Dit klinkt gewoon als pendelen en dat lijkt mij ook logisch bij een kleinere ruimte met een minimum afgifte vermogen van 800watt, dat is in het tussenseizoen al heel snel te veel. Ter referentie bij etmaal temperaturen onder de 5 graden kan de MHI 3.5 bij ons (zelfde minumum vermogen dan de 2.5) zijn minimale vermogen bij ons pas kwijt dit, is een ruimte van 60m2Buitenkamp schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:15:
Onder onsje voor MHI gebruikers
Ben benieuwd naar hoe andere mhi gebruikers omgaan met de instellingen v.d. machine.
Er zijn legio instellingen maar welke werkt het best?
Ook afhankelijk v.d. situatie ter plekke natuurlijk.
Afgelopen mrt. de eerste stook gedaan en nu voor deze winter gewoon weer verder om zo ook de opbrengst vd panelen op te stoken.
Situatie:
Woonkamer 20m2
Hier vertoeven wij meestal s'avonds de timer gaat áán 18.30 en uit 22.30
Mhi 2,5kw.
Ik heb verschillende instellingen getest maar kom uit op 3d auto.
Bij alles wat ik getest heb gaat de machine regelmatig aan en weer uit (denk niet dat dit pendelen heet) maar ook als de gewenste waarde nog niet gehaald is stopt de mach. regelmatig behalve bij 3d auto dan regelt het uitstekend begint heftig >1kw en regelt netjes terug naar soms 170w laag en dan meer en minder afhankelijk van wat nodig is zonder te stoppen, de hele avond niet.
Het nadeel is dat er niets aan de luchtstroom veranderd kan worden in deze stand en hebben speciaal de kamer anders ingericht hiervoor wat overigens goed bevalt.
Zoals ik al aangaf ben benieuwd hoe andere mhi het instellen.
vwb verbruik nu ong 1,5kw.
Ik draai zelf altijd op ECO. Fan op auto , flaps op de horizantale stand. Vooral dat laatste wil wel helpen doordat de warme lucht van de unit weg wordt geblazen en dus niet snel opstijgt bij de unit waardoor je sensor wordt beinvloed.
Toevallig vandaag voor het eerst de MHI weer aangeslingerd om te verwarmen, het voelde met 20.5 toch al wat frisjes aanvoelde in huis.
[ Voor 6% gewijzigd door revolution-nl op 13-10-2021 19:47 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler