• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-09 12:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Kpt Bierbuik schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:01:
[Afbeelding]

Vandaag zou ik de mijlpaal 1000u Ioniq 5 bereiken... En tot mijn grote verbazing gaat de teller niet over de 999:59, erg teleurstellend voor mijn auto statistiekjes.

Maar goed, 1000u gereden met een gemiddelde snelheid van 75km/u in NL, vrij realistisch gezien ik voornamelijk snelweg doe met het bijbehorende fileleed.
Het verbruik valt me nog 100% mee, ik heb de auto sinds dec 21 dus er moet nog een winterseizoen bij voor een eerlijker gemiddelde, maar ik had slechter verwacht.
Dat dacht ik ook maar bleek ik er al lang aan te zitten ook haha.

PJvI

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Kpt Bierbuik schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:01:
[Afbeelding]

Vandaag zou ik de mijlpaal 1000u Ioniq 5 bereiken... En tot mijn grote verbazing gaat de teller niet over de 999:59, erg teleurstellend voor mijn auto statistiekjes.

Maar goed, 1000u gereden met een gemiddelde snelheid van 75km/u in NL, vrij realistisch gezien ik voornamelijk snelweg doe met het bijbehorende fileleed.
Het verbruik valt me nog 100% mee, ik heb de auto sinds dec 21 dus er moet nog een winterseizoen bij voor een eerlijker gemiddelde, maar ik had slechter verwacht.
...en nooit per ongeluk dus een keer de resetknop ingedrukt op dit totaal? Ik helaas wel een keer. Dus ik heb geen totaaloverzicht meer.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:00
Ook de 12 volt accu loskoppelen reset het totaalverbruik, maar de totaalafstand niet, heb ik gemerkt.

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:57
Even een vraag, ik kon zo gauw niet een soortgelijk iets terugvinden in dit topic.

Ik heb vanaf dag 1 last van (waarschijnlijk) fluitend windgeluid dat bij de achterklep vandaan komt.
Dit is vaak al goed hoorbaar vanaf 60-70km/u en varieert ook afhankelijk van de rijrichting.

Iemand hier die dit ook heeft gehad en de oplossing weet?

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:09
klootwyk schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:30:
Even een vraag, ik kon zo gauw niet een soortgelijk iets terugvinden in dit topic.

Ik heb vanaf dag 1 last van (waarschijnlijk) fluitend windgeluid dat bij de achterklep vandaan komt.
Dit is vaak al goed hoorbaar vanaf 60-70km/u en varieert ook afhankelijk van de rijrichting.

Ik herken het niet, het kan aan slechte, of slecht gemonteerde, rubbers liggen, anders lijkt dit vaak te verhelpen door de achterklep-sluiting en/of scharnieren (opnieuw?) af te stellen.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• Kevink78
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-11-2023
Goedemorgen,

Sinds vorige week heb ik winterbanden onder mijn IONIQ5 nu is mijn auto compleet van slag.

Sturen lijkt wel een workout en in een snelwegbocht hapert mijn auto.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Hulp is welkom

• tvc15
klootwyk schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:30:

Ik weet niet welke batterij jij hebt, maar er zijn berichten dat de elektromotor in de versie met de 58 kWh batterij soms irritante fluittonen veroorzaakt.

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-11 09:05
Kevink78 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:52:
Goedemorgen,

Sinds vorige week heb ik winterbanden onder mijn IONIQ5 nu is mijn auto compleet van slag.

Hulp is welkom
enige optie lijkt mij om terug te gaan naar je dealer / bandenomzetter.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

• klootwyk
tvc15 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:10:
[...]

Ik weet niet welke batterij jij hebt, maar er zijn berichten dat de elektromotor in de versie met de 58 kWh batterij soms irritante fluittonen veroorzaakt.
Ik heb de RWD 77kWh uitvoering. Om evt zeker te zijn zou ik nog even de vloerisolatie uit de koffer kunnen halen, maar gezien het feit dat als ik in een andere richting ga rijden het gefluit minder/meer wordt, verwacht ik eerder dat het van buiten komt.

• tvc15
Kan je niet iemand vragen om achterin te gaan zitten tijdens het rijden en te proberen de bron te localiseren? Misschien een monteur van de garage?
Kevink78 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:52:
Goedemorgen,

Hulp is welkom
Wielen niet allemaal goed vastgedraaid?

• klootwyk
tvc15 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:40:
Kan je niet iemand vragen om achterin te gaan zitten tijdens het rijden en te proberen de bron te localiseren? Misschien een monteur van de garage?
Die heeft een paar weken geleden dat al gedaan. Daarna een vervolg afspraak gemaakt om op te lossen, maar kwam afgelopen week terug met mededeling klacht niet geconstateerd (veel reken/wind die dag).

Dus nu weer bezig met een nieuwe afspraak en ondertussen vragen of er meer mensen hier zijn die het hebben gehad.

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

nietwijk schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:08:
[...]

Of je blond bent kan ik niet beoordelen, maar je hebt de juiste stappen uitgevoerd door 2 verschillende "aanhangers" aan te sluiten en die vervolgens ook nog op een andere auto te testen.

Terug naar de dealer dus. Dit heeft niks met software te maken. Het systeem is plug-and-play. Aanmelden/registreren is niet nodig bij Kia/Hyundai. Elke pannekoek kan het aansluiten (behalve de dealer :X ).
Nou dat het pannenkoeken zijn bleek wel, het ging vanochtend echt van een leien dakje, dus niet. Maar goed, laat ik nog maar niet direct alle schepen achter mij verbranden.

Het is wel verholpen, waarschijnlijk had ik het zelf ook kunnen fixen (maar het is imho gewoon garantie), het was namelijk een losse massa kabel -O-

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-11 08:55
ibmos2warp schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:00:
[...]

Nou dat het pannenkoeken zijn bleek wel, het ging vanochtend echt van een leien dakje, dus niet. Maar goed, laat ik nog maar niet direct alle schepen achter mij verbranden.

Het is wel verholpen, waarschijnlijk had ik het zelf ook kunnen fixen (maar het is imho gewoon garantie), het was namelijk een losse massa kabel -O-
Die massakabel vastzetten is een kwestie van een moertje aandraaien. Dat stelt niks voor, maar om bij die massakabel te komen moet je wel een aantal interieurpanelen verwijderen. Eerst de kunststof balk achter de achterbank verwijderen en vervolgens het paneel links waar ook het interieurlampje van de kofferruimte in zit. Dat gaat voor de meeste mensen wel een paar bruggen te ver. ;)

Fijn dat het verholpen is.

• swijchers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 22:04
klootwyk schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:31:
[...]

Ik heb de RWD 77kWh uitvoering. Om evt zeker te zijn zou ik nog even de vloerisolatie uit de koffer kunnen halen, maar gezien het feit dat als ik in een andere richting ga rijden het gefluit minder/meer wordt, verwacht ik eerder dat het van buiten komt.
Ik heb (sinds het vervangen van de ICCU) ook een vervelende toon. Weet alleen niet of dit hetzelfde is. Vooral in de auto hoorbaar, buiten amper.

Klinkt een beetje alsof je met je (natte) vinger over een kristallen wijnglas gaat, maar dan een lagere (metaal) toon. Alsof iets een beetje aanloopt. Maar je zou het ook als gefluit kunnen omschrijven.

Had zelf het idee dat het weg ging als de auto wat warmer is, maar zal de richting en wind eens in de gaten houden.

Kan de dealer er gelijk naar kijken, zodra de front radar vervangen wordt ;)

• wim1955
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-11 14:09
ik heb inmiddels al 30.000 km ermee gereden, en op het slingergedrag na (is overigens prima verholpen) ben ik tegen geen enkel probleem aangelopen. Prima reisauto, 2 x met vakantie naar italie en oostenrijk met vouwwagen geweest. Ik heb de auto op 2 weken na precies 1 jaar. Dus vanmorgen naar de dealer en afspraak gemaakt voor de 30.000 beurt.. Ik gaf ook aan of ze dat ICCU wilde controleren... was geen probleem.

ik kwam thuis, en deze mail was al binnen:
=====================================================================
Hierbij bevestigen wij de door u gemaakte afspraak op 30.11.23 voor het volgende voertuig: R-XXX-XX - HYUNDAI IONIQ 5 EV CONNECT 77KWH RWD -ADAS

Met uitzondering van onvoorziene werkzaamheden verwachten wij dat uw auto rond 17.15 uur klaar zal zijn.
Eventuele extra werkzaamheden zullen wij op de dag zelf met u bespreken.

Volgens afspraak gaan wij het volgende uitvoeren:
- Onderhoudsbeurt
- Recall 30D079 1^NE,CE ICCU LOGIC IMPROVEMENT
- Recall 20D123 1^VCU UPGRADE - NE VCU IMPROVEMENT

Mocht u nog vragen hebben horen wij dat graag van u,

======================================================================

Ik ben ook aardig te spreken over de dealer, ik wist niet dat er 2 zaken nog liepen.
ben benieuwd wat er uit komt wbt ICCU.

• Tiggy80
  • Laatst online: 19:48
wim1955 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:31:
i
ben benieuwd wat er uit komt wbt ICCU.
waarschijnlijk niets aangezien je geen laadproblemen hebt gehad.

de 1e recall is de ICCU update, dus je mag verwachten dat je ICCU probleem vrij blijft

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11 08:16
Tiggy80 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:04:
[...]

waarschijnlijk niets aangezien je geen laadproblemen hebt gehad.

de 1e recall is de ICCU update, dus je mag verwachten dat je ICCU probleem vrij blijft
Die recalls doen niet heel heel, behalve dan de slijtage van de onderdelen iets versnellen omdat de temperatuur vh laden van 72 naar 92 graden zon beetje wordt verhoogd. En indien die de temp aanraakt gaat de laadsnelheid naar beneden. Bij mij was de temp echt geen issue trouwens.

Met alle ICCU issues heb ik aantal laadsessies gemonitord. Temperatuur blijft op max 72, de accukoeling slaat keurig aan en verder ook nergens temp of andere issues bij het laden kunnen vaststellen, behalve dan dat de laadpaal er onvoorspelbaar en met regelmaat uitvliegt. Wel is het zo dat hoe lager het laadvermogen hoe minder vaak dit gebeurd. Maar goed… ook dan nog zeg 1 op de 10-12x dat het misgaat.

Uiteraard wel dat de laadpaal er met de regelmaat vd klok uitvliegt en afg nacht nog weer gebeurd, en alleen als de HI5 ad paal staat. Geen enkele andere auto heeft daar last van bij deze paal.

Alles functioneert bij de paal en installatie dan ook zoals het hoort, zowel Alfen als e-flux als de elektricien die lokaal alles in de gaten hield konden louter vaststellen dat het op zich perfect functioneert maar dat de auto een probleem veroorzaakt.

Ik vermoed eigenlijk dat men de stekkers en bekabeling eens goed moet nakijken…. Wellicht dat daar iets mee mis is….. nog 1-2 weken en ik ben er vanaf… eindelijk weg ermee 👍👍👍

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-11 09:51

Daniel

Kapitein NCC-1701
Laatste tijd steeds deze melding als ik de auto in z’n achteruit zet;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2B2tivXstjjwau6sKee4KRtj3Nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZElP3okgqupmIJEPR0XdXfY.jpg?f=fotoalbum_large

Parkeersensoren en camera werken verder wel normaal zo lijkt het.

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
Gisteren de auto naar de garage gebracht voor vervangen van de frontradar.
Nu die het weer doet is het toch wel een stuk aangenamer rijden.
Ik had ook melding gemaakt van een zoemgeluid in het vooronder in verwarmingsbedrijf >30 km/h.
Blijkt dat de waterpomp vervangen moet worden.
Ook hebben ze wat gedaan aan de kraakjes in het interieur die steeds erger werden.
Al met al zeer tevreden over Hyundai van der Linden in Zoetermeer.
Een beetje positiviteit mag ook wel eens

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:25
Daniel schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:15:

[Afbeelding]

Je camera schoonmaken lost dit op

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:56
Daniel schreef op woensdag 1 november 2023 @ 07:15:

[Afbeelding]

Krijg je deze melding altijd of is het afhankelijk van het weer?
Ik krijg deze melding namelijk bijna altijd als het regent, en krijg dan ook in het scherm van de navigatie een foutmelding als ik de auto uitzet.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-11 09:51

Daniel

Kapitein NCC-1701
rvdgaag schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:50:
[...]

Je camera schoonmaken lost dit op
Welke van de 25 :P want ik heb verder wel gewoon normaal beeld. Maar zal dat eens proberen, het issue doet zich niet altijd voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Daniel op 01-11-2023 08:52 ]

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:25
Daniel schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:51:
[...]

Welke van de 25 :P want ik heb verder wel gewoon normaal beeld. Maar zal dat eens proberen, het issue doet zich niet altijd voor.
Meestal die boven je kentekenplaat

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• borgoe72
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-10 07:42
de meester01 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

Met deze instellingen gaat het bij mij goed

[Afbeelding]
Vreemd, bij mij verwarmd de auto niet. Wel hoor ik dat de ventilator aanstaat. Heb de voorruitverwarming ook ingeschakeld. Zappi ingesteld zoals bij jou op het plaatje.

• 030bart
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:30
Is het mogelijk de auto uitgesteld te laten laden en dit eenmalig zo in te stellen? Dus nu de stekker er in, het laden waar ie direct mee begint afbreken en via de Bluelink app een tijd instellen waarop hij mag beginnen met laden? Ik zie wel 'scheduled charging' in de Bluelink app staan, maar het is me daarmee nog niet gelukt.

Dit om zodanig in de nacht (af en toe) de auto te laten laden op (dynamisch) lagere tarieven.

• nietwijk
030bart schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:42:
Is het mogelijk de auto uitgesteld te laten laden en dit eenmalig zo in te stellen? Dus nu de stekker er in, het laden waar ie direct mee begint afbreken en via de Bluelink app een tijd instellen waarop hij mag beginnen met laden? Ik zie wel 'scheduled charging' in de Bluelink app staan, maar het is me daarmee nog niet gelukt.

Dit om zodanig in de nacht (af en toe) de auto te laten laden op (dynamisch) lagere tarieven.
Ja, dat kan met de Hyundai smartcharge app (krijg je zelfs extra geld terug) en daarnaast met de app van je laadpaal als die slim is.

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:46
030bart schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:42:

Ik heb dat van de week ook geprobeerd en het lukte via de bluelink app. Inderdaad scheduled charging, dan next departure time in de toekomst zetten. Dus bijvoorbeeld volgende ochtend. Hierna ook scheduled charging selecteren en off-peak times invullen dus bijvoorbeeld de nacht en off-peak tariffs only. Laadkabel inprikken en vervolgens gaat die starten als de off-peak time start.
Hier geef ik aan op dinsdagavond te willen vertrekken en dat hij vanaf 11:30 begint met laden. Tevens zou hij moeten beginnen met verwarmen voor vertrek om 18:00. Ik ben niet zeker of die dat ook gedaan heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lP3WmbCYqu1WD3szpV4gP7U4NI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K7karzf96QcmoS8xgQE1bTtr.png?f=fotoalbum_large

• eyegraphic
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-11 10:45
jouwheld schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:07:
[...]

Ik heb dat van de week ook geprobeerd en het lukte via de bluelink app. Inderdaad scheduled charging, dan next departure time in de toekomst zetten.
Dat werkt inderdaad meestal, maar om de zoveel tijd slaat het uit.

Wat @030bart mogelijks meer helpt, is de gratis app GridIO (https://www.gridio.io/)

Die app link je met je Bluelinkaccount aan je wagen.
Daarna kun je het land ingeven, waarna de app de uurtarieven (incl. BTW, excl. andere kosten) weergeeft.
Je kunt in de app instellen wat de maximale tarief is waarmee de wagen mag laden. Bij mij staat dit op €0,10.

Dan is het gewoon thuiskomen, stekker insteken en GridIO zijn werk laten doen.

Let wel: de app maakt om de x aantal minuten connectie met de wagen om de status op te halen.
Wanneer je de wagen inplugt begint die standaard met laden tot GridIO dit doorheeft en het laden stopt.
Meestal is dit een minuutje of 10. Je kunt natuurlijk ook de Bluelink app openen en het laden manueel stoppen.

• Tiggy80
  • Laatst online: 19:48
spidertje schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:58:
[...]

Die recalls doen niet heel heel, behalve dan de slijtage van de onderdelen iets versnellen omdat de temperatuur vh laden van 72 naar 92 graden zon beetje wordt verhoogd. En indien die de temp aanraakt gaat de laadsnelheid naar beneden. Bij mij was de temp echt geen issue trouwens.

Met alle ICCU issues heb ik aantal laadsessies gemonitord. Temperatuur blijft op max 72, de accukoeling slaat keurig aan en verder ook nergens temp of andere issues bij het laden kunnen vaststellen, behalve dan dat de laadpaal er onvoorspelbaar en met regelmaat uitvliegt. Wel is het zo dat hoe lager het laadvermogen hoe minder vaak dit gebeurd. Maar goed… ook dan nog zeg 1 op de 10-12x dat het misgaat.

Uiteraard wel dat de laadpaal er met de regelmaat vd klok uitvliegt en afg nacht nog weer gebeurd, en alleen als de HI5 ad paal staat. Geen enkele andere auto heeft daar last van bij deze paal.

Alles functioneert bij de paal en installatie dan ook zoals het hoort, zowel Alfen als e-flux als de elektricien die lokaal alles in de gaten hield konden louter vaststellen dat het op zich perfect functioneert maar dat de auto een probleem veroorzaakt.

Ik vermoed eigenlijk dat men de stekkers en bekabeling eens goed moet nakijken…. Wellicht dat daar iets mee mis is….. nog 1-2 weken en ik ben er vanaf… eindelijk weg ermee 👍👍👍
Ik snap je betoog niet helemaal. de ICCU zou kapot gaan omdat er een zekering zou doorbranden (heb ik iig begrepen van de verschillende internet bronnen) ik zie niet helemaal in wat het verhogen van de temperatuur (accu?, ICCU? iets anders?) zou helpen. een verlaging van de laadstroom zou ik nog kunnen plaatsen als elektro noob. maar los daarvan, een update zal niet komen om de boel opzettelijk te verslechteren, het doel van een update is juist om bestaande problemen te voorkomen. wellicht dat het niet in alle gevallen zaligmakend is.
ik ga er voor het gemak voor nu maar even vanuit dat de huidige ICCU problemen na de update niet meer voorkomen.

maar goed, zoals je zelf al aangeeft, jij hebt er binnenkort sowieso geen last meer van en ik hoop voor je dat je nieuwe auto bug-vrij wordt geleverd, hoewel ik daar toch een hard hoofd in heb; nieuw product met een shitload aan software = kinderziektes

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Wie wil mij helpen met de beste keuze voor draadloos Android Auto? Ik had deze https://cartvbox.nl/products/apple-carplay-adapter (the original en niet de premium-versie)
maar die heb ik weer rap teruggestuurd, wat dat was een bittere teleurstelling. Eisen:

1) ondersteuning van zowel Android Auto (ik) als Apple Carplay (rest van het gezin)

2) het moet de volledige AA of AC 'beleving' zijn. Dus ik moet 1:1 de functionaliteit hebben die ik nu ook heb (dit was zeker niet het geval bij de CartTV-box die ik heb teruggestuurd. Daar kreeg je niet alle apps te zien en vooral niet Waze e.d.--> daar had je de premiumversie van 219 euro voor nodig = veel te duur

3) de mogelijkheid om YouTube, Netflix, Ziggo Go e.d. te streamen/casten of in ieder geval zichtbaar maken op het scherm (als dat veilig is...)

Wie heeft welke ervaringen?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
jrk schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:17:
Wie wil mij helpen met de beste keuze voor draadloos Android Auto? Ik had deze https://cartvbox.nl/products/apple-carplay-adapter (the original en niet de premium-versie)
maar die heb ik weer rap teruggestuurd, wat dat was een bittere teleurstelling. Eisen:

1) ondersteuning van zowel Android Auto (ik) als Apple Carplay (rest van het gezin)

2) het moet de volledige AA of AC 'beleving' zijn. Dus ik moet 1:1 de functionaliteit hebben die ik nu ook heb (dit was zeker niet het geval bij de CartTV-box die ik heb teruggestuurd. Daar kreeg je niet alle apps te zien en vooral niet Waze e.d.--> daar had je de premiumversie van 219 euro voor nodig = veel te duur

3) de mogelijkheid om YouTube, Netflix, Ziggo Go e.d. te streamen/casten of in ieder geval zichtbaar maken op het scherm (als dat veilig is...)

Motorola MA1 werkt super voor mij. Gezien Motorola eigendom is van Google is mag je verwachten dat het altijd compatibel is en stabiel werkt, zonder pielen met firmware updates bij nieuwe Android versies. Vooralsnog maakt het de verwachtingen waar.
Edit: Dit is puur een Android auto wireless module, ik las je voorwaarden pas na het posten, de MA1 zal niet voldoen voor jou.

[ Voor 5% gewijzigd door Razwer op 02-11-2023 11:21 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
nietwijk schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:47:
[...]

Ja, dat kan met de Hyundai smartcharge app (krijg je zelfs extra geld terug) en daarnaast met de app van je laadpaal als die slim is.
Ik heb die app gedeactiveerd en verwijderd. Ik ben groot fan van energiegebruik in daluren etc. maar ik ben te vaak met een bijna lege accu vertrokken.

• 030bart
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:30
eyegraphic schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:15:
[...]

Dat werkt inderdaad meestal, maar om de zoveel tijd slaat het uit.

Wat @030bart mogelijks meer helpt, is de gratis app GridIO (https://www.gridio.io/)

Die app link je met je Bluelinkaccount aan je wagen.
Daarna kun je het land ingeven, waarna de app de uurtarieven (incl. BTW, excl. andere kosten) weergeeft.
Je kunt in de app instellen wat de maximale tarief is waarmee de wagen mag laden. Bij mij staat dit op €0,10.

Dan is het gewoon thuiskomen, stekker insteken en GridIO zijn werk laten doen.

Let wel: de app maakt om de x aantal minuten connectie met de wagen om de status op te halen.
Wanneer je de wagen inplugt begint die standaard met laden tot GridIO dit doorheeft en het laden stopt.
Meestal is dit een minuutje of 10. Je kunt natuurlijk ook de Bluelink app openen en het laden manueel stoppen.
Dank! Vannacht GridIO uitgeprobeerd en werkte perfect! _/-\o_

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 09:33
Vielleicht schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:24:
[...]

Ik heb die app gedeactiveerd en verwijderd. Ik ben groot fan van energiegebruik in daluren etc. maar ik ben te vaak met een bijna lege accu vertrokken.
Ben er ook geen fan van. Soms stel je het laden uit tot bv 1u 's nachts, maar dan begint het laden niet.
Of te laat. |:(
Deze maand nog heel even profiteren van de cashback via Greenchoice; volgende maand zit ik bij Engie en gaat deze app uit. :)F

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

Ik gebruik stekker app.
Doet het zelfde en daar gaat het wel goed is mijn ervaring.

nadeel je moet hem elke keer aanzetten en de huidige intergratie met de Ioniq5 is nog niet stabiel, dus soms moet ik de auto verwijderen en opnieuw toevoegen.

Maar nog nooit vertrokken met een lege accu.

Ik zat gister naar gridio te kijken en denk dat daar het probleem is dat je een max bedrag instelt, maar als je daar nooit komt ga je dus niet laden.

Stekker app zorgt ervoor dat hij gaat laden op het laagste moment vd dag/nacht ookal is dat 30 cent.

https://www.stekker.com/

Daarnaast praat deze app ook met je laadpaal waardoor je 2 datapunten hebt

[ Voor 6% gewijzigd door simplemouse op 02-11-2023 14:54 ]

• dextertje
  • Laatst online: 06-11 09:33
Dank voor de tip, zal 'm binnenkort eens bekijken.

• Mule
  • Laatst online: 24-07 10:15
jrk schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:17:

AAwireless werkt perfect voor Android Auto bij mij, er loopt nu een beta om ook CarPlay te ondersteunen dacht ik. https://www.aawireless.io/carplay

Voor punt 3 moet je of een Chinees doosje zoeken dat dat doet, of wat met extra software op je telefoon spelen. Uit de doos wil Android Auto geen video apps doen, want veiligheid.

• eyegraphic
simplemouse schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:54:
Ik zat gister naar gridio te kijken en denk dat daar het probleem is dat je een max bedrag instelt, maar als je daar nooit komt ga je dus niet laden.
Hij zal ook laden boven je maximum.
Je stelt in de app een minimaal laadpercentage en een vertrektijd in.
Bijvoorbeeld 40% om 8u.
Dan zal de app kijken wanneer het goedkoopst is boven je maximumbedrag om toch bij te laden zodat je om 8u toch 40% batterij hebt.

• siesta
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-11 16:56
Is zoiets ook te koppelen aan een P1 meter oid? (alleen laden bij surplus aan zonne-energie)

• eyegraphic
siesta schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:28:
Is zoiets ook te koppelen aan een P1 meter oid? (alleen laden bij surplus aan zonne-energie)
Niet aan je P1 meter, maar bijvoorbeeld wel aan je omvormer.

Bij mij is mijn SMA omvormer gekoppeld met GridIO en ingesteld dat mijn lader (4kW) begint met laden van zodra mijn omvormer 2kW teruglevert naar het net.

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:10
eyegraphic schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:33:
[...]

Niet aan je P1 meter, maar bijvoorbeeld wel aan je omvormer.

Bij mij is mijn SMA omvormer gekoppeld met GridIO en ingesteld dat mijn lader (4kW) begint met laden van zodra mijn omvormer 2kW teruglevert naar het net.
Weet jouw omvormer dan of er teruggeleverd wordt aan het net? Dat weet toch alleen de slimme meter?

• nietwijk
stefxx schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:21:
[...]

Weet jouw omvormer dan of er teruggeleverd wordt aan het net? Dat weet toch alleen de slimme meter?
Een doorsnee omvormer weet dat inderdaad niet, maar een Enphase metered gateway bijvoorbeeld wel. Dan zet je gewoon een stroommeter achter de hoofdschakelaar. Ik heb een stroommeter rechtstreeks op mijn laadpaal aangesloten. Die zit er in mijn geval voor jan dop zolang de salderingsregeling van kracht is, want ik wek meer op dan ik verbruik.

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-11 09:05
simplemouse schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:54:
Ik gebruik stekker app.
Doet het zelfde en daar gaat het wel goed is mijn ervaring.

nadeel je moet hem elke keer aanzetten en de huidige intergratie met de Ioniq5 is nog niet stabiel, dus soms moet ik de auto verwijderen en opnieuw toevoegen.

Maar nog nooit vertrokken met een lege accu.

Stekker app zorgt ervoor dat hij gaat laden op het laagste moment vd dag/nacht ookal is dat 30 cent.

https://www.stekker.com/

Daarnaast praat deze app ook met je laadpaal waardoor je 2 datapunten hebt
Hoe heb je deze aan je auto gekoppeld? bij mij geeft de app aan dat hij niet met een Ioniq5 kan koppelen en mijn laadpunt ondersteund dit ook niet.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

@Henry_tw

Ik kan hem gewoon vanuit de app koppelen, deze kan je dan inloggen met je bluelink systeem

• Cozm0
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Na 10K km zonder issues heb ik nu ook dat de USB connectie naar de telefoon heel vaak dropped, met als gevolg dat je je navi en muziek kwijt bent. Ik gebruik CarOS en een nieuwe iPhone.
Telefoon van mijn vrouw geeft hetzelfde probleem. Ik gebruik een origineel kabeltje.
Wat zijn de laatste inzichten?
Terug naar de dealer voor een nieuwe USB poort, heeft dat zin?

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-11 14:34
Cozm0 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:22:
Na 10K km zonder issues heb ik nu ook dat de USB connectie naar de telefoon heel vaak dropped, met als gevolg dat je je navi en muziek kwijt bent. Ik gebruik CarOS en een nieuwe iPhone.
Telefoon van mijn vrouw geeft hetzelfde probleem. Ik gebruik een origineel kabeltje.
Kan zijn dat alles gewoon even goed aangeduwd moet worden (makkelijke variant). Kan ook zijn dat je AVN module het begeeft.
Maar sowieso even naar de dealer.

• nietwijk
Ik heb daarvoor afgelopen maandag bij de dealer gezeten en over 2 weken mag ik hem er 2 dagen laten staan. Tickets zijn aangevraagd bij HMNL. Ze gaan dan eerst verschillende telefoons en originele kabeltjes testen en daarna zien we het wel weer. (die test heb ik natuurlijk ook al gedaan, maar ik snap dat ze het zelf ook willen uitsluiten)

Ik had het probleem al bij aflevering (januari 2023) en in april had de dealer het opgelost. Zelf dachten ze aan een software update, maar op mijn aandringen hebben ze tevens de connector op de AVN module opnieuw vastgeklikt. Daarna was het probleem verholpen tot 2 maanden geleden.

Je zal dit mogelijk herkennen: bij wegrijden werkt de verbinding. Na 0-30 minuten klapt de verbinding er uit. Je krijgt dan op je display dat je met bluetooth verbonden bent. Laden via USB blijft wel werken. USB stekker uit je telefoon trekken en terugsteken werkt weer voor 0-10 minuten (eerder 0 dan 10 minuten).

[ Voor 3% gewijzigd door nietwijk op 03-11-2023 14:31 ]

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
nietwijk schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:30:
[...]

Je zal dit mogelijk herkennen: bij wegrijden werkt de verbinding. Na 0-30 minuten klapt de verbinding er uit. Je krijgt dan op je display dat je met bluetooth verbonden bent. Laden via USB blijft wel werken. USB stekker uit je telefoon trekken en terugsteken werkt weer voor 0-10 minuten (eerder 0 dan 10 minuten).
Precies dit. Ook kan je eens proberen om bestanden op USB stick te zetten, of een nieuwe update of iets dergelijks. Je gaat merken dat ook deze niet herkend wordt. Dan weet je wel genoeg :)

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:03
Probeer ook even een andere kabel. Ik had hetzelfde en dit loste het probleem bij mij op.

• HanKr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:20
Changie schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:22:
[...]

Probeer ook even een andere kabel. Ik had hetzelfde en dit loste het probleem bij mij op.
Kan Carplay in de i5 sinds de levering niet gebruiken, ook de gezinsleden niet met alle soorten kabels.
Laatst had ik een leenauto (VW), had m'n kabeltje uit de i5 meegenomen. Aansluiten en gewoon meteen Carplay zonder ook maar 1x te haperen.

Frustrerend is dat bij de garage het natuurlijk gewoon werkt. Zelfs de niet-Hyundai garage waar de LM de auto in onderhoud geeft had het op mijn verzoek geprobeerd en daar werkte het gewoon weer wel...

Ik ga nu een filmpje maken met verschillende telefoons en kabels in de hoop toch een keer de Hyundai dealer te kunnen overtuigen...

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-11 23:06
Bij mij lijkt de ICCU het mogelijk ook te begeven. Hij laad niet meer op bij mijn thuis laadpaal en alle lampjes bij de laadpoort beginnen te knipperen. Hopen dat hij vannacht of morgen nog iets gaat doen.

Ik las dat je in het geval van een kapotte ICCU wel kunt opladen bij een snellaadpaal. Werkt dit altijd? Ik heb nog 3% batterij dus het is een beetje een gokje om er heen te rijden en ik moet eigenlijk morgen nog een kleine 200km afleggen met de auto 🤔.

• itsme
  • Niet online
ckoopmanschap schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 00:50:
Bij mij lijkt de ICCU het mogelijk ook te begeven. Hij laad niet meer op bij mijn thuis laadpaal en alle lampjes bij de laadpoort beginnen te knipperen. Hopen dat hij vannacht of morgen nog iets gaat doen.

Ik las dat je in het geval van een kapotte ICCU wel kunt opladen bij een snellaadpaal. Werkt dit altijd? Ik heb nog 3% batterij dus het is een beetje een gokje om er heen te rijden en ik moet eigenlijk morgen nog een kleine 200km afleggen met de auto 🤔.
daar wil je niet lang mee wachten onder de 20% laad de 12v accu niet. Wellicht al te laat maar asap laden.

Nothing to see here

• ckoopmanschap
itsme schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:45:
[...]
daar wil je niet lang mee wachten onder de 20% laad de 12v accu niet. Wellicht al te laat maar asap laden.
Gisteren viel mij inderdaad ook al op dat ik de 12v melding kreeg op mijn werk met 27% batterij. En die stond er nog geen 8 uur, maar net vol genoeg om te kunnen vertrekken.

Nu is de 12v accu inderdaad ook leeg, even kijken of mijn starthulp hem weer tot leven wekt als die is opgeladen. Die accu is denk ik ondertussen wel 5 a 6 keer volledig leeg gelopen sinds ik hem heb 😞.

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11 08:16
PeMo1965 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:34:
Gisteren de auto naar de garage gebracht voor vervangen van de frontradar.
Nu die het weer doet is het toch wel een stuk aangenamer rijden.
Ik had ook melding gemaakt van een zoemgeluid in het vooronder in verwarmingsbedrijf >30 km/h.
Blijkt dat de waterpomp vervangen moet worden.
Ook hebben ze wat gedaan aan de kraakjes in het interieur die steeds erger werden.
Al met al zeer tevreden over Hyundai van der Linden in Zoetermeer.
Een beetje positiviteit mag ook wel eens
Is de elektrische waterpomp vd climate control. Als je de "auto" stand uitzet dan gaat die pomp ook uit normaal gesproken en hoor je tig zolang dat die nog niet is vervangen dat gebrom niet.

Ook weer zon standaard kwaal vd auto.

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 15:55
ckoopmanschap schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:48:
[...]

Gisteren viel mij inderdaad ook al op dat ik de 12v melding kreeg op mijn werk met 27% batterij. En die stond er nog geen 8 uur, maar net vol genoeg om te kunnen vertrekken.

Nu is de 12v accu inderdaad ook leeg, even kijken of mijn starthulp hem weer tot leven wekt als die is opgeladen. Die accu is denk ik ondertussen wel 5 a 6 keer volledig leeg gelopen sinds ik hem heb 😞.
Was bij mij ook het geval. Na wat aandringen bij de dealer heeft die een diagnostic gedraaid op de 12v-accu (naar ik begreep was dat best een tijdrovend ding, vandaar het aandringen) en de 12v-accu bleek defect en werd direct vervangen. Sindsdien geen problemen meer gehad.

• stefxx
lackaday schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:18:
[...]

Was bij mij ook het geval. Na wat aandringen bij de dealer heeft die een diagnostic gedraaid op de 12v-accu (naar ik begreep was dat best een tijdrovend ding, vandaar het aandringen) en de 12v-accu bleek defect en werd direct vervangen. Sindsdien geen problemen meer gehad.
Is een 12v accu niet per definitie stuk nadat hij helemaal is leeggelopen? In het verleden altijd de accu laten vervangen nadat hij een keer leeg was gelopen... Ja ook onder garantie. En nee dat betrof niet mijn i5, daar heb ik gelukkig (nog) geen accu problemen mee gehad.

• nietwijk
stefxx schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:40:
[...]

Is een 12v accu niet per definitie stuk nadat hij helemaal is leeggelopen? In het verleden altijd de accu laten vervangen nadat hij een keer leeg was gelopen... Ja ook onder garantie. En nee dat betrof niet mijn i5, daar heb ik gelukkig (nog) geen accu problemen mee gehad.
Ligt er aan hoe lang en hoe ver de accu leeg is. 9 van de 10 keer is er weinig schade. Bij diepontlading treedt oxidatie op. Hoe langer de duur en hoe groter de diepte, des te groter de schade.

• IwanVb
  • Laatst online: 06-11 11:38
Een (flink) ergernis puntje van mijn I5....tijdens bellen ben ik nagenoeg onverstaanbaar terwijl ik de andere persoon prima versta. Het heeft prima gewerkt.Op het ioniqforum in de US zie ik vergelijkbare klachten voorbij komen en worden gelinkt aan de recente SW update. Ben benieuwd of er hier in NL ook vergeijkbare ervaringen zijn en of er eventuele 'work arounds' zijn. Ja, een work around is natuurlijk met een headset bellen, maar dat vind ik geen oplossiing

Hier de link naar andere meldingen: https://www.ioniqforum.co...etooth-phone-calls.47360/

Ik gebruik een iPhone (werkte uitstekend in mij beide andere auto's). Of ik nu verbind via BT of via AppleCarPlay maakt geen verschil. Het lijkt alleen op te treden bij het rijden van de auto. Ben al bij de dealer geweest, maar die geeft aan "niets te kunnen vinden'...... 8)7
@IwanVb Zie deze post:

ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
Wanneer u aan de telefoon bent, ziet u op de rechter monitor een microfoonpictogram. De standaardinstelling (voor mij) was “3”. Tik op het symbool en zet het volume op max. (5 denk ik).

• sperwer51
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 05-11 21:47
IwanVb schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:49:
Een (flink) ergernis puntje van mijn I5....tijdens bellen ben ik nagenoeg onverstaanbaar terwijl ik de andere persoon prima versta. Het heeft prima gewerkt.Op het ioniqforum in de US zie ik vergelijkbare klachten voorbij komen en worden gelinkt aan de recente SW update. Ben benieuwd of er hier in NL ook vergeijkbare ervaringen zijn en of er eventuele 'work arounds' zijn. Ja, een work around is natuurlijk met een headset bellen, maar dat vind ik geen oplossiing

Hier de link naar andere meldingen: https://www.ioniqforum.co...etooth-phone-calls.47360/

Ik gebruik een iPhone (werkte uitstekend in mij beide andere auto's). Of ik nu verbind via BT of via AppleCarPlay maakt geen verschil. Het lijkt alleen op te treden bij het rijden van de auto. Ben al bij de dealer geweest, maar die geeft aan "niets te kunnen vinden'...... 8)7
Heb dezelfde problemen sinds de laatste updates; aanpassen microfoonvolume maakt geen verschil. Via BT ben ik totaal niet te verstaan (alsof ik onder water zit of alsof ik in een blik zit hoor ik terug van gesprekspartner); bedraad via Apple CarPlay blijft verbinding maar voor beperkte duur in stand.
IwanVb schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:25:
Dank, deze post ken ik, maar helaas geen resultaat. Maakt geen verschil

[...]

Excat dezelfde feedback als onderstaand van de gesprekspartners idd.

[...]
Heb inmiddels de software update gedraaid (via USB) en het probleem
met niet te verstaan zijn is opgelost. 😀

[ Voor 9% gewijzigd door sperwer51 op 11-11-2023 13:27 ]

• IwanVb
Dank, deze post ken ik, maar helaas geen resultaat. Maakt geen verschil
Excat dezelfde feedback als onderstaand van de gesprekspartners idd.
Heb dezelfde problemen sinds de laatste updates; aanpassen microfoonvolume maakt geen verschil. Via BT ben ik totaal niet te verstaan (alsof ik onder water zit of alsof ik in een blik zit hoor ik terug van gesprekspartner); bedraad via Apple CarPlay blijft verbinding maar voor beperkte duur in stand.

[ Voor 38% gewijzigd door IwanVb op 05-11-2023 10:38 ]

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-11 13:56
McRizzo schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:12:
Zojuist bij forumlid Roetiej zijn Wallbox Pulsar Plus even mogen proberen (waarvoor dank!) en daar is het laden geen probleem. Deze ochtend met behulp van Wallbox alles terug naar factory settings gezet en opnieuw geupdate. Dat heeft helaas niet geholpen.

Het goede nieuws is dat het niet aan de auto lijkt te liggen in ieder geval. Morgen eens kijken wat Wallbox ervan zegt.
Deze week is de Wallbox vervangen, het bleek een kabelbreuk te zijn. Naar de stroomdraden zit er ook een dun communicatie draadje in de kabel die geen signaal meer doorgaf. Een losse kabel heeft dus een voordeel boven een vaste.

Naast het goede nieuws gaf de frontradar gisteren de geest heeft gegeven en deze week 3x een zombiemodus gehad. Als hij het doet is het een geweldige auto zullen we maar zeggen.

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17:37
Heeft er hier iemand overwogen om de verlengde garantie van Hyundai aan te kopen?

https://www.hyundai.com/n...4%20maanden%20te%20kiezen.

Hiermee heb je dan garantie tot 7 jaar ipv 5 jaar. de km beperking is 200.000 km. Prijs 890 euro.

De hoog voltage accu is uitgesloten maar daar zit toch al 8 jaar garantie op met een km beperking tot 160.000km

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 08:14
Ik heb het probleem dat de bestuurdersstoel tegen het kussen van de middenconsole aanwrijft (leder interieur, vaste middenconsole). Dit veroorzaakt een irritant krakend geluid. Ik merk dat er meer ruimte is aan de passagierszijde en dat is identiek in een showroom model. De garage zegt dat ze er niet veel aan kunnen verhelpen.

Is dat bij iedereen zo?
saabfanatic schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:38:
Heeft er hier iemand overwogen om de verlengde garantie van Hyundai aan te kopen?

https://www.hyundai.com/n...4%20maanden%20te%20kiezen.

Hiermee heb je dan garantie tot 7 jaar ipv 5 jaar. de km beperking is 200.000 km. Prijs 890 euro.

De hoog voltage accu is uitgesloten maar daar zit toch al 8 jaar garantie op met een km beperking tot 160.000km
Ik ben het nog steeds aan het overwegen. Maar voor mij is niet duidelijk wat NIET onder deze garantie valt. Want dit is restrictief volgens mij:
De Hyundai Verlengde Garantie geldt voor elk onvoorzien defect van alle hieronder genoemde mechanische en elektrische onderdelen,
En ook hier worden al tal van uitzonderingen genoemd.

Voorbeeld: De front radar, achteruitrij camera, parkeersysteem, etc, vallen die wel onder deze verlengde garantie?

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-11 13:56
Zojuist gezien dat na de wind en regen van afgelopen dagen, de bodemplaat rechtsachter los hangt op een hoek. Het is vilt achtig materiaal wat is losgescheurd/afgebroken is.

Die verlengde garantie lijkt me wel wat, mits dit soort dingen eronder vallen.

• nietwijk
saabfanatic schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:38:
Tot wanneer kan je dat overwegen? Ik laat het afhangen van wanneer de kinderziektes verholpen zijn. Als radar, iccu en avn er onder vallen is het zeker de moeite waard.

• nietwijk
sperwer51 schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:01:
Hier ook. Mijn vrouw belde me van de week vanuit de IONIQ5. 1 op de 3 woorden kreeg ik mee. De rest viel weg. Was me niet eerder opgevallen. Nog eens testen.

• ckoopmanschap
nietwijk schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 20:35:
[...]

Ligt er aan hoe lang en hoe ver de accu leeg is. 9 van de 10 keer is er weinig schade. Bij diepontlading treedt oxidatie op. Hoe langer de duur en hoe groter de diepte, des te groter de schade.
Die van mij is tot op heden iedere keer getest en was telkens niets een aan de hand. Na de derde of vierde keer kwamen ze erachter dat het door mijn dashcam zou komen, want die is direct op de accu aangesloten. Dat mocht blijkbaar niet, maar ze hebben het ook niet aangepast toen ze het zagen, daar moet ik eerst maar een opdracht voor geven en voor betalen. Ik vraag mij af hoeveel werk het zou zijn geweest om die aansluiting aan te passen, als ze het toch al hadden bekeken en doorgemeten.., maar goed dat is verder offtopic.

Sindsdien heb ik er eigenlijk niet echt last van. Maar als ik 1 dag de dashcam vergeet af te koppelen, kan de accu al leeg zijn.

Korte update van mijn verhaal:
Aangezien het best wel lang duurde om mijn opstartsetje op te laden, de ANWB maar laten langskomen. Accu inderdaad volledig leeg en bij het opladen werkte mijn thuislader ook weer opeens. De man van de ANWB denkt dat de accu te leeg was om te communiceren met de laadpaal en daarom niet wilde opladen.

Hij vond het wel bijzonder dat de accu al na 2/3 uur stilstaan weer volledig leeg was gelopen, na een uur gereden te hebben. Ondanks dat de accuspanning in de middag ook al laag was, had hij na een uur rijden makkelijk die twee uur moeten kunnen overbruggen.

Dus dat wordt denk ik weer de dealer bellen, maar goed hij werkt ondertussen wel weer. Dus misschien valt het allemaal ook wel mee.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 11:13

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

IceTeaGX schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:51:
Ik heb het probleem dat de bestuurdersstoel tegen het kussen van de middenconsole aanwrijft (leder interieur, vaste middenconsole). Dit veroorzaakt een irritant krakend geluid. Ik merk dat er meer ruimte is aan de passagierszijde en dat is identiek in een showroom model. De garage zegt dat ze er niet veel aan kunnen verhelpen.

Is dat bij iedereen zo?
Ik heb een verstelbare middenconsole dus kan je klacht niet bevestigen maar kun je geen stukje plakvilt op het contactpunt doen? Ik zou hoorndol worden...

Zoiets:

https://www.vloerglijders...e9o-pHbl3QY8aAgepEALw_wcB

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-11 08:54

MicheldeGoey

Project 45

@ckoopmanschap
Mijn dashcam (Blackvue) zit ook rechtstreeks op de accu aangesloten, maar monitort de accuspanning en schakelt zonodig zichzelf uit. Al 2,5 jaar probleemloos.

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 09:48
De nieuwe navigatie-update staat online, maar helaas lukt het downloaden bij mij niet. De updater start wel maar het programma meldt na verloop van tijd dat er geen netwerkverbinding is hoewel ik wel online ben en alle andere programma's normaal functioneren..

PS Het lukte wel op de oudere Mac van mijn vrouw. Kennelijk staat er iets op mijn nieuwe Macbook dat de download in de weg zit.

[ Voor 94% gewijzigd door Driekussie op 06-11-2023 07:25 ]

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:53

YJB

download is bij mij geen probleem, wel verbaasd dat Draadloos AA nu mogelijk lijkt te zijn.

https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/yy6hNY

• Driekussie
Dat onderdeel van de update zag ik ook niet aankomen, de updaters in de VS repten daar niet over. Overigens werkt ook Apple CarPlay volgens de toelichting nu draadloos.
@YJB Draadloos AA of Carplay alleen op ccNC hardware, dus niet op de IONIQ 5.
Nieuwe versie:
+|23Q2|NE_E.EUR.S5W_L.001.001.231102|HM|IONIQ5_EU|1489|0

[ Voor 25% gewijzigd door ZuinigeRijder op 06-11-2023 07:37 ]

.

[ Voor 97% gewijzigd door ZuinigeRijder op 06-11-2023 07:37 ]

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:56
Driekussie schreef op maandag 6 november 2023 @ 06:32:
De nieuwe navigatie-update staat online, maar helaas lukt het downloaden bij mij niet. De updater start wel maar het programma meldt na verloop van tijd dat er geen netwerkverbinding is hoewel ik wel online ben en alle andere programma's normaal functioneren..

PS Het lukte wel op de oudere Mac van mijn vrouw. Kennelijk staat er iets op mijn nieuwe Macbook dat de download in de weg zit.
Downloaden lukt wel, maar kan hem toch niet installeren aangezien de USB alleen nog maar oplaad en geen data/Carplay/AA meer accepteert. Dus maar wachten op de OTA update.
Helaas pas 13 december bij de dealer terecht om de AVN module te laten nakijken/vervangen.

• vifra
  • Laatst online: 06-11 08:05
ZuinigeRijder schreef op maandag 6 november 2023 @ 07:35:
@YJB Draadloos AA of Carplay alleen op ccNC hardware, dus niet op de IONIQ 5.
Nieuwe versie:
+|23Q2|NE_E.EUR.S5W_L.001.001.231102|HM|IONIQ5_EU|1489|0
De omschrijving (release notes) in de EU versie reppen geen woord dat dit enkel voor ccNC hardware zou zijn, maar de koreaanse release note wel ... ccNC - de ioniq 5N heeft dit dus wel ...
benieuwd of dit ooit naar de andere modellen (Gen5W) ook gaat gaan ... zoals ik begrijp is de nodige hardware reeds aanwezig en heeft het eerder met een software (licentie) te maken ...

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

• Metom
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-04-2024
vifra schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:16:
[...]

De omschrijving (release notes) in de EU versie reppen geen woord dat dit enkel voor ccNC hardware zou zijn, maar de koreaanse release note wel ... ccNC - de ioniq 5N heeft dit dus wel ...
benieuwd of dit ooit naar de andere modellen (Gen5W) ook gaat gaan ... zoals ik begrijp is de nodige hardware reeds aanwezig en heeft het eerder met een software (licentie) te maken ...
Blijkbaar staat er toch iets van ccNC vermeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYRMirK4NAm9YLaFQa60vlQ8mCU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pGzXMK2o6Gs3kIBqUMHXQotD.png?f=fotoalbum_large

• Driekussie
Hopelijk gaat het met CarPlay/AA ooit nog lukken. In ieder geval lijkt het systeem voortaan wel automatisch van zomer- naar wintertijd te kunnen omschakelen *O* Eindelijk!

• vifra
  • Laatst online: 06-11 08:05
Metom schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:26:
[...]

Blijkbaar staat er toch iets van ccNC vermeld
[Afbeelding]
dat is een screenshot - ze nemen niet van iedere hardware een screenshot ... maar ga er van uit dat het vandaag enkel voor de ccNC is ... de koreaanse versie zegt dat duidelijk in de tekst dat het enkel voor die hardware is en pas later mogelijks uitgebreidt wordt naar meer modellen (bedoelen ze wagens of type hardware ?? )

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

• stefxx
De nieuwe navigatie-update staat online
Download en installatie ging probleemloos. Beide een half uur ongeveer.

Geen Wireless Android Auto of Carplay, maar dat had ik ook niet verwacht op basis van eerdere berichten. Wel is de laadplanning verbeterd met percentages. Verder nog niet echt verschillen gezien... maar ook niet echt naar gezocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLYR6GKZj3EVnu1UUZpPJu1TgDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nshG8UYi0pXQlQ8Z7tdxT9Ug.jpg?f=fotoalbum_large

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-11 14:34
stefxx schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:39:
[...]

Geen Wireless Android Auto of Carplay, maar dat had ik ook niet verwacht op basis van eerdere berichten. Wel is de laadplanning verbeterd met percentages. Verder nog niet echt verschillen gezien... maar ook niet echt naar gezocht.

[Afbeelding]
Nu aan het downloaden. Ben wel benieuwd of die percentages (en dus de tijdsduur) gebaseerd zijn op je laadinstellingen. Dus als je daar instelt om tot max 80% te willen laden, het in dit scherm ook obv die 80% is.

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 08:14
de meester01 schreef op maandag 6 november 2023 @ 01:35:
[...]

Ik heb een verstelbare middenconsole dus kan je klacht niet bevestigen maar kun je geen stukje plakvilt op het contactpunt doen? Ik zou hoorndol worden...

Zoiets:

https://www.vloerglijders...e9o-pHbl3QY8aAgepEALw_wcB
Ik zal er ongetwijfeld wel iets van workaround voor kunnen maken, maar als het toch een productie/designfout betreft, mag het ook opgelost worden. Niet dat het constant kraakt, maar bij belasting (iets sterkere bochten of even zithouding aanpassen) is het wel merkbaar. Nu zit ik met de stoel wel volledig naar achter, ik heb de beenruimte nodig, maar dat zou geen verschil mogen maken.

Kan je eventueel eens nakijken of de verstelbare console ook licht off-center staat (dus meer plaats naar de passagiersstoel dan naar de bestuurder)? Scheelt hier toch 1 a 2 cm.
Meer feedback van mensen met vaste consoles is ook nog welkom uiteraard.

• stefxx
amw82 schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:45:
[...]

Nu aan het downloaden. Ben wel benieuwd of die percentages (en dus de tijdsduur) gebaseerd zijn op je laadinstellingen. Dus als je daar instelt om tot max 80% te willen laden, het in dit scherm ook obv die 80% is.
Volgens mij wel. Eigenlijk gek, ik heb DC laden altijd op 100% staan (al stop ik natuurlijk wel eerder, rond de 80%, maar het is nogal zinloos om te stoppen met laden als je iets later bij je auto bent... de lader blijft dan bezet zonder dat je aan het laden bent...).

Maar dat % wordt dus ook gebruikt in de route berekening.. dat slaat natuurlijk nergens op. Maar goed, eigenlijk ben ik alleen geinteresseerd in de eerst volgende lader, daarna zie ik wel weer. Ervaring leert dat er zoveel veranderd tijdens een rit dat 3 of 4 laadplekken vooruit plannen vrij zinloos is.

• Slinnenb
  • Laatst online: 21:45

Bij mij idem
Probleem opgelost door Firewall uit te schakelen (onder instellingen/netwerk).

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:14
[...]

[Afbeelding]
Bijzonder dat je dus echt overal tot max moet oplader. Niet eens moeite gedaan om echt een calculatie methode in te voeren lijkt wel :’(

• Cozm0
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Xmoo schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:14:
[...]

Bijzonder dat je dus echt overal tot max moet oplader. Niet eens moeite gedaan om echt een calculatie methode in te voeren lijkt wel :’(
Dat viel mij ook net op, de route berekening is altijd tot 100% en kost dus heel veel tijd.
Je zou verwachten dat de navi de snelste route / oplaadtijden zou rekenen.

Los daarvan vind ik het wel heel jammer dat er groots aangekondigd wordt dat er wireless carplay in de update zit maar dat dat dan alleen voor de Ionic 5N van 70k+ geldt hadden ze wel iets duidelijker er bij mogen zetten.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• H.Meijering
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-11 17:07
IceTeaGX schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:51:

Is dat bij iedereen zo?
Hallo, ik heb een verstelbare console die hetzelfde euvel had. Dit is door de dealer keurig verholpen.
Cozm0 schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:59:
[...]

Dat viel mij ook net op, de route berekening is altijd tot 100% en kost dus heel veel tijd.
Je zou verwachten dat de navi de snelste route / oplaadtijden zou rekenen.
Het gebruikt de "DC max laden tot"-setting, dus die kun je beter op 80% of 90% zetten O-) Dan gaat de routeplanning daarvan uit :Y

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
ZuinigeRijder schreef op maandag 6 november 2023 @ 12:06:
[...]

Het gebruikt de "DC max laden tot"-setting, dus die kun je beter op 80% of 90% zetten O-) Dan gaat de routeplanning daarvan uit :Y
Dit is verhouding tot bijvoorbeeld ABRP nog steeds vrij armoedig. Als 2 laders vrij dicht bij elkaar liggen zou je bijvoorbeeld maar tot 60% hoeven laden en niet tot 80%. Dat scheelt echt veel tijd. Aan de ander kant kom je met een veel hoger percentage dan nodig bij de volgende lader. Optimaal is het dus niet.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 11:13

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

IceTeaGX schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:45:
[...]

Ik zal er ongetwijfeld wel iets van workaround voor kunnen maken, maar als het toch een productie/designfout betreft, mag het ook opgelost worden. Niet dat het constant kraakt, maar bij belasting (iets sterkere bochten of even zithouding aanpassen) is het wel merkbaar. Nu zit ik met de stoel wel volledig naar achter, ik heb de beenruimte nodig, maar dat zou geen verschil mogen maken.

Kan je eventueel eens nakijken of de verstelbare console ook licht off-center staat (dus meer plaats naar de passagiersstoel dan naar de bestuurder)? Scheelt hier toch 1 a 2 cm.
Meer feedback van mensen met vaste consoles is ook nog welkom uiteraard.
Ik kan een klein zichtbaar verschil tussen links en rechts zien in mijn auto, het staat iets meer naar links maar dan kijk ik heel kritisch. De linker stoel heeft inmiddels ook al 32.000km met een bestuurder achter zich. De passagiersstoel hooguit 20% daarvan.

.

• MarcoEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-10 10:01
[...]

[Afbeelding]
Mooi om te zien dat de Ioniq 5 de SoC% heeft en laadtijd. Net de update op een E-Niro gezet MY '20 met Gen5W. En die heeft het dus niet, helaas..

• IwanVb
Is (al) bekend of onderstaande met deze update wordt opgelost?
IwanVb schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:49:

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:14
MarcoEV schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:30:
[...]

Mooi om te zien dat de Ioniq 5 de SoC% heeft en laadtijd. Net de update op een E-Niro gezet MY '20 met Gen5W. En die heeft het dus niet, helaas..
Jullie zien volgens mij wel de laadstops toch? En hoelang je daar moet opladen?
Volgens mij is % voor nu enkel IQ5,6, EV6 en GV60 (Gen5w) exclusief.
IwanVb schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:42:
Is (al) bekend of onderstaande met deze update wordt opgelost?

[...]
Ik heb de vraag hier gesteld.

• MarcoEV
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 30-10 10:01
Xmoo schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:48:
[...]

Jullie zien volgens mij wel de laadstops toch? En hoelang je daar moet opladen?
Volgens mij is % voor nu enkel IQ5,6, EV6 en GV60 (Gen5w) exclusief.
Laadstops zag ik al door de update van afgelopen zomer inderdaad. Op basis van de Amerikaanse verslaggeving ging ik ervan uit dat het voor alle Gen5W was. Maar dat is blijkbaar niet zo.

• stefxx
Grappig, de navigatie probeert nu - een beetje op de Google Maps manier - alternatieve routes aan te geven.

De vertaling is wel tenenkrommend helaas 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIpG9TaA6MkuzayOzV-xzEy3xmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mg6RU3XZcN3lDl7tWoQZyDAm.jpg?f=fotoalbum_large
@stefxx Als er een "Scheepswrak vissersschip" op de snelweg ligt, zal de vertraging wel langer zijn :+
Pagina: 1 ... 196 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic