deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Deze zijn als "snelle pak" wel iets handiger dan de goedkope klapschraag of loeizware mab82. Even onthouden voorals ik die goedkope schragen weg moet gooien.breagor schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:17:
ik zelf heb de iets luxere stanley fatmax schragen, in hoogte verstelbaar en behoorlijk stevig......ik vind ze ideaal:
FATMAX Zaagbok Aluminium Uitschuifbaar - paar | STANLEY
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
productreview: Makita DLM432CT2 review door Kevin84 heeft het over een slechte las, productiefout
Ook op andere websites zoals Coolblue en Hornbach lees ik slechte reviews mbt de bouwkwaliteit zoals afbrekende wielen.
Over EGO lees ik wel goede dingen. Bijvoorbeeld de LM1701E. Krijg je ook 5 jaar garantie op de maaier en 3 jaar op de accu.
[ Voor 14% gewijzigd door sloth op 13-06-2026 12:21 ]
Heb er nog nooit problemen mee gehad. Zeker als je de accu's al hebt koopje en ideaal in het systeem. Ook de gras trimmer, heggenschaar etc werkt prima. Als je echt een hele grote tuin hebt kan je een zwaarder accu platform overwegen als de 40v serie.sloth schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:32:
Kan er iemand wat meer vertellen, ervaringen delen over de bouwkwaliteit en duurzaamheid van Makita accu grasmaaiers?
productreview: Makita DLM432CT2 review door Kevin84 heeft het over een slechte las, productiefout
Ook op andere websites zoals Coolblue en Hornbach lees ik slechte reviews mbt de bouwkwaliteit zoals afbrekende wielen.
Over EGO lees ik wel goede dingen. Bijvoorbeeld de LM1701E. Krijg je ook 5 jaar garantie op de maaier en 3 jaar op de accu.
Ik heb deze grasmaaier nu ongeveer twee jaar, en ik ben er ontzettend tevreden over. Het eerste wat ik er mee gedaan heb was het overgroeide gras van mijn nieuwe woning maaien, met de maaier op de hoogste stand in een keer door het 30+ cm hoge gras heen, geen enkel probleem. Qua constructie is hij degelijk genoeg om met enig enthousiasme over oneffenheden heen te komen, er zit wel wat flex in het handvat als je echt iets scheefs probeert te maaien maar daar is zo'n maaier ook niet voor bedoeld. n=1, maar mijn wielen zitten allemaal nog hartstikke vastsloth schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 11:32:
Kan er iemand wat meer vertellen, ervaringen delen over de bouwkwaliteit en duurzaamheid van Makita accu grasmaaiers?
productreview: Makita DLM432CT2 review door Kevin84 heeft het over een slechte las, productiefout
Ook op andere websites zoals Coolblue en Hornbach lees ik slechte reviews mbt de bouwkwaliteit zoals afbrekende wielen.
Over EGO lees ik wel goede dingen. Bijvoorbeeld de LM1701E. Krijg je ook 5 jaar garantie op de maaier en 3 jaar op de accu.
Hebben jullie tips?
Weet niet wat je budget is, maar de Brennenstuhl Jaro lijn is los, bedraad, met beugel als ook met statief te verkrijgen. Prijs kwaliteit is genoeg voor de rustiger klusser. Een ruwe bouwvakkers mentaliteit zullen ze waarschijnlijk niet overleven.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
KPN is een drieletterwoord
Ik heb ooit op black friday een setje bij de Aldi gehaald. Volgens mij €17,50 (was oorspronkelijk iets van 50 eur, er zat 15eur korting op en BF 50% korting. Zo goedkoop vind ik hem nooit meer. Ik had er 2 moeten kopen) voor een statief met 2 lampen (die beide op halve of hele kracht kunnen draaien) en een stopcontact achterop 1 lamp.ChillPascal schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:19:
Ik ben opzoek naar een bedraadde bouwlamp op een statief. Voornamelijk voor binnenshuis bij klus- en schilderwerkzaamheden. Online zie ik veel statieven met dubbele lamp, heeft dit wezenlijke meerwaarde? Ik zou er maximaal zo'n €150,- voor willen uitgeven.
Hebben jullie tips?
Twee lampen is ideaal, want veel groter gebied verlicht (ik gebruik hem vaak buiten, bij hout zagen in de winter). En een stopcontact achterop is heel veel handiger dan je vooraf zou denken.
Wanneer je in de €150 prijsklasse zit te kijken, dan gaat lichtechtheid ook een rol spelen, wat vooral van belang is bij schilderwerk enzo. Als je alleen een bak licht wilt, dan kom je met de helft ook al een heel eind
Als eerste: een koffer met een slot
Wat ga ik er mee doen
- Onderhoud tractor, graafmachine
- We zijn nog een huis aan het verbouwen wat we in de toekomst gaan verhuren.
- Klussen in en rond ons huis
- Combinatietang (heb ik die nodig met een twingrip en een zijkniptang?)
- Zijkniptang
- Waterpomptang
- Nijptang
- Knipex twingrip
- Knipex sleuteltang
- Klauwhamer (in bijna elke kist die je ziet met gereedschap wordt er een normale hamer meegeleverd, ik gebruik altijd een klauwhamer).
- Proxxon steeksleutels
- Proxxon bitset
- Rolmaat
- Winkelhaak (al aanwezig)
- Duimstok (al aanwezig)
- Lineaal (al aanwezig)
- Waterpas
- Setje imbussen
- Stanley + breekmes (al aanwezig)
- Spanningszoeker (al aanwezig)
- Doppenset (al aanwezig)
- Zaag + ijzerzaag
Ik denk dat het dat ongeveer zal zijn. Iemand nog tips?
Koevoet / wring ijzer also comes to mind.
En voor de rest: tangen, schroevendraaiers, hamers, zagen, accutol, boorhamer, multitool, wellicht schuurmachine.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb zelf twee statieven met dubbele LED-lampen die ik een tijd geleden bij Aldi heb gekocht voor ongeveer €50 per stuk. Alle vier de lampen (led 50 watt) hebben een eigen dimmer, en die zou ik inmiddels niet meer willen missen. Ze hebben ook een Schuko-aansluiting om 230 V door te lussen, wat af en toe handig is geweest, al zou ik daar niet specifiek naar zoeken.ChillPascal schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:19:
Ik ben opzoek naar een bedraadde bouwlamp op een statief. Voornamelijk voor binnenshuis bij klus- en schilderwerkzaamheden. Online zie ik veel statieven met dubbele lamp, heeft dit wezenlijke meerwaarde? Ik zou er maximaal zo'n €150,- voor willen uitgeven.
Hebben jullie tips?
Juist bij schilderwerk vind ik meerdere lichtbronnen en afzonderlijke dimmers erg waardevol. Je kunt het licht veel beter afstemmen op de situatie en bijvoorbeeld met strijklicht oneffenheden zichtbaar maken. Tegelijkertijd blijft schilderen bij kunstlicht natuurlijk nooit helemaal ideaal.
Daarom zou ik persoonlijk eerder twee Aldi-, Parkside- of vergelijkbare budgetstatieven kopen dan één duur A-merk exemplaar. Bij verlichting ( net als bij schragen) levert extra flexibiliteit imho vaak meer op dan een beetje extra kwaliteit.
Als ik moest kiezen tussen één statief met twee lampen of twee statieven met één lamp, dan zou ik zonder twijfel voor twee statieven gaan. De mogelijkheid om de lichtbronnen apart te positioneren geeft veel meer controle. Je kunt schaduwen beter voorkomen of juist bewust strijklicht creëren om het werkvlak kritisch te beoordelen. 2 lampen op 1 statief hebben het voordeel dat je minder met de lamp bezig bent. je kan voor niet verfklusjes een ruimte doorgaans vanuit 1 positie heel redelijk verlichten, voor verven pak ik eigenlijk standaard het tweede statief erbij, maar het liefst dus gewoon daglicht.
Grappig ik heb voor elke lamp een dimmer, welke "traploos" is En die van mij waren idd 50 euro gewoon uit een "normale" folder ik denk dat ik ze een jaar of 4 heb.Raymond schreef op zondag 14 juni 2026 @ 14:29:
[...]
Ik heb ooit op black friday een setje bij de Aldi gehaald. Volgens mij €17,50 (was oorspronkelijk iets van 50 eur, er zat 15eur korting op en BF 50% korting. Zo goedkoop vind ik hem nooit meer. Ik had er 2 moeten kopen) voor een statief met 2 lampen (die beide op halve of hele kracht kunnen draaien) en een stopcontact achterop 1 lamp.
Twee lampen is ideaal, want veel groter gebied verlicht (ik gebruik hem vaak buiten, bij hout zagen in de winter). En een stopcontact achterop is heel veel handiger dan je vooraf zou denken.
Wanneer je in de €150 prijsklasse zit te kijken, dan gaat lichtechtheid ook een rol spelen, wat vooral van belang is bij schilderwerk enzo. Als je alleen een bak licht wilt, dan kom je met de helft ook al een heel eind
[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 14-06-2026 18:38 ]
Bij de graafmachine zaten de meest gebruikte grote maten sleutels, daarom alleen een normale set in het verlanglijstje.The Eagle schreef op zondag 14 juni 2026 @ 17:36:
Voor die graafmachine zou ik even in het auto sleutel topic kijken. En dan maten x4 ofzo
Koevoet / wring ijzer also comes to mind.
En voor de rest: tangen, schroevendraaiers, hamers, zagen, accutol, boorhamer, multitool, wellicht schuurmachine.
Accutol, boorhamer, multitool, decoupeerzaag, metaal bandzaag, frees en diverse schuurmachines zijn er allemaal al.
Ik ga morgen bij de lokale hardwarezaak kijken wat er op voorraad is.
[ Voor 5% gewijzigd door Jron667 op 14-06-2026 19:52 ]
Heb van mijn pa 2 vlakschuurmachines gehad.FRANQ schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:59:
[...]
Dit is precies waarom ik over trillingen begon.
Zelf heb ik dove vingertoppen aan mijn rechter hand.
Ze zijn niet volledig gevoelloos, maar wel genoeg dat ik moet kijken wat ik doe met precieze handelingen.
Sinds ik dat heb let ik meer op dat ik beter gereedschap gebruik of meer pauzes neem.
Die trilling dempende handschoenen zijn al voor gebruik in combinatie met een goed trilling dempend handvat. Met een machine zonder trilling demping vraag ik mij af of dit enig nut heeft.
Minimaal 20 jaar oud. Een ferm en een groene Bosch meen ik. Dat spul trilt in je hand, niet meer normaal.
Heb ze in de garage liggen in nooit te gebruiken.
Mijn vrouw heeft een simpele mouse gekocht, maar voor het eerste degelijke schuurwerk komt er ook een fatsoenlijk schuurmachine.
Ik mis schroevendraaiers of anders een handgreep voor bij de bitset?Jron667 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 17:07:
Ik ga mijn eigen gereedschapskoffer samenstellen, mijn vriendin klust ook maar ik ben constant gereedschap kwijt (dat ligt dus nog waar ze het laatste bezig was). Ik ben er wel klaar mee om bij elk klusje een half uur te zoeken naar het gereedschap.
Als eerste: een koffer met een slot. Weet nog niet welke, vind Parax iets te duur.
Wat ga ik er mee doenVerlanglijstje:
- Onderhoud tractor, graafmachine
- We zijn nog een huis aan het verbouwen wat we in de toekomst gaan verhuren.
- Klussen in en rond ons huis
Al het accu en elektrische gereedschap is al aanwezig (soms meerdere keren). Doppenset is ook aanwezig.
- Combinatietang (heb ik die nodig met een twingrip en een zijkniptang?)
- Zijkniptang
- Waterpomptang
- Nijptang
- Knipex twingrip
- Knipex sleuteltang
- Klauwhamer (in bijna elke kist die je ziet met gereedschap wordt er een normale hamer meegeleverd, ik gebruik altijd een klauwhamer).
- Proxxon steeksleutels
- Proxxon bitset
- Rolmaat
- Winkelhaak (al aanwezig)
- Duimstok (al aanwezig)
- Lineaal (al aanwezig)
- Waterpas
- Setje imbussen
- Stanley + breekmes (al aanwezig)
- Spanningszoeker (al aanwezig)
- Doppenset (al aanwezig)
- Zaag + ijzerzaag
Ik denk dat het dat ongeveer zal zijn. Iemand nog tips?
Striptang.
Dat is eigenlijk een vader-zoon ergernis.Jron667 schreef op zondag 14 juni 2026 @ 17:07:
Ik ga mijn eigen gereedschapskoffer samenstellen, mijn vriendin klust ook maar ik ben constant gereedschap kwijt (dat ligt dus nog waar ze het laatste bezig was). Ik ben er wel klaar mee om bij elk klusje een half uur te zoeken naar het gereedschap.
Als je die hele lijst al in één enkele tas of koffer krijgt, wens ik je succes met tillen. Dus dat wordt verdelen en/of iets met wieltjes en dan komt er de eis bij dat de handgreep hoog genoeg moet zitten en niet op ouwe wijven- of kinderhoogte, zoals bij menige compressor. Er zal gereedschap zijn of komen dat er niet zomaar in past (koevoet, grotere sleuteltang, lange waterpas) of wat te zwaar is om elke keer mee te slepen (¾ inch doppen).Als eerste: een koffer met een slot. Weet nog niet welke, vind Parax iets te duur.
Wat ga ik er mee doen
- Onderhoud tractor, graafmachine
En wat bij mij tot ergernis leidt, dat is het gegraai in een grote bak waar alles door elkaar in ligt. Kleine dingen moet je dan letterlijk uitgraven.. Aparte overzichtelijke vakjes (dus niet vakjes in vakjes zoals bij een crumplertas) zijn wel zo prettig.
KPN is een drieletterwoord
Onze schilder gebruikte zo'n lamp:ChillPascal schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:19:
Ik ben opzoek naar een bedraadde bouwlamp op een statief. Voornamelijk voor binnenshuis bij klus- en schilderwerkzaamheden. Online zie ik veel statieven met dubbele lamp, heeft dit wezenlijke meerwaarde? Ik zou er maximaal zo'n €150,- voor willen uitgeven.
Hebben jullie tips?
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Electriciteit doe ik niet zo vaak, mijn vriendin doet de dingen die met electriciteit te maken hebben.BBBrt schreef op zondag 14 juni 2026 @ 20:00:
[...]
Ik mis schroevendraaiers of anders een handgreep voor bij de bitset?
Striptang.
Schroevendraaiers is wel een goed idee, die was ik vergeten, ik heb een set Weha's, die zijn wel prettig, die zal ik nog een keer kopen.
Ik heb soortgelijk aan deze: https://www.lidl.nl/p/par...e-led-bouwlamp/p100393500 maar dan van de Aldi. 50,- in de aanbieding. En dan kom je momenteel op https://www.hbm-machines....statief-5000k?sku=H134487 uit voor ook 50,- maar die mist het handige handvat dat je gebruikt als je het statief op de plank laat liggen. NB: Zo'n lamp is ook akelig handig als je van jigsaw puzzels houd. Het verschil tussen zwart en bijna zwart of wit en bijna wit wordt dan heerlijk duidelijkChillPascal schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:19:
Ik ben opzoek naar een bedraadde bouwlamp op een statief. Voornamelijk voor binnenshuis bij klus- en schilderwerkzaamheden. Online zie ik veel statieven met dubbele lamp, heeft dit wezenlijke meerwaarde? Ik zou er maximaal zo'n €150,- voor willen uitgeven.
Hebben jullie tips?
Hier vind je ongeveer dezelfde discussie over wat/welke/vergelijking.
[ Voor 7% gewijzigd door DjoeC op 15-06-2026 11:42 ]
Ik heb een aantal groene Bosch vlakschuurmachines versleten en waarschijnlijk een oppervlakte van een voetbalveld mee geschuurd maar nooit last gehad van de trillingen. Ik ben geen Hulk of Schwarzenegger en IT-er van beroep, waarschijnlijk is de ene hier gevoeliger voor dan de ander.elektriekert schreef op zondag 14 juni 2026 @ 19:54:
[...]
Heb van mijn pa 2 vlakschuurmachines gehad.
Minimaal 20 jaar oud. Een ferm en een groene Bosch meen ik. Dat spul trilt in je hand, niet meer normaal.
Heb ze in de garage liggen in nooit te gebruiken.
Mijn vrouw heeft een simpele mouse gekocht, maar voor het eerste degelijke schuurwerk komt er ook een fatsoenlijk schuurmachine.
Ik vraag me ook af hoeveel mensen er werkelijk ervaringen mee hebben die roepen dat merk X en apparaat Y trilt en niet moet kopen.
Een Makita DVC665ZU rugstofzuiger. Dat gaat heel wat opruimwerk schelen bij het frezen, zagen en schuren
Tevens dan ook maar een hittepistool en een set met boor en slagschroevendraaier gekocht. De slagmoersleutel was ook een ding waar ik al een tijd over zat te wikken, en de G-serie boormachine die ik nu heb werkt niet met LXT. Op zich geen ramp, maar nu wordt het een en ander gestroomlijnd qua batterijen.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
[ Voor 103% gewijzigd door _ferry_ op 15-06-2026 21:06 ]
Ik kan me herinneren dat ik vroeger in mijn tienerjaren weleens de boei boord mee heb geschuurd en dan na een halve dag schuren dat echt wel te voelen was in mijn hand.DasNieNix schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:37:
[...]
Ik heb een aantal groene Bosch vlakschuurmachines versleten en waarschijnlijk een oppervlakte van een voetbalveld mee geschuurd maar nooit last gehad van de trillingen. Ik ben geen Hulk of Schwarzenegger en IT-er van beroep, waarschijnlijk is de ene hier gevoeliger voor dan de ander.
Ik vraag me ook af hoeveel mensen er werkelijk ervaringen mee hebben die roepen dat merk X en apparaat Y trilt en niet moet kopen.
Niet heel denderend dus.
Wat wil ik: een paar tegels van 60 x 60 x 4cm doorzagen/snijden. De tegels liggen nu op de grond en het idee is om ze door te snijden en deels weg te halen.
Er is nog een beetje twijfel tussen huren voor een half dagje of kopen, maar omdat ik wel fan ben van zelf spullen hebben ('je weet nooit wanneer je het nodig hebt...') ben ik wel een beetje aan het kijken richting zelf kopen.
Maar wat is dan een zinnige aankoop?
- Geen accu maar een 230V kabel. Meeste werkzaamheden in en om huis kan ik prima een verlengkabel uitrollen.
- Diameter: 125 of 230mm? Ik zou denken dat tegels van 4cm dik met een 125mm schijf moeten kunnen - zo lang de schijf niet teveel is afgesleten? Tegelijkertijd heeft Toolmax op z'n website staan "Voor zware doorslijpklussen, zoals beton of dikke buizen, kies je een 230mm slijpschijf.". Ook op KlusIdee stond een forumtopic waarin 230mm wordt aangeraden voor tegelwerk.
- Vermogen - allerlei sites met aankoopadvies, maar ben nog niet echt iets tegengekomen waarin gezegd wordt hoeveel vermogen je nodig hebt voor zo'n klus.
- Nice-to-have: een bijbehorende opbergdoos. Gereedschap wordt hier helaas in een niet-geisoleerde schuur bewaard en los handgereedschap roest daar weg - een kunststof opbergdoos beschermd dan wel. Zijn er merken waar dit over het algemeen bij zit?
- Nog andere dingen om op te letten?
Mijn handen tintelen al na ~10 minuten werken met m'n multitool van Bosch groen.DasNieNix schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:37:
[...]
Ik heb een aantal groene Bosch vlakschuurmachines versleten en waarschijnlijk een oppervlakte van een voetbalveld mee geschuurd maar nooit last gehad van de trillingen. Ik ben geen Hulk of Schwarzenegger en IT-er van beroep, waarschijnlijk is de ene hier gevoeliger voor dan de ander.
Ik vraag me ook af hoeveel mensen er werkelijk ervaringen mee hebben die roepen dat merk X en apparaat Y trilt en niet moet kopen.
Met m'n GSS-160 is dat pas na een uur of 2.
Een paar tegels moet wel lukken met een 125mm, heb ik zelf ook wel eens gedaan.vanaalten schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:44:
Ik heb denk ik wat aankoopadvies nodig voor een haakse slijper:
Wat wil ik: een paar tegels van 60 x 60 x 4cm doorzagen/snijden. De tegels liggen nu op de grond en het idee is om ze door te snijden en deels weg te halen.
Er is nog een beetje twijfel tussen huren voor een half dagje of kopen, maar omdat ik wel fan ben van zelf spullen hebben ('je weet nooit wanneer je het nodig hebt...') ben ik wel een beetje aan het kijken richting zelf kopen.
Maar wat is dan een zinnige aankoop?En ja: beschermbril, gehoorbescherming en handschoenen - check.
- Geen accu maar een 230V kabel. Meeste werkzaamheden in en om huis kan ik prima een verlengkabel uitrollen.
- Diameter: 125 of 230mm? Ik zou denken dat tegels van 4cm dik met een 125mm schijf moeten kunnen - zo lang de schijf niet teveel is afgesleten? Tegelijkertijd heeft Toolmax op z'n website staan "Voor zware doorslijpklussen, zoals beton of dikke buizen, kies je een 230mm slijpschijf.". Ook op KlusIdee stond een forumtopic waarin 230mm wordt aangeraden voor tegelwerk.
- Vermogen - allerlei sites met aankoopadvies, maar ben nog niet echt iets tegengekomen waarin gezegd wordt hoeveel vermogen je nodig hebt voor zo'n klus.
- Nice-to-have: een bijbehorende opbergdoos. Gereedschap wordt hier helaas in een niet-geisoleerde schuur bewaard en los handgereedschap roest daar weg - een kunststof opbergdoos beschermd dan wel. Zijn er merken waar dit over het algemeen bij zit?
- Nog andere dingen om op te letten?
Je moet dan het schijfje dan het werk laten doen.
Ligt er ook aan waarvoor je hem in de toekomst nog meer voor wilt gaan gebruiken.
Ik zal dan een heel gevoelig mens zijn . Tintelen en gewoon vermoeide handen/polsen.DasNieNix schreef op maandag 15 juni 2026 @ 18:37:
[...]
Ik heb een aantal groene Bosch vlakschuurmachines versleten en waarschijnlijk een oppervlakte van een voetbalveld mee geschuurd maar nooit last gehad van de trillingen. Ik ben geen Hulk of Schwarzenegger en IT-er van beroep, waarschijnlijk is de ene hier gevoeliger voor dan de ander.
Ik vraag me ook af hoeveel mensen er werkelijk ervaringen mee hebben die roepen dat merk X en apparaat Y trilt en niet moet kopen.
125 en een diamantschijf gaat prima. heb ik dit weekend nog gedaan. diamantschijf wordt ook niet kleiner dat is ook wel fijn.vanaalten schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:44:
Ik heb denk ik wat aankoopadvies nodig voor een haakse slijper:
Wat wil ik: een paar tegels van 60 x 60 x 4cm doorzagen/snijden. De tegels liggen nu op de grond en het idee is om ze door te snijden en deels weg te halen.
Er is nog een beetje twijfel tussen huren voor een half dagje of kopen, maar omdat ik wel fan ben van zelf spullen hebben ('je weet nooit wanneer je het nodig hebt...') ben ik wel een beetje aan het kijken richting zelf kopen.
Maar wat is dan een zinnige aankoop?En ja: beschermbril, gehoorbescherming en handschoenen - check.
- Geen accu maar een 230V kabel. Meeste werkzaamheden in en om huis kan ik prima een verlengkabel uitrollen.
- Diameter: 125 of 230mm? Ik zou denken dat tegels van 4cm dik met een 125mm schijf moeten kunnen - zo lang de schijf niet teveel is afgesleten? Tegelijkertijd heeft Toolmax op z'n website staan "Voor zware doorslijpklussen, zoals beton of dikke buizen, kies je een 230mm slijpschijf.". Ook op KlusIdee stond een forumtopic waarin 230mm wordt aangeraden voor tegelwerk.
- Vermogen - allerlei sites met aankoopadvies, maar ben nog niet echt iets tegengekomen waarin gezegd wordt hoeveel vermogen je nodig hebt voor zo'n klus.
- Nice-to-have: een bijbehorende opbergdoos. Gereedschap wordt hier helaas in een niet-geisoleerde schuur bewaard en los handgereedschap roest daar weg - een kunststof opbergdoos beschermd dan wel. Zijn er merken waar dit over het algemeen bij zit?
- Nog andere dingen om op te letten?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Hmm, voor 1-malig (of 2 of 3) zou ik t wel weten: https://middelkoopverhuur.nl/product/betonslijper-op-accu/ Voor 45,- per dag en verder geen omkijken naar.vanaalten schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:44:
Ik heb denk ik wat aankoopadvies nodig voor een haakse slijper:
Wat wil ik: een paar tegels van 60 x 60 x 4cm doorzagen/snijden. De tegels liggen nu op de grond en het idee is om ze door te snijden en deels weg te halen.
Er is nog een beetje twijfel tussen huren voor een half dagje of kopen, maar omdat ik wel fan ben van zelf spullen hebben ('je weet nooit wanneer je het nodig hebt...') ben ik wel een beetje aan het kijken richting zelf kopen.
Maar wat is dan een zinnige aankoop?En ja: beschermbril, gehoorbescherming en handschoenen - check.
- Geen accu maar een 230V kabel. Meeste werkzaamheden in en om huis kan ik prima een verlengkabel uitrollen.
- Diameter: 125 of 230mm? Ik zou denken dat tegels van 4cm dik met een 125mm schijf moeten kunnen - zo lang de schijf niet teveel is afgesleten? Tegelijkertijd heeft Toolmax op z'n website staan "Voor zware doorslijpklussen, zoals beton of dikke buizen, kies je een 230mm slijpschijf.". Ook op KlusIdee stond een forumtopic waarin 230mm wordt aangeraden voor tegelwerk.
- Vermogen - allerlei sites met aankoopadvies, maar ben nog niet echt iets tegengekomen waarin gezegd wordt hoeveel vermogen je nodig hebt voor zo'n klus.
- Nice-to-have: een bijbehorende opbergdoos. Gereedschap wordt hier helaas in een niet-geisoleerde schuur bewaard en los handgereedschap roest daar weg - een kunststof opbergdoos beschermd dan wel. Zijn er merken waar dit over het algemeen bij zit?
- Nog andere dingen om op te letten?
Ipv een 125mm slijptol zou ik voor een 150mm gaan. Is een beetje de vervanging van de 125mm slijptol.vanaalten schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:44:
Ik heb denk ik wat aankoopadvies nodig voor een haakse slijper:
Wat wil ik: een paar tegels van 60 x 60 x 4cm doorzagen/snijden. De tegels liggen nu op de grond en het idee is om ze door te snijden en deels weg te halen.
Er is nog een beetje twijfel tussen huren voor een half dagje of kopen, maar omdat ik wel fan ben van zelf spullen hebben ('je weet nooit wanneer je het nodig hebt...') ben ik wel een beetje aan het kijken richting zelf kopen.
Maar wat is dan een zinnige aankoop?En ja: beschermbril, gehoorbescherming en handschoenen - check.
- Geen accu maar een 230V kabel. Meeste werkzaamheden in en om huis kan ik prima een verlengkabel uitrollen.
- Diameter: 125 of 230mm? Ik zou denken dat tegels van 4cm dik met een 125mm schijf moeten kunnen - zo lang de schijf niet teveel is afgesleten? Tegelijkertijd heeft Toolmax op z'n website staan "Voor zware doorslijpklussen, zoals beton of dikke buizen, kies je een 230mm slijpschijf.". Ook op KlusIdee stond een forumtopic waarin 230mm wordt aangeraden voor tegelwerk.
- Vermogen - allerlei sites met aankoopadvies, maar ben nog niet echt iets tegengekomen waarin gezegd wordt hoeveel vermogen je nodig hebt voor zo'n klus.
- Nice-to-have: een bijbehorende opbergdoos. Gereedschap wordt hier helaas in een niet-geisoleerde schuur bewaard en los handgereedschap roest daar weg - een kunststof opbergdoos beschermd dan wel. Zijn er merken waar dit over het algemeen bij zit?
- Nog andere dingen om op te letten?
Nadeel is wel dat die gelijk een stuk duurder zijn.
Voor een 125mm slijptol: https://www.toolmax.nl/me...nt-doorslijpschijven.html
Inclusief 2 diamantschijven en koffer. 1400 watt vermogen al heb ik geen idee hoeveel je nodig zou hebben en of dit veel of weinig is. Metabo is wel een goed merk.
150mm schijf: https://www.toolmax.nl/w-...tt-10000-min-in-doos.html
Goedkoopste gekozen, vergelijkbaar vermogen als bovenstaande.
Denk er ook aan om het goed nat te houden, voorkomt een hoop stof.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
...
Met een 125mm een geul erin zagen en dan ff met een voorhamer rossen voor de genadeklap?vanaalten schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:44:
Ik heb denk ik wat aankoopadvies nodig voor een haakse slijper:
Wat wil ik: een paar tegels van 60 x 60 x 4cm doorzagen/snijden. De tegels liggen nu op de grond en het idee is om ze door te snijden en deels weg te halen.
Zo'n zware brandweerflex moet je ook kunnen hanteren en is voor de kleinere gangbaardere klussen echt overkill.
- Geen accu maar een 230V kabel. Meeste werkzaamheden in en om huis kan ik prima een verlengkabel uitrollen.
- Diameter: 125 of 230mm? Ik zou denken dat tegels van 4cm dik met een 125mm schijf moeten kunnen - zo lang de schijf niet teveel is afgesleten? Tegelijkertijd heeft Toolmax op z'n website staan "Voor zware doorslijpklussen, zoals beton of dikke buizen, kies je een 230mm slijpschijf.". Ook op KlusIdee stond een forumtopic waarin 230mm wordt aangeraden voor tegelwerk.
De grote merken verkopen hun speeltjes met en zonder systainer, maar dat is nog geen garantie voor waterdicht opbergen in een vochtige schuur. Actieve ontvochtiging is dan een overweging waard.
- Nice-to-have: een bijbehorende opbergdoos. Gereedschap wordt hier helaas in een niet-geisoleerde schuur bewaard en los handgereedschap roest daar weg - een kunststof opbergdoos beschermd dan wel. Zijn er merken waar dit over het algemeen bij zit?
Iets voor je knieën en om je (lage) onderrug warm te houden. Afhankelijk waar je werkt kan een stofafzuiging een geniaal item zijn.En ja: beschermbril, gehoorbescherming en handschoenen - check.
KPN is een drieletterwoord
Grindtegels 8x60x60 opwippen met schep rechtop zetten, klap met t vuistje, moker in t midden. ( wel even wijdbeens staan buiten bereik vd vallende brokken.)
Veel minder herrie en stof
Beter voor je rug. Zon haakse slijper managen is ook vermoeiend.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Waarom ga je zagen/snijden als het weg moet? Dat kost tijd en geeft een ontzettende klerebende.vanaalten schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 08:44:
Ik heb denk ik wat aankoopadvies nodig voor een haakse slijper:
Wat wil ik: een paar tegels van 60 x 60 x 4cm doorzagen/snijden. De tegels liggen nu op de grond en het idee is om ze door te snijden en deels weg te halen.
[...]
En ja: beschermbril, gehoorbescherming en handschoenen - check.
Ik heb soortgelijk spul (60x60x6) hier gewoon opgewipt en met een vuistje verkleind.
Edit, wat @copykat zegt dus.
If you can see, look. If you can look, observe
[ Voor 5% gewijzigd door dunedanh op 16-06-2026 10:28 ]
Ik heb een 125 mm van Metabo met een variabel toerental. Ik heb een 150 mm beschermkap er los bijgekocht en kan dan een diamantschijf van 150 mm veilig gebruiken op een lager toerental. Apparaat is met 1000 watt nog steeds krachtig genoeg, maar wel makkelijker te hanteren dan een zwaardere 150 mm machine.thijsco19 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:37:
[...]
Ipv een 125mm slijptol zou ik voor een 150mm gaan. Is een beetje de vervanging van de 125mm slijptol.
Nadeel is wel dat die gelijk een stuk duurder zijn.
Voor een 125mm slijptol: https://www.toolmax.nl/me...nt-doorslijpschijven.html
Inclusief 2 diamantschijven en koffer. 1400 watt vermogen al heb ik geen idee hoeveel je nodig zou hebben en of dit veel of weinig is. Metabo is wel een goed merk.
150mm schijf: https://www.toolmax.nl/w-...tt-10000-min-in-doos.html
Goedkoopste gekozen, vergelijkbaar vermogen als bovenstaande.
Denk er ook aan om het goed nat te houden, voorkomt een hoop stof.
Ben erg tevreden over de Metabo haakse slijper, variabel toerental, anti-kickback beveiliging en andere veiligheidsfeatures zijn erg fijn, zeker als het je eerste en enige slijptol is.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Voor schilder / stucwerk raad ik een 360 bol of staaf aan, deze geeft een veel egaler licht dan een rechthoek bouwlamp (straler)ChillPascal schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:19:
Ik ben opzoek naar een bedraadde bouwlamp op een statief. Voornamelijk voor binnenshuis bij klus- en schilderwerkzaamheden. Online zie ik veel statieven met dubbele lamp, heeft dit wezenlijke meerwaarde? Ik zou er maximaal zo'n €150,- voor willen uitgeven.
Hebben jullie tips?
met die bollen zoals deze: https://www.stukadoor-shop.nl/bouwlamp-luna-4001.html?source=googlebase&gad_source=1&gad_campaignid=21410097971&gbraid=0AAAAACndLuXcv4gZOM0rxGxsS9x8tpdLW&gclid=CjwKCAjw6MPRBhBTEiwAd-7Mrxp-KV6-DnQek4phb-unFzQL_tMLRuxe81Ipu22DI3zpSn8C4iJTvxoCgaQQAvD_BwE
er is minder schaduwen en verblinding, bij slopen en breekwerk maak ik graag gebruik van de led slang op haspel
Dan even wat uitleg over de klus:copykat schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 10:17:
@vanaalten ik heb gewoon een zandschep en een moker gebruikt.
Grindtegels 8x60x60 opwippen met schep rechtop zetten, klap met t vuistje, moker in t midden. ( wel even wijdbeens staan buiten bereik vd vallende brokken.)
Veel minder herrie en stof
Beter voor je rug. Zon haakse slijper managen is ook vermoeiend.
Vanaf garage loopt er een pad naar het huis. Bij het huis ligt, iets verhoogd t.o.v. pad, een terras. Zowel terras als pad met 60x60 tegels, maar wel versprongen.
Aan de zijkant van terras en pad wil ik een rij tegels weghalen om een geul te graven voor elektra, vervolgens weer opvullen met tuinaarde voor plantjes.
Tekening, even snel geklunst:
:strip_exif()/f/image/VkaXnrZxQNTbtHgQwgwt93hK.png?f=user_large)
Alle tegels met 'x' wil ik dus weghebben, maar daar waar terras overgaat op pad is er overlap: onder de terras-tegels ligt, versprongen, pad-tegels.
Optie 1: een terras-tegel weghalen die eigenlijk moet blijven liggen, dan de onderliggende pad-tegel weghalen, doorzagen en deze met de terras-tegel weer terugleggen en hopen dat dat een beetje netjes er uit blijft zien. Ik heb geen tegelleg-ervaring en niet de illusie dat ik dat netjes voor elkaar krijg.
Optie 2: de onderliggende pad-tegen laten liggen en doorzagen waar hij nu ligt zodat ik de terras-tegel zelf niet hoef weg te halen. Het hoeft niet super-strak, want je gaat er niets van zien zodra er aarde in de geul ligt.
Dus m'n voorkeur gaat uit naar optie 2 - en daarom is er uit wippen en met een moker werken geen optie. En het gaat om 1 tegel, dus qua belasting voor m'n rug zal dat ook meevallen.
Maar dank voor al het meedenken! Vooralsnog neig ik naar die 125mm van Metabo - zeker als je daar met zo'n stofkap nog 150mm schijven bij kan gebruiken.
Eens! Die felle spots met intern goedkope LEDs zijn verschrikkelijk om bij te schilderen. Ik schilder binnen enkel nog met een hoofdlampje als extra verlichting. Door continu fel licht op het oppervlak zie je elke imperfectie en je staat nooit in je eigen schaduw te werken.dollyking schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:24:
[...]
Voor schilder / stucwerk raad ik een 360 bol of staaf aan, deze geeft een veel egaler licht dan een rechthoek bouwlamp (straler)
met die bollen zoals deze: https://www.stukadoor-shop.nl/bouwlamp-luna-4001.html?source=googlebase&gad_source=1&gad_campaignid=21410097971&gbraid=0AAAAACndLuXcv4gZOM0rxGxsS9x8tpdLW&gclid=CjwKCAjw6MPRBhBTEiwAd-7Mrxp-KV6-DnQek4phb-unFzQL_tMLRuxe81Ipu22DI3zpSn8C4iJTvxoCgaQQAvD_BwE
er is minder schaduwen en verblinding, bij slopen en breekwerk maak ik graag gebruik van de led slang op haspel
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Als je de tegel zelf weg hebt, kun je weer 4 cm dieper in zijn fundering zagen. Desnoods schuin. En wat bij de verbouwing van mijn huis een gevleugelde uitspraak werd: "Gentlemen, we have the technology."
KPN is een drieletterwoord
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
"Gentlemen we found technology? " in de tuin onder t terras begraven?trabant schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:54:
Snap je nu waarom menige tegelzetter klaagt over die huidige trend van alsmaar grotere tegels?
Als je de tegel zelf weg hebt, kun je weer 4 cm dieper in zijn fundering zagen. Desnoods schuin. En wat bij de verbouwing van mijn huis een gevleugelde uitspraak werd: "Gentlemen, we have the technology."spoiler:Om vervolgens hamer en beitel ter hand te nemen.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Ik wil echter alleen de onderdruk instellen m.a.w. de druk waarop mijn compressor aanslaat. Het is een simpele hbm machine.
Waarom? Omdat beneden de 7bar mijn spijker pistool de nagels er niet meer volledig in slaat.
:strip_exif()/f/image/dWnvcWDTmDSqChLqwKxeQGlO.jpg?f=fotoalbum_large)
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Deze drukregelaar ken ik niet, meestal heb je een dubbel instel mechanisme, binnen in de grote veer, zit een dunnere veer, die je in of uit kunt draaien, net als de dikke veer, het stel mechanisme is een draaiknop, die je in kunt drukken voor de andere veer in te stellen. Hier is het uitgelegd; https://www.kenwtools.nl/compressorschakelaar-condor-bipolar-1-weg.htmlNDF82 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:11:
Ik heb laatst geleerd hoe ik de bovendruk van mijn compressor kan instellen.
Ik wil echter alleen de onderdruk instellen m.a.w. de druk waarop mijn compressor aanslaat. Het is een simpele hbm machine.
Waarom? Omdat beneden de 7bar mijn spijker pistool de nagels er niet meer volledig in slaat.
Wat heb je gevonden op youtube?
Helaas is de vulling van de M-Box voor de bestelde set van boormachine en slagschroevendraaier niet zo geschikt. De vorm sluit eigenlijk niet goed aan bij de boormaschine/ Ik denk dat ik maar een invulling ga maken met de 3D-printer.
[ Voor 30% gewijzigd door ocf81 op 16-06-2026 21:31 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
YouTube: How a Budget Air Compressor PRESSURE SWITCH Works!Linux gebruiker schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:24:
[...]
Deze drukregelaar ken ik niet, meestal heb je een dubbel instel mechanisme, binnen in de grote veer, zit een dunnere veer, die je in of uit kunt draaien, net als de dikke veer, het stel mechanisme is een draaiknop, die je in kunt drukken voor de andere veer in te stellen. Hier is het uitgelegd; https://www.kenwtools.nl/compressorschakelaar-condor-bipolar-1-weg.html
Wat heb je gevonden op youtube?
Ik heb slechts 1 veer die ik kan instellen. Wellicht is mijn regelaar te eenvoudig voor wat ik wil?
Wat is het risico dat ik die druk opvoer naar max 9 bar? Dan wordt de min druk ~7 bar verwacht ik.
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Ik ken jouw compressor en drukschakelaar niet, is het een idee om de verkoper, leverancier, of fabrikant om info te vragen?NDF82 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 07:05:
[...]
YouTube: How a Budget Air Compressor PRESSURE SWITCH Works!
Ik heb slechts 1 veer die ik kan instellen. Wellicht is mijn regelaar te eenvoudig voor wat ik wil?
Wat is het risico dat ik die druk opvoer naar max 9 bar? Dan wordt de min druk ~7 bar verwacht ik.
- LIDL Haakse slijper 1200W 125mm €24,99
- Action: diamant slijpschijven 125mm €2,99
Een grotere slijptol (of een 125mm van Metabo) hebben ze evt. ook.
Slijpers geen ervaring mee (maar wel 3j garantie volgens de handleiding!), die slijpschijven van Action wel en die zijn dikke prima om wat tuintegels etc. mee te slijpen. Zeker als je water gebruikt dan gaan de schijven wel een poos mee.
Heb zelf een Bosch blauw GWS 7-125 die bij Amazon.de aantal jaren terug iets van €30-40 was.
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 17-06-2026 10:31 ]
Mja, als ik het goedkoopste zou willen - dan zou ik toch gaan huren. Zeker voor dit klusje, halve middag huren is dan meer dan genoeg (bouwmarkt op 5 fietsminuten afstand).ThinkPad schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:23:
@vanaalten Als je de haakse slijper maar incidenteel gaat gebruiken dan kan het een stuk goedkoper:
- LIDL Haakse slijper 1200W 125mm €24,99
- Action: diamant slijpschijven 125mm €2,99
Een grotere slijptol (of een 125mm van Metabo) hebben ze evt. ook.
Slijpers geen ervaring mee (maar wel 3j garantie volgens de handleiding!), die slijpschijven van Action wel en die zijn dikke prima om wat tuintegels etc. mee te slijpen. Zeker als je water gebruikt dan gaan de schijven wel een poos mee.
Heb zelf een Bosch blauw GWS 7-125 die bij Amazon.de aantal jaren terug iets van €30-40 was.
Maar als ik dan toch besluit dat ik iets wil hebben, dan wil ik wel iets wat een beetje toekomstbestendig is (daarom een sterke voorkeur voor een bijpassende koffer, anders roest 'ie weg in de schuur) - en iets wat voor deze klus goed genoeg is.
Dus vandaar dat m'n vraag begon met: "betonnen steen 4cm dik doorsnijden - lukt dat met een 125mm schijf en hoeveel vermogen heeft een slijper dan nodig?" - zodat ik vervolgens wat keuzes kon maken.
Natuurlijk kan ik geld besparen door een Lidl eigen merk te nemen, dan een plastic bewaardoos bij de Blokker te kopen. Wat echt een zinnig advies is om te geven - geen kritiek op je tip! - maar 'goedkoopste oplossing' was niet waar ik naar op zoek was. Ik vrees dat ik dan toch ook gewoon een snob ben die een mooie passende doos om een bekend merk apparaat toch ook belangrijk vind.. dus min of meer m'n keuze al bepaald (dank @thijsco19 voor de tip!). Moet enkel nog de bestel-knop indrukken...
Ik denk dat je het vochtwerende vermogen van gangbare koffers overschat.vanaalten schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:35:
(daarom een sterke voorkeur voor een bijpassende koffer, anders roest 'ie weg in de schuur)
Overigens zou je ook met de helft van het vermogen (en prijs) van die Metabo toe kunnen, zonder op kwaliteit in te leveren. Bijvoorbeeld met de GWS 7-125, of W 850-125 (met koffer en 1 diamantschijf). Je kunt dan alleen iets minder kracht zetten.
Welke slijper je ook kiest, als het M14 draad heeft zou ik er sowieso een snelspanmoer op zetten.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Dat was een goed idee van jou. M'n probleem via whatsapp voorgelegd en kreeg deze (korte) reactie:Linux gebruiker schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:59:
[...]
Ik ken jouw compressor en drukschakelaar niet, is het een idee om de verkoper, leverancier, of fabrikant om info te vragen?
Ben benieuwd!Je zal dezer dagen een nieuwe drukschakelaar compleet gaan ontvangen.
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
De (koolborstel) schroefmachine (van vriendin, heb zelf Makita die zij ook graag leent) vloog letterlijk in brand (in 3 jaar af-en-toe gebruik). Nog erger dan de welbekende DeWalt smokemachine.
En wat doet een tweaker met de overgebleven 2Ah accu's?
Die koopt de Skil RC Car 3166
Binnen een half uur de motor oververhit en de afstandsbediening stuk.
Zover mijn Skil avontuur.
Iemand nog tips waar ik die accu's wel voor kan gebruiken?
[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 17-06-2026 19:20 ]
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Voor een accu looflighter voor je kamado aan te steken? Ik heb gehoord van een kennis dat ze erg goed zijn in fikkies maken....DJMaze schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:19:
Ik weet niet meer precies hoe iedereen over Skil gereedschap denkt, maar mijn ervaring heeft vandaag zijn dieptepunt bereikt.
..
Zover mijn Skil avontuur.
Iemand nog tips waar ik die accu's wel voor kan gebruiken?
* copykat rent
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Truck nuts?DJMaze schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:19:
...
Iemand nog tips waar ik die accu's wel voor kan gebruiken?
KPN is een drieletterwoord
Om kleingeld van te maken via marktplaats?DJMaze schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:19:
Zover mijn Skil avontuur.
Iemand nog tips waar ik die accu's wel voor kan gebruiken?
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Voor alles waar Kill it with fire van toepassing isDJMaze schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:19:
Ik weet niet meer precies hoe iedereen over Skil gereedschap denkt, maar mijn ervaring heeft vandaag zijn dieptepunt bereikt.
De (koolborstel) schroefmachine (van vriendin, heb zelf Makita die zij ook graag leent) vloog letterlijk in brand (in 3 jaar af-en-toe gebruik). Nog erger dan de welbekende DeWalt smokemachine.
En wat doet een tweaker met de overgebleven 2Ah accu's?
Die koopt de Skil RC Car 3166
Binnen een half uur de motor oververhit en de afstandsbediening stuk.
Zover mijn Skil avontuur.
Iemand nog tips waar ik die accu's wel voor kan gebruiken?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het is niet voor niets dat skil de naamgever is aan de Skilsaw. Die oorspronkelijke wormdrive-handcirkelzaag was een absoluut beest en jarenlang dé standaard op Amerikaanse bouwplaatsen. Samen met de framing nailer is dat waarschijnlijk het gereedschap waarmee de Amerikaanse suburbs zijn neergezet. Maar goed, dat is wel een ander kaliber dan de Skil-machines die je hier in de bouwmarkt ziet.DJMaze schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:19:
Ik weet niet meer precies hoe iedereen over Skil gereedschap denkt, maar mijn ervaring heeft vandaag zijn dieptepunt bereikt.
De (koolborstel) schroefmachine (van vriendin, heb zelf Makita die zij ook graag leent) vloog letterlijk in brand (in 3 jaar af-en-toe gebruik). Nog erger dan de welbekende DeWalt smokemachine.
En wat doet een tweaker met de overgebleven 2Ah accu's?
Die koopt de Skil RC Car 3166
Binnen een half uur de motor oververhit en de afstandsbediening stuk.
Zover mijn Skil avontuur.
Iemand nog tips waar ik die accu's wel voor kan gebruiken?
dit was vanochtend nog passend in T20 schroeven, nu past het overal...Het is een bosch impact bit maar blijkbaar heeft de bosch gdx 210c meer impact dan het bitje aan kan, dit is al de derde uit de set die gehemeld is (t15 kapot met een gsr18v-90c, t30 met de 210).
Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
Verkopen op Marktplaats.DJMaze schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 19:19:
Iemand nog tips waar ik die accu's wel voor kan gebruiken?
...
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Dit is wel een leuke video om te kijken:significant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
[Afbeelding] dit was vanochtend nog passend in T20 schroeven, nu past het overal...
Het is een bosch impact bit maar blijkbaar heeft de bosch gdx 210c meer impact dan het bitje aan kan, dit is al de derde uit de set die gehemeld is (t15 kapot met een gsr18v-90c, t30 met de 210).
Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
YouTube: Best Star (Torx) Bit Brand? Milwaukee, DeWalt, Makita, Ryobi, Wera, Wiha, Irwin, Bosch, Bauer
Heb zelf een setje van Makita waar ik wel tevreden over ben.
Apart, ik heb beide, de Milwaukee bits met zilveren tip en een assortiment doosje van Bosch met de impact bits en dit is mij met de Bosch nooit gebeurd op een Makita DTD met 170Nm.significant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
[Afbeelding] dit was vanochtend nog passend in T20 schroeven, nu past het overal...
Het is een bosch impact bit maar blijkbaar heeft de bosch gdx 210c meer impact dan het bitje aan kan, dit is al de derde uit de set die gehemeld is (t15 kapot met een gsr18v-90c, t30 met de 210).
Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
Het kan natuurlijk een slechte batch zijn. Ik ben in ieder geval erg tevreden over de Milwaukee bits. Wel de zilveren tip nemen, de oude (zwarte tips) strippen heel snel.
K to the KillaZ
Ik heb de Milwaukee met zilveren tip, enorm tevreden over! Als je een slagschroevendraaier hebt, raad ik je aan om vooral 50 mm of langere bitjes te kopen, die passen dan direct in je machine zonder verlengstuk.significant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
[Afbeelding] dit was vanochtend nog passend in T20 schroeven, nu past het overal...
Het is een bosch impact bit maar blijkbaar heeft de bosch gdx 210c meer impact dan het bitje aan kan, dit is al de derde uit de set die gehemeld is (t15 kapot met een gsr18v-90c, t30 met de 210).
Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
Probeer wel diegene te kopen met de nieuwe "case"
Bij de oude variant (zie foto) is het verwijderen van de bitjes erg moeilijk, met de nieuwe cases is het opgelost
Zo'n bit-check impaktor setje komt ook nog met een handige magnetische houder welke ik erg vaak gebruik, ook in de normale schroefboor machines. Die houdt een tx schroef ook netjes opzijnkop op de plek waardoor je makkelijk met één hand iets kan vasthouden, en met de andere een schroef er in jagen.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
ik sluit me aan bij de Milwaukee posts hierboven. Ik heb ook een impactsetje van Gedore waar ik erg gecharmeerd van ben maar prijs/kwaliteit is in dit geval Milwaukee de betere keuze.significant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
[Afbeelding] dit was vanochtend nog passend in T20 schroeven, nu past het overal...
Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.
ik heb impact bits van ecotools.nl gaan prima.significant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
[Afbeelding] dit was vanochtend nog passend in T20 schroeven, nu past het overal...
Het is een bosch impact bit maar blijkbaar heeft de bosch gdx 210c meer impact dan het bitje aan kan, dit is al de derde uit de set die gehemeld is (t15 kapot met een gsr18v-90c, t30 met de 210).
Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ik heb van elke maat een doosje van Bosch en gebruik en misbruik die al jarenlang met een gdx 200c en makita dtd en die zijn door mij niet kapot te krijgen. Voor langere bits gebruik ik SabreCut want die zijn goedkoop en gaan ook niet kapot.significant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
[Afbeelding] dit was vanochtend nog passend in T20 schroeven, nu past het overal...
Het is een bosch impact bit maar blijkbaar heeft de bosch gdx 210c meer impact dan het bitje aan kan, dit is al de derde uit de set die gehemeld is (t15 kapot met een gsr18v-90c, t30 met de 210).
Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
Speciaal om zwembaden in elkaar te schroeven?No Hands schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 19:53:
[...]
ik heb impact bits van ecopools.nl gaan prima.
Ik neem aan dat je ecotools.nl bedoelt...
Gaan we eens kijken hoe de milwauke bitjes het doen!
Bitjes, dit topic staat er vol mee.significant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
Mooi begin antwoord van @copykat hier copykat in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
Zelf gebruik ik ook de standaard Bosch bits in een slagschroevendraaier. Denk dat je een pechgeval van maandagochtend hebt.
[ Voor 16% gewijzigd door DJMaze op 20-06-2026 11:12 ]
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Welke set heb je?dragonhaertt schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:08:
Ik heb een setje wera impaktor en die heb ik ook nog niet kapot gedraaid.
Zo'n bit-check impaktor setje komt ook nog met een handige magnetische houder welke ik erg vaak gebruik, ook in de normale schroefboor machines. Die houdt een tx schroef ook netjes opzijnkop op de plek waardoor je makkelijk met één hand iets kan vasthouden, en met de andere een schroef er in jagen.
De Bit-Check 30 Impaktor 1
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8YH6n1yLuUy4D5kfTDYDXOJV.jpg?f=user_large)
Of de Wera Bit-Check 30 Impaktor 2
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1egdpM2vt3fU1kJl9i1AxN0P.jpg?f=user_large)
Zelf had ik eerst de 1 en later toch omgeruild voor de 2 vanwege de bithouder. Die ringmagneet van de eerste is echt een slecht ontwerp, zie Vliegvlug in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
Die tweede heeft een ingebouwde magneet en dat werkt veel beter.
Ben vooral benieuwd of jij de eerste heb en bij jou die ringmagneet wel werkt en de mijne dan gewoon stuk was.
Heeft die Bosch er een bijbehorende impact bithouder bij?significant schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:16:
[Afbeelding] dit was vanochtend nog passend in T20 schroeven, nu past het overal...
Het is een bosch impact bit maar blijkbaar heeft de bosch gdx 210c meer impact dan het bitje aan kan, dit is al de derde uit de set die gehemeld is (t15 kapot met een gsr18v-90c, t30 met de 210).
Iemand advies voor impact bitjes die het wel blijven doen?
Wij Wera maakt deze echt onderdeel uit van het impact systeem namelijk:
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QY7WiTyU3CcoUMr9xTE7bcaO.webp?f=user_large)
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5ozcUygHRsN5zsxgmDmSHi7L.webp?f=user_large)
Waarbij de levensduur van je bits dus enorm verbetert als je die gebruikt.
Mogelijk dat dit bij Bosch ook zo is?
Ik heb de bit check 30 versie 1.Vliegvlug schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:30:
[...]
Welke set heb je?
De Bit-Check 30 Impaktor 1
[Afbeelding: Wera Bit-Check 30 Impaktor 1, 30‑delig]
Of de Wera Bit-Check 30 Impaktor 2
[Afbeelding: Wera Bit-Check 30 Impaktor 2]
Zelf had ik eerst de 1 en later toch omgeruild voor de 2 vanwege de bithouder. Die ringmagneet van de eerste is echt een slecht ontwerp, zie Vliegvlug in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
Die tweede heeft een ingebouwde magneet en dat werkt veel beter.
Ben vooral benieuwd of jij de eerste heb en bij jou die ringmagneet wel werkt en de mijne dan gewoon stuk was.
![]() | ![]() | ![]() |
Bij een verzonken schroef zit hij mooi strak en recht. Bij een bolkop is er inderdaad iets speling, waardoor hij schuin gaat staan om tegen de magneet te blijven. Hij blijft wel goed zitten en zodra je gaat schroeven is het geen probleem meer, dus ik denk dat je misschien een maandagochtend model had.
Ik weet niet hoe de versie 2 zich verhoudt tot deze, maar tot nu toe geen klachten.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
En de bithouders, diverse soorten geprobeerd goedkope 5euro grabbelbak , lange makita, makita lock, push shortholder, ( te dik voor mn gevoel door die springloaded ring) maar gewoon de medium Dewalt uit mn asortiedoosje geeft een goede mix tussen vasthoudendheid met bit in de houder houden en er makkelijk uit te trekken. De 5 en 6cm lengte is stiekum toch de meeste ergonomische. Vandaar dat die longbits in een impactschroefmachine mijn voorkeur hebben.
mn hobby spul.Edit en de grap is ik pak nu meestal mm milwakee sleutelhanger bithouder omdat 90% daar in zit.
[ Voor 4% gewijzigd door copykat op 20-06-2026 13:13 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Dank voor de foto’s!dragonhaertt schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 12:05:
[...]
Ik heb de bit check 30 versie 1.(Versleten tx20 met woodies schroeven)
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Bij een verzonken schroef zit hij mooi strak en recht. Bij een bolkop is er inderdaad iets speling, waardoor hij schuin gaat staan om tegen de magneet te blijven. Hij blijft wel goed zitten en zodra je gaat schroeven is het geen probleem meer, dus ik denk dat je misschien een maandagochtend model had.
Dit is de foto die ik destijds heb gemaakt van die bithouder van de Impaktor 1 set, hierin is de ringmagneet in de voorste stand geschoven:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WqJFs1RFxd1aOruV5lfKaNKJ.jpg?f=user_large)
Dat lijkt wel flink meer afstand tot de schroef te zijn dan bij jou het geval is, dus zal goed kunnen dat ik een maandagmorgen model had. Maar alsnog suf dat je zelfs bij jou de schroeven wat schuin moet zetten willen ze de ringmagneet halen.
Laat dat ding gewoon een klein beetje meer naar voren kunnen schuiven en het is opgelost. Daar laat Wera mijnsinziens toch een steekje vallen.
Ander probleem wat die houder bij mij had was dat de ringmagneet heel erg vast in de onderste stand zat en dat richting de schroef schuiven als hij eenmaal los was zodanig weinig weerstand had dat deze heel makkelijk weer terug schoof.
Die bithouder van de Impaktor 2 set bevalt me prima! Geen bewegende delen, de bit wordt simpelweg goed vastgeklemd en er zit een hele sterke magneet ingebouwd waar mee de bit goed magnetisch wordt en de schroeven aan het bitje blijven plakken.Ik weet niet hoe de versie 2 zich verhoudt tot deze, maar tot nu toe geen klachten.
100x beter dan die andere bithouder!
Nog even terugkomen op het haakse-slijper-voor-4cm-tegel verhaal:thijsco19 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:37:
[...]
Ipv een 125mm slijptol zou ik voor een 150mm gaan. Is een beetje de vervanging van de 125mm slijptol.
Nadeel is wel dat die gelijk een stuk duurder zijn.
Voor een 125mm slijptol: https://www.toolmax.nl/me...nt-doorslijpschijven.html
Inclusief 2 diamantschijven en koffer. 1400 watt vermogen al heb ik geen idee hoeveel je nodig zou hebben en of dit veel of weinig is. Metabo is wel een goed merk.
150mm schijf: https://www.toolmax.nl/w-...tt-10000-min-in-doos.html
Goedkoopste gekozen, vergelijkbaar vermogen als bovenstaande.
Denk er ook aan om het goed nat te houden, voorkomt een hoop stof.
Vandaag twee tegels doorgeslepen met die Metabo 125mm met diamant doorslijpschijf. Voor wie hier ooit vragen over heeft: NEE, je komt met deze slijper NIET door een 4cm tegel. Dikte van het apparaat zelf zit in de weg, dus effectief kan je denk ik 3cm dik doorsnijden.
Maar, een beitel op de sleuf en een vuistje gebruiken en de tegel spleet verder helemaal door. Dan is het geen supermooi breukvlak, maar dat was toch niet van belang.
Nu verder met grond weggraven... al is het daar eigenlijk wat te warm voor...
Maar dank iedereen voor de tips en meedenken!
Op mijn boor/schroefmachines is ruimte voor 4 bitjes, zit altijd pozidriv en TX10+TX20 op. En dan nog ruimte voor iets anders, afhankelijk van wat ik op dat moment doe.
Daarnaast heb ik wat setjes lange/korte/rare bits boven mijn werkbank hangen in deze dingen:

Wera, tsja , ik koop het als het niet anders kan. PB Swiss is mijn huidige fetish.
Ik heb lange en korte bits, maar ik heb geen slagschroevendraaier, dus daar ook geen bits voor.
[ Voor 18% gewijzigd door Boudewijn op 20-06-2026 13:22 ]
https://www.toolstation.nl/milwaukee-shockwave-bitset/p29930?channable=002a9169640032393933300b?store=DA
Deze lengte vind ik erg fijn werken. Lang genoeg om niet met je bithouder tegen je werk aan tekomen kort genoeg om je pols recht te houden met schroeven.
Maar eerst mn huidige bitjes op maken..
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Voornamelijk de 50mm versie in de slagschroevendraaier, maar de korte zijn 29 ipv 25 mm en passen daardoor direct in m’n Bosch GSR 12v-35. En 4 stuks in het houdertje achterop. Waardoor deze heel compact blijft.
Toolstation had ze altijd in het assortiment, maar die heeft ze helaas niet meer.
Posh mooi ding, ik heb 6 jaar geleden de 1100W variant gekozen, zag er heel veel van 750W maar dat vond ik te licht. Ik ben er mee door 5 lagen betontegels heen gegaan die in gebruik waren om een latei te ondersteunen. Elke keer een tegel bijna doorhalen en dan met een koud beitel en een vuistje de genade slag gegeven.vanaalten schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:35:
[...]
Mja, als ik het goedkoopste zou willen - dan zou ik toch gaan huren. Zeker voor dit klusje, halve middag huren is dan meer dan genoeg (bouwmarkt op 5 fietsminuten afstand).
Maar als ik dan toch besluit dat ik iets wil hebben, dan wil ik wel iets wat een beetje toekomstbestendig is (daarom een sterke voorkeur voor een bijpassende koffer, anders roest 'ie weg in de schuur) - en iets wat voor deze klus goed genoeg is.
Dus vandaar dat m'n vraag begon met: "betonnen steen 4cm dik doorsnijden - lukt dat met een 125mm schijf en hoeveel vermogen heeft een slijper dan nodig?" - zodat ik vervolgens wat keuzes kon maken.
Natuurlijk kan ik geld besparen door een Lidl eigen merk te nemen, dan een plastic bewaardoos bij de Blokker te kopen. Wat echt een zinnig advies is om te geven - geen kritiek op je tip! - maar 'goedkoopste oplossing' was niet waar ik naar op zoek was. Ik vrees dat ik dan toch ook gewoon een snob ben die een mooie passende doos om een bekend merk apparaat toch ook belangrijk vind.. dus min of meer m'n keuze al bepaald (dank @thijsco19 voor de tip!). Moet enkel nog de bestel-knop indrukken...
Edit: ik zie dat je al ervaren hebt dat je schijfje het niet gaat halen
Ook een prima mogelijkheid is van twee kanten doorslijpen. Op die manier krijg je een mooie breuklijn.vanaalten schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:15:
[...]
Nog even terugkomen op het haakse-slijper-voor-4cm-tegel verhaal:
Vandaag twee tegels doorgeslepen met die Metabo 125mm met diamant doorslijpschijf. Voor wie hier ooit vragen over heeft: NEE, je komt met deze slijper NIET door een 4cm tegel. Dikte van het apparaat zelf zit in de weg, dus effectief kan je denk ik 3cm dik doorsnijden.
Maar, een beitel op de sleuf en een vuistje gebruiken en de tegel spleet verder helemaal door. Dan is het geen supermooi breukvlak, maar dat was toch niet van belang.
Nu verder met grond weggraven... al is het daar eigenlijk wat te warm voor...
Maar dank iedereen voor de tips en meedenken!
KPN is een drieletterwoord
Tja, die verlengde levensduur van de bits is makkelijk te verklaren doordat de klap op de bit kleiner wordt doorddat een gedeelte van de energie van de impact uitgesmeerd wordt over de tijd door de vervorming van het materiaal in de bithouder. Het verruilt impact voor levensduur, effectief. Misschien dat de Bosch bithouder dit niet zo effectief doet, maar als extra schakel in de keten zal het altijd die impact wat uitsmeren, dus het zal ook een soortgelijk effect hebben.Vliegvlug schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 11:34:
Heeft die Bosch er een bijbehorende impact bithouder bij?
Wij Wera maakt deze echt onderdeel uit van het impact systeem namelijk:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waarbij de levensduur van je bits dus enorm verbetert als je die gebruikt.
Mogelijk dat dit bij Bosch ook zo is?
Ik heb die bitblokjes in bijbehorende doosjes zitten, makkelijk om zo mee te nemen in de gereedschapskoffer, of een serie aan groottes mee te nemen voor als ik de grootte niet zeker weet.Boudewijn schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 13:19:
Ik heb in mijn kluskist een doosje met alle vercrackte bitjes die je bij schroeven enzo krijgt. Die zijn voor vrienden die geen Torx-bits hebben maar wel Torx-schroeven. Als ik bij vrienden kom klussen neem ik zelf wel schroeven mee, te vaak met goedkope bende staan werken (en me staan ergeren).
Op mijn boor/schroefmachines is ruimte voor 4 bitjes, zit altijd pozidriv en TX10+TX20 op. En dan nog ruimte voor iets anders, afhankelijk van wat ik op dat moment doe.
Daarnaast heb ik wat setjes lange/korte/rare bits boven mijn werkbank hangen in deze dingen:
[Afbeelding]
Wera, tsja , ik koop het als het niet anders kan. PB Swiss is mijn huidige fetish.
Ik heb lange en korte bits, maar ik heb geen slagschroevendraaier, dus daar ook geen bits voor.
:strip_exif()/f/image/h5igwfU6xYDXuQAMNqOzsewz.jpg?f=fotoalbum_medium)
Alhoewel ze tegenwoordig doorzichtige deksels hebben, dat zou me wel wat misgrijpen hebben gescheeld
Ik ging ervan uit dat in dit geval de tegels omgedraaid konden worden, zoniet dan gaat dit uiteraard niet op.trabant schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:15:
@DasNieNix Dan moet je wel bij die andere kant kunnen komen...
Nu heb ik al een GDX 285 - en ik denk dat het aardig overlapt. Anderzijds.. voor erbij. uit hebzicht? Hij kan gratis intrekken in een L-boxx.. en het is niet heel duur. Nog de moeite waard, of is dit teveel overlap om zelfs 8 tientjes stuk te slaan?
Als je hier moet vragen of jij er een usecase voor hebt, denk ik dat je zelf het antwoord wel weet en vooral heel hard op zoek bent naar een excuus om hem toch te kopen.Blomminator schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:22:
Ik zag deze voorbij komen in het kortingen topic; Bosch GDR.
Nu heb ik al een GDX 285 - en ik denk dat het aardig overlapt. Anderzijds.. voor erbij. uit hebzicht? Hij kan gratis intrekken in een L-boxx.. en het is niet heel duur. Nog de moeite waard, of is dit teveel overlap om zelfs 8 tientjes stuk te slaan?
Dus dat wil ik best voor je doen: voor €80 gewoon kopen.
Ik heb zelf een shortlist met gereedschap dat ik ooit nog wil hebben. Als er een keer een monsteraanbieding langskomt, kan ik dan besluiten om het te kopen, mits het op de lijststaat dus. Dat voorkomt teveel FOMO-gestuurde aankopen.
Uiteindelijk wacht ik meestal totdat ik er echt een project voor heb. Ja, dan betaal je misschien iets meer dan tijdens die ene topaanbieding. Aan de andere kant ligt het niet eerst twee jaar te verstoffen voordat je het een keer nodig hebt, én koop je vaak meteen een nieuwer/beter model.
Hij kan hetzelfde, en dan iets minder..Blomminator schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 11:22:
Ik zag deze voorbij komen in het kortingen topic; Bosch GDR.
Nu heb ik al een GDX 285 - en ik denk dat het aardig overlapt. Anderzijds.. voor erbij. uit hebzicht? Hij kan gratis intrekken in een L-boxx.. en het is niet heel duur. Nog de moeite waard, of is dit teveel overlap om zelfs 8 tientjes stuk te slaan?
Dus vooral de afweging hoevaak je met zijn tweeën klust en dan op elkaar moet wachten omdat de slag schroevendraaier weer eens bezet is.
De grootste toegevoegde waarde is waarschijnlijk het volledige ontzag bij je vrienden over de hoeveelheid tools die staan te shinen
Ik klus alleen, dus daarvoor is het niet nodig, en ja, ik dacht ook.. kan min of meer hetzelfde. En nee, vrienden hebben helaas een volledige schuur tot de rand gevuld met Festool .. Mijn l-boxxen worden altijd beetje meewarig bekeken als ik iets wil delen.prein2 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:51:
[...]
Hij kan hetzelfde, en dan iets minder..
Dus vooral de afweging hoevaak je met zijn tweeën klust en dan op elkaar moet wachten omdat de slag schroevendraaier weer eens bezet is.
De grootste toegevoegde waarde is waarschijnlijk het volledige ontzag bij je vrienden over de hoeveelheid tools die staan te shinen
Ok, kogel door de kerk. Wegklikken en niet meer aan denken! 85 euro in de pot voor iets anders.
Dank!
je kan nog kiezen om hem voor de volle mep te kopen en dan te zeggen dat je juist niet bent gegaan voor de aanbieding.. Hopelijk stijg je dan wat in aanzienBlomminator schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 14:17:
[...]
... volledige schuur tot de rand gevuld met Festool .. Mijn l-boxxen worden altijd beetje meewarig bekeken als ik iets wil delen.
[ Voor 9% gewijzigd door ocf81 op 24-06-2026 15:55 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
Met of zonder accu? Met accu en oplader misschien 50 euro? Los raak je hem denk ik aan de straatstenen niet kwijt, niet aan een kenner iig want die wil Makita LXT. En het is met koolborstels, anno 2026 niet meer populair.ocf81 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:54:
Wat zou je voor een tweedehands Makita DF488DWAE (G-serie 18V) schroefboormachine met gebruikssporen kunnen vragen?
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen
Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).
:strip_exif()/f/image/kSf1TK1LMfxTwZjoTg893nZX.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/s4iLuE20aquZcFA4Rleobx3p.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/FMgwQDLdI2l3OHgauIE3r47K.jpg?f=fotoalbum_tile)