Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Bij een router reset staat in veel handleidingen ook dat de stekker er een minuut uit moet. Dit voelt altijd overdreven, maar wellicht heeft dat toch het verschil gemaakt bij jou?Dubbeldrank schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:28:
Gisteren de oplevering gehad in ons nieuwe huis. Kerstpakket open gemaakt en daar kwamen de Nokia ONT, wifi 7 router en de Amino Kamai 7X. De monteur van Guidion was mooi op tijd en het aansluiten was ook zo geregeld. Maar toen kwam het spannende, op de router bleef alleen maar een power led branden en verder niets. Geen data, geen wifi.
De monteur van Guidion ging bellen met Delta en die kwamen tot de conclusie dat de wifi 7 router defect was. Dus er zou een nieuwe opgestuurd worden. Gisteren na een dag klussen dacht ik voor ik naar huis ging, ik geef hem nog een power cycle. Zelfde verhaal, geen verbetering. Vandaag kwam ik 's ochtend binnen en zag nog steeds alleen de power led branden.
Uurtje later schakelde ik de groep uit in de groepenkast omdat er even wat aan de elektra gedaan moest worden, na het inschakelen weer verder gaan klussen en ik loop langs de router en zie meer leds branden. Dus gelijk even met wifi verbonden op de telefoon en waarempel internet. Dus gelijk de helpdesk gebeld en de storing afgemeld en meteen cgnat eraf laten halen. Toen ik net naar huis ging zag ik dat ik een 141.224-range ip adres had.
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Zal niet alleen voor Delta gelden. Ik heb bij Ziggo ~15 jaar hetzelfde modem gehad en uiteindelijk, "als Tweaker", zelf gevraagd om het te ruilen (kon toen ze IPv6 in bridge gingen leveren, dat werkte alleen op de ConnectBox Giga of zakelijke Ubee UBC1318ZG, had je een ander kon je op het forum voor een wissel vragen en aangeven welke je wilde). En met het abo hetzelfde, nog langer dan dat heb ik een "Alles-in-Een Plus" abo gehad. Toen ik jaar of 3 terug belde om abo te verlengen (met korting) was de medewerker verbaasd dat ik uberhaupt een "moderne" snelheid had (toen 400Mbit/s meen ik) en niet nog de snelheid van 15+ jaar geleden.nnndoh schreef op donderdag 6 november 2025 @ 23:26:
Het is jammer dat je nooit emails van Delta krijg. als je geen tweaker was, dan wist je ook van niets en blijf je teveel betalen voor oud apparatuur.
En eerder dit jaar heeft Ziggo ook nieuwe pakketten geïntroduceerd, die goedkoper zijn dan de oude. Nu, ruim 6 maanden later, lijken ze mondjesmaat klanten te informeren over een mogelijke overstap. En volgens mij is dat zelfs alleen Internet Start (250/30?) naar Wifi Middel (400/40) waarbij je meer voor ietsje minder krijgt. Terwijl bv Start XXL tot maart ook nog 400/40 was (en toen hebben ze een paar dagen voor de introductie van de nieuwe pakketten een verhoging gedaan), en die klanten worden niet geïnformeerd. En zo zijn er ook nog Internet Max klanten die geïnformeerd worden dat ze kunnen overstappen op Internet Elite. Maar Elite bestaat al sinds maart niet meer, en Max al een jaar of 2, 3 niet meer. Terwijl Wifi Groot ook 1Gbit/s is, en euro's goedkoper.
En enige reden dat ze klanten hierover informeren zal zijn..., omdat ze het koppelen aan een nieuw jaarcontract. Levert dus weer een jaar klantbehoud op terwijl ze de klant een pakket adviseren dat ong net zo duur is terwijl het goedkoper kan.
Dan zou het PON ledje op de ONT gaan knipperen.ernstoud schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:45:
[...]
Misschien stond oplevering abonnement op 6/11?
Ik had bij aansluiten exact hetzelfde. ik had alleen geen monteur dus zelf gebeld naar Delta. er was toen een case aangemaakt en binnen 5 minuten had ik zonder zelf iets te doen ineens toch wifi en begonnen er meerdere lampjes te knipperen.Dubbeldrank schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:50:
[...]
De oplevering stond echt op de 5 november, volgens de e-mail die ik van Delta zelf kreeg. De helpdesk vond het ook vreemd aangezien er licht op stond, de ONT functioneerde ook prima. Ik had mijn eigen apparatuur nog niet mee om te testen, dus het was ook lastig testen met iets anders. Er was dus wel data op de ONT, maar de router reageerde nergens op, ook niet op een reset.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
heb het idee dat ze bij delta toch iets hebben gedaan voor je waardoor het ineens werkte.
Welke berichtgeving? Het is jou al vele malen gevraagd; neem waar mogelijk een bron of verwijzing op in je posts.Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:15:
[...]
Er staat iets anders in de berichtgeving van vandaag. Iedereen krijgt de wifi7 router.
In voedingscircuits zit een condensator die enige tijd de energievoorziening voortzet. Maar een minuut is wel erg lang.pietje63 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:21:
[...]
Bij een router reset staat in veel handleidingen ook dat de stekker er een minuut uit moet. Dit voelt altijd overdreven, maar wellicht heeft dat toch het verschil gemaakt bij jou?
Vreemd, want ik reageer tot nu toe op een post die nota bene hierboven staat waarin die berichtgeving staat vermeld. Hou het ontopic svp.ernstoud schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:49:
[...]
Welke berichtgeving? Het is jou al vele malen gevraagd; neem waar mogelijk een bron of verwijzing op in je posts.
En ten overvloede de URL die hierboven ook al staat:
https://www.deltafiber.nl...ignificant-naar-500-mbps/
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Juist in het bericht van Delta waar inderdaad al vele malen naar verwezen is, staat niet duidelijk vermeld dat iedereen - ook bestaande abonnementen - de losse ONT en WiFi 7 router gaan krijgen. Ik vermoed nl. dat alles wat in dat bericht staat alleen voor nieuwe abonnementen geldt. Het nu overal vervangen van de Nokia xs-2426g-b is een enorme klus en kapitaalvernietiging met een hoop e-waste.Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:13:
[...]
Vreemd, want ik reageer tot nu toe op een post die nota bene hierboven staat waarin die berichtgeving staat vermeld. Hou het ontopic svp.
En ten overvloede de URL die hierboven ook al staat:
https://www.deltafiber.nl...ignificant-naar-500-mbps/
We gaan het zien. Maar stellig beweren dat uit de vage communicatie van Delta 100% zeker op te maken is dat van alle bestaande abonnementen de snelheid omhoog gaat en dat ook alle bestaande klanten de losse ONT en WiFi 7 router krijgen (vooralsnog 1 Gbps. of lager) gaat m.i. te ver.
Plus dat het ook meer problemen zal geven dan oplossingen. Voor de meeste mensen is de Nokia XS-2426-G-B prima en zal een nieuwe ONT + router betekenen dat ze alle apparaten opnieuw op de WiFi moeten zetten (doordat ze niet beter weten). Daarnaast zal het Delta ook heel veel gaan kosten aan monteurskosten die het moeten gaan installeren bij mensen die het niet kunnen, of wel denken te kunnen, maar het juist kapot maken.ernstoud schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:32:
[...]
Juist in het bericht van Delta waar inderdaad al vele malen naar verwezen is, staat niet duidelijk vermeld dat iedereen - ook bestaande abonnementen - de losse ONT en WiFi 7 router gaan krijgen. Ik vermoed nl. dat alles wat in dat bericht staat alleen voor nieuwe abonnementen geldt. Het nu overal vervangen van de Nokia xs-2426g-b is een enorme klus en kapitaalvernietiging met een hoop e-waste.
[ Voor 3% gewijzigd door bjusterbaarlik op 07-11-2025 15:21 ]
Je vult nu zelf het bericht ook in met eigen aannames. Ik beweer juist nergens iets stellig, ik lees het zoals het er staat alle abonnnees. De disclaimer dat de berichtgeving niet erg duidelijk is had ik al gemaakt. Lees even verder terug…ernstoud schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:32:
[...]
Juist in het bericht van Delta waar inderdaad al vele malen naar verwezen is, staat niet duidelijk vermeld dat iedereen - ook bestaande abonnementen - de losse ONT en WiFi 7 router gaan krijgen. Ik vermoed nl. dat alles wat in dat bericht staat alleen voor nieuwe abonnementen geldt. Het nu overal vervangen van de Nokia xs-2426g-b is een enorme klus en kapitaalvernietiging met een hoop e-waste.
We gaan het zien. Maar stellig beweren dat uit de vage communicatie van Delta 100% zeker op te maken is dat van alle bestaande abonnementen de snelheid omhoog gaat en dat ook alle bestaande klanten de losse ONT en WiFi 7 router krijgen (vooralsnog 1 Gbps. of lager) gaat m.i. te ver.
Ik ben niet stellig. Ik zeg in mijn post niet voor niets “Ik vermoed…”. Want er staat nergens dat het geldt voor alle abonnees.Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:26:
[...]
Je vult nu zelf het bericht ook in met eigen aannames. Ik beweer juist nergens iets stellig, ik lees het zoals het er staat alle abonnnees. De disclaimer dat de berichtgeving niet erg duidelijk is had ik al gemaakt. Lees even verder terug…
Inmiddels wordt dit vermoeden dat de hele berichtgeving gaat over nieuwe abonnementen wel sterker. Op Discord zijn al meldingen van mensen die dit van Delta vernomen hebben. Zelf heb ik ook nog steeds 2 Gbps. en geen 5 Gbps., wel overstappen naar dat abonnement kost nu voor mij EUR 23,50 per maand. extra nl. EUR 91.
Op Discord:
“Gebeld met delta , helaas alleen voor nieuwe klanten. Het kan zijn dat ze besluiten om de abonnementen van 2gig naar 5 gig te zetten, en 4 gig naar 5 gig omdat je 4 gig en 2 gig niet meer kunt kiezen.. Als er genoeg klanten over gaan mekkeren.. Maar dat kon ze nog niet zien in haar computer.”
Waar lees jij nou dat het voor alle klanten geldt?
[ Voor 22% gewijzigd door ernstoud op 07-11-2025 17:13 ]
Ik heb het over het Wifi7 modem. Verder ben ik tegen de nieuwe prijs terug gegaan naar 500Mbps ipv 1 Gbps door dit aan te passen in Mijn Delta en bij 1 Gbps stond bij mijn eigen abo de nieuwe prijs.ernstoud schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:53:
[...]
Ik ben niet stellig. Ik zeg in mijn post niet voor niets “Ik vermoed…”. Want er staat nergens dat het geldt voor alle abonnees.
Inmiddels wordt dit vermoeden dat de hele berichtgeving gaat over nieuwe abonnementen wel sterker. Op Discord zijn al meldingen van mensen die dit van Delta vernomen hebben. Zelf heb ik ook nog steeds 2 Gbps. en geen 5 Gbps., wel overstappen naar dat abonnement kost nu voor mij EUR 23,50 per maand. extra nl. EUR 91.
Op Discord:
“Gebeld met delta , helaas alleen voor nieuwe klanten. Het kan zijn dat ze besluiten om de abonnementen van 2gig naar 5 gig te zetten, en 4 gig naar 5 gig omdat je 4 gig en 2 gig niet meer kunt kiezen.. Als er genoeg klanten over gaan mekkeren.. Maar dat kon ze nog niet zien in haar computer.”
Waar lees jij nou dat het voor alle klanten geldt?
Bij mij duurde dat meer dan een dag. Maar de router is meerdere keren gereset en einde van de dag nog een power cycle. Mocht allemaal niet helpen, zelfs de volgende ochtend niet. Maar goed, er zal vast een reden zijn waar ik maar niet te lang over ga nadenken...Richard89 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:55:
[...]
Ik had bij aansluiten exact hetzelfde. ik had alleen geen monteur dus zelf gebeld naar Delta. er was toen een case aangemaakt en binnen 5 minuten had ik zonder zelf iets te doen ineens toch wifi en begonnen er meerdere lampjes te knipperen.
heb het idee dat ze bij delta toch iets hebben gedaan voor je waardoor het ineens werkte.
It takes one to know one...
Oh, ik heb dat niet gedaan. De Guidion monteur deed dat met iemand van Delta aan de lijn. Maar misschien heeft het geholpen dat de boel even een tijdje zonder stroom zat.pietje63 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:21:
[...]
Bij een router reset staat in veel handleidingen ook dat de stekker er een minuut uit moet. Dit voelt altijd overdreven, maar wellicht heeft dat toch het verschil gemaakt bij jou?
Zit inderdaad helemaal niet te wachten op nieuwe apparatuur, heb hier het WiFi netwerk met een Deco X50 setje prima werkend en alle belangrijke apparatuur gaat via ethernet.bjusterbaarlik schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:19:
Plus dat het ook meer problemen zal geven dan oplossingen. Voor de meeste mensen is de Nokia XS-2426-G-B prima en zal een nieuwe ONT + router betekenen dat ze alle apparaten opnieuw op de WiFi moeten zetten (doordat ze niet beter weten). Daarnaast zal het Delta ook heel veel gaan kosten aan monteurskosten die het moeten gaan installeren bij mensen die het niet kunnen, of wel denken te kunnen, maar het juist kapot maken.Voor Delta zit er gewoon weinig voordeel in, wel één groot nadeel, genaamd geld. Voor Delta ligt de focus op het uitschakelen van AON en alles overzetten naar XGS-PON.
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
5 november:
Oplevering, vezel heeft licht maar router doet moeilijk. Guidion kwam samen met Delta niet tot een oplossing. Nieuwe router wordt opgestuurd.
6 november:
Op magische wijze heeft de router er zin in nadat ik even de groep uit en aan had gezet wegens werkzaamheden. Delta gebeld storing afgemeld, nieuwe router niet meer nodig en wordt ook niet opgestuurd.
7 november:
E-mail van Delta, nieuwe router wordt opgestuurd en ik sta ineens als 'mevrouw' in het systeem. Delta gebeld, hij zou met logistiek gaan praten om de router alsnog niet te verzenden. (dit was in de ochtend).
8 november:
Nieuwe router onderweg met PostNL. Op aanwijzing van Delta het pakket maar geweigerd aan de deur met een PostNL-medewerker die het allemaal niet begreep.
Maar internet werkt en verder ook niet echt een klacht, maar volgens mij kan de interne communicatie wel wat beter.
De huidige is al een paar keer van het stroom geweest door werkzaamheden. Gelukkig komt hij elke keer terug, dus ik geloof het wel. Na de verhuizing komt er eigen apparatuur aan te hangen.bjusterbaarlik schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 19:33:
Ik zou 'm niet weigeren, maar op moment dat je 'm hebt even gaan testen. Voor hetzelfde komt die weer heel moeilijk online als de stroom er even af is geweest. Kun je gelijk het verschil tussen beiden zien.
Basis van 15 naar 12,50
Plus van 21 naar 18,50
Entertainment van 30 naar 27,50
Bron : https://www.delta.nl/ > postcode check
[ Voor 17% gewijzigd door Sjakie0101 op 17-11-2025 11:01 ]
Ik heb via de chat kunnen regelen dat ik mijn nokia modem/router XS-2426G-B heb om kunnen ruilen voor de losse Nokia ONT en Wifi 7 router.
Dit werd zonder kosten gedaan. Heb een lopend contract van 2 jaar en begin net aan het tweede jaar.
Het is niet voor iedereen mogelijk zei de medewerker, maar het proberen waard als je hier interesse in hebt.
Interessant! Welk abonnement heb je / nog specifieke argumenten gebruikt of ging het makkelijk?DvE schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:14:
Voor als het nog niet eerder gemeld was:
Ik heb via de chat kunnen regelen dat ik mijn nokia modem/router XS-2426G-B heb om kunnen ruilen voor de losse Nokia ONT en Wifi 7 router.
Dit werd zonder kosten gedaan. Heb een lopend contract van 2 jaar en begin net aan het tweede jaar.
Het is niet voor iedereen mogelijk zei de medewerker, maar het proberen waard als je hier interesse in hebt.
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Gokje: kleiner of gelijk aan 1 Gbps.pietje63 schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:15:
[...]
Interessant! Welk abonnement heb je / nog specifieke argumenten gebruikt of ging het makkelijk?
Destijds overgestapt van Caiway 600Mbit naar goedkoper bij Delta met 1Gbps.
Heb de chat nog, maar ging super makkelijk bij mij.pietje63 schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:15:
[...]
Interessant! Welk abonnement heb je / nog specifieke argumenten gebruikt of ging het makkelijk?
"Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om de losse ONT te krijgen"
"Zodat ik m'n eigen router er achter kan hangen"
Ze ging het uitzoeken en het kon. Zonder extra kosten.
[ Voor 22% gewijzigd door DvE op 17-11-2025 20:22 ]
Heeft dat device slechts een 1 Gbps. WAN poort?
Sagemcom 'Delta Wifi 7 Router'... De WAN port achterop zegt 2,5Gernstoud schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:22:
Ik heb eigenlijk nog steeds geen antwoord op de vraag waarom de Sagemcom router (typenummer vergeten) met de losse ONT alleen bij abonnementen tot 1 Gbps. geleverd wordt.
Heeft dat device slechts een 1 Gbps. WAN poort?
Dan nog 1 LAN 2,5G port en nog 3x een 1G port
[ Voor 5% gewijzigd door DvE op 17-11-2025 20:26 ]
Dank. Duidelijkheid. Daar hou ik van. Dus ja, volgende abonnement in het Delta aanbod is 4 Gbps. dus zelfde problematiek als bij de Nokia xs-2426g-b; een WAN poort die niet bij de WAN snelheid past.DvE schreef op maandag 17 november 2025 @ 20:25:
[...]
Sagemcom 'Delta Wifi 7 Router'... De WAN port achterop zegt 2,5G
Dan nog 1 LAN 2,5G port en nog 3x een 1G port
Er is gezegd dat er een ONT/router combo komt voor de 4/8 Gbps. abonnementen. Ik ben benieuwd.
Volgens de beschrijving die ik zag, kon deze tot 10Gbit/s.RobertMe schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:50:
Had de Nokia ONT die ze leverden niet ook maar een 1Gbit/s poort? Of was dat wel die ene die Delta Fiber al eeuwen levert aan de andere ISPs die wel 10Gbit/s doet? Dan maakt de WAN poort van de Sagemcom router natuurlijk ook niet echt meer uit, als de ONT dezelfde of lagere snelheid heeft.
M'n Ubiquiti Cloud Gateway Ultra erachter met z'n max 2,5Gbps WAN port, ziet het in ieder geval ook als een 2,5Gbps connectie (voor wat het waard is)
Da's wel nice dan. En vervolgens zal die uiteraard gewoon een auto-negotiate doen naar een lagere spec als dat het max van de andere kant is.DvE schreef op maandag 17 november 2025 @ 22:01:
[...]
Volgens de beschrijving die ik zag, kon deze tot 10Gbit/s.
M'n Ubiquiti Cloud Gateway Ultra erachter met z'n max 2,5Gbps WAN port, ziet het in ieder geval ook als een 2,5Gbps connectie (voor wat het waard is)
En als je abo aanpast (hogere snelheid) zullen ze dan natuurlijk voor nop een nieuwe router, of wellicht zelfs combi?, sturen terwijl het helemaal niet nodig is
De ONT is aangesloten en die had werd niet toegelaten op het netwerk. Dus vandaag contact opgenomen, eerste ticket werd ingeschoten en wilde ze een monteur sturen want dit kon niet worden opgelost op afstand.
Toen contact opgezocht via chat en opnieuw uitgelegd en aangegeven dat ik dacht dat het aan het mac adres lag. Had dit de eerste keer ook aangegeven.
Eindstand bleek dit ook zo te zijn en was het dus snel opgelost.
Net even een speedtest gedaan (via extender)
:strip_exif()/f/image/B5zMgnQ02J52UXZ9rGJOtW4h.jpg?f=fotoalbum_large)
Wifi 7 via delta werkt dus perfect!
Natuurlijk al maandenlang met alle instellingen gespeeld, maar het feit dat het met alle apps goed gaat en met die van Delta niet, doet mij toch echt neigen de oorzaak in de Delta app te vermoeden. Ik heb ook al een paar keer een externe Google tv smartbox aan een hdmi poort gehangen, maar dit geeft hetzelfde resultaat: de Delta app geeft schokkende beelden en de andere apps niet. Mijn tv speelt Netflix, Youtube en NLZiet foutloos af, dus ik zoek het nu niet meer in de tv. Ik kan namelijk ook nergens de refreshrate instellen in de tv, zoals meerdere mensen mij ooit getipt hebben dus dat lijkt de tv zelf te bepalen. De Philips Oled 809 krijgt zeer goede reviews van gebruikers, dus daar zoek ik het niet echt meer in. De tv is bedraad aangesloten, rechtstreeks op de Nokia router met 150 Mbps glas van Delta.
Tot zover dit verhaal. Ik kan klantenservice Delta bellen, maar heb er een hard hoofd in dat ik dan adequaat te woord word gestaan. Vandaar dat ik (via Discord?) eens wat dichter bij het ontwikkelteam TV van Delta wil komen. Kunnen jullie mij op weg helpen hoe dat aan te pakken?
Je moet dan het bovenstaande verhaal in een ticket plaatsen, ticket aanmaken in #Support op Discord: https://discord.gg/MbRctQ8qrowicom schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:29:
Ik heb begrepen dat je via Discord min of meer in contact kunt komen met de ontwikkelaars/beheerders van de Delta produkten. Ik zou ze graag eens mijn probleem voor willen houden. Ik heb een nieuwe Philips Oled tv en heb met de Delta app op het Google TV platform (van de tv zelf dus) heel vaak last van schokkerige beelden bij objecten die zich horizontaal door het beeld begeven. Ik heb het dan over lineair tv kijken in sdr modus. Studio-opnamen zoals het journaal en talkshows gaan prima, maar een buitenreportage van 1Vandaag of (zoals gisteren) Bureau Utrecht en de wedstrijd van het Nederlands elftal geeft schokkende beelden, gelijkend op framedrops. Ik heb ook de apps van NLZiet en NPO Start op mijn tv staan en als ik na constatering van het euvel hetzelfde programma (direct daarna en onder dezelfde condities) terugkijk op NPO of NLZiet, dan is het probleem er niet of althans 90% minder, in ieder geval is het dan heel acceptabel.
Natuurlijk al maandenlang met alle instellingen gespeeld, maar het feit dat het met alle apps goed gaat en met die van Delta niet, doet mij toch echt neigen de oorzaak in de Delta app te vermoeden. Ik heb ook al een paar keer een externe Google tv smartbox aan een hdmi poort gehangen, maar dit geeft hetzelfde resultaat: de Delta app geeft schokkende beelden en de andere apps niet. Mijn tv speelt Netflix, Youtube en NLZiet foutloos af, dus ik zoek het nu niet meer in de tv. Ik kan namelijk ook nergens de refreshrate instellen in de tv, zoals meerdere mensen mij ooit getipt hebben dus dat lijkt de tv zelf te bepalen. De Philips Oled 809 krijgt zeer goede reviews van gebruikers, dus daar zoek ik het niet echt meer in. De tv is bedraad aangesloten, rechtstreeks op de Nokia router met 150 Mbps glas van Delta.
Tot zover dit verhaal. Ik kan klantenservice Delta bellen, maar heb er een hard hoofd in dat ik dan adequaat te woord word gestaan. Vandaar dat ik (via Discord?) eens wat dichter bij het ontwikkelteam TV van Delta wil komen. Kunnen jullie mij op weg helpen hoe dat aan te pakken?
Ik heb overigens geen idee waarom er een verschil zou zijn tussen studio opnames en buiten rapportages. Voor de TV is het gewoon een stream nullen en enen. Heel bijzonder.
Wat is dat?Geheugenbank schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 19:25:
Ik heb nu een weekje een nieuwe Delta verbinding. Weet iemand waardoor “Privédoorgifte in iCloud” niet meer werkt op iPhone en iPad over het Delta netwerk?
Heb al zo lang als ze bestaan meerdere iPads maar ik heb geen idee.
Ik heb een eigen Nokia ONT met OpnSense router. Ik had altijd IPv6 uitstaan ("niet nodig") maar wil er toch eens mee experimenteren.
Ik heb het aangezet op de WAN interface en krijg hier een /128 adres (2001:4c3c:0:8a::1:42/128)
Ik dacht dat je een /56 subnet zou krijgen?
Tevens heb ik meerdere VLAN's met allemaal een eigen interface op de Opensense router.
Ik zou op enkele wel IPv6 willen gebruiken. Hoe ken ik dan een subnet toe aan zo'n VLAN?
Op Glasvezel XGSPON in Ipv6 beschikbaar, al een jaar.Flappie schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:01:
Weet iemand hoe het zit met IPv6 bij Delta?
Ik heb een eigen Nokia ONT met OpnSense router. Ik had altijd IPv6 uitstaan ("niet nodig") maar wil er toch eens mee experimenteren.
Ik heb het aangezet op de WAN interface en krijg hier een /128 adres (2001:4c3c:0:8a::1:42/128)
Tevens heb ik meerdere VLAN's met allemaal een eigen interface op de Opensense router.
Ik zou op enkele wel IPv6 willen gebruiken. Hoe ken ik dan een subnet toe aan zo'n VLAN?
Dat was de vraag niet.Sjakie0101 schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:21:
[...]
Op Glasvezel XGSPON in Ipv6 beschikbaar, al een jaar.
Dank voor je reactie, @ernstoudernstoud schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 16:41:
[...]
Je moet dan het bovenstaande verhaal in een ticket plaatsen, ticket aanmaken in #Support op Discord: https://discord.gg/MbRctQ8q
Ik heb overigens geen idee waarom er een verschil zou zijn tussen studio opnames en buiten rapportages. Voor de TV is het gewoon een stream nullen en enen. Heel bijzonder.
Allemaal nullen en enen, dat snap ik, maar het is toch uiteindelijk de hardware van de tv die er een plaatje van moet maken? Iets met ''motion'', waar Oled's door hun hoge verversingssnelheid juist weer niet goed in zijn? Maar wacht, jij bedoelt dat als het in de stream (nullen en enen) zou zitten, dan zou het ook op de andere apps slecht moeten zijn, omdat een provider niets aan de stream vanuit Hilversum manipuleert?
Ik probeer jouw link op Discord, maar ik krijg ''uitnodiging verlopen of je hebt geen toestemming om lid te worden"... Ik heb al een account op Discord hoor.
Hoe zie je dat eigenlijk? Ik zie in de xs-2426g-b op WAN een IPv6 address maar niet hoe groot het subnet is, DHCP start op 0:0:0:2 en en eindigt op 0:0:0:255.Flappie schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:01:
Ik bedoel dat of het nou een studio opname of buiten reportage is, de TV weet dat niet. Die ziet alleen bitjes. Maar ik denk dat je bedoelt dat bij beelden van buiten meer beweging is? En dat het dan meer opvalt?rowicom schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:34:
[...]
Dank voor je reactie, @ernstoud
Allemaal nullen en enen, dat snap ik, maar het is toch uiteindelijk de hardware van de tv die er een plaatje van moet maken? Iets met ''motion'', waar Oled's door hun hoge verversingssnelheid juist weer niet goed in zijn? Maar wacht, jij bedoelt dat als het in de stream (nullen en enen) zou zitten, dan zou het ook op de andere apps slecht moeten zijn, omdat een provider niets aan de stream vanuit Hilversum manipuleert?
Ik probeer jouw link op Discord, maar ik krijg ''uitnodiging verlopen of je hebt geen toestemming om lid te worden"... Ik heb al een account op Discord hoor.
Nieuwe poging Discord: https://discord.gg/YpfR7Sx4
In OpenSense kon ik dit gewoon zien op het dasboard. Daar zie je welke adressen zijn toegewezen aan welke interface.ernstoud schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:35:
[...]
Hoe zie je dat eigenlijk? Ik zie in de xs-2426g-b op WAN een IPv6 address maar niet hoe groot het subnet is, DHCP start op 0:0:0:2 en en eindigt op 0:0:0:255.
Ik had de optie "Request prefix only" aanstaan. Dat heb ik uitgezet en heb nu een IPv6 adres op mijn gasten wifi
Nu de rest nog maar eerst even verdiepen in de firewall rules hiertussen.
Geen ervaring met Delta. Maar WAN zegt niks over LAN. Je router zijn WAN is "gewoon" onderdeel van een "LAN" met een eigen preifx. In jouw geval is die prefix waarschijnlijk 2001:4c3c:0:8a::. Vervolgens hoort je router via DHCP Prefix Delegation een prefix op te vragen, en die prefix zal volledig los staan van het subnet dat de WAN poort heeft. En op basis van die prefix kun je in combinatie met een prefix ID (om zeg maar van een /56 naar een /64 te gaan) daadwerkelijke subnets (met /64 grote) toekennen aan je (V)LANs.Flappie schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 20:01:
Ergo: je WAN IP is semi irrelevant. (Tenzij je vanaf het internet rechtstreeks met de router wilt babbelen, bv omdat er een VPN op draait. En zelfs dan kun je als het goed is (en de firewall het toe staat) die (VPN) server ook bereiken op een van de IPs van de LAN poorten (/VLANs).
Apple omschrijft het zo: Privédoorgifteernstoud schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 19:29:
[...]
Wat is dat?
Heb al zo lang als ze bestaan meerdere iPads maar ik heb geen idee.
verbergt je IP-adres en surfgedrag in Safari en beschermt je onversleutelde internetverkeer, zodat niemand, ook Apple niet, kan zien wie je bent en welke sites je bezoekt.Jouw verkeer van de Safari browser loopt via een Apple proxy denk ik.
Hoe bevalt 'ie ?onweervos schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:07:
Stap binnenkort over van Caiway naar Delta.Kreeg gisteren te horen dat ik het gewoon met die waardeloze Amino Aria 7 moet doen en dat ze voorlopig gestopt zijn met de nieuwe Amino Amigo vanwege onoverkomelijke problemen.
Wij hebben hier constant problemen met de Amigo.
Je drukt op volumeknop om 'm wat lager te zetten en je belandt zomaar (op willekeurige momenten) op SBS6 of welke willekeurige andere zender dan ook. SBS6 staat niet eens in onze favorietenlijst.
Of de knop geluid uit werkt niet (speaker toetsje op de AB). Je kunt drukken wat je wilt, gaat 'm niet worden. Dan maar volume lager zetten.
Of je krijgt "Fout bij laden video"
Of de EPG wordt maar gedeeltelijk weergegeven. Laatst was NPO2 en NPO3 volledig blanco. Het laatste was van 4 dagen geleden. Wel werden van alle andere zenders de programmagegevens weergegeven.
Of de Amigo verandert 'mijnfavorieten' weer terug naar 'alle zenders'
Of regelmatig schokkerige beelden
Of TV scherm valt uit - een schimmige afbeelding programma blijft staan
(zie: Waterbeesje in "TV scherm valt uit - afbeelding programma blijft staan")
Enfin, wij hebben de STB dus maar aangesloten op zo'n doorvoerstekker, met zo'n aan/uit schakelaar.
Dat is enige werkende oplossing.
Om de 1-2 dagen moet 'ie weer even uit en aan.
Vandaar de vraag.
Tevreden tot nu toe (connection+service)!
De netwerkkabel is standaard cat-5e
Wanneer ik een device aansluit - drie verschillende types.
Is mijn maximale netwerksnelheid slechts een kwart van het maximaal haalbare.
Smart TV > 25 Mbps
Delta Smart-Box v2 > 25 Mbps
Google TV Streamer > 250 Mbps
Je zou denken dan is de kabel niet goed, maar sluit ik vervolgens een laptop aan op dezelfde kabel dan haal ik dus wel 940 Mbps.
Ik begrijp dus niet waarom dit, de snelheid steeds op een kwart gelimiteerd wordt.
Hoe ontstaat dit probleem ?
Ik denk dat de Google TV streamer als enige een gigabit poort heeft, en de 2 andere niet (slechts 100 Mbit). Vervolgens halen die stukken hardware de theoretische maximum snelheid van de poort niet omdat de hardware (bijvoorbeeld processor) te licht is. Ze zijn wel snel genoeg voor het bedoelde gebruik. Gestreamde 4k fullhd content past prima in die 25 Mbit.Mapje schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:59:
Ik heb een klein netwerk probleempje wat ik niet verklaren kan
Smart TV > 25 Mbps
Je zou denken dan is de kabel niet goed, maar sluit ik vervolgens een laptop aan op dezelfde kabel dan haal ik dus wel 940 Mbps.
Ik begrijp dus niet waarom dit, de snelheid steeds op een kwart gelimiteerd wordt.
Ik heb laatst Terminator 2 gekeken op HBO max, in full hd. Dat koste 1,1 GByte voor een uur. Dat is dan gemiddeld iets van 2.5 Mbit.
F1 zit volgens mij op 6 Mbit
[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 20-11-2025 12:20 ]
Wel apart dat je benoemd dat volgens jouw 4K past in 25Mbit/s en je vervolgens met FullHD voorbeelden komt aan zetten. In mijn herinnering geeft Netflix in ieder geval aan 25Mbit/s nodig te hebben voor 4K etc. En ik meen dat er diensten zijn met een nog iets hogere bitrate.W1ck1e schreef op donderdag 20 november 2025 @ 11:28:
[...]
Ik denk dat de Google TV streamer als enige een gigabit poort heeft, en de 2 andere niet (slechts 100 Mbit). Vervolgens halen die stukken hardware de theoretische maximum snelheid van de poort niet omdat de hardware (bijvoorbeeld processor) te licht is. Ze zijn wel snel genoeg voor het bedoelde gebruik. Gestreamde 4k content past prima imn die 25 Mbit.
Ik heb laatst Terminator 2 gekeken op HBO max, in full hd. Dat koste 1,1 GByte voor een uur. Dat is dan gemiddeld iets van 2.5 Mbit.
F1 zit volgens mij op 6 Mbit
Je conclusie m.b.t. te trage hardware kan overigens wel kloppen. Bv de (antieke) Ubiquiti UniFi Security Gateway had ook een ingebouwde speedtest. Maar die haalde ook bij lange na geen gigabit snelheden. Terwijl een speedtest op een aangesloten apparaat dat wel prima haalde. Ook daar "de CPU is te zwak om de speedtest correct uit te voeren".
En ondanks dat @Mapje maar 25Mbit/s in een test haalt kan het best dat de daadwerkelijke snelheid hoger ligt. Bv omdat de test methode zwaarder (op de CPU) is dan normaal gebruik. Om dezelfde reden dat speedtest op hoge snelheden in de browser ook wordt afgeraden omdat de browser dan de bottleneck wordt, terwijl iets als iperf3 wel hogere snelheden haalt. (IIRC deed speedtest.net zelfs hun Windows (Store) app aanraden over browsers bv).
Het maakt ook nog uit of je een oude router gebruikt met oude poorten die gewoonweg niet meer doorgeven. Is de Smartbox aangesloten op het modem of de router?Mapje schreef op donderdag 20 november 2025 @ 10:59:
Ik heb een klein netwerk probleempje wat ik niet verklaren kan
Smart TV > 25 Mbps
En hoe meet jij dit overigens? Dan zou ik dezelfde meting wel eens willen doen.
De Smartbox heeft wel een rare cap. Ik zou zeggen dat deze iets hoger zou moeten liggen voor 4K beelden zodat je niet steeds aan het maximum zit. Ik heb overigens op Netflix met 4K geen problemen.
[ Voor 10% gewijzigd door Sjakie0101 op 20-11-2025 12:04 ]
Ik heb even geen recente gegevens van het kijken van 4k content, maar 4k is 4 x zoveel pixels dan full hd. Dus dan neem ik even aan dat het ruim in 25Mbit past. Volgens mij heeft Netflix dan over de benodigde internet snelheid en houden ze rekening met gelijktijdig ander gebruik, en misschien wel meerdere Netflix streams.RobertMe schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:00:
[...]
Wel apart dat je benoemd dat volgens jouw 4K past in 25Mbit/s en je vervolgens met FullHD voorbeelden komt aan zetten. In mijn herinnering geeft Netflix in ieder geval aan 25Mbit/s nodig te hebben voor 4K etc. En ik meen dat er diensten zijn met een nog iets hogere bitrate.
...
edit: ik heb net een paar minuten Lord of the rings - Two towers gekeken, 4k stream, ik schat het op gemiddeld 3 MByte per seconde. Dat past dan krap in die 25 Mbit. Eigenlijk niet, vanwege de pieken van 4Mbyte,
[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 20-11-2025 12:18 ]
Er bestaan geen 25Mbit/s of 250Mbit/s poorten (10, 100, 1000, 10.000 en later zijn er nog 2.500 en 5.000 bij gekomen). En het zou wel kunnen dat de overige hardware trager is dan de poort. Maar Gigabit routers en switches zijn al ~20 jaar de standaard. De kans dat je dus een apparaat hebt dat maar 25Mbit/s haalt is dus wel heel klein (want dat zou dan waarschijnlijk een 100Mbit/apparaat moeten zijn en netwerk spul met dat als hoogste snelheid bestaat echt al heel lang niet meer).Sjakie0101 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:03:
[...]
Het maakt ook nog uit of je een oude router gebruikt met oude poorten die gewoonweg niet meer doorgeven.
Daarnaast geeft @Mapje ook aan dat een laptop aangesloten op dezelfde kabel (en dus dezelfde router/switch port) wel 940Mbit/s haalt. En door overhead is 940Mbit/s de maximum snelheid die je over 1Gbit/s poorten kunt halen.
Je vergeet de extra HDR metadata, daardoor zal de bitrate ook wel iets hoger liggen.W1ck1e schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:06:
[...]
Ik heb even geen recente gegevens van het kijken van 4k content, maar 4k is 4 x zoveel pixels dan full hd. Dus dan neem ik even aan dat het ruim in 25Mbit past. Volgens mij heeft Netflix dan over de benodigde internet snelheid en houden ze rekening met gelijktijdig ander gebruik, en misschien wel meerdere Netflix streams.
En niet elke dienst gebruikt dezelfde bitrate/kwaliteit. Immers kunnen blu-rays over de 100Mbit/s heen gaan voor wat semi effectief dezelfde video is. Streaming doet dus zware compressie. Hoeveel compressie de verschillende diensten vervolgens doen is de vraag (waar jij met een generieke formule antwoord op probeert te geven dat dus niet kan).
Om nog maar te zwijgen over verschillen in codecs. H.265 levert dezelfde kwaliteit bij een lagere bitrate ten opzichte van H.264. Die bitrates die jij noemt kunnen dus net zo goed voor H.265 zijn terwijl de genoemde apparaten dat niet ondersteunen rn ze daarom H.264 materiaal krijgen aangeleverd met een hogere bitrate. (Dat zeer onwaarschijnlijk is gezien de leeftijd van H.265, maar dat veranderd de conclusie niet. En je kunt H.265 net zo goed vervangen door VP-9 of AV1. Nieuwere codecs zonder brede ondersteuning die wel weer efficiënter zijn).
Edit:
En vergeet de audio niet. Ik vraag me af of F1TV wel surround doet of puur 2.0 / 2.1. Streaming diensten doen vaak toch wel 5.1 of meer. Ook dat gebruikt extra bitjes. En anderzijds zullen streaming diensten ook wel weer slim genoeg zijn om iemand met een 2.0 geluidsset (/puur luisteren op TV speakers) een ander audio spoor te leveren dan iemand met een 7.2.1 set. Ook daardoor kun je dus weer niet zomaar 1 op 1 vergelijken.
[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 20-11-2025 12:19 ]
De Netflix app heeft onder Ondersteuning en dan Controleer je netwerk een ingebouwde snelheids test.Sjakie0101 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:03:
[...]
Het maakt ook nog uit of je een oude router gebruikt met oude poorten die gewoonweg niet meer doorgeven. Is de Smartbox aangesloten op het modem of de router?
En hoe meet jij dit overigens? Dan zou ik dezelfde meting wel eens willen doen.
De Smartbox heeft wel een rare cap. Ik zou zeggen dat deze iets hoger zou moeten liggen voor 4K beelden zodat je niet steeds aan het maximum zit. Ik heb overigens op Netflix met 4K geen problemen.
Maar ik heb het ook gemeten in een browser op de Smart TV
Verder kun je nog denken aan een app als analiti (https://analiti.com/)
Mijn Smartbox V2 zit aan het Delta melkpakmodem, poort 2. 73,26 Mbps via die check op Netflix.Mapje schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:46:
[...]
De Netflix app heeft onder Ondersteuning en dan Controleer je netwerk een ingebouwde snelheids test.
Daarmee meet je niet de bandbreedte maar vooral de CPU kracht en browser overhead en dergelijke.Mapje schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:46:
[...]
De Netflix app heeft onder Ondersteuning en dan Controleer je netwerk een ingebouwde snelheids test.
Heb je de nieuwste tv smartbox erbij gekregen ?Edman schreef op woensdag 19 november 2025 @ 16:04:
Sinds gister voor het eerst een Delta glasvezel (500 Mbps) met TV abonnement hier, via een mooie actie.
Tevreden tot nu toe (connection+service)!
[Afbeelding]
“De eerste tv-ontvanger kost op dit moment 2,50 euro per maand. Elke volgende ontvanger kost 5 euro per maand”, aldus de woordvoerder.
Bron
Policy is in elk geval bij Unlimited Videoland => Smarbox v2.pa3fap schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:21:
[...]
Heb je de nieuwste tv smartbox erbij gekregen ?
Dat staat nergens opgeschreven, maar dat is wel het geval.
Nu Delta geld gaat vragen voor de decoder vind ik het meer dan schappelijk dat ze de Aria7x en de Kamai7x uit het assortiment halen. Immers je betaald er nu letterlijk voor en dat zou ik niet doen voor de Aria 7x, een decoder van ca 5/6 jaar oud.
Het eerste stukje wat je schrijft begrijp ik niet helemaal wat je daarmee bedoeld .Sjakie0101 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:00:
[...]
Policy is in elk geval bij Unlimited Videoland => Smarbox v2.
Dat staat nergens opgeschreven, maar dat is wel het geval.
Nu Delta geld gaat vragen voor de decoder vind ik het meer dan schappelijk dat ze de Aria7x en de Kamai7x uit het assortiment halen. Immers je betaald er nu letterlijk voor en dat zou ik niet doen voor de Aria 7x, een decoder van ca 5/6 jaar oud.
Ik zelf wou een 2de ontvanger bij bestellen met Android erop. Nu werd mij gezegt dat deze alleen bij een coax aansluiting wordt bij gedaan , vind dit zo vreemd .
Er is hoop. Volgens TotaalTV komt Delta met een update:tww62 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 08:55:
[...]
Hoe bevalt 'ie ?
Wij hebben hier constant problemen met de Amigo.
https://www.totaaltv.nl/n...kastje-naar-beter-niveau/
De Amigo is hier na een maandje uitgefaseerd, de app (op een Philips OLED) werkt net zo goed, zo niet beter. Vooral het ineens op zwart gaan en hoe gek het ook klinkt de slechte beeldkwaliteit waren een reden om via de app te gaan kijken.
Ik heb zelf de Amigo 7x V2 Smartbox. Het beeld is superieur en ik heb geen enkel probleem.JPD68 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:32:
[...]
Er is hoop. Volgens TotaalTV komt Delta met een update:
https://www.totaaltv.nl/n...kastje-naar-beter-niveau/
De Amigo is hier na een maandje uitgefaseerd, de app (op een Philips OLED) werkt net zo goed, zo niet beter. Vooral het ineens op zwart gaan en hoe gek het ook klinkt de slechte beeldkwaliteit waren een reden om via de app te gaan kijken.
De Philips app hoor ik juist veel klachten over.
Wanneer je voor het TV Unlimited abo kiest (dus het extra pakket met Videoland er in ) dan krijg je ook de Smartbox V2 als nieuwe klant.
Maar zoals ik al zeg, wanneer je nu gaat betalen voor de decoder, hoe kun je het dan nog maken om met een oude Aria 7x aan te komen?
TotaalTV heeft overigens niet alle updates gedeeld. Op het Deltagebruikersforum lees ik dat Dolby is toegevoegd aan de apps en ook ESPN UHD is nu via de apps te zien met HDR.
[ Voor 14% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-11-2025 10:02 ]
Dus de vorige week hier gepostte "TV wordt €2,50 goedkoper" is soort van een wassen neus? Want voorheen kreeg je 1 TV box gratis en nu kost die weer €2,50, dus met TV box is de prijs gelijk.Mapje schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:24:
De regel is dus veranderd je krijgt er nu geen tv ontvanger meer erbij maar die moet je nu dus betalen.
“De eerste tv-ontvanger kost op dit moment 2,50 euro per maand. Elke volgende ontvanger kost 5 euro per maand”, aldus de woordvoerder.
Bron
Verder wel prima hoor dat de box nu optioneel is. Maar het is dus niet perse echt goedkoper geworden. Je krijgt alleen een "korting" als je geen box wilt.
Niet helemaal, voor mensen die al hadden gekozen voor alleen de app wordt het goedkoper.RobertMe schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:05:
[...]
Dus de vorige week hier gepostte "TV wordt €2,50 goedkoper" is soort van een wassen neus? Want voorheen kreeg je 1 TV box gratis en nu kost die weer €2,50, dus met TV box is de prijs gelijk.
Verder wel prima hoor dat de box nu optioneel is. Maar het is dus niet perse echt goedkoper geworden. Je krijgt alleen een "korting" als je geen box wilt.
De policy op de bestelwebsite is al zeker een jaar dat je bewust moet kiezen of je wel of geen decoder wil.
Het enige verschil is nu dat de decoder (weer) geld kost. Iets wat ik jaren terug al eens bestempelde als waanzin. Waarom moet je voor iets gaan betalen wat tot de standaard moet behoren. Waarom geven ze niet andersom een optie om de decoder er af te doen en dan korting?
Maar goed, dan land je al snel in een discussie of een TV-app nu de standaard is tegenwoordig of toch een decoder. Voor nu vind ik de Smartbox V2 fijner werken dan de Tizenapp van Delta.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-11-2025 10:12 ]
Heb hier al eerder gepost over de beeldkwaliteit, live sportwedstrijden lijken wel SD kwaliteit. Er is zelfs een monteur bij geweest en er is een nieuwe Amigo opgestuurd.Sjakie0101 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:01:
[...]
Ik heb zelf de Amigo 7x V2 Smartbox. Het beeld is superieur en ik heb geen enkel probleem.
De Philips app hoor ik juist veel klachten over.
Wanneer je voor het TV Unlimited abo kiest (dus het extra pakket met Videoland er in ) dan krijg je ook de Smartbox V2 als nieuwe klant.
Maar zoals ik al zeg, wanneer je nu gaat betalen voor de decoder, hoe kun je het dan nog maken om met een oude Aria 7x aan te komen?
TotaalTV heeft overigens niet alle updates gedeeld. Op het Deltagebruikersforum lees ik dat Dolby is toegevoegd aan de apps en ook ESPN UHD is nu via de apps te zien met HDR.
Maar met jouw aanvullende info blijf ik zeker de app gebruiken. Het is een Google TV dus de app heeft niets met Philips te maken. De genoemde problemen bij de Philips TV heb ik geen last van.
Dan lijkt er iets in de passing naar je tv niet goed te gaan. Staat HDMI-CEC aan, heeft je vanuit de box de juiste resolutie door? Staat deze op automatisch of doet jou tv er zelf weer een sausje over heen.JPD68 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:04:
[...]
Heb hier al eerder gepost over de beeldkwaliteit, live sportwedstrijden lijken wel SD kwaliteit. Er is zelfs een monteur bij geweest en er is een nieuwe Amigo opgestuurd.
Maar met jouw aanvullende info blijf ik zeker de app gebruiken. Het is een Google TV dus de app heeft niets met Philips te maken. De genoemde problemen bij de Philips TV heb ik geen last van.
Dit kan alleen een combinatie zijn van de tv met de decoder, het beeld dat ik via de Amigo krijg (zowel V1 als V2) is retestrak.
Alle instellingen zijn door mij en de monteur destijds gecontroleerd. Het is ook vooral bij live sport uitzendingen. We hebben zowel een Samsung Qled als een Philips OLED geprobeerd en bij beide TV's was het resultaat hetzelfde.Sjakie0101 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:22:
[...]
Dan lijkt er iets in de passing naar je tv niet goed te gaan. Staat HDMI-CEC aan, heeft je vanuit de box de juiste resolutie door? Staat deze op automatisch of doet jou tv er zelf weer een sausje over heen.
Dit kan alleen een combinatie zijn van de tv met de decoder, het beeld dat ik via de Amigo krijg (zowel V1 als V2) is retestrak.
Gaan ze dan ook eindelijk een betere app maken?Mapje schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:24:
De regel is dus veranderd je krijgt er nu geen tv ontvanger meer erbij maar die moet je nu dus betalen.
Bron
Hier loopt dat kreng om de haverklap vast, tv opnemen mislukt regelmatig. En dan heb ik het nog niet eens over de UI/UX op tvOS.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dat dacht ik dus ook met het abbo voor internet zelf. Vandaag op de factuur zag ik de oude prijs nog staan dus ik ben even de chat ingedoken. Daar werd mij verteld dat deze nieuwe prijzen alleen voor nieuwe klanten is en dat de oude klanten dus pech hebben, beetje kansloos.Mapje schreef op maandag 17 november 2025 @ 10:39:
Delta maakt tv abonnementen goedkoper :
Basis van 15 naar 12,50
Plus van 21 naar 18,50
Entertainment van 30 naar 27,50
Bron : https://www.delta.nl/ > postcode check
Dat is zeker kansloos aangezien basisprijzen generiek moeten zijn voor alle klanten. Er is geen nieuwe klantenprijs. Ook de prijs van internet is een basisprijs. Dit zou voor mij reden zijn om op te stappen.bluewalk schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:03:
[...]
Dat dacht ik dus ook met het abbo voor internet zelf. Vandaag op de factuur zag ik de oude prijs nog staan dus ik ben even de chat ingedoken. Daar werd mij verteld dat deze nieuwe prijzen alleen voor nieuwe klanten is en dat de oude klanten dus pech hebben, beetje kansloos.
Zo werken alle providers toch al jaren?bluewalk schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:03:
[...]
Dat dacht ik dus ook met het abbo voor internet zelf. Vandaag op de factuur zag ik de oude prijs nog staan dus ik ben even de chat ingedoken. Daar werd mij verteld dat deze nieuwe prijzen alleen voor nieuwe klanten is en dat de oude klanten dus pech hebben, beetje kansloos.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Het is natuurlijk maar net hoe Delta dit verkoopt.RobertMe schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:05:
[...]
Dus de vorige week hier gepostte "TV wordt €2,50 goedkoper" is soort van een wassen neus? Want voorheen kreeg je 1 TV box gratis en nu kost die weer €2,50, dus met TV box is de prijs gelijk.
Delta gebruikt voor al zijn apps OTT NOW!, dit is een white label pakket waarop zij een logo plakken.Ethirty schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:56:
[...]
Gaan ze dan ook eindelijk een betere app maken?
Hier loopt dat kreng om de haverklap vast, tv opnemen mislukt regelmatig. En dan heb ik het nog niet eens over de UI/UX op tvOS.
https://ottnow.tv/
Dus dit zal niet veranderen tenzij ze overstappen op een ander nieuw pakket.
Je vergeet dat je een contract hebt afgesloten. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld een vast energiecontract. Dan staat de prijs vast voor de periode dat je het contract bent aangegaan.Sjakie0101 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 15:32:
[...]
Dat is zeker kansloos aangezien basisprijzen generiek moeten zijn voor alle klanten. Er is geen nieuwe klantenprijs. Ook de prijs van internet is een basisprijs. Dit zou voor mij reden zijn om op te stappen.
Natuurlijk is de “bestaande klanten boete” erg zuur maar dan moet je geen vast contract afsluiten voor een lange periode. Zo werkt het nu eenmaal.
En denk ook aan de aanbieder, die calculeert investeringen en alle andere uitgaven op basis van de winst, dus grotendeels op de omzet. Op moment X kijk je naar je balans en besluit je een uitgave te doen. Dan kun je eenvoudigweg niet op een later moment Y besluiten alle klanten korting te geven. Dan valt de grond onder je besluit weg om die investering te doen. Terwijl je die kosten dus al gemaakt hebt. Heel gevaarlijk om dat te doen.
Het vaste abonnementen systeem is de basis van elke provider. Dat geeft vaste omzet op basis waarvan je kunt managen. En investeerders vinden dat ook fijn, dat geeft vertrouwen. Daarom heeft Ziggo het ook zwaar, klanten lopen weg, minder vaste omzet waardoor de schuld nog verder oploopt (12 miljard nu!). Echt schadelijk voor een bedrijf.
Jou verhaal klopt niet. Delta hanteert het flexpakket waarin deze abonnementen zitten. Nieuwe klanten krijgen voor exact dezelfe dienst een lagere prijs. Dat kan als er voor een x aantal maanden korting wordt gegeven. Maar je kan niet exact dezelde dienst voor twee prijzen aanbieden, Hier schaatst Delta een scheve schaats. Ik heb dit bij geen enkele provider meegemaakt of eerder gezien.ernstoud schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:29:
[...]
Je vergeet dat je een contract hebt afgesloten. Vergelijkbaar met bijvoorbeeld een vast energiecontract. Dan staat de prijs vast voor de periode dat je het contract bent aangegaan.
Natuurlijk is de “bestaande klanten boete” erg zuur maar dan moet je geen vast contract afsluiten voor een lange periode. Zo werkt het nu eenmaal.
En denk ook aan de aanbieder, die calculeert investeringen en alle andere uitgaven op basis van de winst, dus grotendeels op de omzet. Op moment X kijk je naar je balans en besluit je een uitgave te doen. Dan kun je eenvoudigweg niet op een later moment Y besluiten alle klanten korting te geven. Dan valt de grond onder je besluit weg om die investering te doen. Terwijl je die kosten dus al gemaakt hebt. Heel gevaarlijk om dat te doen.
Het vaste abonnementen systeem is de basis van elke provider. Dat geeft vaste omzet op basis waarvan je kunt managen. En investeerders vinden dat ook fijn, dat geeft vertrouwen. Daarom heeft Ziggo het ook zwaar, klanten lopen weg, minder vaste omzet waardoor de schuld nog verder oploopt (12 miljard nu!). Echt schadelijk voor een bedrijf.
Ja, met korting voor x maanden, echter is dit een vaste prijsverlaging van hetzelfde product. Dus geen welkomst actie voor korting voor eerste 10 maanden en dan 49.50 maar welkomstactie met korting en dan 42.50.
Dit dusSjakie0101 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 17:41:
[...]
Jou verhaal klopt niet. Delta hanteert het flexpakket waarin deze abonnementen zitten. Nieuwe klanten krijgen voor exact dezelfe dienst een lagere prijs. Dat kan als er voor een x aantal maanden korting wordt gegeven. Maar je kan niet exact dezelde dienst voor twee prijzen aanbieden, Hier schaatst Delta een scheve schaats. Ik heb dit bij geen enkele provider meegemaakt of eerder gezien.
Leg eens uit wat er niet klopt dan? Dat je een contract hebt? Waarin de prijs vastligt?
En dat het business model van een provider daarop qua inkomsten/uitgaven gebaseerd is?
Die argument afserveren is flauw. Ik heb lang genoeg bij o.a. UPC, KPN en Reggefiber rondgelopen om te weten hoe die business werkt.
Uh, ik heb diverse vaste contracten bij KPN en Vodafone die duurder zijn dan dat waar ze nu mee adverteren.Delta hanteert het flexpakket waarin deze abonnementen zitten. Nieuwe klanten krijgen voor exact dezelfe dienst een lagere prijs. Dat kan als er voor een x aantal maanden korting wordt gegeven. Maar je kan niet exact dezelde dienst voor twee prijzen aanbieden, Hier schaatst Delta een scheve schaats. Ik heb dit bij geen enkele provider meegemaakt of eerder gezien.
Je baseert dat wat ik bovenstaand vetgedrukt gemaakt heb op je mening en onderbuik. Maar het kan juridisch wel. Elke provider doet dat, dat binnen het contract je keuze hebt (Delta flex) laat onverlet dat de prijzen voor die keuzes gelden zoals ze waren bij het afsluiten van het abonnement voor een bepaalde tijd. Daar heb je voor gekozen.
Een scheve schaats? Zuurt voor bestaande klanten, zeker. Maar juridisch geheel correct.
Nee dus. Je hebt een contract waarin je akkoord gegaan bent voor een bepaalde prijs voor een bepaalde tijd.bluewalk schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:15:
[...]
Ja, met korting voor x maanden, echter is dit een vaste prijsverlaging van hetzelfde product. Dus geen welkomst actie voor korting voor eerste 10 maanden en dan 49.50 maar welkomstactie met korting en dan 42.50.
[...]
Dit dus
Kan ik Vattenfall bellen omdat ik een 3-jaar contract heb nu ik lees in de krant dat gas goedkoper wordt? Nee dus.
Klopt helemaal, tenzij je contract voor vaste prijs en tijd is afgelopen. Dus dan mag je wijzigen, dan zou je verwachten dat je bij het wijzigen gebruik mag maken van de tarieven die op dat moment gelden, toch?ernstoud schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:39:
[...]
Nee dus. Je hebt een contract waarin je akkoord gegaan bent voor een bepaalde prijs voor een bepaalde tijd.
Kan ik Vattenfall bellen omdat ik een 3-jaar contract heb nu ik lees in de krant dat gas goedkoper wordt? Nee dus.
Dat is heel billijk uiteraard en vaak zal dat kunnen. Vaak werkt dan telefonisch contact. Zeker actie ondernemen werkt. De ACM e.d. hebben al eens geopperd dat slapende klanten actiever benaderd moeten worden.bluewalk schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:02:
[...]
Klopt helemaal, tenzij je contract voor vaste prijs en tijd is afgelopen. Dus dan mag je wijzigen, dan zou je verwachten dat je bij het wijzigen gebruik mag maken van de tarieven die op dat moment gelden, toch?
Ook dat hoeft niet perse.bluewalk schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:02:
[...]
Klopt helemaal, tenzij je contract voor vaste prijs en tijd is afgelopen. Dus dan mag je wijzigen, dan zou je verwachten dat je bij het wijzigen gebruik mag maken van de tarieven die op dat moment gelden, toch?
Geen 100% directe vergelijking. Maar bij Simyo heb ik jarenlang nog een 100 minuten / SMS bundel gehad voor 3 euro, terwijl die al lange tijd duurder was, maar mijn stilzwijgende verlenging behield de oude prijs. Andersom werden de data bundles steeds goedkoper, en daar bleef ik by default ook op de hogere prijs zitten. Eerst kon je wel nog je bundels aanpassen waarbij ik mijn bel bundel kon behouden en dezelfde hoeveelheid data voor de lagere prijs kon krijgen. Later hebben ze dat aangepast en bleef je IIRC in dezelfde bundel prijzen zitten (dus ik kon wel omhoog en omlaag in bundel, maar an wel tegen de prijzen dat die hogere/lagere bundels hadden op het moment dat ik de laatste keer had aangepast). De nieuwe prijzen krijgen kon ik alleen krijgen door te verlengen / een nieuw contract af te sluiten waarbij de bel/SMS bundel dan weer duurder was.
Maar in ieder geval als je volledig zou verlengen (dus weer een 1 of 2 jarig contract) zou je verwachten dat je ook de actuele prijs krijgt die ook nieuwe klanten (minus evt korting) krijgen. Maar met vrij maandelijks wijzigen zou ik dat misschien niet perse verwachten.
En kijk ook naar Ziggo, die hebben in maart nieuwe, goedkopere, pakketten geintroduceerd. Qua "inhoud" eigenlijk gelijk aan de oude (behalve dat ze een week daarvoor een snelheidsverhoging op de oude hebben gedaan). Eerst kon je vrij over stappen / je pakket aanpassen, ook binnen contract. Later hebben ze dat aangepast en het pakket aanpassen kan nu nog alleen naar een oud "Internet" pakket, wil je een nieuw "Wifi" pakket moet je perse verlengen (dus een nieuw contract van 1 of 2 jaar).
Volgens mij is daar al wet- / regelgeving over intussen. Klanten moeten einde contract en daarna elk jaar geïnformeerd worden over mogelijke overstap opties. Waarbij Ziggo heel slim klanten van een antiek Internet Max pakket doet aanraden over te stappen naar het Internet Giga pakket. Waarbij ze van 1Gbit/s naar 1,1Gbit/s gaan voor een kleine meerprijs. Terwijl ze ook kunnen overstappen naar Wifi Groot dat ook 1Gbit/s is (niet 1,1Gbit/s dus), maar een paar euro goedkoper.ernstoud schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:36:
De ACM e.d. hebben al eens geopperd dat slapende klanten actiever benaderd moeten worden.
Je hebt gelijk:RobertMe schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:39:
[...]
Volgens mij is daar al wet- / regelgeving over intussen. Klanten moeten einde contract en daarna elk jaar geïnformeerd worden over mogelijke overstap opties. Waarbij Ziggo heel slim klanten van een antiek Internet Max pakket doet aanraden over te stappen naar het Internet Giga pakket. Waarbij ze van 1Gbit/s naar 1,1Gbit/s gaan voor een kleine meerprijs. Terwijl ze ook kunnen overstappen naar Wifi Groot dat ook 1Gbit/s is (niet 1,1Gbit/s dus), maar een paar euro goedkoper.
“De ACM gaat ook strenger toezien op het naleven van de informatieplicht. Aanbieders zijn wettelijk verplicht om klanten actief te informeren over het aflopen van hun contract. Daarbij moet de aanbieder de klant ook jaarlijks informeren over hun voordeligste tarieven. De ACM ziet dat dit in de praktijk soms niet of onvoldoende gebeurt.“
Bron: https://www.acm.nl/nl/pub...tsegment-internetdiensten
In het flexpakket zitten dezelfde snelheden, dezelfde diensten. Wat als ik mijn intermet verlaag van 1 Gbps naar 500 Mbps?
Dan moet ik de nieuwe prijs krijgen omdat ik een nieuwe dienst afneem met de dan geldende voorwaarden,
Actiekortingen of echt afwijkende pakketten is van alle tijden,
Maar Delta heeft basissnelheden en prijzen die al jaren voor iedereen gelijk zijn, Wat ze nu doen js vanuit gelijkheidsbeginsel niet toegestaan.
Heb je een juridische bron voor het vetgedrukte?Sjakie0101 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 19:57:
Delta heeft flexpakketten. En raad eens? Hoewel ik een afspraak heb voor 2 jaar, heb ik GEEN kortingsfspraak op intermet.
In het flexpakket zitten dezelfde snelheden, dezelfde diensten. Wat als ik mijn intermet verlaag van 1 Gbps naar 500 Mbps?
Dan moet ik de nieuwe prijs krijgen omdat ik een nieuwe dienst afneem met de dan geldende voorwaarden,
Actiekortingen of echt afwijkende pakketten is van alle tijden,
Maar Delta heeft basissnelheden en prijzen die al jaren voor iedereen gelijk zijn, Wat ze nu doen js vanuit gelijkheidsbeginsel niet toegestaan.
Je kan niet hetzelfde flexpakket, met dezelfde snelheden voor meer geld aan bestaande klanten aanbieden,
Riekt naar een bakker die tegen jou zegt: jammer je bent al 3 jaar klant, het zelfde volkorenbrood is voor jou een euro duurder.
Had je maar nieuwe klant moeten zijn.
De aangeboden dienst flexpakket is ongewijzigd, daarmee moet een prijswijziging van dezelfde diensten en snelheden gelden voor alle klanten.
Dat artikel gaat over mensen. Niet over alles wat jij noemt. Je draaft een beetje door. Fijne dag nog.Sjakie0101 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 20:32:
Arrikel 1 van de grondwet, die is ook op consumentenrecht van toepassing. Gelijke gevallen moefen gelijk behandeld worden,
Je kan niet hetzelfde flexpakket, met dezelfde snelheden voor meer geld aan bestaande klanten aanbieden,
Riekt naar een bakker die tegen jou zegt: jammer je bent al 3 jaar klant, het zelfde volkorenbrood is voor jou een euro duurder.
Had je maar nieuwe klant moeten zijn.
De aangeboden dienst flexpakket is ongewijzigd, daarmee moet een prijswijziging van dezelfde diensten en snelheden gelden voor alle klanten.
Je vergist je, dit is ook op comsumentenrecht van toepassing.ernstoud schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 21:04:
[...]
Dat artikel gaat over mensen. Niet over alles wat jij noemt. Je draaft een beetje door. Fijne dag nog.
Vreemd hoe je reageert.
[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-11-2025 22:10 ]
Nee.Sjakie0101 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 22:05:
[...]
Je vergist je, dit is ook op comsumentenrecht van toepassing.
Vreemd hoe je reageert.
:strip_exif()/f/image/xstWPMI59sxh27fMZXa2zQfR.jpg?f=fotoalbum_large)
En ik laat het hierbij. Het is moeilijk te discussiëren met iemand die van alles roept zonder enige bron of verwijzing.
[ Voor 9% gewijzigd door ernstoud op 21-11-2025 22:13 ]
Artikel 1 zal dus pas een rol gaan spelen als je discrimineert op basis van de eigenschappen van de persoon (afkomst, geslacht, huidskleur, ...). Terwijl wat Delta (en vele andere bedrijven) doen is "discrimineren" op basis van de klantrelatie / contract.
Daar kan ik inkomen. En zoals gezegd zijn kortingen voor instappers logisch.RobertMe schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 22:18:
Als dat soort dingen niet mogen, dan mogen loyaliteitskaarten en dergelijke toch net zo goed ook niet. Dan discrimineer je toch ook op basis van hoe veel iemand al eerder heeft besteed in een winkel / .... En volgens mij zijn "kortingen op hoe lang je op het leven geabonneerd bent" (aka: senioren kortingen en dergelijke) ook nog steeds toegestaan.
Artikel 1 zal dus pas een rol gaan spelen als je discrimineert op basis van de eigenschappen van de persoon (afkomst, geslacht, huidskleur, ...). Terwijl wat Delta (en vele andere bedrijven) doen is "discrimineren" op basis van de klantrelatie / contract.
Maar de ene klant voor exact dezelfde dienst meer of minder laten betalen lijkt me niet in de haak.
Als voor de ene klant de basisprijs 42,50 is en voor de andef 49,50 voor exact hetzelfde producf of exact dezelfde dienst, dan klopt dat niet. Immers wanneer gaat dan voor vaste klanten deze lagere prijs gelden? Nooit? Die betalen hun leven lang de komende jaren 7 euro meer dan mensen die nieuwe instappen, Dat kan echt niet. En ik ken geen voorbeelden hiervan bij andere providers.
Ik lees het al, je twijfel slaat toeSjakie0101 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 22:30:
[...]
Daar kan ik inkomen. En zoals gezegd zijn kortingen voor instappers logisch.
Maar de ene klant voor exact dezelfde dienst meer of minder laten betalen lijkt me niet in de haak.
Als voor de ene klant de basisprijs 42,50 is en voor de andef 49,50 voor exact hetzelfde producf of exact dezelfde dienst, dan klopt dat niet. Immers wanneer gaat dan voor vaste klanten deze lagere prijs gelden? Nooit? Die betalen hun leven lang de komende jaren 7 euro meer dan mensen die nieuwe instappen, Dat kan echt niet. En ik ken geen voorbeelden hiervan bij andere providers.
Daarnaast, vraag het aan Delta, hoe je wel de lagere prijs kunt krijgen. Grote kans dat je daarvoor nadat het contract is afgelopen een nieuw contract moet afsluiten. Maar wellicht zijn er wel andere opties. En als slapende klant ben je sowieso altijd de sjaak (no pun intended) al is het maar dat je met een jaarlijks belletje vaak een korting kunt krijgen als je voor een jaar bijtekent. En het enige "vage" dat Delta doet is de pakket namen "recyclen" met dezelfde inhoud maar een nieuwe prijs. Zie bv mijn eerste post over Ziggo die ook gewoon zo nu en dan nieuwe pakketten introduceert met andere prijzen (waarvan de laatste keer, begin dit jaar, ook daadwerkelijk lagere prijzen). Dat is effectief hetzelfde, alleen staat er een ander naampje op. En klanten die "te lang" hebben liggen slapen kunnen nu ook niet meer vrij over stappen (dat Delta dan onder de noemer "flexpakket" doet, maar bij Ziggo in principe ook kan tijdens een lopend contract, aanpassen naar een hoger/lager pakket) maar moeten verplicht een nieuw contract aangaan. En bij Simyo heb ik jaren lang hetzelfde gehad waar ik uiteindelijk een ~10 jaar oude goedkope belbundel had (die aan het eind niet eens meer bestond) aan de originele prijs, maar wel een aantal keren zelf ben moeten "over stappen" v.w.b. data bundel omdat bv met een Black Friday actie dezelfde bundel (in naam en inhoud) goedkoper was, of zelfs "meer voor minder" te krijgen was (en IIRC was dat niet perse alleen met acties, maar ook "gewoon" dat soms bundels goedkoper werden gemaakt buiten een actie). Ook daar kreeg ik dus niet spontaan de goedkopere prijs als bestaande klant. Waarbij ze op een gegeven moment besloten hebben om de bundels nog alleen aan te passen met de bundels, en prijzen, van de laatste keer dat je een contract bent aangegaan. En wilde je een van de nieuwe (grotere / kleinere / goedkopere) bundels moest je ook verplicht verlengen.
Edit:
Voor de duidelijkheid: bij Simyo gold dan ook dat een (actie)prijs "voor altijd" was. Ze zijn pas 2 of 3 jaar terug inflatiecorrecties gaan toepassen. En actieprijzen waren ook niet met een "beperkte duur" (dus "2 jaar contract en krijg 12 maanden korting en daarna ..." etc was niet aan de orde). Het was echt "als je nu afsluit voor (bv) 2 euro betaal je 'tot je dood' 2 euro". En of dat nu op 1 januari zonder een actie was of eind november met een BF actie (en het de week ervoor en de week erna nog 3 euro was) was irrelevant.
[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 21-11-2025 23:00 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Cees7964 op 24-11-2025 18:58 ]
Het was vooral het Tweakers artikel dat op dit vlak onduidelijk was, op de Delta site (https://www.deltafiber.nl...ignificant-naar-500-mbps/) staat het iets duidelijker:Cees7964 schreef op maandag 24 november 2025 @ 18:56:
Delta mag dit wettelijk dan wel doen maar het blijft zo krom als een banaan wat ze doen. Dat weten ze zelf ook wel. Anders hadden ze het gelijk wel duidelijk gemaakt dat het alleen voor nieuwe klanten geldt.
“Naast het verhogen van de instapsnelheid gaan ook de tarieven van een aantal nieuwe abonnementen omlaag.”
Ik las dat direct als niet geldend voor bestaande abonnementen.
Vervolgens worden er geen nieuwe, maar bestaande abonnementen genoemd, Alleen 5 Gbps is nieuw.ernstoud schreef op maandag 24 november 2025 @ 19:38:
[...]
Het was vooral het Tweakers artikel dat op dit vlak onduidelijk was, op de Delta site (https://www.deltafiber.nl...ignificant-naar-500-mbps/) staat het iets duidelijker:
“Naast het verhogen van de instapsnelheid gaan ook de tarieven van een aantal nieuwe abonnementen omlaag.”
Ik las dat direct als niet geldend voor bestaande abonnementen.
500 Mbps. toch ook?Sjakie0101 schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:00:
[...]
Vervolgens worden er geen nieuwe, maar bestaande abonnementen genoemd, Alleen 5 Gbps is nieuw.
Nee, die hebben we hier al een tijdje. Oud Caiway klant.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ah, ik ging een contract aan bij Caiway voor 600 Mbps. Dat werd bij oplevering 700 Mbps. Nooit geweten dat 500 Mbps. bestond.PaT schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:43:
[...]
Nee, die hebben we hier al een tijdje. Oud Caiway klant.
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.