Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 129 Laatste
Acties:
  • 400.172 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Deezers schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:23:
Kreeg zojuist een onderzoek van de Rijksoverheid binnen:

[...]

Dat verbaast mij niks, maar lijkt me niet praktisch. Dan moet je je bijna elke dag laten testen om een beetje te kunnen functioneren in de samenleving of je moet alles in 1-2 dagen tijd doen per week(end). En ik hoor nooit iemand over de kosten van het testen wat gratis is maar uiteindelijk toch betaald moet worden als samenleving..als miljoenen mensen dit moeten doen kost dat als samenleving toch ook klauwen met geld én tijd.
Dat, en hoe zit het met je privacy. Of als jij je vanwege reden X(wat volledig legitiem is in Nederland) je niet wil laten vaccineren. Die mensen ga je dan discrimineren.
We moeten die kant niet op willen als een voortvarend land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 07:56
matthijst schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:33:
[...]

Want? Met 2x per vaccin en 17 miljoen Nederlanders ben je met 1 miljoen per week 34 weken verder, of iets minder als ze niet allemaal gevaccineerd willen worden, of maar 1x kunnen.
Begin mei is nog 12 weken :o
Met 2 miljoen kom je inderdaad een heel eind, als we dat gaan redden.
Gelukkig hoeft alleen de 50+ populatie plus wat risicogroepen ingeënt te worden om de meest heftige impact van t virus te minimaliseren en wordt een deel van de inentingen gezet met een prik waar je er maar 1 van nodig hebt; 6,5-8M die een prik nodig hebben, dus zo’n 13M prikken om de gros van de risicogroepen in te enten

Daarnaast zijn er sowieso ca. 3M die niet ingeënt kunnen worden omdat t virus niet gezet mag worden hij die groep (leeftijd 18- (want niet op getest), zwangerschap, allergisch etc)

Als de vaccins geleverd worden zoals verwacht is medio juni/juli iedereen in de risicogroepen 2x ingeënt en kunne alle maatregelen losgelaten worden in NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:55
Uthog schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:28:
[...]

Dat, en hoe zit het met je privacy. Of als jij je vanwege reden X(wat volledig legitiem is in Nederland) je niet wil laten vaccineren. Die mensen ga je dan discrimineren.
We moeten die kant niet op willen als een voortvarend land.
Nou ja ik denk dat het vaccineren wordt óf zo'n toegangsbewijs als je niet gevaccineerd bent... Maar qua privacy inderdaad werkt het alleen als de tegenpartij of organisator kan checken of je uitslag klopt, anders gaan mensen zich één keer laten testen en lopen weken rond met dezelfde QR-code..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

Deezers schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:31:
[...]

Nou ja ik denk dat het vaccineren wordt óf zo'n toegangsbewijs als je niet gevaccineerd bent... Maar qua privacy inderdaad werkt het alleen als de tegenpartij of organisator kan checken of je uitslag klopt, anders gaan mensen zich één keer laten testen en lopen weken rond met dezelfde QR-code..
Zo'n QR code kun je one-time bruikbaar maken of met wat cryptografie geldig houden voor X uur. Die moet natuurlijk wel ergens online worden gevalideerd.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 23:49
Let op de proportionaliteit. Met de snelle avances op curatief vlak en de lopende vaccinatiecampagne waarin de kwetsbaren spoedig worden geprikt en niet meer heel ziek gaan worden, is het risico van covid rap aan het verminderen.

Dit soort plannen (testbewijs, vaccinatiebewijs) wordt voor de toekomst gemaakt. Wanneer ze straks live gaan is het een achterhoedegevecht tegen een virus dat in wezen is verslagen.

In dat licht is het niet meer propotioneel. We vragen ook geen vaccinatiebewijs voor influenza of mazelen. Ook omdat deze beiden geen maatschappelijke bedreiding (meer) vormen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Yaksa schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:10:
Ook weer een aanname. Kom eens met een goede bron of representatief onderzoek waar dat uit blijkt. Ik lees er niks over in de (gedrukte) media.
Wat is er onduidelijk? Uitstel van belastingen betekent simpelweg dat je ze later alsnog moet voldoen. Zie ook de informatiepagina van de Belastingdienst. Je bouwt domweg een belastingschuld op en als je niet meer voldoet aan de eisen voor uitstel dan moet je weer gaan betalen.
Dat verbaast mij niks, maar lijkt me niet praktisch. Dan moet je je bijna elke dag laten testen om een beetje te kunnen functioneren in de samenleving of je moet alles in 1-2 dagen tijd doen per week(end). En ik hoor nooit iemand over de kosten van het testen wat gratis is maar uiteindelijk toch betaald moet worden als samenleving..als miljoenen mensen dit moeten doen kost dat als samenleving toch ook klauwen met geld én tijd.
Doe iedereen een plezier en forward die mail ook naar de media, grote kranten etc..

Dat coronapaspoort hing natuurlijk al tijden in de lucht, al dat gepraat erover kan ook net zo goed onderdeel zijn van het voor masseren. Wel frappant dat men nu ageert tegen de suggestie van een twee stromen maatschappij, maar het geen probleem acht om die dan te bouwen rondom coronapaspoorten. Geen coronapaspoort is geen maatschappelijke deelname meer?

Mag dan hopen dat ook het onderliggende systeem betere veiligheid kent dan die van de GGDs. Vraag mij dan ook af of ze het framework gaan gebruiken welke o.a. Google en Facebook hiervoor ontwikkelen. Moet leuk worden als die twee medische data mogen faciliteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:42
CMD-Snake schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:56:
[...]
De bedrijven bouwen schulden op in deze periode. Al die uitgestelde belastingen bijvoorbeeld, die worden niet kwijtgescholden maar dat bouwt rustig op. Die bedrijven zullen die schuld ook moeten inlossen zodra ze weer gaan verdienen. Onder normale omstandigheden zou menig bedrijf dan al failliet zijn. Eigenlijk is de Belastingdienst nog een van de grootste aanvragers van faillissementen, leveranciers zijn terughoudender want die weten dat de bank en Belastingdienst als eerste malen.
Inderdaad. Hoe beroerder een bedrijf er zonder Corona voor stond, hoe meer geld ze momenteel krijgen.

Maar leveranciers zijn ook niet gek. Het debiteurenbeheer was sinds de crisis al een stuk scherper, maar daar gaat nu nog een tandje bovenop.

Doe dat zelf ook. Een potentiële afnemer kan nog zulke gouden bergen beloven, als ze van tevoren niet expliciet akkoord willen gaan met een uiterste betalingstermijn van 30 dagen mogen ze met hun business zonder enige wroeging naar iemand anders.

Kredietchecks zijn momenteel ook waardeloos.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14
Yaksa schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:10:
[...]

Ook weer een aanname. Kom eens met een goede bron of representatief onderzoek waar dat uit blijkt. Ik lees er niks over in de (gedrukte) media.
1 (wat ouder)
2 (betaald NRC)
3 (leningen)
4 (kijk even naar het bedrag van NOW en uitstel belasting..)

Het is niet voor niets dat de overheid een soort van saneringstraject heeft ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
Kreeg zojuist een onderzoek van de Rijksoverheid binnen:

[...]

Het is (ook in de toekomst) nog steeds niet verplicht om naar een concert, voetbalwedstrijd of festival te gaan.
Dus wie per sé wil zal daar wat voor over moeten hebben.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

t_captain schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:31:
De besmettingen zijn weer binnen: 1.779

Dat getal kan ik eigenlijk niet goed duiden. Normaal gesproken zou ik zeggen dat het getal op dinsdag is opgebouwd voor 75% uit tests op die op zondag zijn gedaan en voor 25% op maandag. Zondag waren de teststraten dicht. Dan zou je dit met getal een factor 4 moeten opschalen, die uitkomst slaat nergens op.

Door die gesloten teststraten op zondag zal de wachtrij bij het lab leeg zijn geweest. Waarschijnlijk is een veel groter deel van de "maandag tests" in het dinsdag cijfer terecht gekomen dan anders. Maar met dit getal kan ik helemaal niets in mijn model.
Ziekenhuizen en verpleeghuizen heeb waarschijnlijk wel gewoon doorgetest zondag. Daarnaast zijn er mogelijk gisteren veel meer testen afgenomen dan op een normale maandag. Of juist niet door het slechte weer... Eigenlijk geen peil op te trekken. We gaan het de komende dagen wel zien

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CMD-Snake
Yaksa schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:43:
Het is (ook in de toekomst) nog steeds niet verplicht om naar een concert, voetbalwedstrijd of festival te gaan.
Dus wie per sé wil zal daar wat voor over moeten hebben.
Als nu iemand de suggestie doet dat kwetsbaren zich zouden moeten afzonderen zodat de rest weer zijn gang kan gaan, dan is het land te klein. We moeten solidair zijn, speel het hele riedeltje maar af. Twee stromen maatschappij doen we niet aan. Kennelijk is dit straks geen probleem meer, want met zo'n coronapaspoort schep je ook weer tweederangs burgers, mensen die niet mee kunnen of willen doen worden dan uitgesloten van maatschappelijke deelname?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uthog
CMD-Snake schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:47:
[...]

Als nu iemand de suggestie doet dat kwetsbaren zich zouden moeten afzonderen zodat de rest weer zijn gang kan gaan, dan is het land te klein. We moeten solidair zijn, speel het hele riedeltje maar af. Twee stromen maatschappij doen we niet aan. Kennelijk is dit straks geen probleem meer, want met zo'n coronapaspoort schep je ook weer tweederangs burgers, mensen die niet mee kunnen of willen doen worden dan uitgesloten van maatschappelijke deelname?
Ja, maar dan alleen "tijdelijk".
Het is maar tijdelijk dat we normale mensen buitensluiten. Zet de deur dan wel open naar andere vormen van buitensluiten uiteraard. Alles onder de mom van Corona.

Ook al is het van tijdelijke aard, we moeten dit als maatschappij gewoon niet willen.

[ Voor 5% gewijzigd door Uthog op 09-02-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:02
[...]

Het verschil is dat die mensen er voor kiezen om niet ingeent te worden, de zgn zwakkeren keizen niet er voor om zwak te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
maartend schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:55:
[...]

Het verschil is dat die mensen er voor kiezen om niet ingeent te worden, de zgn zwakkeren keizen niet er voor om zwak te zijn.
Ze kiezen er wel voor om nog mee te doen aan de maatschappij. Ze kunnen zich ook gewoon permanent opsluiten in hun huis.
In Nederland geld geen vaccinatie plicht. Het via deze manier invoeren is gewoon vuil.

En voordat je zegt, dan dwingen wij de zwakkeren in huis te blijven, nee via een vaccinatie plicht dwing je de mensen die daar bewust tegen zijn thuis te blijven. Je sluit hoe dan ook 1 groep uit.

Artikel 1 van onze grondwet:
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Als jij vind, dat jij je niet hoeft te vaccineren vanuit welke overweging dan ook. Dan is dat jou goed recht.

[ Voor 37% gewijzigd door Uthog op 09-02-2021 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Uthog schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:57:
[...]

Ze kiezen er wel voor om nog mee te doen aan de maatschappij. Ze kunnen zich ook gewoon permanent opsluiten in hun huis.
In Nederland geld geen vaccinatie plicht. Het via deze manier invoeren is gewoon vuil.
Als je kiest voor een keuze, kies je ook voor de gevolgen. Zo makkelijk is het.
Dus als ze volledig (en het is nog niet zover) mee zouden willen doen, dan kiezen ze voor vaccinatie. Hoeft niet, maar dan ben je wat belemmert. Zo kies ik er voor om geen rijbewijs te halen ; ergo, ik kan geen autorijden. Of zoiets.

En er is niemand die je plat op de grond legt en een spuit in je lijf jast. Je krijgt ook geen boete of vervolging of zoiets. Zelfs niet eens een gele ster.

En alsjeblieft, je Artikel 1 en dan met ; ojee, ik wordt gediscrimineert verhaal. Nee, dat wordt je niet. Je hebt een keuze. Dat si iets volslagen anders. Maar ik vermoed dat je het daar volslagen niet mee eens gaat zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door maartend op 09-02-2021 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:46
Anoniem: 1271350 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:45:
[...]

Ziekenhuizen en verpleeghuizen heeb waarschijnlijk wel gewoon doorgetest zondag. Daarnaast zijn er mogelijk gisteren veel meer testen afgenomen dan op een normale maandag. Of juist niet door het slechte weer... Eigenlijk geen peil op te trekken. We gaan het de komende dagen wel zien
Ik zou er niet op rekenen aangezien veel locaties maandag nog dicht waren. Reken erop dat de komende week qua getallen compleet waardeloos zal zijn. Komende dinsdag opnieuw beginnen met tellen, dan is de sneeuw en vorst waarschijnlijk weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
[...]

Hoezo tweederangsburgers? Het paspoort en/of de app gaan alleen (tijdelijk) gelden voor grootschalige evenementen, niet voor een bezoek aan de supermarkt of de kapper.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

Jeroenneman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:56:
[...]

Ga je nog proberen om mensen over te halen die toch al overtuigd zijn dat de overheid ze alleen maar wil pesten, en dat de maatregelen ver overdreven zijn?

Lost cause man.
dus als je niet alle maatregelen geweldig vindt , want we leven in een pandemie, pandemie, straks gaat je oma dood, allemaal jouw schuld , dit moet echt,we kunnen niet anders, het virus moet naar 0! verkoop je onderneming maar en pak een van de banen die met jouw vaardigheden voor t oprapen liggen! dan ben je overtuigd dat de overheid je alleen wil pesten.

Ik blijf me hier verbazen hoe lomp en soms zelfs vals de mensen die het allemaal zo goed weten en zichzelf zo verheven lijken te voelen boven al dat domme volk hier dat soms voorzichtig kritisch is reageren. Uiterst irritant vragen om bronnen voor dingen die met simpele logica te verklaren zijn en vervolgens niet reageren wanneer die geleverd voelen.

jaja het verhaal is al 15 keer verteld en daarom mag je bij de 16e keer iemand afbranden. Het zou ook gewoon kunnen dat je anders naar de wereld kijkt, en constateert dat je factoren anders weegt. Dat maakt jou niet goed en de ander niet fout.

zo, dat lucht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Yaksa schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:02:
[...]

Hoezo tweederangsburgers? Het paspoort en/of de app gaan alleen (tijdelijk) gelden voor grootschalige evenementen, niet voor een bezoek aan de supermarkt of de kapper.
Ja, maar anders klinkt het niet zo fijn om ; discriminatie, Artikel 1, vuil en weet ik veel wat te roepen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

Yup, en voor hoe lang voordat dat wel het geval is. De overheid heeft al een behoorlijk track record voor function creep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Anoniem: 1279036 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:09:
[...]

dus als je niet alle maatregelen geweldig vindt , want we leven in een pandemie, pandemie, straks gaat je oma dood, allemaal jouw schuld , dit moet echt,we kunnen niet anders, het virus moet naar 0! verkoop je onderneming maar en pak een van de banen die met jouw vaardigheden voor t oprapen liggen! dan ben je overtuigd dat de overheid je alleen wil pesten.

Ik blijf me hier verbazen hoe lomp en soms zelfs vals de mensen die het allemaal zo goed weten en zichzelf zo verheven lijken te voelen boven al dat domme volk hier dat soms voorzichtig kritisch is reageren. Uiterst irritant vragen om bronnen voor dingen die met simpele logica te verklaren zijn en vervolgens niet reageren wanneer die geleverd voelen.

jaja het verhaal is al 15 keer verteld en daarom mag je bij de 16e keer iemand afbranden. Het zou ook gewoon kunnen dat je anders naar de wereld kijkt, en constateert dat je factoren anders weegt. Dat maakt jou niet goed en de ander niet fout.

zo, dat lucht op.
Er is soms geen middenweg meer, het is zwart of wit en niet grijs.
Als je tegen 1 ding bent word je meteen in het wappie kamp gezet. Wederzijds respect is ver te zoeken.
Terwijl, volgens mij zijn we het allemaal wel eens dat er iets moest gebeuren om dit in te dammen.
Niemand heeft de wijsheid in pacht om hier een goed antwoord op te verzinnen, als we dat wel hadden zaten we niet in deze situatie.

[ Voor 85% gewijzigd door Uthog op 09-02-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maartend schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:00:
[...]

Als je kiest voor een keuze, kies je ook voor de gevolgen. Zo makkelijk is het.
Dus als ze volledig (en het is nog niet zover) mee zouden willen doen, dan kiezen ze voor vaccinatie. Hoeft niet, maar dan ben je wat belemmert. Zo kies ik er voor om geen rijbewijs te halen ; ergo, ik kan geen autorijden. Of zoiets.

En er is niemand die je plat op de grond legt en een spuit in je lijf jast. Je krijgt ook geen boete of vervolging of zoiets. Zelfs niet eens een gele ster.

En alsjeblieft, je Artikel 1 en dan met ; ojee, ik wordt gediscrimineert verhaal. Nee, dat wordt je niet. Je hebt een keuze. Dat si iets volslagen anders. Maar ik vermoed dat je het daar volslagen niet mee eens gaat zijn.
tegen een (indirecte)n vaccinatie verplichting heb ik sowieso bezwaren (voor de duidelijkheid, zelf geen bezwaren tegen vaccinatie). Maar stel ze luisteren niet naar mij 8) en voor sommige dingen wordt een bewijs gevraagd. Dan maakt het wel erg uit waarvoor dat is.

Voor feesten, festivals en dergelijke kan je nog zeggen 'dan maar niet'. Maar als het een toegangsbewijs wordt voor bijvoorbeeld een supermarkt of school , dan wordt het knap lastig.

Zoals ik al een keer eerder aangaf ben ik voor uniforme regels voor openstelling op basis van populatiekenmerken.

Dus als x % gevaccineerd is, desnoods per leeftijdsgroep gaan bepaalde zaken open, voor iedereen. Dit eventueel gecombineerd met een besmettingsgraad op basis van testen. Testen aan de deur met blaastest blijf ik ook een groot voorstander van, hopelijk hoort dat snel tot de mogelijkheden. Kan anoniem hoeft niet geregistreerd, simpel je mag door of je gaat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 1279036 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:30:
[...]
Voor feesten, festivals en dergelijke kan je nog zeggen 'dan maar niet'. Maar als het een toegangsbewijs wordt voor bijvoorbeeld een supermarkt of school , dan wordt het knap lastig.
Natuurlijk gaat het enkel zijn voor feessies, concerten en andere evenementen. En niet voor openbare plekken, want dat kan gewoon niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

maartend schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:32:
[...]

Natuurlijk gaat het enkel zijn voor feessies, concerten en andere evenementen. En niet voor openbare plekken, want dat kan gewoon niet
mijn zorg hierbij is dat het mogelijk maken van het één de deur op een kier zet voor het ander. Dus als hier al aan begonnen zou worden -nog steeds liever niet- zou dat heel expliciet gemaakt moeten worden en met voldoende waarborgen voor bijvoorbeeld tijdelijk zijn en waar wel en niet om een bewijs gevraagd mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Anoniem: 1279036 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:37:
[...]

mijn zorg hierbij is dat het mogelijk maken van het één de deur op een kier zet voor het ander. Dus als hier al aan begonnen zou worden -nog steeds liever niet- zou dat heel expliciet gemaakt moeten worden en met voldoende waarborgen voor bijvoorbeeld tijdelijk zijn en waar wel en niet om een bewijs gevraagd mag worden.
Oh, als iemand van de glijdende schaal is ben ik dat ook wel. Maar dit gaat hem echt niet worden. Kan enkel via wetswijziging die er gewoon niet gaat komen, die zet de sluizen naar allerlei ongein wagenwijd open

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CMD-Snake
maartend schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:55:
Persoonlijk kies ik ervoor om mijn medische gegevens niet te delen met de overheid, de organisator van een festival/evenement of die horeca ondernemer. Het debacle met de GGD toont goed aan waarom, beveiliging van die gegevens valt zeer moeilijk te garanderen. Al legt de APG nu een boete op aan de GGD dat blijft een schrale troost als je gegevens al gelekt zijn en potentieel misbruikt worden.
Het paspoort en/of de app gaan alleen (tijdelijk) gelden voor grootschalige evenementen, niet voor een bezoek aan de supermarkt of de kapper.
Die app klinkt ook als de ideale plek om je vaccinatiebewijs in te stoppen, hebben we dat ook alvast op de plank liggen. De gezondheidsraad al overigens al gezegd dat derde partijen om vaccinatiebewijzen mogen vragen onder omstandigheden, dus dit kan nog wel eens je toegangsbewijs worden tot een hoop zaken in het leven. Er heeft al een behoorlijk functie en scope creep plaatsgevonden, dus zo ondenkbaar is het niet. De mogelijkheid is er al, en tegenwoordig is er niet veel motivatie meer nodig om tot dergelijke regels over te gaan, want corona.

Tijdelijk is het sleutelwoord van al meer dan een jaar, maar de tijdelijkheid valt met goede redenen aan te twijfelen. Zelfs in de presentaties van de Cathuis overleggen wordt een toekomst geschetst waar bepaalde coronamaatregelen zullen blijven bestaan.
maartend schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:32:
En niet voor openbare plekken, want dat kan gewoon niet
Waarom niet? Nu hebben we ook maatregelen in de openbare ruimtes zoals de mondkapjesplicht. De Jonge heeft onlangs nog gespeculeerd over een testsamenleving waar een negatieve coronatest je kaartje is om die dag deel te mogen nemen aan de maatschappij. Dit past wel in dat straatje.

Het constant opperen van dit soort plannen zorgt bij mij voor wantrouwen of we ooit al deze maatregelen weer los zullen laten. Voor sommigen lijkt corona al tot een soort religieus dogma verheven te zijn. Wat dat betreft zou ik geruster zijn als men eens duidelijk stelling nam tegen dit plannen, maar de deur wordt echter altijd op een kier gehouden. Heb dan de moed om nu alvast wetten te implementeren die coronapaspoorten verbieden, leg de fundering dat we er op kunnen vertrouwen dat alles weer zal worden als voorheen zonder blijvertjes van corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:31
t_captain schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Het ging over “2 a 2.5 miljoen per week”. En voor de bulk (AZ, Janssen) is geen tweede shot nodig. We hebben in Q1 al een redelijk aantal mensen geprikt (>3M). De populatie die je kunt vaccineren is geen 17.4 miljoen maar slechts 14.5 want de vaccins zijn niet getest op kinderen. En de vaccinatiegraad gaat waarschijnlijk op 80 a 85% uitkomen.

Als je het kwartaal kan starten met 2M prik per week, ben je op 4 mei klaar.
Ja, ik had het over de 1miljoen waar hij het een maand geleden over had.
Nu is er minder vaccin, maar kunnen we er opeens 2 miljoen per week 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:31
rik86 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:29:
Gelukkig hoeft alleen de 50+ populatie plus wat risicogroepen ingeënt te worden om de meest heftige impact van t virus te minimaliseren
Ja mooi, en dan komen de vaccin paspoorten en hebben alle niet risicogroepen voorlopig nog pech. :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Opnieuw ict-probleem bij GGD: coronatest.nl niet goed genoeg beveiligd

Coronatest.nl blijkt onvoldoende beveiligd te zijn meldt de NOS. Wat precies het probleem is dat is niet bekend, maar het is dusdanig ernstig dat het ministerie van Binnenlandse Zaken dreigt om de website af te sluiten van DigiD. Op basis daarvan moet het dus wel een zeer ernstig probleem zijn, dit is een hele zware sanctie als je afgesloten wordt van de DigiD dienst. De problemen zouden al sinds augustus bekend zijn bij de GGD, waarvan drie in de hoogste risicoclassificatie vallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

matthijst schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:53:
[...]

Ja mooi, en dan komen de vaccin paspoorten en hebben alle niet risicogroepen voorlopig nog pech. :*)
Die vaccin paspoorten hebben pas zin op het moment dat ook iedereen een vaccin kan halen.

Je weet wel, ongeveer het moment waarop de vaccinpaspoorten niet meer nuttig zijn omdat (bijna) alle maatregelen al zijn opgeheven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:43
Señor Sjon schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:27:
[...]

Je wordt op school gechanteerd met 5 extra dagen quarantaine als je je kind niet laat testen, ook al zijn er geen klachten. Het is wel heel erg dubbel zo.

@Yaksa

[...]
Volgens mij is het juist andersom.
Je kind moet 10 dagen in quarantaine, maar kan zich na 5 dagen laten testen. Is de uitslag negatief, dan mag het weer uit quarantaine. Wordt er niet getest, dan moet het de 10 dagen volmaken.
Lijkt me een redelijke keuze, die ervoor zorgt dat kinderen weer naar school kunnen.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-06 13:32
nocalimero schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:59:
[...]

Je kind moet 10 dagen in quarantaine, maar kan zich na 5 dagen laten testen. Is de uitslag negatief, dan mag het weer uit quarantaine. Wordt er niet getest, dan moet het de 10 dagen volmaken.
Lijkt me een redelijke keuze, die ervoor zorgt dat kinderen weer naar school kunnen.
Als het dan ook zo gecommuninceerd word. Nu lijkt het meer: "Je moet 5 dagen extra voor straf in quarantaine omdat je je niet laat testen".

Klinkt heel anders dan: "Je krijgt het privilege om 5 dagen eerder naar school te kunnen als je je laat testen" (beetje aandikken door het een privilege te noemen)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

zo, dat lucht op.
Hey man, je mag van mij roepen wat je wil. Het heeft alleen weinig nut, want uiteindelijk is het de zorgsector die niet overbelast mag raken, en daarvoor wijkt de rest nu eenmaal. Misschien voor sommigen een harde waarheid, maar daar kiezen we als ontwikkeld land voor.

En net zoals jij mag roepen wat je wil, mag ik dat soort mensen (of beter gezegd, de meningen van die mensen) een lost cause noemen.

Such is life, en soms is niet iedereen het eens. Persoonlijk hecht ik meer waarde aan continuïteit van zorg, dan de belangen die sommigen hier kijken te prioriteren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:24
CMD-Snake schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:40:
[...] Wat dat betreft zou ik geruster zijn als men eens duidelijk stelling nam tegen dit plannen, maar de deur wordt echter altijd op een kier gehouden. Heb dan de moed om nu alvast wetten te implementeren die coronapaspoorten verbieden, leg de fundering dat we er op kunnen vertrouwen dat alles weer zal worden als voorheen zonder blijvertjes van corona.
De wens kan ik me voorstellen, maar de kans dat ze nu aan zo'n wet gaan werken lijkt me erg klein. Ten eerste lijkt me dat buiten de bevoegdheid van een demissionair kabinet te vallen, ten tweede is er een wetsvoorstel aangenomen door de 2e kamer om het weigeren van ongevaccineerde kinderen in de kinderopvang mogelijk te maken en ten derde stelde het advies van de Gezondsheidsraad dat binnen de huidige wetgeving kan worden vastgelegd wanneer weigering op grond van niet gevaccineerd zijn wel of niet mogelijk is. Maar duidelijkheid en eerste stappen zouden zeker mogelijk moeten zijn lijkt me. Al was het maar met het oog op de verkiezingen.

Hij wil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 22:15

Dennahz

Life feels like hell should.

t_captain schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:38:
Let op de proportionaliteit. Met de snelle avances op curatief vlak en de lopende vaccinatiecampagne waarin de kwetsbaren spoedig worden geprikt en niet meer heel ziek gaan worden, is het risico van covid rap aan het verminderen.

Dit soort plannen (testbewijs, vaccinatiebewijs) wordt voor de toekomst gemaakt. Wanneer ze straks live gaan is het een achterhoedegevecht tegen een virus dat in wezen is verslagen.

In dat licht is het niet meer propotioneel. We vragen ook geen vaccinatiebewijs voor influenza of mazelen. Ook omdat deze beiden geen maatschappelijke bedreiding (meer) vormen.
Juist. En dan vragen ze zich af waarom mensen gaan twijfelen aan de overheid. Dan kan ik hier wel opmerkingen krijgen met een toon van: "heb je weer zo'n wappie", maar dat is helemaal niet het geval.

Als een groot deel van de mensen gevaccineerd is, zouden die regels er helemaal niet meer moeten zijn. Waarom investeren ze nu dan zoveel in dergelijke systemen als het toch maar voor een kleine periode is?

En inderdaad, zulke systemen lijken eng veel op (een begin) van een Chinees systeem. Dat moeten we gewoon niet willen met z'n allen.

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
klaaas schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:25:
De wens kan ik me voorstellen, maar de kans dat ze nu aan zo'n wet gaan werken lijkt me erg klein. Ten eerste lijkt me dat buiten de bevoegdheid van een demissionair kabinet te vallen, ten tweede is er een wetsvoorstel aangenomen door de 2e kamer om het weigeren van ongevaccineerde kinderen in de kinderopvang mogelijk te maken en ten derde stelde het advies van de Gezondsheidsraad dat binnen de huidige wetgeving kan worden vastgelegd wanneer weigering op grond van niet gevaccineerd zijn wel of niet mogelijk is. Maar duidelijkheid en eerste stappen zouden zeker mogelijk moeten zijn lijkt me. Al was het maar met het oog op de verkiezingen.
In Duitsland moeten kinderen gevaccineerd zijn om naar het kinderdagverblijf te mogen. Geen bewijs, geen toegang. Toch is de Duitse regering nu bezig om wetgeving te maken om een coronapaspoort te blokkeren. Daar zien ze dus niet die tegenstrijdigheid. Overigens zou het kabinet deze wet niet eens hoeven in te dienen, iemand in de Tweede Kamer kan toch ook dit idee uitvoeren om hiervoor een wet te schrijven?

Momenteel komt er alleen maar maatregelen bij en worden beloftes verbroken. Als de basisscholen open zouden gaan zou ook de avondklok weer verdwijnen. Nu is dat veranderd in, omdat de basisscholen open gaan moet de avondklok blijven. Mijn vertrouwen in dat er in maart iets veranderd is klein, we hebben nu al meerdere verlengingen gehad en geen enkel besmettingsgetal lijkt laag genoeg te zijn. Ik zou graag weten welk doel we dan nastreven wanneer we weer een kruimeltje terugkrijgen. Zo onderhand wil ik wel wat harde garanties krijgen in dit opzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:11
Jeroenneman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:23:
[...]

Hey man, je mag van mij roepen wat je wil. Het heeft alleen weinig nut, want uiteindelijk is het de zorgsector die niet overbelast mag raken, en daarvoor wijkt de rest nu eenmaal. Misschien voor sommigen een harde waarheid, maar daar kiezen we als ontwikkeld land voor.
Geloof wat je wil, maar we zijn nu mensen aan het prikken die niet naar het ziekenhuis gaan. Echte urgentie om de zorg te ontlasten is er blijkbaar niet dus.
CMD-Snake schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:35:
[...]

In Duitsland moeten kinderen gevaccineerd zijn om naar het kinderdagverblijf te mogen. Geen bewijs, geen toegang. Toch is de Duitse regering nu bezig om wetgeving te maken om een coronapaspoort te blokkeren. Daar zien ze dus niet die tegenstrijdigheid. Overigens zou het kabinet deze wet niet eens hoeven in te dienen, iemand in de Tweede Kamer kan toch ook dit idee uitvoeren om hiervoor een wet te schrijven?

Momenteel komt er alleen maar maatregelen bij en worden beloftes verbroken. Als de basisscholen open zouden gaan zou ook de avondklok weer verdwijnen. Nu is dat veranderd in, omdat de basisscholen open gaan moet de avondklok blijven. Mijn vertrouwen in dat er in maart iets veranderd is klein, we hebben nu al meerdere verlengingen gehad en geen enkel besmettingsgetal lijkt laag genoeg te zijn. Ik zou graag weten welk doel we dan nastreven wanneer we weer een kruimeltje terugkrijgen. Zo onderhand wil ik wel wat harde garanties krijgen in dit opzicht.
Avondklok is uiterst vaag hoe die weg gaat. Werd vandaag ook duidelijk in het debat. Met het grootste gemak ingevoerd, maar er is gewoonweg geen punt wanneer hij weg gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door jip_86 op 09-02-2021 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:35:
[...]

Ik zeg ook niet dat de regels t.a.v. kinderopvang per definitie op gespannen voet staat met regels tegen een coronapaspoort. Wat ik bedoel is dat er een breed gedragen wens is om in bepaalde situaties vaccinatie wel te kunnen eisen. Een wet die zich op in tegengestelde richting op hetzelfde vlak begeeft kun je m.i. moeilijk anders zien als controversieel (tenzij ze met een geweldig plan komen dat iedereen in 1 klap overtuigt, maar dat lijkt me sterk).

De optie dat iemand in de Tweede Kamer het aanslingert lijkt me ook onwaarschijnlijk. Ik weet niet precies hoe het formeel zit met de vrijheden va de 2e kamer als het gaat om controversiële onderwerpen, maar ik ga er vanuit dat het op z'n minst not done is om van de gelegenheid van een gevallen kabinet gebruik te maken om met een gelegenheidsmeerderheid een controversieel onderwerp door te drukken. Naar mijn mening moet je dat als partij ook helemaal niet willen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:45

jgj82

Ja, maar = nee

t_captain schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 19:27:
[...]

Het ging over “2 a 2.5 miljoen per week”. En voor de bulk (AZ, Janssen) is geen tweede shot nodig. We hebben in Q1 al een redelijk aantal mensen geprikt (>3M). De populatie die je kunt vaccineren is geen 17.4 miljoen maar slechts 14.5 want de vaccins zijn niet getest op kinderen. En de vaccinatiegraad gaat waarschijnlijk op 80 a 85% uitkomen.

Als je het kwartaal kan starten met 2M prik per week, ben je op 4 mei klaar.
En hebben we dit jaar een echte Bevrijdingsdag! :)F *O* :9B

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 111703

nocalimero schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:59:
[...]

Krijgt het kind in het laatste geval dan wel die laatste 5 dagen thuisonderwijs (lees: digitaal onderwijs)? Zo nee: dan is er wel degelijk sprake van belonen/straffen.
Niets, maar dan ook niets, wat er nu gebeurt of wat onze kinderen momenteel wordt aangedaan, komt ook maar in de buurt van “redelijk”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
klaaas schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:46:
De optie dat iemand in de Tweede Kamer het aanslingert lijkt me ook onwaarschijnlijk. Ik weet niet precies hoe het formeel zit met de vrijheden va de 2e kamer als het gaat om controversiële onderwerpen, maar ik ga er vanuit dat het op z'n minst not done is om van de gelegenheid van een gevallen kabinet gebruik te maken om met een gelegenheidsmeerderheid een controversieel onderwerp door te drukken. Naar mijn mening moet je dat als partij ook helemaal niet willen.
Hoe dat precies zit weet ik niet, maar de coalitiepartijen hebben ook een stevige vertegenwoordiging in de kamer. Dus als ze er geen brood in zien kunnen ze tegen stemmen. De stemdiscipline is er wel, zie ook dat de avondklok verlengen vandaag in de eerste 15 minuten al geregeld was. De rest van het debat was dan even meer om stoom af te blazen leek het wel, want ze hadden net zo goed naar huis kunnen gaan toen het rond was.

Dit gedoe over de toekomst na vaccinatie blijft maar rondgaan, elke keer weer visioenen van coronapaspoorten, toch blijven testen etc. etc.. Laat iemand daar dan maar eens hardhandig een einde aan maken. De deur moet niet op een kier blijven, nu meteen dichtspijkeren die handel. Denk dat er dan een hoop mensen zijn die wat rustiger kunnen zitten.
jip_86 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:43:
Avondklok is uiterst vaag hoe die weg gaat. Werd vandaag ook duidelijk in het debat. Met het grootste gemak ingevoerd, maar er is gewoonweg geen punt wanneer hij weg gaat.
Nu is het nogal vaag, de besmettingen zijn de te hoog. Okay, op welk punt kan het dan wel? De meeste coronamaatregelen stoelen op dit soort vaagheden. De mondkapjesplicht verdwijnt als de minister van vws deze niet meer medisch noodzakelijk acht. Wanneer is dat? Het laat nogal veel ruimte. Idem voor de negatieve coronatest en dubbele sneltest op Schiphol.

Zal nog een leuke discussie worden, tegen het einde van deze maand moet de coronaspoedwet verlengd worden. Geen idee of dat in een geheel gaat, dus inclusief alle ministeriële regelingen die er nu in hangen of per regeling ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:59:
[...]
Dit gedoe over de toekomst na vaccinatie blijft maar rondgaan, elke keer weer visioenen van coronapaspoorten, toch blijven testen etc. etc.. Laat iemand daar dan maar eens hardhandig een einde aan maken. De deur moet niet op een kier blijven, nu meteen dichtspijkeren die handel. Denk dat er dan een hoop mensen zijn die wat rustiger kunnen zitten.
Maar blijkbaar wil men die deur toch op een kier? Dat er mensen onrustig van worden snap ik, maar ik snap ook wel dat de mogelijkheid definitief verwerpen voor politieke partijen niet heel aantrekkelijk is. De toekomst t.a.v. corona is nog verre van zeker dus ook al wil je een tool nu nog niet gebruiken, waarom zou je die tool dan al wel weggooien? Ik zit er wat dat betreft van de andere kant in dan jij, maar ik zou een duidelijker stellingname zeker op prijs stellen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zal nog een leuke discussie worden, tegen het einde van deze maand moet de coronaspoedwet verlengd worden. Geen idee of dat in een geheel gaat, dus inclusief alle ministeriële regelingen die er nu in hangen of per regeling ook nog.
Hadden we maar zoveel tijd, uit het Liveblog van Trouw;
Kabinet verlengt coronawet met drie maanden tot 1 juni

Het demissionaire kabinet wil de coronawet die op 1 maart afloopt, verlengen tot 1 juni, schrijft zorgminister Hugo de Jonge aan de Tweede Kamer. Deze wet, waarin de meeste coronamaatregelen vervat zijn, is tijdelijk en moet elke drie maanden officieel worden verlengd. Daarbij moet ook de Raad van State telkens advies uitbrengen over de noodzaak ervan.

De belangrijkste adviseur van het kabinet is het eens met een verlenging, omdat er nog steeds sprake is van een zeer ernstige situatie in alle regio's. De raad verwijst naar de laatste brieven van het kabinet en de recente aanscherpingen zoals de avondklok en de verplichting van een negatieve test bij internationale reizen. De maatregelen uit de coronawet zullen naar verwachting in de komende maanden ook noodzakelijk zijn, aldus de Raad van State.

De Eerste en Tweede Kamer kunnen over de verlenging in debat. Als ze dat niet binnen een week willen doen, dan gaat de verlenging automatisch in.

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 09-02-2021 22:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Jeroenneman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:23:
[...]

Apart. Kan het mij niet herinneren dat ik hier een mandaat voor heb afgegeven 4 jaar geleden. Al helemaal niet voor een demissionair kabinet wat eventjes de bevolking onder een avondklok plaatst.
Persoonlijk hecht ik meer waarde aan continuïteit van zorg, dan de belangen die sommigen hier kijken te prioriteren.
Waar was je dan toen er een paar geleden weer werd bezuinigd op de zorg, en deze in meerdere griep seizoenen eveneens zwaar overbelast raakte met in sommige jaren meer dan 10.000 doden tot gevolg? Daarnaast: de ziekenhuis opnames alsmede de IC bezetting gaat al een tijdje omlaag. Hetzelfde geldt voor het aantal positieve tests. Dus je wordt op je wenken bediend. En tóch blijven we onder een avondklok leven, met onmenselijke en schandelijke maatregelen. De avondklok, die “als éérste maatregel weer van tafel zou gaan”. Whatever.

Wat er nu gebeurt, met maatregelen die op basis van rekenkundige modellen genomen en gerechtvaardigd worden, en het geflirt met DDR-achtige taferelen (verplichte tests, vaccinatie paspoorten, massale surveillance van burgers ten omwille van de gezondheid, test bewijzen om deel te mogen nemen aan de maatschappij, enzovoort), heeft overduidelijk een ander doel dan simpelweg “continuïteit van de zorg”.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
Over het vaccinatiepaspoort: mensen lijken een enorme hang te hebben naar "maakt niet uit hoe, als we maar snel terug naar normaal kunnen". Ik weet niet wat daarachter zit, maar kortzichtig vind ik het zeker.

Wat doet een virus: muteren. Naar het schijnt Corona niet eens zo heel snel, maar muteren doet het. Inmiddels lijkt de SA variant minder goed te reageren op sommige vaccins en de BR variant lijkt mensen een tweede keer ziek te kunnen maken. Je kunt dus verwachten dat er een jaarlijks nieuw vaccin komt, zoas ook de griepprik.

Nu ben ik zelf wel van plan om mijn prik te gaan halen, maar over een jaar, of twee, of vijf, jaar wil ik er graag weer mee ophouden. Door herhaald contact met verschillende varianten van het virus bouw je uiteindelijk een mate van bredere immuniteit op, dezelfde brede immuniteit die zorgt dat je van verkoudheid niet meer doodziek wordt. Met een vaccinatiepaspoort wordt je voor onbepaalde tijd vastgezet in een "plicht" om elk jaar te prikken.

De meest kansrijke strategie tegen een vaccinatiepaspoort is waarschijnlijk vertraging. Als er straks corona als groot probleem voorbij is, verdwijnt ook het draagvlak voor doorlopende beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:45

jgj82

Ja, maar = nee

[...]

Tot er een voldoende aantal geïmmuniseerden (tot 95%) is binnen Nederland. Net zoals met andere infectie-ziekten.

Een corona-paspoort is niet nodig, ze mogen het stickertje en de stempel gewoon in m'n gele boekje plakken nadat ik m'n prik gehaald heb zodra ik aan de beurt ben.

Verder denk ik dat je hoog of laag kunt springen: een organisator van een evenement kan gewoon z'n eigen regels maken en nadenken of hij het risico wil lopen om als Super-spreader Event de geschiedenisboekjes in te gaan. Dat antwoord kun je dus op je vingers natellen.
[...]
Nu is het nogal vaag, de besmettingen zijn de te hoog. Okay, op welk punt kan het dan wel? De meeste coronamaatregelen stoelen op dit soort vaagheden. De mondkapjesplicht verdwijnt als de minister van vws deze niet meer medisch noodzakelijk acht. Wanneer is dat? Het laat nogal veel ruimte. Idem voor de negatieve coronatest en dubbele sneltest op Schiphol.
Voorlopig niet. Er zijn dagelijks nog steeds 40 á 50 keer zoveel besmettingen als in juni 2020.
[...]
Dat is wel even een dingetje, ja. Hopelijk loopt dat een beetje soepel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Anoniem: 111703 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:09:
[...]

Apart. Kan het mij niet herinneren dat ik hier een mandaat voor heb afgegeven 4 jaar geleden. Al helemaal niet voor een demissionair kabinet wat eventjes de bevolking onder een avondklok plaatst.

[...]

Waar was je dan toen er een paar geleden weer werd bezuinigd op de zorg, en deze in meerdere griep seizoenen eveneens zwaar overbelast raakte met in sommige jaren meer dan 10.000 doden tot gevolg? Daarnaast: de ziekenhuis opnames alsmede de IC bezetting gaat al een tijdje omlaag. Hetzelfde geldt voor het aantal positieve tests. Dus je wordt op je wenken bediend. En tóch blijven we onder een avondklok leven, met onmenselijke en schandelijke maatregelen. De avondklok, die “als éérste maatregel weer van tafel zou gaan”. Whatever.

Wat er nu gebeurt, met maatregelen die op basis van rekenkundige modellen genomen en gerechtvaardigd worden, en het geflirt met DDR-achtige taferelen (verplichte tests, vaccinatie paspoorten, massale surveillance van burgers ten omwille van de gezondheid, test bewijzen om deel te mogen nemen aan de maatschappij, enzovoort), heeft overduidelijk een ander doel dan simpelweg “continuïteit van de zorg”.
Ja, het zou ook nogal wat zijn als partijen 4 jaar geleden al hadden geweten dat er een wereldwijde pandemie zou uitbreken. Dus je opmerking over welk mandaat jij wel of niet hebt gegeven gaat een beetje mank.

Ik was er een paar jaar geleden ook bij hoor. Corona is net even wat anders dan griepseizoen, maar dat wist je stiekem zelf natuurlijk ook al toch?

En tja, je hele relaas over "schandelijke maatregelen", dat is weer mooi het verontwaardigde typetje wat je hier op GoT vaker ziet. "DDR-achtige taferelen". Och gut, na 9 uur niet meer buiten spelen? Ja, het is inderdaad héél erg zwaar, bijna net zo zwaar als in Oost-Duitsland...

Google eens op prevention paradox. Snap je misschien waarom we niet weer gelijk vrijheid blijheid kunnen doen bij dalende cijfers.

Man man, wat een niveau weer. Het wordt ff lastig voor sommige mensen hoor, en gelijk kan elke rationaliteit het raam uit, want "muh freedom".

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
t_captain schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:10:
Over het vaccinatiepaspoort: mensen lijken een enorme hang te hebben naar "maakt niet uit hoe, als we maar snel terug naar normaal kunnen". Ik weet niet wat daarachter zit, maar kortzichtig vind ik het zeker.
Ik heb die hang hier eerlijk gezegd niet waargenomen. Ik ken de leeftijden niet, maar de mensen die zich hier wel eens voor een coronapaspoot o.i.d. hebben uitgesproken zijn volgens mij niet zo oud dat ze binnenkort een prik gaan krijgen. Ik niet in ieder geval; volgens mij lig ik op koers voor augustus. De reden dat ik een vaccinatiebewijs niet op voorhand afwijs is tweeledig: enerzijds biedt dit wellicht de mogelijkheid om delen van de economie weer wat aan te slingeren en anderzijds wil ik gevaccineerden geen onnodige beperkingen opleggen. Ja, daar zitten heel wat haken en ogen aan en ik hoop dat de omstandigheden het niet nodig maken, maar een "maakt niet uit hoe, als we maar snel terug naar normaal kunnen" zit er bij mij iig absoluut niet achter.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:18
jip_86 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 21:43:
[...]

Geloof wat je wil, maar we zijn nu mensen aan het prikken die niet naar het ziekenhuis gaan. Echte urgentie om de zorg te ontlasten is er blijkbaar niet dus.
Dat komt omdat het kabinet naast de uitzonderingsgroepen gewoon blind het advies van de gezondheidsraad gevolgd heeft welke enkel een medisch ethische beslissing heeft gemaakt om zoveel mogelijk levens te sparen. Geen levensjaren, geen kwaliteit van leven maar puur levens van mensen die zonder corona ook nog maar 1-3 jaar te leven zouden hebben.

Als het doel echt de ziekenhuizen ontlasten was dan hadden ze de groep 50-70 jaar moeten vaccineren als eerste daar is veel meer te winnen dan mensen in de verzorgingshuizen die toch niet meer ingestuurd worden als ze Corona hebben en dus überhaupt niet op de IC belanden. Maar ja zo'n discussie is zo controversieel dat deze niet serieus gevoerd kan worden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik weet niet meer of het nu vorige week bij Jinek of op BNR was, maar daar werd een ondernemer gevraagd hoe hij kijkt naar vaccinatiebewijs op het werk. Hij vond dat een goed idee want zo kon hij de veiligheid van andere collega’s ook beter garanderen. Hoewel dat natuurlijk waar is, vond ik dit toch wel een paar niveaus serieuzer dan ‘als je niet wil vaccineren mag je niet meer naar een concert’ en wordt een vaccinatie toch een stuk minder vrijwillig. Tenzij je wel gewoon een uitkering krijgt als je ontslagen bent omdat je geen bewijs kon overleggen aan je werkgever :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:39
[...]

zo, dat lucht op.
Alleen zijn het 15x dezelfde mensen die hetzelfde verhaal uitgelegd moeten worden.
Waarom niet? Nu hebben we ook maatregelen in de openbare ruimtes zoals de mondkapjesplicht. De Jonge heeft onlangs nog gespeculeerd over een testsamenleving waar een negatieve coronatest je kaartje is om die dag deel te mogen nemen aan de maatschappij. Dit past wel in dat straatje.

Het constant opperen van dit soort plannen zorgt bij mij voor wantrouwen of we ooit al deze maatregelen weer los zullen laten. Voor sommigen lijkt corona al tot een soort religieus dogma verheven te zijn. Wat dat betreft zou ik geruster zijn als men eens duidelijk stelling nam tegen dit plannen, maar de deur wordt echter altijd op een kier gehouden. Heb dan de moed om nu alvast wetten te implementeren die coronapaspoorten verbieden, leg de fundering dat we er op kunnen vertrouwen dat alles weer zal worden als voorheen zonder blijvertjes van corona.
Regeren is vooruit zien, nu al de deur dicht gooien naar iets dat je mogelijk nodig gaat hebben is wel heel kortzichtig. Ik hoop ook dat we snel van de maatregelen af zijn en dat we geen vaccinatiebewijs nodig gaan hebben, maar wat als we door mutaties er toch niet uit gaan komen met vaccins, wat dan? De rest van ons leven maar in lockdown doorbrengen? Of heb je dan een oplossing waarmee de samenleving open kan op een verantwoorde manier?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
Uiteindelijk is niet een vaccin, maar je eigen immuunsysteem de beste barriere tegen geleidelijk muterende virussen. Alleen bij de introductie van een uitheems virus kan een vaccin in de beginfase veel helpen.

Het ethische probleem met een vaccinatiebewijs is dat we stilletjes een oud principe loslaten, namelijk dat vaccineren een collectieve en geen individuele verantwoordelijkheid is. Door het op die manier op te vatten, ontstaat ruimte voor mensen die niet kunnen, willen of mogen vaccineren.

Afhankelijk van het soort virus een klein beetje ruimte (mazelen vereist 95% vaccinatiegraad om uitbraken te bezweren) of een flinke ruimte (corona vereist tussen de 65 en 75%).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
t_captain schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:34:
Uiteindelijk is niet een vaccin, maar je eigen immuunsysteem de beste barriere tegen geleidelijk muterende virussen. Alleen bij de introductie van een uitheems virus kan een vaccin in de beginfase veel helpen.

Het ethische probleem met een vaccinatiebewijs is dat we stilletjes een oud principe loslaten, namelijk dat vaccineren een collectieve en geen individuele verantwoordelijkheid is. Door het op die manier op te vatten, ontstaat ruimte voor mensen die niet kunnen, willen of mogen vaccineren.

Afhankelijk van het soort virus een klein beetje ruimte (mazelen vereist 95% vaccinatiegraad om uitbraken te bezweren) of een flinke ruimte (corona vereist tussen de 65 en 75%).
Ik heb liever ook geen vaccinatie/testbewijs, maar ik zou de deur niet dicht willen gooien, omdat we niet weten hoe de toekomst eruit gaat zien. Aan de andere kant is de deur ook weer zo open te breken en zou het dus alleen maar schijnveiligheid zijn om mensen gerust te stellen dat ze het echt niet gaan doen.

Ik zie vaccineren echter wel als collectieve EN individuele verantwoordelijkheid. We moeten collectief vaccineren om individuen te beschermen die niet kunnen/willen/mogen vaccineren of waar het niet aanslaat, maar het individu heeft dus ook de verantwoordelijkheid om zich te laten vaccineren voor het bereiken van de collectieve bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
t_captain schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:34:
We hebben momenteel heel veel maatregelen die ingaan tegen wat we eigenlijk als normaal beschouwen, maar die we acceptabel vinden mede vanwege het tijdelijke karakter. Jouw argument gaat m.i. alleen op als je dat tijdelijke weglaat.

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij 'niet mogen vaccineren'?

[ Voor 5% gewijzigd door klaaas op 09-02-2021 22:43 ]

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Aghanim schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:29:
Ik weet niet meer of het nu vorige week bij Jinek of op BNR was, maar daar werd een ondernemer gevraagd hoe hij kijkt naar vaccinatiebewijs op het werk. Hij vond dat een goed idee want zo kon hij de veiligheid van andere collega’s ook beter garanderen. Hoewel dat natuurlijk waar is, vond ik dit toch wel een paar niveaus serieuzer dan ‘als je niet wil vaccineren mag je niet meer naar een concert’ en wordt een vaccinatie toch een stuk minder vrijwillig. Tenzij je wel gewoon een uitkering krijgt als je ontslagen bent omdat je geen bewijs kon overleggen aan je werkgever :+
Het zal er een beetje van af hangen wat voor ondernemer dat is. Bijvoorbeeld een detacheringsbureau in de zorg zal daar vermoedelijk wel om vragen en dat vind ik helemaal niet zo vreemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
RodeStabilo schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:08:
Hadden we maar zoveel tijd, uit het Liveblog van Trouw;
De wet die De Jonge zoveel macht geeft kan hij ook zelf verlengen? Lijkt mij niet helemaal passend. :/
klaaas schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:07:
Maar blijkbaar wil men die deur toch op een kier?
Maar wie? Die driekwart van de Nederlanders uit de peilingen? Dit staat op gespannen voet met terug naar normaal, er blijft dus altijd kans dat die speciale coronaprovisies (deels) van toepassing blijven. Klinkt mij in de oren als een soort 1984 met een coronathema, alleen als je 'corona correct' bent mag je meedoen. Ik vrees dat voorstanders van dit soort controles niet goed de implicaties overzien van wat hierdoor ontstaat.
Transportman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:29:
Regeren is vooruit zien, nu al de deur dicht gooien naar iets dat je mogelijk nodig gaat hebben is wel heel kortzichtig. Ik hoop ook dat we snel van de maatregelen af zijn en dat we geen vaccinatiebewijs nodig gaan hebben, maar wat als we door mutaties er toch niet uit gaan komen met vaccins, wat dan? De rest van ons leven maar in lockdown doorbrengen? Of heb je dan een oplossing waarmee de samenleving open kan op een verantwoorde manier?
Niet alles in wenselijk, maar gelukkig blijken principes flexibel in Den Haag. Duitsland heeft wel de moed om te zeggen dat ze niet zo'n toekomst willen. Als we de vereiste vaccinatiegraad halen (zo'n 70-75% volgens RIVM) dan moet het over zijn. Als we daarna toch de testsamenleving van De Jonge houden zijn we behoorlijk voorgelogen.
jgj82 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:19:
Een corona-paspoort is niet nodig, ze mogen het stickertje en de stempel gewoon in m'n gele boekje plakken nadat ik m'n prik gehaald heb zodra ik aan de beurt ben.
Dooie bomen zijn uit, moet een hippe app zijn. ;)
Voorlopig niet. Er zijn dagelijks nog steeds 40 á 50 keer zoveel besmettingen als in juni 2020.
Het gaat mij erom dat iemand als Rutte of De Jonge zich eens gaat committeren. Nu schuiven de doelen steeds op als we dichterbij lijken te komen, wat ook kan omdat de formulering vanaf het begin al vaag was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:58:
[...]
Maar wie? Die driekwart van de Nederlanders uit de peilingen? Dit staat op gespannen voet met terug naar normaal, er blijft dus altijd kans dat die speciale coronaprovisies (deels) van toepassing blijven. Klinkt mij in de oren als een soort 1984 met een coronathema, alleen als je 'corona correct' bent mag je meedoen. Ik vrees dat voorstanders van dit soort controles niet goed de implicaties overzien van wat hierdoor ontstaat.
De politiek houdt die deur op een kier. Begrijpelijk, wat mij betreft. Wat het volk daarvan vindt weet ik niet. Kun je van alles over fantaseren, maar tenzij er een gedegen onderzoek gedaan is naar een concrete invulling blijft het niet meer dan een inschatting. En dat verhaal van 1984 en de glijdende schaal is hier al vaker besproken. In die vorm van angst zaaien ga ik niet mee.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
klaaas schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:05:
En dat verhaal van 1984 en de glijdende schaal is hier al vaker besproken. In die vorm van angst zaaien ga ik niet mee.
Ik zie het dan meer als terecht verontrust zijn. Mede als ik dit soort zaken dan lees: 'OMT-leden bezorgd over besmettingsrisico tijdens verkiezingen'

Gezien dat het artikel voor NRC leden is, de belangrijkste stukken:
Deskundigen uit het Outbreak Management Team (OMT) maken zich zorgen over het risico van het houden van verkiezingen midden in een mogelijke derde coronagolf. Het kabinet heeft het OMT nog niet om advies gevraagd over of en hoe de verkiezingen kunnen doorgaan, maar verschillende leden vinden dat het OMT de potentiële gevolgen ervan moet bespreken en doorrekenen, blijkt uit een rondgang van NRC. „Het heeft gewoon risico’s, die moet je becijferen”, zegt arts-microbioloog en OMT-lid Jan Kluytmans.
Momenteel is het aantal besmettingen relatief laag en dalen de ziekenhuisopnames, maar de prognoses van het RIVM voor de komende weken zijn juist somber. Directeur infectieziektenbestrijding Jaap van Dissel voorspelde donderdag in de Tweede Kamer dat door de opmars van de Britse variant een derde golf aanstaande is en het aantal nieuwe opnames op de intensive care begin april kan pieken op tussen de 60 en 100 per dag (momenteel circa 25).

Dat betekent dat juist twee weken daarvoor, als de verkiezingen plaatsvinden, het aantal besmettelijke mensen in Nederland het hoogst is; een ziekenhuisopname volgt vaak pas zo’n twee weken na infectie.
OMT-lid Diederik Gommers, eveneens voorman van de IC-artsen, zei vorige maand op de radio dat de verkiezingen misschien moeten worden uitgesteld als er sprake is van „exponentiële groei”. Gommers is nog altijd bezorgd, laat hij weten. „In de modelleringen van het RIVM is nog niet eens rekening gehouden met het effect van de verkiezingen. Wij maken ons zorgen of we op de IC de zorg kunnen blijven leveren.”
Het is nog geen advies aan het kabinet, maar het OMT kan dit ook ongevraagd adviseren. OMT prominenten schetsen dan de verkiezingen als katalysator van de derde golf. De verkiezingen uitstellen lijkt mij echter ongewenst, zeker nu het kabinet demissionair is en de eindstreep nog volop in beweging is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:14:
[...]

Ik zie het dan meer als terecht verontrust zijn. Mede als ik dit soort zaken dan lees: 'OMT-leden bezorgd over besmettingsrisico tijdens verkiezingen'
Dat is wel tamelijk ironisch. Jouw verontrusting is terecht,maar die van het OMT kan dat niet zijn?

Volgens mij is dit zo ongeveer het aspect waar het minst een zinvolle discussie over mogelijk is. Dit topic laat duidelijk zien dat er een ontzettend groot verschil is als het gaat om het vertrouwen of wantrouwen van de overheid. En waar het t.a.v. specifieke coronazaken al lastig is om met argumenten je punt over te brengen is dat met dit aspect welhaast onmogelijk. De verschillen in overtuiging zijn daarvoor te groot. In ieder geval te groot om binnen de scope van corona te behandelen.

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
[...]

De verkiezingen uitstellen lijkt mij echter ongewenst, zeker nu het kabinet demissionair is en de eindstreep nog volop in beweging is.
Het huidige (demissionaire) kabinet kwam tot stand na een formatieperiode van 7 maanden. In die 7 maanden draaide Nederland ook gewoon door met een demissionair kabinet.
Gezien het feit dat een kabinetsformatie dit keer waarschijnlijk een stuk minder lang zal duren maakt het dus eigenlijk niet zoveel uit wanneer de verkiezingen een aantal maanden worden uitgesteld.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 18:11
Rutte heeft zich al eens laten ontvallen dat het kabinet toch al gevallen is dus dat de kamer ze weinig kan maken :X
Alleen daarom al hoop ik van harte dat de verkiezingen door gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Nouja, dat vind ik dan niet zo heel erg. Als ik elke dag ff moet blazen in een apparaatje en dan gewoon buiten kan dan vind ik dat niet zo'n groot compromis. Maar dan moet het wel 100% normaal zijn buiten. Geen mondkapjes, geen afstand, gewoon naar de drukke stampkroeg en beurzen, helemaal niks qua maatregelen.

Ik zou het veel erger vinden als enkele voorzorgsmaatregelen zouden blijven hangen. Bovendien zou zo'n test behoorlijk goed moeten werken, eigenlijk kan het zich dan gewoon totaal niet meer verspreiden. Dus de andere maatregelen zijn ook niet meer nodig.

Voordeel is dat je die apparaatjes dan gelijk ook geschikt kan maken voor mogelijke andere tests zodat we in de toekomst een eventuele pandemie gelijk weg kunnen rammen. Als we vanaf dag 1 iedereen elke dag hadden getest, was het allang weggeweest natuurlijk.
[...]
Hier in Catalonie hebben ze over 4 dagen verkiezingen (op 1 dag ook nog) dus dat kan mooi als voorbeeld gebruikt worden om te zien of het echt zo gevaarlijk is. Ik denk dat het wel meevalt mits er genoeg stembureaus zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 10-02-2021 01:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Als het om een blaastest zou gaan dan heb ik er ook niet zo veel moeite mee, wel als het om 'even' elke dag een swab door je neusholte heen halen zou gaan.

Verder zie ik dan weer een hoop ellende ontstaan met centrale registratiesystemen omdat de overheid paranoïde is voor fraude. En dat systeem straks weer zo lek als een mandje gaat zijn. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-06 09:14
GekkePrutser schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 01:18:

[...]

Hier in Catalonie hebben ze over 4 dagen verkiezingen (op 1 dag ook nog) dus dat kan mooi als voorbeeld gebruikt worden om te zien of het echt zo gevaarlijk is. Ik denk dat het wel meevalt mits er genoeg stembureaus zijn.
Het zal vast loslopen, er zijn maar een paar plekken waar het normaal gesproken echt druk is, en daar kun je prima op sturen zeker nu de gebruikelijke drukke "forensen" stembureaus stukken rustiger zullen zijn.

De angst van mensen met een kwetsbare gezondheid snap ik daarentegen volledig, al die tijd sluiten mensen zich op om veilig te blijven en weinig contacten te hebben om vervolgens te horen: dat je bij besmetting aan de ene kant je huis niet uit mag vanwege quarantaine om verspreiding te voorkomen, maar je mag blijkbaar wel gaan stemmen want er is geen grond om iemand te weigeren, bij een stembureau. :+

Ik heb zelf jaren op het stembureau gezeten in verschillende functies en in al die jaren ben ik nooit boven 500 stemmers uitgekomen in het tijdsvak van ik meen 7.30 uur - 15.00 uur. Het wordt zelfs nog erger wij zaten in één gebouw met 2 stembureaus en gezamenlijk was het altijd al een wonder wanneer we meer dan 1500 stemmen over de gehele dag hadden. (laat staan dat je dat aantal, zoals dit jaar, over 3 dagen zou moeten delen, drukke drukke dagen :+ )

Het stembureau hier in de wijk, letterlijk voor de deur is over het algemeen ook niet echt druk, heb daar nog nooit echt langer dan één á twee personen hoeven wachten.

Het enige risico dat ik zie is eigenlijk het feit dat iedereen die mag stemmen ook mag stemmen. Je mag dus niemand die klachten heeft, maar het ministerie blijft gewoon stug vasthouden aan alleen boven de 70 stemmen via brief. Persoonlijk had ik dan óf iedereen die mogelijkheid gegeven of juist die mensen die een risico vormen en dan dus ook de mensen die positief getest zijn, die kans gegeven / of in die periode klachten hebben en een afspraak voor een test maken. Misschien kan ook de locatie van het stembureau nog een probleem zijn wanneer je de stromen niet goed kan scheiden zoals in scholen en/of complexen met veel kwetsbare bewoners.

Dat kunt je volgens mij prima organiseren door tot uiterlijk woensdag kun je aanvragen via de coronatest website en je digid (dat laatste kan natuurlijk niet fout gaan... ;( overheid en ict :9 ) in combinatie met een wat latere uiterste datum om ook de woensdag aanvragers nog de kans geven om te stemmen.

[ Voor 18% gewijzigd door TIGER1125 op 10-02-2021 09:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:28
jip_86 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:50:
Rutte heeft zich al eens laten ontvallen dat het kabinet toch al gevallen is dus dat de kamer ze weinig kan maken :X
Alleen daarom al hoop ik van harte dat de verkiezingen door gaan.
Maakt die vent eindelijk een (fantastische) grap, wordt dat gebruikt als ene soort van 'karma' als de verkiezingen door gaan? Pfft

Wel ben ik benieuwd hoe het gaat lopen met stemlokalen. Zo is een basisschool waar ik werkte ook altijd een stemlocatie. Met het huidige beleid mogen externen niet het schoolgebouw in, laat staan honderden volwassenen die door de schoolgangen lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:42
Yaksa schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:30:
[...]
...maakt het dus eigenlijk niet zoveel uit wanneer de verkiezingen een aantal maanden worden uitgesteld.
Dat gaat imho niet echt werken.

Het kabinet is al demissionair, maar moet tegelijkertijd over de meest ingrijpende beperkingen van burgervrijheden sinds de Tweede Wereldoorlog beslissen. Ze hebben zichzelf volledig bevoegd verklaard ten aanzien van de Coronamaatregelen (en gezien de situatie is dat uiteraard logisch), maar het valt wel volledig buiten de beslissingsbevoegdheid van een demissionair kabinet.

Bij uitstel wordt een bijkomend probleem wanneer de verkiezingen dan wel zouden moeten worden gehouden. Als we Corona bijna verslagen hebben? Als het volledig onder de duim is? In de vakantiemaanden is het ook niet echt handig. Partijen zullen het verwijt kunnen krijgen een moment te kiezen dat het hun electoraal het beste uitkomt...

Met andere woorden; het is een dusdanig groot wespennest dat niemand zich hieraan zal willen wagen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
President schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:26:
[...]

Maakt die vent eindelijk een (fantastische) grap, wordt dat gebruikt als ene soort van 'karma' als de verkiezingen door gaan? Pfft
Of een grap slecht, goed of fantastisch is is natuurlijk per persoon echter moet je in ieder geval afvragen of de opmerking die gemaakt werd passend was. Zeker in het licht van de waarom het kabinet gevallen is moet je je afvragen of zo'n hopelijk goedbedoelde opmerking handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

President schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:26:
[...]

Wel ben ik benieuwd hoe het gaat lopen met stemlokalen. Zo is een basisschool waar ik werkte ook altijd een stemlocatie. Met het huidige beleid mogen externen niet het schoolgebouw in, laat staan honderden volwassenen die door de schoolgangen lopen...
dat zal in de meeste gevallen wel op te lossen zijn met routering (desnoods gangen dichtplakken met plastic) en evt extra tenten. Of de gymzaal of een geheel ander gebouw gebruiken. Denken in oplossingen O-)

verder ook van mening dat verkiezingen door moeten gaan. de 3 dagen bieden al ruimte en als je je machtiging pas op het laatste moment invult en indien besmet/verdacht door de brievenbus naar buiten steekt voor de gemachtigde dan zal stemmen in de meeste gevallen mogelijk zijn. Het is lastiger , maar dat zijn meer dingen in deze tjid. Wat mij betreft geen reden om voor onbepaalde tijd verkiezingen uit te stellen. Want zoals hierboven al gesteld, 'wanneer dan wel?' .

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1279036 op 10-02-2021 08:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-06 21:52
De nieuwe graadmeter voor waakzaam is, zoals benoemd, aangepast naar 35 besmettingen per 100.000 inwoners per week.

De sterfte onder de 60 ligt ongeveer op 1 op 2000 besmettingen, en dat is nog ruim genomen en inclusief risicogroepen onder de 60. Uitgaande van het feit dat naar alle waarschijnlijkheid alle risicogroepen wel zijn gevaccineerd rond mei, zal dat cijfer nog wel lager komen te liggen.

Echter, bij 900 besmettingen per dag zitten wij nog op het niveau zorgelijk. Er zullen dan vast wekelijks nog mensen in het ziekenhuis worden opgenomen en ook wel 1 of 2 mensen die overlijden.

Er zijn vast mensen die zich niet laten vaccineren en uiteraard de groep tot 18 die niet wordt gevaccineerd. Uiteindelijk zullen we wel wat besmettingen houden, die 900 is best mogelijk.

Long story short, wat ik mijn afvraag, wat zal eerder verdwijnen, de maatregelen of het draagvlak? Als ik naar mezelf kijk, ik ga echt normaal leven als bovengenoemde situatie zich voordoet. Op dat moment heb ik mij al een jaar geconformeerd en vind ik het wel leuk geweest, psychisch en fysiek heeft dit mij echt geen goed gedaan. De maatregelen die bij zorgelijk horen zou ik dan ook volledig onterecht vinden, de verspreiding zal zich nagenoeg niet voordoen in normale situaties en ik gok ook gecentreerd zijn rond gemeentes waar men tegen vaccinaties is, zoals in de bijbelbelt.
Dat bijvoorbeeld de horeca dan nog met beperkingen te maken zou hebben vind ik dan onacceptabel, en ik vermoed dat het gros van de Nederlanders er dan hetzelfde over denkt..

Wat denken jullie? Zou dit een wig drijven tussen overheid en burgers? Of komt het niet zo ver?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 19:06

Metro2002

Memento mori

codex schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:15:
Wat denken jullie? Zou dit een wig drijven tussen overheid en burgers? Of komt het niet zo ver?
Dat doet het nu al. Ik merk overal dat de stemming redelijk aan het omslaan is van 'bang voor corona' naar 'bang voor de overheid'
jgj82 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:19:
[...]

Verder denk ik dat je hoog of laag kunt springen: een organisator van een evenement kan gewoon z'n eigen regels maken en nadenken of hij het risico wil lopen om als Super-spreader Event de geschiedenisboekjes in te gaan. Dat antwoord kun je dus op je vingers natellen.
De laatste keer dat ik keek hadden we nog gewoon medisch geheim dus die organisator kan hoog en laag springen, die gegevens mág hij helemaal niet krijgen.
Transportman schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:29:

Als de vaccins niet helpen door mutaties, welk nut heeft een vaccinatiebewijs dan :?

offtopic:
De oplossing lijkt me nogal duidelijk: Accepteren dat er wel eens mensen dood gaan. Het lijkt echt een soort taboe in de westerse wereld dat er wel eens mensen omvallen en we hebben er schijnbaar álles voor over om dat te voorkomen, tot het bewegen richting een totalitaire staat of het compleet in laten storten van onze maatschappij en economie aan toe.

*edit* deze enorme versimpeling van de werkelijkheid is al talloze malen uitgelegd. Het blijft niet bij extra doden. Dat zo continu blijven roepen werkt discussieverstorend en is daarmee ongewenst. Graag dus daar mee stoppen. Bij vragen, DM me / post in het feedbacktopic

Op een gegeven moment dooft elke pandemie vanzelf uit door groepsimmuniteit.

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 10-02-2021 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
CMD-Snake schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 22:58:
Niet alles in wenselijk, maar gelukkig blijken principes flexibel in Den Haag. Duitsland heeft wel de moed om te zeggen dat ze niet zo'n toekomst willen. Als we de vereiste vaccinatiegraad halen (zo'n 70-75% volgens RIVM) dan moet het over zijn. Als we daarna toch de testsamenleving van De Jonge houden zijn we behoorlijk voorgelogen.
Ik denk dat het virus zich er weinig van aantrekt of jij je voorgelogen voelt en de testsamenleving door mutaties toch nodig is.

We hebben hier gewoon met een natuurfenomeen te maken, dat is veranderlijk en vul met onzekerheden, als je je voorgelogen voelt, voel je dan voorgelogen op het feit dat dat niet goed is uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Metro2002 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:21:
Als de vaccins niet helpen door mutaties, welk nut heeft een vaccinatiebewijs dan :?
[...]
De oplossing lijkt me nogal duidelijk: Accepteren dat er wel eens mensen dood gaan. Het lijkt echt een soort taboe in de westerse wereld dat er wel eens mensen omvallen en we hebben er schijnbaar álles voor over om dat te voorkomen, tot het bewegen richting een totalitaire staat of het compleet in laten storten van onze maatschappij en economie aan toe.
Er is een verschil tussen accepteren dat er wel eens mensen dood gaan en 10% oversterfte, volle ziekenhuizen waardoor reguliere zorg uitgesteld niet worden, en dat is de situatie al met maatregelen, ik wel er niet aan denken wat het zou zijn geweest zonder maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

naast faillissementen van kleine bedrijven gaan sommige grote bedrijven aan het saneren door omzet uitval. naast luchtvaartmaatschappijen en retail nu ook een grote jongen als Heineken.

In Nederland stijgen de privé spaarpotten doordat mensen die nog gewoon hun salaris ontvangen minder uitgeven. Ergens anders komt er dan minder binnen, wat voor een klein deel wordt gecompenseerd. Hierdoor zien bedrijven zich genoodzaakt om in de (personeels)kosten te gaan snijden.

https://www.telegraaf.nl/...apt-8000-banen-wereldwijd

mijn verwachting is dat we dit komende tijden meer gaan zien en nog wel even door zal blijven dreunen.

disclaimer: dit puur als beschrijving van een bij effect van het op slot zetten van de economie en geen oproep om de zwakken maar dood te laten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Transportman schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:28:
[...]

Er is een verschil tussen accepteren dat er wel eens mensen dood gaan en 10% oversterfte, volle ziekenhuizen waardoor reguliere zorg uitgesteld niet worden, en dat is de situatie al met maatregelen, ik wel er niet aan denken wat het zou zijn geweest zonder maatregelen.
er is ook een verschil tussen alle maatregelen (en het continueren ervan ) en zonder maatregelen

er zijn er hier maar weinig die tegen alle maatregelen zijn, maar wel een deel dat vragen heeft bij (het continueren van) bepaalde maatregelen.
Het kan daarbij overigens best dat diegenen iets meer oversterfte zouden accepteren dan de overheid nu doet, maar betekent niet dat ze vinden dat alles los mag , ook al liggen dan de koelhuizen vol met lijken.

positief is dat vanaf vandaag afhalen mogelijk is bij alle retail, benieuwd in hoeverre dat lucht geeft

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1279036 op 10-02-2021 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

codex schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:15:
De nieuwe graadmeter voor waakzaam is, zoals benoemd, aangepast naar 35 besmettingen per 100.000 inwoners per week.

De sterfte onder de 60 ligt ongeveer op 1 op 2000 besmettingen, en dat is nog ruim genomen en inclusief risicogroepen onder de 60. Uitgaande van het feit dat naar alle waarschijnlijkheid alle risicogroepen wel zijn gevaccineerd rond mei, zal dat cijfer nog wel lager komen te liggen.

Echter, bij 900 besmettingen per dag zitten wij nog op het niveau zorgelijk. Er zullen dan vast wekelijks nog mensen in het ziekenhuis worden opgenomen en ook wel 1 of 2 mensen die overlijden.
Als we bij 900 besmet per dag, maar met 0 per dag naar het ziekenhuis aangekomen zijn, tellen we onze zegeningen en zijn de maatregelen als sneeuw verdwenen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Ik vraag me af... waarom blijft het RIVM sturen op een 'derde golf'. Per half maart zou deze plaats moeten vinden. Je kan geen nieuwsbericht openslaan momenteel of de melding komt je kant op.

Snap dat ze voorzichtig willen zijn, maar te pas en te onpas dit de media inslingeren... wat voor nut heeft dat nog? Mensen zijn er zat van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RodeStabilo schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:48:
Ik vraag me af... waarom blijft het RIVM sturen op een 'derde golf'. Per half maart zou deze plaats moeten vinden. Je kan geen nieuwsbericht openslaan momenteel of de melding komt je kant op.

Snap dat ze voorzichtig willen zijn, maar te pas en te onpas dit de media inslingeren... wat voor nut heeft dat nog? Mensen zijn er zat van.
De vraag bij mij is meer waarom de media daarop blijft sturen.
Gisteren ook weer een ander random persoon van het RIVM als bron in een artikel over de 3e golf.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-06 21:52
YakuzA schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:47:
[...]

Als we bij 900 besmet per dag, maar met 0 per dag naar het ziekenhuis aangekomen zijn, tellen we onze zegeningen en zijn de maatregelen als sneeuw verdwenen.
Dat vraag ik mij af, zijn daar al uitspraken over gedaan? Want zoals ik het interpreteer zou dat nog betekenen dat er sprake is van een drooglegging tussen 00:00 en 06:00 en moet de horeca het met max 50 bezoekers doen. Geen publiek bij sporten, en uiteraard de werk thuis mantra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:50:
[...]

De vraag bij mij is meer waarom de media daarop blijft sturen.
Gisteren ook weer een ander random persoon van het RIVM als bron in een artikel over de 3e golf.
Ik ga er vanuit dat de media dit ook niet uit z'n duim zuigt. En inderdaad; elke keer weer een nieuw random persoon die opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14
Anoniem: 1279036 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:33:
naast faillissementen van kleine bedrijven gaan sommige grote bedrijven aan het saneren door omzet uitval. naast luchtvaartmaatschappijen en retail nu ook een grote jongen als Heineken.

In Nederland stijgen de privé spaarpotten doordat mensen die nog gewoon hun salaris ontvangen minder uitgeven. Ergens anders komt er dan minder binnen, wat voor een klein deel wordt gecompenseerd. Hierdoor zien bedrijven zich genoodzaakt om in de (personeels)kosten te gaan snijden.

https://www.telegraaf.nl/...apt-8000-banen-wereldwijd

mijn verwachting is dat we dit komende tijden meer gaan zien en nog wel even door zal blijven dreunen.

disclaimer: dit puur als beschrijving van een bij effect van het op slot zetten van de economie en geen oproep om de zwakken maar dood te laten gaan
Dit hing al heel lang in de lucht. Heineken is geldschieter voor vele horeca in binnen- en buitenland, nu die massaal uitstel van betaling aan vragen is het grote paniek. We hebben dit jaar massaal on biergeld aan de Hornbach gedoneerd. :X

[ Voor 3% gewijzigd door jadjong op 10-02-2021 08:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Transportman schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:28:
[...]

Precies... En ook met een klein beetje verlichting kan het weer snel oplopen.

Enige manier om maatregelen te verlichten en te 'accepteren' dat er meer mensen dood gaan, is wat mij betreft om aan de poort te gaan selecteren bij het ziekenhuis. Zeg max 2000 bedden bezet met corona, ben je nr 2001; stik voorzichtig.

Maar ergens het ik het idee dat dat er ook niet lekker in gaat bij de klagers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

codex schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:52:
[...]

Dat vraag ik mij af, zijn daar al uitspraken over gedaan? Want zoals ik het interpreteer zou dat nog betekenen dat er sprake is van een drooglegging tussen 00:00 en 06:00 en moet de horeca het met max 50 bezoekers doen. Geen publiek bij sporten, en uiteraard de werk thuis mantra.
Ik zou de routekaart niet zo letterlijk interpreteren, de vorige keer stond alles (ziek/ziekenhuise/IC) al meer dan een week in het rood en werd er nog niet opgeschaald.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:38
alexbl69 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 07:29:
[...]

Dat gaat imho niet echt werken.

Het kabinet is al demissionair, maar moet tegelijkertijd over de meest ingrijpende beperkingen van burgervrijheden sinds de Tweede Wereldoorlog beslissen. Ze hebben zichzelf volledig bevoegd verklaard ten aanzien van de Coronamaatregelen (en gezien de situatie is dat uiteraard logisch), maar het valt wel volledig buiten de beslissingsbevoegdheid van een demissionair kabinet.
Een demissionair kabinet heeft juridisch exact dezelfde bevoegdheden als een zittend kabinet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:58

dr.lowtune

Deugt niet

MikeyMan schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:53:
[...]

Precies... En ook met een klein beetje verlichting kan het weer snel oplopen.

Enige manier om maatregelen te verlichten en te 'accepteren' dat er meer mensen dood gaan, is wat mij betreft om aan de poort te gaan selecteren bij het ziekenhuis. Zeg max 2000 bedden bezet met corona, ben je nr 2001; stik voorzichtig.

Maar ergens het ik het idee dat dat er ook niet lekker in gaat bij de klagers.
Tja, we selecteren nu ook al aan de poort. Heb je corona, dan is er plek. Heb je iets anders, dan niet. Over een aantal jaren kunnen we misschien iets zeggen over de gevolgen van het beleid en dan zullen er vast veel onderzoeken volgen om te bepalen of dit beleid het juiste beleid was.

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de besluiten hoef te nemen rondom corona. Linksom of rechtsom verwoest je levens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 14:55

Remy

I usually get 100% accuracy

Datagraver op Twitter heeft een update gedeeld over de trend (7-daagse gemiddelden, sinds juli 2020) van:
  • Nieuwe gevallen
  • Sterfgevallen
  • IC-opnames
  • Ziekenhuis-opnames
De update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PZAk_iyIMaroxicT7hJFRJzI8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvMOVoeE8OB2MrHyTq1pC9ZG.jpg?f=fotoalbum_large
(klik voor groter)

Wat me hier opvalt zijn de volgende zaken:

- IC-opnames eind jan / begin feb (gele lijn) liepen even 'uit de pas' met ziekenhuis-opnames. Dit is nu weer bijgetrokken.

- Piek van nieuwe gevallen was vlak voor kerst, 23 dec. Kan mogelijk vertekend zijn, omdat veel mensen zich voor Kerst(vakantie) / Oud-en-Nieuw wilden laten testen.

- In het geval van nieuwe gevallen zitten we nu al op een lager gemiddelde (richting 0,3) vergeleken bij de vorige dip rond begin december, toen stond het op 0,4.

[ Voor 3% gewijzigd door Remy op 10-02-2021 09:03 . Reden: Bron toegevoegd ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
jadjong schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:52:
[...]

Dit hing al heel lang in de lucht. Heineken is geldschieter voor vele horeca in binnen- en buitenland, nu die massaal uitstel van betaling aan vragen is het grote paniek. We hebben dit jaar massaal on biergeld aan de Hornbach gedoneerd. :X
Ik ga er vanuit dat Heineken een prima reserve heeft. Dit heeft meer met het tevreden stellen van aandeelhouders te maken over de rug van een boel werknemers.

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 10-02-2021 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
dr.lowtune schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:02:
[...]

Tja, we selecteren nu ook al aan de poort. Heb je corona, dan is er plek. Heb je iets anders, dan niet. Over een aantal jaren kunnen we misschien iets zeggen over de gevolgen van het beleid en dan zullen er vast veel onderzoeken volgen om te bepalen of dit beleid het juiste beleid was.

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de besluiten hoef te nemen rondom corona. Linksom of rechtsom verwoest je levens.
De selectie zoals jij die schetst bestaat niet of je moet acute en planbare zorg op één hoop gooien en daar conclusies aan verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ninjazx9r98 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:11:
[...]

De selectie zoals jij die schetst bestaat niet of je moet acute en planbare zorg op één hoop gooien en daar conclusies aan verbinden.
planbaar is niet eeuwig rekbaar , in die zin is alles planbaar alleen bij acute zorg is je tijd om te plannen wat korter (termen van seconden, minuten, uren) en bij wat planbaar genoemd wordt wellicht in weken/maanden.

planbaar betekent niet dat je dat eindeloos uit kan stellen zonder (dodelijke) gevolgen. Dat betekent dat er wel degelijk impliciet een keus gemaakt wordt om aan de ene (minder zichtbare kant) levensjaren op te offeren om ze aan de andere (meer zichtbare kant) te winnen.

zoals iemand anders al aangaf ben ook ik blij dat ik de keus niet hoef te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-06 09:25

Standeman

Prutser 1e klasse

RodeStabilo schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:48:

Ik denk dat het RIVM helemaal niets rondslingert, die zoeken de pers niet zo snel actief op. Het zijn journalisten die een reactie van het RIVM willen en krijgen de reactie ook. Ze kloppen het nog een beetje op, hert artikel moet immers verkocht worden, en publiceren het.

Dit kan je imo niet in de schoenen van het RIVM schuiven.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Standeman schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:20:
Dit kan je imo niet in de schoenen van het RIVM schuiven.
Niet helemaal misschien. Maar als je zoeken bij google naar 'jaap van dissel derde golf' doet kom je ook genoeg briefings tegen waarin Van Dissel hetzelfde zegt. Niemand klopt dit op, hij zegt het gewoon in technische briefings bijvoorbeeld.

Maar dat de media een twijfelachtige rol speelt is me ook wel duidelijk, al een tijdje.

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 10-02-2021 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Anoniem: 1279036 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:19:
[...]

planbaar is niet eeuwig rekbaar , in die zin is alles planbaar alleen bij acute zorg is je tijd om te plannen wat korter (termen van seconden, minuten, uren) en bij wat planbaar genoemd wordt wellicht in weken/maanden.

planbaar betekent niet dat je dat eindeloos uit kan stellen zonder (dodelijke) gevolgen. Dat betekent dat er wel degelijk impliciet een keus gemaakt wordt om aan de ene (minder zichtbare kant) levensjaren op te offeren om ze aan de andere (meer zichtbare kant) te winnen.

zoals iemand anders al aangaf ben ook ik blij dat ik de keus niet hoef te maken.
Een hoop woorden als reactie op iets wat ik helemaal niet zeg of suggereer. De selectie aan de poort heb je corona dan is er plek, heb je iets anders dan is er geen plek bestaat niet op de manier zoals die gesuggereerd werd. Dan kun je heel flauw gaan doen dat iemand die uit de ambulance komt ook gepland moet worden maar dan wordt het een beetje sex met hele kleine insecten.
Afgelopen periode twee collega's gehad met hart problemen, hartaanval en eentje nog deels onbekend, en die zijn niet weggestuurd omdat ze geen corona hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
RodeStabilo schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:23:
[...]

Niet helemaal misschien. Maar als je zoeken bij google naar 'jaap van dissel derde golf' doet kom je ook genoeg briefings tegen waarin Van Dissel hetzelfde zegt. Niemand klopt dit op, hij zegt het gewoon in technische briefings bijvoorbeeld.
Van Dissel die tijdens een technische briefing het te verwachten verloop van de verspreiding schetst? Klinkt als een man die gewoon zijn werk doet.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ninjazx9r98 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:27:
[...]

Een hoop woorden als reactie op iets wat ik helemaal niet zeg of suggereer. De selectie aan de poort heb je corona dan is er plek, heb je iets anders dan is er geen plek bestaat niet op de manier zoals die gesuggereerd werd. Dan kun je heel flauw gaan doen dat iemand die uit de ambulance komt ook gepland moet worden maar dan wordt het een beetje sex met hele kleine insecten.
Afgelopen periode twee collega's gehad met hart problemen, hartaanval en eentje nog deels onbekend, en die zijn niet weggestuurd omdat ze geen corona hebben.
mijn post is breder dan zuiver een reactie op die van jou.

ik wilde geenszins mieren neuken, alleen aangeven dat planbaarheid meer gezien kan worden als een schaal.

op die schaal zit acuut op een punt dat je niet over plannen hoeft na te denken , moet gewoon nu

dat wat planbaar is zit voor een groot deel echter niet op het andere uiterste van 'dat kan ooit wel een keer' , uitstel heeft grenzen en als je over die grenzen heen gaat gevolgen .

dat wilde ik er mee aangeven , niet meer en niet minder 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

RodeStabilo schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:23:
[...]

Maar dat de media een twijfelachtige rol speelt is me ook wel duidelijk, al een tijdje.
Dat is toch zijn werk :?. Om de te duiden wat de modellen aangeven en het meest waarschijnlijke toekomstbeeld te schetsen. 100% gelijk zal hij nooit hebben, omdat de modellen niet perfect zijn. Maar dat claimt hij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Goed. Laat ik het zo zeggen; Als ik hem op tv zie, hoor ik hem woorden gebruiken waarvan mensen die niet zo goed geinformeerd zijn of beinvloedbaar zijn van in paniek kunnen raken. 'dat soort' mensen (RIVM, OMT etc, kuipers gommers) zouden in mijn ogen wel wat terughoudender mogen zijn in wat ze de media in slingeren.

Ze doen voorkomen alsof een derde golf hoe dan ook onvermijdelijk is. Nu heb ik me hier op dit forum wel regelmatig pessimistisch uitgelaten maar ergens wil ik toch optimistisch zijn. Ook voor m'n eigen gemoedsrust.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klaaas
RodeStabilo schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:43:
[...]
Ze doen voorkomen alsof een derde golf hoe dan ook onvermijdelijk is. Nu heb ik me hier op dit forum wel regelmatig pessimistisch uitgelaten maar ergens wil ik toch optimistisch zijn. Ook voor m'n eigen gemoedsrust.
Wat moet ie dan zeggen? "Volgens onze modellen krijgen we een 3e golf, maar ik zou me er geen zorgen om maken. Valt vast wel mee."?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:59
RodeStabilo schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:09:
[...]

Ik ga er vanuit dat Heineken een prima reserve heeft. Dit heeft meer met het tevreden stellen van aandeelhouders te maken over de rug van een boel werknemers.
Bij dat soort bedrijven stroomt het geld er ook heel snel, heel hard uit. Een bedrijf van die grootte is niet zo schaalbaar in productie dat er opeens 30-40% minder op te vangen is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De derde golf hebben we toch al gehad ? Maart, November en toen eind December weer een stijging voorbij de piek van November. We zouden dan naar een vierde golf gaan die, als het patroon zich herhaalt, weer wat hoger piekt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

RodeStabilo schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:43:
[...]

Goed. Laat ik het zo zeggen; Als ik hem op tv zie, hoor ik hem woorden gebruiken waarvan mensen die niet zo goed geinformeerd zijn of beinvloedbaar zijn van in paniek kunnen raken. 'dat soort' mensen (RIVM, OMT etc, kuipers gommers) zouden in mijn ogen wel wat terughoudender mogen zijn in wat ze de media in slingeren.

Maar hij is daar om de tweede kamer te informeren, niet om "het volk" toe te spreken. Ik mag aannemen de leden van de tweede kamer wel enige woordenschat hebben. Moet hij dat in Jip & Janneke taal gaan doen omdat mensen op tv meekijken? Zo gaan alle nuances en nog belangrijker, de boodschap verloren. Je moet goed kijken wat zijn doel is daar.

Hij zit daar niet voor de mensen die niet zo goed geïnformeerd zijn of beïnvloedbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:12
Metro2002 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:21:
[...]
Het probleem is alleen dat je dan een tijd zo goed als geen enkele zorg meer hebt en dat er ook heel veel jongeren dood gaan vanwege gebrek aan medische hulp (simpel gezegd, iedereen die op het IC komt + een gedeelte van de normale zorg). Dus ja, het zal vanzelf uitdempen, maar dan wel met minstens tienduizenden extra doden. Dat heeft dus weinig met een taboe te maken alswel de hoeveelheid mensen die we in leven kunnen houden (jong en oud) door ervoor te zorgen dat ze zorg kunnen krijgen.

Het probleem is dus niet dat er zoveel mensen aan het virus zelf dood gaan, maar wel dat er zoveel mensen zijn die zorg nodig hebben om het te overleven. Zou er voldoende zorg zijn (onmogelijk want dan heb je een vertigvoudiging nodig), zouden we helemaal geen maatregelen nodig hebben.

Dus de keuze is maatregelen waardoor je economische schade hebt maar het leven nog zo goed mogelijk door gaat, of kiezen voor het uit de hand laten lopen, tienduizenden extra doden, de zorg die als pijler weg valt en daarmee net zo goed zorgt voor een ontregeld land. Beide opties zorgen voor veel economische schade, de ene alleen ook voor veel extra doden.

Maar hoe dan ook zal een vaccin zo goed als altijd enigszins werken. Het virus muteert weliswaar, maar zal zo goed als altijd bekende kenmerken hebben waarop het lichaam reageert. Daarmee worden de gevolgen minder ernstig en worden er ook minder mensen ernstig ziek. Daarmee kan het ziekenhuis het al snel veel makkelijker aan en heb je dus geen of iig veel minder maatregelen nodig. En zodra de ziekenhuizen het beter aan kunnen verdwijnen de maatregelen heel snel.

[removed]

Pagina: 1 ... 104 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2