• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 18:45
geertjb61 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 22:26:
Sinds zondagavond problemen met onze Ioniq 5 terwijl we op vakantie zijn in Slovenie. Op enig moment wordt op display getoond "fout in ingebouwde oplader" "nacontrole vereist". De auto lijkt op dat moment nog gewoon te rijden. Vervolgens merk ik dat snelheid beperkt wordt tot 80 km/uur. Dit loopt geleidelijk terug naar 30/40 km/uur, waarna op display wordt getoond "stop voertuig en controleer voeding". Uiteindelijk vallen de elektrische systemen uit en valt de auto stil. Ook de verlichting valt uit.
Inmiddels staat de auto bij een garage en daar denken ze da het alleen een probleem met de 12V accu betreft. Ik hoop dat ze gelijk hebben maar ik vrees dat er meer aan de hand is. Morgen gaan we het zien want dan moet de auto "klaar" zijn. De Bluelink app geeft overigens bij de voertuigstatus bij "charger" de status "abnormal". Ik wil uiteraard niet mijn reis vervolgen met een auto die niet 100% is en mogelijk na een tijdje te hebben gereden weer problemen geeft.

Opinies op dit forum? Kan het inderdaad zo zijn dat alleen de 12V accu het probleem is of is de kans groot dat er meer aan de hand is? (ICCU?) Onze auto is een half jaar oud (maart 2026).

Alvast dank voor het meedenken.
hopelijk enkel de batterij maar ik vrees dt dat een ICCU probleem is ...

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E en CT003

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:21
Hippe Lip schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 23:33:
[...]

@Stefannn
Wel apart dat dezelfde app er verschillend uitziet voor de verschillende modeljaren. Zeker omdat die functie (hoe snel te laden) ook in jouw auto zit. Maar dan laten ze het toch niet zien…

Gebruik je ook de koppeling met HA? Zit het daar ook niet in? Bij mij wel.
Nope, geen HA. HA bestaat pas sinds 2013. Mijn home automation ben ik in 2008 begonnen. Ik heb wel een bluelink koppeling direct op de api. Daar zal het wel in zitten. Ik vind het eerlijk gezegd geen belangrijke functie voor over de remote.
Als ik terug ben van vakantie ga ik eens kijken of de V2L via de bluelink api kan. Ik heb nu een paar keer ge campers met “stroom van de auto”. Het zou heel handig zijn als ik de V2L vanuit de caravan bij het slapen gaan af kon schakelen en ‘s ochtends weer aan. Dat scheelt ongeveer 3% accu.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:01

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

@Stefannn
V2L is vanuit de auto toch niet aan/uit te schakelen? Dan zal dat via de API vast ook niet kunnen.
Ik kan me geen functie bedenken die er via de API wel is, maar niet in de auto zelf.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Hippe Lip Je kunt het minimum SOC% tot waar V2L gebruikt mag worden verhogen, zodat deze stopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-10 10:01
Je kunt de drempelwaarde voor het toestaan van V2L aanpassen in de auto, en daarmee kun je wellicht V2L uitschakelen.
ZuinigeRijder refereert hierboven aan hetzelfde.
Ik weet niet of je dat met de app ook buiten de auto kunt, ik kan het bij mijn '22 model niet vinden in de (Bluelink) app.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Stefannn schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 16:21:
Hier in Portugal gebruik ik de chargemyhyundai kaart en app vaak. Anders dan elders in Europa vaak goede tarieven.
Maar….
Elke keer is mijn charging history “onbereikbaar” dan moet ik uitloggen en opnieuw inloggen.
Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd, steeds “keep logged in” aangevinkt, cookies geaccepteerd, maar niks helpt.
Op zich “gaat het wel” maar ingelogd blijven zou wel prettiger zijn.
Iemand met vergelijkbare ervaring cq oplossing?
Het is hier ook gemeld op goingelectric. Workaround is om de gegevens niet via de App op te vragen maar via de website, totdat de App gefixt is.
Zojuist probleemloos opgeladen bij ARAL Pulse met de Charge myHyundai laadpas. Thuis kreeg ik foutmeldingen in de app bij het bekijken van laadsessies, facturen en contracten... Er is iets aan de hand bij DSC.
Dat geldt misschien voor velen/iedereen op dit moment. Ik ook. Ik heb toen ChargemyHyundai gebeld en gevraagd. Ze weten dat deze problemen zich voordoen sinds de laatste app-update. Het is een bug in de app. De juiste gegevens vindt u online op ChargemyHyundai. De APP wordt herzien en uitgerold.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Even terugkomend op het accuverhaal. Het ging over het eventueel leeglopen van de 12v accu als je auto aan de paal staat en niet laadt. Als de leds bij de laadpoort aan staan dan staat het laadcircuit aan/standby en loopt de 12v accu dus leeg. Ik heb het in de gaten gehouden met Tibber Grid Rewards. Bij mij is het met een Easee in ieder geval zo dat als er niet geladen wordt de leds in principe ook uit staan. Wat alleen gebeurde toen de auto klaar was is dat de lader dat niet direct in de gaten had en zei dat deze klaar was om te gaan laden. Toen stonden de leds bij de laadpoort aan. Uurtje later gaf de app aan dat het klaar was. Toen waren ook de leds uit. Dus ik _denk_ dat mijn kapotte accu niet daarmee te maken had.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-10 17:46
JT schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:57:
Even terugkomend op het accuverhaal. Het ging over het eventueel leeglopen van de 12v accu als je auto aan de paal staat en niet laadt. Als de leds bij de laadpoort aan staan dan staat het laadcircuit aan/standby en loopt de 12v accu dus leeg. Ik heb het in de gaten gehouden met Tibber Grid Rewards. Bij mij is het met een Easee in ieder geval zo dat als er niet geladen wordt de leds in principe ook uit staan. Wat alleen gebeurde toen de auto klaar was is dat de lader dat niet direct in de gaten had en zei dat deze klaar was om te gaan laden. Toen stonden de leds bij de laadpoort aan. Uurtje later gaf de app aan dat het klaar was. Toen waren ook de leds uit. Dus ik _denk_ dat mijn kapotte accu niet daarmee te maken had.
Ook ik merk dat de lampjes regelmatig aan en dan weer uit gaan. Heb Tibber met grid rewarts. Ik denk dat Tibber regelmatig contact legt om te kijken of auto nog aan lader hangt. wallbox Max.

PieterH

• Stefannn
ZuinigeRijder schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:58:
[...]

Het is hier ook gemeld op goingelectric. Workaround is om de gegevens niet via de App op te vragen maar via de website, totdat de App gefixt is.

[...]

[...]
Ah..
Dank
De workaround is veel simpeler,
Gewoon in de app;
- uitloggen
- opnieuw inloggen
Dan werkt het zolang je met de app bezig bent.
Irritant maar overkomelijk.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:28:
@Stefannn
V2L is vanuit de auto toch niet aan/uit te schakelen? Dan zal dat via de API vast ook niet kunnen.
Ik kan me geen functie bedenken die er via de API wel is, maar niet in de auto zelf.
Goed punt
ZuinigeRijder schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:30:
@Hippe Lip Je kunt het minimum SOC% tot waar V2L gebruikt mag worden verhogen, zodat deze stopt.
Ook een goed punt.

Ik ga als ik terug van vakantie ben de api wel bekijken. (Als @ZuinigeRijder me niet voor is :*) )

• Hippe Lip

Hippe Lip

Even puntje tussendoor, onderweg tussen Parijs en richting achterhoek: we hebben nu een SOS-melding op het display.
Iemand een idee wat dat is en wat ik ermee aan moet?
(Ten overvloede: nee, ik rijd niet zelf, anders kon ik dit ook niet tikken 8) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkjyXZDwc0g2vzWwgbox2QuscuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LbqHYIdE6BX81HkLJtJDr63d.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:45
@Hippe Lip
Storing in het eCall-/SOS-systeem of [tijdelijk] geen bereik via de SIM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Hippe Lip schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:24:
Even puntje tussendoor, onderweg tussen Parijs en richting achterhoek: we hebben nu een SOS-melding op het display.

[Afbeelding]
Geen idee
Je kan wel door de display opties lopen (op het stuur waar je display achter het stuur mee kiest).
Daar heb je op een gegeven moment een pagina met “actuele fouten”.
Zowel pagina’s met drukknop als sub paginas met wippertje doen.

• edegroot1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11:53
Tiggy80 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 13:11:
[...]

dat deed ik inderdaad ook zo, maar inmiddels kan mijn laadpaal (alfen eve) ook op op een "alleen zonne energie" modus tegenwoordig; dat is wel echt een verbetering mbt het terugleveren
Dit zou ik ook graag willen, maar mijn laadpaal (Alfen) is dichtgetimmerd door Eneco, dus ik kan niet bij deze functie. Al eens gelezen dat iemand daar bij Eneco een uitzondering op kreeg, maar bij mij verwezen ze me naar de smartcharge-app. Dat is toch echt niet hetzelfde.

• Hippe Lip

Hippe Lip

joepie de p schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:57:
@Hippe Lip
Storing in het eCall-/SOS-systeem of [tijdelijk] geen bereik via de SIM?
Mss wel. Het is inmiddels weg.

<John O`Mill>

• Hippe Lip

Hippe Lip

Stefannn schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:00:
[...]

Geen idee
Je kan wel door de display opties lopen (op het stuur waar je display achter het stuur mee kiest).
Daar heb je op een gegeven moment een pagina met “actuele fouten”.
Zowel pagina’s met drukknop als sub paginas met wippertje doen.
Dat heb ik op de MY25 niet.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09:14
Laadverliezen.

Er wordt hier soms laadverliezen vermeld, zeker al met de Granny Charger. Wij laden thuis altijd met de Granny Charger en ik wilde wel eens weten wat nu juist onze verliezen waren. Ik heb dus de volgende data samen geraapt:

Tot kms: 26826 aan 19.6 kWh / 100
Tot kWh geladen: 5874 (zie tabel)
Tot kWh gereden: 26826\100*19.6 = 5258
KWh verlies: 617
% verlies: 10.5

Valt me toch wel mee, of maak ik ergens een fout?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKPbOlI4sm3nfkl8Ue_6MRfX69c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZhtvAYURpPTBWTVDC5YUB5g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@PhilippeJoris De aanname is dat de kWh/100 van de auto correct is. Is dat wel zo :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
@ZuinigeRijder, tja, dat kan ik natuurlijk niet verifiëren. Ik ga er even van uit dat de Hyundai engineers correct meten anders stopt deze hele discussie meteen.

Ik weet ook niet wat de auto allemaal meetelt, alleen motor of ook de drie andere verbruikers (electronica, batterij conditionering en klimaat). Het was trouwens 19.8 maar de zomer heeft het verbetert. Volgend jaar februari zitten we aan twee jaren, dan zal ik het nog eens uitwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
Maar het laadverlies is correct, ook wanneer de auto het verbruik 'verkeerd' berekent/doorgeeft.
Als je de data van de auto betwijfelt, waarom dan aannemen dat de data van de lader(s) wel correct zijn?
Ergens zul je toch een dataset moeten accepteren en gebruiken.

[ Voor 45% gewijzigd door Peter-036 op 24-09-2025 18:38 . Reden: uitbreiding. ]

• Hippe Lip

Hippe Lip

Sinds de OTA-update van een paar dagen geleden hoor ik steeds een soort ‘ping-pong’ (iets doffer, dus meer dik-dok) als je iets te hard rijdt. Ik heb nog niet uit kunnen vinden waar het vandaan komt en kan het dus ook (nog) niet uitzetten. MY25!

Het is niet het geluidje dat je uit kunt zetten door de volumeknop rechts op het stuur een paar seconden in te drukken.
Het lijkt op het geluid dat Waze geeft bij te hard rijden, maar dat doet-ie pas bij 5 of 10 km/h te hard en dit echt bij één km/h te hard. Bovendien zijn alle apps op onzer beide telefoon gekilled, dus dat is het ook niet.

Iemand suggesties? Komt het door de update?

<John O`Mill>

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:17
Sinds zondagavond problemen met onze Ioniq 5 terwijl we op vakantie zijn in Slovenie. Op enig moment wordt op display getoond "fout in ingebouwde oplader" "nacontrole vereist". De auto lijkt op dat moment nog gewoon te rijden. Vervolgens merk ik dat snelheid beperkt wordt tot 80 km/uur. Dit loopt geleidelijk terug naar 30/40 km/uur, waarna op display wordt getoond "stop voertuig en controleer voeding". Uiteindelijk vallen de elektrische systemen uit en valt de auto stil. Ook de verlichting valt uit.
Inmiddels staat de auto bij een garage en daar denken ze da het alleen een probleem met de 12V accu betreft. Ik hoop dat ze gelijk hebben maar ik vrees dat er meer aan de hand is. Morgen gaan we het zien want dan moet de auto "klaar" zijn. De Bluelink app geeft overigens bij de voertuigstatus bij "charger" de status "abnormal". Ik wil uiteraard niet mijn reis vervolgen met een auto die niet 100% is en mogelijk na een tijdje te hebben gereden weer problemen geeft.

Opinies op dit forum? Kan het inderdaad zo zijn dat alleen de 12V accu het probleem is of is de kans groot dat er meer aan de hand is? (ICCU?) Onze auto is een half jaar oud (maart 2026).

Geen directe oplossing, maar heb je voor of tijdens de vakantie anders opgeladen dan normaliter?

• Stefannn
PhilippeJoris schreef op woensdag 24 september 2025 @ 17:27:
Laadverliezen.

Er wordt hier soms laadverliezen vermeld, zeker al met de Granny Charger. Wij laden thuis altijd met de Granny Charger en ik wilde wel eens weten wat nu juist onze verliezen waren. Ik heb dus de volgende data samen geraapt:

Tot kms: 26826 aan 19.6 kWh / 100
Tot kWh geladen: 5874 (zie tabel)
Tot kWh gereden: 26826\100*19.6 = 5258
KWh verlies: 617
% verlies: 10.5

Valt me toch wel mee, of maak ik ergens een fout?
[Afbeelding]
Je gooit AC laden en DC laden nu wel door elkaar. DC is dacht ik “wat de auto ingaat NA de omvormer” (dus omvormer verlies niet in de power). AC “wat de auto ingaat VOOR de omvormer” (dus omvormer verlies gaat daar nog vanaf).
Maar goed, grootste deel is AC dus het zal hooguit een % uitmaken.

Grootste verlies bij granny laden is het feit “dat het zo langzaam gaat”. De auto trekt in rust 200watt. Dus als je op 3.6kW laadt is dat al 5%. Op 11kW maar 2%. Die 3% verschil is ook eigenlijk het enige verschil. De omvormer verliezen zijn gelijk. Het verschil is 1 omvormer van 3.6kW of 3.

• PhilippeJoris
@Stefannn, ja, zo ziet ge maar weer dat peer review nuttig is. Ik heb de DC ladingen eruit gehaald en de kms die ermee gereden werden, en dan is het een heel ander beeld. En dan moet je nog rekening houden met het feit dat, zonder autostrade, het kWh/100 getal beter wordt en dus het verlies nog groter dan hieronder gegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mje_daE_9eckHXVnCzWVqfKdf6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRHJ3Y86oZRPQgR4TmCJifct.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
PhilippeJoris schreef op woensdag 24 september 2025 @ 19:42:
@Stefannn, ja, zo ziet ge maar weer dat peer review nuttig is. Ik heb de DC ladingen eruit gehaald en de kms die ermee gereden werden, en dan is het een heel ander beeld. En dan moet je nog rekening houden met het feit dat, zonder autostrade, het kWh/100 getal beter wordt en dus het verlies nog groter dan hieronder gegeven.

[Afbeelding]
Granny laadt ook volgens mij op maximaal 10A, dus 2.3kW. Dan is het verlies aan “200watt auto stand-by” al 9%. Daar komt het inverter verlies nog bovenop. Dat is gauw 5 a 10%. Die 19% is wellicht wat erg pessimistisch (maar misschien ook wel gewoon correct), tussen de 15% en de 19% zal het echter zeker liggen.
Mhh….
Ik heb inmiddels met mijn eigenbouw laadpaal al zo’n 6000kWh geladen over 2 jaar. Daarmee heb ik dus iets van 500kWh aan verlies bespaard. Dat komt overeen met ongeveer 125euro.
Mhh… het ding heeft ongeveer 600euro gekost dus nog 8 jaar en ik heb hem er uit. Niet helemaal eerlijk want ik heb geen buitenstopcontact en dat aanleggen is ook niet gratis.
Ik ben er echter ook gewoon blij mee. Ik kan de auto snel vol krijgen.
Maar het geeft wel de betrekkelijkheid aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Stefannn schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:27:
[...]

Goed punt

[...]

Ook een goed punt.

Ik ga als ik terug van vakantie ben de api wel bekijken. (Als @ZuinigeRijder me niet voor is :*) )
@Hippe Lip @ZuinigeRijder
V2L via api starten zal nog wel wat voeten in aarde hebben.
Ik zie in de api GitHub files geen keyword voor V2L.
Ten eerste zou je dat keyword dan moeten weten, ten tweede moet je de api-code dan uitbreiden.
Nb… dit gaat verder off-topic denk ik.

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:34

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY22

Ik heb sinds een paar maanden het Bluelink Plus abonnement en betaal dit maandelijks. Weet iemand hoe je dit abonnement kunt beëindigen? Ik kan hier werkelijk nergens iets over terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cvanmansom schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:09:
Ik heb sinds een paar maanden het Bluelink Plus abonnement en betaal dit maandelijks. Weet iemand hoe je dit abonnement kunt beëindigen? Ik kan hier werkelijk nergens iets over terugvinden.
In de nieuwe myHyundai App kun je via "Store" kiezen voor "Abonnement opzeggen".

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:14
cvanmansom schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:09:
Bevalt niet?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cvanmansom

cvanmansom

Mijn IONIQ 5 gaat in december na 4 jaar uit de lease en ik kan hem helaas niet verlengen (company policy van mijn werkgever). Hoewel ik tevreden ben over mijn RWD Lounge, MY21 of 22 (één van de laatste toen met de automatische flush handles) en op de defecte front radar na weinig issues heb gehad, wilde ik wel weer iets anders en dat is in mijn geval een VW ID.7 Tourer geworden. Minder spannend design en misschien ga ik ook wel de 800V architectuur in de vakanties missen, maar qua comfort en ruimte ga ik er niet op achteruit. Lang verhaal kort: Zonder de auto heeft het Bluelink abonnement geen toegevoegde waarde meer :)

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:14
@Hippe Lip Heb ik ook een keer gehad. Was inderdaad een storing in de e-call unit. Ik had meteen ook geen Bluelink meer alleen....Ik zou even langs de dealer gaan.

ehhhh..HOI

• cvanmansom

cvanmansom

ZuinigeRijder schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:34:
[...]

In de nieuwe myHyundai App kun je via "Store" kiezen voor "Abonnement opzeggen".
Dank je wel! Ik had die app nog niet geïnstalleerd, maar ziet er sowieso een stuk beter uit. Ik houd het abonnement nog wel aan tot het laatst en zeg het net voor het inleveren van de auto op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
olafmol schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 15:21:
[...]

Ik geloof dat de monteur DTC code P1A9096 moet zien in de error codes. En daarna is het wachten tot er een ICCU replacement is, volgens mij kan dat vrij lang duren (helaas).
De dealer had gelijk! Het was niet de ICCU, maar het bleek een softwareprobleem te zijn. Update gedraaid en het probleem is verholpen. Ik rij na 160k km dus nog steeds met de originele ICCU :)
En met de GDU vervangen rijdt hij weer als een zonnetje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:15
edegroot1973 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 14:08:
[...]

Dit zou ik ook graag willen, maar mijn laadpaal (Alfen) is dichtgetimmerd door Eneco, dus ik kan niet bij deze functie. Al eens gelezen dat iemand daar bij Eneco een uitzondering op kreeg, maar bij mij verwezen ze me naar de smartcharge-app. Dat is toch echt niet hetzelfde.
och zucht, dat is zo vervelend, ik heb het hele back office niet nodig voor declaraties ofzo, dus ik heb de paal in eigen beheer en (in mijn geval) vattenfal eruitgetrapt.... ging niet makkelijk maar na veel discussie wel gelukt.
met de aflfen connect app kan ik vrij makkelijk wisselen van laad profiel. ik weet niet zeker of je daar de inloggevens voor nodig had, misschien omzeil je eneco daarmee

[ Voor 11% gewijzigd door Tiggy80 op 25-09-2025 14:40 ]

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:18
ZuinigeRijder schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:34:
[...]

Dit kan ook via de "oude" bluelink app. Via gebruikersinstellingen naar de Bluelink Store, vervolgens naar Mijn Pagina - Features and Services in gebruik en dan kan je onderaan je abonnement opzeggen...

• geertjb61
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:43
Het was idd de ICCU die kapot is. Goed balen. Onze auto blijft achter in Slovenie en komt binnenkort op transport nar NL. Na wat 5-en en 6-en uiteindelijk vervangauto kunnen regelen via Hyundai pechhulp om onze reis mee te vervolgen en terug naar NL te reizen. Begrijp wel van dealer in Slovenie dat ICCU's momenteel slecht leverbaar zijn (daar in ieder geval). Weet niet hoe dat in NL is. Onze dealer thuis heeft nog geen uitsluitsen gegeven. Ben wel bang dat we onze auto ff kwijt zijn. Mag hopen dat de dealer/Hyundai wat coulant is voor ons wat betreft vervangauto, gegeven dat onze auto nog geen half jaar oud is.
Al met al wel een zeer negatieve ervaring. Als ie rijdt is het een fijne auto, maar weet niet of ik de auto (na reparatie) nog durf te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@geertjb61 Dat is flink balen!
Wijn zijn net 3 weken op stap geweest naar Zuid-Frankrijk en ben ook wel even bang geweest voor ICCU-problemen. Dacht dat het wel mee zou vallen omdat onze auto (ook) pas een half jaar oud is (MY25) en dat daar mss een nieuw type ICCU in zou zitten, maar dat is dus niet zo.

Jij hebt ook het nieuwe model (met ruitenwisser achterop)?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertjb61
Yep, modeljaar 25, geleverd maart 25, met de ruitenwiser!!
Hippe Lip schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 00:34:
@geertjb61 Dat is flink balen!
Wijn zijn net 3 weken op stap geweest naar Zuid-Frankrijk en ben ook wel even bang geweest voor ICCU-problemen. Dacht dat het wel mee zou vallen omdat onze auto (ook) pas een half jaar oud is (MY25) en dat daar mss een nieuw type ICCU in zou zitten, maar dat is dus niet zo.

Jij hebt ook het nieuwe model (met ruitenwisser achterop)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
geertjb61 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:30:
Yep, modeljaar 25, geleverd maart 25, met de ruitenwiser!!

[...]
Had je AC geladen op vakantie?
Ik ben er toe over gegaan om dat niet meer te doen op vakantie.
Het is een beetje “stom” voor zo’n dure auto maar het is eigenlijk niet zo’n probleem. Voor de lange stukken doe je sowieso alleen DC. Op bestemming deed ik voorheen vaak wat “bijladen” maar dat doe ik dus niet meer.
Had je AC geladen? Met andere woorden,… “heeft mijn aanpak überhaupt zin”?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geertjb61
Met name DC geladen. Eén keer AC geladen, bij hotel in Oostenrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Creokr
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15:34
Hippe Lip schreef op woensdag 24 september 2025 @ 13:24:

[Afbeelding]
Deze melding heb ik ook eens gehad op een koude winterochtend: het SOS systeem heeft een eigen batterij, waarbij de waarschuwing meldt dat de voltage te laag is, daarom dat het na verloop van tijd ook verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Creokr schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:57:
Deze melding heb ik ook eens gehad op een koude winterochtend: het SOS systeem heeft een eigen batterij, waarbij de waarschuwing meldt dat de voltage te laag is, daarom dat het na verloop van tijd ook verdwijnt.
Ik heb het die (lange) reisdag een paar keer gehad dat die SOS-melding aan en een tijd later weer uit ging. Het was buiten ca. 14 graden, dus niet bijzonder koud.

En als de batterij van die module in een auto van ongeveer een half jaar oud (geen voorraadmodel) dan al zo zwak is dat het daardoor komt, dan moet ik me toch ernstig zorgen gaan maken?!

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:50
Hippe Lip schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 10:52:
[...]

Ik heb het die (lange) reisdag een paar keer gehad dat die SOS-melding aan en een tijd later weer uit ging. Het was buiten ca. 14 graden, dus niet bijzonder koud.

En als de batterij van die module in een auto van ongeveer een half jaar oud (geen voorraadmodel) dan al zo zwak is dat het daardoor komt, dan moet ik me toch ernstig zorgen gaan maken?!
geen gsm ontvangst lijkt me logischer als oorzaak....met alle vooruitgang in GSM netwerken hebben we internationale call handover nog steeds niet geregeld....ga 30 km voor de grens maar eens bellen met iemand en rij al bellend de grens over...duurt meestal 5 a 10 minuten voor je weer kunt connecten....(of een harde reset)

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Vraagje omtrend de 12V batterij.
- is het nog steeds zo dat die niet wordt bijgeladen onder 20% soc? Ik dacht dat er een keer een update is geweest naar 10% maar weet dat niet zeker.
- enig idee hoe snel die dan leeg loopt? En ik las ergens dat “achterklep open en dicht” ook maar een paar keer kan. Enige indicatie hoe vaak?

Ik ben op vakantie in Portugal, vandaag dreigde ik met 18% op de camping te komen. Nog net voor de camping kwamen we langs een lader dus “die zorg is voorkomen”. Ik had sowieso wel willen laden voor ik de nacht in ging. Maar…. We zouden lunchen en dan gaat de achterklep een paar keer open en dicht (ik had al bedacht dat ik dat dan dus op rantsoen zou moeten zetten).
Maar goed….
Enige kwantitatieve guidance?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel2020
Stefannn schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:57:
Vraagje omtrend de 12V batterij.
- is het nog steeds zo dat die niet wordt bijgeladen onder 20% soc? Ik dacht dat er een keer een update is geweest naar 10% maar weet dat niet zeker.
- enig idee hoe snel die dan leeg loopt? En ik las ergens dat “achterklep open en dicht” ook maar een paar keer kan. Enige indicatie hoe vaak?

Ik ben op vakantie in Portugal, vandaag dreigde ik met 18% op de camping te komen. Nog net voor de camping kwamen we langs een lader dus “die zorg is voorkomen”. Ik had sowieso wel willen laden voor ik de nacht in ging. Maar…. We zouden lunchen en dan gaat de achterklep een paar keer open en dicht (ik had al bedacht dat ik dat dan dus op rantsoen zou moeten zetten).
Maar goed….
Enige kwantitatieve guidance?
tegenwoordig is dat onder de 10% Ik zou me niet heel druk maken om de lading van HV accu tenzij je de 10% aantikt

je kunt altijd de dag erna op zoek naar een lader om van bv 5% naar meer te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 20:05
Na 82.486 tevreden kilometers en bijna vier jaar onbezorgd rijden mag ik mij nu melden tussen de andere rijders met ICCU problematiek.

Woensdagavond sloot ik mijn auto aan op de laadpaal thuis. Stroom klapt eruit. Bleken twee fasen doorgebrand - enexis moest erbij komen om de boel te repareren.

Nadien geprobeerd bij AC palen in de wijk te laden- maar die geven allemaal een storing.

Momenteel sta ik aan de DC Lader die doet het gelukkig nog wel.

Maar ik vermoed dat ik nu ook een afspraak bij de dealer mag gaan maken 😒

Eind december loopt het leasecontract af en moet ik de auto omruilen, hopelijk is ie wel voor die tijd weer klaar. 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertjb61
Vandaag is opdracht gegeven om de auto op transport naar NL te zetten voor reparatie. Repatriering kan volgens opgave ANWB 2 tot 3 weken duren. Volgens dealer in Slovenie die na de autopech de diagnose heeft gedaan en die het ICCU probleem constateerde is momenteel de leverbaarheid van de ICCU in Europa slecht, er is nergens in Europa voorrad.

Het eerste contact met dealer in NL die ons een half jaar geleden de auto heeft geleverd (MY2025) en die ook de reparatie zal gaan doen is onbevredigend. Vervangend vervoer is alleen beschikbaar indien we ervoor betalen. Lijkt ons een onacceptabel voorstel gegeven de leeftijd van de auto (half jaar) en de prijs die we er voor betaald hebben (Lounge, RWD, 84kw).

Iemand zelf ervaring opgedaan met hoe dealers in NL hier mee zijn omgegaan?
geertjb61 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 23:44:
Het was idd de ICCU die kapot is. Goed balen. Onze auto blijft achter in Slovenie en komt binnenkort op transport nar NL. Na wat 5-en en 6-en uiteindelijk vervangauto kunnen regelen via Hyundai pechhulp om onze reis mee te vervolgen en terug naar NL te reizen. Begrijp wel van dealer in Slovenie dat ICCU's momenteel slecht leverbaar zijn (daar in ieder geval). Weet niet hoe dat in NL is. Onze dealer thuis heeft nog geen uitsluitsen gegeven. Ben wel bang dat we onze auto ff kwijt zijn. Mag hopen dat de dealer/Hyundai wat coulant is voor ons wat betreft vervangauto, gegeven dat onze auto nog geen half jaar oud is.
Al met al wel een zeer negatieve ervaring. Als ie rijdt is het een fijne auto, maar weet niet of ik de auto (na reparatie) nog durf te vertrouwen.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-09 18:29
geertjb61 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:53:
Vandaag is opdracht gegeven om de auto op transport naar NL te zetten voor reparatie. Repatriering kan volgens opgave ANWB 2 tot 3 weken duren. Volgens dealer in Slovenie die na de autopech de diagnose heeft gedaan en die het ICCU probleem constateerde is momenteel de leverbaarheid van de ICCU in Europa slecht, er is nergens in Europa voorrad.

Het eerste contact met dealer in NL die ons een half jaar geleden de auto heeft geleverd (MY2025) en die ook de reparatie zal gaan doen is onbevredigend. Vervangend vervoer is alleen beschikbaar indien we ervoor betalen. Lijkt ons een onacceptabel voorstel gegeven de leeftijd van de auto (half jaar) en de prijs die we er voor betaald hebben (Lounge, RWD, 84kw).

[...]
Hezelfde heb ik meegemaakt, ook in Slovenië. Met mijn dealer overeengekomen de auto naar NL te laten brengen voor de reparatie terwijl de nieuwe ICCU in bestelling was. Huurwagen werd door Hyundai mobility service geregeld maar die stond in Oostenrijk, daar moest ik op eigen gelegenheid heen.

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertjb61
En hoe is jouw dealer in NL omgegaan met alternatief vervoer in de periode dat de ICCU nog niet gerepareerd was? Bij ons willen ze (tot dusver) wel een leenauto beschikbaar stellen, maar tegen behoorlijke kosten. Zeker met de (wat ik begrijp) problematische levering van ICCU's kunnen die kosten dan behoorlijk gaan oplopen. Iets wat ik onverkoopbaar vind bij een auto in die prijsklasse en die nog vrijwel nieuw is.
MB1962 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:01:
[...]

Hezelfde heb ik meegemaakt, ook in Slovenië. Met mijn dealer overeengekomen de auto naar NL te laten brengen voor de reparatie terwijl de nieuwe ICCU in bestelling was. Huurwagen werd door Hyundai mobility service geregeld maar die stond in Oostenrijk, daar moest ik op eigen gelegenheid heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB1962
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-09 18:29
geertjb61 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 21:49:
En hoe is jouw dealer in NL omgegaan met alternatief vervoer in de periode dat de ICCU nog niet gerepareerd was? Bij ons willen ze (tot dusver) wel een leenauto beschikbaar stellen, maar tegen behoorlijke kosten. Zeker met de (wat ik begrijp) problematische levering van ICCU's kunnen die kosten dan behoorlijk gaan oplopen. Iets wat ik onverkoopbaar vind bij een auto in die prijsklasse en die nog vrijwel nieuw is.

[...]
Dat was geen probleem, ik kreeg gratis een Ioniq5 demo wagen mee. Het bedrijf waar ik werk is vaste klant bij diezelfde dealer, dat maakt mogelijk verschil. Gratis vervangend vervoer zou toch standaard moeten zijn tijdens een reparatie onder garantie? Staat hierover niets in de voorwaarden van de "Mobiliteitsgarantie"?

Lounge AWD besteld eind juni '21, geleverd 8 januari '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

MB1962 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 22:06:
Gratis vervangend vervoer zou toch standaard moeten zijn tijdens een reparatie onder garantie? Staat hierover niets in de voorwaarden van de "Mobiliteitsgarantie"?
Ik meen dat je inderdaad recht hebt op een leenauto ‘tijdens de reparatie’. Maar voordat ze aan die reparatie kunnen beginnen is er een (lange) wachttijd, en daarover staat nix beschreven… 8)7

<John O`Mill>

• trippelb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:38
@geertjb61

Artikel 15 van de Bovag voorwaarden stelt dat de garage verantwoordelijk is voor een passende vervoersoplossing.

• geertjb61
Ik neem aan dat een passende oplossing niet een leenauto is waar de dealer ruim € 600,- per maand voor wil rekenen. Dat is althans het eerste voorstel van de dealer.
trippelb schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 07:03:
@geertjb61

Artikel 15 van de Bovag voorwaarden stelt dat de garage verantwoordelijk is voor een passende vervoersoplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoodPeople
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 20:05
Bedankt voor het informeren over de MyHyundai app @Rembooooo @tvc15. Ik had een probleem met de betaling voor bluelink. En sindsdien zat ik al weken helemaal vast in een loop in de bluelink app. Ik kon maar geen nieuwe abonnementen afsluiten. Via de MyHyundai app lukte dat in 1 keer. Super!

• Peter-036
geertjb61 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:02:
Ik neem aan dat een passende oplossing niet een leenauto is waar de dealer ruim € 600,- per maand voor wil rekenen. Dat is althans het eerste voorstel van de dealer.
Maar wat is er niet 'passend' aan een oplossing die je ongeveer 20 euro per dag moet gaan kosten voor een leenauto?
Ik kan zo gauw dat artikel 15 niet vinden (de BOVAG voorwaarden die ik vond zijn maar 7[?] paragrafen), maar daar staat vast niet dat de dealer/garantieverlener alle kosten voor een eventuele huurauto gaat dragen.

• trippelb
Peter-036 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 08:36:
[...]

Maar wat is er niet 'passend' aan een oplossing die je ongeveer 20 euro per dag moet gaan kosten voor een leenauto?
Ik kan zo gauw dat artikel 15 niet vinden (de BOVAG voorwaarden die ik vond zijn maar 7[?] paragrafen), maar daar staat vast niet dat de dealer/garantieverlener alle kosten voor een eventuele huurauto gaat dragen.
https://www.bovag.nl/garantievoorwaarden

Gewoon hier te vinden?

Lijkt me niet meer dan logisch dat de extra kosten voor een huurauto voor de garage zijn. De auto kan niet gebruikt worden, dus moet de garage iets regelen. De klant daarvoor laten betalen in een garantiegeval is niet redelijk.

• trippelb
@geertjb61 Eigenlijk is trouwens artikel 14 lid 4 van toepassing daar staat ook expliciet dat de klant niet hoeft te betalen voor de vervanging.

[ Voor 4% gewijzigd door trippelb op 27-09-2025 10:14 ]

• PhilippeJoris
trippelb schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:12:
[...]

https://www.bovag.nl/garantievoorwaarden

Gewoon hier te vinden?

Lijkt me niet meer dan logisch dat de extra kosten voor een huurauto voor de garage zijn. De auto kan niet gebruikt worden, dus moet de garage iets regelen. De klant daarvoor laten betalen in een garantiegeval is niet redelijk.
Wij hebben ook een defecte ICCU gehad. Onze dealer (Belgium) heeft ons een EV als vervanger meegegeven. De herstelling duurde 18 calenderdagen, met dien verstande dat er nog 5 ICCU herstellingen vóór ons in het plan stonden en maar één ICCU op voorraad. Dat ging dus nog redelijk snel maar ja, goede dealer, hé.

• Crocidolite
  • Laatst online: 15:22
[b]
Toen mijn ICCU kapot was kreeg ik van de dealer een leenauto mee maar ze zeiden dat ze dat niet verplicht
waren. Alleen gedurende de reparatie waren ze verplicht een leenauto mee te geven maar niet gedurende de wachttijd op onderdelen wat bij mij gelukkig "maar" 3 weken duurde i.p.v. maanden.

• Just_DH
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:50

[...]
Wij hadden kapotte laadpoort (geen AC/DC laden dus meer). Auto in Frankrijk achtergelaten. Vervangend vervoer vanuit Frankrijk niet nodig, want met een groep teruggereisd. Daarna kregen we 1 dag een auto van leasemaatschappij en de dag erna een auto van de dealer. Dealer zorgde dus voor vervangend vervoer gedurende de periode dat de auto terug moest komen uit Frankrijk(1,5 week). Reparatie was 2 uur.

• Stefannn
Crocidolite schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:36:
[...]

Toen mijn ICCU kapot was kreeg ik van de dealer een leenauto mee maar ze zeiden dat ze dat niet verplicht
waren. Alleen gedurende de reparatie waren ze verplicht een leenauto mee te geven maar niet gedurende de wachttijd op onderdelen wat bij mij gelukkig "maar" 3 weken duurde i.p.v. maanden.
@geertjb61
“Gokje “
Geen leenauto voor “Wachttijd op onderdelen” is begrijpelijk als de auto nog rijdt. Bijvoorbeeld als je met een deuk zit.
In dit geval lijkt me “dat de auto in reparatie is”. Hij staat immers niet bij jou.
Ongetwijfeld voer voor juristen. Wellicht kan je er ook jurisprudentie op vinden.

• Marcel2020
Hyundai heeft er voor te zorgen dat binnen een redelijke termijn onderdelen beschikbaar zijn, 3 maanden wachten op een onderdeel dat een auto tot een inert blok maakt is te idioot voor woorden (net als de prijzen die HY hanteert voor onderdelen).

Volgens mij is er wel jurisprudentie voor een 'redelijke' reparatietermijn, en het is niet de 1e ICCU die stuk gaat dus je kunt er van uit gaan (en aantonen) dat HY weet dat er een ruime voorraad nodig is....jou de dupe laten worden van de onverschilligheid lijkt me niet 'redelijk'.

https://www.degeschillenc...riode-in-principe-gratis/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:01
trippelb schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 10:13:
@geertjb61 Eigenlijk is trouwens artikel 14 lid 4 van toepassing daar staat ook expliciet dat de klant niet hoeft te betalen voor de vervanging.
misschien lees jij iets anders dan ik, er staat alleen:
" Tijdens reparatie of vervanging wegens garantie zoals bedoeld
in artikel14 lid 1 en in lid 3 en het BOVAG Garantiebewijs zorgt de
verkoper/reparateur ook voor een passende oplossing voor
vervoersproblemen van de consument.
"

er wordt NIET gezegd dat die oplossing gratis moet zijn. De garage zorgt dan voor een passende oplossing, eventueel een vervangende auto. Maar gratis kan niet, want de leenauto moet ook aangeschaft worden, heeft een afschrijving, er komen kilometers bij, onderdelen slijten, hij is verzekerd, en moet houderschapbelasting betaald worden. Dus ja, wat is passend? Dat zal elke gebeurtenis afgewogen moet worden door de garage. Deze kosten kan/mag doorberekend worden, en iets van 400-500 per maand is denk ik redelijk. En wat ook misschien meespeelt.... hoe coulance is de dealer, het belang van een verstandhouding met de klant, hoelang duurt de reparatie, incl wachttijd onderdeel, etc etc.

[ Voor 10% gewijzigd door wim1955 op 27-09-2025 16:27 ]

• trippelb
wim1955 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:12:
[...]

misschien lees jij iets anders dan ik, er staat alleen:
" Tijdens reparatie of vervanging wegens garantie zoals bedoeld
in artikel14 lid 1 en in lid 3 en het BOVAG Garantiebewijs zorgt de
verkoper/reparateur ook voor een passende oplossing voor
vervoersproblemen van de consument.
"

er wordt NIET gezegd dat die oplossing gratis moet zijn. De garage zorgt dan voor een passende oplossing, een vervangende auto. Maar gratis kan niet, want de leenauto moet ook aangeschaft worden, heeft een afschrijving, er komen kilometers bij, onderdelen slijten, hij is verzekerd, en moet houderschapbelasting betaald worden. Dus ja, wat is passend? Deze kosten kan/mag doorberekend worden, en iets van 400-500 per maand is denk ik redelijk.
. Bij vervanging wegens garantie zoals bedoeld in artikel 14 lid 1 en in lid 3
en het BOVAG Garantiebewijs is de consument niet gehouden te betalen
voor normaal gebruik van het vervangen product in de periode voor de
vervanging.

• trippelb
Lijkt me nogal wiedes hè, dat je niet hoeft te betalen voor een vervangend product. Dat verhaal over kosten en afschrijving geld namelijk ook voor je eigen auto waar je geen gebruik van kan maken. Wegenbelasting, verzekering en afschrijving stoppen niet omdat je auto het niet doet.

• trippelb
Het alternatief is overigens de koop laten ontbinden.

Sleutels van de auto inleveren en aanschafprijs terug eisen. Een auto van 50-60k die binnen een half jaar stil komt te staan voor circa 2a3 maanden is overduidelijk niet conform wat de koper had verwacht aan te schaffen.

Ik vind het ook hondsbrutaal dat een dealer daar nog geld voor durft te vragen ook. Als ze vergoed willen worden voor dat soort kosten moeten ze dat met Hyundai regelen en niet met de klant.

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online

[...]
De ICCU van mijn Ioniq 6 ging op een zaterdag kapot en ik kon 'em woensdags weer ophalen, wel door avondwerk van de monteurs 😀
Volgens mijn dealer is er tegenwoordig ruim voldoende voorraad.
Ik kreeg gratis een Tuscon PHEV mee, waarschijnlijk omdat het maar om een paar dagen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

AnjaT850 schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:09:
De ICCU van mijn Ioniq 6 ging op een zaterdag kapot en ik kon 'em woensdags weer ophalen, wel door avondwerk van de monteurs 😀
Mazzelaar :)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:17
geertjb61 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:50:
Met name DC geladen. Eén keer AC geladen, bij hotel in Oostenrijk.
Weet je ook nog vanaf en tot welk percentage je op AC en DC geladen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:14
ICCU op mn vorige auto is ook vervangen moeten worden, 2 weken in een i30 gereden, moest alleen zelf tanken, vonk netjes. Dealer is Auto Sturm in Goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Nou, ik heb die nieuwe Hyundai App bekeken en ik blijf het zwak vinden. Je kan de driving data per maand downloaden maar de echte info die je, volgens mij, wil hebben, krijg je niet terwijl die zeker aanwezig is. Je krijgt per rit datum, startuur, einduur, afstand en duur van de rit. Ik had graag ook het verbruik, opgesplitst over de 4 verbruikers, gezien.

Weet iemand of dit via de app te verkrijgen is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xi6RKZlYt-q-Sj5rBVHw2XSzg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Uw4H5oS2bO2gMTbJ1LQlhqd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:38
Mijn Ioniq 5 is na vier jaar volle tevredenheid en gebruik weer terug naar de leasemaatschappij. Daarmee komen ook de zwarte overplak logo's vrij. Bij interesse, stuur gerust een berichtje. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqPBdST5GZxpa6YndFBAGlwRK9s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rx8s2Zavb5iV4orhZjqd9fSC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PhilippeJoris schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:35:
Nou, ik heb die nieuwe Hyundai App bekeken en ik blijf het zwak vinden. Je kan de driving data per maand downloaden maar de echte info die je, volgens mij, wil hebben, krijg je niet terwijl die zeker aanwezig is. Je krijgt per rit datum, startuur, einduur, afstand en duur van de rit. Ik had graag ook het verbruik, opgesplitst over de 4 verbruikers, gezien.

Weet iemand of dit via de app te verkrijgen is?

[Afbeelding]
Nee, maar wel via "Ritbeheertools voor Hyundai Bluelink of Kia UV Connect". Maar dat is niet zo een eenvoudige oplossing als een App, je zult wel iets van een server (b.v. Raspberry Pi, Proxmox, Linux server) moeten hebben.

Voorbeeldje....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xeiSILAo74zWUT-QjYt81oThQlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRDDcthbclNZjVcmOenxnxXx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door ZuinigeRijder op 29-09-2025 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertjb61
Ik zie nog de nodige reacties op mijn ICCU problemen in Slovenie. Sinds gisteren ben ik weer terug in NL.

DC laden steeds tot maximaal 80%
AC laden in hotel tot 100%.

Overigens tijdens vakantie maar één keer aan AC-lader gehangen. De overige keren (vier keer) aan superchargers. De laatste keer DC laden was uur voordat storing optrad.
olafmol schreef op zondag 28 september 2025 @ 18:03:
[...]

Weet je ook nog vanaf en tot welk percentage je op AC en DC geladen hebt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geertjb61
Inmiddels vanuit diverse kanten begrepen dat het laten betalen voor betalend vervoer bij een fabrieksdefect (kapotte ICCU) door onze dealer allesbehalve redelijk is. We hebben daartoe vrijdagmiddag ook een mail opgesteld richting dealer. Daar nog geen reactie op gehad. Indien ik niet uiterlijk begin van de middag een antwoord heb gaat er een (dwingender) mail uit. Wordt vervolgd.
Dealer had bij ons de nodige goodwill, maar is bezig dat in rap tempo te verspelen.
trippelb schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:25:
[...]

. Bij vervanging wegens garantie zoals bedoeld in artikel 14 lid 1 en in lid 3
en het BOVAG Garantiebewijs is de consument niet gehouden te betalen
voor normaal gebruik van het vervangen product in de periode voor de
vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:07
geertjb61 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 10:41:
Inmiddels vanuit diverse kanten begrepen dat het laten betalen voor betalend vervoer bij een fabrieksdefect (kapotte ICCU) door onze dealer allesbehalve redelijk is. We hebben daartoe vrijdagmiddag ook een mail opgesteld richting dealer. Daar nog geen reactie op gehad. Indien ik niet uiterlijk begin van de middag een antwoord heb gaat er een (dwingender) mail uit. Wordt vervolgd.
Dealer had bij ons de nodige goodwill, maar is bezig dat in rap tempo te verspelen.

[...]
Als je nog wel kunt snelladen, vergoedt Hyundai die kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thats Me..
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-10 23:20
edvanleeuwen schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 20:37:
[...]

Als je nog wel kunt snelladen, vergoed Hyundai die kosten.
Hoe zit dit precies? Wij rijden nu ongeveer een maand met een defecte ICCU rond en kunnen over 2 weken bij de garage terecht. We kunnen nog wel snelladen. Het wordt gelukkig onder garantie vervangen, de auto is net geen 3 jaar oud en net geen half jaar in ons bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario1811
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:03
Sinds vorige week vrijdag eigenaar van een hele luxe ioniq 5 lounge in het zwart,…
Probleem wat ik ervaar (of eigenlijk mijn dochter) op de achterbank is dat de gordel achter de bank wegvalt en je hem dus slecht kan pakken.
Is er iets wat jullie weten wat je ergens op de een of andere manier vastmaakt zodat de gordel gewoon over de rugleuning loopt ?? Dan kan ze hem wel makkelijker pakken…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usac085
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 30-09 23:47
Ik kreeg vandaag een voertuig system update, van 24.4.0 naar 25.9.1. Op zich al verrassend, want ik heb Lite. Maar belagrijker waar vind ik release notes? Waarom is dat onvindbaar op de hyundai site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Mario1811 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:08:
Sinds vorige week vrijdag eigenaar van een hele luxe ioniq 5 lounge in het zwart,…
Probleem wat ik ervaar (of eigenlijk mijn dochter) op de achterbank is dat de gordel achter de bank wegvalt en je hem dus slecht kan pakken.
Is er iets wat jullie weten wat je ergens op de een of andere manier vastmaakt zodat de gordel gewoon over de rugleuning loopt ?? Dan kan ze hem wel makkelijker pakken…..
Welkom hier, @Mario1811.

Die gordel loopt bewust naast de rugleuning, zodat de rugleuning ongehinderd naar beneden kan. Anders zou die leuning in de gordel blijven hangen.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryVR
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 01-10 07:27

JerryVR

ioniq5 N-Line

usac085 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 23:47:
Ik kreeg vandaag een voertuig system update, van 24.4.0 naar 25.9.1. Op zich al verrassend, want ik heb Lite. Maar belagrijker waar vind ik release notes? Waarom is dat onvindbaar op de hyundai site?
bij je instellingen waar je kunt kiezen voor updates, staan ook de laatste veranderingen. en als de update voltooid is kun je ook klikken op de optie die je direct laat zien wat er aangepast is.

Er zijn als ik het goed heb 3 dingen aangepast; de motor voor de achterwielen, zodat de rit comfortabeler zou moeten voelen. De stuurbekrachtiging is aangepast, voor een comfortabeler gevoel. En als laatste dat de lampen niet meer uitgaan als je je gevarenlicht aan doet...(zo uit mijn hoofd). ik heb plus..dus schijnbaar krijg je wel gewoon systeem updates, alleen niet de navigatie updates( maar die kan ik via usb makkelijk zelf doen)

[ Voor 9% gewijzigd door JerryVR op 01-10-2025 07:27 ]

instagram: ioniq5nline

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Mario1811 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 22:08:
Staat je achterbank wellicht erg naar voren?
Je kunt hem over grote afstand verstellen dus als hij helemaal naar voren staat kan het zijn dat de gordel moeilijker bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwakie
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:24
Interessante video over de gigantische problemen waarmee Hyundai zichzelf heeft opgezadeld, het verklaart veel van wat we allemaal zien en meemaken:

Why Hyundai is in serious trouble

PV: 7670Wp 180°Z 40° PVOutput | WP: ME SUZ-SWM80VA ERSD-VM2D | gasloos | EV: Ioniq 5 Lounge 77kWh RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

zwakie schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:07:
Interessante video over de gigantische problemen waarmee Hyundai zichzelf heeft opgezadeld, het verklaart veel van wat we allemaal zien en meemaken:

Pfoe, dat ziet er niet best uit. Iets minder dan een jaar geleden was ik bijna aan het eind van mijn selectietraject voor de volgende EV (na de e-Niro). Daarop stonden toen nog de Renault Scenic en de Hyundai I5.

Het werd die laatste, maar nu vraag ik me af of ik (strategisch gezien) de juiste keuze heb gemaakt... :?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
even jullie ervaringen peilen. ik rij nu 4 jaar in de ioniq 5 en in het begin was er natuurlijk wat gedoe over de LFA (lane follow assist). daar is een actie op gedaan dat het slingeren werd opgelost. nu heb ik net een weekendje weg gehad en dan heb ik (vooral) in Duitsland regelmatig dat de auto met LFA en LKA (lane keep assist) aan over de streep aan de binnenkant van de bocht wil sturen. Dit treed op bij normale snelheden (100-130) maar ook bij hogere snelheden (160+) op de autobahn. vaak is dit met geringe stuurinput wel tegen te gaan, maar af en toe kost het ook wat meer kracht en dan schakelt de LFA uit (met als gevolg dat je dus eigenlijk de bocht uit stuurt). ook in nederland heb ik regelmatig dat de LFA en LKA het niet eens zijn (in flauwe snelwegb bochten, maar ook gewoon op rechte stukken); LFA stuurt over de belijning heen en LKA begint te "piepen" met oranje lijnen in het scherm. het lijkt mij toch niet zo moeilijk om te zorgen dat de auto (recht door of in een bocht) gewoon in het midden van 2 lijnen blijft rijden.... binnenkort is mijn auto weer aan de beurt voor een onderhoudsbeurt en dan wil ik dit toch maar weer eens voorleggen, maar ik vraag mij af of het mijn auto is of dat het bij meer voorkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Tiggy80 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:21:
even jullie ervaringen peilen. ik rij nu 4 jaar in de ioniq 5 en in het begin was er natuurlijk wat gedoe over de LFA (lane follow assist). daar is een actie op gedaan dat het slingeren werd opgelost. nu heb ik net een weekendje weg gehad en dan heb ik (vooral) in Duitsland regelmatig dat de auto met LFA en LKA (lane keep assist) aan over de streep aan de binnenkant van de bocht wil sturen. Dit treed op bij normale snelheden (100-130) maar ook bij hogere snelheden (160+) op de autobahn. vaak is dit met geringe stuurinput wel tegen te gaan, maar af en toe kost het ook wat meer kracht en dan schakelt de LFA uit (met als gevolg dat je dus eigenlijk de bocht uit stuurt). ook in nederland heb ik regelmatig dat de LFA en LKA het niet eens zijn (in flauwe snelwegb bochten, maar ook gewoon op rechte stukken); LFA stuurt over de belijning heen en LKA begint te "piepen" met oranje lijnen in het scherm. het lijkt mij toch niet zo moeilijk om te zorgen dat de auto (recht door of in een bocht) gewoon in het midden van 2 lijnen blijft rijden.... binnenkort is mijn auto weer aan de beurt voor een onderhoudsbeurt en dan wil ik dit toch maar weer eens voorleggen, maar ik vraag mij af of het mijn auto is of dat het bij meer voorkomt.
@Tiggy80
Om te beginnen schakel ik standaard aan het begin van elke rit LKA uit, omdat die veel te bruusk kan reageren. Daar heb ik geen zin in en dat kan zelfs soms gevaarlijk zijn.

En dan is het voor mij wel en eye-opener dat jouw LFA (teveel) de binnenbocht neemt. Ik vind namelijk dat mijn MY25 met de LFA veel teveel de buitenbocht neemt. Bij wat langere bochten op provinciale wegen bijvoorbeeld heeft die de neiging om over de buitenste lijn te gaan. Ook vind ik dat de auto slecht anticipeert op komende bochten en slingertjes in de weg. Het begin van de bocht is (een paar meter) al ingezet als de auto voor het eerst aan het stuur draait.

Het lijkt er dus op dat Hyundai jouw probleem heeft aangepast, maar daarbij iets te voortvarend te werk is gegaan. Jij wilt wat meer de buitenbocht hebben, ikke wat meer de binnenbocht.

Zou dit ergens af te stellen zijn door de garage?

<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Dag, collega's achterklep rammelaars.

Onze Ioniq 5 had ook dat gerammel aan de achterklep in 2024. De garage heeft dat slot toen vervangen. Het was weg (verleden tijd 😢) maar zoals die kat, hé. Die kwam weer.

Ik dacht, weeral een nieuw slot steken? Kan dat niet anders? Nu heb ik een stuk zelfklevende garage bumper genomen, een beetje vorm gegeven en onder de sluitbeugel gestoken; weg gerammel! Voorlopig toch. Zie foto's hieronder. Hebt er plezier mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZRiWB8qDCt6ifeeVaZO8E7wRj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dk1kZEnV1UNH3AAEtK1I6pBY.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BC_iYzqgx5qOTRK--0F9rpnerk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OW6wSTw6oHgrnrnAr3Li13sy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-10 17:28
Voor mij was de oplossing (eenvoudiger?): 2x een stukje duck-tape om het beugeltje op de foto. Gerammel al een jaar weg.
PhilippeJoris schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:16:
Dag, collega's achterklep rammelaars.

Onze Ioniq 5 had ook dat gerammel aan de achterklep in 2024. De garage heeft dat slot toen vervangen. Het was weg (verleden tijd 😢) maar zoals die kat, hé. Die kwam weer.

Ik dacht, weeral een nieuw slot steken? Kan dat niet anders? Nu heb ik een stuk zelfklevende garage bumper genomen, een beetje vorm gegeven en onder de sluitbeugel gestoken; weg gerammel! Voorlopig toch. Zie foto's hieronder. Hebt er plezier mee.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario1811
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:03
CharlieBulldog schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:47:
[...]

Staat je achterbank wellicht erg naar voren?
Je kunt hem over grote afstand verstellen dus als hij helemaal naar voren staat kan het zijn dat de gordel moeilijker bereikbaar is.
Achterbank staat gewoon naar achter en nog steeds valt de gordel ertussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:53
Dit heb ik ook gehad en werd met een TSB opgelost.
Ik heb daardoor weer vertrouwen gekregen in LKA+LFA. Zie deze post.
Tiggy80 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:21:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:12
Hippe Lip schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:41:
[...]

@Tiggy80
Om te beginnen schakel ik standaard aan het begin van elke rit LKA uit, omdat die veel te bruusk kan reageren. Daar heb ik geen zin in en dat kan zelfs soms gevaarlijk zijn.

En dan is het voor mij wel en eye-opener dat jouw LFA (teveel) de binnenbocht neemt. Ik vind namelijk dat mijn MY25 met de LFA veel teveel de buitenbocht neemt. Bij wat langere bochten op provinciale wegen bijvoorbeeld heeft die de neiging om over de buitenste lijn te gaan. Ook vind ik dat de auto slecht anticipeert op komende bochten en slingertjes in de weg. Het begin van de bocht is (een paar meter) al ingezet als de auto voor het eerst aan het stuur draait.

Het lijkt er dus op dat Hyundai jouw probleem heeft aangepast, maar daarbij iets te voortvarend te werk is gegaan. Jij wilt wat meer de buitenbocht hebben, ikke wat meer de binnenbocht.

Grappige in mijn geval is dat ik tijdelijk in een Hyundai Inster rijd, waar ik de rijhulp systemen veel prettiger vind werken. Als ik met de Ioniq 5 het dorp in reed zette ik de systemen altijd uit omdat ze de bochten veel te abrupt nam (snelweg en provinciale wegen overigens prima), maar nu met de Inster begeleid ‘ie de auto veel relaxter door de bochten, het kan dus wel…. Toch hoop ik dat snel de nieuwe I5 geleverd wordt 7(8)7

Ioniq 5 Lounge 73kWh (2022), Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

mh514452 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:58:
[...]
Als ik met de Ioniq 5 het dorp in reed zette ik de systemen altijd uit omdat ze de bochten veel te abrupt nam […]
@mh514452
Dat abrupte reageren ken ik dus van de LKA. Zet die eens uit en LFA aan. Dan merk je waarschijnlijk een veel vloeiendere geleiding.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:08
Ik heb van Hyundai een email ontvangen met de aanbieding voor een serviceabonnement (zie hieronder). Ik ben benieuwd wat jullie hier op het forum van de aanbieding vinden. In de afgelopen twee jaar ben i, behalve voor regulier onderhoud en service acties, niet bij de dealer geweest en twijfel of dit een zinvol abonnement is.
Ik hoor graag jullie ideeën

"Als berijder van een IONIQ 5 of IONIQ 6 geniet u dagelijks van de betrouwbaarheid en kwaliteit van uw elektrische Hyundai. Toch heeft ook úw auto soms wat extra aandacht nodig en daarom introduceert Hyundai een nieuw en exclusief service-abonnement: Service myHyundai. Als u nu dit service-abonnement afsluit en daarnaast minimaal € 150 besteedt aan Hyundai-accessoires bij een officiële Hyundai-dealer, dan krijgt u het volledige abonnementsgeld voor 1 jaar (€ 74,95) terug*!

Het Service myHyundai-abonnement is exclusief voor berijders van een IONIQ 5 of IONIQ 6 en omvat tal van extra voordelen. Wat dacht u van een gratis controle van de airconditioning, het gratis laten bijvullen van vloeistoffen en een gratis APK? Ook ontvangt u 50% korting op bandreparatie en korting op vervangend vervoer bij onderhoud.

Andere voordelen van Service myHyundai:

Gratis vervanging van sleutelbatterij
Gratis taxatie bij autoschade
50% korting op ruitreparaties
10% korting op originele Hyundai-accessoires"

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@Slinnenb
  1. Wil je aangehaalde tekst tussen [quote] en [/quote] zetten? Dat bevordert de leesbaarheid.
  2. Als je terugzoekt zie je waarschijnlijk dat dit onderwerp al eerder voorbij is gekomen en dat (bijna?) niemand hiervan gebruikmaakt.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
Hippe Lip schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:41:
[...]

@Tiggy80

bij voorkeur zou ik gewoon het midden willen hebben en niet een binnen of een buitenbocht :+ o fhet in te stellen is? geen idee. zoals ik al aangaf, ik heb op rechte stukken af en toe ook dat hij niet in het midden wil rijden maar tegen een van de 2 lijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Tiggy80 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 10:15:
[...].
zoals ik al aangaf, ik heb op rechte stukken af en toe ook dat hij niet in het midden wil rijden maar tegen een van de 2 lijnen
Daar heb dan weer geen last van. _/-\o_

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:00
Voor de leuk en enigszins off-topic: de i5 wordt flink goedkoper in de VS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marcel2020
Slinnenb schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:54:
Ik heb van Hyundai een email ontvangen met de aanbieding voor een serviceabonnement (zie hieronder). Ik ben benieuwd wat jullie hier op het forum van de aanbieding vinden. In de afgelopen twee jaar ben i, behalve voor regulier onderhoud en service acties, niet bij de dealer geweest en twijfel of dit een zinvol abonnement is.
Ik hoor graag jullie ideeën

"Als berijder van een IONIQ 5 of IONIQ 6 geniet u dagelijks van de betrouwbaarheid en kwaliteit van uw elektrische Hyundai. Toch heeft ook úw auto soms wat extra aandacht nodig en daarom introduceert Hyundai een nieuw en exclusief service-abonnement: Service myHyundai. Als u nu dit service-abonnement afsluit en daarnaast minimaal € 150 besteedt aan Hyundai-accessoires bij een officiële Hyundai-dealer, dan krijgt u het volledige abonnementsgeld voor 1 jaar (€ 74,95) terug*!

Het Service myHyundai-abonnement is exclusief voor berijders van een IONIQ 5 of IONIQ 6 en omvat tal van extra voordelen. Wat dacht u van een gratis controle van de airconditioning, het gratis laten bijvullen van vloeistoffen en een gratis APK? Ook ontvangt u 50% korting op bandreparatie en korting op vervangend vervoer bij onderhoud.

Andere voordelen van Service myHyundai:

Gratis vervanging van sleutelbatterij
Gratis taxatie bij autoschade
50% korting op ruitreparaties
10% korting op originele Hyundai-accessoires"

gratis vloeistoffen bijvullen? (welke, ruitenwisservloeistof is zo ongeveer het enige wat er in hoeft)
gratis controle vd airco?
gratis taxatie bij ruitschade? (alsof ze anders 50 euro rekenen voor het beoordelen van ruitschade)
bandreparatie? (gemiddeld heb je eens in de 80.000km een lekke band)
gratis sleutelbatterij (voor een paar euro koop je er 5)
gratis APK....die is ook bij regulier onderhoud gratis en anders voor geen 5 tientjes waar dan ook te vinden
Korting op originele accessoires? (die heb je dan wel al net gekocht)

allemaal dingen die sporadisch nodig zijn, als ze iets zouden kunnen verkopen is het 'verlengde garantie op de ICCU en VIP treatment -voorrang- bij reparaties'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
zwakie schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:07:

Hoezo heeft Hyundai zichzelf met problemen opgezadeld; de Amerikaanse regering heeft dat gedaan!
Het betrof Zuid Koreaanse consultants die tijdelijke visa hebben om de fabriek op te zetten.
Ik had het in de krant gelezen en het zal allemaal wel met een sisser aflopen; Hyundai heeft voor zover ik heb begrepen niets verkeerd gedaan.
En de reactie van de Amerikaanse regering begrijp ik al helemaal niet; de fabriek gaat veel werkgelegenheid opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:57
CharlieBulldog schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 18:18:
[...]

Hoezo heeft Hyundai zichzelf met problemen opgezadeld; de Amerikaanse regering heeft dat gedaan!
Het betrof Zuid Koreaanse consultants die tijdelijke visa hebben om de fabriek op te zetten.
Ik had het in de krant gelezen en het zal allemaal wel met een sisser aflopen; Hyundai heeft voor zover ik heb begrepen niets verkeerd gedaan.
En de reactie van de Amerikaanse regering begrijp ik al helemaal niet; de fabriek gaat veel werkgelegenheid opleveren.
Je moet even iets verder kijken dan de eerste 2 minuten: gaat ook over de vele recalls

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Pagina: 1 ... 273 274 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic