Graag hoor ik jullie input voor een PV oplossing op het smalle lange platte dak van onze woning.
Het dak van de woning is 12.6 meter lang en 2.40/2.34 meter breed. Verder is er nog een dakkapel die vlak ligt met het platte dak en gericht is op het noorden.
Het pijpje van de afvoer van het toilet kan wat ons betreft wel weg, deze is voor de wc op de verdieping en heeft enkel een 'natuurlijke' trek.Het andere pijpje is voor de afzuigkap en hier zijn we helaas aan gebonden, deze gaat namelijk via de muren omhoog en kunnen we dus niet verleggen. Ik heb deze oplossing gevonden maar weet niet of die past op de bestaande buis maar misschien hebben we hier ook wel geen last van
We verbruiken op dit moment zo'n 2000kWh maar geschat is dat dit op gaat lopen tot 2500/3000kWh.
Nog geen mee verbruikende kinderen (2jaar) en toekomst is graag op inductie koken.
In de meterkast hebben we op dit moment 1x 25A icm een slimme meter, een elektricien met zegelrecht kan er dus 3x25 van maken mochten we daarvoor kiezen. foute gedachte en terecht gewezen hierop
Ik vroeg mij voornamelijk af of we moeten kiezen voor oost/west opstelling of een pure zuid opstelling.
Ik lees hier namelijk wel vaker terug dat dat 'beter' is voor de toekomst maar of dat ook zo is
Op deze site heb ik al zitten zoeken naar vergelijkbare platte daken topics maar kon er geen vinden, kennelijk is een dak met helling populairder onder de woningbouwers/kopers
Ik heb 3 offertes opgevraagd en op dit moment 1 reactie.
:fill(white):strip_exif()/f/image/yiDn9lTgfVwOdkiviNfrYvgh.png?f=user_large)
Ik kom uit op €0,73 per wattpiek
Zodra ik de andere offertes binnen hebben dan zal ik de openingspost aanpassen.
---------------------------------------------------------------------
Offerte 2 is binnen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/AidivSrqyDKlzqazlXasjbAa.png?f=user_large)
3990WP = €0,65 per wattpiek (incl. BTW) 3500kWh/ jaar = €2621,66
4830WP = €0,54 per wattpiek (incl. BTW) 4300kWh/ jaar = €2829,36
3990WP = €0,54 per wattpiek (excl. BTW) 3500kWh/ jaar = €2166,66
4830WP = €0,48 per wattpiek (excl. BTW) 4300kWh/ jaar = €2338,31
Offerte 3 is ook binnen. Deze partij gaat voor safe en kiest Solaredge op basis van potrait.
/f/image/k29Ig2Xe54t0LHpXQ0KzU6EJ.png?f=fotoalbum_large)
4125WP = €0,82 per wattpiek incl. BTW
4125WP = €0,68 per wattpiek excl. BTW
Het dak van de woning is 12.6 meter lang en 2.40/2.34 meter breed. Verder is er nog een dakkapel die vlak ligt met het platte dak en gericht is op het noorden.
Het pijpje van de afvoer van het toilet kan wat ons betreft wel weg, deze is voor de wc op de verdieping en heeft enkel een 'natuurlijke' trek.Het andere pijpje is voor de afzuigkap en hier zijn we helaas aan gebonden, deze gaat namelijk via de muren omhoog en kunnen we dus niet verleggen. Ik heb deze oplossing gevonden maar weet niet of die past op de bestaande buis maar misschien hebben we hier ook wel geen last van
We verbruiken op dit moment zo'n 2000kWh maar geschat is dat dit op gaat lopen tot 2500/3000kWh.
Nog geen mee verbruikende kinderen (2jaar) en toekomst is graag op inductie koken.
In de meterkast hebben we op dit moment 1x 25A icm een slimme meter, een elektricien met zegelrecht kan er dus 3x25 van maken mochten we daarvoor kiezen. foute gedachte en terecht gewezen hierop
Ik vroeg mij voornamelijk af of we moeten kiezen voor oost/west opstelling of een pure zuid opstelling.
Ik lees hier namelijk wel vaker terug dat dat 'beter' is voor de toekomst maar of dat ook zo is

Op deze site heb ik al zitten zoeken naar vergelijkbare platte daken topics maar kon er geen vinden, kennelijk is een dak met helling populairder onder de woningbouwers/kopers
![]() | ![]() | ![]() |
Ik heb 3 offertes opgevraagd en op dit moment 1 reactie.
:fill(white):strip_exif()/f/image/yiDn9lTgfVwOdkiviNfrYvgh.png?f=user_large)
Ik kom uit op €0,73 per wattpiek
Zodra ik de andere offertes binnen hebben dan zal ik de openingspost aanpassen.
Offerte 2 is binnen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/AidivSrqyDKlzqazlXasjbAa.png?f=user_large)
3990WP = €0,65 per wattpiek (incl. BTW) 3500kWh/ jaar = €2621,66
4830WP = €0,54 per wattpiek (incl. BTW) 4300kWh/ jaar = €2829,36
3990WP = €0,54 per wattpiek (excl. BTW) 3500kWh/ jaar = €2166,66
4830WP = €0,48 per wattpiek (excl. BTW) 4300kWh/ jaar = €2338,31
Offerte 3 is ook binnen. Deze partij gaat voor safe en kiest Solaredge op basis van potrait.
/f/image/k29Ig2Xe54t0LHpXQ0KzU6EJ.png?f=fotoalbum_large)
4125WP = €0,82 per wattpiek incl. BTW
4125WP = €0,68 per wattpiek excl. BTW
[ Voor 16% gewijzigd door JL-IP(!) op 18-12-2020 09:10 ]