Ik heb de Wiha Zai Hause micro bits set met 42 bits. Dat is een handig doosje dat ook als bakje voor schroeven kan worden gebruikt. Lekker compact en draagbaar. De bithouder (het handvat) is een beetje aan de kleine kant. Ik heb ook een IFixit die wat groter is, maar ik dacht dat die van metaal zou zijn toen ik hem kocht. Het blijkt dat er een plastic variant is die er precies hetzelfde uitziet. Handig daarvan is dat er een paar bits in kunnen om makkelijk mee te nemen. Maar in de praktijk pak ik thuis meestal een Proxxon microschroevendraaier als die past. Het rubberachtige handvat en het feit dat er geen bitje is dat wiebelt maakt die het fijnst.-CJ schreef op maandag 2 februari 2026 @ 21:51:
Heeft iemand tips voor een micro bitset (met 4mm bitjes ipv 1/4 inch bitjes). Ik heb nu een setje via Aliexpress maar de kwaliteit is nogal slecht (was te verwachten).
Ik zie een Wiha microbitset met diverse samenstellingen, zijn er nog andere merken het overwegen waard? Ik zoek goede kwaliteit, veel bitjes (meer dan 30) en een handvat waar het in kan en kan draaien. Ratel hoeft niet. Is voor het hobbyen aan kleinere dingen.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
:strip_exif()/f/image/WTiQy3gcc6xi4h9r0rTrHreH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pQGd0GJy8EwDsoQqJ9xHkAEr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tAamr1X8zj133n4iV39Jd354.jpg?f=fotoalbum_large)