Die van mij is tot op heden iedere keer getest en was telkens niets een aan de hand. Na de derde of vierde keer kwamen ze erachter dat het door mijn dashcam zou komen, want die is direct op de accu aangesloten. Dat mocht blijkbaar niet, maar ze hebben het ook niet aangepast toen ze het zagen, daar moet ik eerst maar een opdracht voor geven en voor betalen. Ik vraag mij af hoeveel werk het zou zijn geweest om die aansluiting aan te passen, als ze het toch al hadden bekeken en doorgemeten.., maar goed dat is verder offtopic.
Sindsdien heb ik er eigenlijk niet echt last van. Maar als ik 1 dag de dashcam vergeet af te koppelen, kan de accu al leeg zijn.
Korte update van mijn verhaal:
Aangezien het best wel lang duurde om mijn opstartsetje op te laden, de ANWB maar laten langskomen. Accu inderdaad volledig leeg en bij het opladen werkte mijn thuislader ook weer opeens. De man van de ANWB denkt dat de accu te leeg was om te communiceren met de laadpaal en daarom niet wilde opladen.
Hij vond het wel bijzonder dat de accu al na 2/3 uur stilstaan weer volledig leeg was gelopen, na een uur gereden te hebben. Ondanks dat de accuspanning in de middag ook al laag was, had hij na een uur rijden makkelijk die twee uur moeten kunnen overbruggen.
Dus dat wordt denk ik weer de dealer bellen, maar goed hij werkt ondertussen wel weer. Dus misschien valt het allemaal ook wel mee.