Ik ga een mahonie houten plank (schaafdeel) blind ophangen aan de muur in de badkamer. (105mm lengte / 250mm diep en 30mm dikte). Hiervoor had ik blinde plankdragers besteld (Hettich Titan 2). Qua draagvermogen zijn ze prima (al weet ik nog niet precies hoe zwaar de plank is, haal ik morgen op bij de Fijnhouthandel, maar ze kunnen 30kg p.s. dragen), maar ik had niet gekeken naar de lengte ervan...
Ze zijn 105mm in lengte. Volgens mij is dit dus veel te kort i.v.m. helling van de plank. Er zal ook een waskom etc. op komen te staan. De regel is volgens mij dat een plankdrager/steun minimaal 50% van de diepte van de plank moet zijn. Dus in mijn geval dus =>125mm.
Weet iemand dat?
Morgen ga ik ermee aan de slag, dus snel iets bestellen zit er niet meer bij. Ik zie dat ze bij de
Karwei ook wel een setje verkopen, maar daar staat weer geen lengte bij.
In het verleden heb ik deze blinde dragers gebruikt. Ziet er een stuk betrouwbaarder uit, maar ook een stuk duurder. Ze zitten in Amsterdam, dus kan ze morgen gelijk ophalen. Of is dit overdreven?
https://www.bestelmeubelb..._pos=4&_sid=370320b4c&_ss
Ze houden hier in de keuken 3 eiken houten planken met een diepte van 400mm en een lengte van 2650mm. Met alle borden, glazen erop etc. gaat dat al 2,5 jaar goed
( Een stuk draadeind kopen - op maat zagen - chemisch anker etc. zou vast ook kunnen. Maar omdat de muren niet helemaal haaks zijn (en soms wat golven) dus ik dat niet aan... misschien kan het ook wel,, maar ik wil zekerheid

)
[
Voor 6% gewijzigd door
webber87 op 30-08-2023 21:14
]