Ik heb een vrijstaande woning met betonpannen van 25 jaar oud. Het dakoppervlakte is 220m2 dus dat is nogal wat. Nou kwam ik deze week langs een woning waar ze de oude betonpannen aan het coaten waren en dat zeg er echt goed uit.
Gelijk even met die firma gebeld en daar gaven ze aan dat dit de levensduur met 15 jaar verlengd en dat het prima te doen zou zijn op betonpannen van 25 jaar oud.
Nu dus offerte opgevraagd en het komt uit op +/- €4500 incl. btw. Dit is incl reiniging en algen doding vooraf.
Nu heb ik ook ter vergelijk een winkelmandje gevuld met keramische pannen incl gevelpannen en nokvorsten en dan kom ik uit €11.500 +/-. Al het werk zou ik dan zelf moeten doen en ik zou mijn zonnepanelen moeten demonteren en weer monteren.
Nu vind ik €7000 prijs verschil niet niks, maar met nieuwe pannen (zeker keramische) ben ik voor het leven klaar.
Nu mijn vraag, wat is jullie ervaring met het coaten van 25 jaar oude betonpannen (met Nowocoat als ik het goed heb) en wat is jullie eventuele advies hierin.
Ik heb ook even de foto's toegevoegd die ik bij mijn offerte aanvraag had toegevoegd.
Wel een beetje troosteloze oude foto's zie ik nu........ doen geen recht aan het huis

Het drone shot gelukkig daarintegen wel
[
Voor 39% gewijzigd door
EdwinC op 14-11-2025 08:45
]
48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric