Daarom zou ik deze nog wel eens aan de tand willen voelen;Steenboren voor de slagtol.Fraggert schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 12:04:
[...]
Dat is logisch
een klopboor klopt op het boortje in de lengte van de boor....dus je klopt uiteindelijk op het te boren materiaal.
een slagschroevedraaier slaat in de draaiende beweging van het boortje, dus om de as heen met zijn hamer en aambeeld in het slagmechaniscme.
Je klopt dus met een slagtol niet op het materiaal zoals je met een klopboor doet.
Dan kun je nog beter met een hamer achter op je slagtol meppen, best of both worlds
kleine aanvulling nav van @copykat en @_Teq_ ...ik heb naast de DHP en DDF combo een kleine 10,8V Bosch (zo'n kleine blauwe) GSR ofzo iets....niks luxe met flexikoppen ofzo maar dat is allicht een hele mooie optie .
Ik boor meestal met de kleine Bosch en schroef met de DDF.
Alhoewel ik er zelf niet direct een usecase voor heb, ik pak wel gewoon de SDS boor. En daarbij heb ik net een steenborensetje van Parkside gekocht van 3,99€. Dus het budget is op
Maar als je niet met karren vol de steiger/ladder op en af wil klinkt het wel handig. Veel compacter en lichter.
[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 19-08-2026 20:00 ]