Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:36
Doane schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:19:
Het forum lijkt in onderhoud (of weg?); https://www.zeelandnet.nl/forum werkt sinds een paar dagen niet meer.
Klopt, ik heb het van het weekend ook gemerkt het zou wel zou handig zijn dat ze dit hier melden.

https://www.delta.nl/klantenservice/storing/

Nu weet je niks, ja dan moet je wss eerst bellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
rcthans schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 03:37:
Even een kleine tip.

In mijn 30 jaar nog nooit echt een stroomstoring meegemaakt, behalve gisternacht. uren het hele dorp zonder. Ik had een paar apparaten losgekoppeld, maar de diepvries etc niet.

Toen het er weer op klapte, ging het nokia glasvezel model niet meer aan. al snel ontdekt dat alle lampjes knipperen een kapotte stroom adapter betekend. En ik had nog een zelfde nieuw in de doos (dankjewel delta!)

Maar wees gewaarschuwd!! stroomstoring = modem uit het stopcontact!
Heb sinds zo'n akkefietje 2 reserve adapters in huis.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-06 14:07
Mapje schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:52:
[...]

Klopt, ik heb het van het weekend ook gemerkt het zou wel zou handig zijn dat ze dit hier melden.

https://www.delta.nl/klantenservice/storing/

Nu weet je niks, ja dan moet je wss eerst bellen
Mwoch, het ZN-forum is een extraatje, niet gemodereerd en niet meer onderhouden. Ik reken er niet op dat het nog lang in deze vorm blijft. Ik zie Delta en haar eigenaren er wel voor aan om op termijn geen forum meer te hebben.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rcthans schreef op maandag 26 mei 2025 @ 02:13:
[...]
zal er een beveiliging in hebben gezeten die de adapter sloopt?
Misschien heb je wel eens gezien dat als je een adapter in het stopcontact steekt je een vonkje ziet of een tikje hoort. Als je de adapter aansluit net op het moment dat de wisselstroom op zijn top is dan loopt er even een behoorlijk hoge stroom, “inrush current”, zie: Wikipedia: Inrush current limiter.

Daar moet de adapter tegen bestand zijn door een paar interne componenten die dit beveiligen.

Ik gok dat dit het probleem is.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Doane schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:22:
[...]

Mwoch, het ZN-forum is een extraatje, niet gemodereerd en niet meer onderhouden. Ik reken er niet op dat het nog lang in deze vorm blijft. Ik zie Delta en haar eigenaren er wel voor aan om op termijn geen forum meer te hebben.
Het forum wordt as we speak geupgrade met nieuwe software aldus een van de moderators (en dat onderschijft dat er wel degelijk moderatie is). Er is geen sprake van dat er op korte termijn afscheid wordt genomen of dat er iets nieuws komt

NB dit wordt overigens ook netjes gemeld: https://www.zeelandnet.nl/forum/

[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-05-2025 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
  • Nu online
Zojuist het installatie pakket ontvangen en daarin las ik (ja, ja ik had het ook hier kunnen lezen) dat het nieuwe TV kastje van Delta ook Google TV ondersteund. Nu wil ik ook een nieuwe TV en aangezien we hier onze ziel aan Google hebben verpand, eentje met Google TV.

De vraag is nu kan de Amino Amigo 7x alles wat een TV met Google TV ook kan of zitten er beperkingen aan?

Ik denk bijvoorbeeld aan het sideloaden van F1 TV of niet kunnen casten naar de Amino vanaf de telefoon.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JPD68 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:34:
Zojuist het installatie pakket ontvangen en daarin las ik (ja, ja ik had het ook hier kunnen lezen) dat het nieuwe TV kastje van Delta ook Google TV ondersteund. Nu wil ik ook een nieuwe TV en aangezien we hier onze ziel aan Google hebben verpand, eentje met Google TV.

De vraag is nu kan de Amino Amigo 7x alles wat een TV met Google TV ook kan of zitten er beperkingen aan?

Ik denk bijvoorbeeld aan het sideloaden van F1 TV of niet kunnen casten naar de Amino vanaf de telefoon.

Alvast bedankt.
Het Delta ding ondersteund geen Netflix. En een beetje zichzelf respecterend TV merk zal wel voor Netflix ondersteuning zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:07:
[...]

Het Delta ding ondersteund geen Netflix. En een beetje zichzelf respecterend TV merk zal wel voor Netflix ondersteuning zorgen.
Vooralsnog ondersteund het geen Netflix.

Verder is F1TVPro gewoon beschikbaar als app evenals Viaplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Nu online
Sjakie0101 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:13:
[...]

Vooralsnog ondersteund het geen Netflix.

Verder is F1TVPro gewoon beschikbaar als app evenals Viaplay
Wil je niet vloeken (Viaplay :X ) maar de F1TV app is wel een voordeeltje. Netflix net opgezegd dus dat ga ik niet missen. Iets van Plex zou wel prettig zijn. Maar heb net even de alternatieven bekeken qua TV, degene die ik op het oog had blijft toch met beste keus. Dus dubbele Google TV kan het ook 2x misgaan O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JPD68 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:24:
[...]

Wil je niet vloeken (Viaplay :X ) maar de F1TV app is wel een voordeeltje. Netflix net opgezegd dus dat ga ik niet missen. Iets van Plex zou wel prettig zijn. Maar heb net even de alternatieven bekeken qua TV, degene die ik op het oog had blijft toch met beste keus. Dus dubbele Google TV kan het ook 2x misgaan O-)
Sowieso, als je toch een Android TV / Google TV toestel koopt, kun je daar toch gewoon de Delta app op zetten en dat ding van Delta in de doos laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:38:
[...]

Sowieso, als je toch een Android TV / Google TV toestel koopt, kun je daar toch gewoon de Delta app op zetten en dat ding van Delta in de doos laten zitten?
Dan heb je geen 4K (UHD) zenders en ook niet alle zenders uit ons ultra luxe tv-pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:33
JPD68 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:06:
[...]

Dan heb je geen 4K (UHD) zenders en ook niet alle zenders uit ons ultra luxe tv-pakket.
Jawel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPD68 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:06:
[...]

Klopt. In de apps zit nog geen UHD. Wel alle anders zenders uit het luxe pakket

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 27-05-2025 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JPD68 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:24:
[...]

Plez zit ook op de Androidbox van Delta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Nu online
Sjakie0101 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 17:41:
[...]

Klopt. In de apps zit nog geen UHD. Wel alle anders zenders uit het luxe pakket
Dat is dan niet in het zender overzicht(website) verwerkt. Daar mis ik overigens ook de beloofde informatie over het al dan niet kunnen opnemen van bepaalde zenders. Maar daar kom.ik vanzelf wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Nu online
Als dat zo is dan hebben ze mij voor €5 per maand opgelicht... Heb alleen een kastje genomen voor de UHD en bepaalde extra zenders. Nou ja heb nu al een jaar 2 kastjes van Caiway die ik niet gebruik, dus moet ook niet piepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:33
JPD68 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 18:09:
[...]

Dat is dan niet in het zender overzicht(website) verwerkt. Daar mis ik overigens ook de beloofde informatie over het al dan niet kunnen opnemen van bepaalde zenders. Maar daar kom.ik vanzelf wel achter.
Excuus, ik had het over extra zenders, die zijn ook via de app te zien. Alleen ESPN UHD is in UHD op de decoder, er zijn geen andere uhd zenders. aan de app heb je dus genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:07
EWS99 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:54:
[...]

Gewoon bellen en zeggen dat je aan het rondkijken bent naar andere providers. Het toverwoord is Odido :).
Werkte goed, en hoefde niet eens te komen met andere providers.

Toch mooi van 57,50/maand naar 39,50/maand. De aanbieding van 35/maand was niet haalbaar en elders ook niet te verkrijgen voor een dergelijke prijs. Odido is 42,50/maand had ik al uitgerekend. Dus wat mij betreft prima aanbieding, gelijk voor 2 jaar vastgezet. Internet bevalt goed en moet thuis toch iets hebben de komende jaren.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Drardollan schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:49:
[...]

Werkte goed, en hoefde niet eens te komen met andere providers.

Toch mooi van 57,50/maand naar 39,50/maand. De aanbieding van 35/maand was niet haalbaar en elders ook niet te verkrijgen voor een dergelijke prijs. Odido is 42,50/maand had ik al uitgerekend. Dus wat mij betreft prima aanbieding, gelijk voor 2 jaar vastgezet. Internet bevalt goed en moet thuis toch iets hebben de komende jaren.
Voor hoe lang geldt die korting / "actie"? In mijn ervaring, bij Ziggo, is dat nooit de gehele periode waarvoor wordt verlengd (oftewel: als je voor een jaar verlengd krijg je tegenwoordig 6 maanden een tientje korting, en bij 2 jaar verlengen maar 12 maanden. Dus de korting maar voor 50% van de contractduur).

Als je bij Delta de volledige contractduur deze actieprijs hebt is dat dus zeer zeker heel netjes. (Zowel dat het voor de gehele periode is, als dat 18 euro korting ook een fors bedrag is (1/3e korting op de standaard prijs)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
RobertMe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:53:
[...]

Voor hoe lang geldt die korting / "actie"? In mijn ervaring, bij Ziggo, is dat nooit de gehele periode waarvoor wordt verlengd (oftewel: als je voor een jaar verlengd krijg je tegenwoordig 6 maanden een tientje korting, en bij 2 jaar verlengen maar 12 maanden. Dus de korting maar voor 50% van de contractduur).

Als je bij Delta de volledige contractduur deze actieprijs hebt is dat dus zeer zeker heel netjes. (Zowel dat het voor de gehele periode is, als dat 18 euro korting ook een fors bedrag is (1/3e korting op de standaard prijs)).
Bij Odido was het voor 12 van de 24 maanden, vandaar dat die per maand duurder is (start iets goedkoper op 30 maar gaat daarna naar 55 per maand).

Bij Delta geldt het, in ieder geval voor mij, voor de hele periode. Bevestiging in de mail gehad net:
Abonnement(en): DELTA internet 1 GBps
Abonnementsprijs per maand: EUR 57,50
Looptijd abonnement: 2 jaar
Persoonlijke aanbieding: 24 maanden EUR 10,00 en 24 maanden EUR 8,00 op de internetsnelheid.
Dus zeker, een hele nette aanbieding vond ik. Niet de 35 euro per maand waarmee ze actief adverteren voor nieuwe klanten, maar dat is natuurlijk een nieuwe klant aanbieding en die krijg je eigenlijk nooit geregeld. Soms moet je ook tevreden zijn.

En ik ben verder ook tevreden over Delta qua Internet. Over de TV heb ik al genoeg gezegd en met de telefoon heb ik geen ervaring, maar qua Internet is het gewoon prima voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-06 16:30
RobertMe schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:07:
[...]

Zou je dat niet met side-loaden er alsnog op kunnen krijgen? Ik kom zelf uit het Apple eco systeem, dus weet niet hoe dat bij Google TV werkt.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
In Zeeland stunt men nu zelfs met kabel waarschijnlijk vanwege de toenemende concurrentie van GlasDraad.

https://www.delta.nl/voordeelzeeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 18:27
Ze zeggen niets over de uploadsnelheid van de kabel.

[ Voor 6% gewijzigd door Roetzen op 28-05-2025 19:53 ]

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Roetzen schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 19:36:
Ze zeggen niets over de uploadsnelheid van de kabel.
Die uploadsnelheden worden per 1 juli verhoogd

https://www.delta.nl/wijzigingenflex2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:18
Alleen bij wat nu 250 down heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:19

Punkrocker

Mostly harmless

Timelord schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:25:
Op zaterdagavond kijk ik naar een serie. Nu is het al voor de tweede keer voorgekomen, dat hij ergens in het begin bevriest.

Het is al vaker voorgekomen, maar ik weet niet meer wanneer.

Maar het is behoorlijk irritant dat het tijdens een film gebeurt EN je ook nog eens niet terug mag spoelen want BBC.

Ik vind dit behoorlijk waardeloos. Probeer ik op Delta naar een oplossing te zoeken: helaas.
Mailcontact ? Alleen zakleijk.

Ik denk dat ik heel snel terug ga naar KPN. Die hadden ook nog eens een veel fijnere tv decoder.
Wij hadden ook last van haperingen en asynchroon geluid t.o.v. het beeld. Navraag gedaan en het bleek een bug te zijn op de BBC zenders en ze waren er al mee bezig.
Twee dagen later was het opgelost en kreeg ik er netjes een berichtje van.

Toen het het weekend erna weer mis ging heb ik weer contact opgenomen. Oplossing was een echte helpdesk oplossing: zowel het modem als de tv-ontvanger drie minuten spanningsloos en daarna deed alles het foutloos.

Contact gelegd via WhatsApp.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat niet meer door kunnen spoelen van bepaalde zenders is wel echt heel erg irritant. Wil nog even de laatste 5 minuten kijken van een opgenomen programma, maar dan word ik geacht eerst nog anderhalf uur opnieuw te gaan kijken, wie verzint dat dan. Zou fijn zijn als daar nog een fix voor komt, zodat je vooruit kunt spoelen tot waar het programma sowieso gelopen heeft, maar dat is natuurlijk ijdele hoop.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-06 03:02
Kun je in mijndelta cgnat niet meer uitzetten. Normaal kon je kiezen tussen dynamisch of een standard ip. Zie dat niet meer staan. Niet dat het bij nodig is, heb dat al een poos geleden al uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
jaaoie17 schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 08:47:
Kun je in mijndelta cgnat niet meer uitzetten. Normaal kon je kiezen tussen dynamisch of een standard ip. Zie dat niet meer staan. Niet dat het bij nodig is, heb dat al een poos geleden al uitgezet.
Het kan inderdaad niet meer via mijn delta. Maar het kan nog steeds door te bellen met de KS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:24
CLB schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 07:10:
Dat niet meer door kunnen spoelen van bepaalde zenders is wel echt heel erg irritant. Wil nog even de laatste 5 minuten kijken van een opgenomen programma, maar dan word ik geacht eerst nog anderhalf uur opnieuw te gaan kijken, wie verzint dat dan. Zou fijn zijn als daar nog een fix voor komt, zodat je vooruit kunt spoelen tot waar het programma sowieso gelopen heeft, maar dat is natuurlijk ijdele hoop.
Ik ben wel benieuwd of dit ook bij andere providers zo is ingeregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
jeronimo schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 09:15:
[...]

Daar is al genoeg over gezegd, even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
jeronimo schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 09:15:
[...]

In het ziggo draadje kan je lezen dat je bij hen (alle) opnames kan doorspoelen. Bij replay werkt dat niet voor de commerciele zenders. In de cloud kan ik 400 uur opnemen, dus veel neem ik op vanwege het kunnen doorspoelen. Ik heb nu 75% van de ruimte in gebruik. Opnames blijven 1 jaar staan of tot wanneer ik ze wis.

[ Voor 21% gewijzigd door W1ck1e op 31-05-2025 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Op onderstaande zenders kun je live tv niet voorruit spoelen

Talpa zenders
Comedy Central
MTV

Dus moet je om de een of andere reden een stukje terug spoelen en daarna weer voorruit dat gaat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Mapje schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:15:
Op onderstaande zenders kun je live tv niet voorruit spoelen

Talpa zenders
Comedy Central
MTV

Dus moet je om de een of andere reden een stukje terug spoelen en daarna weer voorruit dat gaat dus niet.
Live TV is NU. Daar vooruit spoelen zou tijdreizen naar de toekomst zijn. Dat lijkt mij overal onmogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
W1ck1e schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:25:
[...]

Live TV is NU. Daar vooruit spoelen zou tijdreizen naar de toekomst zijn. Dat lijkt mij overal onmogelijk ;)
Ik bedoel je komt te laat binnen je spoelt terug naar het begin van de uitzending er is reclame of een onderwerp dat je niet interesseert dan kun je niet meer voorruit spoelen.

Grens ligt op de eerste 5 minuten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fv7LAM2s2LEsBJJp-OjOFme6sgA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rjwlskPTR7nVOmZC6kQuhUCh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 18:08
Roetzen schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 09:13:
[...]

Het kan inderdaad niet meer via mijn delta. Maar het kan nog steeds door te bellen met de KS.
Via live chat werkt kan het ook, mij van de week nog gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Mapje schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 10:36:

Ik bedoel je komt te laat binnen je spoelt terug naar het begin van de uitzending er is reclame of een onderwerp dat je niet interesseert dan kun je niet meer voorruit spoelen.

Grens ligt op de eerste 5 minuten.

[Afbeelding]
Dat noem ik dan geen live tv, maar replay.
Bij ziggo kan je in jouw situatie het lopende programma alsnog opnemen in de cloud (met een next)
Dan kan je op dat moment de opname vanaf het begin van het programma kijken en vooruit spoelen wat je wilt. tot NU/live ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06 17:01
Heeft iemand enig idee waarom het ZeelandNet Serviceforum al meer dan één week uit de lucht is?
Op de site wordt wel vermeld i.v.m. onderhoud maar dit duurt toch wel verdacht lang….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
srna513006 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:20:
Heeft iemand enig idee waarom het ZeelandNet Serviceforum al meer dan één week uit de lucht is?
Op de site wordt wel vermeld i.v.m. onderhoud maar dit duurt toch wel verdacht lang….
Waarschijnlijk omdat ze er geen zin meer in hadden. Was geen officieel forum verder.

Zonder bron, maar ik vermoed dat die hele site over een paar maanden ter ziele is. Ze zijn alles aan het concentreren naar Delta, net als de KPN de laatste jaren aan het doen is. Ongetwijfeld omdat het als 1 geheel een grotere waarde vertegenwoordigt, wat gunstig is als je investeerders of een koper zoekt.

[ Voor 28% gewijzigd door Drardollan op 02-06-2025 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Heeft Delta Internet + TV überhaupt wel een officieel forum voor de gewone consumentenvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
srna513006 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:20:
Niemand gelooft nog dat dit onderhoud is waarschijnlijk is het gestopt, maar dan moeten ze dit eerlijk melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
srna513006 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:29:
Heeft Delta Internet + TV überhaupt wel een officieel forum voor de gewone consumentenvragen?
Nee, dus het is misschien logisch dat er een echt Delta forum komt (nadat Caiway overgegaan is als Delta) alhoewel dit door de webmaster ontkent wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drardollan schreef op maandag 2 juni 2025 @ 15:26:
[...]

Waarschijnlijk omdat ze er geen zin meer in hadden. Was geen officieel forum verder.

Zonder bron, maar ik vermoed dat die hele site over een paar maanden ter ziele is. Ze zijn alles aan het concentreren naar Delta, net als de KPN de laatste jaren aan het doen is. Ongetwijfeld omdat het als 1 geheel een grotere waarde vertegenwoordigt, wat gunstig is als je investeerders of een koper zoekt.
Nee, er is netjes gemeld dat de forumsoftware geupdate wordt (op voorhand).
Ik sluit niet uit dat men het forum ook geshuffeld en letterlijk de naam Deltaforum gaat geven.
Moderatie daar kan nog stukken beter.
En verder reageert het TV team daar en deelt nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Sjakie0101 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:49:
[...]
En verder reageert het TV team daar en deelt nieuws.
Waar is ‘daar’ waar het TV team reageert en nieuws deelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
srna513006 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:54:
[...]

Waar is ‘daar’ waar het TV team reageert en nieuws deelt?
Het Zeelandnetforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srna513006
Ja, maar dan moet het wel on-line zijn en daar heb ik zo mijn bedenken …..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Sjakie0101 schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:49:
[...]

Ik sluit niet uit dat men het forum ook geshuffeld en letterlijk de naam Deltaforum gaat geven.
Bron? Of aanname? 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:45
Ik zit nu bij Odido met glasvezel via het Delta netwerk. Ben prima tevreden werkt goed.
Maar ze kunnen mij geen betere aanbieding doen als Delta. Is iemand bekend met of je de ONT van Odido moet terugsturen? Daar staat namelijk vrij groot "Delta" op. Dat is namelijk het enige wat mij nog een beetje tegen houd om de overstap naar Delta te maken. De ont/router die je bij Delta krijgt doet geen IP passthrough.

En aangezien ik mijn eigen opnsense router wil behouden is dat voor mij wel een must. Of ik moet zelf als alternatief een Nokia ONT gaan sourcen die dit kan. Maar misschien weet iemand hier of die ONT van Odido retour moet. Als dat niet zo is, kan ik deze aanmelden bij Delta en blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
g00gle schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:11:
Ik zit nu bij Odido met glasvezel via het Delta netwerk. Ben prima tevreden werkt goed.
Maar ze kunnen mij geen betere aanbieding doen als Delta. Is iemand bekend met of je de ONT van Odido moet terugsturen? Daar staat namelijk vrij groot "Delta" op. Dat is namelijk het enige wat mij nog een beetje tegen houd om de overstap naar Delta te maken. De ont/router die je bij Delta krijgt doet geen IP passthrough.

En aangezien ik mijn eigen opnsense router wil behouden is dat voor mij wel een must. Of ik moet zelf als alternatief een Nokia ONT gaan sourcen die dit kan. Maar misschien weet iemand hier of die ONT van Odido retour moet. Als dat niet zo is, kan ik deze aanmelden bij Delta en blijven gebruiken.
Ik denk dat je de Delta ONT van Odido zult moeten terugsturen en dus een eigen exemplaar zelf moet aanschaffen.

Maar weet niet het fijne hiervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik meen in dit topic of het DFN netwerk topic gelezen te hebben dat deze niet terug hoeft? Maar dat zou je dan dus terug moeten zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylanf97
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-06 17:27

Ik heb zelf mijn eigen router in de DMZ gezet in het Nokia modem van Delta. Ik vind het in de praktijk prima werkbaar en ik draai een VPN server. Enige wat ik heb moeten doen in de VPN verbinding is een IP override instellen naar het IP adres van Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rschoppema
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:23

De ONT hoeft niet terug, alleen de Zyxel. Kreeg ik netjes een bericht van bij mijn overstap van Odido naar Delta.
Je moet bij Delta alleen met hulp van de helpdesk je aansluiting om laten zetten zodat je de IP pass through in de Nokia modem kunt gebruiken. Was eigenlijk heel snel gebeurt (daar was vroeger een optie voor in het Delta account menu, maar dat is weggehaald).
De ONT hangt nu werkeloos in de meterkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rschoppema schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 21:59:
[...]

De ONT hoeft niet terug, alleen de Zyxel. Kreeg ik netjes een bericht van bij mijn overstap van Odido naar Delta.
Je moet bij Delta alleen met hulp van de helpdesk je aansluiting om laten zetten zodat je de IP pass through in de Nokia modem kunt gebruiken. Was eigenlijk heel snel gebeurt (daar was vroeger een optie voor in het Delta account menu, maar dat is weggehaald).
De ONT hangt nu werkeloos in de meterkast.
Correctie: “Je moet …. deze ONT bij Delta registreren”.

Zie [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:29
Ik heb vandaag het Delta modem/router ontvangen. Aan dat modem zit een glaskabel van 75cm. De aansluiting zit in de garage onder het huis. Ik kan het modem daar niet neerzetten, het is koud in de winter en warm in de zomer. De afstand overbruggen kan wel, maar wordt niet ondersteund, zegt Delta. Ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet. Delta zelf biedt geen concrete oplossing.

Hoe spannend is dat verlengen van die kabel nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudioHome
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:38
Als je de juiste glaskabel met de juiste kleur/type stekkers en of koppeling gebruikt gaat dat verlengen prima.
Is volgens mij ook in dit topic al vaker besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
De glaskabel kun je inderdaad prima verlengen. Alleen kun niet trekken aan een glasvezel kabel, dan breekt ie. Dus door een buis is lastig. Als die recht is kun je het nog wel heel voorzichtig proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
O085105116N schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:39:
Ik heb vandaag het Delta modem/router ontvangen. Aan dat modem zit een glaskabel van 75cm. De aansluiting zit in de garage onder het huis. Ik kan het modem daar niet neerzetten, het is koud in de winter en warm in de zomer. De afstand overbruggen kan wel, maar wordt niet ondersteund, zegt Delta. Ik weet niet wat ik met deze situatie aan moet. Delta zelf biedt geen concrete oplossing.

Hoe spannend is dat verlengen van die kabel nu eigenlijk?
Glasvezel werkt tot kilometers (10 tot 15 meen ik), en de FTU is een passief element. Ik denk dus niet dat een paar meter meer of minder in de woning het verschil gaat maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-06 18:07
EWS99 schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:22:
De glaskabel kun je inderdaad prima verlengen. Alleen kun niet trekken aan een glasvezel kabel, dan breekt ie. Dus door een buis is lastig. Als die recht is kun je het nog wel heel voorzichtig proberen.
Jazeker kan je wel een glaskabel trekken door een buis (ook met een paar bochten erin), gewoon met beleid, trekveer eraan en gaan met die banaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaffeh op 04-06-2025 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En voorzichtig duwen kan vast ook.

* RobertMe heeft paar jaar terug glasvezel van zolder naar kelder "gelegd" (tussen twee switches). Ligt in een leiding, en kon prima boven beginnen met induwen. En kwam netjes beneden uit. Ok, ok. Er zitten wat stukjes flex tussen, maar buis is bereikbaar en op die kleine stukjes flex kon ik hem open maken en voorzichtig door de flex priegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
RobertMe schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 17:24:
[...]

Glasvezel werkt tot kilometers (10 tot 15 meen ik), en de FTU is een passief element. Ik denk dus niet dat een paar meter meer of minder in de woning het verschil gaat maken :P
Maar wat heb ik dan nodig? Dat konden ze me zelfs niet vertellen bij de SD. Ja een glasvezelkabel, maar ik ga er vanuit dat daar ook verschillende versies en aansluitingen van zijn. Ik heb een Nokia modem, wat er in het kastje in de garage zit, weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
O085105116N schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 22:25:
[...]

Maar wat heb ik dan nodig? Dat konden ze me zelfs niet vertellen bij de SD. Ja een glasvezelkabel, maar ik ga er vanuit dat daar ook verschillende versies en aansluitingen van zijn. Ik heb een Nokia modem, wat er in het kastje in de garage zit, weet ik niet.
De FTU zit er al? Is dat dan deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jufAVltoAloGsJDcscGOY0MqQFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mdn53B5WM3BWQtsQ3UsEFSvl.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de Nokia xs-2426g-b die u gekregen hebt zit een slede die in poort 2 van deze FTU geschoven wordt, die instructie zit in de doos.

Als u de onderkant van de Nokia bekijkt ziet u daar een schroefje. Losmaken en klepje opwippen. U ziet een groene connector (dat heet een SC/APC connector). Die kunt u er uit schuiven. En dan met een koppelstukje en een glasvezelkabel met aan beide uiteinden een groene connector van hetzelfde type verlengen.

Deze dus:

Koppelstukje: https://schenkict.nl/prod...apter-coupler-with-flange

Glasvezelkabel: https://schenkict.nl/prod...kabel-sc-apc-8-sc-apc-wit

Erg makkelijk. Wel voorzichtig zijn met deze connectoren. Er zit af fabriek een dopje op. Ook de koppelstukjes zijn voorzien van afsluitingen. Bij montage dopjes verwijderen, niet aan het uiteinde komen en direct in koppelstukje en Nokia schuiven tot klikje en hij er helemaal in zit. Zorg dat er geen stof in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Kan ook zonder koppelstukje trouwens. De standaard kabel is namelijk ook SC-APC naar SC-APC. De slede is uit elkaar te klikken en dan kan de nieuwe langere glasvezelkabel erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.nolles
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 15:46
..... nvm, er blijkt echt een stroomstoring te zijn waardoor de wijkcentrale niet werkt....

[ Voor 91% gewijzigd door j.nolles op 05-06-2025 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-06 18:08
Maar ze kunnen mij geen betere aanbieding doen als Delta. Is iemand bekend met of je de ONT van Odido moet terugsturen? Daar staat namelijk vrij groot "Delta" op.
Nee, mag blijven hangen! :)

Ik ben weer overgestapt van Odido naar Delta en hoefde alleen het modem (en "wifipunten") terug te sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Exception op 05-06-2025 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 14:51

D4NG3R

kiwi

:)

@g00gle Voor de volledigheid, zelf ook net over:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHaK56uUZa9cYsKo4gg-AGWw0Q4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mbtPTNQXSDHP4kqdwmMe3YF6.png?f=user_large

Ik heb het ONT hier gewoon nog liggen, ook bij mij was Odido de partij welke dat ding initieel leverde. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Modem" is wel een lekker vage term in deze. Ten eerste heb je bij glasvezel niet echt een modem, maar is het dus een ONT. En daarnaast krijg je bij Odido twee apparaten geleverd? De Nokia ONT (die ook echt alleen ONT is) en een router. Als ze vervolgens (alleen) het "modem" terug vragen zou ik dus eigenlijk uit gaan van de Nokia ONT. Maar dat is uiteraard gek aangezien je juist de router van Odido krijgt, en de ONT semi van Delta Fiber komt (al dan niet in dezelfde doos als waar de router in zit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
D4NG3R schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 09:44:
@g00gle Voor de volledigheid, zelf ook net over:

[Afbeelding]

Ik heb het ONT hier gewoon nog liggen, ook bij mij was Odido de partij welke dat ding initieel leverde. :)
Kijk aan, een betere bevestiging gaan we niet krijgen. Dus dat jaartje Odido heeft me in iedergeval alvast een geschikte ONT opgeleverd voor het Delta netwerk. Scheelt me weer zelf dingen kopen.

Overigens wel verlengd bij Odido met 6 maanden 25 en 6 maanden 45 voor alleen internet met 400mbit.
Mag ze na 8 maanden weer bellen voor een nieuwe deal. We zullen het zien. De gehele looptijd van 12 maanden kwam ook neer op 35euro per maand. En zit geen 24 maanden vast bij een provider. Dus dit is voor mij prima. (vergelijking met Delta 24 maanden voor 35euro, alleen dan 500mbit. Maar 400 is zat voor mij).

Het enige wat wel echt jammer is, je mag dus niet meer tussentijds je snelheid aanpassen bij Odido. Omhoog wel, maar dan kan je niet meer terug naar beneden. Afgelopen jaar een wereld deal gehad bij Odido:
28,33 per maand gemiddeld over 12 maanden. En dan de 1e 10 maanden 25 euro. Daarna 45 euro. En dan ook nog is de eerste 10 maanden 2Gbit/s internet (ja mijn infrastructuur thuis is geschikt voor 2,5gbit/s).

Maargoed dit is het "Delta" topic! 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door g00gle op 05-06-2025 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
RobertMe schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:44:
"Modem" is wel een lekker vage term in deze. Ten eerste heb je bij glasvezel niet echt een modem, maar is het dus een ONT. En daarnaast krijg je bij Odido twee apparaten geleverd? De Nokia ONT (die ook echt alleen ONT is) en een router. Als ze vervolgens (alleen) het "modem" terug vragen zou ik dus eigenlijk uit gaan van de Nokia ONT. Maar dat is uiteraard gek aangezien je juist de router van Odido krijgt, en de ONT semi van Delta Fiber komt (al dan niet in dezelfde doos als waar de router in zit).
Eens, maar als ik deze mail krijg. Stuur ik de Odido "router" terug. En de ONT niet. Daarbij staat er op de ONT heel groot "Delta" (bij mij althans). En het waren 2 losse dozen in mijn geval.

Maar ben het met je eens, omschrijving "modem" is vaag. Ze vragen in ieder geval 1 device terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 14:51

D4NG3R

kiwi

:)

g00gle schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:45:
[...]

Kijk aan, een betere bevestiging gaan we niet krijgen.
Zyxel samen met de gele ethernetkabel en het grijze telefoonkabeltje in een doos gedrukt en op de post gestuurd. Weekje later:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dlS3RCgqwFZlDmJ9-XX4rod_oQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LU8jGpa7oU3i6N1y6VbNmNB1.png?f=user_large

Als Odido ging zeuren over het ONT had ik ze naar Delta gewezen, er staat immers een sticker op dat het eigendom van Delta is. :+

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 05-06-2025 10:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 07:54:
Kan ook zonder koppelstukje trouwens. De standaard kabel is namelijk ook SC-APC naar SC-APC. De slede is uit elkaar te klikken en dan kan de nieuwe langere glasvezelkabel erin.
De Attema FTU is behoorlijk kwetsbaar. Er zijn meerdere meldingen geweest dat de slede er in vast blijft zitten. Bij mij ging indertijd de slede er heel zwaar in dus ik kom er liever niet meer aan. De slede openen en de SC/APC er uit halen kan, maar ook dat heeft risico’s. Als hij niet goed zit, zelfde verhaal; dan komt hij vast te zitten of schuift niet ver genoeg door.

Voor minder handige Harry’s en als je geen risico wil is gewoon verlengen het beste. Zo heb ik ook bij de 250 Zaram SFP’s zo’n setje bijgeleverd, geen klachten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 10:44:
Technisch gezien moduleert en demoduleert de ONT wel. Er zit immers digitale info op het analoge licht.

Maar de volksmond bedoelt met “modem” het totale apparaat, fabrikanten noemen dat vaker nu de gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
ernstoud schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 23:05:
[...]

De FTU zit er al? Is dat dan deze:

[Afbeelding]

Aan de Nokia xs-2426g-b die u gekregen hebt zit een slede die in poort 2 van deze FTU geschoven wordt, die instructie zit in de doos.
Heb ik toch even een vraag, aan de glaskabel van het modem zit aan het uiteinde een lange smalle connector.
Hoe schuif ik dan nu de verlengkabel in die connector?

Als u de onderkant van de Nokia bekijkt ziet u daar een schroefje. Losmaken en klepje opwippen. U ziet een groene connector (dat heet een SC/APC connector). Die kunt u er uit schuiven. En dan met een koppelstukje en een glasvezelkabel met aan beide uiteinden een groene connector van hetzelfde type verlengen.

Deze dus:

Koppelstukje: https://schenkict.nl/prod...apter-coupler-with-flange

Glasvezelkabel: https://schenkict.nl/prod...kabel-sc-apc-8-sc-apc-wit

Erg makkelijk. Wel voorzichtig zijn met deze connectoren. Er zit af fabriek een dopje op. Ook de koppelstukjes zijn voorzien van afsluitingen. Bij montage dopjes verwijderen, niet aan het uiteinde komen en direct in koppelstukje en Nokia schuiven tot klikje en hij er helemaal in zit. Zorg dat er geen stof in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
ernstoud schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:10:
[...]

Een man van weinig woorden :) .
Ja, veel te weinig blijkbaar... Aan de het Nokia modem zit een vaste glasvezelkabel met een lange connector. Deze connector gaat in de FTU? Hoe sluit ik dan de verlengkabel aan in de FTU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O085105116N schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:13:
[...]

Ja, veel te weinig blijkbaar... Aan de het Nokia modem zit een vaste glasvezelkabel met een lange connector. Deze connector gaat in de FTU? Hoe sluit ik dan de verlengkabel aan in de FTU?
Om in de metaforen te blijven. "Een plaatje foto zegt meer dan 1000 woorden" :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!
O085105116N schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:13:
[...]

Dat heb ik toch in mijn post uitgelegd?

Nogmaals; hoe de “lange connector” in de FTU moet, staat in de instructie in de doos van de Nokia, of op de Delta site: https://www.delta.nl/klan...nternet/nokia-xs-2426g-b/

En uit mijn post (ernstoud in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"):

“Als u de onderkant van de Nokia bekijkt ziet u daar een schroefje. Losmaken en klepje opwippen. U ziet een groene connector (dat heet een SC/APC connector). Die kunt u er uit schuiven. En dan met een koppelstukje en een glasvezelkabel met aan beide uiteinden een groene connector van hetzelfde type verlengen.”

Dus:

- Nokia xs-2426g-b ondersteboven houden
- schroefje los maken en klepje op wippen

Foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/85-IfS4FoO430HE1OjTSDmicQ8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moZZys80DAiJX7toIfmqbBss.jpg?f=fotoalbum_large

- SC/APC connector los trekken (zoals op de foto) en in koppelstukje klikken.
- glasvezelkabel van gewenste lengte met aan beide zijden SC/APC, 1 in de Nokia, andere in het koppelstukje

Klaar!

Duidelijker kan ik het niet vertellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• O085105116N
Ik heb dat volledig gemist zie ik. Ik snap het. In mijn hoofd kon die "vaste" kabel niet uit het modem.
ernstoud schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 16:37:
[...]

Dat heb ik toch in mijn post uitgelegd?

Nogmaals; hoe de “lange connector” in de FTU moet, staat in de instructie in de doos van de Nokia, of op de Delta site: https://www.delta.nl/klan...nternet/nokia-xs-2426g-b/

En uit mijn post (ernstoud in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"):

“Als u de onderkant van de Nokia bekijkt ziet u daar een schroefje. Losmaken en klepje opwippen. U ziet een groene connector (dat heet een SC/APC connector). Die kunt u er uit schuiven. En dan met een koppelstukje en een glasvezelkabel met aan beide uiteinden een groene connector van hetzelfde type verlengen.”

Dus:

- Nokia xs-2426g-b ondersteboven houden
- schroefje los maken en klepje op wippen

Foto:

[Afbeelding]

- SC/APC connector los trekken (zoals op de foto) en in koppelstukje klikken.
- glasvezelkabel van gewenste lengte met aan beide zijden SC/APC, 1 in de Nokia, andere in het koppelstukje

Klaar!

Duidelijker kan ik het niet vertellen.

[ Voor 5% gewijzigd door O085105116N op 05-06-2025 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluxsystem
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-06 20:23
Er waren vandaag werkzaamheden aan het stroomnet en toen alles terugkwam was de adapter van de Nokia gefrituurd. Delta heeft die van mij dus nooit vervangen, dus zat ik zonder internet.
Modem heeft een 12v 3a adapter nodig, maar had nog 1tje liggen van Ziggo 12v 2a en die werkt nu ook tijdelijk. Gebruik geen WiFi vanuit het modem dus denk dat, de redding is.
Morgen komt de adapter binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:57
Drardollan schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:59:
[...]

Bij Odido was het voor 12 van de 24 maanden, vandaar dat die per maand duurder is (start iets goedkoper op 30 maar gaat daarna naar 55 per maand).

Bij Delta geldt het, in ieder geval voor mij, voor de hele periode. Bevestiging in de mail gehad net:

[...]

Dus zeker, een hele nette aanbieding vond ik. Niet de 35 euro per maand waarmee ze actief adverteren voor nieuwe klanten, maar dat is natuurlijk een nieuwe klant aanbieding en die krijg je eigenlijk nooit geregeld. Soms moet je ook tevreden zijn.

En ik ben verder ook tevreden over Delta qua Internet. Over de TV heb ik al genoeg gezegd en met de telefoon heb ik geen ervaring, maar qua Internet is het gewoon prima voor elkaar.
Heb je dit voor elkaar gekregen via een speciale afdeling of door gewoon normaal bellen en aangeven dat je aan het rond kijken bent?

Hier is inmiddels het eerste jaar voorbij en ook geprobeerd wat korting te krijgen ipv overstappen daar ik in principe tevreden ben.

Van de week 2 keer gebeld, eerste keer was het €5,- korting wat ze mij konden bieden. Bij het 2e gesprek "na overleg met leidinggevende" hadden ze een unieke korting van €10,- wat normaal ook niet kon. Uniek kan ik het niet noemen want de €10,- korting kan je via verlenging voor 2 jaar in Mijn Delta portal ook wel voor elkaar krijgen.
Uiteraard vermeld dat ik vergelijk met Odido en hun eigen reclame van €35,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
@Westereen
Inderdaad gewoon gebeld, gekozen voor de optie opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het TV platform heeft weer eens kuren. Hier zijn meerdere zenders niet meer af te spelen via de TV app op iOS en tvOS. Via de webbrowser werken ze nog wel, lijkt dat de HLS stream weer kapoet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:49
Hi,

Ik maak de overstap van KPN naar Delta.
Half jaar geleden abbo afgesloten voor delta glasvezel, ingangsdatum 20-6-25.

Zojuist contact gehad met Delta omdat ik nog geen router etc. heb ontvangen.
Blijkt dat ze vanaf 20-6 pas kunnen verwerken, echter nog niet de verbinding kunnen activeren.

Meer mensen deze ervaring? Zoja, hoelang duurt het ongevwwe na verwerking dat de verbinding werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PSP123 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 20:44:
Hi,

Ik maak de overstap van KPN naar Delta.
Half jaar geleden abbo afgesloten voor delta glasvezel, ingangsdatum 20-6-25.

Zojuist contact gehad met Delta omdat ik nog geen router etc. heb ontvangen.
Blijkt dat ze vanaf 20-6 pas kunnen verwerken, echter nog niet de verbinding kunnen activeren.

Meer mensen deze ervaring? Zoja, hoelang duurt het ongevwwe na verwerking dat de verbinding werkt?
Komt echt wel goed en NIET gaan rommelen met de ingangsdatum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
En KPN pas opzeggen als de Delta lijn helemaal werkt (dus beetje overlap).
Als je opzeg service er bij hebt komt het vanzelf goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EWS99 schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 07:06:
En KPN pas opzeggen als de Delta lijn helemaal werkt (dus beetje overlap).
Als je opzeg service er bij hebt komt het vanzelf goed.
De opzeg service zit ook een maximum aan. Als Delta 20-6 naar KPN communiceert maar KPN, ik meen twee weken later, nog geen seintje van Delta heeft gehad dat is opgeleverd dan mag (/zal?) KPN de verbinding alsnog deactiveren. En gezien Delta op basis van dit topic vaak twee weken lijkt te "wachten" (tussen gekozen datum van de klant en daadwerkelijk activeren van de verbinding) zou ik toch een stuk minder vertrouwen hebben in de overstap service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 07:52:
[...]

De opzeg service zit ook een maximum aan.
Half jaar volgens mij.
Als Delta 20-6 naar KPN communiceert maar KPN, ik meen twee weken later, nog geen seintje van Delta heeft gehad dat is opgeleverd dan mag (/zal?) KPN de verbinding alsnog deactiveren.
Waarom doet KPN dat volgens jou?
En gezien Delta op basis van dit topic vaak twee weken lijkt te "wachten" (tussen gekozen datum van de klant en daadwerkelijk activeren van de verbinding) zou ik toch een stuk minder vertrouwen hebben in de overstap service.
Waar heb je dit gelezen? Niet in dit topic namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk bedoel jij de geplande overstap datum? Terwijl er bij mijn weten ook een termijn is waarbinnen de overstap plaats gevonden "moet" hebben. Dus als datum X gepland is dan hoeft de ISP maar te blijven leveren tot X + <ik meen twee weken>. Het is niet zo dat als de nieuwe ISP de verbinding nooit online meld dat de oude ISP dan oneindig (of 6 maanden) moet blijven leveren.
[...]

Waarom doet KPN dat volgens jou?
Zie hierboven. De verplichting is AFAIK maar 2 weken. Daarna mogen ze de boel offline zetten.
[...]

Waar heb je dit gelezen? Niet in dit topic namelijk.
Senaxx in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"
sewer in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"
jdejonge1991 in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie" (een post van een paar weken terug waar je ook al reageerde dat dat "wachten" niet het geval was. Maar deze user toch echt moest "wachten" totdat de boel online kwam)
chielmi in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie" (4 maart posten, dat Delta aangeeft dat het pas op 17 maart zal werken)
En daarnaast staat mij ook bij dat er hier posts zijn geweest met "ik heb ingangsdatum X gekozen, op X het pakket gekregen, maar moet nu nog tot Y wachten voordat het werkt". En als Delta gewoon echt niet eerder kan leveren, dan moeten ze die gebruiker gewoon niet die datum laten kiezen. Helemaal dus als "gebruiker kiest zelf een datum in de toekomst" (en niet "zo snel mogelijk").

Edit:
En voor de duidelijkheid. Dat Delta het pakket opstuurt voor de ingangsdatum is natuurlijk helemaal prima (Ziggo doet dat een dag vantevoren, wat toch regelmatig mis gaat met "is niks geleverd" etc). Maar als de klant aangeeft "ik wil dat het abo op datum X in gaat" is de verwachting dus ook dat het op datum X "werkt". En niet dat op datum X het pakketje wordt geleverd, en vervolgens blijkt dat de verbinding (steeds toevallig) pas 2 weken later wordt geactiveerd. Wat uiteraard ook samen hangt met een stukje verwachtingsmanagement. Als de klant X kiest moet de ISP er niet X + 2 weken van maken, maar wel op "X" iets leveren, "dat niet werkt" (wel de hardware, maar die komt niet online). Als je vervolgens als ingangsdatum steeds alleen "minimaal 2 weken (extra) in de toekomst" kunt kiezen, en ze sturen 2 weken voor die datum de ONT op, helemala prima, dan weet de klant ook nog wel dat die een datum gekozen heeft die weken later is.

Edit2:
ernstoud in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie" @ernstoud maakt hier exact dezelfde claim. Dat Delta precies die 14 dagen hanteerd incl. verwijzing naar de 14 dagen bedenktijd. Wellicht dat je @ernstoud dus ook eens kunt vragen naar een bron/bewijs hiervoor ;)

Overigens ook posts van jezelf waar je verwijst naar dat de activatie puur iets administratiefs is, en niet (perse) dat de lijn nog gepatcht moet worden etc. Maar dat leek daar wel mogelijk in de context van een gewijzigde datum te zijn dus die zal ik er maar niet bij halen als zijnde "zie je, hier geef je ook aan dat Delta bewust de lijn niet eerder activeert ondanks dat het maar een administratief dingetje is" ;).

Edit3:
scannerfreak in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Ook hier "ze sluiten me pas 15 dagen na contractdatum aan" en vervolgens "ze weigeren te annuleren omdat ik 1 dag te laat ben" (dat is dan dus: "1 dag te laat" = "de datum waarop het daadwerkelijk opgeleverd wordt" maar 15 dagen na contract / opgegeven / afgesproken / ... datum). Zoals het hier staat is het dus letterlijk het weigeren aan de wetgeving te voldoen doordat ergens die "wachttijd" in zit / door komt (en ze dus niet de 14 dagen bedenktijd pas starten vanaf het starten van het leveren van de laatste dienst + alle producten geleverd). En als ze zo hard weigeren daarop kan je bijna niet anders dan stellen dat het "bewust" is. Ook aangezien ze dus klaarblijkelijk (onafhankelijk van de communicatie omtrent de datum die deze gebruiker de "contractdatum" noemt maar wellicht een "gewenste ingangsdatum" was) daadwerkelijk bevestigen dat dat de datum is vanaf wanneer de 14 dagen bedenktijd in gaat. Dus ook al noemen ze het "gewenste ingangsdatum" en heeft de klant het verkeerd begrepen, kunnen ze onmogelijk daarna wel die datum hanteren als "en toen ging je 14 dagen bedenktijd in", terwilj ze dat blijkbaar wel deden.

[ Voor 48% gewijzigd door RobertMe op 07-06-2025 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Nu online
Gisteren in ons nieuwbouw appartement de Guidion monteur op bezoek gehad om de aansluiting te realiseren, puur omdat het nieuwbouw is en bij zo'n eerste aansluiting wil er nog wel eens een kabeltje omgedraaid zijn. Gelukkig was het met het inklikken van de slede/connector (is daar een andere naam voor :? ) in de FTU, modem aan voila *O*

Maar niets is ooit gemakkelijk, mijn zelf aangeschafte Deco X50, zorgden voor een kleine uitdaging. De beschrijving van Delta voor het installeren van de Deco X20 wijkt af van hoe de X50 zich gedraagt en daardoor ging na het instellen van de 2e Deco unit zo nu en dan een oranje lampje branden op de Nokia. Heb een paar berichten gezien dat de Deco dit zou veroorzaken, maar hoe en wat is mij onduidelijk.

Uiteindelijk het Deco netwerk verwijderd en op de wijze van TP-Link ingesteld, maar nog geen 2e unit aangesloten. Tot nu toe stabiel, maar ben benieuwd of men hier ervaring heeft met Delta en een Deco X50 set?
fluxsystem schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 19:54:
Er waren vandaag werkzaamheden aan het stroomnet en toen alles terugkwam was de adapter van de Nokia gefrituurd. Delta heeft die van mij dus nooit vervangen, dus zat ik zonder internet.
Modem heeft een 12v 3a adapter nodig, maar had nog 1tje liggen van Ziggo 12v 2a en die werkt nu ook tijdelijk. Gebruik geen WiFi vanuit het modem dus denk dat, de redding is.
Morgen komt de adapter binnen
Kan iedereen aanraden bij Delta te melden dat de adapter defect is, ook als dat niet zo is. Heb door allerlei communicatieproblemen al eens een week zonder gezeten. Geldt natuurlijk alleen als de adapter nog niet is vervangen ;)

[ Voor 39% gewijzigd door JPD68 op 07-06-2025 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 08:29:
[...]
ernstoud in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie" @ernstoud maakt hier exact dezelfde claim. Dat Delta precies die 14 dagen hanteerd incl. verwijzing naar de 14 dagen bedenktijd. Wellicht dat je @ernstoud dus ook eens kunt vragen naar een bron/bewijs hiervoor ;)
Ik maakte geen claim. Ik gaf aan hoe Delta denkt en dat dit tegen de ACM regels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:18

Ethirty

Who...me?

Een aantal maanden geleden nog net gunstig over kunnen stappen van Delta naar Caiway. Moest ik wel alle apparatuur terugsturen (in ruil voor dezelfde spullen, maar dan refurbished).

De modem kreeg ik al na 1 of 2 weken bericht van, maar nu kreeg ik van de week, na een maand of 5 pas, de bevestiging dat ze mijn tv-kastje in goede orde hebben ontvangen :o

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Ethirty schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 15:43:
Een aantal maanden geleden nog net gunstig over kunnen stappen van Delta naar Caiway.
Eh? Bedoel je niet van Caiway naar Delta?
Moest ik wel alle apparatuur terugsturen (in ruil voor dezelfde spullen, maar dan refurbished).
Hier idem dito, :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 16:20:
[...]

Eh? Bedoel je niet van Caiway naar Delta?
Rond de bekendmaking dat Caiway Delta ging worden (wat het natuurlijk al was) waren er gek genoeg gunstige Caiway aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Doane schreef op maandag 26 mei 2025 @ 08:19:
Het forum lijkt in onderhoud (of weg?); https://www.zeelandnet.nl/forum werkt sinds een paar dagen niet meer.
Het is slechts een vermoeden, maar daar het forum op vBulletin draait zo het best kunnen dat het tijdelijk afgesloten is.

https://www.security.nl/p...Bulletin+actief+misbruikt

Het is alleen de vraag of de gebruikte versie hieronder valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mapje schreef op maandag 9 juni 2025 @ 10:31:
[...]

Het is slechts een vermoeden, maar daar het forum op vBulletin draait zo het best kunnen dat het tijdelijk afgesloten is.

https://www.security.nl/p...Bulletin+actief+misbruikt

Het is alleen de vraag of de gebruikte versie hieronder valt
Nee de software wordt juist geupgrade naar een nieuwe versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doane
Sjakie0101 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:59:
[...]

Als je niet weet welke versie ze draaiden, weet je dus niets. Je zei hier ook dat ze zomaar met een delta forum konden komen. Is dat gebaseerd op iets dat je weet of iets dat je aanneemt?
De upgrade duurt al bijna twee weken maar ze konden wel wat afkoeling gebruiken 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Sjakie0101 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 11:59:
[...]

Ze zijn alle berichten handmatig aan het overtypen denk ik.

Een dergelijke upgrade duurt een half uurtje normaliter, geen weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doane schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:26:
[...]

Als je niet weet welke versie ze draaiden, weet je dus niets. Je zei hier ook dat ze zomaar met een delta forum konden komen. Is dat gebaseerd op iets dat je weet of iets dat je aanneemt?
De upgrade duurt al bijna twee weken maar ze konden wel wat afkoeling gebruiken 😉
Nope niet beweerd. Forumbeheer heeft twee weken terug netjes aangegeven dat de software geupdate werd.

En dat er een mogelijkheid is dat men ipv Zeelandnetforum het hernoemd wordt naar Deltaforum dat kan zo maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Sjakie0101 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:27:
[...]En dat er een mogelijkheid is dat men ipv Zeelandnetforum het hernoemd wordt naar Deltaforum dat kan zo maar.
Dat is dus een aanname. 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Doane schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:07:
[...]

Dat is dus een aanname. 😇
Volgens mij is suggereren dat "er geen mogelijkheid is" ook een aaname (als je geen bron geeft of hebt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
W1ck1e schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:12:
[...]

Volgens mij is suggereren dat "er geen mogelijkheid is" ook een aaname (als je geen bron geeft of hebt)
Klopt en daarom laat ik het in het midden. Is feitelijk ook niet van belang,
Pagina: 1 ... 121 122 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.