Ik ben ook aan de warmtepomp, bij mij een MHI SRK-35ZS voor een appartement van ~40m2 met woonkamer, slaapkamer en een kantoortje. Het appartement is nu net 2 jaar oud, dus redelijk goed geïsoleerd. Levering + installatie voor rond de €2000, met de unit op het balkon en doorvoer door het kozijn.
Bevalt prima, hij pendelt met verwarmen nu wel een beetje als hij eenmaal op temperatuur is, maar niet echt storend.
De wifi module die je ervoor kan krijgen (van Airconwithme) zag er super bagger uit, dus maar niet voor gekozen. Maar ik kwam wel deze tegen:
https://github.com/absalom-muc/MHI-AC-Ctrl Op basis van de instructies daar heb ik zelf wat in elkaar geprutst met een perfboard, en het werkt

. De mqtt broker (Mosquitto) en Home Assistant draaien in Docker op m'n QNAS.
De basisfunctionaliteit (ventilator, temperatuur, modus) werken allemaal prima. De stand van de roosters werkt niet helemaal goed, dus dat gebruik ik niet. Voor de ventilator is automatische modus ook niet beschikbaar.
Nu nog iets verzinnen voor de schema's, want de ingebouwde timer functionaliteit werkt niet meer als er een wifi unit aangesloten is. Kan in principe wel met de Home Assistant automations, maar daar moet wat beters voor te verzinnen zijn. En nog iets verzinnen om de operationele parameters (compressor frequentie, etc.) uit MQTT in Grafana te krijgen voor grafiekjes met mooie kleurtjes.