[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 250 ... 326 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:51
Weet iemand of ik de UniFi Dream Machine Pro ook kan gebruiken als vervanging van een Hikvision NVR (met Hikvision camera's)? Of slikt hij alleen UniFi camera's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Goof2000 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:49:
Weet iemand of ik de UniFi Dream Machine Pro ook kan gebruiken als vervanging van een Hikvision NVR (met Hikvision camera's)? Of slikt hij alleen UniFi camera's?
enkel Unifi camera's worden ondersteund. als is er een proxy service die non-unifi camera's omzet naar Protect. https://unifi-cam-proxy.com/

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
geenwindows schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 17:10:
[...]

enkel Unifi camera's worden ondersteund. als is er een proxy service die non-unifi camera's omzet naar Protect. https://unifi-cam-proxy.com/
Bedankt voor je snelle reactie! Dan zie ik weinig voordeel om dit te gaan gebruiken voor mijn camera's. (ik twijfel om hem aan te schaffen en zoek nog voordelen om de aanschaf te rechtvaardigen voor mezelf en daarnaast vrouw. Ik heb nu een MikroTik Routerboard RB750Gr3 - hEX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BiG-GuY schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 11:58:
[...]

Welke provider zit je dat ze ‘opeens’ over zijn op CG-NAT?

KPN en Ziggo gebruiken het al een tijdje en Delta was bezig met hun netwerk aan te passen hiernaartoe bij het inschakelen van IPv6.
KPN hier gelukkig niet :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Volgens mij doet KPN niet aan cg-nat? Hier niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 22:11
jimmy87 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 18:17:
Volgens mij doet KPN niet aan cg-nat? Hier niet in ieder geval.
Ziggo gebruikt het volgens mij ook niet (meer). Las in een oud community topic dat dit ergens in 2022 is uitgefaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooit zal CG-NAT vast wel weer terug komen. IPv4 adressen zijn immers (veel) geld waard op het moment. En zeker met een KPN & Ziggo (met modem in router mode) waar IPv6 al (vele) jaren in gebruik is en de eisen van de klant waarschijnlijk niet (zo) hoog zijn zal het wel "snel" terugkomen zonder veel risico's voor de ISPs.
Al dan niet met een config check gecombineerd, als de klant (IPv4) port forwards heeft deze niet achter CG-NAT plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 17:25
DennusB schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:31:
[...]

Zou Ubiquiti support even benaderen, ze hebben vaak hele nette service (is hier een camera vervangen die al lang buiten garantie was bijv).
Helaas… rma werkt alleen als je een aankoopbewijs hebt… ik heb hem van v&a getrokken…. Nu een vervanger ook van v&a getrokken. Nog wel een discount gevraagd bij UniFi, misschien komt er nog wat uit….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik heb thuis een US-8-60W met drie IN-Wall HD's. Het enige is dat ik niet de 1GB's snelheid haal uit mijn glasvezellijn. Als ik verbonden ben met de router van Odido (alles hangt er achter), dan haal ik het wel via wifi. Je zou zeggen dat via 5GHz ik dit ook moeiteloos moet halen, maar nee. Zijn mijn instellingen verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvmA2p84LTdIW1pLkp-MebtPAvQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UcLWqWed0E7WNEjLGxQ4xGj4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RFOPpemNLpn8n04EmM9Fdvgp1Ss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07OH3XpTTgARZlA8FB8O4hTR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g4eY5aq5NgDnPh0kVjwtytc2g1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9vJ2GWpedhHuKyUso7JTGLv.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxrdEJcqkT7JrWsRCOW5Z1dyWbM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B6MDRy2S589vsNhsqtbWzwn2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door DaannO op 16-12-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buiten een theoretisch maximaal getal is het natuurlijk gewoon een prima waarde

Je hebt vast geen zinvolle wifi case om zo’n verbinding constant vol te trekken. Unifi is ook niet persé de snelste oplossing, gewoon middelmatig maar wel stabiel.

En waarom is dat high zendvermogen nodig? Of heb je die bij allemaal zomaar aangezet zodat ze elkaar lekker kunnen storen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:54:
Buiten een theoretisch maximaal getal is het natuurlijk gewoon een prima waarde

Je hebt vast geen zinvolle wifi case om zo’n verbinding constant vol te trekken. Unifi is ook niet persé de snelste oplossing, gewoon middelmatig maar wel stabiel.

En waarom is dat high zendvermogen nodig?
Anders is de snelheid nog lager en komt het buiten niet bij de auto :) Heb btw dit als settings, dus 80Mhz is al aan. Verder vind ik het niet zo een relevante vraag voor mijn probleem waarom ik de volle snelheid wil. Omdat het kan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bxrdEJcqkT7JrWsRCOW5Z1dyWbM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B6MDRy2S589vsNhsqtbWzwn2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door DaannO op 16-12-2023 10:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geilt op de cijfertjes moet je geen Unifi kopen…. En al helemaal niet domweg alles maar op maximaal zetten. Lees je gewoon eens wat in hoe je met meerdere ap’s en wifi de beste dekking en snelheid krijgt.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2023 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:59:
Als je geilt op de cijfertjes moet je geen Unifi kopen…. En al helemaal niet domweg alles maar op maximaal zetten. Lees je gewoon eens wat in hoe je met meerdere ap’s en wifi de beste dekking en snelheid krijgt.
Heb geen dekking issues, alleen buiten, maar dat is best logisch. Maarre, helemaal prima dat je niet in gaat op mijn vraag verder :) Daarbij heb ik al de forum van UI gecheckt en YouTube, maar ik kom er simpelweg niet uit, terwijl het andere wel lijkt te lukken.

[ Voor 12% gewijzigd door DaannO op 16-12-2023 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je lijkt wat elementaire kennis te missen en dat ook geen probleem te vinden….

Alles op max en met het breedste kanaalbreedte levert zelden de snelste doorvoer op. Zeker niet als je dat bij alle ap’s hebt gedaan.

En zoals gezegd, Unifi is niet de snelste en de IW’s al helemaal niet. Wel stabiel en snel genoeg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roy Batty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 11:58
DaannO schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:55:
[...]

Anders is de snelheid nog lager en komt het buiten niet bij de auto :) Heb btw dit als settings, dus 80Mhz is al aan. Verder vind ik het niet zo een relevante vraag voor mijn probleem waarom ik de volle snelheid wil. Omdat het kan :)

[Afbeelding]
Het valt me op dat je 'meshing' hebt aangevinkt. Is dat met een reden ? Als je dat daadwerkelijk gebruik, vreet het ook performance weg. Als je het niet gebruikt, dan zou ik het ook zeker uitzetten, het is dan een onnodig proces wat draait op je AP`s. Uitzetten eerst in de AP`s en dan pas de algemene parameter uitvinken. Andersom geeft een foutboodschap.

[ Voor 13% gewijzigd door Roy Batty op 16-12-2023 11:19 ]

"We're not computers, Sebastian. We're physical."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Roy Batty schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:14:
[...]

Het valt me op dat je 'meshing' hebt aangevinkt. Is dat met een reden ? Als je dat daadwerkelijk gebruik, vreet het ook performance weg. Als je het niet gebruikt, dan zou ik het ook zeker uitzetten, het is dan een onnodig proces wat draait op je AP`s. Uitzetten eerst in de AP`s en dan pas de algemene parameter uitvinken. Andersom geeft een foutboodschap.
Ga ik eens even proberen, dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DaannO schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:46:
Ik heb thuis een US-8-60W met drie IN-Wall HD's. Het enige is dat ik niet de 1GB's snelheid haal uit mijn glasvezellijn.
8Gbps via wifi? Veel succes :P (Ik gok dat je 1Gb's bedoelt ;) )

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DaannO schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:55:
Verder vind ik het niet zo een relevante vraag voor mijn probleem waarom ik de volle snelheid wil. Omdat het kan :)
Het kan niet. :P

De specsheet zegt 1700Mbit op 5GHz, maar dat is in een 4x4 modus en het gros van de clients heeft slechts 2x2 antenne. Houdt je 850Mbit over en als je daar alle wifi gerelateerde ongein van af trekt is 500Mbit aan daadwerkelijke doorvoer een prima score.

Koop wifi6 (802.11AX) spul als je de lijn volledig wilt benutten.

[ Voor 6% gewijzigd door jadjong op 16-12-2023 12:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

In de praktijk haal ik met de U6 lite's ergens rond de 500 - 700Mbit. De U6 pro maxxed mijn 1Gbit verbinding: ~930Mbit up en down mits je redelijk in de buurt van het AP zit.

In de praktijk maakt het bar weinig uit. Apparaten die echt veel data verbruiken in huis heb ik allemaal vast verbonden op 1, 2,5, 5 of 10Gbit.

[ Voor 29% gewijzigd door Tortelli op 16-12-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:37
Ik heb thuis een Unifi omgeving, een USG en een aantal wifi schoteltjes.

Als provider heb ik Caiway (Glasvezel F200) en sinds kort werken mijn port forwards niet meer.

Als ik op een brower invul www.whatismyip.com krijg ik als adres:

62.45.10*.***

als ik naar de WAN kant van mijn USG kijk zou het onderstaand ip adres zijn:

100.107.9*.***

Als ik inlog op bovenstaand adres kom ik bij mijn USG uit.

Op beide IP's werken de port forwards die ik in de USG geconfigureerd heb niet.

Herkent iemand dit? Ik kan dus geen VPN verbinding meer maken (Mijn NAS speelt OPENVPN server) of gebruik maken van andere port forwards, heeft Caiway wat veranderd :? Ik namelijk niet....

[ Voor 6% gewijzigd door Grolsch op 16-12-2023 13:28 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grolsch schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:27:
Ik heb thuis een Unifi omgeving, een USG en een aantal wifi schoteltjes.

Als provider heb ik Caiway (Glasvezel F200) en sinds kort werken mijn port forwards niet meer.

Als ik op een brower invul www.whatismyip.com krijg ik als adres:

62.45.10*.***

als ik naar de WAN kant van mijn USG kijk zou het onderstaand ip adres zijn:

100.107.9*.***

Als ik inlog op bovenstaand adres kom ik bij mijn USG uit.

Op beide IP's werken de port forwards die ik in de USG geconfigureerd heb niet.

Herkent iemand dit? Ik kan dus geen VPN verbinding meer maken (Mijn NAS speelt OPENVPN server) of gebruik maken van andere port forwards, heeft Caiway wat veranderd :? Ik namelijk niet....
Zoek eens in het Delta topic op "gc-nat of carrier grade nat" staan oplossingen wat je bij de helpdesk moet melden om het terug te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
stormfly schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:36:
[...]

Zoek eens in het Delta topic op "gc-nat of carrier grade nat" staan oplossingen wat je bij de helpdesk moet melden om het terug te laten draaien.
tnx, maar ik kan het nog niet vinden ?

Wat is "HET" Delta topic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:07
Grolsch schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:54:
[...]

Even een dag of twee teruglezen in dit topic. Of vanaf deze post: EValentino in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grolsch schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:54:
[...]

[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie

Je kan het via de klantenservice terugdraaien, ben zelf geen klant van Delta en ik ken de details verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
stormfly schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:57:
[...]

[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie

Je kan het via de klantenservice terugdraaien, ben zelf geen klant van Delta en ik ken de details verder niet.
Maar waarom Delta als hij aangeeft caiway te hebben?

[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Dat is volgens mij hetzelfde, de mevrouw in de chat snapt mij precies :P
Goedemiddag, port forwarding werkt bij mij niet meer, willen jullie dit weer inschakelen?

Klantnummer = ***

Romaissa
Hi, ik ben Romaissa. Dit kan mogelijk door CGNAT komen, ik zal checken of dit ingeschakeld staat op jouw adressen!

Jij
bedankt

Romaissa
Ik heb het gecheckt en CGNAT is inderdaad ingeschakeld op jouw adres. Ik zal dit uitschakelen, na 4 uur is dit verwerkt. Als dit is verwerkt, moet CGNAT weer werken!

Lekkere actie weer, en ik maar zoeken en zoeken en zoeken.......

[ Voor 17% gewijzigd door Grolsch op 16-12-2023 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Delta en Caiway zijn 1 bedrijf, de oplossing is de klantenservice bellen en dan zou ik wel het nummer van Caiway gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door stormfly op 16-12-2023 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grolsch schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:02:
[...]

Dat is volgens mij hetzelfde, de mevrouw in de chat snapt mij precies :P
Goedemiddag, port forwarding werkt bij mij niet meer, willen jullie dit weer inschakelen?

Klantnummer = ***

Romaissa
Hi, ik ben Romaissa. Dit kan mogelijk door CGNAT komen, ik zal checken of dit ingeschakeld staat op jouw adressen!

Jij
bedankt

Romaissa
Ik heb het gecheckt en CGNAT is inderdaad ingeschakeld op jouw adres. Ik zal dit uitschakelen, na 4 uur is dit verwerkt. Als dit is verwerkt, moet CGNAT weer werken!

Lekkere actie weer, en ik maar zoeken en zoeken en zoeken.......
Precies zo simpel is het _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 14:07:
[...]

Delta en Caiway zijn 1 bedrijf, de oplossing is de klantenservice bellen en dan zou ik wel het nummer van Caiway gebruiken.
offtopic:
Twee bedrijven die, samen met Delta Fiber Nederland, eigendom zijn van dezelfde investeringsmaatschappij. Waarbij beide wel hun eigen abonnementen aanbieden en prijzen hanteren, reclamecampagnes voeren, etc.
Maar, ze zitten ook in hetzelfde pand. Klantenservice zouden dezelfde mensen zijn. En als je overstapt tussen beide (elk jaar nieuwe klantenkorting :P) schijnt dat ook nog wel eens goed te gaan als je het oude modem laat staan, dus dat die na de "wissel" gewoon weer in de lucht komt. Maar... als je wisselt en je hebt bv een Deco setje van de oude provider en je krijgt er een bij de nieuwe dan krijg je daadwerkelijk een nieuwe opgestuurd en moet je de oude weer terugsturen naar de vorige provider. Daar kunnen ze dan geen puur administratieve handeling van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 17:25
htca schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:23:
[...]

Helaas… rma werkt alleen als je een aankoopbewijs hebt… ik heb hem van v&a getrokken…. Nu een vervanger ook van v&a getrokken. Nog wel een discount gevraagd bij UniFi, misschien komt er nog wat uit….
ZElf nog even opengemaakt, voedingslampje brand wel (niet zichtbaar als die in de behuizing zit). Zag verder geen gekke dingen. Weer dicht gedaan en ik ga bij de brievenbus zitten voor de in wall HD die onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is de Ubiquiti UniFi Dream Router nog ergens op voorraad? Overal waar ik kijk is er een lange levertijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 22:12

996

Zou iemand eens de benodigde beschikbare diepte willen meten voor een UDM-SE?
Ik weet dat het apparaat zelf ca. 28cm diep is.
Wat is de benodigde ruimte inclusief de standaard stroomstekker aan de achterzijde en de UTP kabels aan de voorzijde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
996 schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:58:
Zou iemand eens de benodigde beschikbare diepte willen meten voor een UDM-SE?
Ik weet dat het apparaat zelf ca. 28cm diep is.
Wat is de benodigde ruimte inclusief de standaard stroomstekker aan de achterzijde en de UTP kabels aan de voorzijde?
Heb een UDM Pro maar dat is dezelfde behuizing dus ff snel gemeten voor je.

De UDMP + Stroomkabel is ~34,5cm. Maar dan staat de stroomkabel wel echt loeistrak. Ethernet kabels verschilt per kabel dus lastig te zeggen. Die van mij voegt ~5,5cm toe.

Als je echt krap zit met ruimte kan je altijd nog een haakse C13 kabel op Amazon oid bestellen natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Frank op 17-12-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:52
[quote]DaannO schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:46:
Ik heb thuis een US-8-60W met drie IN-Wall HD's. Het enige is dat ik niet de 1GB's snelheid haal uit mijn glasvezellijn. Als ik verbonden ben met de router van Odido (alles hangt er achter), dan haal ik het wel via wifi. Je zou zeggen dat via 5GHz ik dit ook moeiteloos moet halen, maar nee. Zijn mijn instellingen verkeerd?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
[/quote

Die Odido heeft waarschijnlijk hogere kanalen in gebruik (uit de DFS reeks) die vermoedelijk vrij zijn zonder storing. Probeer je wifi kanalen eens ook op DFS kanalen te zetten en dan de wifi op je Odido modem even uit. Er van uit gaande dat er dan verder ook geen andere bronnen op zelfde kanalen zitten kun je dan toch wel een heel eind richting de 1000 mbit draadloos halen.

Let wel, draadloos zulke hoge snelheden willen halen betekend over het algemeen korte afstanden en geen obstakels en geen storingsbronnen. Dat betekend meestal een direct line of sight situatie tussen radio en client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
DaannO schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:46:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Geef je ap's op 2,4 eens een vast en verschillend kanaal van 1,6 of 11, en zet de zendsterkte daarvan op low. Meshing ook uitzetten want aan de strakke lijnen te zien zijn ze alle 3 bedraad aangesloten. Ook 5g even verschillende vaste kanalen geven en channel width op 80 en transmit power high.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:59
DaannO schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:03:
[...]

Heb geen dekking issues, alleen buiten, maar dat is best logisch. Maarre, helemaal prima dat je niet in gaat op mijn vraag verder :) Daarbij heb ik al de forum van UI gecheckt en YouTube, maar ik kom er simpelweg niet uit, terwijl het andere wel lijkt te lukken.
Nee hoor, die getallen zijn normaal voor een ac in wall. Snel zelfs!

Afbeeldingslocatie: https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/5d3c73c906ac510001158d1b/1630923149713-Z9JSONZH5X7APODZH9FH/UniFi+Speed+Tests+-+5+GHz+Wi-Fi+6.png?format=1000w

Je ac in wall is wifi5
Die odido is wifi6 :) vergelijkbaar met een u6 qua specs in de grafiek

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 17-12-2023 21:36 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandburger
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11:04
Ik wil een gehele netwerk overhaul doen en ben nog vrij onbekend met ubiquiti.
Momenteel hebben we een homelab, een hoop iot devices, pc's etc. Er zouden dus idealiter meerdere VLANS komen (prive, gast, iot, etc)
Mijn idee is om op elke verdieping een wifi AP te hebben en zoveel mogelijk bedraad aan te sluiten via switches op elke verdieping. In eerste instantie dacht ik aan een Dreams machine in de meterkast, vanuit de DM naar elke verdieping (3x) 2 kabels (één per verdieping voor een AP en één per verdieping voor een managed switch).
Na rondkijken bij Ubiquiti zag ik de U6 in wall. Aangezien deze een switch heeft, lijkt me dat een prima oplossing ipv een losse AP en een losse switch. Ik vraag me alleen af of ik de ingebouwde switch in de in wall ook kan gebruiken om VLAN toe te wijzen per poort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:12

Mr-D.

interpunctie? no hero here

Sandburger schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:36:
Ik wil een gehele netwerk overhaul doen en ben nog vrij onbekend met ubiquiti.
Momenteel hebben we een homelab, een hoop iot devices, pc's etc. Er zouden dus idealiter meerdere VLANS komen (prive, gast, iot, etc)
Mijn idee is om op elke verdieping een wifi AP te hebben en zoveel mogelijk bedraad aan te sluiten via switches op elke verdieping. In eerste instantie dacht ik aan een Dreams machine in de meterkast, vanuit de DM naar elke verdieping (3x) 2 kabels (één per verdieping voor een AP en één per verdieping voor een managed switch).
Na rondkijken bij Ubiquiti zag ik de U6 in wall. Aangezien deze een switch heeft, lijkt me dat een prima oplossing ipv een losse AP en een losse switch. Ik vraag me alleen af of ik de ingebouwde switch in de in wall ook kan gebruiken om VLAN toe te wijzen per poort?
Ja dat kan, heb ik zelf ook, maar dan met een iets oudere device.
dit zijn ook nog eens goede en stabiele units.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlyNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 06:25
Sinds een aantal dagen heb ik thuis problemen met het internet/netwerk.
Ziggo router staat in bridge modus en werkt goed.

Echter internet is er wel en dan weer niet, sinds gisterenavond helemaal niks meer...
Wifi is sinds de reboot van de Ubiquiti apparaten verdwenen.

Mijn vermoeden is dat de adapter van de USG 3P defect is.
Console lampje knippert en maakt een piepend geluidje.
Deze wil ik vervangen door: https://www.dectdirect.nl...sg-3p-niet-origineel.html

Maar voor mijn gevoel verklaard dat niet waarom ook de wifi weg is...
Zou dat met de cloud key/sd kaart te maken kunnen hebben?
Netwerk draait nu +- 5 jaar zonder problemen.

Mijn setup:
- Ziggo router in Bridge
- USG 3P
- USG 8P 150w switch (op zolder nog 1x +ap)
- Cloud Key
- USG AP Wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-09 18:10
MarlyNL schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:48:

Echter internet is er wel en dan weer niet, sinds gisterenavond helemaal niks meer...

Deze wil ik vervangen door: https://www.dectdirect.nl...sg-3p-niet-origineel.html

Mijn setup:
- Ziggo router in Bridge
- USG 3P
- Cloud Key
- USG AP Wifi
Als je USG je router is, en deze nu dood is, is ook normaal dat je WiFi nie werkt.
Zet je ziggo ding weer in router, sluit daar je AP op.
Werkt het?

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • +3 Henk 'm!
MarlyNL schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:48:

Mijn setup:
- Ziggo router in Bridge
- USG 3P
- Cloud Key
- USG AP Wifi
Werkt wifi echt helemaal niet of krijgt het wifi apparaat geen IP adres, doordat de DHCP server op de USG draait? ;)

Overigens is het een bekend euvel dat de adapter (vaak) stuk gaat bij de USG, na verschillende jaren dan.
Mogelijk dat je zelf ook gewoon een geschikte adapter in huis hebt. 12V minimaal 2A meen ik, en de stekker is ook zeer gangbaar. Uit ervaring weet ik dat de adapter van bv een WD Elements externe harde schijf prima werkt (ik heb 5 van die HDDs "geshuckt" dus heb een voorraadje van 5 adapters :+).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Dat kan een stuk goedkoper. Als ik me niet vergis gaat het om een 12V/1A adapter met 5.5/2.1mm connector. Ik zie hier al een paar goedkopere die je morgen in huis kan hebben (mits Prime-lid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 22:16

wowi

uitvoering: Ubiquiti UniFi U6+
Ik heb toch nog een vraag over de accespoints wat als ik deze niet aan de zolder hang maar aan de muur hoe zit het dan met het bereik van deze accespoints?
Is dat te doen dan?
https://www.kabeldirect.nl/value-poe-injector-30w.html
met een kastje zoals dit voor de stroom ervoor?

[ Voor 15% gewijzigd door wowi op 18-12-2023 19:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wowi schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:55:
Ik heb toch nog een vraag over de accespoints wat als ik deze niet aan de zolder hang maar aan de muur hoe zit het dan met het bereik van deze accespoints?
Is dat te doen dan?
Zal vast wel gaan werken maar waarom ga je juist dát "kastje" extra aanschaffen als UI zo'n PoE+ injector ook gewoon kan leveren voor de helft van dat bedrag?

https://eu.store.ui.com/eu/en/pro/products/u-poe-at

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Workaholic schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:48:
Voor de UDM PRO / SE users. Ik gebruik onderstaande mtu.sh script welke ik handmatig uitvoer via SSH als ik een reboot heb gehad:

code:
1
2
3
4
5
6
#!/bin/sh

sed -i 's/ 1492/ 1500/g' /etc/ppp/peers/ppp0
ip link set dev eth8 mtu 1512 && ip link set dev eth8.6 mtu 1508
killall pppd
ifconfig eth8 down && ifconfig eth8 up

Graag zou ik deze echter als crontab script willen toevoegen zodat deze elke

Deze werkt, maar moet ik elke keer handmatig uitvoeren.

Nu kwam ik dit script tegen: daansan in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"\
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/bin/bash

if ! cat /sys/class/net/ppp0/mtu | grep -q "1500"; then
    echo "1500 NOT FOUND, SET IT CORRECTLY"
    sed -i 's/ 1492/ 1500/g' /etc/ppp/peers/ppp0
    ip link set dev eth0 mtu 1512 && ip link set dev eth0.6 mtu 1508
    killall pppd
    ifconfig eth0 down && ifconfig eth0 up
fi

Maar deze werkt voor mij niet als ik de log check. Enige idee?

[...]

ifconfig werkt gewoon hier vanuit root ssh.
Iemand een idee waarom de UDM Se dit niet pakt via crontab -e?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Laatst online: 16-09 18:57
Workaholic schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:07:
[...]

Iemand een idee waarom de UDM Se dit niet pakt via crontab -e?
korte observatie, maar heb je de eth poort wel van 0 naar 8 gezet? uxg lite gebruikt 0 ipv 8. heb m net met vim ingeladen, moet eigenlijk nog even een reboot doen om het te checken, maar denk dat ik dat morgen even probeer.

[ Voor 3% gewijzigd door Fiekert op 18-12-2023 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Fiekert schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:44:
[...]

korte observatie, maar heb je de eth poort wel van 0 naar 8 gezet? uxg lite gebruikt 0 ipv 8. heb m net met vim ingeladen, moet eigenlijk nog even een reboot doen om het te checken, maar denk dat ik dat morgen even probeer.
Zeker. Lijkt iets met rechten en het script te zijn

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiekert
  • Laatst online: 16-09 18:57
yep, kan daar hetzelfde bij bevestigen. chmod +x en chmod 644/777 lijken beide niet uit te maken. zou bijna denken dat de /root/ andere execute rechten heeft waardoor we een access denied krijgen.

[ Voor 33% gewijzigd door Fiekert op 18-12-2023 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:32

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
wowi schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:55:
Is dat te doen dan?
Het stralingspatroon is geoptimaliseerd voor plafondmontage, maar muur montage kan ook, je komt alleen minder ver de verdieping op. In een woonhuis met ‘dunne’ binnenmuren is dat niet zo’n probleem, maar als je een woning hebt met dikke draagmuren of gewapend beton in de binnenmuren heb je kans dat hij het einde van de verdieping niet kan halen.

Verder moet je proberen om het AP minimaal een meter vanaf het plafond of een muur te bevestigen, zeker als je (gewapend) betonnen buiten muren hebt, anders kan het AP mogelijk op zichzelf storen door de harde reflecties.

En zoals iemand anders al zegt, als je geen PoE switch gebruikt, kan je de originele injectors van Unifi gebruiken, die zijn stuk goedkoper en prima kwaliteit.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 16:41
Ik ben aan het kijken voor een nieuw AP voor in de woonkamer, nu zie ik de Unifi U6+ en de Unifi 6 Lite. Nou lijkt mij de U6+ in alles beter te zijn, zelfs in prijs. Zie ik iets over het hoofd of is de U6+ inderdaad de beste keuze en is de 6 Lite eigenlijk nooit een goede keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phoolie schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:23:
Ik ben aan het kijken voor een nieuw AP voor in de woonkamer, nu zie ik de Unifi U6+ en de Unifi 6 Lite. Nou lijkt mij de U6+ in alles beter te zijn, zelfs in prijs. Zie ik iets over het hoofd of is de U6+ inderdaad de beste keuze en is de 6 Lite eigenlijk nooit een goede keuze?
De U6+ is de opvolger van de Lite. Mogelijk dus een gevalletje "oude voorraad met een leuke winst verkopen" (/origineel voor hogere prijs ingekocht). Gewoon de U6+ kopen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

Phoolie schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:23:
paar jaar geleden had je alleen de U6 lite en de pro, toen was hij dus wel de beste keuze voor thuis gebruik.
en de + is dus nieuw.
maar ook de + versie heeft "maar" een 1GbE poort, dus of je er echt op vooruit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 21:55
Ik ken heel weinig van netwerking dus sorry alvast voor mijn misschien domme vraag.

Even een inleiding: Ik wil mijn netwerk thuis wat meer gaan beveiligen en ik heb dus een firewalla besteld. Om deze netjes aan te sluiten heb ik een extra netwerk switch nodig en ook een access point in de woonkamer aangezien mijn telenet wifi signaal van de telenet router, door de firewalla aan te sluiten, niet meer zal werken.

Ik dacht dus om een ubiquiti ubiquiti unifi u6+ of een ubiquiti unifi u6 lite te kopen. (op de bovenverdieping heb ik reeds een oudere Ubiquiti Networks Unifi UAP-AC-LITE geïnstalleerd staan (deze is nog wifi 5 en aangesloten via de stroom).

Nu... ik zie dat de laatste varianten van ubiquiti access points (degene die ik hierboven vernoem) geen stroomadapter meer meeleveren. Ze oriënteren zich dus puur op PoE aansluiting.

Als ik de accesspoint aansluit op een ethernet poort in de woonkamer, en ik sluit de bijhorende (cat5e) UTP kabel die in de meterkast uitkomt aan op de PoE poort van de TP-LINK TL-SG1008P netwerk switch (die ik ook overweeg aan te kopen), zou dit dan moeten werken of is het zo simpel niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo77 op 19-12-2023 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 16:41
Mr-D. schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:22:
[...]

paar jaar geleden had je alleen de U6 lite en de pro, toen was hij dus wel de beste keuze voor thuis gebruik.
en de + is dus nieuw.
maar ook de + versie heeft "maar" een 1GbE poort, dus of je er echt op vooruit gaat...
Denk dat ik er wel op vooruit ga, er hangt nu namelijk nog een oude LR, die gaat naar boven toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mr-D. schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:22:
[...]

en de + is dus nieuw.
Was het niet alleen de Enterprise die 2,5Gbit/s heeft? Dus dan gaat het er qua wifi misschien wel op vooruit, maar v.w.b. portemonnee op achteruit. En dan hoort er natuurlijk ook nog een 2,5Gbit/s switch bij.

En in U6 Lite vs U6+ is de U6+ gewoon de betere, punt. Goedkoper, net iets nieuwere SoC, en zuiniger dan de Lite.
Of het de upgrade vanaf een Lite naar een + waard is is natuurlijk een ander verhaal. * RobertMe heeft nog steeds een AC Lite en AC LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:57
Even een lofzang voor Ubiquiti.

We zijn net verhuisd naar een nieuwe woning en in mijn oude woning had ik eigenlijk alles bedraad aangesloten (nieuwe woning, genoeg loze leidingen, peanuts dus).

Ons nieuwe huis is uit 2002 en hoewel er wel genoeg leidingen liggen met Coax, die ik graag door UTP zou vervangen, zitten deze zo vast dat het me nog niet goed gelukt is deze te verwijderen/vervangen.

Helaas hebben we onze werkplekken op zolder, maar met alleen een accesspoint bij de meterkast haalden we daar een snelheid van grofweg 10/15 mbps. Dit terwijl de Ziggo-lijn 200/30 zou moeten kunnen. Dit komt puur door de betonnen muren en afstand helaas. Alleen videobellen met 2 personen is hiermee eigenlijk niet te doen.

Alleen gebruik makend van het accespoint bij de meterkast zijn dit de snelheden via Wifi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gM7R7KVf7AsONLUS115CQwgS2ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OsoCQVjrgwfm32Dy1eQCkrlX.jpg?f=fotoalbum_large

Hoewel ik eigenlijk geen voorstander ben van Mesh-netwerken (want draadloos is storingsgevoelig), hier toch maar eens ingedoken en deze handleiding gevonden: https://lazyadmin.nl/home-network/unifi-wireless-uplink/

Beneden bij de meterkast hangt nu een UAP-Flex HD (het oude colablikje) en ik heb op zolder in het trappengat een UAP-Pro gehangen welke ik bedraad heb doorgelust naar een switch die mijn PC/NAS/etc. weer van netwerk voorziet.

Via de bedrade verbindingen haal ik nu de maximum snelheden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulwsRFWhzr4levl4Zy73Ix5NPos=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9RIPXyexKgZIlT37m118yxxd.png?f=user_large

met ook nog eens een acceptable ping.

Draadloos zijn de snelheden en met name de ping wat minder, maar 10x zo goed als voorheen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXLPigKEE-JppRBtpKRJ0U1l374=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHloywqkwasNGKxFTtp3kPXi.jpg?f=fotoalbum_large

Al met al dus echt heel blij met deze oplossing voor nu... (tot het me gelukt is fatsoenlijk een netwerkkabel naar de meterkast te trekken door de oude coax lijn...)

[ Voor 19% gewijzigd door RobbieB op 19-12-2023 17:04 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdumeez
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 18:04

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 11:27
ik zie ook dat ze mounts hebben voor de UXG-lite en UX
https://eu.store.ui.com/e...s/uacc-fm?variant=uacc-fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:49
RobbieB schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:00:
Even een lofzang voor Ubiquiti.

We zijn net verhuisd naar een nieuwe woning en in mijn oude woning had ik eigenlijk alles bedraad aangesloten (nieuwe woning, genoeg loze leidingen, peanuts dus).

Ons nieuwe huis is uit 2002 en hoewel er wel genoeg leidingen liggen met Coax, die ik graag door UTP zou vervangen, zitten deze zo vast dat het me nog niet goed gelukt is deze te verwijderen/vervangen.

Helaas hebben we onze werkplekken op zolder, maar met alleen een accesspoint bij de meterkast haalden we daar een snelheid van grofweg 10/15 mbps. Dit terwijl de Ziggo-lijn 200/30 zou moeten kunnen. Dit komt puur door de betonnen muren en afstand helaas. Alleen videobellen met 2 personen is hiermee eigenlijk niet te doen.

Alleen gebruik makend van het accespoint bij de meterkast zijn dit de snelheden via Wifi:
[Afbeelding]

Hoewel ik eigenlijk geen voorstander ben van Mesh-netwerken (want draadloos is storingsgevoelig), hier toch maar eens ingedoken en deze handleiding gevonden: https://lazyadmin.nl/home-network/unifi-wireless-uplink/

Beneden bij de meterkast hangt nu een UAP-Flex HD (het oude colablikje) en ik heb op zolder in het trappengat een UAP-Pro gehangen welke ik bedraad heb doorgelust naar een switch die mijn PC/NAS/etc. weer van netwerk voorziet.

Via de bedrade verbindingen haal ik nu de maximum snelheden:
[Afbeelding]

met ook nog eens een acceptable ping.

Draadloos zijn de snelheden en met name de ping wat minder, maar 10x zo goed als voorheen...

[Afbeelding]

Al met al dus echt heel blij met deze oplossing voor nu... (tot het me gelukt is fatsoenlijk een netwerkkabel naar de meterkast te trekken door de oude coax lijn...)
En als dat echt niet lukt, dan misschien een ethernet over coax oplossing, daar zijn apparaatjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
Op zich nice, maar ze hadden beter uitsparingen in de achterkant kunnen maken zodat je ze aan de muur kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
ASS-Ware schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 17:56:
[...]

En als dat echt niet lukt, dan misschien een ethernet over coax oplossing, daar zijn apparaatjes voor.
MoCa - maar ik zou toch eerst proberen om de Coax door ethernet te vervangen (met een touwtje of een stukje tape aan elkaar bevestigen om door te trekken of deze manier), zonder de handel te forceren, uiteraard.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlyNL
RobertMe schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:34:
[...]

Werkt wifi echt helemaal niet of krijgt het wifi apparaat geen IP adres, doordat de DHCP server op de USG draait? ;)

Overigens is het een bekend euvel dat de adapter (vaak) stuk gaat bij de USG, na verschillende jaren dan.
Mogelijk dat je zelf ook gewoon een geschikte adapter in huis hebt. 12V minimaal 2A meen ik, en de stekker is ook zeer gangbaar. Uit ervaring weet ik dat de adapter van bv een WD Elements externe harde schijf prima werkt (ik heb 5 van die HDDs "geshuckt" dus heb een voorraadje van 5 adapters :+).
Helaas, nieuwe voeding vandaag ontvangen...
Maar de console poort blijft knipperen, 1x per seconde denk ik zo...
Heb hem open geschroefd en zie niks bijzonders, via een manual ook de USB geformatteerd die er in zit en opnieuw geflashed... maar helaas, niks :(

De USG-3P is niet meer nieuw leverbaar...
Wat is wijsheid, een gebruikte kopen?
Of toch een andere oplossing (weet niet wat de vervanger is)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:50
MarlyNL schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:03:
[...]

Helaas, nieuwe voeding vandaag ontvangen...
Maar de console poort blijft knipperen, 1x per seconde denk ik zo...
Heb hem open geschroefd en zie niks bijzonders, via een manual ook de USB geformatteerd die er in zit en opnieuw geflashed... maar helaas, niks :(

Vervanger voor de USG is de UXG-Lite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Redondo77 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:23:
Als ik de accesspoint aansluit op een ethernet poort in de woonkamer, en ik sluit de bijhorende (cat5e) UTP kabel die in de meterkast uitkomt aan op de PoE poort van de TP-LINK TL-SG1008P netwerk switch (die ik ook overweeg aan te kopen), zou dit dan moeten werken of is het zo simpel niet?
Ja in principe is het wel zo simpel.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.

Mr-D.

RobertMe schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:12:
[...]

Was het niet alleen de Enterprise die 2,5Gbit/s heeft? Dus dan gaat het er qua wifi misschien wel op vooruit, maar v.w.b. portemonnee op achteruit. En dan hoort er natuurlijk ook nog een 2,5Gbit/s switch bij.

En in U6 Lite vs U6+ is de U6+ gewoon de betere, punt. Goedkoper, net iets nieuwere SoC, en zuiniger dan de Lite.
Of het de upgrade vanaf een Lite naar een + waard is is natuurlijk een ander verhaal. * RobertMe heeft nog steeds een AC Lite en AC LR.
Zoverre wel met je eens hoor, maar ik heb zelf al jaren een 10GB netwerk in huis liggen dus zou persoonlijk voor de enterprise gaan.

Maar gaf bewust even aan dat er niet zo heel veel verschil inzit maar dat je met de keuze tussen die 2 de + een no-brainer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
MarlyNL schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:03:
[...]

Ik vermoed dat de USG-3P bij best veel mensen in een rommelbak is terechtgekomen na aanschaf van de UXG Lite. Wellicht dat je 'm tweedehands voor een leuk prijsje kan vinden.

Bij mij is het ook in de rommelbak terechtgekomen, maar ik houd 'm als backup. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Als gebruiker van UniFi AP's op zoek naar een PoE switch, kwam ik al snel op een uitvoering: Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE.
Is dit, los van de beheerbaarheid in de UniFi Controller, de meerprijs waard ten opzichte van bijvoorbeeld een uitvoering: TP-Link TL-SG108PE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
Wat @RobertMe zegt + de UniFi heeft PoE AT en de TP Link AF verder verwacht ik geen merkbaar verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 17-09 18:10
Goof2000 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:28:
Wat @RobertMe zegt + de UniFi heeft PoE AT en de TP Link AF verder verwacht ik geen merkbaar verschil.
Behalve dat je dan de full Unifi ervaring niet hebt, veel functies mist...

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:52

Mimiix

Professioneel Prutser

JBS schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 22:38:
Als gebruiker van UniFi AP's op zoek naar een PoE switch, kwam ik al snel op een uitvoering: Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE.
Is dit, los van de beheerbaarheid in de UniFi Controller, de meerprijs waard ten opzichte van bijvoorbeeld een uitvoering: TP-Link TL-SG108PE?
Ik heb exact voor dezelfde keuze gestaan.

Ik heb toen uiteindelijk de 5 poorts versie gekocht van die jij nu noemt. Ook omdat ik toen maar 2 AP's had en het mij ging om het aansluiten van een ander apparaat op PoE (Camera). Nu heb ik er nog 2 U6IW's bij gekocht met PoE Passthrough.

Wat ik merk is dat de topology niet klopt, omdat hij de netgear niet ziet als zijnde een uplink voor de AP's / IW's. Zie hieronder als voorbeeld hoe het er nu uit ziet. De switch zit tussen Deep Space Nine en Spacedock-u.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/400jDpO.png

Voor de rest kan ik (doordat ik de PoEP gebruik op de U6IW) nog steeds gebruik maken van unifi features.

Ik wil nu waarschijnlijk toch voor een PoE Unifi switch gaan, maar dat is omdat ik een rack wil neerzetten.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Mawlana schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 21:22:
[...]

Ik vermoed dat de USG-3P bij best veel mensen in een rommelbak is terechtgekomen na aanschaf van de UXG Lite. Wellicht dat je 'm tweedehands voor een leuk prijsje kan vinden.

Bij mij is het ook in de rommelbak terechtgekomen, maar ik houd 'm als backup. :P
Marktplaats staat er nu vol mee! nog wel voor belachelijke 2e hands prijzen, maar je bent dan iig wel weer even online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Danielson schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:13:
Sinds kort ook de overstap gemaakt naar een voledig Ubiquiti netwerk, dat kon natuurlijk niet allemaal los in de meterkast bungelen!

3D Printer FTW! :)

[Afbeelding]
Ziet er echt fantastisch uit! Is het mogelijk te delen hoe je deze designs hebt gemaakt? Zelf de printing gedaan of het ergens besteld?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarlyNL
_AcS_ schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:11:
[...]

Vervanger voor de USG is de UXG-Lite
Besteld, nu even wachten to hij binnen is.
Bedankt allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Erhnam schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:01:
[...]

Ziet er echt fantastisch uit! Is het mogelijk te delen hoe je deze designs hebt gemaakt? Zelf de printing gedaan of het ergens besteld?
Oeh hier ben ik ook wel geïnteresseerd naar.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:48

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

[...]

en
DennusB schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:07:
[...]

Oeh hier ben ik ook wel geïnteresseerd naar.
Zie dit topic:

[3D Printen] Deel je nuttige/functionele prints

En door @Danielson ook gedeeld op https://www.thingiverse.com/thing:6377520

[ Voor 7% gewijzigd door Stormtrooper op 20-12-2023 11:07 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
Traffic Routes (op basis van domains) werkt niet in combinatie met pihole (of een andere custom DNS). Althans, niet zonder enige aanpassing. Deze optie gebruik je als je specifieke hosts wil bezoeken via een VPN (bijv. Netflix via een US VPN).

Ik heb twee opties gevonden om het werkend te krijgen. Hierbij ga ik uit van een pihole op 172.20.0.2, Unifi gateway op 192.168.1.1 en een upstream DNS-server 1.1.1.1.

Optie 1
DNS WAN (Internet): 172.20.0.2
DNS Clients: automatic
Pihole Upstream: 1.1.1.1

Hierbij maken de clients dus gebruik van de dns-server van je Unifi gateway; deze stuurt de requests door naar je pihole. Resultaat: ongewenste hosts worden geblokkeerd. Nadeel: alle requests komen vanaf je unifi gateway, dus je kan geen uitzonderingen maken voor specifieke clients (bijv. mijn vrouw wil wel op gesponsorde links in de Google zoekresultaten kunnen klikken).

Optie 2
DNS WAN (Internet): 1.1.1.1
DNS Clients: 172.20.0.2
Pihole Upstream: 192.168.1.1

Hierbij maken de clients dus gebruik van je pihole. Deze stuurt de requests weer door naar je Unifi gateway. Op deze manier kan je in pihole wél uitzonderingen per persoon/client maken. :Y

Ik maak overigens geen gebruik van 1.1.1.1, ik draai mijn eigen recursive resolver (Unbound) binnen een Docker container (op 172.20.0.3).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
[...]

Ik ben begonnen met Fusion 360, daarmee heb ik het rack ontworpen en alle frontjes op maat voor de desbetreffende apparatuur!

Vervolgens zelf geprint op mijn Ender 3 V2 Neo! :)

Het rack zelf staat al op Thingiverse, die frontjes wil ik ook wel met jullie delen als jullie er intresse voor hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Danielson op 20-12-2023 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Mimiix schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:41:
[...]

Ik heb exact voor dezelfde keuze gestaan.

Ik heb toen uiteindelijk de 5 poorts versie gekocht van die jij nu noemt. Ook omdat ik toen maar 2 AP's had en het mij ging om het aansluiten van een ander apparaat op PoE (Camera). Nu heb ik er nog 2 U6IW's bij gekocht met PoE Passthrough.

Wat ik merk is dat de topology niet klopt, omdat hij de netgear niet ziet als zijnde een uplink voor de AP's / IW's. Zie hieronder als voorbeeld hoe het er nu uit ziet. De switch zit tussen Deep Space Nine en Spacedock-u.
[Afbeelding]

Voor de rest kan ik (doordat ik de PoEP gebruik op de U6IW) nog steeds gebruik maken van unifi features.

Ik wil nu waarschijnlijk toch voor een PoE Unifi switch gaan, maar dat is omdat ik een rack wil neerzetten.
Vanavond de uitvoering: Ubiquiti UniFi Switch Lite 8 PoE geplaatst ter vervanging van 2x 5 ports TP Link switch en 3 PoE injectors (en dus ook een stekkerdoos minder).

Topology in de UniFi Controller was ook bij mij 'n rommeltje, dat is nu ook gefixed.

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

• SniperGuy
Zendvermogen omlaag zetten zodat ze elkaar niet in de weg zitten? Heb ik voor de binnen AP's ook gedaan. Alleen het buiten AP (allen AP lite) staat maximaal te stralen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 22:32
Misschien terug naar de vorige firmware? Zie hier :+ :+ :+

• MarlyNL
Het lijkt er op dat mijn oude CloudKey niet te gebruiken is en dat ik een nieuwe controller versie nodig heb.
Zojuist heb ik 8.0.24 op mijn Windows PC geïnstalleerd, en een back-up teruggezet van de oude cloudkey.

Echter, vanuit de 192.168.1.1 (UXG-Lite) kan ik niet connecten.
Via de cloud niet, maar ook lokaal niet...

Op onderstaande screenshot is de bovenste de oude CloudKey Gen 1
De onderste is mijn Windows PC, maar die geeft aan, "Network application is not reachable".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8qzymnZrLI3ZcE865tLK_pMEUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RtFoYJrlK26OOVKBlPvukZGs.png?f=fotoalbum_large

Onder Devices zie ik wel de 2 switches en 2 access points, maar dan als disconnected.
De oude USG-3P heb ik verplaatst naar een andere site.
Maar hij blijft zeggen Failed to authenticate...

Is er een mogelijkheid om de alles weer draaiend te krijgen zonder alles een factory reset te moeten gaan geven?

[ Voor 86% gewijzigd door MarlyNL op 22-12-2023 09:09 . Reden: Vraag veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
MarlyNL schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:34:
Het lijkt er op dat mijn oude CloudKey niet te gebruiken is en dat ik een nieuwe controller versie nodig heb.
Zojuist heb ik 8.0.24 op mijn Windows PC geïnstalleerd, en een back-up teruggezet van de oude cloudkey.

Echter, vanuit de 192.168.1.1 (UXG-Lite) kan ik niet connecten.
Via de cloud niet, maar ook lokaal niet...

Op onderstaande screenshot is de bovenste de oude CloudKey Gen 1
De onderste is mijn Windows PC, maar die geeft aan, "Network application is not reachable".
[Afbeelding]

Onder Devices zie ik wel de 2 switches en 2 access points, maar dan als disconnected.
De oude USG-3P heb ik verplaatst naar een andere site.
Maar hij blijft zeggen Failed to authenticate...

Is er een mogelijkheid om de alles weer draaiend te krijgen zonder alles een factory reset te moeten gaan geven?
Waarschijnlijk staan je devices hun inform nog naar het ip van je ck te sturen ipv naar je windows selfhosted controller (wel even de fw checken of die open staat!)
Als je ssh naar de devices doen kan je handmatig eenninform naar je nieuwe windows controller doen. Dan wel even de ck uitzetten :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:40
SniperGuy schreef op donderdag 21 december 2023 @ 17:40:
[...]

Zendvermogen omlaag zetten zodat ze elkaar niet in de weg zitten? Heb ik voor de binnen AP's ook gedaan. Alleen het buiten AP (allen AP lite) staat maximaal te stralen :Y
@Slonzo ik heb onderstaande tip uit de link een keer gedaan. Wellicht ook nuttig voor jou:

https://community.ui.com/...eb-4677-a385-0e657030fed6

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarlyNL
SniperGuy schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 09:13:
[...]

Waarschijnlijk staan je devices hun inform nog naar het ip van je ck te sturen ipv naar je windows selfhosted controller (wel even de fw checken of die open staat!)
Als je ssh naar de devices doen kan je handmatig eenninform naar je nieuwe windows controller doen. Dan wel even de ck uitzetten :Y
Via SSH het commando gestuurd, echter wanneer ik dan het commando "info" stuur...
Dan staat er:
Status: Timeout (http://192.168.1.108/inform)

Het IP adres zelf is te benaderen, iets gaat er mis...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MarlyNL schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:07:
[...]

Via SSH het commando gestuurd, echter wanneer ik dan het commando "info" stuur...
Dan staat er:
Status: Timeout (http://192.168.1.108/inform)

Het IP adres zelf is te benaderen, iets gaat er mis...
Je mist de poort, via SSH even dit runnen :

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarlyNL
DennusB schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:08:
[...]

Je mist de poort, via SSH even dit runnen :

[...]
Ik zag het, helaas werkte het niet...
Nu alles verwijderd uit mijn site en set-default gedaan.
Daarna kon ik het wel weer toevoegen.

Tot nu toe lijkt alles weer normaal te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
Ik heb al 2 jaar een Cloud Key Gen2 Plus in gebruik zonder problemen, gevoed via een 16-poorts Unifi switch. Afgelopen week was de cloudkey dood, geen stroom. Het POE-lampje knipperde op de switch, maar verder niets. Andere switchpoort, andere kabel maar nog steeds niets. Maar wel 19W power vraag op de switch poort.

Beetje online zitten te browsen en het blijkt dat er een lithiumbatterij in de Cloudkey zit die na een tijdje failed waardoor blijkbaar je POE voeding niet meer werkt. Vervangen van de batterij is een flinke klus en daar had ik nul zin in.

Eerste conclusie was een nieuwe Cloudkey kopen maar online stond de tip om een Quick Charge 3.0 adapter te kopen en de Cloudkey via USB aan te sluiten. Via Amazon een Anker quick Charge compatible chager besteld en low and behold hij werkt. Ik heb voor nu de POE uitgeschakeld.

TL;DR: Probeer USB power als je Cloukey Gen2 dood is en haal de batterij eruit ivm de brandveiligheid!

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Druid schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:02:
Ik heb al 2 jaar een Cloud Key Gen2 Plus in gebruik zonder problemen, gevoed via een 16-poorts Unifi switch. Afgelopen week was de cloudkey dood, geen stroom. Het POE-lampje knipperde op de switch, maar verder niets. Andere switchpoort, andere kabel maar nog steeds niets. Maar wel 19W power vraag op de switch poort.

Beetje online zitten te browsen en het blijkt dat er een lithiumbatterij in de Cloudkey zit die na een tijdje failed waardoor blijkbaar je POE voeding niet meer werkt. Vervangen van de batterij is een flinke klus en daar had ik nul zin in.

Eerste conclusie was een nieuwe Cloudkey kopen maar online stond de tip om een Quick Charge 3.0 adapter te kopen en de Cloudkey via USB aan te sluiten. Via Amazon een Anker quick Charge compatible chager besteld en low and behold hij werkt. Ik heb voor nu de POE uitgeschakeld.

TL;DR: Probeer USB power als je Cloukey Gen2 dood is.
De tip is ansich goed ik heb wel 1 vraag. Heb je wel het accu eruit gesloopt, of vertrouw je op je rookmelders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
stormfly schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:05:
[...]

De tip is ansich goed ik heb wel 1 vraag. Heb je wel het accu eruit gesloopt, of vertrouw je op je rookmelders :+
Shooot, helemaal niet over nagedacht, dat kreng is natuurlijk lithium en die 19W is dat hij hem blijft chargen. Crap, dan moet die batterij er toch uit of minimaal de kabel los. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
The Druid schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:11:
[...]

Shooot, helemaal niet over nagedacht, dat kreng is natuurlijk lithium en die 19W is dat hij hem blijft chargen. Crap, dan moet die batterij er toch uit of minimaal de kabel los. |:(
Bij een klant van me is de CK ook stuk gegaan, ik heb toen maar de Windows Controller geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Druid schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:11:
[...]

Stormfly is brandweerman 8)

Ik zou het accu even loshalen, dan schijnt hij het gewoon te blijven doen.

Hebben ze geen extended RMA programma, zou ik even proberen via een case.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Druid
stormfly schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:59:
[...]

Stormfly is brandweerman 8)

Ik zou het accu even loshalen, dan schijnt hij het gewoon te blijven doen.

Hebben ze geen extended RMA programma, zou ik even proberen via een case.
Batterij zag er niet best uit. Welke designer plaats dan een batterij onder de plek die het heetst wordt ....

Ben bang dat RMA niks meer wordt aangezien ik de case redelijk moest misthandelen als gevolg van een dol gedraaide schoef. Daarna zat het boardje ook nog eens muurvast als gevolg van de puffed-up batterij. Dus dat was ook wat duwen, trekken en meer forceren dan mij lief was.

Maar eind goed, al goed. Het resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcO1ZYitQC5cjXIjbyfR-trZLfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qj8ihXrr8rLhBtKcYxvyUkc.jpg?f=fotoalbum_large

Dank brandweerman @stormfly hij werkt weer veilig !

[ Voor 30% gewijzigd door The Druid op 22-12-2023 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
ASS-Ware schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:31:
[...]

Bij een klant van me is de CK ook stuk gegaan, ik heb toen maar de Windows Controller geïnstalleerd.
Had ik ook over nagedacht, maar ik gebruik ook protect en daar is geen recente docker versie van voor op mijn Synology. Dus uiteindelijk maar voor deze oplossing gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
The Druid schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 21:13:
[...]

Had ik ook over nagedacht, maar ik gebruik ook protect en daar is geen recente docker versie van voor op mijn Synology. Dus uiteindelijk maar voor deze oplossing gekozen.
Ah ja, ik heb Protect draaien op een UNVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Ondanks dat ik net een UXG Lite had gekocht heb ik toch spijt dat ik vorige week geen UDM Pro heb gekocht met de holiday sale.. Ik had het ding vrijdagavond rond 0u in mijn winkelmandje maar uiteindelijk niet gedaan, zaterdagochtend instant spijt. :( In de US loopt de sale tot vanavond, waarom kon dat bij ons niet..

Als ik dan ook nog eens zie hoe de batterij van de CK van @The Druid eruit ziet dan heb ik dubbel spijt. :D

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua1
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 20:35
Heeft iemand ervaring met een UDM Pro achter al een bestaand netwerk?

IVM verbouwing op de zaak wil ik als tijdelijke oplossing een UDM Pro achter een Ziggo Connectbox plaatsen van de buren. Op de Connectbox staat DHCP aan met een subnet 192.168.178.x . Nu wil ik graag dat de UDM Pro uiteraard zijn eigen subnet aanmaakt. Zodat de buurman en ik voor even geen last van elkaars (netwerk) hebben. Ik kan eventueel inloggen in de Connectbox en de UDM Pro een vast IP adres geven ( of DMZ?)

Moet ik dan simpelweg bij de WAN settings in de Network Controller van de UDM bij Internet - > IPv4 Configuration -> Static IP de juiste gegevens invullen? Zodat de UDM toch internet krijgt van de Connectbox Of werkt dat zo niet simpel? Hoor graag jullie ervaringen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Joshua1 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:06:

IVM verbouwing op de zaak wil ik als tijdelijke oplossing een UDM Pro achter een Ziggo Connectbox plaatsen van de buren. Op de Connectbox staat DHCP aan met een subnet 192.168.178.x . Nu wil ik graag dat de UDM Pro uiteraard zijn eigen subnet aanmaakt. Zodat dat de buurman en ik voor even geen last van elkaars (netwerk) hebben. Ik kan eventueel inloggen in de Connectbox en de UDM Pro een vast IP adres geven ( of DMZ?)

Moet ik dan simpelweg bij de WAN settings in de Network Controller van de UDM bij Internet - > IPv4 Configuration -> Static IP de juiste gegevens invullen? Zodat de UDM toch internet krijgt van de Connectbox Of werkt dat zo niet simpel? Hoor graag jullie ervaringen :)
Je kan een DHCP reservatie maken op de Connectbox of in de UDM Pro op WAN1 een statisch IP (+ subnet & gateway) instellen in de range van de Connectbox. Mocht je voor optie 2 kiezen moet je er wel redelijk zeker van zijn dat het adres niet per ongeluk door de Connectbox wordt uitgedeeld (dus neem bij voorkeur eentje buiten de DHCP range).

DMZ is niet noodzakelijk tenzij je port forwarding nodig hebt, dan kan DMZ wel nuttig zijn zodat je geen manuele poorten moet openzetten in de Connectbox.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Joshua1 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 23:06:

IVM verbouwing op de zaak wil ik als tijdelijke oplossing een UDM Pro achter een Ziggo Connectbox plaatsen van de buren. Op de Connectbox staat DHCP aan met een subnet 192.168.178.x . Nu wil ik graag dat de UDM Pro uiteraard zijn eigen subnet aanmaakt. Zodat de buurman en ik voor even geen last van elkaars (netwerk) hebben. Ik kan eventueel inloggen in de Connectbox en de UDM Pro een vast IP adres geven ( of DMZ?)

Why zo moeilijk? Lekker de wan van de udmp op dhcp zetten en gaan.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1 ... 250 ... 326 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.