• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 15:14
Eigenaren die het infotainment systeem zwarte bestikkerd/gewrapped hebben? Glossy black of mat black?
Verwacht vanuit de foto’s dat glossy black mooier zou zijn? Gezien het wit/grijze nu ook glossy is.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 11:13

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Mijn ervaring met glimmend zwarte interieur delen is dat je daar werkelijk alles in ziet reflecteren.

Voor de rust zou ik mat nemen.

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-11 08:55
Xmoo schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:29:
Eigenaren die het infotainment systeem zwarte bestikkerd/gewrapped hebben? Glossy black of mat black?
Verwacht vanuit de foto’s dat glossy black mooier zou zijn? Gezien het wit/grijze nu ook glossy is.
Glossy! Ik heb spijt van mijn mat zwarte. Mat matcht niet met het paneel van de climate control. Maar het went wel😜

• nietwijk
vifra schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:58:

Hoe vaak iets voor komt is ook niet gekend, maar (ook US bron) de betrouwbaarheid van de wagen wordt hoog ingeschat - versta weinig problemen in vergelijking met andere wagens van zelfde segment.
Dat een garage zegt "waarschijnlijk voor de frontradar" heeft meer te maken dat andere problemen er niet / minder zijn en dus de enkele gekende problemen automatisch opvallen, zelfs al is dat maar 1 op de 1000 auto's ...
Komt er bij dat we al een project 45 gehad hebben, een 2022, een 2023 en nu een 2024 versie die steeds wat meer oplossen …
Ik ben gek op getallen, dus als er toch om gevraagd wordt… (Vrijwel) elke dealer heeft meerdere gevallen defecte frontradar gehad. Vermenigvuldig dat met het aantal dealers en je komt op enkele honderden gevallen. Deel dat door 6000 auto’s in nederland en je komt op 3-5%. Gezien de leeftijd van de auto’s is dat “fors”, bij dealers is het een “bekend probleem”, net als de ICCU’s, waarbij ik vergelijkbare percentages schat. Als er niks aan gedaan wordt zullen die percentages behoorlijk oplopen, naarmate de auto’s langer op de weg zijn.

Maakt dit het een slechte auto? Nee, dat dit 2 bekende problemen zijn toont aan dat de auto verder goed in elkaar zit. Zoals eerder aangegeven is het defect raken overkomelijk, de wachttijd is het vervelendst. Maar ik verwacht dat een technische oplossing onderweg is en dat de levertijden zullen afnemen. Over andere merken hoor ik meer klachten.

• MBam
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12-12-2024
Tiggy80 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:36:
[...]

Is het dan al koud genoeg voor je winterbanden? die zijn toch in de regel alleen beter onder 7 graden.....
Ga daarna direct een maand op vakantie, dus dan zitten de wintersloffen er alvast onder. ;)

• Xmoo
Glossy black besteld. Dank jullie wel!

Voor degene die twijfelen over Fitcamx, hier een kortingscode voor 5% korting: rhrig5

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-09 14:29
nietwijk schreef op woensdag 27 september 2023 @ 00:52:
[...]

Ik ben gek op getallen, dus als er toch om gevraagd wordt… (Vrijwel) elke dealer heeft meerdere gevallen defecte frontradar gehad. Vermenigvuldig dat met het aantal dealers en je komt op enkele honderden gevallen. Deel dat door 6000 auto’s in nederland en je komt op 3-5%. Gezien de leeftijd van de auto’s is dat “fors”, bij dealers is het een “bekend probleem”, net als de ICCU’s, waarbij ik vergelijkbare percentages schat. Als er niks aan gedaan wordt zullen die percentages behoorlijk oplopen, naarmate de auto’s langer op de weg zijn.
Er werd gevraagd om getallen, niet om aannames. Ik kan mij niet voorstellen dat je alle dealers gebeld hebt, en zij jou verteld hebben dat ze allemaal "meerdere gevallen van defect frontradar hebben gehad" (correct me if I'm wrong).
"Meerdere gevallen" is wel erg subjectief. Zijn dat er 3? 10? 50? Dat heeft nogal invloed op de rest van jouw aannames ;)

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 17:59
Vielleicht schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:56:
[...]

Er werd gevraagd om getallen, niet om aannames. Ik kan mij niet voorstellen dat je alle dealers gebeld hebt, en zij jou verteld hebben dat ze allemaal "meerdere gevallen van defect frontradar hebben gehad" (correct me if I'm wrong).
"Meerdere gevallen" is wel erg subjectief. Zijn dat er 3? 10? 50? Dat heeft nogal invloed op de rest van jouw aannames ;)
Reagerend op de discussie en niet de persoon; ben ik het er mee eens dat getallen (en termen als "veel/fors" of "weinig") roepen door forum bezoekers geen waarde heeft zonder harde data. Helaas maak ik de observatie dat er soms erg kort door de bocht reacties komen wanneer we het niet met elkaar eens zijn, wat ik erg jammer vind onder gelijkgezinden hier. Toch vind ik de onderbouwing en schatting van de cijfers genoemd in deze discussie wel interessant en mogelijk leerzaam. Het weerbericht klopt soms ook geen fluit van (en soms juist wel) en toch kijken/lezen de meesten van ons de weersvoorspellingen.
Schattingen en voorspellingen als feiten verkopen zou niet netjes zijn uiteraard, daarom is het goed een nuance te maken. Maar zonder schattingen te maken komen we ook niet verder in het dagelijks leven.

[ Voor 8% gewijzigd door Razwer op 27-09-2023 13:11 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Vielleicht
Razwer schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:05:
[...]

Reagerend op de discussie en niet de persoon; ben ik het er mee eens dat getallen (en termen als "veel/fors" of "weinig") roepen door forum bezoekers geen waarde heeft zonder harde data. Helaas maak ik de observatie dat er soms erg kort door de bocht reacties komen wanneer we het niet met elkaar eens zijn, wat ik erg jammer vind onder gelijkgezinden hier. Toch vind ik de onderbouwing en schatting van de cijfers genoemd in deze discussie wel interessant en mogelijk leerzaam. Het weerbericht klopt soms ook geen fluit van (en soms juist wel) en toch kijken/lezen de meesten van ons de weersvoorspellingen.
Schattingen en voorspellingen als feiten verkopen zou niet netjes zijn uiteraard, daarom is het goed een nuance te maken. Maar zonder schattingen te maken komen we ook niet verder in het dagelijks leven.
Het is natuurlijk een beetje gekscherend. Iedereen verkondigt zijn eigen mening als waarheid, terwijl beide kanten geen harde feiten kunnen presenteren. Vooralsnog moeten we het doen met inschattingen en onderbuikgevoel.

De waarheid zal ergens in het midden liggen, zullen we het daarop houden? ;)

• Razwer
Vielleicht schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:39:
[...]
De waarheid zal ergens in het midden liggen, zullen we het daarop houden? ;)
Eens!
En nogmaals, mijn reactie was niet op jouw bericht, maar op de gehele discussie en deelnemers.

Er is nu ook in Nederland (opnieuw, na de versteviging service actie) een service actie voor de ICCU, hier op te zoeken met je VIN:

Bij mij wordt getoond (Project 45 van juli 2021):

ICCU Steuergerät aktualisieren und ggf. ICCU und Sicherung erneuern
Gültig bis: 14.03.2026
Kampagnencode: 30D079

Vertaalt:
Update de ICCU-regeleenheid en vervang ICCU en zekering indien nodig
Geldig tot: 14 maart 2026
Campagnecode: 30D079

Op goingelectric wordt er over gediscussieerd.

[ Voor 5% gewijzigd door ZuinigeRijder op 27-09-2023 13:53 ]

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:47
Voor de mijne gebouwd ergens begin 2023 wordt dezelfde service actie getoond. Bizar dat op goingelectric er 2021 modellen zijn die hem niet getoond krijgen.

• Vielleicht
jouwheld schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:59:
Voor de mijne gebouwd ergens begin 2023 wordt dezelfde service actie getoond. Bizar dat op goingelectric er 2021 modellen zijn die hem niet getoond krijgen.
Mijn 2021 Connect+ RWD met 75k op de teller staat er ook niet bij :)

• MicheldeGoey
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-11 08:54

MicheldeGoey

Project 45

ZuinigeRijder schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:50:

Ja, mijn P45 slaat er ook op aan. Zelfde code.

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 11:13

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Er is nu ook in Nederland (opnieuw, na de versteviging service actie) een service actie voor de ICCU, hier op te zoeken met je VIN:

Vertaalt:

Bij onze auto (bj Aug 2021 - Lounge RWD) staat alleen een VCU update in de boeken. Begin november gaat de auto voor onderhoud.

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-11 22:23

Vertaalt:

Mijn Lounge RWD uit december 2021 heeft hem ook openstaan als service campagne.
Auto moet toch in december voor zijn eerste onderhoudsbeurt, dus deze er dan maar gelijk bijzetten.

• MicheldeGoey
  • Laatst online: 05-11 08:54

MicheldeGoey

Project 45

Afspraak al ingepland, eind november.

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:31
Prijslijst oktober 2023 is gepubliceerd; de eerste "nieuwe" sinds mei 2023. Prijzen en uitvoeringen zijn ongewijzigd.

De enige uitbreiding is de digitale binnenspiegel voor €400 met als omschrijving: "Digitale binnenspiegel (DCM): deze camera-gekoppelde binnenspiegel optimaliseert het zicht door een onbelemmerd, panoramisch zicht naar achteren op de auto te bieden via de camera geïmplementeerd onder de achterspoiler (alleen beschikbaar op Connect+ en Lounge)".

• mh514452
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-11 23:45

Vertaalt:

Yup, ook mijn in jan 2022 geproduceerde I5 RWD Lounge is geregistreerd voor deze terugroep actie. Eind oktober gaat ‘ie voor de batterij pre conditioning, deze dan maar meteen meenemen. Ga ze wel bellen

In afwachting van de Ioniq 5 N line, Peugeot 308 cc (2011), 11500 wp

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Vertaalt:

Die van mij (geleverd 30-11-21 = MY 2022) niet, maar de reden kan zijn dat ik al een nieuwe ICCU heb mogen krijgen?

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:57
IONIQ 5 MEETING DAG 30 September (DEFINITIEF)

Ik ben vandaag even wezen kijken bij de plek waar geïnteresseerden elkaar zaterdag 30 september gaan ontmoeten.

Ik hoop zoveel mogelijk Ioniq 5 bezitters te zien tussen 14:00 en 16:00 uur op “Verzorgingsplaats de Kroon” bij Nieuwegein (Ioniq 6 rijders zijn uiteraard ook welkom).
Het betreft een stop langs de A27 in de zuidrichting met naast een tankstation een AH to Go, een BurgerKing, en laadstations van Ionity, Fastned en Allego.

Ik stel dan voor te parkeren tegenover de Ionity laadpunten (locatie 52.0142349, 5.1198633 of “BurgerKing de Kroon”).

LET OP: Je dient iets voorbij de BurgerKing te rijden voor de ontmoetingsplek.

Als je eerst wilt laden, kun je terecht bij FastNed aan het begin van “verzorgingsplaats”; voor Allego en Ionity kun je iets verderop op de verzorgingsplaats terecht (let op het bord bij de splitsing).
Als je bij Ionity hebt opgeladen (rechts aanhouden bij de splitsing) dient je na het laden linksom terug de parkeerplaats op te rijden.

Ik hoop jullie op zaterdag te ontmoeten!

Karel (GSM 0627838661)

Graag nog even “liken” als je denkt te komen, zodat ik een min of meer definitief aantal weet.

• Zonnekamp
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-11 14:23
Vielleicht schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:57:
[...]

Mijn 2021 Connect+ RWD met 75k op de teller staat er ook niet bij :)
Mijn aug 2021 connect+ RWD wel.

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 06-11 17:39

DJN

Is het de bedoeling dat je een afspraak maakt voor die service acties of worden die meegenomen bij eerstvolgend onderhoud?

• Slinnenb
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Vandaag winterbanden en velgen besteld en weer €2.400 lichter (continental wintercontact met dezent kb black velgen).
Bij Hyundai zou ik minimaal €2.750 kwijt zijn. Volgens hen omdat de tpms sensoren €135 per stuk zijn. Nu gaan er universele sensoren (alcar) op voor €35 per stuk.

HYUNDAI IONIQ 5 Connect+ 77kWh RWD MY23

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 01:27

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

bij mij. 73kwh AWD 2021

Update VCU-besturingseenheid, IONIQ 5 (NE EV)
Geldig tot: 3 november 2025
Campagnecode: 20D123

Wat is VCU juist?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Xmoo
Slinnenb schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:22:
Vandaag winterbanden en velgen besteld en weer €2.400 lichter (continental wintercontact met dezent kb black velgen).
Bij Hyundai zou ik minimaal €2.750 kwijt zijn. Volgens hen omdat de tpms sensoren €135 per stuk zijn. Nu gaan er universele sensoren (alcar) op voor €35 per stuk.
Hoe groot ben je gegaan? Ik wil in oktober de 19” met winterbanden bestellen. Dan zou volgens mijn dealer Hyundai een actie moeten hebben.

RWD Lounge MY23 (Mei)

Is het nu indien nodig vernieuwen of vernieuwen?

[ Voor 15% gewijzigd door Xmoo op 27-09-2023 23:26 ]

• DrChair
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 15:37
Vandaag maar eens mijn Ioniq 5 voorzien van Wireless Apple CarPlay.
Ik had al een Ottocast U2 Air Pro. Maar dit werkte niet fijn om dat de USB poort niet wordt uitgeschakeld als de auto uit gaat. Dus ook in huis ging mijn iPhone regelmatig weer verbinden met de CarPlay.

Oplossing: 2 haakse USB A naar USB C kabeltjes.
Hier heb ik 1 Y-splitter van gemaakt. GND, D- en D+ voor de USB C komen van de kabel naar linker USB; GND en 5v komen van de kabel naar de 12v USB charger.

12v gaat uit met de auto -> Ottocast dan dus ook uit.
Zodra de auto wordt aangezet gaat de ottocast ook weer aan en verbindt dan met mijn iPhone.

Nu alleen nog even de Ottocast met dubbelzijde tape ergens bevestigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICt6dElCyF5ZaMDC6vn5rq5wrJo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hT5rzS9uy2EWsYhayoOQVU4B.jpg?f=fotoalbum_large

• Lacroix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-11 13:03
DrChair schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:25:
Ik had al een Ottocast U2 Air Pro. Maar dit werkte niet fijn om dat de USB poort niet wordt uitgeschakeld als de auto uit gaat. Dus ook in huis ging mijn iPhone regelmatig weer verbinden met de CarPlay.
Tiens, hebben veel mensen dat probleem dan niet?

• amw82
  • Laatst online: 07-11 09:34

Vertaalt:

Die van mij (okt 2021) heeft hem nog niet staan. Maar even in de gaten houden.

• amw82
  • Laatst online: 07-11 09:34
CharlieBulldog schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:05:

Ik ben vandaag even wezen kijken bij de plek waar geïnteresseerden elkaar zaterdag 30 september gaan ontmoeten.

Ik hoop zoveel mogelijk Ioniq 5 bezitters te zien tussen 14:00 en 16:00 uur op “Verzorgingsplaats de Kroon” bij Nieuwegein (Ioniq 6 rijders zijn uiteraard ook welkom).
Het betreft een stop langs de A27 in de zuidrichting met naast een tankstation een AH to Go, een BurgerKing, en laadstations van Ionity, Fastned en Allego.

Ik stel dan voor te parkeren tegenover de Ionity laadpunten (locatie 52.0142349, 5.1198633 of “BurgerKing de Kroon”).

Als je eerst wilt laden, kun je terecht bij FastNed aan het begin van “verzorgingsplaats”; voor Allego en Ionity kun je iets verderop op de verzorgingsplaats terecht (let op het bord bij de splitsing).
Als je bij Ionity hebt opgeladen (rechts aanhouden bij de splitsing) dient je na het laden linksom terug de parkeerplaats op te rijden.

Karel (GSM 0627838661)

Graag nog even “liken” als je denkt te komen, zodat ik een min of meer definitief aantal weet.
Ik zit zaterdag in Stockholm en kan er dus helaas niet bij zijn.

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

Karel (GSM 0627838661)

Zaterdagmiddag is voor mij voor de voetbal...... Maar ik zou best wel een keer op een grote forum meeting willen komen hoor.

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

• Henry_tw
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-11 21:02
multipasser schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:09:
bij mij. 73kwh AWD 2021

Wat is VCU juist?
Ik heb precies dezelfde meldingen, terwijl hij net 2 weken terug voor de 30k beurt bij de dealer is geweest. Meteen maar online een nieuwe afspraak gemaakt en de service code's aangemeld.

IONIQ 28 | Premium | | Red | 150k+

• ptwee
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-10 11:03
Xmoo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:22:
[...]

Hoe groot ben je gegaan? Ik wil in oktober de 19” met winterbanden bestellen. Dan zou volgens mijn dealer Hyundai een actie moeten hebben.
Misschien is dit ook interessant:
https://hyundaizubehoer.de/ioniq-5-ne
multipasser schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:09:
bij mij. 73kwh AWD 2021

Wat is VCU juist?
ZuinigeRijder in "Het grote Hyundai Ioniq 5 topic"

• Razwer
DrChair schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:25:
Interessant. Dit zou mijn 12v drain issues kunnen verklaren.
Ik was in de veronderstelling dat de USB poort zich na 5 minuten uit zou schakelen.
Zie: https://www.reddit.com/r/...10kj8jn/usb_port_powered/
Na verder googlen vond ik deze bron:
https://www.reddit.com/r/...rned_off_when_the_car_is/
Agreed! I do think the usb only stays active while the car is charging. If it isn't charging, it seems to shut off approximately 2 minutes after leaving the car.
Dit is een openbaring voor mij en verklaart dan ook waarom mijn 12v accu steeds leeg is.

Weet iemand of er ergens officiele documentatie is waar dit gedrag is vastgelegd?

[ Voor 4% gewijzigd door Razwer op 28-09-2023 10:15 ]

• Xmoo
Razwer schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:14:
[...]

Interessant. Dit zou mijn 12v drain issues kunnen verklaren.
Ik was in de veronderstelling dat de USB poort zich na 5 minuten uit zou schakelen.
Zie: https://www.reddit.com/r/...10kj8jn/usb_port_powered/
Na verder googlen vond ik deze bron:
https://www.reddit.com/r/...rned_off_when_the_car_is/

[...]

Dit is een openbaring voor mij en verklaart dan ook waarom mijn 12v accu steeds leeg is.

Weet iemand of er ergens officiele documentatie is waar dit gedrag is vastgelegd?
Nee nee nee, aub geen verkeerde conclusies trekken. Ik heb mijn Carlinkit Tbox Plus altijd in de auto, zonder een Y-kabel. Ja als ik thuis ben zie ik hem meerdere keren met mijn telefoon connecten. Nee mijn 12v is tot nu niet leeg geraakt. Op een fora had iemand het gecontroleerd. De USB-port gaat aan elke x dat de 12v wordt bijgeladen. Gemiddeld bij mij, 4x per avond (tussen 22:30 tot 07:30). Ik heb namelijk shortcuts voor als die aan de bluetooth gekoppeld is en zie dan dat die 4x is uitgevoerd. Dus nee, dit zorgt er niet voor dat de 12v leegloopt.

• Xmoo

Vertaalt:

De tijd die er voor staat varieert van 0.3 tot 1.9 uur. Afhankelijk wat er moet gebeuren.

Zie een korte omschrijving hieronder van de service bullitin gedeeld in Nederland .

1). Zet het contact aan en controleer of het EV waarschuwingslampje blijft branden.
2) Wanneer het EV waarschuwingslampje na 3 seconden uit gaat voer dan de ICCU software
update, zoals hieronder beschreven, uit en claim de reparatie als 30D079R0.
3) Als het EV waarschuwingslampje blijft branden controleer dan de DTC met m.b.v. de GDS.
4) Wanneer de DTC 'P1A9096' aanwezig is vervang dan de ICCU en de zekering zoals hieronder
beschreven. En claim de reparatie als 30D079R1
5) Wanneer het een andere DTC betreft voer dan de ICCU update uit en claim de reparatie als
30D079R0. Volg de DTC guide van de aanwezige DTC in het betreffende werkplaatshandboek en
claim de reparatie als normale claim.

Let op
Voer altijd de software update uit behalve als DTC P1A9096 aanwezig is dan is de update niet nodig
aangezien de software in de nieuwe ICCU al up to date is.

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:55
Xmoo schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:02:
[...]

De tijd die er voor staat varieert van 0.3 tot 1.9 uur. Afhankelijk wat er moet gebeuren.

Zie een korte omschrijving hieronder van de service bullitin gedeeld in Nederland .

1). Zet het contact aan en controleer of het EV waarschuwingslampje blijft branden.
2) Wanneer het EV waarschuwingslampje na 3 seconden uit gaat voer dan de ICCU software
3) Als het EV waarschuwingslampje blijft branden controleer dan de DTC met m.b.v. de GDS.
4) Wanneer de DTC 'P1A9096' aanwezig is vervang dan de ICCU en de zekering zoals hieronder
5) Wanneer het een andere DTC betreft voer dan de ICCU update uit en claim de reparatie als
30D079R0. Volg de DTC guide van de aanwezige DTC in het betreffende werkplaatshandboek en

Let op
Voer altijd de software update uit behalve als DTC P1A9096 aanwezig is dan is de update niet nodig
dat is geestig, dit is precies wat er in de Amerikaanse TSB stond. maar die was volgens HMNL totaal niet van toepassing op de europeesche autos ivm hard- en software verschillen |:( |:( |:(

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

• Slinnenb
  • Nu online
Xmoo schreef op woensdag 27 september 2023 @ 23:22:
[...]

RWD Lounge MY23 (Mei)

Is het nu indien nodig vernieuwen of vernieuwen?
Ik heb 19 inch besteld
Mijn dealer (Utrecht Wittenberg) vertelde juist dat hij geen actief op de winterbanden verwacht.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:43

Daniel

Kapitein NCC-1701

Staat er bij mij. En de auto is nog niet eens geleverd :D
Zal eens vragen of ze die dan meteen al meenemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel op 28-09-2023 11:16 ]

[...]

....
4) Wanneer de DTC 'P1A9096' aanwezig is
Oftewel, je kunt al zelf controleren of het alleen een software update wordt, door te kijken of het EV waarschuwingslampje uitgaat. Dat zal bij de meeste wel het geval zijn :X

En ook stap 4 kun je zelf controleren met een OBDII dongle en bijvoorbeeld Car Scanner.

• McRizzo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07-11 13:57

Vertaalt:

Bij mij staat deze ook open (P45 aug 21) waarbij de ICCU vervangen is op 28 aug dit jaar.

[ Voor 10% gewijzigd door McRizzo op 28-09-2023 12:52 ]

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 09:33
Slinnenb schreef op woensdag 27 september 2023 @ 21:22:
Dat is fors... Ik heb in maart bij een niet-merk garage 4 originele Hyundai TPMS-sensoren geleverd gekregen voor €209,76, dus € 52,44/stuk.
Oorspronkelijk had ik goedkopere sensoren geoffreerd gekregen, maar ik wilde geen gedoe. Het grappige is, dat ik de meerprijs van originele sensoren had terugverdiend, omdat de garage nu deze sensoren niet hoefden "in te leren". Daar kwamen ze achteraf achter en ze waren zo netjes om dit dan ook niet in rekening te brengen. :)

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:46
Bij mij staat er ook de actie voor de ICCU waarbij er een maand geleden al een actie op de ICCU is gedaan bij de 30K beurt. Dan zou dit dus weer een andere actie zijn.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• CharlieBulldog
Tiggy80 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:20:
Zojuist de bestuurders stoel schoongemaakt. Ik heb de lichtgrijze bekleding en ben spijkerbroek drager( ja dat vond ik ook wel een spannende keuze). Er was inmiddels een blauwe rand bij de portier kant van de stoelzitting[Afbeelding] ontstaan en ik had al bijna spijt van de kleurkeuze. Maar gelukkig ging het er super makkelijk af met de reiniger van keralux. Gelijk een strong jeans Protector aangebracht, dit zou het afgeven nog beter moeten tegengaan, ben benieuwd. Maar met af en toe even schoonmaken moet het dus prima netjes te houden zijn.
[Afbeelding]
Vraagje: hoe zijn de ervaringen met Keralux nu we ruim 1,5 jaar verder zijn?
Blijft het leer mooi en helpt de “Strong Jeans Protector” goed?

• Tiggy80
CharlieBulldog schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:23:
[...]

Vraagje: hoe zijn de ervaringen met Keralux nu we ruim 1,5 jaar verder zijn?
Blijft het leer mooi en helpt de “Strong Jeans Protector” goed?
ja nog steeds nette stoelen. moet eerlijk zeggen dat ik de "strong" cleaner uit het pakket eigenlijk niet eens gebruik (ik heb mij zelfs eens vergist en de stoel gereinigd met de conditioner en toch werd hij schoon, een vochtige doek had waarschijnlijk ook gewoon gewerkt :+ ). de gewone reiniger doet het al uitstekend. ik maak de stoel 1x in de 3 maanden of zo schoon

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:22

-CJ

Not remastered

Mijn lichte stoelen zijn na twee jaar (en 70.000km) ook nog steeds mooi wit. Helaas wel klein beetje instapschade op de piping maar geen verkleuringen. Een goede allesreiniger (speciaal voor auto's) in combinatie met leerwax werkt erg goed.

All I had to do was follow the damn train.

• dextertje
Nu we het over reinigen hebben. Vraagje: hoe/waarmee maken jullie de binnenkant van de voorruit schoon? In de handleiding staat iets over glasreiniger, maar mijn vrouw wil geen Glassex gebruiken omdat ze daar slechte ervaringen mee heeft bij onze vorige auto. Het gaf een raar soort laagjes effect, alsof er een coating gedeeltelijk werd opgelost.

Is dat bij de Ioniq 5 ook zo? Of gaat het prima met Glassex? Of raden jullie een ander middel aan?

• Razwer
dextertje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:28:
Nu we het over reinigen hebben. Vraagje: hoe/waarmee maken jullie de binnenkant van de voorruit schoon? In de handleiding staat iets over glasreiniger, maar mijn vrouw wil geen Glassex gebruiken omdat ze daar slechte ervaringen mee heeft bij onze vorige auto. Het gaf een raar soort laagjes effect, alsof er een coating gedeeltelijk werd opgelost.

Is dat bij de Ioniq 5 ook zo? Of gaat het prima met Glassex? Of raden jullie een ander middel aan?
Glassex op je ramen is in principe altijd not done. Er zit ammonium hydroxide (amoniak) in wat erg agressief is. Auto ruiten hebben coatings die daar niet goed tegen kunnen. Je vrouw heeft dus gelijk :+
Isopropyl alcohol, verdund (glassex heeft ook alcohol) en een microvezel doekje maak je het mooi schoon en streeploos mee zonder de coating aan te tasten.
Er zijn tal van middeltjes te vinden die daarnaast ook zeep en parfum hebben, en als je dat liever hebt haal je zoiets, maar pas op voor amoniak in de producten, dat is echt slecht voor je auto.

[ Voor 10% gewijzigd door Razwer op 29-09-2023 19:16 ]

• Xmoo

Karel (GSM 0627838661)

Zin innnnn. Speciaal nog even naar de wasstraat geweest. Tot morgen allemaal!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-11 18:26
_Quadro schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:20:
[Afbeelding]
58kWh Connect+ versie. Heb de auto net twee weken.

Zaterdag 400km+ gereden zonder problemen. Veel stops met 5-30 minuten laden (nog heerlijk gepicnicked)
Thuis gekomen met 24% accu.

Vanmiddag zou ik vast even laden (ik heb thuis geen paal) dus wilde ik even naar de dichtbijzijndste rijden.
Nou; alle toeters en bellen gingen af. Ik moest stoppen om het elec. syst. te controleren. Toch nog wat geprobeerd maar het mocht niet baten.

Lang verhaal kort. De ICCU is stuk.
Heuuujjjjjj. Vanmiddag gebeld dat ik volgende week de auto weer op kan halen (en dat ik een parkeerboete op mn leenauto heb 8)7 )

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Hebben jullie er ook wel eens last van dat als je muziek via Bluetooth luistert in de Ioniq 5, dat soms de kwaliteit ineenstort en het klinkt als 96kbit mp3tjes? Het gebeurt bij mijn zo nu en dan, vrij random voor een minuut (of 2), voordat ie weer op goede kwaliteit door speelt.. M'n telefoon ligt vaak op of naast de draadloze oplader.
Ik heb het topic en beetje doorzocht maar het lijkt niet iets wat vaak voorkomt, maar wilde het toch ff checken. Ik heb het ook in een gehuurde EV6 gehad, maar verder bij geen enkele auto. Als dit voor niemand bekend voor komt ga ik het eens in het Sony Xperia 1iv topic vragen, want dan zou het mijn telefoon kunnen zijn.

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-11 18:15
eswa schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 23:31:
Hebben jullie er ook wel eens last van dat als je muziek via Bluetooth luistert in de Ioniq 5, dat soms de kwaliteit ineenstort en het klinkt als 96kbit mp3tjes? Het gebeurt bij mijn zo nu en dan, vrij random voor een minuut (of 2), voordat ie weer op goede kwaliteit door speelt.. M'n telefoon ligt vaak op of naast de draadloze
Goede kwaliteit met Bluetooth ?? Protocol doet max 128 kbit/s dus het is per definitie bagger.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

• CharlieBulldog
rvdgaag schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:10:
[...]

Goede kwaliteit met Bluetooth ?? Protocol doet max 128 kbit/s dus het is per definitie bagger.
Bluetooth snelheid is volgens mij minimaal 1 Mb, bij Bluetooth 5 nog een stuk hoger.
Maar bedraad aansluiten is eigenlijk altijd beter, dat doe ik dan ook.

Daarnaast geldt bij Bluetooth: hoe hogere kwaliteit van het muziekbestand, hoe meer er overblijft na compressie.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 01:27

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Het locken en unlucken van de laadkabel is wel irritant.

Hij staat voor m'n deur en als ik buitenkom gaat de auto automatisch open.
Omdat je de klink dan niet opent sluit hij binnen de 7 a 10 seconden. Dus ik heb NET de tijd om aan mijn laadkabel te geraken en dan kan ik hem gewoon uittrekken. Als hij terug lockt niet.
Als ik dan de auto gewoon terug open kan ik hem wel uittrekken.

Maar het irritante is als je instapt en je bent de laadkabel vergeten. Dus je zet de wagen aan, je ziet dat de laadkabel insteekt. Maar op dat moment is die dus weer gelocked en lost hij niet! Je moet de wachten echt uitzetten, deuren sluiten (handig als je auto al vol zit met kinderen), de auto terug openen om dan de laadkabel te lossen.

Mijn vraag, als het laden compleet is en je opent en start de wagen. Waarom in godsnaam is die kabel gelockt? Is toch volledig onlogisch. Hij zou enkel moeten locken als je de auto sluit.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• houwingr
  • Laatst online: 04-07 11:34
ik heb precies hetzelfde euvel gehad. Eerst de camera kapot, enkele week later de 12 V accu dood. Bleek kapot vertelde de dealer. Accu vervangen en rekening van €207,- want 6 week buiten de garantie termijn.....

• Razwer
houwingr schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:32:
want 6 week buiten de garantie termijn.....
Er zit toch 5 jaar garantie op de auto?

Karel (GSM 0627838661)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_yZ-P_2QncNH6jP6DOymwGEz2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqTj7PDUz8PFN1MPElkS5CoZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door ZuinigeRijder op 30-09-2023 17:18 ]

• Xmoo
Was gezellig heren! Heb ook leuke dashcam footage wanneer we allemaal wegrijden. Zal die vanavond of morgen uploaden + lijst met alle mods aan mijn auto.

• Rugby82
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:46
multipasser schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:15:
Het locken en unlucken van de laadkabel is wel irritant.

Hij staat voor m'n deur en als ik buitenkom gaat de auto automatisch open.
Omdat je de klink dan niet opent sluit hij binnen de 7 a 10 seconden. Dus ik heb NET de tijd om aan mijn laadkabel te geraken en dan kan ik hem gewoon uittrekken. Als hij terug lockt niet.
Als ik dan de auto gewoon terug open kan ik hem wel uittrekken.

Maar het irritante is als je instapt en je bent de laadkabel vergeten. Dus je zet de wagen aan, je ziet dat de laadkabel insteekt. Maar op dat moment is die dus weer gelocked en lost hij niet! Je moet de wachten echt uitzetten, deuren sluiten (handig als je auto al vol zit met kinderen), de auto terug openen om dan de laadkabel te lossen.

Mijn vraag, als het laden compleet is en je opent en start de wagen. Waarom in godsnaam is die kabel gelockt? Is toch volledig onlogisch. Hij zou enkel moeten locken als je de auto sluit.
Je hebt de optie dat de laadkabel automatisch ontgrendeld als de auto vol is zodat ze de kabel makkelijk kunnen stelen dus die is niet handig. Daarnaast heb je de optie om hem vergrendeld te houden. Je moet dan altijd met de sleutel na het openen nog een keer extra fysiek op de unlock knop van de sleutel drukken en dan ontgrendeld deze. Wat mij betreft een perfecte oplossing.

Het is me ook opgevallen als ik de auto open, de frunk openzet, de deur weer dicht doe en dan de laadkabel ontgrendel dat de auto inderdaad na iets van 20s weer vanzelf op slot gaat. Manier om dat te voorkomen is een deur open houden en dan gaat de auto niet automatisch weer op slot.

Ik start de auto eigenlijk nooit als de kabel er nog inzit. Bij het laden langs de snelweg zet ik hem ook altijd eerst uit voordat ik de laadkabel in de auto stop en na het starten van het laden eventueel weer aan als dat nodig mocht zijn. Dan zet ik de auto eerst weer uit, ontgrendel de kabel en zet hem daarna pas weer aan als het laden klaar is. Ik heb soms vreemde blokkades en melding gehad dat de auto niet wilde starten als ik de auto aan liet bij vooral het ontgrendelen van de laadkabel en dat ook bij meer mensen gelezen. Deze manier lijkt compleet vrij van bugs (zombie modus, niet willen ontgrendelen etc) te zijn.

R6, 7D2 en wat L-lenzen

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 17:39

• Xmoo
Hier mijn mods, voor de heren die ernaar hadden gevraagd.

Lampen vervangen met LED: 1. Trunk: 31mm 2. Vanity mirror: 31mm 3. Glovebox: T10 4. Frunk: T10
Foto’s: https://www.instagram.com/p/CvLPp7xsCx-/

Dashcam is van FitcamX front + back. Foto’s voor: https://www.instagram.com/p/CuK0VICoB4_/
Foto’s achteren: https://www.instagram.com/p/CukRc9KsltV/
Actiecode: TECHJEFF 10% Korting

Middelconsole cover komt van ev-vida store: https://ev-vida.store/pro...r-storage-box-panel-cover
Foto’s: https://www.instagram.com/p/CueNmhRMJ1D/

Led voor bij de motorkap inclusief gevaren en knipperlichten komt van Amazon 2m: https://www.amazon.com/Se...-Switchback/dp/B0BYNYF6NB
Foto’s van installatie: https://www.instagram.com/p/CxfIcR5Mwu1/
Video in actie: https://www.instagram.com/reel/CxbauaSMBei/

Android 13 dongle inclusief wireless Carplay/Android auto is de Carlinkit Tbox Plus: https://autokitcarplay.co...to?variant=43929547800803
Foto’s: https://www.instagram.com/p/CuKyiADIeJL/
Kortingcode: TECHJEFF voor 18%

[ Voor 11% gewijzigd door Xmoo op 30-09-2023 23:15 ]

• flitzio
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-10 15:07
Dat is balen zeg.

Als ik een fietsendrager of aanhanger op de trekhaak plaats dan wil de auto geen meter meer naar achteren maar een boompje signaleert de auto niet met dit als resultaat.

Het blijft een veiligheidsmiddel maar 6 sensoren zouden een boompje toch moeten detecteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCHPwlgrNI2XY7O0Yvgm2Eye_IE=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/DCoxpEcIYZaHk9It74zP2cti.gif?f=fotoalbum_large

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:01
flitzio schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:54:
Als ik een fietsendrager of aanhanger op de trekhaak plaats dan wil de auto geen meter meer naar achteren
Dat is dikke schade. Maar ik zie ook geen sensoren op de foto (alleen eentje aan de zijkant). Zit hier een blind spot?

Over dat niet naar achteren willen rijden bij aangekoppelde aanhanger of fietsendrager: Worden de achteruitrijsensoren niet automatisch uitgeschakeld zodra de auto detecteert dat er iets op het aanhangerstopcontact wordt aangesloten? Dat zou je anno 2023 toch wel van een moderne auto mogen verwachten.
Bij Skoda is zoiets al zeker sinds 2008 standaard (en waarschijnlijk al veel langer).

[ Voor 16% gewijzigd door Andrehj op 01-10-2023 12:10 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• flitzio
Andrehj schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:07:
[...]

Dat is dikke schade. Maar ik zie ook geen sensoren op de foto (alleen eentje aan de zijkant). Zit hier een blind spot?

Over dat niet naar achteren willen rijden bij aangekoppelde aanhanger of fietsendrager: Worden de achteruitrijsensoren niet automatisch uitgeschakeld zodra de auto detecteert dat er iets op het aanhangerstopcontact wordt aangesloten? Dat zou je anno 2023 toch wel van een moderne auto mogen verwachten.
Bij Skoda is zoiets al zeker sinds 2008 standaard (en waarschijnlijk al veel langer).
Links naast de scheur zit een sensor, in totaal 6, die deel uitmaakt van het "Parking assist system" achter.
Sensoren waren schoon, net terug van vakantie en de auto gewassen maar helaas heeft dat niet geholpen om het boompje te "zien".

De auto merkt wel dat er een aanhanger is gekoppeld maar de sensoren worden niet uitgeschakeld. Hopelijk kan dat softwarematig bij een update...
Xmoo schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:10:
[...]

Hier mijn mods, voor de heren die ernaar hadden gevraagd.

Lampen vervangen met LED: 1. Trunk: 31mm 2. Vanity mirror: 31mm 3. Glovebox: T10 4. Frunk: T10
Foto’s: https://www.instagram.com/p/CvLPp7xsCx-/

Dashcam is van FitcamX front + back. Foto’s voor: https://www.instagram.com/p/CuK0VICoB4_/
Foto’s achteren: https://www.instagram.com/p/CukRc9KsltV/
Actiecode: TECHJEFF 10% Korting

Middelconsole cover komt van ev-vida store: https://ev-vida.store/pro...r-storage-box-panel-cover
Foto’s: https://www.instagram.com/p/CueNmhRMJ1D/

Led voor bij de motorkap inclusief gevaren en knipperlichten komt van Amazon 2m: https://www.amazon.com/Se...-Switchback/dp/B0BYNYF6NB
Foto’s van installatie: https://www.instagram.com/p/CxfIcR5Mwu1/
Video in actie: https://www.instagram.com/reel/CxbauaSMBei/

Android 13 dongle inclusief wireless Carplay/Android auto is de Carlinkit Tbox Plus: https://autokitcarplay.co...to?variant=43929547800803
Foto’s: https://www.instagram.com/p/CuKyiADIeJL/
Kortingcode: TECHJEFF voor 18%
Voor diegene die een hoes voor de achterbank nodig heeft, ik heb in 2021 deze gekocht, zodat de honden op de achterbank kunnen zitten. Voordeel is dat er ook gaten voor isofix in zitten en dat ook de zijkanten/voorkant beschermd wordt.

Ook kwam de vraag op voor alternatieven voor de 20 inch Michelin Pilot Sport EV zomerbanden.
Bandenlabel van de Pilot Sport EV: B/B/72 dB
Afbeeldingslocatie: https://eprel.ec.europa.eu/label/Label_412809.svg

Alternatief is de Hankook Ion EV, met bandenlabel A/A/68 dB. Dus dit zou een erg stille band zijn, de Michelin Pilot Sport EV is 2x luider (3 dB verschil is een verdubbeling van het geluid).
Hankook Ventus Ion S x (IK01A) (255/45 R20 105Y)
Afbeeldingslocatie: https://eprel.ec.europa.eu/label/Label_1236714.svg

En hier een kleine Duitstalige vergelijkingstest:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iicKYhs5Wzusm74AxprKw8UBSQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u40OLPILrVdoV4dlDas2Z8ng.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door ZuinigeRijder op 01-10-2023 16:58 ]

• Pimmetje223
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-07 14:31
Dat is balen zeg.

Als ik een fietsendrager of aanhanger op de trekhaak plaats dan wil de auto geen meter meer naar achteren maar een boompje signaleert de auto niet met dit als resultaat.

Het blijft een veiligheidsmiddel maar 6 sensoren zouden een boompje toch moeten detecteren.

[Afbeelding]
Oh my god! Gravity Gold?
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb vorige week een schade laten spuiten bij mijn ioniq 5 met deze kleur in Maastricht. Ik heb bij 5 bedrijven een offerte laten maken en allemaal gaven ze aan dat het bijna onmogelijk is om het met exact dezelfde kleur te spuiten. En dat blijkt ook wel na het eindresultaat... Helaas blijf je, als je weet waar de plek zit, verschil in kleur en matheid zien. Je voelt ook degelijk verschil. Behoorlijk balen dus!
Maarja, het blijft een gebruiksvoorwerp, daar troost ik me maar mee.
Heel veel suc6 met het laten herstellen van de schade!
[...]

Let op
Volgens dit Engels bericht op het ioniqforum, is de ICCU software update geen oplossing voor het probleem.

Vertaald:
Volgens hktech, die beweert een techneut te zijn voor het Hyundai-bedrijf (en lijkt te komen uit alle informatie die ze in de loop van de tijd hebben verstrekt over deze en andere problemen), is de ICCU-update geen oplossing voor de ICCU. Het voegt extra diagnostische waarschuwingen toe (dit is eigenlijk wat de TSB zegt als je het doorleest). Ik denk dat het de bedoeling is dat je eerder een waarschuwing krijgt waarin staat dat je de auto moet binnenbrengen voor onderhoud voordat de auto het helemaal begeeft en je achterlaat.

Hktech bevestigt dat de storing wordt veroorzaakt door fysieke defecten binnen de ICCU (lassen/afdichtingen) die ertoe leiden dat koelvloeistof lekt waar het niet hoort. Dus dat is hetzelfde probleem waar we lang geleden over hoorden met auto's in Korea. Er is nu zogenaamd een bijgewerkte ICCU-revisie beschikbaar waarin ze de problemen hebben verholpen die de lekken veroorzaakten. We weten niet zeker wanneer deze in de pijplijn terecht zijn gekomen (lijkt enigszins recent), dus het is mogelijk dat er een aantal zeer ongelukkige mensen zullen zijn bij wie in het verleden een ICCU is vervangen en die opnieuw last zullen hebben van een storing...

• Xmoo
ZuinigeRijder schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:55:
[...]

Volgens dit Engels bericht op het ioniqforum, is de ICCU software update geen oplossing voor het probleem.

Vertaald:
Volgens hktech, die beweert een techneut te zijn voor het Hyundai-bedrijf (en lijkt te komen uit alle informatie die ze in de loop van de tijd hebben verstrekt over deze en andere problemen), is de ICCU-update geen oplossing voor de ICCU. Het voegt extra diagnostische waarschuwingen toe (dit is eigenlijk wat de TSB zegt als je het doorleest). Ik denk dat het de bedoeling is dat je eerder een waarschuwing krijgt waarin staat dat je de auto moet binnenbrengen voor onderhoud voordat de auto het helemaal begeeft en je achterlaat.

Hktech bevestigt dat de storing wordt veroorzaakt door fysieke defecten binnen de ICCU (lassen/afdichtingen) die ertoe leiden dat koelvloeistof lekt waar het niet hoort. Dus dat is hetzelfde probleem waar we lang geleden over hoorden met auto's in Korea. Er is nu zogenaamd een bijgewerkte ICCU-revisie beschikbaar waarin ze de problemen hebben verholpen die de lekken veroorzaakten. We weten niet zeker wanneer deze in de pijplijn terecht zijn gekomen (lijkt enigszins recent), dus het is mogelijk dat er een aantal zeer ongelukkige mensen zullen zijn bij wie in het verleden een ICCU is vervangen en die opnieuw last zullen hebben van een storing...
Maar de revised ICCU worden al half jaar geleverd als ik mij niet vergis. Althans de ICCU die de afgelopen half jaar vervangen zijn/geplaatst zijn, hebben een nieuwe partnumber van het originele die in de MY21/22 zat.

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dat is balen zeg.

[Afbeelding]
Schade is nooit leuk.

Maar was de boom echt zo klein dat hij niet door het achterraam of met de achteruitrijcamera zichtbaar was?
Zo zie je maar, al die (veiligheids)opties zijn maar hulpmiddelen en geven geen 100% bescherming.

Sterke met de afwikkeling

• Tiggy80
Ik heb jullie zien staan toen ik opweg naar huis was, helaas geen tijd om even te stoppen. het zag er wel fraai uit zo met z'n allen d:)b

• Tiggy80
ZuinigeRijder schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:34:
[...]

Voor diegene die een hoes voor de achterbank nodig heeft, ik heb in 2021 deze gekocht, zodat de honden op de achterbank kunnen zitten. Voordeel is dat er ook gaten voor isofix in zitten en dat ook de zijkanten/voorkant beschermd wordt.

Ook kwam de vraag op voor alternatieven voor de 20 inch Michelin Pilot Sport EV zomerbanden.
Bandenlabel van de Pilot Sport EV: B/B/72 dB
[Afbeelding]

Alternatief is de Hankook Ion EV, met bandenlabel A/A/68 dB. Dus dit zou een erg stille band zijn, de Michelin Pilot Sport EV is 2x luider (3 dB verschil is een verdubbeling van het geluid).
Hankook Ventus Ion S x (IK01A) (255/45 R20 105Y)
[Afbeelding]

En hier een kleine Duitstalige vergelijkingstest:
[Afbeelding]
wel gek dat de aquaplaning snelheid bij 90,xkm/u is en dat de remafstand bij 100km/u in het nat wel het kortst is. klinkt een beetje tegenstrijdig. maar toegegeven; mijn duits is wat roestig

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
CharlieBulldog schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:34:
[...]

Bluetooth snelheid is volgens mij minimaal 1 Mb, bij Bluetooth 5 nog een stuk hoger.
Maar bedraad aansluiten is eigenlijk altijd beter, dat doe ik dan ook.

Daarnaast geldt bij Bluetooth: hoe hogere kwaliteit van het muziekbestand, hoe meer er overblijft na compressie.
Mja dat bluetooth niet de beste kwaliteit is weet ik, maar het ging mij meer om de vrij plotselinge en vrij random aanvoelende extreme val in kwaliteit voor een minuut ofzo. Dus van discutabele maar in mijn oren acceptabele kwaliteit naar onacceptabele kwaliteit. Maar het lijkt me alsof jullie er geen last van hebben, dus dan denk ik dat het mijn telefoon is. In dat topic maar eens vragen. :)

• nietwijk
Andrehj schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:07:
[...]
Bij Kia/Hyundai worden de sensoren niet automatisch uitgeschakeld bij een aangekoppelde stekker. Dat zie ik ook niet 1-2-3 veranderen.
Bij Volkswagen (en submerken als Skoda) is dat wel zo, maar daar is een kabelset niet plug-and-play. De set moet nog geprogrammeerd worden in tegenstelling tot Hyundai/Kia. Een Kia/Hyundai set aansluiten kan vrijwel iedereen, in tegenstelling tot een VW set.

• nietwijk
Xmoo schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:03:
[...]

Maar de revised ICCU worden al half jaar geleverd als ik mij niet vergis. Althans de ICCU die de afgelopen half jaar vervangen zijn/geplaatst zijn, hebben een nieuwe partnumber van het originele die in de MY21/22 zat.
Is dat niet die verstevigde ICCU oftewel hoe die er uitziet na modificatie, wat veel mensen krijgen? Bij mijn weten was dat niet dé oplossing. Er zijn ook al meerdere auto's hier gemeld met een productiedatum na 01-01-2023 (althans: daar ga ik vanuit bij leverdatum juli 2023) met het ICCU probleem. En op dit forum zien we alleen het topje van de ijsberg.

En voor degene die denkt dat het niet het topje van de ijsberg is en men zich speciaal aanmeldt om te klagen: Van de 23 ICCU gevallen op dit forum die ik geregistreerd heb....geen van allen begon zijn posthistorie met een klacht over de ICCU.

• Pimmetje223
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-07 14:31
eswa schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

Mja dat bluetooth niet de beste kwaliteit is weet ik, maar het ging mij meer om de vrij plotselinge en vrij random aanvoelende extreme val in kwaliteit voor een minuut ofzo. Dus van discutabele maar in mijn oren acceptabele kwaliteit naar onacceptabele kwaliteit. Maar het lijkt me alsof jullie er geen last van hebben, dus dan denk ik dat het mijn telefoon is. In dat topic maar eens vragen. :)
Ik heb datzelfde en heb ontdekt dat dat gebeurt als ik op mijn telefoon tijdens het rijden de Shazam App open. De kwaliteit is dan zó slecht dat het wel een wachtmelodietje lijkt op een ouderwetse telefoon. Zodra ik terugschakel naar spotify heb ik weer goede kwaliteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Pimmetje223 op 02-10-2023 10:39 ]

• CharlieBulldog
Pimmetje223 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:19:
[...]

Oh my god! Gravity Gold?
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb vorige week een schade laten spuiten bij mijn ioniq 5 met deze kleur in Maastricht. Ik heb bij 5 bedrijven een offerte laten maken en allemaal gaven ze aan dat het bijna onmogelijk is om het met exact dezelfde kleur te spuiten. En dat blijkt ook wel na het eindresultaat... Helaas blijf je, als je weet waar de plek zit, verschil in kleur en matheid zien. Je voelt ook degelijk verschil. Behoorlijk balen dus!
Maarja, het blijft een gebruiksvoorwerp, daar troost ik me maar mee.
Heel veel suc6 met het laten herstellen van de schade!
Ik had rechtsachter een schade en die is goed verholpen (de rode waas op de foto na reparatie is volgens mij een reflectie…)
Ik heb weliswaar geen Gravity Gold maar Shooting Star Grey matte lak.
Geregeld via mijn Hyundai garage (Wittenberg) in Hilversum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kJJJ11RP-MW4QM204nstrTmrec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5zQMu81mrPxknk4D8fhKCjTs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0dzlhfzpNjPHJfqHZ40KOKp6gq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHx8aiZhGiIDtkx8gVHkHAVs.jpg?f=fotoalbum_large

• flitzio
nokiaan958GB schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:56:
[...]

Schade is nooit leuk.

Maar was de boom echt zo klein dat hij niet door het achterraam of met de achteruitrijcamera zichtbaar was?
Zo zie je maar, al die (veiligheids)opties zijn maar hulpmiddelen en geven geen 100% bescherming.

Sterke met de afwikkeling
tja, de boom was duidelijk zichtbaar op het scherm en uiteraard ook in de achteruitkijkspiegel maar de focus lag op de auto voor mij waar ik naar keek met achteruit draaien.
En omdat mijn focus daarop lag vertrouwde ik toch op de sensoren achter.
Het is een harde edoch wijze les geweest.

• flitzio
CharlieBulldog schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:32:
[...]

Ik had rechtsachter een schade en die is goed verholpen (de rode waas op de foto na reparatie is volgens mij een reflectie…)
Ik heb weliswaar geen Gravity Gold maar Shooting Star Grey matte lak.
Geregeld via mijn Hyundai garage (Wittenberg) in Hilversum.

...
Mijn garage was Hyundai Almere maar ben gevlucht naar Wittenberg in Hilversum
Emil Frey gaat de schade repareren en hebben al aangegeven dat er geen kleurverschil zal ontstaan.
Heb er geen verstand van maar wellicht komt dat doordat de auto pas 4 maanden oud is?

• Xmoo
Straks de Tesla v4 oplader proberen die bij vd Valk in Best geopend zijn.
Ik verwacht net als de v4 maar maar 42kW maar we gaan het zien.

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-11 07:40
Als mijn hond op de achterbank ligt aan een gordel, dan gaat soms het geluid af wanneer hij ook op de naastgelegen plek ligt. Is daar nog iets aan te doen?

Kan ik bijvoorbeeld een zekering hiervoor verwijderen?

• Xmoo
Xmoo schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:54:
Straks de Tesla v4 oplader proberen die bij vd Valk in Best geopend zijn.
Ik verwacht net als de v4 maar maar 42kW maar we gaan het zien.
Nope, zelfde symptomen als in Harderwijk. Rampup tot 28kW en dan klapt die eruit. Bluelink geeft dan aan dat het opladen voltooid is.

https://www.instagram.com/reel/Cx6ERObsYkE/

Notitie uit de intern knowledgebase van Tesla:
“ Hyundai IONIQ 5 Charging is limited to 120A on V3. Charging may stop on V3 after starc_arc_detected alert is triggered. Suggest customer to use V2 site”

[ Voor 19% gewijzigd door Xmoo op 02-10-2023 21:21 ]

• Pietdelft
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-01 22:57
Razwer schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:08:
[...]

Glassex op je ramen is in principe altijd not done. Er zit ammonium hydroxide (amoniak) in wat erg agressief is. Auto ruiten hebben coatings die daar niet goed tegen kunnen. Je vrouw heeft dus gelijk :+
Isopropyl alcohol, verdund (glassex heeft ook alcohol) en een microvezel doekje maak je het mooi schoon en streeploos mee zonder de coating aan te tasten.
Er zijn tal van middeltjes te vinden die daarnaast ook zeep en parfum hebben, en als je dat liever hebt haal je zoiets, maar pas op voor amoniak in de producten, dat is echt slecht voor je auto.
Waarin zit: Isopropyl alcohol? Waar kan ik dat kopen? De ramen in mijn auto zijn , aan de binnenzijde, echt vies/vettig,

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 22-10 12:39
Pietdelft schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:44:
[...]

Waarin zit: Isopropyl alcohol? Waar kan ik dat kopen? De ramen in mijn auto zijn , aan de binnenzijde, echt vies/vettig,
Google, uw vriend.

https://www.bol.com/be/nl...tj9Cpe2IXxSBoCSa0QAvD_BwE

Als 't volgt te gebruiken: een tas (kop voor NL) alcohol, een tas gedistilleerd water, en een eetlepel azijn in een sproeifles. Schudden. Gebruiken.

• Razwer
Pietdelft schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:44:
[...]

PhilippeJoris schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:55:
[...]

Google, uw vriend.

https://www.bol.com/be/nl...tj9Cpe2IXxSBoCSa0QAvD_BwE

Als 't volgt te gebruiken: een tas (kop voor NL) alcohol, een tas gedistilleerd water, en een eetlepel azijn in een sproeifles. Schudden. Gebruiken.
Dit werkt prima inderdaad.
99% alcohol wil je in ieder geval wel redelijk verdunnen en niet op een doek en op je ramen doen. Alleen water en zeep (allesreiniger of dreft) doet al een hoop.
Welk goedje je gebruikt op de ramen is redelijk arbitrair. Wanneer je flink moet ontvetten zal je wat meer dan alleen zeep moeten gebruiken, waarvoor dus alcohol en/of azijn, situatie afhankelijk. Het aller belangrijkste is dat je geen product gebruikt met amoniak er in. Verder let het niet zo nauw, zolang het maar schoon maakt. Bij onverdunde alcohol heb je natuurlijk redelijk brandgevaar en daarom aangeraden altijd verdund te gebruiken. In sommige gevallen zie je niet eens de vlammen wanneer het vlam vat, dus pas erg op met onverdunde alcohol.

Daarnaast is een microvezel doek(je) sterk aangeraden wanneer je de ramen schoon maakt. Dit is naar mijn mening een van de makkelijkste middelen om streeploos resultaat te krijgen. Met een ouderwetse zeem of zelfs een oude krant kan je ook resultaten bereiken, maar de microvezeldoek kost flink minder moeite :)

Samen gevat: er zijn mogelijk 1000 meningen en manieren om de ramen te doen, sommige beter dan anderen, zolang het maar werkt voor jou en zolang het maar zonder amoniak is. 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Razwer op 03-10-2023 12:03 ]

• dextertje
Xmoo schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:08:
[...]

Nope, zelfde symptomen als in Harderwijk. Rampup tot 28kW en dan klapt die eruit. Bluelink geeft dan aan dat het opladen voltooid is.

https://www.instagram.com/reel/Cx6ERObsYkE/

Notitie uit de intern knowledgebase van Tesla:
“ Hyundai IONIQ 5 Charging is limited to 120A on V3. Charging may stop on V3 after starc_arc_detected alert is triggered. Suggest customer to use V2 site”
Dank voor het delen van je ervaring en de info. Hoe kom je bij de interne knowledgebase? Ik bedoel, je hoeft geen details of geheime info te geven, maar: via kennis/vrienden, of gevonden in de krochten van het net? 8)
Weet je wat starc_arc_detected inhoudt? Want het stoppen van laden gebeurt best vaak op een V3; in mijn beperkte ervaring gaat het vaker fout dan "goed" (goed=42 kW).

• Razwer
dextertje schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:03:
[...]

Dank voor het delen van je ervaring en de info. Hoe kom je bij de interne knowledgebase? Ik bedoel, je hoeft geen details of geheime info te geven, maar: via kennis/vrienden, of gevonden in de krochten van het net? 8)
Weet je wat starc_arc_detected inhoudt? Want het stoppen van laden gebeurt best vaak op een V3; in mijn beperkte ervaring gaat het vaker fout dan "goed" (goed=42 kW).
My best guess; klinkt als vlamboog detectie.

• dextertje
Razwer schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:52:
[...]

[...]

Dit werkt prima inderdaad.
99% alcohol wil je in ieder geval wel redelijk verdunnen en niet op een doek en op je ramen doen. Alleen water en zeep (allesreiniger of dreft) doet al een hoop.
(..)
Is isopropyl alcohol beter dan gedenatureerde alcohol?
Ik dacht zelf even aan verdunde brandspiritus, maar daar zit natuurlijk ook een blauwe kleurstof in.
Is wel lekker goedkoop en makkelijk verkrijgbaar, maar wellicht dat jij een reden had om specifiek isopropyl alcohol te noemen?

• Xmoo
dextertje schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:03:
[...]

Goede vriend van mij werkt daar.
Probleem zou hem zitten in de slimme omvormer in de Ioniq 5. 400 volt / 800 volt.
Daar zou hun oplader moeite mee hebben.

• Razwer
dextertje schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:17:
[...]

Is isopropyl alcohol beter dan gedenatureerde alcohol?
Ik dacht zelf even aan verdunde brandspiritus, maar daar zit natuurlijk ook een blauwe kleurstof in.
Is wel lekker goedkoop en makkelijk verkrijgbaar, maar wellicht dat jij een reden had om specifiek isopropyl alcohol te noemen?
isopropyl alcohol, ookwel "rubbing alcohol" is globaal een populair middel om mee schoon te maken. Denatured alcohol is in principe ook "rubbing alcohol" en kan volgens mij ook prima.
Spiritus laat schijnbaar vlekken achter op de ramen, dus dat zou ik niet aanraden.
https://www.healthline.co...vs-isopropyl-alcohol#uses

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 22-10 12:39
Razwer schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:12:
[...]

isopropyl alcohol, ookwel "rubbing alcohol" is globaal een populair middel om mee schoon te maken. Denatured alcohol is in principe ook "rubbing alcohol" en kan volgens mij ook prima.
Spiritus laat schijnbaar vlekken achter op de ramen, dus dat zou ik niet aanraden.
https://www.healthline.co...vs-isopropyl-alcohol#uses
Denatured alcohol is alcohol met een scheut ether. Dit omdat de gebruikte alcohol (Ethanol) drinkbaar is en zonder ether moet je daar accijnzen op betalen.

Echter, ether kan reageren (meestal destructief) met sommige plastics dus er wel mee opletten.

• Slinnenb
  • Nu online
Xmoo schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:40:
[...]

Goede vriend van mij werkt daar.
Probleem zou hem zitten in de slimme omvormer in de Ioniq 5. 400 volt / 800 volt.
Daar zou hun oplader moeite mee hebben.
Weet die vriend misschien of en wanneer Tesla het probleem gaat oplossen?

• Xmoo
Slinnenb schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:36:
[...]

Weet die vriend misschien of en wanneer Tesla het probleem gaat oplossen?
De engineers zijn het druk aan het testen. Zijn directe collega was van mening dat dit probleem al opgelost zou moeten zijn. Niet dus |:( heeft het weer voorgelegd aan de engineers.

UPDATE:
Fix firmware voor de v3 Chargers is in testfase.

Boven de 43kW schieten de v3 en v4 chargers in een error. Meestal na ca 10 seconden.
Dat zou te maken hebben doordat de EGMP platform een bepaalde powerlevel vraagt.

De rear wheel motor wordt gebruikt als omzetting. Deze vraagt een bepaalde power/voltage aan de charger.
De charger vindt dit (veel te) hoog en geeft hierdoor een error, daardoor stop het.

Volgens Tesla heeft het te maken hoe de rear motor dus de omzetting tussen 400/800volt regelt.
Ik vraag mij af hoe dit dat bij de Taycan en RS e-tron GT (J1 Platform) geregeld wordt.

[ Voor 44% gewijzigd door Xmoo op 03-10-2023 18:30 ]

• IwanVb
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11 11:38
Sinds een tijdje krijg ik klachten tijdens het bellen met mijn carkit

- BT verbinding
- iPhone

Ik kan iedereen prima verstaan, maar men kan mij niet/amper ("je klinkt heeeeel ver weg") verstaan. De telefoon deed het prima met de BT in mijn vorige auto. Enige tips/suggeties voordat ik naar de garage ga?

• Darnie
  • Registratie: Maart 2023
  • Nu online
IwanVb schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:10:

- BT verbinding
- iPhone

Ik kan iedereen prima verstaan, maar men kan mij niet/amper ("je klinkt heeeeel ver weg") verstaan. De telefoon deed het prima met de BT in mijn vorige auto. Enige tips/suggeties voordat ik naar de garage ga?
Ik heb hier ook last van
Met carplay geen probleem, maar standaard bleutooth drama

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-11 10:45

- BT verbinding
- iPhone

Heb je de telefoon al een keer helemaal uitgezet? Helpt soms ook.

• edvanleeuwen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-11 07:40
Ik merk de laatste twee weken haperingen in de DAB-uitzendingen. Gaat om NPO1 en Radio10. Iemand daar ook last van?

• Razwer
edvanleeuwen schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 23:49:
Ik merk de laatste twee weken haperingen in de DAB-uitzendingen. Gaat om NPO1 en Radio10. Iemand daar ook last van?
Sinds mijn Android auto het niet meer doet luister ik vaker radio en merk dat ontvangst niet zaligmakend is nee. itt tot mijn vorige auto met DAB+. Of dit recent slechter is geworden of dat het aan de auto ligt kan ik niet zeggen, maar het viel mij wel op.

- BT verbinding
- iPhone

Hier op goingelectric wordt er gesuggereerd dat het te maken heeft met de laatste infotainment update, te lezen vanaf hier.

Aantal vertaalde quotes:

Eergisteren heb ik even snel gebeld in de auto en de persoon met wie ik sprak kon mij nauwelijks verstaan. Stond in stadsverkeer waar het behoorlijk rustig was.

De oplossing is een pagina geleden al beschreven:
(Verhoog het microfoonopnamevolume tijdens een gesprek)

Wanneer u aan de telefoon bent, ziet u op de rechter monitor een microfoonpictogram. De standaardinstelling (voor mij) was “3”. Tik op het symbool en zet het volume op max. (5 denk ik).
Pagina: 1 ... 192 ... 277 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic