• KriVaDesign
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-11 15:35
Die twee spelen in mijn ogen toch wel in een verschillende (prijs-)klasse. Een Taycan koop je ook niet kaal, lijkt me, en dan loopt de prijs aardig snel op.
Een kale Taycan zegt mij ook absoluut niets, dan zou het eerder al moeten gaan over minstens een Sport Turismo 4S, niet bepaald in de buurt van dezelfde prijs dus.

• KriVaDesign
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-11 15:35
EDIT: foutje.

[ Voor 96% gewijzigd door KriVaDesign op 12-10-2023 10:00 ]

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11 12:38
Rembooooo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:17:
Heb over de afgelopen weken drie keer gehad dat de SCC er mee op hield ("Check SCC Systeem" / "Controleer veiligheidssystemen aan voorkant"). Ik dacht aan frontradar, maar twijfel toch omdat het na een paar minuten weer uit zichzelf wegging en de SCC weer werkte. Is dat iets dat langzaamaan steeds vaker stuk kan gaan, of is het bij de frontradar in 1x storing en er nooit meer leven in? Ik kreeg van de dealer het advies om even te kijken of ik niet m'n ruit moest poetsen voor de camera, en als het in storing bleef gaan er mee langs te komen iig.

Tweede ding: winterbanden. Ik weet dat er een levendige discussie heerst hier over het nut ervan, maar gezien ik toch in de winter richting het oosten wil is op zomerbanden blijven rijden geen optie. Dus ik moet iets.

Ik weet dat hyundaizubehoer.de voor €444 of 447 per wiel een set 19" met respectievelijk Hankook W330A of Dunlop Winter Sport 5 levert. Dat is dus €1776 / €1788 totaal.

Mijn eigen dealer komt met opties van €2397 - €2649 voor 19" met Michelin of Pirelli (ongedefinieerd welke..). Ik weet wel de artikelnummers:
GI400-ADB09BPTMW
GI400-ADB09BPTPW
GI400-ADE09BCTMW

Als ik daar op ga googlen kom ik bij het volgende foldertje:
https://s7g10.scene7.com/...len-brochure_2021-2022pdf

Daarin is nét te lezen dat het gaat om banden met een verbruikslabel van C, grip B, en geluid 68dB. Helaas is de QR-code niet bruikbaar om te achterhalen om welke banden het precies gaat.

Nu vraag ik me af of er een voordeel is bij het kopen bij de dealer dat die extra €621 rechtvaardigt? De banden zijn blijkbaar 4dB stiller maar hebben voor de rest hetzelfde label als het aanbod van hyundaizubehoer. En 72dB is blijkbaar ook wat de Michelin Pilot Sport EV zomerband doet die er nu (af-fabriek) onder zit.

Ik zou ook kunnen kijken naar zelf losse velgen en banden (en TPMS), bijvoorbeeld de Continental WinterContact TS870P. Die heeft een verbruiksrating van B ipv C. Het verschil tussen B en C is ongeveer 2% in verbruik heb ik me laten vertellen. Maar of die 6km extra range me honderden euro's waard is.. ik geloof dat die deals van hyundaizubehoer wel ongeveer het goedkoopst is wat er te vinden valt?
Staar je qua banden vooral - niet - blind op die labels.
Die set met Hankooks/Dunlop zijn A-kwaliteit en voor die prijs zou ik niet twijfelen. 100% OEM, kan je niets mis mee doen.
Ik heb een voorkeur voor de Hankooks en TyreReviews ook, voor wat dat waard is :-)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 15:14
Oktober update komt eraan! Mobis systemen eerst, wij volgen nog.

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:44
Xmoo schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 17:42:
Oktober update komt eraan! Mobis systemen eerst, wij volgen nog.
Yes, hier heb ik op gewacht. Eindelijk!

"Sounds of Nature 3," curated by Jung Jae-il, the acclaimed music director behind the hits "Parasite" and "Squid Game"!

8)7

https://update.hyundai.com/US/EN/updateNoticeView/GnwBK4

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 00:00
stefxx schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 22:10:
[...]

"Sounds of Nature 3," curated by Jung Jae-il, the acclaimed music director behind the hits "Parasite" and "Squid Game"!

8)7

Dank voor de link!

Beschrijvingen enigszins horrible, ik heb bijvoorbeeld geen flauw idee wat ik van de sound-system-update mag verwachten, maar de eerste feature zie ik met veel ongeduld tegemoet:
- display van alternative route in het geval dat die sneller is (vanwege verkeers drukte e.d.).
- als ik de tekst zo lees kiest hij nog wel steeds automatisch de snelste, maar in ieder geval ben je nu dus geïnformeerd dat je een “rare” route rijdt met een reden.

Dat vind ik namelijk altijd een beetje ongemakkelijk. In een gebied waar je het wel ongeveer kent kiest hij een route die je totaal niet plausibel vindt. In het begin was ik wel eens eigenwijs en deed toch wat me beter leek maar 9/10 kwam ik dan in een opstopping terecht. Ik ben me er maar aan gaan overgeven. Werkt op zich best redelijk. Maar goed…. Erg prettig als dat zichtbaar wordt.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Xmoo
[...]

8)7

Iets wat niet in de notes zit. Percentage bij aankomt bij elke oplader en eindbestemming. Wat nu enkel Ioniq 6 exclusief is.

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:51
Maar zit de bluetooth update er ook in?

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-11 16:42
Ik weet dat er een levendige discussie heerst hier over het nut ervan, maar gezien ik toch in de winter richting het oosten wil is op zomerbanden blijven rijden geen optie. Dus ik moet iets.
Het nut daarvan is geen twijfel over. Of het voor iedereen het waard is (versta rij je veel / waar / ... ) is wel voer voor discussie.

Nu denk dat je juist redeneert -
Ga voor winterbanden, dat is zeker al een juiste keuze ... whaetever de welke het is steeds een juiste keuze, voor uw centen weet ik welke ...

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 09:33
[...]

