@
Vliegvlug ik had de ra-m en die was echt klein in mn hand als in leuk voor schroefjes boutjes en parkertjes maar beetje kracht zetten had ik teweinig greep om alle vingers er omheen te krijgen. Terug gestuurd.
Mijn handen zijn Snap-on lomp gewend. Foto van enige posts terug. Die PB-Swiss greep is ook klein voor mij, prima met lichter werk maar kracht zetten is grip verliezen. Ik had een 30cm schacht BP-Swiss en die heb ik omgeruild voor die zwarte Snap-on, ideaal kan je duim in de holte en hou je hem vast als een rapier en kan je toch nog kracht zetten. Ik heb ook de Snap-on 30cm ratel ooit voor mn werk gekregen maar die is best lomp zwaar( balans is onhandig met kleiner werk), dus toen die 30cm gewoon uit de bak van teruggekomen gereedschap van collega's die weg gingen geraust. Nu hangt die snap-on 300 ratchet aan mn werkbankmuur. 😁
Lang getwijfeld over de Wera 28-RA. Idd met hoes. Maar wat je zegt bij die oranje heb ik vaak fuc. Waar is mn bitje?
Heb uiteindelijk de 20 RA-R besteld. Zonder hoes. Komt thuis in mn snel grijp plek vd werkbank. Dus die heup hoes is zinloos. Ik denk dat ik een lange PZ2 er standaard in doe. (Meest gebruikte formaat) En ik wil later een Wera setje kopen waar lange klings inzitten met een non ratel greep, de L greep versie. Of ik koop gewoon losse lange klings erbij. Of ik merk dat ik optie 2 wil. De niet uitschuifbare ratchet. Leuke set in hoes voor in de lade in de garage. (Sowieso handig om extra grepen te hebben merk ik met mn wera dve setje: elke keer wisselen van kling is best irritant als je aan het afmonteren bent. Pak dan al snel een losse fitting schroevendraaier er bij.
Optie 1 : Kraftform Compact 20 Tool Finder 2 die korte greep kan ik dan gebruiken in mn werkkoffer, ( switch gewoon die kling vd makita) en die 20RA doe ik dan in deze hoes. ( kans is groot dat ik optie 2 ga doen op den duur, maar de bits in greep optie is als weinig ruimte innemend erg fijn zeker als je niet thuis bent om even een ander bitje te pakken of je moet grabbelen in je koffer voor andere bitjes.)
Optie 2: Kompakt 60 RA -R 1, 17-delig. Mn 20 RA-R gaat in mn werkkoffer, heb ik en die verlenging en korte stand. Default een japanse ph2 30mm er in. ( bewaren op mn magneet vd lamp om magnetisch te blijven want ik ben erg blij met magnetische bit kop.) Veel
schroeven/boutjes in printers zitten in de zijkant en tussen dingen dus dan valt t in je maindrive of achter een pwb als t los komt en niet blijft hangen aan je bit.
Had ik al gezegd dat ik weinig om kleding geeft en meer om gereedschap? Mn vrouw krijgt 256x300x60 kledingkast op zolder geheel voor haar zelf en vast nog wat ( ik heb genoeg aan 1 256x100x60) en ik vul de garage met allerij handige tools
Oeps lang post syndrome door enthousiasme. Sorry.
[
Voor 4% gewijzigd door
copykat op 05-08-2026 10:32
]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....