Untouchablezz20 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 18:35:
ik heb jullie advies nodig. Ik heb nu twee offertes ontvangen. Het ene bedrijf zegt dat ik geen optimizers nodig heb, en het ander bedrijf zegt dat het wel handig is om optimizers te nemen. Wat is jullie standpunt? Op mijn dak valt geen schaduw, en dat was dan ook de beredenering om geen optimizers te nemen (offerte 2).
Offerte 1:
9 stuks zonnepanelen 310 Wp/st, fabricaat JA Solar, type JAM60S12 310 PR, inclusief power optimizers fabrikaat SolarEdge.
o 1 stuks omvormer fabrikaat SolarEdge, type SE3000H.
o Onderconstructie ten behoeve van montage op een schuin dak. Plaatsing zonnepanelen in nader overleg.
o De montage van het zonnestroom-systeem, het aansluiten op en de overige werkzaamheden aan de meterkast of voedingsverdeling in de directe nabijheid van de omvormer(s).
o Geïntegreerde SolarEdge monitoring. Hiervoor is een werkende internetaansluiting in de directe omgeving van de omvormer noodzakelijk.
o Bij de opbrengstberekening is rekening gehouden met de oriëntatie van de zonnepanelen. De exacte jaaropbrengst is afhankelijk van het aantal zonuren, eventuele schaduwvorming en mogelijke vervuiling van de zonnepanelen.
De prijzen voor de beschreven leveringsomvang bedragen:
- Zonnestroom-systeem met een jaaropbrengst van 2.550 kWh: € 2.625
- Montage: € 860
- Aansluiting op de meterkast: € 280
- Totaal:€ 3.765
- BTW: 791
De ‘all-in’ prijs voor een zonnestroom-systeem van 2.550 kWh: € 4.556
Offerte 2 (geen optimizers):
9 x € 4035,10
Zonnepanelen van Zonneplan 320 Wp
In uw situatie de beste keus. Nu met verbeterd vermogen van 320 wattpiek. Volledig zwart.
1 x
Omvormer Zonneplan ONE
Verbeterd op ieder punt. De Zonneplan ONE is efficiënter, stiller en start sneller op.
1 x
Montagesysteem Solar Construct Montagemateriaal - Schuin Dak (Haken + Rail)
Verstelbaar aluminium en RVS montagemateriaal, Kiwa certificatie.
1 x
Volledig all-inclusive installatie
Na ruim 50.000 klanten hebben wij de ervaring om u een onvergetelijke installatiedag te bezorgen.
1 x
10 jaar Zonneplan Serviceplan
1 x
Aanmelding bij netbeheerder
U wordt aangemeld voor teruglevering en eventueel wordt kosteloos uw meter vervangen.
1 x
Btw-teruggave-service
Onze Zonneplan accountants vragen voor u de btw terug.
1 x
Zonnepanelen 30 dagen op proef
Na oplevering de zonnepanelen 30 dagen op proef.
Totaal inclusief btw: € 4035,10
Btw-teruggave: – € 640,31
Netto investering: € 3394,79
Wat vinden jullie van de offertes? Acceptabel?