Parkside Bandschuurmachine, hilarisch goedkoop, net als de electrische schaaf. Electrische schuifmaat, vochtmetertje, boortjes, enz. Ik grabbel vaak even in die lidl aldi action bakken. Smeerolie, 10seclijm, t raps enz. Decoupeer , invalzaag afkortzaag? Alles dat echt precies moet kunnen worden afgesteld? Dat laat ik liggen. Lompe sloophamer of sloop beitels , 16mm 22mm betonboor voor eens in je leven spul? Vaak beter dan Amazon chinesium.
Die bandschuurmachine heeft klemmen zodat je hem op zn kop kan vast zetten en dáár heb ik hem voor gekocht, soort slijpband. LAWAAI! als een straaljager maar op wat warmworden na blijft ie t doen.
Electrische schaaf tja , iets dat heel soms de voorkeur heeft boven handschaaf, bovenfrees. Vind ze vaak te snel en te argessief materiaal weg halen. Dus parkside uit de lidl aanbieding bak is prima.
Mijn advies aan veel nieuwe huizen kopers zonder gereedschap is regelmatig koop parkside , einhel, huismerkspul, schroeftol enzo wat handgereedschap. Dan kan je beginnen zonder meteen 1500 euro kwijt te zijn aan gereedschap. Zal eerder kapot zijn, tevroeg? Garantie is je vriend. Minder lekker en soepel werken maar meestal doet het de job en 90% van de fuckup ligt aan de bediener niet t gereedschap. Vervang wat stuk gaat met beter ("echte merken") spul als je beter weet wat je wilt hebben. ( en meer tijd kan besteden aan uitzoeken.) Tuurlijk de Makita DLX6038T combiset van 900 euro is prima als je dat bedrag kan betalen maar nodig?
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....