k0enf0rNL schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:40:
Wij willen graag een trekhaar eronder laten zetten. Ik krijg hier bij de Hyundai dealer een offerte voor 1475 voor een afneembare trekhaak en 2600 voor een inklapbare incl. montage. Zijn dat een beetje normale prijzen? Ze zeggen ook dat ze geen vaste kunnen monteren.
Ik heb 15 december een afneembare trekhaak met 13-polige kabelset laten monteren bij trekhaakcentrum. Via ANWB lid en kortingscode ANWBTHC25 (weet niet of deze nog geldig is), kostte deze 945 euro met gratis extra's t.w.v. 75 euro. Hier is de
link naar de ANWB pagina. Normale prijs is 975 euro, inclusief witte kentekenplaat en verloopstekker 13 naar 7 polig,
ANWB-leden ontvangen de volgende voordelen bij de montage van een trekhaak:
- Gratis leenauto met 100 gratis kilometers.
- Gratis kniemat/bumperbeschermer.
- Gratis witte kentekenplaat.
- Een gratis TowBag* met hierin:
-- 2 x spanbanden van 3 meter
-- Verloopstekker
-- WD40 100 ml
-- Sleutelhouder
-- Handschoenen
-- Rembreekkabel
-- Trekhaakdop
* zolang de voorraad strekt
P.S. ben nog wel aan het wachten op de TowBag.
Bij de afspraak opmerkingen én het afgeven van de auto heb ik de volgende opmerking geplaatst:
Bij sommige IONIQ 5 is er in de zichtdelen van de bumper gezaagd. De handleiding is blijkbaar niet duidelijk genoeg, aangezien dit niet nodig is. Ik heb een voorbeeld waarbij er niet in het zichtdeel gezaagd is:
nietwijk in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Bij het ophalen werd er nog bedankt voor deze opmerking, aangezien de handleiding inderdaad verwarrend was.