Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 16:19
Zojuist het installatiepakket binnengekregen, maar de eerste indruk valt tegen. Voor een 4Gbit-abonnement zat er een Nokia-modem in de doos en een Amino Aria 7x TV-box. Volgens de chat wordt die TV-box inmiddels niet eens meer uitgegeven.

Gelukkig was het via de chat snel geregeld dat ik een Sagemcom-modem krijg, maar voor het TV-kastje was de reactie simpelweg: “deal with it”.

Waar ik bij Ziggo de Next-box netjes uit het zicht kan zetten dankzij de bluetooth-remote, is dat bij dit kastje niet mogelijk. Er zit geen bluetooth op, dus je moet hem altijd in het zicht houden. Tot slot start hij ook nog op met duidelijke Caiway-branding, wat niet echt de eerste fijne ervaring is als je als nieuwe klant bij Delta iets bestelt.

Eerste indruk: wat rommelig geregeld, maar de support rond het modem was gelukkig wel snel en behulpzaam.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0da3XhhQj2k_wqDW2pliPNLbBOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/duE3hloKamvZNyoK8DAtVjjL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:05
fagao schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 12:54:
Weet jij toevallig welke DNS servers je hebt toegewezen gekregen ?
[...]
In de Nokia stond niets bij DNS servers. Daar heb ik de Google DNS maar in gezet.
Het maakte geen verschil.

Wat wel verschil maakte is mijn 2e switch niet op LAN2 maar te verhuizen naar LAN1.
Sinds dien heb ik geen uitval en vertraging meer gezien.

Switch1 = Netgear 16 poorts (non managed)
Switch2= Linksys LGS328C Managed switch
SW2 zat eerst achter SW1. Werkte altijd prima, maar met Delta dus niet. Zit nu direct in LAN1 en de SW1 in LAN2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reinier68
TomSt schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 16:55:
Gelukkig was het via de chat snel geregeld dat ik een Sagemcom-modem krijg, maar voor het TV-kastje was de reactie simpelweg: “deal with it”.

Waar ik bij Ziggo de Next-box netjes uit het zicht kan zetten dankzij de bluetooth-remote, is dat bij dit kastje niet mogelijk. Er zit geen bluetooth op, dus je moet hem altijd in het zicht houden. Tot slot start hij ook nog op met duidelijke Caiway-branding, wat niet echt de eerste fijne ervaring is als je als nieuwe klant bij Delta iets bestelt.
Ik heb de Amino Kamai 7 gekregen voor TV. Maar ook daar alleen IR. Dus wegwerken kan niet. Hangt nu achter de TV met een papieren reflector voor IR. Niet fraai maar moet maar even.

En als je de remote hebt gekoppeld aan je TV, dan kan je wel je TV aan/uit zetten. Maar... als je de box aan een andere HDMI poort prikt, kan je je TV niet meer "inleren". Dat kan alleen met de originele remote, en die wordt vanaf dat moment gezien als "universeel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:22
Slechte kabel/connectie naar LAN2 ?
reinier68 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 19:55:
[...]

In de Nokia stond niets bij DNS servers. Daar heb ik de Google DNS maar in gezet.
Het maakte geen verschil.

Wat wel verschil maakte is mijn 2e switch niet op LAN2 maar te verhuizen naar LAN1.
Sinds dien heb ik geen uitval en vertraging meer gezien.

Switch1 = Netgear 16 poorts (non managed)
Switch2= Linksys LGS328C Managed switch
SW2 zat eerst achter SW1. Werkte altijd prima, maar met Delta dus niet. Zit nu direct in LAN1 en de SW1 in LAN2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:50
Ik heb op dit moment een Nokia modem van Delta. Ik zou graag een Sagemcom modem willen. Hoe kan ik dat het beste aanpakken bij Delta? De Nokia modem werkt nog naar behoren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
fagao schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 12:03:
Slechte kabel/connectie naar LAN2 ?

[...]
Nee, ik heb met de DTX nog getest, maar helemaal in orde. En over dezelfde kabel loopt het nog steeds trouwens. Gewoon dom iets icm de Nokia denk ik

[ Voor 10% gewijzigd door reinier68 op 20-08-2025 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaiemronnie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-09 19:08
Delta zendt sinds kort alle ESPN kanalen in 1080p 50fps uit als het goed is? Bron:Totaaltv.nl
Kan dit alleen met het tv kastje van Delta of ook met de Delta TV app?

Indien alleen met tv kastje van Delta, is dit dan wel binnenkort wel beschikbaar via die TV app, of gebeurt dat niet of nooit?

En geldt dat ook voor het UHD kanaal van ESPN?

[ Voor 10% gewijzigd door Aaiemronnie op 20-08-2025 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 09:39
JPD68 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:37:
[...]

Niet anders dan bij de audio voorkeuren aangeven dat dit Dolby moest zijn. Niet alle zenders hebben overigens Dolby,
Dit werkt hier niet, ik heb nogmaals de decoder rechtstreeks aangesloten op de receiver maar blijf alleen PCM Stereo krijgen.
Sjakie0101 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:52:
In het menu is er ook een keuze voor HDMI arc , staat deze aan?
Deze optie is er zover ik kan zien niet op mijn decoder. Ik heb wel "hdmi modus -> HDMI CEC" maar dit maakt geen verschil.

Nog iemand die een idee heeft hoe ik Dolby op mijn Denon receiver krijg(Passthrough) vanaf de Amino Kamai 7x?

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:49
Aaiemronnie schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:33:
Delta zendt sinds kort alle ESPN kanalen in 1080p 50fps uit als het goed is? Bron:Totaaltv.nl
Kan dit alleen met het tv kastje van Delta of ook met de Delta TV app?

Indien alleen met tv kastje van Delta, is dit dan wel binnenkort wel beschikbaar via die TV app, of gebeurt dat niet of nooit?

En geldt dat ook voor het UHD kanaal van ESPN?
Delta TV apps zijn niet geschikt voor UHD en het is niet waarschijnlijk dat hierin snel verandering komt..

Maar stuur gerust een mailtje naar : support@deltafiber.nl met je vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door Mapje op 21-08-2025 08:55 ]

Mapje schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:08:
[...]

Delta TV apps zijn niet geschikt voor UHD en het is niet waarschijnlijk dat hierin snel verandering komt..

Maar stuur gerust een mailtje naar : support@deltafiber.nl met je vraag.
Klopt niet, De Apple Ios-app had al tijdelijk ESPN UHD werkende.
Sterker, stiekem werkt het op die app nog steeds.

De apps laten ook 1080P zien

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-08-2025 10:14 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Aaiemronnie
Zie je verschil in kwaliteit op de ESPN kanalen via de app dan met voorheen?
Schijnt dat ze pas in 1080p 50fps uitzenden.
Aaiemronnie schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:08:
Zie je verschil in kwaliteit op de ESPN kanalen via de app dan met voorheen?
Schijnt dat ze pas in 1080p 50fps uitzenden.
Dat is altijd te merken. Bewegende beelden geven minder tot geen “veegeffect”.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Aaiemronnie
Sjakie0101 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:12:
[...]

Dat is altijd te merken. Bewegende beelden geven minder tot geen “veegeffect”.
Oke, de kwaliteit van de ESPN kanalen via de tv app is nu dus prima?
Je hebt t.o.v. vorige week daadwerkelijk verbetering gezien?

Ik vraag dat hierom:
https://www.totaaltv.nl/n...-met-beeldkwaliteit-espn/

[ Voor 13% gewijzigd door Aaiemronnie op 21-08-2025 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De apps en decoders zijn aangepast. Dit viel ook al te lezen op het Delta gebruikersforum.

[ Voor 45% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-08-2025 11:22 ]

• Aaiemronnie
Sjakie0101 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 11:21:
De apps en decoders zijn aangepast. Dit viel ook al te lezen op het Delta gebruikersforum.
Hartelijk dank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:53
Net mijn pakket gekregen en heb een Amigo kamai 7x tv ontvanger.
Geen google tv of andere apps die erop kunnen.

Aan de chat gaven ze aan geen andere boxen te kunnen leveren voor glasvezel abonnees.

Wel een financiele vergoeding gekregen.

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

• TomSt
sten123 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:21:
Net mijn pakket gekregen en heb een Amigo kamai 7x tv ontvanger.
Geen google tv of andere apps die erop kunnen.

Aan de chat gaven ze aan geen andere boxen te kunnen leveren voor glasvezel abonnees.

Wel een financiele vergoeding gekregen.
Wij hebben hier de Amino Aria 7X gekregen. Via de chat nog geprobeerd om een Android Smartbox los te krijgen, maar daar zijn ze heel duidelijk in: nee, dat doen we niet. Hoeveel vergoeding heb jij gekregen? Misschien dat ik dat ook eens ga proberen. Moet zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld was toen dit ding uit de doos kwam, niet eens de Kamai (al maakt dat qua specs uiteindelijk weinig verschil volgensmij).

Wel inmiddels het nieuwe Sagemcom-modem mogen ontvangen. Dus nu staan er twee modems hier in huis, terwijl het abonnement nog niet eens actief is. Nog even wachten tot 1 september! Ben benieuwd of ik dan gelijk het Sagemcom kan aansluiten, of dat eerst de Nokia aangesloten moet worden.

• sten123
Ik mis gewoon de smart functies en videoland zit in het unlimited abonnement wat ik uiteindelijk wel met korting heb gekregen.

Na zeggen dat ik wel een beetje teleurgesteld was kreeg ik een vergoeding van 35 euro voor een chromecast...

Wel keek hij nog of die geen box kon ruilen maar dat kon/mocht niet. Misschien binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 22:38

pietje63

RTFM

NFI, maar mijn conclusie is wel dat Delta zich meer neerzet als leverancier van een netwerkverbinding met daarbij optie om TV te kijken, waar Ziggo het meer als totaalpakket ziet dat aantrekkelijk moet zijn.

Ik draai nu alle met de app op Tv met een mooiere launcher, maar fijn werkt het niet. Als de TV opstart met de app waarop je gisteren live tv aan het kijken was, duurt het een halve minuut voor de app weer responsive is (hij lijkt eerst te proberen verder te gaan met de live TV).

Zelf wil ik binnenkort NLZiet als alternatief gaan proberen (maar moet daar even een geschikt moment voor vinden).

[ Voor 4% gewijzigd door pietje63 op 22-08-2025 10:44 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
sten123 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:36:
Ik mis gewoon de smart functies en videoland zit in het unlimited abonnement wat ik uiteindelijk wel met korting heb gekregen.

Na zeggen dat ik wel een beetje teleurgesteld was kreeg ik een vergoeding van 35 euro voor een chromecast...

Wel keek hij nog of die geen box kon ruilen maar dat kon/mocht niet. Misschien binnenkort
Dan kom je toch nog iets van 15 euro tekort mocht je voor deze Chromecast opvolger gaan

https://tv.mythomson.com/nl/Thomson-Go-Cast-150/150

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:52
VulcanRaven schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:06:

Samenvatting:

- Ben al bijna 2.5 week aan het bellen met Delta hierover.
- Ticket heeft een week stil gelegen ondanks dagelijkse belofte dat ze het met spoed gingen oppakken.
- Word telkens beloofd teruggebeld te worden wat nooit gebeurt.
- Krijg dagelijks een ander verhaal te horen over de status.
- Onmogelijk om verder te komen dan het standaard belscript bij de 1e lijns servicedesk.
- Geen enkel idee wanneer het probleem opgelost kan worden. Zit nu al 2.5 week zonder internet en dat kan zomaar nog eens 2+ weken extra duren. Je word door Delta op geen enkele manier geïnformeerd / op de hoogte gehouden hiervan.
Inmiddels zijn we weer een flinke periode verder. Uiteraard is de situatie nog hetzelfde. Vorige week vrijdag na 3 weken plat te hebben gelegen eindelijk na veel overleg en vragen is het ticket geëscaleerd binnen Delta. Ook dat duurde weer tot afgelopen maandag eer er contact is opgenomen vanuit Delta.

De medewerker daar is er mee aan de slag gegaan en heeft enkele malen contact gelegd, op de manier hoe ze zaken uitlegde en a.h.v. de vragen de ik kreeg ga ik er van uit dat er de afgelopen weken he-le-maal niks gedaan is met het ticket ondanks dagelijkse navraag wat de status is. Dus pas sinds maandag (na 3 weken) is het daadwerkelijk opgepakt en is de netbeheerder aangestuurd. Ook dat gaat weer tergend langzaam, dagelijks een belletje (altijd einde dag) vanuit Delta met de vraag of er al contact geweest is. Nee, zoals alle andere keren niet. Ok, gaan we weer achteraan waarop je de dag erna einde dag pas weer wat hoort. En zo word het ticket elke dag weer opgeschoven zonder duidelijke afspraak, duidelijk idee wanneer er iets gaat gebeuren.

Echt absurd slecht hoe Delta met een storing om gaat. Ik hoop dat ze snel weer een prijs verhoging doorvoeren zodat ik per direct weg kan daar en dan kom ik er nooit meer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 09:39
Vaez schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 22:50:
[...]

Dit werkt hier niet, ik heb nogmaals de decoder rechtstreeks aangesloten op de receiver maar blijf alleen PCM Stereo krijgen.

[...]

Deze optie is er zover ik kan zien niet op mijn decoder. Ik heb wel "hdmi modus -> HDMI CEC" maar dit maakt geen verschil.

Nog iemand die een idee heeft hoe ik Dolby op mijn Denon receiver krijg(Passthrough) vanaf de Amino Kamai 7x?
Om hier op terug te komen. Na uren met de delta klantenservice hierover te chatten en later te bellen hebben ze de decoder omgeruild. De nieuwe werkte gelijk en geeft wel dolby. Heel vreemd dus of toeval of er was echt iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Laatst online: 13:38
sten123 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 22:36:

De Amigo is ook niet zaligmakend, vind de beeldkwaliteit ten opzichte van de app(op een Philips Google TV) echt dramatisch en dat voor box die 4K zou moeten zijn. Is al een monteur bij geweest die ook niets anders wist dan de box om te laten ruilen, maar de vervanger is even slecht. Sta op het punt een Aria of een Kamai te vragen, want zo heb ik er helemaal niks aan. Voor de Google TV apps heb ik de Philips TV.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sten123
JPD68 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:41:
[...]

De Amigo is ook niet zaligmakend, vind de beeldkwaliteit ten opzichte van de app(op een Philips Google TV) echt dramatisch en dat voor box die 4K zou moeten zijn. Is al een monteur bij geweest die ook niets anders wist dan de box om te laten ruilen, maar de vervanger is even slecht. Sta op het punt een Aria of een Kamai te vragen, want zo heb ik er helemaal niks aan. Voor de Google TV apps heb ik de Philips TV.
Ik heb inmiddels via Marktplaats een Apple TV 4k weten te scoren. hierop de Delta app gezet en ook gelijk alle andere apps. dan doen we het maar op deze manier. Ik heb ook een Philips TV alleen zonder Google.

Heb een Philips PML9008(The Xtra) Tizen OS geloof ik.

[ Voor 7% gewijzigd door sten123 op 25-08-2025 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17:35
JPD68 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 09:41:
[...]

Toch bijzonder. Ik heb de Amigo op een iets oudere Sony tv en de beeldkwaliteit is gewoon goed. Net zo goed als de beeldkwaliteit van de app op een nieuwere Sony tv. Misschien iets met beelsinstellingen op de Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
Berpie74 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:21:
[...]

Toch bijzonder. Ik heb de Amigo op een iets oudere Sony tv en de beeldkwaliteit is gewoon goed. Net zo goed als de beeldkwaliteit van de app op een nieuwere Sony tv. Misschien iets met beelsinstellingen op de Philips?
Beeldkwaliteit is op een Sony, Samsung en Philips TV even beroerd. Vooral live sport (Wielrennen(NPO/VRT)/Voetbal(ESPN)) is blokkerig (SD Kwaliteit) De monteur van Guidion kon ook geen fouten in de instellingen van zowel het kastje als de TV's vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:07
VulcanRaven schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:13:
[...]

Inmiddels zijn we weer een flinke periode verder. Uiteraard is de situatie nog hetzelfde. Vorige week vrijdag na 3 weken plat te hebben gelegen eindelijk na veel overleg en vragen is het ticket geëscaleerd binnen Delta. Ook dat duurde weer tot afgelopen maandag eer er contact is opgenomen vanuit Delta.

De medewerker daar is er mee aan de slag gegaan en heeft enkele malen contact gelegd, op de manier hoe ze zaken uitlegde en a.h.v. de vragen de ik kreeg ga ik er van uit dat er de afgelopen weken he-le-maal niks gedaan is met het ticket ondanks dagelijkse navraag wat de status is. Dus pas sinds maandag (na 3 weken) is het daadwerkelijk opgepakt en is de netbeheerder aangestuurd. Ook dat gaat weer tergend langzaam, dagelijks een belletje (altijd einde dag) vanuit Delta met de vraag of er al contact geweest is. Nee, zoals alle andere keren niet. Ok, gaan we weer achteraan waarop je de dag erna einde dag pas weer wat hoort. En zo word het ticket elke dag weer opgeschoven zonder duidelijke afspraak, duidelijk idee wanneer er iets gaat gebeuren.

Echt absurd slecht hoe Delta met een storing om gaat. Ik hoop dat ze snel weer een prijs verhoging doorvoeren zodat ik per direct weg kan daar en dan kom ik er nooit meer terug.
Het is bizar, ik heb echt andere ervaringen gelukkig. Maar een storing als deze lijkt mij een meer dan goede reden om weg te kunnen. Gewoon een bericht sturen met een redelijke termijn voor oplossing toch?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPD68 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:40:
[...]

Beeldkwaliteit is op een Sony, Samsung en Philips TV even beroerd. Vooral live sport (Wielrennen(NPO/VRT)/Voetbal(ESPN)) is blokkerig (SD Kwaliteit) De monteur van Guidion kon ook geen fouten in de instellingen van zowel het kastje als de TV's vinden.
Ik zou dan kijken of de output wel op automatisch staat in de box.
Blokkerig beeld kun je alleen krijgen met coax.

De Amigo7x heeft heel goed beeld, beter dan de Aria of Kamai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
Sjakie0101 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 12:33:
Ik zou dan kijken of de output wel op automatisch staat in de box.
Blokkerig beeld kun je alleen krijgen met coax.
De Amigo7x heeft heel goed beeld, beter dan de Aria of Kamai
Dat staat die... en nee blokkerig beeld is heel goed mogelijk met digitale TV, zal eens kijken of ik het vast kan leggen en hier tonen. Het lijkt heel erg op het bufferen, maar alleen wordt het beeld niet scherper naar verloop van tijd.
Het beeld van de Amigo is op zich ook prima, apps geven scherp beeld. Alleen bepaalde TV-zenders zijn via de app veel scherper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:52
Drardollan schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:11:
[...]

Het is bizar, ik heb echt andere ervaringen gelukkig. Maar een storing als deze lijkt mij een meer dan goede reden om weg te kunnen. Gewoon een bericht sturen met een redelijke termijn voor oplossing toch?
...

[ Voor 60% gewijzigd door VulcanRaven op 26-08-2025 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb die ervaring geenszins, Hoe is dat ding dan aangesloten? VIa via? Of rechtstreeks op het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 08:41
Ik heb sinds 2016 glasvezel van Caiway (buitengebied). Op het laatst een 100mbit abbo zonder TV/bellen. Onlangs verplicht overgegaan naar Delta waarbij mijn verlengkorting net 1 maand was vervallen, dus ik zat op 40euro per maand.
Afgelopen vrijdag gebeld naar caiway of ik bij een jaar verlengen korting krijg en krijg 5 euro korting per maand, dus zit op 35 pm.
Sinds 2016 heb ik het Genesis modem (zonder wifi), dus heb ik ook gelijk gevraagd naar een vervangend modem. Dit kon en hiervoor moest ik naar een ander netwerk. Dit prijs bleef hetzelfde, dus dat heb ik maar gedaan.

Heb ik hier verstandig aan gedaan of had ik beter het genesis kunnen gouden? Ik zie namelijk ook dat ik nu helemaal geen 100mbit abbo meer kan afsluiten. Zou ik ook automatisch naar een 150mbit snelheid gaan?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VivaAtloni schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:07:
Ik heb sinds 2016 glasvezel van Caiway (buitengebied). Op het laatst een 100mbit abbo zonder TV/bellen. Onlangs verplicht overgegaan naar Delta waarbij mijn verlengkorting net 1 maand was vervallen, dus ik zat op 40euro per maand.
Afgelopen vrijdag gebeld naar caiway of ik bij een jaar verlengen korting krijg en krijg 5 euro korting per maand, dus zit op 35 pm.
Sinds 2016 heb ik het Genesis modem (zonder wifi), dus heb ik ook gelijk gevraagd naar een vervangend modem. Dit kon en hiervoor moest ik naar een ander netwerk. Dit prijs bleef hetzelfde, dus dat heb ik maar gedaan.

Heb ik hier verstandig aan gedaan of had ik beter het genesis kunnen gouden? Ik zie namelijk ook dat ik nu helemaal geen 100mbit abbo meer kan afsluiten. Zou ik ook automatisch naar een 150mbit snelheid gaan?
Oi. Dan ga je over naar XGS-PON en heb je geen bridge mode meer. Is dat een issue voor je?

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
ernstoud schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:22:
[...]

Oi. Dan ga je over naar XGS-PON en heb je geen bridge mode meer. Is dat een issue voor je?
Geen idee. Ik heb nu een netgear r7000 router achter de Genesis. Die kan er straks tussen uit.
Welke nadelen heeft het verder dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VivaAtloni schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:33:
[...]

Geen idee. Ik heb nu een netgear r7000 router achter de Genesis. Die kan er straks tussen uit.
Welke nadelen heeft het verder dan?
Als je de netgear niet meer gebruiken wil, dus geen eigen router wil gebruiken en de xs-2426g-b je bevalt zijn er geen nadelen.

Veel Tweakers hier willen eigen routers e.d. gebruiken en dan moet je investeren in een ONT of SFP, zie:

[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
ernstoud schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:46:
[...]

Als je de netgear niet meer gebruiken wil, dus geen eigen router wil gebruiken en de xs-2426g-b je bevalt zijn er geen nadelen.

Veel Tweakers hier willen eigen routers e.d. gebruiken en dan moet je investeren in een ONT of SFP, zie:

[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
Thx. Dus dat modem verwacht je dat ik krijg?
Weet je ook of ik standaar naar 150mbit ga?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
VivaAtloni schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 07:51:
[...]
Thx. Dus dat modem verwacht je dat ik krijg?
Vrijwel zeker.
Weet je ook of ik standaar naar 150mbit ga?
Nee, dat is meer een vraag voor de helpdesk van Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Laatst online: 16:55

Trackerfire

BTC HODLER

Ik heb onlangs een upgrade gedaan van mijn pakket van 1 naar 4Gbit. Ik heb een eigen ONT ertussen, wel bij Delta geregistreerd uiteraard. De welbekende Nokia010 welke ook voor Delta ondersteund wordt. Moet ik nog iets extra's doen om de snelheid te krijgen of all good zo?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Trackerfire schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 23:54:
Ik heb onlangs een upgrade gedaan van mijn pakket van 1 naar 4Gbit. Ik heb een eigen ONT ertussen, wel bij Delta geregistreerd uiteraard. De welbekende Nokia010 welke ook voor Delta ondersteund wordt. Moet ik nog iets extra's doen om de snelheid te krijgen of all good zo?
Ja. Helaas is het zo dat bij wijzigingen in het abonnement je de Nokia xs-2426g-b weer moet aansluiten. Die zal dan direct werken. Even goed testen of de snelheid goed is en je nog steeds uit de CGNAT pool bent en dan je eigen Nokia xs-010x-q weer registreren.

Telefonisch gaat dat het snelst. Vraag om doorverbonden te worden met de 2e lijn.

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

ernstoud schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 00:07:
[...]

Ja. Helaas is het zo dat bij wijzigingen in het abonnement je de Nokia xs-2426g-b weer moet aansluiten. Die zal dan direct werken. Even goed testen of de snelheid goed is en je nog steeds uit de CGNAT pool bent en dan je eigen Nokia xs-010x-q weer registreren.

Telefonisch gaat dat het snelst. Vraag om doorverbonden te worden met de 2e lijn.
Okido, dank voor je snelle reactie! Ga ik dat doen. Is de 2e lijns ook tot "na werktijden" open?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Jeroennus
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:45
Ik heb een nieuwe aansluiting en gisteren het installatiepakket ontvangen. Hier zat een Nokia ONT bijgeleverd met een Sagecom modem. Ik had dit niet verwacht omdat ik hier vaak lees dat er een eigen ONT is aangeschaft. Klopt het nu dat ik mijn bestaande Nwtgear router hierop kan aansluiten en de Sagecom niet direct nodig heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeroennus schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:34:
Ik heb een nieuwe aansluiting en gisteren het installatiepakket ontvangen. Hier zat een Nokia ONT bijgeleverd met een Sagecom modem. Ik had dit niet verwacht omdat ik hier vaak lees dat er een eigen ONT is aangeschaft. Klopt het nu dat ik mijn bestaande Nwtgear router hierop kan aansluiten en de Sagecom niet direct nodig heb?
Waarschijnlijk wel. Op de frontpage hier stond een tijdje terug ook een artikel dat Delta bij de abo's t/m 1Gbit/s een Sagemcom router ging leveren, die ogenschijnlijk "inderdaad" helemaal geen glasvezelaansluiting had, en waarbij de installatiehandleiding van Delta het ook had over een losse ONT met losse router.

Vervolgens komt uit de ONT dus "gewoon ethernet over CAT/..." dus zal een eigen router net zo goed werken.

• Jeroennus
Dankje @RobertMe ! Dat is mooi want ik wilde gebruik blijven maken van mijn huidige router.

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

ernstoud schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 00:07:
[...]

Helaas aansluiten modem doet niks. Toch maar even de helpdesk contacten.

Trackerfire schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:20:
[...]

Helaas aansluiten modem doet niks. Toch maar even de helpdesk contacten.
Bijzonder, want hier: robertwebbe in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2" werd dus gemeld dat al enige tijd de xs-2426g-b aansluiten hem direct activeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

ernstoud schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:23:
[...]

Bijzonder, want hier: robertwebbe in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2" werd dus gemeld dat al enige tijd de xs-2426g-b aansluiten hem direct activeert.
Net gebeld. Door de verhoging heeft het systeem mij automatisch een Sagemcom opgestuurd. Vandaar dat het niet werkte. Als het goed is ontvang ik deze morgen.

Trackerfire schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:53:
[...]

Net gebeld. Door de verhoging heeft het systeem mij automatisch een Sagemcom opgestuurd. Vandaar dat het niet werkte. Als het goed is ontvang ik deze morgen.
Aha. Vroeger kreeg je de Sagemcom gateway alleen bij het 8 Gbps. abonnement. Nu dus ook bij 4 Gbps. blijkbaar.

• TomSt
Jeroennus schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:34:
Wat voor tv-kastje heb jij erbij gekregen? De nieuwe SmartBox met Android, of nog een ouder model?

Ik keek gisteren voor de grap nog eens op de Delta-site en als ik ons adres invoer en TV aanklik, staat daar nu het nieuwe kastje (SmartBox) afgebeeld. Lijkt er dus op dat je die tegenwoordig standaard krijgt. Bij mij gaat de aansluiting maandag 1 september live. We kregen het Nokia-modem opgestuurd, maar die kon ik via de KS omruilen voor een Sagecom met 10G-poort, omdat we voor 4Gbps hebben gekozen.

Wel een beetje zuur trouwens: ze hebben nu een aanbieding van 4Gbps voor 24 maanden à €55. Via de KS kreeg ik destijds alleen 12 maanden voor €65 aangeboden, daarna het volle bedrag. In de loop der jaren heb ik mijn abonnement al een keer via de KS aangepast toen het 4Gbps-abonnement uitkwam. De pre-order stond hier al jaren open helaas…

Heel eerlijk, ik had er eigenlijk nul vertrouwen meer in. De POP draait nu volledig passief omdat Enexis het lange tijd niet voor elkaar kreeg om alles aan te sluiten. Hopelijk levert dat geen extra storingen of ander gedoe op.

Inwoners Delfzijl wachten al jaren op glasvezelaansluiting: 'We horen niks meer' https://www.rtvnoord.nl/e...at_campaign=sharedArticle #rtvnoord

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XthVnaL9PYlz9li9FgzZ5KtJED4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hjBABDJRXxtRdyq1g471YEfI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TomSt schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 20:37:
[...]

Wat voor tv-kastje heb jij erbij gekregen? De nieuwe SmartBox met Android, of nog een ouder model?

Ik keek gisteren voor de grap nog eens op de Delta-site en als ik ons adres invoer en TV aanklik, staat daar nu het nieuwe kastje (SmartBox) afgebeeld. Lijkt er dus op dat je die tegenwoordig standaard krijgt. Bij mij gaat de aansluiting maandag 1 september live. We kregen het Nokia-modem opgestuurd, maar die kon ik via de KS omruilen voor een Sagecom met 10G-poort, omdat we voor 4Gbps hebben gekozen.

Wel een beetje zuur trouwens: ze hebben nu een aanbieding van 4Gbps voor 24 maanden à €55. Via de KS kreeg ik destijds alleen 12 maanden voor €65 aangeboden, daarna het volle bedrag. In de loop der jaren heb ik mijn abonnement al een keer via de KS aangepast toen het 4Gbps-abonnement uitkwam. De pre-order stond hier al jaren open helaas…

Heel eerlijk, ik had er eigenlijk nul vertrouwen meer in. De POP draait nu volledig passief omdat Enexis het lange tijd niet voor elkaar kreeg om alles aan te sluiten. Hopelijk levert dat geen extra storingen of ander gedoe op.

Inwoners Delfzijl wachten al jaren op glasvezelaansluiting: 'We horen niks meer' https://www.rtvnoord.nl/e...at_campaign=sharedArticle #rtvnoord

[Afbeelding]
Er staat tegenwoordig bij bestellen “TV Ontvanger” ipv Smartbox. Ik meen dat wanneer je Unlimited kiest met Videoland dat er dan wel een Amdroidbox meegeleverd wordt. Maar garantie tot aan de deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:17
TomSt schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 20:37:
[...]

[Afbeelding]
Toen ik naar een 4GB abonnement ging kreeg ik direct de Sagemcom geleverd (moest mn Nokia terugsturen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komen sowieso modems met ONT’s. Daar zijn er 1000 al van uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutsaers__78
  • Niet online
Vraag: op dit moment heb ik last van een storing in mijn modem van Delta. Delta dient hiervoor langs te komen, maar dit vindt waarschijnlijk pas na het weekend plaats. Ik heb van het weekend internet zeker nodig voor o.a. werk en de hotspots van mijn mobiele abonnementen kunnen niet aangesloten worden op mijn desktops in verband met beveiligingen op mijn werktelefoon. Privé abonnement heef te weinig beschikbare data om fatsoenlijk te kunnen werken.

Mijn vader, die woont in dezelfde woonplaats, heeft ook een DELTA abonnement en hij is komend weekend thuis niet aanwezig.

Voor zover jullie weten: is het mogelijk het modem van mijn vader in mijn huis te plaatsen waardoor ik alsnog fatsoenlijk internet heb? Uiteraard wordt deze na het weekend weer teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Ik verwacht dat als jullie beiden op AON of XGS PON zitten, dit geen probleem moet zijn. Hebben jullie hetzelfde glasmodem?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
@Mutsaers__78 Dan kan wel bij AON verwacht ik, maar bij XGS-PON alleen als je op dezelfde splitter zit in de PoP lijkt mij. En daar kom je alleen achter als je het probeert.

Welk probleem heb je nu trouwens? En al eens een reset gedaan? Bij de Nokia router is dat paperclip onderin steken voor zo'n 20/30 seconden tot die reboot.

[ Voor 39% gewijzigd door bjusterbaarlik op 29-08-2025 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutsaers__78
  • Niet online
lier schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:31:
Ik verwacht dat als jullie beiden op AON of XGS PON zitten, dit geen probleem moet zijn. Hebben jullie hetzelfde glasmodem?
wij hadden hetzelfde (glas)modem; door aanpassing van het internetabonnement (van 1 gb naar 4gb) heb ik een ander modem gekregen en daar zijn de problemen mee; het oude modem dat ik had is afgesloten; uiteraard geprobeerd om die weer aan te sluiten, maar die hadden ze a afgesloten.

Voor zover bij bekend zijn de inloggegevens ingebakken in het modem, waardoor ik dus op dat moment gebruik maak van het abonnement van mijn vader en niet die van mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
Ilankroon schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 07:50:
[...]

Toen ik naar een 4GB abonnement ging kreeg ik direct de Sagemcom geleverd (moest mn Nokia terugsturen)
Wij hebben nog niks gehoord over het wel of niet terugsturen van de Nokia. Ik heb de modem swap al gedaan voordat het abonnement überhaupt is ingegaan, omdat ze ons bij het 4Gbit-abonnement het verkeerde modem hadden gestuurd. Maandag sluit ik gewoon het Sagecom-modem aan en hopelijk is die dan al netjes geregistreerd, en verwachten ze niet dat eerst het Nokia-modem aangesloten moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:02:
Er komen sowieso modems met ONT’s. Daar zijn er 1000 al van uitgeleverd.
Bron?

De Sagemcom en losse ONT was aangekondigd voor nieuwe abonnementen maar nog maar weinig posts hier. Ik dacht 1 bericht hier gezien te hebben, dus 1000 geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutsaers__78
  • Niet online
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:39:
@Mutsaers__78 Dan kan wel bij AON verwacht ik, maar bij XGS-PON alleen als je op dezelfde splitter zit in de PoP lijkt mij. En daar kom je alleen achter als je het probeert.

Welk probleem heb je nu trouwens? En al eens een reset gedaan? Bij de Nokia router is dat paperclip onderin steken voor zo'n 20/30 seconden tot die reboot.
Probleem zat hem er in dat ze vergeten waren het nieuwe modem correct te activeren. Uiteraard alle mogelijke resets e.d. gedaan, maar niks hielp. Ze hebben nog een poging gedaan dat van afstand op te lossen, maar dat is niet gelukt. Hiervoor moet specifiek een monteur langskomen.

De nieuwe modem betreft trouwens een Sagecom F@st 5684.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mutsaers__78 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:22:
[...]

Probleem zat hem er in dat ze vergeten waren het nieuwe modem correct te activeren. Uiteraard alle mogelijke resets e.d. gedaan, maar niks hielp. Ze hebben nog een poging gedaan dat van afstand op te lossen, maar dat is niet gelukt. Hiervoor moet specifiek een monteur langskomen.

De nieuwe modem betreft trouwens een Sagecom F@st 5684.
Een monteur moet langskomen om de Sagemcom te activeren? Dat is heel bijzonder. Lijkt me dat er wat anders aan de hand is want activatie kan gewoon op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:20:
[...]

Bron?

De Sagemcom en losse ONT was aangekondigd voor nieuwe abonnementen maar nog maar weinig posts hier. Ik dacht 1 bericht hier gezien te hebben, dus 1000 geleverd?
Inderdaad 1000. Waarom vraag je een bron bij oud nieuws?
https://www.deltafiber.nl...eller-draadloos-internet/

Vanaf september overigens beschikbaar voor iedereen

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-08-2025 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:45:
[...]

Dat geeft @ernstoud aan, omdat er hier maar één melding is geweest van iemand die dit ontvangen heeft. Waardoor hij die "1000 geleverd" een hoog aantal vind.
Maar lijkt mij gewoon dat niet veel mensen zullen melden dat ze een nieuw / ander soort modem ontvangen (als nieuwe klant) dan ze dachten te ontvangen (want als je niet weet dat het anders die Nokia ONT-router-switch-access-point was is er ook niks om aan te geven).

Overigens was mij ook niet helemaal duidelijk waar je op doelde. Maar deze is inderdaad "oud nieuws", behalve dan wellicht lever aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataMan
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 29-08 13:20
[b]VulcanRaven in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"VulcanRaven schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 17:13

Dit is inderdaad absurd en niet goed te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Mutsaers__78 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:22:
[...]

Zal wel iets anders aan de hand zijn dan. Activatie op locatie zit er namelijk niet in.
[...]

Dat Delta tussen 1 juli en 1 september het doel het om er 1000 uit te geven aan willekeurige klanten is niet hetzelfde dat er op dit moment werkelijk 1000 actief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Waarom geef je die link pas als er een bron gevraagd wordt? Volgens jou oud nieuws. Maar niet iedereen leest alles. Dus direct een link naar een bron of verdere uitleg is nuttig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
Bij coax kabelabonnementen wordt nog wel standaard de Smart-box geleverd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTdoGDf5QPxTLfKeoYS_UWVP-Kk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dxNlPLVQhpaP5uiDr4EhR9SF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:25
Wat ik sinds een paar weken met de Delta tv-app voor Android op mijn Philips Oled ervaar, is het volgende. Als ik net even te laat ben voor bijvoorbeeld het Journaal, dan start ik de uitzending opnieuw met de functie ''begin gemist''. Zo om de paar minuten ervaar ik dan ''een glitch''. Wat bedoel ik daarmee? Dat de uitzending dan zomaar een paar seconden verder springt. Je merkt dat heel goed als er iemand praat op tv, want plotseling wordt de zin niet afgemaakt en zit je halverwege een volgende zin. Heel irritant, want je bent de draad van het verhaal dan even kwijt. Naar wat ik zie, treedt dit verschijnsel alleen op bij Begin Gemist, welke ik dan met het eerste besturingselement activeer wanneer je op de ok-knop gedrukt hebt.
Is dat meer mensen opgevallen? Mijn tv hangt bedraad aan de router. Met netflix en npo start geen problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door rowicom op 30-08-2025 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:55
rowicom schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:44:
Wat ik sinds een paar weken met de Delta tv-app voor Android op mijn Philips Oled ervaar, is het volgende. Als ik net even te laat ben voor bijvoorbeeld het Journaal, dan start ik de uitzending opnieuw met de functie ''begin gemist''. Zo om de paar minuten ervaar ik dan ''een glitch''. Wat bedoel ik daarmee? Dat de uitzending dan zomaar een paar seconden verder springt. Je merkt dat heel goed als er iemand praat op tv, want plotseling wordt de zin niet afgemaakt en zit je halverwege een volgende zin. Heel irritant, want je bent de draad van het verhaal dan even kwijt. Naar wat ik zie, treedt dit verschijnsel alleen op bij Begin Gemist, welke ik dan met het eerste besturingselement activeer wanneer je op de ok-knop gedrukt hebt.
Is dat meer mensen opgevallen? Mijn tv hangt bedraad aan de router. Met netflix en npo start geen problemen.
Hier met Sony tv met Android app precies hetzelfde irritante probleem inderdaad. Uitgesteld kijken wordt wel aardig waardeloos zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Meer informatie over Wifi 7 bij Delta welke vanaf vandaag leverbaar is bij nieuwe abonnementen

https://www.delta.nl/internet/wifi/wifi-7/

Momenteel is het nog niet mogelijk om je huidge modem om te wisselen naar een ONT en Wifi 7 router. Meer informatie over het wisselen voor bestaande klanten zullen we vanaf 1 november delen.

Maar ook voor zakelijk :

https://www.delta.nl/zake...-wifi-7-naar-ondernemers/

[ Voor 14% gewijzigd door Mapje op 01-09-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
Goedemorgen allen,

Vandaag was het dan eindelijk zover: Delta zou na jaren eindelijk geactiveerd worden. Modem aangesloten, goede PON-waardes en alles leek keurig in orde… alleen de activatie van het internet bleef uit. Wat blijkt: we zitten verkeerd gepatcht in de PoP. Het modem wordt netjes gezien door Delta, maar komt uit op een compleet verkeerde splitter.

Mijn vermoeden is dat dit is misgegaan toen de lijn vorig jaar september is doorgemeten bij de aanleg (wat goed was, ze zagen hem ook in de PoP). Daarna is de hele PoP weer overhoop gehaald omdat er geen stroom geleverd kon worden en ze toen passief zijn gaan draaien. Niet echt een normale werkwijze, dus waarschijnlijk daar fout gegaan.

De installatiemonteur mag zelf niets in de PoP wijzigen, dus nu is het wachten op een andere monteur die dit daar kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
De patch wordt hooguit enkele dagen van te voren gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
bjusterbaarlik schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:39:
De patch wordt hooguit enkele dagen van te voren gezet.
De man aan de telefoon zei dat het 11 dagen geleden al gepatcht zou zijn. Uiteindelijk nu een mailtje van BAM gehad dat er opnieuw een monteur langskomt. Die zet hier in huis een laser op de lijn en gaat dan in de PoP zoeken, want blijkbaar weten ze zelf niet meer wat waar op zit… 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
TomSt schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:51:
[...]

De man aan de telefoon zei dat het 11 dagen geleden al gepatcht zou zijn. Uiteindelijk nu een mailtje van BAM gehad dat er opnieuw een monteur langskomt. Die zet hier in huis een laser op de lijn en gaat dan in de PoP zoeken, want blijkbaar weten ze zelf niet meer wat waar op zit… 8)7
Precies, dus het staat los van het andere lijkt mij. De ODF(klant)zijde veranderd niet. Pas bij een kabelbreuk waarbij meerdere geraakt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-09 23:02
TomSt schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:18:
Goedemorgen allen,

Vandaag was het dan eindelijk zover: Delta zou na jaren eindelijk geactiveerd worden. Modem aangesloten, goede PON-waardes en alles leek keurig in orde… alleen de activatie van het internet bleef uit. Wat blijkt: we zitten verkeerd gepatcht in de PoP. Het modem wordt netjes gezien door Delta, maar komt uit op een compleet verkeerde splitter.

Mijn vermoeden is dat dit is misgegaan toen de lijn vorig jaar september is doorgemeten bij de aanleg (wat goed was, ze zagen hem ook in de PoP). Daarna is de hele PoP weer overhoop gehaald omdat er geen stroom geleverd kon worden en ze toen passief zijn gaan draaien. Niet echt een normale werkwijze, dus waarschijnlijk daar fout gegaan.

De installatiemonteur mag zelf niets in de PoP wijzigen, dus nu is het wachten op een andere monteur die dit daar kan oplossen.
Hier is de lijn ook sinds 30 augustus actief. Een maandje geleden heeft een monteur het ViberQ-aansluitpunt in mijn woning omgeruild voor een Delta-fiber aansluitpunt en de lijn “gepatched”. Ik heb het pakket zelf aangesloten, wat een fluitje van een cent was. Mijn eisen voor internet zijn niet zo hoog, dus het meegeleverde modem + deco-setje is voor mij prima. Vooral de hogere upload is fijn, maar ook de lagere latency t.o.v.ziggo is merkbaar.

De meegeleverde kamai7x is een stap terug t.o.v. de next mini. Ik mis een knop om in 1x 30 seconden door te spoelen en ook mis ik de “voice-control”, wat op de next mini prima functioneerde. Daarnaast is er geen Bluetooth aanwezig, waardoor je het kastje niet in een kast kan zetten. Het kastje heeft wat dat betreft een gedateerde uitstraling.
Het is wel fijn dat het kastje te bedienen is met de LG Magic Remote van mijn TV, waardoor ik de afstandsbediening van de kamai in de doos kan laten zitten.
Beeldkwaliteit is vergelijkbaar aan de beeldkwaliteit van Ziggo en dus prima wat mij betreft.

Binnen een kwartier na het aansluiten van de Nokia, kreeg ik al een bericht van Ziggo m.b.t. de overstap. Vanaf dat moment ook geen internet meer van Ziggo. Ondanks dat de overstap twee maal is uitgesteld (aanvankelijk zou het op 1 augustus ingaan) is de overstap toch nog soepel verloren. Ik was aanvankelijk bang dat Ziggo wel op 1 augustus zou stoppen, maar gelukkig is dat niet gebeurd.

Mijn Delta-mobiel abonnement is nog niet aan mijn klantnummer gekoppeld, waardoor ESPN nog niet is geactiveerd. Ik wacht nog even een paar dagen, voordat ik contact met de klantenservice ga opnemen.

Er zijn dus nog wel een aantal verbeterpunten, maar al met al ben ik best tevreden.

[ Voor 0% gewijzigd door Pvd01 op 01-09-2025 10:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
bjusterbaarlik schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:02:
[...]

Precies, dus het staat los van het andere lijkt mij. De ODF(klant)zijde veranderd niet. Pas bij een kabelbreuk waarbij meerdere geraakt worden.
Wat er ondertussen nog wel gebeurd is: onze aansluiting (en waarschijnlijk die van meer mensen) is doorgepatcht naar een andere PoP die wél stroom heeft. Daar is het waarschijnlijk fout gegaan. Volgens een medewerker van BAM was er al een monteur onderweg naar Delfzijl, omdat meerdere aansluitingen vandaag niet werken. Ik vermoed dat het dus mis is gegaan bij dat stukje maatwerk dat ze toen hebben gedaan.
Pvd01 schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:05:
[...]

Hier is de lijn ook sinds 30 augustus actief. Een maandje geleden heeft een monteur het ViberQ-aansluitpunt in mijn woning omgeruild voor een Delta-fiber aansluitpunt en de lijn “gepatched”. Ik heb het pakket zelf aangesloten, wat een fluitje van een cent was. Mijn eisen voor internet zijn niet zo hoog, dus het meegeleverde modem + deco-setje is voor mij prima. Vooral de hogere upload is fijn, maar ook de lagere latency t.o.v.ziggo is merkbaar.

De meegeleverde kamai7x is een stap terug t.o.v. de next mini. Ik mis een knop om in 1x 30 seconden door te spoelen en ook mis ik de “voice-control”, wat op de next mini prima functioneerde. Daarnaast is er geen Bluetooth aanwezig, waardoor je het kastje niet in een kast kan zetten. Het kastje heeft wat dat betreft een gedateerde uitstraling.
Het is wel fijn dat het kastje te bedienen is met de LG Magic Remote van mijn TV, waardoor ik de afstandsbediening van de kamai in de doos kan laten zitten.
Beeldkwaliteit is vergelijkbaar aan de beeldkwaliteit van Ziggo en dus prima wat mij betreft.

Binnen een kwartier na het aansluiten van de Nokia, kreeg ik al een bericht van Ziggo m.b.t. de overstap. Vanaf dat moment ook geen internet meer van Ziggo. Ondanks dat de overstap twee maal is uitgesteld (aanvankelijk zou het op 1 augustus ingaan) is de overstap toch nog soepel verloren. Ik was aanvankelijk bang dat Ziggo wel op 1 augustus zou stoppen, maar gelukkig is dat niet gebeurd.

Mijn Delta-mobiel abonnement is nog niet aan mijn klantnummer gekoppeld, waardoor ESPN nog niet is geactiveerd. Ik wacht nog even een paar dagen, voordat ik contact met de klantenservice ga opnemen.

Er zijn dus nog wel een aantal verbeterpunten, maar al met al ben ik best tevreden.
Welke plaats zit jij in de provincie? Voor zover ik weet is er in Delfzijl nooit door ViberQ gegraven. Zij zijn in Appingedam begonnen, maar daar ontstond gedoe met de gemeente over de graafdiepte en daarna gingen ze failliet. In Het Hogeland is volgens mij wel veel aangelegd door ViberQ.

https://www.rtvnoord.nl/n...aanleggen-dan-de-gemeente

Nog een vraagje: wanneer gaat Delta TV eigenlijk werken? Ik probeer nu via de webversie in te loggen, maar hij zegt telkens dat ik het verkeerde wachtwoord gebruik. Gaat dat pas werken zodra je abonnement actief is? Ik dacht dat het al beschikbaar zou moeten zijn, maar misschien wachten ze totdat het modem goed online is en er een seintje naar Delta gaat voor TV?

[ Voor 5% gewijzigd door TomSt op 01-09-2025 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
TomSt schreef op maandag 1 september 2025 @ 10:11:
[...]

Welke plaats zit jij in de provincie? Voor zover ik weet is er in Delfzijl nooit door ViberQ gegraven. Zij zijn in Appingedam begonnen, maar daar ontstond gedoe met de gemeente over de graafdiepte en daarna gingen ze failliet. In Het Hogeland is volgens mij wel veel aangelegd door ViberQ.

https://www.rtvnoord.nl/n...aanleggen-dan-de-gemeente
In de gemeente het Hogeland idd (Baflo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mapje schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:13:
Meer informatie over Wifi 7 bij Delta welke vanaf vandaag leverbaar is bij nieuwe abonnementen

https://www.delta.nl/internet/wifi/wifi-7/

Momenteel is het nog niet mogelijk om je huidge modem om te wisselen naar een ONT en Wifi 7 router. Meer informatie over het wisselen voor bestaande klanten zullen we vanaf 1 november delen.

Maar ook voor zakelijk :

https://www.delta.nl/zake...-wifi-7-naar-ondernemers/
Ben benieuwd hoe dat wisselen vorm krijgt. Want zomaar de oudere apparatuur desinvesteren is economisch onverstandig.

Ik vind “een doorbraak voor jouw internet” wel erg hoogdravend. Zeker omdat de winst van WiFi 7 toch wel beperkt is.

En “Vanaf wanneer is wifi 7 beschikbaar in Nederland?” is ook wel grappig, alsof WiFi 7 routers nu pas beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op maandag 1 september 2025 @ 12:16:
[...]

Ben benieuwd hoe dat wisselen vorm krijgt. Want zomaar de oudere apparatuur desinvesteren is economisch onverstandig.
Maar ze gaan toch nog niet vervangen? Ik heb van Ziggo 15+ jaar lang* hetzelfde modem gehad bv. Ziggo (en Delta) gaan niet zomaar modems/ONTs vervangen "omdat ze dat leuk vinden" of "omdat dat beter voor de klant is". Hoogstens bij klagen/vragen of een klacht ("wifi is traag" bv) of een technische reden (AON => XGS-PON, capaciteit vrij maken op kabel door Docsis 2 spul door 3.1 spul te vervangen, ...) zal een ISP wat nieuws opsturen.

* Dit was een Cisco modem only, zonder router, wifi, .... Ik had mijn eigen router, en later UniFi setup, dus zolang het modem zijn werk deed en ik de snelheden haalde helemaal prima. En uiteindelijk zelf laten wisselen. Bij de introductie van IPv6 in bridge mode kon dit alleen met twee specifieke modems. Of de crappy Connectbox Giga met Puma chipset of een Ubee UBC1318ZG met Broadcom chipset (maar zonder wifi). Op het community forum kon je een wissel aanvragen incl welk modem je dan wilde. Dus alleen al om de Ubee gevraagd om Puma te ontwijken. IPv6 was uiteraard wel een leuke bijvangst.
Ik vind “een doorbraak voor jouw internet” wel erg hoogdravend. Zeker omdat de winst van WiFi 7 toch wel beperkt is.

En “Vanaf wanneer is wifi 7 beschikbaar in Nederland?” is ook wel grappig, alsof WiFi 7 routers nu pas beschikbaar zijn.
Laten we beginnen met dat er waarschijnlijk nog maar mondjesmaat client devices zijn die wifi 7 ondersteunen. Zolang de klant die niet heeft zal de winst sowieso dicht bij 0 zijn. En daarnaast, persoonlijke mening, "wat moet je er mee?". Ik zou niet weten wat ik met multi gig wifi snelheden moet. Wifi gebruik ik alleen op telefoon, tablet en laptop. En grote transfers zal ik eerder aan het bureau doen, waar er gewoon een kabeltje in de laptop zit.
* RobertMe heeft nog steeds AC ("wave 1") access points, en zolang die het doen zie ik geen enkele reden om te upgraden naar wifi 6 of 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

RobertMe schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:06:

* RobertMe heeft nog steeds AC ("wave 1") access points, en zolang die het doen zie ik geen enkele reden om te upgraden naar wifi 6 of 7.
Een reden zou wel kunnen zijn dat oude AP's mogelijk veiligheidsricio's kunnen zijn als deze EOL zijn en niet meer gesupport worden door de leverancier.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroennus
Voor de duidelijkheid, ik heb dus een niet Android mediabox ontvangen.

Een ONT van Nokia en een Sagemcom Wifi7 modem..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btW0XNJ1ra6f26eCzpk2Iqy0GKg=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/BbxtxpsoI5nN3mCsar97pdKN.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slasher schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:20:
[...]

Een reden zou wel kunnen zijn dat oude AP's mogelijk veiligheidsricio's kunnen zijn als deze EOL zijn en niet meer gesupport worden door de leverancier.
Goede toevoeging. En vind ik impliciet vallen onder "het nog doen". Extra grap daarbij is dat mijn UniFi access points dezelfde firmware versie hebben als de meeste wifi 6 modellen. Terwijl de wifi 7 modellen een nieuwe major versie hebben. Waarbij de reeks voor de AC / AX modellen niet perse nog heel veel updates krijgt. Ik zou dus bijna verwachten dat als de access points EOL raken dat de wifi 6 modellen dat op hetzelfde moment ook "gebeurt". Dus een upgrade naar wifi 6 mij v.w.b. support niks "extra's" zal brengen. Maar bij een upgrade zou ik uiteraard eerder naar de wifi 7 modellen kijken. Ook gezien ik de huidige al 8 jaar heb. Bij nieuwe verwacht ik er weer vele jaren mee te doen dus dan beter het nieuwste van het nieuwste kopen (tenzij veel duurder, maar de "U7 Lite" is * checkt * exact zo duur (€89 ex BTW) als de U6+, waarbij de U6+ de U6 Lite opvolger is die niet meer verkrijgbaar is (ik ging uit van bijna net zo duur, maar dus exact dezelfde prijs)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 1 september 2025 @ 13:06:
[...]
Maar ze gaan toch nog niet vervangen?
Uit de gelinkte webpagina:

Er komt dus zeker de mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:03:
[...]

Uit de gelinkte webpagina:

Er komt dus zeker de mogelijkheid.
Dus er komt de mogelijkheid om ze te wisselen. Er staat niet dat alle klanten een nieuwe krijgen ;). Dus als je vraagt kun je het krijgen, vraag je niet zal het nog wel heel lang duren voordat je iets nieuws krijgt.
Dat is dus wat ik ook schreef. Bij Ziggo kun je met vragen ook vaak een nieuwer modem krijgen. Maar als je zoals ik niet vraagt kun je zomaar 15+ jaar hetzelfde modem hebben. In mijn geval semi bewust omdat ik geen Puma wilde. Maar ze zullen ool veel klanten hebben die geen weet hebben van "iets nieuws".

Daarnaast, ook kijkende naar Ziggo, hebben die ook geen problemen om oude modems uit te geven. Een jaar of twee terug hebben ze de Sagemcom geïntroduceerd als nieuwste en semi enige modem (nieuwe klanten krijgen ook de Sagemcom). Toch zijn er wat ervaringen hier op Tweakers verschenen van klanten die een echt oud/antiek modem hadden (dat nog geen Docsis 3 deed) en vervolgens een "nieuw" modem kregen in de vorm van een ConnectBox Giga. Ook "oud" modem dus (maar wel met Docsis 3) en niet de Sagemcom dat ze in principe als enige uitgeven.
Ook dat is dus een prima manier om iets "ouds" dat nog bruikbaar is niet meteen weg te gooien. En kan dus zomaar zijn dat Delta daar waar ze nog AON => XGS-PON moeten doen doodleuk de geretourneerde Nokias levert. En alleen de klanten die vervolgens weer vragen de losse Nokia ONT met Sagemcom router krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit ook wel iets in dat je niet elke klant per se een ONT levert. Dat wordt een dure grap.
Veel klanten hebben aan het standaard Nokiamodem voldoende en Tweakers zoals hier willen wel een omruil zodat ze wel een ONT hebben waarachter routermogelijkheden etc gehangen kunnen worden.

Jazeker zal Delta aan de Nokia's vasthouden, zoals ze ook Kamai 7X weer in het veld uitgeven wanneer het niet anders kan. Daar zit een grens aan. Maar soms is het noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennus
Dan heb ik wel verdomde mazzel dat ik deze combi als nieuwe klant heb gekregen want kan nu mijn bestaande Unifi aan de ONT knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroennus schreef op maandag 1 september 2025 @ 15:54:
Dan heb ik wel verdomde mazzel dat ik deze combi als nieuwe klant heb gekregen want kan nu mijn bestaande Unifi aan de ONT knopen.
Voor nieuwe klanten wordt sowieso de ONT en het nieuwe modem geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mapje
Terecht of onterecht dat zullen we maar even in het midden laten

Maar men zet dus over geheel de linie hoog in op Wifi 7

https://player.vimeo.com/video/1114781905?app_id=122963

We zullen het verhaal tot vervelens toe in de nieuwe reclamespot moeten horen vrees ik

[ Voor 33% gewijzigd door Mapje op 01-09-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
Toch maar even gechat met de klantenservice. Ze wilde me eerst nog afschepen met het “family-pakket “, maar gelukkig had ik een screenshot gemaakt, waarin duidelijk stond dat ESPN-compleet inbegrepen was.

Na het sturen van de screenshot heeft ze voor mij ESPN en film1/family geactiveerd. Het is dus van belang om bewijs van de afspraken te hebben, maar dan wordt je vervolgens ook wel goed geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomSt
Vanavond voor het eerst wat gespeeld met de Amino Aria 7x, direct na de activatie van de lijn vandaag.

Wat een waardeloze box is dat zeg! De UI van Delta zelf ziet er prima uit en heeft zeker potentie, maar ik heb de box inmiddels al twee keer moeten herstarten (stekker eruit) omdat hij volledig vastliep. Daarnaast problemen met audio: tijdens het zappen verdwijnt ineens het geluid en moet ik de tv opnieuw de input zetten van de stb, of naar een andere zender gaan waar het geluid nog wél werkte. Mogelijk heb ik dit nu opgelost door mijn Philips OLED van meerkanaals (bypass) terug te zetten naar gewoon meerkanaals.

Ook HDMI-CEC krijg ik helemaal niet aan de praat. Na de updates ingeschakeld, maar er gebeurt niets. En als ik Dolby-audio aan heb staan, verschijnt de melding: "Volumeregeling verloopt via uw eigen Dolby Digital-apparaat."

Zonde dat de tv-ervaring zo wordt beperkt door een box die vastloopt en geluidsproblemen geeft. Beeldkwaliteit is verder echt uitmuntend en via mijn eigen Unifi-netwerk werkt het probleemloos (DMZ op de Sagecom naar mijn Unifi UDM SE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TomSt schreef op maandag 1 september 2025 @ 23:15:
Vanavond voor het eerst wat gespeeld met de Amino Aria 7x, direct na de activatie van de lijn vandaag.

Wat een waardeloze box is dat zeg! De UI van Delta zelf ziet er prima uit en heeft zeker potentie, maar ik heb de box inmiddels al twee keer moeten herstarten (stekker eruit) omdat hij volledig vastliep. Daarnaast problemen met audio: tijdens het zappen verdwijnt ineens het geluid en moet ik de tv opnieuw de input zetten van de stb, of naar een andere zender gaan waar het geluid nog wél werkte. Mogelijk heb ik dit nu opgelost door mijn Philips OLED van meerkanaals (bypass) terug te zetten naar gewoon meerkanaals.

Ook HDMI-CEC krijg ik helemaal niet aan de praat. Na de updates ingeschakeld, maar er gebeurt niets. En als ik Dolby-audio aan heb staan, verschijnt de melding: "Volumeregeling verloopt via uw eigen Dolby Digital-apparaat."

Zonde dat de tv-ervaring zo wordt beperkt door een box die vastloopt en geluidsproblemen geeft. Beeldkwaliteit is verder echt uitmuntend en via mijn eigen Unifi-netwerk werkt het probleemloos (DMZ op de Sagecom naar mijn Unifi UDM SE).
Je hebt wel heel veel pech dat ze jou de Aria 7x opsturen. Die ik heb ik 10 jaar geleden voor een zeer korte periode bij Caiway gehad en na 1 boos telefoontje kon ik de Kamai 7x krijgen die toen bij Delta actief was. De Aria 7x is een onding en ik had eerder verwacht dat ze deze niet meer zouden uitleveren en met het einde van Caiway in elk geval deze decoder uit het assortiment zouden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mapje schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:09:
Terecht of onterecht dat zullen we maar even in het midden laten

Maar men zet dus over geheel de linie hoog in op Wifi 7

https://player.vimeo.com/video/1114781905?app_id=122963

We zullen het verhaal tot vervelens toe in de nieuwe reclamespot moeten horen vrees ik
Zeker. Delta is er sterk in uit te vergroten waar ze goed in zijn. En zo hoort het ook.
Ik zie ook wel spotjes waar juist de concurrent wordt beschimpt, daar ben ik dan toch wel minder van.

Delta de snelste glasvezelprovider was het vorig jaar en nu zal het Wifi7 zijn.
Wat wel jammer is, landelijke spotjes, maar nog steeds niet beschikbaar op het KPN of ODF netwerk.
Nu kunnen ze dat ook niet aan op dit moment naar ik aanneem als ik zie hoe het gaat met uitgifte van de decoders etc. Maar het zou wel meer slagkracht betekenen als ze gaan nadenken over expansie.
Helaas zal de investeerder wel het beleid hebben dat op Delta gekoppeld moet blijven aan het DFN-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
Sjakie0101 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 08:49:
[...]

Je hebt wel heel veel pech dat ze jou de Aria 7x opsturen. Die ik heb ik 10 jaar geleden voor een zeer korte periode bij Caiway gehad en na 1 boos telefoontje kon ik de Kamai 7x krijgen die toen bij Delta actief was. De Aria 7x is een onding en ik had eerder verwacht dat ze deze niet meer zouden uitleveren en met het einde van Caiway in elk geval deze decoder uit het assortiment zouden halen.
Dan heb jij geluk dat je hem met een boos telefoontje kon omruilen. Ik probeer het nu via de chat en daar is het alleen maar nee, nee en nog eens nee. Ze willen hem alleen vervangen als hij echt stuk is, maar dan krijg je exact dezelfde terug. Verder is het telkens: “Heeft u een smart tv? Misschien werkt de app beter.” Tegen alle Dolby- en afstandsbedieningsproblemen die ik noem willen ze niks doen.

Hopelijk worden ze wat soepeler zodra de (geruchten over de) nieuwe Android-box met Netflix werkelijkheid worden.

"Omruilen is niet mogelijk. En wij leveren geen smartboxen meer. We hadden wel tijdelijk de amigo ontvanger en dit was een smartbox. Hier hadden we veel problemen en klachten over dus zijn we gestopt met deze te leveren. En dit moet nog aangepast worden op de website." Via de chat met een technisch iemand toen ik vroeg om CGNAT uit te zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door TomSt op 02-09-2025 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat laatste klopt dus niet. De Smartbox wordt nog steeds geleverd, maar wel in specifieke gevallen. O.a. wanneer het Unlimited Abo wordt afgesloten met Videoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSt
Morgen komt er opnieuw een monteur, onder andere voor de TV-decoder die nog steeds een Caiway-logo geeft bij het opstarten. Dat schijnt op afstand niet opgelost te kunnen worden.

Daarnaast heb ik sinds minuut 1 de volgende melding in de log van het modem staan:
01.09.2025 12:14:52 Error DHCPC WAN DHCP client (2) failed

In de storingsomschrijving van Delta naar Guidion stond: “Klant heeft mogelijk een management switch aangesloten op port 5 dat problemen geeft.” Maar dit gaat toch gewoon over de WAN, dus de glasvezelverbinding? Ik heb inderdaad een UDM SE op port 5 hangen en DMZ aan naar dat modem, maar deze error stond er gisteren ook al de hele dag in toen de Unifi er nog helemaal niet op zat. Dat heb ik pas ’s avonds omgebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TomSt schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:30:
Morgen komt er opnieuw een monteur, onder andere voor de TV-decoder die nog steeds een Caiway-logo geeft bij het opstarten. Dat schijnt op afstand niet opgelost te kunnen worden.

Daarnaast heb ik sinds minuut 1 de volgende melding in de log van het modem staan:
01.09.2025 12:14:52 Error DHCPC WAN DHCP client (2) failed

In de storingsomschrijving van Delta naar Guidion stond: “Klant heeft mogelijk een management switch aangesloten op port 5 dat problemen geeft.” Maar dit gaat toch gewoon over de WAN, dus de glasvezelverbinding? Ik heb inderdaad een UDM SE op port 5 hangen en DMZ aan naar dat modem, maar deze error stond er gisteren ook al de hele dag in toen de Unifi er nog helemaal niet op zat. Dat heb ik pas ’s avonds omgebouwd.
Kun je ook niet via het menu eens een herstart doen van de decoder? Er zit in het instellingenmenu een optie om de decoder te herstarten. Op dat moment wordt de laatste firm- en software gedownload. Mogelijk dat je dan wel Delta krijgt en dat er problemen verholpen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroennus
TomSt schreef op maandag 1 september 2025 @ 23:15:
Ik heb het voor lief genomen en uiteindelijk NLZiet abbo afgesloten i.c.m. een Apple TV. Ik moet eerlijk zeggen dat dit meer voelt als TV kijken in 2025. Televisie kijken is een App naast het andere aanbod (Netflix, Prime etc etc) en voelt alles bij elkaar wel als een logisch geheel. En ik ben wel fan van NLZiet geworden de afgelopen week eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPvDam
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:57
Is deze nog interessant om aan de collectie van SFP+ modules toe te voegen. Is een mooie prijs voor deze module weet alleen niet of hij werkt op het DFN netwerk.

https://mm.digikey.com/Vo...6099/SOGX2699-PS_I_GA.pdf
https://www.digikey.co.uk...28TzuhEAQYAyABEgJVYPD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
TomSt schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:30:
Ontvanger al gereset met de resetknop achterop?
Ik heb inderdaad een UDM SE op port 5 hangen en DMZ aan naar dat modem, maar deze error stond er gisteren ook al de hele dag in toen de Unifi er nog helemaal niet op zat. Dat heb ik pas ’s avonds omgebouwd.
Technische dienst heeft er later nog eens na gekeken na jouw contact en na de veranderingen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MPvDam schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:31:
Is deze nog interessant om aan de collectie van SFP+ modules toe te voegen. Is een mooie prijs voor deze module weet alleen niet of hij werkt op het DFN netwerk.

https://mm.digikey.com/Vo...6099/SOGX2699-PS_I_GA.pdf
https://www.digikey.co.uk...28TzuhEAQYAyABEgJVYPD_BwE
Volgens mij - zeker gezien de prijs - is dit geen “SFP with MAC”, maar een “passive” ONU voor datacenters e.d., ik zie geen functionaliteit voor beheer, registratie, encryptie/decryptie e.d., anderzijds zie ik hem wel in de BBF.247 lijst.

Links in het blokschema in het datasheet staat wel MAC maar de SOC, ram, rom, e.d. die daarvoor nodig is wordt niet uitgewerkt.

Zou deze wel werken op Delta dan is de prijs revolutionair…

Maar we voegen alleen devices aan de TS toe die gegarandeerd werken na een test dus.

Dus als jij hem kunt aanschaffen en testen… ik ben benieuwd.

[ Voor 15% gewijzigd door ernstoud op 02-09-2025 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPvDam
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:57
ernstoud schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 12:57:
[...]

Dus als jij hem kunt aanschaffen en testen… ik ben benieuwd.
Ik ga kijken wat ik kan doen. Zit nog op AON dus kan hem niet gelijk testen maar hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Je kunt vanaf vandaag een DELTA Wifi 7 punt huren in MijnDELTA

wel = 500 + 1 Gbps
niet = 4 + 8 Gbps

[ Voor 30% gewijzigd door Mapje op 03-09-2025 17:49 ]

Pagina: 1 ... 124 125 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.