En dan moeten ze zelf wat regelen en heb je dus (onnodig?) steigerkosten te pakken. Voor mij is het (grotendeels) vermijden van steigerkosten hoe ik 't ding in een jaar of acht meen 'te financieren'. Met name het huren voor een dagje vind ik maar verrekte hard aantikken: de huur zelf, haal- en brengtijd, kilometers.No Hands schreef op zondag 21 september 2025 @ 21:07:
als die keuring al verplicht zou zijn voor een particulier dan kun je gewoon bij de timmerlieden aangeven dat ze er niet op mogen.
Voor één haag komt hier al enkele jaren jaarlijks een rolsteiger. Een andere doen ze volledig met z'n tweeën: een persoon houdt de ladder vast. Een derde wordt inderdaad wel vanaf reformladder of dubbele trap gedaan, maar gaat veel sneller met een rolsteiger.als het gaat om de heg te scheren kun je dan niet beter een reformladder kopen?
Ik heb maar 'n betrekkelijk korte ladder, te kort rondom dit huis, en wilde dus 'n grotere (reform)ladder gaan kopen. Maar ik ben helemaal geen held op een ladder en merkte dat er steeds minder vanaf ladders wordt gewerkt. Dus na een tijdje dit laten knagen, ga ik dan toch de stap maar zetten.