8)7

Bedankt! Ik ga erg blij zijn met het display van energieverbruik, als dat er komt: We've also included a power consumption graph for your vehicle, allowing you to monitor your power usage at a glance.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBrSF3IR5R1zac8K5Rel_laI760=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OXijShhsKufi1LytjsxDju3R.png?f=user_large

Ik heb deze standaard het liefst in beeld (altijd wel veel te veel toetsen om dit in beeld te brengen, vind ik), maar krijg je niet in beeld met navigatie.
Heb gecheckt of ik met CarScanner deze cijfers ergens kan laten zien, maar niet gevonden.
Dus ik ben er blij mee als het werkelijk als "zijschermpje" te zien is!
Maar ik heb dan ook wel een beetje een fetisj voor gebruikscijfers. :+

• swijchers
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-11 16:42
ICCU laatst vervangen, op een ongelukkig moment, maar gelukkig binnen een week voor elkaar. Kan gebeuren, goed opgelost.

Dacht voorlopig klaar te zijn met het gelazer, maar 2 weken terug alweer afgesleept naar de dealer door (wederom) problemen met de 12 volt accu.

Vorige week de sleepwagen kunnen afbellen; auto ging alleen in P en N, maar wou met geen mogelijkheid in 'Ready' modus ook na diverse resets en tips.

Nu lijkt (onderweg op vakantie) de front radar het begeven te hebben... de ene foutmelding na de ander. Auto stuurt schokkerig, dus alle overige assist zaken uitgeschakeld.

De liefde voor deze auto begin nu zo tegen de 30k km toch wel als sneeuw voor de zon te verdwijnen. Eerst was de enige kritiek het ontbreken van de ruitenwisser achter (okay; de handgrepen zijn ook lomp), maar dat is inmiddels wel omgeslagen 😂

Edit;
Voor alle duidelijkheid; dit is vooral even mopperen. Ben normaal gesproken meer dan tevreden met de auto en de dealer pakt alles super op.

[ Voor 8% gewijzigd door swijchers op 13-10-2023 16:00 ]

• Xmoo
Eerste onderhoud is inmiddels gepland voor December. Dan heb ik de auto net 5 maanden.

“De 30.000 km beurt / carrosserie inspectie / pollenfilter vervangen / remvloeistof vervangen / service campagne 30D079.”

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-11 08:55
ZuinigeRijder schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:32:
[...]

Het ligt er natuurlijk aan of dit ingesteld is in de instellingen. Maar aangezien een afspraak minimaal 2 weken van tevoren gemaakt moet worden, moet je mogelijk nu al een afspraak maken. Afhankelijk hoeveel km je rijdt.
2 weken? Bij Herwers is het 2 tot 3 maanden. Tijdig inplannen dus.🤔

• nietwijk
Het verschil tussen B en C is ongeveer 2% in verbruik heb ik me laten vertellen. Maar of die 6km extra range me honderden euro's waard is.. ik geloof dat die deals van hyundaizubehoer wel ongeveer het goedkoopst is wat er te vinden valt?
Ik denk dat die 2% nog ruim is. Het gaat om 0,1 liter per 100 km. Dat label zegt enkel wat over de rolweerstand. Als je veel snelwegkilometers rijdt doet de rolweerstand er nog weinig toe. Zeker als je graag 130 kmh+ rijdt.

• nietwijk
Xmoo schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:12:
Eerste onderhoud is inmiddels gepland voor December. Dan heb ik de auto net 5 maanden.

“De 30.000 km beurt / carrosserie inspectie / pollenfilter vervangen / remvloeistof vervangen / service campagne 30D079.”
Lijkt me een beetje overdreven om na een half jaar de remvloeistof te vervangen. Maar dat zal de dealer met me eens zijn hoop ik voor je.

• repmeer
  • Laatst online: 06-11 22:36
Kan iemand vertellen wat de bron is van de adressen die in de navigatie van de Ioniq 5 staan en waar je eventueel fouten kan kan aanmelden?

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

@repmeer Zie deze pagina.

Mijn fabrieksnavigatiesysteem geeft een verkeerde route aan, hoe kan ik dit melden?
Dit kun je melden bij TomTom via: www.tomtom.com/mapshare/tools

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:15
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:15:
@repmeer Zie deze pagina.

Mijn fabrieksnavigatiesysteem geeft een verkeerde route aan, hoe kan ik dit melden?
Dit kun je melden bij TomTom via: www.tomtom.com/mapshare/tools
Ook ik wilde een kaartfout aanmelden maar bij openen van Mapshare zie ik dat de situatie daar goed staat.
Ik ga ervan uit dat we dus (minimaal) een update van TomTom achterlopen en dat het wel goed zal komen.

Wellicht zit het in de oktober update (die neem ik aan OTA geïnstalleerd wordt?)

• E19
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-02 07:41

E19

Hoi, Ik heb een 2023 Lounge Edition sinds april. De laatste weken nu het donker wordt vooral icm met druilerig regen weer vind ik het zicht bij normaal dimlicht eigenlijk best wel beperkt/slecht. Zeker als ik het vergelijk met mijn vorige auto, de Octavia. Vinden jullie dit ook? En zijn er mogelijkheden om dit wat op te voeren? (uiteraard staat de hoogteverstelling al in de goede stand).

• BelgianFred81
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-12-2024
Heb de wagen nu 9 maand, technisch nog geen problemen gehad en hopelijk blijft dit zo.

Wel de sierlijsten op de achterdeuren vervangen omdat de folie loskwam. Ook de tire repair kit vervangen want die liep ook uit.

Zowel de vcu update als de iccu controle gehad en volgens de technieker van de dealer had hij er 7 gecontroleerd en was er bij geen enkele reden tot vervangen.

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-11 15:02
Zijn er nog mensen die een FitcamX hebben geïnstalleerd en die tegen vergoeding afstand zouden willen doen de originele kap die achter de achteruitkijkspiegel zit?

Ik heb nl. een Viofo dashcam die op deze kap wil monteren. heb dit al met verschillende soorten (extra krachtige) plakbandjes geprobeerd maar het niet plakken op deze kap. Ik wil de cam dus op een andere manier gaan bevestigen maar heb dan graag een reserve kap voor het geval die van mij gaat sneuvelen.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:23
E19 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:10:
Hoi, Ik heb een 2023 Lounge Edition sinds april. De laatste weken nu het donker wordt vooral icm met druilerig regen weer vind ik het zicht bij normaal dimlicht eigenlijk best wel beperkt/slecht. Zeker als ik het vergelijk met mijn vorige auto, de Octavia. Vinden jullie dit ook? En zijn er mogelijkheden om dit wat op te voeren? (uiteraard staat de hoogteverstelling al in de goede stand).
Ja klopt. Verlichting is niet de allerbeste en idd vergeleken bij veel andere auto duidelijk minder.
Je kan eventueel bij de dealer de lampen nog laten afstellen, dat schijnt bij sommige een iets betere lichtbundel te creëren. Bij mij hielp dat niet veel.

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 22-10 12:39
Ik ben net bij de garage geweest om eens te zien waar mijn Ioniq 5 bleef. Die was natuurlijk nog niet in het zicht.

Maar blijkt wel dat de productie ervan in volume aan het toenemen is (dit is dan weer consistent met eerste berichten in dagbladen dat de levertijden van wagens aan het afnemen is). Zo sterk zelfs dat sinds kort de Ioniq 5 eindelijk terug in de configurator staat op de Hyundai website.

Dit zou ook kunnen willen zeggen dat de levering van vervangstukken sneller zou kunnen lopen.

Voor alle wachtenden op ICCUs, front radars, etc, hope is a moral duty.

[ Voor 10% gewijzigd door PhilippeJoris op 14-10-2023 17:07 ]

In Amerika zijn dit de verbeteringen in de nieuwe versie van infotainment.

Hopen dat deze verbeteringen ook naar Europa komen.

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:45
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:47:

[YouTube: Hyundai/Kia/Genesis EV Oct 2023 Software Update | Route Planning GREATLY Improved on My Ioniq 5]

Zou de Hyundai pay optie waar de Ioniq guy het over heeft, wellicht de opties zijn dat je bij het laden je contactloos kunt betalen, dus direct bij aankomst stekker er in en laden maar? Ik had daar al eens iets over voorbij zien komen maar die optie zit nog niet op de I5. Ben benieuwd, zitten wel een paar handige updates bij.

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 15:55
mh514452 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 08:24:
[...]

Zou de Hyundai pay optie waar de Ioniq guy het over heeft, wellicht de opties zijn dat je bij het laden je contactloos kunt betalen, dus direct bij aankomst stekker er in en laden maar? Ik had daar al eens iets over voorbij zien komen maar die optie zit nog niet op de I5. Ben benieuwd, zitten wel een paar handige updates bij.
Bij Fastned kan dat al een hele poos, kwestie van instellen in de app en een laadpas koppelen. Ik meen gelezen te hebben dat dit bij IONITY ook in de pijplijn zit. Bij Type 2 laders kan het vziw sowieso niet.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
mh514452 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 08:24:
[...]

Dan kan al bijvoorbeeld bij Fastned maar werkt andersom. Je meld jouw ioniq 5 aan bij Fastned en krijgt vanzelf de rekening thuis zonder gebruik van pas.
https://support.fastned.n...747127-Wat-is-Autocharge-

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• roelmertens2
  • Laatst online: 29-09 15:54
Super bedankt voor deze post. Ik was al een uur aan het zoeken wat ik moest doen. Geen Connect meer met Live Service.
Door alles uit en aan te zetten werkt het weer !
Tnx
wfjvanveen schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:03:
[...]

Ik had dit vandaag ook. Hyundai live werkte ook niet meer op m’n auto.
Vanmiddag op m’n iPhone naar instellingen dan servicelijst. Vinkje ota uitgezet. Verzonden en weer aangezet. Weer verzonden en toen deed alles het weer.

Groeten.

• Xmoo
lackaday schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 09:40:
[...]

Bij Fastned kan dat al een hele poos, kwestie van instellen in de app en een laadpas koppelen. Ik meen gelezen te hebben dat dit bij IONITY ook in de pijplijn zit. Bij Type 2 laders kan het vziw sowieso niet.
Ionity kan het ook maar moet je eerst abo voor nemen.

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:15
Xmoo schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 23:42:
[...]

Ionity kan het ook maar moet je eerst abo voor nemen.
Nee het klopt niet wat je zegd, ik heb een abo daar maar de Ioniq 5 heeft niet het ondersteunende protocol, de Ioniq 6 wel.

de ioniq 5 heeft geen Provisioning Certificate ID dus dat gaat niet bij Ionity, Fastened werkt met een eigen PLC protocol tussen de ccs poort en herkent het MAC adres van de auto, dat heef Autocharge en dat is iets heel anders dan Plug and Charge.

Plug and Charge werkt via de CCS poort en wordt er een veiligheids certificaat uitgewisseld, waardoor de laadpaal provider weet welke partij hij moet afrekenen, dat is een standaard die op vele laadproviders zou kunnen werken bij iedere auto die een PCID heeft.

[ Voor 53% gewijzigd door rvdgaag op 16-10-2023 09:40 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• Xmoo
rvdgaag schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:28:
[...]

Nee het klopt niet wat je zegd, ik heb een abo daar maar de Ioniq 5 heeft niet het ondersteunende protocol, de Ioniq 6 wel.

de ioniq 5 heeft geen Provisioning Certificate ID dus dat gaat niet bij Ionity, Fastened werkt met een eigen PLC protocol tussen de ccs poort en herkent het MAC adres van de auto, dat heef Autocharge en dat is iets heel anders dan Plug and Charge.

Plug and Charge werkt via de CCS poort en wordt er een veiligheids certificaat uitgewisseld, waardoor de laadpaal provider weet welke partij hij moet afrekenen, dat is een standaard die op vele laadproviders zou kunnen werken bij iedere auto die een PCID heeft.
Aah duidelijk. Ik wist het van de Ioniq 6 ook niet. Was ooit gaan kijken voor een Taycan en toen was mij verteld dat het met Ionity kan. Dus vandaar dat ik dacht dat het ook met de Ioniq 5 zou moeten kunnen.

Voor mij nu enkel een abo bij Fastned. Zodra ik op vakantie ga, tijdelijke abo bij Ionity.

Thank you.

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-11 10:49
ZuinigeRijder schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:47:

[YouTube: Hyundai/Kia/Genesis EV Oct 2023 Software Update | Route Planning GREATLY Improved on My Ioniq 5]

Inderdaad paar nuttige functies gezien. Wat is de ervaring met eerdere updates? Hij heeft het over de vorige update in mei, volgens mij hebben wij (EU) in juni een update gekregen? Waren de features vergelijkbaar? Kunnen we er dus er voorzichtig vanuit gaan dat er voor ons (EU) in november een update komt?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

jouwheld schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:39:
[...]

Inderdaad paar nuttige functies gezien. Wat is de ervaring met eerdere updates? Hij heeft het over de vorige update in mei, volgens mij hebben wij (EU) in juni een update gekregen? Waren de features vergelijkbaar?
Ja :) De timing is anders. Korea regio is altijd eerst, daarna Noord-Amerika en als laatste Europa. Maar de update inhoud is doorgaans grotendeels gelijk.
Kunnen we er dus er voorzichtig vanuit gaan dat er voor ons (EU) in november een update komt?
Lijkt mij wel inderdaad.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Razwer
Mijn Android Auto doet het al een tijdje niet meer en heb een afspraak staan bij de dealer. Nu is het zo dat ik een paar lange ritten moet maken deze week waarbij ik toch erg graag gebruik wil maken van Android Auto.
Nu las ik dat "het aandrukken van de stekkers" soms een oplossing bood. Mijn vraag is dan, welke stekkers? Als dit iets is waar relatief makkelijk bij te komen is dan tracht ik zelf de stekkers aan te drukken (achter de USB poort bijvoorbeeld?). Wanneer dit flink knutselwerk is zal ik dit aan de dealer overlaten maar als dit relatief makkelijk zelf te doen is doe ik het graag zelf.
Weet iemand hier het antwoord op?

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Razwer schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:20:
Mijn Android Auto doet het al een tijdje niet meer en heb een afspraak staan bij de dealer. Nu is het zo dat ik een paar lange ritten moet maken deze week waarbij ik toch erg graag gebruik wil maken van Android Auto.
Nu las ik dat "het aandrukken van de stekkers" soms een oplossing bood. Mijn vraag is dan, welke stekkers? Als dit iets is waar relatief makkelijk bij te komen is dan tracht ik zelf de stekkers aan te drukken (achter de USB poort bijvoorbeeld?). Wanneer dit flink knutselwerk is zal ik dit aan de dealer overlaten maar als dit relatief makkelijk zelf te doen is doe ik het graag zelf.
Is niet te doen zelf, of moet je gewoon niet willen (demontage dashboard)
Weet je zeker dat het aan de poort ligt? het kan ook aan je kabel liggen, maar ook aan vuil in de laadpoort van je phone. Altijd even testen met een andere telefoon!

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
Je komt er niet zomaar bij. Het is niet zomaar een kwestie van het onderste deel eraf halen. Je hele dashboard moet uit elkaar, te beginnen bij de bovenkant.

• Razwer
jrk schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:34:
[...]

Is niet te doen zelf, of moet je gewoon niet willen (demontage dashboard)
Vielleicht schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:00:
[...]

Je komt er niet zomaar bij. Het is niet zomaar een kwestie van het onderste deel eraf halen. Je hele dashboard moet uit elkaar, te beginnen bij de bovenkant.
bedankt, dat is inderdaad een brug te ver.

• Pietdelft
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-01 22:57
Telkens als de stoelinstelling (knopje in deur ‘bestuurder 1’ en ‘bestuurder 2’ ) wordt gebruikt veranderd de HUD (Head Up Display) zijn vormgeving. Dan zet ik hem weer op de door mij gewenste instelling. Maar na gebruik van dat knopje (maakt niet uit 1 of 2) gaat het weer naar de niet gewenste lay-out.

Weet iemand waar/hoe kan ik dat beter kan instellen?

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:24
Settings al opgeslagen met de HUD in de juiste positie?

Die van mij schoot ook verkeerd soms, maar sinds ik het profiel heb opgeslagen na goed zetten, is het niet meer gebeurd

• Pietdelft
Stefangrp schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:22:

Die van mij schoot ook verkeerd soms, maar sinds ik het profiel heb opgeslagen na goed zetten, is het niet meer gebeurd
Volgens mij wel. Maar ik ga het testen (het klinkt zo logisch).

• Stefannn
Dat valt mee.
7 dagen op vakantie geweest.
Auto weggezet met 80% SoC
Bij terugkomst nog steeds 80% SoC
Dat is minder dan 1% discharge, oftewel minder dan 110Wh per dag.
Na alle verhalen over sluip gebruik had ik een paar % verwacht.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

• Marc123
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-11 19:27
Gisteravond auto op thuislader aangesloten. Vanmorgen 12V accu leeg. Je begint het vertrouwen in Hyundai te verliezen

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07-11 10:15
Aries.Mu schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:19:
[...]

Staar je qua banden vooral - niet - blind op die labels.
Die set met Hankooks/Dunlop zijn A-kwaliteit en voor die prijs zou ik niet twijfelen. 100% OEM, kan je niets mis mee doen.
Ik heb een voorkeur voor de Hankooks en TyreReviews ook, voor wat dat waard is :-)
Ik ben om :) ben ik alleen nog bang voor de waarschuwing die daar ook staat:
passend für den Hyundai IONIQ 5 mit serienmäßig 19" Rädern. Das Gutachten kann unter "Anhänge" heruntergeladen werden. Auflage A03 im Gutachten beachten! Nur für Fahrzeuge zugelassen, bei welchen die Raddimension im COC eingetragen ist. Ansonsten ist die Verwendung nur per Einzelabnahme möglich.
Of door Google Translate getrokken:
Standaard geschikt voor de Hyundai IONIQ 5 met 19" wielen. Het rapport kunt u downloaden onder "Bijlagen". Let op editie A03 in het rapport! Alleen goedgekeurd voor voertuigen waarvan de wielmaat is ingevuld in het COC. Anders is gebruik alleen mogelijk via individuele aanvaarding.
Mijn auto kwam met 20", moet ik daar dan nog iets mee / loop ik ergens risico als ik het gewoon negeer en de 19"ers eronder schroef?

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

@Rembooooo Volgens mij is dat iets wat specifiek voor Duitsland geldt. Maar, je kunt gewoon in de deurpost aan bestuurderszijde kijken, daar staan de toegestane bandenmaten/draaggewicht/snelheidsindex.

Bij mij staat er:
235/55R19 105W
255/45R20 105W
255/45R20 105Y

P.S. bij winterbanden mag de snelheidsindex lager zijn, maar tenminste Q.

[ Voor 22% gewijzigd door ZuinigeRijder op 16-10-2023 21:02 ]

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07-11 10:15
ZuinigeRijder schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:53:
@Rembooooo Volgens mij is dat iets wat specifiek voor Duitsland geldt. Maar, je kunt gewoon in de deurpost aan bestuurderszijde kijken, daar staan de toegestane bandenmaten/draaggewicht/snelheidsindex.

Bij mij staat er:
235/55R19 105W
255/45R20 105W
255/45R20 105Y

P.S. bij winterbanden mag de snelheidsindex lager zijn, maar tenminste Q.
Thanks, helemaal niet bij stilgestaan dat dat gewoon daar staat! Bij mij staat er (uiteraard) precies hetzelfde. Ik heb ze besteld d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Rembooooo op 16-10-2023 21:12 ]

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-11 12:38
Rembooooo schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:11:
[...]

Thanks, helemaal niet bij stilgestaan dat dat gewoon daar staat! Bij mij staat er (uiteraard) precies hetzelfde. Ik heb ze besteld d:)b
Laat binnenkort weten hoe ze bevallen :)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD

• Pietdelft
Stefangrp schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:22:

Je had gelijk.. stom dat ik dat niet zelf bedacht heb.
Bedankt!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:24
Pietdelft schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:22:
[...]

Je had gelijk.. stom dat ik dat niet zelf bedacht heb.
Bedankt!
duurde bij mij ook een half jaar lol

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 09:48
Volgens Electrek worden de prijzen van de Ioniq 5 en 6 in de VS verlaagd om beter te kunnen concurreren met Tesla. Benieuwd wanneer we dergelijk nieuws in Europa te horen krijgen!
https://electrek.co/2023/...es-ioniq-5-ioniq-6-tesla/

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03 19:53
Sinds enige tijd kan het navigatiesysteem een route plannen via voorgeselecteerde oplaadstations.
Dit werkt perfect als je via bijv. bekende chargers als Ionity of Fastned rijd.
Echter, een groot deel van de chargers valt onder 'other'. Weet iemand of er een filter gemaakt kan worden zodat ik een route kan plannen die alleen bijv. bij een Greenway chargers laad?

Dit is niet mogelijk he ? :/

• Razwer
Spectaculair genoeg is Android Auto spontaan weer gaan werken. Geen veranderingen in materiaal noch software noch configuratie.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Stephan1337 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:03:
Sinds enige tijd kan het navigatiesysteem een route plannen via voorgeselecteerde oplaadstations.
Echter, een groot deel van de chargers valt onder 'other'. Weet iemand of er een filter gemaakt kan worden zodat ik een route kan plannen die alleen bijv. bij een Greenway chargers laad?

je zou een verzoek hiervoor kunnen indienen bij deze afdeling: https://update.hyundai.com/EU/E1/csCenter

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Vielleicht
Razwer schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:05:
[...]

Spectaculair genoeg is Android Auto spontaan weer gaan werken. Geen veranderingen in materiaal noch software noch configuratie.
Reken jezelf niet te rijk. Bij mij was het ook off and on totdat de AVN-module het helemaal begaf ;)

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-10 12:19
Driekussie schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 07:44:
Volgens Electrek worden de prijzen van de Ioniq 5 en 6 in de VS verlaagd om beter te kunnen concurreren met Tesla. Benieuwd wanneer we dergelijk nieuws in Europa te horen krijgen!
https://electrek.co/2023/...es-ioniq-5-ioniq-6-tesla/
Leaseprijzen is niet hetzelfde als verkoopprijs.
Verwacht dus niet dat de leaseprijzen van de ioniq zakken bij je leaseboer. Maar de private lease prijs zal zakken als je de lease regelt via de hyundai dealer. (Dit gaat in amerika dus gebeuren.)
De vraag of dat hier in nederland gebeurt weet ik niet.

Hyundai heeft al gezegd dat ze de prijzen niet gigantisch gaan verlagen zoals tesla omdat dit de restwaarde van de huidige auto's aantast.
Tesla doet dit wel, want die hebben schijt aan alles.

[ Voor 16% gewijzigd door demonic op 18-10-2023 11:58 ]

• Peter-036
  • Laatst online: 07-11 17:38
demonic schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:57:
Hyundai heeft al gezegd dat ze de prijzen niet gigantisch gaan verlagen zoals tesla omdat dit de restwaarde van de huidige auto's aantast.
Tesla doet dit wel, want die hebben schijt aan alles.
Tesla houdt voor zichzelf geen rekening met de occasionmarkt, ze ruilen zelf alleen Tesla's in, en kunnen daarom die prijzen zelf vaststellen. Ze hebben verkooplocaties, maar werken niet met een (netwerk van zelfstandige) dealers.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:45

cooper_s1

MINI's rule

Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 18-10-2023 14:45 . Reden: Dit is niet de juiste plek; V&A is dat wel! ]

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 14:15
Vannacht waren stoppen doorgeslagen tijdens opladen (bijna aan het einde). Dus vanochtend stapte ik al argwanend in de auto, ja hoor oranje driehoek: controleer electrische systeem. Meteen richting garage vertrokken, maar binnen 800m werd het rood en 'onmiddelijk stoppen'. Dus nu aan het wachten op Hyundai wegenwacht (kuch anwb). Is dit ook iccu? Want veel mensen hier hoor ik over iccu en niet kunnen AC laden.

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-11 13:57
Dala schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:46:
Vannacht waren stoppen doorgeslagen tijdens opladen (bijna aan het einde). Dus vanochtend stapte ik al argwanend in de auto, ja hoor oranje driehoek: controleer electrische systeem. Meteen richting garage vertrokken, maar binnen 800m werd het rood en 'onmiddelijk stoppen'. Dus nu aan het wachten op Hyundai wegenwacht (kuch anwb). Is dit ook iccu? Want veel mensen hier hoor ik over iccu en niet kunnen AC laden.
Dit is de ICCU. Ik heb zelf altijd kunnen doorrijden, maar als de stoppen doorslaat vanwege de auto is het zo ver. Sorry man, super vervelend dit.

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 13:20
@Dala Van wat ik begrepen heb, kan het inderdaad een breed scala aan symptomen opleveren. Het blijft een systeem dat de nodige integratie heeft in heel de aandrijflijn. Spijtig genoeg kom jij de ergere variant tegen blijkbaar, hopelijk kunnen ze het met de nodige prioriteit behandelen.

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 22-10 12:39
Uit nieuwsgierigheid, wanneer werd je auto geproduceerd (zie gelijkvormigheidsattest)?

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-11 11:20

Killemall

Can you say Moooh !!??

Heb ik net 2 weken geleden de 30.000 beurt gehad.
De Hyundai service-zubehoer website gaf daarna geen acties meer weer voor mijn auto.

Nu zie ik:
ICCU Steuergerät aktualisieren und ggf. ICCU und Sicherung erneuern

Is dit nav de beruchte ICCU problemen ?

• Dala
Fantastische ervaring... De 12v werd niet meer bijgeladen, dus uiteindelijk met een booster van de wegenwacht erop, en de moterklep open, na meerdere pogingen de auto gestart gekregen om op de sleepwagen te rijden. Bij de dealer met 4 mensen de auto moeten duwen richting een parkeerplaats. He's dead Jim.

Ze gaan kijken, maar zoals ik lees, dit is de iccu. Helaas. Gelukkig was ik dicht bij huis toen het gebeurde. En dankzij advies hier in het topic me niet laten wegschrapen met: sorry geen vervanger, los het maar op.

Qua jaar, volgens mij is het nog een 21 model. 2wd met zonnepanelen.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 11:13

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Killemall schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 10:06:
De Hyundai service-zubehoer website gaf daarna geen acties meer weer voor mijn auto.

Nu zie ik:
Bij mij inmiddels ook. Een paar weken geleden nog niet. Mijn auto gaat over 3 weken voor onderhoud.

• PeMo1965
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-05 12:56
de meester01 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:53:
[...]

Bij mij inmiddels ook. Een paar weken geleden nog niet. Mijn auto gaat over 3 weken voor onderhoud.
Deze service aktie staat er inmiddels ook voor mijn auto. over 2 weken gaat hij toch naar vd Linden voor vervangen frontradar en dan nemen ze dit gelijk mee evenals een nog openstaande update.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Dala schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:02:
[...]

Fantastische ervaring... De 12v werd niet meer bijgeladen, dus uiteindelijk met een booster van de wegenwacht erop, en de moterklep open, na meerdere pogingen de auto gestart gekregen om op de sleepwagen te rijden. Bij de dealer met 4 mensen de auto moeten duwen richting een parkeerplaats. He's dead Jim.

Ze gaan kijken, maar zoals ik lees, dit is de iccu. Helaas. Gelukkig was ik dicht bij huis toen het gebeurde. En dankzij advies hier in het topic me niet laten wegschrapen met: sorry geen vervanger, los het maar op.

Qua jaar, volgens mij is het nog een 21 model. 2wd met zonnepanelen.
Voor de boekhouding: wéér een ICCU'tje erbij !

• Dala
Maar ook, wat een fantastische auto ;) want hiervoor heb ik een vakantie met vouwwagen gehad door Duitsland en Denemarken, en heeft nooit een kick gegeven.

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:02

Nu zie ik:

dit gebeurde bij mij ook, bleek later dat de update al wel uitgevoerd was maar niet 'doorgegeven'. even bellen met de garage zou uitkomst moeten bieden.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

• mdeiman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-11 23:20

mdeiman

Projet 45

De adaptieve cruisecontrol stopte er ook in 1 keer mee...
Controleer veiligheidssystemen aan de voorkant en Check SCC Systeem.
Shit happens.

De garage kwam het bekend voor. Morgen gaan ze de boel boel uitlezen en met de 60k beurt over 3 weken oplossen.

De cruisecontrol met de limiet is nog wel gelukkig actief en te gebruiken. Daar red ik mij wel mee. Zijn ergere dingen.

Shit happens.

• nietwijk
McRizzo schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:01:
[...]

Dit is de ICCU. Ik heb zelf altijd kunnen doorrijden, maar als de stoppen doorslaat vanwege de auto is het zo ver. Sorry man, super vervelend dit.
Doorslaande stoppen an sich zijn geen teken van ICCU problemen. De melding op het dashboard echter wel.
Dit even om te voorkomen dat mensen met doorslaande stoppen zich zorgen maken over hun ICCU.

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:34
Nou na de ICCU heb ik nu een ander heel apart probleem… mijn stoel beweegt vanzelf! Niet wat eerder is gepost, dat hij wat losjes voelt, maar als in dat de stoel soms uit zichzelf helemaal naar voren gaat, of helemaal naar achteren. Wanneer dit gebeurd wordt ik geplet of kan ik niet meer bij de pedalen komen. Het lukt af en toe om dit te stoppen als ik de tegenovergestelde richting in druk, maar dit werkt niet altijd. Super super gevaarlijk natuurlijk. Ik ben niet op de 1/2 instelling knop gedrukt, je hoort dan een pingel en dit werkt niet tijdens het rijden. Heb het filmpje op YouTube gezet: YouTube: Ioniq 5 chair automatically moving, crushing the driver while in motion

Iemand hier ook eerder last van gehad?

Mvg Mike

• Peter-036
  • Laatst online: 07-11 17:38
Door dat bericht krijg ik 'Christine' van Stephen King weer op het netvlies.
Meer serieus, zit er een draadje (oid) los bij de stoelverstelling?

[ Voor 31% gewijzigd door Peter-036 op 20-10-2023 09:42 ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Peter-036 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:41:
Nee een steekje _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

3000Wp op 't dak

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:45

-CJ

Not remastered

Peter-036 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:41:
Of vocht bij de verstelknoppen gekomen door regen of iets te morsen?

All I had to do was follow the damn train.

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-11 14:23
Kratos schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:23:
Nou na de ICCU heb ik nu een ander heel apart probleem… mijn stoel beweegt vanzelf! Niet wat eerder is gepost, dat hij wat losjes voelt, maar als in dat de stoel soms uit zichzelf helemaal naar voren gaat, of helemaal naar achteren. Wanneer dit gebeurd wordt ik geplet of kan ik niet meer bij de pedalen komen. Het lukt af en toe om dit te stoppen als ik de tegenovergestelde richting in druk, maar dit werkt niet altijd. Super super gevaarlijk natuurlijk. Ik ben niet op de 1/2 instelling knop gedrukt, je hoort dan een pingel en dit werkt niet tijdens het rijden. Heb het filmpje op YouTube gezet: YouTube: Ioniq 5 chair automatically moving, crushing the driver while in motion

Mvg Mike
Controle van de bekabeling van de stoelen is ooit een service-actie geweest. Maar deze actie is op een zeker moment (bij mij) verdwenen, zonder dat er naar gekeken is,

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-11 21:45

Nu zie ik:

Weet iemand ondertussen wat deze service actie precies oplost?
Zelf heb ik over drie weken een afspraak om ze te laten uitvoeren. Kon gewoon tussendoor

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• Vielleicht
jrk schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Dubbelpost

[ Voor 16% gewijzigd door Vielleicht op 20-10-2023 12:37 ]

• Vielleicht
jrk schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Zullen we misschien even wachten wat de dealer ervan zegt? Het hele idee was om alle onderbuiksgevoelens van enkele Tweakers de objectiveren, dat doe je niet met aannames als waarheden te registeren.

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:45

cooper_s1

MINI's rule

Mvg Mike
Dit heb ik inderdaad ook gehad maar gelukkig bij de bijrijdersstoel. Ik zou asap naar de dealer gaan of nog liever de auto laten ophalen als ik jou was.
Ze hebben bij mijn auto een en ander proberen na te kijken maar konden niets vinden en het issue deed zich ook niet voor. Dat zal je toch altijd zien als hij bij de dealer is dat alles dan weer ok is.
Bij mij was het ook bij stilstaan (voor een stoplicht enzo) Maar wel aleen als de auto aanstaat.
Ik was dus toch niet de enige die dat issue had

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 11:28

simplemouse

*.*.*.*

Heeft iemand al de laatste update binnen kunnen halen via de offline update tool?
Ik heb de tool zojuist geüpdatet maar hij geeft nog steeds juni aan.

• ijssgerb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-10 16:58
Nee, is alleen beschikbaar in USA en Korea.

You can call me Al

• Dala
Vielleicht schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:32:
[...]

Zullen we misschien even wachten wat de dealer ervan zegt? Het hele idee was om alle onderbuiksgevoelens van enkele Tweakers de objectiveren, dat doe je niet met aannames als waarheden te registeren.
Het was ff moeilijk voor de dealer, want de auto was zo dood als een pier. Maar uiteindelijk is de diagnose gesteld: ICCU. Nu afwachten hoe lang het duurt.

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11 11:38
Van mijn lounge uit 2023 gaat sinds gisteren de laadklep niet meer open. Niet via het drukknopje, niet via de sleutel en niet via de app. Via de app komt er ook een melding terug dat het niet is gelukt. Tot op heden nooit problemen gehad. Tips? (klep kan ik met m'n handen wel open wurmen, en sluit vervolgens keurig door op het knopje te drukken)

Dan nog even een ervaring delen. Gisteren door een rit van bijna 600km door NL gemaakt. 2x wezen laden bij FastNet, aan 350kW laders. 1e keer max, 175kw, 2e keer slechts 75kW. Bedroevend......(accu verwarmde keurig voor etc etc.).

[ Voor 16% gewijzigd door IwanVb op 21-10-2023 12:47 ]

• lkolkman
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06-11 21:54
simplemouse schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:14:
Heeft iemand al de laatste update binnen kunnen halen via de offline update tool?
Ik heb de tool zojuist geüpdatet maar hij geeft nog steeds juni aan.
Volens mij zat er in de update van mei/juni iets van 3 tot 4 weken verschil in de release van USA en Europa. Dat zou nog een week of 2 wachten betekenen..

8300Wp oost/west Enphase | Ioniq 5

• Kratos
-CJ schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:13:
[...]

Of vocht bij de verstelknoppen gekomen door regen of iets te morsen?
Nee ik heb mijn auto uit de garage gehaald dus had niet naar binnen kunnen regenen, daarnaast niets gemorst.

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-11 07:56
Dan nog even een ervaring delen. Gisteren door een rit van bijna 600km door NL gemaakt. 2x wezen laden bij FastNet, aan 350kW laders. 1e keer max, 175kw, 2e keer slechts 75kW. Bedroevend......(accu verwarmde keurig voor etc etc.).
Ligt hoogstwaarschijnlijk aan FastNed als je accu onder de 50% zat en je op tijd de accuverwarming aan had gezet. Of je hebt per ongeluk toch een 150kW paal gepakt want die staan gewoon naast elkaar en als er ook een auto aan de andere zijde staat dan kom je inderdaad niet verder dan 75kW.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-11 07:40
IwanVb schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:49:
Van mijn lounge uit 2023 gaat sinds gisteren de laadklep niet meer open. Niet via het drukknopje, niet via de sleutel en niet via de app. Via de app komt er ook een melding terug dat het niet is gelukt. Tot op heden nooit problemen gehad. Tips? (klep kan ik met m'n handen wel open wurmen, en sluit vervolgens keurig door op het knopje te drukken)

Laatst ook gehad. Vier palen, alle bezet, waarvan 2 Leafs. Laden ging tot 58 kwh totdat de Leaf klaar was.

• mamosaba
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-12-2023
Goedendag, heb vandaag onze ioniq 5 opgehaald.

Heb allen een vraag over Bluelink.

Kan je op een (1) mailadres twee gebruikers ( mijn vrouw en ik) aanmelden of moet het op 2 mailadressen. Kan hier niets over vinden.

Mvg marcel.

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-10 15:55
mamosaba schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:12:

Kan je op een (1) mailadres twee gebruikers ( mijn vrouw en ik) aanmelden of moet het op 2 mailadressen. Kan hier niets over vinden.

Mvg marcel.
Lijkt me sterk, voor zover ik weet is het e-mailadres je gebruikersnaam namelijk. Waarom zou je dit willen als ik vragen mag?

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-11 07:56
Ik heb Bluelink op mijn eigen email aangemeld en mijn vrouw heef de app ook op haar telefoon onder mijn inlog en dat werkt perfect. We maken geen gebruik van profielen in de auto als dat er überhaupt nog iets mee te maken heeft.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Stefannn
mamosaba schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:12:

Mvg marcel.
Om de uitleg van @Rugby82 te precificeren:
- 2 gebruikers kunnen wel degelijk hetzelfde profiel gebruiken
- maar dan hebben ze dus wel alle instellingen van betreffend profiel (bij een Heads-up display hebben ze dus maar 1 instelling)
- voor beide gebruikers de app installeren en met hetzelfde e-mail en password inloggen

Defacto is dat hetzelfde als wanneer 1 gebruiker de app op 2 devices gebruikt.

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39
Stephan1337 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:03:

Inderdaad, is niet mogelijk. Maar in Polen zijn er niet zoveel laadpalen dus met ABRP even zelf routes maken. Doe ik al vanaf 2018. Succes.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

IwanVb schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:49:

kan ook aan FastNed liggen. Die halen heel vaak de beloofde snelheid niet, sowieso niet als je samen aan één paal staat, maar ik heb ook idee dat bij sommige stations de stroom gewoon niet voldoende is. Ik deel jouw ervaring met FastNed wel. Vorige week nog in Duitsland geweest en daar ging het bij de Ionity wel prima!

• nietwijk
mickael schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:34:
Iccu spook hier ook gesignaleerd. Ineens twee ac laadsessies afgebroken. Nu melding in dashboard: ‘stop controleer elek. Syst.’. Nu aan het wachten op Logicx. Wat een ellende elke keer met deze auto.
Inmiddels meer duidelijkheid? Mocht het de ICCU geweest zijn, is de auto gerepareerd? Wanneer? Modeljaar/Productiedatum/Leverdatum bekend? Dan kan ik de statistieken bijwerken.

• nietwijk
Nou na de ICCU heb ik nu een ander heel apart probleem…
Voor de statistieken....wanneer heb je de auto opgehaald met een gerepareerde ICCU?

• nietwijk
Voor de liefhebbers hierbij de ICCU statistieken die in dit draadje gemeld zijn:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmugbcIh323ooxlw2DIVmyn2fy4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3ghPD43afxFEhTNhn4LE3CXK.png?f=user_large

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:26
nietwijk schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:12:
Voor de liefhebbers hierbij de ICCU statistieken die in dit draadje gemeld zijn:[Afbeelding]
km stand bij #17 was 1317km bij ICCU issue

• Kratos
nietwijk schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Voor de statistieken....wanneer heb je de auto opgehaald met een gerepareerde ICCU?
11/9 heb ik hem weer op kunnen halen!

• Jampo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-11 23:50
Dan wil ik er ook nog een melden: mijn project 45. eind mei eerst de airco defect, alleen warme lucht: de dealer gebeld: kom maar in augustus dan hebben we tijd; begin juli bij thuisladen slaan de stoppen door, 13 juli een afspraak gemaakt : airco en iccu defect, kan alleen nog dc laden. De onderdelen zijn in backorder. Wordt nu pas over anderhalve week gerepareerd op 2 nov. km stand nu bijna 240000

• Jampo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-11 23:50
Sorry km stand 24000 een 0 teveel

• ImreD
  • Laatst online: 07-11 10:35
Jampo schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:09:
Dan wil ik er ook nog een melden: mijn project 45. eind mei eerst de airco defect, alleen warme lucht: de dealer gebeld: kom maar in augustus dan hebben we tijd; begin juli bij thuisladen slaan de stoppen door, 13 juli een afspraak gemaakt : airco en iccu defect, kan alleen nog dc laden. De onderdelen zijn in backorder. Wordt nu pas over anderhalve week gerepareerd op 2 nov. km stand nu bijna 240000
Wow, dat zijn wel 2 grote defecten tegelijk.

Bij mij was de airco ook defect deze zomer. In juni bij net na de 30k km beurt stopte deze met werken. 2 weken later korte afspraak, maar konden het niet oplossen. Had een maand geleden de afspraak voor diagnose en reparatie. Met nieuwe compressor en hoogvoltage zekering doet ie het nu gelukkig weer prima.
Komt volgens mij niet heel vaak voor, had een paar verhalen uit AU, CA en US gevonden met exact hetzelfde airco verhaal.
Pagina: 1 ... 194 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic