Acties:
  • +4 Henk 'm!
Graag posten over Ioniq 5 bestellingen, leveringen en boten in dit topic.
Andere onderwerpen kunnen gepost worden in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic".

150 exemplaren First Edition in Oostenrijk

3000 exemplaren van Ioniq 5 Project45 in Europa in 5 landen.
Noorwegen: 1300
Duitsland: 1100
Nederland: 175
Frankrijk: 252
Engeland: 173

Aankomst en oplevering van het eerste IONIQ 5 Project 45 in Noorwegen met de Morning Lady

Er kunnen op zo een boot trouwens 8500 auto's, meer dan genoeg voor de 3000 van Project45. Maar ze hoeven natuurlijk niet allemaal op dezelfde boot, dus misschien is Noorwegen een uitzondering, omdat de Morning Pilot bijvoorbeeld niet in Noorwegen aanmeert (en het laatste stuk niet met vrachtauto's verder gedistribueerd wordt) :?

Hoop dat Hyundai Nederland of dealer zeer binnenkort licht in de duisternis brengt :F want de informatie van die kant is zeer matig en de meeste informatie vind je op forums op internet :Y In ieder geval niet wat men beloofd had vóór de inschrijving.

@hunter3315nl
https://www.eukor.com/schedule-search
Deze site gebruik ik omdat het eigenlijk altijd Eukor schepen zijn die de Hyundai's vervoeren.
Je vult in haven van vertrek ULSAN, de aankomst haven kan van alles zijn, ook in België..
Met mijn Ioniq's en Kona heb ik ook op deze site gewerkt en kon "gokken" met welk schip mijn auto arriveerde.
Ze lossen in de Brittanniëhaven bij Rozenburg. Via een Rotterdamse site kan je zien of het schip is aangekomen en via weer een andere site zie je, via icoontjes, het schip liggen.
De Morning Pilot heeft mogelijk al veel bestellingen afgeleverd in Rotterdam op 24 mei.

Vertrek Ulsan, Korea: 23 April
Aankomst Le Havre, Frankrijk 19 Mei
Aankomst Rotterdam Nederland: 21 Mei :)F
Aankomst Immingham Engeland 23 Mei
Aankomst Wallhamn, Zweden 24 Mei
Aankomst Bremerhaven Duitsland: 27 Mei
Aankomst Antwerpen, België 30 mei

Ze komen aan in de Brittaniëhaven in Rotterdam. En wel havennummer 5230. En waarschijnlijk kun je op de openbare fotolocatie 22 het uitladen wel zien wanneer er geen andere boot voor ligt. :)F

Live binnenkomst Nieuwe Waterweg. Met deze webcam kun je de Eukor mogelijk zien binnenvaren.

Zo ziet het eruit van boven.
Jan Treur schreef op maandag 24 mei 2021 @ 18:06:
Ik ga voor 50%, dus 87 en een half.
De Morning Pilot is alweer vertrokken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wa4eXEnLjjPTplVo0GXmWiQv_4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iUc6PQXPrVhV0FJGtYCINpYC.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens dit bericht van 17 mei zouden nog niet alle 3000 Project45 auto's verzonden zijn :(
Het Europese verkoopplan van de IONIQ 5, oorspronkelijk gepland door Hyundai Motors, is in een doolhof vervallen. Het tekort aan wereldwijde vraag en aanbod van halfgeleiders in de automobielsector is een langdurig effect. De Ioniq 5 van Hyundai Motor, die kampt met een bergtop, heeft een maandelijkse productie van 10.000 eenheden, maar de werkelijke productie zal waarschijnlijk 2600 eenheden zijn. Hyundai Motor Company besloot om in het begin 3.000 eenheden in Europa te verkopen en maakte vooraf een reservering, maar het is moeilijk te voorspellen of de levering van voertuigen in de eerste helft van het jaar mogelijk zal zijn. Gaat het mis, dan bestaat de kans dat het voertuig in de tweede helft van het jaar wordt afgeleverd.
Op de 17e zei een functionaris van Hyundai Motor in een telefonisch interview met IT Shipbuilding: "Door het huidige probleem van vraag en aanbod van halfgeleiders is het moeilijk om uitsluitsel te geven over de verkoop van Ionik 5 in Europa in de eerste helft. 'Ik weet dat het er niet uit is gekomen.'
en
De verzending voor levering van de eerste 3.000 eenheden is nog in volle gang.
Dus het is maar te hopen dat Nederland in de eerste batch erbij zit :?

Voor de andere helft zullen we dan de "Grand Uranus" moeten volgen, vertrokken uit Ulsan 3 mei, aankomst 5 juni in Rotterdam.

En daarna "Morning Lucy", vertrekt uit Ulsan 27 mei, aankomst 2 juli in Rotterdam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jWhmlWHWusd6AIz52DLtaPn5Z4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxU91VSURZqWuyPdF8ySH1cO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 215% gewijzigd door ZuinigeRijder op 25-03-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Heeft iemand al de 'moed' gehad om Hyundai NL te bellen en te vragen hoeveel Ioniq 5's gisteren zijn afgeleverd?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobis90
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-09-2022
My car dealer just quickly texted me, he said final delivery will now more likely be in July... He is trying to get more detailed info from Hyundai. I'm still hoping for June :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Nog zo iets.....welk kenteken verwacht je......één die nog begint met een L of toch een N?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slecht nieuws voor de Engelsen, de levering van de Ioniq 5 Project45 is vertraagd, het maken van de auto's is gepland in juli en worden dan mogelijk pas augustus/september uitgeleverd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wykWrksUGKmbpSrFlUgAROP1w-M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WOAHuzWf47TjyugpFMxxTrgh.jpg?f=user_large

De First Edition uit Oostenrijk is ook vertraagd., daar waar 150 auto's van waren.
Ik heb een e-mail ontvangen dat de marktintroductie is vertraagd, er staat oplevering augustus / september
Het is te hopen voor Nederland dat dit vooral te maken heeft met de productie van de Engelse auto's met het stuur rechts, maar de componenten tekorten spelen ook bij ons natuurlijk (en in de andere landen). En de auto's van Oostenrijk waren nog zelfs besteld/gesloten voor de Project45, volgens mij.

Mijn inschatting is dat de Nederlandse Ioniq 5 nog niet allemaal geproduceerd zijn en dat het ook bij ons een loterij wordt (of wie voorrang krijgt 8)7 ) wie wanneer een auto geleverd krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Is jullie opgevallen dat de Grand Uranus erg diep ligt (oftewel behoorlijk wat auto's aan boord heeft) en dat de Morning Pilot steeds hoger komt te liggen naarmate hij meer auto's heeft afgeleverd. De Grand Uranus is trouwens al hard op weg naar het Suez kanaal.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:53
Dealer heeft bij mij aangegeven dat levering voor de normale Ioniq 5 op oktober/november ligt momenteel.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Reisschema Grand Uranus.

Vertrek Ulsan, Korea: 3 mei
Aankomst Suez kanaal Egypte: 27 mei
Aankomst Rotterdam Nederland: 5 juni 6 juni
Aankomst Tilbury Engeland: 7 juni 8 juni
Aankomst Wallhamn Zweden: 10 juni 11 juni
Aankomst Bremerhaven Duitsland: 12 juni 14 juni
Aankomst Antwerpen België: 16 juni 17 juni
Aankomst Southampton Engeland: 18 juni

Goed nieuws is dat Nederland het eerste land is dat aangedaan wordt in Europa, dus ze kunnen er ook per ongeluk iets meer uitladen dan dat de bedoeling was :+

[ Voor 34% gewijzigd door ZuinigeRijder op 05-06-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kor952 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:42:
Is jullie opgevallen dat de Grand Uranus erg diep ligt (oftewel behoorlijk wat auto's aan boord heeft) en dat de Morning Pilot steeds hoger komt te liggen naarmate hij meer auto's heeft afgeleverd. De Grand Uranus is trouwens al hard op weg naar het Suez kanaal.
Waar zie je hoe diep die ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:54
ZuinigeRijder schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:13:
[...]

Waar zie je hoe diep die ligt?
Diepgang bij de boot eigenschappen/ status, als je op een van je eigen boot links klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom is dit een apart topic? Kunnen we dit niet gewoon ook melden in het grote Hyundai Ioniq 5 topic???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:59:
Waarom is dit een apart topic? Kunnen we dit niet gewoon ook melden in het grote Hyundai Ioniq 5 topic???
Zie deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Laatst online: 25-04 18:17
bilgy_no1 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:59:
Probeer je de moderators nu op stang te jagen?? :)

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tiggy80 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:45:
[...]

Probeer je de moderators nu op stang te jagen?? :)
}) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lictorian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
Nou, eindelijk een eerste bericht gekregen mbt de verwachte leverdatum voor mijn Ioniq 5: 2 november. Besteld midden mei.

Ioniq 5, RWD, 73kw, Lounge, Gravity Gold

Hopen dat het niet nog verder naar achter schuift.

[ Voor 5% gewijzigd door lictorian op 25-05-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
RWD, 73kw, Balance Vision, Digital Teal Green (België)
Besteld: einde april
Lever: midden oktober (inschatting, zeker geen exacte bevestigde datum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lictorian schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:13:
Nou, eindelijk een eerste bericht gekregen mbt de verwachte leverdatum voor mijn Ioniq 5: 2 november.

Ioniq 5, RWD, 73kw, Lounge, Gravity Gold

Hopen dat het niet nog verder naar achter schuift.
En wanneer heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lictorian
bilgy_no1 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:51:
[...]

En wanneer heb je besteld?
Twee weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aha, dan heb ik een week eerder besteld. Maar ik heb nog geen concrete leverdatum te horen gekregen ("eind Q3" of "eind september, begin oktober"). Ik zal ook eens navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
RWD, 73 kWh, Connect, Mystic Olive Green
Optiepakket: warmtepomp en batterijverwarming
Besteld: 21-05
Leverdatum: nog geen update, dealer zei okt-nov

[ Voor 6% gewijzigd door LuPo op 26-05-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
"As the production volume fell short of the plan, Hyundai Motor Company's first dedicated electric car, the Ioniq 5, only shipped 114 units in the first month even after pre-contracting 43,000 units."

(komt uit YouTube: '반도체 부족·코로나 확산' 이중고...멈춰 선 자동차 공장 / YTN, voor de rest niet het bekijken waard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door deze tekorten moeten we naast de Grand Uranus ook de Morning Lucy in de gaten houden, want misschien waren nog niet alle van de 175 van Nederland geproduceerd.

Reisschema Morning Lucy.

Vertrek Ulsan, Korea: 27 mei
Aankomst Suez kanaal Egypte: 22 juni
Aankomst Zeebruggen België: 5 juli
Aankomst Rotterdam Nederland: 4 juli 6 juli
Aankomst Immingham Engeland: 7 juli
Aankomst Wallhamn Zweden: 9 juli 10 juli
Aankomst Bremerhaven Duitsland: 11 juli 12 juli
Aankomst Antwerpen België: 13 juli 14 juli
Aankomst Southampton Engeland: 13 juli 15 juli

[ Voor 26% gewijzigd door ZuinigeRijder op 04-06-2021 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Op Facebook heeft iemand uit Engeland bericht gehad dat de P45 met rechts stuur als laatste geproduceerd worden. Blijkbaar heeft Engeland er 200 P45 toegezegd gekregen, maar dus wel als laatste. Die zouden in juli gemaakt worden, dus daarvoor moeten die van Nederland gemaakt zijn >:)
For those interested, I received a response from the executive department at Hyundai UK.
Essentially, due to being less than 200 P45's requiring right hand drive configuration, a decision was made to send them to the back of the queue and prioritise LHD (if this also means other trim levels as well, I don't know).

Why this has only come to light recently, I don't know!

They have said all RHD P45 cars should be manufactured during July and are looking to start deliveries at the end of August through September.

What doesn't fill me with much confidence is they are expecting people to hold off on delivery until the new plate - maybe they are using that excuse to justify the delay. This could also mean they are quite content at letting it slip further in to September.

Also, no mention of component issues, purely focussing on LHD cars.
En dit was de hele mail:
Dear xxxxxxxx

Thank you for your feedback following the letter we sent to you on Friday. We took a conscious decision in Hyundai UK to ensure that our flagship right hand drive IONIQ 5 Project 45 vehicles were made available for genuine enthusiasts. The result of this is that your order constitutes one of fewer than two hundred Project 45 UK right hand drive models, which we believe will represent an icon of UK automotive history on the road to 2030.

Given the greater production volumes, left hand drive vehicles have been scheduled ahead of the lower volume of right hand drive vehicles. As a result of the delay, UK production will be completed during July, which will lead to deliveries from late August through September. We anticipate that given the exclusivity of the UK vehicles, many customers will elect to register their vehicle on a September 71 plate.

My team will update you as soon as we receive a definitive delivery schedule in order to keep you fully informed of progress and allow us to further understand your wishes in regard to your registration date.

Yours sincerely,

Ashley Andrew

[ Voor 33% gewijzigd door ZuinigeRijder op 27-05-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik had van de week een email gestuurd aan Hyundai NL met de vraag hoeveel Ioniq 5's gelost zijn...zie hieronder het antwoord:
Geachte heer Koridon,

Hartelijk dank voor uw bericht. Graag reageren wij hierop.

Helaas moeten wij u meedelen dat wij deze informatie niet aan derden beschikbaar stellen.

Een fijne dag verder!

Met vriendelijke groet,
Hyundai Motor Netherlands b.v.

Sabine Heemskerk
Coordinator Customer Relations

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Janny en/of Ronald Koridon [mailto:fam.koridon@planet.nl]
Verzonden: dinsdag 25 mei 2021 15:28
Aan: HMNL Customer service <KlantenService@hyundai-motor.nl>
Onderwerp: Aankomst Morning Pilot in Rotterdam (Koridon)

Goedendag,

Gisteren heeft de Morning Pilot auto's afgeleverd in de Brittaniëhaven in Rotterdam.
Mijn vraag is of daar ook al Ioniq 5's bij waren en indien ja hoeveel dan.

Misschien een wat rare vraag, maar ik ben actief op een forum waar deze vraag speelt. De meeste lezers van dit forum zijn mensen die, net zoals ik, een Ioniq 5 besteld hebben of geïnteresseerd zijn in deze auto.

Ik hoop dat u mijn vraag kunt en wilt beantwoorden.

Vriendelijke groet,

Ronald Koridon,
Amsterdam.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
kor952 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:33:
Ik had van de week een email gestuurd aan Hyundai NL met de vraag hoeveel Ioniq 5's gelost zijn...zie hieronder het antwoord:

[...]
misschien had je je vraag anders moeten verwoorden:" is mijn Ioniq 5 al gelost" ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@Tiggy80 Ik heb het overwogen, maar dacht kom laat ik eerlijk zijn zodat ze weten dat het antwoord op een forum terecht komt. Ik denk dat ze nu negatieve reclame voor zichzelf maken. Het is overigens mijn tweede negatieve ervaring met de klantenservice van Hyundai NL.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
LuPo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 06:42:
RWD, 73 kWh, Connect, Mystic Olive Green
Optiepakket: warmtepomp en batterijverwarming
Besteld: 21-05
Leverdatum: nog geen update, dealer zei okt-nov
Update: auto is 27-05 definitief besteld. Leverdatum via LeasePlan nu week 52. Dat wordt spannend ivm bijtelling. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:25
kor952 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:33:

[...]
Gisteren, donderdag, mail gestuurd, antwoord dag later:

Beste G.,

Bedankt voor je bericht, we komen zo snel mogelijk bij je terug met een passend antwoord.

Zie hieronder je bericht:
Hallo, op 12 maart reeds een Ioniq 5-Project 45 besteld. Tot op heden geen enkele info vwb. levertijd. Welke info is er, mvrgr. G.

Hou ter referentie altijd je ticketnummer bij de hand: [arandomnumber min=100000 max=999999 comma=no]

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@hunter3315nl Dit is wel een compleet andere vraag als welke ik gesteld heb.....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ZuinigeRijder schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:29:
Door deze tekorten moeten we naast de Grand Uranus ook de Morning Lucy in de gaten houden, want misschien waren nog niet alle van de 175 van Nederland geproduceerd.

Reisschema Morning Lucy.

Vertrek Ulsan, Korea: 27 mei
Aankomst Suez kanaal Egypte: 22 juni
Aankomst Rotterdam Nederland: 4 juli
Aankomst Zeebruggen België: 5 juli
Aankomst Tilbury Engeland: 6 juli
Aankomst Wallhamn Zweden: 9 juli
Aankomst Bremerhaven Duitsland: 11 juli
Aankomst Antwerpen België: 13 juli
Aankomst Southampton Engeland: 13 juli
Morning Lucy is onderweg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:46
LuPo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 07:02:
[...]

Update: auto is 27-05 definitief besteld. Leverdatum via LeasePlan nu week 52. Dat wordt spannend ivm bijtelling. :/
Hmm dat is vreemd. Gisteren gebeld door dealer, die gaf aan 3-4 maanden levertijd vanaf nu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kayflay
  • Laatst online: 08-07-2024
revo37 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:39:
[...]

Hmm dat is vreemd. Gisteren gebeld door dealer, die gaf aan 3-4 maanden levertijd vanaf nu
Dealer in Waddinxveen gaf nog geen uur geleden het zelfde antwoord (3-4 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
revo37 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:39:
[...]

Dan komt het wellicht omdat wij de auto pas op 1 januari 2022 mogen rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lictorian
LuPo schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:34:
[...]

Dan komt het wellicht omdat wij de auto pas op 1 januari 2022 mogen rijden. :)
Weet je dat zeker? Wij hebben normaal ook z'n regeling (geen leaseauto op kenteken in november en december), maar er is een uitzondering gemaakt voor volledig elektrische auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
lictorian schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:45:
[...]

Weet je dat zeker? Wij hebben normaal ook z'n regeling (geen leaseauto op kenteken in november en december), maar er is een uitzondering gemaakt voor volledig elektrische auto's.
Ja dat weet ik zeker. De auto mag wel op kenteken worden gezet, maar de uitlevering is pas 1 januari 2022 omdat de huidige contracten allemaal afgekocht moeten worden. Bedrijf stapt in één keer over naar een volledig elektrische fleet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEVnl
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik volg het forum sinds kort en heb via de LM een Project 45 besteld. Vanavond belde dealer Cluistra dat de auto half juli verwacht wordt, wat ze vandaag hebben vernomen. Ik ken verder geen bron, maar 6 weken geduld hebben is prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-09-2023
FirstEVnl schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:11:
Ik volg het forum sinds kort en heb via de LM een Project 45 besteld. Vanavond belde dealer Cluistra dat de auto half juli verwacht wordt, wat ze vandaag hebben vernomen. Ik ken verder geen bron, maar 6 weken geduld hebben is prima te doen.
Kleuren ?

9900 Wp, L/W WP, Gasloos, Ioniq 5 P45, Zappi v2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirstEVnl
  • Laatst online: 23-12-2024
Gravity Gold en zwart interieur. Een collega heeft dezelfde dealer en kleur, met het lichte interieur. Hij is ook gebeld met dezelfde levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit werd gepost in een Facebook groep.

Begin juni worden de eerste in Duitsland geleverd en zullen allemaal in augustus aangekomen zijn. Via de nieuwsbrief komen er technische video's beschikbaar. En ze betreuren dat de communicatie zo slecht gaat over de IONIQ5 en gaan maatregelen nemen.
Hier ist die Antwort auf meine Nachfragen beim Pressechef von Hyundai. Wir sagen viel, aber nicht wsirklich etwas konkretes.

Sehr geehrter Herr Lex,

zunächst möchten wir uns herzlich für Ihre Mail und Ihr ehrliches Feedback bedanken. Wir freuen uns sehr zu hören, dass wir Sie von unserem Hyundai IONIQ 5 überzeugen und als Kunde für das Project 45 Paket gewinnen konnten. Selbstverständlich ist es unser Ziel, jeden unserer Kunden zufriedenzustellen.
Wir möchten Ihnen nachfolgend gerne Informationen zu einigen von Ihnen angesprochenen Themen liefern:

1. Auslieferung der Fahrzeuge
Wir haben allen P45 Kunden eine Auslieferung des IONIQ 5 im Sommer 2021 zugesagt und werden diesen Auslieferungszeitraum einhalten. Wir können Ihnen heute bestätigen, dass die ersten Fahrzeuge ab Anfang Juni an Kunden übergeben werden. Wir können Ihnen zudem versichern, dass die Fahrzeuge für die Auslieferung in Deutschland mit höchster Priorität in der Produktion und Logistik berücksichtigt sind. Nach aktuellem Planungsstand werden bis August alle P45 Fahrzeuge in Deutschland angekommen sein.

2. Exklusive Inhalte für P45 Besteller
Wir haben allen P45 Kunden exklusive Inhalte zum IONIQ 5 versprochen, die auch zeitnah zur Verfügung gestellt werden. Auf Folgendes können Sie sich definitiv freuen:

- Videos zu Technikdetails des IONIQ 5
In den nächsten Wochen werden Sie per Newsletter vor allen anderen IONIQ 5 Interessenten Videos zu Fahrzeug-Features erhalten. Wir hoffen damit die Vorfreude auf Ihren IONIQ 5 nochmal steigern zu können, indem wir die Technik des Fahrzeugs im Detail erläutern.

- Gewinnspiel
Exklusiv unter den P45-Kunden werden wir die Teilnahme an einem Driving Experience Event speziell für Elektromobilität verlosen. Hier können Sie sich Impressionen unserer Driving Experience anschauen: https://www.hyundai.de/hyundai-welt/driving-experience/. Wir hoffen auf Ihre Teilnahme und drücken Ihnen für das Gewinnspiel die Daumen.

Außerdem ist es uns wichtig daran zu erinnern, dass Sie mit Ihrem exklusiven IONIQ 5 mit Project 45 Paket bereits von einem Kundenvorteil von rund 5.000 Euro im Vergleich zu einem neu konfigurierten, gleich ausgestatteten IONIQ 5 profitieren.

Wir sind Ihnen sehr dankbar dafür, dass Sie sich bei uns gemeldet haben. Entschuldigen Sie, falls die bisherige Kommunikation nicht Ihren Erwartungen entsprochen hat. Wir arbeiten kontinuierlich an der Verbesserung unserer Kundenkontakte. In diesem Sinne arbeiten wir bereits an weiteren interessante Maßnahmen zum IONIQ 5.

Bitte lassen Sie uns wissen, wenn es weitere Fragen oder Anregungen von Ihrer Seite gibt.
Mit besten Grüßen
Bernhard Voß
Leiter Presse und Öffentlichkeitsarbeit
Engelstalige vertaling:
Here's the answer to my inquiries from Hyundai press chief. We say a lot, but not something concrete.

Dear Mr. Lex,

First of all, we would like to thank you very much for your mail and your honest feedback. We are very happy to hear that we were able to convince you of our Hyundai IONIQ 5 and win as a customer for the Project 45 package. Of course, our goal is to satisfy each of our customers.
We would like to provide you with information about some topics you have raised below:

1. Delivery of vehicles
We have promised all P45 customers a delivery of the IONIQ 5 in summer 2021 and will keep this delivery period. We can confirm to you today that the first vehicles will be handed over to customers starting early June. We can also assure you that the vehicles for delivery in Germany are the highest priority in production and logistics. According to the current planning status, all P45 vehicles will have arrived in Germany by August.

2. exclusive content for P45 buyers
We promised all P45 customers exclusive content about the IONIQ 5, which will also be made available promptly. Here's what you can definitely look forward to:

- IONIQ 5 Technical Details Videos
In the next few weeks you will receive video about vehicle features via newsletter before anyone else IONIQ 5 We hope to increase the anticipation of your IONIQ 5 again by explaining in detail the technique of the vehicle.

- raffle contest

Exclusively among P45 customers, we will be giving away participation in a Driving Experience event specifically for electromobility. Take a look at our driving experience here: https://www.hyundai.de/hyundai-welt/driving-experience/. We hope for your participation and keep our fingers crossed for the competition.
It's also important to remind us that with your exclusive IONIQ 5 with Project 45 package, you'll already benefit from a customer advantage of around 5.000 euros compared to a reconfigured, equally equipped IONIQ 5

We are very grateful for reaching out to us. Sorry if the communication so far didn't meet your expectations. We are continuously working to improve our customer contacts. In this regard, we are already working on other interesting measures regarding the IONIQ 5.
Please let us know if there are any further questions or suggestions from your page.

Best regards,
Bernhard Voss
Head of Press and Public Relations
Nederlandse vertaling:
Hier is het antwoord op wat ik de Hyundai-persvoorlichter vroeg. We zeggen veel, maar niet echt iets concreets.

Geachte heer Lex,

Allereerst willen we u hartelijk bedanken voor uw e-mail en uw eerlijke feedback. We zijn erg blij om te horen dat we u hebben kunnen overtuigen van onze Hyundai IONIQ 5 en u als klant hebben kunnen overtuigen voor het Project 45-pakket. Het spreekt voor zich dat het ons doel is om al onze klanten tevreden te stellen.
In het volgende willen we u informatie geven over enkele van de door u behandelde onderwerpen:

1. Levering van de voertuigen
We hebben alle P45-klanten beloofd dat de IONIQ 5 in de zomer van 2021 wordt geleverd en zich aan deze leveringstermijn zal houden. Vandaag kunnen we bevestigen dat de eerste voertuigen vanaf begin juni aan klanten zullen worden overgedragen. We kunnen u ook verzekeren dat de voertuigen voor levering in Duitsland de hoogste prioriteit hebben in productie en logistiek. Volgens de huidige planning zullen alle P45-voertuigen in augustus in Duitsland zijn aangekomen.

2. Exclusieve inhoud voor P45-klanten
We hebben alle P45-klanten exclusieve content beloofd voor de IONIQ 5, die ook snel beschikbaar zal worden gesteld. Hier kun je zeker naar uitkijken:

- Video's over technische details van de IONIQ 5
In de komende weken ontvangt u video's over voertuigkenmerken via de nieuwsbrief ten overstaan ​​van alle andere geïnteresseerden in IONIQ 5. We hopen de anticipatie voor uw IONIQ 5 opnieuw te kunnen vergroten door de technologie van het voertuig in detail uit te leggen.

- Wedstrijd
Exclusief onder de P45-klanten geven we deelname aan een Driving Experience-evenement, speciaal voor elektromobiliteit, weg. Hier kunt u impressies van onze Driving Experience bekijken: https://www.hyundai.de/hyundai-welt/driving-experience/. We hopen dat je meedoet en we duimen voor je voor de wedstrijd.
Daarnaast is het belangrijk voor ons om te onthouden dat u met uw exclusieve IONIQ 5 met Project 45-pakket al profiteert van een klantenvoordeel van ongeveer 5.000 euro in vergelijking met een nieuw geconfigureerde, identiek uitgeruste IONIQ 5.

Wij zijn u zeer dankbaar dat u contact met ons heeft opgenomen. Onze excuses als de communicatie tot nu toe niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. We werken continu aan het verbeteren van onze klantcontacten. Met dit in gedachten werken we al aan andere interessante maatregelen voor de IONIQ 5.
Laat het ons weten als u nog vragen of suggesties heeft.

Beste wensen
Bernhard Voss
Hoofd Pers en Public Relations

[ Voor 53% gewijzigd door ZuinigeRijder op 29-05-2021 10:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Daar kan HMNL of wel Hyundai Motor Netherlands BV nog eens een voorbeeld aan nemen!! In plaats van altijd negatief te reageren.

[ Voor 3% gewijzigd door kor952 op 29-05-2021 10:48 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
kor952 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:39:
Daar kan HMNL of wel Hyundai Motor Netherlands BV nog eens een voorbeeld aan nemen!! In plaats van altijd negatief te reageren.
Mee eens, maar Hyundai Duitsland was tot nu toe oorverdovend stil terwijl wij in April toch een beetje konden genieten van een I5 in levende lijve. Daar waren de duitsers erg boos over, dat die hollanders voor werden getrokken tegenover het grote Duitsland 😁

Neemt niet weg dat van de beloofde communicatie en voordelen die wij als P45 kopers zouden krijgen daarna niets van terecht is gekomen. Hopelijk verbetert het de komende tijd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wist niet dat Hyundai de verkoopcijfers bekend maakte. Maar hier zijn ze te vinden.
Van 2021 Sales by Model:

code:
1
2
Model            Jan.  Feb.    Mar.    Apr.
IONIQ 5 (NE)      5      3       6    3.091

En voor de binnenlandse markt, de 114 wel eens genoemd in nieuwsberichten:
code:
1
2
IONIQ 5 (NE)       -     -      -      114

Dit zijn de verkoopcijfers, maar betekent nog niet meteen dat ze ook gemaakt/verstuurd zijn volgens mij.

Ik weet niet wat NE/PC/RV/CV en zo betekent uit de Excel.

Over een paar dagen weten we ze misschien van mei ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door ZuinigeRijder op 29-05-2021 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DNF1971
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-09-2023
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:32:
Ik wist niet dat Hyundai de verkoopcijfers bekend maakte. Maar hier zijn ze te vinden.
Van 2021 Sales by Model:

code:
1
2
IONIQ 5 (NE)      5      3       6    3.091

En voor de binnenlandse markt, de 114 wel eens genoemd in nieuwsberichten:
code:
1
2
IONIQ 5 (NE)       -     -      -      114

Dit zijn de verkoopcijfers, maar betekent nog niet meteen dat ze ook gemaakt/verstuurd zijn volgens mij.

Ik weet niet wat NE/PC/RV/CV en zo betekent uit de Excel.

Over een paar dagen weten we ze misschien van mei ;-)
Die NE is waarschijnlijk de projectcode waaronder de IONIQ 5 is ontwikkeld. Staat in ieder geval op Wikipedia ;) Die drie andere lijken Engelse autotermen; PC = People Carrier, RV = Road Vehicle, CV = Commercial Vehicle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luft
Eenmaal de I5 aangekomen bij de dealer moet er nog uitgepakt worden:

https://youtu.be/zjeZFm_uPKE 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdj
  • Niet online
Toch iemand die goed nieuws ontvangt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tL97WD_4MuP5c5jk2Y1qsRfEMY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QlU0ZZAdxJ1HvuKlR2airGoq.png?f=fotoalbum_large

En dit is dus geen P45 maar een regulier model. Mij was verteld dat de toonzaal modellen niet onmiddellijk doorverkocht mochten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit dit Koreaans bericht:
Ook de productie van de Ioniq 5 op basis van het EV-only platform (E-GMP), dat Hyundai Motor dit jaar lanceerde, loopt vertraging op. Teamleider Song zei: "De productie van de IONIQ 5 kan tot juni niet veel worden verhoogd vanwege het gebrek aan aanvoer van halfgeleiders en motoren voor voertuigen, maar de productie zal vanaf juli toenemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afgelopen donderdag had ik ook een bericht naar Hyundai Nederland gestuurd. Hoe heb je de meeste kans, ik heb de vragen aan de "Public Relations Manager" gestuurd, hoger daar kan niet :+ En de vragen algemeen gelaten en ook hele specifieke vragen. Daar kan zo iemand alle kanten mee op :r
Beste Public Relations Manager,

Op Tweakers is men in het ongewisse of er al IONIQ 5 Project45 voor Nederland gemaakt en verscheept zijn in Ulsan Korea van de in totaal 175 voor Nederland. Kunt u wat vertellen over de huidige status van de Project45 voor Nederland? Zeker in het licht van de wereldwijde chip-tekorten.

Waren er al Nederlandse Project45 auto's op de Morning Pilot en zo ja, hoeveel ongeveer?
Hoe ziet de planning van leveringen er verder uit?

De laatste email van Hyundai Nederland was van 4 mei, omtrent de gepersonaliseerde IONIQ 5 Project 45 site. Bij het begin van de Ioniq 5 werd er geschreven dat de 'gelukkigen' op de hoogte zouden worden omtrent productie, verscheping en aflevering.

Alvast bedankt,
Rick
Tweakers.
Binnen 1 uur kreeg ik in ieder geval antwoord, netjes:
Beste Rick, dank voor je mailtje over de Project 45, ik kom er zsm bij je op terug!

Gr Anne

감사합니다 | Best regards | Met vriendelijke groet
Gelukkig ben ik onderhand thuis in het Koreaans ;) , 감사합니다 betekent "Bedankt"

Vandaag kreeg ik antwoord, niet op mijn specifieke vragen, maar wel iets algemener:
Beste Rick, dank voor je bericht. Bij deze kan ik het volgende laten weten:

Volgens mijn info heeft het tekort aan chips nagenoeg geen effect op de levering van de Project 45.

We voorzien nu de meerderheid van deze auto’s voor half juli te laten overhandigen, en hebben onze dealers gevraagd om met hun Project 45 klanten hierover contact te houden.

Hartelijke groeten, Anne
Toch netjes dat er in het algemeen geantwoord wordt. Beter iets dan niets. :Y

Merendeel zal denk ik dan met de "Grand Uranus" komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
@ZuinigeRijder Inderdaad netjes. Echter wordt het nu aan de dealers overgelaten terwijl het op onze persoonlijke webpagina hoort. Helaas gaat ze daar niet op in. Nou ja, het is iets beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@ZuinigeRijder Idd een beter antwoord dan ik heb gekregen.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Duitsland zijn er berichten dat de Morning Pilot in Bremerhaven Ioniq 5 Project45 afgeladen heeft. Sommige krijgen bericht hiervan van de dealer.

Afbeeldingslocatie: https://www.goingelectric.de/forum/download/file.php?id=111838
Volgens mijn dealer is de mijne al van het schip af en overgedragen aan de rederij (vrachtwagentransport). Dus het was waarschijnlijk op de Morning Pilot zoals verwacht.
Ik heb net mijn "oude" Ioniq van de keuring gehaald en dacht bij mezelf: als je hier al bent, vraag dan (de eerste keer!) wat je nieuwe auto doet. Dan kijkt de verkoper me ongelovig aan en zei dat hij vandaag net een nieuwe standaard voor mijn auto heeft gekregen! Het is in Bremerhaven, heeft een bevestigd transport (trein) naar Essen voor vrijdag en dan volgende week met de autotransporter naar Keulen. Dus over ongeveer twee weken zit ik in mijn Ioniq 5.

[ Voor 32% gewijzigd door ZuinigeRijder op 02-06-2021 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@ZuinigeRijder Helemaal snappen doe ik het niet er wordt over Kona's en Ioniq's gesproken maar niet over Ioniq 5's......

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kor952 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:14:
@ZuinigeRijder Helemaal snappen doe ik het niet er wordt over Kona's en Ioniq's gesproken maar niet over Ioniq 5's......
Dat is de Sangl standaard antwoord naam, ze zijn vergeten IONIQ 5 in hun standaard reply naam toe te voegen. De vraag ging over de Ioniq 5. En de latere berichten ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Grand Uranus is van 5 juni naar 6 juni gegaan qua verwachtte aankomst in Rotterdam

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook goed nieuws over productie. Vanaf deze maand juni worden er meer IONIQ 5 geproduceerd, 7.000 eenheden in juni en in juli 10.000 tot 12.000 eenheden, zoals oorspronkelijk de bedoeling was.
Aangezien de meest bezorgde 'May Barley Pass' in de sector is overschreden en de impact van het tekort aan vraag en aanbod van halfgeleiders naar verwachting vanaf deze maand enigszins zal afnemen, zal Hyundai Motor naar verwachting ook de massaproductie en verzending van de Ioniq 5 versnellen. .

Vorige maand bedroeg de binnenlandse verkoop van de Ioniq 5 1.919 eenheden, en er wordt geschat dat ongeveer 5.000 eenheden werden geproduceerd, inclusief overzeese zendingen. In april werden in totaal 3.205 eenheden verkocht, waarvan 114 in het binnenland en 3.91 in het buitenland.

Aangezien de fabriek sinds begin deze maand normaal functioneert en er geen bijkomende variabelen zijn, zoals een tekort aan halfgeleiders, zal de fabriek deze maand naar verwachting meer dan 7.000 eenheden produceren en in juli 10.000 tot 12.000 eenheden, zoals oorspronkelijk de bedoeling was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuwe mailing: Update over uw Hyundai IONIQ 5 Project 45 bestelling

Geachte heer/mevrouw ....,

We begrijpen dat we uw geduld als koper van een IONIQ 5 Project 45 aardig op de proef stellen. Want naar de IONIQ 5 kijken is leuk, in de IONIQ 5 plaatsnemen en alles zelf aanraken is leuker, maar het allerleukste is natuurlijk zelf rijden!

En daar hebben we goed nieuws over. Het merendeel van de IONIQ 5 Project 45 auto’s wordt uiterlijk midden juli afgeleverd. Binnenkort neemt uw dealer contact met u op over de details!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Een plusje omdat ze eindelijk weer eens contact zoeken....

een dikke min voor de inhoud....

ze denken zeker dat iedereen op HMNL gaat zitten wachten vwb nieuws en wetenswaardigheden,
alle aanbevolen filmpjes heeft iedereen uit verveling al twintig keer bekeken.....

En ja ik zou heel graag eens in een Ioniq5 rijden, niet perse de mijne maar een demo auto vind ik ook OK, want midden Juli duurt nog 6 weken.

[ Voor 21% gewijzigd door kor952 op 03-06-2021 13:57 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
kor952 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:54:

ze denken zeker dat iedereen op HMNL gaat zitten wachten vwb nieuws en wetenswaardigheden,
alle aanbevolen filmpjes heeft iedereen uit verveling al twintig keer bekeken.....
Maandag hebben ze een flitsende video over het lossen van alle I5’s in Rozenburg 😂😂

(Alle gekheid op een stokje, het wordt tijd dat ze echt wat gaan doen !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik vrees dat ze niet meelezen hier.......Je kunt ze veel verwijten maar niet dat ze niet wereld vreemd zijn.

Moet die tweede niet er nu wel of niet in????? Als je maar begrijpt wat ik bedoel.

Vlgs mij moet die tweede niet er uit....who cares....

[ Voor 40% gewijzigd door kor952 op 03-06-2021 14:07 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de inhoud van dit forum komt :o

Het bericht kan ook als slecht nieuws gezien worden. Een gedeelte (49%?) van de Project45 bestellers hebben deze niet vóór Augustus :(

We moeten dus de Grand Uranus in de gaten houden. Verwachte aankomst zondag 6 juni.

En diegene die naast de pot piest moet de Morning Lucy in de gaten houden.

[ Voor 28% gewijzigd door ZuinigeRijder op 03-06-2021 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@ZuinigeRijder Het meest ergerlijk zijn die eigen productie filmpjes uit Utrecht....waren die van Autovisie en Autoweek en nog een paar andere niet goed genoeg dan?

@-Allen Sorry voor al die negatieve reacties maar ik ben dat wachten gewoon zat.......maar dat had ik van te voren kunnen weten......

[ Voor 29% gewijzigd door kor952 op 03-06-2021 14:13 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80

En ja ik zou heel graag eens in een Ioniq5 rijden, niet perse de mijne maar een demo auto vind ik ook OK, want midden Juli duurt nog 6 weken.
dat proefrijden lijkt mij ook wel wat, of liever gezegd, mijn vrouw. ik ben wel redelijk overtuigd van de ioniq5 maar mijn vrouw wil toch even wachten met het bestellen tot na een proefrit..... ik zie zelf niet een echt alternatief bij een ander merk, dus de (kleine) nadelen die de auto zouden hebben moet ik maar aan wennen denk ik dan..... maar ja, zij beheerd de spaarrekening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
In Duitsland staan ze al bij diverse dealers, hebben ze ons toch weer in het laatste deel van de wedstrijd verslagen 😱
Terwijl HMNL de eerste en oudste importeur van Hyundai ter wereld is😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Luft schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:22:
In Duitsland staan ze al bij diverse dealers, hebben ze ons toch weer in het laatste deel van de wedstrijd verslagen 😱
Dat is me te ver rijden vanuit Amsterdam voor een 'proefritje'. O-)

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter3315nl
Luft schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:22:
Zojuist ontvangen:

We begrijpen dat we uw geduld als koper van een IONIQ 5 Project 45 aardig op de proef stellen. Want naar de IONIQ 5 kijken is leuk, in de IONIQ 5 plaatsnemen en alles zelf aanraken is leuker, maar het allerleukste is natuurlijk zelf rijden!
En daar hebben we goed nieuws over. Het merendeel van de IONIQ 5 Project 45 auto’s wordt uiterlijk midden juli afgeleverd. Binnenkort neemt uw dealer contact met u op over de details!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

@hunter3315nl Goedemorgen...

zie bericht van ZuinigeRijder van 3 Juni 2021 13:45u

[ Voor 49% gewijzigd door kor952 op 03-06-2021 14:49 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
@Luft Het Europese kantoor zit in Duitsland toch? Dus verwacht dan ook wel dat ze betere afstemming hebben met de Duitse importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
ditbenikecht schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:26:
@Luft Het Europese kantoor zit in Duitsland toch? Dus verwacht dan ook wel dat ze betere afstemming hebben met de Duitse importeur.
Ja, ben bang dat dat de doorslag heeft gegeven. Zeker als je de voorserie auto met alleen Duits kenteken ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
Zelfs met de Morning Lucy hebben ze nog twee weken om de auto te poetsen en te vervoeren naar de dealer. Dat moet toch voldoende zijn om alle P45 voor midden juli af te leveren?
Of er moet een deel met nog een boot later komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook een beetje jammer dat NIET Project45 leveringen eerder zijn. Dat was ook niet wat was beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
kor952 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:24:
[...]

Dat is me te ver rijden vanuit Amsterdam voor een 'proefritje'. O-)
het is maar 2 uur tot net over de grens ;-) vraag mij wel af hoe leuk die duitse dealer het vind :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Tiggy80 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:47:
[...]

het is maar 2 uur tot net over de grens ;-) vraag mij wel af hoe leuk die duitse dealer het vind :D
Laat maar niet doen heb nl. snel ruzie met autoritaire mensen...

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dea.bakker
  • Laatst online: 11-05-2022
Zou alsnog fijn zijn als er binnenkort (ongeacht model) er bij een dealer in NL een te bekijken is. Mijn vrouw is niet mee geweest naar Utrecht want: 'we gaan toch geen nieuwe auto aanschaffen...'. Daarna toch een p45 besteld, maar zij is nog niet overtuigd 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
ZuinigeRijder schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:43:
Ook een beetje jammer dat NIET Project45 leveringen eerder zijn. Dat was ook niet wat was beloofd.
Zou ook alleen showroom modellen kunnen zijn, anders heb je helemaal gelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hunter3315nl
kor952 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:26:
@hunter3315nl Goedemorgen...

zie bericht van ZuinigeRijder van 3 Juni 2021 13:45u
Sorry, niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Je hoeft je wat mij betreft niet te verontschuldigen, ik kon het alleen niet laten om er even op te reageren. :)

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiggy80
ik kreeg gisteren van de lokale dealer te horen dat zij eind deze maand een demo auto verwachten.... fingers crossed dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dea.bakker
Mijn dealer zei precies hetzelfde, maar zei ook dat er een kans bestaat dat mijn p45 er dan ook al is... optimistisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Morgen komt de Grand Uranus aan in Rotterdam. Uitladen maar, zo veel als mogelijk.....paar teveel maakt niet uit :+

En is helemaal volgeladen, diepgang is 9.9 meter van 10.0 meter maximaal.

[ Voor 16% gewijzigd door ZuinigeRijder op 05-06-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revo37
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:46
Verwachte leverdatum voor mijn connect is week van 20 september, hopelijk klopt dit! Bestelling ergens rond 20 mei doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit Koreaans artikel geeft aan dat je 2 jaar moet wachten op de Ioniq 5 als je nu besteld. Voor Pre-orders 6 maanden. In hoeverre dit ook voor Europa geldt?
De verwachte levertijd voor klanten die nu een pre-order hebben geplaatst om de IONIQ 5 te ontvangen, wordt geschat op minimaal zes maanden. Als u de Ioniq 5 nu koopt, moet u bovendien minimaal twee jaar wachten om het voertuig te ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:47:
Morgen komt de Grand Uranus aan in Rotterdam. Uitladen maar, zo veel als mogelijk.....paar teveel maakt niet uit :+
En is helemaal volgeladen, diepgang is 9.9 meter van 10.0 meter maximaal.
Hij ligt alweer op het bekende plekje in de haven. Vooralsnog met dezelfde diepgang...

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
En nog steeds dezelfde diepgang. Er wordt niet gewerkt op zondag of de update frequentie van de diepgang gebeurt pas weer na het varen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kreeg gisteren een update van mijn dealer. De levering staat nog steeds gepland voor eind september. Eerste week mei besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvanB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-09-2023
Hier ook een update van de dealer. 3e week mei een Ioniq 5 lounge 4wd besteld en dealer geeft aan levering 1e week oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ditbenikecht schreef op zondag 6 juni 2021 @ 22:24:
En nog steeds dezelfde diepgang. Er wordt niet gewerkt op zondag of de update frequentie van de diepgang gebeurt pas weer na het varen?
Gebeurt inderdaad pas voor vertrek. Je weet pas de exacte diepgang als je klaar bent met lossen en laden.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Kreeg vandaag een app'je van mijn dealer dat ze begin Juli de Ioniq 5 in de showroom verwachten, of ze dan ook een demo auto hebben stond er helaas niet in.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adj007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-04 00:38
Onze P45 eind April besteld en ga medio Juli op vakantie. Volgens de dealer gaan wij zeker met de nieuwe... Ben heel benieuwd.

Al iemand iets gehoord of er nu al P45's van de boot zijn gekomen? Of wordt het toch nog een boot later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is erg druk waar ook de Grand Uranus ligt. AutoSky, Vespertine, Sixtine. Woont er niemand in de buurt van Rozenburg om te kijken of en hoeveel Ioniq 5 al afgeladen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grand Uranus is net vertrokken en de diepgang is nu 9.6 meter i.p.v. 9.9 meter.

Hoeveel gewicht moet er uitgeladen zijn voor 0.3 meter? En niet alleen IONIQ 5 zullen op de boot gestaan hebben, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamGeluk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-04 19:57
Ik ben wel even benieuwd wie van de toekomstige Project 45 eigenaren er inmiddels wat gehoord heeft van zijn of haar dealer m.b.t. de verwachte levertijd en wie er (net zoals ik) nog niks heeft vernomen.

Hyundai Ioniq 5 Project 45

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
ZuinigeRijder schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:48:
Grand Uranus is net vertrokken en de diepgang is nu 9.6 meter i.p.v. 9.9 meter.
Hoeveel gewicht moet er uitgeladen zijn voor 0.3 meter? En niet alleen IONIQ 5 zullen op de boot gestaan hebben, neem ik aan.
Daar heb ik inderdaad al wat aan gerekend...

Om aan de diepgang te kunnen zien hoeveel auto's er afgeladen worden, kun je de horizontale afmetingen 232x32 m² van het schip beschouwen. Dan is 1 m minder diepgang 232x32x1 = 7424 m³ = 7424 kkg water = 3712 Ioniq 5's. Dus een decimeter verschil in diepgang is te zien als er zo'n 370 auto's uitgeladen worden met een vergelijkbaar gewicht en de nu zichtbare 3 decimeter bij zo'n 1110 auto's. Dus ruim voldoende om onze 175 Ioniq 5's te dekken!

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luft
WilliamGeluk schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:34:
Ik ben wel even benieuwd wie van de toekomstige Project 45 eigenaren er inmiddels wat gehoord heeft van zijn of haar dealer m.b.t. de verwachte levertijd en wie er (net zoals ik) nog niks heeft vernomen.
Nog niks gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ook niet. Wanneer ik woensdag niets van de dealer gehoord heb, ga ik zelf maar weer informeren. Hebben ze nog even de kans om de IONIQ 5 van de Grand Uranus te verdelen/in het systeem te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dea.bakker
of om een kek filmpje te maken van de aankomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koskamp
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18-03-2022
Ik heb ook al een paar weken niks gehoord, verwachte datum is 18 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de Bremerhaven staan ze al te verstoffen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En in Ulsan staan ze nog niet allemaal op de boot. Video is vandaag beschikbaar. De 49% die niet half juli bij de dealer staat 8)7 Gelukkig lijken de meeste geen Project45 te zijn. :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=y0iPkZy65r4&t=290s]

[ Voor 15% gewijzigd door ZuinigeRijder op 08-06-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Als niet lid krijg je de foto's niet te zien.....

3000Wp op 't dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kor952 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:57:
[...]

Als niet lid krijg je de foto's niet te zien.....
Nou, vooruit dan. Zolang ik ruimte heb ;-)

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/flaz7xieu4315ai/IMG_20210605_192246_compress95.jpg?raw=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/hu5uk5gg4cv7qnd/IMG_20210605_192253_compress64.jpg?raw=1

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/metrdaxe2u2720t/IMG_20210605_192345%281%29_compress10.jpg?raw=1

Of een gratis account aanmaken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Heb het idee dat de P45 sticker op de Noorse auto's een 'Noorse' sticker is want op de auto's in Bremerhaven zie ik ze niet, de auto van Sangl uit de test van zondag had de sticker ook niet.
Kan zijn dat de dealer ze, evt. naar wens, moet aanbrengen?!

3000Wp op 't dak

Pagina: 1 2 ... 54 Laatste