Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Hyundai Ioniq 5 topic

Pagina: 1 2 3 ... 8
Acties:

• Jan Treur
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 04-08 03:01
De Hyundai Ioniq 5 is inmiddels wat uitgebreider beschreven en er is aangekondigd dat hij begin 2021 op de markt komt, vanaf maart gebouwd wordt en vanaf juni/juli afgeleverd kan worden. In dit topic kan er informatie over uitgewisseld worden.

De Ioniq 5 wordt de eerste binnen de nieuwe lijn (of submerk) van Hyundai's EV modellen, die Ioniq genoemd wordt; zie ook hier. De Ioniq 6 en 7 staan gepland voor 2022 en daarna.

[Voor 35% gewijzigd door Jan Treur op 21-12-2020 07:29]

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric

• ZuinigeRijder
  • Registratie: oktober 2009
  • Niet online
Ook maar even de informatie uit deze post hier herhaald.

Hyundai Ioniq 5 zou al begin volgend jaar naar Europa komen. Zou mogelijk een 2000 euro meer gaan kosten dan de Kona.
- 58kWh of 72kWh batterij
- 2WD of 4WD
- V2L (Vehicle to Load), gebruik tot 24 kWh van de batterij
- camera's i.p.v. zijspiegels?
- 350kW ultra-fast charging (800V?)
- lengte (4635mm) en wielbasis (3000mm)

Hier technische voordelen van het E-GMP platform.

De spy-shots van de Hyundai Ioniq 5 zijn er al.

En zo zou die in het echt misschien eruit komen te zien:

of zo:

• ZuinigeRijder
  • Niet online
En deze post herhalen:

De front page van Tweakers heeft al over het E-GMP platform geschreven.

Hyundai toont EV-platform voor 400V- en 800V-laden en bereik van ruim 500km

Hyundai Nederland heeft hier ook over bericht.

Meer rijdynamiek, veiligheid en ruimte

In de basis heeft een voertuig op het E-GMP-platform achterwielaandrijving. Vierwielaandrijving is ook mogelijk.

Multi (800V en 400V) en Bi-Directional Charging System

De nieuwe V2L-functie kan tot 3,5 kW stroom leveren.

De Ioniq 5 zal de eerste EV worden, gebaseerd op dit E-GMP platform.

Hier nog een video waar het E-GMP platform wordt besproken (Engels):

• ZuinigeRijder
  • Niet online
En een speciale uitvoering is er al:

De nieuwe "Ioniq 5" aka "Ioniq 45" is nu ook in een speciale kleinere speedster/cabrio uitvoering te krijgen. De EV is uitgerust met twee DC-motoren. Alleen de allerdappersten durven plaats te nemen achter het stuur van deze elektrische auto. Om het zelfvertrouwen van de bestuurder een extra boost te geven, kozen de designers – geïnspireerd door de autosport – ervoor de stoel in het midden van de EV te plaatsen. Zijn actieradius is nog niet officieel vastgesteld, maar het plezier van de jonge bestuurder in combinatie met de speciale Emotion Adaptive Vehicle Control (EAVC) technologie brengt hem verder dan je zou verwachten. Die zorgen voor een duizelingwekkende topsnelheid van maar liefst 7 km/u. Hier meer informatie.

Hier zie je een eerste testrit video, waarin het FERS "Facial Emotion Recognition System" systeem uit de doeken gedaan wordt.

[Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 21-12-2020 08:09]

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Ook is er een (slechte) spyshot van het interieur opgedoken:

Lets review the interior picture, the first thing that caught our attention was the large screen that extends from the driver to the infotainment system, something similar to what have seen on the new Hyundai Elantra. Right at the top on the infotaiment we also find another screen but this seems to be added for testing.

Now lets analyze all the screens information, on the driver side we find something similar to their Smart Cruise Control and judging from the picture of the road on the added screen on the windshield we feel Hyundai could be testing their Autonomous Technology.

The infotaiment screen is on navigation and the screen is split in 2, the one of the left is the map and the right on turn by turn screen but also right on top of the screen we find more additional information like the speed, navigation arrow and more, similar to a Heads-up Display. This could be a third small but long screen to show a minimum information instead of using both big screen to save some energy.
En via google translate:
Laten we eens kijken naar het interieurbeeld, het eerste dat onze aandacht trok, was het grote scherm dat zich uitstrekt van de bestuurder tot het infotainmentsysteem, iets vergelijkbaars met wat we hebben gezien op de nieuwe Hyundai Elantra. Helemaal bovenaan in het infotaiment vinden we ook een ander scherm, maar dit lijkt te zijn toegevoegd om te testen.

Laten we nu alle scherminformatie analyseren, aan de bestuurderskant vinden we iets dat lijkt op hun Smart Cruise Control en te oordelen naar de afbeelding van de weg op het toegevoegde scherm op de voorruit, denken we dat Hyundai hun autonome technologie zou kunnen testen.

Het informatiescherm is op navigatie en het scherm is opgesplitst in 2, de linker is de kaart en de rechter op het turn-by-turn-scherm maar ook rechts bovenaan het scherm vinden we meer aanvullende informatie zoals de snelheid, navigatiepijl en meer, vergelijkbaar met een Heads-up display. Dit kan een derde klein maar lang scherm zijn om een minimum aan informatie weer te geven in plaats van beide grote schermen te gebruiken om wat energie te besparen.
Hier foto's/beschrijving van het dashboard van de Hyundai Elantra, waar die dan op zou moeten lijken.

[Voor 8% gewijzigd door ZuinigeRijder op 21-12-2020 09:47]

• ZuinigeRijder
  • Niet online
De eerste specificaties zijn uitgelekt op de Oostenrijkse website en de Korean carblog heeft screenshots veiliggesteld.

De First Edition heeft "All Wheel Drive" en krijgt een 58 kWh-accupakket een een actieradius van 450 km volgens de WLTP-cyclus. In 5.2 seconden van 0 naar 100km/u. Er is een driefaseboordlader aanwezig, zodat met 11 kW kan worden opgeladen. Snelladen gaat met circa 140 kW. Van 20% naar 80% batterijcapaciteit duurt een kwartier. De First Edition krijgt zonnepanelen op het dak. Deze First Edition is gelimiteerd tot 150 exemplaren voor Oostenrijk.

Er komt ook 73 een kWh-variant, die een WLTP-range van 550 km mogelijk zou maken.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Er zijn in Duitsland nog meer details opgedoken.
Prijs rond 45.000 euro, 110 kW vermogen zonder All Wheel Drive, Zonnedak, Buitenspiegel met camera, 44 inch Head-Up display, V2L tot 24 kWh inzetbaar.

• Jan Treur
Ik denk dat je juist de dingen noemt die de productieversie niet gaan halen (maar misschien was dat ook je bedoeling). Je vergeet nog de camera's in plaats van zijspiegels en de autonomous driving die ook genoemd wordt. Wat naar mijn verwachting wel blijft, is het supersnelle laden zowel uit als thuis, de grote actieradius, het 230V AC stopcontact, het speciale design, ruim interieur, trekhaak, en voor sommige typen 4WD en een zonnedak.

Als dat kan voor iets als een vanafprijs tussen de 40.000 en 45.000 euro, wat ik verwacht, dan zal ik niet klagen over geen schuifdeuren, geen draaistoelen, geen camera's, geen beamer, en zelfs niet over geen schoenenopbergvak... Dan zal ik hem evengoed gaan overwegen.

All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23:26

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Wat een specs _/-\o_ Dit wordt een ID.x /MEB "killer"

[Voor 12% gewijzigd door revolution-nl op 27-12-2020 19:03]

10.055Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Mitsubishi SRK 35 ZS-WT | Gasloos

• Jan Treur
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:04:
Er zijn in Duitsland nog meer details opgedoken.
Prijs rond 45.000 euro, 110 kW vermogen zonder All Wheel Drive, Zonnedak, Buitenspiegel met camera, 44 inch Head-Up display, V2L tot 24 kWh inzetbaar.

[Afbeelding]
Ik denk dat het moet zijn:

Schuko socket 1-phase up to 2.3 kW (en niet tot 11 kW)

Zie bij deze dealer in Duitsland (waarschijnlijk gecorrigeerd).

[Voor 3% gewijzigd door Jan Treur op 27-12-2020 20:35]

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Jan Treur schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:28:
[...]

Ik denk dat het moet zijn:

Schuko socket 1-phase up to 2.3 kW (en niet tot 11 kW)

Zie bij deze dealer in Duitsland (waarschijnlijk gecorrigeerd).
Inderdaad gecorrigeerd, want het screenshot was van die site.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Jan Treur schreef op maandag 21 december 2020 @ 07:52:
Andere forums waar e.e.a te vinden is over de Ioniq 5 zijn de volgende:
Hier nog een paar:
- Duits forum, sub-forum van Ioniq.
- Engelstalig.
- België
- Franstalig (vooral spyshots)
- thekoreancarblog (zoekfunctie)

[Voor 26% gewijzigd door ZuinigeRijder op 29-12-2020 09:07]

• Stefke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 02-08 13:28
Hele leuke auto! Benieuw of deze een aanhanger mag trekken, want ik wil hééél graag een EV, alleen degene die dan een beetje betaalbaar zijn mogen (nog) geen aanhanger. En die moet ik toch echt één kunnen trekken, wekelijks..
Bijv. de ID3...75kg fietsendrager... ID4 mag het dan weer wel, maar zo'n SUV wil ik niet.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
timovd schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:30:
[...]

Ik kon het in de bron niet vinden, maar een 44" HUD moet waarschijnlijk een 4,4" zijn?
De hele voorruit zou op een speciale manier als HUD gebruikt worden, dus er is echt 44 inch bedoeld. Maar of dat het in de Ioniq 5 gaat halen en hoe dat er dan uiteindelijk uitziet:?

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:48

timovd

Voorsprong door techniek

Jan Treur schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:18:
Inderdaad bij 3-fasen max op 11 kW, niet voor 1-fase.
Een max voor 1-fase van 7.2 kW zou je verwachten, aangezien de huidige Ioniq EV dat ook heeft, maar dat getal heb ik voor de Ioniq 5 nog niet zien langskomen.
De Kona (facelift) kan 1x32A of 3x16A laden. Dan stoppen ze er waarschijnlijk de zelfde lader in (wat geen slechte keuze is).

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | SolarEdge 2200 + 1200Wp APS micro's

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Volgens deze post zou de Ioniq 5 een CwA van 0.6 hebben, De Kona heeft frontoppervlakte 2,37m² en de ID.3 2,36m². De Kona heeft een CwA van 0,687 en de ID.3 0,637. De Ioniq 5 dus 0.6, dat is bijna 15% minder dan de Kona.

Hier meer informatie over drag coefficient.

Trouwens, een paar posts verderop staan er een paar spyshots van de Ioniq 5 met camera spiegels.

• Jan Treur
De officiele wereldpremiere voor de Ioniq 5 wordt hier aangekondigd voor 2 februari:
https://www.unitedauto.at/ioniq-5-bestellen/

• Motorfret
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23:25

4800W WzW, 11550W OW, Hyundai Ioniq, Lead, follow, or get the hell out of my way....!

• Jan Treur
Hyundai Noorwegen heeft gisteren nog wat details bekend gemaakt. Met name dit
About. 1400kg. trailer weight.
Approved for roof load.
is nieuw. Zie verder post #64 hier:
https://elbilforum.no/index.php?topic=53833.60

• evtje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 18:00
In Zwitserland gaat hij z.n 55000 CHF kosten met grote batterij volgends Auto Hermann AG .

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• ZuinigeRijder
  • Niet online

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Hyundai deelt teaserbeeld IONIQ 5.

En 4 jijbuis filmpjes:

IONIQ 5: 5 Min Challenge - Trailer

Ultimate Camping: Cooking

Ultimate Camping: Sound

Ultimate Camping: Running

[Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 13-01-2021 08:53]

• Jan Treur
In een besloten Duits / Oostenrijks / Zwitserse Facebook-groep over de Ioniq 5 (met 1000 leden) geeft een gerespecteerde Duitse dealer zijn schatting van de prijs:
Dan geef ik je hier mijn schatting (en ik wil graag wedden dat ik er maximaal € 600 naast zit):
  • IONIQ 5, 58kWh, achterwielaandrijving, in Duitsland: € 47.400 incl. 19% btw, vóór subsidies
(Dus ca. € 36.000, - na staats- / fabrikant- / dealerkorting).

• Jan Treur
Dit teaser/trailer filmpje kondigt de wereldpremiere van de Ionig 5 aan: volgende week dinsdag om 8:00 uur onze tijd:

https://www.youtube.com/watch?v=cGo2Et2oDWQ

[Voor 39% gewijzigd door Jan Treur op 25-01-2021 12:38]

• uFx
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:13
Toch gevonden :)

[Voor 191% gewijzigd door uFx op 25-01-2021 16:53]

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• Jan Treur
Nu eindigt het filmpje met Mid-February; ze lijken de premiere wat uitgesteld te hebben.

https://youtu.be/_2lkVbVJGr4

[Voor 16% gewijzigd door Jan Treur op 26-01-2021 16:25]

• Motorfret
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23:25

4800W WzW, 11550W OW, Hyundai Ioniq, Lead, follow, or get the hell out of my way....!

• Jan Treur
Hier wordt voor de premiere 16 februari als nieuwe datum aangegeven:
https://thekoreancarblog....re-set-for-february-16th/
Er wordt aangegeven waarom Europa de prioriteit heeft en verklaard waarom het uitstel er was.

[Voor 21% gewijzigd door Jan Treur op 04-02-2021 17:14]

• Jan Treur

• Jan Treur
Zou kunnen, 'wordt genoemd..'
DJ-B schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:05:
In dat artikel staat een WLTP range van 511km voor het grootste accupakket.
Valt toch een beetje tegen...
Die 511 km staat niet in de juiste verhouding met de 450 km die voor de 58 kWh versie genoemd wordt, dus die getallen lijken me nog niet helemaal uitgekristalliseerd (73 kWh is 26% meer dan 58 kWh, terwijl 511 km maar 14% meer is dan 450 km). Misschien is er ook een verschil in 2WD en 4WD in het spel.

[Voor 44% gewijzigd door Jan Treur op 14-02-2021 11:24]

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:56

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

DJ-B schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:05:
[...]

In dat artikel staat een WLTP range van 511km voor het grootste accupakket.
Valt toch een beetje tegen...
Alleen haalt een Hyundai of Kia dat ook nog eens daadwerkelijk in de praktijk. Volgens mij een van de weinige EV's die enigzins in de buurt komen van de opgegeven range.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• uFx
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:13
PainkillA schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:18:
Hoewel het denk ik een prachtige wagen gaat zijn gaat het wel weer een SUV achtig bakbeest worden met ongetwijfeld een gewicht van 1800+kg? Ik had stiekem gehoopt op een enigzinscompacte c of grote b klasser met die range.

Ik ben bang dat het echt nog een jaar of 4 gaat duren voordat er een goede B segmenter zoals de nieuwe clio is met een range van 500km (in de winter) en binnen 15 min volladen onder of op de 30K euro. Degene die dat het eerst kan aanbieden gaat zeer dik verkopen denk ik. Maar ik heb het idee dat geen enkele fabrikant daar nu mee bezig is en dat alle aandacht gaat naar SUV C/D segmenters van 40K.
Precies. Nu maakt mij het segment niet eens zo heel veel uit maar de prijs wel. Ik verwacht niet dat de Ioniq 5 voor 40k te bestellen is maar dat die eerder gaat naar de 45k+.

En daardoor is het wat mij betreft geen vervanging voor de huidige Ioniq. Er moet echt iets komen in de prijsklasse 30k tot max. 40k met dezelfde opties als de oude Ioniq maar dan met een batterijcapaciteit rond de 50/60 kWh. Je zou zeggen dat dit na de introductie van de eerste Ioniq (5 jaar geleden) wel mogelijk moet zijn.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• Stefke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 02-08 13:28
PainkillA schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:18:
Hoewel het denk ik een prachtige wagen gaat zijn gaat het wel weer een SUV achtig bakbeest worden met ongetwijfeld een gewicht van 1800+kg? Ik had stiekem gehoopt op een enigzinscompacte c of grote b klasser met die range.

Ik ben bang dat het echt nog een jaar of 4 gaat duren voordat er een goede B segmenter zoals de nieuwe clio is met een range van 500km (in de winter) en binnen 15 min volladen onder of op de 30K euro. Degene die dat het eerst kan aanbieden gaat zeer dik verkopen denk ik. Maar ik heb het idee dat geen enkele fabrikant daar nu mee bezig is en dat alle aandacht gaat naar SUV C/D segmenters van 40K.
Tesla zou binnen een jaar of 2 een klein model kunnen uitbrengen (maar die planningen lopen nogal eens uit). Het is jammer dat ze daar niet eerder in slagen. Model 3 vind ik te duur, net als alle andere auto's >45k, ook al rij je met een EV voor veel lagere kosten (wat een hogere aanschaf rechtvaardigt). Ik vind zelf een bedrag van 35k ook wel mooi genoeg - ik vind een auto tegenwoordig niet meer zo boeiend maar wil wel heel graag electrisch rijden - , maar helaas is het daarvoor nog te vroeg.

[Voor 8% gewijzigd door Stefke op 16-02-2021 10:44]

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 00:56

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

ZuinigeRijder schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:53:
De verwachting is dat de limited first edition richting 60K gaat :( En je kunt nog alleen de kleur kiezen voor de eerste 3000 (over heel Europa). Dat is dan wel met de grootste accu, 4WD, dak met zonnepanelen en alle opties. Trekhaak is nog steeds niet bekend. Maar we zullen het allemaal horen 23 februari. Of dan de prijs al bekend is voor de limited first edition en welke opties er dan bij zitten?
Ben wel benieuwd hoe dat dak met zonnepanelen gaat werken icm de nieuwe bijtellingregels. Als die genoeg opwekken, dan zou de gehele fiscale waarde met 12% kunnen rekenen. Dat scheelt behoorlijk met 12% tot 40K en vervolgens 22% over de rest.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Jan Treur
In Duitsland aanhanger bevestigd voor 4WD:

[Voor 4% gewijzigd door Jan Treur op 17-02-2021 17:16]

• evtje

Hyundai Ioniq Sep 2017. Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

• evtje
Jan Treur schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:59:
In de mailing van vandaag van Hyundai Noorwegen zeggen ze (vertaald):

[...]

Zie hier.
competitive price met wat? Model s.
Als ik kijk naar ID4 vanaf 46.665€ en daar mee vergelijk dan zou hij 45.000 kunnen kosten.
Ps even een poll? Ik zeg 48.500€

[Voor 17% gewijzigd door evtje op 19-02-2021 17:03]

• Jan Treur
evtje schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:29:
Ps even een poll? Ik zeg 48.500€
Deze First Edition (met 4WD en zonnepanelen en verder alles) 49.500€, het latere instapmodel 42.000€.

***Disclaimer: voor de goede orde, dit is mijn gok voor de poll die @evtje hierboven is gestart, niet (helemaal) op bekende feiten gebaseerd***

[Voor 63% gewijzigd door Jan Treur op 20-02-2021 15:12]

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Jan Treur schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:16:
In Duitsland aanhanger bevestigd voor 4WD:

[Afbeelding]
Nu in Nederland is aanhanger gewicht tot 1600 kg (AWD) ook op de site genoemd:
Een elektrische auto met een indrukwekkend trekgewicht.

Meubels ophalen? Of iets zwaars vervoeren? Geen probleem. Met zijn uitzonderlijke trekgewicht van maximaal 1.600 kg en een koppel van 605 Nm (versie met vierwielaandrijving) is de IONIQ 5 een elektrische auto met een indrukwekkende trekkracht. Zo breng jij jouw lading waar je maar wilt.

Kan de topic start aangepast worden :P

• Yoade75
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 14-07 19:31
Jan Treur schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 17:33:
Deze First Edition (met 4WD en zonnepanelen en verder alles) 49.500€, het latere instapmodel 42.000€.
Waar heb je die bedragen vandaan?
Zie ze niet op die link van het Noorse forum.
En zijn dat Noorse bedragen omgerekend in euro's? Dan komt er nog btw overheen.

• Jan Treur
Dit is deel van de poll die @evtje is gestart!
Dus gewoon een gok.
Ik zal het er nog even bij zetten.

Wat is jouw gok?

• weermeer
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 02-08 11:49
Dat moet toch wel 54545 zijn voor de 'project 45'

• siteoptimo
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 26-07 18:18
Mijn (Belgische) Hyundai dealer schat de startprijs op +-48000.

Gezien de link hier nog niet stond naar de Youtube Live Premiere voor morgenochtend:

• siteoptimo
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 26-07 18:18
Blokker_1999 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:09:
[...]

Ouch, das 15k meer dan de originele startprijs van de Ioniq in België
We weten het allemaal morgen. :)

Het was te verwachten dat het meer zou kosten sowieso, het is een ander segment auto, SUV + groter. Nieuw platform, grotere batterij + 800V. Ze willen de Ioniq ook iets hoger in de markt zetten.

De new Kona is kleiner en start (hier in België) vanaf 39K voor de kleine batterij van 39kWh, de 64kWh start pas vanaf 47K. Dan is die 48K startprijs niet zo gek.

Andere auto's in hetzelfde segment zitten qua kostprijs heel snel nog hoger. Ik keek naar een Skoda Enyaq IV 80 en daar moet ik weinig moeite doen om aan 58K te raken. Met 2 jaar garantie ipv de 5 die Hyundai biedt.

[Voor 15% gewijzigd door siteoptimo op 22-02-2021 13:44]

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Hier zijn nog een aantal interessante uitspraken met nieuwe feiten, via Google translate van Duits naar Nederlands vertaald:

Deze pagina is offline gehaald van electricdrive (blijkbaar onder embargo), de pagina zit nog wel in de google cache.
De prestatiegegevens van de aandrijving staan ​​al vast: met de kleine accu heeft de RWD een vermogen van 125 kW, het model met vierwielaandrijving 173 kW. Met de grote accu biedt de versie met één motor een vermogen van 160 kW; samen met de tweede motor op de vooras heeft het topmodel uit de serie 225 kW - of 306 pk in de oude wereld. De motor achterin biedt 350 Nm koppel in alle varianten, bij de vierwielaandrijvingen komt daar nog 255 Nm bij, wat resulteert in een systeemkoppel van 605 Nm. Het topmodel accelereert naar 100 km / u in 5,2 seconden en 8,5 seconden voor het instapmodel. Alle vier de versies zijn gespecificeerd met een topsnelheid van 185 km / u.
De Ioniq 5 krijgt ook een trekhaak. Voor de versies met vierwielaandrijving claimt Hyundai een aanhangwagengewicht van 1.600 kilogram, maar de verticale belasting werd niet genoemd. Ook de trekbelasting van de RWD-versies is nog niet bekend.
De batterij zelf is ook interessant: Hyundai vertrouwt niet op 'klassieke' lithium-ioncellen met vloeibare elektrolyt, maar gebruikt lithium-polymeerbatterijen. De elektrolyt op polymeerbasis is hier vast tot gelachtig, afhankelijk van het ontwerp. Hyundai gaat niet verder in op de details, maar het zou een gelachtige elektrolyt moeten zijn, aangezien vaste elektrolytfolies meestal pas voldoende ionengeleiding bereiken vanaf een bedrijfstemperatuur van rond de 60 graden - een onpraktische beperking in de auto. Een van de voordelen: de cellen kunnen vlakker zijn en een solide behuizing is niet absoluut noodzakelijk. Hierdoor kan de energiedichtheid van het installatieklare pakket worden verhoogd.
Naast een klassiek metalen dak zal de Ioniq 5 waarschijnlijk verkrijgbaar zijn met twee opties: zowel een panoramisch glazen dak als een zonnedak werden getoond bij de lancering. De geïntegreerde zonnecellen kunnen de batterij direct opladen. Bij tests in Zuid-Europa zouden ze elektriciteit hebben opgewekt voor een actieradius van vijf tot zes kilometer per dag, daarom specificeert Hyundai tot 2.000 kilometer per jaar. In Duitsland zal het door het weer gemiddeld wat minder zijn.
Zeker is wel dat de Ioniq 5 een volledig digitale cockpit krijgt. Af fabriek zijn twee 12,25-inch monitoren geïnstalleerd: een als instrumentendisplay voor de bestuurder achter het stuur en een tweede als infotainmentcentrum aan de rechterkant. Sommige functies, zoals de airconditioning, worden nog steeds bediend via knoppen die zich onder het touchscreen van het infotainment bevinden. Er komt ook een 44-inch head-up display met augmented reality-functies - maar ook hier hangt het af van het modelbeleid van Hyundai Motor Duitsland hoe en in welke functies de HUD kan worden besteld. Hetzelfde geldt ook voor de warmtepomp.
De voorstoelen worden door Hyundai "Zero Gravity" -stoelen genoemd - ze moeten tijdens laadpauzes in een bijzonder comfortabele positie kunnen worden gebracht. Ook valt de relatief dunne rugleuning van de stoelen op, wat de beenruimte voor passagiers op de achterbank moet vergroten. De achterbank zelf kan tot 20 centimeter worden verschoven - afhankelijk van of u meer beenruimte of bagageruimte wilt.
De kofferbak heeft in de standaardconfiguratie een inhoud van 540 liter en wanneer de rugleuningen van de achterbank worden neergeklapt (mogelijk in een verhouding van 60:40), neemt de laadruimte toe tot 1.600 liter. Dit betekent dat de Ioniq 5 precies op hetzelfde niveau zit als de VW ID.4
Gebaseerd op de "Concept 45" -studie, zal een beperkte speciale editie genaamd "Project 45" beschikbaar zijn voor marktintroductie, die zal worden aangeboden in geselecteerde markten, waaronder Duitsland. Het speciale model is uitsluitend gebouwd met de langeafstandsaccu en vierwielaandrijving. Volgens het speciale model "Project 45" moeten dan alle vier de aandrijfopties worden aangeboden. De prijzen hiervoor zijn nog niet bekend.
En zou dit een gelekte afbeelding zijn hoe hij er uit gaat zien?

[Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 22-02-2021 23:08]

• DJ-B
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:19
Stefke schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 08:17:
Nou, even een uurtje oeverloos gezwets aanhoren en dan krijgen we wat te zien tegen 9u of zo? ;)
Bespaar jezelf tijd, lees het artikel op autoweek:
https://www.autoweek.nl/a...dai-ioniq-5-gepresenteerd

• Spiller
  • Registratie: oktober 2003
59k euro voor een Hyundai die zijn helemaal gek geworden :)
Ik reserveer.

Telefoonnummer bugt maar met 8 cijfers is er gelukt.

[Voor 27% gewijzigd door Spiller op 23-02-2021 08:25]

Ioniq5 EV

• granturismo5
  • Laatst online: 30-07 09:21

• Jan Treur
Dit is een mailing van Hyundai Noorwegen zojuist:
Meteen na de wereldpremière heb je de mogelijkheid om een ​​van de 3.000 exclusieve IONIQ 5 Project 45 lanceerwagens te reserveren.

Prijs IONIQ 5 Project 45: slechts 499.900 kronen, inclusief gids. bezorgkosten.
Je krijgt dit met het exclusieve lanceringsmodel:
IONIQ 5 Project 45 heeft alle apparatuur standaard, en is top uitgerust met onder andere:
  • e-4WD vierwielaandrijving
  • Long Range-batterijpakket van 72,6 kWt
  • Exclusieve uitrusting zoals BOSE-geluidssysteem, volledig digitale dubbele cockpit met twee 12,3-inch schermen, op afstand bedienbare parkeerplaats en 44-inch Augmented Reality Head-up-display
  • Een compleet nieuwe generatie auto-interieurs, met geventileerde Relaxation lederen stoelen met ingebouwde voetsteun, verschuifbare middenconsole en elektrische verstelling van de achterbank met 40/60 split
  • Bliksemlading standaard, met ondersteuning voor 400V en 800V multi-charge
  • V2L (Vehicle to Load), waarmee u bijna alle 220V-apparaten met een standaard stopcontact op de auto kunt aansluiten
  • Tweejarig IONITY-abonnement met zeer gunstige laadprijzen
  • De keuze tussen vier exterieur- en twee interieurkleuren

[Voor 4% gewijzigd door Jan Treur op 23-02-2021 08:42]

• Yoade75
Op de Duitse website staat hetzelfde.
Is meteen ook de basisprijs bekend.
Die unverbindliche Preisempfehlung für den IONIQ 5 mit Project 45 Paket beträgt 59.550,00 EUR [3].

Dieser berechnet sich aus dem empfohlenen Fahrzeug-Basispreis in Höhe von 41.900,00 EUR [3] und dem zusätzlichen Preis für das Project 45 Ausstattungspaket inkl. Allradantrieb und 72,6 kWh Batterie [4] in Höhe von 17.650,00 EUR [3].
Dit lijkt de zeer uitgebreide standaarduitrusting te zijn:
https://s7g10.scene7.com/...tingslijst_feb2021_3-2pdf

[Voor 15% gewijzigd door Yoade75 op 23-02-2021 08:44]

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Hier staat nog veel meer informatie op de hyundai newsroom site in het Engels.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Hier nog enkele videos van de Ioniq 5.

Kofferruimte:

Full review, inclusief bediening van de 2x 12.3 inch schermen, frunk en donker interieur:

Ultra fast charging:

Flexible space:

Pixel light:

Sustainable materials:

V2L:

Fractal Wheel:

5 min challenge:

Ultimate camping:

En meer beelden, ook van interieur:

En nog eens de world premiere video terugkijken:

[Voor 105% gewijzigd door ZuinigeRijder op 23-02-2021 13:16]

• Zandje06
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 01:23
Voor Hyundai misschien hoge prijs, maar als je vergelijkt wat je krijgt tov concurrentie nog steeds goed:
tov ID4 1s max: 4WD, veel snellere acceleratie, verwarmbare achterbank, premium sound system, sneller laden
tov Mustang Mach e AWD SR TP+: 2x zo snel laden, meer range, warmtepomp, flexibelere indeling, verwarmbare achterbank, dakbelasting mogelijk, meer trekvermogen

• Yoade75
bottom line schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:13:
[...]

Je zit ernaast. Want de 59k versie is maar een RWD ;)
Ik weet niet zeker of je het als grapje bedoeld maar het is toch echt met AWD.
https://www.hyundai.de/hy...405-941b-baf0a561110f.pdf

• KryTech
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:23
Tja de vraag is of het uberhaupt nu is gelukt of niet. Die reserveringsite was nogal buggy, je zag de Tucson als plaatje bij het kiezen van de kleur. Je telefoonnummer moest 8 cijfers hebben. Kon eerst geen dealer kiezen dus niet verder etc. Al met al was de eerste ervaring nogal matig als ik dat vergelijk met het bestellen / pre orderen van een Tesla.

Ik heb overigens ook nog geen bevestingsmail of iets ontvangen. Ook geen idee of de trekhaak er later nog onder kan maar goed dan laat ik de reservering wel schieten als er meer bekend wordt. Mag aannemen dat de dealer contact gaat opnemen. Maar goed meer vragen dan antwoorden op dit moment :)

Presentatie was wel gelikt :)

• ZuinigeRijder
  • Niet online
KryTech schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:59:
Ook geen idee of de trekhaak er later nog onder kan maar goed dan laat ik de reservering wel schieten als er meer bekend wordt.
Volgens deze informatie zat het Aanhangerpakket erbij.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Jan Treur schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:23:
Wat is een 'Aanhangerpakket' precies?
Ik neem aan inclusief trekhaak en aansluitingen, ongeveer zoiets als bij de Tesla model 3 trekhaak pakket zit:
Inbegrepen in het Model 3 trekhaak pakket volgens Tesla is: “een trekbalk van hogesterktestaal, een verwijderbare kogel met een draagtas van gevoerd antislipmateriaal, een 13-polige kabelboom voor aanhangwagenelektronica, een trekhaak-ECU, een stofdeksel voor de adapter en het softwarepakket voor de tow mode.”
Maar wat het precies is (en of het ook echt bij de Project 45 editie zit) moeten we afwachten, bij de Duitse specificaties kon ik het aanhangerpakket namelijk niet vinden.

• Michael_OsGroot
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 00:01

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Jan Treur schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:28:
Er wordt geschat door Hyundai dat je er ca 2000 km per jaar vrij mee kan rijden (inderdaad gemiddeld 5-6 km per dag), dat zou dan 240 kWh kunnen zijn. Als je thuisladen rekent op 22 ct/kWh, dan levert dat per jaar een voordeel op van rond de 53 euro. Na 10 jaar dus 530 en na 20 jaar (als de auto dat al redt) 1060 euro. Vergelijk je het met onderweg laden, tegen bijvoorbeeld 35 ct/kWh, dan is het per jaar een voordeel van 84 euro, dus na 10 jaar 840 euro en na 20 jaar 1680 euro. Het meeste voordeel zul je hebben als je vaak moet snelladen tegen tarieven van bijvoorbeeld 55 ct/kWh, dan zou je na 10 jaar een voordeel van tot 1320 euro kunnen hebben.

Heel rijk zul je er niet van worden, maar arm waarschijnlijk ook niet. En je helpt er een klein beetje extra door mee met de duurzaamheidsdoelstellingen. Het is onduidelijk hoeveel deze optie kost binnen de package deal van de First Edition.
Ik denk dat je winst van de panelen ook vooral moet zoeken op het minder hoeven opladen, en niet zozeer op hoeveel euro het bespaart. Minder hoeven zoeken naar laadpalen, net iets sneller gewoon de auto neerzetten en weglopen is natuurlijk lekker.

3.14159265459 | 🌘

• san1980
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 27-07 09:03

Hier in zwart (interieur en exterieur). Heel uitgebreid filmpje over alle features.

Ik ben erg benieuwd wanneer de andere versies uitkomen.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
san1980 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:51:
[YouTube: 2022 Hyundai Ioniq 5 – Full Review / all-electric midsize CUV]

Hier in zwart (interieur en exterieur). Heel uitgebreid filmpje over alle features.

Ik ben erg benieuwd wanneer de andere versies uitkomen.
(y) die video bevat ook beelden van de frunk aan de voorzijde:

En hier zie je scherm voor instellen van de aanhanger (met towing pack):

En de speciale adapter om 220 volt aan te sluiten aan de laadpoort:

[Voor 25% gewijzigd door ZuinigeRijder op 23-02-2021 13:22]

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 04-08 13:20
Jeroenneman schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 09:08:
[...]

Benieuwd wat die zonnepanelen kunnen opwekken qua vermogen, anders kan dit wel eens een bijtellingknaller worden:

De uitzondering voor emissievrije- en zonnecelauto’s
Voor emissievrije- en zonnecelauto’s gelden dezelfde kortingen op de bijtelling en ook deze zullen stapsgewijs worden afgebouwd. Het verschil is dat er voor die auto’s geen cap bestaat en dat de korting dus geldt voor de totale catalogusprijs en niet een gedeelte daarvan. Iemand die in een reguliere elektrische auto rijdt, krijgt in 2021 dus nog maximaal €4000 korting op de bijtelling (10% van €40.000) terwijl iemand die in een elektrische auto met zonnecellen rijdt 10% korting krijgt op de volledige cataloguswaarde van het voertuig. Het verschil is groot en daardoor wordt het interessanter om te investeren in een auto met zonnecellen, tenminste, voordat de korting op de bijtelling op 0% komt te staan.

Enkele eisen
Als jij een zonnecelauto hebt of wilt kopen, dan moet deze wel voldoen aan enkele voorwaarden. Zo moeten de zonnepanelen zijn geïntegreerd in de auto en mogen deze er dus niet op liggen. Ook moeten ze samen een vermogen hebben van minimaal 1kWp. Een laatste voorwaarde aan deze auto’s is dat ze de energie opslaan in accu’s die geen lood bevatten. Komt jouw elektrische auto met zonnepanelen hiervoor in aanmerking, dan krijg je dus de komende 5 jaar nog steeds een interessante korting op de bijtelling
.

En dat hebben ze wel nodig, als ze een Hyundai voor 50+K aan de man willen brengen.

-Edit: niet zozeer door het merk, maar gezien de concurrentie van Kia en Hyundai zelf met de e-Niro en de Kona. Beide een flink pak goedkoper, én bijna dezelfde range (470-480 voor de 5, 455-484 voor de e-Niro en Kona respectievelijk). Ik had gehoopt dat Hyundai nu in staat zou zijn om iets met minimaal 100km range méér neer te zetten.
Verdiep je eens in de lange termijn strategie van Hyundai. De laatste 20 jaar hebben ze alle doelen behaald en nu is het doel om een premium merk te worden. De vorige ioniqs, e-nero's en kona's waren om de techniek volwassen te maken. Nu wordt de premium richting ingeslagen. Deze ioniq sluit daar naadloos op aan, net als de Stinger.
Echt diep respect voor wat Hyundai heeft neergezet.

• Jan Treur
Vlakke laadvloer:

[Voor 90% gewijzigd door Jan Treur op 23-02-2021 14:57]

• Jan Treur

• Jan Treur
Heeft iemand al een bevestiging?

In Duitsland en Noorwegen zijn er grote problemen met voorbestellen. De links werken niet. Er wordt nu over gesproken vanuit Hyundai Noorwegen om de hele bestelprocedure voor heel Europa opnieuw te doen op een andere, nog nader aan te kondigen dag.

• Jan Treur
Mijn situatie is hetzelfde als die van jou. "Je staat op de wachtlijst" is alles wat ik gemeld heb gekregen.

Dit is de mailing van Hyundai Noorwegen van 15:50 zojuist:
Helaas hebben technische problemen ertoe geleid dat we de batterijen moeten opladen en een powernap moeten doen.
Helaas hebben we vandaag grote technische problemen ondervonden met de reserveringsoplossing van het lanceringsmodel IONIQ 5 Project 45.
Maar wanhoop niet, onze technici werken er hard aan om de fout te herstellen. Zodra ze hun magie hebben gedaan, laten we je weten wanneer je de kans krijgt om de auto weer te reserveren.
Het is heel belangrijk voor ons om te benadrukken dat vanmorgen geen van de 3.000 lanceerwagens gereserveerd was. Alle auto's zijn nog steeds beschikbaar op basis van wie het eerst komt, het eerst maalt wanneer we opnieuw openen voor reserveringen.
Het spijt ons zeer dat dit is gebeurd en bieden onze excuses aan. We hopen dat we je binnenkort goed nieuws kunnen geven over de reservering!

Met vriendelijke groet
Hyundai Motor Noorwegen
De marketingafdeling

[Voor 82% gewijzigd door Jan Treur op 23-02-2021 16:24]

• Jan Treur

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@Jan Treur ik heb dezelfde mail gekregen, dus benieuwd hoe het verder gaat.

• KryTech
Zelfde mail gehad dus lijkt me dat we vooraan staan gezien ze aangeven de reservering ontvangen te hebben. oOo

Kan me overigens niet voorstellen dat een hoop mensen het gelukt was gezien de bug in telefoonnummer veld. Wie weet hebben we geluk en hoeft het niet opnieuw.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Falch schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:02:
Mooie auto!

Al ergens plaatjes van de andere beschikbare kleuren?
Nu zijn er nog maar 2 kleuren te bestellen (Project 45 edition), naast zwart en wit.

Digital Teal Green:

Gravity Gold:

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 17:39

Erasmo

Laadpaaljager

sgouman schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:47:
[...]

Maar 6 km is nou niet echt dat ik denk van yes ik hoef mijn auto niet op te laden.
Maar toch een leuke bonus, iedere dag weer. De gemiddelde ww-afstand in NL is 19 kilometer, als je de auto toevallig een weekendje niet gebruikt dan heb je dat toch bijna weer in de pocket :P Hiervoor woonde ik op Curaçao, daar had ie misschien 10-ish per dag opgebracht. Klein eiland voor de rest, zoveel km maak je daar niet. Denk dat je met deze auto misschien eens per 2-3 maanden moet laden ofzo :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• san1980
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 27-07 09:03

Dit keer een uitgebreid filmpje over het interieur en exterieur design. Laat ook redelijk goed de verschillende kleuren zien.
Apart trouwens dat dit YouTube kanaal blijkbaar deze officiële filmpjes heeft die niet op de Hyundai website of kanaal staan.

• Jan Treur
Vijf minuten geleden een mailing van Hyundai Noorwegen dat de problemen opgelost zijn en er vanaf morgen 10 uur gereserveerd kan worden.
We zijn terug!
Betaald en uitgerust, maar met een enigszins vereenvoudigde reserveringsoplossing dan oorspronkelijk gepland. Helaas was magie niet genoeg voor onze technici om volledig te slagen, dus er zal een kleine wijziging zijn op weg naar het reserveren van IONIQ 5 Project 45. Alle 3.000 auto's zijn natuurlijk nog steeds beschikbaar als het systeem wordt geopend.

Wij staan ​​open voor het configureren van uw auto vanaf kl. Morgen 10.00 uur, donderdag 25 februari. Nadat u uw IONIQ 5 Project 45 heeft geconfigureerd en door het hele boekingsproces heeft geklikt, wordt u op een "wachtlijst" geplaatst. We doen dit omdat we simpelweg niet de oplossing kregen met PayPal om met ons in een team te spelen. Om iedereen de kans te geven om de auto te configureren en op de lijst te komen, staat deze tot 26 februari 24 uur open voor configuraties en wachtlijstregistratie om 10:00.

Ja, we zijn het erover eens dat dit misschien een beetje vreemd lijkt. Maar het werkt in principe op dezelfde manier als de oorspronkelijke reserveringsoplossing. De eerste 3.000 in Europa die een auto hebben opgezet, zal zo snel mogelijk worden gecontacteerd om de reservering te bevestigen. Uw reservering is definitief wanneer het reserveringsbedrag van NOK 10.000 is betaald. Om technische redenen komt de informatie over de betaling op een later tijdstip. Op vrijwel dezelfde manier als we oorspronkelijk hadden bedoeld. En wie het eerst komt, het eerst maalt is nog steeds onze wet.

Mocht u niet een van de 3.000 gelukkige eersten zijn die een gereserveerde lanceerwagen bemachtigen, dan zullen wij u alsnog op de wachtlijst laten staan, voor het geval iemand zijn reservering annuleert en kunnen wij de auto aan u aanbieden.

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 20:54
Ook op Hyundai.nl is het e.e.a aangepast en vanaf morgen 10.00 is de Project 45 te reserveren.

Je was me net voor @Jan Treur :)

[Voor 17% gewijzigd door krizzziz op 24-02-2021 18:25]

ehhhh..HOI

• krizzziz
ZuinigeRijder schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:43:
Hier staat wat meer informatie over de reserveringsproblemen in Noorwegen/Europa (google translate), maar er is nog niets bekend wanneer en hoe verder.

Trouwens, volgens mij zitten er de gewone buitenspiegels op de speciale editie en geen camera buitenspiegels, als ik de specs zover bekijk.

En alle kleuren die beschikbaar gaan komen (alleen Phantom Black, Atlas White, Digital Teal Green en Gravity Gold te krijgen op speciale editie):

[Afbeelding]
Digitale buitenspiegels worden alleen in Korea geleverd. Zal niet goedgekeurd worden voor de Europese markt en Amerikaanse markt.

ehhhh..HOI

• Jan Treur
Limited is in elk geval het getal van 3000 die er geproduceerd worden en niet meer.

Er wordt op Duitse media ook gezegd dat er 5000 euro korting op zit omdat hij eigenlijk 64 000 kost.

[Voor 38% gewijzigd door Jan Treur op 24-02-2021 18:51]

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Ik ben even aan het lezen over lak kleuren en op deze site is het een en ander uitgelegd.

Dit zijn de kleuren:

En dit zijn de twee kleuren van de special editie (naast Zwart en Wit):
Digital Teal Green

Gravity Gold:

En volgens deze site zijn de verschillende laktypes:
  • Gravity Gold Matte
  • Digital Teal Green Pearl
  • Phantom Black Pearl
  • Atlas White
  • Shooting-Star Gray Matte
  • Cyber Gray Metallic
  • Gallactic Gray Metallic
  • Mystic Olive Green Pearl
En de kleur Gold is Matte:
Matte finishes are very high maintenance: they need to be cleaned regularly with specialised shampoos and polishes. Bird droppings need to be cleaned off as soon as possible, as they contain acids that eat through the finish quite quickly. When BMW sold a special edition M3 with matte paint a few years ago, there was a warranty waiver that required the owner to take scrupulous care of it.

Predictably, matte finishes are very difficult and expensive to repair properly.

You either love matte finishes or you don’t. If you do, you may well feel the extra expense and hassle is worth it. But don’t be surprised if your car turns out to be difficult to sell on.
Wanneer we opnieuw moeten reserveren, denk ik dat ik toch voor de Digital Teal Green Pearl ga, dat vindt mijn vrouw ook mooier.

Ik heb nog geen mail gehad van Hyundai hoe nu verder, terwijl we al op de wachtlijst stonden.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Krijg net deze mail:
Hartelijk dank voor uw interesse in de IONIQ 5 Project 45. Zoals eerder vermeld hebben wij al wel een aanmelding van u mogen ontvangen, maar is de reservering nog niet definitief.

Helaas was er sprake van een technische storing en dient u uw IONIQ 5 Project 45 opnieuw te configureren. Daarom willen wij u vragen opnieuw de voorlopige reserveringslijst in te vullen. Dat kan morgen vanaf 10.00 uur. U hebt dan tot vrijdagochtend 10.00 uur de tijd uw gegevens in te vullen. Daarna laten wij u zo spoedig mogelijk weten of u tot de gelukkigen behoort wiens reservering definitief is. In tegenstelling tot eerdere berichten hoeft u nog geen aanbetaling te doen.

Omdat u als een van de eersten op de wachtlijst bent geplaatst, zullen wij uw reserveringsaanvraag ook met voorrang in behandeling nemen. Belangrijk: gebruik voor het opnieuw aanmelden alstublieft hetzelfde e-mailadres als tijdens uw eerste reserveringspoging.
Dus opnieuw keuze maken met hetzelfde email adres en je wordt met voorrang behandeld

En de procedure:
In de configurator kies je de kleuren voor de carrosserie en het interieur . Daarna kies je je dealer en vul je je persoonsgegevens in. Daarna sta je op de reserveringslijst!
En dan....
Binnen 10 werkdagen na het sluiten van de reserveringslijst hoor je via email of we een IONIQ 5 Project 45 voor jou gereserveerd hebben of dat je een plek op de wachtlijst krijgt. Daarna ontvang je instructies hoe je de reserveringsfee van € 1.000 via PayPal kan voldoen. Na betaling is de reservering dan definitief. Die reservering is nog geen bestelling of aankoop, maar geeft je het exclusieve recht om de auto te bestellen zodra de orderboeken zijn geopend.
De mogelijkheid om te reserveren begint.
25 februari 2021

Nu kun je een van de eersten zijn.
Exclusieve IONIQ-belevenis.
Introductie in de lente van 2021.

Een besloten evenement om de IONIQ 5 persoonlijk te bekijken.
Orderboeken geopend.
Lente 2021.

Dit is de laatste kans om je eigen IONIQ Project 45 te bestellen.
Aflevering IONIQ 5 Project 45.
Zomer 2021.

De toekomst van mobiliteit is aangebroken. Geniet ervan!

[Voor 36% gewijzigd door ZuinigeRijder op 24-02-2021 21:54]

• Jan Treur
Is dit dan ook Gravity Gold of weer een andere kleur?

• ZuinigeRijder
  • Niet online
@Jan Treur Hier is een witte kleur Ioniq 5 te zien in het wild.
..

En hier rijdend met verlichting aan:

[Voor 26% gewijzigd door ZuinigeRijder op 25-02-2021 07:53]

• krizzziz
Even een incognito venster openen in je chrome of je cache leegmaken. Dat hielp bij mij.

ehhhh..HOI

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Bij mij is het uiteindelijk ook gelukt, zelfs met telefoonnummer van 10 cijfers :+
Maar het laden was heel traag en het lukte in eerste instantie ook niet. Hoop dat de Ioniq 5 sneller laadt :F

[Voor 10% gewijzigd door ZuinigeRijder op 25-02-2021 10:15]

• Jan Treur
PainkillA schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 10:57:
prachtige auto en wat mij betreft voor nu de beste EV. (...) Prima als het kan maar vraag mij altijd af hoe dat mogelijk is en of je met zulke financiele ruimte niet beter gewoon je hypotheek kan aflossen?
Dank voor je bezorgdheid, maar niet echt nodig...

[Voor 76% gewijzigd door Jan Treur op 25-02-2021 11:00]

• Jan Treur
Of de trekhaak er zelf ook bij zou zitten was me al niet helemaal duidelijk uit dat 'aanhangerpakket'. Misschien zijn dat alleen de aansluitmogelijkheden die ingebouwd worden en doen ze dat nu zonder het te noemen om geen verwarring te krijgen met de trekhaak zelf.

• Noutie
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 22-07 12:34
Een ontzettend mooie auto, wel jammer dat ook hier weer het accent is komen te liggen op:
  • sneller
  • zwaarder
  • groter
en niet op:
  • lichter
  • zuiniger
  • eenvoudiger
Een zuinigere auto die net zo snel laadt, kan met een kleinere accu af en is gelijk een stuk lichter. Dat is de kracht van de huidige Ioniq.

[Voor 5% gewijzigd door Noutie op 25-02-2021 12:12]

• Yoade75
Gij ongelovige, ik had hem al eerder gepost:
Pagina 2

Overigens is deze pdf zeer verhelderend.
Daarop kun je goed zien wat standaard en wat optioneel is.
https://goingelectric.de/forum/download/file.php?id=105436

[Voor 37% gewijzigd door Yoade75 op 25-02-2021 12:54]

• krizzziz
ZuinigeRijder schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:26:
[...]

In die prijslijst zie ik geen aanhanger pakket meer staan, dus zou zo maar eens kunnen zijn dat het zonder trekhaak geleverd wordt.... wel 1600 kg geremd trekken en 100 kg kogeldruk.
Ik heb navraag gedaan. Aanhangerpakket was niet correct, dit was een slechte vertaling. Op de IONIQ 5 komt standaard trekhaak voorbereiding. Dus alle elektrische bekabeling. En dus GEEN standaard trekhaak.

ehhhh..HOI

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Yoade75 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:53:
Gij ongelovige, ik had hem al eerder gepost:
Pagina 2

Overigens is deze pdf zeer verhelderend.
Daarop kun je goed zien wat standaard en wat optioneel is.
https://goingelectric.de/forum/download/file.php?id=105436
Ja, hier is duidelijk te zien wat Project 45 extra's/opties zijn en de lijst is nog niet compleet.

• Jan Treur
Mijn zoon en ik zijn uiteindelijk voor de kleur Gravity Gold gegaan, ondanks het onpraktische daarvan.
Tot mijn verbazing heeft de helft van de Noren dat ook gedaan. Een poll op hun forum laat zien:
  • Gravity Gold Matt 23 (40.4%)
  • Black Pearl 8 (14%)
  • Atlas White 6 (10.5%)
  • Digital Teal Green Pearl 9 (15.8%)
  • None - waiting for regular version and more color choices 11 (19.3%)

[Voor 3% gewijzigd door Jan Treur op 25-02-2021 20:06]

• KryTech
Vond gold ook wel mooi, groen en wit beide geen kleuren die mij aanstaan. Uiteindelijk toch ingeschreven op zwart met zwart interieur, valt gewoon nooit tegen die combinatie.

Ik denk dat als je nu nog inschrijft je best nog kans maakt.. gaan echt nog wel mensen afvallen waaronder ik als de trekhaak er niet achteraf eenvoudig bij besteld kan worden. En gezien de prijs is het ook geen hele grote doelgroep.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Jan Treur schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:35:
Ik ben wel benieuwd in hoeverre er echt overtekening is. Veel mensen lijken wel wat overvallen.
Is er enig bericht over?
Ik denk in Nederland er geen overtekening is, maar in Duitsland waar er nog subsidie is en in Noorwegen waar EV allerlei voordelen heeft........

In Noorwegen en Duitsland heb je echt wel wat aan vierwielaandrijving en snelladen, hier in Nederland zijn de afstanden kleiner.

En we snoepen allemaal uit die pot van 3000, hoewel er mogelijk een onderverdeling van de taart gemaakt is. Wie weet?

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Ik heb trouwens "Digital Teal Green Pearl" geselecteerd en zwart interieur, dat vond mijn vrouw mooier en die kiest altijd de kleur :+

• Jan Treur
Hier is er berichtgeving over intekening:
According to the current status of Hyundai Motor’s sales branch network, Ioniq 5 has exceeded the 18,000 mark in 1 hour since the pre-contract started at 10 am on the 25th.

Hyundai Motor Company set a goal of supplying 26,000 Ioniq 5 units to the domestic market this year. It has already filled more than half of the supply target with the number of pre-contracts an hour ago.
Het is jammer dat er alleen over thuismarkt gesproken wordt en niet over 3000 First Editions voor Europa.

[Voor 9% gewijzigd door Jan Treur op 26-02-2021 05:11]

• Jan Treur
Hier nu toch info over de 3000 First Edition reserveringen: bijna 9000 reserveringen aangevraagd.

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Hier de Digital Teal Green gespot:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
EDIT: de video's zijn offline gehaald door Hyundai, blijkbaar niet professioneel genoeg :'(, maar toch wat informatie gekregen :*)

Hier een life video (Duits), het wordt pas interessant na 15 minuten.

[YouTube: IONIQ 5 im Livestream]

en Facebook

Aantal bijzondere zaken die ik me nog herinner die gezegd/getoond werden:

195 cm lengte kofferruimte met bank plat tot aan voorstoel
165 cm lengte kofferruimte met bank plat tot aan einde bank
105 cm tussen de wielkasten
Er is een afdekzeil voor kofferruimte
Ruime die ingenomen wordt door Bose systeem in kofferruimte
Geen camera spiegels, conventionele spiegels klappen in
Er wordt meer van de schermen en instellingen getoond
3D achteruitrijden wordt getoond
Camera posities (2 onder buitenspiegel, een voor, een achter) worden getoond
Zonnepaneel is niet doorzichtig en van binnen gewoon bekleed
Trekhaak kleine batterij 750kg/750kg
Trekhaak AWD grote batterij 750kg/1.600kg
Genoemd wordt wat er allemaal met de bluelink app kan
Je kunt de auto in de garage zetten, terwijl je er niet in zit
Matte lak: handwas aangeraden
Stoelen/achterbank kan via scherm elektrisch versteld worden
Geen ruitenwisser achter, omdat deze niet zo vies zo worden door de aerodynamica
Geen matrix licht, wel volledig LED projectielicht
Geen wireless Apple Carplay of Android Auto (wel zonder wireless)
Geen batterijverwarming richting laadstation
De kofferruimte kan niet met voet opengemaakt, maar er is een instelling dat die automatisch open gaat wanneer je met de sleutel in de zak er 3 seconden voor staat
Geen dakrails bevestiging

[Voor 113% gewijzigd door ZuinigeRijder op 02-03-2021 21:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pete555
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 31-07 22:38
Nog een echte, en wat een mooi laadstation aan het begin van de video.

YouTube: This is real, physical IONIQ 5 not a CGI – 2022 Hyundai IONIQ 5 revi...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Nou, kan ik niet achterblijven, in Duitsland, laadsnelheid en ook beelden van kofferruimte.

150 kW laadsnelheid bij 80%. 42 kWh geladen in 16 minuten (80%), is bijna 158 kW gemiddeld. Ze moesten wachten dat de volgauto (i-Pace) geladen was, want die laadt niet zo snel O-)

[Voor 27% gewijzigd door ZuinigeRijder op 03-03-2021 08:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Niet online
Spiller schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:23:
[...]

Heb je wel koffie gehad? Van jou wel verwacht dat je kW en kWh uit elkaar kunt houden :>
:o ontbijt is pas op, moet nu aan de koffie, misschien gaan de hersens dan weer werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spiller
Lekker boeiend als je bij 80% nog met 150kW kunt laden...

Ioniq5 EV

• Spiller
Power Your World.
IONIQ 5 Project 45.
Geachte Spiller,

Gefeliciteerd! We zijn blij u te kunnen bevestigen dat de IONIQ 5 Project 45 die u hebt geconfigureerd door u gereserveerd kan worden.

Om uw reservering te voltooien is nog één actie vereist, namelijk het voldoen van de reserveringsfee van € 1.000 via PayPal.

Binnen 10 werkdagen ontvangt u van ons een e-mail met nadere instructies hierover. Na het voldoen van deze reserveringsfee is uw reservering definitief.

Daarna ontvangt u een uitnodiging om in de eerste week van april persoonlijk kennis te maken met de IONIQ 5.

Uw gekozen exterieurkleur: Gravity Gold Matte

Uw gekozen interieurkleur: Full Black.

Uw gekozen Hyundai-dealer:
Autogroep Ursem Barten Purmerend, PURMEREND

Met vragen kunt u terecht bij de door u gekozen Hyundai-dealer. Op de speciale IONIQ 5 Project 45-pagina vindt u alle informatie, inclusief antwoorden op veelgestelde vragen.

Met vriendelijke groet,

Het IONIQ 5-team

Ioniq5 EV

Pagina: 1 2 3 ... 8

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True