Straks blijkt nog dat mijn Raspberry Pi 3B beter tegen corruptie kan dan zo'n dure CloudKey 2+

1 TB SSD
Dat ding heeft toch gewoon 32 GB eMMC Flash voor de Controller meuk en voor de opnames een 1 TB HDD erin zitten ?!
Ja, die bestaat :
pricewatch: Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2 
theduke1989 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 07:25:
Ik heb me zelf een ubiquiti AC pro aangeschaft. Deze komt achter een Pfsense te staan. Echter heb ik me niet helemaal verdiept. En moet je een controller installeren op je pc. Was te laat met installeren. Hoe werkt dit. Want ik ben nog al vaak aan het experimenteren met mijn pc. Dus vaak doe ik een reinstall etc.
Kan ik dit gewoon opnieuw installeren of? En wat als ik bijvoorbeeld een VM aanmaak die ik opsla op een externe HDD met daarop de controller werkt dit ook? Want dan kan ik altijd altijd VMware installeren en de VM inladen.
Mikrotik en Cisco doen alles web-based.
Niet zo moeilijk doen : pfSense heeft een uitbreiding die de UniFi Controller in een aparte FreeBSD Jail draait!

Altijd een aanrader!
Maar dat hoeft dus niet i.c.m. pfSense

En dat ^^^^ dames en heren is het hedendaagse Tweakers niveau : Configuraties aanschaffen voor je apparatuur!
/Kon het niet laten...

- Voor puur en alleen de UniFi Controller kan je prima een oude Raspberry Pi 2B pakken!
- Wil je ook nog Pi-Hole en Unbound draaien bijvoorbeeld dan is de Raspberry Pi 3B een mooie keuze!
Vind je het allemaal best of heb je gewoon meer power nodig dan zijn de Raspberry Pi 3B+ en 4B ook een optie, echter is daarvan de verhouding tussen het verbruik en de prestaties veel slechter!

Tinus_Budel schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:13:
Ik heb jullie hulp nodig want ik heb iets doms gedaan. Ik ben het wachtwoord van mijn edge router x sfp kwijt. Nu wil ik deze gaan resetten alleen weet iik niet meer hoe ik deze ook alweer in kan stellen voor ziggo. De ziggo modem staat in bridge mode.
Ziggo is het simpelste wat je kan hebben : WAN op DHCP en gaan met die banaan!
Je zou eventueel met een seriële kabel kunnen checken of je het wachtwoord kan veranderen met behoud van de configuratie

Ik kan me herinneren dat ik een jaar of drie geleden toen ik heb hem in gesteld heb volgens mij via een handleiding een set instellingen heb geïmporteerd ik weet alleen niet meer waar ik dat vandaan had. Ik weet dat ik toen veel hier gelezen heb maar kan het niet meer terugvinden en google bied ook geen uitkomst.
Weet iemand van jullie dit toevallig?
Geen idee