twain4me schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:34:
[...]
lijkt mij dat een partij een soort svn lening voor je gaat regelen en daarvoor in de plaats krijg je een hele dure instalatie. ze doen net alsof ze samen werken met de gemeente, maar daar zal wel weer niets van kloppen.
dat zou ook hele rare situaties opleveren die allemaal niet mogen van de wet.
Gewoon zelf doen. mocht je het geld niet hebben, maar het toch willen naar de gemeente lopen en vragen om een duurzaamheids stimulerings regeling voor zonnepanelen. en dan krijg je vanzelf de voorwaarde te horen.
Alles loopt via de gemeente en ik ga in dit voorstel een overeenkomst met hen aan.
Even knip en plak van de site:
service en onderhoud:
Met de service van xxx wordt je zoveel mogelijk ontzorgd:
ze regelen de aansluiting van je installatie op het elektriciteitsnet;
ze helpen je bij de btw-teruggave van de aanschaf van je panelen;
zo nodig verzorgen ze een aanpassing van de meterkast (de kosten daarvoor kun je laten meefinancieren in de lening).
Na de aanleg van je installatie zorgt xxx 15 jaar lang voor het onderhoud:
maandelijks houden ze in de gaten of jouw panelen voldoende opleveren;
elke 5 jaar komen ze langs voor een preventieve check van je installatie;
ze maken jouw panelen 1 maal schoon;
ze zorgen voor reparatie of vervanging van onderdelen (ook de omvormer) als de installatie niet goed werkt;
er is een storingsdienst die je 7 dagen per week kunt bellen bij problemen.
Na 15 jaar stopt het onderhoud, maar heb je nog jarenlang voordeel van je zonnepanelen.
Financieel:
Je gaat een overeenkomst aan met de gemeente Tilburg voor een lening met een looptijd van 15 jaar. Hiermee verplicht je jezelf tot maandelijkse afbetaling. De maandelijkse termijnen berekent xxx bij de offerte. Voor de maandelijkse termijnen geef je de gemeente een doorlopende incassomachtiging. De aflossing wordt dan telkens automatisch afgeschreven van je bankrekening.
(naam van installateur even vervangen door xxx)