[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 99 ... 328 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
oltk schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:33:
Never mind. De discussie over de garantie is al teveel gevoerd.

Het punt van veiligheid is echter niet goed belicht, Is die kapotte accu nu echt een veiligheidsrisico? Dan is er een geheel ander probleem / en reden voor RMA.
De CPU Temp van de CKG2+ kun je middels de GUI in de gaten houden (of uitlezen middels SSH / SNMP). Het apparaatje draait hier mét een inmiddels rotte accu gewoon netjes op 27,5o Celsius dus een écht veiligheidsrisico lijkt er vooralsnog niet aanwezig te zijn.
  • Ben ik er blij mee dat 't ding een mankement vertoont ná amper twee jaar gebruik? :N
  • Ben ik bang dat ik er nu wat 'engs' mee gaat gebeuren? Wederom :N

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Workaholic schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:00:
Ik krijg het installatie pakket volgende week en zal dit dan proberen. Hopen dat ik de SFP er uit kan halen. Mogelijk kreeg ik ipv de 7840 de titanium (bridge variant) - enige idee of daar ook een SFP in zit die we er uit kunnen halen?
Als je de "Melkpak" Titanium krijgt dan heb je geen SFP nodig en prik je daarin gewoon je UTP kabel ;)

Maar die wordt niet meer uitgeleverd dus "Don't get your hopes up!" en zo...

Nogmaals : Alles is al uitgelegd in het Caiway Topic over de Delta/Caiway Glasvezel Routers/Mediaconverters B)
Als ik daarnaast tussen twee gebouwen glasvezel wil leggen via de tuin zonder apparatuur en ervaring om het af te monteren, kan ik dan gewoon een kant en klare fiber cable pakken met 2x UPC connectoren?

Dus:

1x https://www.fs.com/de-en/products/40494.html (500 meter). zijn de connecters juist?
1x mantelbuis 500 meter (zoiets )
2x US-8-150W switch (voor allebei de gebouwen een aparte switch en direct hier de kabel in pluggen)
1x accesspoint via POE in het 2de gebouw
1x dac cabel voor link tussen US-8-150w en hoofd switch (16 POE gen2 switch)

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Slim? niet slim? anders aanpakken?
Voor tips daarover kan je beter hier kijken : Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wellicht een domme vraag, maar ik heb achter mijn Ziggo modem de USG staan. De Ziggo modem staat in bridge, is het dan nog mogelijk om de webpagina van de modem te benaderen? Of pas alleen als je rechtstreeks op de modem zit en de modem gereset hebt?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
rikadoo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:59:
Wellicht een domme vraag, maar ik heb achter mijn Ziggo modem de USG staan. De Ziggo modem staat in bridge, is het dan nog mogelijk om de webpagina van de modem te benaderen? Of pas alleen als je rechtstreeks op de modem zit en de modem gereset hebt?
Je modem heeft nu in theorie (en de praktijk) géén IP adres meer binnen jouw netwerken en je USG krijgt dus van Ziggo direct een IPv4 WAN adres toegewezen. Je 'Modem' doet nu dus precies wat 'ie moet doen volgens de naam en specificaties van zo'n ding: MODULEREN :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou je met een apart VLAN Only setup kunnen oplossen, maar wat het juiste adres is weet ik effe niet meer uit mijn hoofd...

Staat vast wel ergens in het Ziggo Topic :)
Will_M schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:06:
Je modem heeft nu in theorie (en de praktijk) géén IP adres meer en je USG krijgt dus van Ziggo direct een IPv4 WAN adres toegewezen. Je 'Modem' doet nu dus precies wat 'ie moet doen volgens de naam en specificaties van zo'n ding: MODULEREN :*)
Er valt niks te moduleren bij een Coax verbinding geloof ik :?

Verder hebben al die krengen toch nog een adres dat alleen via de LAN kant benaderbaar is om weer Routertje te spelen als het goed is! ;)

Bij de AVM Fritzbox producten is dat een APIPA adres :D

[ Voor 36% gewijzigd door nero355 op 09-03-2021 18:08 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Kan gewoon doe eens klik: http://192.168.178.1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Will_M schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:06:
[...]

Je modem heeft nu in theorie (en de praktijk) géén IP adres meer binnen jouw netwerken en je USG krijgt dus van Ziggo direct een IPv4 WAN adres toegewezen. Je 'Modem' doet nu dus precies wat 'ie moet doen volgens de naam en specificaties van zo'n ding: MODULEREN :*)
Klopt inderdaad, en dat doet die goed verder. Heb alleen wat probleempjes met Ziggo atm, dus vroeg me af of er een makkelijke manier was om deze te benaderen.
Dit had ik geprobeerd maar dat werkte helaas niet.
nero355 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:06:
[...]

Zou je met een apart VLAN Only setup kunnen oplossen, maar wat het juiste adres is weet ik effe niet meer uit mijn hoofd...

Staat vast wel ergens in het Ziggo Topic :)
Ik ga dit eens proberen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@rikadoo Dan staat je USG wellicht in een andere range ip's uit te delen ? Het zou eigenlijk wel gewoon moeten werken.

Probeer eens http://192.168.100.1/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
@rikadoo Hoe die huidige DOCSIS spullen zich tegenwoordig nog mogen gedragen weet ik niet. Vroeger (COM21 / Motorola tijd) kon je de COAX los pakken en het ding weer gaan zien op een L3 IPv4 adres middels DHCP.

Je hoefde dus niets te resetten, gewoon een kwestie van kabels los pakken / om prikken.

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 09-03-2021 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
ppeterr schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:17:
@rikadoo Dan staat je USG wellicht in een andere range ip's uit te delen ? Het zou eigenlijk wel gewoon moeten werken.

Ja ik heb de range van 192.168.1.x staan. Dus inderdaad een andere range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
rikadoo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:18:
[...]

Dat zou gewoon moeten werken op een van de 2 IP's die ik noem.
Ram er eens een sate prikker in :P Dat zou ik doen, een resetje van het modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:50
[...]

Hoe heb je het modem in bridge gezet? Als het via de ziggo klantenservice moest dan kun je in de meeste gevallen het modem erna niet meer uitlezen.

Als je het zelf hebt ingesteld dan zou 192.168.178.1 moeten werken tenzij je USG dat aktief blokkeert. Die zou het namelijk als een extern ip adres moeten zien en afhandelen via de internet gateway.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
ppeterr schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:22:
[...]

Dat zou gewoon moeten werken op een van de 2 IP's die ik noem.
Ram er eens een sate prikker in :P Dat zou ik doen, een resetje van het modem.
Dat word deze gereset maar dan is de bridge weg, is makkelijk aan te zetten verder. Zo heb ik het de vorige keer ook gedaan maar dan moet ik elke keer de bridge aanzetten, is geen probleem verder vroeg me alleen of het mogelijk was om deze vanuit de huidige situatie te bereiken was :P

Mijn ziggo is standaard via 192.168.178.1 te bereiken als deze zelf zijn dhcp uitgeeft, ik heb met mijn USG erachter 192.168.1.1 -> enz
DutchKel schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:22:
[...]

Hoe heb je het modem in bridge gezet? Als het via de ziggo klantenservice moest dan kun je in de meeste gevallen het modem erna niet meer uitlezen.

Als je het zelf hebt ingesteld dan zou 192.168.178.1 moeten werken tenzij je USG dat aktief blokkeert. Die zou het namelijk als een extern ip adres moeten zien en afhandelen via de internet gateway.
Dit kan ik gewoon zelf doen. Als ik nu naar het ip ga dan kom ik op de USG login pagina. (niet de controller maar echt de USG)

Held deze werkt inderaad! Bedankt!

[ Voor 40% gewijzigd door rikadoo op 09-03-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
rikadoo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:27:
Goed bezig! Fijn dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Vraag,

De controller bij m’n pa is er mee opgehouden. Nu is er opzich geen nood aan de man want alles werkt gewoon.

Nu zit ik alleen te kijken naar een oplossing, ofwel vervangen voor een Cloud Key ofwel kijken naar een remote adoption mogelijkheid.

Ben dan ook benieuwd hoe ingewikkeld het is om via remote adoption te werken. Iemand die dat hier draaiend heeft? Het gaat om een setup met USG, Switch en 2 AP’s

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
@ppeterr Gewoon even écht uit interesse: Hoe kan een RFC1918 adres (zoals 192.168.100.1) bereikt worden óver een USG welke een NON-RFC1918 adres aan de WAN kant zou moeten hebben gekregen als het Ziggo apparaat ook écht in BRIDGE mode zou staan?

Een VRF is een optie, maar.... ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:31:
Vraag,

De controller bij m’n pa is er mee opgehouden. Nu is er opzich geen nood aan de man want alles werkt gewoon.

Nu zit ik alleen te kijken naar een oplossing, ofwel vervangen voor een Cloud Key ofwel kijken naar een remote adoption mogelijkheid.

Ben dan ook benieuwd hoe ingewikkeld het is om via remote adoption te werken. Iemand die dat hier draaiend heeft? Het gaat om een setup met USG, Switch en 2 AP’s
In deze setup hoef je dan alleen iets met de USG te doen. En dat is een set-inform geven naar de remote controller. Dit omdat de USG neem ik aan je interne DHCP server is en daardoor unifi laat resolven naar het IP van de remote controller.
Opzetten van een renote controller is ook niet heel spannend. Je moet alleen even de juiste poorten open zetten en belangrijkste zorgen dat je de firewall goed inregelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Will_M schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:47:
@ppeterr Gewoon even écht uit interesse: Hoe kan een RFC1918 adres (zoals 192.168.100.1) bereikt worden óver een USG welke een NON-RFC1918 adres aan de WAN kant zou moeten hebben gekregen als het Ziggo apparaat écht in BRIDGE mode zou staan?

De USG zal alle verkeer waar die geen route voor heeft vast en zeker gewoon over de default gateway == WAN poort dus gooien?

Edit:
Verdere uitweiding. Ik heb nooit wat anders gehad dan een modem-only ding*, en 192.168.100.1 heeft altijd gewerkt. Met Netgear en TP-Link routers, en nu net zo goed met de USG.

offtopic:
* Een keer was modem "defect" / "deed niks", Ziggo gebeld, nieuw modem (/modem/router) ontvangen. En beide zijn Cisco's, semi hetzelfde uitziende apparaat. Naar adapter gekeken, zelfde voltage, zelfde plug, en nieuwe had een hoger amperage. Vervolgens de nieuwe adapter in oude modem geprikt en tada, de boel liep weer vrolijk. Dat nieuwe modem/router ligt intussen dus ook weer mooi jaren stof te happen op zolder in een doos.

[ Voor 37% gewijzigd door RobertMe op 09-03-2021 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

RobertMe schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:48:
[...]

In deze setup hoef je dan alleen iets met de USG te doen. En dat is een set-inform geven naar de remote controller. Dit omdat de USG neem ik aan je interne DHCP server is en daardoor unifi laat resolven naar het IP van de remote controller.
Opzetten van een renote controller is ook niet heel spannend. Je moet alleen even de juiste poorten open zetten en belangrijkste zorgen dat je de firewall goed inregelt.
Hoe bedoel je alleen de USG? Neem aan dat je de switch en AP’S ook een restore-default moet geven?

De set-inform methode is mij bekend maar het is dus letterlijk mijn IP ipv het lokale ip adres opgeven?

En hoe zit dat als mijn ip wijzigt? Dat gaat sowieso volgend jaar gebeuren ivm verhuizing :)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:51:
[...]

Hoe bedoel je alleen de USG? Neem aan dat je de switch en AP’S ook een restore-default moet geven?
Als je een backup hebt kun je die op de remote controller restoren en hoef je ze niet te factory resetten. En als de hardware verder nog op het default inform adres staat hoef je dus alleen de inform van de USG aan te passen. Omdat het default inform adres op basis van de unifi domeinnaam is die dd USG voor je zal resolven.
De set-inform methode is mij bekend maar het is dus letterlijk mijn IP ipv het lokale ip adres opgeven?
Ja, en als alles dus met default inform adres draait hoeft dat alleen op de USG.
En hoe zit dat als mijn ip wijzigt? Dat gaat sowieso volgend jaar gebeuren ivm verhuizing :)
Dan moet je het inform adres aanpassen. En wederom, draait alles op het default inform adres hoeft dat alleen op de USG. Verder hoef je dus niks te resetten omdat de keys / fingerprint van controller / ... uiteraard niet wijzigen zolang het dezelfde controller is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ppeterr Gewoon even écht uit interesse: Hoe kan een RFC1918 adres (zoals 192.168.100.1) bereikt worden óver een USG welke een NON-RFC1918 adres aan de WAN kant zou moeten hebben gekregen als het Ziggo apparaat ook écht in BRIDGE mode zou staan?

Dat vroeg ik me dus ook af! :D

Daarom ook mijn voorstel i.c.m. een apart VLAN :*)

Je kan dan dat VLAN gebruiken om af en toe effe aan een PC te assignen (tweede NIC of zo) en toch bij dat modem komen als je de NIC het juiste IP geeft :Y)
Dat maakt dus geen bal uit, tenzij je Ziggo Modem/Router ook die range zou uitgeven, want dan sloop je de NAT werking zolang die niet Bridged is! ;)

Maar mooi dat één van deze adressen heeft gewerkt :

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online

Lastige vraag, heb ik geen goed antwoord op. Gaat iets boven mijn petje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:00:
[...]

Dat vroeg ik me dus ook af! :D

Ik weet niet beter dan dat in fziggo-gebied een modem in bridge evengoed nog te benaderen is via 192.168.100.1. Hoe ze dat bij Ziggo technisch in elkaar gezet hebben is voor mij ook even een puzzeltje.
Maarja, ik zie ook een 10.x adres als DHCP-server bij ziggo op m'n USG staan.. al is dat wat minder bijzonder.

[ Voor 6% gewijzigd door ed1703 op 09-03-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:42
Edit, verkeerde topic 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door CarpeVentum op 09-03-2021 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:40
mr.DJ95 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:18:
Sinds afgelopen vrijdag een Bullet G4 camera, pret was echter van korte duur aangezien hij sinds vanmorgen nergens meer op reageerde. POE powercycle, poort gewisseld, alles.

Kan ik ook eens kennis gaan maken met het RMA proces van Ubiquiti.
Telkens na een update van camera of switch ging 1 van mijn bullets raar doen, gevoed via een 8/60.
In controller was hij gewoon up en in protect down. Na herstart van betreffende poort of de gehele switch kwam hij wel weer up. Sinds enkele weken de 8/60 vervangen voor een 8lite en geen problemen weer gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Gister en vandaag wat speelgoed binnen gekregen voor mijn nieuwe huis, probeer eea even te testen maar krijg de DAC kabel niet werkende. Heb de volgende dingen:
pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Aggregation
pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Gen 2 (24-poorts 95W PoE+)

En wel de SFP(+) poorten met elkaar verbinden via deze kabel:
pricewatch: Ubiquiti UniFi SFP+ DAC Patch Cable (0,5 meter) Wit
Echter werkt dit niet, doe ik iets verkeerd of kan dit gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:59

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Op dit moment komt mijn t-mobile glasvezel binnen op een L2 switch welke het juiste wan vlan untagged doorstuurt naar de edgerouter x SFP. De ergerouter staat dus simpel geconfigureerd met dhcp aan de wan kant en klaar.

Nu gebruik ik het tv kastje niet meer (enkel de Apple TV app) en kan ik dus een beetje opschonen door de SFP van t-mobile direct in de edgerouter te doen. Alleen dan moet ik op de wan kant een vlan configureren...

Klopt het nu dat er dan geen hardware offloading meer mogelijk is waardoor ik enorm in performance achteruit ga?
Dat wil ik natuurlijk niet met een gigabit abonnement...

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:19:
Op het Unifi forum een post aangemaakt, eens zien waar dat toe leidt:
https://community.ui.com/...e3-44f1-ad02-2112f58a42c0
Keb ook ff gereageerd in mijn straatmakersengels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 12:02
Tortelli schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:28:
Gister en vandaag wat speelgoed binnen gekregen voor mijn nieuwe huis, probeer eea even te testen maar krijg de DAC kabel niet werkende. Heb de volgende dingen:
pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Aggregation
pricewatch: Ubiquiti UniFi Switch Gen 2 (24-poorts 95W PoE+)

En wel de SFP(+) poorten met elkaar verbinden via deze kabel:
pricewatch: Ubiquiti UniFi SFP+ DAC Patch Cable (0,5 meter) Wit
Echter werkt dit niet, doe ik iets verkeerd of kan dit gewoon niet?
Misschien de link speed vastzetten op 1Gbps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
prein2 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:36:
Op dit moment komt mijn t-mobile glasvezel binnen op een L2 switch welke het juiste wan vlan untagged doorstuurt naar de edgerouter x SFP. De ergerouter staat dus simpel geconfigureerd met dhcp aan de wan kant en klaar.

Nu gebruik ik het tv kastje niet meer (enkel de Apple TV app) en kan ik dus een beetje opschonen door de SFP van t-mobile direct in de edgerouter te doen. Alleen dan moet ik op de wan kant een vlan configureren...

Klopt het nu dat er dan geen hardware offloading meer mogelijk is waardoor ik enorm in performance achteruit ga?
Dat wil ik natuurlijk niet met een gigabit abonnement...
Waarom zou dat zijn? Je hoeft alleen VLAN 300 op te geven aan de WAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:59

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

loeberce schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:55:
[...]

Waarom zou dat zijn? Je hoeft alleen VLAN 300 op te geven aan de WAN.
Toen was het in ieder geval zo als ik ook het tv vlan wilde doorgeven via de edgerouter dat het niet kon met hardware offloading. Nu zitten zoeken en krijg verschillende berichten terug. Had te maken dat de edgerouter een software L2 switch is en dus de hardware er niet voor heeft. Maar vraag me af of dit ook geldt voor enkel 1 vlan aan de wan zijde..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 10:53

Tortelli

mixing gas and haulin ass

loeberce schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:54:
[...]

Misschien de link speed vastzetten op 1Gbps?
Kon die optie niet zo 123 vinden. Heb ook een paar SFP+ > RJ45 modules (om uiteindelijk 10Gbit te krijgen in mijn huis...) die probleemloos werkte. Zowel op 1 als 10Gbit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tortelli schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:19:
[...]

Kon die optie niet zo 123 vinden. Heb ook een paar SFP+ > RJ45 modules (om uiteindelijk 10Gbit te krijgen in mijn huis...) die probleemloos werkte. Zowel op 1 als 10Gbit.
Als het goed is kan je die instellen door op de poort te klikken, vandeweek hetzelfde gehad met een UDM + 8 poort 150W switch met DAC.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScaraB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 14:09
Polyphemus schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:37:
[...]

Die van mij zijn inmiddels aardig random :/
Ja ik heb daar ook last van, elke avond op random tijdstip doet ie een reconnect. Dacht dat het misschien eerst aan mn G3 camera lag maar nu heeft mn G4 doorbell hetzelfde dus ligt de oorzaak wel bij m'n CKG2+ denk ik. Zou het met die genoemde firmwareversie en later te maken hebben? Het begint wel irritant te worden. Als ik de live feed aan heb, dan moet ik die feed weer handmatig herstarten na de reconnect. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prein2 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:10:
Toen was het in ieder geval zo als ik ook het tv vlan wilde doorgeven via de edgerouter dat het niet kon met hardware offloading. Nu zitten zoeken en krijg verschillende berichten terug. Had te maken dat de edgerouter een software L2 switch is en dus de hardware er niet voor heeft. Maar vraag me af of dit ook geldt voor enkel 1 vlan aan de wan zijde...
Volgens mij haal je wat door elkaar en kan je beter effe de Ubiquiti EdgeRouters HowTo/Guide op hun website goed lezen en bepalen welke Offloading je precies nodig hebt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 16:53

zeroday

There is no alternative!

Will_M schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:52:
[...]

De CPU Temp van de CKG2+ kun je middels de GUI in de gaten houden (of uitlezen middels SSH / SNMP). Het apparaatje draait hier mét een inmiddels rotte accu gewoon netjes op 27,5o Celsius dus een écht veiligheidsrisico lijkt er vooralsnog niet aanwezig te zijn.
Niet om het even, maar de CKG2+ heeft zover ik weet geen SNMP mogelijkheid, dus de temperatuur kan je bijv. niet met een LibreNMS, Observium, MRTG etc. uitlezen

Maar ik leer graag hoe ik dat voor elkaar krijg ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:16
Will_M schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:52:
[...]

• Ben ik er blij mee dat 't ding een mankement vertoont ná amper twee jaar gebruik? :N
  • Ben ik bang dat ik er nu wat 'engs' mee gaat gebeuren? Wederom :N
Omdat jouw huis nu niet in de fik staat denk je dat er niets aan de hand is met een opgezwollen li-ion accu?
Raar soort van struisvogelpolitiek.

https://nl.ifixit.com/Wiki/What_to_do_with_a_swollen_battery

Ik zeg: boze brief / mail naar consumentenbond cc fabrikant. En dan kijken hoe snel ze dit verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

psy

Mensen, ik ben al uren aan het zoeken maar kom er niet achter met welke techniek een cliënt mee verbindt. N of AC? Ik heb één SSID waar beide snelheden mee mogelijk zijn. Maar het is me een raadsel wat de daadwerkelijke gebruikte "snelheid" is. Ik kan dit nergens zien in de Ubiquity GUI bij de connected cliënts.

Accesspoint is een AC-Pro.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion183
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 08:18
Ik lees dat je op Long Range AP dat hier bluetooth mogelijkheden op zijn.
Wat kan je hier thuis mee doen?
Kan je bijv je bluetooth headset met de AP verbinden en zo muziek via je telefoon laten afspelen die ook verbonden is met die AP? (en dus heel ver weg lopen van je telefoon, zeg 2 verdiepingen hoger)?
Ik heb het donkerbruin vermoeden dat dit niet kan, maar wat kan je er dan wel mee thuis?

[ Voor 9% gewijzigd door Centurion183 op 10-03-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:11

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

psy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:41:
Mensen, ik ben al uren aan het zoeken maar kom er niet achter met welke techniek een cliënt mee verbindt. N of AC? Ik heb één SSID waar beide snelheden mee mogelijk zijn. Maar het is me een raadsel wat de daadwerkelijke gebruikte "snelheid" is. Ik kan dit nergens zien in de Ubiquity GUI bij de connected cliënts.

Accesspoint is een AC-Pro.
Staat in de controller gewoon onder 'Statistics' als je op een client klikt?
Channel
48 (11ac)
Signal
50% (-71 dBm)
Rx Rate
243 Mbps
Tx Rate
360 Mbps

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
Centurion183 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:56:
Kan je bijv je bluetooth headset met de AP verbinden en zo muziek via je telefoon laten afspelen die ook verbonden is met die AP? (en dus heel ver weg lopen van je telefoon, zeg 2 verdiepingen hoger)?
Ik heb het donkerbruin vermoeden dat dit niet kan, maar wat kan je er dan wel mee thuis?
BT is voor discovery en setup als ik de website mag geloven. Dan kan je vanaf je telefoon/tablet verbinden met de AP om hem zo in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:08
Centurion183 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:56:
In ieder geval de nieuwe UI sensoren mee laten verbinden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/na2yBM-mN9SdZDhGBhgVg0SGaA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAuatzSngDDofIXpxZqaIGQc.jpg?f=fotoalbum_large

Over 'vrij' andere zaken via BT verbinden heb ik nog niets gelezen.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:44
Misschien leuk voor de mensen die een UAS-XG server hebben en geen Proxmox of ubuntu draait maar zoals ik Esxi, met een kleine aanpassing kan je ervoor zorgen (dat je zonder software) de led in de blauwe stand krijgt, als illustratie een aantal foto's, als je de connector 1 pin verder naar de cpu doet dan krijgt de led een rode kleur :), ik ben gegaan voor de blauwe kleur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JiKjLXeWOg-3OlBKkuMjIkGGN_M=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NApYUkMHJzEwGFlQFusMiUqF.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ooidTmOsqIOEzXY7cnzPEhiOR4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3ez0OHmQ1sYKnCwwMRbgvJy.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZojbaX5p7kj0mDU9r36FUo2wq9U=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DjVRGrYnXBvSjyGp3I7s4Xoq.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

MisteRMeesteR schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Staat in de controller gewoon onder 'Statistics' als je op een client klikt?

[...]
Maar hoe kom ik bij "Statistics"?

Gevonden, bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZU1wJKab_NpIuMnzbALbK3Gq7k=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/IgI9RhqrHdpR1dbmRThrx8iz.png?f=fotoalbum_medium

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
psy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Maar hoe kom ik bij "Statistics"?

[Afbeelding]
Rechts kan je op de 3 bolletjes klikken en "wifi connection" aan je weergave toevoegen. Dan zie je het ook.
Of "Channel" op dezelfde manier. Jouw controller ziet er namelijk anders uit dan de mijne.

[ Voor 9% gewijzigd door loeberce op 10-03-2021 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Wat is dit toch iedere keer. Ik heb met grote regelmaat dat ik na een reboot de UDM dus niet online zie komen, terwijl alles wel gewoon werkt en alle andere componenten zijn gewoon online en internet werkt ook gewoon. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpnp2Cd5BsUZu-ARQZmW0wKNvRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Qnp9614gc7K3MZhvUDEYtfL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KL4-nwiNbumvyDOkrZe-7P2Z3U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KW224Q63oqss8SPSYX0iEkBs.jpg?f=fotoalbum_large

Het is overigens ieder keer na een update, heb hem ook al een keer gereset. Ik blijf aan de gang zo :-(

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 10-03-2021 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy

psy

loeberce schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:25:
[...]

Rechts kan je op de 3 bolletjes klikken en "wifi connection" aan je weergave toevoegen. Dan zie je het ook.
Of "Channel" op dezelfde manier. Jouw controller ziet er namelijk anders uit dan de mijne.
Ja, ik heb daar wel eerder gekeken, maar alles lijkt al aangevinkt, en ik kan niks verder toevoegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZmrIdJZkGFatQRTfvzQbfWoPgHA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1AYaJ75tP9d5h75fqLxy4tDK.png?f=user_large

Ik vind die hele GUI nou niet echt uitblinken in overzichtelijkheid eerlijk gezegd. Het is het allemaal net niet.

[ Voor 8% gewijzigd door psy op 10-03-2021 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
psy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Ja, ik heb daar wel eerder gekeken, maar alles lijkt al aangevinkt, en ik kan niks verder toevoegen:

[Afbeelding]

Ik vind die hele GUI nou niet echt uitblinken in overzichtelijkheid eerlijk gezegd. Het is het allemaal net niet.
Welke versie van de controller draai je dan? Ik heb veel meer te kiezen in versie 5.14.23

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OE0gdO8EJmg4k_nBOTYooQEkOX8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TldvT53pHXIXSrH2wZY4DopM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

loeberce schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:39:
[...]

Welke versie van de controller draai je dan? Ik heb veel meer te kiezen in versie 5.14.23

[Afbeelding]
De laatste versie.
"UniFi Network Controller 6.0.45 for Windows"

Dat verschil is blijkbaar wel heel groot. Alsof ik een soort Basic GUI heb en jij een Advanced. Dat wil ik ook :>

[ Voor 10% gewijzigd door psy op 10-03-2021 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
psy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:50:
[...]

De laatste versie.
"UniFi Network Controller 6.0.45 for Windows"

Dat verschil is blijkbaar wel heel groot. Alsof ik een soort Basic GUI heb en jij een Advanced. Dat wil ik ook :>
system settings --> New user interface .. zet uit. Dan zou je dezelfde view moeten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy

psy

ed1703 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:12:
[...]

system settings --> New user interface .. zet uit. Dan zou je dezelfde view moeten hebben.
U gaat door voor de koelkast! Dank.
Om precies te zijn, het was in dit geval "New clients" wat ik uit moest zetten.
Nog even een screenprintje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKlMSjBCfHrcg1n0FyCDhNozqPQ=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/SWnjPYmSieWN18leGejIELlq.png?f=fotoalbum_medium

Wat nu ook véél duidelijker is. Als ik nu over een cliënt "hoover" met de huis, wordt deze klikbaar (en zie ik een MAC adres). Dat was voorheen allemaal niet, waardoor ik niet kon zien dat ik kon KLIKKEN op de cliënt. Echt super onhandig. En nu snap ik dus ook waarom ik al die tijd niks kon vinden.

EDIT - Heb het nog eens teruggezet voor de zekerheid, en het is echt zo. Niets te zien als je over de cliënts heenbeweegt. Vind ik wel een erg onhandige bug hoor. Geef mij de oude GUI maar.

[ Voor 25% gewijzigd door psy op 10-03-2021 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ObserveSecurity
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
JackSparrow schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:32:
Wat is dit toch iedere keer. Ik heb met grote regelmaat dat ik na een reboot de UDM dus niet online zie komen, terwijl alles wel gewoon werkt en alle andere componenten zijn gewoon online en internet werkt ook gewoon. [Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is overigens ieder keer na een update, heb hem ook al een keer gereset. Ik blijf aan de gang zo :-(
Ik had hier ook last van op mijn UDM Pro toen ik automatisch naar release 1.9 werd gepushed (auto-update stond uit) Ik heb maar via de CLI een downgrade uitgevoerd naar 1.8.6 en sindsdien heb ik geen last meer van dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
psy schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:19:
[...]
EDIT - Heb het nog eens teruggezet voor de zekerheid, en het is echt zo. Niets te zien als je over de cliënts heenbeweegt. Vind ik wel een erg onhandige bug hoor. Geef mij de oude GUI maar.
Die gehele nieuwe UI zit nog in Alpha, ik weet even niet of dit default aan staat (lijkt mij van niet), maar je kunt gedurende het introduceren van een nieuwe UI meer van dit soort onhandigheden verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 12:25

nexhil

BAM!

JackSparrow schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:32:
Wat is dit toch iedere keer. Ik heb met grote regelmaat dat ik na een reboot de UDM dus niet online zie komen, terwijl alles wel gewoon werkt en alle andere componenten zijn gewoon online en internet werkt ook gewoon. [Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb dit dus als ik iets aan mijn wan aanpas.
Alleen dan wordt hij ook hij ook aan de LAN kant onbereikbaar. Dan herstart ik hem, krijg ik deze melding. Dan nog een powercycle en hij doet het. Voelt toch elke keer k*t als ik dat ding moet powercyclen, maar misschien dat de HD die er in zit (die verder geen problemen geeft) de boosdoener is. Die komt namelijk uit een Cloudkey Gen2+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-10 17:51
nexhil schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:33:
[...]

Ik heb dit dus als ik iets aan mijn wan aanpas.
Alleen dan wordt hij ook hij ook aan de LAN kant onbereikbaar. Dan herstart ik hem, krijg ik deze melding. Dan nog een powercycle en hij doet het. Voelt toch elke keer k*t als ik dat ding moet powercyclen, maar misschien dat de HD die er in zit (die verder geen problemen geeft) de boosdoener is. Die komt namelijk uit een Cloudkey Gen2+
Ik kreeg dit probleem ook nadat ik een harde schijf installeerde. Schijf vervangen en nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SjigEd schreef op Wednesday 10 March 2021 @ 13:07:
[...]

Ik kreeg dit probleem ook nadat ik een harde schijf installeerde. Schijf vervangen en nooit meer problemen gehad.
Goed punt wel. De huidige HDD is 4 jaar oud (die had ik nog liggen), ga hem ff vervangen door een nieuwere disk (die ik ook nog heb liggen :+), eens kijken of dat helpt.

Dit lost het probleem niet op :-(

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 10-03-2021 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ObserveSecurity schreef op Wednesday 10 March 2021 @ 11:32:
[...]

Ik had hier ook last van op mijn UDM Pro toen ik automatisch naar release 1.9 werd gepushed (auto-update stond uit) Ik heb maar via de CLI een downgrade uitgevoerd naar 1.8.6 en sindsdien heb ik geen last meer van dit probleem.
Ik heb het ook bij 'oudere' versies wel gehad na een update/reboot. Ga de HDD wel even vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
  • Laatst online: 22-07 10:05
JackSparrow schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Goed punt wel. De huidige HDD is 4 jaar oud (die had ik nog liggen), ga hem ff vervangen door een nieuwere disk (die ik ook nog heb liggen :+), eens kijken of dat helpt.

Hoe reboot je? Ik had dit probleem ook continue. Maar rebooten vanaf de ssh/shell was de oorzaak bij mij. Via WebGUI nergens last meer van. Als WebGUI niet reageert doe ik eerst via ssh "unifi-os restart" uitvoeren om de unifi docker te herstarten om weer access naar de WebGUI te krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door renedis op 10-03-2021 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

JackSparrow schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Ik heb wat dingen gelezen over vage problemen bij schijven die niet op de compatibility list staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
nexhil schreef op Wednesday 10 March 2021 @ 13:53:
[...]

Ik heb wat dingen gelezen over vage problemen bij schijven die niet op de compatibility list staan
Ga ik daar eens ff naar kijken. heb er gewoon een 'random' 4TB disk ingestopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
renedis schreef op Wednesday 10 March 2021 @ 13:48:
[...]

Hoe reboot je? Ik had dit probleem ook continue. Maar rebooten vanaf de ssh/shell was de oorzaak bij mij. Via WebGUI nergens last meer van. Als WebGUI niet reageert doe ik eerst via ssh "unifi-os restart" uitvoeren om de unifi docker te herstarten om weer access naar de WebGUI te krijgen.
Eh..ik reboot hem nu door de stekker eruit te trekken, aangezien hij niet te rebooten is via de GUI. Maar initieel was het gewoon via een update (in de GUI) dat hij zelf een reboot ging doen.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 10-03-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:49
JackSparrow schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:59:
[...]

Eh..ik reboot hem nu door de stekker eruit te trekken, aangezien hij niet te rebooten is via de GUI. Maar initieel was het gewoon via een update (in de GUI) dat hij zelf een reboot ging doen.
Omdat de GUI niet meer werkt of omdat de optie er niet zou zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door wizzzzzz op 10-03-2021 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 11:39
JackSparrow schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:57:
[...]

Ga ik daar eens ff naar kijken. heb er gewoon een 'random' 4TB disk ingestopt :+
Ook hier niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GKoPPFyR2gwJISVARaZBf32VoRI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pPIKruoUCEEkF46ZbsXt62tg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
JackSparrow schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:59:
[...]

Dan is je config dus corrupt.. Je moet nu factory resetten en een backup restoren. Stekker er uit trekken bij een "goed" draaiende UDM kan ook resulteren in een corrupte config.

Check voor de zekerheid of je wel SSH toegang hebt (op het juiste IP) wanneer die aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
renedis schreef op Wednesday 10 March 2021 @ 14:03:
[...]

Dan is je config dus corrupt.. Je moet nu factory resetten en een backup restoren. Stekker er uit trekken bij een "goed" draaiende UDM kan ook resulteren in een corrupte config.

Check voor de zekerheid of je wel SSH toegang hebt (op het juiste IP) wanneer die aanstaat.
Hmm....ik ga even de meest recente backup downloaden van Network en Protect en een factory reset doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
JackSparrow schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:10:
[...]

Hmm....ik ga even de meest recente backup downloaden van Network en Protect en een factory reset doen.
FFS ik heb nu hetzelfde probleem. van 1.8.6 geupdate naar 1.9.0. en het schermpje toont hetzelfde.

Alles werkt, zelfs mn boostchicken mods. Maar de WebGUI is stuk. een "unifi-os restart" werkt helaas niet.
Ik kom via SSH ook direct in de unifi-os shell terecht ipv de reguliere SSH omgeving.

Edit:
Nogmaals een "unifi-os restart" gedaan rechtstreek in mn SSH sessie. WebGUI werkt weer! Alle boostchickens en shell scripts werken ook nog! HTTP --> HTTPS redir werkt niet meer. ik moet echt volledig https://x.x.x.x invullen om er op te komen.

[ Voor 19% gewijzigd door renedis op 10-03-2021 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
renedis schreef op Wednesday 10 March 2021 @ 14:21:
[...]

FFS ik heb nu hetzelfde probleem. van 1.8.6 geupdate naar 1.9.0. en het schermpje toont hetzelfde.

Alles werkt, zelfs mn boostchicken mods. Maar de WebGUI is stuk. een "unifi-os restart" werkt helaas niet.
Ik kom via SSH ook direct in de unifi-os shell terecht ipv de reguliere SSH omgeving.

Edit:
Nogmaals een "unifi-os restart" gedaan rechtstreek in mn SSH sessie. WebGUI werkt weer! Alle boostchickens en shell scripts werken ook nog! HTTP --> HTTPS redir werkt niet meer. ik moet echt volledig https://x.x.x.x invullen om er op te komen.
Bizar. Heb een backup gedownload, maar die kan ik nu niet meer uploaden. Niet via Safari en niet via Edge :-(

Hoe zet je trouwens een Cloud Backup terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
JackSparrow schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:32:
[...]

Bizar. Heb een backup gedownload, maar die kan ik nu niet meer uploaden. Niet via Safari en niet via Edge :-(

Hoe zet je trouwens een Cloud Backup terug?
https://help.ui.com/hc/en...mergency-Recovery-Mode-UI

Je volgt deze guide? Connected met laptop/pc via static IP op poort 1? WebGUI zou dan moeten draaien op 192.168.1.30 (http)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
renedis schreef op Wednesday 10 March 2021 @ 14:35:
[...]

https://help.ui.com/hc/en...mergency-Recovery-Mode-UI

Je volgt deze guide? Connected met laptop/pc via static IP op poort 1? WebGUI zou dan moeten draaien op 192.168.1.30 (http)
Nee, ik heb een factory reset uitgevoerd via de GUI. Had tijdens de initiële setup een optie verwacht (nadat ik was ingelogd) om een cloud backup te restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
JackSparrow schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:39:
[...]

Nee, ik heb een factory reset uitgevoerd via de GUI. Had tijdens de initiële setup een optie verwacht (nadat ik was ingelogd) om een cloud backup te restoren.
Ik weet het niet zeker. Maar volgens mij moet je dan eerst alles doorlopen met je account. Daarna kan je weer restoren in het back-up overzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:41
renedis schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:50:
[...]

Ik weet het niet zeker. Maar volgens mij moet je dan eerst alles doorlopen met je account. Daarna kan je weer restoren in het back-up overzicht.
Ik heb geen UDM Pro maar dit was bij mij ook het geval nadat ik van een Unifi Docker naar een RPI Unifi setting ging. Je hebt daarmee dus een nieuwe controller en moest ook de basis setup doorlopen.
Daarna kon ik via settings mijn backup terugzetten en werkte alles weer zoals ervoor.

Mogelijk werkt dit ook bij de UDM Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
renedis schreef op Wednesday 10 March 2021 @ 14:50:
[...]

Tja, maar daar staat dus geen Cloud backup. In de UDM config (dus niet de network/protect config) staat wel een grote Restore knop die de laatste backup gaat restoren maar die doet niets, nouja die geeft een zwart scherm :-(

En het rare is, dat zelfs na de factory reset, blijft de UDM offline :-(

Update: Na een factory reset via de Recovery Mode en het volgen van deze guide renedis in "[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" ben ik wel in staat om een Cloud Recovery te doen (nouja, hij heeft blijkbaar tijdens mijn eerdere reset 10 backups gemaakt die dus leeg zijn), maar die backup levert niets op. Wel kon ik nu de eerder vandaag gemaakte backup terugzetten, ditmaal deed ik het via Windows (eerder via de Mac, wat dus niet lukte).

Nu zorgen dat alles weer goed staat en de netwerk devices weer een IP krijgen in de juiste range.

[ Voor 45% gewijzigd door TheVMaster op 10-03-2021 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouze88
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 11:09
Ik had al tijden een G3 camera draaien via UniFi Video op mijn eigen servertje, werkte perfect.
Nu is alles ingestort doordat Ubiquity de stekker uit UniFi Video heeft getrokken.

Klopt het dat ik geen andere optie heb om mijn G3 te gebruiken dan door extra hardware van Ubiquity aan te schaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nexhil

nexhil

BAM!

Mouze88 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:22:
Ik had al tijden een G3 camera draaien via UniFi Video op mijn eigen servertje, werkte perfect.
Nu is alles ingestort doordat Ubiquity de stekker uit UniFi Video heeft getrokken.

Klopt het dat ik geen andere optie heb om mijn G3 te gebruiken dan door extra hardware van Ubiquity aan te schaffen?
Je kunt video nog steeds gebruiken volgens mij. Remote alleen met port forwarding of vpn.

Verder kun je de rtsp stream ook naar andere platformen (zoals synology) streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joarie
  • Laatst online: 17:07

Ik heb vanaf het begin al mijn Ubiquiti camera direct gekoppeld aan de software van Synology. Daar zijn wel wat handleidingen te vinden. Je kunt echter in dit topic mijn frustratie met de setup teruglezen want het ging niet vanzelf (vooral door de workflow die je moet hanteren via Unifi om je webcam in stand-alone modus te krijgen vanuit factory settings).

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouze88
Thanks voor jullie snelle antwoord! Heb geen Synology helaas, heb gewoon Win10 draaien op m'n servertje.

Als ik UniFi Video probeer op te starten gebeurt er vrij weinig, dat zou dus nog wel moeten werken? Is er in ieder geval na 26 februari mee gestopt, want van die datum is de laatste opname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Gloeiende. Nu heb ik de backup kunnen terugzetten, blijft de UDM met z'n IP in de 'default' range zitten en hij blijft dus melden dat hij issues heeft met booten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouze88
Mouze88 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:13:
Thanks voor jullie snelle antwoord! Heb geen Synology helaas, heb gewoon Win10 draaien op m'n servertje.

Als ik UniFi Video probeer op te starten gebeurt er vrij weinig, dat zou dus nog wel moeten werken? Is er in ieder geval na 26 februari mee gestopt, want van die datum is de laatste opname.
Schijnbaar werkt unifi-video tot java V8 U275, ik zit op V8 U281.
Bron: https://community.ui.com/...04-4a50-92b8-dab4acf50a03

Ik ga maar eens andere software proberen te scoren, bedankt voor de hulp in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 08:33

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

De Cloudkey GEn 2+ opgestuurd naar Azerty.
Voor de tijd dat hij weg is maar een UDM Pro aangeschaft. Hoef geen cloudkey meer.
Voordeel was dat de USG ook meteen weg kan en een paar poorten erbij in de meterkast.
Ik merk dat de Protect ook een stuk sneller draait en geen vastlopers meer heeft.

Ben benieuwd of ze hem repareren of vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
ApC_IcE schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:12:
De Cloudkey GEn 2+ opgestuurd naar Azerty.
Voor de tijd dat hij weg is maar een UDM Pro aangeschaft. Hoef geen cloudkey meer.
Voordeel was dat de USG ook meteen weg kan en een paar poorten erbij in de meterkast.
Ik merk dat de Protect ook een stuk sneller draait en geen vastlopers meer heeft.

Ben benieuwd of ze hem repareren of vervangen.
Die udmp zijn helaas ook veel perikelen mee, lijkt er op dat alles van unifi met 2 of 3 in 1 functies nog lang niet gereed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:41
Wie heeft een Cloudkey Gen2+ en de hdd vervangen door een ssd? Als je camerabeelden daarmee terugkijkt. Voelt dat snappier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Laatst online: 08:33

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Behoorlijk Leek schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:21:
[...]

Die udmp zijn helaas ook veel perikelen mee, lijkt er op dat alles van unifi met 2 of 3 in 1 functies nog lang niet gereed is.
Is dat niet de udm gewoon of de udm met de glas aansluitingen?
Ik heb alles utp en gebruik de udm met 3 ap's, 16 poort poe, 8 poort poe met protect met 3 camera's en een deurbel en alles is nu vlekkeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:54
ScaraB schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:02:
[...]

Ja ik heb daar ook last van, elke avond op random tijdstip doet ie een reconnect. Dacht dat het misschien eerst aan mn G3 camera lag maar nu heeft mn G4 doorbell hetzelfde dus ligt de oorzaak wel bij m'n CKG2+ denk ik. Zou het met die genoemde firmwareversie en later te maken hebben? Het begint wel irritant te worden. Als ik de live feed aan heb, dan moet ik die feed weer handmatig herstarten na de reconnect. :?
Ik heb nu alles op de laatste officiële firmware gezet, en ik vermoed dat het of uit de controller vanaf versie 6.1 komt of aan firmware 5.43 en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weet iemand toevallig waar je nog ergens voor een normale prijs een in wall HD kunt krijgen ? Ik dacht ik wacht maar op de WiFi 6 variant maar heb geen geduld meer om te wachten en ben bang voor de kinderziektes.

Heb er 6 nodig.. maar ze zijn nergens te verkrijgen en zelfs de eu webstore geeft via de e-mail aan dat de levertijd onbekend is..zouden ze dan toch bezig zijn met het nieuwe model oid?

Als laatste : patch kabels van ubiquiti, welke lengte hebben jullie ? 0.1m lijkt me net te kort voor patchpaneel naar 24 poe switch er direct onder? Sommige porten haal je dan niet? Dan toch maar de 0.3? Iemand foto’s / tips?

[ Voor 30% gewijzigd door Workaholic op 10-03-2021 21:03 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScaraB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-09 14:09
Polyphemus schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:55:
[...]

Ik heb nu alles op de laatste officiële firmware gezet, en ik vermoed dat het of uit de controller vanaf versie 6.1 komt of aan firmware 5.43 en hoger.
Ik zit nog op 6.0.45 met mn CKG2+ controller en Protect op 1.17.3. Beiden dus niet de laatste versies. Heb nog niet gekeken naar de release notes van de laatste versies om te kijken of daar relevante bugs mee worden opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 13:33
Mouze88 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:13:

Je zou natuurlijk een XPEnology VM kunnen draaien als je genoeg CPU/Geheugen hebt. Of wellicht met Docker (schijnt ook te kunnen maar dat heb ik nooit geprobeerd).

Meer info hier: Het Grote XPenology Topic

[ Voor 6% gewijzigd door wvanommen op 10-03-2021 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:11

pinda powerrr

Slow down...

(jarig!)
GioStyle schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:59:
Wie heeft een Cloudkey Gen2+ en de hdd vervangen door een ssd? Als je camerabeelden daarmee terugkijkt. Voelt dat snappier?
Ik heb zelf geen CKg2, maar ik meen mij te herinneren dat er iemand hier was die de HDD vervangen had door een SSD. Met als gevolg dat de beelden veel sneller heen en weer te spoelen was.

Wellicht dat je met de search iets hiervan terug kan vinden.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Eind goed al goed, de eerder genoemde issues (UDM Pro niet online te krijgen na het terugzetten van een backup) niet kunnen fixen. Dus heb hem gereset en heb alles daarna opnieuw geconfigureerd. Drama werk, maar het is niet anders.

Volgende keer wel eerst ff checken of een backup niet corrupt is voordat ik hem download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JackSparrow schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 00:28:
Eind goed al goed, de eerder genoemde issues (UDM Pro niet online te krijgen na het terugzetten van een backup) niet kunnen fixen. Dus heb hem gereset en heb alles daarna opnieuw geconfigureerd. Drama werk, maar het is niet anders.

Volgende keer wel eerst ff checken of een backup niet corrupt is voordat ik hem download.
Klinkt als mijn ervaring met de CloudKey 2+ en de update naar de nieuwe UniFi OS firmware : Het gekke ding bleef maar raar doen en alleen een Factory Reset en alles opnieuw instellen heeft het gefixed!

Ik ben echt blij dat ik geen eigenaar ben van één van de twee! Wat een zooitje! -O-

Lekker zelf de UniFi Controller hosten op een Raspberry Pi of in een VM is IMHO gewoon het beste! :Y)

En als je zoiets wilt :

Dan zou ik gewoon lekker op zoek gaan naar een setup die fatsoenlijk werkt op basis van ONVIF als protocol/standaard en de juiste camera's die je daarbij kan gebruiken! :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Durf het niet te zeggen. Probleem met te veel camera’s/ netwerk devices (meer dan 15) is volgens mij niet de snelheid van de hdd. Maar dat de cloud key gewoon niet meer kan aan.

Zelf wil ik geen camera recorder op mijn gateway draaien. Gevoelsmatig staan de beelde dat gevaarlijk dichtbij de deur en iedere update,reboot aanpassing zorgt voor onderbreking van je op je opnamen. Ik Rotzooi nogal vaakst met de udm.

Vandaar dat ik ubnt’s NVR met raid5 gebruik, dat gaat in ieder geval wel een heel stuk sneller ;-) dan een cloudkey.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGUq2orMEzCSbvKooacTfr_0V2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PwtAYAkeGsO9bAORzrMSzJD5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door xbeam op 11-03-2021 11:06 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K!K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:00

K!K

Goedemorgen,

Ik heb al een maand of 4 problemen met mijn nieuwe UDM Pro, heb dit ook al via een ticket bij unifi gemeld en zij hebben erkend dat het een probleem is en dat het opgelost moet gaan worden.
Echter kunnen zij mij tot op heden nog steeds geen EAN ( issue nummer) geven en hebben ze er ook nog steeds geen zicht op wanneer het probleem opgelost zou zijn.

Met deze reden vraag ik me af of er mensen hier ook deze problemen hebben en of dat hun er misschien een work-around voor hebben zodat ik het tijdelijk kan oplossen.

Topology:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gjpPBR7YprsFOHbFquNInUYG_Pc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kDJusgSTYTdghvMR19QYS1FR.png?f=fotoalbum_large

Alle poorten hierboven benoemd staan inmiddels op port profile all! na het oplossen van het probleem zal ik dit weer beperken tot wat gewenst is.

Ook heb ik het geprobeerd als de USG aggregation switch er tussen uit is, dan wordt poort 11 van de UDM pro gekoppeld aan Poort 25 van USW 24 PEO en Poort 26 van de USW24 PEO aan poort 25 van de US 24 Ook dit veroorzaakt precies het zelfde probleem

De enige manier is als ik een normale utp kabel van de UDM pro ( poort 1 -8 willekeurig ) laat lopen naar de US24 PEO (1-24 willekeurig) ( inclusief poort profiel op all of het profiel waar ook het gasten gedeelte in toegestaan wordt werkt het ). Op deze manier zit andere switches weer via poort 26 door verbonden. En wordt de USW aggregation switch niet gebruikt.

Probleem:
Zodra er iemand met het gasten protaal probeert te verbinden wordt de inlog pagina ( portal pagina ) niet weergeven als ik gebruik maak van de SFP (+) connectie vanuit de UDM Pro. Zodra er eenRJ45 connectie van de UDM Pro naar het eerste device maak werkt het direct! Unifi heeft alle settings gecontroleerd en heeft ook meerder log files gehad inclusief wiresharke logs tijdens het inloggen en dergelijk. De settings in de controller staan goed het blijkt een sfp issue te zijn.
Mijn vraag dus dan ook hebben meer mensen een vergelijkbare setup? en hebben jullie dit wel werkend?

[ Voor 3% gewijzigd door K!K op 11-03-2021 07:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online
zeroday schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:35:
[...]

Niet om het even, maar de CKG2+ heeft zover ik weet geen SNMP mogelijkheid, dus de temperatuur kan je bijv. niet met een LibreNMS, Observium, MRTG etc. uitlezen

Maar ik leer graag hoe ik dat voor elkaar krijg ;)
Hmm.... Even gekeken en je hebt inderdaad gelijk helaas. Beetje een gemiste kans van UI dat ze het ding niet voorzien hebben van SNMPv2 / SNMPv3 ondersteuning.

Tijd voor een update :9
Ik heb 2 jaar geleden in mijn CKG2+ een SSD geplaatst omdat ik zo'n ding toch nog had liggen. Het voelt met 5 camera's op continious recording net wat 'snappiër' aan tijdens het scrollen door de beelden maar écht noodzakelijk is het niet. Als ik 't nu nog zou moeten doen dan zou ik er gewoon de standaard HDD in laten zitten of simpel een geschikte HDD versie met meer opslagruimte er in zetten (WD-Purple of zo).

[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 11-03-2021 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 14:30
rikadoo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:27:
[...]

Dat word deze gereset maar dan is de bridge weg, is makkelijk aan te zetten verder. Zo heb ik het de vorige keer ook gedaan maar dan moet ik elke keer de bridge aanzetten, is geen probleem verder vroeg me alleen of het mogelijk was om deze vanuit de huidige situatie te bereiken was :P

Mijn ziggo is standaard via 192.168.178.1 te bereiken als deze zelf zijn dhcp uitgeeft, ik heb met mijn USG erachter 192.168.1.1 -> enz

[...]

Dit kan ik gewoon zelf doen. Als ik nu naar het ip ga dan kom ik op de USG login pagina. (niet de controller maar echt de USG)

[...]

Dan moet je wel opletten dat de 192.168.100.x reeks NIET op de USG gedefineerd is: dat had ik per abuis gedaan en toen was het ziggo modem niet te bereiken :X 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 14:30
K!K schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 07:13:
Goedemorgen,

Ik heb al een maand of 4 problemen met mijn nieuwe UDM Pro, heb dit ook al via een ticket bij unifi gemeld en zij hebben erkend dat het een probleem is en dat het opgelost moet gaan worden.
Echter kunnen zij mij tot op heden nog steeds geen EAN ( issue nummer) geven en hebben ze er ook nog steeds geen zicht op wanneer het probleem opgelost zou zijn.

Met deze reden vraag ik me af of er mensen hier ook deze problemen hebben en of dat hun er misschien een work-around voor hebben zodat ik het tijdelijk kan oplossen.

Topology:
[Afbeelding]

Alle poorten hierboven benoemd staan inmiddels op port profile all! na het oplossen van het probleem zal ik dit weer beperken tot wat gewenst is.

Ook heb ik het geprobeerd als de USG aggregation switch er tussen uit is, dan wordt poort 11 van de UDM pro gekoppeld aan Poort 25 van USW 24 PEO en Poort 26 van de USW24 PEO aan poort 25 van de US 24 Ook dit veroorzaakt precies het zelfde probleem

De enige manier is als ik een normale utp kabel van de UDM pro ( poort 1 -8 willekeurig ) laat lopen naar de US24 PEO (1-24 willekeurig) ( inclusief poort profiel op all of het profiel waar ook het gasten gedeelte in toegestaan wordt werkt het ). Op deze manier zit andere switches weer via poort 26 door verbonden. En wordt de USW aggregation switch niet gebruikt.

Probleem:
Zodra er iemand met het gasten protaal probeert te verbinden wordt de inlog pagina ( portal pagina ) niet weergeven als ik gebruik maak van de SFP (+) connectie vanuit de UDM Pro. Zodra er eenRJ45 connectie van de UDM Pro naar het eerste device maak werkt het direct! Unifi heeft alle settings gecontroleerd en heeft ook meerder log files gehad inclusief wiresharke logs tijdens het inloggen en dergelijk. De settings in de controller staan goed het blijkt een sfp issue te zijn.
Mijn vraag dus dan ook hebben meer mensen een vergelijkbare setup? en hebben jullie dit wel werkend?
Een SFP die wat anders doet dan een koperverbinding: die moet ik nog tegenkomen, of heb je toevallig een SFP met ingebouwde firewall ? :+ :o :P
Het moet een bug oid zijn want een SFP is eigenlijk niets anders dan een media convertor in een gestandariseerd jasje. In het algemeen van licht-naar elektronische signalen en visa-versa. Soms zelfs gewoon van RJ45 koper naar elektronische signalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fritsjof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 15:20
Even een AP update: heb dinsdag 2 nieuwe AP LITEs ontvangen (NL Webshop), en die hoor ik alleen zacht tikken op 0,3m afstand, dus geen luide pieptoon en harde ratel/tik zoals bij de eerste 2. Ik ben tevreden.
nero355 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 00:34:
[...]
Lekker zelf de UniFi Controller hosten op een Raspberry Pi of in een VM is IMHO gewoon het beste! :Y)
Ik host de UniFi Controller in een Docker op mijn NAS (QNAP): eenvoudige install en werkt prima. Ik draai ook QVR Pro voor camera's (geen Ubiquiti geprobeerd nog) en dat werkt ook prettig.

Bekabelde WIFI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Living on the edge: ik heb mijn UDM Base ge-updated naar 1.9.1:

https://community.ui.com/...90-481e-a589-9beb51507651

Via SSH want via de GUI kunt je geen update forceren als je al op 1.9.0 zit:
code:
1
2
Base:
ubnt-upgrade https://fw-download.ubnt.com/data/udm/d256-udm-1.9.1-96dd880b11f046e1a938a3dbeaca0954.bin

Alles is netjes online gekomen, en tot dus ver geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:56
Ik heb Unifi controller op RaspPi4 en 3 accespoint. Een AC lite, een Inwall en een outdoor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCG_pIK2fgT6LMlyjr1KjPjed8U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aj59DTMvBFBnqMQN9bAbqS2F.jpg?f=fotoalbum_large

Voor alle drie stond/staat een nieuwe firmware klaar. Bij de AC-Lite ging updaten prima. De andere twee niet: Nadat ik op updaten klik zie ik hem even updaten en na poosje is verbinding verbroken met Unifi controller en ook na half uur is er niks gebeurt en geen verbinding. Ook apparaten kunnen niet meer op wifi via die accespoints. Ik heb stroom verbroken en daarna komen ze wel weer in Unifi terug en doen ze het maar de firmware is niet geupdate.

Wat kan ik nu het beste doen?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@vandermark

Als je de boel in de huidige stand normaal draaiend kan krijgen dan zou je eens een reboot kunnen proberen VOORDAT je de firmware gaat upgraden.

Was in het verleden een dingetje en zou niet meer nodig mogen zijn, maar soms kan het helpen net als dat reboot gedoe van de USG een tijdje geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshimi
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Wie heeft ervaring met de passthrough poort op de AP AC Pro? Ondersteunt deze het gebruik van VLANs, of enkel het native VLAN? Ik ben voornemens om bij ons thuis een AC Pro bij te plaatsen en die 2e poort is een interessante functionaliteit, mits er enige vorm van configuratie mogelijk is. Er is niet bijster veel documentatie over beschikbaar :)
Pagina: 1 ... 99 ... 328 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.