Goedemorgen,
Ik heb al een maand of 4 problemen met mijn nieuwe UDM Pro, heb dit ook al via een ticket bij unifi gemeld en zij hebben erkend dat het een probleem is en dat het opgelost moet gaan worden.
Echter kunnen zij mij tot op heden nog steeds geen EAN ( issue nummer) geven en hebben ze er ook nog steeds geen zicht op wanneer het probleem opgelost zou zijn.
Met deze reden vraag ik me af of er mensen hier ook deze problemen hebben en of dat hun er misschien een work-around voor hebben zodat ik het tijdelijk kan oplossen.
Topology:
Alle poorten hierboven benoemd staan inmiddels op port profile all! na het oplossen van het probleem zal ik dit weer beperken tot wat gewenst is.
Ook heb ik het geprobeerd als de USG aggregation switch er tussen uit is, dan wordt poort 11 van de UDM pro gekoppeld aan Poort 25 van USW 24 PEO en Poort 26 van de USW24 PEO aan poort 25 van de US 24 Ook dit veroorzaakt precies het zelfde probleem
De enige manier is als ik een normale utp kabel van de UDM pro ( poort 1 -8 willekeurig ) laat lopen naar de US24 PEO (1-24 willekeurig) ( inclusief poort profiel op all of het profiel waar ook het gasten gedeelte in toegestaan wordt werkt het ). Op deze manier zit andere switches weer via poort 26 door verbonden. En wordt de USW aggregation switch niet gebruikt.
Probleem:
Zodra er iemand met het gasten protaal probeert te verbinden wordt de inlog pagina ( portal pagina ) niet weergeven als ik gebruik maak van de SFP (+) connectie vanuit de UDM Pro. Zodra er eenRJ45 connectie van de UDM Pro naar het eerste device maak werkt het direct! Unifi heeft alle settings gecontroleerd en heeft ook meerder log files gehad inclusief wiresharke logs tijdens het inloggen en dergelijk. De settings in de controller staan goed het blijkt een sfp issue te zijn.
Mijn vraag dus dan ook hebben meer mensen een vergelijkbare setup? en hebben jullie dit wel werkend?
[
Voor 3% gewijzigd door
K!K op 11-03-2021 07:14
]