• gert1111
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-07 09:58
Fraggert schreef op maandag 27 juli 2026 @ 10:30:
Nou heb ik al eerder wat zitten kijken naar een afkortzaag ter vervanging van mijn hudige oude 8" Bosch Groen (PCM8S, meen ik)

ik kwam onderstaande tegen, die lijkt in de US een stukkie goedkoper dan de Makita 1219 uit te vallen, maar ik kan niet precies achter het typenumer komen :? 8)7

[YouTube: Bosch's $629 Miter Saw Just KILLED the $1,800 Festool]

Is dit de zaag op de BOSCH website? Die kost hier gewoon een spectaculaire dikke 1000 euro

https://www.bosch-profess.../excm341-305gd-0601B23800

[Afbeelding]

Het lijkt (of is) zo'n expert-lijn zaag die, naar verluid, niet particulier verkrijgbaar is.

Hij lijkt in elk geval wel heel netjes te functioneren :)
Hier wordt de nieuwe Bosch Expert getest (in het duits) en vergeleken met de Bosch GCM 12 GDL:

YouTube: Die beste Kappsäge aller Zeiten – jetzt noch besser?!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

gert1111 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:18:
[...]

Hier wordt de nieuwe Bosch Expert getest (in het duits) en vergeleken met de Bosch GCM 12 GDL:

YouTube: Die beste Kappsäge aller Zeiten – jetzt noch besser?!
Thanks! even in de kijklijst geknalt :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:12
Momenteel heb ik een Wera Kraftform Kompakt 60 op aanraden van dit topic voor algemeen gebruik en die gebruik ik ook zeer gegereld in de boormachine waar ik zeer blij mee ben. Nu is het weer tijd voor cadeaus vanwege de verjaardag en wil ik eigenlijk nog een set voor de garage zodat er altijd een bij de hand is. Nu zag ik wat videos voorbij komen over de wiha centrofix en nog wat andere Wera producten (de zylkop ziet er gaaf uit). Wat zijn de laatste aanrader op dit vlak? Een volledige set zoals de kompakt 60 voor 50-100 euro, of een combinatie van losse klingen met een goed handvat? Ik zag de wera schroevendraaier die 4 omwentelingen maakt per draai bijvoorbeeld. Iets met bomen en bos dus.

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zinloos1 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 21:10:
Momenteel heb ik een Wera Kraftform Kompakt 60 op aanraden van dit topic voor algemeen gebruik en die gebruik ik ook zeer gegereld in de boormachine waar ik zeer blij mee ben. Nu is het weer tijd voor cadeaus vanwege de verjaardag en wil ik eigenlijk nog een set voor de garage zodat er altijd een bij de hand is. Nu zag ik wat videos voorbij komen over de wiha centrofix en nog wat andere Wera producten (de zylkop ziet er gaaf uit). Wat zijn de laatste aanrader op dit vlak? Een volledige set zoals de kompakt 60 voor 50-100 euro, of een combinatie van losse klingen met een goed handvat? Ik zag de wera schroevendraaier die 4 omwentelingen maakt per draai bijvoorbeeld. Iets met bomen en bos dus.
Wil je gewoon een beetje hetzelfde, maar direct voorhanden op een andere plek, dan kun je gewoon dezelfde set weer vragen. Wil je alleen schroeven, of ook met doppen? Bits hebben het voordeel dat ze ook in de schroefmachine bruikbaar zijn, t.o.v. vaste schroevendraaiers en klingen. Vaste schroevendraaiers zijn weer makkelijk om snel te pakken, zeker als je ze in de garage ergens aan de wand kan hangen.

Persoonlijk zou ik een bitratel de beste aanvulling vinden, en dan vind ik (wederom, persoonlijk) de PB Swiss 6510 R30 met afstand de beste die ik zelf geprobeerd heb. Maar daar heb je weer geen complete (lange) bitset bij.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:13
@Zinloos1 Als je nog een zelfde Wera set erbij wil hebben, dan moet je niet aan OCD leiden, zoals ik. De handgreep heeft een ander uiterlijk gekregen, merkte ik, toen ik een losse handgreep met ratel wilde kopen. Je ziet nog wel veel foto's met het oude uiterlijk, dat was misleidend.

Uiteindelijk eentje gekocht zonder ratel, want eerlijk gezegd, gebruik ik dat maar zelden.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:43

copykat

Good copy isn't bad

Die cyclopratel is wel makkelijk als ik heb én een schrievendraaier én een ratel in diverse hoeken bij me. Maar een pure ratelschroevendraaier is veel ergonomischer. Beste balans en bruikbaarheid is lange stift en korte holderstang. Liefst een met wel een grippy structuur om met je vingers te draaien zonder de greep te bewegen. Vaak draai ik met 1hand snel in en trek dan vast met andere hand op de greep.

Kies van wera de xl ratelgreep want de L is kinderhandje.

Voor mn werk zou Wera 05051520001 Kraftform Compact 28 RA met tas, 6-delig mijn versleten snap-on ratel perfect kunnen vervangen. Wat ik alleen weer moet uitvogelen welke greep de xl is. RA. Is dacht ik groot.

[ Voor 18% gewijzigd door copykat op 30-07-2026 14:42 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Pagina: 1 ... 288 289 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).