3000Wp op 't dak
Heb net na de update gebeld en alles ging goed, ik was goed te verstaan en dat was vorige week niet zo.IwanVb schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:42:
Is (al) bekend of onderstaande met deze update wordt opgelost?
[...]
3000Wp op 't dak
Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche
Had de plek wel laten uitkiezen door de auto, stelt ie dan ook automatisch de laadgrens in?
Ik heb een "eenvoudige" style uitvoering en kamp ook met dat "bevestigen" knopje. Voor mij is dat profiel eigenlijk zinloos, of niet? Kan me niet bedenken dat mijn vrouw ook een profiel heeftRembooooo schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:17:
Ben wel benieuwd: is er ook iets aan de opstarttijd verbeterd? Ik erger me nog altijd groen en geel aan het voor een seconde of 15 niet-klikbare 'bevestigen' knopje als ik profiel wil wisselen nadat m'n vrouw voor het laatst de auto heeft gebruikt.
bij ionity klapt hij bij mij ook altijd naar beneden bij 80-83%, daarna gaat hij weer wat sneller met pakweg 50Kw. maar over het algemeen laad ik sowieso niet verder van 80% bij HPC'sDaniel schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:06:
Gisteren voor het eerst een lange rit gemaakt, heen en weer naar Frankfurt. In totaal ruim 850 km. Heenweg geladen bij Ionity, terugweg bij de hugeass Seet&Greet laadstation in Hilden (40 Tesla superchargers en 22 Fastned laders). Apart genoeg laadde hij bij die laatste maar tot 80% en knalde toen meteen omlaag van 150 kW naar 7 kW. Bij Ionity ging ie na 80% gewoon door met langzaam afnemend vermogen, uiteindelijk in zo'n 25 minuten van 20 naar 100% geladen.
Had de plek wel laten uitkiezen door de auto, stelt ie dan ook automatisch de laadgrens in?
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
nope, je hebt ook een gast profiel en het is een bevestiging dat je je aan de regeltjes houd. maar als je toch niet wisseld van profiel, dan hoef je er ook niet op te wachten, het gaat vanzelf ook weg. hooguit wanneer je een bestemming zou willen invoeren voor je weggaat, maar dat kan ook via de app. als het schermpje dan weg is komt de vraag vanzelf of je die bestemming wil gebruiken....nietwijk schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:07:
[...]
Ik heb een "eenvoudige" style uitvoering en kamp ook met dat "bevestigen" knopje. Voor mij is dat profiel eigenlijk zinloos, of niet? Kan me niet bedenken dat mijn vrouw ook een profiel heeft. Kan ik dan mijn profiel er uit gooien om van dat scherm af te zijn?
Klopt, ik heb er niet vaak last van, maar vind het wel heel irritant ondanks dat ik meteen kan gaan rijden.Tiggy80 schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:11:
[...]
nope, je hebt ook een gast profiel en het is een bevestiging dat je je aan de regeltjes houd. maar als je toch niet wisseld van profiel, dan hoef je er ook niet op te wachten, het gaat vanzelf ook weg. hooguit wanneer je een bestemming zou willen invoeren voor je weggaat, maar dat kan ook via de app. als het schermpje dan weg is komt de vraag vanzelf of je die bestemming wil gebruiken....
Destijds de tip van @ZuinigeRijder gekregen om de Pluspool van de 12 Volt batterij even los te maken, dat werkte ook deze keer. Hierdoor wordt overigens wel het totaalverbruik gereset.
Is het niet een voordeel dat je "aanhangermodus" kwijt bent? Dan kan je zelf bepalen over je settings, ipv dat de auto je zaken verbiedt, of zie ik een voordeel over het hoofd?tvc15 schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:27:
Update geïnstalleerd, ging probleemloos. Enige issue was dat, net als na de juni update, de "aanhangermodus" uit het menu verdwenen was (normaal te vinden onder "instellingen"-"voertuig"-"rijmodus").
Het is nog lastiger dan je hier voorschotelt......als ik thuis de navigatie instel mbv Bluelink app en ga dan in de auto zitten. Het profiel van mijn vrouw was helaas geselecteerd (ze kwam gisterenavond thuis), en ik schakel over naar mijn profiel, moet ik alsnog de navigatie weer instellen (pas als dat irritante schermmelding weg is), omdat de ingestelde bestemming in haar profiel wordt opgeslagen.Tiggy80 schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:11:
[...]
nope, je hebt ook een gast profiel en het is een bevestiging dat je je aan de regeltjes houd. maar als je toch niet wisseld van profiel, dan hoef je er ook niet op te wachten, het gaat vanzelf ook weg. hooguit wanneer je een bestemming zou willen invoeren voor je weggaat, maar dat kan ook via de app. als het schermpje dan weg is komt de vraag vanzelf of je die bestemming wil gebruiken....
Zou fijn zijn als je thuis in de Bluelink app al kan wisselen van profiel om je nav in te stellen en opslaan in je profiel.
Na 1 1/2 uur weer weggereden en toen deden ze het weer. Geen idee of het gerelateerd is aan de update, maar ik heb dit nog nooit eerder gehad.
Deze functie is natuurlijk te triest voor woorden. Ik ga ervan uit dat dit in Nederland niet van de grond komt door gebrek aan animo bij Nederlandse winkels. Maar je zult maar in de VS of Korea wonen en tijdens het inparkeren een aanbieding krijgen voor een pumpin spice latte die je vervolgens naar je telefoon moet sturen via de Bluelink app 😅Deze software-update biedt een nieuwe functie „Aanbiedingen in de buurt“, die bijv. winkels, horeca of tankstations met speciale aanbiedingen op het navigatiescherm toont. Als u geïnteresseerd bent, klik dan voor meer informatie gewoon op het logo van de zaak die is gemarkeerd met een „%“.
Zelfs al blijf je binnen hetzelfde profiel dan moet je dat naar de auto sturen van een adres hooguit 15 minuten tevoren doen anders is het verdwenen.wim1955 schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:46:
[...]
Het is nog lastiger dan je hier voorschotelt......als ik thuis de navigatie instel mbv Bluelink app en ga dan in de auto zitten. Het profiel van mijn vrouw was helaas geselecteerd (ze kwam gisterenavond thuis), en ik schakel over naar mijn profiel, moet ik alsnog de navigatie weer instellen (pas als dat irritante schermmelding weg is), omdat de ingestelde bestemming in haar profiel wordt opgeslagen.![]()
Zou fijn zijn als je thuis in de Bluelink app al kan wisselen van profiel om je nav in te stellen en opslaan in je profiel.
Die ervaring heb ik niet, voor beide vakanties dit jaar vooraf de adressen van de favoriete laadplekken 1 a 2 dagen van te voren naar de auto gestuurd en dat ging perfect.de meester01 schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:30:
[...]
Zelfs al blijf je binnen hetzelfde profiel dan moet je dat naar de auto sturen van een adres hooguit 15 minuten tevoren doen anders is het verdwenen.
PS, het handigste was om de laatste laadplek als eerste en de eerste laadplek als laatste in te voeren zodat het mooi op volgorde staat
You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot
Ik had net een grote kleine ergernis: na het lezen van dit forum, wilde ik de software-update doorvoeren met een USB-stick.
Ging prima, maar ik had geen zin om 10-30 (?) minuten te wachten in de auto. Alleen ik durfde 'm tijdens het updaten ook niet uit te doen. En als de auto niet uit is, kun je 'm niet op slot doen. Erg irritant, vond ik afgelopen zomer ook al (vanwege een elektrische koelbox op mijn V2L die ik graag aan had willen laten tijdens een niet al te lang bezoekje aan een restaurantje).
Anyway, ik herinnerde me ergens een trucje gelezen te hebben dat je de auto op slot kon doen door het raam open te zetten, dan via de knop in het portier de deuren op slot te doen en dan het raam weer dicht kon doen.
Dat werkte.
Alleen kreeg ik 'm niet meer open: de app werkte niet omdat de update nog bezig was. Dat snapte ik. Maar de mechanische sleutel werkte ook niet.
Gelukkig kon ik de auto wel weer via de app openen nadat de update klaar was.
Daarna nog een keer de mechanische sleutel geprobeerd: de deur ging nu wel open, maar het alarm ging ook af.
De sleutel is blijkbaar niet 100% mechanisch, dat de deur pas open ging nadat de update klaar was. Of lag het toch ergens anders aan?
ja, heb ik ook. Met niet-werkende Carplay vermoed ik dat de AVN-module niet optimaal is (maar bij jou werkt Carplay blijkbaar wel). Maar dealer wil die nog (?) niet vervangen. Microfoon instellingen maakt niets uit. Dus schakel ik over naar de headset. Had me al bedacht om de dealer binnenkort vanuit de auto te bellen...IwanVb schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:49:
Een (flink) ergernis puntje van mijn I5....tijdens bellen ben ik nagenoeg onverstaanbaar terwijl ik de andere persoon prima versta. Het heeft prima gewerkt.Op het ioniqforum in de US zie ik vergelijkbare klachten voorbij komen en worden gelinkt aan de recente SW update. Ben benieuwd of er hier in NL ook vergeijkbare ervaringen zijn en of er eventuele 'work arounds' zijn. Ja, een work around is natuurlijk met een headset bellen, maar dat vind ik geen oplossiing
Hier de link naar andere meldingen: https://www.ioniqforum.co...etooth-phone-calls.47360/
Ik gebruik een iPhone (werkte uitstekend in mij beide andere auto's). Of ik nu verbind via BT of via AppleCarPlay maakt geen verschil. Het lijkt alleen op te treden bij het rijden van de auto. Ben al bij de dealer geweest, maar die geeft aan "niets te kunnen vinden'......
Hier een style met vaste console. Links strak (1cm?? Ingedrukt) tegen de rugleuning. Rechts ongeveer 1cm ruimte.IceTeaGX schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:45:
[...]
Meer feedback van mensen met vaste consoles is ook nog welkom uiteraard.
klopt, met profielen zou het niet zo makkelijk werken. mijn suggestie was ook voor het gebruik van 1 profiel, dan zou het werken. in de app wisselen van profiel zou erg fijn zijn, dan kunnen stoel instellingen enz al vooraf worden ingesteld.....wim1955 schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:46:
[...]
Het is nog lastiger dan je hier voorschotelt......als ik thuis de navigatie instel mbv Bluelink app en ga dan in de auto zitten. Het profiel van mijn vrouw was helaas geselecteerd (ze kwam gisterenavond thuis), en ik schakel over naar mijn profiel, moet ik alsnog de navigatie weer instellen (pas als dat irritante schermmelding weg is), omdat de ingestelde bestemming in haar profiel wordt opgeslagen.![]()
Mooi verhaal. Zou gewoon wat minder ongeduldig zijn of het ff op een ander moment doendextertje schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:32:
Weet iemand hoe de mechanische sleutel werkt?
Ik had net een grote kleine ergernis: na het lezen van dit forum, wilde ik de software-update doorvoeren met een USB-stick.
Ging prima, maar ik had geen zin om 10-30 (?) minuten te wachten in de auto. Alleen ik durfde 'm tijdens het updaten ook niet uit te doen. En als de auto niet uit is, kun je 'm niet op slot doen. Erg irritant, vond ik afgelopen zomer ook al (vanwege een elektrische koelbox op mijn V2L die ik graag aan had willen laten tijdens een niet al te lang bezoekje aan een restaurantje).
Anyway, ik herinnerde me ergens een trucje gelezen te hebben dat je de auto op slot kon doen door het raam open te zetten, dan via de knop in het portier de deuren op slot te doen en dan het raam weer dicht kon doen.
Dat werkte.
Alleen kreeg ik 'm niet meer open: de app werkte niet omdat de update nog bezig was. Dat snapte ik. Maar de mechanische sleutel werkte ook niet.
Gelukkig kon ik de auto wel weer via de app openen nadat de update klaar was.
Daarna nog een keer de mechanische sleutel geprobeerd: de deur ging nu wel open, maar het alarm ging ook af.
De sleutel is blijkbaar niet 100% mechanisch, dat de deur pas open ging nadat de update klaar was. Of lag het toch ergens anders aan?
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
Heb ik ook regelmatig bij Fastned, bij 80% zakt hij naar rond de 7 kWh, oplossing die ik gebruik is even afkoppelen en opnieuw aansluiten. Dan laadt de auto weer met ~100 kWh door tot de 90%Daniel schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:06:
Gisteren voor het eerst een lange rit gemaakt, heen en weer naar Frankfurt. In totaal ruim 850 km. Heenweg geladen bij Ionity, terugweg bij de hugeass Seet&Greet laadstation in Hilden (40 Tesla superchargers en 22 Fastned laders). Apart genoeg laadde hij bij die laatste maar tot 80% en knalde toen meteen omlaag van 150 kW naar 7 kW. Bij Ionity ging ie na 80% gewoon door met langzaam afnemend vermogen, uiteindelijk in zo'n 25 minuten van 20 naar 100% geladen.
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |
Dealer zegt langskomen om te laten resetten
Herkenbaar bij iemand en een workaround om niet naar de dealer te hoeven gaan toevallig?
Op 1 november had ik dit issue ook, tot ik er 4 november klaar mee was, met een paperclip kort even de multimedia unit gereset (1 seconden was zat). Systeem herstarte en probleem was opgelost.klootwyk schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:50:
Hmz, de eerste software issues waar ik nu mee te maken krijg. Sinds een paar dagen kan ik met de app de auto niet meer uitlezen. En in de auto werkt online navigatie niet meer met een melding dat de Live service niet beschikbaar is.
Dealer zegt langskomen om te laten resetten
Herkenbaar bij iemand en een workaround om niet naar de dealer te hoeven gaan toevallig?
YouTube: Ioniq 5 - MORE Tips & Tricks! Maybe This Will Become A Series?
[ Voor 9% gewijzigd door itsme op 07-11-2023 08:53 ]
Nothing to see here
Ja, met paperclip de boel resetten (gaatje rechts), dat hielp van het weekend ook bij mij.klootwyk schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:50:
If you don’t have enough time, stop watching TV.
Kan er geen bron voor vinden, dus neem mogelijk met een korrel zout, maar heb meerdere keren gelezen dat hij bij 80% de cellen gaat balanceren. Dat duurt misschien een paar minuten en dan gaat ie weer rap door naar 100%. Ik ga gokken dat dat een van de redenen ook is dat de Hyundai aanraadt 1x/maand naar 100% te laden.Cozm0 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:33:
[...]
Heb ik ook regelmatig bij Fastned, bij 80% zakt hij naar rond de 7 kWh, oplossing die ik gebruik is even afkoppelen en opnieuw aansluiten. Dan laadt de auto weer met ~100 kWh door tot de 90%
Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche
Werkt inderdaad weer. Moest wel nog even uit en in loggen in de app nog.
Bij mij stopte het op 2 november met werken trouwens.
Bedroevende telefonische support dus van de dealer, verder als een afspraak maken om te resetten komen ze niet
itsme schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:52:
[...]
Op 1 november had ik dit issue ook, tot ik er 4 november klaar mee was, met een paperclip kort even de multimedia unit gereset (1 seconden was zat). Systeem herstarte en probleem was opgelost.
[ Voor 4% gewijzigd door klootwyk op 07-11-2023 09:09 ]
Je kan de auto gewoon aangesloten laten staan, de terugval bij 80% duurt ongeveer 1 a 2 minuten. Tenminste dat is mijn ervaring bij zowel Ionity als Fastned.Cozm0 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:33:
[...]
Heb ik ook regelmatig bij Fastned, bij 80% zakt hij naar rond de 7 kWh, oplossing die ik gebruik is even afkoppelen en opnieuw aansluiten. Dan laadt de auto weer met ~100 kWh door tot de 90%
Dus als je echt verder dan 80% wilt snelladen, gewoon even geduld :-)
Dat staat eigenlijk nergens bij. Er staat alleen bij dat je 10% korting krijgt als je het gelijk bij aanschaf van de auto doet.nietwijk schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:30:
[...]
Tot wanneer kan je dat overwegen? Ik laat het afhangen van wanneer de kinderziektes verholpen zijn. Als radar, iccu en avn er onder vallen is het zeker de moeite waard.
Ik ga het even navragen.
Ik vorige week precies hetzelfde gehad. Auto maakte geen connectie meer online. Dus niet vooraf opwarmen, geen nevenes van de auto en geen online navigatie. Reset was de oplossing. Daarna geen problemen meer. Gisteren ook probleemloos update uitgevoerd.itsme schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:52:
[...]
Op 1 november had ik dit issue ook, tot ik er 4 november klaar mee was, met een paperclip kort even de multimedia unit gereset (1 seconden was zat). Systeem herstarte en probleem was opgelost.
Dit lijkt een FONT error te zijn gerelateerd aan Windows 11. Heb op basis van de plaatjes de update gevonden en momenteel wordt die geïnstalleerd.
PJvI
Volgens mij kun je de taal instellen, ik denk dat hij nu op Koreaans ingesteld staat.P86 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:06:
[...]
Dit lijkt een FONT error te zijn gerelateerd aan Windows 11. Heb op basis van de plaatjes de update gevonden en momenteel wordt die geïnstalleerd.
3000Wp op 't dak
Dan had ik me op een ander moment geërgerd..jrk schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:57:
[...]
Mooi verhaal. Zou gewoon wat minder ongeduldig zijn of het ff op een ander moment doen
Het gaat om:
1. je kunt de auto niet normaal op slot doen als je 'm niet uitzet. Dus niet tijdens het updaten, maarook niet in de 'kampeermodus".
2. de mechanische sleutel werkt schijnbaar niet als de elektronica niet werkt.. In elk geval leek die niets te doen bij het updaten.
Maar goed, ik hoefde tijdens het updaten ook niet per se in de auto te zijn, maar begon me wel even zorgen te maken of het nou wel zo slim was om de auto op slot te doen via het open raam..
Inmiddels antwoord: TOT het einde van de fabrieksgarantie (5 jaar). Dus theoretisch kan het nog 1 dag voor de fabrieksgarantie verloopt.nietwijk schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:30:
[...]
Tot wanneer kan je dat overwegen? Ik laat het afhangen van wanneer de kinderziektes verholpen zijn. Als radar, iccu en avn er onder vallen is het zeker de moeite waard.
Maar zoals ik de verlengde garantie voorwaarden lees is de radar/andere sensoren en AVN niet onderdeel van de verlengde garantie. Mogelijk de ICCU ook niet. Heb je dat niet nagevraagd?saabfanatic schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:26:
[...]
Inmiddels antwoord: TOT het einde van de fabrieksgarantie (5 jaar). Dus theoretisch kan het nog 1 dag voor de fabrieksgarantie verloopt.
Voor de 5 jaar garantie gelden ook al uitzonderingen:
- Garantiedekking 12 volt accu's is maximaal 24 maanden
- Garantiedekking audio en navigatie is maximaal 36 maanden
- Garantiedekking hoogspanningsbatterij is maximaal 96 maanden tot 160.000 km
Als de 12 volt accu leeg is kan je hem wel met de sleutel openen volgens mij ziedextertje schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:24:
[...]
Dan had ik me op een ander moment geërgerd..![]()
Het gaat om:
1. je kunt de auto niet normaal op slot doen als je 'm niet uitzet. Dus niet tijdens het updaten, maarook niet in de 'kampeermodus".
2. de mechanische sleutel werkt schijnbaar niet als de elektronica niet werkt.. In elk geval leek die niets te doen bij het updaten.
Maar goed, ik hoefde tijdens het updaten ook niet per se in de auto te zijn, maar begon me wel even zorgen te maken of het nou wel zo slim was om de auto op slot te doen via het open raam..
PeMo1965 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Dus mechanische sleutel lijkt wel te werken zonder electronica.
Ik heb trouwens vorige keer update laten starten na uitzetten van de auto oid, ik weet niet meer precies wat die voorstelt als je de usb erin stopt. Hierna kon ik de auto afsluiten en toen ik paar uur later terugkwam was update gereed. Ik ga vanavond proberen of dit nog steeds werkt. Als je update al gestart hebt is het natuurlijk wat anders, ik zou hem dan ook niet meer durven uit te zetten.
Heb ik ook bij Fastned gehad in Duitsland. Weet iemand of de Tesla chargers alweer normaal werken voor ons?Cozm0 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:33:
[...]
Ah, ik kreeg 'm tijdens de update niet open, maar het was donker en koud, dus ik had geen zin om lang te proberen. Ik had in elk geval geen gevoel van een mechanisch slot (dat had ik bij onze vorige auto, een Prius uit 2005, wel).jouwheld schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:49:
[...]
Als de 12 volt accu leeg is kan je hem wel met de sleutel openen volgens mij zie
PeMo1965 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Dus mechanische sleutel lijkt wel te werken zonder electronica.
Ik heb trouwens vorige keer update laten starten na uitzetten van de auto oid, ik weet niet meer precies wat die voorstelt als je de usb erin stopt. Hierna kon ik de auto afsluiten en toen ik paar uur later terugkwam was update gereed. Ik ga vanavond proberen of dit nog steeds werkt. Als je update al gestart hebt is het natuurlijk wat anders, ik zou hem dan ook niet meer durven uit te zetten.
Ik kan me inderdaad wel herinneren dat ik kon kiezen voor updaten als ik de auto uit zette, volgende keer die maar kiezen.
Nee heb in de logs gekeken, Font (Lettertype) error. Taal had ik al ingesteld. Als je programma afsluit staat het er ook gewoon in correct Nederlands.kor952 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:27:
[...]
Volgens mij kun je de taal instellen, ik denk dat hij nu op Koreaans ingesteld staat.
PJvI
Nee nog niet.koerskii schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:55:
[...]
Heb ik ook bij Fastned gehad in Duitsland. Weet iemand of de Tesla chargers alweer normaal werken voor ons?
Bjørn noemt dat de "Korean Siësta".Cozm0 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:33:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Vandaag ook de interne navi weer een kans gegeven met daarnaast google maps. Google maps was spot on met files en verwachte aankomst. Interne navi zat er in het begin een half uur naast en ging de files pas weergeven toen ik er al weer in stond
Voorlopig weer laatste keer zolang ik geen snellader nodig heb.
[ Voor 9% gewijzigd door amw82 op 07-11-2023 23:43 ]
Die van het volume vind ik wel een goede verbetering. Als je dan al geen draaiknop hebt is het wel fijn dat je niet meer dan een paar klikjes hoeft te geven in plaats van 10 tot 20 keer op die knop te drukken.amw82 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:12:
Nog iets wat me opviel na update... Volume is veranderd. Als radio nu op 10 staat is het genoeg, voorheen moest die minimaal op 30. Verder niet belangrijk, maar toch...
Vandaag ook de interne navi weer een kans gegeven met daarnaast google maps. Google maps was spot on met files en verwachte aankomst. Interne navi zat er in het begin een half uur naast en ging de files pas weergeven toen ik er al weer in stond
De navigatie vind ik nog steeds onwaarschijnlijk slecht. Waar ik vroeger (15 jaar geleden) van mening was dat er niks boven TomTom gaat lijkt het wel of ze al 15 jaar onder een steen slapen. Ik word bij regelmaat fietspaden opgestuurd, eenrichtingswegen in, op de snelweg heen en weer gestuurd worden om bij een snellader te komen die gewoon aan de snelweg zit in de juiste rijrichting, etc. Als ik mijn vrouw laat navigeren met kaart en kompas ben ik nog sneller op locatie. Gelukkig werkt de USB-verbinding spontaan weer zonder telkens uitvallen, waardoor ik google maps met fatsoen kan gebruiken.
Ook als je snelste route instelt, stuurt de inbouw navi je vaak via kleine straten door buurten, terwijl het dan duidelijk is dat er parallel een grote weg is. Mee eens dat TomTom vroeger de beste was.nietwijk schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:28:
[...]
Die van het volume vind ik wel een goede verbetering. Als je dan al geen draaiknop hebt is het wel fijn dat je niet meer dan een paar klikjes hoeft te geven in plaats van 10 tot 20 keer op die knop te drukken.
De navigatie vind ik nog steeds onwaarschijnlijk slecht. Waar ik vroeger (15 jaar geleden) van mening was dat er niks boven TomTom gaat lijkt het wel of ze al 15 jaar onder een steen slapen. Ik word bij regelmaat fietspaden opgestuurd, eenrichtingswegen in, op de snelweg heen en weer gestuurd worden om bij een snellader te komen die gewoon aan de snelweg zit in de juiste rijrichting, etc. Als ik mijn vrouw laat navigeren met kaart en kompas ben ik nog sneller op locatie. Gelukkig werkt de USB-verbinding spontaan weer zonder telkens uitvallen, waardoor ik google maps met fatsoen kan gebruiken.
Herkenbaar! Tot twee maanden geleden hadden wij eigenlijk weinig issues met de navigatie. Reizen naar Frankrijk, Zwitserland en Italie verliepen probleemloos, tot de laatse keer in Italie, waar we de meest vreemde routes kregen, voetgangersgebieden instuurd werden etc. Dat is nu nog steeds zo hier in NL. Rare omwegen, ventwegen opgestuurd worden. Heel vreemd.nietwijk schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:28:
[...]
Die van het volume vind ik wel een goede verbetering. Als je dan al geen draaiknop hebt is het wel fijn dat je niet meer dan een paar klikjes hoeft te geven in plaats van 10 tot 20 keer op die knop te drukken.
Gisteren deze optie weer geprobeerd, maar kreeg na een uur melding op mobiel dat update gefaald was. Vervolgens op mijn weg naar huis de update aangezet en toen installeerde die wel in een keer. Hier had iemand hetzelfde probleem https://www.goingelectric...ic.php?p=2153930#p2153930 dus die optie lijkt niet zo lekker te werken bij deze update.dextertje schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:56:
[...]
Ik kan me inderdaad wel herinneren dat ik kon kiezen voor updaten als ik de auto uit zette, volgende keer die maar kiezen.
Nadeel van updaten tijdens het rijden is dat je dus geen muziek hebt. Wat hoor je dan ineens veel kraakjes als het verder zo stil is.
Ze gebruiken de kaarten en data van TomTom, ik weet niet of ze de navigatie software en routines gebruiken, dat verklaart misschien de slechte ervaringen.nietwijk schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:28:
[...]
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt maar Here (de maker van de Navi software het voormalige Navtec) gebruikt haar eigen kaart data.E19 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:17:
[...]
Ze gebruiken de kaarten en data van TomTom, ik weet niet of ze de navigatie software en routines gebruiken, dat verklaart misschien de slechte ervaringen.
Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump
Misschien is dat het probleem. Ik dacht dat ze afgelopen jaar overgestapt waren op TomTom.rvdgaag schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:04:
[...]
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan hebt maar Here (de maker van de Navi software het voormalige Navtec) gebruikt haar eigen kaart data.
https://www.tomtom.com/customers/hyundai-motor-group/#intro.
...dan zou ik zeker Waze gaan proberen. Werkt nóg beter qua files, ongevallen e.d. door de community meldingen.amw82 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:12:
Nog iets wat me opviel na update... Volume is veranderd. Als radio nu op 10 staat is het genoeg, voorheen moest die minimaal op 30. Verder niet belangrijk, maar toch...
IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller
Dat was ik voorheen met je eens, maar de laatste maanden werd dat ook minder in mijn ogen.jrk schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:43:
[...]
...dan zou ik zeker Waze gaan proberen. Werkt nóg beter qua files, ongevallen e.d. door de community meldingen.
Heb nu het gevoel, zonder bewijs, dat maps het beter doet mbt file info. Verder vind ik persoonlijk maps ook fijner ogen, maar ieder zn ding.
[ Voor 18% gewijzigd door amw82 op 08-11-2023 23:21 ]
Oeps, dus je hebt geen sleutel nodig, alleen de deursensor en een Gameboy-achtig apparaat (voor 15000 euro te koop) om alle mogelijke combinaties uit te proberen. En bij andere modellen werkt dit blijkbaar al 3 jaar?
[YouTube: Crypto Grabber P32 / P33. Key Emulator Toyota / Lexus Keyless Go. Gameboy]
[ Voor 15% gewijzigd door ZuinigeRijder op 09-11-2023 10:05 ]
Sorry maar ik heb mijn twijfels hierover. De eerste video is een Russisch "product". Je betaalt € 20 000 (of € 15 000) en je krijgt wat? Een omgebouwde game boy met wat mooie schermpjes en voor de rest een lege doos?ZuinigeRijder schreef op donderdag 9 november 2023 @ 09:18:
In Engeland en Duitsland worden IONIQ 5 auto's gestolen, zonder toegang van een sleutel. Ook je sleutel in een blikje leggen werkt niet hiertegen.
Oeps, dus je hebt geen sleutel nodig, alleen de deursensor en een Gameboy-achtig apparaat (voor 15000 euro te koop) om alle mogelijke combinaties uit te proberen. En bij andere modellen werkt dit blijkbaar al 3 jaar?
[YouTube: key tool]
[YouTube: Crypto Grabber P32 / P33. Key Emulator Toyota / Lexus Keyless Go. Gameboy]
Het zesde comment (van @starkeys247autolocksmith3) zegt het allemaal.
Lijkt me sterk op oplichting. Maar ik kan me ook vergissen dus toch maar omnium.
[ Voor 3% gewijzigd door PhilippeJoris op 09-11-2023 11:26 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/ivqa95p9JmkLsrORDXDjwUsh.png?f=user_large)
Draadloze carplay nog even gecheckt bij de Klantenservice.
PJvI
Als je in de auto op het scherm kijkt bij de update informatie dan wordt de Apple Carplay ook niet vermeldt.P86 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:30:
[Afbeelding]
Draadloze carplay nog even gecheckt bij de Klantenservice.
Ioniq 5 58 kWh Connect + WP
I know, stond ook bij de Koreaanse dat het enkel voor de 5N was in de nieuwe ccNC infotainment. Maar dacht ik ga even als "onwetende" contacten om een beetje te vissen naar eventueel een deadlinetje waarin hij wel beschikbaar zou komenrepmeer schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:54:
[...]
Als je in de auto op het scherm kijkt bij de update informatie dan wordt de Apple Carplay ook niet vermeldt.
PJvI
Tja, er worden best veel IONIQ 5 in Engeland en Duitsland gestolen. Bijvoorbeeld hier op reddit iemand.PhilippeJoris schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:24:
[...]
Sorry maar ik heb mijn twijfels hierover. De eerste video is een Russisch "product". Je betaalt € 20 000 (of € 15 000) en je krijgt wat? Een omgebouwde game boy met wat mooie schermpjes en voor de rest een lege doos?
Het zesde comment (van @starkeys247autolocksmith3) zegt het allemaal.
Lijkt me sterk op oplichting. Maar ik kan me ook vergissen dus toch maar omnium.
nou ja, een airtag (of vergelijkbaar) in de auto leggen kan dus geen kwaad en zijn ook de kosten nietZuinigeRijder schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:23:
[...]
Tja, er worden best veel IONIQ 5 in Engeland en Duitsland gestolen. Bijvoorbeeld hier op reddit iemand.
Dit is info van de UK:ZuinigeRijder schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:23:
[...]
Tja, er worden best veel IONIQ 5 in Engeland en Duitsland gestolen. Bijvoorbeeld hier op reddit iemand.
:fill(white):strip_exif()/f/image/deLAhPloOUNclG92C3SfNwBM.png?f=user_large)
Ioniq 5 staat gelukkig (nog) niet op de eerste plaats.
BRON: https://www.walesonline.c...-stolen-electric-27786973
Hij staat op de tweede plaats volgens het artikelPhilippeJoris schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:58:
[...]
Er is dit jaar ook een toename van het aantal criminelen dat zich richt op de Hyundai Ioniq 5 en de MG5 van MG. 93% van de Ioniq 5-diefstallen hebben dit jaar plaatsgevonden. Dit heeft ertoe geleid dat dit specifieke Hyundai-model in 2023 op de tweede plaats stond van de meest gestolen elektrische voertuigen in het onderzoek.
stolen in last year - number 2 ...PhilippeJoris schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:58:
[...]
Dit is info van de UK:
[Afbeelding]
BRON: https://www.walesonline.c...-stolen-electric-27786973
Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117
https://www.iphoned.nl/nieuws/apple-carplay-draadloos-2023/
Hier de bijlage (link) waarop je in het bovenstaande artikel kunt doorklikken:
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticePopup/Y2SkCi
✌🏼️
Zie een aantal berichten hierboven. Ioniq 5 krijgt het niet.Pimmetje223 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:24:
Ik weet niet of het al gedeeld was, maar volgens een bijlage (link) in onderstaand artikel wordt Apple carplay in de ioniq 5 binnenkort draadloos:
https://www.iphoned.nl/nieuws/apple-carplay-draadloos-2023/
Hier de bijlage (link) waarop je in het bovenstaande artikel kunt doorklikken:
https://update.hyundai.com/EU/E1/updateNoticePopup/Y2SkCi
✌🏼️
Artikel klopt niet, ze hebben gewoon de modellen genomen die een software update krijgen, maar alleen de nieuwere generatie infotainment krijgt draadloos CarPlay.
Airtags schreeuwen tegen iedereen dat ze er zijn. Werkt dus ook niet echt foolproof.Tiggy80 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:54:
[...]
nou ja, een airtag (of vergelijkbaar) in de auto leggen kan dus geen kwaad en zijn ook de kosten niet
https://support.apple.com/en-us/HT212227
Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.
Het is niet helemaal zo zwart-wit. Het heeft nadelen maar het geeft wel mogenlijkheden:Razwer schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:32:
[...]
Airtags schreeuwen tegen iedereen dat ze er zijn. Werkt dus ook niet echt foolproof.
https://www.ad.nl/auto/di...-tegen-diefstal~ab28cee8/
You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot
Dat speakertje kan je heel makkelijk de-activeren als gebruiker. Youtube staat er vol mee.Razwer schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:32:
[...]
Airtags schreeuwen tegen iedereen dat ze er zijn. Werkt dus ook niet echt foolproof.
Wat is er "zwart-wit" aan de uitspraak "niet echt foolproof"?
"zwart-wit" is binair en dan zou ik hebben gesteld dat het helemaal niet of helemaal wel werkt.
Airtags kunnen soms helpen maar een doorgewinterde boef die de sleutel van een Ioniq 5 kan "kraken" mag je ook van verwachten dat deze een airtag kan vinden, zeker wanneer Apple zaken heeft ingebouwd om je te laten weten dat deze er is.
https://blackpointsecurit...find-spying-apple-airtag/nietwijk schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:18:
[...]
Dat speakertje kan je heel makkelijk de-activeren als gebruiker. Youtube staat er vol mee.
Dat speakertje disablen is een goede truuk tegen de gelegenheidsboef. Maar een slimme boef vind de airtag op RF signaal.
Dus niet foolproof.
[ Voor 19% gewijzigd door Razwer op 09-11-2023 22:35 ]
Hier probleemloos gegaan bij uitzetten auto. Ligt dus niet aan de update.jouwheld schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:11:
[...]
Gisteren deze optie weer geprobeerd, maar kreeg na een uur melding op mobiel dat update gefaald was. Vervolgens op mijn weg naar huis de update aangezet en toen installeerde die wel in een keer. Hier had iemand hetzelfde probleem https://www.goingelectric...ic.php?p=2153930#p2153930 dus die optie lijkt niet zo lekker te werken bij deze update.
Nadeel van updaten tijdens het rijden is dat je dus geen muziek hebt. Wat hoor je dan ineens veel kraakjes als het verder zo stil is.
Daar heb je gelijk aanRazwer schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:22:
[...]
Wat is er "zwart-wit" aan de uitspraak "niet echt foolproof"?
"zwart-wit" is binair en dan zou ik hebben gesteld dat het helemaal niet of helemaal wel werkt.
Het punt is dat de zaken die Apple heeft ingebouwd niet vanaf dag 1 werken en het geluidsignaal kan worden uitgeschakeld. De echt ervaren dieven zullen hopelijk meer gefocust zijn op auto's uit het hogere segmentAirtags kunnen soms helpen maar een doorgewinterde boef die de sleutel van een Ioniq 5 kan "kraken" mag je ook van verwachten dat deze een airtag kan vinden, zeker wanneer Apple zaken heeft ingebouwd om je te laten weten dat deze er is.
[ Voor 43% gewijzigd door LT1970 op 09-11-2023 23:29 ]
Als een airtag (van iemand anders) een tijd in uw buurt is dan gaat op uw iphone een melding komen dat er een airtag in uw buurt is ..; dit net om mensen te verwittigen dat er een tag u "volgt" ...Razwer schreef op donderdag 9 november 2023 @ 22:27:
[...]
https://blackpointsecurit...find-spying-apple-airtag/
Dat speakertje disablen is een goede truuk tegen de gelegenheidsboef. Maar een slimme boef vind de airtag op RF signaal.
Dus niet foolproof.
Dus voor diefstal niet de beste oplossing ...
Nuance:Stephan_haarlem schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:35:
[...]
Zie een aantal berichten hierboven. Ioniq 5 krijgt het niet.
Artikel klopt niet, ze hebben gewoon de modellen genomen die een software update krijgen, maar alleen de nieuwere generatie infotainment krijgt draadloos CarPlay.
- ioniq 5 met de ccNC hardware krijgt het vandaag wel (dus de Ioniq 5N bvb. ... ) net als andere hyndai en familie met de ccNC hardware ...
- mogelijks de gen5 hardware in de toekomst ... (daar is geen eensluitende communicatie dat dit niet zou komen al dan wel). Technisch gezien mogelijk (er zit wifi hardware in) maar vermoed dat de software testen met deze hardware nog niet rond zijn / licentie verhaal / ...
Nu een dongle van nog geen 100 € en je hebt vandaag ook al draadloos carplay / AA ... werkt perfect ...
Deze problemen zullen met een builtin wireless CarPlay niet anders zijn. Ik ga de feature dus niet missen.
Ik vind het wel mooi om te zien dat Hyundai blijft werken aan het infotainment systeem. Het audiovolume werkt na deze update bijvoorbeeld prettiger! 👍🏻
Ik heb dit in mijn (huidige, nog niet EV) auto zitten. Duurder maar werkt wel goed, soms wat delay in positie op Google Maps. Geen abo, geen SIM. Met alle mogelijke batterijproblemen met Ioniq 5 durf ik niet zeggen of dat diens batterij zou leegtrekken of niet; mijn Ioniq 5 is nog niet geleverd.Tiggy80 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:54:
[...]
nou ja, een airtag (of vergelijkbaar) in de auto leggen kan dus geen kwaad en zijn ook de kosten niet
https://www.gps-partner.n...0LbnhOfNZvVYaAnoFEALw_wcB
De wireless charging pad is een slechte implementatie van hyundai - slechte ventilatie - lage charging speed, ...Astronaut schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:34:
Ik gebruikte een tijdje de CarlinKit Wireless CarPlay dongle, maar ben er vanaf gestapt. M’n iPhone raakte oververhit bij het gebruik van wireless CarPlay terwijl ie op de wireless chargepad lag. Bovendien laadde de iPhone amper op.
Deze problemen zullen met een builtin wireless CarPlay niet anders zijn. Ik ga de feature dus niet missen.
Ik vind het wel mooi om te zien dat Hyundai blijft werken aan het infotainment systeem. Het audiovolume werkt na deze update bijvoorbeeld prettiger! 👍🏻
En ja bij wireless gebruik (zowel wireless charging als wireless carpaly) warmt de telefoon op (altijd, in elke wagen dat ik dat al gebruikt heb) ... alsook gaat de baterij aanzienlijk sneller leeg.
Maar je kan wel de USB gebruiken van de middenconsole die net wat bereikbaarder is ...en d etelefoon bv. in de cupholder steken of los in de midenconsole zodat deze genoeg kan afkoelen ... werkt perfect voor mij.
(niet lastig bukken, ... ).
In de helft van de keren haal ik de telefoon zelfs niet uit mijn zak ... zeker voor kortere afstanden (naar de winkel, ... ) daar het ontladen en het opwarmen dan niet van die aard zijn dat ik het ongemakkelijk vindt.
ben zelf een tevreden gebruiker van cplay2air ... wel niet elke update (soms buggy) maar altijd mogelijk om versie terug te gaan
En ja, hyundai heeft het beet dat de ervaring van een wagen meer en meer software gedreven is en dus over tijd lekker kan bijgesteld worden met updates
[ Voor 27% gewijzigd door vifra op 10-11-2023 08:51 ]
Ligt dat aan je dongle of aan je wireless chargepad? Die chargepads zijn sowiezo kansloos namelijkAstronaut schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:34:
Ik gebruikte een tijdje de CarlinKit Wireless CarPlay dongle, maar ben er vanaf gestapt. M’n iPhone raakte oververhit bij het gebruik van wireless CarPlay terwijl ie op de wireless chargepad lag. Bovendien laadde de iPhone amper op.
[ Voor 3% gewijzigd door nietwijk op 10-11-2023 09:05 ]
Leg de telefoon naast de wireless charger, en de ipods op de wireless charger. Het is alleen niet zo gemakkelijk bereikbaar.
Wireless ook al met meerdere auto's problemen gehad: ontladen, warmte, etc.
Het zijn de charge pads die uw GSM opwarmen. Draadloos laden geeft zowieso al een energie verlies (in warmte dus). Als je draadloos wil opladen en tegelijk uw GSM mooi opstellen, raad ik Quad Lock aan. Uw GSM blijft vrij en verlucht aan alle zijdes. Indien je kiest voor de vent mount, wordt ie nog gekoeld ook.Astronaut schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:34:
https://www.quadlockcase....es?variant=40135886110802
Nu in de herfst/winter natuurlijk nietPhilippeJoris schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:27:
[...]
Indien je kiest voor de vent mount, wordt ie nog gekoeld ook.
Beiden - wireless carplay gebruikt bleutooth en wifi nogal intensief - en dat maakt de telfoon ook al wat warmer ...nietwijk schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:05:
[...]
Ligt dat aan je dongle of aan je wireless chargepad? Die chargepads zijn sowiezo kansloos namelijkDaar wordt je telefoon warm van.
Draadloos opladen maakt ook de tel warmer
Beiden samen is dus worst of both together :-) En de wireless pad in de ioniq 5 heeft slecht / geen verluchting
En als je een iPhone hebt een magsafe lader gebruiken. Dan loop je niet met zo'n puist in je broekzak en is een stuk goedkoper. Tevens te retrofitten op elk ander merk overigens. Lader kost iets van een tientje bij de Action. Ik heb het gewricht op een bekerhouder-houder gezet. Gebruik het al een klein jaar naar volle tevredenheid.PhilippeJoris schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:27:
[...]
Het zijn de charge pads die uw GSM opwarmen. Draadloos laden geeft zowieso al een energie verlies (in warmte dus). Als je draadloos wil opladen en tegelijk uw GSM mooi opstellen, raad ik Quad Lock aan. Uw GSM blijft vrij en verlucht aan alle zijdes. Indien je kiest voor de vent mount, wordt ie nog gekoeld ook.
https://www.quadlockcase....es?variant=40135886110802
EDIT Mijn eerdere post over de gebruikte magsafe lader
[ Voor 7% gewijzigd door nietwijk op 10-11-2023 09:51 ]
Ja, zo had ik er twee. Tot bij het over een bult rijden, mijn S23 door het luchtruim ging. Liever een locked systeem dan toch maar. Die "puist" valt nogal mee, zit geïntegreerd in mijn beschermhoes.nietwijk schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:48:
[...]
En als je een iPhone hebt een magsafe lader gebruiken. Dan loop je niet met zo'n puist in je broekzak en is een stuk goedkoper. Tevens te retrofitten op elk ander merk overigens. Lader kost iets van een tientje bij de Action. Ik heb het gewricht op een bekerhouder-houder gezet. Gebruik het al een klein jaar naar volle tevredenheid.
EDIT Mijn eerdere post over de gebruikte magsafe lader
[ Voor 31% gewijzigd door PhilippeJoris op 10-11-2023 10:02 ]
dat is idd een stukje duurder. grappig is dat iedereen eigenlijk gelijk aanslaat op de omschrijving airtag. ik gaf al aan "of iets vergelijkbaars" en uiteraard niet zonder rede, maar zo weet iedereen wel wat er bedoeld wordt. (net als walkman vroeger, dat was ook een verzamelnaam voor een draagbare cassettespeler terwijl het eigenlijk een product van sony was). ik heb zelf een tile pro besteld. deze zou geen geluid moeten maken. ik zie wel of het werkt, die paar tientjes zullen het voor mij iig niet doen. zoals de reddit poster aangaf hebben ze door een airtag 2 ioniq 5 wagens terug kunnen vinden, dus schijnbaar zijn ook proffessionele dieven (aangezien ze een paak k overhebben voor een sleutel apparaatje) ook niet altijd opzoek naar simpele trackers. en ook met professionele trackers ga ik ervanuit dat er wel weer manieren zijn om die te blokkeren.PhilippeJoris schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:43:
[...]
Ik heb dit in mijn (huidige, nog niet EV) auto zitten. Duurder maar werkt wel goed, soms wat delay in positie op Google Maps. Geen abo, geen SIM. Met alle mogelijke batterijproblemen met Ioniq 5 durf ik niet zeggen of dat diens batterij zou leegtrekken of niet; mijn Ioniq 5 is nog niet geleverd.
https://www.gps-partner.n...0LbnhOfNZvVYaAnoFEALw_wcB
ik sta er in; baat het niet, het schaad ook niet. ik ga er in 1e plaats niet vanuit dat mijn auto gejat wordt, maar je weet het nooit.
Standaard staat de interval van locatie op 24 uur. Heb jij die zo gelaten of gewijzigd naar korter?MicheldeGoey schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:05:
Ik heb bij levering van de auto een KIWA SCM klasse TV01 volgsysteem met hellingshoekdetectie laten inbouwen. De meldkamer kan de auto te allen tijde volgen en samen met Hyundai gecontroleerd tot stilstand brengen.
Eens per 24 uur locatie doorsturen lijkt mij persoonlijk niet handig.
Eens! De meeste I5 rijders zullen de inbouw navi alleen gebruiken voor pre-conditioneren. Als ik een HUD zou hebben lijkt het me nog wel tof en zou ik er mee proberen te leren leven. Maar die heb ik helaas nietZonnekamp schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:36:
[...]
Herkenbaar! Tot twee maanden geleden hadden wij eigenlijk weinig issues met de navigatie. Reizen naar Frankrijk, Zwitserland en Italie verliepen probleemloos, tot de laatse keer in Italie, waar we de meest vreemde routes kregen, voetgangersgebieden instuurd werden etc. Dat is nu nog steeds zo hier in NL. Rare omwegen, ventwegen opgestuurd worden. Heel vreemd.
Hier wel een HUD, maar die kan no way de matige onboard navi compenseren. Dus voor mij: Waze en incidenteel Google Maps. Mijn grootste wens is dus: handmatige preconditionering zónder noodzaak onboard navi gebruik.ThijsR schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:00:
[...]
Eens! De meeste I5 rijders zullen de inbouw navi alleen gebruiken voor pre-conditioneren. Als ik een HUD zou hebben lijkt het me nog wel tof en zou ik er mee proberen te leren leven. Maar die heb ik helaas nietdus lang leve Google, Waze en FM
Dat denk ik niet. Ik denk dat veel rijders niet de moeite nemen om andere navigatiesystemen te gebruiken die op hun beurt weer hun eigenaardigheden en beperkingen hebben.ThijsR schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:00:
[...]
Eens! De meeste I5 rijders zullen de inbouw navi alleen gebruiken voor pre-conditioneren. Als ik een HUD zou hebben lijkt het me nog wel tof en zou ik er mee proberen te leren leven. Maar die heb ik helaas nietdus lang leve Google, Waze en FM
en @ThijsR,edvanleeuwen schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:25:
[...]
Dat denk ik niet. Ik denk dat veel rijders niet de moeite nemen om andere navigatiesystemen te gebruiken die op hun beurt weer hun eigenaardigheden en beperkingen hebben.
Eerlijk gezegd ben ik tot nog toe super tevreden met de inbouw navigatie.
Komend weekend de update dus ik hoop dat dat zo blijft.
Maar eerlijk gezegd snap ik de slechte ervaringen niet zo. Ik bedoel.... ik geloof heus wel dat die feitelijk zijn,.. maar hoe kan het nu dat ik eigenlijk wel tevreden ben en anderen niet terwijl we dezelfde software hebben?
Ik heb nog niet in Italië gereden. Tot nog toe (sinds juni) alleen Nederland, Engeland en België. Maar door de bank genomen gaat het heel behoorlijk. Alleen huisnummers heeft hij (vooral op lange buiten-de-stad wegen) nogal eens fout.
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Ik zie het als toegevoegde waarde wanneer voor en nadelen van zo'n oplossing benoemd worden wanneer het veilgheid(sgevoel) betreft.Tiggy80 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 10:40:
[...]
grappig is dat iedereen eigenlijk gelijk aanslaat op de omschrijving airtag. ik gaf al aan "of iets vergelijkbaars" en uiteraard niet zonder rede, maar zo weet iedereen wel wat er bedoeld wordt.
Het kan zeker geen kwaad om zoiets in de auto te doen en kan mogelijk een toegevoegde waarde zijn, zoals bewezen in de Reddit thread, maar dat was dan een boef zonder iPhone op zak.zoals de reddit poster aangaf hebben ze door een airtag 2 ioniq 5 wagens terug kunnen vinden, dus schijnbaar zijn ook proffessionele dieven (aangezien ze een paak k overhebben voor een sleutel apparaatje) ook niet altijd opzoek naar simpele trackers. en ook met professionele trackers ga ik ervanuit dat er wel weer manieren zijn om die te blokkeren.
ik sta er in; baat het niet, het schaad ook niet. ik ga er in 1e plaats niet vanuit dat mijn auto gejat wordt, maar je weet het nooit.
Zolang je geen hoge verwachtingen hebt bij consumer grade trackers zal je niet teleurgesteld worden.
Precies. Ik heb inmiddels vaker gehad dat Google ernaast zat, dan de ingebouwde navigatie als het gaat om files. En zoals ik eerder schreef: de ingebouwde navigatie heeft me een keer 'gered' met het volgen van een weg die Google niet eens had.Stefannn schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:46:
[...]
en @ThijsR,
Eerlijk gezegd ben ik tot nog toe super tevreden met de inbouw navigatie.
Komend weekend de update dus ik hoop dat dat zo blijft.
Maar eerlijk gezegd snap ik de slechte ervaringen niet zo. Ik bedoel.... ik geloof heus wel dat die feitelijk zijn,.. maar hoe kan het nu dat ik eigenlijk wel tevreden ben en anderen niet terwijl we dezelfde software hebben?
Ik heb nog niet in Italië gereden. Tot nog toe (sinds juni) alleen Nederland, Engeland en België. Maar door de bank genomen gaat het heel behoorlijk. Alleen huisnummers heeft hij (vooral op lange buiten-de-stad wegen) nogal eens fout.
Meer mensen hier last van?
Rijd je toevallig in de eco modus? Dan wordt de werking van de AC beperkt om energie te besparen.tomk94 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:09:
Onze Ioniq 5 heeft met het vochtige weer van de afgelopen dagen vrij veel moeite om een beslagen voorruit te voorkomen wanneer we met het gezin in de auto zitten, zonder natte jassen oid. Moet om de paar minuten de ontwaseming aanzetten. Met mijn vorige auto’s hier nooit last van gehad.
Meer mensen hier last van?
Die optie is niet nieuw, alleen dat nu ook de ramen dicht gaan.GG85 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 09:13:
Gisteren 2x de update gedraaid via USB maar ik krijg onderstaande instelling niet tevoorschijn (MY23 Lounge):
[Afbeelding]
Het live energieverbruik in het rechter uit klap schermpje werkt wel gewoon dus de update is gelukt
:strip_exif()/f/image/HFmCRh1pi4bxpPZV8LXUeoRH.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn MY2023 Lounge exemplaar heeft die optie er "gewoon" in zitten na de update.
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic
/f/image/geuYEAXiDorjjftiICcef5nV.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fUvqu1gRkxkpylxUGA0L6gze.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/XA22pN7yyF4wglgK55WeNHUh.png?f=fotoalbum_large)