Ik heb op basis van de info is alles op een rijtje gezet (cijfertjes zijn wel mijn ding).Team-RiNo schreef op maandag 14 februari 2022 @ 12:38:
[...]
Het minimum vermogen is verschillend per configuratie van binnen/buitenunits en is terug te vinden in combinatietabellen als deze:
http://www.daikintech.co....2V1B_Databook_EEDEN17.pdf
De 6,8kW heeft i.c.m. 2x3.5kW een minimumvermogen van 2,17kW wat vrij hoog is. Als je de 5,2 of 4,0 neemt komt je op 1,2kW uit ongeacht de binnenunits die je er bij neemt. Ik zie ook dat er bij het afgegeven vermogen tijdens verwarmen totaal geen verschil is tussen de 2,5 en 2kW binnenunits dus wat betreft binnenunits kan je prima naar 2x2kW. Dan hoef je alleen nog maar te kiezen tussen de 5,2 of 4 buiten welke wat betreft minimumvermogen hetzelfde doen maar waar de 5,2 het sneller warm kan krijgen en het wellicht iets beter doet met extreme vorst.
Dit zijn de opties (zie tekening).
Dan zou ik prijs-technisch durven gaan voor 5kw + 2x2,5 . Op basis van de cijfers zou je kunnen zeggen dat de 5kw + 2x2 ook kan, maar het koelvermogen is nominaal 5 ipv 4. Voor verwarmen idd geen verschil. Gezien de raampartijen misschien beter? Deze 2 opties hebben een minimaal koelingsvermogen van 330W en minimaal verwarmingsvermogen van 230W.
Nogmaals : ruimte : 180m3.
Wat denken jullie?
(Ps : echt bedankt voor dit forum, ik heb al veel bijgeleerd
/f/image/nK7sJ9cSS1wCY2F1VaA3T1qC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Pe4CRG6WiG3g3GQbMcyd0sFQ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9kmv4vpehEJlZQNcvGsy2UPz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZRvfc5rutPzpVSFwAuPprMgT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PfAe5L23psunWH7bkjhuGBDg.jpg?f=fotoalbum_large)