FabianGTI schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:23:
Oef, direct een avondklok instellen, militairen de straat op!
Misschien moeten we gewoon accepteren dat dit virus nogal weersgevoelig is, over een paar maanden zakken de cijfers niet eens zozeer door het vaccineren, maar mede door het warme weer.

En tot die tijd houden we onze adem in?
Wolly schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:26:
Je zou eens 's-avonds naar buiten moeten dan zal je je verwonderen. Zo zie ik heel veel vissers die aan het vissen zijn, hardlopers die aan hun conditie werken, racefietsers die bezig zijn met mooie tochten, wandelaars die van de zee en boulevard genieten.
Je zou eens `s avonds naar buiten moeten kijken om 8 uur en constateren dat het stikdonker is en je geen vissers ziet die hun dobbertje niet meer zien, dat er weinig hardlopers rondlopen gezien hun veiligheid niet altijd gewaarborgd is met een fietsledje in bv een stikdonker park, dat racefietsers zeker niet meer rondracen met een ledje voor en achter met 40 km/h met pinkdikke bandjes die op elke oneffenheid lek gaan, en dat wandelaars op de boulevard het strand amper zien, laat staan de zee, en ze op het strand uit moeten kijken niet de zee in te lopen die ze alleen op gehoor kunnen onderscheiden.
Dat je aan wil tonen dat er best vertier is wat mensen opzoeken snap ik, maar kom dan met vertier dat daadwerkelijk plaatsvind, niet dingen die je in de zomer doet als het tot 23.30 licht is.
En waarom blijf je anderen vragen om wat ze zeggen uit te zoeken? Waarom weerleg je dat dan niet zelf heel simpel? Waarom altijd antwoorden met een vraag?
En hoe zinnig vind je je eigen voorstellen dan? Hoe wil je dat dan gaan handhaven? Jij niet, ik wel, hij wel, zij niet?
Omdat je alles weerspreekt en probeert te weerleggen, ik heb sowieso niet de illusie dat iemand hier jouw mening kan veranderen met goede argumenten............Leg ons allemaal eens uit hoe jij Nederland door deze crisis heen zou helpen, wellicht kun je
ons overtuigen.
Inmiddels zitten we op een tweesprong, houden we het zoals we bezig zijn binnen de perken of zijn de aanstormende mutaties onstopbaar en zijn meer maatregelen nodig.
Iedereen smacht naar de juiste man die het op kan lossen en voorkomen, wellicht kun je voor heel veel landen iets betekenen. Misschien wel als de verlosser?
Ikzelf weet veel, echter hoe meer ik weet, hoe meer ik besef overal maar een fractie van af te weten en ik dus eigenlijk maar heel weinig weet, ik luister dan ook graag naar mensen die er meer van af weten om er van te leren.
Leg bijvoorbeeld ook eens uit wie exact wel en niet tot jouw groepje avondklokkers behoort en hoe exact je die thuis gaat houden, welke permissies ze krijgen of niet, of aan moeten kunnen tonen (jij bent de man van de uitzonderingen, die moet je dus ook even aangeven binnen die groep)?
Ik ben reuze benieuwd naar jouw volledig uitgewerkte plan, gewoon harde maatregelen en uren voor dat hele beperkte groepje dat jij voor ogen hebt, die alle besmettingen veroorzaken.
Iedereen smacht naar verlichting van de regels, het is mooi dat we dus iemand in ons midden hebben die alle "groepen experts" kan vervangen en het even regelt zodat de rest van het volk veilig is en weer normaal zijn ding kan doen.
En gelijk alle handvatten er bij voor de handhavers, dat maakt het handhaven voor hen ook weer wat makkelijker.
Gezien er niet helemaal duidelijk is welke maatregelen van je wat opleveren, kun je wellicht ook even verschillende scenario`s doorrekenen, neem gelijk de andere mutaties even er in mee (apart natuurlijk) voor de zorg. Dan weten zij een beetje wat ze kunnen verwachten, zij zitten namelijk ook nog steeds in het halfduister.
Natuurlijk zien we ook graag een doorgerekend rapportje per beroeps, horeca en industrie groep voor het scenario waarmee jij denkt dat alles weer normaal kan worden, en hoeveel doden (collateral damage) elk scenario geeft (met leeftijden,
om vast te wennen).
Gezien de tijd qua besmettingen waarschijnlijk gaat dringen, en natuurlijk iedere handhaver en zorgverlener in het land hiervan op de hoogte moet gesteld zou dat fijn zijn als je dat bv zondag of maandag al helemaal klaar hebt liggen en het naar Mark kan mailen.
Dan kan het wellicht dinsdag al in een persco aangekondigd worden door Mark en Hugo, met een overwinningsdansje toe.
Wij bedanken je natuurlijk op voorhand voor het perspectief dat je ons biedt, we zijn allemaal die Corona namelijk zo beu.
offtopic:
start vast crowdfunding voor een standbeeld
Wat wil je aantonen met deze link?
Dat mensen, zoals overal uitgelegd, na 1e vaccinatie, ca 7-10 dagen nodig hebben om ca 50% immuniteit op te bouwen?
En dus door een snel oprukkend virus nog geïnfecteerd kunnen worden binnen die periode als ze zich niet aan de regels blijven houden?
En ze pas na de 2e vaccinatie voor 90% beschermd zijn?
En dat dus de eerste mensen na 2 vaccinaties pas echt immuun zijn na 5-6 weken en dat die groep daarna pas dagelijks toe gaat nemen, tot 5-6 weken na de laatste vaccinatie van de hele bevolking?
Wat snap je niet daar aan?
Alle respect natuurlijk voor
Sharon Alroy-Preis, al heeft
de belangrijkste viroloog in Israel eind vorig jaar haar ontslag aangeboden vanwege wanbeleid van deze persoon.
quote:
Overnight, army officers suddenly became undisputed experts in epidemiological research, without them having any background knowledge or professional training,” she continued. “I tried with all my might to alter certain decisions that, to my mind, were made without being properly thought through and without consideration of their consequences. However, I was unsuccessful, as the authority to make such decisions had been transferred in its entirety to someone with no experience in the field of either epidemiology or medical research,” she alleged.
Maar in jouw linkje met onderhand 1 zin zegt ze niets dat niet gewoon al realiteit en bekend was voor er überhaupt gevaccineerd werd.
Het zegt wel iets over hoe snel het virus om zich heen slaat, want gevaccineerden krijgen dus blijkbaar niet de tijd om een beetje immuniteit op te bouwen of waren al besmet voor de vaccinatie.
Het is zeker
geen reden om het vaccin in twijfel te trekken, wat je blijkbaar wilt met deze link.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.