• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:21

-CJ

Not remastered

MicheldeGoey schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:54:
@-CJ
Dat is bij mij al ruim 4 jaar zo. Een keer of 10 op Bevestigen drukken werkt wel, maar meestal ga ik gewoon rijden en verdwijnt dat scherm na 50 meter.
Oh dat is echt snel. Duurt bij mij echt 30 seconden tot 1-2 minuten.
Marcel2020 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:38:
[...]

aha, dus ik was niet de enige met dit 'issue' ....waar ik woon is Vodafone ontvangst heel wisselend (grens met Belgie), en momenteel weer erg slecht...ik dacht dat het daar iets mee van doen had maar dat hoeft natuurlijk niet.
Ik woon in gebied met goede ontvangst, zie geen correlatie tussen ontvangst en hoe lang die melding doet. Als ik thuis wegrijd is het de ene keer "snel" (20 seconden) en de andere keer langzaam.

All I had to do was follow the damn train.

Misschien is de snelheid afhankelijk van welke versie van infotainment je geïnstalleerd hebt. Dat zou ook nog kunnen uitmaken :?

• cvanmansom
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-11 08:47

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY21

ZuinigeRijder schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:05:
Misschien is de snelheid afhankelijk van welke versie van infotainment je geïnstalleerd hebt. Dat zou ook nog kunnen uitmaken :?
Bij mij duurt het ook vaak wel een volle minuut voordat ik op Accepteren kan drukken of van profiel kan wisselen.

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:57
Dit is typisch een voorziening die ooit bedoeld was om veiligheid te bieden, maar tot onveilige situaties leidt.

• geertjb61
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-11 08:06
k had dezelfde melding op mijn display toen de ICCU kapot ging.
De Lounge uitvoering heeft een andere ICCU dan de meer standaard uitvoeringen. Mogelijk de N ook. Uiteindelijk viel de reparatietijd mij mee.
Genestealer schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 15:54:
Ik vrees dat ik mij ook kan melden bij de ICCU club. Mogelijk de eerste met de Ioniq 5 N.

Laad de auto zelden op met DC, voornamelijk AC en tot 80%. Afgelopen nacht tot 100% AC geladen, dat heb ik pas drie keer eerder hoeven te doen in de jaar dat ik de N bezit.

Reed zojuist weg in de speciale N modus waarbij ik de shift modus aan heb staan. Die valt ineens weg, verlies van power en krijg twee melding. Eerst electrische storing en daarna "stop voertuig controleer voeding" met een hoop kabaal aan waarschuwing geluidjes.

Top snelheid op snelweg was 74 km/h en uiteindelijk snel eraf om vervolgens nog maar 46 km/h te rijden.

Zojuist getakeld en naar de dealer gebracht. Hopelijk heb ik niet een speciale type ICCU nodig waardoor ik nog langer moet wachten.[Afbeelding]

• Ionikfünf
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 11:24
geertjb61 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:30:
De Lounge uitvoering heeft een andere ICCU dan de meer standaard uitvoeringen. Mogelijk de N ook. Uiteindelijk viel de reparatietijd mij mee.

[...]
Mag ik vragen waaruit blijkt dat de Lounge een andere ICCU heeft? Ik had daar nog niet eerder van gehoord.

• geertjb61
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-11 08:06
Dat vertelde de dealer mij onlangs, toen wij met de kapotte ICCU zaten (Lounge, 2025).
Ionikfünf schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 22:38:
[...]

Mag ik vragen waaruit blijkt dat de Lounge een andere ICCU heeft? Ik had daar nog niet eerder van gehoord.
@geertjb61 Het enige wat ik gelezen heb, is dat model 2025 een ander ICCU typenummer heeft, maar gaat nog steeds kapot 8)7

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-11 19:54
geertjb61 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 21:30:

[...]
Gelukkig bij mij ook. Gisterenmiddag gebeld met de mededeling dat de nieuwe ICCU maandag alweer wordt gemonteerd. Ik blijf het wel bizar vinden dat zelfs de nieuwe 2025 modellen hier last van blijven houden.

• Marcel2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-11 21:23
ZuinigeRijder schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:05:
Lijkt me niet, de laatste update zit er op, en in het begin was het opstarten een fractie sneller, momenteel duurt het een minuut tot 2 minuten. Slordig programmeerwerk wellicht?....zal eens de paperclip hanteren om te zien of er een buffer volloopt oid

2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW

@Marcel2020 Ik heb de laatste update er nog niet op en ik ervaar het probleem niet. Maar N=1.

• Marcel2020
geertjb61 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 08:04:
Dat vertelde de dealer mij onlangs, toen wij met de kapotte ICCU zaten (Lounge, 2025).

[...]
dealers vertellen nogal wat onzin, ik was midden 2023 in de markt voor een Lounge AWD en had online gezien dat er zeer waarschijnlijk een N versie aan zat te komen...bij de dealer werd dat in alle toonaarden ontkend...een paar maanden later werd die versie officieel onthuld.
Het zou te verifieren moeten zijn in de onderdelen database, ik ken alleen de US versie daarvan en die laden op een andere spanning en ik weet niet of er wereldwijd een ICCU is.

• Marcel2020
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:40:
@Marcel2020 Ik heb de laatste update er nog niet op en ik ervaar het probleem niet. Maar N=1.
Ik had dat issue ook niet met de vorige versie, dus het is dan ws iets van deze laatste versie. Ms moeten ze weer eens een update van de update uitbrengen, is ook niet de eerste keer :+

• k0enf0rNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 22:10
Dit lijkt toch te mooi om waar te zijn of niet? https://www.autoscout24.n...9d-4505-a214-0701667d0bd3

EDIT: Hij is alweer verwijderd zo te zien

Wij hebben inmiddels een 77kWh Uniq (Lounge) uit Duitsland gekocht (over 4 weken wordt hij geleverd). De import hebben we gedaan via DASImport voor €1650.

[ Voor 30% gewijzigd door k0enf0rNL op 31-10-2025 22:48 ]

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11:19
k0enf0rNL schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:55:
Dit lijkt toch te mooi om waar te zijn of niet? https://www.autoscout24.n...9d-4505-a214-0701667d0bd3

Wij hebben inmiddels een 77kWh Uniq (Lounge) uit Duitsland gekocht (over 4 weken wordt hij geleverd). De import hebben we gedaan via DASImport voor €1650.
Let dan even op of je ook het certificaat voor de extra 3 Jahre Komplettgarantie op jouw naam krijgt uitgereikt. Tot en met MY 2024 werd iedere Ioniq 5 die in Duitsland werd verkocht daarmee uitgeleverd.

Ben wel benieuwd naar: AWD, modeljaar, wielmaat, km’s, extra’s (trekhaak, glazen dak), kleur, etc. Heb je een link?

• Ionikfünf
k0enf0rNL schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 20:55:

Ik ben maanden via de websites in Duitsland aan het speuren geweest. Super aanbiedingen die binnen twee dagen weer weg of ‘verkocht’ zijn bleken schering en inslag. Als je een deal hebt gesloten, doe zoals ik: gooi die apps en/of zoekopdrachten eruit en geniet van de voorpret. Er komt altijd weer een op het oog betere deal, laat je humeur daar niet door verzieken.

Ik heb uiteindelijk de auto zelf opgehaald en geïmporteerd. Nu is het een kwestie van niet meer omkijken en lekker rijden.

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-11 08:50

MicheldeGoey

Project 45

@-CJ
Misschien is het een instelling. Ik heb het rechterscherm permanent op Kaartweergave staan en ingesteld dat elke andere weergave na 5 seconden weer hiernaar terugvalt.

• k0enf0rNL
IonniUnique schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 05:02:
[...]

Let dan even op of je ook het certificaat voor de extra 3 Jahre Komplettgarantie op jouw naam krijgt uitgereikt. Tot en met MY 2024 werd iedere Ioniq 5 die in Duitsland werd verkocht daarmee uitgeleverd.

Ben wel benieuwd naar: AWD, modeljaar, wielmaat, km’s, extra’s (trekhaak, glazen dak), kleur, etc. Heb je een link?
Ioniq 5 Uniq 77.4kWh
2WD
19" wielen
Lucid blue
Panorama dak
45.000km
€29000

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-11 23:35

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

k0enf0rNL schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:35:
[...]

Ioniq 5 Uniq 77.4kWh
2WD
19" wielen
Lucid blue
Panorama dak
45.000km
€29000
Wauw! Dat ziet eruit als een heel mooie deal! d:)b

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Marcel2020
nee, een goede deal...een heel mooie deal heeft een andere kleur ;-)

• gwenrau
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-11 16:01
Hoi Allemaal,

Na aardig wat lurken zelf ook een tijdje in het bezit van een Ioniq 5 Project 45 uit 2021!
fantastische auto met een hoop luxe en hoog rijcomfort, het enige waar ik tegen aan loop is dat de oude eigenaar de auto (uiteraard) gekoppeld had en ik deze nu niet gekoppeld krijg. contact met Bluelink support opgezocht en na een reactie met de vraag of ik myhyundai gebruik eigenlijk niets meer vernomen.. zijn er nog andere wegen om de auto gekoppeld te krijgen aan mijn account?

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:54
Kun je in het infotainmentsysteem geen QR code in beeld krijgen om jezelf in Bluelink aan te melden?
Of in het infotainmentsysteem de vorige eigenaar (zijn account) verwijderen?
Als de auto nog 'aan een ander account hangt' zal het aanmelden met het VIN niet werken vermoed ik,
dus het vorige account moet er eerst uit.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• gwenrau
Peter-036 schreef op maandag 3 november 2025 @ 15:50:
Kun je in het infotainmentsysteem geen QR code in beeld krijgen om jezelf in Bluelink aan te melden?
Of in het infotainmentsysteem de vorige eigenaar (zijn account) verwijderen?
Als de auto nog 'aan een ander account hangt' zal het aanmelden met het VIN niet werken vermoed ik,
dus het vorige account moet er eerst uit.
Ik heb inderdaad in de auto zelf getracht het account te verwijderen maar dan krijg ik de melding dat er geen netwerk verbinding is. Als ik vervolgens het account heractiveer zie ik een succesvolle heractivatie met het gedeeltelijk mail adres van de oude eigenaar.

Het activeren via QR of Vin werkt dus nu helaas niet :(

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06:56
gwenrau schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:04:
[...]

Ik heb inderdaad in de auto zelf getracht het account te verwijderen maar dan krijg ik de melding dat er geen netwerk verbinding is. Als ik vervolgens het account heractiveer zie ik een succesvolle heractivatie met het gedeeltelijk mail adres van de oude eigenaar.

Het activeren via QR of Vin werkt dus nu helaas niet :(
Heel herkenbaar, ik heb exact hetzelfde probleem alleen dan als vorige eigenaar. Wilde bij het inleveren de auto uit de app verwijderen maar kreeg het niet voor elkaar, met precies dezelfde fout. Nu al 3 maanden bezig met de helpdesk. Ik heb inmiddels gedreigd met een melding te maken naar de Autoriteit Persoonsgegevens. Het is natuurlijk ronduit belachelijk dat ik nog steeds deels controle heb over mijn oude auto. In mijn beleving is er sprake van een data privacy issue.

Ik had natuurlijk de Bluelink app kunnen verwijderen, maar ja, deze maand verwacht ik mijn nieuwe Ioniq 5 en dan heb ik hem weer nodig. Ik heb de app ook daadwerkelijk verwijderd maar zodra ik hem weer installeer zie ik direct weer mijn oude auto terug, die nu in Boedapest staat. Wordt vervolgd

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

@gwenrau Zie deze video:
Om Bluelink uit de auto te verwijderen, moet u
in de auto naar 'Instellingen' > 'Bluelink' gaan en 'Bluelink deactiveren en resetten naar fabrieksinstellingen' selecteren; dit wist alle gegevens en instellingen van de vorige eigenaar, wat essentieel is voor privacy. Als een vorige eigenaar dit niet heeft gedaan bij een tweedehands auto, moet de nieuwe eigenaar deze procedure uitvoeren. Het is ook aan te raden om de koppeling in de Bluelink-app op uw telefoon te verbreken nadat de reset in de auto is voltooid.
Stap-voor-stap handleiding:

Ga naar het instellingenmenu in de auto: Navigeer via het startscherm naar 'Alle menu's' > 'Instellingen' > 'Bluelink'.
Deactiveer Bluelink: Selecteer de optie 'Bluelink deactiveren en resetten naar fabrieksinstellingen'. De precieze benaming kan enigszins verschillen per model en softwareversie.
Bevestig de deactivatie: Volg de instructies op het scherm om de deactivatie en fabrieksreset te voltooien. Dit zal alle persoonlijke gegevens en instellingen van de auto wissen.
Verwijder de auto uit de Bluelink-app: Na het resetten in de auto, kunt u in de Bluelink-app op uw telefoon de auto volledig verwijderen uit uw account. De auto kan pas hierna succesvol uit de app worden verwijderd.

[ Voor 78% gewijzigd door ZuinigeRijder op 03-11-2025 21:39 ]

• k0enf0rNL
Heeft iemand deze dashcam? https://fitcamx.com/produ...2022-2023-hyundai-ioniq-5
Ben wel benieuwd naar de ervaringen

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:04
Zag deze steun net in de I5 op de JMS in Tokyo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hhLIze4EWIUq8vbXPglFS58D34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CpgmQRZKYwiFgD6tUvR7RCQt.jpg?f=fotoalbum_large

• Peter-036
@iRenik Die zit ook in mijn '22 Lounge.

• iRenik
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:04
Oh dacht iets bijzonders voor hier haha.
De N heeft hele andere stoelen en had dit nog niet eerder gezien maar niet speciaals dus…

Goedmakertje dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyTOAW7g0068WznlCBPValXuauk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KOXpeFePo1OwwrOcykL4W0Ff.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwNqyA5UyzCwWthDLG36JRyu1yM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IEb8IlGjV9MyCktBkOCQCl28.jpg?f=fotoalbum_large

• gwenrau
mh514452 schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:30:
[...]

Heel herkenbaar, ik heb exact hetzelfde probleem alleen dan als vorige eigenaar. Wilde bij het inleveren de auto uit de app verwijderen maar kreeg het niet voor elkaar, met precies dezelfde fout. Nu al 3 maanden bezig met de helpdesk. Ik heb inmiddels gedreigd met een melding te maken naar de Autoriteit Persoonsgegevens. Het is natuurlijk ronduit belachelijk dat ik nog steeds deels controle heb over mijn oude auto. In mijn beleving is er sprake van een data privacy issue.

Ik had natuurlijk de Bluelink app kunnen verwijderen, maar ja, deze maand verwacht ik mijn nieuwe Ioniq 5 en dan heb ik hem weer nodig. Ik heb de app ook daadwerkelijk verwijderd maar zodra ik hem weer installeer zie ik direct weer mijn oude auto terug, die nu in Boedapest staat. Wordt vervolgd
Dat is ook een beetje waar ik ook moeite mee heb inderdaad... De vorige eigenaar geeft inderdaad aan hem niet te kunnen verwijderen maar ziet hem dus nog wel, ik weet ook dat die nu nog steeds een hyundai model heeft dus hij zal de app nog wel gebruiken, hij kan de auto dus in theorie gewoon volgen en van alles mee doen...

• Impstoker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11 08:59
iRenik schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 06:15:
Zag deze steun net in de I5 op de JMS in Tokyo.

[Afbeelding]
Die heb ik ook in mijn Lounge, compleet nutteloos vind ik. Te laag om tegen mijn benen te komen.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Impstoker schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:52:
Die heb ik ook in mijn Lounge, compleet nutteloos vind ik. Te laag om tegen mijn benen te komen.
Dat vind ik nou ook. Als die steun nou eens een stuk hoger kan komen, dan kan-ie op z’n minst nog ergens tegen je been aankomen. Maar ook dan vraag ik me het nut af.

Het lijkt gemaakt voor mensen die ongeveer ⅔ van onze lengte hebben…

<John O`Mill>

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 08:29
gwenrau schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:46:
[...]

Dat is ook een beetje waar ik ook moeite mee heb inderdaad... De vorige eigenaar geeft inderdaad aan hem niet te kunnen verwijderen maar ziet hem dus nog wel, ik weet ook dat die nu nog steeds een hyundai model heeft dus hij zal de app nog wel gebruiken, hij kan de auto dus in theorie gewoon volgen en van alles mee doen...
Werkt de instructie van @ZuinigeRijder hierboven niet voor jou? Volgens deze instructie moet je eerst de account in de auto verwijderen, Bluelink in de auto compleet resetten, daarna pas de account in de app verwijderen.

• gwenrau
ZuinigeRijder schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:38:
@gwenrau Zie deze video:

[YouTube: How to remove a previous car from your Hyundai BlueLink App #hyundaibluelink #howto]

Om Bluelink uit de auto te verwijderen, moet u
in de auto naar 'Instellingen' > 'Bluelink' gaan en 'Bluelink deactiveren en resetten naar fabrieksinstellingen' selecteren; dit wist alle gegevens en instellingen van de vorige eigenaar, wat essentieel is voor privacy. Als een vorige eigenaar dit niet heeft gedaan bij een tweedehands auto, moet de nieuwe eigenaar deze procedure uitvoeren. Het is ook aan te raden om de koppeling in de Bluelink-app op uw telefoon te verbreken nadat de reset in de auto is voltooid.
Stap-voor-stap handleiding:

Ga naar het instellingenmenu in de auto: Navigeer via het startscherm naar 'Alle menu's' > 'Instellingen' > 'Bluelink'.
Deactiveer Bluelink: Selecteer de optie 'Bluelink deactiveren en resetten naar fabrieksinstellingen'. De precieze benaming kan enigszins verschillen per model en softwareversie.
Bevestig de deactivatie: Volg de instructies op het scherm om de deactivatie en fabrieksreset te voltooien. Dit zal alle persoonlijke gegevens en instellingen van de auto wissen.
Verwijder de auto uit de Bluelink-app: Na het resetten in de auto, kunt u in de Bluelink-app op uw telefoon de auto volledig verwijderen uit uw account. De auto kan pas hierna succesvol uit de app worden verwijderd.
Dankjewel voor je reactie! Ik had deze stappen al gelijk geprobeerd toen ik de auto thuis had, helaas krijg ik dan de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met het internet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qApulD_Zoipdxf9CDFNYqRqBIZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lF230XpBN1dVoviOvCSwDEG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door gwenrau op 04-11-2025 09:15 ]

gwenrau schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:15:
[...]

Dankjewel voor je reactie! Ik had deze stappen al gelijk geprobeerd toen ik de auto thuis had, helaas krijg ik dan de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met het internet.[Afbeelding]
Heb je ook geprobeerd de 12 volt batterij ongeveer 30 seconden los te maken en daarna proberen Bluelink te resetten naar fabrieksinstellingen?

Als dat niet lukt, kan het zijn dat het Bluelink Abonnement van de vorige eigenaar verlopen is, zodat er geen internet toegang meer is. In dat geval moet je een mail sturen aan bluelink@hyundai-europe.com maar dat heb je volgens mij al gedaan.

• Hippe Lip

Hippe Lip

gwenrau schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:15:
Dankjewel voor je reactie! Ik had deze stappen al gelijk geprobeerd toen ik de auto thuis had, helaas krijg ik dan de melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt met het internet.[Afbeelding]
@gwenrau
Misschien zeg ik iets raars of iets verkeerds, maar staat de oplossing niet op je scherm?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvDdrDXz2GbbEH_8fOZJN3Kbg2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LMLPTgweIHiUksBccss1Jp4z.jpg?f=fotoalbum_large
Dit lijkt me typisch iets dat Hyundai moet oplossen. En misschien zijn zij ook wel de enigen die dat kunnen?
Nou blinken ze daat niet uit in responsiviteit, dus je zal wat aan moeten houden, maar me dunkt dat de oplossing toch echt dáár ligt. Is het niet in het ontkopoelen van het oude account, dan is het wel in het voorzien in een instructie die wel echt werkt.

De aanhouder wint! 8)

<John O`Mill>

Er was een Duitse site waar je de service-acties kunt opvragen. Echter deze laat geen service-acties meer zien. Deze Engelse site laat wél nog service acties zien, volgens goingelectric: recalls.hyundai.co.uk.

Ik kan niet controleren of het klopt, omdat er bij mij (waarschijnlijk) geen service acties meer open staan.

Ik heb die link toegevoegd aan de topic start.

[ Voor 4% gewijzigd door ZuinigeRijder op 04-11-2025 10:43 ]

• gwenrau
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:20:
[...]

Heb je ook geprobeerd de 12 volt batterij ongeveer 30 seconden los te maken en daarna proberen Bluelink te resetten naar fabrieksinstellingen?

Als dat niet lukt, kan het zijn dat het Bluelink Abonnement van de vorige eigenaar verlopen is, zodat er geen internet toegang meer is. In dat geval moet je een mail sturen aan bluelink@hyundai-europe.com maar dat heb je volgens mij al gedaan.
Dat heb ik nog niet geprobeerd en zal ik nog proberen, de mail had ik inderdaad verstuurd en meerdere mailtjes maar krijg helaas echt niets meer te horen...

• gwenrau
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:39:
Er was een Duitse site waar je de service-acties kunt opvragen. Echter deze laat geen service-acties meer zien. Deze Engelse site laat wél nog service acties zien, volgens goingelectric: recalls.hyundai.co.uk.

Ik kan niet controleren of het klopt, omdat er bij mij (waarschijnlijk) geen service acties meer open staan.
Dankjewel! net nagekeken en er staan bij mij ook geen service acties meer open.

• gwenrau
Hippe Lip schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:32:
[...]

@gwenrau
Misschien zeg ik iets raars of iets verkeerds, maar staat de oplossing niet op je scherm?
[Afbeelding]
Dit lijkt me typisch iets dat Hyundai moet oplossen. En misschien zijn zij ook wel de enigen die dat kunnen?
Nou blinken ze daat niet uit in responsiviteit, dus je zal wat aan moeten houden, maar me dunkt dat de oplossing toch echt dáár ligt. Is het niet in het ontkopoelen van het oude account, dan is het wel in het voorzien in een instructie die wel echt werkt.

De aanhouder wint! 8)
Je heb gelijk hoor, maar met de gedachte niet geschoten is altijd mis had ik de post aangemaakt :) .
Het idee dat de vorige eigenaar (mogelijk) nog bij de auto kan vindt ik toch niet z'n fijn idee..

Ik had de dealer diezelfde dag dat ik de auto kreeg nog gebeld maar die zeggen mail maar naar bluelink support dusja zo gezegd zo gedaan helaas na de eerste wel snelle reactie niets meer vernomen.. :-(
@gwenrau Dat met die verbindingsproblemen wordt hier ook in een video uitgelegd (vanaf 1:51), loskoppelen van de 12 volt batterij. Ik heb dit in de topic start toegevoegd.

[ Voor 8% gewijzigd door ZuinigeRijder op 04-11-2025 10:37 ]

• gwenrau
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:27:
@gwenrau Dat met die verbindingsproblemen wordt hier ook in een video uitgelegd (vanaf 1:51), loskoppelen van de 12 volt batterij. Ik heb dit in de topic start toegevoegd.

[YouTube: 🔧Verbindungsprobleme mit der Bluelink-App? 👉 Dieser Tipp kann helfen! 🚗📱]
Ik ga dit proberen zodra ik thuis ben! Nogmaals bedankt :)

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12:05
Codeaction schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:31:
[...]
De usb poort staat wel altijd aan. Afhankelijk van de adapter kan je wel een standby modus instellen.
Volgens mij gaat die USB poort na een aantal minuten wel uit.

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

• Marcel2020
LT1970 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 15:33:
[...]

Volgens mij gaat die USB poort na een aantal minuten wel uit.
Mijn USB lampje dat in de linker poort onderin zit gaat iig vanzelf uit na een minuut of 5

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11:46
Mijn zusje heeft mij gevraagd om voor haar een tweedehands elektrische auto uit te zoeken. Nu kom ik uit op de Hyundai IONIQ 5, aangezien die nu regelmatig onder de €20.000 duiken.

De 58 kWh-versie is voor haar geen optie, dus ik richt me vooral op de 73 kWh-versie uit circa 2021-2022. Ik vroeg me af of deze modellen standaard zijn uitgerust met batterijverwarming. En wat is eigenlijk het gemiddelde verbruik op bijvoorbeeld 100 km, als je je aan de maximale snelheden houdt?

Zijn er verder nog aandachtspunten waar ik op moet letten bij deze exemplaren? Ze heeft twee kleine kinderen, maar ik vermoed dat de achterbank voldoende ruimte biedt.

• k0enf0rNL
DeJurist schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:38:
Mijn zusje heeft mij gevraagd om voor haar een tweedehands elektrische auto uit te zoeken. Nu kom ik uit op de Hyundai IONIQ 5, aangezien die nu regelmatig onder de €20.000 duiken.

De 58 kWh-versie is voor haar geen optie, dus ik richt me vooral op de 73 kWh-versie uit circa 2021-2022. Ik vroeg me af of deze modellen standaard zijn uitgerust met batterijverwarming. En wat is eigenlijk het gemiddelde verbruik op bijvoorbeeld 100 km, als je je aan de maximale snelheden houdt?

Zijn er verder nog aandachtspunten waar ik op moet letten bij deze exemplaren? Ze heeft twee kleine kinderen, maar ik vermoed dat de achterbank voldoende ruimte biedt.
De Ioniq 5 uit 2021 heeft niet standaard een warmtepomp. Het echte bereik en verbruik en vele andere ev's kan je het beste vinden via ev-database.org. Gemiddelde verbruik is volgens ev-database 189Wh/km. Onder de €20.000 heb ik ze nog niet gezien. De goedkoopste op gaspedaal voor de 73 kWh variant is €24.000 en er is tegenwoordig heel weinig vanaf te praten (enkele honderden euro's met een hoop geluk). https://www.gaspedaal.nl/...min=216&vmax=220&srt=pr-a

Wat zijn haar eisen? Overigens misschien goed om die eisen eens te posten op /r/autoadvies

[ Voor 3% gewijzigd door k0enf0rNL op 04-11-2025 21:53 ]

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11:46
k0enf0rNL schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:52:
[...]

De Ioniq 5 uit 2021 heeft niet standaard een warmtepomp. Het echte bereik en verbruik en vele andere ev's kan je het beste vinden via ev-database.org. Gemiddelde verbruik is volgens ev-database 189Wh/km. Onder de €20.000 heb ik ze nog niet gezien. De goedkoopste op gaspedaal voor de 73 kWh variant is €24.000 en er is tegenwoordig heel weinig vanaf te praten (enkele honderden euro's met een hoop geluk). https://www.gaspedaal.nl/...min=216&vmax=220&srt=pr-a

Wat zijn haar eisen? Overigens misschien goed om die eisen eens te posten op /r/autoadvies
Ik heb ze een paar keer voor minder dan dat bedrag gezien, en momenteel staan er twee op Marktplaats voor rond de 22.500 euro. De belangrijkste eisen zijn snel laden, wat met de Ioniq geen probleem is.

Daarnaast moet de auto een goede wegligging hebben, soepel sturen en comfortabel zijn voor langere ritten. Zijn er specifieke problemen bekend met de oudere modellen?
Alle 73 kWh IONIQ 5 modellen uit 2021 in Nederland hebben een warmtepomp, behalve mogelijk de Style-uitvoering, daar was deze een optie. Grootste probleem is de ICCU, dat is zelfs met het model 2025 nog een probleem. Zie ook topic start, (veel) voorkomende problemen.

• Hippe Lip

Hippe Lip

gwenrau schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 10:19:
[...]
Ik had de dealer diezelfde dag dat ik de auto kreeg nog gebeld maar die zeggen mail maar naar bluelink support dusja zo gezegd zo gedaan helaas na de eerste wel snelle reactie niets meer vernomen.. :-(
Maar wacht eens even, @gwenrau. Hoe lang geleden heb je die auto gekregen? En je hebt dit punt nog dezelfde dag dat de auto aan je afgeleverd werd gemeld aan de dealer waarvan je de auto kocht?

In dat geval moet je het misschien wat harder gaan spelen naar die dealer. Die verkoopt jou dus een auto waar een ander controle over heeft en ik neem niet aan dat dit aan jou verteld is vóórdat je de koop sloot?

Hier lijkt me de dealer gewoon aansprakelijk. Niet alleen dat een bepaalde functie van de auto niet werkt (de koppeling met jouw telefoon; en dat was niet als niet-werkend gespecificeerd, dus je mocht ervan uitgaan dat dit werkt), maar ook dat een ander nu deels controle heeft over jouw auto en ook nog kan zien waar je allemaal rijdt en waar je uithangt. Het woord privacy begint hier door mijn hoofd te spelen.
En die ander kan je auto op elk moment opsporen, wat me ook geen prettig idee lijkt.

<John O`Mill>

• tomhier
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-11 13:43
Ik ga dit topic, helaas, verlaten.
Na 2 jaar van uitbalanceren, uitlijnen en nieuwe bandensets gaat de LM de auto teruggeven aan Hyundai Nederland.
De instabiliteit is een bekend probleem, maar na vele pogingen heeft ook een onafhankelijk expert geconcludeerd dat het voor de IONIQ5 die ik reed, dit probleem blijft optreden.
Ik ga op zoek naar wat anders, wat ook wel jammer is, want verder was ik zeker tevreden over de auto.

Zit je ook in de situatie dat de onbalans niet weg gaat, blijf volhouden, want het hoort simpelweg niet bij een auto, ook al vind Hyundai van wel.
En voor toekomstige IONIQ5-bezitters: ik heb simpelweg echt pech gehad dat mijn auto er echt erg veel last van had, er rijden ook vele IONIQ5s zonder deze problemen.

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:05

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

DeJurist schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 21:38:

Is de Jaguar iPace geen goede keus? Die voldoet toch ook aan alle aspecten die je hierboven noemt?

Verder gebruik ik met de 77KW/h versie over 50.000 KM nu 17.3 KW per 100 KM.

De auto's zijn kwalitatief goed. Ik weet niet van kwaaltjes die je zou moeten checken vóór de aankoop. Kijk nog wel even of er garantie op de auto zit. Sommige eigenaren hebben twee jaar extra garantie gekocht bij de aanschaf van de auto, waardoor je met een 2021 -model dus nog een aantal jaar garantie hebt.

(Misschien is het ook nog mogelijk dat je die twee jaar zelf alsnog aankoopt bij Hyundai, maar dat zal je dan zelf even uit moeten zoeken. Volgens mij is het al een besproken in dit topic.)

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 12:59
tomhier schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:06:
Ik ga dit topic, helaas, verlaten.
Na 2 jaar van uitbalanceren, uitlijnen en nieuwe bandensets gaat de LM de auto teruggeven aan Hyundai Nederland.
De instabiliteit is een bekend probleem, maar na vele pogingen heeft ook een onafhankelijk expert geconcludeerd dat het voor de IONIQ5 die ik reed, dit probleem blijft optreden.
Ik ga op zoek naar wat anders, wat ook wel jammer is, want verder was ik zeker tevreden over de auto.

Zit je ook in de situatie dat de onbalans niet weg gaat, blijf volhouden, want het hoort simpelweg niet bij een auto, ook al vind Hyundai van wel.
En voor toekomstige IONIQ5-bezitters: ik heb simpelweg echt pech gehad dat mijn auto er echt erg veel last van had, er rijden ook vele IONIQ5s zonder deze problemen.
Alhoewel ik wel tevreden ben is uitlijnen wel een kriem. In 4.5 jaar bezit 5 goede wegligging maanden gehad. Ik schat dat de auto 8-10x uitgelijnd is. Geen schade/ stoeprandje geredenof iets dergelijks. Merendeel wel garantie werk. Echter blijft het wel een probleem die snel terugkomt. Ik hoor graag wat je traject geweest is in poging tot een oplossing te vinden. Stuur eventueel een direct bericht.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• gwenrau
Hippe Lip schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:29:
[...]

Maar wacht eens even, @gwenrau. Hoe lang geleden heb je die auto gekregen? En je hebt dit punt nog dezelfde dag dat de auto aan je afgeleverd werd gemeld aan de dealer waarvan je de auto kocht?

In dat geval moet je het misschien wat harder gaan spelen naar die dealer. Die verkoopt jou dus een auto waar een ander controle over heeft en ik neem niet aan dat dit aan jou verteld is vóórdat je de koop sloot?

Hier lijkt me de dealer gewoon aansprakelijk. Niet alleen dat een bepaalde functie van de auto niet werkt (de koppeling met jouw telefoon; en dat was niet als niet-werkend gespecificeerd, dus je mocht ervan uitgaan dat dit werkt), maar ook dat een ander nu deels controle heeft over jouw auto en ook nog kan zien waar je allemaal rijdt en waar je uithangt. Het woord privacy begint hier door mijn hoofd te spelen.
En die ander kan je auto op elk moment opsporen, wat me ook geen prettig idee lijkt.
Kleine Nuance: De auto is gekocht bij een Vakgarage dus niet bij de dealer zelf, ik heb wel op aanraden van de Vakgarage diezelfde dag de dealer (waar de Vakgarage hem vandaan heeft) gebeld hierover.

Ik heb de auto nu twee weken, toen ik de auto meenam was me verteld dat alles naar fabrieksinstellingen gereset was, dit was dus helaas alleen voor de boordcomputer zo en niet voor bluelink..
achteraf natuurlijk spijt dat ik niet gelijk bij de Garage zelf de koppeling gemaakt heb maar omdat me verteld was dat alles naar fabrieksinstellingen gereset was dacht ik doe ik thuis wel op mijn gemak.

Maar inderdaad het gedeelte Privacy speelt ook wel in mijn achterhoofd, ter goede trouw ga ik er wel vanuit dat de eerste eigenaar inderdaad er niet meer bij kan omdat die hem ook niet verwijderd kreeg..

Verder moet ik nog de 12 volt accu truc uitvoeren daar was ik gisteren helaas niet aan toe gekomen, hopelijk helpt dat dan in ieder geval anders is het blijven mailen en vragen enz....

• Hippe Lip

Hippe Lip

gwenrau schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:25:
Kleine Nuance: De auto is gekocht bij een Vakgarage dus niet bij de dealer zelf, ik heb wel op aanraden van de Vakgarage diezelfde dag de dealer (waar de Vakgarage hem vandaan heeft) gebeld hierover.

Ik heb de auto nu twee weken, toen ik de auto meenam was me verteld dat alles naar fabrieksinstellingen gereset was, dit was dus helaas alleen voor de boordcomputer zo en niet voor bluelink..
achteraf natuurlijk spijt dat ik niet gelijk bij de Garage zelf de koppeling gemaakt heb maar omdat me verteld was dat alles naar fabrieksinstellingen gereset was dacht ik doe ik thuis wel op mijn gemak.

Maar inderdaad het gedeelte Privacy speelt ook wel in mijn achterhoofd, ter goede trouw ga ik er wel vanuit dat de eerste eigenaar inderdaad er niet meer bij kan omdat die hem ook niet verwijderd kreeg..

Verder moet ik nog de 12 volt accu truc uitvoeren daar was ik gisteren helaas niet aan toe gekomen, hopelijk helpt dat dan in ieder geval anders is het blijven mailen en vragen enz....
@gwenrau Nou hoop ik natuurlijk dat die accu-truuk gaat lukken, maar als dat niet zo is, dan blijft toch de verkopende partij aansprakelijk, lijkt me. Zeker omdat een ander jou nu in de gaten kan houden, je auto kan opsporen en open doen. Wat dat laatste betreft: als je verzekering dit weet, dan ben je op het punt van diefstal mss niet eens verzekerd?

En een zeer belangrijke functie (koppeling met je telefoon) werkt nu niet en dat is je niet verteld vóór de aankoop van de auto. Je zou er zelfs de koop door kunnen laten ontbinden. Zeker ook vanwege die ander die jouw auto kan openmaken.

Nogmaals: blijven aandringen en je niet laten afschepen. Dit is een probleem voor de verkopende partij, of dat nou een vakgarage is of een dealer. Laat je niet afschepen met praatjes.

<John O`Mill>

• Marcel2020
inzake aansluitende garantie, de verkopende Hyundai Dealer weet van niets en wijst op de 5 jaar Hyundai NL garantie ...dus Realgarant maar een bericht gestuurd waarin ik verzoek me een kopie van het certifikaat te sturen....word vervolgd

• gwenrau
Hippe Lip schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:48:
[...]

@gwenrau Nou hoop ik natuurlijk dat die accu-truuk gaat lukken, maar als dat niet zo is, dan blijft toch de verkopende partij aansprakelijk, lijkt me. Zeker omdat een ander jou nu in de gaten kan houden, je auto kan opsporen en open doen. Wat dat laatste betreft: als je verzekering dit weet, dan ben je op het punt van diefstal mss niet eens verzekerd?

En een zeer belangrijke functie (koppeling met je telefoon) werkt nu niet en dat is je niet verteld vóór de aankoop van de auto. Je zou er zelfs de koop door kunnen laten ontbinden. Zeker ook vanwege die ander die jouw auto kan openmaken.

Nogmaals: blijven aandringen en je niet laten afschepen. Dit is een probleem voor de verkopende partij, of dat nou een vakgarage is of een dealer. Laat je niet afschepen met praatjes.
Ik zal ze ook zeker blijven bestoken met berichtjes, bedankt voor al je reacties zo ver!

• Marcel2020
Marcel2020 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:22:
inzake aansluitende garantie, de verkopende Hyundai Dealer weet van niets en wijst op de 5 jaar Hyundai NL garantie ...dus Realgarant maar een bericht gestuurd waarin ik verzoek me een kopie van het certifikaat te sturen....word vervolgd
ZO dan, Realgarant Duitsland antwoord vrijwel meteen met de vraag om factuur en kentekengegevens :-)

so far so good

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:50
Mijn auto staat normaal gesproken binnen maar vandaag niet.
Ik hoor de auto vandaag verschillende keren “aan gaan”; een paar seconden een geluid en daarna is het weer stil.
De aandrijfaccu is half vol en de auto staat dus uit en op slot.
Wat kan dat zijn?
@CharlieBulldog Bijladen 12 volt accu :? Zijn de kleppen aan de voorkant dan open?

[ Voor 33% gewijzigd door ZuinigeRijder op 05-11-2025 15:05 ]

• Superbert225
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-11 15:37
Nou, daar staan we dan…

De auto heeft een paar dagen bij het vliegveld gestaan. Pas geleden bij de 60k beurt een nieuwe 12V accu gekregen. Een aantal weken daarvoor ook de accu vervangen, en in mei ook al eens!

De auto is met ca 60% lading geparkeerd. De laatste 2x dat de 12V accu ermee kapte heeft de LIDL jumpstarter me kunnen redden, maar nu blijft het ding ritmisch piepen en geeft de auto geen teken van leven! BALEN!

Wachten op de ANWB, en hopen dat die hem kunnen jump-starten (en dus hopen dat de ICCU nu niet defect is).

• CharlieBulldog
ZuinigeRijder schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:05:
@CharlieBulldog Bijladen 12 volt accu :? Zijn de kleppen aan de voorkant dan open?
De kleppen gaan open bij het "aan gaan" van de auto terwijl de auto uit staat.
Ook toen ik de auto net aan heb gezet (ze bleven 15 minuten open staan en gingen toen weer dicht)
De 12V accu geeft (via Carscanner) 14,2 V aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1k_xX61O8aGRzGSRXi5TEU8pH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cucKGgI2FNXq6yQgGFmMukG3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door CharlieBulldog op 05-11-2025 16:07 ]

@CharlieBulldog Dan wordt inderdaad de 12 volt batterij bijgeladen.

• CharlieBulldog
ZuinigeRijder schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:47:
@CharlieBulldog Dan wordt inderdaad de 12 volt batterij bijgeladen.
Ik ga toevallig zaterdag naar de winterinspectie bij Hyundai Hilversum.
Zal ik dan de 12V accu door laten meten?
En als die geen 100% meer is dan is een AGM accu de oplossing; kan ik die zelf plaatsen of moet er een “reset” in de auto uitgevoerd worden (ik las zoiets in een eerdere post of ergens anders).
Ze hebben die AGM accu vast niet bij Hyundai in Hilversum, maar misschien kan ik er dan direct een kopen elders in Hilversum…..
@CharlieBulldog De reset is niet nodig (gebeurt automatisch na 4 uur uit staan van de auto). Je kunt een AGM zelf plaatsen, heb ik ook gedaan, voor 108 euro.

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

[ Voor 12% gewijzigd door ZuinigeRijder op 05-11-2025 17:02 ]

Voor diegene waar de gratis Bluelink periode verstreken is, voordat je verlenging hebt aangevraagd, hier is een beschrijving wat je dan moet doen.

Blijkbaar is het email adres ook veranderd, nieuwe email adres is: support.bluelink@hyundai-europe.com

En er is ook een contact-formulier mogelijkheid. Bijvoorbeeld, ook wanneer je account issues hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door ZuinigeRijder op 06-11-2025 08:14 ]

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:29
Superbert225 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:05:
Nou, daar staan we dan…

De auto heeft een paar dagen bij het vliegveld gestaan. Pas geleden bij de 60k beurt een nieuwe 12V accu gekregen. Een aantal weken daarvoor ook de accu vervangen, en in mei ook al eens!

De auto is met ca 60% lading geparkeerd. De laatste 2x dat de 12V accu ermee kapte heeft de LIDL jumpstarter me kunnen redden, maar nu blijft het ding ritmisch piepen en geeft de auto geen teken van leven! BALEN!

Wachten op de ANWB, en hopen dat die hem kunnen jump-starten (en dus hopen dat de ICCU nu niet defect is).
Zorg dat een een 12v starter (bij ons van de Lidl) in the frunk hebt liggen. Been there done that. Dan kom je ten minste thuis.

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:29
CharlieBulldog schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:57:
[...]

Ik ga toevallig zaterdag naar de winterinspectie bij Hyundai Hilversum.
Zal ik dan de 12V accu door laten meten?
En als die geen 100% meer is dan is een AGM accu de oplossing; kan ik die zelf plaatsen of moet er een “reset” in de auto uitgevoerd worden (ik las zoiets in een eerdere post of ergens anders).
Ze hebben die AGM accu vast niet bij Hyundai in Hilversum, maar misschien kan ik er dan direct een kopen elders in Hilversum…..
Ik en anderen hier hebben dat zelf gedaan. 10 minuten werk en geen reset nodig.

• Marcel2020
Marcel2020 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:55:
[...]

ZO dan, Realgarant Duitsland antwoord vrijwel meteen met de vraag om factuur en kentekengegevens :-)

so far so good
Certifikaat is al binnen, wow....ms moet Hyundai de klantenservice daar uitbesteden ;-)

3 jaar extra garantie op o.a. de ICCU :-)

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:05

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Marcel2020 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 12:35:
[...]

Certifikaat is al binnen, wow....ms moet Hyundai de klantenservice daar uitbesteden ;-)

3 jaar extra garantie op o.a. de ICCU :-)
Kan iedereen van dit forum dit dan aanvragen? Wat zijn de voorwaarden?

• CharlieBulldog
FijneKnul schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:18:
[...]

Zolang je nog de gewone garantie hebt, kun je het aanvragen.
Zie: https://www.hyundai.com/n...e/verlengde-garantie.html

• Marcel2020
FijneKnul schreef op donderdag 6 november 2025 @ 13:18:
[...]

een post of wat eerder staat het uitgelegd, Ioniq 5 tot MY 25 werd in Duitsland standaard met 3 jaar aanvullende garantie geleverd....ws uit concurrentie overwegingen ofzo....alle uit Duitsland geimporteerde Ioniq 5's zouden die aanvullende garantie moeten hebben. Realgarant is de verzekeraar die de garantie geeft.

• k0enf0rNL
Marcel2020 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 12:22:
Hoe heb je dit gedaan? Via hun emailadres of is er een specifiek contactformulier hiervoor? Ik heb net een Duitse Ioniq 5 geïmporteerd dus ben wel benieuwd of ik dat certificaat erbij ga krijgen of dat ik hem zelf moet opvragen.

• Marcel2020
k0enf0rNL schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:34:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Via hun emailadres of is er een specifiek contactformulier hiervoor? Ik heb net een Duitse Ioniq 5 geïmporteerd dus ben wel benieuwd of ik dat certificaat erbij ga krijgen of dat ik hem zelf moet opvragen.
Als je hem al hebt geimporteerd zou je het certificaat al moeten hebben....vls mij moet het alsnog op de nieuwe eigenaar worden overgeschreven.

Het is heul simpel, ik heb het contactformulier op de site van Realgarant gebruikt om in mijn fraaiste Duits ovv het VIN nummer te vragen of ze me het certificaat kunnen opsturen, ik kreeg vrijwel meteen antwoord met het verzoek om factuur en kentekenpapieren, ik stuurde factuur en voor en achterkant van kentekenbewijs en de volgende dag had ik het in huis.

• Marcel2020
die link is de NL versie, 1 of 2 jaar extra garantie tegen betaling, in D was drie jaar gratis.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-11 14:03

RammY

Dát!

RammY schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 01:02:
[...]

Onlangs de leaseboer even op de hoogte (laten) brengen, maar kwam terug met vaag verhaal dat ik USB niet nodig had voor updates want dat ging OTA 8)7
Zelf maar even een boekwerkje in elkaar getypt en de serviceafdeling heeft een afspraak gemaakt bij de dealer (met de mededeling dat ik de auto 1 dag kwijt zou zijn, max 2 als er onderdelen besteld moesten worden).
De zelfde dag weer retour en weer werken!
Helaas geen idee wat ze gedaan hebben maar gezien de meldingen van een draaiende auto/open deuren hebben ze nog geen 2 uur werk gehad dus veel kan het niet geweest zijn :) maar ik zou zeggen dat ze het issue dus wel kenden gezien de planning.
Anyway ... het werkt weer :)
Denk ik vorige week even lekker gebruik te maken van die poort....... niks meer |:(
Zal er nog maar weer eens een mailtje aan wagen...

Deze advertentieplaats is te huur!

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06:56
Ik ben vanochtend gebeld door Broekhuis Almere, mijn auto is inmiddels in Almere. Dinsdag 18 november ga ik hem halen. Besteld op 16 mei, dus uiteindelijk 6 maanden levertijd (Ioniq 5 84RWD N Line Vision, Ultimate red)

Zodra ik hem heb zal ik een paar foto’s posten

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• L.Hou
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-11 20:53
Voor degene die de ICCU-problemen registreert!
Na 93.000km MY22 Lounge awd 73.
Vanochtend niet sneller kunnen rijden dan 45kmh met de nodige waarschuwingen. Afgesleept door de ANWB (12:00uur), diagnose in Nijmegen/Oostendorp: kapotte ICCU. Besteld, morgen op locatie en ivm winteractie morgen is er een mogelijkheid dat hij morgen al weer klaar is 😁
Edit: de volgende dag om 11:30uur “uw auto staat klaar”! (Inclusief 90k beurt).

[ Voor 13% gewijzigd door L.Hou op 08-11-2025 12:52 ]

Ioniq 5 Lounge Awd 73 (2022) en Mercedes b250e (2015), 12.000Wp

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:50
L.Hou schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:37:
Voor degene die de ICCU-problemen registreert!
Na 93.000km MY22 Lounge awd 73.
Vanochtend niet sneller kunnen rijden dan 45kmh met de nodige waarschuwingen. Afgesleept door de ANWB, diagnose in Nijmegen kapotte ICCU. Besteld, morgen op locatie en ivm winteractie morgen is er een mogelijkheid dat hij morgen al weer klaar is 😁
dan heb je ook wel gelijk het snelheidrecord voor de ICCU-pitstop denk ik 8)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Maf, vanmorgen bij de winter actie geweest en nu update de locatie in de Bluelink app niet meer. Zowel niet in de nieuwe als oude app. Een handmatige refresh in de app update alle parameters maar niet de locatie.
Maar… als klap op de vuurpijl. Een geforceerde sync via de python api update de locatie wel. @ZuinigeRijder… bij jou ook?

[ Voor 3% gewijzigd door Stefannn op 07-11-2025 20:48 ]

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

@Stefannn Kan ik niet controleren, bij mij loopt de API (monitor.py) oneindig en om de 15 minuten wordt er gecontroleerd of de locatie geforceerd bijgewerkt moet worden (wanneer de kilometerstand verschillend is).

Maar update de locatie wel als je in de Kaart in de Bluelink App het auto-icoon even uit- en aanzet? Want dat werkte vroeger wel.

[ Voor 24% gewijzigd door ZuinigeRijder op 07-11-2025 20:58 ]

• Stefannn
  • Nu online
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 20:55:
@Stefannn Kan ik niet controleren, bij mij loopt de API (monitor.py) oneindig en om de 15 minuten wordt er gecontroleerd of de locatie geforceerd bijgewerkt moet worden (wanneer de kilometerstand verschillend is).

Maar update de locatie wel als je in de Kaart in de Bluelink App het auto-icoon even uit- en aanzet? Want dat werkte vroeger wel.
A… auto icoon aan/uit werkt.
Ik dacht dat een app-refresh vroeger ook werkte maar misschien heb ik het mis.
Dan is het eigenlijk “het soms locatie niet updaten” dat eerder ook al zo was. Maar…. Net het verschil dat het voorheen sporadisch was en nu gewoon compleet dood (bij mij).

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Woutje34
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11:23
Dag allemaal,

Ik heb het forum een beetje doorgelezen en ik ben ook aan het overwegen om een IONIQ 5 N-line (nieuw of demo) te kopen (zakelijk). Ik heb nu een MG4, alleen heb hier beste problemen mee gehad, dus ik was even benieuwd hoe jullie ervaring hier was.
Hopelijk binnenkort eerste proefrit, maar voordat ik dat wil doen heb ik even een paar vragen.
- Hoe ervaren jullie het contact met de garage?
- Hebben jullie last van beslaan van de ruiten en dat de auto niet wilt ontwasemen? (en dan met of zonder warmte pomp). Bij mijn MG is dit een mega probleem namenlijk.
- Hoe bevalt jullie de auto in het algemeen?
- Ik lees wat over de ICCU, is dit iets wat netjes opgelost wordt? of zitten hier veel haken en ogen aan?

Dankjewel alvast allemaal :)

• rem_hopster
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 08:37
@Woutje34

Ik heb ook lang getwijfeld en heb nu sinds april een nieuwe ioniq 5 awd. En ik vind het heerlijk rijden. Een antwoord op je eerste vraag is niet goed te geven. De garage waar ik deze heb gekocht is prima qua contact. Maar heb ze na aanschaf slechts een keer wat hoeven te vragen.
Hebben jullie last van beslaan van de ruiten en dat de auto niet wilt ontwasemen? (en dan met of zonder warmte pomp)?
Geen probleem mee. En als ik wat last heb dan zijn de systemen perfect. Zelfs met eigen slimme ventilatie.

Hoe bevalt de auto in algemeen?
Heerlijk.

Iccu: er zijjn mensen met en zonder problemen. Ik geniet gewoon en heb garantie.

Zou maar gewoon een proefrit maken. Ik was al helemaal blij met de goede stoelen.

• D.Peter
  • Laatst online: 09-11 13:00
Mijn ICCU is er ook aan.
Auto staat bij de garage maar levertijd is nog onbekend.
MY2025 slechts 7 maand oud
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tk6uqPbaEoc9dPeK4a6LQKurepA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPF2GsXrTxawBXQEKWQ3zdNx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayjFmYJ4M50OR35n6mu4BIVEYbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v4kJGwpyQp86FwwC6zu60EXZ.jpg?f=fotoalbum_large

• k0enf0rNL
D.Peter schreef op zondag 9 november 2025 @ 13:00:
Mijn ICCU is er ook aan.
Auto staat bij de garage maar levertijd is nog onbekend.
MY2025 slechts 7 maand oud
Wat een pech! En dat al na 7 maanden.

Ik ben wel benieuwd wat je gebruikspatroon is in die 7 maanden
Hoeveel rij je per week?
Tot welk percentage rij je hem leeg voordat je hem oplaadt?
Tot welk percentage laad je hem op?
Hoe vaak heb je bij de snellader gestaan?

• Stefannn
  • Nu online
k0enf0rNL schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:25:
[...]

Wat een pech! En dat al na 7 maanden.

Ik ben wel benieuwd wat je gebruikspatroon is in die 7 maanden
Hoeveel rij je per week?
Tot welk percentage rij je hem leeg voordat je hem oplaadt?
Tot welk percentage laad je hem op?
Hoe vaak heb je bij de snellader gestaan?
@D.Peter Voor ICCU zijn dat de verkeerde vragen

% leeg maakt niet uit
% vol ook niet
snellader by-passed de iccu (de iccu is de interne lader) dus heeft ook geen impact

Hoewel er geen 100% sluitend verhaal is mbt ICCU falen (zie alles in deze thread)... Is toch wel duidelijk dat het de onboard lader betreft (AC laden dus) en dan met name iets van een puls bij het afschakelen. Laden met minder vermogen (minder ampere) zou dan verlichtend moeten werken maar er zijn ook kapotte ICCU's bij mensen die dat geprobeerd hebben.
"granny lader" is maar beperkt anders. Die doet wel veel minder vermogen maar doet alles op 1 fase. Heeft op die ene fase echter meestal maar 10 ampere. Slechter wordt het met de granny niet, maar er zijn ook kapotte ICCU's bij mensen die alleen met granny hebben geladen.

• gwenrau
Woutje34 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 16:12:
Dag allemaal,

Ik heb het forum een beetje doorgelezen en ik ben ook aan het overwegen om een IONIQ 5 N-line (nieuw of demo) te kopen (zakelijk). Ik heb nu een MG4, alleen heb hier beste problemen mee gehad, dus ik was even benieuwd hoe jullie ervaring hier was.
Hopelijk binnenkort eerste proefrit, maar voordat ik dat wil doen heb ik even een paar vragen.
- Hoe ervaren jullie het contact met de garage?
- Hebben jullie last van beslaan van de ruiten en dat de auto niet wilt ontwasemen? (en dan met of zonder warmte pomp). Bij mijn MG is dit een mega probleem namenlijk.
- Hoe bevalt jullie de auto in het algemeen?
- Ik lees wat over de ICCU, is dit iets wat netjes opgelost wordt? of zitten hier veel haken en ogen aan?

Dankjewel alvast allemaal :)
Toevallig heb ik de MG4 als Lease auto gehad en kan ik meepraten over het niet ontwasemen...
Dit werkt gewoon goed in mijn Ioniq 5 tevens ook spiegel ontwaseming, het trucje zijramen naar beneden om ze te ontdoen van vocht werkt helaas niet misschien dat andere ioniq rijders nog tips hebben?

De slimme systemen qua cruise control en dergelijken werken ook echt vele malen beter, zelfs als je ze niet prettig vind zijn ze ook makkelijker uit te schakelen.

De auto is echt vele malen beter dan de MG4 veel meer ruimte stiller en luxer van binnen.
Alleen je draaicirkel is wel groter met een awd

Maar mocht je een gebruikt model kopen dan kan ik je met klem aanbevelen om even te checken of ze echt bluelink gereset hebben... hier loop ik nu tegen aan, kan de app niet koppelen en mogelijk zit die nog aan de oude eigenaar gekoppeld is..

(de 12 volt reset werkte helaas niet in dit geval, ben ze nog aan het bestoken maar reacties blijven uit.... )

• KnarfX
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-11 16:59
gwenrau schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:08:
[...]

het trucje zijramen naar beneden om ze te ontdoen van vocht werkt helaas niet misschien dat andere ioniq rijders nog tips hebben?
Ik loop, als het heel erg is, even een rondje om de auto met een wisser :9

• Peter-036
Stefannn schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:00:
[...]

@D.Peter Voor ICCU zijn dat de verkeerde vragen

% leeg maakt niet uit
% vol ook niet
snellader by-passed de iccu (de iccu is de interne lader) dus heeft ook geen impact

Hoewel er geen 100% sluitend verhaal is mbt ICCU falen (zie alles in deze thread)... Is toch wel duidelijk dat het de onboard lader betreft (AC laden dus) en dan met name iets van een puls bij het afschakelen. Laden met minder vermogen (minder ampere) zou dan verlichtend moeten werken maar er zijn ook kapotte ICCU's bij mensen die dat geprobeerd hebben.
"granny lader" is maar beperkt anders. Die doet wel veel minder vermogen maar doet alles op 1 fase. Heeft op die ene fase echter meestal maar 10 ampere. Slechter wordt het met de granny niet, maar er zijn ook kapotte ICCU's bij mensen die alleen met granny hebben geladen.
Een aanvulling op bovenstaand verhaal: de ICCU is ook in gebruik om de 12V accu te laden uit de HV accu.

• Marcel2020
KnarfX schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:17:
[...]

dat dus, is bij Mercedes niet anders hoor ;-)

• gwenrau
KnarfX schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:17:
[...]

Haha daar was ik al bang voor ;p

• IonniUnique
Marcel2020 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:56:
[...]

Het is heul simpel, ik heb het contactformulier op de site van Realgarant gebruikt om in mijn fraaiste Duits ovv het VIN nummer te vragen of ze me het certificaat kunnen opsturen,
Ik ben overigens wel benieuwd hoe strikt Realgarant voor de verlengde garantie de eis gaat hanteren dat iedere beurt binnen het onderhoudsinterval moet zijn uitgevoerd. Ik lees berichten dat Hyundai Deutschland in de standaardgarantie daar nogal pietluttig over doet.

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:42
Is er eigenlijk wat te zeggen over de levensduur van een ICCU nadat de eerste vervangen is? Ik heb nu nog een EV6 en daar zit een nieuwe in. Ben aan het kijken naar een Ioniq 5. Stel dat vanuit het onderhoud blijkt dat er een nieuwe ICCU in zit geeft dat enige zekerheid?

Ik zal iig die garantie verlengen na de eerste 5 jaar. Dat is het in mijn ogen zeker waard.
@GoEV6 Daar is niets over te zeggen, want zelfs bij een model 2025 gaat deze soms kapot na een paar maanden. Een nieuwe ICCU kan dus ook kapot gaan binnen een paar maanden.

Deze verlengde garantie van 2 jaar, ik zit daar een beetje dubbel in. Na die 2 jaar, kan die net kapot gaan, heb je bijna 1000 euro uitgegeven voor niets.

Daarnaast ben ik van mening, wanneer de ICCU kapot gaat, is dat een non-conformiteit, deze moet langer meegaan. Omdat dit een bekend probleem is en bij vele Hyundai en Kia modellen voorkomt.

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:42
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:41:
@GoEV6 Daar is niets over te zeggen, want zelfs bij een model 2025 gaat deze soms kapot na een paar maanden. Een nieuwe ICCU kan dus ook kapot gaan binnen een paar maanden.

Deze verlengde garantie van 2 jaar, ik zit daar een beetje dubbel in. Na die 2 jaar, kan die net kapot gaan, heb je bijna 1000 euro uitgegeven voor niets.

Daarnaast ben ik van mening, wanneer de ICCU kapot gaat, is dat een non-conformiteit, deze moet langer meegaan. Omdat dit een bekend probleem is en bij vele Hyundai en Kia modellen voorkomt.
Dank voor je reactie. We gaan het meemaken, nu in de EV6 en mogelijk later bij Hyundai :) .

• Ionikfünf
IonniUnique schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:16:
[...]

Ik ben overigens wel benieuwd hoe strikt Realgarant voor de verlengde garantie de eis gaat hanteren dat iedere beurt binnen het onderhoudsinterval moet zijn uitgevoerd. Ik lees berichten dat Hyundai Deutschland in de standaardgarantie daar nogal pietluttig over doet.
Mijn Duitse dealer gaf aan dat er maar een heel klein beetje ruimte is. Hij vertelde me over flinke boetes (duizenden euro's) voor leaserijders die onderhoud te laat hadden laten uitvoeren en daarmee de fabrieks- en aanvullende garantie voor de volgende berijder verspeelden. Als Hyundai Deutschland al zo strikt is, dan zal een verzekeringsmaatschappij niet toeschietelijker zijn, lijkt me... Better safe than sorry, in goed Duits...

[ Voor 7% gewijzigd door Ionikfünf op 11-11-2025 11:28 ]

• Marcel2020
IonniUnique schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:16:
[...]

ws best pietluttig, het is uiteindelijk een verzekeraar....de grote vraag is of ze daar mee wegkomen, het meeste onderhoud is niet relevant voor iets als een ICCU of motor (hooguit koelvloeistof vervangen). Ik weet niet hoe de rechter zoiets in NL zou beoordelen (en überhaupt of je met dit Duitse garantiecontract in NL naar de rechter kunt)

In D zijn ze nogal bureaucratisch, dat hebben ze daar in Pruissen uitgevonden EN in de navolgende jaren steeds verbeterd ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Marcel2020 op 11-11-2025 12:38 ]

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-11 12:56
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:41:
Ja, het klopt wel een beetje. Maar je moet het ook zien als een soort verzekering.
Een verzekering koop je ook bij de volgende afwegingen:
1. Kan ik de schade die ontstaat zonder problemen aan, en ook met weinig pijn betalen?
2. Wat is het risico op schade?
3. Wat is de kans op schade?

Een brandverzekering op je huis neem je eigenlijk altijd...immers, je kan het niet betalen als daadwerkelijk je huis in de fik staat. Maar wat ios de kans? Als je verhuist kun je ook wel denken, "zonde van mijn geld, niets gebeurd", maar niemand denkt zo.
Alle verzekeringen neem je met deze 3 punten in overweging.

Deze extra 2 jaren garantie is niet duur.....bijna alle zaken kost al meer dan de premie van rond de € 750, denk niet alleen aan de ICCU, maar ook aan alleen het display, koplamp, airco etc. Alles aan een EV is al bijna de hoofdprijs, zelfs al simpele dingen als stoelverstelling, schokbrekers, raam kan niet meer open, met een arbeidsloon iets van € 130/uur zit je er al gauw aan.
Plus.... hoe ouder en meer gebruik van de auto, meer kans op defecten.

Voor mij is het duidelijk, deze garantie verlenging neem ik, ondanks dat ik nog helemaal niets met de auto heb al die 3 jaar met 80.000 km. Geen ICCU problemen, terwijl ik alleen met zomervakantie naar Oostenrijk DC laad (misschien net totaal 10 keer/jaar), en verder thuis AC, (altijd van 20-40 naar 90%). Ik ben super tevreden met de I5.

1 keer een terugroep actie: slingergedrag opgelost, met nieuwe 12V accu.

[ Voor 11% gewijzigd door wim1955 op 11-11-2025 12:56 ]

• Marcel2020
wim1955 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:40:
[...]

Ja, het klopt wel een beetje. Maar je moet het ook zien als een soort verzekering.
Een verzekering koop je ook bij de volgende afwegingen:
1. Kan ik de schade die ontstaat zonder problemen aan, en ook met weinig pijn betalen?
2. Wat is het risico op schade?
3. Wat is de kans op schade?

Een brandverzekering op je huis neem je eigenlijk altijd...immers, je kan het niet betalen als daadwerkelijk je huis in de fik staat. Maar wat ios de kans? Als je verhuist kun je ook wel denken, "zonde van mijn geld, niets gebeurd", maar niemand denkt zo.
Alle verzekeringen neem je met deze 3 punten in overweging.

Deze extra 2 jaren garantie is niet duur.....bijna alle zaken kost al meer dan de premie van rond de € 750, denk niet alleen aan de ICCU, maar ook aan alleen het display, koplamp, airco etc. Alles aan een EV is al bijna de hoofdprijs, zelfs al simpele dingen als stoelverstelling, schokbrekers, raam kan niet meer open, met een arbeidsloon iets van € 130/uur zit je er al gauw aan.
Plus.... hoe ouder en meer gebruik van de auto, meer kans op defecten.

Voor mij is het duidelijk, deze garantie verlenging neem ik, ondanks dat ik nog helemaal niets met de auto heb al die 3 jaar met 80.000 km. Geen ICCU problemen, terwijl ik alleen met zomervakantie naar Oostenrijk DC laad (misschien net totaal 10 keer/jaar), en verder thuis AC, (altijd van 20-40 naar 90%). Ik ben super tevreden met de I5.

1 keer een terugroep actie: slingergedrag opgelost, met nieuwe 12V accu.
Helemaal mee eens, echter...ik zou even heel goed naar de voorwaarden kijken...ik meen dat dingen als koplampen en veel meer uitgesloten zijn van garantie...

schokbrekers, draagarmen, LED lampen, lichtmiddelen, sleutels, enzomeer, de lijst is lang en bevat dingen die heel vanzelfsprekend zijn zoals banden maar toch ook een heel aantal zaken waar extra garantie wel leuk was geweest (hydrauliek en koelmiddelslangen etc)

• IonniUnique
Ionikfünf schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:27:
[...]
Als Hyundai Deutschland al zo strikt is, dan zal een verzekeringsmaatschappij niet toeschietelijker zijn, lijkt me... Better safe than sorry, in goed Duits...
Dus moet je je onderhoudsbeurten heeeeeel vroeg plannen. Er verdwijnen steeds meer dealers (hiero althans), werkplaatsen zijn drukker bezet en wachttijden zijn daardoor langer. Allemaal met het oog op nóg betere service voor de klant. Een onderhoudsintervalletje is gauw overschreden en je Duitse aanvullende garantie vervallen.
Pagina: 1 ... 277 278 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic