Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Kampeermodus heet dat tegenwoordig (MY25) dacht ik. Daarmee kun je het stopcontact ook aan laten als je de auto verlaat (tijdens de nacht bijvoorbeeld). Omdat de auto zelf dan niet werkt, is het verbruik ook veel kleiner dan met auto in rijmodus. Alles werkt dan op je HV-accu, dus je hoeft niet bang te zijn dat je de volgende ochtend met een lege accu staat.canonball schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:51:
[...]
-Als de auto uit staat werkt het standaard niet, maar er is een speciale stand om het ook te laten werken als de auto uit staat, ik dacht dat utility-mode was. Die kun je in het menu ergens vinden.
<John O`Mill>
@DSmarty Nee, dat kun je niet permanent uitschakelen. Mag niet meer volgens de laatste wetgeving. Zelfs de ACC kun je niet meer omschakelen naar CC (zonder A), zoals dat in de e-Niro wel kan/kon.DSmarty schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:01:
Is er trouwens een methode om de driver settings permanent aan te passen, zodat het automatisch ingesteld wordt als ik wil rijden?
Dit geldt voorzaken als lane driving assist, die vind ik dermate vervelend (zeker buiten de snelweg) dat ik die liever permanent uitgeschakeld zie. Op dit moment heb ik een hele startup-procedure... auto starten, dan ISA uitschakelen, lane drive assist uitschakelen, vervolgens regeneratie weer op i-pedal zetten. Is nogal omslachtig om een paar keer per dag die routine uit te voeren voordat je normaal kan rijden
Ik kom ook net van een (MY19) e-Niro en daar had ik een vaste riedel van 4 knoppen die ik indrukte, direct na het aanzetten van de auto. Maar dat gaat bij de I5 niet zo makkelijk, omdat die er langer over doet om op te starten, dan wil weten welk gebruikersprofiel je wilt (wij hebben elk een eigen profiel omdat we nogal verschillende instellingen willen) en daarna heeft-ie nóg even nodig voordat je aan die riedel instellingen kunt beginnen helaas.
<John O`Mill>
Kostte 6.5% accu, dat is ongeveer 4.5kWh.
Dat was inclusief de helft van de tijd led lampjes en continue koelbox met peltier element.
Die koelbox trekt zo’n 50W.
De auto zelf kan met zo’n constante V2L niet “slapen” en zal dus 150W getrokken hebben.
Ter voorbereiding op een vakantie waar we met regelmaat “zonder Electra” willen kamperen.
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
Het voordeel van de kampeermodus is dat je daarmee je koelkast 24 uur per dag stroom geeft. De 12v doet dat alleen als de auto is ingeschakeld of op kampeermodus staat. Niet handig bij hoge temperaturen.Buske schreef op maandag 5 mei 2025 @ 15:01:
Hallo,
Ben hier nieuw met een vraag,
of er iemand een compressor koelbox op de interne 220V aangesloten heeft?
Dus stilstaand, en rijdend.
Alvast bedankt
Buske
Maar in de kampeermodus staat een hele riedel van 12v apparatuur (display’s, etc.) aan, dat belast de 12v accu ook. En je kunt de auto niet (makkelijk) afsluiten in die modus.
Als je de 240volt aansluiting gebruikt wordt de stroom eerst vanuit de 800 HV accu naar 240 volt geconverteerd en daarna door de koelkast naar 12volt. Dat is niet zo efficiënt. Al zal dat op die paar watt verbruik van die koelkast niet zo heel veel uitmaken.
Onderweg gebruik ik altijd de 12v aansluiting voor mijn compressorkoelkast. Eenmaal aangekomen op een camping zonder stroom hang ik hem aan de v2l-stekker aan de buitenkant van mijn auto. Dat kost weliswaar 200watt, maar is beter dan de kampeermodus van mijn auto vind ik.
Als de de bestuurder via BlueLink de klimaatregeling vast opstart, wordt het juiste profiel automatisch geladen bij het starten van de auto... scheelt weer.Hippe Lip schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:37:
[...]
@DSmarty Nee, dat kun je niet permanent uitschakelen. Mag niet meer volgens de laatste wetgeving. Zelfs de ACC kun je niet meer omschakelen naar CC (zonder A), zoals dat in de e-Niro wel kan/kon.
Ik kom ook net van een (MY19) e-Niro en daar had ik een vaste riedel van 4 knoppen die ik indrukte, direct na het aanzetten van de auto. Maar dat gaat bij de I5 niet zo makkelijk, omdat die er langer over doet om op te starten, dan wil weten welk gebruikersprofiel je wilt (wij hebben elk een eigen profiel omdat we nogal verschillende instellingen willen) en daarna heeft-ie nóg even nodig voordat je aan die riedel instellingen kunt beginnen helaas.
LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR
De ene keer kreeg ik de auto niet uit en de andere keer wel, maar bij starten geen Ready.
Tips uit de topic start helpen helaas niet voor mij, behalve dan even de 12V accu loskoppelen. Blijft bijzonder dat dit nog steeds kan optreden.
Shit happens.
Op Reddit worden de eerste ICCU-problemen met 2025 model al gerapporteerd.Hippe Lip schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:20:
[...]
En weet iemand of die andere ICCU dan ook in de I5 MY25 zit?
Want ik neem aan dat er nog geen MY25’s zijn met defecte ICCU?
https://www.reddit.com/r/...ally_has_a/?show=original
Kan natuurlijk zijn dat er wel een andere ICCU inzit welke kapot is gegaan zonder dat er een relatie is met de eerdere problematiek.
Wij doen vaak één dag uitstapjes in combinatie met een winkel bezoek.IonniUnique schreef op maandag 5 mei 2025 @ 17:54:
[...]
Het voordeel van de kampeermodus is dat je daarmee je koelkast 24 per dag stroom geeft. De 12v doet dat alleen als de auto is ingeschakeld of op kampeermodus staat. Niet handig bij hoge temperaturen.
Maar in de kampeermodus staat een hele riedel van 12v apparatuur (display’s, etc.) aan, dat belast de 12v accu ook. En je kunt de auto niet (makkelijk) afsluiten in die modus.
Als je de 240volt aansluiting gebruikt wordt de stroom eerst vanuit de 800 HV accu naar 240 volt geconverteerd en daarna door de koelkast naar 12volt. Dat is efficiënter. Al zal dat op die paar watt verbruik van zo’n ding niet zo heel heel uitmaken.
Onderweg gebruik ik altijd de 12v aansluiting voor mijn compressorkoelkast. Eenmaal aangekomen op een camping zonder stroom hang ik hem aan de v2l-stekker aan de buitenkant van mijn auto. Dat kost weliswaar 200watt, maar is beter dan de kampeermodus van mijn auto vind ik.
En dan liggen er soms diepvries produkten in de aanbieding.
Ook bij de wekelijkse boodschappen, kan hij dan dienst bewijzen.
Ahja, ik rij de Ioniq 6
Dus ben ik min of meer verplicht om een kleintje aan te schaffen.
Zal dus een 15l worden, Kan dan mooi achter de zetel kan staan.
Tja, die las ik net ook. Ik reageerde daar in een andere groep en werd meteen gecorrigeerd dat ook de ICCU van de MY25 hier last van heeft.joepie de p schreef op maandag 5 mei 2025 @ 20:50:
[...]
Op Reddit worden de eerste ICCU-problemen met 2025 model al gerapporteerd.
https://www.reddit.com/r/...ally_has_a/?show=original
Kan natuurlijk zijn dat er wel een andere ICCU inzit welke kapot is gegaan zonder dat er een relatie is met de eerdere problematiek.
<John O`Mill>
Ik merk niet veel verschil, anders dan dat ik in de file nu steeds moet bevestigen dat de auto iets naar voren kan rijden.
Nu heb ik in dit topic gezocht op 'HDA niet aan' en woorden van soortgelijke strekking, maar krijg dan veel hits.
Kent een van jullie dit probleem en is er een oplossing?
Ik heb trouwens nergens een foutmelding van ontvangen.
ooeeee!Creokr schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:33:
De OTA update is er aan het doorkomen bij mij, vreemd genoeg nog geen release notes bij Hyundai...
PJvI
Yes! Mijn auto is ook aan ‘t downloaden.Creokr schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 09:33:
De OTA update is er aan het doorkomen bij mij, vreemd genoeg nog geen release notes bij Hyundai...
Kampeer modus aan op de oprit en lekker aan laten staan om te downloaden.
Ik ben benieuwd wat er allemaal in zit.
En zoals jij zegt, geen release notes. Classic Hyundai.
en ook niet downloadbaar via de site. Is dat nieuw beleid zodat je persé een bluelionk abonnement moet nemen?Impstoker schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:00:
[...]
Yes! Mijn auto is ook aan ‘t downloaden.
Kampeer modus aan op de oprit en lekker aan laten staan om te downloaden.
Ik ben benieuwd wat er allemaal in zit.
En zoals jij zegt, geen release notes. Classic Hyundai.
HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23
We zullen zien….Slinnenb schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:14:
[...]
en ook niet downloadbaar via de site. Is dat nieuw beleid zodat je persé een bluelionk abonnement moet nemen?
Maar volgens de site “bestaat deze update nog helemaal niet” dus er is nog hoop….
compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV
hoe kun je zien of OTA bezig is?Stefannn schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:28:
[...]
We zullen zien….
Maar volgens de site “bestaat deze update nog helemaal niet” dus er is nog hoop….
HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23
Maar nu kan ik mijn profiel van de auto niet meer koppelen aan Bluelink. “Telefoonnummer niet geregistreerd of niet geldig”.
Ik heb daarom opnieuw telefoonnummer gereset via de bluelink app. Maar ook nadien nog steeds dezelfde foutmelding. Ook na 48u wachten blijft de melding staan en lukt koppelen niet.
Iemand nog tips hoe ik dit zou kunnen fixen? Anders ga ik maar eens bluelink support berichten.
Ps: melding van de OTA nav update ook gekregen.
Vindt het namelijk een beetje onduidelijk wat er precies zit inbegrepen bij welk abbonement.
Alleen bij Pro zit de nieuwe infotainment updates maar vallen hier ook de navigatie updates onder? Want bij Plus zijn het OTA voertuigsysteem updates ipv infotainment updates.
Ben namelijk bang dat het via USB updaten straks helemaal verdwenen is als de abbonementen eenmaal echt actief worden.
Even wachten. Komende software update is binnen de maand mei beloofd. Dus binnen een paar weken weet je of je met je usb uit kan.Stephan_haarlem schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:44:
Een vraagje voor degene die binnenkort een Bluelink abbonement moeten nemen, welke gaan jullie doen?
Vindt het namelijk een beetje onduidelijk wat er precies zit inbegrepen bij welk abbonement.
Alleen bij Pro zit de nieuwe infotainment updates maar vallen hier ook de navigatie updates onder? Want bij Plus zijn het OTA voertuigsysteem updates ipv infotainment updates.
Ben namelijk bang dat het via USB updaten straks helemaal verdwenen is als de abbonementen eenmaal echt actief worden.
Nb.. als download met usb niet lukt kan je kijken of je pro abbonement voor 1 maand kan afsluiten.
Bij mij is het er nog niet maar je ziet het vrij groot niet te missen op het display.
:strip_exif()/f/image/8d3cAzjL8deddfEGQpL4wyfw.jpg?f=fotoalbum_large)
Half jaar geen update, en dan dit…
[ Voor 4% gewijzigd door Impstoker op 06-05-2025 19:30 ]
Die van €99.Stephan_haarlem schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:44:
Een vraagje voor degene die binnenkort een Bluelink abbonement moeten nemen, welke gaan jullie doen?
We gebruiken de meeste functionaliteit wel en ik heb geen zin meer om te klieren met usb sticks etc.
Ik zag die optie niet toen ik gisteren het abbo afsloot, alles gaat volgens mij per 12 maanden.Stefannn schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 19:02:
[...]
Nb.. als download met usb niet lukt kan je kijken of je pro abbonement voor 1 maand kan afsluiten.
Website suggereert dat je pro per maand kan afsluiten. Er staat 9.99/maand of 99/jaar. Ik heb de app nog niet gecheckt. Ik heb nog een jaar gratis.de meester01 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:11:
[...]
Ik zag die optie niet toen ik gisteren het abbo afsloot, alles gaat volgens mij per 12 maanden.
NE VCMS-Update - Gültig bis: 22.10.2027 - Kampagnencode: 50D113
Overzicht bijgewerkt.
:strip_exif()/f/image/ByH50lFUtwnnOMyJ9xnrSsy3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mIAdqJwc0ijharEzMt8qKQLW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D40WUCVZVYP3Fm3EtzRBQJan.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z1ynVcf4ohmE1OcITD7i8Ulx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fNVUoZKThIGY6DOBkH1ICoAt.jpg?f=fotoalbum_large)
Wanneer ik de QR code scan, wordt ik omgeleid naar de dezelfde pagina als de USB update zonder OTA van 25 april 2025.
De geïnstalleerde versies:
Softwareversie: NE_E.EUR.S5W_L.001.001.250226
Firmware version: NE_E.EUR.02.241203
Navigatie-app-versie: STD5W.EUR.HMC.250123.b7eaa86
Kaartversie: EUR.17.50.49.026.631.5
Ik weet niet wat de vorige kaart-versie was en of deze nieuwer is.
[ Voor 22% gewijzigd door ZuinigeRijder op 07-05-2025 09:39 ]
Bluelink Plus: OTA software-updates²
Bluelink Pro: OTA software-updates voor infotainment³
² Als deze functie in jouw auto beschikbaar is.
³ Toevoeging van nieuwe functies en verbeteringen voor bestaande modellen kan worden beperkt door de architectuur van de auto.
Voor zover ik weet, hebben de oudere modellen geen mogelijkheid tot firmware updates, mogelijk alleen kleine verbeteringen aan de infortainment software. Maar dit zou dus zonder kaart updates zijn

Pro zijn vooral de streaming diensten en andere apps. In europa minder van toepassing (aantal apps beperkt t.o.v. bvb. asiatische markt) alsook als je uw telefoon integreerd dan heb je x meer apps ter beschikking op uw infotainment ... ook buiten uw auto (plus punt)ZuinigeRijder schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:46:
@tvc15 Ik denk dat daar niet de kaart-updates mee bedoeld worden. Op de pagina voor Bluelink staat het volgende:
³ Toevoeging van nieuwe functies en verbeteringen voor bestaande modellen kan worden beperkt door de architectuur van de auto.
Voor zover ik weet, hebben de oudere modellen geen mogelijkheid tot firmware updates, mogelijk alleen kleine verbeteringen aan de infortainment software. Maar dit zou dus zonder kaart updates zijn
Zou voor de Bluelink Plus kiezen ... kaartupdate kan je per usb doen ... of zoals velen uw navigatie van uw smartphone gebruiken ... (die is meestal recenter met kaarten)
[ Voor 5% gewijzigd door vifra op 07-05-2025 11:14 ]
Geen nieuwe features, dus het zal wel niet die update van April staan zoals online te zien.\
En qua kaart: de ringweg van Groningen die al maanden af en open is staat er nog niet eens in.

Ik mis in jouw lijstje:ZuinigeRijder schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:01:
Er is weer een nieuwe service actie voor mijn Project 45:
Overzicht bijgewerkt.
Kampagnencode: 30D030
NE Sitzbelüftung Fahrer-/Beifahrersitz prüfen
Deze komt bij mij als service actie (Lounge 2023)
PLUS
Extra gebruiksgemak.
Aanvullend op Bluelink LITE
Extra LIVE Services
LIVE verkeersinformatie
LIVE brandstofprijzen
LIVE snelheidscamera's
LIVE Parking
Weerbericht
Sportnieuws
Remote Services
Op afstand portieren ver- en ontgrendelen
Op afstand opladen starten/stoppen (alleen elektrische en Plug-in Hybrid modellen)
Op afstand klimaatregeling bedienen (alleen elektrische modellen)
Op afstand batterij preconditioneren (voor nieuwste generatie elektrische modellen)
Alle andere op afstand te gebruiken functies beschikbaar in de Bluelink-app voor uw auto
[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 07-05-2025 15:36 ]
Of komt er een extraatje voor één optie bij?ZuinigeRijder schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 09:35:
@tvc15 Ik zit nog in de gratis periode van Bluelink tot 26-5-2025. Daarna ga ik over op het 29 Euro abonnement, zónder OTA. Dus dan zal ik per USB de infotainment moeten updaten. Er is nu verwarring, omdat er nu een USB update is voor auto's GEN5W zonder OTA-update. Maar het lijkt erop dat deze update dezelfde is, als die met OTA (zeker omdat de geïnstalleerde software je leidt naar dezelfde pagina). Maar in de lijst staat de (oudere) IONIQ 5 er niet in. Dus onduidelijk of in de toekomst via USB nog mogelijk is. Gekke is dat ik volgens mij via OTA updaten uit had staan, maar tóch de OTA update kreeg. Trouwens, dit is mijn eerste OTA update, voorheen altijd via USB geupdate.
Bv. €29,- voor een algemene usb-update zonder OTA (en dan) €80,- als je een kaart wil downloaden….
🫣
Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp
De Bluelink-app is gratis.
Voor de modellen die Hyundai heeft geleverd voor 2024 blijft de periode waarin de berijder kosteloos toegang heeft van kracht.
De nieuwe modellen uit 2024 hebben drie jaar kosteloos toegang tot Bluelink. Na de proefperiode kun je kiezen tussen het PLUS- en PRO-abonnement.
Zie: https://www.hyundaiwittenberg.nl/bluelink
Is die kosteloze periode dan 2,5 jaar?
Bij jouw pagina staat:Modellen van vóór 2024.
Voor de modellen die Hyundai tot in 2024 heeft geleverd, blijft de periode waarin de berijder kosteloos toegang heeft tot Bluelink van kracht – afhankelijk van de auto:
- Voor auto’s zonder OTA-functie is Bluelink de eerste vijf jaar gratis. Na afloop van die periode is er toegang tot Bluelink PLUS.
- Voor auto’s met OTA-functie is Bluelink de eerste drie jaar gratis. Na afloop is er toegang tot Bluelink PLUS en PRO.
De tweede regel kan ook gelezen worden dat de periode van kosteloze toegang op moment van koop bekend was en niet betekent dat de periode oneindig isDe Bluelink-app is gratis.
Voor de modellen die Hyundai heeft geleverd voor 2024 blijft de periode waarin de berijder kosteloos toegang heeft van kracht.

Er staat toch bij Lite:ZuinigeRijder schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 10:46:
@tvc15 Ik denk dat daar niet de kaart-updates mee bedoeld worden. Op de pagina voor Bluelink staat het volgende:
1
| OTA service software-updates² |
Pas bij Bluelink Pro staat:
1
2
3
| OTA software-updates voor infotainment: Nieuwe, volledige kaart van Europa Continue verbeteringen van diensten en nieuwe functies |
Wat dus kaart updates betekent. Dus bij Bluelink Lite en Plus GEEN kaartupdates via OTA, en bij Pro WEL.
ehhhh..HOI
Staat “automatische updates” aan?rem_hopster schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 17:38:
Komt de OTA update gefaseerd...ik heb tot heden nog geen update voorbij zien komen.
Stond bij mij uit.
Toen ik het aanzette startte de download direct.
Found it. Iets verder naar beneden scrollen
[ Voor 17% gewijzigd door rem_hopster op 07-05-2025 21:35 ]
Misschien is de update ook bedoeld om de nieuwe abbo-vormen mogelijk te maken. Zit er onderhuids een stukje software in die Hyundai laat differentiëren naar abbo.Impstoker schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:11:
Wat een useless update was dit.
Geen nieuwe features, dus het zal wel niet die update van April staan zoals online te zien.\
En qua kaart: de ringweg van Groningen die al maanden af en open is staat er nog niet eens in.
De terugroepactiesite ligt eruit (internal server error 500):ZuinigeRijder schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 08:01:
Er is weer een nieuwe service actie voor mijn Project 45:
Overzicht bijgewerkt.
https://www.hyundai.com/d...-und-serviceaktionen.html
Is dit al lang zo? Zou graag willen weten waar die VCMS-update goed voor is.
De kruising van de A1 met de A50 is wel aangepast in deze update, maar ook pas 2 jaar nadat de situatie gewijzigd is daar.Impstoker schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:11:
Zoals iedere keer bij een update was de aanhanger modus bij mij weer verdwenen, even de 12 Volt batterij loskoppelen verhielp dit weer. Jammer is dat daarmee de overall verbruiksmeter ook gereset wordt (niet de afstand en tijd, alleen verbruik)
:strip_exif()/f/image/hedI9TeAtR7FH0RTfujytQVH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VsDTITlBFtYpGd8NVeUL5WTN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door tvc15 op 08-05-2025 10:32 ]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3PnbwmSI714bc6igo82f7RL8.jpg?f=user_large)
Deze nummers stonden allemaal al in het overzicht. Alleen de omschrijving was soms in het Engels of Nederlands.ditbenikecht schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:55:
Ook maar even de serviceacties gecheckt. Je kan nog een toevoegen @ZuinigeRijder, staat ook al op goingelectric.
[Afbeelding]
Wat ik nu in mijn Bluelink app zie is een betere omschrijving:krizzziz schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 16:33:
[...]
Er staat toch bij Lite:
code:en maakt het due helder dat, indien het voertuighet ondersteund, er wel OTA's doorgevoerd kunnen worden met service updates.
1 OTA service software-updates²
Pas bij Bluelink Pro staat:
code:
1 2 3 OTA software-updates voor infotainment: Nieuwe, volledige kaart van Europa Continue verbeteringen van diensten en nieuwe functies
Wat dus kaart updates betekent. Dus bij Bluelink Lite en Plus GEEN kaartupdates via OTA, en bij Pro WEL.
Bij LITE: Over-the-Air-updates (voertuigsysteem)
Bij PRO: Over-the-Air-updates (Kaart & infotainment)
En bij LITE heb je wel contact met de auto, maar is dat eenrichtingverkeer.
Pas vanaf PLUS heb je services op afstand en kun je commando’s naar de auto sturen.
Overigens, mijn auto van 05-02-2025 heeft een LITE-abo inbegrepen voor 10 jaar, plus de eerste 6 maanden het PRO-abo gratis. Na die 6 maanden moet je betalen als je meer dan LITE wilt en na 10 jaar… (Kan tegen die tijd zomaar anders zijn…).
:strip_exif()/f/image/UYfebPOPnK8MRPj9yCzf6fHA.jpg?f=fotoalbum_large)
<John O`Mill>
Eerst dacht ik dat dit mss het oude dashboard zou zijn, totdat ik toch echt de nieuwe middenconsole zag. En daarop zie ik nog meer dat ik niet ken: boven de draadloze telefoonlader zie ik nóg een knoppenpaneeltje. Wat is dat?
Iemand bekend met dit interieur?
:strip_exif()/f/image/Zhih1s7mV486l7KTveAgNHKo.jpg?f=fotoalbum_large)
<John O`Mill>
Lijkt op de nieuwe Hyundai Santa Fe.Hippe Lip schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:26:
En verder zie ik in die de Bluelink Store van de app een plaatje van een interieur dat ik hier nog niet ben tegengekomen. Eerlijk gezegd ben ik daar erg nieuwsgierig naar en lijkt me die fijner dan wat ik nu heb.
Eerst dacht ik dat dit mss het oude dashboard zou zijn, totdat ik toch echt de nieuwe middenconsole zag. En daarop zie ik nog meer dat ik niet ken: boven de draadloze telefoonlader zie ik nóg een knoppenpaneeltje. Wat is dat?
[Afbeelding]
All I had to do was follow the damn train.
Als ik op de site van Hyundai naar die Santa Fe kijk, dan lijkt het interieur daar in de verste verte niet op.
:strip_exif()/f/image/rw0sijQxuUAIYoHB52jZW7g9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door Hippe Lip op 08-05-2025 23:24 ]
<John O`Mill>
Ik heb de Ioniq pas een half jaar dus ik weet niet wat het normale patroon is bij Hyundai, maar dusver waren alle updates behoorlijk underwhelming. Mijn proefabonnement loopt kennelijk nog 12 dagen, zal toch even kijken of Lite echt een degradatie is.Hippe Lip schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:21:
[...]
Wat ik nu in mijn Bluelink app zie is een betere omschrijving:
Bij LITE: Over-the-Air-updates (voertuigsysteem)
Bij PRO: Over-the-Air-updates (Kaart & infotainment)
En bij LITE heb je wel contact met de auto, maar is dat eenrichtingverkeer.
Pas vanaf PLUS heb je services op afstand en kun je commando’s naar de auto sturen.
Overigens, mijn auto van 05-02-2025 heeft een LITE-abo inbegrepen voor 10 jaar, plus de eerste 6 maanden het PRO-abo gratis. Na die 6 maanden moet je betalen als je meer dan LITE wilt en na 10 jaar… (Kan tegen die tijd zomaar anders zijn…).
[Afbeelding]
Check, is een Ioniq 9. Tegenhanger van de Kia EV9.Hippe Lip schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 23:23:
[...]
Als ik op de site van Hyundai naar die Santa Fe kijk, dan lijkt het interieur daar in de verste verte niet op.[Afbeelding]
All I had to do was follow the damn train.
Gister tocht van 125km heen en ook weer terug gedaan.Impstoker schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 11:11:
Ik heb tijdens het rijden het hele infotainment systeem doorgespit.
Ik kan het alleen maar met je eens zijn:
- ik heb werkelijk geen enkele extra feature kunnen vinden.
- de kaart deed het prima maar ik heb ook geen enkele wijziging kunnen vinden
Nou is het natuurlijk een Europa kaart dus die “dat die up-to-date is” zal je waarschijnlijk vooral op vakantie waarderen.
Volgens de site kan je pro-abbonement ook per maand doen.
>> plus abbonement voor een jaar en dan 1x/jaar een maandje pro?
:strip_exif()/f/image/YevmOkYzMeTnZlXT6rhIEhRA.jpg?f=fotoalbum_large)
IONIQ 9Hippe Lip schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:26:
En verder zie ik in die de Bluelink Store van de app een plaatje van een interieur dat ik hier nog niet ben tegengekomen. Eerlijk gezegd ben ik daar erg nieuwsgierig naar en lijkt me die fijner dan wat ik nu heb.
[Afbeelding]
https://www.hyundai.com/nl/nl/modellen/ioniq-9/design.html
ehhhh..HOI
Ik vermoed dat dit dan vooral een feature-enabling-update is.Stefannn schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 06:45:
[...]
Gister tocht van 125km heen en ook weer terug gedaan.
Ik heb tijdens het rijden het hele infotainment systeem doorgespit.
Ik kan het alleen maar met je eens zijn:
- ik heb werkelijk geen enkele extra feature kunnen vinden.
- de kaart deed het prima maar ik heb ook geen enkele wijziging kunnen vinden
Nou is het natuurlijk een Europa kaart dus die “dat die up-to-date is” zal je waarschijnlijk vooral op vakantie waarderen.
Volgens de site kan je pro-abbonement ook per maand doen.
>> plus abbonement voor een jaar en dan 1x/jaar een maandje pro?
[Afbeelding]
m.a.w. de software is nu gereed om connected service te ondersteunen, alleen moeten de connected services nog aangezet worden.
Ik keek stiekem wel uit naar SoundCloud via de auto, ipv Android Auto (vooral omdat SoundCloud de laatste tijd niet lekker meer werkt met AA, blijft de feed laden, maar er verschijnt niks)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
Inderdaad, Hyundai zou toch in staat moeten zijn om ergens een bitje om te zetten lijkt mij.Tiggy80 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:28:
best irritant dat je in de bluelink app elke week (langer kun je de melding niet onderdrukken) wordt gewaarschuwd dat je abbonement afloopt....... terwijl ik al een voorbestelling heb gedaan van een plus abbonement.... dus alles is al geregeld, maar we gaan klanten nog wel "waarschuwen" dat iets afloopt
Het geld is overigens nog niet afgeboekt van mijn creditcard, misschien is dat de oorzaak.
Hoe gaat dat bij andere leaserijders?
Er is vast wel een leaseregeling vastgelegd? Kijk eens wat die zegt. Vaak moet je voor dit soort extra kosten toestemming vooraf vragen.roelvandew schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:35:
Ff een vraagje voor de zakelijke leaserijders hier: Mijn 'gratis' Bluelink abonnementje loopt nu ook af. Wil deze verlengen naar de Plus-versie. Ik mag deze echter niet declareren bij mijn werkgever/leasemaatschappij. Voor die 3 tientjes doe ik niet moeilijke, maar het gaat een beetje om het principe en weet niet zeker of de werkgever daar gelijk heeft.
Het is meer een extra luxe ding. Ikzelf als werkgever zou dit bij mijn medewerkers niet accepteren als een declaraties. Maar zoals de gezegde gaat, nee heb je en ja kun je krijgen. Ik zou het dus wel proberen.roelvandew schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:35:
Ff een vraagje voor de zakelijke leaserijders hier: Mijn 'gratis' Bluelink abonnementje loopt nu ook af. Wil deze verlengen naar de Plus-versie. Ik mag deze echter niet declareren bij mijn werkgever/leasemaatschappij. Voor die 3 tientjes doe ik niet moeilijke, maar het gaat een beetje om het principe en weet niet zeker of de werkgever daar gelijk heeft.
bij mij idd ook nog niet, wat ook gek is aangezien ik daar al toestemming voor heb gegeven..... afmaken lijkt een zwak punt bij Hyundaide meester01 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:24:
[...]
Inderdaad, Hyundai zou toch in staat moeten zijn om ergens een bitje om te zetten lijkt mij.
Het geld is overigens nog niet afgeboekt van mijn creditcard, misschien is dat de oorzaak.
Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west
In de creditcard app staat ook niet dat het geld gereserveerd is oid.Tiggy80 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:40:
[...]
bij mij idd ook nog niet, wat ook gek is aangezien ik daar al toestemming voor heb gegeven..... afmaken lijkt een zwak punt bij Hyundai
Iets wat ik mij laatst ook al afvroeg, ik ga het eens navragen bij m'n werkgever.roelvandew schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:35:
Abbos spelen steeds meer en vaker een bijna essentiele rol voor functionaliteit van een auto.
Zou fijn zijn dat LMs een bepaald abbo meeleveren met een auto.
Aangezien functionaliteiten van een auto steeds vaker alleen per abbo af te nemen zijn, behoort dit wat mij betreft tot een zakelijke uitgave, zodat de functionaliteit ten tijde van levering voor de volledige looptijd gegarandeerd zijn, liefst vanuit de LM.
Heb deze ook vandaag meegekregen.ZuinigeRijder schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:38:
Ze hebben een klein boekje van 28 pagina's toegevoegd:
- nummer: LEAFTNE1HOQQH
- titel: IONIQ 5 AANVULLING OP HANDLEIDING VOOR DE EIGENAAR
Wanneer je het boekje doorneemt, vraag je je af waar je de hulpsystemen voor hebt met al die waarschuwingen en uitzonderingen wanneer die niet werken
Auto is wel maximaal Gejinxed. "Oh ik zag dat jij nog jouw originele ICCU hebt". Klaar ergens dit weekend gaat het fout

Belijning speelt zeker mee in hoe goed de systemen het zelf kunnen verwerken.edvanleeuwen schreef op zondag 11 mei 2025 @ 10:23:
Gisteren in België was de auto erg nerveus en moest ik zelf vaak bijsturen. Eenmaal in Frankrijk was dat weer voorbij. Weet iemand wat daarvan de oorzaak kan zijn? Type belijning?
Rij zelf veel op de A10 en aan een kant zijn ze bezig met de geluidswal en hebben ze tijdelijke gele lijnen getrokken, regelmatig gaan de systemen dan zelf al uit of ik pak zelf maar het heft in handen want de auto snapt het regelmatig niet.
Maar merk überhaupt dat de auto het steeds vaker moeilijk heeft zelfs met bochten die normaal altijd wel goed gingen.
Na de laatste update van de systemen bij de dealer dacht ik dat het juist beter ging maar na verloop van tijd komt het zenuwachtige gedrag vaker terug.
Gister deed de auto geen Bluelink update per 10% laden meer. Op AC dus.
Meer mensen die dat hebben? Ik had infotainment software de dag ervoor geüpgrade.
Nb, als dat algemeen is dan moet zich bij iedere AC oplaad beurt voordoen. Ook op openbare palen. Niet alleen op eigen bouw paal.
[ Voor 24% gewijzigd door Stefannn op 11-05-2025 12:26 ]

Toch ook zojuist maar eens een BM2 monitor besteld, aangezien via de API je niet echt up to date resultaten krijgt. Heb je een foto van hoe je hem hebt bevestigt/weggewerkt, gewoon op de accu geplakt?ZuinigeRijder schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 09:44:
Wil je echt iets over de 12 volt accu weten, heb je meer aan een BM2 monitor. Goedkoop apparaatje, die je aan de plus van de accu en aan het chassis monteert.
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Toevallig al eens geprobeerd of je die bm2 monitor ook met HomeAssitant kan uitlezen ipv de app? De bluetooth van mijn HA zou in theorie dichtbij genoeg moeten zijn als de auto voor de deur staat. Hoef ik er niet aan te denken om eens in de zoveel tijd via de app de monitor uit te lezen en heb ik direct ook mijn logs in HA ipv op telefoon.
Inderdaad, zelfde hier: “meestal wel”, “soms niet”.ZuinigeRijder schreef op zondag 11 mei 2025 @ 13:46:
@Stefannn Bij mij doet deze "Bluelink update per 10% laden" het soms wel en soms niet. Maar tegenwoordig meer niet
Maar gister “helemaal niet”. Van 37% tot 93% geladen zonder een enkele refresh.
En de dag ervoor de infotainment software geüpgrade.
Kortom…. Meer mensen die sinds de software upgrade geen blue link battery refresh per 10% meer krijgen als ze aan een A-C lader hangen?
Rood aan de plus en zwart aan het chassis. Bij de plus heb ik een klein stukje uit het hard plastic gehaald, zodat het klepje van de + goed dicht ging. Bij het gratis vervangen van de 12 volt accu hebben ze zelfs de BM2 weer aangeslotenjouwheld schreef op zondag 11 mei 2025 @ 14:08:
[...]
Toch ook zojuist maar eens een BM2 monitor besteld, aangezien via de API je niet echt up to date resultaten krijgt. Heb je een foto van hoe je hem hebt bevestigt/weggewerkt, gewoon op de accu geplakt?
Toevallig al eens geprobeerd of je die bm2 monitor ook met HomeAssitant kan uitlezen ipv de app? De bluetooth van mijn HA zou in theorie dichtbij genoeg moeten zijn als de auto voor de deur staat. Hoef ik er niet aan te denken om eens in de zoveel tijd via de app de monitor uit te lezen en heb ik direct ook mijn logs in HA ipv op telefoon.
:strip_exif()/f/image/zdMN1z11mSreorj9F4ttnqig.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kunt de BM2 monitor uitlezen via dit tool, maar dan moet je wel binnen de bluetooth afstand zitten. Daar zit ook een python script bm2_mqtt.py bij.
[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 11-05-2025 16:42 ]
Is een beetje iets van vroeger. Als je maar 1 draad op de min hebt dan kan je nooit kortsluitingen krijgen als je de zwarte los haalt en die per ongeluk ergens tegen aan tikt.rem_hopster schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:38:
@ZuinigeRijder je kan zwart toch ook gewoon aan je accu aansluiten? Wat is voordeel van se aansluiting aan chasis?
Zie deze post op goingelectric en de links in die post.rem_hopster schreef op zondag 11 mei 2025 @ 17:38:
@ZuinigeRijder je kan zwart toch ook gewoon aan je accu aansluiten? Wat is voordeel van se aansluiting aan chasis?
Hier werkt het vandaag prima: Bluelink updates bij 50, 60 en 70% SOC. Ik heb de laatste infotainment update er op staan.Stefannn schreef op zondag 11 mei 2025 @ 15:08:
[...]
Inderdaad, zelfde hier: “meestal wel”, “soms niet”.
Maar gister “helemaal niet”. Van 37% tot 93% geladen zonder een enkele refresh.
En de dag ervoor de infotainment software geüpgrade.
Kortom…. Meer mensen die sinds de software upgrade geen blue link battery refresh per 10% meer krijgen als ze aan een A-C lader hangen?
Resolved:GoodPeople schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 17:46:
Ik heb voor het abonnement mijn bluelink profiel gereset. Ik wilde namelijk mijn e-mail adres wijzigen. Maar dit kon helaas niet. Dus afgemeld bij bluelink - opgezegd en helemaal nieuw bluelink account aangemaakt. Telefoonnummer ook succesvol gekoppeld.
Maar nu kan ik mijn profiel van de auto niet meer koppelen aan Bluelink. “Telefoonnummer niet geregistreerd of niet geldig”.
Ik heb daarom opnieuw telefoonnummer gereset via de bluelink app. Maar ook nadien nog steeds dezelfde foutmelding. Ook na 48u wachten blijft de melding staan en lukt koppelen niet.
Iemand nog tips hoe ik dit zou kunnen fixen? Anders ga ik maar eens bluelink support berichten.
Ik had mijn telefoonnummer met 06 ... en daarna met 00316 ingevoerd. In plaats van de vereiste +316... Na het toevoegen van de landenprefix met + kon ik bluelink account koppelen

Thanx, je hebt hem dus gewoon los aan de kabels hangen en niet het "kastje" ergens op vastgemaakt?ZuinigeRijder schreef op zondag 11 mei 2025 @ 16:40:
[...]
Rood aan de plus en zwart aan het chassis. Bij de plus heb ik een klein stukje uit het hard plastic gehaald, zodat het klepje van de + goed dicht ging. Bij het gratis vervangen van de 12 volt accu hebben ze zelfs de BM2 weer aangesloten![]()
[Afbeelding]
Je kunt de BM2 monitor uitlezen via dit tool, maar dan moet je wel binnen de bluetooth afstand zitten. Daar zit ook een python script bm2_mqtt.py bij.
Nee, initieel op de 12 volt accu, maar toen op plus en min aangesloten. Uiteindelijk ging dat los. Later op chassis aangesloten en gewoon los laten hangen, zodat de BM2 geen invloed heeft op de stroomshunt die aan de negatieve pool van de 12V-accu is bevestigd.jouwheld schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:40:
[...]
Thanx, je hebt hem dus gewoon los aan de kabels hangen en niet het "kastje" ergens op vastgemaakt?
De BM2 koppelen is mogelijk in HA. Dit heb ik voor elkaar gekregen. Ik zou moeten opzoeken hoe exact, maar is gelukt via een BLE Proxy naar MQTT via een ESP32. De verbinding is echter erg instabiel. Dit moet echt <3-5 meter zijn tussen de BM2 en de ESP32 in mijn geval.jouwheld schreef op zondag 11 mei 2025 @ 14:08:
[...]
Toch ook zojuist maar eens een BM2 monitor besteld, aangezien via de API je niet echt up to date resultaten krijgt. Heb je een foto van hoe je hem hebt bevestigt/weggewerkt, gewoon op de accu geplakt?
/f/image/XGbJw8OPe09JbVH9Q6jW1NdT.png?f=fotoalbum_large)
@-CJ en @krizzziz
Thnx. eigenlijk vind ik dit een veel beter dashboard dan wat er nu in de MY25 (I5) zit. met name dat vaste deel vooraan. Dat open vakje zit hoger = bereikbaarder, daaronder zit nog bruikbare bergruimte (in de I5 MY25 is dat open loze ruimte) en het klimaatregelpaneel is veel beter. Ik heb heel veel last van spiegeling van dat paneel en kan het dus vaak nauwelijks tot niet aflezen, wat de veiligheid niet bevordert tijdens het rijden.
Hebben andere MY25-rijders daar geen last van?
<John O`Mill>
Bij mij zit het bloetoet ding op de accu geplakt, blijft prima zitten.jouwheld schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:40:
[...]
Thanx, je hebt hem dus gewoon los aan de kabels hangen en niet het "kastje" ergens op vastgemaakt?
Het is een CTEK battery sense maar die worden kennelijk niet meer gemaakt/verkocht.
Dank. @ZuinigeRijder ook bedankt.tvc15 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:12:
[...]
Hier werkt het vandaag prima: Bluelink updates bij 50, 60 en 70% SOC. Ik heb de laatste infotainment update er op staan.
Gister deed hij weer netjes uit zichzelf een sync op 90%.
Zaterdag dus van 37% tot 93% helemaal niet. En de 93% was nog enkel omdat ik dat met de app zelf forceerde.
Maar goed… ziet er meer uit als een “tijdelijke glitch” dan iets structureels met de nieuwe software.
Inmiddels maakt het voor mij niet zo heel veel meer uit.
Ik houd bij hoeveel ik laad en forceer elke 5kWh die geladen wordt een bluelink-sync via de bluelink api.
Alleen tijdens het laden, als het goed is wordt de 12V accu tijdens het laden steeds netjes bijgeladen dus die kan dan niet leeglopen.
Vanuit de home automation zorg ik dan dat het laatste stuk laden altijd op 6A gaat. Hopelijk houd ik daar de iccu mee heel maar dat is redelijk speculatie.
Als er niet geladen wordt roep ik de bluelink api nu elke 15 minuten aan maar dan enkel met een “refresh from cash”.
YouTube: Meine ICCU-Probleme auf 65.000km Was du für deinen Hyundai + Kia wis...vifra schreef op woensdag 23 april 2025 @ 08:03:
[...]
De visuele bouwkwaliteit is niet hetzelfde als de structurele & technische bouwkwaliteit. Visueel is deze zeker degelijk (zetels, interieur, ... ).
De structurele en technische kwaliteit is een andere zaak ...
Ze spreken dan ok over de gekende zaken als kapotte ICCU, 12v batterij porbleem, ... als de belangrijkste oorzaak. (en die zijn ons hier gekend).
Ook is dat idd bouwjaarspecifiek anders ... maar toch nog steeds niet opgelost ...
Ondanks dat is de betrouwbaarheid beter dan de gemiddelde verbrandingsmotor aangedreven wagen ...
En als ja ADAC wat volgt dan ga je ook snel vinden dat voor de $ ze de I5 juist zeer sterk geplaatst vinden ...
again dat weten we allemaal (de ICCU is het zwakke punt van alle EV's - merkonafhanelijk; en daarna de 12v batterij gezien de hogere connectiviteit van EV's als deze gewoon geparkeerd staan).
Maar dat cijfer wilt niet zeggen dat 1 op de 5 wagens stil gevallen zijn in 2022 (dus de eerste generatie i5's)...
ADAC, al is het goed dat een bedrijf statistieken maakt, is nog eens wispelturig en niet trasparant over wat dat cijfer is. Het gaat om interventies mbt ... wat wilt dat zeggen hé ...
kijk anders ook eens naar
https://www.nhtsa.gov/veh...DAI/IONIQ%2525205/SUV/AWD
Daar kan je alle terugroepacties vinden met omschrijvingen, alsook onderzoeken door US markt rond gemelde problemen ... je kan daar ook eens andere EV's opzoeken en je zal zien dat die ook niet gespaard zijn van problemen.
Nu, specifiek de hyundai & kia ICCU - die is slecht design en dus meer gevoelig aan fouten - dat is zeker ... en ik mag hopen dat we allemaal hiermee niet te maken krijgen.
En een (gekend) probleem is er één te veel natuurlijk - beter een wagen dat 20 jaar mee gaat hé ...
Ik heb dus ook na de laatste OTA update dat Android Auto en ook Apple Carplay niet meer werken. Bij inpluggen van de telefoons gebeurt er helemaal niets meer. Heb nog geen oplossing kunnen vinden. Wie weet er meer?usac085 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:37:
Sinds vanmiddag kreeg ik Android auto niet meer aan de praat. Toestel herstarten, Android auto updaten en of verwijderen, het bracht allemaal geen soelaas. Wat is de gouden tip?
Helaas voor ons: zie dit filmpje YouTube: Ioniq 5 Disaster: Major Problems That Have Owners Worried Worldwidevifra schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 08:27:
[...]
again dat weten we allemaal (de ICCU is het zwakke punt van alle EV's - merkonafhanelijk; en daarna de 12v batterij gezien de hogere connectiviteit van EV's als deze gewoon geparkeerd staan).
Maar dat cijfer wilt niet zeggen dat 1 op de 5 wagens stil gevallen zijn in 2022 (dus de eerste generatie i5's)...
ADAC, al is het goed dat een bedrijf statistieken maakt, is nog eens wispelturig en niet trasparant over wat dat cijfer is. Het gaat om interventies mbt ... wat wilt dat zeggen hé ...
kijk anders ook eens naar
https://www.nhtsa.gov/veh...DAI/IONIQ%2525205/SUV/AWD
Daar kan je alle terugroepacties vinden met omschrijvingen, alsook onderzoeken door US markt rond gemelde problemen ... je kan daar ook eens andere EV's opzoeken en je zal zien dat die ook niet gespaard zijn van problemen.
Nu, specifiek de hyundai & kia ICCU - die is slecht design en dus meer gevoelig aan fouten - dat is zeker ... en ik mag hopen dat we allemaal hiermee niet te maken krijgen.
En een (gekend) probleem is er één te veel natuurlijk - beter een wagen dat 20 jaar mee gaat hé ...
Daar worden wij niet vrolijker van.
Elektrisch is 3x betrouwbaarder dan plofplof mobielen. Behalve ioniq 5 !!!
Hebben meer mensen hier last van en is een downgrade van software mogelijk.
Hmm dat zou onhandig zijn, ik gebruik die continue met een carlinkit. Meer mensen last van na OTA?ZZeff schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:16:
[...]
Ik heb dus ook na de laatste OTA update dat Android Auto en ook Apple Carplay niet meer werken. Bij inpluggen van de telefoons gebeurt er helemaal niets meer. Heb nog geen oplossing kunnen vinden. Wie weet er meer?
Hier geen last van na de update. Alles werkt nog zoals voorheen. Ik gebruik een bluetooth dongle.jouwheld schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 13:25:
[...]
Hmm dat zou onhandig zijn, ik gebruik die continue met een carlinkit. Meer mensen last van na OTA?
Niet slecht, had op € 600 ex gerekend.
Een aantal weken geleden gebeurde dat ook soms. Echter nu lijkt de server of auto? de laatste locatie veel vaker niet te sturen bij uitzetten auto.pinquin21 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:57:
Sinds laatste update in de bluelink app geen gps updates meer van waar de auto zich bevind, hij lijkt maar 1 of 2 keer per dag de positie te updaten, lekker handig als je probeert je geparkeerde auto ergens te vinden in een stad.
In de app kun je op de kaart de auto deselecteren en selecteren om de huidige locatie geforceerd op te halen.
Weet niet of dit in verband met privacy veranderd is of door weer een programmeerfout

Mijn Posts hier, hier en hierpinquin21 schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:57:
Sinds laatste update in de bluelink app geen gps updates meer van waar de auto zich bevind, hij lijkt maar 1 of 2 keer per dag de positie te updaten, lekker handig als je probeert je geparkeerde auto ergens te vinden in een stad.
Gps update en battery update zijn defacto hetzelfde: “voertuig synchronisatie met cloud database”.
Kortom…
- zaterdag van 37% tot 93% opladen en geen enkele update terwijl dat normaliter elke 10% gaat. Die 93% was ook niet automatisch, die was zelf geforceerd via de app.
- maar maandag opeens weer wel.
Sinds de laatste infotainment update vorige week donderdag.
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic