuit de keuken zich weet te verspreiden naar alle mensen in het verzorgingstehuis, waarna je een heel verzorgingstehuis vol zieken hebt liggen.....
Speel ook Balls Connect en Repeat
Als dat jouw centrale metriek is heb je wellicht ook niets anders, maar opnames is de secundaire metriek volgens de routekaart dacht ik?t_captain schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:43:
de centrale metriek, IC opnames
Het aantal opnames loopt ook steeds weken achter op de werkelijkheid toch? Dus het aantal infecties en percentage positief (staat ook niet op de routekaart overigens) lijken mij om die reden logischer als primaire maat. Daaruit volgt neem ik aan dan een aantal weken later de opnames, of is die voorspelling niet meer goed te maken met de vaccinaties?
Tja, dan vermoed ik dat versoepelingen de kans op 5 maanden eerder groter dan kleiner maken. Eerlijk gezegd vind ik dit nog het meest bevreemdende: het komt soms over dat mensen liever versoepelen en we nog maanden bezig zijn, dan eerder op lage aantallen zitten met strenge(re) maatregelen.Het niveau moet onder de 10 en dat duurt zonder noemenswaardige derde golf nog tenminste 2 maanden. Met een aanzienlijke derde golf komen daar nog een stuk of 3 bij.
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Je beantwoordt de vraag: ‘is het een goed idee om koks van een verzorgingstehuis in te enten?’ En je antwoord is ‘ja’. Dat zullen velen met je eens zijn. Natúúrlijk is het een goed idee om die koks in te enten!Onbekend schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:48:
[...]
Ik dacht dat mijn reactie begrijpelijk was, maar ik zal het proberen uit te leggen.
Die koks zorgen er voor dat mensen in een verpleegtehuis en ziekenhuizen te eten krijgen. Als die koks ziek worden, dan moeten de instanties snel ergens anders koks vandaan kunnen halen. Ik hoop dat de koks die ze vinden ook geschikt zijn om dat werk te kunnen doen en die vele maaltijden te kunnen maken.
Daarnaast is de keuken natuurlijk een ideaal centraal beginpunt van een virus. Je wilt voorkomen dat een virus vanuit de keuken zich weet te verspreiden naar alle mensen in het verzorgingstehuis, waarna je een heel verzorgingstehuis vol zieken hebt liggen.....
Alleen, die vraag speelt niet.
De vraag die speelt is: ‘is het een beter idee om een kok in te enten, of iemand uit een risicogroep?’
En daarover heeft de Gezondheidsraad geadviseerd: het is beter om iemand uit een risicogroep in te enten.
Het is vrij zinloos om in isolatie af te vragen of het zinnig is om koks, politieagenten, leraren, enzovoorts in te enten. Het is alleen nuttig om naar het geheel te kijken. Voor elke 25-jarige politieagent die je nu inent, moet er een 85-jarige wachten. Wil je dat? Dát is de vraag die je je moet stellen
Je kan geen corona krijgen via eten.Onbekend schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:48:
[...]
Ik dacht dat mijn reactie begrijpelijk was, maar ik zal het proberen uit te leggen.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/verspreidingKun je door voedsel besmet worden met het coronavirus SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2?
Als je eten klaarmaakt is het sowieso belangrijk om altijd de hygiënemaatregelen te volgen. Dit voorkomt besmettingen met allerlei ziekteverwekkers zoals bijvoorbeeld salmonella. Er zijn geen aanwijzingen dat het virus zich verspreidt via het eten of bereiden van voedsel. Daarnaast hebben coronavirussen een levend dier of mens nodig om in te groeien en te vermeerderen, in tegenstelling tot bacteriën zoals bijvoorbeeld Salmonella.
SARS-CoV-2 kan dus niet groeien in voedsel.
Waarom ontsmetten we dan werkplekken, winkelkarretjes etc? Of heb ik mij vergist en is een winkelwagentje een levend wezen?TrailBlazer schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:02:
[...]
Je kan geen corona krijgen via eten.
[...]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/verspreiding
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
En dit staat er: Er zijn geen aanwijzingen dat het virus zich verspreidt via het eten of bereiden van voedsel.TrailBlazer schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:02:
[...]
Je kan geen corona krijgen via eten.
[...]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/verspreiding
Dit is wel weer die wetenschapper aan het woord. Ik zelf gooi dat "prakkie" toch wel weg als ik de positief geteste kok er in zie niezen.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Die drie tot vier weken die de EMA er over doet om met precies hetzelfde advies te komen als de toezichthouders van de VS en VK is tijd die we niet hadden op de piek van de pandemie. En als vervolgens EU landen dan toch met hun eigen regels komen (AZ niet voor 65-plussers) is helemaal de zin van deze extra laag authorisatie onduidelijk.Stoney3K schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:47:
[...]
Dat er te weinig vaccins geleverd kunnen worden door de farmaceuten is aan de EU te wijten? En wat dacht je dat wij daar precies aan gingen doen? Even een Nexit erdoorheen jagen?
Omdat je theoretisch gezien wat virusdeeltjes kan oppakken met je vingers als iemand net op een karretje geniest heeft of in zijn of haar hand en het karretje heeft aangeraakt, als jij vervolgens jouw vingers in je ogen of neus stopt kan je jezelf ook besmetten.Thalaron schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:05:
[...]
Waarom ontsmetten we dan werkplekken, winkelkarretjes etc? Of heb ik mij vergist en is een winkelwagentje een levend wezen?
Echter schijnt dat 97% (Dacht ik in een artikel gelezen te hebben) van de infecties via de lucht gaat. Een virus houdt het niet lang vol als het geen gastheer heeft.
Is niet voor niks een luchtweginfectie
Dat is ook zeker de vraag het is vooral dat je met je handen aan je gezicht zit. Zolang je geen besmet eten in je neus propt valt het allemaal wel mee.Thalaron schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:05:
[...]
Waarom ontsmetten we dan werkplekken, winkelkarretjes etc? Of heb ik mij vergist en is een winkelwagentje een levend wezen?
Dat zal best zijn, maar ook 4 weken eerder goedkeuring had ons nu niet meer vaccins opgeleverd. De supply chain blijft gewoon het knelpunt.IJzerlijm schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:11:
[...]
Die drie tot vier weken die de EMA er over doet om met precies hetzelfde advies te komen als de toezichthouders van de VS en VK is tijd die we niet hadden op de piek van de pandemie. En als vervolgens EU landen dan toch met hun eigen regels komen (AZ niet voor 65-plussers) is helemaal de zin van deze extra laag authorisatie onduidelijk.
Die vraag kunnen we zeker stellen, dit is een ethische vraag voornamelijk.eamelink schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:01:
Voor elke 25-jarige politieagent die je nu inent, moet er een 85-jarige wachten. Wil je dat? Dát is de vraag die je je moet stellen
Iemand van 85 jaar oud zit al over zijn gemiddelde levensverwachting heen. Die 25 jarige (politieagent) heeft nog heel wat jaartjes voor de boeg liggen en het zou jammer zijn als die verpest worden door corona of het long covid fenomeen.
Je zou kunnen beargumenteren dat het maatschappelijk belang van de politie groter is. Bij te veel uitval van agenten zal het moeilijk worden om politietaken uit te voeren en een agent loopt een groter risico omdat die dagelijks potentieel veel contacten zal hebben.
Er is gekozen om de alleroudste en daarmee kwetsbaren als eerste te enten, maar als we vieren dat iemand van 100 ingeënt is moet je ook bedenken dat die persoon morgen kan overlijden door pure ouderdom. Moet die persoon dan voorrang krijgen? Als je overlijdt op 85 of hoger heb je het goed gedaan qua levensduur. Met die redenatie kan je ervoor kiezen om iedereen die over de gemiddeld levensverwachting heen zit achteraan te zetten met de rest van de massa.
Je kan ook een vaccinatiestrategie volgen die verspreiding zoveel mogelijk probeert te stoppen, uitgaande van dat de vaccins ook overdracht stoppen. Dan zou jonge mensen vaccineren de voorkeur hebben. Die hebben meer contacten op een dag dan een bewoner van een bejaarden- of verzorgingshuis.
Theoretische overdracht via oppervlaktes. Alhoewel winkelkarretjes dusdanig halfslachtig schoongemaakt worden en vaak ook met verkeerde middelen die geen virussen doden dat het poetsen van winkelkarretjes geen sier uit zal maken. Idem vaak voor bureaus e.d.. Vanwege tijdsdruk werden die vroeger ook maar halfslachtig geveegd met een doekje wat drie of vier etages lang meeging.Thalaron schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:05:
Nee maar de keuken als ideale vector voor het virus is gewoon niet waar. Om te beginnen boven de 70 graden is het virus al kansloos dus enkel na bereiding kan het misgaan. Een kok zal dan nog maar nauwelijks iets doen op dat moment dat eten wordt echt niet mooi opgemaakt zoals in een restaurant.henkzelf schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:06:
[...]
En dit staat er: Er zijn geen aanwijzingen dat het virus zich verspreidt via het eten of bereiden van voedsel.
Dit is wel weer die wetenschapper aan het woord. Ik zelf gooi dat "prakkie" toch wel weg als ik de positief geteste kok er in zie niezen.
Elke dag dat vaccins in de vriezer liggen worden er mensen ziek die beschermd hadden kunnen zijn. En duurt je lockdown weer iets langer of wordt de terugslag groter als je geen keuze hebt dingen te openen om de economie en geestelijk welzijn te redden.Stoney3K schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:14:
[...]
Dat zal best zijn, maar ook 4 weken eerder goedkeuring had ons nu niet meer vaccins opgeleverd. De supply chain blijft gewoon het knelpunt.
En waarom niet 4 maanden wachten ? Dan hebben we ongeveer alles ontvangen om de bevolking te vaccineren.
Die school waar de noodopvang-BSO'ers in een klas met andere kinderen zitten? Die noodopvang-BSO'ers die ik na schooltijd op mag vangen? Mag de kinderopvang dan ook voorrang bij het vaccineren?42erik schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:32:
Even een egocentrische toevoeging... Gaan docenten nog een keer op de voorrangslijst? Met het verhoogde risico dat ze/we lopen mag dat ook wel een keer vind ik...
Persoonlijk vind ik het onzin. Iedereen heeft zo zijn redenen om als eerste te willen. Ik wacht mijn beurt wel af.
Precies!CMD-Snake schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:14:
Die vraag kunnen we zeker stellen, dit is een ethische vraag voornamelijk.
Nu is het doel ‘vermijden van lijden’ en ‘ontlasten van de zorg’ Gegeven dat doel, is het vaccineren van politieagenten niet zo zinnig; het draagt nauwelijks bij aan het doel.
Maar je kan ook als doel stellen: ‘beschermen van degenen die zichzelf moeilijk kunnen beschermen in hun werkzaamheden’ of ‘beschermen van de mensen die in de frontlinie van de maatschappij werken’. Als je dat als doel kiest, is het vaccineren van agenten en docenten wél een goed plan; aan dat doel draagt het wel bij.
Uiteindelijk begint elke strategie met ‘wat willen we bereiken?’
Zeker! Toch red je veel meer levensjaren met 1000 85-jarigen vaccineren dan met 1000 25-jarigen vaccineren. Dus gegeven het huidige doel van lijden minimaliseren is de huidige strategie beterIemand van 85 jaar oud zit al over zijn gemiddelde levensverwachting heen. Die 25 jarige (politieagent) heeft nog heel wat jaartjes voor de boeg liggen...
Absoluut; alleen is er nu geen sprake van enorme uitval van agenten en is dat ook niet de verwachting. Dat zou dus een beetje een drogredenering zijn. Maar zoals gezegd, als je als doel kiest ‘beschermen van mensen met belangrijke taak die door die taak besmet kunnen worden’ dan is het vaccineren van agenten een goed planJe zou kunnen beargumenteren dat het maatschappelijk belang van de politie groter is. Bij te veel uitval van agenten zal het moeilijk worden om politietaken uit te voeren en een agent loopt een groter risico omdat die dagelijks potentieel veel contacten zal hebben.
Als toevoeging; een aantal actuarissen heeft een strategie berekend voor het doel: ‘zorg ontlasten’. Hun strategie bevatte het inenten van de groep tussen 60 en 70 vóór de oudere groepen, omdat ze al erg kwetsbaar zijn én nog heel actief.
[ Voor 6% gewijzigd door eamelink op 14-02-2021 17:32 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid
Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man
Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!
Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid
Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man
Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!
Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2