Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrtyn
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-06-2024
Wat is een goede (qua prijs/kwaliteit) wireless dongle voor Carplay in de Ioniq5? Zie veel varianten, maar vast ook veel troep tussen…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:24
jamesm schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:29:
Ik rijd al anderhalf jaar zonder problemen - en lurk hier al minstens net zo lang - maar vandaag toch een eerste issue.

Bij het wegrijden blokkeerden de wielen volledig. De motor wilde wel, maar de wielen bleven gewoon staan. Vooruit, achteruit, parkeerrem erop en eraf, niets hielp. Na heel veel gas geven schoot de auto toch in beweging, maar met veel kabaal. Nu loopt er nog steeds iets aan tijdens het rijden...

Herkent iemand dit probleem?
Zet je regeneratie wel eens op 0 en een paar keer flink remmen achter elkaar? Als je dat nooit doen dan is de kans op dergelijke problemen vele malen groter. Je gebruikt de rem dan nagenoeg niet omdat alles via regeneratie gaat en dat is met dit weer niet heel handig.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Slinnenb schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:06:
[...]

Klopt, firewall uitzetten onder instellingen/netwerk en dan gaat het als een zonnetje
Probleem opgelost. Mocht nog iemand er last van hebben: firewall mag aan blijven staan, maar iCloud Private Relay moet even uitgezet worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jamesm
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-08 22:32
jamesm schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:29:
Bij het wegrijden blokkeerden de wielen volledig. De motor wilde wel, maar de wielen bleven gewoon staan. Vooruit, achteruit, parkeerrem erop en eraf, niets hielp. Na heel veel gas geven schoot de auto toch in beweging, maar met veel kabaal. Nu loopt er nog steeds iets aan tijdens het rijden...
Dit bleek inderdaad door vastgeroeste remblokken/remschijven te komen. Blijkbaar kan dat oxidatieproces behoorlijk snel plaatsvinden, want de auto stond maar een paar dagen op de oprit.

EV's zijn hier gevoeliger voor dan ICE-auto's omdat er eigenlijk te veel wordt geregenereerd, en te weinig wordt geremd met de remschijven. Het is aan te raden om zo af en toe even het regeneratieniveau naar 0 te zetten, zodat de remschijven weer gereinigd worden, zoals @Rugby82 ook zei.

Het gebruik van de elektronische parkeerrem kan het oxidatieproces versnellen. In mijn geval resulteerde dat in wielen die echt muurvast stonden.

De Hyundai pechhulp (ANWB) snapte wel dat ik ze had ingeschakeld. Na een gezellig ritje en een paar keer flink remmen (boenkeboenkeboenk) was het weer verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
Myrtyn schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:47:
Wat is een goede (qua prijs/kwaliteit) wireless dongle voor Carplay in de Ioniq5? Zie veel varianten, maar vast ook veel troep tussen…
Ik ben wel tevreden van https://www.carlinkit.com/carlinkit3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiemaster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-08 20:42
jamesm schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:55:
[...]

Dit bleek inderdaad door vastgeroeste remblokken/remschijven te komen. Blijkbaar kan dat oxidatieproces behoorlijk snel plaatsvinden, want de auto stond maar een paar dagen op de oprit.

EV's zijn hier gevoeliger voor dan ICE-auto's omdat er eigenlijk te veel wordt geregenereerd, en te weinig wordt geremd met de remschijven. Het is aan te raden om zo af en toe even het regeneratieniveau naar 0 te zetten, zodat de remschijven weer gereinigd worden, zoals @Rugby82 ook zei.

Het gebruik van de elektronische parkeerrem kan het oxidatieproces versnellen. In mijn geval resulteerde dat in wielen die echt muurvast stonden.

De Hyundai pechhulp (ANWB) snapte wel dat ik ze had ingeschakeld. Na een gezellig ritje en een paar keer flink remmen (boenkeboenkeboenk) was het weer verholpen.
Ik was in de veronderstelling dat EV’s minstens 1x per dag(mits er gereden wordt die dag) de remmen gebruikt om dit probleem dus te voorkomen. Maar begrijp dus dat dit niet het geval is of in ieder geval niet altijd afdoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:25
Ik vond dit mooie overzicht van laadtarieven van https://laadpastop10.nl/ via Facebook.

Bij DC laden vielen mij enkele zeer attractieve tarieven op van Freshmile!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JXAmxfjGUxfHuzAEUMasA82jPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xIrTHsfXbJ7ARefvU8n6KoyV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zD4FXmBH416urHCpkwzDO_PHews=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wl4Q8QZpqOAdDES55ylVyUHD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-08 18:26

GG85

.......

Freshmile is niets nieuws maar de tarieven zijn flink omgegooid. Waar eerst Shell heel goedkoop was en Ionity duur is dat nu omgedraaid. Even goed in de gaten houden dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-08 15:59
@CharlieBulldog @GG85
Freshmile kan inderdaad vrij veel variëren, ook bij Ionity de laatste tijd., ze zijn daar een paar foutjes aan het maken in hun backend.
3 voorbeelden op een boogscheut van elkaar.
https://charge.freshmile.com/location/FRIOY402603
https://charge.freshmile.com/location/FRIOY438501
https://charge.freshmile.com/location/FRIOY401701

Belangrijkste is altijd eerst op de app nakijken alvorens de route te plannen.

En volg ook volgende topics, daar worden zulke zaken regelmatig aangekaart:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrtyn
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-06-2024
Thanks! Trekt zo’n ding nou veel stroom, ook als de auto uit staat? Want neem aan dat je ‘m gewoon continu aangesloten kunt laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 03:41

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Vandaag had ik last van zombie mode. Niets wou hem in D/R krijgen.
Auto uitgezet, 15mins gewacht en toen ging hij. Vaag toch. 87% soc.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:33

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

CharlieBulldog schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:34:
Ik vond dit mooie overzicht van laadtarieven van https://laadpastop10.nl/ via Facebook.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je realiseert je dat de maker van die site, de TS is van onderstaande topic?

Verdere discussies omtrent tarieven hebben daar ook beter en plek overigens :)

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 20-11-2023 09:40 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
Myrtyn schreef op zondag 19 november 2023 @ 23:46:
[...]

Thanks! Trekt zo’n ding nou veel stroom, ook als de auto uit staat? Want neem aan dat je ‘m gewoon continu aangesloten kunt laten?
Dat trekt geen stroom. Als de auto uit staat, krijgt de USB poort ook geen stroom. De mijne zit altijd ingeplugd en ik kijk er niet naar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:54

mdeiman

Projet 45

multipasser schreef op maandag 20 november 2023 @ 01:11:
Afgelopen week ook last van. Toch maar DE sleutel gepakt en de accu losgekoppeld.
En weer doorrrrr.

Blijft wel bizar dat dit niet met een software-update gefixt kan worden.

Shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-08 14:58
CharlieBulldog schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die tabel is wat misleidend, want Freshmile rekent naast de prijzen in die tabel, ook nog een prijs per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-08 19:36
Ik heb het met vlagen. Dan weken niets, dan wee 3x in 2 weken. Meer dan 10 min wachten helpt idd. Maar inmiddels lukt het me om binnen een minuut de accu los te koppelen en weer vast te maken ;). Gelukkig werkt dat altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mule
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-07 10:15
Wat bij mij werkte was uitstappen, auto op slot met sleutel, remote start, een paar centimeter laten rijden met de sleutel, en dan uitzetten.

Daarna wilde hij weer gewoon starten toen ik instapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 17:46
Onze Ioniq 5 zei gister zijn 120.000km/24mnd onderhoudsbeurt nodig te hebben. We hebben via Hyundai's eigen website een garage gezocht om dit uit te voeren, en wij kregen een voorgestelde offerte terug van ongeveer €800! Zijn er hier al mensen die een grote beurt hebben uitgevoegd, en hoeveel kostte dat ongeveer?
Klinkt erg veel voor mij, heb wat rondgevraagd en heb vroeger een Toyo Yaris gehad, en onderhoudsbedragen liggen meer rond de 2-300 voor een kleine en misschien 4-500 voor een grote onderhoudsbeurt, geen 800. Bovendien zou een electrische auto goedkoper in het onderhoud moeten zijn wegens minder bewegende delen toch?
Heb het topic wat doorgezocht maar kon geen vergelijkingsmateriaal vinden dus hoop dat ik niet naar de bekende weg vraag :)

(kleine toevoeging is dat we in Zweden wonen, dus het gaat om 8300 SEK wat op iets minder dan €800 neerkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-07 13:01
Grijze Ridder schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:37:
Even een vraag als nieuweling in deze groep, sinds vorige week mag ik in een Ioniq rijden. Top alleen een ding de verwarming op 22 graden maar auto blaast lekker koude lucht naar binnen. Herkennen jullie dit? Als he hem naar 27 graden zet wordt het een tikkie warmer. Maar duurt dus lang met opwarmen. Kom van een Kona electric die was in know time warm.
het enige wat ik me voor kan stellen is dat in het verwarmingsmenu de airco/heater settings uit staan. Mijn auto is in elk geval heel snel warm en door de stuur en stoelverwarming heb ik op korte ritjes de cabine verwarming uit staan.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb een ioniq 5 connect + van januari 2023 73kw .
De laatste drie keer dat ik bij een fastnedpaal sta van 350kw haal ik max 148kw met opladen, voirheen was dat 224kw. Heeft iemand een idee hoe dat kan? Warmtepomp heeft gelopen...
Weet iemand waarom dit 2023 nog steeds de 73kw uitboering en nuet de 77,4 kw met de aangepaste vering?
Groet Niels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lithoijen
  • Laatst online: 09-08 14:46
Ik mag voortaan ook meedoen in dit topic. Ik ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een 73kWh ioniq 5 geimport uit Frankrijk (niet door mij). Auto is van vegin 2022, wel een verschil met mijn 22 jaar oude polo :-)

Ondertussen heb ik er bijna een (tweedehandse) trekhaak onder zitten (miste 6 boutjes), winterbanden gekocht en zijn er sneeuwkettingen onderweg. Laadpaal had ik al eerder gekocht en geinstalleerd, daarmee ben ik voorlopig wel klaar met autogerelateerde aankopen hoop ik.

Weet iemand welke uitvoeringen er in Frankrijk zijn uitgeleverd, ik heb geen idee welke variant ik nu heb. Opties die in mijn auto zitten zijn in iedergeval:
- Warmtepomp
- HDA2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
  • Laatst online: 09-07 13:51
eswa schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:45:
Onze Ioniq 5 zei gister zijn 120.000km/24mnd onderhoudsbeurt nodig te hebben. We hebben via Hyundai's eigen website een garage gezocht om dit uit te voeren, en wij kregen een voorgestelde offerte terug van ongeveer €800! Zijn er hier al mensen die een grote beurt hebben uitgevoegd, en hoeveel kostte dat ongeveer?
Klinkt erg veel voor mij, heb wat rondgevraagd en heb vroeger een Toyo Yaris gehad, en onderhoudsbedragen liggen meer rond de 2-300 voor een kleine en misschien 4-500 voor een grote onderhoudsbeurt, geen 800. Bovendien zou een electrische auto goedkoper in het onderhoud moeten zijn wegens minder bewegende delen toch?
Heb het topic wat doorgezocht maar kon geen vergelijkingsmateriaal vinden dus hoop dat ik niet naar de bekende weg vraag :)

(kleine toevoeging is dat we in Zweden wonen, dus het gaat om 8300 SEK wat op iets minder dan €800 neerkomt)
Als je een offerte ontvangen hebt neem ik aan dat er op staat wat ze gaan doen voor dat geld. Wellicht even delen? Dan is de kans groter op (inhoudelijke) feed-back. Grote/kleine beurt is iets van 20 jaar geleden en wat je bij de Kwik-fit nog kan krijgen. Hedendaags zijn verscheidene werkzaamheden losgekoppeld van elkaar, of liever gezegd...wordt aanvullend onderhoud beter bijgehouden. In het kader daarvan verwacht ik vervangen van remvloeistof, mogelijk vervangen van koelvloeistof en mogelijk meer. Ik ken het onderhoudsschema niet uit mijn hoofd en ook dat verschilt per land. Zo heeft exact dezelfde auto in België 2x vaker onderhoud nodig dan in NL, maar kost het wel 2x minder per keer. 8)7

EDIT, onderhoud even opgezocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVTVHpnpo_5l3bQjjjy4y97QaAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3DMo9UVyYyf1s2ZUSo3zx0EA.png?f=fotoalbum_large
Voor NL geldt: Onderhoud is altijd het zelfde, 67 punten inclusief auto wassen. Daar betaal je gewoon voor, dat is geen service. :P
Daarnaast kunnen ze nog 3 a 4 optionele zaken uitvoeren:
* Remvloeistof
* Interieurfilter
* Koelvloeistof
* batterij emergency call module

[ Voor 16% gewijzigd door nietwijk op 20-11-2023 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 16:50
bad-karma schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:00:
Ik heb een ioniq 5 connect + van januari 2023 73kw .
De laatste drie keer dat ik bij een fastnedpaal sta van 350kw haal ik max 148kw met opladen, voirheen was dat 224kw. Heeft iemand een idee hoe dat kan? Warmtepomp heeft gelopen...
Weet iemand waarom dit 2023 nog steeds de 73kw uitboering en nuet de 77,4 kw met de aangepaste vering?
Groet Niels
Hebben toch nog net even wat meer info nodig dan jij nu geeft. Zie hieronder de laadcurve zoals je dit mag verwachten bij Fastned voor een IONIQ 5.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SF-hjGOP4nHcXZzr4IVqdOothDc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H8xJp6eca6BYgsx61BFiFlTc.png?f=fotoalbum_large

Als jij laad vanaf 55% in de winter, dan kan de snelheid weleens overeenkomen met wat je ervaren hebt.
Ik kan in ieder geval hier bevestigen, dat met de laatste updates de pre-conditioning van de batterij goed werkt en ik gewoon met 200kW+ (vanaf 10% SoC) heb kunnen laden.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bad-karma schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:00:
Groet Niels
Geïmporteerd uit het buitenland met 0 km op de teller?
Of auto die een probleem had (bij controle na aankomst met de boot) zodat deze niet op kenteken gezet is en pas in 2023 op kenteken en uitgeleverd met het nieuwe onderdeel/reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
nietwijk schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:09:
[...]

Als je een offerte ontvangen hebt neem ik aan dat er op staat wat ze gaan doen voor dat geld. Wellicht even delen? Dan is de kans groter op (inhoudelijke) feed-back. Grote/kleine beurt is iets van 20 jaar geleden en wat je bij de Kwik-fit nog kan krijgen. Hedendaags zijn verscheidene werkzaamheden losgekoppeld van elkaar, of liever gezegd...wordt aanvullend onderhoud beter bijgehouden. In het kader daarvan verwacht ik vervangen van remvloeistof, mogelijk vervangen van koelvloeistof en mogelijk meer. Ik ken het onderhoudsschema niet uit mijn hoofd en ook dat verschilt per land. Zo heeft exact dezelfde auto in België 2x vaker onderhoud nodig dan in NL, maar kost het wel 2x minder per keer. 8)7

EDIT, onderhoud even opgezocht:
[Afbeelding]
Voor NL geldt: Onderhoud is altijd het zelfde, 67 punten inclusief auto wassen. Daar betaal je gewoon voor, dat is geen service. :P
Daarnaast kunnen ze nog 3 a 4 optionele zaken uitvoeren:
* Remvloeistof
* Interieurfilter
* Koelvloeistof
* batterij emergency call module
Voor degene die een beetje Zweeds kunnen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3He81vdqmiE2MHfVX1OwO8XN9Hc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hd1GVeL4fsXmqleVbtPtkyZC.png?f=user_large
Zie in ieder geval de remvloeistof (bromsvätska), en koelvloeistof (glycol?) en een luchtfilterdinges. Lijkt dat de carroserieinspectie, de koelvloeistofvervangen en de remvloeistofvervangen, alle 3 ongeveer 130-150 per stuk kosten, waarbij ze ook 120 euro voor alleen de Glycol rekenen. Google ik zelf een beetje op glycol vind ik jerrycans voor 30-50 euro, maar dit zal wel heel speciale vloeistof zijn dan. En alleen het vervangen van rem- en koelvloeistof kost meer dan 100 euro, doen ze daar een paar uur over?
Het zal wel dat we dit gewoon moeten gaan betalen, maar valt me toch wel tegen. Had minder verwacht voor een electrische auto, en kan me niet van de gedachte onttrekken dat ze denken "shit in die electrische auto's gaan minder delen stuk die we kunnen vervangen, dus dan gooien we er maar dure vloeistoffen en arbeidskosten tegenaan om toch geld van ze los te krijgen". Achja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-08 10:45
De glycol is geen glycol, het is speciale vloeistof. De ene voor de verwarming en andere voor de koeling van de accu/motor.

Op zich is het nog best wel wat werk om die vloetstoffen te vervangen, het is niet een kwestie van leeg laten lopen en bijvullen.

Ik heb 30 jaar BMW gereden, een 100K beurt was altijd zo rond de 2500 a 3000 euro als er niets tegenzat, dus de EV is een koopje

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 61,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-08 10:45
---

[ Voor 100% gewijzigd door rvdgaag op 20-11-2023 14:44 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 61,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21-07 10:20
Had gister extact hetzelfde, bij 10% SoC kwam Fastnet niet verder dan 145kwH helaas.......elke keer is het laden bij FastNed toch wel een beetje een teleurstelling.
krizzziz schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:19:
[...]

Hebben toch nog net even wat meer info nodig dan jij nu geeft. Zie hieronder de laadcurve zoals je dit mag verwachten bij Fastned voor een IONIQ 5.
[Afbeelding]

Als jij laad vanaf 55% in de winter, dan kan de snelheid weleens overeenkomen met wat je ervaren hebt.
Ik kan in ieder geval hier bevestigen, dat met de laatste updates de pre-conditioning van de batterij goed werkt en ik gewoon met 200kW+ (vanaf 10% SoC) heb kunnen laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
eswa schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:25:
[...]

Voor degene die een beetje Zweeds kunnen :)
[Afbeelding]
Zie in ieder geval de remvloeistof (bromsvätska), en koelvloeistof (glycol?) en een luchtfilterdinges. Lijkt dat de carroserieinspectie, de koelvloeistofvervangen en de remvloeistofvervangen, alle 3 ongeveer 130-150 per stuk kosten, waarbij ze ook 120 euro voor alleen de Glycol rekenen. Google ik zelf een beetje op glycol vind ik jerrycans voor 30-50 euro, maar dit zal wel heel speciale vloeistof zijn dan. En alleen het vervangen van rem- en koelvloeistof kost meer dan 100 euro, doen ze daar een paar uur over?
Het zal wel dat we dit gewoon moeten gaan betalen, maar valt me toch wel tegen. Had minder verwacht voor een electrische auto, en kan me niet van de gedachte onttrekken dat ze denken "shit in die electrische auto's gaan minder delen stuk die we kunnen vervangen, dus dan gooien we er maar dure vloeistoffen en arbeidskosten tegenaan om toch geld van ze los te krijgen". Achja...
S120K48M klinkt als een servicebeurt bij 120k km/48maand voor € 120,-
97133L1000 is een interieurfilter voor € 31,-
SPOL is ruitensproeiervloeistof voor € 3,-
M is milieutoeslag € 5,-
SBF60K24MP klinkt als een servicebeurt bij 60k km/24maand voor € 120,- <-- zelfde beurt als de eerste regel. Moet dus van de factuur. (tenzij zie onderstaand)
BV is zoals je al aangeeft remvloeistof voor € 24,- <-- het arbeidsloon zit in bovenstaande post lijkt het? Dan kom je op € 120,- arbeidsloon voor het verversen van de vloeistof. Dat kan men rekenen.
SBF60K24MP is weer iets van een service bij 60k km/24maand voor € 143,- <-- arbeidsloon koelvloeistof vervangen? Kan me voorstellen dat het wat uitdagend is met ontluchten. Groot circuit van 11,6 liter.
RCL is koelvloeistof a € 111,- Die 11,6 liter tikken aan tegen een mooie prijs per liter waar de dealer een mooie marge aan overhoudt.

EDIT
Klinkt me niet gek. Als je het zelf kan en de uren niet hoeft te rekenen en de materialen online bestelt kom je 5x goedkoper uit. Maar dat is niet voor iedereen een optie en de meesten zijn huiverig voor hun garantie. Je mag het zelf uitvoeren, mits het uitgevoerd is. Wel lastig aan te tonen als je wilt terugvallen op garantie. Moet je overal foto's van maken. Interieurfilter kan je makkelijk zelf doen, maar dan bespaar je slechts € 20,- van de € 800,-. Remvloeistof is ook vrij makkelijk zelf te doen, bespaar je € 125,-. Maar is het je waard? Koelvloeistof zou ik niet zelf doen, dat kan nog weleens tegenvallen en als je een keer een probleem hebt met batterij, ICCU, etc. moet je lullen als brugman.

Wat is nou € 800,- op 120.000 kilometer? De beurten bij 30k, 60k en 90k zullen zonder remvloeistof en koelvloeistof zijn geweest en daardoor 3x goedkoper dan de huidige beurt.

EDIT2
FF gekeken wat anderen in het verleden gepost hebben (prijzen ex BTW):
S30K24MPST (30k km; 24 maanden; Premium STandaard beurt) € 120,91 (prijspijl Q2 2023)
S60K48MPST (60k km; 48 maanden; Premium STandaard beurt) € 108,50 (prijspijl 2023)
97133L1000 interieurfilter € 27,75 + € 21,70 arbeidsloon (prijspijl 2023)
TUNAP996 aircoreiniger inclusief arbeid € 33,02 (prijspijl 2023)

Adviesprijs onderhoud IONIQ 5/6 € 163 inclusief BTW (prijspeil nov 2023)

[ Voor 22% gewijzigd door nietwijk op 20-11-2023 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
IwanVb schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:43:
Had gister extact hetzelfde, bij 10% SoC kwam Fastnet niet verder dan 145kwH helaas.......elke keer is het laden bij FastNed toch wel een beetje een teleurstelling.

[...]
Wel zeker dat de preconditioning aanstond? Deze werkt ook alleen maar met bepaalde voorwaarden.....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
nietwijk schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:45:
[...]
(...)
EDIT
Klinkt me niet gek. Als je het zelf kan en de uren niet hoeft te rekenen en de materialen online bestelt kom je 5x goedkoper uit. Maar dat is niet voor iedereen een optie en de meesten zijn huiverig voor hun garantie. Je mag het zelf uitvoeren, mits het uitgevoerd is. Wel lastig aan te tonen als je wilt terugvallen op garantie. Moet je overal foto's van maken. Interieurfilter kan je makkelijk zelf doen, maar dan bespaar je slechts € 20,- van de € 800,-. Remvloeistof is ook vrij makkelijk zelf te doen, bespaar je € 125,-. Maar is het je waard? Koelvloeistof zou ik niet zelf doen, dat kan nog weleens tegenvallen en als je een keer een probleem hebt met batterij, ICCU, etc. moet je lullen als brugman.

Wat is nou € 800,- op 120.000 kilometer? De beurten bij 30k, 60k en 90k zullen zonder remvloeistof en koelvloeistof zijn geweest en daardoor 3x goedkoper dan de huidige beurt.
Thanks allebei voor de analyse! Ik ga het inderdaad zeker niet zelf doen, dus zal er aan moeten geloven. En zoals gezegd, ik neem aan dat de kleinere beurten goedkoper zijn. We hebben deze I5 met 110.000km op de teller (1 jaar oud: taxi geweest) een aantal maanden geleden gekocht, dus dan is deze eerste beurt gelijk kassa. Maar dat zal de tijd leren hoe het verder gaat (wij rijden geen 100.000km per jaar ;) ).

Overigens hebben we hier met kouder weer/sneeuw vaak dat een paar van de hulpsystemen uitvallen waardoor de (adaptive) cruisecontrol niet meer werkt, maar de lane assist gek genoeg wel. Lijkt dat de radar het lastig heeft, en komt gek genoeg alleen voor als het koud/sneeuwig is (had het ook op een gehuurde EV6 vorige winter). Zal ik aan ze doorgeven bij de beurt, kunnen ze er 1500sek bij op tellen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
eswa schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:14:
[...]

Thanks allebei voor de analyse! Ik ga het inderdaad zeker niet zelf doen, dus zal er aan moeten geloven. En zoals gezegd, ik neem aan dat de kleinere beurten goedkoper zijn. We hebben deze I5 met 110.000km op de teller (1 jaar oud: taxi geweest) een aantal maanden geleden gekocht, dus dan is deze eerste beurt gelijk kassa. Maar dat zal de tijd leren hoe het verder gaat (wij rijden geen 100.000km per jaar ;) ).

Overigens hebben we hier met kouder weer/sneeuw vaak dat een paar van de hulpsystemen uitvallen waardoor de (adaptive) cruisecontrol niet meer werkt, maar de lane assist gek genoeg wel. Lijkt dat de radar het lastig heeft, en komt gek genoeg alleen voor als het koud/sneeuwig is (had het ook op een gehuurde EV6 vorige winter). Zal ik aan ze doorgeven bij de beurt, kunnen ze er 1500sek bij op tellen :-)
De beurt die je nu hebt is even duur als de 3 beurten bij elkaar die eerder gedaan zijn ;) Komt door de vloeistoffen. Dat taxibedrijf wist wanneer ze hem weg moesten doen. ;) (maar ja, wat is € 800,- op de aanschaf van de auto als je er vervolgens voor 30k km vanaf bent...
Cruisecontrol is obv de radar in de voorbumper (daar gaat sneeuw en ijs op zitten)
Lane assist is obv de camera bij de binnenspiegel (die heeft niks met de radar te maken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lacroix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-07 20:38
Om media via USB af te spelen, moet de stick in de 'CarPlay/AA' poort zitten zeker? En niet in 1 van de 2 poorten in de middenconsole met het stroom symbool?

Vind ik wel onhandig indien dit zo is. Dedicated poort voor CarPlay/AA lijkt me normaal, maar gewoon een USB stuck constant in de auto hebben zitten met media op, is toch handiger dan constant switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:57
eswa schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:14:
[...]
We hebben deze I5 met 110.000km op de teller (1 jaar oud: taxi geweest) een aantal maanden geleden gekocht, dus dan is deze eerste beurt gelijk kassa.
Misschien even checken of er een beurt is gedaan toen jullie hem kochten. Of is die direct as-is overgenomen van het taxibedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:57
Lacroix schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:39:
Om media via USB af te spelen, moet de stick in de 'CarPlay/AA' poort zitten zeker? En niet in 1 van de 2 poorten in de middenconsole met het stroom symbool?

Vind ik wel onhandig indien dit zo is. Dedicated poort voor CarPlay/AA lijkt me normaal, maar gewoon een USB stuck constant in de auto hebben zitten met media op, is toch handiger dan constant switchen.
Inderdaad slechts een poort, rest geeft alleen stroom. Ik heb wel gelezen dat sommige succes hadden met een usb-hub om zowel usb en AA tegelijkertijd beschikbaar te hebben. Zie bij onze oosterburen https://www.goingelectric...ic.php?p=1855697#p1855697

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14:11
IwanVb schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:43:
Als ik het goed begrepen heb, is de preconditioning onder 20% SOC niet (meer) actief.
Dat vind ik ook een beetje merkwaardig, juist dan zou je het willen gebruiken, maar het zal een keuze van Hyundai zijn.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
Peter-036 schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:01:
[...]

Als ik het goed begrepen heb, is de preconditioning onder 20% SOC niet (meer) actief.
Dat vind ik ook een beetje merkwaardig, juist dan zou je het willen gebruiken, maar het zal een keuze van Hyundai zijn.
Het is de vraag of je onder de 20% moet willen snelladen, maar dat terzijde. Ik snap het wel, er rijden zat noobs rond die denken nog 50 km te kunnen rijden en dan met de preheat functie hun batterij leegtrekken en er vervolgens achterkomen dat ze het laadstation niet halen. Het is niet voor niets zo dat de ingebouwde navi ook laadstations voorstelt die je tegenkomt vóórdat je onder de 20% zit. Als je daaronder zit ben je te laat en heb je vette pech. Zowel warm als koud kom je niet verder dan 60 kW en dat is terecht. Gelukkig heeft Hyundai regeltjes ingebouwd waardoor de kans op het slopen van de accu geminimaliseerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
Peter-036 schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:01:
[...]

Dat is altijd al zo geweest.
Met een beetje berekening zouden ze toch moeten kunnen bepalen of er genoeg prik is om met 5% aan te komen, en zo al dan niet voor te verwarmen. (hou nog wat marge voor als er een station niet werkt, wat met de nodige communicatie ook nagekeken kan worden)
nietwijk schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:26:
[...]

Het is de vraag of je onder de 20% moet willen snelladen, maar dat terzijde. Ik snap het wel, er rijden zat noobs rond die denken nog 50 km te kunnen rijden en dan met de preheat functie hun batterij leegtrekken en er vervolgens achterkomen dat ze het laadstation niet halen. Het is niet voor niets zo dat de ingebouwde navi ook laadstations voorstelt die je tegenkomt vóórdat je onder de 20% zit. Als je daaronder zit ben je te laat en heb je vette pech. Zowel warm als koud kom je niet verder dan 60 kW en dat is terecht. Gelukkig heeft Hyundai regeltjes ingebouwd waardoor de kans op het slopen van de accu geminimaliseerd wordt.
Ik heb al aan 3-4% ingeprikt bij Ionity, en dat ging gelijk naar 240kW, so I call BS.
Rijden tot 5% en dan gelijk snelladen is op zich niet zo'n probleem.
De auto lang laten staan bij <20% of <80% is minder gezond.

Die 20% is meer een marge voor als het station niet werkt. Maar dan heb ik aan 5% (= minstens 15km) ook wel genoeg om op zijn minst ergens anders een beetje te kunnen bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
IceTeaGX schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:32:
[...]

Maar dan heb ik aan 5% (= minstens 15km) ook wel genoeg om op zijn minst ergens anders een beetje te kunnen bijladen.
We mogen in Nederland ook in onze handen wrijven met de grootste laadpaal dichtheid ter wereld. Helaas is het in andere landen vaak behelpen en zullen die marges verzonnen zijn zonder de Nederlandse laadpaaldichtheid in acht genomen te hebben.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-08 10:04

MicheldeGoey

Project 45

Ik zweer het je, er zit een toefje Noord-Korea in mijn Zuid-Koreaanse i5. Voor de derde keer loop ik met beide handen vol naar de auto en alleen de spiegels klappen uit, de deurhendels niet. Misschien verbeeld ik het me, maar ik meen heel zacht gegniffel te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Razwer schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:39:
[...]

We mogen in Nederland ook in onze handen wrijven met de grootste laadpaal dichtheid ter wereld. Helaas is het in andere landen vaak behelpen en zullen die marges verzonnen zijn zonder de Nederlandse laadpaaldichtheid in acht genomen te hebben.
Toegegeven, dat was na een ommetje, omdat ik de afrit in de verkeerde richting genomen had. Normaal had ik met 7% aangekomen, gelukkig kon ik tijdig terugdraaien.
Ik kan me voorstellen dat in de US, waar laadpaal DICHTheid al een zwaar woord is, en de betrouwbaarheid ook niet altijd top is, het een ander verhaal is.

Ergste geval is het even achter een vrachtwagen hypermilen, en aan een 11kW lader een half uurtje bijtikken. Dat is dan maar het risico dat je neemt als je naar 5% mikt. 20% marge is echt wel veel, dat is 60 kilometer als ik al niet al te zuinig rij. (toch met een long range)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-07 11:02
MicheldeGoey schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:48:
Voor de derde keer loop ik met beide handen vol naar de auto en alleen de spiegels klappen uit, de deurhendels niet.
Toevallig niet eerst de kofferbak geopend alvorens terug naar de wagen te wandelen?
Want dan ontgrendelen de deuren inderdaad niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Laatst online: 12-10-2024
Nog een vraagje als verse Ioniq 5 rijder. Ik heb 5 met wp. Kun je zien als de wp aan is? Zijn dat van die rode kronkels over het batterij icoontje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bad-karma
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik had geen idee dat t door t koude weer zou komen, ik had verwacht dat de warmtepomp hiervoor zou compenseren. 200kw+ niet gehaald en alles is up to date denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

@eyegraphic
Nee, verschillende omstandigheden in het veld. Parkeerplaats bij een tankstation, parkeergarage en bij een supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IwanVb
  • Laatst online: 21-07 10:20
De pre-con ging idd ruim van tevoren aan (rode spiraal),, zat toen denk ik op 25-30% SoC, Toen ik daadwerkelijk ging laden zat de SoC rond de 10%. Nu je het zo vraagt, net voor het laden zag ik de spiraal niet meer in de veronderstelling dat de batteriij op temperatuur is.Hoe werkt dit dan?

Overigens vandaag wel een postitieve laadsessie bij de FastNed. 250kW aan een 350kW lader. 18% SoC, en geen voorverwarming......(was blijkbaar niet nodig gezien buitentemperatuur want station stond wel keurig in de navigatie)
krizzziz schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:03:
[...]

Wel zeker dat de preconditioning aanstond? Deze werkt ook alleen maar met bepaalde voorwaarden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14:48
IwanVb schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:28:
De pre-con ging idd ruim van tevoren aan (rode spiraal),, zat toen denk ik op 25-30% SoC, Toen ik daadwerkelijk ging laden zat de SoC rond de 10%. Nu je het zo vraagt, net voor het laden zag ik de spiraal niet meer in de veronderstelling dat de batteriij op temperatuur is.Hoe werkt dit dan?

Overigens vandaag wel een postitieve laadsessie bij de FastNed. 250kW aan een 350kW lader. 18% SoC, en geen voorverwarming......(was blijkbaar niet nodig gezien buitentemperatuur want station stond wel keurig in de navigatie

[...]
Zie topic start voor handleiding batterij conditionering: https://gathering.tweaker...message/72937152#72937152

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
dextertje schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:38:
[...]

Die tabel is wat misleidend, want Freshmile rekent naast de prijzen in die tabel, ook nog een prijs per minuut.
De tabel is niet misleidend omdat die kosten per minuut er ook staan vermeld (als voetnoot).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
Notna schreef op maandag 20 november 2023 @ 09:40:
[...]

Je realiseert je dat de maker van die site, de TS is van onderstaande topic?

Verdere discussies omtrent tarieven hebben daar ook beter en plek overigens :)
Dat realiseer ik mij inmiddels wel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razwer
CharlieBulldog schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:03:
[...]

De tabel is niet misleidend omdat die kosten per minuut er ook staan vermeld (als voetnoot).
Het is dat je het zegt maar ik kon het zo 123 niet zien op het plaatje wat je gedeeld hebt. De resolutie is niet echt denderend dat die kleine voetnoot goed leesbaar is. Misschien niet misleidend, wel onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
nietwijk schreef op maandag 20 november 2023 @ 16:26:
[...]

Dit vind ik een goede regel omdat je vanaf de 20% juist niet nog meer wilt verbruiken. Dan had je al bij een laadpaal moeten staan en zo niet dan wil je de range maximaliseren. En in Nederland gaat dat best goed en als je accu per ongeluk leeg is dan bel je de ANWB. In Duitsland heb je dan een boete te pakken want het is daar geheel terecht je eigen verantwoordelijkheid om normaal na te denken en op tijd te laden/tanken.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 17:37

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Markiemaster schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:12:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat EV’s minstens 1x per dag(mits er gereden wordt die dag) de remmen gebruikt om dit probleem dus te voorkomen. Maar begrijp dus dat dit niet het geval is of in ieder geval niet altijd afdoende?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar; ik dacht ook dat dit vanzelf ging. Ik zet zelf de regeneratie ook nooit handmatig op 0 om eens even goed de remmen te gebruiken.

Je zou toch verwachten dat de auto zelf de staat van de remmen in orde houdt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-08 17:05
Cloud schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:19:
[...]

Ik ben hier ook wel benieuwd naar; ik dacht ook dat dit vanzelf ging. Ik zet zelf de regeneratie ook nooit handmatig op 0 om eens even goed de remmen te gebruiken.

Je zou toch verwachten dat de auto zelf de staat van de remmen in orde houdt.
hoe zou dat dan werken? De remschijven (en dergelijke) ontroesten is puur mechanisch ... versta bij het remmen bij wagen in beweging 'slijt' het laagje roest af ...
YouTube: Fix Your Rusted Electric Car Or Hybrid Brakes For Free & With NO Tools!

Moest de auto automatisch dat doen dan zou de wagen zonder dat je het wilt op whetever moment eens in de remmen staan ... lijkt me niet veilig.
tenzij jullie een andere manier kennen ... hoe doen andere merken het odf dienen we net zoals in die youtube video zelf er voor zorgen dat we regelmatig toch eens lekker remmen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
vifra schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:46:
[...]

hoe zou dat dan werken? De remschijven (en dergelijke) ontroesten is puur mechanisch ... versta bij het remmen bij wagen in beweging 'slijt' het laagje roest af ...
.....
tenzij jullie een andere manier kennen
Tenzij je via iPedal modus het rempedaal compleet niet aanraakt, gebruik je in alle andere gevallen je rempedaal tijdens gebruik. Bij de regeneratie standen (behalve eerste 10 acties bij stand 0) zal het indrukken van het rempedaal over het algemeen de motor gebruiken het voertuig af te remmen (en stroom te genereren) en niet de remblokken.
Zoals bij stand 0 de blokken wel gebruikt worden in alle gevallen, is de suggestie de blokken in andere standen op een bepaalde interval te gebruiken ipv de motor.

Hoe haalbaar dat is zal dat natuurlijk de vraag zijn. Bij flinker remmen in de regeneratieve standen worden uiteraard ook de blokken gebruikt.

Persoonlijk zie ik het eerder een gedragsaanpassing (af en toe goed remmen) vs een benodigde technische oplossing. Uiteraard is dat persoonlijk en zullen de meningen verschillen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CharlieBulldog
vifra schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:46:
[...]

YouTube: Fix Your Rusted Electric Car Or Hybrid Brakes For Free & With NO Tools!

Moest de auto automatisch dat doen dan zou de wagen zonder dat je het wilt op whetever moment eens in de remmen staan ... lijkt me niet veilig.
tenzij jullie een andere manier kennen ... hoe doen andere merken het odf dienen we net zoals in die youtube video zelf er voor zorgen dat we regelmatig toch eens lekker remmen ...
Het is ingeprogrammeerd.
De auto zet om de zoveel tijd/km het regeneren even softwarematig uit zodat je de daadwerkelijke remmen gebruikt in plaats van af te remmen op de motor(en).
Je kunt het ook forceren door af en toe even harder dan normaal te remmen waardoor de remmen gebruikt worden (houd rekening met auto’s achter je).
Of regeneren even op 0 te zetten; dan gebruik je zeker de remmen.
Het is vooral handig te doen bij regenachtig weer vlak voordat je thuis komt, zodat de remmen even warm en dus droog worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezi70
  • Niet online
nietwijk schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:45:
[...]

EDIT2
S30K24MPST (30k km; 24 maanden; Premium STandaard beurt) € 120,91 (prijspijl Q2 2023)
S60K48MPST (60k km; 48 maanden; Premium STandaard beurt) € 108,50 (prijspijl 2023)

Adviesprijs onderhoud IONIQ 5/6 € 163 inclusief BTW (prijspeil nov 2023)
Gisteren bij mijn lounge de 30k/2j onderhoudsbeurt laten uitvoeren (auto is bijna 2 jaar en heeft bijna 30k gelopen), inclusief wat recall acties. Kosten € 346,71 en daarbij hebben ze ook de remvloeistof vervangen en dat was heel veel werk volgens de balie-man, moet blijkbaar iedere 24 maanden. Ik heb moeten tekenen voor de recall acties maar het viel me thuis pas op dat ik geen kopie heb gekregen welke acties zijn uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugby82
Het is bij elke auto nodig om af en toe goed door te remmen om de schijven schoon te krijgen. Daarnaast is het vooral aangeleerd gedrag dat dit bij een EV niet goed gaat. Veelal leren mensen zich in een EV aan om meer van tevoren af te remmen en alles op de regen te doen. Dat is heel leuk maar daarmee is de basis van elke auto nog niet veranderd en dien je nog steeds de schijven schoon te remmen. Dit is dus meer een fout van de bestuurder door verkeerd aangeleerd gedrag dan dat het een fout van de auto is.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dextertje
Rugby82 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:27:
Het is bij elke auto nodig om af en toe goed door te remmen om de schijven schoon te krijgen. Daarnaast is het vooral aangeleerd gedrag dat dit bij een EV niet goed gaat. Veelal leren mensen zich in een EV aan om meer van tevoren af te remmen en alles op de regen te doen. Dat is heel leuk maar daarmee is de basis van elke auto nog niet veranderd en dien je nog steeds de schijven schoon te remmen. Dit is dus meer een fout van de bestuurder door verkeerd aangeleerd gedrag dan dat het een fout van de auto is.
Ehm, ik heb nooit geleerd dat remmen is om de schijven schoon te krijgen. Remmen is om te stoppen..
Het lijkt me dan ook geen fout van de bestuurder. Goede UX/UI-design houd rekening met dit soort dingen.

Over UX gesproken, wat ik echt vrij irritant vind, is dat ik de centrale vergrendeling van de auto moet gebruiken om de laadkabel te unlocken. Als ik alleen de kabel even wil los halen, moet ik dus de hele auto van het slot halen, daarna de kabel lostrekken en dan weer de auto op slot doen.
Waarom niet via het laadkabelklepjeknopje op de smart key?

Of is er een handigere manier, die ik nog niet heb ontdekt?
Ik heb nog wel meer kleine, van dit soort UX-irritaties, maar hier loop ik elke keer tegen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rugby82
Wat is er mis met ontgrendelen om de laadkabel te ontgrendelen? Waarom zou dat niet goed zijn? Je kunt hem ook gewoon op nooit vergrendelen zetten dan heb je het probleem ook niet. Ik vind het juist een ontzettend logische keuze dat ze dit gedaan hebben en totaal geen fout in de UX. Dit is wel echt zoeken naar problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Rugby82 op 21-11-2023 16:55 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Rugby82 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:54:
Wat is er mis met ontgrendelen om de laadkabel te ontgrendelen? Waarom zou dat niet goed zijn? Je kunt hem ook gewoon op nooit vergrendelen zetten dan heb je het probleem ook niet. Dit is wel echt zoeken naar problemen.
Het is niet het meest gebruiksvriendelijk en logisch.
Ik snap dat velen daar geen last van hebben, maar ik wil vaak alleen de kabel los, zonder dat ik verder de auto gebruik. Ik wil dan graag de kabel ontgrendelen (heb de vergrendeling bewust aan), de sleutel in mijn zak steken of zo, zodat ik mijn handen vrij heb, klepje dicht en kabel opruimen (die zit vast aan onze laadpaal).
Maar ik moet daarna nog de auto op slot doen. Dat vind ik een nodeloze extra handeling.

Ik zoek verder geen problemen, maar zie wel genoeg kansen om de UX te verbeteren. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peter-036
dextertje schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:01:
[...]

Ik snap dat velen daar geen last van hebben, maar ik wil vaak alleen de kabel los, zonder dat ik verder de auto gebruik. Ik wil dan graag de kabel ontgrendelen (heb de vergrendeling bewust aan), de sleutel in mijn zak steken of zo, zodat ik mijn handen vrij heb, klepje dicht en kabel opruimen (die zit vast aan onze laadpaal).
Maar ik moet daarna nog de auto op slot doen. Dat vind ik een nodeloze extra handeling.
Als je de deuren ontgrendelt, maar er geeneen opent, gaan ze na korte tijd 'vanzelf' weer op slot....
En die korte tijd is echt geen volle minuut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Ik zoek verder geen problemen, maar zie wel genoeg kansen om de UX te verbeteren. :)
Gewoon even richting de rechter achterportier lopen met de sleutel op zak, gaan de deurhendels open en heb je aantal seconden tijd om de laadkabel eruit te pakken. En de deurhendels gaan na een aantal seconden ook weer dicht. Dat werkt bij mij op mijn P45 met automatische deurgrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-08 13:47
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:28:
[...]

Gewoon even richting de rechter achterportier lopen met de sleutel op zak, gaan de deurhendels open en heb je aantal seconden tijd om de laadkabel eruit te pakken. En de deurhendels gaan na een aantal seconden ook weer dicht. Dat werkt bij mij op mijn P45 met automatische deurgrepen.
Dit werkt inderdaad voor mij ook prima.

Mijn kabel is een keer gestolen omdat ik de instelling niet op auto lock had staan. Dacht dat ik vriendelijk was als ik ergens een keer aan CCS hang tot 100% en iemand de kabel uit de auto wil halen...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dextertje
Bedankt voor de tips @ZuinigeRijder en @Peter-036, ga ik de volgende keer testen!
(Ik heb overigens de Style-uitvoering, dus geen automatische deurhendels).

[ Voor 30% gewijzigd door dextertje op 21-11-2023 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
Heb een lounge 2021, automatische grepen zitten er niet op vanwege chiptekort destijds. Is er iemand bekend met achteraf inbouwen van die chips zodat mn handles er vanzelf uit komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Laatst online: 14:48
dextertje schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:43:
[...]

Waarom niet via het laadkabelklepjeknopje op de smart key?
[...]

Ik snap dat velen daar geen last van hebben, maar ik wil vaak alleen de kabel los, zonder dat ik verder de auto gebruik. Ik wil dan graag de kabel ontgrendelen (heb de vergrendeling bewust aan), de sleutel in mijn zak steken of zo..
Want dan hoef je hem niet uit je zak te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
amw82 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:09:
[...]

[...]

Want dan hoef je hem niet uit je zak te halen?
Ja :+
Maar het gaat niet om mijn luiheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:03
Als ik adaptieve cruise control wil aanzetten krijg ik de melding 'voorwaarden ssc niet vervuld'. Betekent dat kapotte front radar?

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Slinnenb schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:55:
Als ik adaptieve cruise control wil aanzetten krijg ik de melding 'voorwaarden ssc niet vervuld'. Betekent dat kapotte front radar?
Klinkt heel bekend, vrees dat je naar de garage kan. Nog wel even checken of je wat schoon kan maken aan de voorkant. Soms gaat het ook spontaan weer werken, maar meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-08 01:22
ezi70 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:03:
[...]

Gisteren bij mijn lounge de 30k/2j onderhoudsbeurt laten uitvoeren (auto is bijna 2 jaar en heeft bijna 30k gelopen), inclusief wat recall acties. Kosten € 346,71 en daarbij hebben ze ook de remvloeistof vervangen en dat was heel veel werk volgens de balie-man, moet blijkbaar iedere 24 maanden.
Dus eigenlijk is dat overzichtje vasn de Hyundai site een lokkertje, met heel strategische opmerking: "vanaf" en slaat nergens op.
Ik meende trouwens dat remvloeistof wisselen gewoon in de beurtprijs in zit..... niet dus.
De "vanaf" beurt prijs is dan alleen arbeidsloon coor controle.
Dit is wat er op de Hyundai site vermeld wordt....
https://www.hyundai.com/n...es/onderhoud/prijzen.html

Ik ga volgende week voor de 30.000 km, maar HI5 is precies 12 maanden oud.
Wel gaan ze 2 punten verwerken die op die duitse site staat:
Kreeg een mail van ze met de werkzaamheden:
Volgens afspraak gaan wij het volgende uitvoeren:
- Onderhoudsbeurt
- Recall 30D079 1^NE,CE ICCU LOGIC IMPROVEMENT
- Recall 20D123 1^VCU UPGRADE - NE VCU IMPROVEMENT

Ben benieuwd wat ik moet pinnen dan.

[ Voor 14% gewijzigd door wim1955 op 22-11-2023 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
wim1955 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:37:
[...]

Dus eigenlijk is dat overzichtje vasn de Hyundai site een lokkertje, met heel strategische opmerking: "vanaf" en slaat nergens op.
Ik meende trouwens dat remvloeistof wisselen gewoon in de beurtprijs in zit..... niet dus.
De "vanaf" beurt prijs is dan alleen arbeidsloon coor controle.
Dit is wat er op de Hyundai site vermeld wordt....
https://www.hyundai.com/n...es/onderhoud/prijzen.html

Ik ga volgende week voor de 30.000 km, maar HI5 is precies 12 maanden oud.
Wel gaan ze 2 punten verwerken die op die duitse site staat:
Kreeg een mail van ze met de werkzaamheden:
Volgens afspraak gaan wij het volgende uitvoeren:
- Onderhoudsbeurt
- Recall 30D079 1^NE,CE ICCU LOGIC IMPROVEMENT
- Recall 20D123 1^VCU UPGRADE - NE VCU IMPROVEMENT

Ben benieuwd wat ik moet pinnen dan.
Als het goed is krijg je vooraf de prijs. € 163,- is voor jou mogelijk. Bij 12 mnd hoeven ze de vloeistoffen nog niet te vervangen. Hooguit een interieurfilter, aircoreiniger en ruitenwissers die ze proberen mee te verkopen. Daar mag je nee op zeggen. Maar ik hoor het graag als ik er naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lseg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Ben op zoek naar winterbanden voor mijn Ionic 5.
Ik heb een 2023 model met 20 inch banden. Kan je op zulk een model ook 19 inch winterbanden (met eigen velgen uiteraard) monteren? Ik weet dat bij aankoop beide een optie waren (gezien ik een stockwagen kocht moest ik nemen wat er was).

Doen jullie dit bij Hyundai, bandencentrale,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
lseg schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:58:
Ben op zoek naar winterbanden voor mijn Ionic 5.
Ik heb een 2023 model met 20 inch banden. Kan je op zulk een model ook 19 inch winterbanden (met eigen velgen uiteraard) monteren? Ik weet dat bij aankoop beide een optie waren (gezien ik een stockwagen kocht moest ik nemen wat er was).

Doen jullie dit bij Hyundai, bandencentrale,...
19 inch kan ook, wat mij betreft juist de betere keuze voor de winter. Als je terugzoekt in dit draadje vind je voldoende aanbevelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jbee81
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-07 09:16
Iemand deze optie al op de prijslijst gevonden? :+
YouTube: Hyundai's new crab-walking technique is a game changer 🤯

• LudoVerheuen
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-08-2024
Heb sinds vorige week mijn ioniq 5 :

- kan je i-pedal als default instellen? Als ik vandaag mijn wagen opstart gaat hij rechtstreeks naar standje 3. Telkens moet ik dit wijzigen naar i-pedal?

- hoe kan ik mijn vrouw toegang geven als 2de rijder? Moet dit via de app "auto" delen?

Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
LudoVerheuen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 08:31:
- kan je i-pedal als default instellen? Als ik vandaag mijn wagen opstart gaat hij rechtstreeks naar standje 3. Telkens moet ik dit wijzigen naar i-pedal?
Telkens na het uitschakelen of na achteruit rijden, moet je i-pedal terug aanzetten.
Mocht van mij ook gerust een permanente instelling zijn, klaag gerust bij Hyundai, des te meer kans dat ze die optie overwegen.

Verder ben ik enig bestuurder, dus daar kan ik niet mee helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tallguy2719
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-05 17:21

- hoe kan ik mijn vrouw toegang geven als 2de rijder? Moet dit via de app "auto" delen?

Thx
Nee, I-Pedal kan niet als default worden ingesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pns333
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-08 23:22
Tallguy2719 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:40:
[...]

Nee, I-Pedal kan niet als default worden ingesteld.
Ik vraag mij eigenlijk af, waarom niet? Zijn het wettelijke bepalingen ofzo? Ik vind rijden met i-pedal reuze fijn van mij mag het de default instelling zijn.

• krizzziz

Thx
Wat is je doel? Gaat je vrouw iets met Bluelink doen (voorverwarmen, koelen) of gaat het alleen om de instellingen van de radio/stoelpositie?

In het geval van Bluelink gebruiken zou ik inderdaad de auto delen in Bluelink, in het andere geval zou ik alleen een nieuw profiel aanmaken (http://webmanual.hyundai....VNT/EU/Dutch/profile.html)

ehhhh..HOI

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-08 20:28
Qua banden: ik rij nu een tijdje met Hankook W330A op 19" velgen van https://hyundaizubehoer.d...-et495-5x1143-671-bicolor. Mijn zomerwielen zijn 20" met Michelin Pilot Sport EVs erop. Qua grip geen klachten, maar ook nog niet heel erg op de proef gesteld. Ik ben nu van ~180Wh/km naar ~200Wh/km gegaan. Maar dat zal alles te maken hebben met dat de verwarming continu aan staat.

Moet zeggen dat het me qua geluid wel een beetje tegenvalt, vanaf iets van 80-90km/h hoor je continue laag gebrom. Misschien logisch vanwege het feit dat er gewoon meer profiel op zit, maar ik vond juist de stilte van de I5 wel erg fijn. Heb ook het idee dat de uitbalancering iets beter had gekund, het trilt een heel klein beetje. Maar niet genoeg om meteen werk van te maken.

20" naar 19" wisselen is totaal niet spannend, gewoon de boel achterin gegooid en mee naar de KwikFit gereden. Die hadden wel verzaakt de banden op de juiste spanning te brengen, die heb ik zelf nog van 230kPa naar 250kPa moeten pompen daarna bij het tankstation.

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

• LudoVerheuen
krizzziz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:53:
[...]

Wat is je doel? Gaat je vrouw iets met Bluelink doen (voorverwarmen, koelen) of gaat het alleen om de instellingen van de radio/stoelpositie?

In het geval van Bluelink gebruiken zou ik inderdaad de auto delen in Bluelink, in het andere geval zou ik alleen een nieuw profiel aanmaken (http://webmanual.hyundai....VNT/EU/Dutch/profile.html)
Het is de bedoeling dat mijn vrouw inderdaad alle acties kan uitvoeren. Bedankt voor de manuel. Ik kan hiermee verder.

Ludo

• koerskii
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-08 19:05

Thx
Misschien bewuste keuze voor i-pedal, maar het blijkt vaak energiezuiniger om de stand op automatisch te zetten. Dat is nog een keer rechter flipper langer naar je toe trekken. Ik vond dat veel prettiger rijden dan i-pedal.
Edit: antwoord op je vraag: die stand op automatisch blijft bewaard, voor i-pedal weet ik dat niet precies. En ja via de app idd.

[ Voor 10% gewijzigd door koerskii op 23-11-2023 13:40 ]

• dextertje
LudoVerheuen schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:22:
[...]

Het is de bedoeling dat mijn vrouw inderdaad alle acties kan uitvoeren. Bedankt voor de manuel. Ik kan hiermee verder.

Ludo
Gefeliciteerd met je aankoop. Lees/bewaar vooral ook de openingspost van dit topic. Er staan echt heel veel nuttige links en andere info in.

• LudoVerheuen
dextertje schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:56:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop. Lees/bewaar vooral ook de openingspost van dit topic. Er staan echt heel veel nuttige links en andere info in.
Dank je. Zalige wagen.

• MicheldeGoey

MicheldeGoey

Project 45

Vraagje.
Ik heb 1 band moeten laten vervangen na 22.000 km. Er zat een schroef in op een plek waar reparatie niet is toegestaan.
Is het een probleem dat de rolomtrek (8 mm profiel) van die band nu groter is dan van de andere 3 (4,5 mm profiel)? Stress op het differentieel?

Ik zit sowieso met een half oog te kijken naar de Hankook ion evo suv. Stiller en groter rijbereik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
MicheldeGoey schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:09:
Vraagje.
Ik heb 1 band moeten laten vervangen na 22.000 km. Er zat een schroef in op een plek waar reparatie niet is toegestaan.
Is het een probleem dat de rolomtrek (8 mm profiel) van die band nu groter is dan van de andere 3 (4,5 mm profiel)? Stress op het differentieel?

Ik zit sowieso met een half oog te kijken naar de Hankook ion evo suv. Stiller en groter rijbereik.
De voor- en achteras staan niet in contact met elkaar, ook niet bij een AWD. Je hebt het dus over slechts 1 andere band. Ik kan me niet voorstellen dat je band zo ver afgesleten is na 22.000 km. Als je verschil hebt in bandenspanning heb je waarschijnlijk een groter verschil in rolomtrek, dan wat je hebt met een beetje slijtageverschil. Als je andere band echt flink afgesleten is kan je toch overwegen die band mee te vervangen. Anders blijf je voor altijd verschil houden. Vervang je over 1 a 2 jaar de andere en verplaatst het verschil. Maar ik zou me er geen zorgen over maken.

Aanvulling: Ik zou overigens niet zomaar goede banden weggooien voor andere banden met een iets lagere rolweerstand. Op de snelweg is de rolweerstand nagenoeg verwaarloosbaar. Als je veel op lage snelheid rijdt doet het wellicht iets. Ik ga er vanuit dat je geen Chinees b-merk er onder hebt, maar goede Michelins.

[ Voor 12% gewijzigd door nietwijk op 23-11-2023 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P86
  • Laatst online: 07-08 11:50

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Hi Mede Rijders en Tweakers.

Het lijkt erop dat mijn AC laden het heeft begeven, afgelopen zaterdag stopte hij bij 93% en na 5 verschillende palen met verschillende kabels getest te hebben zonder succes. Moet ik dan denk ik concluderen (gezien snelladen wel werkt) dat de ICCU kaduuk is? Woensdag een afspraak bij de dealer (ging niet eerder) en tot die tijd maar snelladen...

Dit is overigens 5.000KM na de laatste beurt op 64.000. Er staat nu dus 69.350 op de teller na ongeveer 19 maanden. Geen idee of deze info relevant is maar er is volgens mij iemand die het bij houdt.

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
MicheldeGoey schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:09:
Vraagje.

Idealiter wil je dezelfde/soortgeljke kwaliteit banden op elke as hebben. Dat maakt de auto immers het meest voorspelbaar. Zoals @nietwijk al stelt zou het mogelijk lonen om in ieder geval de 2 banden voor en 2 banden achter als gelijke sets te hebben (voor en achter slijten immers ook anders op termijn, gemiddeld gezien), dus mocht je de centjes er voor over hebben, zou ik dat wel doen, maar mocht je daar tegen besluiten zal je geen gevaarlijke situatie creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razwer
P86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:25:
Moet ik dan denk ik concluderen (gezien snelladen wel werkt) dat de ICCU kaduuk is?
Gezien de ervaringen hier gedeeld ben ik bang dat dit het geval zal zijn. Ik hoop dat je een voorspoedige reparatie ervaring hebt. We horen graag de voortgang.
P86 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 14:25:
er is volgens mij iemand die het bij houdt.
@nietwijk

[ Voor 19% gewijzigd door Razwer op 23-11-2023 14:30 ]

• MBam
  • Laatst online: 12-12-2024

• Hilbolli
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23-07 13:53

• emilep
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:28
nee

• Peter-036
Met dat achterzijruitje eerder een E-Niro, NiroEV of een MG.....

• Waiting4Ioniq5
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09-08 11:48
De verwarming van mijn Lounge met 5000km op de teller stopte er gisteren en vandaag op de snelweg opeens mee. De auto uit- en aanzetten verhielp het probleem voor de rest van de rit. Zijn er anderen met dit probleem?

Over een maandje ga ik met de auto op wintersport, dan is dit niet het fijnste probleem..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nietwijk
Peter-036 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 19:34:
Met dat achterzijruitje eerder een E-Niro, NiroEV of een MG.....
Ik denk dat je de eigenaar van die Audi e-tron behoorlijk beledigt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Waiting4Ioniq5 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:11:
De verwarming van mijn Lounge met 5000km op de teller stopte er gisteren en vandaag op de snelweg opeens mee. De auto uit- en aanzetten verhielp het probleem voor de rest van de rit. Zijn er anderen met dit probleem?

Over een maandje ga ik met de auto op wintersport, dan is dit niet het fijnste probleem..
Scheelt wel weer ruimte, omdat je de warme jassen en skibroeken niet in de kofferbak hoeft te proppen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:39
Ik kreeg weer een melding over het accepteren van de gebruiksvoorwaarden. Daarin stonden een aantal wijzigingen. Weet iemand of daarvoor binnenkort een update van de bluelink app komt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2FoYpxBEKxVXZgSPA_W9FHuT0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRrB6gPagJHXbUgtm08ruj4S.jpg?f=fotoalbum_large

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
repmeer schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:36:
Ik kreeg weer een melding over het accepteren van de gebruiksvoorwaarden. Daarin stonden een aantal wijzigingen. Weet iemand of daarvoor binnenkort een update van de bluelink app komt?

[Afbeelding]
Ik ga er vanuit dat die gebruiksvoorwaarden niet voertuitg-specifiek zijn. Als dit functies zijn voor een eventuele toekomstige "IONIQ 69" kan je er dus niks mee.

Desondanks zie ik er een aantal functies in die tegenwoordig ook op de IONIQ 5 van toepassing zijn. Terecht dus dat ze met een update van de voorwaarden komen.

[ Voor 10% gewijzigd door nietwijk op 24-11-2023 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
nietwijk schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:06:

Ik denk dat je de eigenaar van die Audi e-tron behoorlijk beledigt. :)
Dann eerst: 'Sorry' aan die eigenaar, maar ik denk dat hij/zij nu wel klaar is met die Audi ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 12:42
Peter-036 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:56:
[...]

Dann eerst: 'Sorry' aan die eigenaar, maar ik denk dat hij/zij nu wel klaar is met die Audi ;)
Ik zou vooral willen weten wat de oorzaak is. Audi is toch geen prullenmerk. Zomaar brand tijdens het "tanken" bij zo'n merk vind ik gewoon griezelig. :-(

EN nu maar wachten op de reacties van de ICE guys. Remember Fremantle Highway.

[ Voor 9% gewijzigd door PhilippeJoris op 24-11-2023 09:34 ]

Pagina: 1 ... 199 ... 268 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic