• Dotter64
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-03 11:29
een tv pakket dat geleverd word door een provider is iets waar je voor kiest op basis van de inhoud.

als een, voor jou, hoofdreden weggehaald word, is dat in mijn ogen een inbreuk op het contract dat je aangegaan bent.

de BBC is al jaren een dure zender en al jaren zit het gewoon in het basispakket ..............

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:41
Er is een wijziging in het basispakket omdat BBC zenders die eerder onderdeel waren van het pakket, maken na de wijziging geen deel meer uit van het basispakket.

Een wijziging in het basispakket kan misschien reden zijn om het TV contract op te zeggen. Of heeft Delta dit via de algemene voorwaarden uitgesloten omdat ze wijzigingen in het basispakkt vaker doorvoeren?
Alle pakketten, inclusief basis wijzigen ieder jaar. Dat mogen ze gewoon doen. Het is aan jou de keuze of je op een andere manier tv wil kijken of overstapt of extra wil betalen. Dat is al zo oud als de weg naar Rome.
BBC apart zetten is wel een move omdat BBC1 en 2 bij heel veel providers tot het basispakket behoren.
Delta is daarin uniek. Echter men had ik basistv voor iedereen met 2 euro kunnen verhogen begin dit jaar.
Zeg het maar… linksom of rechtsom had je meer betaald. En elke prijsverhoging doet auw.

Persoonlijk stoor ik mij er aan dat 3 duitse zenders verdwijnen, Ik kom uit Twente en daar zijn juist 3Sat en Kika en KabelEins populair.
Het is meten met een Zeelandse maat. Haal CGTN, 2M en France3 weg… lijkt me een stuk zinniger!

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Donnu
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 06:32
Sjakie0101 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 09:39:
Alle pakketten, inclusief basis wijzigen ieder jaar. Dat mogen ze gewoon doen. Het is aan jou de keuze of je op een andere manier tv wil kijken of overstapt of extra wil betalen. Dat is al zo oud als de weg naar Rome.
BBC apart zetten is wel een move omdat BBC1 en 2 bij heel veel providers tot het basispakket behoren.
Delta is daarin uniek. Echter men had ik basistv voor iedereen met 2 euro kunnen verhogen begin dit jaar.
Zeg het maar… linksom of rechtsom had je meer betaald. En elke prijsverhoging doet auw.

Persoonlijk stoor ik mij er aan dat 3 duitse zenders verdwijnen, Ik kom uit Twente en daar zijn juist 3Sat en Kika en KabelEins populair.
Het is meten met een Zeelandse maat. Haal CGTN, 2M en France3 weg… lijkt me een stuk zinniger!
Kan je niet met DVB-T veel Duitse zenders binnen halen als je in Twente woont?
Digitenne geeft niet veel zenders door hoor... Dat is nooit een optie. Ik ga dat niet extra regelen.
De enige optie is om dit soort zenders via illegale IPTV aan te schaffen. Feitelijk worden langzamerhand zaken in de hand gewerkt. Schotel erbij zie ik niet zitten, te veel gedoe.

Het verschil met bijvoorbeeld KPN is ook erg groot. KPN is hier nog niet te verkrijgen, maar daar zitten vele malen meer Duitse zenders in het pakket en nog allemaal HD ook. KPN snapt het tenminste.
Ik heb het idee dat men in Zeeland niet door heeft dat ze landelijke provider zijn en ze ook Twente, Gelderland en Limburg en Brabant moeten faciliteren die juist veel naar Duitse zenders kijken.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• BanDijk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-03 10:30
De prijzen voor glasvezel zijn ronduit belachelijk in NL. Hier in Frankrijk, op het platteland, betaal ik 49,99 euro voor een 8 Gbit/s (up and down) per maand, tv included. Ipv6, een modem dat ik kan bridgen, etc, etc, de hele mikmak erop en eraan bij Free.fr. En dan heb ik nog niet eens gekeken bij de cowboys hier die ver onder die prijs liggen voor dezelfde service. En ja, de helpdesk hier is net zo incompetent/kundig als je zelf wilt.
Feit is dat de prijzen in NL structureel hoger liggen, veel te hoog als je het mijn vraagt voor wat je krijgt.

La fibre super rapide, putain.
Dotter64 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 07:09:
[...]

Die algemene voorwaarrden zijn een brei van woorden en ik zie niet specifiek iets staan over zenderwijziging.
Iemand die mij kan helpen in jip en janneke taal?
Ik bedoelde niet dat het er in zal staan, was meer een suggestie om te kijken of daar iets in staat over wijzigingen in het pakket als reden voor opzeggen van het contract,

RIPE Atlas probe: 1005104

ernstoud schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:35:
[...]

Ik bedoelde niet dat het er in zal staan, was meer een suggestie om te kijken of daar iets in staat over wijzigingen in het pakket als reden voor opzeggen van het contract,
Dat zul je denk ik niet voor elkaar krijgen. De vrijheid om te schuiven met zenders is er al zins dat er providers bestaan.

Dit zegt de ACM:
Hier zijn de belangrijkste regels en rechten die hierbij gelden:
Wijzigen mag, maar met regels: Aanbieders van tv kunnen het zenderaanbod aanpassen. Dit gebeurt vaker (bijvoorbeeld begin 2025 bij Ziggo en KPN).
Informatieplicht: De provider moet een dergelijke wijziging (zoals het verwijderen van een zender) minimaal 4 weken van tevoren melden.
Recht op opzeggen: Als een wijziging in het zenderaanbod voor jou een wezenlijke verandering is (bijvoorbeeld als je favoriete zender verdwijnt), heb je vaak het recht om je abonnement kosteloos op te zeggen, ook als je nog binnen je eerste contractduur zit.
Uitzondering: Als de wijziging heel klein is, of als de zender wordt vervangen door een vergelijkbare zender, kan de provider soms redeneren dat opzeggen niet mogelijk is, maar bij substantieel verlies van zenders heb je sterke rechten.

Ik vind de wijziging van BBC feitelijk niet substantieel, de zenders blijven bestaan, echter niet binnen het huidige basispakket. Het werkt wel kostenverhogend, maar je kan niet zeggen dat ze niet meer worden aangeboden. Zoals ik al heb beredeneerd had men BBC ook kunnen laten zitten en iedereen een verhoging kunnen geven a 2 euro. Dan weten ze zeker dat de kosten voor BBC gedekt zijn. Nu wordt een deel gedekt vanuit de abonnementen en een deel uit de abonnees die het extra abonnement afnemen.

En tot slot: voor de abonnees met het basis- en extrapakketten werkt het andersom nu ook niet. We krijgen geen korting omdat de BBC zenders verdwijnen en om die reden betalen ook deze klanten meer voor minder.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-03-2026 13:45 ]

• peewee.
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-03 07:34
Sjakie0101 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 13:42:
[...]
Dit zegt de ACM:
Wijzigen mag, maar met regels: [KNIP]
Recht op opzeggen: Als een wijziging in het zenderaanbod voor jou een wezenlijke verandering is (bijvoorbeeld als je favoriete zender verdwijnt), heb je vaak het recht om je abonnement kosteloos op te zeggen, ook als je nog binnen je eerste contractduur zit.
Uitzondering: Als de wijziging heel klein is, of als de zender wordt vervangen door een vergelijkbare zender, kan de provider soms redeneren dat opzeggen niet mogelijk is, maar bij substantieel verlies van zenders heb je sterke rechten.

Ik vind de wijziging van BBC feitelijk niet substantieel, de zenders blijven bestaan, echter niet binnen het huidige basispakket. Het werkt wel kostenverhogend, maar je kan niet zeggen dat ze niet meer worden aangeboden. Zoals ik al heb beredeneerd had men BBC ook kunnen laten zitten en iedereen een verhoging kunnen geven a 2 euro. Dan weten ze zeker dat de kosten voor BBC gedekt zijn. Nu wordt een deel gedekt vanuit de abonnementen en een deel uit de abonnees die het extra abonnement afnemen.

[KNIP]
Ik kijk bijna uitsluitend BBC (weliswaar via NLZiet). Maar als ik voor die twee zenders plotseling een verhoging van 2 euro/maand voor mijn kiezen krijg vind ik dat toch een wezenlijke verandering. Wat de provider dan redeneert is niet zo heel interessant, Volgens mij houden ze ook bij naar welke zender ik kijk, dus ze moeten nog heel wat redeneren om vol te kunnen houden dat het wegvallen van BBC voor mij geen wezenlijke verandering is.
Maar ja kant het toch blijven kijken, ze vervallen toch niet? Bij Delta zijn het overigens 5 zenders. Ook 3 em 4 em BBC World News. Kijk als ze allemaal vervallen heb je iets in handen.
En als het voor jou wezenlijk is dan is die 2 euro ook te overbruggen. Dat is voor mij de kosten voor ESPN ook omdat ik graag voetbal kijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-03-2026 14:36 ]

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-03 15:47
Dotter64 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 07:09:
[...]

Die algemene voorwaarrden zijn een brei van woorden en ik zie niet specifiek iets staan over zenderwijziging.
Iemand die mij kan helpen in jip en janneke taal?
Het staat er gewoon onder......:
Bij DELTA heeft bijna iedereen een Flexpakket. Dat betekent dat je je tv-pakketten elke maand kunt aanpassen. Je kunt dus je tv-pakket wijzigen of opzeggen wanneer dat voor jou beter past.

• Donnu
Ziggo wordt straks een prima concurrent op de glasvezel van Deltafiber. Gewoon BBC1 en BBC2 in het basispakket. Hopla!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 17:14
Dotter64 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:14:
[...]

Dat zijn zenders waar wij veel naar kijken.

Is dit een legitieme reden om vroegtijdig afscheid te nemen van Delta voor de einddatum van het contract??
Nee, je kunt wel de TV opzeggen
Maar iedereen krijgt een mail waarin dit staat ik heb deze net zelf ook gehad

Als deze wijzigingen niet aansluiten bij uw wensen, kunt u uw tv-pakket kosteloos aanpassen of beëindigen
Donnu schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 14:47:
Ziggo wordt straks een prima concurrent op de glasvezel van Deltafiber. Gewoon BBC1 en BBC2 in het basispakket. Hopla!
Helemaal eens, ik vind het ook vreemd dat Delta zich niet realiseert dat er een trein aan komt denderen die ze niet tegen gaan houden. Dit is daar ook een voorbeeld van. Maar ook nog steeds niet alles HD op IPTV en ook niet standaard uitleveren van Smartboxen, Duitse zenders eraf terrwijl je levert in regio's waar die populair zijn (waarom die niet in een apart pakket gestopt??)

• peewee.
Mapje schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 15:36:
[...]

Nee, je kunt wel de TV opzeggen
Maar iedereen krijgt een mail waarin dit staat ik heb net zelf ook gehad

Als deze wijzigingen niet aansluiten bij uw wensen, kunt u uw tv-pakket kosteloos aanpassen of beëindigen
Ik zal het wel weer te letterlijk nemen, maar ik kan het dan ook kosteloos aanpassen naar een pakket mét BBC? Waarbij dat nieuwe pakket me niets extra kost?
Dat wil iedereen wel. Nee je kan het administratief kostenloos aanpassen. Het nieuwe BBC-pakket kost je 2 euro per maand. Zoals ik al melde had men ook het basisabo kunnen verhogen, er is nu gekozen om zenders er uit te trekken waardoor de pijn bij de BBC kijkers komt te liggen. Maar stiekem ook voor de Basis en Extra-TV klanten omdat ze hetzelfde betalen zonder de dure BBC zenders (meer voor minder)

Donnu schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 14:47:
Met upload op VDSL snelheid? No way.

ernstoud schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 17:16:
[...]

Met upload op VDSL snelheid? No way.
Ziggo levert op glasvezel gewoon symmetrische snelheden. Dat doen ze nu al in Edam-Volendam (infra van de gemeente) en ook op die enkele plek waar Ziggo zelf glasvezel heeft aangelegd (grote nieuwbouw).

[ Voor 25% gewijzigd door RobertMe op 06-03-2026 18:02 ]

RobertMe schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:01:
[...]

Ziggo levert op glasvezel gewoon symmetrische snelheden. Dat doen ze nu al in Edam-Volendam (infra van de gemeente) en ook op die enkele plek waar Ziggo zelf glasvezel heeft aangelegd (grote nieuwbouw).
Ik weet het. Kleine gebieden. Ze hebben de Zaram ONT en SFP getest.

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-03 12:02
Sjakie0101 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 13:42:
[...]

Dat zul je denk ik niet voor elkaar krijgen. De vrijheid om te schuiven met zenders is er al zins dat er providers bestaan.

Dit zegt de ACM:
Wijzigen mag, maar met regels: Aanbieders van tv kunnen het zenderaanbod aanpassen. Dit gebeurt vaker (bijvoorbeeld begin 2025 bij Ziggo en KPN).
Informatieplicht: De provider moet een dergelijke wijziging (zoals het verwijderen van een zender) minimaal 4 weken van tevoren melden.

En tot slot: voor de abonnees met het basis- en extrapakketten werkt het andersom nu ook niet. We krijgen geen korting omdat de BBC zenders verdwijnen en om die reden betalen ook deze klanten meer voor minder.
Dat is de pest van providers halen zenders uit het basis paket en gaan het splitsen, je favorite zender kun je dan alleen kijken door extra te betalen, en krijgt er voor in de plaats voor terug een meukzender die je niet kijkt..
Tenslotte je gaat een abonnement aan waar je favorite zender in het basis paket zit, zoals BBC en verrdwijnt uit het basis paket en je moet extra betalen om te blijven kijken, dan vraag ik mij af of je om die reden niet uit je contract kunt?
Jaarlijks gaan de abonnementstarieven omhoog, dan wel er wordt gesplits verdwijnt uit het pakket etc. en wil je blijven kijken, gaat het je nog meer kosten., net als de basis steeds verder wordt uigekleed en krijgt er meuk voor terug.
Nett als de laagste internet snelheid uit de basis tarief verdwijnt en genoodzaakt bent om een hogere snelgeid te nemen die dan als basis dient, en het gevolg is dat je meer voor betaald de goedkopere alternatief is er niet meer. etc.
J.E. Weinor schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:28:
Nett als de laagste internet snelheid uit de basis tarief verdwijnt en genoodzaakt bent om een hogere snelgeid te nemen die dan als basis dient, en het gevolg is dat je meer voor betaald de goedkopere alternatief is er niet meer. etc.
In het geval van Delta maar half zo. Ze hebben immers het 100? abo verwijderd en de prijs van het 500 abo verlaagd naar dat van het 100 abo. Effectief krijg je dus 5x zoveel voor hetzelfde geldt.

Alleen kun je als klant dan weer niet over stappen naar het 500 abo voor dezelfde prijs als dat nieuwe klanten ervoor zouden betalen 8)7 Maar krijg je dan een "oude" prijs voor het 500 abo die dus veel hoger ligt.

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-03 12:02
RobertMe schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:01:
[...]

Sinds wanneer legt ziggo glasvezel aan tot aan de deur heb ik wat gemist? dan wel bij welke provider zit ziggo dan op de glasvezel netwerk, dan alleen via de coax kabel.
J.E. Weinor schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:36:
[...]

Sinds wanneer legt ziggo glasvezel aan tot aan de deur heb ik wat gemist? dan wel bij welke provider zit ziggo dan op de glasvezel netwerk, dan alleen via de coax kabel.
nieuws: Ziggo gaat vanaf 2026 internetdiensten aanbieden op Delta's glasvezel...

Schoorvoetend. Kleine gebieden nog.

J.E. Weinor schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 18:36:
[...]

Sinds wanneer legt ziggo glasvezel aan tot aan de deur heb ik wat gemist?
Zie bv nieuws: Ziggo wil voor eind 2025 25.000 XGS-PON-glasvezelaansluitingen aanleggen en [Ziggo Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Daarnaast dan dat ze ook willen gaan leveren over het netwerk van Delta in die gebieden waar Ziggo geen coax heeft.

En in de gemeente Edam-Volendam is de infrastructuur (/kabels) van de gemeente en meerdere ISPs kunnen daar over leveren. En daar heeft de gemeenste "recentelijk" (vorig jaar of 2024) ook de overstap gemaakt van coax naar glasvezel waardoor Ziggo dus de keuze had of leveren over glasvezel of stoppen met het aanbieden van diensten in die gemeente. Keuze is dus het eerste geworden.

• Donnu
Delta maakt zijn televisie pakket in sneltreinvaart onaantrekkelijker. Ik ben benieuwd wat Delta nog meer in petto heeft. Het helpt wel enorm de andere providers op de glasvezel van Deltafiber, waar van ik verwacht dat Ziggo de meest aantrekkelijke wordt.
Ziggo leveren op het netwerk van Delta Fiber Netwerk.

• udend
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:51
Even iets heel anders. Vanochtend " geen signaal" op tv (via coax) in Berghem bij Oss. Ja ouderwets, maar werkte prima voor de vrije zenders. (Abonnementen via smartcard, zijn zonder nadere toelichting vooraf bij de overgang van caiway naar delta, al onklaar gemaakt, ofwel smartcard werkte gewoon ineens niet meer. Delta gaf aan dit niet te ondersteunen. Alleen via iptv.)
Zojuist chat gestart met delta, blijkt dat ze de coax hebben uitgezet in het dorp. Gewoon ineens. "Ja, dit hebben we vorig jaar medegedeeld." Zegt medewerker van de chat. Dit is toch geen manier van handelen. Zonder enige vorm van communiqué vooraf, in ieder geval niet een korte tijd voor deze actie. Gewoon zomaar de coax uit. Ik vermoed dat er heel wat oudjes niet weten wat er aan de hand is. Dit is toch niet normaal. Buiten het feit dat je op oude tv's niet even een alternatief hebt, buiten het huren van extra ip kastjes na de 1e. Mag dit zomaar?
Niet netjes. En dat is een understatement.

Is wel in de pers geweest: https://www.totaaltv.nl/n...alsmeer-nu-albrandswaard/ en https://www.totaaltv.nl/n...r-beperkt-aantal-klanten/.

Volgens Delta is er sinds december 2024 met de klanten over gecommuniceerd. Is dat echt niet zo?

udend schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:39:
Even iets heel anders. Vanochtend " geen signaal" op tv (via coax). Ja ouderwets, maar werkte prima voor de vrije zenders. (Abonnementen via smartcard, zijn zonder nadere toelichting vooraf bij de overgang van caiway naar delta, al onklaar gemaakt, ofwel smartcard werkte gewoon ineens niet meer. Delta gaf aan dit niet te ondersteunen. Alleen via iptv.)
Zojuist chat gestart met delta, blijkt dat ze de coax hebben uitgezet in het dorp. Gewoon ineens. "Ja, dit hebben we vorig jaar medegedeeld." Zegt medewerker van de chat. Dit is toch geen manier van handelen. Zonder enige vorm van communiqué vooraf, in ieder geval niet een korte tijd voor deze actie. Gewoon zomaar de coax uit. Ik vermoed dat er heel wat oudjes niet weten wat er aan de hand is. Dit is toch niet normaal. Buiten het feit dat je op oude tv's niet even een alternatief hebt, buiten het huren van extra ip kastjes na de 1e. Mag dit zomaar?
Cogas Twente? Of Albrandswaard of Harderwijk? Schrijf ook je plaats of regio er even bij.

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:17
ernstoud schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 17:46:
Niet netjes. En dat is een understatement.
Oordeel je nu niet een beetje al te snel? Ik heb geen TV van Delta en de coax die hier ligt is van Ziggo. Maar zelfs ik heb meegekregen dat Delta het coax netwerk aan het afbouwen is ten faveure van ftth. Dus misschien heeft hij het gewoon gemist?
Of het mailtje was alweer een tijdje terug en is het vergeten. Gebeurt mij ook wel eens.

[ Voor 10% gewijzigd door Roetzen op 07-03-2026 19:48 ]

Ripe Atlas probes 17297 en 26115

Daarom vraag ik even naar de regio of plaats... dan kan ik meer roepen

• udend
Sjakie0101 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 19:50:
Daarom vraag ik even naar de regio of plaats... dan kan ik meer roepen
Excuses. Het betreft Berghem. En om op re reacties hierboven te reageren. Nee, Ik / wij hebben niets vernomen over het uitzetten van het coaxnetwerk. Sterker nog, toe we eind vorig jaar overgingen van Caiway naar Delta, stond expliciet in de overgangsmail dat er niets veranderde en vrije zenders via de coax beschikbaar blijven. Dat is nog geen jaar geleden. Zie bijlage. De medewerker gaf aan dat het medegedeeld was en kwam met een chat gpt samenvatting met de woorden uitschakelen coaxnetwerk Nederland. Maar dat is duidelijk niet zo. Mailtjes heb ik niet gemist, want die zitten nog allemaal in de berichtenbox van Delta;-)
Hierbij de mail van overgang van caiway naar delta.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxAl-O0WAMunCSAKiBgzrwXkdJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q8JnoVUcLB7Gup0907iHTVfj.jpg?f=fotoalbum_large
Communiceren is nooit hun sterkste kant geweest, bij caiway iig, dus ook Delta naar mijn mening.
Ps. Ik ben niet de enige: https://www.mooiberghem.n...topt-plots-met-analoge-tv

[ Voor 5% gewijzigd door udend op 07-03-2026 20:50 ]

udend schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 20:48:
[...]

Excuses. Het betreft Berghem. En om op re reacties hierboven te reageren. Nee, Ik / wij hebben niets vernomen over het uitzetten van het coaxnetwerk. Sterker nog, toe we eind vorig jaar overgingen van Caiway naar Delta, stond expliciet in de overgangsmail dat er niets veranderde en vrije zenders via de coax beschikbaar blijven. Dat is nog geen jaar geleden. Zie bijlage. De medewerker gaf aan dat het medegedeeld was en kwam met een chat gpt samenvatting met de woorden uitschakelen coaxnetwerk Nederland. Maar dat is duidelijk niet zo. Mailtjes heb ik niet gemist, want die zitten nog allemaal in de berichtenbox van Delta;-)
Hierbij de mail van overgang van caiway naar delta.
[Afbeelding]
Communiceren is nooit hun sterkste kant geweest, bij caiway iig, dus ook Delta naar mijn mening.
Ps. Ik ben niet de enige: https://www.mooiberghem.n...topt-plots-met-analoge-tv
Maar dan heb je toch de settop box wel ontvangen neem ik aan?

• Roetzen
@udend Als die getoonde mail echt het laatste is wat je van Delta gehoord hebt, dan is het inderdaad wel een wonderlijke gang van zaken….

Ik denk dat velen de brief gemist hebben waarin de complete uitschakeling staat aangekondigd.
In Twente is die brief ook verzonden. Na overgang op Delta krijg je tijdelijk nog het basispakkef op coax totdat deze ook uit gaat.
1 maart zal wel de datum zijn dat men is begonnen met definitief uitzetten.

Delta wil naar glasvezel only en schaalt coax in de ex Caiwaygebieden af.
Daaf waad glsvezel ligt en coax verouderd, gaat coax uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-03-2026 22:57 ]

• udend
@ernstoud . Klopt, maar heb recent mijn contract verlengt, waarbij de 2 ip-kastjes net teruggestuurd zijn en ik zit te wachten op 1 nieuwe smartbox, want die waren op. Tevens word mijn glasvezel omgezet van oude naar nieuwe verbinding ONT. Dat vindt toevallig vandeweek plaats. Dus zit tussen omzetting in. Maar dit staat helemaal lost van de coax situatie. Ik heb op 4 tv's, waarvan 2 te oude smart tv's, zonder app ondersteuning. Buiten het feit dat ik nog veelal gewoon via coax keek. Dus vandeweek coax eruit en UTP erin. 10- voudige coax verdeler, dus wel ff werk. Maar nog ff over Delta, dit slaat echt nergens op. Hop, stekker eruit op zaterdag en succes ermee. Echt klantvriendelijk. De halve familie en buurt heeft al gebeld/ geappt.
@Roetzen Ik heb nog wel wat reclame en facturen gehad, maar niets over het opheffen van jet coax- netwerk.
@Sjakie0101 Nope. Niets. Dat ze van coax afwillen, kan ik best inzien. Maar om dat zo uit te faseren, kan ik niet begrijpen. Tot gisterenavond hadden we gewoon coax. Sinds vanochtend niet meer. In het weekend, echt praktisch.

• Donnu
In Krimpen aan den IJssel en Uithoorn en Aalsmeer doet de Delta coax het nog prima.
Wel alles nog met de naam Caiway in beeld en veel zenders in SD.

[ Voor 28% gewijzigd door Donnu op 08-03-2026 07:21 ]

• Roetzen
Donnu schreef op zondag 8 maart 2026 @ 06:17:
In Krimpen aan den IJssel en Uithoorn en Aalsmeer doet de Delta coax het nog prima.
Wel alles nog met de naam Caiway in beeld en veel zenders in SD.
Het coax netwerk aldaar wordt kennelijk al enige tijd niet meer opgewaardeerd. Dus ook voor de coax gebruikers daar nadert de dag waarop ze kunnen zeggen: “gisteren deed ie het nog”. 😜

• Donnu
Roetzen schreef op zondag 8 maart 2026 @ 11:49:
[...]

Het coax netwerk aldaar wordt kennelijk al enige tijd niet meer opgewaardeerd. Dus ook voor de coax gebruikers daar nadert de dag waarop ze kunnen zeggen: “gisteren deed ie het nog”. 😜
Volgens mij loopt het niet zo'n vaart hoor.
De mensen die ik ken die nog kijken via de coax van Delta hebben nog geen brief of e-mail erover gehad.
Ik denk dat op de in goede staat verkerende coax netwerken, dvb-c nog jaren loopt bij Delta.
Dan is hoop uitgestelde teleurstelling. De kosten voor het onderhouden van twee netwerken naast elkaar gaat Delta echt niet meer dragen. Er zijn meer redenen dan alleen hoe oud het netwerk is.

• udend
Het uitschakelen van het coaxnetwerk in Berghem krijgt toch nog een vreemde wending. Om 10 blijkt het door miscommunicatie tussen Delta en de extern beheerder. Om 12 lijkt het ineens te gaan om een storing en wordt eraan gewerkt. Uiteindelijk zal het coax netwerk toch inactief worden gezet, zoals hier op het forum al word aangegeven. Maar waarschijnlijk krijgen we daar nog iets over te horen. Zie update op onze lokale site: https://www.mooiberghem.n...em_QLB7YlsWtBUCcLkXkm4h-w
Het lijkt er op dat er vroegtijdig/ontijdig iets in gang is gezet. Neemt niet weg dat ik als bewoner van Berghem eens na zou denken alles op glasvezel over te zetten. Kennelijk staat Berghem wel later dit jaar of volgend jaar in de planning…

• udend
Sjakie0101 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:15:
Het lijkt er op dat we vroegtijdig/ontijdig iets in gang is gezet. Neemt niet weg dat ik als bewoner van Berghem eens na zou denken alles op glasvezel over te zetten. Kennelijk staat Berghem wel later dit jaar of volgend jaar in de planning…
Tuurlijk gaat dat op termijn gebeuren, maar de manier waarop is natuurlijk weer on te janken. Ja het gros zit natuurlijk al op glasvezel. Wanneer ze het inactief maken zal me een worst wezen. Het dient gewoon ruim vooraf duidelijk aangegeven te worden, zodat men kan anticiperen op hun actie. Ik zit vanaf het 1e moment al op glas en dan praat ik over 20 jaar ofzo, maar vind zappen via coax nog steeds het fijnst. Dus beetje opstandig dat het ineens weg was. Desalniettemin krijgen we het schijnbaar nog ff terug. Helemaal blij.
Iets zegt me niet voor lang. Ze gaan het herplannen over een maand of drie/vier en nu eerst communiceren.

• Roetzen
Donnu schreef op zondag 8 maart 2026 @ 13:14:
[...]

Volgens mij loopt het niet zo'n vaart hoor.
De mensen die ik ken die nog kijken via de coax van Delta hebben nog geen brief of e-mail erover gehad.
Ik denk dat op de in goede staat verkerende coax netwerken, dvb-c nog jaren loopt bij Delta.
Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat zei Wim Kan. Maar in dit geval lijkt het het toch vrij gemakkelijk. Caiway wordt opgeslokt door Delta en Delta heeft - in tegenstelling tot Ziggo - gekozen voor ftth. Er wordt niet meer geïnvesteerd in coax en daar waar inmiddels glasvezel ligt wordt de coax afgebouwd. Dat proces is in volle gang. We hebben dus geen glazen bol nodig om te zien aankomen dat iedereen die nog TV kijkt via de coax van Delta een keer aan de beurt is en dat dat daar waar inmiddels glasvezel van Delta ligt dat op relatief korte termijn zal gebeuren. Daarvoor hoeven we ook de brief niet af te wachten. Delta gaat echt niet langer dan nodig is twee netwerken naast elkaar in de lucht houden. Tja, en waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Jammer dan, maar dat gaat het proces niet tegen houden. Een verstandig Tweakers wacht niet af maar bereid zich voor.

