• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

nietwijk schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:12:
Voor de liefhebbers hierbij de ICCU statistieken die in dit draadje gemeld zijn:[Afbeelding]
Ik denk dat ik nr. 8 ben?
km-stand zal ongeveer 40.000 zijn geweest. 1e leverdatum auto = 30-11-2021

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Voor de liefhebbers hierbij de ICCU statistieken die in dit draadje gemeld zijn:[Afbeelding]

[ Voor 8% gewijzigd door jrk op 23-10-2023 15:06 ]

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-11 08:55
Jampo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:09:
Dan wil ik er ook nog een melden: mijn project 45. eind mei eerst de airco defect, alleen warme lucht: de dealer gebeld: kom maar in augustus dan hebben we tijd; begin juli bij thuisladen slaan de stoppen door, 13 juli een afspraak gemaakt : airco en iccu defect, kan alleen nog dc laden. De onderdelen zijn in backorder. Wordt nu pas over anderhalve week gerepareerd op 2 nov. km stand nu bijna 240000
Thx! Je staat er bij op de lijst, maar je hebt de eer om als eerste een aparte status te krijgen in mijn lijst. De eerdere 24 melders waren "actief" in dit draadje, wat voor mij een test was om in te schatten hoe omvangrijk het ICCU probleem in NL is. Eerder heb ik ingeschat dat ongeveer 5% (als ik me niet vergis) van de IONIQ5 gebruikers actief is in dit draadje. Dat is het zichtbare topje van de ijsberg wat ICCU meldingen oplevert in dit draadje. Op basis van je "posthistorie" ben jij de eerste melder onder de zeespiegel ;) . Maar ook deze bijdrage is zinvol.

Ik houd dit overigens niet bij om het merk Hyundai, of om het model IONIQ 5 omlaag te halen, maar om beeld te krijgen bij de omvang, of het bij specifieke modeljaren (vaker) gebeurt, of het aantal gevallen afneemt en of de problemen sneller verholpen raken. Ik ben me er terdege van bewust dat dit niet een representatief onderzoek is, maar enkele zaken vallen wel op. :P
Ik ben nog steeds van mening dat Hyundai het verre van slecht doet vergeleken met de concurrentie. Ik ben tevreden over de auto, slechts minder tevreden over mijn service-aanbieder, maar probeer daar zo min mogelijk hinder van te ondervinden.

EDIT: Ik werk het overzicht wel bij, maar ga het hier niet elke keer posten omdat ik stemmingmakerij wil voorkomen. Als iemand iets over zijn ICCU meldt zal die over het algemeen een "duimpje" van mij krijgen als teken dat ik het meegekregen heb.

[ Voor 6% gewijzigd door nietwijk op 23-10-2023 15:31 ]

• nietwijk
jrk schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat ik nr. 8 ben?
km-stand zal ongeveer 40.000 zijn geweest. 1e leverdatum auto = 30-11-2021
Klopt, ik probeer de anonieme nicks zo anoniem mogelijk te houden. Op basis van de gegevens kan de dealer/importeur herleiden wat je nick en posthistorie is. Dat kan nu natuurlijk alsnog, maar dan moeten ze net wat meer moeite doen. Ik heb de datum aangepast van 1-1-2021 naar 30-11-2021. "1-1-2021" is een fictieve datum die ik gebruik voor voertuigen uit 2021, waar ik de werkelijke datum niet van weet. Vandaar ook de gele markering. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door nietwijk op 23-10-2023 15:24 ]

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

nietwijk schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:23:
[...]

Klopt, ik probeer de anonieme nicks zo anoniem mogelijk te houden. Op basis van de gegevens kan de dealer/importeur herleiden wat je nick en posthistorie is. Dat kan nu natuurlijk alsnog, maar dan moeten ze net wat meer moeite doen. Ik heb de datum aangepast van 1-1-2021 naar 30-11-2021. "1-1-2021" is een fictieve datum die ik gebruik voor voertuigen uit 2021, waar ik de werkelijke datum niet van weet. Vandaar ook de gele markering. ;)
Mijn dealer is Broekhuis in Zwolle en ik zou willen dat zij hier ook regelmatig op het forum zouden zijn; zouden ze heel wat van leren. Ik vertel Broekuis bij problemen ook altijd dat ik op dit forum zit en dat ik veel leer. Ik doe helemaal niet moeilijk over mijn bijdragen aan dit forum, het feit dat ik een kapotte ICCU en Frontradar heb gehad, dat ik de onboard navi bagger vind, maar het wel een heerlijke reisauto vind en bovenal een hele mooie auto. Ik doe ook niet moeilijk over mijn kenteken of zo....waarom?

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:40
jrk schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:00:
[...]
Ik doe ook niet moeilijk over mijn kenteken of zo....waarom?
Beetje off-topic,
Maar ik ben erg blij met de bijdrages van @nietwijk, dus even een off-topic stukje om hem (als @nietwijk een vrouw is dan bied ik bij deze mijn excuses aan) bij te staan....

"waarom"...
we hebben een Europese privacy directive.
Komt er grotendeels op neer dat je zo weinig mogelijk data moet opslaan en delen. En dat gebruikers behoorlijk veel zelf-beschikking hebben over hun data.
Dus.....
- erg verstandig dat @nietwijk het een beetje voorzichtig aanpakt
- en tegelijk heel begrijpelijk dat jij het niet erg vind dat je kenteken en dealer bekend zijn.

Dat is eigenlijk het "makke" van als je dit soort "community work" doet:
- velen zullen het niet interesseren hoe het met de privacy zit
- maar de enkeling die dat wel belangrijk vindt heeft behoorlijk veel rechten.

Anyway.... off-topic... (bijna een rant)
Maar steuntje in de rug en hulde voor @nietwijk,...
"het lijkt soms of je het nooit goed doet maar je effort wordt extreem gewaardeerd"

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
Vanmorgen weer feest, met een Maxicosi in de ene arm en een auto die niet open wil aan de andere hand, wederom een lege 12v accu. 8)7
Afgelopen vrijdag nog bij de dealer geweest voor de laatste software update (de lopende service actie voor ICCU) met de belofte dat dit ook de 12v issues zou oplossen.
De buurman was gelukkig thuis om te helpen met 12v te geven zodat ik nog naar de opvang kon rijden. De booster die ik via Amazon had gekocht was reeds teruggestuurd omdat deze niet functioneerde.

Kan iemand hier een start booster op accu adviseren die wel werkt? Zodoende hoef ik niet meer afhankelijk te zijn van de buurman wanneer dit weer gebeurt.

De laatste paar weken was het niet voor gekomen omdat ik een ander patroon volgde. Meer lange ritten en de dagen dat ik weinig/niet reed had de auto geen stekker er in, die er normaal wel permanent in zit (Wallbox Pulsar Plus). Nu weer een paar dagen met weinig en/of korte ritten + stekker in de auto en wederom 12v problemen.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Razwer schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:04:
Vanmorgen weer feest, met een Maxicosi in de ene arm en een auto die niet open wil aan de andere hand, wederom een lege 12v accu. 8)7
Afgelopen vrijdag nog bij de dealer geweest voor de laatste software update (de lopende service actie voor ICCU) met de belofte dat dit ook de 12v issues zou oplossen.
De buurman was gelukkig thuis om te helpen met 12v te geven zodat ik nog naar de opvang kon rijden. De booster die ik via Amazon had gekocht was reeds teruggestuurd omdat deze niet functioneerde.

Kan iemand hier een start booster op accu adviseren die wel werkt? Zodoende hoef ik niet meer afhankelijk te zijn van de buurman wanneer dit weer gebeurt.

De laatste paar weken was het niet voor gekomen omdat ik een ander patroon volgde. Meer lange ritten en de dagen dat ik weinig/niet reed had de auto geen stekker er in, die er normaal wel permanent in zit (Wallbox Pulsar Plus). Nu weer een paar dagen met weinig en/of korte ritten + stekker in de auto en wederom 12v problemen.
Ik zelf heb er één van Ali, maar nog nooit nodig gehad. Maar er wordt lovend gesproken in dit Forum over de booster van de Lidl(shop).

3000Wp op 't dak

• Razorh
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-10 12:54
Mijn ICCU is ook al eens vervangen na 1500 km.

Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met de 12v accu, ik kan zien dat hij eigenlijk nooit lager dan 71% komt.

Voor de zekerheid heb ik wel een booster in de frunk liggen ( GOOLOO GP2000 )welke zover ik kon zien goede reviews had. Deze heb ik een aantal weken geleden gekocht bij geekmaxi ( €39-), weet niet of dit iets voor je is ?

• Razwer
kor952 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:55:
[...]
Maar er wordt lovend gesproken in dit Forum over de booster van de Lidl(shop).
Ik heb die ook op het oog, maar ik wacht op bevestiging dat deze ook daadwerkelijk doet wat hij moet doen. Na mijn Amazon aankoop die niet voldeed aan verwachtingen wil ik niet nog eens met lege handen staan.
Razorh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:57:
Voor de zekerheid heb ik wel een booster in frunk liggen ( GOOLOO GP2000 )welke zover ik kon zien goede reviews had. Deze heb ik een aantal weken geleden gekocht bij geekmaxi ( €39-), weet niet of dit iets voor je is ?
Kan je bevestigen of die werkt of heb je hem alleen er in liggen voor de zekerheid? De aankoop die ik had via Amazon was (ook) een Chinees ding van 80 euro maar helaas werkte deze dus niet naar behoren, ondanks "goede" reviews. Gelukkig wel geld terug gehad.

• Razorh
@Razwer Nee niet getest, hoop hem niet nodig te hebben anders gewoon anwb denk ik

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 15:14
Razorh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:57:
Mijn ICCU is ook al eens vervangen na 1500 km.

Ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad met de 12v accu, ik kan zien dat hij eigenlijk nooit lager dan 71% komt.

Voor de zekerheid heb ik wel een booster in de frunk liggen ( GOOLOO GP2000 )welke zover ik kon zien goede reviews had. Deze heb ik een aantal weken geleden gekocht bij geekmaxi ( €39-), weet niet of dit iets voor je is ?
Ik zou gaan zweten bij 71%. Persoonlijk is die van mij niet lager als 80% gegaan.

• Razwer
Razorh schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:24:
@Razwer Nee niet getest, hoop hem niet nodig te hebben anders gewoon anwb denk ik
ANWB was het voor mij dus de vorige keer. Op zich een prima process via Hyundai assistance, maar uiteraard moet je wel even wachten op beschikbaarheid. Is verder wel kosteloos via Hyundai assistance, dat is op zich wel mooi.

• Razwer
Xmoo schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:28:
[...]

Ik zou gaan zweten bij 71%. Persoonlijk is die van mij niet lager als 80% gegaan.
Hoe meet je dat? Volgens mij heb je dat al eens gedeeld maar zoeken in dit topic levert 123 niets op.

• Razorh
@Xmoo dit doet hij al sinds augustus dus no worries.

@Razwer ik heb hem gekoppeld aan Homey

• 030bart
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-11 15:30
Razwer schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:04:

Recent dezelfde problemen gehad. Tot 2x toe 12v accu problemen. Na 1e keer een accustarter gekocht (GOOLOO GP WARRIOR Jump Starter, 2000A Peak Car Starter, 12V Jump Box, Auto Lithium Battery Booster, 20800mAh Power Pack) die was recent in de aanbieding voor 39 euro. Die heeft er de 2e keer voor gezorgd dat de auto niet weer door een bergingsbedrijf naar de dealer moest worden gebracht. Was makkelijk aansluiten en 'starten' waardoor de 12v accu weer begon te laden (zodra 'ready' in beeld staat). Daarna is door de dealer geconstateerd dat de accu in slechte staat was en is deze onder garantie vervangen.

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10:15
Xmoo schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:28:
[...]

Die van mij wel. Het lijkt alsof ie ongeveer regelt dat het boven 80% blijft. Vage uitschieter wel op 29 september: terwijl de auto uit stond is de 12v toen in nog geen 24h van 91% naar 71% teruggelopen. Hier MY2022 RWD Lounge zonder de ICCU update nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0rAJMGkjjn0dOy3zbCiJ3Liv6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BmBk2HAhX0xgZafXpMKlCfID.png?f=fotoalbum_large

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

• Razorh
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xvezPj4lddzI1PlWkLM9G_lV6tY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQs92W3qnQE2p4iFVrMGXDer.jpg?f=fotoalbum_large

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KV0WZFn-iKNFpGlU01h6H_1v-QQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VTMNiTVfQ7PsK1HHm0gsHuHM.png?f=fotoalbum_large
Ik monitor nog niet zo lang, maar hij lijkt nog niet onder 85% te zijn gekomen.

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 09:33
Hoe lezen jullie die waardes precies uit? Met een ODB2 via bluetooth naar..?

• Rembooooo
Via Homeassistant of Homey. Er is een extensie zodat die allerlei info regelmatig kan ophalen via Bluelink. Wel uitkijken hoe vaak je dat laat doen, want iedere keer dat het geüpdatet wordt activeert het het Bluelink-systeem in de auto en dat gaat dus ten koste van de 12V accu.
Sidenote: Wel bizar imo dat dat daadwerkelijk significant invloed heeft op die 12V-accu, volgens mij is het power management van het hele infotainmentsysteem behoorlijk brak geïmplementeerd. De LTE-module moet toch altijd actief zijn, of er nou een paar bytes data heen en weer moet af en toe zou volgens mij niet gek veel uit moeten maken op het totaalverbruik..

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

dextertje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:02:
Hoe lezen jullie die waardes precies uit? Met een ODB2 via bluetooth naar..?
Ik doe dat met een "Battery monitor" met Bluetooth. Klein kastje wat permanent aan de accu wordt aangesloten en dan kun je via BT het verloop van je accuspanning en wanneer hij bij geladen wordt bekijken en in de gaten houden. Ze zijn bij Ali en/of Amazon verkrijgbaar.

3000Wp op 't dak

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 14:15
Goed nieuws, mijn ICCU is in een week vervangen. De dealer had na bellen bij Hyundai uit een speciale voorraad hem kunnen krijgen. Speculatie: misschien dat ze ICCUs die het helemaal niet meer doen (tov alleen snelladen) zo proberen te helpen? Anyway, hij doet het weer.

• nietwijk
Dala schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:07:
Goed nieuws, mijn ICCU is in een week vervangen. De dealer had na bellen bij Hyundai uit een speciale voorraad hem kunnen krijgen. Speculatie: misschien dat ze ICCUs die het helemaal niet meer doen (tov alleen snelladen) zo proberen te helpen? Anyway, hij doet het weer.
Voor snelladen (DC laden) heb je geen ICCU nodig. De ICCU is een AC-DC en DC-AC omvormer. Desondanks fijn dat het zo snel gelukt is

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:39
nietwijk schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:01:
[...]

Goed om te horen, er lijken recentelijk in korte tijd veel ICCU's vervangen te zijn. Hopelijk is de stroom van vervangingsdelen nu goed op gang gekomen en als er goede preventieve maatregelen komen zou dat helemaal top zijn! Dan blijft de radar over als "major issue", maar daarvoor lijkt een preventieve maatregel ook al in zicht.

Gelukkig heeft Spidertje zijn IONIQ 5 nog niet verkocht. Het zou weleens zijn meest betrouwbare auto ooit kunnen worden :*)
Absoluut niet, slechtste kwaliteit en service ervaring ooit. Ook na 4+ maanden bij de garage waren de issues nog niet verholpen, zelfs 4x nieuwe ICCU deed niks.

Uit armoede akkoord gegaan na veel gedoe met een terugkoop van de auto door de dealer na ingrijpen van de overkoepelende eigenaar van de dealer.

Binnenkort ga ik hopelijk genieten van een Zeekr-001 en kan ik alle ellende met de Hi5 snel achter me laten, ik heb er al hele serie kaarsje in allerlei kerken voor opgestoken :)

Voor mij nooit weer een Hyundai Kia of Genesis na dit drama. Kan er weinig mooiers van maken helaas.

Benieuwd wat men met die auto zal gaan doen want men houdt bij hoog en laag vast dat de auto tiptop in orde is….. nu al medelijden met de eventueel nieuwe eigenaren.

• BelgianFred81
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12-2024
spidertje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:43:
[...]

Absoluut niet, slechtste kwaliteit en service ervaring ooit. Ook na 4+ maanden bij de garage waren de issues nog niet verholpen, zelfs 4x nieuwe ICCU deed niks.

Uit armoede akkoord gegaan na veel gedoe met een terugkoop van de auto door de dealer na ingrijpen van de overkoepelende eigenaar van de dealer.

Binnenkort ga ik hopelijk genieten van een Zeekr-001 en kan ik alle ellende met de Hi5 snel achter me laten, ik heb er al hele serie kaarsje in allerlei kerken voor opgestoken :)

Voor mij nooit weer een Hyundai Kia of Genesis na dit drama. Kan er weinig mooiers van maken helaas.

Benieuwd wat men met die auto zal gaan doen want men houdt bij hoog en laag vast dat de auto tiptop in orde is….. nu al medelijden met de eventueel nieuwe eigenaren.
Succes met je nieuwe wagen straks. Zeekr heeft ook mijn aandacht getrokken, maar eerder de X dan de 001. Anyway ik heb vooralsnog geen klachten over mijn i5 en hoop het zo te houden.

Maar laat zeker weten hoe de zeekr je straks bevalt.

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:43

-CJ

Not remastered

spidertje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:43:
[...]

Ben benieuwd hoe de Zeekr gaat bevallen, over het algemeen hoor ik nog veel kinderziektes van Chinese merken dus het klinkt als een moedige keuze na het gedoe dat je hebt gehad met de Ioniq 5.

All I had to do was follow the damn train.

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
-CJ schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:13:
[...]

Ben benieuwd hoe de Zeekr gaat bevallen, over het algemeen hoor ik nog veel kinderziektes van Chinese merken dus het klinkt als een moedige keuze na het gedoe dat je hebt gehad met de Ioniq 5.
Dat zal wel meevallen, immers Volvo achtergrond bij Zeekr

• Peter-036
  • Laatst online: 11:57
Bodioniq5 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:31:
[...]

Omdat Volvo zo'n grote speler is?
Hyundai is groter........

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13:59
[...]

Denk dat je bij elk volledig nieuw model wel kinderziektes kan verwachten. Bij de Chinese zal het kwalitatief wel goed zitten als ik de reviews moet geloven, alleen vaak op software bij de rijhulpsystemen nog niet op Europees niveau terwijl ze in China perfect werken.
Moedig keuze denk ik voornamelijk qua afschrijving als je hem particulier koopt, die ligt aanzienlijk hoger dan de bekende merken.
Er is nou eenmaal een risico dat het Chinese merk opeens verdwijnt van de Europese markt, zeker bij de kleinere merken.

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:39
[...]

Ik heb lef :-)

Heb inmiddels flink wat auto's gereden en het was uiteindelijk een keuze voor tussen de NIO ET5-Touring en de Zeekr-001 Privilege. Vanwege prijs en bv HUD/ondersteuning wireless apple CarPlay heb ik voor die auto gekozen.

Ik heb nog zitten twijfelen om te wachten op de X, want die is ruim zat voor me maar dan moet ik nog langer met de Hi5 rondrijden en ik erger me er elke keer past in aan al het rammel gekraak etc en het bij regelmaat vd klok onderbreken van het AC laden.

Kan nooit slechter zijn dan de Hi5, onmogelijk! :-)

Deze is het geworden:
https://autonotizen.de/fa...1-test-fahrt-video-review

Exact de auto trouwens waarin ik heb gereden, en ook zo gaat die komen.

btw, deze keer lease want geen zin in weer zoveel gezanik als het afgelopen jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door spidertje op 25-10-2023 18:40 ]

• Razwer
Bodioniq5 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:31:
[...]

Geely is de overkoelende "overlord". Volvo is een zuster merk van Zeekr, onder dezelfde paraplu als Polestar, Smart en Lotus overigens.
Dit model was volgens mij ooit een studiemodel van Lynk & Co
Van alle Chineze auto bedrijven is Geely naar mijn mening het meest volwassen en westers gericht en ook het meest serieus te nemen.
Success met je nieuwe aanwinst @spidertje en ik hoop van harte dat je deze keer geen maandagochtend exemplaar krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door Razwer op 25-10-2023 20:14 ]

• Pietdelft
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-01 22:57
Een gebruiksaanwijzing voor het navigatie systeem. Bestaat dat?

Als ik een bedrijfsnaam invoer, verschijnt de gehele naam.
Als ik aangeef dat ik daar naar toe wil, gaat het systeem zoeken naar bedrijven dichterbij met daarin een deel van de naam van het bedrijf, maar dichterbij. Mij lukt het niet het juiste bedrijf te vinden.
Dus dan eerst adres opzoeken, dan dat invoeren. Dan lukt het wel.

Een gebruiksaanwijzing hiervoor heb ik nog niet gevonden.
@Pietdelft Online is navigatie handleiding hier te vinden (maar beperkt)

En de topic start heeft een link naar:
Engelstalige multimedia/navigatie handleiding van de Elantra 2021, bijna hetzelfde als IONIQ 5.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:14
Pietdelft schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:23:
Een gebruiksaanwijzing voor het navigatie systeem. Bestaat dat?

Als ik een bedrijfsnaam invoer, verschijnt de gehele naam.
Als ik aangeef dat ik daar naar toe wil, gaat het systeem zoeken naar bedrijven dichterbij met daarin een deel van de naam van het bedrijf, maar dichterbij. Mij lukt het niet het juiste bedrijf te vinden.
Dus dan eerst adres opzoeken, dan dat invoeren. Dan lukt het wel.

Een gebruiksaanwijzing hiervoor heb ik nog niet gevonden.
klik je dan op een zoek suggestie of op de zoek knop (vergrootgals)? ik heb gemerkt dat de laatste optie vaak beter werkt. gister bijvoorbeeld gezocht naar "station weesp" volgens de zoeksuggesties kun je dan ook naar een straat in utrecht bijv 8)7 ondanks dat de zoekterm mij toch redelijk duidelijk lijkt.... via de zoekknop kom je dan wel echt bij het station in weesp uit

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• tvc15
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 12:40
Werkt Bluelink bij jullie momenteel? Ik krijg vanaf maandagmiddag 23/10 geen verbinding met de auto. Ik heb al opnieuw ingelogd in de app, maar dat helpt niet. Hij blijft lang hangen op “voertuiggegevens ophalen" en komt uiteindelijk met een netwerkfoutmelding. Ik zal straks het multimediasysteem eens resetten, dat heb ik nog niet gedaan.

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 15:55
tvc15 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:58:
Werkt Bluelink bij jullie momenteel? Ik krijg vanaf maandagmiddag 23/11 geen verbinding met de auto. Ik heb al opnieuw ingelogd in de app, maar dat helpt niet. Hij blijft lang hangen op “voertuiggegevens ophalen" en komt uiteindelijk met een netwerkfoutmelding. Ik zal straks het multimediasysteem eens resetten, dat heb ik nog niet gedaan.
Werkt bij mij gewoon, al heb ik het nog niet ná 23 november geprobeerd :+

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:14
Werkt Bluelink bij jullie momenteel? Ik krijg vanaf maandagmiddag 23/11 geen verbinding met de auto. Ik heb al opnieuw ingelogd in de app, maar dat helpt niet. Hij blijft lang hangen op “voertuiggegevens ophalen" en komt uiteindelijk met een netwerkfoutmelding. Ik zal straks het multimediasysteem eens resetten, dat heb ik nog niet gedaan.
gisteren nog wel, vandaag niet geprobeerd

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:12

K-Jay

Klaas Jan

Waarschijnlijk staat hier je oplossing: ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
(services uitvinken en weer aanvinken in de Bluelink-app)

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:40
lackaday schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:05:
[...]

Werkt bij mij gewoon, al heb ik het nog niet ná 23 november geprobeerd :+
Al bijna een jaar niet gebruikt?! 🤔

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-11 19:57
Afgelopen weken 2x zelfde symptomen gehad: soft reset van on board navigatie systeem (paperclip in gaatje rechtsonderin) hielp beide keren

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• tvc15
Ik bedoelde 23/10, afgelopen maandag dus :) . Multimediasysteem zojuist gereset, laatste update nu wel van vanmorgen, laadtoestand en bereik zijn o.k., voertuiggegevens opvragen door op de refresh knop rechtsboven te drukken werkt nog steeds niet, ik kan ook de verwarming niet aanzetten vanaf mijn telefoon.

Even afwachten maar, hij verbindt dus wel af en toe met de auto.

• tvc15
K-Jay schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:07:
[...]

Waarschijnlijk staat hier je oplossing: ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"
(services uitvinken en weer aanvinken in de Bluelink-app)
Live services etc. werken allemaal, ik zal het toch eens proberen en de app ook opnieuw installeren.

• tvc15
App opnieuw installeren, alle services uitschakelen en weer inschakelen, uitloggen en weer inloggen heeft niet geholpen. Ik wacht wel een paar dagen af en kijk of het probleem zichzelf oplost.

• Rembooooo
Bij mij ligt het er niet uit, maar het gaat wel allemaal erg moeizaam. Vanochtend wilde ik bijv de ontwaseming alvast aanzetten, dus ik druk op de knop in de app, en er gebeurt niks. Paar keer drukken, uiteindelijk kreeg ik dan toch de prompt voor een vingerafdruk en werkte het. Beetje vreemd, blijkbaar moet ie eerst een backend service aanroepen vóórdat ie bevestiging vraagt met je vingerafdruk/FaceID/whatever?

• Vermeer10
  • Laatst online: 02:22
Werkt Bluelink bij jullie momenteel? Ik krijg vanaf maandagmiddag 23/10 geen verbinding met de auto. Ik heb al opnieuw ingelogd in de app, maar dat helpt niet. Hij blijft lang hangen op “voertuiggegevens ophalen" en komt uiteindelijk met een netwerkfoutmelding. Ik zal straks het multimediasysteem eens resetten, dat heb ik nog niet gedaan.
Heb het zelfde probleem.

Update. Peperclip en multimedia reset deed wonderen.

[ Voor 27% gewijzigd door Vermeer10 op 26-10-2023 18:12 ]

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:18
ff een update.

Auto in juni gekregen > 1300 kilometer in gereden > kapotte ICCU.

auto 2.5 maand later teruggekregen en nu sinds een paar weken weer op de weg.

Vorige week kreeg ik een melding dat de koelvloeistof laag was en ik die bij moest vullen.
Na kort overleg de auto af laten slepen want het resevoir was gewoon leeg. Mocht er niet mee rijden.

auto dag later weer teruggekregen met de melding dat er nog lucht in het systeem zat. Probleem was verholpen.

Afgelopen woensdag toch weer een melding. Weer helemaal leeg.
lang verhaal kort. De ICCU die vervangen was, was lek!

GELUKKIG had de garage nog een paar op voorraad liggen want ik heb de auto vandaag weer op kunnen halen.

ICCU #3 nu. bijna 2800km op de teller.

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49
Ook de mijne is aan de beurt: gisteravond na insteken van de laadstekker een forse knal in de wallbox en de helft van het huis is donker. De hoofdzekering van een van de 3 fasen blijkt doorgebrand.

Met nog slechts 20 km in de accu naar de Hyundai garage: ICCU kapot, veroorzaakte de kortsluiting. Nieuwe zou na 4 weken geleverd worden. Dealer Oostendorp in Nijmegen wil op vertoon van de bonnen max. € 10 per dag vergoeden voor de meerkosten van DC laden.

Betreft een P45 AWD met 73 kwh accu, model 2022, geleverd op 15/7/"21. Km stand nu 32.800 .

• Razwer
wimtim schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:47:
[...]
De hoofdzekering van een van de 3 fasen blijkt doorgebrand.

ICCU kapot, veroorzaakte de kortsluiting.
Normaal gesproken is de term "hoofdzekering" de zekering van het energiebedrijf. Wanneer je Walllbox conform is aangesloten zou dat nooit mogen gebeuren. De wallbox dient degelijk te zijn afgezekerd en deze zekering zou moeten klappen, niet de hoofdzekering van de aansluiting van de woning. Indien dit toch het geval is zou ik de installatie eens door een derde partij na laten kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Razwer op 26-10-2023 21:44 ]

• nietwijk
@wimtim
Klopt, ik heb de wallbox aangesloten op een B-kar alamat. Als die klapt raakt het huis niet (deels) donker. De hoofdzekering is als het goed is zwaarder en ook C-kar. Als die gaat zou ik inderdaad achter de oren krabben. Desondanks vervelend van de auto. Sterkte!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 14:15
wimtim schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:47:
[...]

Ook de mijne is aan de beurt: gisteravond na insteken van de laadstekker een forse knal in de wallbox en de helft van het huis is donker. De hoofdzekering van een van de 3 fasen blijkt doorgebrand.
Aha, dus dan was mijn doorgeslagen stoppen misschien toch gerelateerd aan mijn kapotte ICCU (wat hier werd afgedaan als toeval).

Succes!

Als tip voor opladen: de McDonalds met Vattenfall pas zijn soms goedkoper (want maar 50kwh)

• wimtim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-08 13:49
Razwer schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:43:
[...]

Normaal gesproken is de term "hoofdzekering" de zekering van het energiebedrijf. Wanneer je Walllbox conform is aangesloten zou dat nooit mogen gebeuren. De wallbox dient degelijk te zijn afgezekerd en deze zekering zou moeten klappen, niet de hoofdzekering van de aansluiting van de woning. Indien dit toch het geval is zou ik de installatie eens door een derde partij na laten kijken.
Het was niet de hoofdzekering van de woning, maar de 20 Ampere hoofdzekering van een van de 3 fasen die geklapt was. Ik heb de Wallbox destijds zelf aangelegd en er zit wel degelijk een B-kar 16 ampere alamat tussen die ook geklapt was.

• Razwer
wimtim schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:24:
[...]

Het was niet de hoofdzekering van de woning, maar de 20 Ampere hoofdzekering van een van de 3 fasen die geklapt was. Ik heb de Wallbox destijds zelf aangelegd en er zit wel degelijk een B-kar 16 ampere alamat tussen die ook geklapt was.
top, de term "hoofdzekering" maakte het verwarrend vandaar de reactie.
B16 verklaart ook waarom hij makkelijker klapte, er mag best een B20 op.

• mjvh
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-02-2024
Ik heb sinds gisteren geen verbinding meer met de Bluelink app. Zijn er meer die hier problemen mee hebben.

• tvc15
Ik heb ook Bluelink problemen, zie hierboven. Problemen begonnen bij mij ongeveer tegelijkertijd met update van mijn iPhone naar iOS17.1. Kan toeval zijn natuurlijk.

• nietwijk
Dala schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:36:
[...]

Aha, dus dan was mijn doorgeslagen stoppen misschien toch gerelateerd aan mijn kapotte ICCU (wat hier werd afgedaan als toeval).

Succes!

Als tip voor opladen: de McDonalds met Vattenfall pas zijn soms goedkoper (want maar 50kwh)
Dat deed ik niet af als toeval. Ten gevolge van een ICCU probleem kunnen de stoppen uitslaan. Echter uitslaande stoppen hoeven niet te betekenen dat je ICCU problemen hebt.

• nietwijk
wimtim schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:24:
[...]

Normaal kan je de fasen alleen afzonderlijk afschakelen met de individuele hoofdschakelaars. Het lijkt me niet de bedoeling een alamat achter aparte fase automaten te plaatsen.
Je hebt dus een alamat achter een krachtgroep zitten? 2 veiligheden die tegelijkertijd uitvallen? Dat zie je niet vaak. 8)7 Daarnaast is B16 te licht voor een 11 kW laadpaal (3x16A) met constante vraag. Zou B20 moeten zijn, dan belast je hem constant op maximaal 80%. B16 is prima voor een kookplaat die kortstondig 16A kan trekken. Deze configuratie hoeft geen problemen te geven (met de ICCU), maar klinkt niet heel fraai (op basis van de beperkte info).

off-topic, laat maar..... succes met de ICCU

• Geert02
  • Laatst online: 17-09 20:01
Hallo,
Vattenfall heeft zijn laadpalen geüpdatet met nieuwe modules. Sindsdien kan ik bij deze palen niet meer laden.
Bij het starten van de laadsessie gaan gelijk de onderste twee lampjes op de laadpaal knipperen: blauwe batterij en rood kruis. van de 4 Vattenfall laadpalen in de buurt, kan ik nu nog maar bij 1 laadpaal laden. Ik heb meerdere keren met het servicecentrum gebeld, maar resetten van de paal helpt niet. Verder krijg ik niet het idee dat ze het serieus gaan oplossen. Voorlopig ben ik nog niet gebeld door een technieker.
Hebben meer mensen hier last van? of ben ik de enige?

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Geert02 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:59:
Hallo,
Vattenfall heeft zijn laadpalen geüpdatet met nieuwe modules. Sindsdien kan ik bij deze palen niet meer laden.
Bij het starten van de laadsessie gaan gelijk de onderste twee lampjes op de laadpaal knipperen: blauwe batterij en rood kruis. van de 4 Vattenfall laadpalen in de buurt, kan ik nu nog maar bij 1 laadpaal laden. Ik heb meerdere keren met het servicecentrum gebeld, maar resetten van de paal helpt niet. Verder krijg ik niet het idee dat ze het serieus gaan oplossen. Voorlopig ben ik nog niet gebeld door een technieker.
Zijn de palen nog wel van Vattenfall? Hier in Amsterdam-Zuidoost zijn begin dit jaar veel laadpalen aan een andere provider gegund.

3000Wp op 't dak

• Geert02
  • Laatst online: 17-09 20:01
kor952 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:09:
[...]

Zijn de palen nog wel van Vattenfall? Hier in Amsterdam-Zuidoost zijn begin dit jaar veel laadpalen aan een andere provider gegund.
Ja, ik woon in Zwolle. Het starten heb ik met de kaart gedaan waar ik het altijd mee deed en met de app. Beide keren hetzelfde, bij 1 paal op een andere plek, werkt het nog wel. Ik kan nog een andere kaart proberen.

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

Hallo,
Ik heb dit laatst ook gehad in limburg. Dacht ik laad gewoon tijden mijn bezoek kan ik weet terug.
Maar dat werdt midden in de nacht toch een Fastned...

Contact gehad met de helpdesk die heeft 2 palen voor mij gereset maar dit mocht niet helpen

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Geert02 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:16:
[...]

Ja, ik woon in Zwolle. Het starten heb ik met de kaart gedaan waar ik het altijd mee deed en met de app. Beide keren hetzelfde, bij 1 paal op een andere plek, werkt het nog wel. Ik kan nog een andere kaart proberen.
Ik heb 3 kaarten geprobeerd maar blijft in de fout springen.

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

mjvh schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:07:
Ik heb sinds gisteren geen verbinding meer met de Bluelink app. Zijn er meer die hier problemen mee hebben.
Had in vd week in ene ook.
Van alles geprobeerd in de auto omdat daar live traffic ed. Ook niet meer werkte.
Niet de reset gedaan maar even de accupool los en weer vast toen kwam de auto weer online
Hallo,
Er is wel een mailing geweest dat Vattenfall de laadpalen aan het ombouwen is t.b.v. V2G.
Waarom is de laadpaal omgebouwd?

De laadpaal is omgebouwd om deze klaar te maken voor Vehicle-to-Grid (V2G). Hiermee kan in de toekomst elektriciteit vanuit de batterij van een elektrische auto worden teruggeleverd aan het elektriciteitsnetwerk. Ook kun je hiermee op termijn laden zonder laadpas.
Het kan zo maar zijn dat de IONIQ 5 daar moeite mee heeft door wijzigingen in het protocol :?

• SixFo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:20
Ik heb met (openbaar) laden dat ie geregeld aangeeft dat het laden voltooid is terwijl dat niet zo is. Als ik dan in BlueLink kijk, dan staat er dat het doel is om tot 10% te laden.

De melding lijkt steeds rond de hele tientallen te komen (50%, 60%, etc.). Hij stopt dan met laden en gaat een poosje later weer verder naar het volgende tiental.

ICCU gerelateerd?

Een ander issue is bij filerijden (of gewoon stilstaan) dat de parkeersensoren vóór van alles oppikken terwijl er duidelijk niets in die range van de sensoren zit.

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
SixFo schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:08:

Een ander issue is bij filerijden (of gewoon stilstaan) dat de parkeersensoren vóór van alles oppikken terwijl er duidelijk niets in die range van de sensoren zit.
Ik vertel mezelf altijd dat het de uitlaatgassen van ICE autootjes zijn

• Ionic 5
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-05 09:55
Ik heb met (openbaar) laden dat ie geregeld aangeeft dat het laden voltooid is terwijl dat niet zo is. Als ik dan in BlueLink kijk, dan staat er dat het doel is om tot 10% te laden.

De melding lijkt steeds rond de hele tientallen te komen (50%, 60%, etc.). Hij stopt dan met laden en gaat een poosje later weer verder naar het volgende tiental.

ICCU gerelateerd?

Ik heb inderdaad ook geregeld dat ik stil sta te wchten achter een andere auto of soms ook als er niets voor me staat dat de sesor ineens begint te piepen en het scherm aangeeft dat er iets in de rode zone zit.....
Is best irritant.

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:21
Ionic 5 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:43:
[...]

Ik heb inderdaad ook geregeld dat ik stil sta te wchten achter een andere auto of soms ook als er niets voor me staat dat de sesor ineens begint te piepen en het scherm aangeeft dat er iets in de rode zone zit.....
Is best irritant.
Heb hier ook bijna altijd last van, gefilmd en aan Hyundai laten zien, echter geven ze het geen prioriteit omdat het niet met veiligheid te maken heeft…

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:43

-CJ

Not remastered

Kratos schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:28:
[...]

Heb hier ook bijna altijd last van, gefilmd en aan Hyundai laten zien, echter geven ze het geen prioriteit omdat het niet met veiligheid te maken heeft…
"Producteigenschap"

Daarmee doen ze veel dingen af. Heb ook last van spoken in de parkeersensoren, als het vaak gebeurt schakel ik ze vaak uit via de knop op het dashboard.

All I had to do was follow the damn train.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-11 09:51

Daniel

Kapitein NCC-1701
-CJ schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:18:
[...]

"Producteigenschap"

Daarmee doen ze veel dingen af. Heb ook last van spoken in de parkeersensoren, als het vaak gebeurt schakel ik ze vaak uit via de knop op het dashboard.
Haha ja precies dat. Mijn dealer vroeg hoe de eerste paar weken bevallen waren dus ik geef wat feedback over dingen die niet zo handig zijn uitgedacht of botweg 90% van de tijd niet werken (zoals de parkeerhulp). De reactie op alles: “producteigenschap, kunnen we niks aan doen” 8)7. Vraag dan niks…

• tvc15
[quote]tvc15 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:53:
App opnieuw installeren, alle services uitschakelen en weer inschakelen, uitloggen en weer inloggen heeft niet geholpen. Ik wacht wel een paar dagen af en kijk of het probleem zichzelf oplost.
[/quote

Vanaf vanmorgen werkt Bluelink weer zoals het zou moeten werken, probleem heeft zichzelf dus opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door tvc15 op 28-10-2023 09:10 ]

• Stefannn
nietwijk schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:21:
[...]

Normaal kan je de fasen alleen afzonderlijk afschakelen met de individuele hoofdschakelaars. Het lijkt me niet de bedoeling een alamat achter aparte fase automaten te plaatsen.
Je hebt dus een alamat achter een krachtgroep zitten? 2 veiligheden die tegelijkertijd uitvallen? Dat zie je niet vaak. 8)7 Daarnaast is B16 te licht voor een 11 kW laadpaal (3x16A) met constante vraag. Zou B20 moeten zijn, dan belast je hem constant op maximaal 80%. B16 is prima voor een kookplaat die kortstondig 16A kan trekken. Deze configuratie hoeft geen problemen te geven (met de ICCU), maar klinkt niet heel fraai (op basis van de beperkte info).

off-topic, laat maar..... succes met de ICCU
Hoi,
kwa "niet de bedoeling enkele fases af te schakelen" geef ik je 100% gelijk.
Ik zie echter geen probleem in B16 voor 11kW laadpaal (16A inderdaad).
Zie grafiekje (ik weet echt de bron niet meer, van internet geplukt), op "nominale stroom" (16A dus voor B16) gaat het vrij oneindig goed.
Op 1.5x nominale stroom (24A voor B16) gaat het zelfs nog 40sec goed met een B16 automaat.

NB, afgezien van grafiekje heb ik me hier in praktijk ook wel eens over verbaasd. De sauna die ik had aangelegd deed het verrassend goed met 17A op een B16 automaat (die heb ik wel vervangen door een B20, dat was tijdens testje).

(verder wel off-topic ja)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBQU8o6S_O31HGcBcw523XI-S8U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r1ZZHEVQtpAeYzXCJQS1Io3e.png?f=fotoalbum_large

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Razwer

ICCU gerelateerd?

Hier thuis (nu net nog) spammed bluelink mij op bepaalde momenten ook dat laden is voltooid. Mijn Wallbox heeft loadbalancing en net stond (onder andere) de airfryer aan voor een saucijzenbroodje. De auto staat "vol" (80%) voor de deur met stekker in de kont en blijkbaar stuurt Wallbox steeds nieuwe handshakes over beschikbaar vermogen. Hierdoor stuurt bluelink steeds berichten dat het laden gereed is na zo'n handshake.
Het kan dus zijn dat in jouw geval de openbare paal van vermogen veranderd en daardoor het laden soms stopt. Kapotte ICCU is niet uit te sluiten maar ook zeker niet gegarandeerd.

Over de parkeersensoren: tot nu toe heb ik minder "false positives" in de Ioniq 5 dan in mijn vorige auto, Golf GTE.

[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 28-10-2023 09:28 ]

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-11 20:07
Slinnenb schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:36:
[...]

Artikel 4 van de voorwaarden
Contractduur en -geldigheid
4.1. Het contract voor de laadservice heeft een onbepaalde looptijd en kan door beide partijen worden opgezegd met een opzeggingstermijn van één maand tegen het einde van elke maand. Het contract kan in het klantenbereik, schriftelijk of via e-mail worden opgezegd. Dit heeft geen enkele invloed op het recht op een onmiddellijke opzegging om dwingende redenen. De aangeboden specifieke tarieven kunnen verschillende termijnen en opzegperiodes bevatten.

Ionity Premium is een apart tarief/pakket met een vaste duur van 1 jaar en kan daarmee (volgens mij) niet tussentijds worden gewijzigd
Ik heb inmiddels de nieuwe voorwaarden van ChargeMyHyundai ontvangen.

Na afloop van mijn huidige Premium contract (€ 13 per maand en 0,29 per kWh) gaat het nieuwe contract in.
Dat nieuwe Premium contract kost dan € 7,49 per maand en is volgens mij vanaf de start direct maandelijks op te zeggen.
Het tarief van snelladen is dan € 0,44 per kWh (€ 0,59 -/- € 0,15 bij Premium)
Je kunt dus volgens mij bijvoorbeeld alleen voor de vakantie een Premium abonnement afsluiten.

Zie ik dit goed of heb ik iets over het hoofd gezien?

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:26
Stefannn schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:21:
[...]

Hoi,
Zie grafiekje (ik weet echt de bron niet meer, van internet geplukt), op "nominale stroom" (16A dus voor B16) gaat het vrij oneindig goed.
Op 1.5x nominale stroom (24A voor B16) gaat het zelfs nog 40sec goed met een B16 automaat.

NB, afgezien van grafiekje heb ik me hier in praktijk ook wel eens over verbaasd. De sauna die ik had aangelegd deed het verrassend goed met 17A op een B16 automaat (die heb ik wel vervangen door een B20, dat was tijdens testje).

[Afbeelding]
Automaten vervangen is toch nagaan dat de bedrading evenzeer aangepast zijn aan de hogere Ampère draagkracht. Maar zoals gemeld, voor 11kW is best een automaat en bedrading van 20A of meer te voorzien.
betreffende iedere fase individueel - dat is eigenlijk al zo voor bv. 240volt bedrading op de 380v die binnen komt - voor bv. natte stroomkring ... maar om dat voor een 11kW lader de individuele fases te voorzien is echter niet correct - hier dien je een 3fase (dus 3 fase en neuter) automaat tussen te zetten om bij éénder probleem op elke fase ook het geheel uit te schakelen ...

[ Voor 13% gewijzigd door vifra op 28-10-2023 12:07 ]

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-11 07:56
mjvh schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:07:
Wat bij mij meestal helpt is naar de instellingen van bluelink in de auto gaan en dan op de knop "bluelink herconfigureren" drukken. Het kan zijn dat ik de term op de knop fout heb maar lijkt er dan wel op. Veel eenvoudiger dan de accu loskoppelen, alles opnieuw installeren etc. De knop doet een reset en je hoeft verder niks in te stellen.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-11 07:56
Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Rugby82 op 28-10-2023 18:42 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• nietwijk
Stefannn schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:21:
[...]

Hoi,

[Afbeelding]
Die grafiek heb ik een aantal maanden geleden zelf al geplaatst.😉

Maar vooruit dan…

10.000s (het bereik van het diagram) is minder lang dan een flinke laadbeurt. Je hebt dus minder dan 13% marge (als hij al max16,0A laadt). Dat verklaart waarom de automaat 9 van de 10 keer niet klapt. Maar verre van fraai. Ook niet goed voor de levensduur van je automaat en die zit er toch echt voor je eigen veiligheid in. Daarom zelf 25% marge nemen en 20A steken. Als je niet verder denkt dan een kookplaat of warmtepomp volstaat het gebruik van B16. Maar die draaien niet langdurig op 16A. Bij laadpalen is die visie veranderd vanwege laadduur op maximale last.

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:45

cooper_s1

MINI's rule

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4toq2CM2sreKe0UMZgOTq9OuHSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vO78hoMbIQISUSwQQsrRyBY7.jpg?f=fotoalbum_large
Het laatste plaatje van mijn Ioniq (de rechtse) naast zijn broertje die in de buurt woont 😊
Ik ga dit topic verlaten, maandag lever ik de Ioniq in helaas.
Veel plezier allemaal verder! Ik rijd over een tijdje een MG4.

• simplemouse

simplemouse

*.*.*.*

Rugby82 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:38:
[...]

Wat bij mij meestal helpt is naar de instellingen van bluelink in de auto gaan en dan op de knop "bluelink herconfigureren" drukken. Het kan zijn dat ik de term op de knop fout heb maar lijkt er dan wel op. Veel eenvoudiger dan de accu loskoppelen, alles opnieuw installeren etc. De knop doet een reset en je hoeft verder niks in te stellen.
Bij mij werkte dat niet. Ook naar offline modus gaan niet

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 01:27

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

spidertje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:36:
[...]

Ik heb lef :-)

Heb inmiddels flink wat auto's gereden en het was uiteindelijk een keuze voor tussen de NIO ET5-Touring en de Zeekr-001 Privilege. Vanwege prijs en bv HUD/ondersteuning wireless apple CarPlay heb ik voor die auto gekozen.

Ik heb nog zitten twijfelen om te wachten op de X, want die is ruim zat voor me maar dan moet ik nog langer met de Hi5 rondrijden en ik erger me er elke keer past in aan al het rammel gekraak etc en het bij regelmaat vd klok onderbreken van het AC laden.

Kan nooit slechter zijn dan de Hi5, onmogelijk! :-)

Deze is het geworden:
https://autonotizen.de/fa...1-test-fahrt-video-review

Exact de auto trouwens waarin ik heb gereden, en ook zo gaat die komen.

btw, deze keer lease want geen zin in weer zoveel gezanik als het afgelopen jaar.
Ze gaan je graag zien komen op het Zeeker forum.
Geloof me dat je genoeg te klagen gaat hebben ivm de software.
Good luck.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Stefannn
nietwijk schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:56:
[...]

Die grafiek heb ik een aantal maanden geleden zelf al geplaatst.😉

Maar vooruit dan…

10.000s (het bereik van het diagram) is minder lang dan een flinke laadbeurt. Je hebt dus minder dan 13% marge (als hij al max16,0A laadt). Dat verklaart waarom de automaat 9 van de 10 keer niet klapt. Maar verre van fraai. Ook niet goed voor de levensduur van je automaat en die zit er toch echt voor je eigen veiligheid in. Daarom zelf 25% marge nemen en 20A steken. Als je niet verder denkt dan een kookplaat of warmtepomp volstaat het gebruik van B16. Maar die draaien niet langdurig op 16A. Bij laadpalen is die visie veranderd vanwege laadduur op maximale last.
A dank,
Kwa grafiek: de “ik weet echt de bron niet meer” heeft dan wel een grappige ontknoping.
Maar goed, mijn antwoord was vanuit de veronderstelling dat je de B20 uit een soort extra gevoel van zekerheid adviseerde. Uit je post maak ik op dat er veel meer achter zit.

Eh,,…. Heb je iets van “leads” waar dit vandaan komt cq verder wordt uitgediept? Afgezien van anderen van advies zijn ben ik nu oprecht zelf geïnteresseerd. Ik heb een smartEVSE zelfbouw paal (zie ander forum op tweakers), voor zover ik weet legt eigenlijk iedereen dat aan achter een 3fase B16 aardlek automaat. Daar wil ik me dan wel eens in verdiepen.
Behalve aardlek automaat vervangen kan stroom tot bijvoorbeeld 15A beperken ook een “oplossing” zijn.

• Slinnenb
  • Laatst online: 06-11 21:45
CharlieBulldog schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:05:
[...]

Ik heb inmiddels de nieuwe voorwaarden van ChargeMyHyundai ontvangen.

Na afloop van mijn huidige Premium contract (€ 13 per maand en 0,29 per kWh) gaat het nieuwe contract in.
Dat nieuwe Premium contract kost dan € 7,49 per maand en is volgens mij vanaf de start direct maandelijks op te zeggen.
Het tarief van snelladen is dan € 0,44 per kWh (€ 0,59 -/- € 0,15 bij Premium)
Je kunt dus volgens mij bijvoorbeeld alleen voor de vakantie een Premium abonnement afsluiten.

Zie ik dit goed of heb ik iets over het hoofd gezien?
Naar mijn mening heb je gelijk.
Overigens heb je het abonnementsgeld er snel uit als je vaak bij een snellader moet/wil laden. Tov ionity normale tarief is 50Kwh per maand laden al voldoende om quit te spelen. Tov Fastned gaat het nog sneller

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Van alle klokken die ik heb, moest ik er één zelf verzetten vandaag

Mijn leven is zo zwaar 😅

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 06-11 20:07
Astronaut schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:10:
Van alle klokken die ik heb, moest ik er één zelf verzetten vandaag

Mijn leven is zo zwaar 😅
Verzetten?
Alleen het vinkje bij “Zomertijd” uitzetten, toch?

• Razwer
CharlieBulldog schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:41:
[...]

Verzetten?
Alleen het vinkje bij “Zomertijd” uitzetten, toch?
Anno 2023 voelt dat als een motor handmatig aanzwengelen :+

• nietwijk
Stefannn schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 06:24:
[...]
Eh,,…. Heb je iets van “leads” waar dit vandaan komt cq verder wordt uitgediept?
Als je “goochelt” op “laadpaal afzekeren” heb je meermaals raak. 32A laadpaal zeker je af met 40A en 16A laadpaal met 20A. Daarop inhakend gebruik je voor de laadpaal ook niet 5x2,5mm2, maar liever 4 of 6 mm2 als je het kwijt kan. Eveneens omdat het voor lange duur is op hoge belasting.
Ik verwacht niet dat NEN dit hard voorschrijft, net als veel andere zaken. Voorbeeld: De meeste nieuwbouwwoningen worden nog steeds met een 32A (1-fase) fornuisgroep opgeleverd achter een 25A hoofdschakelaar (3-fase tegenwoordig) waar vaak ook nog een wasmachine en een derde deel van de woning op zit. Met behulp van de grafiek zal je begrijpen dat dat 9 van de 10 keer goed gaat. Maar verre van fraai en naar mijn mening niet naar de geest der wet (NEN1010), maar het scheelt weer een paar tientjes voor de aannemer. Die 32A fornuisgroepen zijn ooit bedacht voor achter een 1x40A aansluiting. Maar Het is vooral de interpretatie van een goed vakman die tot betrouwbare installaties leidt.

Edit: het probleem met dergelijke normen is dat ze algemeen geschreven worden en niet specifiek, omdat elke situatie anders is. Dat geeft veel ruimte voor interpretatie. Maar het schrijft voor dat je een veilige en betrouwbare installatie moet aanleggen en dan kan je niet anders dan voldoende marge te nemen.
Bij deze website misschien wel een duidelijk overzicht: https://www.vekto.nl/info/laadpalen-voorbeveiligen

[ Voor 14% gewijzigd door nietwijk op 30-10-2023 00:16 ]

• Stefannn
nietwijk schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 23:35:
[...]

Als je “goochelt” op “laadpaal afzekeren” heb je meermaals raak. 32A laadpaal zeker je af met 40A en 16A laadpaal met 20A. Daarop inhakend gebruik je voor de laadpaal ook niet 5x2,5mm2, maar liever 4 of 6 mm2 als je het kwijt kan. Eveneens omdat het voor lange duur is op hoge belasting.
Ik verwacht niet dat NEN dit hard voorschrijft, net als veel andere zaken. Voorbeeld: De meeste nieuwbouwwoningen worden nog steeds met een 32A (1-fase) fornuisgroep opgeleverd achter een 25A hoofdschakelaar (3-fase tegenwoordig) waar vaak ook nog een wasmachine en een derde deel van de woning op zit. Met behulp van de grafiek zal je begrijpen dat dat 9 van de 10 keer goed gaat. Maar verre van fraai en naar mijn mening niet naar de geest der wet (NEN1010), maar het scheelt weer een paar tientjes voor de aannemer. Die 32A fornuisgroepen zijn ooit bedacht voor achter een 1x40A aansluiting. Maar Het is vooral de interpretatie van een goed vakman die tot betrouwbare installaties leidt.

Edit: het probleem met dergelijke normen is dat ze algemeen geschreven worden en niet specifiek, omdat elke situatie anders is. Dat geeft veel ruimte voor interpretatie. Maar het schrijft voor dat je een veilige en betrouwbare installatie moet aanleggen en dan kan je niet anders dan voldoende marge te nemen.
Bij deze website misschien wel een duidelijk overzicht: https://www.vekto.nl/info/laadpalen-voorbeveiligen
Dank, ik ga maar niet inhoudelijk op alles in want het is off-topic.
Dat gezegd hebbende, dank, flink veel informatie die ik niet wist en een hele nieuwe wereld om uit te zoeken, mening over te hebben,. Enz…

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Goedemorgen allemaal,

Misschien een beetje knullige vraag, maar ik wil het graag ook even bij andere bevestigd hebben voordat ik moeilijk ga doen richting de leasemaatschappij en de dealer....

Binnenkort wil ik met mijn auto en fietsen ergens naar toe, dus ik heb bij het bestellen van de auto een trekhaak meegenomen. Deze is door de dealer geïnstalleerd, het is volgens het boekje een Mobis trekhaak.

Afgelopen weekend heb ik geprobeerd of de trekhaak + stroom functioneert. Dus achterin 2x op het knopje drukken, de trekhaak komt naar beneden en even vast klikken. Fietsendrager erop, stekker erin draaien en lampen test doen.
Als eerste test: waarschuwingslichten aanzetten. Er gebeurde niks op de fietsendrager -O-, de auto ging wel goed knipperen. Remlichten proberen deed ook niks.
Fietsendrager eraf, en kar eraan geknoopt, ook niks. -O-
De fietsendrager heb ik op een andere auto geprobeerd en daar functioneerde de verlichting gewoon, dus die is niet stuk.

Mijn vraag dus: ben ik zo blond en mis ik een stap of zou de verlichting van de fietsendrager gewoon moeten doen na het aankoppelen van de stekker?

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Peter-036
  • Laatst online: 11:57
Terug naar de dealer!
Kennelijk is de trekhaakmodule niet aangemeld (of wellicht helemaal niet aangesloten!).

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Peter-036 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:58:
Terug naar de dealer!
Kennelijk is de trekhaakmodule niet aangemeld (of wellicht helemaal niet aangesloten!).
Ja ik had al zo'n vermoeden, maar ik check het toch graag even dubbel.
De levering ging al niet zo als het moest.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• nietwijk
ibmos2warp schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:30:
Mijn vraag dus: ben ik zo blond en mis ik een stap of zou de verlichting van de fietsendrager gewoon moeten doen na het aankoppelen van de stekker?
Of je blond bent kan ik niet beoordelen, maar je hebt de juiste stappen uitgevoerd door 2 verschillende "aanhangers" aan te sluiten en die vervolgens ook nog op een andere auto te testen.

Terug naar de dealer dus. Dit heeft niks met software te maken. Het systeem is plug-and-play. Aanmelden/registreren is niet nodig bij Kia/Hyundai. Elke pannekoek kan het aansluiten (behalve de dealer :X ).

• Rembooooo
Aries.Mu schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:29:
[...]

Laat binnenkort weten hoe ze bevallen :)
Ze zitten eronder nu :)

Het stuurt wat lichter dan de 20" Pilot Sport EV die eronder zaten, dat was verwacht denk ik. Verder niks te klagen maar dat zou ook wel ernstig zijn op de 5km vanaf de Kwik-Fit naar huis.

TPMS werkte de eerste paar km niet dus ik begon me zorgen te maken, maar kwam een kilometertje voor aankomst toch op het display. 240kPa rondom. Op de sticker in de deur staat 250, dus daar pompen we nog wel een keer wat bij.

Een dingetje dat me nog wel opviel, en wat achteraf heel logisch is maar ik toch afvraag of het klopt: het zijn 4 identieke velgen, maar ze zijn niet symmetrisch. Dat betekent dat ze aan de linkerkant van de auto andersom draaien dan aan de rechterkant. Is dat by design, of ik had ik eigenlijk 2 'linksdraaiende' en 2 'rechtsdraaiende' velgen moeten hebben?

De foto's ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMm0gywhYGTSORHojWA0ZiKqkDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RIl4Beywperlv2Ho29PNF5Fu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIW1sDw4DSP_yC3-WS3YYCDVODs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8pZy25uJWFqoPavqqGxKAPS.jpg?f=fotoalbum_large

• nietwijk
Rembooooo schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:01:
[...]
Een dingetje dat me nog wel opviel, en wat achteraf heel logisch is maar ik toch afvraag of het klopt: het zijn 4 identieke velgen, maar ze zijn niet symmetrisch. Dat betekent dat ze aan de linkerkant van de auto andersom draaien dan aan de rechterkant. Is dat by design, of ik had ik eigenlijk 2 'linksdraaiende' en 2 'rechtsdraaiende' velgen moeten hebben?
Ik ken geen linker- en rechter velgen. Gelukkig maar, nu kan je ze nog eens van positie verwisselen. Van links-voor naar rechts-achter, etc. Al heb ik het idee dat er nog maar weinig zijn die dat doen. We laten ze liever cubben. Dat van links-voor naar rechts-achter gaat waarschijnlijk alsnog niet lukken als het om een winterset gaat. Die zijn in tegenstelling tot de meeste zomerbanden over het algemeen niet symmetrisch. Daardoor kan je alleen wisselen tussen voor en achter. En ook dat is een aanrader.

• jouwheld
Interessante vraag, mijn eigen Ioniq 5 staat niet voor de deur om te checken, dus even op de website gekeken.
https://www.hyundai.com/nl/nl/modellen/ioniq-5/design.html
Deze velgen zijn ook niet symmetrisch, maar wel allemaal hetzelfde. Wat apart is, lijkt mij toch dat ze ontworpen zijn voor een bepaalde draairichting.

• nietwijk
jouwheld schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:11:
Interessante vraag, mijn eigen Ioniq 5 staat niet voor de deur om te checken, dus even op de website gekeken.
https://www.hyundai.com/nl/nl/modellen/ioniq-5/design.html
Deze velgen zijn ook niet symmetrisch, maar wel allemaal hetzelfde. Wat apart is, lijkt mij toch dat ze ontworpen zijn voor een bepaalde draairichting.
Ik zit in de showroom te wachten op de uitvoering van een recall op mijn AVN module ivm haperende USB-verbinding. Alle velgen zijn links en rechts gelijk en niet symmetrisch. Productietechnisch en logistiek gezien wel zo makkelijk. ;)

edit: Uiteraard zijn er wel symmetrische velgen, maar de niet-symmetrische zijn ook links en rechts gelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door nietwijk op 30-10-2023 15:34 ]

• jouwheld
Misschien is symmetrisch niet het juiste woord. Wat ik en @Rembooooo denk ik ook bedoel, is dat de velgen ontworpen lijken te zijn met een bepaalde draairichting, maar als ze alle vier hetzelfde zijn, ze aan een kant dus achteruitdraaien.

• nietwijk
jouwheld schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:42:
Misschien is symmetrisch niet het juiste woord. Wat ik en @Rembooooo denk ik ook bedoel, is dat de velgen ontworpen lijken te zijn met een bepaalde draairichting, maar als ze alle vier hetzelfde zijn, ze aan een kant dus achteruitdraaien.
Volgens mij bedoelen we allemaal hetzelfde, maar laat ik het zo zeggen: symmetrisch of niet, er zijn geen linker en rechter velgen.

Edit: voornaamste functie van de velg bij consumentenvoertuigen is het vasthouden van de band en de looks. Daarnaast wil je niet dat het al te veel ten koste gaat van de weerstand, maar daarvoor wordt niet specifiek een linker en rechter velg ontwikkeld.

[ Voor 20% gewijzigd door nietwijk op 30-10-2023 15:50 ]

• Rembooooo
@nietwijk @jouwheld Ik bedoelde inderdaad dat het ontwerp leek alsof de draairichting uitmaakt. Maar ik ben overtuigd en nu ik de website van de I5 zie al helemaal. Blijkbaar was dat bij m'n zomervelgen dus ook al zo en is het me nooit opgevallen. Weer wat geleerd vandaag :)

• Kpt Bierbuik
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-11 12:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4tzMxLUe_WKGSqsTvVmJCSegAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WaUrShh64tGcRiKwhvceVfwQ.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag zou ik de mijlpaal 1000u Ioniq 5 bereiken... En tot mijn grote verbazing gaat de teller niet over de 999:59, erg teleurstellend voor mijn auto statistiekjes.

Maar goed, 1000u gereden met een gemiddelde snelheid van 75km/u in NL, vrij realistisch gezien ik voornamelijk snelweg doe met het bijbehorende fileleed.
Het verbruik valt me nog 100% mee, ik heb de auto sinds dec 21 dus er moet nog een winterseizoen bij voor een eerlijker gemiddelde, maar ik had slechter verwacht.
Pagina: 1 ... 195 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic