Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 129 Laatste
Acties:
  • 400.962 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:38

SomerenV

It's something!

Basekid schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:58:
Zo hoppa, Frankrijk gaat even twee weken een serieuze avondklok doen vanaf 1800.

Wanneer besluiten wij dat we niet meer bij de koplopers van Europa qua besmettingen willen horen?
[Afbeelding]
Lekker dan als je na je werk boodschappen wilt doen :X

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 21:20
Wanneer besluiten wij dat we niet meer bij de koplopers van Europa qua besmettingen willen horen?
Niet. Om na deze periode ook nog een leefbaar land te hebben accepteren we nu wat pijn. Groepsimmuniteit komt zo alleen maar sneller in zicht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

SomerenV schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:04:
[...]

Lekker dan als je na je werk boodschappen wilt doen :X
Fransen werken maar 12 uur per week toch.

18:00 is echt wel heel vroeg idd niemand eet daar voor 18:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
TrailBlazer schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:08:
[...]

Fransen werken maar 12 uur per week toch.

18:00 is echt wel heel vroeg idd niemand eet daar voor 18:00
Eten doe je toch thuis :)

Het grootste nadeel van zó vroeg een avondklok is wellicht wel dat sommige tijden drukker zijn in de supermarkt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Korte rondgang langs de buurlanden.

Frankrijk: zorgwekkend.
Besmettingen scherp gedaald in november, maar sinds begin december langzaam maar zeker stijgend ondanks zeer strenge lockdown. Veel moeite om het virus eronder te krijgen, weinig perspectief op versoepeling.

Belgie: hoopgevend.
Besmettingen scherp gedaald in november, sinds december vlak op beheersbaar niveau. Lockdown is qua totale scherpte vergelijkbaar met de Nederlandse. Als geen nieuwe stijging inzet ondanks verspreiding van UK variant, ontstaat ruimte voor versoepelen.

Luxemburg: hoopgevend.
Weinig animo voor lockdown. Winkels gingen pas in december dicht en op 10-1 alweer open. Besmettingen 2e helft december sterk gedaald, daling zet langzaam maar zeker door. Als besmettingen tussen 15 en 25 januari blijven dalen, ontstaat perspectief op heropening horeca.

Duitsland: gemengd.
In de 2e golf zijn de besmettingen flink opgelopen, en al dik 2 maanden zitten ze op een hoog plateau. In december liepen de besmettingen nog wat verder op. Dat piekje is omgekeerd door aanscherping van de lockdown, maar het plateau van november blijft nog steeds intact. Aan de positieve kant: duidelijke regionale verschillen, waarbij de grootste problemen in Thuringen en Sachsen zitten (grensgebied DE/CZ). Landen die grenzen aan NL kennen betere cijfers.

Denemarken: positief.
Hoge en lange tweede golf, maar sinds drie weken sterk dalend. Besmettingen inmiddels gedaald tot 40% van het piekniveau. N.B. eind december sloot buurland SE de grens, omdat in DK de UK variant rondging. Verspreiding van de UK variant is kennelijk geen belemmering om de besmettingen omlaag te krijgen.

BG: licht aan het einde van de tunnel.
Drukke straten met weinig lockdown in december, plus een nieuwe variant van covid-19, brachten een ongekend hoge derde golf. Maar zelfs die Engelse stam laat zich bedwingen. Nieuwe besmettingen 20% onder de piek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

beetje crosspost met wereldwijd topic:
in frankrijk zijn de scholen open ( vanaf 6 jaar mondkapje), net als de winkels en hotels ( eten op je kamer).

https://www.frankrijk.nl/...nkrijk-nieuws-reisadvies/

maakt de avondklok niet minder, maar het totaalpakket is dus wel anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:31

WouterG

Dit is geen ondertitel

Zo hoppa, Frankrijk gaat even twee weken een serieuze avondklok doen vanaf 1800.

[Afbeelding]
We moeten wel even op gaan passen dat we de avondklok niet gaan zien als de oplossing voor de crisis. Ik geloof er geen klap van dat dit de cijfers genoeg naar beneden gaat krijgen. In mijn omgeving (n=50?) gaan de meesten gewoon naar hun werk, om boodschappen, op visite (beperkt) maar nagenoeg niemand gaat in deze coronatijd na 20:00 de deur nog uit.
Meer een aanvulling op de bestaande maatregelen die een erg klein effect gaat hebben. Maar ik heb er niet voor geleerd ;)

[ Voor 6% gewijzigd door WouterG op 14-01-2021 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:25

Laguna

Connaisseur

[Afbeelding]
Dat we bij de koplopers zitten waar sinds het begin van de pandemie de meeste besmettingen in kaart zijn gebracht (want dat toont die ranglijst) vind ik eerlijk gezegd niet zo boeiend.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WouterG schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:36:
[...]

We moeten wel even op gaan passen dat we de avondklok niet gaan zien als de oplossing voor de crisis. Ik geloof er geen klap van dat dit de cijfers genoeg naar beneden gaat krijgen. In mijn omgeving (n=50?) gaan de meesten gewoon naar hun werk, om boodschappen, op visite (beperkt) maar nagenoeg niemand gaat in deze coronatijd na 20:00 de deur nog uit.
eens, ook in Frankrijk is er twijfel over de effectiviteit:
De spertijd van 18.00 uur – ook wel anti-borrel avondklok genoemd omdat hij een drankje na het werk ontmoedigt – stuit wel op veel weerstand. De maatregel is zelfs contra-productief, waarschuwen veel lokale politici. “Mensen stellen hun boodschappen uit en lopen in het weekend in een overvolle supermarkt”, zegt bijvoorbeeld Yann Galut, burgemeester van de stad Bourges (64.000 inwoners) in midden-Frankrijk. “Het is het soort maatregel dat men neemt om te laten zien dat men iets doet.”
virologen geven aan dat de avondklok 'waarschijnlijk zijn nut heeft bewezen":
Volgens virologen heeft de avondklok van 20.00 uur zeer waarschijnlijk zijn nut bewezen. In de negen grootste steden daalde het aantal positief geteste personen per 100.000 inwoners tien dagen na de instelling van het uitgaansverbod. “Ook al speelden ook een schoolvakantie en het weer rol, deze daling is vrijwel zeker te danken aan de avondklok”, zei de epidemioloog Sophie Larrieu op de radio-zender France Info.
https://www.trouw.nl/buit...-klinkt-protest~b044dbd2/

voor NL ben ik persoonlijk tegen , ondanks dat het op mij 0 effect heeft ( heb agenda er even bijgepakt om dit met terugwerkende kracht te checken). Dit uitgaande van 22:00 overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2021 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:42:
[...]

virologen geven aan dat de avondklok 'waarschijnlijk zijn nut heeft bewezen":

[...]

https://www.trouw.nl/buit...-klinkt-protest~b044dbd2/
Mooi, bij ons daalt het aantal besmettingen in de tien grootste steden al weken zonder avondklok.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

t_captain schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:21:
Denemarken: positief.
Hoge en lange tweede golf, maar sinds drie weken sterk dalend. Besmettingen inmiddels gedaald tot 40% van het piekniveau. N.B. eind december sloot buurland SE de grens, omdat in DK de UK variant rondging. Verspreiding van de UK variant is kennelijk geen belemmering om de besmettingen omlaag te krijgen.
Dit is een onterecht positieve conclusie; drie weken geleden was 0,4% van de besmettingen in Denemarken de Britse variant, en vorige week 2,4%. In absolute aantallen groeit dat en dat betekent dat hoewel ze nu succesvol zijn met het aantal besmettingen omlaag brengen, met deze maatregelen en gedrag over een paar weken die Britse variant domineren en het weer omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

eamelink schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:02:
[...]

Dit is een onterecht positieve conclusie; drie weken geleden was 0,4% van de besmettingen in Denemarken de Britse variant, en vorige week 2,4%. In absolute aantallen groeit dat en dat betekent dat hoewel ze nu succesvol zijn met het aantal besmettingen omlaag brengen, met deze maatregelen en gedrag over een paar weken die Britse variant domineren en het weer omhoog gaat.
Dat is een voorbarige aanname waar nog geen enkel bewijs voor is. Als een lockdown bij die variant niet zou helpen om het aantal besmettingen omlaag te brengen, waarom gebeurd dit dan wel in het VK? Pas als je begint met versoepelen moet je waakzaam zijn, omdat het virus dan sneller kan oplaaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Volgens insiders in Den Haag gaat het kabinet deze week vallen. Rutte zei al tijdens de persconferentie dat wat betreft corona ze missionair blijven, maar ik vraag mij dan wel af in hoeverre ze iets zwaars als een avondklok erdoor kunnen krijgen. Met een coalitie die uit elkaar is en verkiezingen om de hoek lonkt ook de kans om je als partij en politicus te profileren.
Laguna schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:13:
Als een lockdown bij die variant niet zou helpen om het aantal besmettingen omlaag te brengen, waarom gebeurd dit dan wel in het VK?
Ik heb het idee dat sommige maatregelen ook noodgrepen zijn. Doordat er zoveel tegelijk van kracht is kan je ook niet meteen aanwijzen wat nu wel en wat nu niet werkte. Zie ook de avondklok in Frankrijk. Die viroloog zegt dat het geholpen heeft, maar een echte duiding valt daar niet aan te geven.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:08
FabianGTI schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:23:
Oef, direct een avondklok instellen, militairen de straat op! :')

Misschien moeten we gewoon accepteren dat dit virus nogal weersgevoelig is, over een paar maanden zakken de cijfers niet eens zozeer door het vaccineren, maar mede door het warme weer. :+
En tot die tijd houden we onze adem in? :+

Wolly schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:26:
Je zou eens 's-avonds naar buiten moeten dan zal je je verwonderen. Zo zie ik heel veel vissers die aan het vissen zijn, hardlopers die aan hun conditie werken, racefietsers die bezig zijn met mooie tochten, wandelaars die van de zee en boulevard genieten.
Je zou eens `s avonds naar buiten moeten kijken om 8 uur en constateren dat het stikdonker is en je geen vissers ziet die hun dobbertje niet meer zien, dat er weinig hardlopers rondlopen gezien hun veiligheid niet altijd gewaarborgd is met een fietsledje in bv een stikdonker park, dat racefietsers zeker niet meer rondracen met een ledje voor en achter met 40 km/h met pinkdikke bandjes die op elke oneffenheid lek gaan, en dat wandelaars op de boulevard het strand amper zien, laat staan de zee, en ze op het strand uit moeten kijken niet de zee in te lopen die ze alleen op gehoor kunnen onderscheiden.

Dat je aan wil tonen dat er best vertier is wat mensen opzoeken snap ik, maar kom dan met vertier dat daadwerkelijk plaatsvind, niet dingen die je in de zomer doet als het tot 23.30 licht is.
En waarom blijf je anderen vragen om wat ze zeggen uit te zoeken? Waarom weerleg je dat dan niet zelf heel simpel? Waarom altijd antwoorden met een vraag?

En hoe zinnig vind je je eigen voorstellen dan? Hoe wil je dat dan gaan handhaven? Jij niet, ik wel, hij wel, zij niet?
Omdat je alles weerspreekt en probeert te weerleggen, ik heb sowieso niet de illusie dat iemand hier jouw mening kan veranderen met goede argumenten............Leg ons allemaal eens uit hoe jij Nederland door deze crisis heen zou helpen, wellicht kun je ons overtuigen.
Inmiddels zitten we op een tweesprong, houden we het zoals we bezig zijn binnen de perken of zijn de aanstormende mutaties onstopbaar en zijn meer maatregelen nodig.
Iedereen smacht naar de juiste man die het op kan lossen en voorkomen, wellicht kun je voor heel veel landen iets betekenen. Misschien wel als de verlosser?
Ikzelf weet veel, echter hoe meer ik weet, hoe meer ik besef overal maar een fractie van af te weten en ik dus eigenlijk maar heel weinig weet, ik luister dan ook graag naar mensen die er meer van af weten om er van te leren.
Leg bijvoorbeeld ook eens uit wie exact wel en niet tot jouw groepje avondklokkers behoort en hoe exact je die thuis gaat houden, welke permissies ze krijgen of niet, of aan moeten kunnen tonen (jij bent de man van de uitzonderingen, die moet je dus ook even aangeven binnen die groep)?
Ik ben reuze benieuwd naar jouw volledig uitgewerkte plan, gewoon harde maatregelen en uren voor dat hele beperkte groepje dat jij voor ogen hebt, die alle besmettingen veroorzaken.
Iedereen smacht naar verlichting van de regels, het is mooi dat we dus iemand in ons midden hebben die alle "groepen experts" kan vervangen en het even regelt zodat de rest van het volk veilig is en weer normaal zijn ding kan doen.
En gelijk alle handvatten er bij voor de handhavers, dat maakt het handhaven voor hen ook weer wat makkelijker.
Gezien er niet helemaal duidelijk is welke maatregelen van je wat opleveren, kun je wellicht ook even verschillende scenario`s doorrekenen, neem gelijk de andere mutaties even er in mee (apart natuurlijk) voor de zorg. Dan weten zij een beetje wat ze kunnen verwachten, zij zitten namelijk ook nog steeds in het halfduister.
Natuurlijk zien we ook graag een doorgerekend rapportje per beroeps, horeca en industrie groep voor het scenario waarmee jij denkt dat alles weer normaal kan worden, en hoeveel doden (collateral damage) elk scenario geeft (met leeftijden,om vast te wennen).
Gezien de tijd qua besmettingen waarschijnlijk gaat dringen, en natuurlijk iedere handhaver en zorgverlener in het land hiervan op de hoogte moet gesteld zou dat fijn zijn als je dat bv zondag of maandag al helemaal klaar hebt liggen en het naar Mark kan mailen.
Dan kan het wellicht dinsdag al in een persco aangekondigd worden door Mark en Hugo, met een overwinningsdansje toe.

Wij bedanken je natuurlijk op voorhand voor het perspectief dat je ons biedt, we zijn allemaal die Corona namelijk zo beu.
offtopic:
start vast crowdfunding voor een standbeeld
Wat wil je aantonen met deze link?
Dat mensen, zoals overal uitgelegd, na 1e vaccinatie, ca 7-10 dagen nodig hebben om ca 50% immuniteit op te bouwen?
En dus door een snel oprukkend virus nog geïnfecteerd kunnen worden binnen die periode als ze zich niet aan de regels blijven houden?
En ze pas na de 2e vaccinatie voor 90% beschermd zijn?
En dat dus de eerste mensen na 2 vaccinaties pas echt immuun zijn na 5-6 weken en dat die groep daarna pas dagelijks toe gaat nemen, tot 5-6 weken na de laatste vaccinatie van de hele bevolking?
Wat snap je niet daar aan?

Alle respect natuurlijk voor Sharon Alroy-Preis, al heeft de belangrijkste viroloog in Israel eind vorig jaar haar ontslag aangeboden vanwege wanbeleid van deze persoon.
quote:
Overnight, army officers suddenly became undisputed experts in epidemiological research, without them having any background knowledge or professional training,” she continued. “I tried with all my might to alter certain decisions that, to my mind, were made without being properly thought through and without consideration of their consequences. However, I was unsuccessful, as the authority to make such decisions had been transferred in its entirety to someone with no experience in the field of either epidemiology or medical research,” she alleged.

Maar in jouw linkje met onderhand 1 zin zegt ze niets dat niet gewoon al realiteit en bekend was voor er überhaupt gevaccineerd werd.
Het zegt wel iets over hoe snel het virus om zich heen slaat, want gevaccineerden krijgen dus blijkbaar niet de tijd om een beetje immuniteit op te bouwen of waren al besmet voor de vaccinatie.

Het is zeker geen reden om het vaccin in twijfel te trekken, wat je blijkbaar wilt met deze link.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
In meerdere woonzorgcentra in Groningen de Britse variant. In 2 a 3 dagen 95 bewoners besmet van de 150 en 70 personeelsleden. In een andere 33 van de 90 in 2 dagen en 30 personeel. Het zijn echt donkere scenario's die zich ontvouwen. We krijgen een hete 4 tot 6 week voor de boeg.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:40
Teijgetje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:20:
[...]

[...]

Je zou eens `s avonds naar buiten moeten kijken om 8 uur en constateren dat het stikdonker is en je geen vissers ziet die hun dobbertje niet meer zien, dat er weinig hardlopers rondlopen gezien hun veiligheid niet altijd gewaarborgd is met een fietsledje in bv een stikdonker park, dat racefietsers zeker niet meer rondracen met een ledje voor en achter met 40 km/h met pinkdikke bandjes die op elke oneffenheid lek gaan, en dat wandelaars op de boulevard het strand amper zien, laat staan de zee, en ze op het strand uit moeten kijken niet de zee in te lopen die ze alleen op gehoor kunnen onderscheiden.

Dat je aan wil tonen dat er best vertier is wat mensen opzoeken snap ik, maar kom dan met vertier dat daadwerkelijk plaatsvind, niet dingen die je in de zomer doet als het tot 23.30 licht is.
En waarom blijf je anderen vragen om wat ze zeggen uit te zoeken? Waarom weerleg je dat dan niet zelf heel simpel? Waarom altijd antwoorden met een vraag?

En hoe zinnig vind je je eigen voorstellen dan? Hoe wil je dat dan gaan handhaven? Jij niet, ik wel, hij wel, zij niet?
Omdat je alles weerspreekt en probeert te weerleggen, ik heb sowieso niet de illusie dat iemand hier jouw mening kan veranderen met goede argumenten............Leg ons allemaal eens uit hoe jij Nederland door deze crisis heen zou helpen, wellicht kun je ons overtuigen.
Inmiddels zitten we op een tweesprong, houden we het zoals we bezig zijn binnen de perken of zijn de aanstormende mutaties onstopbaar en zijn meer maatregelen nodig.
Iedereen smacht naar de juiste man die het op kan lossen en voorkomen, wellicht kun je voor heel veel landen iets betekenen. Misschien wel als de verlosser?
Ikzelf weet veel, echter hoe meer ik weet, hoe meer ik besef overal maar een fractie van af te weten en ik dus eigenlijk maar heel weinig weet, ik luister dan ook graag naar mensen die er meer van af weten om er van te leren.
Leg bijvoorbeeld ook eens uit wie exact wel en niet tot jouw groepje avondklokkers behoort en hoe exact je die thuis gaat houden, welke permissies ze krijgen of niet, of aan moeten kunnen tonen (jij bent de man van de uitzonderingen, die moet je dus ook even aangeven binnen die groep)?
Ik ben reuze benieuwd naar jouw volledig uitgewerkte plan, gewoon harde maatregelen en uren voor dat hele beperkte groepje dat jij voor ogen hebt, die alle besmettingen veroorzaken.
Iedereen smacht naar verlichting van de regels, het is mooi dat we dus iemand in ons midden hebben die alle "groepen experts" kan vervangen en het even regelt zodat de rest van het volk veilig is en weer normaal zijn ding kan doen.
En gelijk alle handvatten er bij voor de handhavers, dat maakt het handhaven voor hen ook weer wat makkelijker.
Gezien er niet helemaal duidelijk is welke maatregelen van je wat opleveren, kun je wellicht ook even verschillende scenario`s doorrekenen, neem gelijk de andere mutaties even er in mee (apart natuurlijk) voor de zorg. Dan weten zij een beetje wat ze kunnen verwachten, zij zitten namelijk ook nog steeds in het halfduister.
Natuurlijk zien we ook graag een doorgerekend rapportje per beroeps, horeca en industrie groep voor het scenario waarmee jij denkt dat alles weer normaal kan worden, en hoeveel doden (collateral damage) elk scenario geeft (met leeftijden,om vast te wennen).
Gezien de tijd qua besmettingen waarschijnlijk gaat dringen, en natuurlijk iedere handhaver en zorgverlener in het land hiervan op de hoogte moet gesteld zou dat fijn zijn als je dat bv zondag of maandag al helemaal klaar hebt liggen en het naar Mark kan mailen.
Wij bedanken je natuurlijk op voorhand voor het perspectief dat je ons biedt, we zijn allemaal die Corona namelijk zo beu.

[...]

Dat mensen, zoals overal uitgelegd, na 1e vaccinatie, ca 7-10 dagen nodig hebben om ca 50% immuniteit op te bouwen?
En dus door een snel oprukkend virus nog geïnfecteerd kunnen worden binnen die periode als ze zich niet aan de regels blijven houden?
En dat dus de eerste mensen na 2 vaccinaties pas echt immuun zijn na 5-6 weken en dat die groep daarna pas dagelijks toe gaat nemen, tot 5-6 weken na de laatste vaccinatie van de hele bevolking?

Alle respect natuurlijk voor Sharon Alroy-Preis, al heeft de belangrijkste viroloog in Israel eind vorig jaar haar ontslag aangeboden vanwege wanbeleid van deze persoon.
quote:
Overnight, army officers suddenly became undisputed experts in epidemiological research, without them having any background knowledge or professional training,” she continued. “I tried with all my might to alter certain decisions that, to my mind, were made without being properly thought through and without consideration of their consequences. However, I was unsuccessful, as the authority to make such decisions had been transferred in its entirety to someone with no experience in the field of either epidemiology or medical research,” she alleged.

Maar in jouw linkje met onderhand 1 zin zegt ze niets dat niet gewoon al realiteit en bekend was voor er überhaupt gevaccineerd werd.
Het zegt wel iets over hoe snel het virus om zich heen slaat, want gevaccineerden krijgen dus blijkbaar niet de tijd om een beetje immuniteit op te bouwen of waren al besmet voor de vaccinatie.

Het is zeker geen reden om het vaccin in twijfel te trekken wat je blijkbaar wilt met deze link.
Amen _/-\o_

Ook grappig dat je niemand hoort over de rechten van de gedetineerden die in isolatie zijn gestopt omdat er een corona geval in de lik was. 8) Tenminste nog 1 groep die zich wel aan de quarantine houdt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

de avondactiviteiten verschillen waarschijnlijk per type locatie. Op mijn locatie (groot dorp) zijn voorzover mij bekend geen feesten of hangende groepen, wel vissers en wandelaars.

Zelf loop ik regelmatig door een pikdonkere polder met wat ledjes om mijn arm. Ik passeer daarbij standaard circa 4 vistentjes ( was voor corona ook zo ) en kom setjes wandelaars en hardlopers tegen en eenzame figuren zoals ikzelf, met en zonder hond.
Tijdstip: tussen 20:00 en 21:15. Langzame fietsers ook . Doe zelf aan wielrennen , maar niet in het donker ( en ook niet meer rond grote steden/natuurgebieden overdag omdat de normaal lege wegen vol met wandelaars zijn en het voor niemand leuk is als je daar met je fiets tussen gaat rijden). Pak als ik mijn 'groundhog wandelrondje' zat ben wel mijn normale fiets en rijd in aardig tempo (voor een stadfiets) in het donker een rondje. Rond zelfde tijdstip .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

The.Terminator

Un boer met bier

[...]

Je zou eens `s avonds naar buiten moeten kijken om 8 uur en constateren dat het stikdonker is en je geen vissers ziet die hun dobbertje niet meer zien, dat er weinig hardlopers rondlopen gezien hun veiligheid niet altijd gewaarborgd is met een fietsledje in bv een stikdonker park, dat racefietsers zeker niet meer rondracen met een ledje voor en achter met 40 km/h met pinkdikke bandjes die op elke oneffenheid lek gaan, en dat wandelaars op de boulevard het strand amper zien, laat staan de zee, en ze op het strand uit moeten kijken niet de zee............
Omdat een maatregel zoal 1 a 2x per week max bezoek meer helpt dan een avondklok waarbij je (binnen de regels) elke dag bezoek mag. Teveel contact momenten is het probleem, pak dat op de juiste manier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LZ86 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:30:
[...]

Ook grappig dat je niemand hoort over de rechten van de gedetineerden die in isolatie zijn gestopt omdat er een corona geval in de lik was. 8) Tenminste nog 1 groep die zich wel aan de quarantine houdt
gevangenissen worden soms (onterecht, maar verder ander onderwerp) vergeleken met hotels, daar moet je nu ook op je kamer blijven en je eten nuttigen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dat is een voorbarige aanname waar nog geen enkel bewijs voor is. Als een lockdown bij die variant niet zou helpen om het aantal besmettingen omlaag te brengen, waarom gebeurd dit dan wel in het VK? Pas als je begint met versoepelen moet je waakzaam zijn, omdat het virus dan sneller kan oplaaien.
Maatregelen + gedrag = effect. In Londen werken dezelfde maatregelen als elders nu veel beter omdat iedereen in Londen zich de tiefus is geschrokken.

Ik zeg niet dat een lockdown niet werkt; ik constateer slechts dat met de huidige lockdown in Denemarken het absolute aantal besmettingen met de Britse variant toeneemt. Dus tenzij de Denen zich anders gaan gedragen is de kans zeer groot dat de verspreiding gaat toenemen de komende weken. Dat is geen voorbarige aanname.

Kijk naar Nederland; dezelfde maatregelen werkten in Maart véél beter dan nu; omdat mensen in Maart echt angstig waren en zich keurig gedroegen. In vermoed dat we met ons gedrag van Maart een Britse variant er ook wel onder gekregen hadden, maar met ons huidige gedrag gaan we dat niet redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
@Verwijderd
Die paar nachtvissers heb je natuurlijk altijd, dat is hun ding. Maar om te zeggen dat overal vissers staan is erg overdreven en niet waar. Heel vervelend dus dat die paar nachtvissers nu overdag moeten vissen.
En langzame fietsers zijn onderweg: naar huis, naar de kroeg, whatever. Nu mag alleen nog naar huis of naar je werk. Of overdag racefietsen als je ziet waar je rijdt.

Net als je de hond gewoon uit mag laten. ;)

Maar af en toe lijkt het hier of je met de Tegenpartij praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 23:22
LZ86 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:30:
[...]
Amen _/-\o_

Pas maar op, morgen staat de "bond van wetsovertreders" zij aan zij met de huisartsen bij de Jonge voor de deur om de rest van de vaccins op te eisen. Al zou je zeggen dat het hun eer te na zou moeten zijn als ze ze zouden krijgen zonder de wet te overtreden.

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 14-01-2021 23:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
eamelink schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:02:
[...]

Interessante toevoeging, thanks.

Men gaat dus van 3400 dagelijkse besmettingen (14 UK) naar 1400 (34 UK).

UK variant is dus aan het stijgen, terwijl de klasieke variant naar de achtergrond verdwijnt. Als je de lijn exponentieel doortrekt, heb je over 15 weken (eind april) een factor 85 meer UK variant besmettingen. Zit je weer richting die 3000 per dag, plus een paarhonderd klassieke gevallen.

Dat niveau van 3400 was geen acute zorgcrisis , dus moet het in april ook lukken. Alles wat toenemende immunisatie (natuurlijk + vaccin) oplevert, zal deze prognose verbeteren. Misschien heb je dan geen factor 86 maar slechts een factor 20 op je UK besmettingen = <1000 totaal.

Disclaimer: 14 / 3400 en 44 / 1400 hebben in binomiale verdelingen een relatief grote standaarddeviatie dus de groeifactor is zeer onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

t_captain schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:16:
Dat niveau van 3400 was geen acute zorgcrisis , dus moet het in april ook lukken. Alles wat toenemende immunisatie (natuurlijk + vaccin) oplevert, zal deze prognose verbeteren. Misschien heb je dan geen factor 86 maar slechts een factor 20 op je UK besmettingen = <1000 totaal.
Jup. En de dreiging van de Britse variant geeft hopelijk ook een goede impuls voor gedrag; je kan een schrikbarende stijging laten zien zonder dat de absolute aantallen je (al) echt pijn doen.

Zo’n gedragsverandering verbetert de prognose ook.

[ Voor 4% gewijzigd door eamelink op 14-01-2021 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Is er eigenlijk ook al bekend waar je voor kan dringen? >:)

Of is het een dooie mus voor de meesten?
En stuitend voor degenen die absoluut weigeren en zich gelijk gediscrimineerd voelen.

Al dat zorgpersoneel gun ik een weekje bijkomen natuurlijk wel.

[ Voor 38% gewijzigd door Teijgetje op 14-01-2021 23:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ebayzo schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:36:
[...]
Dat is toch ook niet verboden? :? Ja, wellicht dan even niet tussen 20:00 - 4:00 met de nieuwe regels maar daarbuiten toch wel gewoon.
En ziehier de belachlijkheid van deze regel... Ik mag 7 dagen per week in de middag bij 2 man langs per dag, maar niet 1 avond per week bij 2....?

Maak er dan van dat je maximaal 3 (bv) sociale bzoeken per week mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

The.Terminator schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:38:
[...]

Omdat een maatregel zoal 1 a 2x per week max bezoek meer helpt dan een avondklok waarbij je (binnen de regels) elke dag bezoek mag. Teveel contact momenten is het probleem, pak dat op de juiste manier aan.
Alleen is de mate van bezoek handhaven nóg lastiger te doen dan een algemene avondklok.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
autje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:37:
[...]

Ik zeg ook 'zou moeten'. Dat de meeste mensen niet zo verstandig zijn en gewoon midden in een pandemie, waarbij besmetting alleen door contact met elkaar plaatsvindt, het nog steeds nodig vinden om er een normaal sociaal leven op na te houden, dat is het punt waar het om gaat. Is dat moeilijk? Natuurlijk is dat moeilijk, ik zou ook wel weer eens vrienden willen zien. Maar als we dingen als een avondklok niet willen, handel er dan ook niet naar en ga niet bij jan en alleman op bezoek.
Dat is zwart wit... tussen een normaal sociaal leven en een avondklok zit nog heel veel. Zoals al maanden je sociale bezoek beperken tot 1x per week met precies dezelfde mensen. Risico zeer beperkt, maar wel een sociaal moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Teijgetje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:32:
Is er eigenlijk ook al bekend waar je voor kan dringen? >:)

Of is het een dooie mus voor de meesten?
En stuitend voor degenen die absoluut weigeren en zich gelijk gediscrimineerd voelen.

Al dat zorgpersoneel gun ik een weekje bijkomen natuurlijk wel.
Ach, naar het schijnt kun je in Dubai ook gewoon een vaccinatie kopen als je voldoende centjes meebrengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

eamelink schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:04:
[...]

Maatregelen + gedrag = effect. In Londen werken dezelfde maatregelen als elders nu veel beter omdat iedereen in Londen zich de tiefus is geschrokken.
Dat zou je denken, maar men gedraagt zich daar niet anders dan voorheen, aldus Suse van Kleef bij OP1.
Ik zeg niet dat een lockdown niet werkt; ik constateer slechts dat met de huidige lockdown in Denemarken het absolute aantal besmettingen met de Britse variant toeneemt. Dus tenzij de Denen zich anders gaan gedragen is de kans zeer groot dat de verspreiding gaat toenemen de komende weken. Dat is geen voorbarige aanname.
De Britse variant zal zich daar ongetwijfeld verder verspreiden net als in ieder land waar een besmettelijkere variant opduikt, dat voorkom je toch niet zonder Chinese praktijken. Maar dat het totaal aantal besmettingen door die variant gaat toenemen tijdens een lockdown is pure speculatie, ook al lijkt het misschien aannemelijk. Dan zou eerst de daling moeten stagneren om daarna weer te gaan stijgen zonder dat men maatregelen versoepelt, eigenlijk wat hier in november is gebeurd toen we in een gedeeltelijke lockdown zaten (waarvan men nog steeds niet goed weet wat daar nu de oorzaak van is geweest). Pas als de besmettingen in het VK weer gaan stijgen terwijl ze nog in lockdown zitten moeten we ons zorgen gaan maken.
Kijk naar Nederland; dezelfde maatregelen werkten in Maart véél beter dan nu; omdat mensen in Maart echt angstig waren en zich keurig gedroegen. In vermoed dat we met ons gedrag van Maart een Britse variant er ook wel onder gekregen hadden, maar met ons huidige gedrag gaan we dat niet redden.
Dat speelt zeker mee, maar dat het griepseizoen ten einde liep heeft daar ook aan bijgedragen.

Wat we ook doen het blijft een kwestie van aanmodderen, totdat er genoeg (kwetsbare) mensen zijn gevaccineerd en de bezetting in de ziekenhuizen op een acceptabel niveau komt te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:50:
[...]

Ik zal de term niet herhalen, maar denk je nu werkelijk oprecht dat iemand hier zit te wachten op die maatregelen? De nuance is; als je je leven leeft zoals je hiervoor deed, vergroot je het risico op verspreiding. En dus ook op de duur en zwaarte van de lockdown.

De regels, en vooral alle uitzonderingen, zijn er vooral op gericht om nog een beetje je leven te kunnen leiden. Dus ja; volgens de regels mag je op bezoek; maar als het even kan doe dat dan minder dan voorheen. Niet elke dag 2 mensen, maar elke week 1x bijvoorbeeld.
Precies dat laatste doen wij hier nu, zelfs elke keer dezelfde mensen... en dat zou met een avondklok dan niet meer mogen... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:08:
[...]

Vandaar de avondklok dus. Die treft vooral de verspreiders
de paar verspreiders en heel veel andere mensen bedoel je

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wolly schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:09:
[...]

De avondklok treft iedereen, het grootste deel daarvan zijn niet-verspreiders..
eh ja, dit dus ^^

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
autje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:10:
[...]

Het punt is dat de verspreiders er het meeste last van zullen hebben, want die kunnen niet meer bij elkaar op bezoek.
want de last van dat handjevol verspreiders telt op tot meer dan de last van het overgrootte deel die dat niet is....?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

*knip* dit soort opmerkingen mogen wel achterwege blijven, daar wordt de discussie niet beter op

Je zult het als overheid ook nooit goed doen, want als een maatregel de eigen kring raakt dan is het opeens niet goed meer. Punt is dat er zo min mogelijk transmissie mogelijkheden moeten zijn, dwz zo min mogelijk contactmomenten. En ja, dat gaat de hobbies van mensen raken, hoe zeer ze ook gaan rationaliseren dat de pijn maar elders moet liggen omdat hun hobby/bezigheid het probleem niet is.

Kom maar zelf eens met oplossingen die echt kunnen en niet alleen egoistisch zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 15-01-2021 08:03 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:23:
Kom maar zelf eens met oplossingen die echt kunnen en niet alleen egoistisch zijn.
De juiste stappen bewandelen. Eerst al het privébezoek afraden/verbieden en als dat niet werkt ga je een stap verder naar een avondklok of vergelijkbaar. Daar tussen zou je zelfs nog een stukje handhaving/motivatie kunnen doen, al is dat bij deze regel vanwege het thuis aspect juridisch moeilijk.
Of je houdt een persconferentie waarin je vertelt dat we allemaal dood dreigen te gaan en je daarom per direct stappen x/y/z neemt. Ik snap waarom je een avondklok in zet, ik snap niet waarom je daar dan een week mee wacht, of het moet toch niet zo dreigend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
jadjong schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:13:
[...]
Ik snap waarom je een avondklok in zet, ik snap niet waarom je daar dan een week mee wacht, of het moet toch niet zo dreigend zijn...
Uit mijn hoofd uit de persconferentie: omdat het een erg zware maatregel is, waartegen ook veel weerstand bestaat, wilden ze van het OMT eerst een spoedadvies met daarin een actuele inschatting van de effecten, maar ook met daarin mogelijke alternatieven.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

niek_nijmegen schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:38:
[...]

