Remeha Calenta en iSense icm recente airco/Lucht Lucht WP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:46
Situatie
Nieuwbouw woning 4 jaar oud, overal vloerverwarming behalve slaapkamers
Voorzieningen (buizen) klaar liggen in de slaapkamers voor radiatoren. Uiteindelijk niet gebruikt en gekozen voor airco recent.
Remeha Calenta 40C ketel
Remeha C-MIX menggroep
iSense bedraad in woonkamer
iSense draadloos op het schap liggen om evt een radiator te kunnen bijplaatsen in de badkamer zodat ik daar kan/kon bijstoken. Wordt nu voorlopig bijgestookt met een elektrisch kacheltje.

Concreet met de energieprijzen wil ik wat meer op de WP verwarmen en ben ik op zoek naar een basiswarmte in huis. (zie HyperBart in "Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen").

Hoe regel ik dat het beste in? Volledig WAR gebruiken zoals hier aangegeven? Of zijn er invloedsfactoren die ik kan aanpassen? Ik zag er namelijk eentje in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:03
Heb je ook airco beneden met een temperatuurinstelling?
Dan zou ik de iSense instellen net onder de ingestelde temperatuur van de aircounit.
Dan gaat bij afkoelen woonkamer eerst de LLWP aan en als die het niet kan bijbenen springt de gasketel bij.
ik heb hier ook 2 thermostaten in de woonkamer:
1 op 20 graden voor de warmtepomp
1 op 19,5 voor de gasketel.
Alleen bij vorst gaat de gasketel nu aan

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje555
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 10:15
Ik heb boven radiatoren. Vandaar dat ik aangenomen heb dat jij dat ook had en thermostaatknoppen noemde.
Ik geloof niet in 1 systeem voor alles.
Zoal gemeld wil ik boven de radiatoren vervangen voor vloer consoles met een l/l wp.
De beneden verdieping heeft vloerverwarming en die blijft op lagetemp met de gasketel.
Misschien dat dit in de toekomst een l/w warmtepomp wordt. Mijn ketel is pas een jaar oud.
Omdat het stookgedrag tussen boven en beneden heel anders is vind ik het wel fijn om ook gescheiden systemen te hebben. Snel voor boven, traag en comfortabel (lekkere warme vloer) beneden.
Als ik beneden ook een airco ga gebruiken krijg ik een steen koude vloer.

SMA STP10000TL20 met 10440 Wp 35°Zuid, Intergas Xtreme36 met Remeha Elga Ace 6kW