Klopt. Mijn NL onderhoud lees ik af in de app. Het boekje wordt niet meer afgestempeld in NL. In D nog wel. Ik kan niet aantonen dat in het verleden de 30.000 inspectie is uitgevoerd. Hyundai Nederland kan niet aantonen dat dit niet is gebeurd. In het internationale systeem staan alleen meldingen/aanvragen van garantie werkzaamheden. Mijn dealer kan hieruit niet teruglezen, in ieder geval niet van de tijd in D. Een Duitse dealer kon dit wel en gaf informeel mondelinge info. Hyundai Nederland kan dus alleen problemen zien in het internationale systeem maar wil niet melden wat.ditbenikecht schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 23:06:
In de MyHyundai app kun je de onderhoudsgeschiedenis zien. Tenminste als de dealer zijn werk volledig uitvoert. Vorig jaar hebben ze bij mij snel wat onderhoudsbeurten aangevinkt zodat die in het Hyundai systeem terechtkwamen. De details zoals vloeistof x vervangen hebben ze niet aangevinkt, want waarschijnlijk teveel werk en uitzoeken.
Via Services tab onderaan en dan weer onderaan Servicehistorie zie je wat in het Hyundai systeem is opgenomen.
@TonvanS inderdaad raar verhaal. De verlengde garantie is stiekem een verzekering dus Hyundai, zowel dealer als importeur, hoeft geen garantie bij de de fabriek te claimen, die kan gewoon de factuur naar de verzekering sturen. Waarschijnlijk is dus Hyundai zelf bang voor de strenge voorwaarden van de verzekering.
Overigens is het onwaarschijnlijk dat een Duitse auto niet regulier onderhouden zou zijn gezien de voorwaarden voor 3 jaar extra garantie.
Ioniq 5 Lounge AWD 2021
:strip_exif()/f/image/MV0QYwPwIMKDtmiz2UQluqk4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ozVA8S13WB67DWaIADQzZFVo.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/srPS04NxTwr1wfHBi8RazkvW.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FJPCDGgylWtZ1NMJc3RTw795.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1HQBuUoT9XQg0JLSynAr1sBc.png?f=user_large)