Hallo allen!
Wij zijn van plan om onze 5 jaar oude halfopen woning met plat dak te voorzien van verfrissende airco (wellicht met Compacte wandunits MSZ-AP van Mitsubishi); Wij hebben ondertussen een offerte ontvangen en hebben hier en daar nog wel wat denkwerk voor we terugkoppelen; Daarom hoop ik om hier mss nog het een en het ander op te steken :-)
- In onze kamers boven worden 3 toestellen van 2.5KW (MSZ-AP25VGK) voorgesteld (max 90m³), terwijl deze elk +- 30m³ zijn, kan dit problemen geven? Ik las hier al dat men niet teveel mag 'overpoweren'...
-Bij voorkeur hebben we wel zo stil mogelijke toestellen, op elke toestel staat bvb 19-36db of 21-35db, zit hier een merkbaar verschil tussen? Kamer2 (home-cinema) heeft een vaste beamer die bij gebruik in hartje zomer de kamer in 1-2-3 onleefbaar maakt=> zal de airco hier snel de hoogste db's opzoeken? Of is dit bij een toestel van 2.5KW dan veel minder snel het geval tov 1.5 of 2KW?
-In kamer 1 zou er een condenspomp moeten gemonteerd worden bij de airco, deze zou via een leiding door kamer2 onze technische ruimte ingaan; Zijn er methodes om zoiets te vermijden? Ik lees dat met deze pompjes altijd de eerste problemen worden vastgesteld...
- In onze L-vormige leefruimte (living+keuken) wordt een 3.5KW toestel (MSZ-AP35VG) voorgesteld met vertikale flow (zoals de units boven), is een toestel met horizontale flow in dergelijke ruimte hier beter of maakt dit helemaal niets uit? (bvb MSZ-LN35VG)
- Wanneer koelen dus de hoofdzaak is, is het dan aan te raden alle units (3 boven,1 beneden) op 1 grote buitenunit aan te sluiten? Ik las hier dat dit soms wordt opgesplitst...
Onze aangeraden buitenunit voor dit alles is een MXZ - 4F83VF, (max 6 binnen-units), zou ik hier niet met een MXZ-4F72VF (4 binnen-units) weg kunnen?
Bedankt alvast voor enige feedback!
Michael