hopelijk enkel de batterij maar ik vrees dt dat een ICCU probleem is ...geertjb61 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:26:
Sinds zondagavond problemen met onze Ioniq 5 terwijl we op vakantie zijn in Slovenie. Op enig moment wordt op display getoond "fout in ingebouwde oplader" "nacontrole vereist". De auto lijkt op dat moment nog gewoon te rijden. Vervolgens merk ik dat snelheid beperkt wordt tot 80 km/uur. Dit loopt geleidelijk terug naar 30/40 km/uur, waarna op display wordt getoond "stop voertuig en controleer voeding". Uiteindelijk vallen de elektrische systemen uit en valt de auto stil. Ook de verlichting valt uit.
Inmiddels staat de auto bij een garage en daar denken ze da het alleen een probleem met de 12V accu betreft. Ik hoop dat ze gelijk hebben maar ik vrees dat er meer aan de hand is. Morgen gaan we het zien want dan moet de auto "klaar" zijn. De Bluelink app geeft overigens bij de voertuigstatus bij "charger" de status "abnormal". Ik wil uiteraard niet mijn reis vervolgen met een auto die niet 100% is en mogelijk na een tijdje te hebben gereden weer problemen geeft.
Opinies op dit forum? Kan het inderdaad zo zijn dat alleen de 12V accu het probleem is of is de kans groot dat er meer aan de hand is? (ICCU?) Onze auto is een half jaar oud (maart 2026).
Alvast dank voor het meedenken.
Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E en CT003