Toon posts:

[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 ... 59 Laatste
Acties:

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-03 14:43
Heeft er iemand al ervaring met interactieve televisie van Delta?
Het is nu te krijgen in het volledige gebied waar Delta Fiber glasvezel ligt.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:24
Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Is er iemand die weet welk TV platform er wordt gebruikt? Het ziet er namelijk erg gelikt uit en de prijs is ook wel aardig oké.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• dolopfriet
Het is het zelfde platform als dat van Caiway.

• Jassy
dolopfriet schreef op zondag 14 april 2019 @ 03:05:
Maar Delta gebruikt 4K ontvangers en ook ziet de interface er anders uit. Naja ook qua zenderaanbod is het geen alternatief voor KPN op dit moment dus ik blijf voorlopig op DSL zitten.

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03 20:39
Jassy schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:54:
[...]

Maar Delta gebruikt 4K ontvangers en ook ziet de interface er anders uit. Naja ook qua zenderaanbod is het geen alternatief voor KPN op dit moment dus ik blijf voorlopig op DSL zitten.
Wat heeft KPN dan beter dat op je DSL blijft zitten voor de hoofdprijs en brak tv beeld.

• Jassy
Roberto...... schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:44:
[...]

Wat heeft KPN dan beter dat op je DSL blijft zitten voor de hoofdprijs en brak tv beeld.
Goed HD Beeld (Geloof niet dat dit via interactief bij Caiway beter is), zeer snelle ontvangers, opnames in de cloud, lage prijs (Betaal minder dan dat ik bij Caiway zou doen), genoeg snelheid (100Mbit met bonding), FRITZ!Box met Mesh-WiFi, TV App met Chromecast, veel meer HD zenders, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Voor mij is Caiway een inferieur product op een state-of-the-art glasvezel netwerk, ik zou voor geen goud wisselen.

• Roberto......
Nooit afgevraagd waarom KPN speciaal voor hun glasvezelklanten de meest bekeken 10 zenders vanaf range 661 apart aanbiedt. Doen ze niet omdat ze het leuk vinden maar om beter tv beeld aan te bieden. Qua prijs scheelt het bijna niks maar qua beeld is er echt een groot verschil. Hebben we het nog niet eens over een stabiele internet netwerk.

• Jassy
Roberto...... schreef op zondag 14 april 2019 @ 13:33:
[...]

Nooit afgevraagd waarom KPN speciaal voor hun glasvezelklanten de meest bekeken 10 zenders vanaf range 661 apart aanbiedt. Doen ze niet omdat ze het leuk vinden maar om beter tv beeld aan te bieden. Qua prijs scheelt het bijna niks maar qua beeld is er echt een groot verschil. Hebben we het nog niet eens over een stabiele internet netwerk.
Daar heb ik geen last van, want ik heb HD op 1 en ik kan het Glas HD beeld hier toch niet ontvangen. Dat wat ik allemaal in ga leveren als ik op glas ga weegt niet op tegen het iets slechtere HD beeld, wat ik overigens toch amper zie op mijn 43 Inch TV (Ik heb voor mijn verhuizing wel Glas HD gehad en zag het verschil bijna niet). Onderaan de streep levert glas mij de slechtere package tegen dezelfde kosten of nog meer. Bovendien kan ik dan mijn Mesh netwerk in de prullenbak gooien omdat de Fritz Box niet bij Caiway werkt. Nee, bedankt.

• dolopfriet
De modem van Caiway kan in de bridge stand, dus je kan gewoon je Fritzbox blijven gebruiken voor je internet

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-03 20:51
Ik hoorde en las vaak negatieve commentaren over interactieve tv van Delta, al gaat het dan in dit geval wel over iTV over de coax infrastructuur van Delta/ZeelandNet. De settopbox schijnt lelijk, traag, instabiel en met bugs te zijn en er wordt wel eens geklaagd dat Delta deze dienst als een soort van bèta test heeft aangeboden. Vaak moeten herstarten was een regelmatig noodzakelijk kwaad. Iedereen die ik kende met dat product is overgestapt of teruggegaan naar DVB-C dus die klachten zijn niet meer zo recent. Wellicht is het inmiddels al een stuk verbeterd.

Misschien is het een optie om eens rond te klikken op het forum van Delta.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
dolopfriet schreef op zondag 14 april 2019 @ 03:05:
Dit klopt (op dit moment) niet.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-10-2022
Wel een beetje misleidend, Delta Fiberspeed is gewoon 1 Gbit over Coax (koper dus) en met 40 Mbit up.

Lees nog al te vaak dat mensen problemen hebben met hun internetverbinding, tvsignaal of niet reagerende modems.

• dolopfriet
Ik vind de prijs van Fiberspeed bij Delta onverantwoord hoog.

Wel is het grappig dat Delta op de glasvezel maximaal 750 mb/s aanbiedt en dat de download op de coaxkabel dus hoger is.

• blue kachina
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-03 15:55
Wij twijfelen om over te stappen naar glasvezel van Delta. Hier op de veluwezoom willen ze binnenkort het hele buitengebied meepakken. Er loopt nu een inschrijfactie en daar zit misschien een kans.

- Momenteel hebben we Ziggo en de TV-streams van Ziggo zijn van uitmuntende kwaliteit. Daar kun je echt diepte in het beeld zien en levende kleuren (hoge bitrate en zeker 1080p). Iets wat ik nog maar zelden zie bij mensen die op glasvezel (KPN) zitten of DSL hebben. Hoe zit dat bij Delta? Wat is de kwaliteit van de streams in mbps? Weet iemand dat toevallig. Deze informatie is erg lastig boven tafel te krijgen.

- Hoe snel is het TV kastje dat je krijgt? Voordat we Ziggo hadden zaten we op het oude Glashart platform met de Amino afstandsbedieningen. De kastjes van Ziggo zijn wat dat betreft sneller met zappen. Ik zit er alleen niet op te wachten dat het trage kastjes worden. Ook deze informatie is lastig te verkrijgen.

- Wat is de kwaliteit van de helpdesk en service van Delta Glasvezel? Is er hier iemand die al Delta Glasvezel heeft? Dus niet via COAX, maar echt de glasvezel variant. Ik begrijp dat dit hetzelfde bedrijf is, maar het is duideijk dat ze hun geld op glasvezel zetten en wellicht is er ook een verschil in servivce te bemerken.

- Wie heeft er ervaring met de zakelijke helpdesk van Delta? Wij gaan het deels zakelijk gebruiken en wllen van die extra service gebruikmaken. Heeft dat zin? Of kunnen we dat geld beter besparen.

- Onze intentie is om in de nabije toekomst streams (HD+ kwaliteit) te gaan aanbieden vanuit een trainingslocatie hier aan huis. Om die reden kijken we naar de hogere upload die glasvezel kan bieden. Ziggo lijkt toch wat tekort te schieten als ik grote bestanden wil uploaden en ik tegelijkertijd nog wat wil surfen. Om die reden leek glasvezel ons wel wat.

Redelijk veel vragen. We moeten voor 6 juni 2019 aanvragen als we meewillen met deze inschrijfronde...
Wat hulp en inzicht is daarom welkom.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:19
blue kachina schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:43:
Wij twijfelen om over te stappen naar glasvezel van Delta. Hier op de veluwezoom willen ze binnenkort het hele buitengebied meepakken. Er loopt nu een inschrijfactie en daar zit misschien een kans.

- Momenteel hebben we Ziggo en de TV-streams van Ziggo zijn van uitmuntende kwaliteit. Daar kun je echt diepte in het beeld zien en levende kleuren (hoge bitrate en zeker 1080p). Iets wat ik nog maar zelden zie bij mensen die op glasvezel (KPN) zitten of DSL hebben. Hoe zit dat bij Delta? Wat is de kwaliteit van de streams in mbps? Weet iemand dat toevallig. Deze informatie is erg lastig boven tafel te krijgen.

- Hoe snel is het TV kastje dat je krijgt? Voordat we Ziggo hadden zaten we op het oude Glashart platform met de Amino afstandsbedieningen. De kastjes van Ziggo zijn wat dat betreft sneller met zappen. Ik zit er alleen niet op te wachten dat het trage kastjes worden. Ook deze informatie is lastig te verkrijgen.

- Wat is de kwaliteit van de helpdesk en service van Delta Glasvezel? Is er hier iemand die al Delta Glasvezel heeft? Dus niet via COAX, maar echt de glasvezel variant. Ik begrijp dat dit hetzelfde bedrijf is, maar het is duideijk dat ze hun geld op glasvezel zetten en wellicht is er ook een verschil in servivce te bemerken.

- Wie heeft er ervaring met de zakelijke helpdesk van Delta? Wij gaan het deels zakelijk gebruiken en wllen van die extra service gebruikmaken. Heeft dat zin? Of kunnen we dat geld beter besparen.

- Onze intentie is om in de nabije toekomst streams (HD+ kwaliteit) te gaan aanbieden vanuit een trainingslocatie hier aan huis. Om die reden kijken we naar de hogere upload die glasvezel kan bieden. Ziggo lijkt toch wat tekort te schieten als ik grote bestanden wil uploaden en ik tegelijkertijd nog wat wil surfen. Om die reden leek glasvezel ons wel wat.

Redelijk veel vragen. We moeten voor 6 juni 2019 aanvragen als we meewillen met deze inschrijfronde...
Wat hulp en inzicht is daarom welkom.
Ik denk dat je dit wat ruimer moet bekijken dan alleen voor nu. Je hebt nu de kans om een aansluiting te krijgen tegen aanmerkelijk lagere kosten dan wanneer je een jaar zou wachten. Ik zou zeggen: neem het goedkoopste abonnement bij Delta, bijvoorbeeld alleen internet of zoiets en hou TV van Ziggo er bij. En dat combineren met een maandbetaling van de vastrechtkosten (of je moet dan eenmalige bedrag makkelijk kunnen missen)
Dat totaal kost je het eerste jaar meer geld, dat snap ik. Maar na dat jaar kan je het abonnement opzeggen en stopt ook het vastrecht. In totaal ben je dan in ieder geval ruim minder geld kwijt dan wanneer je nu niks doet, het netwerk wel wordt aangelegd, en jij over 1 of twee jaar alsnog over wil stappen.

En dat die aansluiting er komt is van belang want je kan er op rekenen dat er in de toekomst echt wel een keer een deal zal komen met T-Mobile en/of KPN Wholesale zodat op de netwerken van Delta/CAIW alle bekende providers kunnen gaan leveren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dolopfriet
De beeldkwaliteit van interactieve TV van Delta is gewoon erg goed. Doet beslist niet onder voor Ziggo.

Ik heb zelf interactieve televisie van Caiway en die gebruikt met de nieuwe Amino Aria 7X kastjes hetzelfde televisieplatform als Caiway.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blue kachina
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21-03 15:55
Barre73 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:24:
[...]

Ik denk dat je dit wat ruimer moet bekijken dan alleen voor nu. Je hebt nu de kans om een aansluiting te krijgen tegen aanmerkelijk lagere kosten dan wanneer je een jaar zou wachten. Ik zou zeggen: neem het goedkoopste abonnement bij Delta, bijvoorbeeld alleen internet of zoiets en hou TV van Ziggo er bij. En dat combineren met een maandbetaling van de vastrechtkosten (of je moet dan eenmalige bedrag makkelijk kunnen missen)
Dat totaal kost je het eerste jaar meer geld, dat snap ik. Maar na dat jaar kan je het abonnement opzeggen en stopt ook het vastrecht. In totaal ben je dan in ieder geval ruim minder geld kwijt dan wanneer je nu niks doet, het netwerk wel wordt aangelegd, en jij over 1 of twee jaar alsnog over wil stappen.

En dat die aansluiting er komt is van belang want je kan er op rekenen dat er in de toekomst echt wel een keer een deal zal komen met T-Mobile en/of KPN Wholesale zodat op de netwerken van Delta/CAIW alle bekende providers kunnen gaan leveren.
Prima advies. Gisteren aangevraagd en vastrecht meteen afgetikt. Er was een aanbieding dat het nu 1000 euro was ipv 1600. Bedankt voor je tips.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dolopfriet
Je zal wel merken dat het internet over de glasvezel extreem stabiel is. Je zal er gegarandeerd erg blij mee zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:35
Barre73 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:24:
[...]

Al jij van dit soort zelfverzekerde uitspraken gaat doen dan krijg ik weer hoop O-)
Je bent toch een insider van (voormalig) XS4ALL ?

Wat betreft het beeld. Ik heb jarenlang COAX gehad van Ziggo, nu COAX en glasvezelTV van Caiway en dat doet niet onder voor het beeld dat ik bij Ziggo had. Caiway zal wel moeten blijven investeren in meer HD. Recent zijn er weer SD zenders toegevoegd... ik ben een kritische abonnee, ik weet het maar dat verwacht je toch niet meer |:(

Caiway en Delta leveren allebei op hetzelfde platform tegenwoordig aan nieuwe klanten. De amino-kastjes ogen op het eerste oog snel (ik moet het doen met beelden van dolopfriet) alleen heeft men een rondtollend circeltje voor wanneer zenderinfo wordt opgehaald, dat doet weer afbreuk aan het snelle gevoel helaas.

De nieuwe app kan streamen en krijgt nu Delta en Caiway gezamenlijk zenders inkopen meer HD en dat geldt dan meteen voor het hele platform en naar ik aanneem volgend jaar UHD.

[Voor 45% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-06-2019 18:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Barre73
Sjakie0101 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:09:
[...]

Al jij van dit soort zelfverzekerde uitspraken gaat doen dan krijg ik weer hoop O-)
Je bent toch een insider van (voormalig) XS4ALL ?
Niet van XS4All maar wel insider ja. Alhoewel ik in dit geval niet direct een aanleiding heb om dat te zeggen. En al had ik die wel, dan mocht ik dat niet delen :-)

Mijn punt is meer dat T-Mobile vorig jaar heeft aangekondigd zelf met de uitrol te willen verder gaan, zowel het gebied van zelf aanleggen (ze beginnen deze maand in Den Haag) als met het plaatsen van apparatuur in PoP's van andere kleinere projecten. Als je KPN/Reggefiber even overslaat dan kom je al snel bij CAIW/Glasvezel Buitenaf en al die kleinere projecten in de buitengebieden.

En meer in het algemeen: de netwerken zijn eigendom van EQT. Dat is een investeerder. Die hebben maar 1 belang en dat is de waarde van het netwerk verhogen. Zij zouden niets liever willen dan een deal met KPN maken om hun apparatuur in de PoPs te plaatsen want dan komen en blijven de klanten nog veel massaler, gezien alle providers die dan ineens kunnen leveren.
Maar zoals altijd zullen ze eerst bij elkaar moeten komen qua prijs...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roberto......
Barre73 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 20:12:
[...]

Mijn punt is meer dat T-Mobile vorig jaar heeft aangekondigd zelf met de uitrol te willen verder gaan, zowel het gebied van zelf aanleggen (ze beginnen deze maand in Den Haag) als met het plaatsen van apparatuur in PoP's van andere kleinere projecten. Als je KPN/Reggefiber even overslaat dan kom je al snel bij CAIW/Glasvezel Buitenaf en al die kleinere projecten in de buitengebieden.
Brian Moderator T-Mobile Moderator 2909 reacties 1 jaar geleden
Hi allen, het duurde even maar ik kan jullie van meer duidelijkheid voorzien! Het is nu inderdaad mogelijk voor andere providers om op het netwerk van CIF te leveren, we hebben deze mogelijkheid voor T-Mobile Thuis al onderzocht maar er voor de korte termijn voor gekozen om dit niet te gaan doen. Onder andere omdat de prioriteiten op dit moment vooral gefocused zijn op verbetering en wat minder op uitbreiding en uiteraard speelt het financiële plaatje ook mee. Dit is wel iets waar we regelmatig naar blijven kijken dus mogelijk dat we in de toekomst ook gaan leveren op het CIF netwerk maar voorlopig nog even niet! Groetjes, Brian

Maar zaken kunnen snel veranderen zeker nu CIF overgenomen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
En laten we niet vergeten dat T-Mobile al wel een deal heeft met Caiway en Delta over het leveren van mobiele diensten... Toeval of niet. Ik weet even niet welk platform T-Mobile nu gebruikt, maar gezien het feit dat het platform van Caiway/Delta begint te lijken op een Wholesale model van KPN...

Wat me nog steeds stoort is dat Cogas en EQT niet iets meer gaan najagen bij providers. Plinq levert al over hun netwerk in Dalfsen en in de buitengebieden van Ommen/Dalfsen. Waaarom niet over heel het EQT-netwerk of langzaam uitbreiden?

KPN levert in aan appartementengebouw in Almelo al over het EQT-netwerk. Technisch kan het. Helaas heeft dit voorlopig ook nog geen vervolg.

• Sjakie0101
Bij Delta zijn gisteren de volgende zenders naar HD gegaan op DIT:
ZDF HD
Arte HD
Ketnet HD
Oranje TV HD
Fox Sports 6 HD
Ziggo Sports Extra HD
Ziggo Sports Docu HD

Dezelfde zenders zijn toegevoegd aan het nieuwe interactieve platform van Caiway.

[Voor 59% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-08-2019 18:03]

• Sjakie0101
Bij Delta DIT zijn vandaag nog eens HD zenders toegevoegd (gelijk aan het interactieve platform van Caiway):
Disney Channel nu ook in HD (Kanaal 21)
Stingray Classica ook HD (Kanaal 212)
Stingray Jazz nu ook HD (Kanaal 215)
E Pop of Culture nu ook HD (Kanaal 353)
TV 5 Monde Europe nu ook HD (Kanaal 500)

• Sjakie0101
Vandaag toegevoegd aan Delta DIT (en ook op het nieuwe interactieve platform van Caiway):
Stingray iConcerts nu ook HD per 27-08(Kanaal 216)
RTL Lounge nu ook HD per 27-08(Kanaal 367)

• Sjakie0101
Per vandaag is BBC World News ook in HD

• dolopfriet
Nu nog CNN in HD, het SD beeld ziet er niet uit.
RTL Lounge en RTL Crime in HD, reeds een jaar in HD bij NLZiet en Ziggo nog langer.
En niet Zeeland voortrekken met regionale zender in HD, geef dan meer regionale zenders door in HD!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:51:
RTL Lounge en RTL Crime in HD, reeds een jaar in HD bij NLZiet en Ziggo nog langer.
En niet Zeeland voortrekken met regionale zender in HD, geef dan meer regionale zenders door in HD!
Helemaal eens, laat men nu ook gelijk helemaal doorpakken. De regionalen vind ik een must aangezien men niet alleen met Omroep Zeeland kan paraderen in HD, dan ook de rest doen!
De overige genoemde zenders, maar ook NDR, WDR en RTL Television zouden nog naar HD kunnen.

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
Sjakie0101 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 22:54:
[...]

Helemaal eens, laat men nu ook gelijk helemaal doorpakken. De regionalen vind ik een must aangezien men niet alleen met Omroep Zeeland kan paraderen in HD, dan ook de rest doen!
De overige genoemde zenders, maar ook NDR, WDR en RTL Television zouden nog naar HD kunnen.
Alles kan. Kijk je echt naar al deze zenders op regelmatige basis dat het zo belangrijk voor je is? Ik vraag me echt op regelmatige basis waarom er gefocust word op TV aanbod terwijl naar mijn gevoel steeds meer mensen meer en meer streamen.

• Sjakie0101
CaiGil schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 23:14:
[...]

Alles kan. Kijk je echt naar al deze zenders op regelmatige basis dat het zo belangrijk voor je is? Ik vraag me echt op regelmatige basis waarom er gefocust word op TV aanbod terwijl naar mijn gevoel steeds meer mensen meer en meer streamen.
Ik geloof echt dat dit een gevoel is wat ons aangepraat wordt. Ik kijk ondanks Netflix nog heel veel tv. Veel zaken kijken ik toch live en niet uitgesteld.

Bovendien zijn er nu langzamerhand te veel streamingdiensten waardoor mensen vanwege de kosten ook daarop afhaken. Disney+ gaat het ondanks de vele reclame niet redden (zeker gezien de magere content). Amazone en HBO hebben ons nog niet bereikt, maar gaat men er ook niet extra bij nemen.
Om de haverklap wordt het abonnementsgeld verhoogd. Netflix in drie jaar tijd verdubbeld.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 11:51:
Het update lijkt gestopt?? Is ARD nu wel naar HD?

• dolopfriet
Nee, ARD is nog steeds in SD. Heel vreemd dit.

Ook RTL Lounge en RTL Crime gewoon in SD.

[Voor 32% gewijzigd door dolopfriet op 05-09-2019 10:30]

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 10:47
Sjakie0101 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:11:
[...]

Ik geloof echt dat dit een gevoel is wat ons aangepraat wordt. Ik kijk ondanks Netflix nog heel veel tv. Veel zaken kijken ik toch live en niet uitgesteld.
Dit is geen gevoel maar een feit. Kijk maar eens bij https://kijkonderzoek.nl/ De daling is met name fors voor jongeren onder de 35 jaar. Bij 35 en ouder is de daling er ook maar veel minder scherp. Traditionele TV wordt nog wel goed gebruikt voor (Live) Sport, alle andere categorieën dalen .....

Ook een leuk artikel.

Ik zelf kijk ook minder TV, maar nog wel met regelmaat (Ouder dan 35 ;) ). Mijn kinderen (13 tot 18) kijken amper tot geen tv, en ze bevestigen dat de vriendjes ook primair Netflix & YouTube kijken.

Ik geloof dus niet dat we onszelf iets aanpraten, alle onderzoeken wijzen het uit ..... Times change!

• Sjakie0101
Svennos1 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:07:
[...]

Dit is geen gevoel maar een feit. Kijk maar eens bij https://kijkonderzoek.nl/ De daling is met name fors voor jongeren onder de 35 jaar. Bij 35 en ouder is de daling er ook maar veel minder scherp. Traditionele TV wordt nog wel goed gebruikt voor (Live) Sport, alle andere categorieën dalen .....

Ook een leuk artikel.

Ik zelf kijk ook minder TV, maar nog wel met regelmaat (Ouder dan 35 ;) ). Mijn kinderen (13 tot 18) kijken amper tot geen tv, en ze bevestigen dat de vriendjes ook primair Netflix & YouTube kijken.

Ik geloof dus niet dat we onszelf iets aanpraten, alle onderzoeken wijzen het uit ..... Times change!
YouTube vind ik wezenlijk iets anders dan Netflix. De betaalde apps gaat hem niet worden nu ze elkaar de tent uit vechten en prijzen per app te hoog zijn/worden. Die zaken worden straks weer illegaal gedownload.

YouTube is gratis maar zie ik als de jojo's van vroeger: een mode gril waar de lol wel vanaf gaat.

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 10:47
Sjakie0101 schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:35:
[...]

YouTube vind ik wezenlijk iets anders dan Netflix. De betaalde apps gaat hem niet worden nu ze elkaar de tent uit vechten en prijzen per app te hoog zijn/worden. Die zaken worden straks weer illegaal gedownload.

YouTube is gratis maar zie ik als de jojo's van vroeger: een mode gril waar de lol wel vanaf gaat.
Je bent duidelijk van een andere generatie.

Youtube is zeker geen vervanging voor Netflix (dat beweer ik ook niet) maar wel een kanaal dat tv kijkers weghaalt bij met name jongere. Het is niet voor niks dat influencers op Youtube worden overgehaald om ook iets te doen op TV. De nieuwe helden van de jeugd komen van YouTube, niet meer via de televisie.

Het huidige TV concept bloed dood, reclame inkomsten lopen terug (verzin ik niet, Google maar) .... Verdwijnen zal het niet, maar tijden veranderen en de nieuwe generatie laat de TV links liggen dat blijkt ook uit de statistieken.

• Sjakie0101
Dat alles valt nog vies tegen. We worden maar iets aangepraat. De influencers willen op tv om zo meer bereik te krijgen en zo meer sponsoring en inkomsten.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Even los van de TV, hoe is jullie ervaring met internet van Delta?
Mijn ouders zijn sinds een paar maanden aangesloten op glas en hebben een 150/150 all-in-one pakket van Delta. Werkt allemaal prima, alleen is hun snelheidscap er nooit op gegaan. Van begin af aan halen ze ongeveer 500/500 en dat is niet veranderd. Verder geen klachten hierover hoor maar zijn er meer (nieuwe) abbonnees waar dit ook is? :P

🖥️ | 🚗

• Sjakie0101
MadMarky schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 17:26:
Even los van de TV, hoe is jullie ervaring met internet van Delta?
Mijn ouders zijn sinds een paar maanden aangesloten op glas en hebben een 150/150 all-in-one pakket van Delta. Werkt allemaal prima, alleen is hun snelheidscap er nooit op gegaan. Van begin af aan halen ze ongeveer 500/500 en dat is niet veranderd. Verder geen klachten hierover hoor maar zijn er meer (nieuwe) abbonnees waar dit ook is? :P
Ik verwacht een foutje. Delta wordt interessant omdat ze aanbiedingen hebben die beter zijn dan bij Caiway. Het product is straks zo goed als gelijk, alleen bij Caiway zit in veel gevallen nog COAX in de dorpskernen/stadkernen.

• ARNOUD2016
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-10-2019
Doe geen zaken met Delta, komen afspraken niet.
Lossen hun eigen gemaakte problemen niet op.
Geen partij waar je iets af wilt nemen als klant.

:( :( :(

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Duidelijk en goed onderbouwd epistel @ARNOUD2016

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om jezelf bij Tweakers te registreren, speciaal om deze waardevolle informatie met ons te delen.

🖥️ | 🚗

• Sjakie0101
MadMarky schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:38:
Duidelijk en goed onderbouwd epistel @ARNOUD2016

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om jezelf bij Tweakers te registreren, speciaal om deze waardevolle informatie met ons te delen.
Gebaseerd op niets en een incident. Delta is even goed al Caiway waar het gaat om TV, internet en telefonie glasvezel en staat te boek als zeer betrouwbaar.

• dolopfriet
De internetsnelheden van de glasvezelpakketten van Delta zijn wel hoger als bij Caiway sinds 1 februari 2020.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 00:43:
De internetsnelheden van de glasvezelpakketten van Delta zijn wel hoger als bij Caiway sinds 1 februari 2020.
Caiway trekt de allernieuwste pakketten per mei recht. Dan gaan van die pakketten de snelheden omhoog (helaas ook de abonnementskosten). Ik verwacht dat het allemaal steeds meer naar elkaar toe gaat groeien en op den duur 1 bedrijf wordt.

Ik verwacht bovendien dat op interactief de komende 3 maanden veel gaat gebeuren qua HD zenders.

• dolopfriet
Oh ja?
Je maakt me nieuwsgierig!

• Sjakie0101
Vanaf de 13e om te beginnen TVE naar HD. Dat is slechts het begin.

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
NHK world tv is ook al sinds enkele maanden in HD te ontvangen, iig wel op coax, glasvezel weet ik niet.

[Voor 6% gewijzigd door ReBr op 11-02-2020 22:27]

• Jalapeno_
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-03-2020
Sjakie0101 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:19:
[...]

Caiway trekt de allernieuwste pakketten per mei recht. Dan gaan van die pakketten de snelheden omhoog (helaas ook de abonnementskosten). Ik verwacht dat het allemaal steeds meer naar elkaar toe gaat groeien en op den duur 1 bedrijf wordt.

Ik verwacht bovendien dat op interactief de komende 3 maanden veel gaat gebeuren qua HD zenders.
Het is zo dat Caiway en Delta officieel hetzelfde bedrijf zijn. Dit betekend dat het 1 bedrijf is met meerdere producten. Delta en Caiway groeien ook steeds verder naar elkaar en in theorie is het ook zo dat als jij naar de servicedesk belt voor een vraag de medewerker kan zien of jij een delta of een caiway klant bent. Wel is het zo dat er een aantal systemen zijn die verschillend zijn voor delta en caiway(op de achtergrond), ze zijn er dus nog niet. Ook is het zo dat Delta een veel stabieler netwerk heeft dan Caiway dit omdat het eerst alleen in bepaalde gebieden in Zeeland is uitgerold en daar eerst helemaal is uitgedacht en gedebugged voor ze door gingen met de rest. Bij Caiway hebben ze een probeersel gedaan dat lukte niet en toen hebben besloten om hetzelfde te gaan doen als Delta. Dus als jij tv kijkt op een delta kastje of een caiway kastje het is precies hetzelfde(ook op de achtergrond) alleen het logo wat je ziet is anders.

• Sjakie0101
Het klopt helemaal, men verkoopt ieder voor zich wel net even andere pakketten en de zenders zijn uit rechtenoogpunt nog niet helemaal gelijk getrokken. Dat is ook de reden dat bijvoorbeeld SchlagerTV en ARD nog geen HD zijn bij Caiway, Delta mag dat contractuel nog niet omzetten (dat zal er heus wel aan komen komende maanden)

• dolopfriet
Ik heb interactieve televisie van Delta en daarop is TVE beslist nog niet in HD !
Wat ook vreemd is bij Delta dat ze geen enkele lokale omroep doorgeven uit de streek waar de klant woont.
Ik zit nu opgescheept met een zwik Zeeuwse lokale zenders. Meer smaken hebben ze niet.
Ik vraag me af of dit wel mag volgens de mediawet.

• Roberto......
Nee de mediawet zegt dat de lokale zender van je gemeente in het basispakket moet zitten. Wat zegt Delta webcare hierover

Aanvulling: is alleen geldig voor coax. Denk dat je dus pech hebt

https://www.mediamonitor.nl/tvpakketten/365-2/#

[Voor 33% gewijzigd door Roberto...... op 25-02-2020 20:44]

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 16:38:
Nee de mediawet zegt dat de lokale zender van je gemeente in het basispakket moet zitten. Wat zegt Delta webcare hierover
Toch klopt het ook bij Caiway niet. Ik kan op COAX de omliggende gemeentes ontvangen, op glasvezel krijg ik lokale zenders uit Rotterdam en omgeving.

• dolopfriet
Ik heb Delta gebeld, maar die beroepen zich erop dat ze minder dan 100.000 klanten hebben en daarom die verplichting niet heeft.
Een rare en zeer klantonvriendelijke manier van denken vind ik dat.
Als ik had geweten dat ik geen enkele lokale zender uit mijn omgeving kan zien, had ik geen abonnement op Delta genomen.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:03
dolopfriet schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:50:
Ik heb Delta gebeld, maar die beroepen zich erop dat ze minder dan 100.000 klanten hebben en daarom die verplichting niet heeft.
Een rare en zeer klantonvriendelijke manier van denken vind ik dat.
Als ik had geweten dat ik geen enkele lokale zender uit mijn omgeving kan zien, had ik geen abonnement op Delta genomen.
Dat is niet raar en niet klantontvriendelijk.
Dat is gewoon precies zoals de mediawet het voorschrijf in artikel 6.12 en 6.13
Onder de 100.000 klanten hoeft een aabieder niet het standaardpakket aan te bieden.

• dolopfriet
Dus jij vind het klantvriendelijk om als aanbieder van televisiezenders de klant geen lokale zenders te geven uit zijn eigen omgeving?

Ik ben benieuwd wat jij dan onder klantvriendelijkheid verstaat. Het is in ieder geval al niet klant gericht.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:38:
Dus jij vind het klantvriendelijk om als aanbieder van televisiezenders de klant geen lokale zenders te geven uit zijn eigen omgeving?

Ik ben benieuwd wat jij dan onder klantvriendelijkheid verstaat. Het is in ieder geval al niet klant gericht.
De grote vraag is waarom Caiway het wel kan. Hoe het ook is, het platform wordt gedeeld en er komt een tijd dan wordt alles samengevoegd. Delta zou het moeten kunnen, mede omdat Caiway dit al biedt.

Maar je kan Delta er niet aan ophangen aangezien ze de verplichting niet hebben. Je had eerst even goed moet kijken naar wat men aanbiedt.

• dolopfriet
Sjakie, daar bestaat geen geschikt paar ogen voor.
Ook jij kan niet op het internet zien dat jouw lokale zender omroep Lutjebroek, wel of niet wordt doorgegeven van te voren bij een aanbieder.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 20:42:
Sjakie, daar bestaat geen geschikt paar ogen voor.
Ook jij kan niet op het internet zien dat jouw lokale zender omroep Lutjebroek, wel of niet wordt doorgegeven van te voren bij een aanbieder.
Toch wel, want in de zenderlijsten staat dan altijd wel "lokale omroep" bij een zendernummer. Kijk maar op de lijst van Caiway of Ziggo.

• Klarra
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 26-02-2020
Spam

[Voor 94% gewijzigd door F_J_K op 26-02-2020 22:56]

• dolopfriet
Het lijkt wel of ik klant ben geworden bij een amateurclub!
Ik kan niet meer opnemen van TV5 Europe, wat ik bij Caiway wel kon.
Ik heb niet alle zenders uit het 120 plus pakket, terwijl me is beloofd dat ik deze zenders de eerste drie maanden kan zien.
Technische helpdesk al gebeld, probleem niet opgelost.
Ook zou ik de eerste drie maanden de hoogste snelheid krijgen, 1000 mbs.
Als ik inlog op mijn Delta staat er als hoogste snelheid 750 mbs wat dus al niet klopt en in de brief
die ik heb ontvangen van Delta per post is 1000 mbs met kruisjes doorgehaald. Terwijl de hoogste snelheid volgens de eigen website van Delta glasvezel ook 1000 mbs is.
Het is bijna om van in de lach te schieten, zo triest.

[Voor 10% gewijzigd door dolopfriet op 27-02-2020 16:13]

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 16:08:
Het lijkt wel of ik klant ben geworden bij een amateurclub!
Ik kan niet meer opnemen van TV5 Europe, wat ik bij Caiway wel kon.
Ik heb niet alle zenders uit het 120 plus pakket, terwijl me is beloofd dat ik deze zenders de eerste drie maanden kan zien.
Technische helpdesk al gebeld, probleem niet opgelost.
Ook zou ik de eerste drie maanden de hoogste snelheid krijgen, 1000 mbs.
Als ik inlog op mijn Delta staat er als hoogste snelheid 750 mbs wat dus al niet klopt en in de brief
die ik heb ontvangen van Delta per post is 1000 mbs met kruisjes doorgehaald. Terwijl de hoogste snelheid volgens de eigen website van Delta glasvezel ook 1000 mbs is.
Het is bijna om van in de lach te schieten, zo triest.

[Afbeelding]
Je gaat nu klagen over Delta? Je wist toch dat het alleen maar minder kon worden.
De problemen bij Caiway verdwijnen nu als sneeuw voor de zon en ik heb ook de juiste decoders.
Gewoon een kwestie van lange adem.

• dolopfriet
Als jij bij Delta zat, zou je ook klagen, Sjakie :)
En ik kan altijd opzeggen omdat vooralsnog Delta niet levert wat ze zouden moeten.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 18:46:
Als jij bij Delta zat, zou je ook klagen, Sjakie :)
En ik kan altijd opzeggen omdat vooralsnog Delta niet levert wat ze zouden moeten.
Dat gaat er wel van komen ben ik bang. Maar je weet toch waar je aan begint?
Ik moet zeggen dat Caiway nu opeens stappen maakt.

• dolopfriet
Toch is het raar dat ik van TV5 Europe geen opnames kan inplannen. Dat kon ik bij Caiway wel.
Hetzelfde platform en aanzienlijke verschillen.

Ik ben benieuwd welke kant het opgaat met de samensmelting van de twee merken...

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:50:
Toch is het raar dat ik van TV5 Europe geen opnames kan inplannen. Dat kon ik bij Caiway wel.
Hetzelfde platform en aanzienlijke verschillen.

Ik ben benieuwd welke kant het opgaat met de samensmelting van de twee merken...
Mijn eigen verwachting is dat na de zomer het één merk wordt. Alles en iedereen die in het nieuwe pand werkt, werkt al voor twee bedrijven, of het nu de tv-technici zijn of het call-center.
Je ziet ook dat de hang naar uniformiteit er is, het geklooi wat men nu heeft met de decoders is tenenkrommend. Lever gewoon iedereen de Kamai 7x. Je wil in deze tijd ook geen HD decoder meer leveren. De hang naar UHD is er omdat een ieder een UHD-tv aanschaft en Netflix als referentiepunt heeft.
Als provider moet je op die signalen in gaan springen en niet eerst twee jaar wachten.
Ik had zelf gehoopt dat door de samenvoeging er ook meer daadkracht zou zijn en dat men sneller doorpakt.
HD moet de standaard zijn en worden. Je ziet wel een beweging dat men nu toch ook al SD afschakelt waar men een HD zender plaatst (zie TVE HD). Het voelt wel als beleid om HD de standaard te maken, maar we zien er nog niet zo veel van terug. Mijn verwachting was echt dat de regionalen op interactief naar HD zouden gaan samen met TVE HD. Maar ik denk dat dit een teleurstelling wordt. Op interactief is er nog niets gebeurt met TVE HD, het kan dus nog... maar ik zie het als ijdele hooop.

• dolopfriet
Ook de regionale zenders zijn nog steeds niet in HD bij Delta.
Ik weet niet hoe het bij Caiway is natuurlijk.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:58:
Ook de regionale zenders zijn nog steeds niet in HD bij Delta.
Ik weet niet hoe het bij Caiway is natuurlijk.
Dat gaat gelijk op. Gewoon afwachten. Ik verwacht binnen nu en drie weken ARD HD, Schlager TV en TVE HD.
Als op diezelfde dag er geen regionalen naar HD gaan dan laat het zich nog lange tijd op zich wachten.
Ik zou het niet redelijk vinden aangezien Omroep Zeeland wel HD is.

Onderstaand alle kanalen die nog naar HD kunnen:
CNN (KPN/T-Mobile)
WDR (KPN)
NDR (KPN)
TRT (KPN)
Omroep Brabant (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
Omroep West (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
TV Rijnmond (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
L1 TV (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
TV Gelderland (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
RTV Utrecht (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
NH (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne))
AT5 (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
Omroep Flevoland (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
TV Oost (KPN, T-Movile, SKV, Joyne)
TV Drenthe (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
TV Noord (KPN, T-Mobile, SKV, Joyne)
Omrop Fryslân (KPN/Kabelnoord)
Boomerang (KPN/T-Mobile)
RTL Television (KPN/SKV), zelfs 4K
Sat1 (KPN)
Al Jazeera English (KPN/T-Mobile)
100% NL (KPN)
192TV
Family7 (KPN/SKV/Kabelnoord)
Secret Circle (KPN/Youfone)
ProSieben (KPN)
KiKa (KPN)
RTL Lounge (Ziggo)
RTL Crime (Ziggo)
RTL Telekids (Ziggo)
NPO Extra 1
NPO Extra 2
NPO Zap
NPO Politiek
NPO Nieuws

Deze kanalen zijn helemaal niet bij Delta/Ciaway beschikbaar maar wel bij KPN én in HD:

Dreamworks Channel
Insight
Njam!
Tageschau24
3Sat
One

[Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-03-2020 17:14]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dolopfriet
Delta heeft ook zijn zaakjes niet op orde inzake TV 5 Europe. Ik heb contact gehad met Pratensis Media, dat is de Nederlandse vertegenwoordiger van onder andere deze zender.
Je zou gewoon moeten kunnen opnemen en terugkijken volgens hen ook gewoon een Nederlandstalige EPG.

De klachten over Delta zijn hen bekend over het niet kunnen opnemen en terugkijken terwijl dat wel zou moeten. Ze hebben er Delta meer keren over gesproken, maar blijkbaar heeft Delta er lak aan. De klant mag wel betalen maar krijgt niet de dienst die daarbij hoort!
Schandalig gewoon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roberto......
dolopfriet schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:40:
Delta heeft ook zijn zaakjes niet op orde inzake TV 5 Europe. Ik heb contact gehad met Pratensis Media, dat is de Nederlandse vertegenwoordiger van onder andere deze zender.
Je zou gewoon moeten kunnen opnemen en terugkijken volgens hen ook gewoon een Nederlandstalige EPG.

De klachten over Delta zijn hen bekend over het niet kunnen opnemen en terugkijken terwijl dat wel zou moeten. Ze hebben er Delta meer keren over gesproken, maar blijkbaar heeft Delta er lak aan. De klant mag wel betalen maar krijgt niet de dienst die daarbij hoort!
Schandalig gewoon.
Ik schrik hier van. Delta is de tester voor Caiway en dus zal dit betekenen dat dit ook bij Caiway gaat gebeuren. Je kan wel merken dat de investeerder van Delta/Caiway maar 1 doel heeft en dat is klanten werven om daarna de boel met winst verkopen. Het is toch schandalig dat de problemen bijna 1 jaar duren. Delta/Caiway is nog veel erger dan Online tv. Je betaald ook nog eens de hoofdprijs

• Sjakie0101
Ik vind het grootste probleem dat er ergens wel stappen worden gemaakt, maar op andere fronten totaal niet.
Ik had echt gedacht dat er meer slagkracht zou komen, van elkaars goede zaken gebruik maken.
Het TV-product is juist nog datgene waarop gescoord moet worden, dat moet tiptop zijn.
Maar er zijn op het nieuwe platform te veel problemen en zaken die niet voor elkaar zijn:
* HD zenders die er moeten zijn maar er niet zijn
* Geen verdere uitrol van HD (toch minimaal de regionalen, de NPO Plus kanalen en de RTL kanalen)
* Dolby onbreekt
* Vooruitspoelen en terugkijken gaat niet op zenders waar het op het oude platform wel kon
* Nederlandse EPG ontbreekt daar waar het er wel is
* Kanaal 12 kun je niet direct naar toe
* Geen favorietenlijst
* Netflix en Videoland ontbreken, moeten gekeken worden via wifi en de Chromecast, juist daar wil je profiteren van de glasvezelverbinding.
* 4K is ver te zoeken, er zijn wel degelijk al 4K kanalen, o.a. Eurosport 4K
* De kanalenlijst is niet handig, kanalen willen we onder elkaar en niet naast elkaar.
* Ondertiteling ontbreekt
* Teletekst ontbreekt op diverse zenders
* HbbTV is er niet meer

Iedere fatsoenlijke provider als KPN en Ziggo hebben dit al jaren beter voor elkaar. Wanneer het platform nu geheel nieuw zou zijn, maar dat is al in 2018!! begonnen. Wtf? Het duurt gewoon twee jaar alvorens de decoders de juiste en fatsoenlijke software krijgen!

Ik heb al eerder gehint op een overname van COAX door Ziggo met een glasvezeltoegang en KPN als eigenaar.
Het zou me echt niet verbazen dat we het helemaal niet meer gaan meemaken dat Caiway en Delta één bedrijf wordt, maar dat de hele handel al veel eerder is verkocht. KPN heeft in de gebieden waar Caiway actief is twee keuzen: zelf aanleggen of overname.
Zelf aanleggen gaat KPN binnen nu en drie jaar zeker doen, tenzij men tussentijds de zaak kan overnemen.
Wanneer KPN er een glasvezel naast gaat leggen ben ik op zeker weg!

[Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-03-2020 14:17]

• Roberto......
Sjakie0101 schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 14:08:

Wanneer KPN er een glasvezel naast gaat leggen ben ik op zeker weg!
Je kan lijsten blijven plaatsen maar er gaat niks gebeuren. Ik heb het inmiddels opgegeven en wacht tot 1 september(einde contract.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjakie0101
Roberto...... schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 17:36:
[...]

Je kan lijsten blijven plaatsen maar er gaat niks gebeuren. Ik heb het inmiddels opgegeven en wacht tot 1 september(einde contract.)
Ik denk dat mijn lijstje ook wel bekend is bij Caiway/Delta. Het nieuwe product interactief is aantoonbaar slechter dan Multiscreen.
Dat op zich is al een teken aan de wand. Caiway is er te vroeg mee begonnen en bij Delta klagen de abonnees al 2 jaar en ook die abonnees kregen belofte op belofte dat het snel goed zou komen.

Ik blijf het allemaal erg jammer vinden. Ik kwam zelf van Ziggo en ik zie met een schuin oog wat Ziggo doet, dat is gewoon top.
Dat geldt ook voor KPN. Maar goed dat zijn grote concerns en wanneer je daar op de fora kijkt dan klagen ze bij Ziggo over te weinig HD en bij KPN over de update van de decoder en/of het ontbreken van alle regionale zenders. Overal is wel iets te vinden.

Door de monopolie die er is in de Caiway en Deltagebieden kan men de klant alles maken en breken.
De concurrenten op dezelfde glasvezel zijn nauwelijks concurrenten te noemen en de rest wordt stelselmatig geweerd.
KPN wil er niet op alleen met optie tot koop. Het wachten is dus tot KPN er een vezel naast gaan leggen. Dan moet Caiway/Delta harden gaan lopen anders lopen de abonnees vanzelf weg.

De Caiway-werknemers waren ook niet erg gelukkig met de Twentenaren die massaal riepen niets van Caiway te willen en Ziggo te willen behouden.

Tot slot: ik ben verder tevreden met wat ik heb. De soep wordt nu ook weer niet zo heet gegeten al zou ik toch wensen dat het niveau wordt aangetikt van Ziggo en KPN, waarbij snel reageren op fouten een vereiste is, meer de focus ligt op meer HD en 4K.
Kortom meedenken en vooruitdenken. Bij Caiway/Delta kijkt men alleen naar wat er is en dat wordt onderhouden, dan sta je in mijn ogen stil of hol je hard achteruit.

[Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-03-2020 01:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dolopfriet
Het ergst vind ik toch wel dat de beeldkwaliteit van interactieve televisie bij Delta niet constant is.
Bij veel bekeken programma's is het beeld zo wazig als een VHS band.

Dit probleem doet zich dagelijks voor.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:31:
Het ergst vind ik toch wel dat de beeldkwaliteit van interactieve televisie bij Delta niet constant is.
Bij veel bekeken programma's is het beeld zo wazig als een VHS band.

Dit probleem doet zich dagelijks voor.
Hoe bevalt het bij Delta?

• dolopfriet
Internet van Delta is gewoon prima. Net zo goed en stabiel als Caiway.
Maar het interactieve televisie gedeelte van Delta lijkt nog meer in de kinderschoenen te staan als dat van Caiway.
Bij Caiway kan je opnemen van TV5 Europe en terugkijken, Delta niet.
Bij Shorts TV heb je Engelse ondertiteling, Bij Caiway herinner ik me gewoon Nederlands.

Geen lokale zenders uit mijn eigen omgeving, alleen Zeeuwse. Er is echt niet goed over nagedacht om Delta landelijk te laten opereren.

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:01
Binnen enkele weken kan ik ook gebruik maken van glasvezel van Delta, maar als ik jullie laatste berichten zo lees heb ik tot nu toe nog een goede keus gemaakt door alleen internet af te nemen bij Delta en tv bij Ziggo te laten.

We zullen zien hoe het over een paar weken is ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• dolopfriet
Het televisie product van Delta glasvezel interactief staat nog in de kinderschoenen.
De interactieve ontvangers werken niet lekker en je zit opgescheept met stereo geluid.
Dolby Digital wat al tien jaar doorgegeven wordt op de coaxkabel, heeft Delta nog nooit van gehoord.
Je kan ook geen favorietenlijst maken of zenders in een eigen volgorde zetten.
Blader je door een paar programma's in de EPG, dan loopt de EPG vast.
Het is al een paar keer voorgekomen dat ik geen beeld krijg en dat ik het interactieve kastje
ook niet kan uitzetten met de afstandsbediening. Het enige wat dan nog rest is de stroom eraf halen.
Verder is het als een programma door veel kijkers tegelijk bekeken wordt dat het beeld vastloopt en blijft hangen om de zoveel tijd.

En ik ben vast nog wel wat vergeten. Deze problemen gelden overigens ook voor de Caiway klanten want die zitten op hetzelfde interactieve televisie platform.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:18:
Het televisie product van Delta glasvezel interactief staat nog in de kinderschoenen.
De interactieve ontvangers werken niet lekker en je zit opgescheept met stereo geluid.
Dolby Digital wat al tien jaar doorgegeven wordt op de coaxkabel, heeft Delta nog nooit van gehoord.
Je kan ook geen favorietenlijst maken of zenders in een eigen volgorde zetten.
Blader je door een paar programma's in de EPG, dan loopt de EPG vast.
Het is al een paar keer voorgekomen dat ik geen beeld krijg en dat ik het interactieve kastje
ook niet kan uitzetten met de afstandsbediening. Het enige wat dan nog rest is de stroom eraf halen.
Verder is het als een programma door veel kijkers tegelijk bekeken wordt dat het beeld vastloopt en blijft hangen om de zoveel tijd.

En ik ben vast nog wel wat vergeten. Deze problemen gelden overigens ook voor de Caiway klanten want die zitten op hetzelfde interactieve televisie platform.
Maar wel met de juiste lokale zenders en TV5 terugkijken en opnemen.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-03 15:04

Gé Brander

MS SQL Server

Nou nou dat wordt nog wat als ik dit zo lees. Morgen komt de monteur aansluiten. Kamai 7x ontvanger met de post ontvangen. Ik laat mijn ervaring weten morgen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• dolopfriet
Ik hoor het graag !

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-03 15:04

Gé Brander

MS SQL Server

Zojuist alles aangesloten, probleemloos zelf te doen, had al veel zelf voorbereid.

Alles werkt naar behoren echter ik zou graag mijn Sophos XG85 willen gebruiken en dat lukt nog niet. Daar moet ik nog eens naar kijken hoe ik dat kan regelen.

Edit: als ik de Sophos wil gebruiken tussen de modem en interne netwerk, moeten er dan nog speciale poorten open gezet worden en/of andere rules aangemaakt worden om ook de kamai tv kastjes te laten werken?

De Sophos vind ik een bijzonder fijn apparaat als router/firewall en gebruik hem ook als vpn device naar de zaak.

[Voor 40% gewijzigd door Gé Brander op 03-04-2020 23:40]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• dolopfriet
Nu alle regionale zenders beschikbaar in HD

Helaas, behalve omroep Zeeland is alles nog SD op interactief van Delta.

• LiQu1D
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-03 10:17
Zou iemand een filmpje willen maken van de "zapsnelheid" met het tv kastje van Delta?

Edit:
Filmpje gevonden via caiway forum;
Amino kamai x7 - YouTube: Caiway Amino Kamai 7x

Bron: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61236196

[Voor 54% gewijzigd door LiQu1D op 08-04-2020 23:18]

Failure is part of the process. You don't know where you're vulnerable until your fail.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:52:
Nu alle regionale zenders beschikbaar in HD

Helaas, behalve omroep Zeeland is alles nog SD op interactief van Delta.
Dat zou je wel verwachten gezien het persbericht. Er zit geen enkele rem meer op om deze zenders niet in HD te laten zien. Je vraagt je in dit geval af waar het wachten nu weer op is. Waarom loopt bij Delta en Caiway alles altijd mijlenver achter en moet je overal om lopen leuren. Ze doen niets uit zichzelf of vanzelf. :?

[Voor 18% gewijzigd door Sjakie0101 op 09-04-2020 19:37]

• dolopfriet
Delta geeft zelfs niet je lokale zender door uit je woonomgeving, terwijl dit wel verplicht is volgens de mediawet.
Ik heb alleen meer lokale zenders uit omgeving Zeeland.

Onbegrijpelijk dat Delta zo in gebreke blijft met zijn diensten.

• dolopfriet
Ik heb inmiddels mijn interactieve televisiepakket eruit geknald bij Delta. Geen antwoord en oplossing voor het niet leveren van mijn lokale televisiezender.
Steeds vastlopen van de Kamai 7X als je te snel door de EPG scrollt.
Regelmatig het kastje niet aan of uit kunnen zetten en geen beeld.

Op het Delta forum wordt het probleem onder het tapijt geveegd. Op www.klacht.nl antwoordt Delta niet.

Wat een vreselijk bedrijf is Delta zeg!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
@dolopfriet

Mijn ouders hebben de kans om mee te doen aan een initiatief voor lokale uitrol van glasvlezel. Mogelijke providers zijn Delta, Caiway en Online.nl. Heb hen aangeraden om voor Delta te gaan en eerst alleen internet te bestellen zodat de aansluiting er komt.

Ze hebben nu alles-in-1 via Ziggo. Als ik de ervaringen hier zo lees is het verstandig om voor TV bij Ziggo te blijven. Voordeel is dan ook dat bestaande bekabeling kan blijven liggen en dat ze geen apart kastje nodig hebben. Ze gebruiken nu namelijk een CI module die in de TV zit.

PV: 10,4 kWp | WP: Daikin FVXM35A + FTXM25R | EV: Tesla M3 LR

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-03 13:58
nMad schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:03:
@dolopfriet

Mijn ouders hebben de kans om mee te doen aan een initiatief voor lokale uitrol van glasvlezel. Mogelijke providers zijn Delta, Caiway en Online.nl. Heb hen aangeraden om voor Delta te gaan en eerst alleen internet te bestellen zodat de aansluiting er komt.

Ze hebben nu alles-in-1 via Ziggo. Als ik de ervaringen hier zo lees is het verstandig om voor TV bij Ziggo te blijven. Voordeel is dan ook dat bestaande bekabeling kan blijven liggen en dat ze geen apart kastje nodig hebben. Ze gebruiken nu namelijk een CI module die in de TV zit.
Ik zit hier ook over na te denken. Pakket bij Delta is al besteld inclusief TV maar kan nog aangepast worden.

Dan zou het voor mij Delta 400 mbps glasvezel worden + TV Start van Ziggo, ietsjes duurder dan Alles in 1 van Delta.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dolopfriet
Het voordeel is dat je bij Delta te maken hebt met een flexpakket. Je kan televisie altijd uitzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ibr
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik ben nu ook verhuisd naar een Delta/Caiway glasvezelgebied! Stond op het punt om glasvezel & TV van Delta af te nemen, maar ben gelukkig op tijd op dit forum terecht gekomen :).

Als ik het hier goed lees, biedt Delta TV daadwerkelijk geen Dolby Surround aan en enkel Stereo? Kan iemand dit bevestigen (die klant is bij Delta nu)?
En heeft Caway dan hetzelfde probleem aangezien ze op hetzelfde systeem zitten?

[Voor 16% gewijzigd door ibr op 01-05-2020 20:32]

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

• Tia Dalma
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-03 20:23
nMad schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:03:
@dolopfriet

Wij hebben dezelfde situatie. (Waarschijnlijk woon ik niet zover bij jouw ouders vandaan ;)). Nu ook Ziggo Alles-in-1. Keuze is of Caiway, of Delta. Ik begrijp dat het beter is om het TV pakket bij Ziggo af te blijven nemen voorlopig. Waarom Delta en geen Caiway voor het internet?

Het liefst willen we op zo kort mogelijke termijn vervolgens naar bij voorkeur XS4ALL overstappen. Altijd de beste provider geweest voor ons. Ooit in een andere woonplaats gedwongen tot Caiway want ook daar toen glas aanleg en geen andere keuze. Beviel ons op zich prima, na een lastige opstart met modem- en interactieve ontvanger-wissels.

• dolopfriet
Delta biedt slechts stereogeluid op zijn televisieontvangers via de glasvezel.
Dat is al drie jaar zo, sinds dit platform bestaat (DIT).
Blijkbaar lukt het Delta in drie jaar tijd niet om Dolby Digital toe te voegen, dus met geluid belandt je bij Delta weer in de jaren 80.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nMad
  • Nu online
Tia Dalma schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 15:02:
[...]

Wij hebben dezelfde situatie. (Waarschijnlijk woon ik niet zover bij jouw ouders vandaan ;)). Nu ook Ziggo Alles-in-1. Keuze is of Caiway, of Delta. Ik begrijp dat het beter is om het TV pakket bij Ziggo af te blijven nemen voorlopig. Waarom Delta en geen Caiway voor het internet?

Het liefst willen we op zo kort mogelijke termijn vervolgens naar bij voorkeur XS4ALL overstappen. Altijd de beste provider geweest voor ons. Ooit in een andere woonplaats gedwongen tot Caiway want ook daar toen glas aanleg en geen andere keuze. Beviel ons op zich prima, na een lastige opstart met modem- en interactieve ontvanger-wissels.
Ze wonen in de buurt van Sneek, Friesland. Voor Delta gekozen omdat Caiway bijna 2 jaar geleden is overgenomen door Delta. Als je voor Caiway kiest dan heb je dus alsnog Delta ;) Bovendien is Delta de partij die deze lokale initiatieven voor uitrol van glasvezel ondersteunt.

PV: 10,4 kWp | WP: Daikin FVXM35A + FTXM25R | EV: Tesla M3 LR

• Tweaker7334
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-01 13:14
-

[Voor 125% gewijzigd door Tweaker7334 op 07-06-2020 23:44]

• dolopfriet
Delta is dat wel verplicht, ik heb antwoord gehad van het commissariaat van de Media.

• Barre73
dolopfriet schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:32:
Delta is dat wel verplicht, ik heb antwoord gehad van het commissariaat van de Media.
Dan heeft het Commissariaat er ook vast bij verteld dat die verplichting vervalt als de lokale zender niet wil betalen voor de doorgifte. Want dat is de andere kant van het verhaal. Delta moet het mogelijk maken maar hoeft dat niet gratis te doen richting die lokale zender.

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 22:04
Weet iemand of er echt verschil is tussen de kwaliteit van glasvezel itv tussen delta en caiway ? Heb zelf het idee dat delta een hogere bitrate gebruikt.

[Voor 3% gewijzigd door Ruvas op 23-05-2020 22:56]

• LiQu1D
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-03 10:17
vasquez86 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 22:56:
Weet iemand of er echt verschil is tussen de kwaliteit van glasvezel itv tussen delta en caiway ? Heb zelf het idee dat delta een hogere bitrate gebruikt.
Caiway levert Aria 7x
Delta levert Kamai 7x

M.i. Is de zapsnelheid op de Delta/Kamai sneller en lijkt de Kamai de grotere broer van de Aria te zijn als je naar specs en afmetingen kijkt.

Ook lijkt het beeld mooier te zijn op bepaalde zenders/uitzendingen bij Delta/Kamai maar dat kan ik me verbeelden...?

Failure is part of the process. You don't know where you're vulnerable until your fail.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 22:04
LiQu1D schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 23:26:
[...]

Caiway levert Aria 7x
Delta levert Kamai 7x

M.i. Is de zapsnelheid op de Delta/Kamai sneller en lijkt de Kamai de grotere broer van de Aria te zijn als je naar specs en afmetingen kijkt.

Ook lijkt het beeld mooier te zijn op bepaalde zenders/uitzendingen bij Delta/Kamai maar dat kan ik me verbeelden...?
Ja dat idee had ik ook maar ligt dat aan de kamai 7x of de bitrate van de deltastream.
Volgens de cosumentenbond zou delta kabel ook de beste beeldkwaliteit hebben al word delta glasvezel niet genoemd en caiway glasvezel wel.
https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/beste
Ik heb nu nog caiway glas maar dit zou uiteraard wel een goede reden zijn om over te stappen na delta glas.
De vraag is ontstaan omdat de buren sinds kort delta glas hebben en dit ook op het oog betere beeldkwaliteit heeft alleen kan er verder nergens info over vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweaker7334
-

[Voor 100% gewijzigd door Tweaker7334 op 07-06-2020 23:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweaker7334
-

[Voor 100% gewijzigd door Tweaker7334 op 07-06-2020 23:44]

Pagina: 1 2 3 ... 59 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee