R6, 7D2 en wat L-lenzen
De optie “Luchtcirculatie bij inrijden tunnel” hadden we al.Razwer schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 09:49:
[...]
Die optie is niet nieuw, alleen dat nu ook de ramen dicht gaan.
[Afbeelding]
Mijn MY2023 Lounge exemplaar heeft die optie er "gewoon" in zitten na de update.
[Afbeelding]
Het ging om het automatisch sluiten van de ramen; die is (nog) niet beschikbaar voor ons.
Yes, die staan aan.ZuinigeRijder schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 08:49:
@tomk94 Staat de automatische ontvochtiging en automatische ontwaseming aan? (setting te bereiken door op tekst warmer te drukken, daar waar ook de stoelverwarming aangezet kan worden).
Inderdaad met eco stand, normal stand scheelt iets maar helaas blijft het meerdere malen per rit de ontwasseming aanzetten.D-M schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 08:24:
[...]
Rijd je toevallig in de eco modus? Dan wordt de werking van de AC beperkt om energie te besparen.
Wellicht toch even naar de dealer, in de ioniq 5 van mijn ouders treed het probleem niet op.
R6, 7D2 en wat L-lenzen
Eh… dat is , volgens mij, hetzelfde apparaat.Rugby82 schreef op zondag 12 november 2023 @ 07:25:
Dat is met een EV inderdaad wel goed kijken. Bij auto gaat vaak alleen de warmtepomp aan en niet altijd de airco. Dan beslaat de boel ook. Dus even onder climate kijken of ook de airco draait.
Deze kan verwarmen en.. koelen (=ontvochtigen).
[ Voor 6% gewijzigd door Pietdelft op 12-11-2023 10:28 ]
Bij hem lijkt het te lukken, ik heb nog niet getest of het bij mijn I5 ook werkt.....
YouTube: Kia Electric News Episode #36 12th November 2023, vanaf min. 2:11
Dat zijn 2 aparte apparaten. De basisversies hebben alleen een airco en geen warmtepomp. De uitgebeidere versies hebben ook de warmtepomp. Daarom werkt de accu preconditioning alleen maar vanaf de Connect+.Pietdelft schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:26:
[...]
Eh… dat is , volgens mij, hetzelfde apparaat.
Deze kan verwarmen en.. koelen (=ontvochtigen).
R6, 7D2 en wat L-lenzen
Heb ik soms ook, denk dat luchtvochtigheid niet altijd goed wordt gemeten of dat er vertraging in zit. Airco handmatig aan lost het probleem op natuurlijktomk94 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:09:
Onze Ioniq 5 heeft met het vochtige weer van de afgelopen dagen vrij veel moeite om een beslagen voorruit te voorkomen wanneer we met het gezin in de auto zitten, zonder natte jassen oid. Moet om de paar minuten de ontwaseming aanzetten. Met mijn vorige auto’s hier nooit last van gehad.
Meer mensen hier last van?
YouTube: (Eng) 현대 전기차 아이오닉5 배터리 내부는?/ Looking inside EV Ionic 5 #아이오닉5 #Ionic...
Veel kijk plezier
Dan zet je 5 minuten van te voren op afstand vast de clima aan?tomk94 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:09:
Onze Ioniq 5 heeft met het vochtige weer van de afgelopen dagen vrij veel moeite om een beslagen voorruit te voorkomen wanneer we met het gezin in de auto zitten, zonder natte jassen oid. Moet om de paar minuten de ontwaseming aanzetten. Met mijn vorige auto’s hier nooit last van gehad.
Meer mensen hier last van?
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
Zat dit niet al in de IONIQ 5 update van 6 mnd geleden? Of is dit een nieuwe toevoeging, die ik niet begrijp, maar graag zou willen begrijpen?wimtim schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:25:
Zie bijgaande video van een Kia EV6 eigenaar uit Engeland. Hij beweert dat na de laatste update de accu preconditionering automatisch aangaat als je je plaatselijke snellader als bestemming in de navigatie instelt.
Bij hem lijkt het te lukken, ik heb nog niet getest of het bij mijn I5 ook werkt.....
YouTube: Kia Electric News Episode #36 12th November 2023, vanaf min. 2:11
Ik zal eens gaan kijken of bij mij nu wel het "gloeispiraaltje" in beeld komt.tvc15 schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:41:
Volgens mij wordt hier bedoeld dat de batterij voorverwarming nu ook meteen gaat werken als je een snellader als bestemming programmeert die vlakbij is. Voorheen was het zo dat je snellader minimaal 40 km weg moest zijn om batterijverwarming te starten.
PJvI
Bij Android Auto in ieder geval wel. Het verschil zit tussen kort en lang ingedrukt houden van de knop, waarbij ik uit mijn hoofd niet weet welke optie kort drukken is en welke optie lang drukken.Driekussie schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:57:
Weet iemand of er een mogelijkheid is om Carplay te gebruiken en toch ook stemcommanda’s te geven via het ingebouwde systeem van de auto, zoals de aanpassing van temperatuur, stoelverwarming etc?
All I had to do was follow the damn train.
Kort drukken: ingebouwd systeem. Lang drukken: Android Auto (Google Assistent).-CJ schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:59:
[...]
Bij Android Auto in ieder geval wel. Het verschil zit tussen kort en lang ingedrukt houden van de knop, waarbij ik uit mijn hoofd niet weet welke optie kort drukken is en welke optie lang drukken.
Carplay: geen idee. Komt er hier niet in.
Idem voor CarPlaystefxx schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:02:
[...]
Kort drukken: ingebouwd systeem. Lang drukken: Android Auto (Google Assistent).
Carplay: geen idee. Komt er hier niet in.
HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23
Gaan bij jullie de ramen dicht?Razwer schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 09:49:
[...]
Die optie is niet nieuw, alleen dat nu ook de ramen dicht gaan.
[Afbeelding]
Mijn MY2023 Lounge exemplaar heeft die optie er "gewoon" in zitten na de update.
[Afbeelding]
Ik heb het al een paar keer geprobeerd maar zie wel de melding dat de lucht wordt gecirculeerd maar ramen blijven gewoon open.
Ja, de ramen gaan niet dicht. Zie:simplemouse schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:34:
[...]
Gaan bij jullie de ramen dicht?
Ik heb het al een paar keer geprobeerd maar zie wel de melding dat de lucht wordt gecirculeerd maar ramen blijven gewoon open.
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Heeft iemand met de nieuwste software toevallig al getest of preconditioning nog steeds automatisch stopt bij een SOC onder de 20%? Zou erg prettig zijn als die veiligheidsmarge iets naar beneden kan naar bijvoorbeeld 10%. Snelladen tot 80% en dan leegrijden tot max 20% zijn op de snelweg met mijn 73 kWh batterij nl. niet erg veel kilometersP86 schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:24:
[...]
Ik zal eens gaan kijken of bij mij nu wel het "gloeispiraaltje" in beeld komt.
Ik volg je antwoord niet helemaal.
In de verwijzing geef je aan dat die optie gewoon bij jou er in zit.
Bij mij staan de instelling zoals op de foto
Nee, ik zeg dat de screenshot voor interne circulatie er al eerder op zat. Maar dat is alleen voor naar de interne circulatie te gaan bij ingaan van tunnels. Niets van ramen dichtgaan, staat niet in het screenshot.simplemouse schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:22:
@ZuinigeRijder
Ik volg je antwoord niet helemaal.
In de verwijzing geef je aan dat die optie gewoon bij jou er in zit.
Bij mij staan de instelling zoals op de foto
Daaronder op de update pagina staat een ander screenshot, die is nieuw, alleen voor ccNC hardware, met optie ramen sluiten.

Maar daar staat dus ccNC boven de afbeelding:
Het andere screenshot, met automatisch sluiten van ramen, daar staat ccNC boven. Dat is dus, net als wireless carplay/Android Auto, vooralsnog alleen voor auto's met ccNC hardware. Dus (nog?) niet de IONIQ 5.
[ Voor 19% gewijzigd door ZuinigeRijder op 13-11-2023 16:35 ]
Dat zou heerlijk zijn ja. Dat zou een goede vooruitgang zijn. Gisteren weer dikke ergernis doordat de preconditionering halverwege de rit stopte omdat ik onder de 20% kwam en ik met een armzalige snelheid van 60kw stond te laden in de wetenschap dat ik nog meer dan voldoende range over had om de accu op temperatuur te brengen. In de zomer ben ik 'the man' bij de laadpaal met de snel ladende Ioniq, maar in de winter sta ik liever anoniem in het donker bij een verlaten snellader omdat je opeens de langzaamst ladende auto hebt.ThijsR schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:57:
[...]
Heeft iemand met de nieuwste software toevallig al getest of preconditioning nog steeds automatisch stopt bij een SOC onder de 20%? Zou erg prettig zijn als die veiligheidsmarge iets naar beneden kan naar bijvoorbeeld 10%. Snelladen tot 80% en dan leegrijden tot max 20% zijn op de snelweg met mijn 73 kWh batterij nl. niet erg veel kilometers
Maar goed, het de juiste finetuning van de preconditionering kan een hoop ergernis weggenomen worden.
Hyundai Ioniq 5 Project 45
Waarschijnlijk in de auto zelf, ben nu niet in de buurt.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Net getest, het gebeurde bij mij 1 keer. De overige keren niet.P86 schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:24:
[...]
Ik zal eens gaan kijken of bij mij nu wel het "gloeispiraaltje" in beeld komt.
Maar nu zag ik net dat het bij die video pas na één minuut en 14 seconden begon met preconditioning.
Dus wellicht dat ik een keer lang genoeg gewacht had.
Andere keer nog maar eens proberen.
[ Voor 93% gewijzigd door PhilippeJoris op 14-11-2023 08:35 ]
We hebben het eerste keer een lege12V batterij gehad op reis eind juli.
Dit was een dag na de softwareupdate die 's nachts werd geïnstalleerd.
Op 22 september hadden we out of the blue terug een lege 12V batterij.
Na de twee keer Hyundai Assistance kocht ik zelf een powerbank/booster om de wagen zelf terug te kunnen opstarten. Want eens de auto in Neutraal staat, wordt de 12V batterij zelf terug bijgeladen.
(Dacht ik, maar volgens mijn dealer klopt dit niet. Enkel rijden helpt volgens de dame aan de telefoon.)
Afgelopen donderdagavond begonnen de problemen echt.
Donderdag 17u:
Melding: 12V-accuvoltage laag. Breng uw voertuig veilig tot stilstand
Na enkele keren proberen de wagen in ready modus gekregen en toch kunnen vertrekken.
Bij de volgende klant de wagen een 45min op Park laten staan zodat de hoofdaccu de 12V accu verder kon bijladen.
Donderdag 17.45:
Onderweg naar huis ganse tijd melding:
Controleer remsysteem
Regeneratie werkt niet, Autohold werd geactiveerd, stuurpeddels werkten niet
Thuisgekomen, wagen afgesloten en vrijdag overdag zonder problemen kunnen rijden.
Vrijdag 19u:
Wagen onmogelijk te starten.
Batterij uitgemeten met multimeter: 9,5V
Wagen gestart met booster.
Eens in Neutraal was de spanning 14,6V.
De batterij werd dus wel degelijk bijgeladen.
Vrijdag 21u:
Wagen terug uitgeschakeld
Batterij uitgemeten met multimeter: 12,7V
Wagen kunnen starten, alles terug oké.
Hoogvoltagebatterij werd 's nachts bijgeladen van 35% naar 80%
Zaterdag 11u:
Ik wil de koffer openen. Slot lost, maar koffer gaat niet open.
Deuren gaan ook niet open. Via noodsleutel motorkap kunnen openen en batterij uitgemeten: 4,7V
De 12V batterij is dus in 14u tijd van 12,7V naar 4,7V gegaan.
Gisteren een afspraak bij de dealer.
Volgens de monteur gaat een softwareupdate dit verhelpen, er stonden er volgens hem enkele klaar voor mijn wagen. Wagen heeft ginds twee uur aan de lader en aan de computer gehangen.
Toen ik terug thuis was van de dealer heb ik voor de zekerheid de spanning gemeten: 12,7V. De batterij zou dus terug volledig vol moeten zijn lijkt mij.
Deze ochtend wil ik terug vertrekken.
Batterij uitgemeten: 9,7V
Ondertussen ben ik op kantoor.
Na 15km te rijden heb ik terug de batterij uitgemeten en kom ik terug op 12,7V.
Ik ken niet veel van autobatterijen, maar het lijkt mij toch ook niet juist dat een batterij na 15km terug helemaal vol zou zitten?
Het lijkt mij dus zoals ik eerder dacht toch een probleem met de batterij zelf.
Kan iemand met meer kennis van zaken dit even bevestigen zodat ik weet welke toon ik moet hanteren bij het volgende telefoongesprek met mijn dealer...
De 12V accu in een EV heeft over het algemeen een erg kleine/lage capaciteit, dus hij laadt vrij vlot van 'leeg' naar 'vol', maar andersom kan dat dus ook erg snel gaan.
Ga er maar van uit dat deze 12V accu aan het einde is.
Edit: Mogelijk is dit ook een gevolg van de ICCU problemen/update? Is je Ioniq 5 daar al voor teruggeweest?
[ Voor 15% gewijzigd door Peter-036 op 14-11-2023 09:00 ]
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Tja, welkom in het leven van de "Subsidie-Style", warmtepomp-loze Ioniq 5 rijder.... En vooral als er dan van die mede-laders zo langs alle laadpalen gaan slenteren om elkaars laadsnelheid te vergelijken en die van mij pruttelt dan met 30kW op de teller...WilliamGeluk schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:22:
In de zomer ben ik 'the man' bij de laadpaal met de snel ladende Ioniq, maar in de winter sta ik liever anoniem in het donker bij een verlaten snellader omdat je opeens de langzaamst ladende auto hebt.
Maar gelukkig laad ik bijna altijd thuis of op het werk, in ruil voor die subsidie is het mij meer dan waard voor die paar keer in de winter dat ik langs de snelweg moet langzaam-laden
Bij stilstand laadt de auto "gewoon" de 12v accu op. Wanneer ik mijn draadloze Android auto ingeplugged heb zie ik enkele keren per dag mijn telefoon connectie proberen te maken omdat de module aan gaat. Volgens @Xmoo gaat die module aan omdat de 12v accu bijgeladen word.eyegraphic schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:34:
Want eens de auto in Neutraal staat, wordt de 12V batterij zelf terug bijgeladen.
(Dacht ik, maar volgens mijn dealer klopt dit niet. Enkel rijden helpt volgens de dame aan de telefoon.)
Spoiler alert: Dat kreeg ik ook te horen en loste mijn probleem ook niet op.Volgens de monteur gaat een softwareupdate dit verhelpen
Mijn 12v accu gaat niet zo snel leeg als die van jou, bij mij moet de auto 2 dagen stil gestaan hebben met stekker in de kont (wanneer niet aan de laadpaal doet het issue zich niet voor).
"De ICCU update" is waar de dealers beweren dat deze 12v issues oplost. Bij mij was dit dus niet het geval.Peter-036 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:49:
Mogelijk is dit ook een gevolg van de ICCU problemen/update? Is je Ioniq 5 daar al voor teruggeweest?
Volgens mij is de DC naar DC converter geen onderdeel van de ICCU (AC to DC).
[ Voor 18% gewijzigd door Razwer op 14-11-2023 09:28 ]
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
Afgelopen weekend geprobeerd maar de preconditioning stopte nog steeds als de batterij onder de 20% zakt, helaas...ThijsR schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:57:
[...]
Heeft iemand met de nieuwste software toevallig al getest of preconditioning nog steeds automatisch stopt bij een SOC onder de 20%? Zou erg prettig zijn als die veiligheidsmarge iets naar beneden kan naar bijvoorbeeld 10%. Snelladen tot 80% en dan leegrijden tot max 20% zijn op de snelweg met mijn 73 kWh batterij nl. niet erg veel kilometers
"Hoewel er geen crashes, branden of verwondingen zijn veroorzaakt door het probleem, lijkt het probleem te wijten te zijn aan een overstroom in de Integrated Control Charging Unit (ICCU) die schade veroorzaakt aan transistors in de DC-naarDC-converter die de 12-volt accu van stroom voorziet. Een probleem in het 12-volt voedingscircuit kan gemakkelijk leiden tot stroomuitval, omdat de laagspanningsaccu verantwoordelijk is voor het sluiten van het circuit waardoor het hoogspanningsaandrijfsysteem online kan komen."Razwer schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:21:
[...]
Bij stilstand laadt de auto "gewoon" de 12v accu op. Wanneer ik mijn draadloze Android auto ingeplugged heb zie ik enkele keren per dag mijn telefoon connectie proberen te maken omdat de module aan gaat. Volgens @Xmoo gaat die module aan omdat de 12v accu bijgeladen word.
"De ICCU update" is waar de dealers beweren dat deze 12v issues oplost. Bij mij was dit dus niet het geval.
Dit haal ik hier weg:
https://www.notebookcheck...rders-treft.726954.0.html
En hier op dit forum(of heb ik het elders gelezen?) wordt dan ook nog gemeld dat het bijladen van de 12V accu uit de HV accu onder de 20% laadtoestand van de HV accu stopt, cq niet gestart wordt.
Bij mij zit de stekker er zelfs niet in.Razwer schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:21:
Mijn 12v accu gaat niet zo snel leeg als die van jou, bij mij moet de auto 2 dagen stil gestaan hebben met stekker in de kont (wanneer niet aan de laadpaal doet het issue zich niet voor).
Ik kom quasi altijd de werkweek door en ik laad mijn wagen enkel in het weekend terug bij.
Dat lijkt mij ook de logische redenering...Razwer schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:21:
"De ICCU update" is waar de dealers beweren dat deze 12v issues oplost. Bij mij was dit dus niet het geval.
Nog iets raars wat de monteur mij zei:
Je laadt best de kleine batterij verder op thuis met een batterijlader, want wanneer je rijdt wordt die onvoldoende bijgeladen.
Dat lijkt mij al helemaal van de pot gerukt.
Ik heb thuis een druppellader, maar die doet niets wanneer de batterij 12,7V bedraagt zoals gisterenavond.
HV accu is de laatste 14 dagen niet onder de 20% geweest.Peter-036 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:35:
En hier op dit forum(of heb ik het elders gelezen?) wordt dan ook nog gemeld dat het bijladen van de 12V accu uit de HV accu onder de 20% laadtoestand van de HV accu stopt, cq niet gestart wordt.
In principe zou ik dus nooit met een lege 12V mogen zitten.
Ik bel alvast terug met mijn dealer...
Voor zover ik kan opmaken uit dit topic is het laden van de 12v accu veelal nog steeds mogelijk bij een defecte ICCU. DC (snel)laden is immers ook nog mogelijk.Peter-036 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:35:
[...]
"Hoewel er geen crashes, branden of verwondingen zijn veroorzaakt door het probleem, lijkt het probleem te wijten te zijn aan een overstroom in de Integrated Control Charging Unit (ICCU) die schade veroorzaakt aan transistors in de DC-naarDC-converter die de 12-volt accu van stroom voorziet. Een probleem in het 12-volt voedingscircuit kan gemakkelijk leiden tot stroomuitval, omdat de laagspanningsaccu verantwoordelijk is voor het sluiten van het circuit waardoor het hoogspanningsaandrijfsysteem online kan komen."
Dit haal ik hier weg:
https://www.notebookcheck...rders-treft.726954.0.html
Gezien de tekst stelt dat er issues zijn tussen de ICCU en DCtoDC converter en de software update daar impact op heeft, snap ik dat dealers dit tegen 12v issues aan gooien omdat ze lezen dat het aanpassingen doet aan het 12v systeem.
Ik heb dit gisteren ook geprobeerd en dit werkt nu goed. Je kunt eenvoudig een Snellader dicht bij huis als eindbestemming opgeven en de pre-conditioning gaat aan. (dit voorkomt dat je eerst je huis moet opgeven als bestemming en dan een snellader als tussenpunt, wat het geval was voor de update).dextertje schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 02:11:
[...]
Net getest, het gebeurde bij mij 1 keer. De overige keren niet.
Maar nu zag ik net dat het bij die video pas na één minuut en 14 seconden begon met preconditioning.
Dus wellicht dat ik een keer lang genoeg gewacht had.
Andere keer nog maar eens proberen.
IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+
En deze ervaringen vertellen ze je niet als je de auto configureert... hier kom je alleen zelf achter of door heel veel reviews van bijv. TeslaBjorn te kijken.Thees schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:53:
[...]
Tja, welkom in het leven van de "Subsidie-Style", warmtepomp-loze Ioniq 5 rijder.... En vooral als er dan van die mede-laders zo langs alle laadpalen gaan slenteren om elkaars laadsnelheid te vergelijken en die van mij pruttelt dan met 30kW op de teller...
Maar gelukkig laad ik bijna altijd thuis of op het werk, in ruil voor die subsidie is het mij meer dan waard voor die paar keer in de winter dat ik langs de snelweg moet langzaam-laden
Die software zou eigenlijk de preconditioning moeten aanhouden indien gestart met een lading boven de 20%, zelfs indien het niveau tijdens die preconditioning onder de 20% daalt. De preconditioning start, als ik het goed heb, ongeveer 50 km voor het laadpunt. Het kan toch geen probleem zijn om dan een beetje onder de 20% uit te komen bij de laadpaal. (Zou ik dit in het Engels moeten schrijven voor onze gasten van Hyundai?Jobve schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:23:
[...]
Afgelopen weekend geprobeerd maar de preconditioning stopte nog steeds als de batterij onder de 20% zakt, helaas...
Is het toch waar, dat je geen preconditioning van je accu hebt als je geen warmtepomp hebt? Is dit voor nieuwe modellen ook het geval? Ik kende de geruchten, maar heb hier nooit uitsluitsel voor gevonden.Thees schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:53:
[...]
Tja, welkom in het leven van de "Subsidie-Style", warmtepomp-loze Ioniq 5 rijder.... En vooral als er dan van die mede-laders zo langs alle laadpalen gaan slenteren om elkaars laadsnelheid te vergelijken en die van mij pruttelt dan met 30kW op de teller...
Van de Hyundai website:jouwheld schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:44:
[...]
Is het toch waar, dat je geen preconditioning van je accu hebt als je geen warmtepomp hebt? Is dit voor nieuwe modellen ook het geval? Ik kende de geruchten, maar heb hier nooit uitsluitsel voor gevonden.
[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 14-11-2023 13:53 ]
Geen idee of dat technisch zo verbonden is aan elkaar maar iig kan je alleen exemplaren aanschaffen die zowel preconditioning functie als warmtepomp hebben.jouwheld schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:03:
Oh dat is dat een Hyundaiding, ik checkte het laatst voor de EV6 en daar heeft ieder model wel batterijverwarming maar geen warmtepomp.
Met warmtepomp trek je al een flink deel van je accu leeg om hem op te warmen. Uitgaande van een COP van 4 haal je zonder warmtepomp een 4x groter deel van je accu leeg om hem op te warmen. Redelijk kansloos lijkt me. Ik zie geen businesscase voor het verwarmen van een 500kg wegende batterij zonder warmtepomp, tenzij je je energie wilt opbranden aan het verwarmen van je energiedrager.Razwer schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:24:
[...]
Geen idee of dat technisch zo verbonden is aan elkaar maar iig kan je alleen exemplaren aanschaffen die zowel preconditioning functie als warmtepomp hebben.
Heeft niet zoveel met de technische mogelijkheden te maken. Meer met Hyundai Nederland die de uitrustingsniveau heeft bepaald. In dit geval zitten zowel de warmtepomp als de batterijverwarming alleen in Connect+ en Lounge.Razwer schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:24:
[...]
Geen idee of dat technisch zo verbonden is aan elkaar maar iig kan je alleen exemplaren aanschaffen die zowel preconditioning functie als warmtepomp hebben.
Ik heb een Style met optie warmtepomp en dus batterij voorverwarming sinds de software update van vorig jaar-CJ schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:32:
Warmtepomp en batterijverwarming waren als optie verkrijgbaar op de Style en Connect, zojuist even nagekeken in de prijslijst van 2021.
idd land afhankelijk ...Vielleicht schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:57:
[...]
Heeft niet zoveel met de technische mogelijkheden te maken. Meer met Hyundai Nederland die de uitrustingsniveau heeft bepaald. In dit geval zitten zowel de warmtepomp als de batterijverwarming alleen in Connect+ en Lounge.
Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117
Volgens mij is het antwoord al gegeven hierboven, maar inderdaad, zonder warmtepomp geen pre-conditioningjouwheld schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:44:
[...]
Is het toch waar, dat je geen preconditioning van je accu hebt als je geen warmtepomp hebt? Is dit voor nieuwe modellen ook het geval? Ik kende de geruchten, maar heb hier nooit uitsluitsel voor gevonden.
Dat klopt inderdaad, ik had er voor kunnen kiezen maar koos voor een ander kleurtje. Als ik dan ook nog een warmtepomp had gekozen dan was ik boven de subsidie grens gekomen.-CJ schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:32:
Warmtepomp en batterijverwarming waren als optie verkrijgbaar op de Style en Connect, zojuist even nagekeken in de prijslijst van 2021.
Maar goed, ik geniet het hele jaar van die mooie Cyber Grey kleur, in ruil voor paar keer per winter langzaam laden. En natuurlijk de RVO die iedere maand € 70,- op m'n rekening bijschrijft
Het pre-conditioneren werkte prima (ik heb een Lounge) maar er viel mij iets vreemds op.
Ik schakelde regelmatig tussen de onboard navigatie en Google Maps (Android Auto) en hoewel de routes in beide navigatie applicaties exact hetzelfde waren gaf de onboard navigatie een 20 minuten langere rijtijd aan.
Kan het zijn dat de onboard navigatie zelfs rekening houdt met de laadtijd?
https://www.instagram.com.../?igshid=Y2NkYjk0MDhjYg==
Ik laat de afspraak maar gewoon staan...
Heb al paar pagina's niemand meer gehoord over fluitend geluid (geen idee hoe ik het goed moet omschrijven). Sinds de ICCU vervangen is, heb ik last van een geluid alsof er iets licht aanloopt. Na half uurtje rijden is het weg, alsof iets warm moet worden. Geen algemeen bekend probleem zoals de ICCU en front radar dus?
Ik heb niet de kennis van zaken maar ik had 2 weken geleden precies dezelfde klachten. Tot 2 keer toe heeft de anwb mij op weg moeten helpen en de derde maalin nog geen vier dagen was ik het zat en hebben ze de auto op de trailer naar de dealer gebracht. De dealer heeft niet alleen software updates uitgevoerd maar tot mijn verrassing ook de accu vervangen. Sindsdien geen probleem meer gehad.eyegraphic schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:34:
Ik heb het vermoeden dat de 12V batterij van mijn Ionic 5 kapot is.
We hebben het eerste keer een lege12V batterij gehad op reis eind juli.
Dit was een dag na de softwareupdate die 's nachts werd geïnstalleerd.
Op 22 september hadden we out of the blue terug een lege 12V batterij.
Na de twee keer Hyundai Assistance kocht ik zelf een powerbank/booster om de wagen zelf terug te kunnen opstarten. Want eens de auto in Neutraal staat, wordt de 12V batterij zelf terug bijgeladen.
Afgelopen donderdagavond begonnen de problemen echt.
Donderdag 17u:
Na enkele keren proberen de wagen in ready modus gekregen en toch kunnen vertrekken.
Bij de volgende klant de wagen een 45min op Park laten staan zodat de hoofdaccu de 12V accu verder kon bijladen.
Donderdag 17.45:
Onderweg naar huis ganse tijd melding:
Controleer remsysteem
Regeneratie werkt niet, Autohold werd geactiveerd, stuurpeddels werkten niet
Thuisgekomen, wagen afgesloten en vrijdag overdag zonder problemen kunnen rijden.
Vrijdag 19u:
Wagen onmogelijk te starten.
Batterij uitgemeten met multimeter: 9,5V
Wagen gestart met booster.
Eens in Neutraal was de spanning 14,6V.
De batterij werd dus wel degelijk bijgeladen.
Vrijdag 21u:
Wagen terug uitgeschakeld
Batterij uitgemeten met multimeter: 12,7V
Wagen kunnen starten, alles terug oké.
Hoogvoltagebatterij werd 's nachts bijgeladen van 35% naar 80%
Zaterdag 11u:
Ik wil de koffer openen. Slot lost, maar koffer gaat niet open.
Deuren gaan ook niet open. Via noodsleutel motorkap kunnen openen en batterij uitgemeten: 4,7V
De 12V batterij is dus in 14u tijd van 12,7V naar 4,7V gegaan.
Gisteren een afspraak bij de dealer.
Volgens de monteur gaat een softwareupdate dit verhelpen, er stonden er volgens hem enkele klaar voor mijn wagen. Wagen heeft ginds twee uur aan de lader en aan de computer gehangen.
Toen ik terug thuis was van de dealer heb ik voor de zekerheid de spanning gemeten: 12,7V. De batterij zou dus terug volledig vol moeten zijn lijkt mij.
Deze ochtend wil ik terug vertrekken.
Batterij uitgemeten: 9,7V
Ondertussen ben ik op kantoor.
Na 15km te rijden heb ik terug de batterij uitgemeten en kom ik terug op 12,7V.
Ik ken niet veel van autobatterijen, maar het lijkt mij toch ook niet juist dat een batterij na 15km terug helemaal vol zou zitten?
Het lijkt mij dus zoals ik eerder dacht toch een probleem met de batterij zelf.
Kan iemand met meer kennis van zaken dit even bevestigen zodat ik weet welke toon ik moet hanteren bij het volgende telefoongesprek met mijn dealer...
Ik heb een warmtepomp op mijn Style subsidieknaller meebesteld (en ook cyber gray, nadat MO niet meer leverbaar was). Achteraf had ik het best kunnen missen. Dat voorverwarmen vind ik zonde van de energie en het is enkel bruikbaar bij snelladers. Die gebruik ik toch al zelden. Als je regelmatig aan de snellader staat en/of de baas de energierekening betaalt is het lucratiever.Thees schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:52:
Dat klopt inderdaad, ik had er voor kunnen kiezen maar koos voor een ander kleurtje. Als ik dan ook nog een warmtepomp had gekozen dan was ik boven de subsidie grens gekomen.
Maar goed, ik geniet het hele jaar van die mooie Cyber Grey kleur, in ruil voor paar keer per winter langzaam laden. En natuurlijk de RVO die iedere maand € 70,- op m'n rekening bijschrijft
Ik denk dat mijn voornaamste voordeel is dat ik minder energie verstook in het verwarmen van de binnenruimte van de auto en daardoor in de winter een grotere (of minder kleine) actieradius heb.
Dit heb ik in het verleden 2x gehad. Bij mij deed hij het beide keren een dikke week niet....en toen opeens weer wel. Daar zat maanden tussen. Bij de 2e keer wel een afspraak gemaakt voor diagnose --> "is stuk" en toen net als jij wel laten vervangen ondanks dat hij het weer is gaan doen....swijchers schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:34:
Ook een leuke; front radar was defect, aanstaande vrijdag wordt hij vervangen. Vandaag doet hij het ineens weer na 4~5 weken dood als een pier te zijn geweest.
Ik laat de afspraak maar gewoon staan...
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
Correct! Het voordeel van de onboard navigatie wordt voor mij ook steeds groter vs Waze/Google Maps.CharlieBulldog schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:06:
Ik ben vandaag uit België teruggereden en moest onderweg aan de (Ionity) snellader.
Het pre-conditioneren werkte prima (ik heb een Lounge) maar er viel mij iets vreemds op.
Ik schakelde regelmatig tussen de onboard navigatie en Google Maps (Android Auto) en hoewel de routes in beide navigatie applicaties exact hetzelfde waren gaf de onboard navigatie een 20 minuten langere rijtijd aan.
Kan het zijn dat de onboard navigatie zelfs rekening houdt met de laadtijd?
ehhhh..HOI
"stuurverwarming en stoelverwarming aan" of "stuurverwarming aan en stoelverwarming aan" werkt helaas niet, dan gaat alleen de stuurverwarming aan. Ik moet dus altijd twee aparte commando's geven...
Ja ik kan ook gewoon "warmer" roepen maar dan gaat gelijk alles naar de max
Dat laatste herken ik, toen ik vanochtend riep “ik heb het koud”, gingen stoelverwarming en stuurverwarming aan en de temperatuur werd op 26 graden gezet, beetje overdreven. Wel heb ik ingesteld staan dat de stoelverwarming en stuurverwarming automatisch aangaan als het koud is in de auto en de climate control gaat verwarmen naar de juiste temperatuur. Ze gaan dan ook vanzelf weer uit zodra het warm genoeg is. Werkt overigens alleen op de bestuurdersstoel. Werkt dan in de zomer ook met de stoel ventilatiestefxx schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:56:
Nu het wat kouder wordt wil ik graag bij het instappen de stuur- en stoelverwarming aanzetten. Is er een manier waarop dat in 1 keer kan met spraakbesturing?
"stuurverwarming en stoelverwarming aan" of "stuurverwarming aan en stoelverwarming aan" werkt helaas niet, dan gaat alleen de stuurverwarming aan. Ik moet dus altijd twee aparte commando's geven...
Ja ik kan ook gewoon "warmer" roepen maar dan gaat gelijk alles naar de max
In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp
Die setting ga ik zoeken, zit in de auto neem ik aan of in de app? Het klinkt als iets wat ik ook wil.mh514452 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:23:
[...]
Wel heb ik ingesteld staan dat de stoelverwarming en stuurverwarming automatisch aangaan als het koud is in de auto en de climate control gaat verwarmen naar de juiste temperatuur. Ze gaan dan ook vanzelf weer uit zodra het warm genoeg is. Werkt overigens alleen op de bestuurdersstoel. Werkt dan in de zomer ook met de stoel ventilatie
Heb ik een tijdje ook aangehad, maar in de zomer ging de stoelventilatie wel heel snel aan zodat ik hem steeds weer handmatig moest uitzetten. Maar misschien kan die optie nu wel weer aan.jouwheld schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:36:
[...]
Die setting ga ik zoeken, zit in de auto neem ik aan of in de app? Het klinkt als iets wat ik ook wil.
Die functie heb ik in de Connect uitvoering zowel in de app als de auto zelf niet kunnen vinden. Omdat over ventilatie wordt geschreven betreft dit wellicht alleen de uitvoering Lounge. Ik kan met de app alleen airco en stuurverwarming aanzetten, niet de stoelverwarmingjouwheld schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:36:
[...]
Die setting ga ik zoeken, zit in de auto neem ik aan of in de app? Het klinkt als iets wat ik ook wil.
Weet je wat ze precies hebben gedaan om het gerammel te verhelpen? Heb er zelf ook last van (voornamelijk bij verkeersdrempels).mh514452 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:59:
Vanochtend de I5 afgeleverd bij de dealer in Almere voor de ICCU terugroep actie, update batterij preconditioning en het verhelpen van de rammel in de achterklep. Kan meteen op de terug weg testen of de batterij voorverwarming werkt, heb hem op 35% batterij afgeleverd en op een km of 20 daarvandaan staat een snellader waar ik langs kom. Ben benieuwd…
bij mij hebben ze laatst het slot voorzien van slot-vet oid en sindsdien geen gerammel meer (al een paar maanden).maax schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:02:
[...]
Weet je wat ze precies hebben gedaan om het gerammel te verhelpen? Heb er zelf ook last van (voornamelijk bij verkeersdrempels).
Ze hebben de 2 zwarte blokjes aan beide zijdes vervangen (op de klep en de auto), daar is een modificatie voor aangekondigd geweest die ze dus vervangen bij klachten. Eerste indruk lijkt dat het gerammel weg is op klinkerwegen en met name verkeersdrempels.maax schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:02:
[...]
Weet je wat ze precies hebben gedaan om het gerammel te verhelpen? Heb er zelf ook last van (voornamelijk bij verkeersdrempels).
:strip_exif()/f/image/rAENCXdKkWSTucCJZw9Cz6fd.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder is de batterij verwarming keurig aangeslagen toen ik de navigatie selecteerde naar een snellader te gaan.
Ook nog de terugroep actie rondom de ICCU uitgevoerd, die bleek (nog) in orde.
Auto ook nog eens schoon gewassen terug gekregen, al met al tevreden.
[ Voor 7% gewijzigd door mh514452 op 16-11-2023 22:39 ]
In hoeverre leeft die update bij de dealers? Zijn er meer mensen die de auto alvast preventief langs de dealer gehaald hebben puur voor deze fix?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ja, ik heb gewoon een afspraak gemaakt met een printscreen van de Duitse pagina Keurig uitgevoerd en geen rekening. Overigens een super fijne dealer hier in WeertCloud schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:15:
Mijn auto hoeft nog lang niet voor onderhoud maar ik zou het wel fijn vinden om die ICCU terugroepactie alvast door te laten voeren. Volgens de RDW is er nog niet een terugroepactie maar die ICCU update staat wel open op die Duitse site met openstaande punten.
In hoeverre leeft die update bij de dealers? Zijn er meer mensen die de auto alvast preventief langs de dealer gehaald hebben puur voor deze fix?
PieterH
Ik neem aan dat het de beide acties waren die op die Duitse site staan. Ze staan er nog voor mijn VIN, maar het administratief doormelden is even "nogal traag ivm personeelstekort".
[ Voor 28% gewijzigd door nietwijk op 17-11-2023 12:12 ]
Goed om te weten, dan ga ik dat ook gewoon doen. Ik heb geen carscanner o.i.d. dus ik weet niet of er al zo'n foutscenario opgetreden is met mogelijke beschadiging. Het is me wel wat waard om dat nog voor te zijnPieter Hermens schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:35:
[...]
Ja, ik heb gewoon een afspraak gemaakt met een printscreen van de Duitse pagina Keurig uitgevoerd en geen rekening. Overigens een super fijne dealer hier in Weert
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Idem, gewoon gebeld met de dealer. Die heeft gekeken of de service acties ook in hun systeem stonden. Twee weken later al de afspraak. Ongeveer 1 uur werken bij de dealer en alles was gedaanPieter Hermens schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:35:
[...]
Ja, ik heb gewoon een afspraak gemaakt met een printscreen van de Duitse pagina Keurig uitgevoerd en geen rekening. Overigens een super fijne dealer hier in Weert
Van mijn dealer mocht ik niet alleen voor die ICCU-update langskomen. Had nog een issue met laden waarbij Bluelink steeds aangeeft dat het doel van 10% laden bereikt is, dus daarvoor kan ik wel langskomen... in januari op z'n vroegst.Cloud schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:15:
Mijn auto hoeft nog lang niet voor onderhoud maar ik zou het wel fijn vinden om die ICCU terugroepactie alvast door te laten voeren. Volgens de RDW is er nog niet een terugroepactie maar die ICCU update staat wel open op die Duitse site met openstaande punten.
Wat een opluchting dat ik van de auto af ben. Ik vond het veruit de slechtste auto die ik ooit heb gehad en beschouw het als de miskoop van mijn leven. Ook gezien de totaal ontbrekende service vanuit dealer/Hyundai importeur.
Opgeruimd staat netjes
Nu nog wachten tot de mighty Zeekr 001 arriveert, tijdelijk nu een Cupra Born en die rijdt bv zonder gekraak of gerammel en bovendien stuurt vele malen fijner dan de HI5.
Bediening is wel veel minder dan bij Hyundai, met name omdat de software niet echt vlot reageert.
Champagnekurken vliegen hier nu in het rond vanwege het vertrek van de hopeloze HI5
Prima laatste bijdrage! Veel plezier in een ander topic!spidertje schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:58:
Nadat ik de auto met uiteraard een enorm gekraak vanuit de voortrein vanaf de oprit op parkeerplaats voor de deur had gezet heeft men de auto opgehaald, opgeladen en weggebracht.
Wat een opluchting dat ik van de auto af ben. Ik vond het veruit de slechtste auto die ik ooit heb gehad en beschouw het als de miskoop van mijn leven. Ook gezien de totaal ontbrekende service vanuit dealer/Hyundai importeur.
Opgeruimd staat netjes
Nu nog wachten tot de mighty Zeekr 001 arriveert, tijdelijk nu een Cupra Born en die rijdt bv zonder gekraak of gerammel en bovendien stuurt vele malen fijner dan de HI5.
Bediening is wel veel minder dan bij Hyundai, met name omdat de software niet echt vlot reageert.
Champagnekurken vliegen hier nu in het rond vanwege het vertrek van de hopeloze HI5
Als je m op auto zet, regelt ie zelf. Bij handmatig wel op heat zetten en niet A/C(tegelijk kan ook dan wordt het warm en droog)Grijze Ridder schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:37:
Even een vraag als nieuweling in deze groep, sinds vorige week mag ik in een Ioniq rijden. Top alleen een ding de verwarming op 22 graden maar auto blaast lekker koude lucht naar binnen. Herkennen jullie dit? Als he hem naar 27 graden zet wordt het een tikkie warmer. Maar duurt dus lang met opwarmen. Kom van een Kona electric die was in know time warm.
Hier zelfde ervaring met usb, contact aan en starten als contact uit, binnen 20 minuten gepiept. Lucky few😁nietwijk schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:01:
Ik lees hier weleens doemverhalen over het updaten en dat er rondjes gereden worden en het contact aan moet blijven. Ik prikte de USB stick in de poort, zette het contact aan, update popte direct op in het scherm en ik heb ervoor gekozen de update te laten draaien nadat het contact weer uitgeschakeld was. 40 minuten later netjes een Bluelink pop-up op mijn telefoon dat de update voltooid is. Zo simpel....
Na een maand rijden in de Ioniq 5 RWD is alle twijfel weg of ik een AWD had moeten bestellen. De RWD is vlot zat en de kleine extra range is toch wel lekker bij deze lage temperaturen.johniron schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:08:
Ik heb een achterwielaangedreven Ioniq5 besteld. Maar het blijft knagen of ik niet beter de vierwielaangedreven versie had moeten bestellen. Zijn er rijders met een RWD die achteraf de AWD hadden willen hebben?
Inmiddels kan ik het bevestigen, na een rit door Amsterdam over allerlei drempels, tram rails en andere oneffenheden te hebben gereden: het gerammel bij de achterklep is volledig verdwenen. Erg blij mee….mh514452 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:10:
[...]
Ze hebben de 2 zwarte blokjes aan beide zijdes vervangen (op de klep en de auto), daar is een modificatie voor aangekondigd geweest die ze dus vervangen bij klachten. Eerste indruk lijkt dat het gerammel weg is op klinkerwegen en met name verkeersdrempels.
[Afbeelding]
Verder is de batterij verwarming keurig aangeslagen toen ik de navigatie selecteerde naar een snellader te gaan.
Ook nog de terugroep actie rondom de ICCU uitgevoerd, die bleek (nog) in orde.
Auto ook nog eens schoon gewassen terug gekregen, al met al tevreden.
Het was even dubben, maar ik wilde toch de krant lezen dus ik ben er maar gewoon in gaan zitten.nietwijk schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:01:
Ik lees hier weleens doemverhalen over het updaten en dat er rondjes gereden worden en het contact aan moet blijven. Ik prikte de USB stick in de poort, zette het contact aan, update popte direct op in het scherm en ik heb ervoor gekozen de update te laten draaien nadat het contact weer uitgeschakeld was. 40 minuten later netjes een Bluelink pop-up op mijn telefoon dat de update voltooid is. Zo simpel....
Enige “oeps” was dat ik de stoel verwarming had aangezet en die werd na een kwartier toch aardig heet. Alleen toen had ik dat zwarte update scherm voor mijn neus en durfde ik niet op de “warm” knop te drukken om hem uit te zetten omdat ik bang was dat ik dan weer opnieuw moest beginnen.
Nog geen lange tocht mee gemaakt maar de laadpaal info is sterk verbeterd, je ziet nu ten minste hoe snel ze laden zonder er eerst op te hoeven klikken. En je krijgt alternatieve routes in geval van files. Ook nuttig.
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Er was blijkbaar ook nog een update voor mijn auto (die tussen nu en anderhalve maand geleden uit is gekomen) waarbij hun zeggen dat het ICCU problemen oplost en de 12v management verbeterd. ICCU kan ik niet testen, maar ik merk nu dat de 12v juist een constante lagere percentage heeft, voorheen was die altijd wel rond de 80% maar nu rond de 30%. Zie foto van home-assistant. De enorme drop is tijdens het updaten gebeurd.
Iemand een idee waarom die nu zo laag blijft? Verder nooit stil gestaan vanwege een 12v probleem, knock on wood.
Update: Heb gisteren nog 600km gereden trouwens
Ik heb gewoon de auto aangezet, update op installeren gedrukt en toen deze begon de auto uitgeschakeld en op slot gedaan. De update liep gewoon netjes door en was 20min later klaar.Stefannn schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 07:12:
[...]
Het was even dubben, maar ik wilde toch de krant lezen dus ik ben er maar gewoon in gaan zitten.
Enige “oeps” was dat ik de stoel verwarming had aangezet en die werd na een kwartier toch aardig heet. Alleen toen had ik dat zwarte update scherm voor mijn neus en durfde ik niet op de “warm” knop te drukken om hem uit te zetten omdat ik bang was dat ik dan weer opnieuw moest beginnen.
Nog geen lange tocht mee gemaakt maar de laadpaal info is sterk verbeterd, je ziet nu ten minste hoe snel ze laden zonder er eerst op te hoeven klikken. En je krijgt alternatieve routes in geval van files. Ook nuttig.
R6, 7D2 en wat L-lenzen
Kan momenteel de update niet installeren ivm defecte USB poort maar je hebt toch nog steeds de uitgestelde installatie. Dus dat de update gaat installeren als je de auto uitzet, deze gebruikte ik tenminste altijd.Stefannn schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 07:12:
[...]
Het was even dubben, maar ik wilde toch de krant lezen dus ik ben er maar gewoon in gaan zitten.
Dan kan je de auto gewoon uitzetten en op slot en verder lekker je ding doen, je krijgt vanzelf een melding in de app dat de update klaar is.
Of is dat bij deze update niet meer mogelijk?
App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft bestaan. Heb het idee dat de auto dus niet online komt. Wat nml ook opvalt is dat de geplande route bij navigatie grijs is (voorheen, groen en goed zichtbaar).
Herkent iemand dit probleem en is er een eenvoudige oplossing of wordt het een ritje naar de dealer?
Even kort op t reset knopje duwen met een paperclipborgoe72 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:33:
Heb een week geleden de laatste update uitgevoerd. Sindsdien kan ik mijn I5 niet meer benaderen via de app en krijg de foutmelding; -netwerkfout- Neem contact op met ... etc.
App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar probleem blijft bestaan. Heb het idee dat de auto dus niet online komt. Wat nml ook opvalt is dat de geplande route bij navigatie grijs is (voorheen, groen en goed zichtbaar).
Herkent iemand dit probleem en is er een eenvoudige oplossing of wordt het een ritje naar de dealer?
Nothing to see here
[ Voor 143% gewijzigd door Notna op 18-11-2023 19:15 . Reden: Niet zo trollen; jou mening is al heel lang duidelijk ]
[ Voor 142% gewijzigd door Notna op 18-11-2023 19:15 . Reden: Maak een TR aan ipv de troll te voeren aub ]
Bij het wegrijden blokkeerden de wielen volledig. De motor wilde wel, maar de wielen bleven gewoon staan. Vooruit, achteruit, parkeerrem erop en eraf, niets hielp. Na heel veel gas geven schoot de auto toch in beweging, maar met veel kabaal. Nu loopt er nog steeds iets aan tijdens het rijden...
Herkent iemand dit probleem?
Ja herkenbaar....Schijven vol roest door de regen en vastgebakken aan de remblokken. Geeft een behoorlijke knal af en toe bij de eerste keer 's morgens wegrijden.jamesm schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:29:
Ik rijd al anderhalf jaar zonder problemen - en lurk hier al minstens net zo lang - maar vandaag toch een eerste issue.
Bij het wegrijden blokkeerden de wielen volledig. De motor wilde wel, maar de wielen bleven gewoon staan. Vooruit, achteruit, parkeerrem erop en eraf, niets hielp. Na heel veel gas geven schoot de auto toch in beweging, maar met veel kabaal. Nu loopt er nog steeds iets aan tijdens het rijden...
3000Wp op 't dak
Ja, ik had de auto nat in de garage gezet om deze pas na een week weer te gebruiken. Alle vier de wielen muurvast. Flink power geven en met luid gekraak en zelfs een knal kwam er beweging. Alle remblokken aan de schijven vastgeroest. Twee keer een noodstop om de boel weer vrij te krijgen.jamesm schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:29:
Ik rijd al anderhalf jaar zonder problemen - en lurk hier al minstens net zo lang - maar vandaag toch een eerste issue.
Lijkt erg op wat er met deze EV6 gebeurde:jamesm schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:29:
Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22
Klopt, firewall uitzetten onder instellingen/netwerk en dan gaat het als een zonnetjeZuinigeRijder schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 17:19:
@dvdj ik heb gelezen dat bij iemand met een mac dit met de firewall te maken had. Tijdelijk even uitzetten?
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic
/f/image/achqvd6QjELDgeubeMDw57aP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DgW7jTcLobVi7gUpIP03AAEe.png?f=fotoalbum_large)