• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:26
edvanleeuwen schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 23:49:
Ik merk de laatste twee weken haperingen in de DAB-uitzendingen. Gaat om NPO1 en Radio10. Iemand daar ook last van?
Ook ik heb soms last van uitval van DAB+.
Er wordt momenteel aan het DAB+ netwerk gewerkt; dat kan op verschillende plekken tot verminderde ontvangst of uitval leiden.
Het zou eind van dit jaar weer overal goed moeten werken…..

• CharlieBulldog
Ik merk de laatste twee weken haperingen in de DAB-uitzendingen. Gaat om NPO1 en Radio10. Iemand daar ook last van?
Eerste quote was eerst niet te zien; dus 2e keer opgevoerd.
Toen dubbel.
Dit stuk dus negeren ;) of verwijderen (moderator)

[ Voor 50% gewijzigd door CharlieBulldog op 04-10-2023 10:20 . Reden: Dubbele vermelding; eerste was niet zichtbaar ]

• PEC
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-10 21:54

PEC

IwanVb schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:10:
Sinds een tijdje krijg ik klachten tijdens het bellen met mijn carkit

- BT verbinding
- iPhone

Ik kan iedereen prima verstaan, maar men kan mij niet/amper ("je klinkt heeeeel ver weg") verstaan. De telefoon deed het prima met de BT in mijn vorige auto. Enige tips/suggeties voordat ik naar de garage ga?
Precies dit heb ik ook maar dan met een Android (Pixel 3a) telefoon.

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-10 12:42

Lord_Nemesis

Wa oars?

Bij mij valt DAB+ (Arrow Classic Rock *O* ) weg bij ieder viaduct of tunneltje. Vroeg mij al af of dit normaal was.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
Lord_Nemesis schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 10:40:
[...]

Bij mij valt DAB+ (Arrow Classic Rock *O* ) weg bij ieder viaduct of tunneltje. Vroeg mij al af of dit normaal was.
Tunnels en viaducten is niet raar. Dit had mijn vorige Skoda ook. Ook bepaalde plaatsen met flinke bebouwing valt steeds uit, maar ik heb het idee dat dat inherent is aan DAB+

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11:27
DAB+ vraagt van de tunnel eigenaars om aangepaste antennes te voorzien voor optimaal verderzetten van signaal (hetgeen al lang zo is voor standaard FM). Dus dat is een overgangsfase ...

Bij FM verzwakt het signaal (meer ruis) - bij DBA valt deze totaal weg ...

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

• PhilippeJoris
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-10 12:39
vifra schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:26:
...

Bij FM verzwakt het signaal (meer ruis) - bij DBA valt deze totaal weg ...
Inderdaad. Een DAB (digitaal) bevat extra informatie om transmissiefouten te kunnen corrigeren aan de ontvangstzijde. Dus bij verslechterend signaal zal de gebruiker er niets van ondervinden, tot op het punt dat er teveel informatie verloren is gegaan, en dan stopt DAB er geheel mee.

Analoog (FM, AM, korte golf) kan soms langer doorgaan maar met een toenemend kwaliteitsverlies (ruis, kraken, fluiten). Het menselijke oor kan daar echter dikwijls toch nog iets van maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3uUt8PpdI7RKS_su1VsiiFBgmU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sj18IQgo73AD8IgznlUK0YMz.png?f=fotoalbum_large

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 01:27

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Pimmetje223 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:19:
[...]

Oh my god! Gravity Gold?
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb vorige week een schade laten spuiten bij mijn ioniq 5 met deze kleur in Maastricht. Ik heb bij 5 bedrijven een offerte laten maken en allemaal gaven ze aan dat het bijna onmogelijk is om het met exact dezelfde kleur te spuiten. En dat blijkt ook wel na het eindresultaat... Helaas blijf je, als je weet waar de plek zit, verschil in kleur en matheid zien. Je voelt ook degelijk verschil. Behoorlijk balen dus!
Maarja, het blijft een gebruiksvoorwerp, daar troost ik me maar mee.
Heel veel suc6 met het laten herstellen van de schade!
Waarom is er geen mogelijkheid om je panelen te laten spuiten bij Hyundai garagas?
Lijkt me toch logische dat je bij schade aan je matte bmw/merc het gewoon bij hun kan laten herspuiten?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• CharlieBulldog
multipasser schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:00:
[...]

Waarom is er geen mogelijkheid om je panelen te laten spuiten bij Hyundai garagas?
Lijkt me toch logische dat je bij schade aan je matte bmw/merc het gewoon bij hun kan laten herspuiten?
Ik heb nog nooit gezien dat een merkdealer ook een spuiterij heeft.
Wel kun je het spuiten van je auto via de dealer laten lopen; dat heb ik pas nog gedaan (via Hyundai Wittenberg in Hilversum).
Ik ben zeer tevreden over het resultaat; de dealer weet waarschijnlijk uit ervaring het beste waar ze een optimaal resultaat van het spuitwerk kunnen verwachten.

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-11 18:26
_Quadro schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:20:
[Afbeelding]
58kWh Connect+ versie. Heb de auto net twee weken.

Zaterdag 400km+ gereden zonder problemen. Veel stops met 5-30 minuten laden (nog heerlijk gepicnicked)
Thuis gekomen met 24% accu.

Vanmiddag zou ik vast even laden (ik heb thuis geen paal) dus wilde ik even naar de dichtbijzijndste rijden.
Nou; alle toeters en bellen gingen af. Ik moest stoppen om het elec. syst. te controleren. Toch nog wat geprobeerd maar het mocht niet baten.

Lang verhaal kort. De ICCU is stuk.
Eindelijk na 2 en een halve maand is de auto weer gerepareerd :)

Reparatie uitgevoerd bij Van Mossel in Groningen.

• Pimmetje223
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-07 14:31
multipasser schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:00:
[...]

Ik denk dat die mogelijkheid er wel is. Maar ik ben op die 5 adressen langsgegaan om offertes op te vragen. Die vielen dusdanig hoog uit (1000 euro voor een hele kleine schade) dat ik het via de verzekering heb gespeeld. Daar kon ik maar bij 1 aangewezen hersteller terecht, die overigens in de regio bekend staat als een hele goeie hersteller. Het betrof een deukje in de vorm van een kras, ongeveer 5cm lang op het paneel tussen de achterdeur en de kofferdeksel. De lak was er niet vanaf maar het moest wel gespoten worden. En je ziet, als je in een bepaalde hoek staat, wel minimaal verschil t.o.v. de originele lak.

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Na 5 maanden eindelijk zo ver dat mijn smeeklbeden zijn verhoord! Ik kan met mijn auto nl. niet goed laden bij de openbare paal naast mijn huis. Deze paal is van Vattenfall. Op de rechterkant 'klapt' de verbinding er direct uit en op de linkerkant laadt mijn auto maar op 1 fase/3kw. Bij de "zusterpaal" één straat verder op heb ik géén problemen: aan beide kanten netjes 11kw laadsnelheid. Overigens heb ik bij geen enkele andere laadmogelijkheid zo'n probleem, uitgerekend alleen bij die naast mijn huis...... Op basis hiervan kunnen we allerlei zaken (zoals defecte kabel) uitsluiten. Bij Vattenfall hebben ze nu ook in de data gezien dat het niet OK is en zo langzamerhand beginnen zij ook nieuwsgierig te worden wat het nu dan wel niet is.

Bij de probleempaal heb ik in het verleden wel eens gehoord dat ook anderen er problemen ondervinden, zodat het gebruikers van deze paal zich nu eigenlijk beperkt tot slechts 2 buurtgenoten: een hybride Mercedes en een hybride Kuga. Deze beide laden op 11kw snelheid links/rechts op deze paal.

A.s. maandag komt er eindelijk iemand van Vattenfall zelf kijken wat er nu precies gebeurt in deze paal als ik mijn auto aansluit. Eindelijk is het gelukt, dit heeft me 5 maanden gekost om het zover te laten komen.

Ik houd jullie op de hoogte wat de uitkomst is. Blijkbaar is onze auto net wat gevoeliger voor een bepaalde omstandigheid dan andere auto's???

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-11 16:51
jrk schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:38:
Na 5 maanden eindelijk zo ver dat mijn smeeklbeden zijn verhoord! Ik kan met mijn auto nl. niet goed laden bij de openbare paal naast mijn huis. Deze paal is van Vattenfall. Op de rechterkant 'klapt' de verbinding er direct uit en op de linkerkant laadt mijn auto maar op 1 fase/3kw. Bij de "zusterpaal" één straat verder op heb ik géén problemen: aan beide kanten netjes 11kw laadsnelheid. Overigens heb ik bij geen enkele andere laadmogelijkheid zo'n probleem, uitgerekend alleen bij die naast mijn huis...... Op basis hiervan kunnen we allerlei zaken (zoals defecte kabel) uitsluiten. Bij Vattenfall hebben ze nu ook in de data gezien dat het niet OK is en zo langzamerhand beginnen zij ook nieuwsgierig te worden wat het nu dan wel niet is.

Bij de probleempaal heb ik in het verleden wel eens gehoord dat ook anderen er problemen ondervinden, zodat het gebruikers van deze paal zich nu eigenlijk tot 2 buurtgenoten: een hybride Mercedes en een hybride Kuga. Deze beide laden op 11kw snelheid links/rechts op deze paal.

A.s. maandag komt er eindelijk iemand van Vattenfall zelf kijken wat er nu precies gebeurd in deze paal als ik mijn auto aansluit. Eindelijk is het gelukt, dit heeft me 5 maanden gekost om het zover te laten komen.

Ik houd jullie op de hoogte wat de uitkomst is. Blijkbaar is onze auto net wat gevoeliger voor een bepaalde omstandigheid dan andere auto's???
breek mij de bek niet open over vattenfall incharge, ik heb mijn prive paal daar vandaan; wat een ellende om te communiceren met dat bedrijf. die hebben het echt niet op orde hoor. fijn dat je nu een kleine doorbraak hebt. ik zou die monteur vastknopen aan de paal tot het werkt :+

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Tiggy80 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:42:
[...]

breek mij de bek niet open over vattenfall incharge, ik heb mijn prive paal daar vandaan; wat een ellende om te communiceren met dat bedrijf. die hebben het echt niet op orde hoor. fijn dat je nu een kleine doorbraak hebt. ik zou die monteur vastknopen aan de paal tot het werkt :+
KLOPT! Het grootste probleem is het servicenummer dat op de paal staat. Bel je daar naar toe, dan krijg je een Belgisch bedrijf. Die beloven dat ze een "technieker" gaan sturen......maar die komt nooit. Als je ze daar mee confronteert, dan zeggen ze: "maar wij hebben geen invloed op de planning van de techniekers, da's een ander bedrijf". Hier ben in maanden mee bezig geweest en uiteindelijk Vattenfall zèlf gevraagd of ze wel weten waar die Belgen mee bezig zijn, maar ook Vattenfall vond het allemaal prima. 3 weken geleden wéér een mail gestuurd naar Vattenfall en nu gedreigd met escalatie naar Provincie/Gemeente of welke instantie dan ook waar ze een vergunning/opdracht of wat dan ook van/voor krijgen om zo'n paal te plaatsen. Dat heeft gewerkt, want ik werd gebeld door een dame die kwam melden dat ze een bericht had doorgekregen "van de manager". Zij ging écht aan de slag en belde me regelmatig met een update. Daar is nu deze afspraak uit naar voren gekomen.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-11 07:40
jrk schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:50:
[...]

KLOPT! Het grootste probleem is het servicenummer dat op de paal staat. Bel je daar naar toe, dan krijg je een Belgisch bedrijf. Die beloven dat ze een "technieker" gaan sturen......maar die komt nooit. Als je ze daar mee confronteert, dan zeggen ze: "maar wij hebben geen invloed op de planning van de techniekers, da's een ander bedrijf". Hier ben in maanden mee bezig geweest en uiteindelijk Vattenfall zèlf gevraagd of ze wel weten waar die Belgen mee bezig zijn, maar ook Vattenfall vond het allemaal prima. 3 weken geleden wéér een mail gestuurd naar Vattenfall en nu gedreigd met escalatie naar Provincie/Gemeente of welke instantie dan ook waar ze een vergunning/opdracht of wat dan ook van/voor krijgen om zo'n paal te plaatsen. Dat heeft gewerkt, want ik werd gebeld door een dame die kwam melden dat ze een bericht had doorgekregen "van de manager". Zij ging écht aan de slag en belde me regelmatig met een update. Daar is nu deze afspraak uit naar voren gekomen.
Dat heb ik ook twee keer meegemaakt. Uiteindelijk gevraagd of het normaal is dat er vonken uitkwamen en toen was het snel opgelost.

Wat wel goed was, is dat ik daarna door twee medewerkers geïnterviewd ben over de ervaringen en dat ze zouden proberen om het te gaan verbeteren. Maar als ik dit lees, heeft het nog niet geholpen.

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-11 21:02
Henry_tw schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:55:
[...]

Dat is nog eens een goede tip! deze heeft wel een erg slechte review maar ik kan me voorstellen dat je zoiets ook bij een autozaak kunt krijgen.

Ik denk dat ik voor deze ga:
https://www.bol.com/nl/nl...dFCA.2_14.16.ProductTitle

iemand interessen in de 2e? (je koopt een setje van 2).
Ik heb deze even geprobeerd en wat een heerlijkheid, instappen auto aanzetten en geen irritant gepiep meer. Maar dan de verlenger is kwalitiatief niet je van het, voelt aan als goedkoop plastic en je gordel aansluiting zit ineens een stuk hoger, dus niet echt een goed alternatief. Dus die gaan weer terug.

Via Reddit heb ik iemand gevonden die de speaker die dit geluid veroorzaakt heeft uitgeschakeld maar dat gaat mij wat ver.

Ik heb het uiteindelijk opgelost met een stukje tie-rap van 2cm. In je gordelaansluiting zit namelijk een 'verbreek-contact' zodra je je gordel vastmaakt gaat er een stukje plastic mee naar beneden die dit contact verbreekt. met een stukje tie-rap heb ik dit contact nu continue verbroken. Nu dus geen vervelende waarschuwingspiepjes meer bij het het auto aanzetten voordat je de gordel om hebt gedaan. Verder rij ik altijd met de gordel om O-) .

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11 11:38
Eén zwaluw maakt nog geen zomer,, maar bij de 2 laatste telefoon gesprekken was ik goed verstaanbaar door onderstaande tip!
ZuinigeRijder schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:28:
[...]

Hier op goingelectric wordt er gesuggereerd dat het te maken heeft met de laatste infotainment update, te lezen vanaf hier.

Aantal vertaalde quotes:

Eergisteren heb ik even snel gebeld in de auto en de persoon met wie ik sprak kon mij nauwelijks verstaan. Stond in stadsverkeer waar het behoorlijk rustig was.

De oplossing is een pagina geleden al beschreven:
(Verhoog het microfoonopnamevolume tijdens een gesprek)

Wanneer u aan de telefoon bent, ziet u op de rechter monitor een microfoonpictogram. De standaardinstelling (voor mij) was “3”. Tik op het symbool en zet het volume op max. (5 denk ik).
[

quote]ZuinigeRijder schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:28:
[...]

Hier op goingelectric wordt er gesuggereerd dat het te maken heeft met de laatste infotainment update, te lezen vanaf hier.

Aantal vertaalde quotes:

Eergisteren heb ik even snel gebeld in de auto en de persoon met wie ik sprak kon mij nauwelijks verstaan. Stond in stadsverkeer waar het behoorlijk rustig was.

De oplossing is een pagina geleden al beschreven:
(Verhoog het microfoonopnamevolume tijdens een gesprek)

Wanneer u aan de telefoon bent, ziet u op de rechter monitor een microfoonpictogram. De standaardinstelling (voor mij) was “3”. Tik op het symbool en zet het volume op max. (5 denk ik).
[/quote]

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:28
Henry_tw schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:20:
[...]

Ik heb deze even geprobeerd en wat een heerlijkheid, instappen auto aanzetten en geen irritant gepiep meer. Maar dan de verlenger is kwalitiatief niet je van het, voelt aan als goedkoop plastic en je gordel aansluiting zit ineens een stuk hoger, dus niet echt een goed alternatief. Dus die gaan weer terug.

Via Reddit heb ik iemand gevonden die de speaker die dit geluid veroorzaakt heeft uitgeschakeld maar dat gaat mij wat ver.

Ik heb het uiteindelijk opgelost met een stukje tie-rap van 2cm. In je gordelaansluiting zit namelijk een 'verbreek-contact' zodra je je gordel vastmaakt gaat er een stukje plastic mee naar beneden die dit contact verbreekt. met een stukje tie-rap heb ik dit contact nu continue verbroken. Nu dus geen vervelende waarschuwingspiepjes meer bij het het auto aanzetten voordat je de gordel om hebt gedaan. Verder rij ik altijd met de gordel om O-) .
Zou je misschien een foto kunnen maken van wat je precies gedaan hebt?
Ik erger me al een tijdje aan dat irritante gebliep, maar had me nooit gerealiseerd dat het voor de gordel was aangezien de auto dol is op geluidjes :)
Ik start ook altijd terwijl ik nog bezig ben met de gordel inklikken...

• Henry_tw
klootwyk schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 09:23:
[...]

Zou je misschien een foto kunnen maken van wat je precies gedaan hebt?
Ik erger me al een tijdje aan dat irritante gebliep, maar had me nooit gerealiseerd dat het voor de gordel was aangezien de auto dol is op geluidjes :)
Ik start ook altijd terwijl ik nog bezig ben met de gordel inklikken...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VqSAJAlE4sXauxMyFx_x_2x6uT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DP23VDV367VQtNBbMC3d18ge.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPRUbXzbULcgTZ7HKWxKUOsCaTM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wa0OgTFviDB3k1qP47XtFsqN.jpg?f=fotoalbum_large

Op de eerste foto zit de gordel er nog niet in en zie je een wit stukje plastic wat met de gordel naar beneden gaat, dit zorgt ervoor dat het contact verbroken wordt.

In de tweede foto is de gordel erin geklikt en zie je dat het stukje tie-rap achter het witte plastic zit, op deze manier blijft hij ook op z'n plek, de tie-rap is ongeveer 2cm.

Om je gordel aansluiting open te maken moet je 2 schroefjes los maken met een torx bitje met een gat erin.

Voor een definitieve oplossing kun je ook gewoon het zwarte of rode draadje wat uit je gordelaansluiting komt doorknippen ;)

• Vielleicht
Bizar om te lezen dat er aan gordels gesleuteld wordt en er goedkope hulpstukken gekocht worden om te voorkomen dat je 4 piepjes hoor bij het starten. Blijkbaar gaat het comfort boven veiligheid... 8)7

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Waarschijnlijk is het niet vanwege die vier piepjes maar om zonder gordel te kunnen rijden...

• Henry_tw
Daniel schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:43:
Waarschijnlijk is het niet vanwege die vier piepjes maar om zonder gordel te kunnen rijden...
zoals ik al eerder gezegd heb, ik rij nooit zonder gordel om.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Dan snap ik er weinig van. Ik zou niet snel gaan rommelen aan de veiligheidsuitrusting van een auto, zeker niet aan de gordels. Maar goed ieder z'n keuzes.

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tenzij je van tevoren Bluelink climate control functie gebruikt hebben de 12V best even nodig om op te starten*. Ik zou daarom bij instappen ook graag meteen de start knop indrukken alleen door die irritante piepjes eerst extra handeling van gordel en vervolgens zit je alsnog te wachten.
Als de SoC wat sneller was geweest dan was het een ander verhaal en ja het blijft het een first world problem :P.
Persoonlijk niet van plan deze mod toe te passen want routine inmiddels erop aangepast, maar het blijft imho vrij inefficiënt.

* RambOo heeft wireless Carplay dongle wat de opstarttijd ook niet ten goede komt.

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-11 07:40
Daniel schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:43:
De signalering zou pas aan moeten gaan als je de auto in een versnelling zet. Dat zou voldoende moeten zijn.

• borgoe72
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-10 07:42
Ik heb een probleem met voorverwarmen ioniq aan de paal (Zappi V2). Alle ‘vraag’ van elektriciteit regel ik vanuit de Ioniq en niet vanaf de paal. Als ik m op afstand start om de climatiseren dan zie ik dat hij korte tijd veel kw vraagt van de paal om vervolgens naar een zeer laag vermogen te gaan en wordt er weinig voorverwarmd. Op het moment dat ik de laadkabel ontkoppel begint de auto vol te climatiseren op de batterij. Gewenste situatie is dus dat hij vanaf de laadpaal vermogen verbruikt om te klimatiseren. Iemand bekend met dit probleem en een oplossing voor handen?

• borgoe72
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-10 07:42
?

[ Voor 99% gewijzigd door borgoe72 op 06-10-2023 12:49 ]

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 11:13

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

borgoe72 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:39:
Ik heb een probleem met voorverwarmen ioniq aan de paal (Zappi V2). Alle ‘vraag’ van elektriciteit regel ik vanuit de Ioniq en niet vanaf de paal. Als ik m op afstand start om de climatiseren dan zie ik dat hij korte tijd veel kw vraagt van de paal om vervolgens naar een zeer laag vermogen te gaan en wordt er weinig voorverwarmd. Op het moment dat ik de laadkabel ontkoppel begint de auto vol te climatiseren op de batterij. Gewenste situatie is dus dat hij vanaf de laadpaal vermogen verbruikt om te klimatiseren. Iemand bekend met dit probleem en een oplossing voor handen?
Check eens of het helpt om in de app de voorruitverwarming mee aan te zetten:

Tab Remote
Klimaatinstellingen
Ontdooien en verwarming
Bovenste vinkje aanzetten --> schakel voorruit-verwarming in

• klootwyk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:28
Dank je wel, ik ga eens kijken!

Ik rij altijd met gordel en heb na al die jaren geen behoefte aan luid gebliep. Ieder z'n voorkeur toch?

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:46
Vielleicht schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:29:
Bizar om te lezen dat er aan gordels gesleuteld wordt en er goedkope hulpstukken gekocht worden om te voorkomen dat je 4 piepjes hoor bij het starten. Blijkbaar gaat het comfort boven veiligheid... 8)7
Dit is toch wel het toppunt van eerstewereldproblemen 8)7 . De 4 piepjes storen me niet eens meer. Ik accepteer ze gewoon omdat ik liever de computer sneller opgestart heb dan eerst mijn gordel omdoen en dan pas starten. Maar inderdaad klooien aan de veiligheidsinstrumenten van een auto om niet meer 4 piepjes te horen, op een moment dat je niet eens aan het rijden bent, gaat wel heel erg ver.

[ Voor 3% gewijzigd door Rugby82 op 06-10-2023 14:57 ]

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-11 22:23
Begin langzaam redelijk gefrustreerd te raken van de Ioniq5.
Sinds gisteren herkent de auto geen enkele telefoon meer op Carplay of Android Auto.
Vandaag verschillende kabeltjes geprobeerd en systeem reset gedaan maar geen enkel effect, USB geeft wel stroom aan de telefoons maar opstarten Carplay of Android Auto niet.
Nog een probleem bij het al lange lijstje voor de onderhoudsbeurt in december.

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10 13:45

cooper_s1

MINI's rule

Stephan_haarlem schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:51:
Sinds gisteren herkent de auto geen enkele telefoon meer op Carplay of Android Auto.
Vandaag verschillende kabeltjes geprobeerd en systeem reset gedaan maar geen enkel effect, USB geeft wel stroom aan de telefoons maar opstarten Carplay of Android Auto niet.
Dat is waarschijnlijk die AVN unit.... balen! Heb ik ook gehad. Hopelijk is die unit nu beter voorradig, die van mij duurde 3 maanden vooraleer die er was.

• Motorfret
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-11 21:52
borgoe72 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:39:
instellingen in de Zappi goed staan?
je kunt instellen of de zappi na het laden echt moet afschakelen, of dat de mogelijkheid blijft bestaan om stroom te leveren (ivm met onder andere voorverwarmen)
What is the preconditioning setting on the zappi?
2. Pre-conditioning. On the zappi it is possible to set a pre-conditioning mode to allow the EV to draw power from the mains rather than from EV's battery. NORMAL – EV cannot draw power after “Charge complete” when in ECO+ mode, unless there is enough surplus generation power.

[ Voor 16% gewijzigd door Motorfret op 06-10-2023 16:46 ]

24,75kW solar, Hyundai Ioniq 5., Panasonic 12kw J-monobloc WP met 400L SWW en 300L buffer

Rugby82 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:57:
[...]

Dit is toch wel het toppunt van eerstewereldproblemen 8)7 . De 4 piepjes storen me niet eens meer. Ik accepteer ze gewoon omdat ik liever de computer sneller opgestart heb dan eerst mijn gordel omdoen en dan pas starten.
Tijdens het autogordel aandoen, wordt de sleutel in de auto herkend en wordt de software al opgestart. Dus na het drukken van de startknop is Ready er bijna meteen. Of je moet aan de bijrijderskant instappen :+

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 11:13

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Motorfret schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 16:43:
[...]
instellingen in de Zappi goed staan?
je kunt instellen of de zappi na het laden echt moet afschakelen, of dat de mogelijkheid blijft bestaan om stroom te leveren (ivm met onder andere voorverwarmen)
[...]
Met deze instellingen gaat het bij mij goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpqG3VLOgAyVhKmANmuXZRXH_t4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EFu4YRONptb6Dkr7z1RcVrsa.jpg?f=fotoalbum_large

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb de auto nu twee dagen en tot nu toe bij elke (!) rit storingsmeldingen van de rijhulpen gehad: dodehoekwaarschuwing, hda of lane keeping aid niet beschikbaar etc. Na 10-20 secs verdwijnen deze ook vanzelf weer en daarna werken de rijhulpen ook weer, maar is dit normaal??
Net viel ook twee keer de Carplay zomaar uit.

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-11 09:29
Het is weer vrijdag dus weer een stroomstoring! Dit keer kan er gelukkig gekookt worden met de Ioniq5. Een stoomkoker a 800 watt en een airfryer a 1700 watt zijn geen probleem.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XtthaSvOFXeu6CVsV1_CGecf0rY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IRA8zi1cIVn5mRoSdU17GpXW.jpg?f=fotoalbum_large

Toch fijn dat dat kan =)

• Rugby82
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 17:00:
[...]

Tijdens het autogordel aandoen, wordt de sleutel in de auto herkend en wordt de software al opgestart. Dus na het drukken van de startknop is Ready er bijna meteen. Of je moet aan de bijrijderskant instappen :+
Dat is niet mijn ervaring. Als ik eerst de gordel om ga doen en dan pas de auto starten duurt het langer voordat ik bijvoorbeeld bij het menu voor de climate control kan dan wanneer ik eerst de auto start en dan de gordel om doe. Lijkt er toch op dat niet alles al wordt opgestart op het moment de sleutel gedetecteerd wordt in de auto.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

Rugby82 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:46:
[...]

Dat is niet mijn ervaring. Als ik eerst de gordel om ga doen en dan pas de auto starten duurt het langer voordat ik bijvoorbeeld bij het menu voor de climate control kan dan wanneer ik eerst de auto start en dan de gordel om doe. Lijkt er toch op dat niet alles al wordt opgestart op het moment de sleutel gedetecteerd wordt in de auto.
Wanneer je linksonder in de hoek naar het Ready indicatie kijkt, zie je dat die al heel snel uitgaat, dus dat je kunt wegrijden, ook wanneer je eerst je autogordel omdoet. Je hebt wel gelijk dat het infotainment rechts langer moet opstarten, maar dat is in het algemeen voor mij geen probleem. Na 30 seconden gaat de bevestiging van infotainment automatisch uit onder het rijden en daarna kun je pas climate control bedienen, inderdaad. Maar de piepjes heb ik niet gehad en ik kan ook snel na instappen wegrijden.

• Rugby82
Ja dat deel klopt maar met opstarten van de computer bedoel ik het hele infotainmentsysteem. Ik moet bijna altijd nog even de telefoon in de houder doen en de kabel inpluggen en nog wat dingen. Dan kan ik vaak wel al de boel bedienen zodra ik klaar ben en bij het eerst omdoen van de gordel dus niet. Dus accepteer ik de vier piepjes.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-11 23:45
Rugby82 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:59:
Ja dat deel klopt maar met opstarten van de computer bedoel ik het hele infotainmentsysteem. Ik moet bijna altijd nog even de telefoon in de houder doen en de kabel inpluggen en nog wat dingen. Dan kan ik vaak wel al de boel bedienen zodra ik klaar ben en bij het eerst omdoen van de gordel dus niet. Dus accepteer ik de vier piepjes.
Eerlijk gezegd, ik hoorde het al niet eens bewust meer. Het was dat er hier op het forum over gesproken werd, toen viel het me weer even op bij het instappen en starten. Geen enkele last van dus

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• flitzio
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-10 15:07
En dan ineens heb je ook problemen met je 5 maanden oude Ioniq 5

1. Controleer veiligheidssystemen aan voorkant
2. Controleer veiligheidssystemen voor kruisend verkeer aan de achterkant
3. Controleer rijstrookwisselassistent
4. Controleer Dodehoekveiligheidssysteem

Afspraak bij de garage kan pas ergens in november 😡

• emcore
flitzio schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:09:

Nummertje 1 had ik laatst ook, plus defecte cruise control.
Bleek een defect in de radar aan de voorkant te zijn. Was binnen een dag verholpen, dezelfde dag als ze de nieuwe ICCU hadden geïnstalleerd.
Wel bijzonder dat je al die foutmeldingen tegelijk hebt, dan lijkt er meer aan de hand dan alleen de radar aan de voorkant 🤔

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:27

tomk94

Developer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/puc9_cEad-YN9N_IYRC1f8S4sFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52WOLqCYFPwbxWTeqDLZGvHN.jpg?f=fotoalbum_large

De Ioniq 5 ook in gebruik bij de politie, vandaag gespot bij de open dag in Waddinxveen.

• Astronaut
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
tomk94 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:18:
[Afbeelding]

De Ioniq 5 ook in gebruik bij de politie, vandaag gespot bij de open dag in Waddinxveen.
Van deze auto wil ik wel een keer een boete krijgen O+

Volgens ZuinigeRijder gaat het om MY2022.5 Mystic Olive 73kwh Long Range Connect met WP.

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Pimmetje223 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:38:
[...]
Ik heb datzelfde en heb ontdekt dat dat gebeurt als ik op mijn telefoon tijdens het rijden de Shazam App open. De kwaliteit is dan zó slecht dat het wel een wachtmelodietje lijkt op een ouderwetse telefoon. Zodra ik terugschakel naar spotify heb ik weer goede kwaliteit.
Hm ik gebruik de shazam app nooit tijdens het rijden, maar kan eens in de gaten houden of dit gebeurt terwijl er een andere app iets probeert te doen. Heb inmiddels weer een werkende usb-datakabel dus gaat de muziek weer gewoon via Android Auto.

Eergisteren ook een slechte ervaring met mijn I5 gehad: na het aanzetten van de auto was ie in geen mogelijkheid in D of R te krijgen. Duurde ruim 5-10min met meerdere pogingen aan en uit, in en uitstappen, incl compleet vergrendelen, om m uiteindelijk wel in D te krijgen.
Na wat gegoogle las ik dat het iets te maken kan hebben met de 12v nadat ie aan een thuislader heeft gehangen, wat het geval was (Zappiv2 op Fast). Vrij irritant, maar fijn dat ie uiteindelijk wel vooruit te branden was.

Verder nog altijd erg blij met de auto!

• IonniUnique
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09:51
Bij mij helpt het als ik dan tien seconden de startknop ingedrukt houd.

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-11 19:51
Heb ook zoiets ooit gehad bij laadpaal bij dealer. Ze hielden toen de sleutel 10 sec bij de startknop. Hielp ook.

• YJB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:23

YJB

Vanochtend voor de eerste keer zombie mode gehad. Ik denk dat ik te snel in de vooruit versnelling wilde schakelen.
De oplossing om remote de verwarming aanzetten kon niet omdat de auto buiten bereik van het netwerk stond (er is hier nauwelijks bereik), maar auto op slot / 10 minuten wachten / auto weer open werkte gelukkig wel.
Mijn betere helft heeft ook weer iets bijgeleerd (is dat echt een term 'zombie mode'?) en ik ga toch maar een sleutel 10 in de frunk leggen.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Ik had gisteren precies hetzelfde. Straks even nieuwe kabel halen, maar als nu ook de USB-poort defect is ná de ICCU en de Frontradar?.... En het wordt weer weken wachten, dan wordt ik toch wederom behoorlijk pissig op deze auto. Sta op het punt om op vakantie te gaan en het vooruitzicht dat dat zonder Android Auto en met die klote onboard navi zou moeten, doet mij nu al afgrijzen van ergenis. Maar goed, eerst maar een nieuwe kabel proberen.

• Stephan_haarlem
bump

[ Voor 124% gewijzigd door Stephan_haarlem op 09-10-2023 09:15 ]

• Stephan_haarlem
jrk schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:43:
[...]

Ik had gisteren precies hetzelfde. Straks even nieuwe kabel halen, maar als nu ook de USB-poort defect is ná de ICCU en de Frontradar?.... En het wordt weer weken wachten, dan wordt ik toch wederom behoorlijk pissig op deze auto. Sta op het punt om op vakantie te gaan en het vooruitzicht dat dat zonder Android Auto en met die klote onboard navi zou moeten, doet mij na al afgrijzen van ergenis. Maar goed, eerst maar een nieuwe kabel proberen.
Ik heb de auto gelukkig komende tijd niet veel nodig, alleen voor korte ritjes dus op zich niet een heel groot probleem.
Weet wel zodra de huidige klachten allemaal opgelost zijn dat ik serieus ga rondkijken voor een andere auto, dit was de eerste keer een Hyundai maar zoveel problemen heb ik bij nog geen enkele auto meegemaakt zelf niets bij mijn Renault en Peugeot.

Bij mij geeft de USB nu nog wel een beetje stroom aan de aangesloten spullen, maar het afspelen van mp3, Carplay/Android Auto of update USB doet de poort helemaal niet.

• sempaai
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-03 08:16
Nieuwe wagen, 3 maand oud , AC laden tot 80 % gaf altijd +/- 440 Km bereik.
Vorige week 2 snellaad beurten , nu krijg ik maximum 380 Km bereik bij AC laden tot 80%

Net AC geladen tot 90%, amper 430 Km bereik.
Iemand anders gelijkaardige ervaring ?

• CeesTax
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-11 22:17

CeesTax

2022 Ioniq5 RWD 73kW

[...]

Ik had gisteren precies hetzelfde. Straks even nieuwe kabel halen, maar als nu ook de USB-poort defect is ná de ICCU en de Frontradar?.... En het wordt weer weken wachten, dan wordt ik toch wederom behoorlijk pissig op deze auto. Sta op het punt om op vakantie te gaan en het vooruitzicht dat dat zonder Android Auto en met die klote onboard navi zou moeten, doet mij nu al afgrijzen van ergenis. Maar goed, eerst maar een nieuwe kabel proberen.
Ondanks bovenstaande ben je een “Happy IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels 60.000 km rij-ervaring”
:) :)

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-11 09:34
sempaai schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:17:
Vorige week 2 snellaad beurten , nu krijg ik maximum 380 Km bereik bij AC laden tot 80%

Temperatuur is voor een deel bepalend in bereik. Daarnaast leert het systeem ook hoe zwaar/licht je rechtervoet is.

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-11 14:23
sempaai schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:17:

Als jij bij 80% al 440 km hebt, heb je wel een heel bijzondere auto..Dat is 550 km bij een volle accu!

• Creokr
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-10 10:02
Het zal stom overkomen, maar heb je je smartphone al herstart? Het lijkt alsof de poort stuk is, maar na het herstarten van de smarphone wordt de "service" terug actief.

Mijn gsm is een HMD/Nokia XR 20, Android 13. Dit probleem had ik soms ook bij mijn vorige wagen.

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 22:36
[...]

Ik had dit ook met mijn vorige iphone. Nu een nieuwe iphone maar geen nieuwe kabel. Probleem weg. Kan dus ook aan de telefoon liggen.

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

• sempaai
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-03 08:16
amw82 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:32:
[...]

Temperatuur is voor een deel bepalend in bereik. Daarnaast leert het systeem ook hoe zwaar/licht je rechtervoet is.
Altijd eco mode en cruise control, over de laatste 3 maand, met wisselende temperaturen, steeds +/- 440 Km bij AC laden tot 80%

Het valt me alleen op dat na de 2 snellaad beurten het bereik teruggevallen is tot minder dan 400 Km bij AC laden tot 80 %batterii

Ik gok dat het mss een software issue is ?
Was de eerste keer dat ik + 300 Km afstand op de snelweg reed, mss dat dit ook deels meespeelt, hogere snelheid en systeem "leert" een lager bereik :)

[ Voor 13% gewijzigd door sempaai op 09-10-2023 11:25 ]

• Stephan_haarlem
Creokr schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:49:
[...]

Het zal stom overkomen, maar heb je je smartphone al herstart? Het lijkt alsof de poort stuk is, maar na het herstarten van de smarphone wordt de "service" terug actief.

Mijn gsm is een HMD/Nokia XR 20, Android 13. Dit probleem had ik soms ook bij mijn vorige wagen.
Heb werkelijk alles al geprobeerd.
In mijn latere post geeft ik al aan dat de poort helemaal geen enkel USB apparaat herkent wel beetje stroom doorgeeft. Dus zoals al meerdere keren hier gemeld is de AVN module waarschijnlijk stuk.

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 09:33
sempaai schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:01:
[...]

Altijd eco mode en cruise control, over de laatste 3 maand, met wisselende temperaturen, steeds +/- 440 Km bij AC laden tot 80%

Het valt me alleen op dat na de 2 snellaad beurten het bereik teruggevallen is tot minder dan 400 Km bij AC laden tot 80 %batterii

Ik gok dat het mss een software issue is ?
Was de eerste keer dat ik + 300 Km afstand op de snelweg reed, mss dat dit ook deels meespeelt, hogere snelheid en systeem "leert" een lager bereik :)
Dat laatste zou erg goed kunnen. Wij hebben nu een tijdje weinig snelweg en relatief veel stadsverkeer gereden en onze auto geeft nu bij volle accu 400 km (58 kWh-versie), da's een stuk meer dan eerder.

Ik haal in de stad ook makkelijk 11-14 kWh/100 km, maar op de snelweg gaat dat heel snel achteruit.

• Stephan_haarlem
dextertje schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:39:
[...]

Dat laatste zou erg goed kunnen. Wij hebben nu een tijdje weinig snelweg en relatief veel stadsverkeer gereden en onze auto geeft nu bij volle accu 400 km (57 kWh-versie), da's een stuk meer dan eerder.

Ik haal in de stad ook makkelijk 11-14 kWh/100 km, maar op de snelweg gaat dat heel snel achteruit.
Klopt is ook echt afhankelijk van wat je gereden hebt daarvoor. Na een paar ritten door Duitsland (flink doorgereden qua snelheid) kwam ik de eerste weken in NL niet boven de 200km uit na het laden. Nu zit ik met meer stadsverkeer weer rond de 350km met de 58kWh.

• nietwijk
  • Laatst online: 06-11 08:55
emcore schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:32:
[...]

Nummertje 1 had ik laatst ook, plus defecte cruise control.
Bleek een defect in de radar aan de voorkant te zijn. Was binnen een dag verholpen, dezelfde dag als ze de nieuwe ICCU hadden geïnstalleerd.
Wel bijzonder dat je al die foutmeldingen tegelijk hebt, dan lijkt er meer aan de hand dan alleen de radar aan de voorkant 🤔
Voor de statistieken: Wanneer was je ICCU gerepareerd?

• nietwijk
flitzio schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:09:

Laat ze dan in ieder geval nu de diagnose stellen en een nieuwe radar bestellen....dat ivm levertijd. Monteren kan later wel.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Creokr schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:49:
[...]

Ik heb net een nieuwe kabel opgehaald van de Action. Dan zeggen julie "van de Action"??????. Ja, die Reload-kabels zijn namelijk erg goed en ik gebruik nu ook een Reload-kabel en die heeft het tot gisteren zeker 8 maanden al volgehouden met dagelijks gebruik in de auto. De nieuwe Reload doet het overigens NIET. Ik ben nu mijn telefoon aan het restarten, want dat heb ik niet geprobeerd...

update 1): herstarten van de telefoon werkt ook niet.... En dus wordt ik weer mega pissig op die auto. Het is écht haat-liefde hoor. Woensdag vertrek ik naar Oost Duitsland en dat dan weer zonder Waze, en zonder Spotify. De kwaliteit van onderdelen van deze auto is dus echt ruk. En ik blijf het roepen waarom er geen recalls zijn op ICCU, Frontradar en nu de USB-poort. Ik zeg tegen iedereen dat het een fantastische auto is, áls alles het goed doet, maar te vaak gaan dingen stuk. Jammer, jammer, jammer. En ik heb dus een zondags-exemplaar waar alles stuk gaat....

update 2): morgen naar de dealer om 16:00 uur en dus hoogstwaarschijnlijk op autovakantie zonder AA. Wat een ergenis die auto! En ja, nogmaals: Android Auto is cruciaal voor mij. Ik kan me deze auto niet voorstellen zonder. Vaste lezers weten hier dat ik zweer bij Waze en de schurft heb aan de onboard. Ook geen spotity-gemak helaas....

[ Voor 37% gewijzigd door jrk op 09-10-2023 14:24 ]

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

jrk schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:38:

Bij de probleempaal heb ik in het verleden wel eens gehoord dat ook anderen er problemen ondervinden, zodat het gebruikers van deze paal zich nu eigenlijk beperkt tot slechts 2 buurtgenoten: een hybride Mercedes en een hybride Kuga. Deze beide laden op 11kw snelheid links/rechts op deze paal.

A.s. maandag komt er eindelijk iemand van Vattenfall zelf kijken wat er nu precies gebeurt in deze paal als ik mijn auto aansluit. Eindelijk is het gelukt, dit heeft me 5 maanden gekost om het zover te laten komen.

Update:
de Vattenfall-man is vanochtend geweest en hij heeft nu met eigen ogen gezien dat mijn auto het niet goed doet op de paal. Hij verzuchtte dat hij niet tevreden was over de nieuwe (Chinese) hardware in de palen. Mogelijk reageert onze Ioniq5 daar niet goed op. Overigens had hij zelf een Cupra bij zich die wél goed laadde. Afgelopen zaterdag stond er nog een vreemde Enyac en die dame laadde ook slechts met 2kw. Wel gek deze verschillen tussen mogelijk technisch gelijke auto's van de VW-group?

Vraag aan jullie: Wie heeft er nog meer problemen met de openbare Alflen palen van Vattenfall? Dat je überhaupt niet kunt laden, of slechts op één of 2 fasen (3 of 7kw) ipv 3 fasen op 11 kw? Ik hoor het graag. geeft dan ook even het laadpaalnummer door. Ik geef dit dan door aan Matthijs van Vattenfall die hier dan mee aan de slag gaat! Bij voorbaat dank!

• nietwijk
dextertje schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:39:
[...]

Dat laatste zou erg goed kunnen. Wij hebben nu een tijdje weinig snelweg en relatief veel stadsverkeer gereden en onze auto geeft nu bij volle accu 400 km (57 kWh-versie), da's een stuk meer dan eerder.

Klopt en daarnaast zou ik de "Guess O Meter" niet op 10% nauwkeurigheid nemen.

• nietwijk
jrk schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:23:
[...]

Update:
de Vattenfall-man is vanochtend geweest en hij heeft nu met eigen ogen gezien dat mijn auto het niet goed doet op de paal. Hij verzuchtte dat hij niet tevreden was over de nieuwe (Chinese) hardware in de palen. Mogelijk reageert onze Ioniq5 daar niet goed op. Overigens had hij zelf een Cupra bij zich die wél goed laadde. Afgelopen zaterdag stond er nog een vreemde Enyac en die dame laadde ook slechts met 2kw. Wel gek deze verschillen tussen mogelijk technisch gelijke auto's van de VW-group?

Vraag aan jullie: Wie heeft er nog meer problemen met de openbare Alflen palen van Vattenfall? Dat je überhaupt niet kunt laden, of slechts op één of 2 fasen (3 of 7kw) ipv 3 fasen op 11 kw? Ik hoor het graag. geeft dan ook even het laadpaalnummer door. Ik geef dit dan door aan Matthijs van Vattenfall die hier dan mee aan de slag gaat! Bij voorbaat dank!
Bekend probleem bij de Alfen palen van Vattenfall. Beide zijden samen gaan niet verder dan 11 kW (op zich niet vreemd). Ene zijde gaat vaak niet verder dan 1/3 van 11 kW (ook niet als er verder niks aan staat). Je moet dus altijd hopen dat de andere zijde vrij is. Jaar later is 100 meter verderop een 2e identieke paal geplaatst met dezelfde problemen. Volgens mij had ik die problemen ook met de leen-e-Kona. Destijds zag je ook dat de vaste gebruikers altijd aan de ene kant stonden. O.a. een mini electric. Locatie: Dubbelbeek 10 Apeldoorn en Dubbelbeek 40 5 (half jaar geleden bijgeplaatst). Ik heb destijds meerdere meldingen gedaan, geen idee of men langsgeweest is. Ook over de laadpoort die op half zeven er naast hing, wat vrij gevaarlijk is in mijn ogen. Ik kom er niet meer sinds 1-7-2023 (nu de stroom van mijn zonnepanelen 4x minder oplevert dan toen). Toen was voor € 0,30 laden nog spotgoedkoop.

• nietwijk
jrk schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:17:
[...]

Ik heb net een nieuwe kabel opgehaald van de Action. Dan zeggen julie "van de Action"??????. Ja, die Reload-kabels zijn namelijk erg goed en ik gebruik nu ook een Reload-kabel en die heeft het tot gisteren zeker 8 maanden al volgehouden met dagelijks gebruik in de auto. De nieuwe Reload doet het overigens NIET. Ik ben nu mijn telefoon aan het restarten, want dat heb ik niet geprobeerd...

update: herstarten van de telefoon werkt ook niet.... En dus wordt ik weer mega pissig op die auto. Het is écht haat-liefde hoor. Woensdag vertrek ik naar Oost Duitsland en dat dan weer zonder Waze, en zonder Spotify. De kwaliteit van onderdelen van deze auto is dus echt ruk. En ik blijf het roepen waarom er geen recalls zijn op ICCU, Frontradar en nu de USB-poort. Ik zeg tegen iedereen dat het een fantastische auto is, áls alles het goed doet, maar te vaak gaan dingen stuk. Jammer, jammer, jammer. En ik heb dus een zondags-exemplaar waar alles stuk gaat....
Bij mij deed de USB het telkens wel even om er vervolgens uit te klappen. Aandrukken van de connector in de AVN module was de oplossing. Probleem had ik vanaf aflevering en is na het aandrukken van de connector 5 maanden weggeweest. Inmiddels is het probleem weer terug. Bekend probleem bij IONIQ5/EV6. Maar bij mij doet hij het wel (totdat hij er weer uit klapt). Bij jou helemaal niet begrijp ik. Wellicht ook eens vragen of ze de connector opnieuw kunnen aandrukken bij de garage? Bij mij had een nieuwe AVN module ook voldaan, mits ze de connector voldoende aandrukken, maar het kon ook zonder nieuwe module. Wellicht zit jouw stekker verder los? Zo niet, dan grote kans dat het de module zelf is.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

CeesTax schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:23:
[...]

Ondanks bovenstaande ben je een “Happy IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels 60.000 km rij-ervaring”
:) :)
Die onderstaande regel is ook al eens anders geweest toen mijn Frontradar kapot was. En ik gaan hem daar weer op terugzetten....

• emcore
nietwijk schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:13:
[...]

Voor de statistieken: Wanneer was je ICCU gerepareerd?
31 augustus hadden ze de diagnose gesteld. Toen heb ik hem meegenomen en hebben ze het onderdeel (ICCU) besteld.
21 september auto gebracht om de ICCU te laten installeren, de cruise control was toen ook kapot. Voor een ander mankement moest er toen een onderdeel besteld worden (weet de details niet meer).
22 september was hij weer helemaal gerepareerd, en kon hij mee naar huis.

• Vielleicht
[...]

Dan heb je mazzel! Dan is de bingokaart vol en omdat alle kwetsbare onderdelen zijn vervangen rijd je vanaf dan weer klachtenvrij! O+

• Vielleicht
nietwijk schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:40:
[...]

Bij mij deed de USB het telkens wel even om er vervolgens uit te klappen. Aandrukken van de connector in de AVN module was de oplossing. Probleem had ik vanaf aflevering en is na het aandrukken van de connector 5 maanden weggeweest. Inmiddels is het probleem weer terug. Bekend probleem bij IONIQ5/EV6. Maar bij mij doet hij het wel (totdat hij er weer uit klapt). Bij jou helemaal niet begrijp ik. Wellicht ook eens vragen of ze de connector opnieuw kunnen aandrukken bij de garage? Bij mij had een nieuwe AVN module ook voldaan, mits ze de connector voldoende aandrukken, maar het kon ook zonder nieuwe module. Wellicht zit jouw stekker verder los? Zo niet, dan grote kans dat het de module zelf is.
Probleem is wel dat je hele dashboard uit elkaar moet om bij die module te komen.

• Vielleicht
[...]

update 2): morgen naar de dealer om 16:00 uur en dus hoogstwaarschijnlijk op autovakantie zonder AA. Wat een ergenis die auto! En ja, nogmaals: Android Auto is cruciaal voor mij. Ik kan me deze auto niet voorstellen zonder. Vaste lezers weten hier dat ik zweer bij Waze en de schurft heb aan de onboard. Ook geen spotity-gemak helaas....
Je kunt eens vragen of ze niet een demomodel hebben waar ze een omruil mee kunnen doen? Ik heb ruim een jaar geleden dit euvel gehad, en toen was er een lange levertijd. Doordat ze de AVN-module uit hun demoauto hebben omgewisseld, kon ik met een paar uurtjes weer verder.

• Pietdelft
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-01 22:57
Stephan_haarlem schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:48:
[...]

Klopt is ook echt afhankelijk van wat je gereden hebt daarvoor. Na een paar ritten door Duitsland (flink doorgereden qua snelheid) kwam ik de eerste weken in NL niet boven de 200km uit na het laden. Nu zit ik met meer stadsverkeer weer rond de 350km met de 58kWh.
Ahum....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2W-DzM_H3Xp1NpXicPicF1l6P4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSXbwkrSGkSnkGU3ttQSKPC3.jpg?f=fotoalbum_large

• Stephan_haarlem
Wat wil je hiermee zeggen?

• Pietdelft
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-01 22:57
Nou… een paar berichten terug men er zich over verwonderde over het bereik..
Het bereik wat die van mij nu aangaf..
Dat haalt ie dus ook niet, na paar km, met de airco voluit aan, was het al 460 km

• Stephan_haarlem
Vielleicht schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:09:
[...]

Je kunt eens vragen of ze niet een demomodel hebben waar ze een omruil mee kunnen doen? Ik heb ruim een jaar geleden dit euvel gehad, en toen was er een lange levertijd. Doordat ze de AVN-module uit hun demoauto hebben omgewisseld, kon ik met een paar uurtjes weer verder.
Lijkt alsof nu alles in een keer gaat komen. Net op de rit naar huis alle veiligheidssystemen opeens uitgevallen/storing, draadloos opladen werkt nu ook niet meer, telefoon thuis draadloos opladen werkt wel gewoon.
Straks even kijken of alles het weer doet maar gaat lekker de afgelopen week.

Update: Net even geprobeerd, draadloos laden werkt wel weer, melding van veiligheidsystemen is ook weg. Dus hopelijk gewoon een glitch, morgen maar weer even afwachten

[ Voor 11% gewijzigd door Stephan_haarlem op 09-10-2023 18:42 ]

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-11 18:15
Stephan_haarlem schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:30:
[...]

Update: Net even geprobeerd, draadloos laden werkt wel weer, melding van veiligheidsystemen is ook weg. Dus hopelijk gewoon een glitch, morgen maar weer even afwachten
Laat je 12V batterij checken, als die slecht wordt gebeuren er de vreemdste zaken met je systemen in de auto door de te lage spanning.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• Pieter Hermens
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11:09
Vraagje: ben op terugweg van Italië, tweemaal overnachting Hotel met Tesla distination laders. Niet aan de praat te krijgen. Probleem eerder op facebook gezien en een oplossing, maar niet meer te vinden. Zijn er Ioniq rijders die dit ook ervaren en wellicht een oplossing hebben.

PieterH

• CharlieBulldog
Pieter Hermens schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 17:57:
Vraagje: ben op terugweg van Italië, tweemaal overnachting Hotel met Tesla distination laders. Niet aan de praat te krijgen. Probleem eerder op facebook gezien en een oplossing, maar niet meer te vinden. Zijn er Ioniq rijders die dit ook ervaren en wellicht een oplossing hebben.
Zie de post van MBam van 20 mei 2022 om 10:15 uur op dit forum.

• nietwijk
Vielleicht schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:08:
[...]

Probleem is wel dat je hele dashboard uit elkaar moet om bij die module te komen.
Ach ja, hun probleem. Ik doe het meeste aan mijn auto zelf, maar dit mag de dealer lekker oplossen. Mochten ze vorige keer ook, dus ze weten hoe het moet.😜

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 28-07 10:55
Stephan_haarlem schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

Heb werkelijk alles al geprobeerd.
In mijn latere post geeft ik al aan dat de poort helemaal geen enkel USB apparaat herkent wel beetje stroom doorgeeft. Dus zoals al meerdere keren hier gemeld is de AVN module waarschijnlijk stuk.
Hi Stephan,

Inderdaad die AVN unit zsm laten vervangen. Heb destijds ook wekenlang vanalles geprobeerd omdat het gek genoeg wel een paar minuten werkte als de dealer z'n mobieltje aansloot.

De garage zal zelf een diagnose moeten stellen maar in mijn geval gaf HMNL nog dezelfde dag akkoord om die volledige unit te bestellen. Het product was een week later binnen. Denk dat ik veel geluk heb gehad. Alleen inplannen afspraak voor montage duurde een paar weken. Ben bij Velserbeek Haarlem geweest dus die hebben ervaring.

Succes en sterkte zonder AA!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

[...]

update 1): herstarten van de telefoon werkt ook niet.... En dus wordt ik weer mega pissig op die auto. Het is écht haat-liefde hoor. Woensdag vertrek ik naar Oost Duitsland en dat dan weer zonder Waze, en zonder Spotify. De kwaliteit van onderdelen van deze auto is dus echt ruk. En ik blijf het roepen waarom er geen recalls zijn op ICCU, Frontradar en nu de USB-poort. Ik zeg tegen iedereen dat het een fantastische auto is, áls alles het goed doet, maar te vaak gaan dingen stuk. Jammer, jammer, jammer. En ik heb dus een zondags-exemplaar waar alles stuk gaat....

goed....ik moet ff weer dimmen en met de billen bloot. Gisterochtend toch maar even de Android werktelefoon van mijn vrouw geprobeerd en...... die deed het gewoon! Vervolgens nóg een keer met m'n eigen phone aan het prutsen geweest met een houten tandenstoker en dan blijkt er toch iets vuil in de laadpoort te zitten. Bij alleen laden is dat blijkbaar geen probleem, maar wel voor de kritische data-overdracht met Android Auto. Uiteindelijk ook mijn telefoon weer aan het werk gekregen. Dealer maar weer afgebeld. Dus, 2x tip: én andere kabels proberen én andere telefoons proberen. Wanneer dit beide niet helpt, dan is mogelijk je USB-poort stuk. Ik kan morgenvroeg i.i.g. een stuk lekkerder op vakantie!

[ Voor 3% gewijzigd door jrk op 11-10-2023 09:43 ]

• Stephan_haarlem
ThijsR schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:57:
[...]

Hi Stephan,

Inderdaad die AVN unit zsm laten vervangen. Heb destijds ook wekenlang vanalles geprobeerd omdat het gek genoeg wel een paar minuten werkte als de dealer z'n mobieltje aansloot.

De garage zal zelf een diagnose moeten stellen maar in mijn geval gaf HMNL nog dezelfde dag akkoord om die volledige unit te bestellen. Het product was een week later binnen. Denk dat ik veel geluk heb gehad. Alleen inplannen afspraak voor montage duurde een paar weken. Ben bij Velserbeek Haarlem geweest dus die hebben ervaring.

Succes en sterkte zonder AA!
Ik heb op 13 december een afspraak staan bij Ursem Bartem voor de eerste onderhoudsbeurt, dus dan kijken ze dit gelijk ook na net als de andere lopende kwaaltjes.
Het is even vervelend maar gelukkig werkt de DAB radio nog wel :) Ga de komende maanden toch niet op roadtrip met de auto.
Velserbeek kom ik niet meer na slechte ervaringen en niet kunnen constateren van een defecte schokdemper bij de Ioniq 5 bij aflevering (lang verhaal staat allemaal ergens op het forum).
Weinig vertrouwen in hun monteurs en zwaar teleurgesteld in afhandeling van dit alles.

[ Voor 3% gewijzigd door Stephan_haarlem op 11-10-2023 09:45 ]

• Rembooooo
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07-11 10:15
Heb over de afgelopen weken drie keer gehad dat de SCC er mee op hield ("Check SCC Systeem" / "Controleer veiligheidssystemen aan voorkant"). Ik dacht aan frontradar, maar twijfel toch omdat het na een paar minuten weer uit zichzelf wegging en de SCC weer werkte. Is dat iets dat langzaamaan steeds vaker stuk kan gaan, of is het bij de frontradar in 1x storing en er nooit meer leven in? Ik kreeg van de dealer het advies om even te kijken of ik niet m'n ruit moest poetsen voor de camera, en als het in storing bleef gaan er mee langs te komen iig.

Tweede ding: winterbanden. Ik weet dat er een levendige discussie heerst hier over het nut ervan, maar gezien ik toch in de winter richting het oosten wil is op zomerbanden blijven rijden geen optie. Dus ik moet iets.

Ik weet dat hyundaizubehoer.de voor €444 of 447 per wiel een set 19" met respectievelijk Hankook W330A of Dunlop Winter Sport 5 levert. Dat is dus €1776 / €1788 totaal.

Mijn eigen dealer komt met opties van €2397 - €2649 voor 19" met Michelin of Pirelli (ongedefinieerd welke..). Ik weet wel de artikelnummers:
GI400-ADB09BPTMW
GI400-ADB09BPTPW
GI400-ADE09BCTMW

Als ik daar op ga googlen kom ik bij het volgende foldertje:
https://s7g10.scene7.com/...len-brochure_2021-2022pdf

Daarin is nét te lezen dat het gaat om banden met een verbruikslabel van C, grip B, en geluid 68dB. Helaas is de QR-code niet bruikbaar om te achterhalen om welke banden het precies gaat.

Nu vraag ik me af of er een voordeel is bij het kopen bij de dealer dat die extra €621 rechtvaardigt? De banden zijn blijkbaar 4dB stiller maar hebben voor de rest hetzelfde label als het aanbod van hyundaizubehoer. En 72dB is blijkbaar ook wat de Michelin Pilot Sport EV zomerband doet die er nu (af-fabriek) onder zit.

Ik zou ook kunnen kijken naar zelf losse velgen en banden (en TPMS), bijvoorbeeld de Continental WinterContact TS870P. Die heeft een verbruiksrating van B ipv C. Het verschil tussen B en C is ongeveer 2% in verbruik heb ik me laten vertellen. Maar of die 6km extra range me honderden euro's waard is.. ik geloof dat die deals van hyundaizubehoer wel ongeveer het goedkoopst is wat er te vinden valt?

Als je neus andersom zou staan zou je verdrinken onder de douche

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Rembooooo schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:17:
Heb over de afgelopen weken drie keer gehad dat de SCC er mee op hield ("Check SCC Systeem" / "Controleer veiligheidssystemen aan voorkant"). Ik dacht aan frontradar, maar twijfel toch omdat het na een paar minuten weer uit zichzelf wegging en de SCC weer werkte. Is dat iets dat langzaamaan steeds vaker stuk kan gaan, of is het bij de frontradar in 1x storing en er nooit meer leven in? Ik kreeg van de dealer het advies om even te kijken of ik niet m'n ruit moest poetsen voor de camera, en als het in storing bleef gaan er mee langs te komen iig.
Frontradar kan een vreemd ding zijn. Sowieso kan hij tijdelijk uitgaan in bar slecht weer. Dit heb in denk ik 3x meegemaakt.

Ik heb 2x gehad dat hij het een week lang niet deed en vervolgens wel weer en dan ook weer voor langere tijd. Op-en-af op heel korte termijn heb ik nooit gehad. Inmiddel wél een keer een nieuwe FrontRadar gekregen en tot nu toe geen problemen meer gehad....

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 09:33
Tweede ding: winterbanden. Ik weet dat er een levendige discussie heerst hier over het nut ervan, maar gezien ik toch in de winter richting het oosten wil is op zomerbanden blijven rijden geen optie. Dus ik moet iets.

Ik weet dat hyundaizubehoer.de voor €444 of 447 per wiel een set 19" met respectievelijk Hankook W330A of Dunlop Winter Sport 5 levert. Dat is dus €1776 / €1788 totaal.

(..)
bijvoorbeeld de Continental WinterContact TS870P. Die heeft een verbruiksrating van B ipv C. Het verschil tussen B en C is ongeveer 2% in verbruik heb ik me laten vertellen. Maar of die 6km extra range me honderden euro's waard is.. ik geloof dat die deals van hyundaizubehoer wel ongeveer het goedkoopst is wat er te vinden valt?
Heb vorig jaar zelf bij KwikFit Continental WinterContact TS 870 P FR XL 105H laten monteren op onze gloednieuwe Hyundai met zomerbanden. Banden waren in de actie (ze hebben heel vaak acties bij KwikFit), en kostten zelf 4x € 186 = € 744

Inclusief montage, balanceren, opslag, ventielen etc. was ik € 984 kwijt.
In het voorjaar velgen besteld bij bandenleader (CMS C32-Aero Diamant 7.5x19 ET49.5 5x114.3 67.2, ik zie ze nu niet meer op de site), deze waren 4x € 198,49 = € 793,96, inclusief verzending.

Deze heb ik bij de lokale garage laten bezorgen en monteren, ze hebben me 4 originele Hyundai TPMS-sensoren geleverd voor € 43,34/stuk, dus in totaal € 173,36.
-edit: dit blijkt ex btw, dus met btw erbij is het € 209,77 voor 4 sensoren.

Aan materiaal was ik dus iets meer dan € 1711 minder dan € 1748 kwijt. Dat was wel in november (banden) en maart (velgen), dus goede kans dat je nu iets meer kwijt bent. Wat dat betreft is het aanbod van hyundaizubehoer.de niet slecht.

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Stephan_haarlem schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:43:
[...]

Ik heb op 13 december een afspraak staan bij Ursem Bartem voor de eerste onderhoudsbeurt, dus dan kijken ze dit gelijk ook na net als de andere lopende kwaaltjes.
Het is even vervelend maar gelukkig werkt de DAB radio nog wel :) Ga de komende maanden toch niet op roadtrip met de auto.
Velserbeek kom ik niet meer na slechte ervaringen en niet kunnen constateren van een defecte schokdemper bij de Ioniq 5 bij aflevering (lang verhaal staat allemaal ergens op het forum).
Weinig vertrouwen in hun monteurs en zwaar teleurgesteld in afhandeling van dit alles.
heerlijk die mildheid bij heel veel forumleden. Gewoon 2 maanden wachten op de diagnose en dan wie weet hoe lang op het onderdeel? Ik zou nu direct een afspraak maken voor de diagnose. Als hij dan idd kapot is, ,kunnen ze hem nu mooi bestellen en dan op 13-12 erin zetten.

• Stephan_haarlem
jrk schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:41:
[...]

heerlijk die mildheid bij heel veel forumleden. Gewoon 2 maanden wachten op de diagnose en dan wie weet hoe lang op het onderdeel? Ik zou nu direct een afspraak maken voor de diagnose. Als hij dan idd kapot is, ,kunnen ze hem nu mooi bestellen en dan op 13-12 erin zetten.
Niks met mildheid te maken, maar heb momenteel even belangrijkere dingen aan mijn hoofd. Als nou de radar of iets essentieels stuk zou zijn dan was het een ander verhaal.
Maar gebruik de auto nu voornamelijk voor korte ritjes dus dan is een niet werkende Android auto of Carplay niet het einde van de wereld.

• CharlieBulldog

Mijn eigen dealer komt met opties van €2397 - €2649 voor 19" met Michelin of Pirelli (ongedefinieerd welke..). Ik weet wel de artikelnummers:
GI400-ADB09BPTMW
GI400-ADB09BPTPW
GI400-ADE09BCTMW

Als ik daar op ga googlen kom ik bij het volgende foldertje:
https://s7g10.scene7.com/...len-brochure_2021-2022pdf

Daarin is nét te lezen dat het gaat om banden met een verbruikslabel van C, grip B, en geluid 68dB. Helaas is de QR-code niet bruikbaar om te achterhalen om welke banden het precies gaat.

Nu vraag ik me af of er een voordeel is bij het kopen bij de dealer dat die extra €621 rechtvaardigt? De banden zijn blijkbaar 4dB stiller maar hebben voor de rest hetzelfde label als het aanbod van hyundaizubehoer. En 72dB is blijkbaar ook wat de Michelin Pilot Sport EV zomerband doet die er nu (af-fabriek) onder zit.

Ik zou ook kunnen kijken naar zelf losse velgen en banden (en TPMS), bijvoorbeeld de Continental WinterContact TS870P. Die heeft een verbruiksrating van B ipv C. Het verschil tussen B en C is ongeveer 2% in verbruik heb ik me laten vertellen. Maar of die 6km extra range me honderden euro's waard is.. ik geloof dat die deals van hyundaizubehoer wel ongeveer het goedkoopst is wat er te vinden valt?
Je zou ook eens kunnen kijken bij https://www.givawheels.nl/nl/
Ik heb daar al een paar keer winterwielen en banden gekocht: veel keuze en prima service.
Je kunt een afspraak maken in Goirle, maar ook complete sets laten maken en op laten sturen.
Ten slotte: de keuze is enorm en de velgen en banden zijn scherp geprijsd!
Het lijkt wel of ik er belang bij heb, maar dat is niet zo ;)

• maax
  • Laatst online: 07-11 10:45
Goedemiddag, mijn km. stand geeft nu rond de 28.500 km aan, bij welke km stand komt de melding voor een onderhoudsbeurt in beeld?

• cvanmansom
  • Laatst online: 07-11 16:29

cvanmansom

IONIQ 5 Lounge RWD LR 20' MY21

Ik had precies dezelfde waarschuwingen een stuk of 3 - 4 keer. Een paar weken later stopte de SSC er helemaal mee en bleek de Front Radar defect.
maax schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:46:
Goedemiddag, mijn km. stand geeft nu rond de 28.500 km aan, bij welke km stand komt de melding voor een onderhoudsbeurt in beeld?
Het ligt er natuurlijk aan of dit ingesteld is in de instellingen. Maar aangezien een afspraak minimaal 2 weken van tevoren gemaakt moet worden, moet je mogelijk nu al een afspraak maken. Afhankelijk hoeveel km je rijdt.

• Stephan_haarlem
maax schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:46:
Als de dealer de serviceinterval heeft ingesteld moet deze bij 30.000 km komen en anders na 2 jaar.

• Marc123
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-11 19:27
Frontradar defect na 18.000km.
De dealer in Sittard heeft in eerste instantie geprobeerd hem te herstellen, maar na 70km alweer uitgevallen. Levertijd 4 weken, verwacht men.
Toch kwalijk dat Hyundai NL geen voorraad aanlegt.
Ik denk dat de volgende auto geen Hyundai meer wordt
Het begon al direct na de aflevering, na 500km .
Ik heb de auto toen 3 maanden moeten missen.
De koop ontbieden wilde men niet.

• irab
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-11 19:45
Zijn er mensen die de “N” versie hebben besteld?
Kijk dan even hier: YouTube: FIRST DRIVE: Hyundai Ioniq 5 N, 641bhp Hyper-Hatch! | Top Gear

• KriVaDesign
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-11 15:35
Is die al te bestellen dan? Ik heb zeker wel interesse in de N, maar moet eerst toch echt even een prijslijst in handen krijgen alvorens ik de knoop doorhak. Vooralsnog heb ik enkel de Koreaanse prijslijst voorbij zien komen.

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-11 18:15
spaar ff door en koop een Taycan, dan heb je een sportauto

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Pagina: 1 ... 193 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic