Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Hyundai Ioniq 5 topic

Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste
Acties:

• Luft
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 12:33
Stond hier al op het forum…

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45

• kor952
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14:04
@Luft Dat vermoeden had ik al....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 17:58
In Duitsland heeft het zonnedak bij iemand al meer dan 2 kWh geproduceerd op 1 dag; zie:
https://www.goingelectric...?f=534&p=1641624#p1641624

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haraldstoll
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 18:01
Heeft er al iemand geprobeerd de dashcam software te installeren?
https://update.hyundai.co...tin-cam/bcamUpdate/update
Het was mij niet helemaal duidelijk uit het UK forum of dit nou wel of niet mogelijk is, het lijkt erop dat je een speciale batterij moet bestellen om dit mogelijk te maken. Ik kom wel eens in korea, is dit een haalbare optie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luft
haraldstoll schreef op zondag 25 juli 2021 @ 08:52:
Heeft er al iemand geprobeerd de dashcam software te installeren?
https://update.hyundai.co...tin-cam/bcamUpdate/update
Het was mij niet helemaal duidelijk uit het UK forum of dit nou wel of niet mogelijk is, het lijkt erop dat je een speciale batterij moet bestellen om dit mogelijk te maken. Ik kom wel eens in korea, is dit een haalbare optie?
Je mist toch de USB aansluiting in het handschoenenvak ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Jan Treur schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 21:10:
In Duitsland heeft het zonnedak bij iemand al meer dan 2 kWh geproduceerd op 1 dag; zie:
https://www.goingelectric...?f=534&p=1641624#p1641624
Tja, ik heb 7 kWh op 16 dagen (en ik parkeer in de zon) 8) Dat is maar 438 Watt per dag en dat zou 160 kWh per jaar zijn. Heb je toch 38 euro verdiend en ongeveer 1000 km gratis rijden, mits je zuinig rijdt :+ Maar denk dat het belangrijkste is dat de 12V accu ook bijgeladen wordt.

Nu zit ik deze maand nog maar op 85% van de 'verwachtte' zonnepanelen opbrengst, maar in de winter is het nog veel slechter.

[Voor 16% gewijzigd door ZuinigeRijder op 25-07-2021 11:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mdeiman
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14:14
Ben toch wel benieuwd naar de Ioniq 5 minpunten ehhh verbeterpunten van de eerste ervaringsdeskundigen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luft
mdeiman schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:02:
Ben toch wel benieuwd naar de Ioniq 5 minpunten ehhh verbeterpunten van de eerste ervaringsdeskundigen.
ok, drie inkoppers:

Navigatie, integratie van laadstations zoals ABRP.

Wireless carplay

Dashcam vrijgave

Daarnaast ook nog automatisch vergrendelen van auto, zoals ontgrendelen.

[Voor 14% gewijzigd door Luft op 25-07-2021 21:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Bjørn Nyland heeft 29 uur de tijd om de IONIQ 5 te testen. Hier is de introductie video:

En binnenkort dus een live stream op zijn kanaal.

• Luft
Luft schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:45:
[...]

Ja, je hebt gelijk. Mijn I5 is nu AC aan het laden maar de indicator voor op de bumper blijft uit. De auto staat binnen en heeft geen last van zonlicht om het te kunnen zien. Misschien is het alleen zichtbaar bij DC laden ? Kan iemand dat bevestigen ?
Heeft iemand met een P45 dit al kunnen bevestigen ? Bij mijn P45 is het niet zichtbaar bij AC laden ! Ik zou graag willen weten of het werkt of kapot is of helemaal niet aanwezig is.

[Voor 7% gewijzigd door Luft op 26-07-2021 13:47]

• schumi1986
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 19:08
ZuinigeRijder schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:42:
[...]

Tja, ik heb 7 kWh op 16 dagen (en ik parkeer in de zon) 8) Dat is maar 438 Watt per dag en dat zou 160 kWh per jaar zijn. Heb je toch 38 euro verdiend en ongeveer 1000 km gratis rijden, mits je zuinig rijdt :+ Maar denk dat het belangrijkste is dat de 12V accu ook bijgeladen wordt.

Nu zit ik deze maand nog maar op 85% van de 'verwachtte' zonnepanelen opbrengst, maar in de winter is het nog veel slechter.
Die 160 kWh ga je echt bij lange na hier in NL niet halen.

Denk dat je in de winter op sommige dagen blij moet zijn met 100 watt per dag.

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• hunter3315nl
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-07 09:58
ZuinigeRijder schreef op zondag 25 juli 2021 @ 11:42:
[...]

16 dagen in bezit, huidige stand, zie foto
Afgelopen woensdag 2 uur in volle zon, zonnedak plus 351Wh maar km stand -4 ???

• Luft
hunter3315nl schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:03:
[...]

16 dagen in bezit, huidige stand, zie foto
Afgelopen woensdag 2 uur in volle zon, zonnedak plus 351Wh maar km stand -4 ???
[Afbeelding]
Wat bedoel je daar mee ??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hunter3315nl
Luft schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:43:
[...]
ok, drie inkoppers:

Navigatie, integratie van laadstations zoals ABRP.

Wireless carplay

Dashcam vrijgave

Daarnaast ook nog automatisch vergrendelen van auto, zoals ontgrendelen.
Nog een paar,

leest soms geen verkeersborden en/of camera's.
Af en toe geen verkeersborden in HUD.
Dab+ veel uitval.
Tune knop is zoom geworden in navigatie map.
1x mee gemaakt dat auto niet naar D wilde schakelen, via R weer naar D, probleem opgelost.
Deuren, zie hierboven.
Km stand in 1500 meter van 354 naar 318, was stapvoets op grote parkeerplaats ???

Heb een 2020 Kona ev gehad, nooit een probleem met software.

Verder is de Ioniq5 een heerlijke auto om te rijden.

• hunter3315nl
Luft schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:06:
[...]

Wat bedoel je daar mee ??
Heb na parkeren de km stand en de Wh genoteerd.
Bij terugkomst, ong. 2 uur, weer genoteerd.
Dus winst bij Wh maar 4 km minder aan km's.
Kan daar verder geen uitleg over geven, is voor mij ook zeer vreemd.
Ook het verlies van km's binnen 1500 meter is vreemd.

[Voor 7% gewijzigd door hunter3315nl op 26-07-2021 20:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luft
hunter3315nl schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:06:
[...]

Heb na parkeren de km stand en de Wh genoteerd.
Bij terugkomst, ong. 2 uur, weer genoteerd.
Dus winst bij Wh maar 4 km minder aan km's.
Kan daar verder geen uitleg over geven, is voor mij ook zeer vreemd.
Ook het verlies van km's binnen 1500 meter is vreemd.
je vergeet dat de auto nooit echt uit is. De airco kan nog een tijd nadraaien, de koeling van de batterij kan aktief zijn, de luchtflappen zijn open, etc. Dat verbruikt uiteraard stroom, dat was duidelijk meer dan er opgewekt is. Vandaar de afname van km bereik.

• hunter3315nl
Luft schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:19:
[...]
je vergeet dat de auto nooit echt uit is. De airco kan nog een tijd nadraaien, de koeling van de batterij kan aktief zijn, de luchtflappen zijn open, etc. Dat verbruikt uiteraard stroom, dat was duidelijk meer dan er opgewekt is. Vandaar de afname van km bereik.
Dank voor de uitleg.
Maar waarom heb ik dit nooit gezien bij mijn Kona zonder zonnedak.
Daar moet dan juist meer afname van km's zijn.

• rop380
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 19:21
Afgelopen week ook proefgereden in de Ioniq 5 en ben hem nu serieus aan het overwegen.
Weet iemand of die fraaie 20 inch velgen van de Lounge 73 kWh ook leverbaar zijn op de andere uitvoeringen (Style, Connect, Connect+) met 73kWh accu?

De verkoper kon het niet met zekerheid zeggen maar leek sowieso nog niet heel erg op de hoogte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17:59
rop380 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:44:
Afgelopen week ook proefgereden in de Ioniq 5 en ben hem nu serieus aan het overwegen.
Weet iemand of die fraaie 20 inch velgen van de Lounge 73 kWh ook leverbaar zijn op de andere uitvoeringen (Style, Connect, Connect+) met 73kWh accu?

De verkoper kon het niet met zekerheid zeggen maar leek sowieso nog niet heel erg op de hoogte.
De brochure met de accessoires is hier onlangs door @kor952 gepost:
kor952 in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

Daar staan de 20" wielen ook in, alleen de prijzen staan er nog niet bij.

[Voor 3% gewijzigd door bilgy_no1 op 26-07-2021 23:43]

• Grotbewoner
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 10:58
Ik had een proefritje gemaakt maar het viel me op dat de maximumsnelheid aangegeven op de snelweg nog 120km/u was. Ook klopte het binnen de bebouwde kom niet altijd. Is dat bij jullie ook zo?

Kan je ook gewoon waze eraan hangen?

• Luft
Grotbewoner schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 07:34:
Ik had een proefritje gemaakt maar het viel me op dat de maximumsnelheid aangegeven op de snelweg nog 120km/u was. Ook klopte het binnen de bebouwde kom niet altijd. Is dat bij jullie ook zo?

Wat had je verwacht, dat alles perfect zou gaan ? Als ik van mezelf uitgaat dan heb ik al veel moeite om het woud aan snelheid-verkeersborden en matrixborden goed te interpreteren. Mag je nu wel of niet die snelheid rijden, tussen welke tijden, spitstrook open of dicht, linkerbaan mag 90, rechterbaan 70, etc. Soms staan er 3..4 achter elkaar en soms staan ze er gewoon niet. Dan heb je nog de wegen met de groene strepen etc. De I5 leest de borden en probeert die zo correct mogelijk toe te passen. Dat het veel beter kan lijkt me duidelijk, echter is het maar een hulpmiddel en zijn we zelf altijd verantwoordelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luft
Misschien snap ik het niet of is het een bug. Het zogenaamde ROA systeem (achterbank alarm) geeft telkens een waarschuwing op het scherm als ik de auto uitzet terwijl er niemand op de achterbank zit. Erg irritant. Daarom ook maar uitgezet, wat is jullie ervaring ? Bug ?

• ZuinigeRijder
  • Niet online

Ja, bij mij wordt soms ook 30 km aangegeven terwijl het een 50 km weg is. Bij ons in Nederland is het nog lastiger door de 130 km borden die alleen 's nachts gelden. Dus ik zie het meer als een hulpmiddel, maar je moet zelf opletten.

Apple Carplay of Android Auto kan aangesloten worden, maar de navigatie daarin wordt niet op de HUD weergegeven.

• mdeiman

Snelheidsherkenning blijft een last ding in de meeste (alle?) auto's.

Waze met CarPlay moet lukken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Luft schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:14:
Misschien snap ik het niet of is het een bug. Het zogenaamde ROA systeem (achterbank alarm) geeft telkens een waarschuwing op het scherm als ik de auto uitzet terwijl er niemand op de achterbank zit. Erg irritant. Daarom ook maar uitgezet, wat is jullie ervaring ? Bug ?
Dit is zo de bedoeling, dit is de eerste waarschuwing, die kun je tijdens waarschuwing uitzetten (zodat alarm niet actief is) of negeren. Indien je dit negeert en er zit iets op de achterbank, zal het alarm afgaan. Uit de Engelse manual:
Advanced Rear Occupant Alert (ROA) (if equipped)

Advanced Rear Occupant Alert is provided to prevent a driver from leaving a vehicle with the rear passenger left in the vehicle.

System setting
...
* First alert
When you turn off the vehicle and open the driver’s door after opening and closing the rear door or tailgate,
he ‘Check rear seats’ warning message appears on the cluster.

* Second alert (if the sensor equipped)
After the first alert, the second alert operates when any movement is detected in the vehicle after the driver’s door is closed and all the doors are locked. The hazard warning lights will blink and the horn will sound for approximately 25 seconds. If the system continues to detect a movement, the alert operates up to 8 times. Unlock the doors with the smart key to stop the alert.

* The system detects movement
in the vehicle for 10 minutes after the door is locked.
en
- The second alert is activated only after the prior activation of the first alert.

• Grotbewoner
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 10:58
Luft schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:03:
[...]

Wat had je verwacht, dat alles perfect zou gaan ? Als ik van mezelf uitgaat dan heb ik al veel moeite om het woud aan snelheid-verkeersborden en matrixborden goed te interpreteren. Mag je nu wel of niet die snelheid rijden, tussen welke tijden, spitstrook open of dicht, linkerbaan mag 90, rechterbaan 70, etc. Soms staan er 3..4 achter elkaar en soms staan ze er gewoon niet. Dan heb je nog de wegen met de groene strepen etc. De I5 leest de borden en probeert die zo correct mogelijk toe te passen. Dat het veel beter kan lijkt me duidelijk, echter is het maar een hulpmiddel en zijn we zelf altijd verantwoordelijk.
Ik dacht dat het op basis van GPS data ging, zoals bij Waze. Bij Waze is de snelheidsindicatie meestal wel correct. Ik vond het gewoon raar omdat in mijn hoofd 100km gewoon standaard is en 130 de uitzondering. Ik dacht "als Waze het kan, waarom Hyundai dan niet?".

Als je Waze via carplay aan de auto hangt, geeft 'ie dan ook de juiste snelheid in de HUD?

• kor952
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:31:
[...]

Ja, bij mij wordt soms ook 30 km aangegeven terwijl het een 50 km weg is. Bij ons in Nederland is het nog lastiger door de 130 km borden die alleen 's nachts gelden. Dus ik zie het meer als een hulpmiddel, maar je moet zelf opletten.

Apple Carplay of Android Auto kan aangesloten worden, maar de navigatie daarin wordt niet op de HUD weergegeven.
Houdt dat ook in dat HDA meestal niet werkt? Want als je eerst 130 moet rijden om HDA aan te zetten heb je overdag, als je maar 100 mag, een dik probleem lijkt me?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luft
@Grotbewoner Dit zijjn de beperkingen:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
kor952 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:06:
[...]

Houdt dat ook in dat HDA meestal niet werkt? Want als je eerst 130 moet rijden om HDA aan te zetten heb je overdag, als je maar 100 mag, een dik probleem lijkt me?
HDA werkt wel wanneer je de cruise control net boven of onder de toegestane snelheid zet, alleen de automatische snelheidsaanpassing dan niet. En ik vind dat wel prettig, zeker met onze 2-snelheden beleid :o

• Tiggy80
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 30-07 13:46
even een vraag aan de p45 eigenaren; de geheugen functie van de stoelinstellingen. ik zag dat de knoppen daarvoor in het deurpaneel zitten, ik ga er voor het gemak ook maar vanuit dat deze al te bedienen zijn voordat je instapt. is deze aanname correct?

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 30-07 15:49
Hier ook vorige week vrijdag de knoop doorgehakt en een Ioniq 5 besteld! Dealer gaf wel aan dat de kans dat hij dit jaar nog komt echt ultra minimaal is maar goed dat mag de pret niet drukken. Heb me al neergelegd bij de 16% bijtelling dus als het uiteindelijk 12% is dan alleen maar leuk!

-AWD 74kWh
-Lounge
-Vision Panoramadak
-Digital Teal
-Dark Teal/Light grey interieur

Kort proefritje gehad van ~40 minuten bij Oostendorp in 's-Hertogenbosch, stiekem wilde ik de Ioniq geen kans geven (Hallo Hyundai van 60K?) maar na in de ID4 GTX, Enyaq, Polestar 2 gereden te hebben wilde ik de I5 ook proberen. Man, wat een genot t.o.v. de VAG alternatieven! Infotainment is niet het allersnelste systeem op de markt maar 1000x beter dan de VAG alternatieven. Wel viel mij op dat er extreem veel opties zijn en ook veel kleine menu'tjes.

Maar vanaf moment van instappen hier een grote glimlach!
Zaken die mij opvielen:
  • Verfrissend om te zien dat je geen merklogo's in het interieur ziet
  • Stoelen zitten goed, jammer dat het beensteuntje niet verder uit kan als de stoel niet in lounge mode staat
  • Stoelventilatie is leuke optie!
  • Geniaal dat je dodehoek zichtbaar is in het scherm wanneer je richting aangeeft!
  • Cruise control vond ik nog niet Intuïtief werken maar ben BMW gewend.
  • HDA werkt erg prettig, hier doen moderne BMW's (5 of iX3) het zeker niet beter.
  • Autosteer werkt goed, niet storend zoals bij de ID4 die je laat pingelen
  • HUD heb ik weinig mee gespeeld vanwege de tijd, leek helder genoeg
  • Kofferbakruimte viel tegen, maar hey je bent 29 zonder kids dus heb het ook niet nodig
  • Bose audio vond ik 'okay', HK systeem in huidige auto lijkt het iets beter te doen
  • Auto was lekker stil, Michelin Pilot Sport EV dus ook nog redelijke grip als je de bocht door jaagt.
  • Was bang dat er veel bliepjes etc zouden zijn zoals ik in reviews hoorde maar eigenlijk heb ik er geen gehoord :)
  • Snelheid is prima, geen M3 of P2 DM maar meer dan voldoende!
  • Oplaadsnelheid, dikke plus t.o.v VAG/P2! Ik rijd vrij veel, ~50-60K km per jaar dus dat is prettig.
  • Holy moly wat een ruimte op de achterbank!
  • Onduidelijk of er nu dakdragers mogelijk zijn, dealers zeggen van niet want: 'geen daklast' maar in de brochure staat toch echt 80kg.
  • verschuifbare middenconsole is een gimmick
  • Geen wireless carplay
  • Stuur had iets verder naar mij toe gemogen en de stoel iets lager maar verder prettige positie
  • Drive mode select had gewoon een draaiknopje moeten zijn! Veel cooler :+
  • Lane change assistant een keer per ongeluk gebruikt, kreeg het daarna niet meer voor elkaar. Moest denk ik minder ver doordrukken?
  • Velgen voelen wat 'plasticy' aan
  • Gave deurgrepen
  • Al met al gewoon een premium auto
Als bonus mocht ik nog even in de loods kijken bij Oostendorp en wat plastic van een Digital Teal P45 aftrekken om de kleur op de auto te zien. Wat een gaaf lak-effect! (Eerste foto hieronder was van een collega die met de Teal heeft kunnen rijden. Ik reed met een witte rond.

Kortom van mwa, een Hyundai van 60K naar --> Prima deal, beste auto in het segment en helemaal blij mee (vooral omdat hij voor mij in de lease echt extreem gunstig is)! Heb de dealer Bossche Bollen beloofd als hij de auto voor 1 januari kan registreren dus eens kijken of dat lukt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dea.bakker
  • Laatst online: 16:23
Tiggy80 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:56:
even een vraag aan de p45 eigenaren; de geheugen functie van de stoelinstellingen. ik zag dat de knoppen daarvoor in het deurpaneel zitten, ik ga er voor het gemak ook maar vanuit dat deze al te bedienen zijn voordat je instapt. is deze aanname correct?
yes, bij het openen van de deur is L1 of L2 in te drukken om de gewenste stoelpositie te krijgen. Daarmee neemt deze dan ook de optie voor het schuiven tbv. in- en uitstappen mee.

Wel handig, mijn vrouw is 162cm en ikzelf 188cm. In onze vorige auto kwam ik er dan niet in en moest ik altijd de stoel handmatig naar achter schuiven.

• Tiggy80
dea.bakker schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:19:
[...]

yes, bij het openen van de deur is L1 of L2 in te drukken om de gewenste stoelpositie te krijgen. Daarmee neemt deze dan ook de optie voor het schuiven tbv. in- en uitstappen mee.

Wel handig, mijn vrouw is 162cm en ikzelf 188cm. In onze vorige auto kwam ik er dan niet in en moest ik altijd de stoel handmatig naar achter schuiven.
dat is precies de rede dat ik het vroeg, hier is het 197 en 161..... tnx

• mdeiman
dea.bakker schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 15:19:
[...]

Wel jammer dat dit niet aan een sleutel is te hangen zodat je niet eerst een knopje hoeft in te drukken. Nog mooier geen sleutelding maar je telefoon gebruiken zoals bij de Tesla. Maar goed, geen ramp.

• Jan Workum
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 30-07 18:12

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Codeaction schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 06:46:
[...]

Klopt Utility (kampeer) mode werkt ook daarvoor, maar eigenlijk is het enige wat het doet is het voertuig in accessoires mode aan laten zonder tijdslimiet. Als je daarmee uit stapt kan je het voertuig (op normale wijze) niet op slot zetten en gaat hij piepen. Ofwel je kan je voertuig niet achterlaten met deze modes aan.
Wellicht kan dit wèl als je de deur met de sleutel afsluit, ik meen dat dit met de Kona zo werkt.

• rop380
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 19:21
Mauritio schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:39:Dealer gaf wel aan dat de kans dat hij dit jaar nog komt echt ultra minimaal is maar goed dat mag de pret niet drukken.
Dat is wel bijzonder, ik kreeg vorige week te horen nu bestellen is levering in November.
Zou wel om een RWD versie gaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wimtim
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 27-07 22:20
Ook na bijna 2 weken overkomt me nog elke dag meerdere keren dat ik de auto onafgesloten achterlaat.
Als je de auto nadert met de sleutel in je zak, gaat hij automatisch open. Als je dan niet instapt, sluit hij na korte tijd ook weer. Maar als je na een rit wegloopt van de auto, dan sluit hij niet automatisch. Je krijgt dan na een minuut wel een sms dat de auto niet afgesloten is en kunt hem dan alsnog afsluiten met de app op de telefoon. Als dit allemaal kan, hoe moeilijk is het dan om de auto automatisch te laten sluiten of in ieder geval die mogelijkheid aan te bieden bij instellingen? Dit is een gemis aan comfort, waar ik me het meest aan erger.

Wat ik ook jammer vind, is dat als je Apple car play aan hebt, dat de "gewone" voice commando's dan niet meer werken. Voice commando's werken dan alleen voor funktie in Apple car play. Ik vond de voice commando's juist zo handig om tijdens het rijden niet in het menu van het entertainment te hoeven gaan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:42
rop380 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:43:
[...]

Dat is wel bijzonder, ik kreeg vorige week te horen nu bestellen is levering in November.
Toen ik vorige week bestelde was het RWD dit jaar en AWD sowieso al volgend jaar. Althans, dat vertelde de dealer in Den Bosch mij.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mauritio
rop380 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:43:
[...]

Dealers hebben op 28 mei een mail gehad van Hyundai NL dat AWD, 20” en Vision-dak voor vertraging zorgen dus dat je RWD eerder komt is niet verrassend! 19” zou je kunnen nemen om iets meer kans te maken op levering dit jaar (Maar goed ik wil dus gewoon die 20” dus even afwachten).

• bilgy_no1
Mauritio schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:03:
[...]

Dealers hebben op 28 mei een mail gehad van Hyundai NL dat AWD, 20” en Vision-dak voor vertraging zorgen dus dat je RWD eerder komt is niet verrassend! 19” zou je kunnen nemen om iets meer kans te maken op levering dit jaar (Maar goed ik wil dus gewoon die 20” dus even afwachten).
Hmm ik heb die van mij voor die tijd besteld (met 20" en Vision dak), met als indicatie september. Heb nog geen bericht dat dat anders zou zijn, dus ik hoop dat dat niet heel veel vertraagt nu. Maar logisch vanuit Hyundai om zoveel mogelijk te focussen op productiesnelheid en dus bijzondere opties naar achteren te schuiven. Ze zijn kennelijk overweldigd door de vraag...

• bilgy_no1
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:06:
[...]

HDA werkt wel wanneer je de cruise control net boven of onder de toegestane snelheid zet, alleen de automatische snelheidsaanpassing dan niet. En ik vind dat wel prettig, zeker met onze 2-snelheden beleid :o
Het is mij niet helemaal duidelijk. Wat betekent 'net boven of onder' de toegestane snelheid? Wat als ergens een limiet van 130 km/h geldt en je wilt 100 km/h rijden om de batterij te besparen en je volgende laadpaal te halen? Kun je dan niet de HDA aanzetten en relaxt cruisen?

• Mauritio
bilgy_no1 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:17:
[...]

Hmm ik heb die van mij voor die tijd besteld (met 20" en Vision dak), met als indicatie september. Heb nog geen bericht dat dat anders zou zijn, dus ik hoop dat dat niet heel veel vertraagt nu. Maar logisch vanuit Hyundai om zoveel mogelijk te focussen op productiesnelheid en dus bijzondere opties naar achteren te schuiven. Ze zijn kennelijk overweldigd door de vraag...
Zou volgens mij geen probleem moeten zijn. Wat ik ervan begreep hadden ze een target landelijk van 2500 units voor 2021. Als ze deze inderdaad sneller halen met de 'minder' dikke varianten is dat wel logisch.
Je zou even een belletje kunnen doen naar je dealer om het zeker te weten :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raymens
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:22
Mauritio schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:03:
[...]

Precies hetzelfde wat ik kreeg te horen begin juli. Gelukkig kon ik nog snel schakelen naar een P45 model vanwege annuleringen. Boven initieel budget maar goedkoper dan de oorspronkelijke versie met 16% bijtelling. Dus meer voor minder.

• ckoopmanschap
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 09:16
Ik kreeg gisteren te horen dat beide accuvarianten (RWD) van de Connect / Connect+ in november geleverd zullen worden (verwacht), mits besteld voor 3 augustus.

Weet iemand of je met de 58 Kwh variant betrouwbaar 230KM kan afleggen (130km/h en in de winter)? Ik vind hier maar heel weinig info over en mijn woon-werk is circa 115 km.

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:42
Zeker niet met die snelheid in de winter.

Ioniq5 EV

• bilgy_no1
ckoopmanschap schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:32:
Ik kreeg gisteren te horen dat beide accuvarianten (RWD) van de Connect / Connect+ in november geleverd zullen worden (verwacht), mits besteld voor 3 augustus.

Weet iemand of je met de 58 Kwh variant betrouwbaar 230KM kan afleggen (130km/h en in de winter)? Ik vind hier maar heel weinig info over en mijn woon-werk is circa 115 km.
Het hangt erg van de omstandigheden af, maar er zijn tests bij die snelheid met een verbruik dat varieert van 240 - 300 Wh/km (het laatste bij veel wind en regen, maar wel nog 14°C). Dat impliceert een maximaal bereik van 190 - 240 km bij die snelheid, mogelijk nog iets minder als het nat én koud is. Dus nee, ik zou er niet vanuit gaan dat je betrouwbaar (oftewel, >90% van de tijd) 230 km haalt bij 130 km/h in de winter met de 58 kWh batterij.

Waarschijnlijk scheelt het een hoop als je iets minder hard rijdt. Als je maximaal 110 km/h rijdt bij echt slecht weer daalt je verbruik al veel en het scheelt in je gemiddelde snelheid waarschijnlijk niet eens zo veel. Bovendien zijn dat omstandigheden waaronder je liever niet zo hard rijdt. En als je toch zo hard wilt rijden ben je er ook met een paar minuten (max 5 minuten) laden op de terugweg.

Dat gezegd hebbende: de meerprijsvoor voor de grotere batterij is niet zoveel en levert je extra peace of mind op tijdens de genoemde omstandigheden en het geeft je ook veel meer gemak als je bijvoorbeeld op vakantie gaat met de auto. En het is ook een soort verzekering tegen batterij degradatie. Je rijdt veel kilometers per jaar, dus mogelijk gaat de batterij al na 3-4 jaar wat achteruit en wordt het nog wat krapper.

• Luft
bilgy_no1 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:53:
[...]

Het is mij niet helemaal duidelijk. Wat betekent 'net boven of onder' de toegestane snelheid? Wat als ergens een limiet van 130 km/h geldt en je wilt 100 km/h rijden om de batterij te besparen en je volgende laadpaal te halen? Kun je dan niet de HDA aanzetten en relaxt cruisen?
Ja, je kunt gewoon de HDA instellen op de snelheid die je wilt. Echter als er een bord gelezen word met 130kmh en je rijd ook exact 130kmh en je dan de HDA activeert, dan word ook de snelheid telkens overgenomen van de borden die daarna "gelezen" worden. Kortom, toegestane snelheid wordt alleen overgenomen als je de 1e keer exact de juiste snelheid rijd. Je ziet dan ook HDA en NAVI groen oplichten in je cluster. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.

• bilgy_no1
Luft schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:40:
[...]

Ja, je kunt gewoon de HDA instellen op de snelheid die je wilt. Echter als er een bord gelezen word met 130kmh en je rijd ook exact 130kmh en je dan de HDA activeert, dan word ook de snelheid telkens overgenomen van de borden die daarna "gelezen" worden. Kortom, toegestane snelheid wordt alleen overgenomen als je de 1e keer exact de juiste snelheid rijd. Je ziet dan ook HDA en NAVI groen oplichten in je cluster. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is.
OK dat is wat helderder. Als ik het goed begrijp heeft Hyundai dus een onwijs rare, onhandige (en potentieel gevaarlijke?) manier bedacht om de automatische snelheidsaanpassing (Navigation Based ACC) in te schakelen. Is er niet gewoon een knop of instelling om dat te doen ipv: je moet op de juiste snelheid langs een bord rijden en dan een andere functie inschakelen...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Luft
bilgy_no1 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:13:
[...]

OK dat is wat helderder. Als ik het goed begrijp heeft Hyundai dus een onwijs rare, onhandige (en potentieel gevaarlijke?) manier bedacht om de automatische snelheidsaanpassing (Navigation Based ACC) in te schakelen. Is er niet gewoon een knop of instelling om dat te doen ipv: je moet op de juiste snelheid langs een bord rijden en dan een andere functie inschakelen...
Het is maar wat je gevaarlijk vind, de navigatie zegt 130kmh en op de snelweg staat 100kmh tussen 6 en 19u. Dan gaat ie dus 130 rijden ipv 100 etc. Het hele op navigatie gebaseerde snelheidsaanpassing vind ik zelf niet fijn, ben liever zelf de kapitein op het schip. De smart cruise control zonder de auto. snelheid is veel fijner en geniaal.

• ckoopmanschap
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 09:16
bilgy_no1 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:17:
[...]

Het hangt erg van de omstandigheden af, maar er zijn tests bij die snelheid met een verbruik dat varieert van 240 - 300 Wh/km (het laatste bij veel wind en regen, maar wel nog 14°C). Dat impliceert een maximaal bereik van 190 - 240 km bij die snelheid, mogelijk nog iets minder als het nat én koud is. Dus nee, ik zou er niet vanuit gaan dat je betrouwbaar (oftewel, >90% van de tijd) 230 km haalt bij 130 km/h in de winter met de 58 kWh batterij.
Dat dacht ik al ja, maar bij de dealer zeiden ze dat het allemaal wel mee valt (ik vertrouw ze niet helemaal :)). Beetje jammer want de 58 Kwh variant van de Connect+ is op de website van Hyundai beduidend goedkoper dan de andere modellen, dus dat is dan toch weer een ander kostenplaatje :'( .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chaoscontrol
ckoopmanschap schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:30:
[...]

Dat dacht ik al ja, maar bij de dealer zeiden ze dat het allemaal wel mee valt (ik vertrouw ze niet helemaal :)). Beetje jammer want de 58 Kwh variant van de Connect+ is op de website van Hyundai beduidend goedkoper dan de andere modellen, dus dat is dan toch weer een ander kostenplaatje :'( .
In de connect+ zit toch batterijverwarming? Dat scheelt allicht ook al wat tov de normale connect.

• mdeiman
Ik heb nog een P45 in de pijplijn zitten. Gravity gold en zwart interieur. Heeft iemand nog P45 Gravity Gold met een licht interieur in de pijplijn zitten die wil ruilen?

#dtv

• bilgy_no1
ckoopmanschap schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:30:
[...]

De vraag is natuurlijk wat het je waard is. Als je het in de winter net niet redt, moet je dus een af en toe bijladen. Dit zal niet altijd hoeven, want er zijn zat winterdagen met droog weer en 10°C. En in voorjaar/zomer/herfst zal het ook vaak wel net gaan.

Via een gewone 11 kW laadpaal (wellicht bij je werk), ben je met 1 à 2 uur extra laden klaar en dat kost geen tijd aangezien je toch aan het werk bent. Anders is het onderweg een heel korte stop extra van 5 minuten. Dat is wel het voordeel van de Ioniq 5. Of op die dagen net iets zuiniger rijden. Dat ongemak kun je afwegen tegen de meerprijs van de grotere batterij.

Als je zelf koopt zou ik ook rekening houden met de restwaarde. Iemand die de auto na 4-5 jaar koopt zal mogelijk liever een grote batterij hebben. Met lease speelt dit niet mee voor je keuze. Bovendien smeer je de extra kosten dan uit over de leaseprijs.

[Voor 7% gewijzigd door bilgy_no1 op 28-07-2021 20:55]

• bilgy_no1
Luft schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:30:
[...]
Het is maar wat je gevaarlijk vind, de navigatie zegt 130kmh en op de snelweg staat 100kmh tussen 6 en 19u. Dan gaat ie dus 130 rijden ipv 100 etc. Het hele op navigatie gebaseerde snelheidsaanpassing vind ik zelf niet fijn, ben liever zelf de kapitein op het schip. De smart cruise control zonder de auto. snelheid is veel fijner en geniaal.
Het is echt een programmeerfout als de software niet om kan gaan met dynamische snelheidslimieten. Juist de Navigation based software van TomTom zou dit moeten herkennen obv tijdstip en locatie.

Maar het gevaar waar ik op doel is dat je dus eerst met de toegestane snelheid langs zo'n bord moet rijden om het aan te zetten. Als het op dat moment net te druk is kun je het dus niet aanzetten, of mensen gaan dan capriolen uithalen om dat wel te doen. Waarom niet gewoon inschakelen met een knop of instelling?

Eigenlijk moet die snelheidsherkenning apart aan/uit te zetten zijn, of overruled kunnen worden door de bestuurder. Want misschien wil je wel slim afremmen voor bochten en rotondes, zonder gebruik te maken van de snelheidsborden.

Ik verwachtte dat HDA 2.0 een soort 'Navigate on Autopilot' op de snelweg zou zijn. Route invoeren, HDA aanzetten en de auto koerst zelf de juiste route (waarbij je nog wel het verwisselen van rijstrook bevestigt en je handen aan het stuur hebt om te corrigeren).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luft
@bilgy_no1 HDA is niet bedoeld om automatisch de snelheid over te nemen. Daar is een andere functie voor: Highway set speed auto change.

[Voor 65% gewijzigd door Luft op 28-07-2021 21:49]

• bilgy_no1
Luft schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 21:42:
@bilgy_no1 HDA is niet bedoeld om automatisch de snelheid over te nemen. Daar is een andere functie voor: Highway set speed auto change.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie dat ik nog een hele studie voor de boeg heb...

• HollovVpo1nt
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18:16

HollovVpo1nt

I like gadgets

Morgen een testrit in deze bak. En uiterlijk volgende week de knoop doorhakken... EV6 vs. Ioniq 5 vs. Mach E.

• Luft
bilgy_no1 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:52:
[...]

Ik zie dat ik nog een hele studie voor de boeg heb...
De handleiding is dik….

• chaoscontrol
Is er ook een PDFje ergens? Mijn tablet is niet zo dik, dat leest makkelijker. :P

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@chaoscontrol Jammer genoeg alleen maar Engelstalig of Duitstalig PDF hier te downloaden.

En de Engelstalige infotainment PDF hier.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
IONIQ 5 AWD banana box test. Wie zei dat de kofferruimte tegenviel O-)

spoiler: fastforward

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Ik kwam hem vandaag tegen bij Ionity. Mooi ding hoor! Over 1,5 jaar de Niro uit de lease, de Ioniq lijkt de meest interessante optie voor mij: 800v, panoramadak, trekhaak, lichte bekleding, AWD en >200pk.

Kia brengt in de EV6 helaas nog STEEDS geen lichte bekleding naar de EU. In Korea rijden ze wel rond er mee 😔

[Voor 5% gewijzigd door marowi op 29-07-2021 19:08]

[Motor: BMW R1200GS] - [Auto: Kia e-Niro] - [(SFF)PC: Louqe Ghost S1 - 10900K (Barrow Watercooled) - RTX3080FE (EKWB Watercooled) - 64GB]

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-07 12:28
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 09:46:
@LuPo @chaoscontrol Ik heb pas 501 km gereden met een gemiddelde van 17.6 kWh/100 km.
Project45, dus AWD en grote accu en 20 inch Pilot Sport EV banden.

Echter belangrijker is de grote rit van 400 km snelweg hiervan afgelopen zondag. Met 105 km per uur ingestelde snelheid en cruise control (HDA) en stand iPedal (zonder zou nog iets zuiniger kunnen zijn), verbruikte ik 18.0 kWh/100 km. Ik heb constant op de snelweg deze snelheid kunnen rijden over bijna heel het traject.
Dat verbruik valt me toch wel tegen voor iemand die weet hoe die zuinig moet rijden😉 Met een oude ioniq haal je over het algemeen 12/13 kWh/100 km.

De 58 kWh versie zal iets zuiniger zijn maar komt dus nooit in de buurt.

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

• Luft
Stefanovic45 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:08:
[...]

Dat verbruik valt me toch wel tegen voor iemand die weet hoe die zuinig moet rijden😉 Met een oude ioniq haal je over het algemeen 12/13 kWh/100 km.

Dat is een hele kleine appel met een hele grote peer vergelijken…..🤪

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-07 12:28
Ik heb hem nog niet in het echt gezien dus in mijn hoofd valt het verschil in grootte nog mee 😋

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

• bilgy_no1
[...]

Als je het vergelijkt met de ID.4 (zelfde klasse) valt het wel mee. Er is een test van ID.Furkan op YouTube waarin hij onder nagenoeg perfecte omstandigheden 400 km snelweg reed met gemiddeld 88 km/h (90 km/h op de teller) en dat verbruikte 16,5 kWh per 100 km.

Om dan gemiddeld op 18 uit te komen bij 105 km/h op de teller is netjes. Helemaal gezien de AWD en grote en dikke banden.

Uiteraard moet je het onder precies dezelfde omstandigheden vergelijken, maar dit is toch een goede indicatie.

• Luft
Vanavond verscheen er een mededeling op het infotainment dat er vannacht een update gedaan wordt. Mijn vrouw was met de auto weg maar wist niet wat te doen. Eenmaal thuis is de mededeling niet meer te zien of te vinden. Iemand dat ook gezien?

• -CJ
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 18:35
Hoe zit het met de LED-interieurverlichting; kun je zelf de kleur bepalen of is dat altijd blauw? Twijfel namelijk over de kleur van de voetenruimteverlichting. Wit is neutraal maar blauw is mooier, tenzij deze niet meeveranderd met de rest.

All I had to do was follow the damn train.

• Luft
-CJ schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 20:44:
Hoe zit het met de LED-interieurverlichting; kun je zelf de kleur bepalen of is dat altijd blauw? Twijfel namelijk over de kleur van de voetenruimteverlichting. Wit is neutraal maar blauw is mooier, tenzij deze niet meeveranderd met de rest.
Kan je zelf instellen.

• -CJ
Ah bedankt. Dan toch eens vragen of de accessoire van de voetenruimteverlichting dan ook meegaat of altijd een vaste kleur is.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

marowi schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:07:
Ik kwam hem vandaag tegen bij Ionity. Mooi ding hoor! Over 1,5 jaar de Niro uit de lease, de Ioniq lijkt de meest interessante optie voor mij: 800v, panoramadak, trekhaak, lichte bekleding, AWD en >200pk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kia brengt in de EV6 helaas nog STEEDS geen lichte bekleding naar de EU. In Korea rijden ze wel rond er mee 😔
Damn, welke kleuren combi is dit? Dit vind ik misschien wel mooier dan gravity gold :O

• mdeiman
Kun je een P45 nog ergens anders aan herkennen dan een 'printje' op de achterstijl? Is dat het enige?

• chaoscontrol
mdeiman schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 22:17:
Kun je een P45 nog ergens anders aan herkennen dan een 'printje' op de achterstijl? Is dat het enige?
Zonnepaneel in dak.

• mdeiman
[...]

Niet te veel naar verbruik kijken. Gewoon rijden met die hap. 's nachts thuis zo weer vol of super snelladen in den lande.

• kor952
Ik heb mijn P45 vandaag opgehaald en heb meteen van alles geprobeerd natuurlijk.
Wat ik niet begrijp is waarom ik de foutmelding "Voorwaarden SCC niet vervuld" of woorden van die strekking kreeg toen ik de SCC wilde activeren. Daarvoor had de SCC het prima gedaan..
Ik begrijp niet wat er niet in orde is. Ik heb uiteindelijk de auto stil gezet, uit gezet kort daarna weer aan gezet, gaan rijden en SCC werkte weer normaal. Ik kan in het dikke boek wel de foutmelding vinden maar niet wat de oorzaak van de foutmelding zou kunnen zijn.
Hebben andere deze foutmelding ook wel eens gekregen en/of weet iemand wat de oorzaak kan zijn geweest?

[Voor 9% gewijzigd door kor952 op 30-07-2021 00:42]

• Luft
kor952 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:48:
Ik heb mijn P45 vandaag opgehaald en heb meteen van alles geprobeerd natuurlijk.
Wat ik niet begrijp is waarom ik de foutmelding "Voorwaarden SCC niet vervuld" of woorden van die strekking kreeg toen ik de SCC wilde activeren. Daarvoor had de SCC het prima gedaan..
Ik begrijp niet wat er niet in orde is. Ik heb uiteindelijk de auto stil gezet, uit gezet kort daarna weer aan gezet, gaan rijden en SCC werkte weer normaal. Ik kan in het dikke boek wel de foutmelding vinden maar niet wat de oorzaak van de foutmelding zou kunnen zijn.
Hebben andere deze foutmelding ook wel eens gekregen en/of weet iemand wat de oorzaak kan zijn geweest?
In het boek staan de voorwaarden waaraan het moet voldoen om te kunnen werken. Pag. 7-81

• kor952
@Luft Aan al deze voorwaarden werd voldaan en toch functioneerde SCC niet. Ik heb verder gegoogled en bij, ik meen de Kona, moet je, indien deze foutmelding optreedt, even remmen dan schijnt het probleem opgelost te zijn en doet SCC het weer normaal. Als het weer voor komt zal ik dat proberen.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
[...]

Zuinig Rijden is de auto niet te gebruiken wanneer het niet nodig is :+
Dus voor kleine stukjes met de fiets zonder accu's.

Met mijn verkochte Kia Soul EV reed ik ook zuiniger, 12 kWh/100 km. Maar die is ook 500 kg lichter. Op snelweg dan weer iets meer, want met een CW waarde van een koekblik die nog slechter is dan de IONIQ5. Maar met 90 is ook de Kia zuinig :9

Kleinere afstanden doe ik met de IONIQ 5 trouwens iets van 14 kWh/100 km met automatische airco aan. Maar heb nog niet zoveel gereden, hij staat meer stil in de zon 8) dan dat deze gebruikt wordt. Maar het zonnedak heeft nog niet heel veel opgebracht :o

Voor diegene die vooral zuinig wil rijden en een grote auto met mogelijkheid tot trekhaak met veel bereik en/of snelladen niet nodig heeft, zijn kleinere alternatieven veel zuiniger. Een IONIQ is natuurlijk een zuinigheidswonder, de IONIQ 5 doet het trouwens helemaal niet zo slecht vergeleken met vergelijkbare auto's.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

He, wat vaag. De zijskirt in de Ioniq 5 configurator is zwart. De auto's bij de dealer en op de foto's hebben allemaal ene grijze zijskirt. Zou het een foutje van de configurator zijn?

[Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 30-07-2021 12:43]

• Tiggy80
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:42:
He, wat vaag. De zijskirt in de Ioniq 5 configurator is zwart. De auto's bij de dealer en op de foto's hebben allemaal ene grijze zijskirt. Zou het een foutje van de configurator zijn?
de lounge versie heeft grijze skirts, alles daaronder zwart, de connect+ bij de dealer in almere heeft ook zwart bijv

• MB1962
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 30-07 12:57
Tiggy80 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:47:
[...]

de lounge versie heeft grijze skirts, alles daaronder zwart, de connect+ bij de dealer in almere heeft ook zwart bijv
verder zitten de richtingaanwijzers alleen bij de Lounge zoals bij de project 45 in de koplamp/achterlicht units. bij de versies daaronder zitten ze lager in de bumpers

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Tiggy80 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:47:
[...]

MB1962 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:57:
[...]

verder zitten de richtingaanwijzers alleen bij de Lounge zoals bij de project 45 in de koplamp/achterlicht units. bij de versies daaronder zitten ze lager in de bumpers
Dat van de richtingaanwijzers wist ik. Maar om de kleur van de skirts exclusief te maken voor de Lounge vind ik echt onzin, vooral omdat het soort lak gelijk lijkt te zijn. Erg jammer dit, begon net de grijze skirts i.c.m. non-matte lakken erg te waarderen. Domper...

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15:09
Fout

[Voor 95% gewijzigd door Stef87 op 30-07-2021 13:15]

Citigo-E, Model 3 SR+ Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tiggy80
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:06:
[...]

[...]

Dat van de richtingaanwijzers wist ik. Maar om de kleur van de skirts exclusief te maken voor de Lounge vind ik echt onzin, vooral omdat het soort lak gelijk lijkt te zijn. Erg jammer dit, begon net de grijze skirts i.c.m. non-matte lakken erg te waarderen. Domper...
de configurator liet in het begin de zilvergrijze skirts zien bij de connect en hoger, maar dat klopte niet helemaal, nu dus wel. gaf bij mijn proefrit ook wel even vraagtekens toen ik de zwarte skirts zag en hoorde dat het een connect+ uitvoering was :+

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Testrit ging prima. De dealer vond het zelf ook extreem verwarrend wat Hyundai allemaal wel/niet laat zien qua kleuren en de brochure. Anyways... ik weet niet of ik de auto mooi genoeg vind met een grijs/zwarte zijskirt.

• -CJ
Heeft iemand een foto van het light Grey/dark grey interieur? De folder zegt dat de stoelen dan zwart zijn, de configuratie zegt dat de stoelen weer licht zijn. De verkoper zei juist weer dat de stoelen zwart waren en een deel van de deurpanelen licht.

• Zandje06
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 18:45
-CJ schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:12:
Heeft iemand een foto van het light Grey/dark grey interieur? De folder zegt dat de stoelen dan zwart zijn, de configuratie zegt dat de stoelen weer licht zijn. De verkoper zei juist weer dat de stoelen zwart waren en een deel van de deurpanelen licht.
Volgens mij is het, het interieur zoals in deze video YouTube: [Edited] Hyundai IONIQ 5 vs Tesla Model 3 Performance! The EV car sh...
de deuren van boven licht en van onder donker. bij light grey/ teal is dit net andersom.

• Zandje06
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 18:45
Volgens mij is het, het interieur zoals in deze video YouTube: YouTube
de deuren van boven licht en van onder donker. bij light grey/ teal is dit net andersom.

• JLC7
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 12:16
Zie dat ANWB nu ook ioniq 5 in private lease aanbod heeft. Prijs per maand is toch €50-€100 minder dan ik hem verwacht had.

Al zou ik persoonlijk even tot januari wachten in hoop op nieuw SEPP budget

https://www.anwb.nl/auto/...se/aanbod/hyundai/ioniq-5

• emcore
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:44
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:06:
[...]

[...]

Dat was inderdaad een domper, vooral omdat dit soort zaken (richtingaanwijzers, kleur skirts, etc) niet in de prijslijst werden genoemd. En dat was de enige informatie die er was toen ik begin mei een connect+ had besteld.

Ik heb nog getwijfeld om de bestelling naar een Lounge aan te passen, maar dat zou me te duur worden, en de 20 inch wielen hoef ik niet. Nu maar afwachten hoe het er in het echt uit ziet.

Wat dat betreft is het, hoewel begrijpelijk, jammer dat er in al het promotie materiaal en ook in de eerste filmpjes over de ioniq 5, uitsluitend de dikste variant werd gebruikt.

Maar goed, dat heb je natuurlijk als je een auto besteld die nog niet op de markt is en die je nog niet in het echt hebt kunnen zien.

• mdeiman
In de configurator zie je het toch precies? Je kunt dan alle kanten opkijken via het scherm.

• -CJ
mdeiman schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:27:
[...]

In de configurator zie je het toch precies? Je kunt dan alle kanten opkijken via het scherm.
Klopt, al spreekt de configurator dus de folders tegen (en de verkoper, maar die laatste moet het ook ergens vandaan halen).

Vandaar de vraag of iemand deze interieur kleur besteld heeft of in het echt heeft gezien en misschien een foto heeft.

• Richard-I5
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 18:46
emcore schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:02:
[...]

Dat was inderdaad een domper, vooral omdat dit soort zaken (richtingaanwijzers, kleur skirts, etc) niet in de prijslijst werden genoemd. En dat was de enige informatie die er was toen ik begin mei een connect+ had besteld.

Ik heb nog getwijfeld om de bestelling naar een Lounge aan te passen, maar dat zou me te duur worden, en de 20 inch wielen hoef ik niet. Nu maar afwachten hoe het er in het echt uit ziet.

Wat dat betreft is het, hoewel begrijpelijk, jammer dat er in al het promotie materiaal en ook in de eerste filmpjes over de ioniq 5, uitsluitend de dikste variant werd gebruikt.

Maar goed, dat heb je natuurlijk als je een auto besteld die nog niet op de markt is en die je nog niet in het echt hebt kunnen zien.
Je kunt de lounge met 73 kWh ook bestellen met 19" wielen, zonder meerkosten. Deze optie vind je ook in de huidige prijslijst op de hyundai.com website.

• Richard-I5
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 18:46
Zandje06 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:01:
[...]

Volgens mij is het, het interieur zoals in deze video YouTube: YouTube
Volgens mij heb je gelijk, het interieur in deze video is light grey / dark grey.

Ik ben zelf erg fan van het light grey / teal interieur en vind het lastig om de twee kleuren uit elkaar te houden. Het enige duidelijke verschil vind ik de oranje bies (naad?) rondom de contouren van de voorstoelen. Als die oranje is, dan is het een light grey / teal interieur. Valt de bies weg tegen de rest van de kleur van de voorstoel, dan is het een light grey / dark grey interieur. Dit is trouwens het geval bij de lounge versie. Of het bij connect + hetzelfde is weet ik niet. De style en connect varianten kennen geen light grey / teal. Dus als je daar lichte vlakken in het interieur ziet, dan is het ligth grey / dark grey.

Het verschil tussen lounge en style / connect / connect + kun je trouwens goed zijn aan de skirts rondom de I5. Bij de lounge zijn die skirts grijs, bij de style / connect / connect + zijn die zwart.

Op basis van de configurator snap ik de verwarring. Voor ligh grey / dark grey, zijn de stoelen donker in de uitvoeringen style en connect. De stoelen zijn echter licht in connect + en lounge. Dit is te checken in de configurator door eerst de uitvoering te selecteren en daarna naar interieur te gaan (bv via de knop boven aan het scherm) Dan zie je deze verschillen.

[Voor 12% gewijzigd door Richard-I5 op 31-07-2021 08:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Het enige plaatje wat ik heb kunnen vinden van de non-lounge gravity gold

Ziet er niet verkeerd uit moet ik zeggen.

[Voor 9% gewijzigd door HollovVpo1nt op 31-07-2021 11:12]

• mdeiman
In Groningen staat eentje met de lichte interieur.

• -CJ
Dat zou mooi zijn! Zeker als dat er ook zo uitziet in de Connect+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:27
kor952 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 23:48:
Ik heb inmiddels al 3000km gereden en heb meerdere foutmeldingen voorbij zien komen waaronder die van de SCC. Na een paar seconden was het weer weg.
Ook Bluelink was eens niet beschikbaar, mogelijk door onvoldoende mobiele dekking.
Wat ik vervelend vind is dat ik op de heenweg naar vakantie wel 100x een melding heb moeten wegklikken dat er een oplaadpunt in de buurt is en dat de route wordt herberekend.
Terugreis nergens last van.
Erg jammer dat de ingebouwde navigatie niet zelf de laadpunten kan bepalen op de route. Nu heb ik een combinatie van ABRP, Sygic en google maps gebruikt om zowel laadpunten te hebben als tolwegen en vignet te vermijden. Die combinatie is erg lastig voor de navigatie en de meeste kunnen niet me een route komen.
Wat levensgevaarlijk is de adaptieve cruise control in de bochten, met name bij grote rotondes verdwijnt de voorligger uit beeld van de auto, waarna de auto graag met de maximale snelheid over de rotonde wil.

Heeft iemand deze auto ook al opgeladen met een Heidelberg wallbox? Bij mij werkt het niet, de auto wil volgens mij een vergrendeling die de wallbox niet levert en gaat vervolgens niet laden.

[Voor 5% gewijzigd door ditbenikecht op 31-07-2021 15:53]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:44
ditbenikecht schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:50:
[...]

Wat levensgevaarlijk is de adaptieve cruise control in de bochten, met name bij grote rotondes verdwijnt de voorligger uit beeld van de auto, waarna de auto graag met de maximale snelheid over de rotonde wil.
Dat is een veel voorkomend probleem met adaptive cruise control. Mijn huidige auto (mazda 3 uit 2017) reageert precies op dezelfde manier.
Kwestie van de ACC uitschakelen in dat soort situaties.
Je kunt de lounge met 73 kWh ook bestellen met 19" wielen, zonder meerkosten. Deze optie vind je ook in de huidige prijslijst op de hyundai.com website.
Ah, dat wist ik niet. Hoe dan ook zou de Lounge te duur zijn geweest (scheelde volgens mij 30 tot 40 euro in de maand). Maar goed om te weten dat dat een optie is, ik kan me voorstellen dat hij met de 19 inch wielen net wat zuiniger is dan met de 20 inch wielen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Van de 2 proefritjes die ik heb gemaakt beviel mij eigenlijk alles behalve het interieur. Het futuristische en stoere van de buitenkant is totaal niet te vinden aan de binnenkant, wat oudbollig oogt.
Pagina: 1 ... 17 18 19 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True