De Ionity app doet het inderdaad gewoon goed in Duitsland. Helaas ondersteunt deze app Apple Carplay niet, je kan hem dus niet op het rechter scherm in de auto gebruiken.
2 Granny vragen:
1) Hoewel de granny is ingesteld op 12A wil de Ioniq 5 maar 10A ontvangen. Klopt dat? Of krijgt hij bruto toch 12A en is het netto 10A wat in de accu gaat?
2) Iemand ervaring met uitgesteld laden (of eerder stoppen) via Bluelink. Werkt dat?
1) Hoewel de granny is ingesteld op 12A wil de Ioniq 5 maar 10A ontvangen. Klopt dat? Of krijgt hij bruto toch 12A en is het netto 10A wat in de accu gaat?
2) Iemand ervaring met uitgesteld laden (of eerder stoppen) via Bluelink. Werkt dat?
[ Voor 4% gewijzigd door joepie de p op 28-02-2026 19:03 ]
@joepie de p Op de granny op de hoogste stand, laadt bij mij de auto met ongeveer 2550 Watt (ligt aan het Voltage op die fase). Een stand lager met ongeveer 2150 Watt. Beide gezien vanuit de auto.
Ik neem aan dat er niet ingesteld is in het infotainment, dat je de laadstroom afknijpt met b.v. 80% of nog minder?
Ik neem aan dat er niet ingesteld is in het infotainment, dat je de laadstroom afknijpt met b.v. 80% of nog minder?
Verrek! Hij stond voor AC laden inderdaad op 90%. Ik kom nooit in dit scherm. Op een 3 fase paal kreeg ik ook maar ~ 9,5 kW maar dat was altijd prima. Terugdenkend denk ik dat ik de 90% instelling ooit heb ingesteld als potentiële bescherming van de ICCU.ZuinigeRijder schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 20:50:
@joepie de p Op de granny op de hoogste stand, laadt bij mij de auto met ongeveer 2550 Watt (ligt aan het Voltage op die fase). Een stand lager met ongeveer 2150 Watt. Beide gezien vanuit de auto.
Ik krijg nu met 100% op het scherm ook 2,6 kW te zien. Ik kan het niet nauwkeurig meten maar via Home Wizard app (die via P1 in de meterkast logt), denk ik dat het idd 2,6 kW invoeding is. Home Wizard geeft aan dat V 238V is, dus zuiver 12A zou dan 2,85 kW moeten zijn. Wellicht verliezen in de adapter (en een lagere powerfactor a.g.v. redelijk grote afstand tussen meterkast en stekkerdoos in de schuur , die is soms lager dan 1).
Ik heb ook gelijk het uitgesteld laden getest in de auto ( niet via BlueLink). Dat blijkt idd te werken.
Heeft iemand goede ervaringen met een telefoonhouder? Er zijn verschillende varianten, zoals een magnetische placer voor links van het stuur en een soort clipon systeem rechts van het stuur. Ioniq guy testte zo'n laatstgenoemde maar die gaf al binnen 2 weken de geest. Meestal ligt de mob in de draadloze lader. Via de ster op het stuur kan ik snel naar Android auto schakelen maar soms heb ik gewoon liever permanent de kaart of de equilizer op het scherm van de ioniq. Aparte blik op de mob kan handig zijn.
ik heb maar weer een Brodit clip en houder gekocht, past glijdend op de behuizing vd display, werkt best goed
2022 Ioniq 5 AWD Lounge 73KW
Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic