Ongeveer 400 Watt , maar ik heb nog geen exacte data (dit is uit fase meting P1). Shelly 1 PM is onderweg.Voske89 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:22:
Op welk vermogen draaien jullie units op dit moment?
Hier ong 35m2 / 3,5kw / rond 370 watt
Betreft een ME 3,5kW in een ruimte van ~120m3 (relatief veel dubbel glas, goed geïsoleerd)
Minimum temperatuur buiten vandaag: -1,1
Maximum temperatuur buiten vandaag: +4,7
(weerstation in de tuin)
Setpoint van de unit is nu 20 graden.
Ik heb de airco nu 12 dagen en daarvan draait de unit in de woonkamer/keuken nu 10 dagen full time. Ben nog een beetje aan het zoeken naar de goede standen. Wat is het zuinigste, wat pendelt het minste, wat is het meest comfortabel....
Het wisselt nogal. De ene keer is een vaste fan stand beter, andere keer is automatische stand beter. Komt vooral door de buitentemperatuur denk ik. Ik merk wel dat de temperatuursensor (icm i-sense) goed werkt en goed overeen komt met de ruimte temperatuur.
Vannacht op een setpoint van 19 aardig gependelt, terwijl die dat in de ochtend/middag niet gedaan heeft. Sinds 14:00 ongeveer staat hij op 20 en pendelt hij weer een beetje (1x per uur).
Als ik dan in de app kijk naar het energie verbruik dan was dat vannacht 400-500 Wh, overdag 300-600 Wh.
(in de app staat het alleen per uur en totalen)