Uit mijn hoofd uit de persconferentie: omdat het een erg zware maatregel is, waartegen ook veel weerstand bestaat, wilden ze van het OMT eerst een spoedadvies met daarin een actuele inschatting van de effecten, maar ook met daarin mogelijke alternatieven.
Precies... Het lijkt me toch goed als er wat meer moeite wordt gedaan om de kamerbrieven te lezen en de debatten te volgen. Er is expliciet advies gevraagd om de effecten in de huidige epidemiologische situatie door te rekenen en vooral ook te kijken of er alternatieven zijn.

Joost vullings gaf overigens een interessante suggestie. Avondklok in ruil voor basisscholen open. Is het mij persoonlijk niet waard, want geen kinderen, maar ik zie het nog wel gebeuren.

@jadjong de oppositie stond ook op de achterste benen mbt een bezoekverbod. Want eenzaamheid enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 15-01-2021 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:29
42erik schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:20:
[...]

want de last van dat handjevol verspreiders telt op tot meer dan de last van het overgrootte deel die dat niet is....?
Ja? Het overgrote deel zal er niet zoveel last van hebben als ze nu verwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[mbr]*knip* dit soort opmerkingen mogen wel achterwege blijven, daar wordt de discussie niet beter op[/]

Je zult het als overheid ook nooit goed doen, want als een maatregel de eigen kring raakt dan is het opeens niet goed meer. Punt is dat er zo min mogelijk transmissie mogelijkheden moeten zijn, dwz zo min mogelijk contactmomenten. En ja, dat gaat de hobbies van mensen raken, hoe zeer ze ook gaan rationaliseren dat de pijn maar elders moet liggen omdat hun hobby/bezigheid het probleem niet is.

Als je gefundeerde kritiek op een oplossing hebt kan dat wat mij betreft prima zonder dat je zelf een betere hebt. Ik kan zien dat een profvoetballer de bal mist zonder dat ik het zelf beter kan.

Met zo min mogelijk transmissie helemaal eens. De vraag is of daar een algehele avondklok 'botte bijl' voor nodig is. Dat wordt nu onderzocht door deskundigen, ondertussen discussiëren wij er ook gezellig en soms minder gezellig over.

Wat mij betreft is strikt handhaven op samenscholen een alternatief. Als dat echt niet lukt door juridische beperkingen een lokale avondklok met het accent op handhaving waar de pijn zit en niet waar handhaven het makkelijkst is.

Aanvulling: als het doel is huisbezoek te verminderen, dan zou ik liever opteren voor een regel/advies dat dat er minder zijn of uit een vaste bubbel. De gezagsgetrouwen ( volgens mij nog steeds de meerderheid) zullen dat opvolgen. De niet gezagsgetrouwen hebben ook schijt aan een avondklok die ook de gezagsgetrouwen treft.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2021 08:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:13:
[...]

Als je gefundeerde kritiek op een oplossing hebt kan dat wat mij betreft prima zonder dat je zelf een betere hebt. Ik kan zien dat een profvoetballer de bal mist zonder dat ik het zelf beter kan.

Met zo min mogelijk transmissie helemaal eens. De vraag is of daar een algehele avondklok 'botte bijl' voor nodig is. Dat wordt nu onderzocht door deskundigen, ondertussen discussiëren wij er ook gezellig en soms minder gezellig over.

Wat mij betreft is strikt handhaven op samenscholen een alternatief. Als dat echt niet lukt door juridische beperkingen een lokale avondklok met het accent op handhaving waar de pijn zit en niet waar handhaven het makkelijkst is.
Ik verwacht niet, dat als het handhaven van feestje nu al niet goed lukt, het met een avondklok dat wel lukt. Daar heeft de politie gewoon de capaciteit niet voor.
De politiebond geeft nu al aan dat zij dan andere taken moeten laten liggen. Nee dat word mooi, word straks je zoon of dochter mishandeld en is er geen agent omdat die avonds moet werken om Sjaak zijn hond uitlaat en mogelijk iemand extra besmet. Al ga ik er persoonlijk vanuit dat dit soort zaken niet blijven liggen hoop ik.

Niet elk doel heiligt alle middelen, de overheid moet hier slimmer mee omgaan. Als je contact beperkingen wil dan leg je die op, geen avond klok daar bereik je niks mee.
En het excuus dat de overheid maar iets moet doen gaat ook kant nog wal, zolang de overheid mij blijft discrimineren op basis van geloof(ik geloof niet en ik kan dus niet met 200 man in een gebouw liedjes zingen) blijf ik mij hier tegen verzetten.

Tevens is maar de vraag hoelang het kabinet hier nog zit, en als dat valt ben ik van mening dat je zo een ingrijpend besluit niet mag nemen als demissionair kabinet, je valt omdat je iets niet goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uthog schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:19:
[...]

Ik verwacht niet, dat als het handhaven van feestje nu al niet goed lukt, het met een avondklok dat wel lukt. Daar heeft de politie gewoon de capaciteit niet voor.
De politiebond geeft nu al aan dat zij dan andere taken moeten laten liggen. Nee dat word mooi, word straks je zoon of dochter mishandeld en is er geen agent omdat die avonds moet werken om Sjaak zijn hond uitlaat en mogelijk iemand extra besmet. Al ga ik er persoonlijk vanuit dat dit soort zaken niet blijven liggen hoop ik.

Niet elk doel heiligt alle middelen, de overheid moet hier slimmer mee omgaan. Als je contact beperkingen wil dan leg je die op, geen avond klok daar bereik je niks mee.
En het excuus dat de overheid maar iets moet doen gaat ook kant nog wal, zolang de overheid mij blijft discrimineren op basis van geloof(ik geloof niet en ik kan dus niet met 200 man in een gebouw liedjes zingen) blijf ik mij hier tegen verzetten.

Tevens is maar de vraag hoelang het kabinet hier nog zit, en als dat valt ben ik van mening dat je zo een ingrijpend besluit niet mag nemen als demissionair kabinet, je valt omdat je iets niet goed doet.
ook ik ben tegen een avondklok

'als dat echt niet lukt door juridische beperkingen' bedoel ik letterlijk.

als handhaven niet lukt door capaciteit of andere keuzes is dat geen reden voor nieuwe regels wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:29
The.Terminator schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:38:
[...]

Probleem is dat dat niet te controleren is. Je kunt niet aan iemands neus zien of het de eerste, de tweede, of de twaalfde keer is dat hij iemand bezoekt in een week. Handhaving daarvan is godsonmogelijk. Avondklok is wat dat betreft een stuk makkelijker (maar nog steeds incidenteel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:25:
[...]

ook ik ben tegen een avondklok

'als dat echt niet lukt door juridische beperkingen' bedoel ik letterlijk.

als handhaven niet lukt door capaciteit of andere keuzes is dat geen reden voor nieuwe regels wat mij betreft.
Als je iets niet kan handhaven door capaciteit, waarom zou je het dan wel doen. De mensen die je eigenlijk wil treffen trekken zich er toch niets van aan, en daar zou je het voor doen. Maar je bent die capaciteit wel kwijt omdat je wel moet gaan controleren.
Dan ga je totaal niet efficiënt om met je bezetting en maak je de verkeerde keuzes.
Als je niet kan handhaven, heeft het geen enkele nut om het werk nog lastiger te maken voor de handhaving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:40
jadjong schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:13:
[...]

De juiste stappen bewandelen. Eerst al het privébezoek afraden/verbieden en als dat niet werkt ga je een stap verder naar een avondklok of vergelijkbaar.
Als een avondklok te ingrijpend is want te generiek dan kun je toch niet met droge ogen een verbod op alle privébezoek gaan voorstellen als alternatief? Daarmee raak je nog veel meer mensen en dan denk ik ook met name aan de (oudere) eenzamen die door een avondklok (mits die ingaat op een redelijke tijd) niets zullen merken.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
Uthog schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:29:
[...]

Als je iets niet kan handhaven door capaciteit, waarom zou je het dan wel doen. De mensen die je eigenlijk wil treffen trekken zich er toch niets van aan, en daar zou je het voor doen.
Ik heb al eerder aangegeven dat het voor de hier thuis wonende jongeren wel degelijk een verschil zou maken. En ik denk dat dat voor veel andere jongeren ook het geval is.

Overigens, over capaciteit gesproken: de oudste kwam deze week thuis met een bon vanwege fietsen zonder licht. Just sayin'...

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
klaaas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:32:
[...]

Ik heb al eerder aangegeven dat het voor de hier thuis wonende jongeren wel degelijk een verschil zou maken. En ik denk dat dat voor veel andere jongeren ook het geval is.

Overigens, over capaciteit gesproken: de oudste kwam deze week thuis met een bon vanwege fietsen zonder licht. Just sayin'...
Tokkies shall be tokkies, ik neem aan dat jij je oudste niet nog laat feesten tot midden in de nacht?
Heeft te maken met de opvoeding, en jij zit daar neem ik aan, heel anders in.
Terecht ook dat hij een bekeuring krijgt voor fietsen zonder licht, levens gevaarlijk.
Hij valt dus niet in de groep die wij met deze maatregel als een avondklok wel thuis willen houden.

[ Voor 6% gewijzigd door Uthog op 15-01-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 22:57
[...]

Wat jij nu zegt is in tegenstelling tot alle bewijzen die we tot nu toe hebben;
Om weer even Denemarken en 't VK erbij te pakken; In beide landen dalen de totale aantallen in absolute zin, maar stijgt het absolute aantal van de UK-variant. En de bewijzen daarvan heb ik én anderen al meerdere keren gegeven als reactie op jou.

Dat jij die statistieken/grafieken ontkent, kan ik niet zoveel aan doen.

Dat het in Engeland nu toch stabiliseert/daalt kan heel goed komen dat in de regio's waar de Engelse variant al zwaar heeft toegeslagen een beperkt effect van groepsimmuniteit begint op te treden, in combinatie met meer aan de maatregelen houden.
Als 90% van de mensen zich goed aan de maatregelen houdt, ook aan het in quarantaine gaan bij contacten met vastgesteld COVID, dan is bij sterk oplopende aantallen de groep die in quarantaine moet en gaat waarschijnlijk ook sterk oplopend. Als iemand niet meer uit huis komt en z'n huisgenoten ook niet, kan die ook niemand meer besmetten. Als dat een heel grote groep is, heeft dat een drukkend effect op de R. Dat in combinatie met een zwaardere/strengere lockdown dan afgelopen maanden zorgt er voor dat de cijfers stabiliseren/ licht dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Uthog schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:35:
[...]

Tokkies shall be tokkies, ik neem aan dat jij je oudste niet nog laat feesten tot midden in de nacht?
Heeft te maken met de opvoeding, en jij zit daar neem ik aan, heel anders in.
Ze gaan niet feesten tot midden in de nacht, maar de oudste 2 (18 en 20) zoeken nagenoeg dagelijks 's avonds wel soortgenoten op. Een avondklok zou dat aantal contacten decimeren. Vraag is dan natuurlijk of het probleem zit in de bij elkaar chillende jongeren of dat de echte feestjes het probleem zijn.
Terecht ook dat hij een bekeuring krijgt voor fietsen zonder licht, levens gevaarlijk.
Is ook niet onterecht, maar het gaat natuurlijk om prioriteiten. Als ik het aantal verkeersdoden door fietsen zonder licht afzet tegen de coronadoden dan vind ik het op z'n zachtst gezegd raar dat de politie wel tijd heeft voor dit soort controles maar geen capaciteit zegt te hebben voor het handhaven van coronamaatregelen.

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@rik86 klein draadje ook over de Engelse variant:

[Twitter: https://twitter.com/innouveau/status/1349486292246163457?s=19]

@klaaas ik blijf erbij dat dagelijks soortgenoten gewoon echt niet kan. Vind het pijnlijk om te zien dat dit afhankelijk moet zijn van een avondklok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:08

Metro2002

Memento mori

klaaas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:32:
[...]

Gisteravond waren ze hier (wederom) een straatrace aan het houden met een mannetje of 20 wat niet alleen vanwege de coronamaatregelen niet zo fijn is, het geeft ook gigantisch veel overlast.
Politie direct gebeld want het is deze maand al de 4e keer maar na drie kwartier nog geen politie gezien, blijkbaar weer geen wagens beschikbaar.
Zo gaat het helaas bijna altijd. Ik woon naast een industrieterrein waar met grote regelmaat straatraces gehouden worden en 9 vd 10 keer komt de politie niet, of een uur te laat en een hele enkele keer op tijd. Als het in het weekend is kun je het sowieso wel vergeten, dan hebben ze het veel te druk ondanks de lockdown. Je zou toch zeggen dat ze al de uitgaansproblemen niet hebben nu maar ze lopen bij de politie echt over en dat zeggen ze ook gewoon aan de telefoon. "We sturen iemand als er een wagen beschikbaar is maar het is momenteel erg druk"
Handhaving zie ik 's avonds nooit, weet niet of die uberhaupt 's avond aan het werk zijn of alleen overdag de politie ondersteunen.
De capaciteit van de politie is in dit land echt zwaar onder de maat, een avondklok zal dan ook nauwelijks te handhaven zijn tenzij ze andere problemen gaan laten liggen.

Hooguit pakken ze eens iemand die ze toevallig buiten tegenkomen als ze even geen melding hebben en dan pak je dus hooguit dus inderdaad iemand die zijn hond uitlaat of toch nog even een rondje gaat hardlopen en niet de grote groepen die samenscholen want die peren hem gewoon gelijk als ze politie zien.

De laatste keer dat hier een straatrace was stonden er een stuk of 40 auto's en de politie heeft er maar liefst 1 staande gehouden. De rest scheurde gewoon gelijk weg toen ze de politiebus zagen en die ene hebben ze klem kunnen rijden.

Daarom ben ik ook zo tegen een avondklok, je pakt er hooguit de boefjes (hardlopers, mensen die toch even een blokje om gaan lopen) mee die makkelijk te pakken zijn en eigenlijk geen enkel gevaar vormen en de echt grote groepen doen nog steeds waar ze zin in hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
klaaas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:40:
[...]

Ze gaan niet feesten tot midden in de nacht, maar de oudste 2 (18 en 20) zoeken nagenoeg dagelijks 's avonds wel soortgenoten op. Een avondklok zou dat aantal contacten decimeren. Vraag is dan natuurlijk of het probleem zit in de bij elkaar chillende jongeren of dat de echte feestjes het probleem zijn.

[...]

Is ook niet onterecht, maar het gaat natuurlijk om prioriteiten. Als ik het aantal verkeersdoden door fietsen zonder licht afzet tegen de coronadoden dan vind ik het op z'n zachtst raar dat de politie wel tijd heeft voor dit soort controles maar geen capaciteit zegt te hebben voor het handhaven van coronamaatregelen.
Maar waarom hou jij ze niet thuis dan? Jij bent de ouder, ze wonen nog bij jou? Dan hebben zij naar jou te luisteren. En als je weet dat ze dus doelbewust de regels overtreden. Dan moet je ze toch gewoon binnenhouden. Deed mijn vader vroeger ook, als je niet voor 7 uur thuis bent kom je er niet meer in.

Waar ik persoonlijk over na zit te denken, is wat iemand al eerder zei, is massaal te testen. Ik ben zelf niet ziek geweest, ik weet vrij zeker dat ik niks heb gehad. Maar het kan zijn dat ik wel iemand anders onbewust ziek heb gemaakt. Ik zit dus te denken om mijzelf te laten testen en zoveel mogelijk andere mee te nemen daarin. Dan weet ik zeker dat ik niemand ziek kan maken op dit moment, en heb ik het wel maar geen last van. Blijf ik lekker 2 weken thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

klaaas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:40:
[...]

[...]

Is ook niet onterecht, maar het gaat natuurlijk om prioriteiten. Als ik het aantal verkeersdoden door fietsen zonder licht afzet tegen de coronadoden dan vind ik het op z'n zachtst gezegd raar dat de politie wel tijd heeft voor dit soort controles maar geen capaciteit zegt te hebben voor het handhaven van coronamaatregelen.
Met een avondklok maak je er toch gewoon een Pyjama party van? 19:50 - 19:59 uur inloop en door tot een uurtje of 9 in de ochtend. Ontbijtje naar binnen en weer richting huis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
MikeyMan schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:43:
@klaaas ik blijf erbij dat dagelijks soortgenoten gewoon echt niet kan. Vind het pijnlijk om te zien dat dit afhankelijk moet zijn van een avondklok.
Ik zie het ook liever anders, maar de basisafspraak hier thuis is dat we ons allemaal houden aan de coronaregels. Daarover zijn we dan ook geregeld in gesprek. Maar als binnen die regels contact met 7x2 mensen is toegestaan, dan is dat ook ongeveer waar een jongere in die leeftijd de grens trekt. Niet dat ze aan dat soort aantallen komen, maar 7x2 mensen valt binnen de regels en dus vinden ze dat ze het 'recht' hebben op hun bezoekjes.

Natuurlijk kun je dan net als @Uthog gaan zeggen dat je als ouder dit of dat moet doen, maar dat is duidelijk een gebrek aan ervaring met jongeren en bespreken we nog wel eens een keer als jullie ook kinderen van die leeftijd hebben.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:50:
[...]

Met een avondklok maak je er toch gewoon een Pyjama party van? 19:50 - 19:59 uur inloop en door tot een uurtje of 9 in de ochtend. Ontbijtje naar binnen en weer richting huis.
Daar zitten wij niet op te wachten en de ouders van vrienden ook niet. Not gonna happen.

Hij wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 02:35
klaaas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:52:
[...]

Ik zie het ook liever anders, maar de basisafspraak hier thuis is dat we ons allemaal houden aan de coronaregels. Daarover zijn we dan ook geregeld in gesprek. Maar als binnen die regels contact met 7x2 mensen is toegestaan, dan is dat ook ongeveer waar een jongere in die leeftijd de grens trekt. Niet dat ze aan dat soort aantallen komen, maar 7x2 mensen valt binnen de regels en dus vinden ze dat ze het 'recht' hebben op hun bezoekjes.

Natuurlijk kun je dan net als @Uthog gaan zeggen dat je als ouder dit of dat moet doen, maar dat is duidelijk een gebrek aan ervaring met jongeren en bespreken we nog wel eens een keer als jullie ook kinderen van die leeftijd hebben.
Ik kan me hier zo ontzettend in vinden... Ik heb zelf geen kids in die leeftijd (die van mij zijn 5 en 8, een stuk makkelijker in dat opzicht) maar ik heb wel twee half-broertjes van 20 en 22 die nog bij mijn moeder wonen. En die doen dus precies wat jij zegt: ze zoeken continu de grenzen op want "dat mag toch". Dan kan mijn moeder zeggen "NEE DAT MAG NIET!", maar no way dat dat volgehouden wordt. Als die avondklok er is, dan wordt het heel simpel: ze kunnen gewoon de deur niet uit. En dat gaat echt niet betekenen dat mijn moeder vervolgens een hotel voor jongeren gaat runnen, dan is het gewoon uit met de pret.

Vinden ze supervervelend natuurlijk, maar kom op: we zitten echt niet tot december 2021 aan die avondklok vast. Je kan mij écht niet vertellen dat dat stiekem is wat de regering wil.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Uthog schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:45:
Waar ik persoonlijk over na zit te denken, is wat iemand al eerder zei, is massaal te testen. Ik ben zelf niet ziek geweest, ik weet vrij zeker dat ik niks heb gehad. Maar het kan zijn dat ik wel iemand anders onbewust ziek heb gemaakt. Ik zit dus te denken om mijzelf te laten testen en zoveel mogelijk andere mee te nemen daarin. Dan weet ik zeker dat ik niemand ziek kan maken op dit moment, en heb ik het wel maar geen last van. Blijf ik lekker 2 weken thuis.
Massaal testen is in principe een goed idee, in China doen ze dat ook regelmatig en het werkt wel.
Er is wel een maar: je moet dit regelmatig doen want testen is een momentopname.
En daar is dan weer geen capaciteit voor op dit moment.
Als die capaciteit er wel is dan is het zeker een goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Nu online

The.Terminator

Un boer met bier

klaaas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:52:
[...]

Dus als de regel max. 2x per week bezoek was aangenomen, had dat ook geholpen :)
2 vliegen in 1 klap, minimaal contactmomenten en had kan ook nog eventueel s'avonds :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
The.Terminator schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:00:
[...]

Dus als de regel max. 2x per week bezoek was aangenomen, had dat ook geholpen :)
2 vliegen in 1 klap, minimaal contactmomenten en had kan ook nog eventueel s'avonds :)
Met als verschil dat dat totaal niet te controleren is. Een avondklok is natuurlijk veel makkelijker te handhaven (daarmee zeg ik niet dat het makkelijk te handhaven is ;) ).

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
Metro2002 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:43:
[...]
Gisteravond waren ze hier (wederom) een straatrace aan het houden met een mannetje of 20 wat niet alleen vanwege de coronamaatregelen niet zo fijn is, het geeft ook gigantisch veel overlast.
Politie direct gebeld want het is deze maand al de 4e keer maar na drie kwartier nog geen politie gezien, blijkbaar weer geen wagens beschikbaar.
Ik wilde met mijn opmerkingen over fietslichtcontroles ook zeker niet in twijfel trekken dat de politie een capaciteitsprobleem heeft, maar als jij na een telefoontje over een straatrace te horen krijgt dat de politie niet kan komen om dat ze druk zijn met fietslichtcontroles dan heb je, neem ik aan, ook wel een mening over prioriteiten toch?

Voor wat betreft de pakkans bij een avondklok: niet alles valt of staat bij de pakkans. Bij elke maatregel heb je een groep die zich ook zonder redelijke pakkans wel aan de maatregelen houdt,

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uthog
Plenkske schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:57:
[...]

Massaal testen is in principe een goed idee, in China doen ze dat ook regelmatig en het werkt wel.
Er is wel een maar: je moet dit regelmatig doen want testen is een momentopname.
Ben ik met je eens, maar om te beginnen laten we dat doen in de 10 brandhaarden. Kan daar meer capaciteit naartoe want daar is de druk nu het hoogste. Op die manier zijn wij meer proactief dan reactief.
Weet niet hoeveel mensen je zou moeten testen om een goed beeld van de gemeente te krijgen maar lijkt mij het zeker waard om uit te rekenen.

Ik vermoed ook, dat heel veel mensen andere onbewust ziek maken omdat zij dat zelf niet zijn. Als ik al iemand ziek maak zou dat ook op die manier gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
klaaas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:02:
[...]

Voor wat betreft de pakkans bij een avondklok: niet alles valt of staat bij de pakkans. Bij elke maatregel heb je een groep die zich ook zonder redelijke pakkans wel aan de maatregelen houdt,
Jep. Ik gok dat mijn broertjes dat risico niet gaan nemen bijvoorbeeld, zeker als de boete een beetje fors is. Want die mogen ze uiteraard wel zelf gaan betalen.

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
The.Terminator schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:00:
[...]

Klopt, dat zou in dit geval ook helpen. Maar dat levert qua handhaving natuurlijk totaal geen dreiging op. Laat een agent maar eens aantonen dat dit je 3e bezoekje is...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
posttoast schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:03:
[...]

Jep. Ik gok dat mijn broertjes dat risico niet gaan nemen bijvoorbeeld, zeker als de boete een beetje fors is. Want die mogen ze uiteraard wel zelf gaan betalen.
Neem aan dat die ook gewoon 95 euro is zoals de rest van de maatregen.
Heb nog niet echt een bedrag gehoord wat zij daarmee gemoeid willen laten.

Ik blijf erbij dat de ouders een verantwoordelijkheid hierin hebben, alle ouders die nu zoiets hebben van doe maar een avondklok. Begin maar met dit weekend je kids binnen te houden als proef run, horen we het maandag wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
Uthog schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:05:
[...]

Neem aan dat die ook gewoon 95 euro is zoals de rest van de maatregen.
Heb nog niet echt een bedrag gehoord wat zij daarmee gemoeid willen laten.

Ik blijf erbij dat de ouders een verantwoordelijkheid hierin hebben, alle ouders die nu zoiets hebben van doe maar een avondklok. Begin maar met dit weekend je kids binnen te houden als proef run, horen we het maandag wel.
€ 95 is voor een student van 20 een heleboel geld.

Ja, ik vind ook dat ouders een verantwoordelijkheid hebben. En geloof me: ik probeer ze ook op alle mogelijke manieren te overtuigen (maar goed, waarom zou je wat aannemen van je grote broer die een ouwe lul is ;) ). En ik zeg ook tegen mijn moeder: "jouw huis, jouw regels". Maar puntje bij paaltje is het gewoon allemaal niet zo simpel. En kijkende naar het verhaal van @klaaas en anderen in mijn omgeving zijn ze daar niet de enigen in.

[ Voor 4% gewijzigd door posttoast op 15-01-2021 09:08 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

[...]

Dan kan het wellicht dinsdag al in een persco aangekondigd worden door Mark en Hugo, met een overwinningsdansje toe.

offtopic:
start vast crowdfunding voor een standbeeld

[...]

quote:

Het is zeker geen reden om het vaccin in twijfel te trekken, wat je blijkbaar wilt met deze link.
Wat een mooie post :>

Ik krijg de indruk dat je wat moeite hebt om mijn bijdragen te lezen en te begrijpen, dat vind ik jammer. Ook proef ik ergens bij bovenstaande post een milde vorm van frustratie omdat ik kanttekeningen plaats bij sommige zaken of om verduidelijking vraag bij posts. Of misschien wel omdat ik niet bij elk proefballonnetje of maatregel van het Kabinet strak in het gelid sta te juichen _/-\o_

Volgens mij is dit topic bedoeld om het beleid en aanverwante zaken te bespreken. Zo vind ik het bijvoorbeeld erg fijn om de posts te lezen die bepaalde kanten van het beleid belichten en staat het mij en anderen vrij om hier mijn kijk op te geven.

Ook plaats ik Corona gerelateerde nieuwsberichten. Die van Israel heb ik gepost omdat de user waarop ik reageerde aangaf dat hij op dat moment in een call zat met mensen uit Israel dus ik was benieuwd hoe zij aankeken tegen dit nieuws. Lokale mensen zijn vaak beter in staat om het nieuws te duiden. Het feit dat jij uitlegt dat er na de 1e vaccinatie een 50% immuniteit optreedt werd direct na mijn post ontkend en gelukkig was er een poster die dit op een bijzonder duidelijke manier heeft uitgelegd. In die zin is er dus weer zinnige informatie uitgewisseld die niet bij iedereen bekend was en waar iedereen in de zeer nabije toekomst ook in NL mee te maken gaat hebben.

Verder denk ik dat je mij in je post op een veel te hoog voetstuk hijst. Er zullen hier weinig mensen zijn die het antwoord op alles hebben, als je daarnaar op zoek bent dan denk ik dat dit niet het juiste topic voor je is. Wat mij betreft informeren wij elkaar zo goed als mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Er is een nieuwe editie binnen van het terugkerende onderzoek van de RIVM Gedragsunit. Belangrijkste punten:
  • Bij het vorige onderzoek in november 2020 was 58 procent van de Nederlanders (zeer) positief over de aanpak van corona door de overheid, eind december was dat nog maar 45 procent.
  • In november vond 63 procent van de deelnemers dat de overheid de diverse maatschappelijke belangen goed afwoog, in december is dit gedaald tot 55 procent.
  • In november vond 63 procent van de ondervraagden dat de overheid de ratio achter maatregelen goed uitlegde, in december was dit gedaald naar 56 procent.
  • De vaccinatiebereidheid is gestegen van 62 procent naar 80 procent ten opzicht van de resultaten uit november.
  • De quarantainebereidheid is ook ietsje toegenomen, maar slechts 44 procent van de ondervraagden houdt zich aan quarantaine zoals voorgeschreven is en blijft thuis, waarbij 70 procent van de ondervraagden dan ook geen bezoek thuis ontvangt in die periode.
Daarnaast hebben de deelnemers vergeleken met de vorige meting minder het idee dat de overheid verschillende maatschappelijke belangen goed afweegt (van 63 procent naar 55 procent) en haar besluiten goed toelicht (van 63 procent naar 56 procent).

Let wel dat deze vragenlijst is ingevuld eind december 2020, onderwerpen als avondklok e.d. zijn er dus niet in meegenomen nog.

[ Voor 6% gewijzigd door CMD-Snake op 15-01-2021 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
posttoast schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:07:
[...]

€ 95 is voor een student van 20 een heleboel geld.

Ja, ik vind ook dat ouders een verantwoordelijkheid hebben. En geloof me: ik probeer ze ook op alle mogelijke manieren te overtuigen. En ik zeg ook tegen mijn moeder: "jouw huis, jouw regels". Maar puntje bij paaltje is het gewoon allemaal niet zo simpel. En kijkende naar het verhaal van @klaaas en anderen in mijn omgeving zijn ze daar niet de enigen in.
Snap ik, ik geloof ook dat het niet zo makkelijk is als dat ik zeg.
Pubers zijn pubers, en we zijn allemaal jong geweest.

Alleen ik merk dat jongeren van nu minder gezag voor hun ouders hebben. Mijn vader zou mij zelfs nu, en ik ben 30, nog binnen gehouden hebben.
Dus ik geloof ook echt dat alle ouders wel willen. En ik wil niemand vertellen hoe zij moeten opvoeden. Maar dan verwacht ik van diezelfde groep ouders niet dat zij mij vertellen dat ik avonds niet even langs een kennis mag om een kopje koffie te doen. Wat ik overigens niet doe want ik wil weer gewoon alles kunnen.

Het zou zonde zijn, ook voor die kids, als er een avondklok komt. Er is al geen alternatief en je wil ook niet de hele avond met pa en ma thuis zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Ik wilde met mijn opmerkingen over fietslichtcontroles ook zeker niet in twijfel trekken dat de politie een capaciteitsprobleem heeft, maar als jij na een telefoontje over een straatrace te horen krijgt dat de politie niet kan komen om dat ze druk zijn met fietslichtcontroles dan heb je, neem ik aan, ook wel een mening over prioriteiten toch?

De politie geeft wel aan, mocht het zover komen, prio te geven aan het handhaven van die avondklok in combi met grote zaken en de noodhulp. Wat vervalt er dan zoal? Kleine zaken, grote verkeerscontroles (en kleine) etc. Ook zullen ze anders moeten roosteren en wordt personeel wat alleen overdag op kantoor zit in alle diensten ingezet ,en staat de ME standby, de straat op gestuurd. (zoals in de zorg al maanden gebeurt). Zeg ze doen die avondklok een week of 2 dan is de schade echt wel te overzien. En dan hebben de gemeentes nog hordes parkeer en andere smaken BOA's die prima bij kunnen springen. Dan maar 2 weken geen parkeerboetes uitschrijven met die massacontroles op parkeerplaatsen

Natuurlijk is de pakkans dan geen 100%, maar men moet niet doen alsof het compleet onhandhaafbaar is. Het is ook niet zo dat een eventuele avondklok het hele jaar duurt. Dit zal waarschijnlijk kort zijn.

Persoonlijk mag die begintijd ook naar 22.00. Dan wordt het gros van de mensen die niet de doelgroep zijn eigenlijk amper tot niet geraakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
Uthog schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:10:
[...]

Het zou zonde zijn, ook voor die kids, als er een avondklok komt. Er is al geen alternatief en je wil ook niet de hele avond met pa en ma thuis zitten.
Ja, eens. Maar blijkbaar werkt het in die puberbreinen nog niet zo dat dat overzien kan worden: "Als ik nu X doe, dan is de consequentie straks Y", pubers zijn notoire egoïsten (maar dat zullen ze zelf niet toegeven ;) ). Dat zou alles wel een heel stuk makkelijker maken.

omniscale.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
[...]
En toch is dit precies wat er al maanden nodig is. Als ze dat nu eens 2 weken hadden gedaan, hadden we nu niet zo enorm in de shit gezeten. Met alle manieren om je digitaal te vermaken tegenwoordig moet dat echt geen probleem zijn.

Dat gechil van die pubers is ook niet anders dan vlak naast elkaar op een bank te hangen en op je telefoon te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:08

Metro2002

Memento mori

[...]

Ik wilde met mijn opmerkingen over fietslichtcontroles ook zeker niet in twijfel trekken dat de politie een capaciteitsprobleem heeft
Dat trok ik ook niet in twijfel, het was juist meer als voorbeeld bedoeld van hoe bedroevend de capaciteit is. Fietslichtcontroles zou ik bv ook graag veel vaker zien, ik ben er in mijn hele leven slechts 2 tegengekomen ondanks dat ik echt heel veel fiets elk jaar.
, maar als jij na een telefoontje over een straatrace te horen krijgt dat de politie niet kan komen om dat ze druk zijn met fietslichtcontroles dan heb je, neem ik aan, ook wel een mening over prioriteiten toch?
Mwa, ik vind beide belangrijk ;) Ik zou dan eerder wat vinden over het capaciteitsprobleem.
Wat ik dan wel erg zou vinden is als ze bv niet bij zo'n straatrace kunnen komen omdat ze Henk aan het bekeuren zijn die in zijn eentje een rondje aan het hardlopen was na 8u.
Maar is dat ook de groep waar je de avondklok voor wilt instellen. Die straatrace groep van afgelopen avond is zeg maar juist de groep die je wilt hebben omdat ze daar met 20+ man bij elkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
[...]

Alleen ik merk dat jongeren van nu minder gezag voor hun ouders hebben. Mijn vader zou mij zelfs nu, en ik ben 30, nog binnen gehouden hebben.
Ja, dat is een verschil met 'vroeger'. Net zoals mensen vroeger veel meer geneigd waren te doen wat de overheid zei. Dat zou nu ook wel handig zijn. Maar ja, tijden veranderen en dat kun je stom of onhandig vinden, maar dat is niet iets wat we even terug draaien.
Dus ik geloof ook echt dat alle ouders wel willen. En ik wil niemand vertellen hoe zij moeten opvoeden. Maar dan verwacht ik van diezelfde groep ouders niet dat zij mij vertellen dat ik avonds niet even langs een kennis mag om een kopje koffie te doen. Wat ik overigens niet doe want ik wil weer gewoon alles kunnen.
Dat is een wel heel gekleurde weergave van de werkelijkheid. Het zijn niet de ouders die voorstellen om een avondklok in te voeren hè. Dat wordt overwogen door de regering. Ik geef enkel aan wat de consequenties zouden zijn in mijn situatie. Als tegenhanger van al die geluiden 'dat het allemaal toch geen verschil gaat maken'.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
LZ86 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:16:
[...]

En toch is dit precies wat er al maanden nodig is. Als ze dat nu eens 2 weken hadden gedaan, hadden we nu niet zo enorm in de shit gezeten. Met alle manieren om je digitaal te vermaken tegenwoordig moet dat echt geen probleem zijn.

Dat gechil van die pubers is ook niet anders dan vlak naast elkaar op een bank te hangen en op je telefoon te zitten.
Ben ik volledig met je eens, en ook meerdere experts hebben de beleidsmakers geadviseerd hierin. Maar die hebben er niks mee gedaan tot nu toe.
Tuurlijk ze moeten zichzelf vermaken, maar als je alles maar dicht doet word dat steeds minder en gaan ze bij elkaar op de bank hangen. Is voor hun gevoel nog altijd beter dan met de ouders.
klaaas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:17:
[...]

Ja, dat is een verschil met 'vroeger'. Net zoals mensen vroeger veel meer geneigd waren te doen wat de overheid zei. Dat zou nu ook wel handig zijn. Maar ja, tijden veranderen en dat kun je stom of onhandig vinden, maar dat is niet iets wat we even terug draaien.

[...]

Dat is een wel heel gekleurde weergave van de werkelijkheid. Het zijn niet de ouders die voorstellen om een avondklok in te voeren hè. Dat wordt overwogen door de regering. Ik geef enkel aan wat de consequenties zouden zijn in mijn situatie. Als tegenhanger van al die geluiden 'dat het allemaal toch geen verschil gaat maken'.
Ik heb zelf nog steeds respect voor de overheid en ambtenaren die het werk uitvoeren. Betekend niet dat ik niet kritisch ben richting de beleidsmakers. Een agent zal van mij nooit een grote mond krijgen.
Als ik ergens niet mag zijn vanwege een verordening ga ik weg. Als het dan achteraf onterecht blijft ga ik wel klagen. Maar niet bij die agent die doet ook gewoon zijn werk.

En je hebt gelijk, ik denk hier ook te makkelijk over en het was absoluut niet mijn bedoeling jou persoonlijk aan te spreken hierop. Mijn exuus als dat wel zo overkwam.

[ Voor 44% gewijzigd door Uthog op 15-01-2021 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Metro2002 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:16:
Maar is dat ook de groep waar je de avondklok voor wilt instellen. Die straatrace groep van afgelopen avond is zeg maar juist de groep die je wilt hebben omdat ze daar met 20+ man bij elkaar staan.
Dat is voor mij dus de vraag: is de avondklok bedoelt voor excessen zoals die straatrace en thuisfeestjes, of gaat het in z'n algemeenheid om het terugdringen van contacten in de leeftijd van 18-25 (of wat was het precies)? Het laatste heeft denk ik meer kans van slagen dan het eerste, maar als de politie prioriteiten gaat stellen zoals @LZ86 aangeeft dan zie ik voor beide wel mogelijkheden. Het bekeuren van mensen die een hond uitlaten is gewoon een stroman en dat weet je donders goed.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
CMD-Snake schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:10:

De quarantainebereidheid is ook ietsje toegenomen, maar slechts 44 procent van de ondervraagden houdt zich aan quarantaine zoals voorgeschreven is en blijft thuis, waarbij 70 procent van de ondervraagden dan ook geen bezoek thuis ontvangt in die periode.
In alle onderzoeken vind ik dit toch wel het meest opmerkelijke telkens, schijnbaar is er een best hoog percentage mensen dat er niets om geeft om (mogelijk) andere te besmetten.
Terwijl dat toch wel het belangrijkste is om verspreiding tegen te gaan lijkt me. Wie (mogelijk) besmet is, blijft in quarantaine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
klaaas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:17:
[...]
Maar ik snap het sentiment wel. Kijk, ik heb (nog net) geen pubers in huis. Maar ik hoefde het vroeger inderdaad ook echt niet te flikken wat die pubers van tegenwoordig allemaal doen. Dat je dan al weken hoort dat de pubers en jong volwassenen de reden zijn dat 1: De 2e golf is begonnen en 2: Deze voortduurt door hun gedrag helpt niet in het kweken voor begrip voor die zielige ouders en jongeren die zo weinig kunnen. Maar ik begrijp de situatie van ouders ook wel ergens.

Eigen schuld van de maatschappij en ouders dat het nu zover is. Blijkbaar is opvoeden nu verworden tot overleggen met je kinderen i.p.v. wat pa en ma zeggen zijn gewoon de regels. Kind stout en grove overtreding begaan? Dan gaan we over gevoelens praten en onderhandelen (als jij voortaan Jantje niet meer in zijn ballen trapt mag jij straks 2 stuks speelgoed uitzoeken op bol.com). Krijgt je kind een optater van je omdat ie een raam ingooit? Dan krijg je veilig thuis aan je broek want HeT KiNd MoEt ZiJn GeVoElEnS UiTeN en is het mishandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
LZ86 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:16:
[...]

Vind ik ook, en dit is ook het grootste verschil met de eerste golf. Toen was het "geen bezoek".
Ik heb nooit begrepen waarom men heeft vastgehouden aan de max 2 per dag. Waarschijnlijk omdat handhaving lastig is, maar die is bij geen bezoek net zo lastig als bij max 2. En het is ook niet anders dan in de eerste golf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
Plenkske schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:21:
[...]

In alle onderzoeken vind ik dit toch wel het meest opmerkelijke telkens, schijnbaar is er een best hoog percentage mensen dat er niets om geeft om (mogelijk) andere te besmetten.
Terwijl dat toch wel het belangrijkste is om verspreiding tegen te gaan lijkt me. Wie (mogelijk) besmet is, blijft in quarantaine.
Ligt er natuurlijk aan wat er precies gedaan wordt wat tegen de quarantaineregels ingaat. Als ik mijn vrouw zou knuffelen dan zou dat strikt genomen al een overtreding zijn. En ik hoor van positief geteste mensen b.v. wel dat ze 's avonds laat of 's ochtends heel vroeg even een klein rondje doen. Dat vind ik nog wel wat anders dan b.v. boodschappen doen. Dat 30% nog steeds bezoek ontvangt vind ik dan weer wel heel opmerkelijk...

Hij wil.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Wij hebben gisteren ook weer zon type binnengekregen. Ons laatste bed, man van halverwege de 50. Buikbeademing nodig en slecht. Die ligt er wel een week of 4-8 als ie het al overleefd.

Hoe opgelopen? Tante op bezoek gehad rond de jaarwisseling die notabene wist dat ze besmet was.......
En nu die familie agressief omdat is straks naar Groningen gaat.

En dáárom is mijn empathie dus op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Uit het onderzoek blijkt dat we tijdens de kerstdagen echt maling hadden aan de regels. Uit het onderzoek:
  • 73 procent van de ondervraagden had minimaal 1 keer per week visite
  • 20 procent van de mensen die bezoek ontving had meer als twee gasten tegelijk over de vloer
  • Slechts 44 procent van de ondervraagden hield zich aan 1,5 meter afstand bij bezoek
Bij vorige onderzoeken hielden mensen zich aanzienlijk beter aan de regels voor bezoek.

Algehele naleving van de coronamaatregelen is stabiel gebleven, meer als de helft van de ondervraagden hield zich eraan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Plenkske schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:57:
[...]

Eens, De Jonge heeft wel aangegeven dat er veel capaciteit is (ik meen 100k testen per dag) maar dat is voor massaal testen natuurlijk niet afdoende.

Daarnaast heb je nog het omgaan met een positieve testuitslag. Als @Uthog zich vrijwillig laat testen dan zit het met de vrijwillige quarantaine wel goed zoals hij aangeeft. Maar wat je nu ziet is dat mensen zich dus vrijwillig laten testen en vervolgens doet 25% niet aan quarantine. Ook van de huisgenoten die dan thuis moeten blijven volgt 50% de regels niet zei De Jonge in het laatste debat.

Ik denk dat massaal testen in China niet op geheel vrijwillige basis gaat. Ook mag je daar geloof ik nergens in zonder je telefoon te laten zien met daarop je laatste testresultaat en contacten die je hebt gehad. Met alleen massaal testen zal je in Nederland dus toch iets moeten verzinnen om de mensen die dan besmet zijn ook daadwerkelijk te isoleren om eenzelfde resultaat te krijgen als in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het is lastig om binnen het Nederlandse staatsbestel effectieve maatregelen te nemen.

Iets dat vaak wordt genoemd is proportionaliteit. De maatregel moet in proportie staan tot de situatie. Maar daar gaat het gelijk al mis. De informatie die we nu hebben, besmettingen, opnames, overlijden zijn allemaal gevolg van zaken die enkele dagen tot weken eerder gebeurd zijn. De cijfers van 18 januari staan nu al vast.

Als er dan bij een niveau 10 van de pandemie een maatregel wordt voorgesteld gaat die eerst een aantal weken of zelfs maanden door de molen heen. Betrokkenen hebben inspraak, toesting rechterlijke macht, behandeling door de volksvertegenwoordiging en uitvoering door de diverse organen van de staat. En tegen die tijd is het niveau van de pandemie zeer waarschijnlijk geen 10 meer. Het kan 5 zijn geworden door het effect van andere maatregelen of zaken als het klimaat en dan is iedereen boos omdat er onterechte maatregelen in gaan. Of het niveau is naar 20 gestegen en dan moet je weer van voren af aan beginnen met nieuwe maatregelen.

Deze vertragingen beschermen ons 99 van de 100 keer tegen willekeur en overhaast en dus wellicht slecht beleid. Maar nu zitten we in die 1 op 100 situaties waar het een groot probleem is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:05

St@m

@ Your Service

Lekker makkelijk weer.. wel de middelbare scholen openhouden, waar ze geen afstand hoeven te houden. Voor de vorm een mondkapje half op moeten op het moment dat ze zich bewegen door de school, maar in de klas hoeft het niet. En als ze dan 's avonds naast elkaar zitten zijn ze ineens de bron van al het kwaad en is het de schuld dat ouders niet kunnen opvoeden.

Hou op zeg.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Wolly schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:28:
[...]

Eens, De Jonge heeft wel aangegeven dat er veel capaciteit is (ik meen 100k testen per dag) maar dat is voor massaal testen natuurlijk niet afdoende.

Daarnaast heb je nog het omgaan met een positieve testuitslag. Als @Uthog zich vrijwillig laat testen dan zit het met de vrijwillige quarantaine wel goed zoals hij aangeeft. Maar wat je nu ziet is dat mensen zich dus vrijwillig laten testen en vervolgens doet 25% niet aan quarantine. Ook van de huisgenoten die dan thuis moeten blijven volgt 50% de regels niet zei De Jonge in het laatste debat.

Ik denk dat massaal testen in China niet op geheel vrijwillige basis gaat. Ook mag je daar geloof ik nergens in zonder je telefoon te laten zien met daarop je laatste testresultaat en contacten die je hebt gehad. Met alleen massaal testen zal je in Nederland dus toch iets moeten verzinnen om de mensen die dan besmet zijn ook daadwerkelijk te isoleren om eenzelfde resultaat te krijgen als in China.
Vergeet ook niet dat de straten daar volhangen met face recognition camera's. Hoor jij in isolatie en houd je je daar niet aan in China? Enkeltje strafkamp en je familie en contacten zien waarschijnlijk een dichtgelaste deur of een agent voor het gebouw die je gewoon neerknuppelt als je weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
CMD-Snake schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:28:
[...]

Uit het onderzoek blijkt dat we tijdens de kerstdagen echt maling hadden aan de regels. Uit het onderzoek:
  • 73 procent van de ondervraagden had minimaal 1 keer per week visite
  • 20 procent van de mensen die bezoek ontving had meer als twee gasten tegelijk over de vloer
  • Slechts 44 procent van de ondervraagden hield zich aan 1,5 meter afstand bij bezoek
Bij vorige onderzoeken hielden mensen zich aanzienlijk beter aan de regels voor bezoek.

Algehele naleving van de coronamaatregelen is stabiel gebleven, meer als de helft van de ondervraagden hield zich eraan.
Toch wel knap dat we dan in de besmettingscijfers niet echt een (grote) feestdagenpiek zien.
Zeker met de "britse variant", die allang (in enige mate) rondgaat in Europa.
Het zou me ook niet verbazen eigenlijk dat die plotselinge stijging in december ook gedeeltelijk door die variant komt, maar omdat men veel te weinig onderzoek doet ze dit niet kunnen bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

St@m schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:30:
Lekker makkelijk weer.. wel de middelbare scholen openhouden, waar ze geen afstand hoeven te houden. Voor de vorm een mondkapje half op moeten op het moment dat ze zich bewegen door de school, maar in de klas hoeft het niet. En als ze dan 's avonds naast elkaar zitten zijn ze ineens de bron van al het kwaad en is het de schuld dat ouders niet kunnen opvoeden.

Hou op zeg.
We hebben het hier over de groep 18-24 waar het probleem lijkt te zitten die zit niet op de middelbare school.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Nu online

The.Terminator

Un boer met bier

klaaas schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:04:
[...]

Klopt, dat zou in dit geval ook helpen. Maar dat levert qua handhaving natuurlijk totaal geen dreiging op. Laat een agent maar eens aantonen dat dit je 3e bezoekje is...
Ook @posttoast: Ja dat snap ik dat het ene beter te handhaven is.
Maar nu kun je als ouder natuurlijk wel met die bezoekregel zwaaien, ik bedoelde dat meer.
Omdat de regels nu gewoon 2 mensen per dag toelaat, mag je dit ook gewoon doen. En dat is netjes binnen de regels. Sommige zeggen dan tja, is het verantwoord en ik zou het niet toelaten etc. Mooi, maar het mag gewoon van de regels.

Als ik naar mijn kinderen kijk, dan is het ook van helaas, er zijn al teveel kinderen / contact momenten, het kan niet. Volgende keer beter :) Meer als stok achter de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
St@m schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:30:

Hou op zeg.
Die scholen zijn dicht (dus ingegrepen) en als die weer opengaan moeten de afstandsregels etc daar voortaan dus ook weer nageleefd worden, de besmettingen dalen in alle groepen, behalve in de 18-24 jarigen. Daar stijgt het aantal besmettingen. Hoe verklaar je dat dan? Die scholen zijn tenslotte dicht.

En onderzoek heeft inmiddels al aangetoond dat die jongeren de belangrijkste reden voor de start van de 2e golf zijn, en ze m nu ook in stand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

TrailBlazer schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:32:
[...]

We hebben het hier over de groep 18-24 waar het probleem lijkt te zitten die zit niet op de middelbare school.
Oh sorry, had niet door dat er een leeftijdsgrens was afgesproken.
LZ86 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:33:
[...]

Die scholen zijn dicht (dus ingegrepen) en als die weer opengaan moeten de afstandsregels etc daar voortaan dus ook weer nageleefd worden, de besmettingen dalen in alle groepen, behalve in de 18-24 jarigen. Daar stijgt het aantal besmettingen. Hoe verklaar je dat dan? Die scholen zijn tenslotte dicht.

En onderzoek heeft inmiddels al aangetoond dat de jongeren de belangrijkste reden voor de start van de 2e golf zijn, en ze m nu ook in stand houden.
Nu zijn ze dicht ja, in oktober was er niets aan de hand. Maar soit.
En hoe ik dat verklaar? Die lui hangen de hele dag maar wat voor zich uit en gaan elkaar dan maar vervelen. Zowel overdag als 's avonds.
En als je nu de avond voor iedereen dichtzet, dan gaan ze gewoon overdag door hoor, of maken ze er slaapfeestjes van, of nemen ze gewoon het risico.

[ Voor 62% gewijzigd door St@m op 15-01-2021 09:36 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Nu online

The.Terminator

Un boer met bier

LZ86 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:27:
[...]

Wij hebben gisteren ook weer zon type binnengekregen. Ons laatste bed, man van halverwege de 50. Buikbeademing nodig en slecht. Die ligt er wel een week of 4-8 als ie het al overleefd.

Hoe opgelopen? Tante op bezoek gehad rond de jaarwisseling die notabene wist dat ze besmet was.......

Dus het ligt aan het type mens, niet de regels (want max 2 op bezoek mag, INDIEN geen klachten).
Dat soort mensen houd sowieso geen rekening met een ander. Dan kun je regels blijven verzinnen, dat ligt aan de opvoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
The.Terminator schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:35:
[...]

Dus het ligt aan het type mens, niet de regels (want max 2 op bezoek mag, INDIEN geen klachten).
Dat soort mensen houd sowieso geen rekening met een ander. Dan kun je regels blijven verzinnen, dat ligt aan de opvoeding.
Tja, dat type mens is redelijk in de meerderheid bij ons. Laagopgeleiden worden namelijk harder getroffen hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
LZ86 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:30:
[...]

Vergeet ook niet dat de straten daar volhangen met face recognition camera's. Hoor jij in isolatie en houd je je daar niet aan in China? Enkeltje strafkamp en je familie en contacten zien waarschijnlijk een dichtgelaste deur of een agent voor het gebouw die je gewoon neerknuppelt als je weggaat.
Je overdrijft wellicht een beetje, maar feit is inderdaad wel dat 99% (criminelen heb je overal) van de bevolking daar doet wat de overheid zegt omdat ze bang zijn voor dezelfde overheid.

Het erge is gewoon dat we hier in Nederland en wellicht in heel Europa blijkbaar een hardere hand nodig hebben om mensen te triggeren zich te houden aan simpele maatregelen. Want blijkbaar is er een groep mensen die denken "pakkans is te laag dus we doen maar gewoon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
In het huidige onderzoek blijkt ook dat de animo voor mondkapjes dalende lijkt. Voor de mondkapjes in het OV denkt 61 procent van de ondervraagden dat dit (veel) helpt, in de openbare ruimte is dit percentage 56 procent. Samen met de regels voor maximum aantal bezoekers zijn dit de maatregelen die het laagste scoren als mensen om het nut gevraagd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uthog
LZ86 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:27:
[...]

Je zou die tante toch eigenlijk strafrechtelijk willen vervolgen voor een het in gevaar brengen van de volksgezondheid. Die man kan er, gebaseerd op deze info, niks aan doen.
Zij heeft hem bewust in gevaar gebracht. Dat zou strafbaar moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
The.Terminator schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:32:
[...]

Ook @posttoast: Ja dat snap ik dat het ene beter te handhaven is.
Maar nu kun je als ouder natuurlijk wel met die bezoekregel zwaaien, ik bedoelde dat meer.
Omdat de regels nu gewoon 2 mensen per dag toelaat, mag je dit ook gewoon doen. En dat is netjes binnen de regels. Sommige zeggen dan tja, is het verantwoord en ik zou het niet toelaten etc. Mooi, maar het mag gewoon van de regels.

Als ik naar mijn kinderen kijk, dan is het ook van helaas, er zijn al teveel kinderen / contact momenten, het kan niet. Volgende keer beter :) Meer als stok achter de deur.
In dat geval zou bij ons ook de max gelden die de overheid oplegt. Maar de mogelijke boete is natuurlijk wel een stok achter de deur en zal zeker worden meegenomen in hun overweging om toch hun eigen zin door te zetten ;)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
St@m schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:33:
[...]

Oh sorry, had niet door dat er een leeftijdsgrens was afgesproken.

[...]

Nu zijn ze dicht ja, in oktober was er niets aan de hand. Maar soit.
En hoe ik dat verklaar? Die lui hangen de hele dag maar wat voor zich uit en gaan elkaar dan maar vervelen. Zowel overdag als 's avonds.
En als je nu de avond voor iedereen dichtzet, dan gaan ze gewoon overdag door hoor, of maken ze er slaapfeestjes van, of nemen ze gewoon het risico.
Ja precies, dus wil je voorkomen dat ze samen gaan komen. En daar is die avondklok uitermate geschikt voor. Het raakt de volwassenen amper, en die groep juist hard. Precies wat je wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:10:
Er is een nieuwe editie binnen van het terugkerende onderzoek van de RIVM Gedragsunit. Belangrijkste punten:
  • Bij het vorige onderzoek in november 2020 was 58 procent van de Nederlanders (zeer) positief over de aanpak van corona door de overheid, eind december was dat nog maar 45 procent.
  • In november vond 63 procent van de deelnemers dat de overheid de diverse maatschappelijke belangen goed afwoog, in december is dit gedaald tot 55 procent.
  • In november vond 63 procent van de ondervraagden dat de overheid de ratio achter maatregelen goed uitlegde, in december was dit gedaald naar 56 procent.
  • De vaccinatiebereidheid is gestegen van 62 procent naar 80 procent ten opzicht van de resultaten uit november.
  • De quarantainebereidheid is ook ietsje toegenomen, maar slechts 44 procent van de ondervraagden houdt zich aan quarantaine zoals voorgeschreven is en blijft thuis, waarbij 70 procent van de ondervraagden dan ook geen bezoek thuis ontvangt in die periode.
Daarnaast hebben de deelnemers vergeleken met de vorige meting minder het idee dat de overheid verschillende maatschappelijke belangen goed afweegt (van 63 procent naar 55 procent) en haar besluiten goed toelicht (van 63 procent naar 56 procent).

Let wel dat deze vragenlijst is ingevuld eind december 2020, onderwerpen als avondklok e.d. zijn er dus niet in meegenomen nog.
Mijn interpretatie hiervan:
- duurt lang!
- maatregelen prima, maar begint nu met de (donkere!) Feestdagen wel echt vervelend te worden
- vaccin is in zicht dus liever dat dan die maatregelen.

Ik verbaas me hier niet echt over.

Mbt de handhaving; ik zie het echt niet gebeuren dat er nu ineens steeds meer nachtdiensten gedraaid gaan worden bij de politie. Dat houdt in dat hier op 130k mensen snachts 2 (zegge: twee!) Auto's rond rijden. Vooral voor noodhulp.

Prettige wedstrijd.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 15-01-2021 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

LZ86 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:38:
[...]

Ja precies, dus wil je voorkomen dat ze samen gaan komen. En daar is die avondklok uitermate geschikt voor. Het raakt de volwassenen amper, en die groep juist hard. Precies wat je wilt.
Zie mijn edit, daar is de avondklok dus niet geschikt voor.
Maar ik weet het goed gemaakt. We voeren een avondklok in voor gebieden waar de besmettingen hoog liggen. De avondklok wordt ingesteld voor de groep 18-24 jaar. Heb je precies wat je wilt.

Handhaving wordt alleen maar makkelijker. Nog preciezer wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Laatst online: 08:23

Agent47

I always close my contracts.

LZ86 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:30:
[...]

In China kom je gewoon niet buiten dan volgens mij, los van je balkon of tuin. Je deur wordt daar gewoon inderdaad dicht gelast of zwaar dicht gemaakt dat je er gewoon niet uit kan. :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Pagina: 1 ... 12 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2