• Roetzen
Sjakie0101 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 14:15:
Het lijkt er op dat er vroegtijdig/ontijdig iets in gang is gezet. Neemt niet weg dat ik als bewoner van Berghem eens na zou denken alles op glasvezel over te zetten. Kennelijk staat Berghem wel later dit jaar of volgend jaar in de planning…
Wat ik ook niet helemaal wil uitsluiten is dat er daadwerkelijk een “storing” is geweest. Het zou kunnen dat er iets kapot is gegaan en daardoor het hele dorp uitviel. Tja, wat te doen als de planning was dat het volgende maand sowieso uitgeschakeld zou worden? Alsnog repareren of het maar zo laten? Misschien hoopten ze weg te komen met het laatste maar zijn ze geschrokken van de reacties?

• Donnu
Een storing zorgt nu opeens voor onnodige paniek .
Het is duidelijk gezien de commotie die nu al ontstaat dat Delta het voorlopig nog niet in zijn hoofd haalt om dvb-c uit te schakelen. Het gooit de naam Delta volledig te grabbel.

• Roetzen
Donnu schreef op zondag 8 maart 2026 @ 16:11:
Het is duidelijk gezien de commotie die nu al ontstaat dat Delta het voorlopig nog niet in zijn hoofd haalt om dvb-c uit te schakelen. Het gooit de naam Delta volledig te grabbel.
Onzin. Storingen komen overal voor. De gemiddelde consument heeft daar best begrip voor. Om de naam van een bedrijf te grabbel te gooien is echt wel meer nodig dan een paar steigerende dissidenten. De uitfasering van de coax gaat gewoon door, het langer dan strikt nodig in de lucht houden is geen rationeel commercieel alternatief. Het is dan ook helemaal niet zeker dat de “oplossing” die Delta zegt te gaan bieden bestaat uit het weer activeren van DVB-C op de coax. Het zou ook kunnen dat ze versneld kastjes voor TV via de glasvezel gaan uitdelen.

Hoezo? Er is een fout gemaakt. Die wordt hersteld.

Bij afschakelen coax en andere functionaliteit wordt er zeker een jaar van te voren gecommuniceerd. Toegegeven is dat hier iets fout is gegaan.

.

[ Voor 99% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-03-2026 17:33 ]

Wat een onzin! Delta stuurt netjes brieven hierover. Je moet dan wel de juiste stappen nemen en niet in een afwachtende houding denken dat het zon vaart niet zal lopen. De ober komt achteraf altijd langs met de rekening!

[ Voor 24% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-03-2026 17:33 ]

• udend
Sjakie0101 schreef op zondag 8 maart 2026 @ 17:32:
[...]

Wat een onzin! Delta stuurt netjes brieven hierover. Je moet dan wel de juiste stappen nemen en niet in een afwachtende houding denken dat het zon vaart niet zal lopen. De ober komt achteraf altijd langs met de rekening!
De rust in het dorp is wederkeerd. Het coaxnetwerk is weer ingeschakeld. O nee, de storing is opgelost. Go Delta. We zullen binnenkort wel een brief ontvangen over het opheffen van de coax. Voor nu hebben we in ieder geval weer beeld op tv. Case closed.

Laatste toevoegingen, verklaring van Delta:

Tv-storing omgeving Berghem (opgelost)
In (de omgeving van) Berghem was er een storing met het tv-signaal via de kabel (coax). Het defect is inmiddels verholpen en tv-kijken is weer mogelijk. In deze regio is onlangs het internet via coax gestopt. Dit staat los van televisie: klanten met een tv-abonnement behouden hun tv-signaal via coax. Excuses voor het ongemak.

[ Voor 25% gewijzigd door udend op 08-03-2026 20:52 ]

• Donnu
Ik denk dat in veel gemeenten de coax nog jaren draait als een tierelier
Bij Ziggo wellicht.

• Strontvlieg
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-03 19:08
Ik betaal een week of 6 vooruit op de te leveren dienst, dus als ze uitschakelen dan zou ik dat ruim van te voren moeten kunnen zien aankomen.

• Roetzen
udend schreef op zondag 8 maart 2026 @ 18:46:
[...]
We zullen binnenkort wel een brief ontvangen over het opheffen van de coax. Voor nu hebben we in ieder geval weer beeld op tv.
Als je slim bent wacht je die brief niet af en bereid je je nu alvast voor op het geval dat de coax er uit gaat. En als je aardig bent doe je dat ook voor je 80 jarige buurvrouw.

[ Voor 4% gewijzigd door Roetzen op 08-03-2026 21:38 ]

• udend
Roetzen schreef op zondag 8 maart 2026 @ 21:35:
[...]

Als je slim bent wacht je die brief niet af en bereid je je nu alvast voor op het geval dat de coax er uit gaat. En als je aardig bent doe je dat ook voor je 80 jarige buurvrouw.
Ben al voorbereid. Ligt 100 meter UTP CAT6 in de schuur en 3 dubbele outlets met oude serie Gira afdekplaatje. Dat komt wel goed. Tijdens een kanaalupdate van caiway, jaren geleden, heb ik in het hele bejaardenhuis alle tv's en kastjes opnieuw ingesteld. Met veel voldoening gedaan;-)
Strontvlieg schreef op zondag 8 maart 2026 @ 20:29:
Ik betaal een week of 6 vooruit op de te leveren dienst, dus als ze uitschakelen dan zou ik dat ruim van te voren moeten kunnen zien aankomen.
Dat kan, maar je betaald voor een dienst de ze dan over gaan zetten op IPTV en glasvezel.
Zo lang ze blijven leveren is zelfs een maand van te voren met de juiste manier van overzetten voldoende.

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:58
Sinds vanavond 17:30 ineens geen port forward meer. Na een reboot wel. Om 20:37 weer zijn ze weer uitgevallen.

Verder valt op dat het modem "Internet: disconnected" weergeeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDi5uNBcAtVl49FYO8PfmP5oBdo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/AB14dQn197sQFaxTNtAM9mi8.png?f=user_large
09.03.2026 20:36:16 Info DHCPC
The WAN DHCP client IP address 62.45.49.x
09.03.2026 20:36:14 Info DHCPC
WAN DHCP client (1) started
09.03.2026 20:36:13 Info SYS
TR-069 connectivity to (acs-sagemcom.dfn.nl) has been closed
09.03.2026 20:36:09 Warning DHCPC
WAN DHCP client (1) stopped
09.03.2026 20:35:51 Info SYS
TR-069 connectivity to (acs-sagemcom.dfn.nl) has been initiated
Blijkbaar zit er iemand bij Delta te testen in productie.. iemand een idee hoe ik de TR-069-mogelijkheid uitschakel op de F@st 5684?

Edit: lijkt alweer geholpen

[ Voor 12% gewijzigd door nescafe op 10-03-2026 09:42 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Dotter64
Dotter64 schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 18:14:
[...]

BBC zenders uit het basis pakket.

Dat zijn zenders waar wij veel naar kijken.

Is dit een legitieme reden om vroegtijdig afscheid te nemen van Delta voor de einddatum van het contract??
krijg na lang aandringen van Delta dit antwoord

"De keuze om de BBC zenders uit het Basis TV pakket te halen, is altijd vanuit de desbetreffende zender zelf en niet vanuit de provider. Dit is dus niet onze keuze geweest. De zender mag hiervoor altijd zijn recht aanpassen. Ik had je graag een ander antwoord willen geven, maar ook wij moeten hieraan geloven. "

de bbc zenders zijn volgens mij vrij en ongecodeerd te ontvangen via de sateliet ................ en dan kan de BBC beslissen om bij Delta de zenders uit het basis pakket te halen??

wie krijgt dan die 2 euro die het bbc pakket kost??

• Donnu
Dotter64 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:36:
[...]

krijg na lang aandringen van Delta dit antwoord

"De keuze om de BBC zenders uit het Basis TV pakket te halen, is altijd vanuit de desbetreffende zender zelf en niet vanuit de provider. Dit is dus niet onze keuze geweest. De zender mag hiervoor altijd zijn recht aanpassen. Ik had je graag een ander antwoord willen geven, maar ook wij moeten hieraan geloven. "

de bbc zenders zijn volgens mij vrij en ongecodeerd te ontvangen via de sateliet ................ en dan kan de BBC beslissen om bij Delta de zenders uit het basis pakket te halen??

Ik neem aan dat de prijs van het Delta basispakket daalt zodra de BBC zenders eruit zijn gehaald?

• mussov
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-03 10:51
nescafe schreef op maandag 9 maart 2026 @ 21:33:
Sinds vanavond 17:30 ineens geen port forward meer. Na een reboot wel. Om 20:37 weer zijn ze weer uitgevallen.

Verder valt op dat het modem "Internet: disconnected" weergeeft.
[Afbeelding]

[...]

Blijkbaar zit er iemand bij Delta te testen in productie.. iemand een idee hoe ik de TR-069-mogelijkheid uitschakel op de F@st 5684?

Edit: lijkt alweer geholpen
Hier gistermiddag en gisteravond ook last van gehad. Mogelijk alleen een probleem met een F@st 5684 modem?

Na herstart werkte het internet weer. Wel vreemd dat Delta hier verder niets over meldt. Zag op https://allestoringen.nl/storing/delta/ ook wel een piekje met storingen.

• Dotter64
Donnu schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:42:
[...]

Ik neem aan dat de prijs van het Delta basispakket daalt zodra de BBC zenders eruit zijn gehaald?
Nope .. die blijft gelijk

Ondertussen een 2e reactie van Delta nadat ik vermeld het dat ik het vreemd vind dat via de sateliet het vrij en ongecondeerd kan ....

", heel begrijpelijk dat dit onduidelijk is.
We zijn het nog even nagegaan en we hebben zelf geconcludeerd dat BBC niet vaak genoeg werd bekeken. Wij monitoren namelijk welke zenders het meest populair zijn en welke niet en passen het aanbod hierop aan, zodat we zo veel mogelijk klanten tevreden kunnen stellen. Ik begrijp dat jij hier helaas nét niet onder valt. Daarom hebben we een apart aanbod voor BBC, zodat we het op een andere manier kunnen leveren! "

kortom, steeds meer bekruipt mij een raar gevoel met een rare smaak
Dotter64 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:36:
[...]
Dat zal een kwestie van auteursrechten betalen zijn.
De rechthebbende, BBC vermoed ik.

Dotter64 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:44:
[...]

Nope .. die blijft gelijk

Ondertussen een 2e reactie van Delta nadat ik vermeld het dat ik het vreemd vind dat via de sateliet het vrij en ongecondeerd kan ....

", heel begrijpelijk dat dit onduidelijk is.
We zijn het nog even nagegaan en we hebben zelf geconcludeerd dat BBC niet vaak genoeg werd bekeken. Wij monitoren namelijk welke zenders het meest populair zijn en welke niet en passen het aanbod hierop aan, zodat we zo veel mogelijk klanten tevreden kunnen stellen. Ik begrijp dat jij hier helaas nét niet onder valt. Daarom hebben we een apart aanbod voor BBC, zodat we het op een andere manier kunnen leveren! "

kortom, steeds meer bekruipt mij een raar gevoel met een rare smaak
Sinds de Brexit werkt sowieso alles anders. En ja, deels gaat Delta hier ook aan verdienen. Dat hadden ze ook gedaan wanneer het Basispakket opnieuw verhoogd was. En dat is wat ze tot nu toe hebben gedaan.

• peewee.
ernstoud schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 11:45:

De rechthebbende, BBC vermoed ik.
Ik denk dat bedoeld wordt: zonder BBC in het pakket hoeven er geen 2 euro afgedragen worden aan de BBC. De vraag is dan: wat gebeurd er dan met die 2 euro die de BBC niet krijgt? (zelf vemoed ik dat je die wel kwijt bent en dat Delta die niet kwijt is).
Het doorgeven van deze zenders, met name 3, 4 en BBC News kost gewoon geld.
En wellicht ook 1 en 2. Kortom je betaalde er altijd al voor. Het kost hoe dan ook geld om ze bij jou in de huiskamer te krijgen, net zoals dat jij een schotel met ontvanger moet aanschaffen. FTA is iets te gemakkelijk gezegd, je moet daar ook apparatuur voor aanschaffen om het te ontvangen, zoals Delta apparatuur heeft om de signalen bij je thuis te krijgen.

Sjakie0101 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:04:
Het doorgeven van deze zenders, met name 3, 4 en BBC News kost gewoon geld.
En wellicht ook 1 en 2. Kortom je betaalde er altijd al voor. Het kost hoe dan ook geld om ze bij jou in de huiskamer te krijgen, net zoals dat jij een schotel met ontvanger moet aanschaffen. FTA is iets te gemakkelijk gezegd, je moet daar ook apparatuur voor aanschaffen om het te ontvangen, zoals Delta apparatuur heeft om de signalen bij je thuis te krijgen.
En dat het FTA is op een bepaald medium betekent niet dat het ergens anders ook FTA moet zijn. Ik kan gratis luisteren Nasr muziek in de kroeg maar wil ik die muziek thuis moet ik er voor betalen. In de kroeg betaalt de kroegbaas de licentie, bij BBC FTA zal er ook een distributeur zijn die ergens voor betaald heeft.

En BBC wordt nog uit “kijk- en luistergeld” betaald dus zijn ze streng op distributie. In de UK stream je via de iPlayer die de rechten controleert.

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 17:14
Hier staat met meer reden omkleed waarom BBC stopt het is natuurlijk wel een gelikte tekst maar goed

Televisiekijken verandert

https://www.deltafiber.nl...nkele-tv-zenderpakketten/
Mapje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:14:
Hier staat met meer reden omkleed waarom BBC stopt het is natuurlijk wel een gelikte tekst maar goed

Televisiekijken verandert

https://www.deltafiber.nl...nkele-tv-zenderpakketten/
Grappig is altijd wel dat als iets aangepast wordt het ook altijd duurder wordt.

• Strontvlieg
  • Laatst online: 11-03 19:08
Sjakie0101 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 08:12:
[...]

Dat kan, maar je betaald voor een dienst de ze dan over gaan zetten op IPTV en glasvezel.
Zo lang ze blijven leveren is zelfs een maand van te voren met de juiste manier van overzetten voldoende.
Even naar de algemene voorwaarden gekeken. Die zijn apart voor diensten via de kabel. De voorwaarden beschrijven ook internet via de kabel, terwijl dat hier via de glasvezel loopt. Dat lijkt dus te rammelen. TV kijken via de glasvezel lijkt me hierom dus een andere dienst.

Ik heb eerder al begrepen dat als ik iets aan het abonnement wijzig dat ook de glasvezel meteen wordt overgezet op een andere techniek, waar ook weer een ander glasvezel modem bijhoort en werkzaamheden in de wijkkast.

Ik denk dat de strategie is om klanten gedoseerd over te brengen naar de nieuwe diensten. Anders dan krijgen ze misschien te veel pieken in het leveren van decoders en modems en werkzaamheden bij het omzetten in de wijkkasten. Dit doen ze door de prijs steeds verder te verhogen om je langzaam uit te roken. Klanten die klagen worden op de nieuwe producten gewezen. Ik krijg ook wel eens telefoontjes van Delta.
Maar goed ik merk het wel. Als het te duur wordt en ik me ook uitgerookt voel dan ga ik om me heen kijken. Kijken via de COAX gaat ook weer niet ten koste van alles. Maar dan ook geen reden meer om bij Delta te blijven.

• Donnu
In het Westland wordt Deltafiber weer voor de rechter gedaagd.

https://westlanders.nu/pe...euw-voor-rechter-gedaagd/

• Dotter64
[/quote]
En BBC wordt nog uit “kijk- en luistergeld” betaald dus zijn ze streng op distributie. In de UK stream je via de iPlayer die de rechten controleert.
[quote]

Will ik best geloven, maar als je het met de sateliet uit de lucht plukt, betaal je ook niets

• Dotter64
Ondertussen volgen de gebeurtenissen elkaar op

kreeg een aanbod om de komende maanden gratis BBC pakket te kijken en een uurtje later de melding dat deze wijziging reden kan zijn om de dienst tv kijken op te zeggen en dat kan kosteloos,

de algemene voorwaarden zijn ook niet helder, zoals eerder hier vermeld : is het een dienst of een onderdeel van een totaal pakket of ,,,,,,,,,,,,,,,
Strontvlieg schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:47:
[...]

Even naar de algemene voorwaarden gekeken. Die zijn apart voor diensten via de kabel. De voorwaarden beschrijven ook internet via de kabel, terwijl dat hier via de glasvezel loopt. Dat lijkt dus te rammelen. TV kijken via de glasvezel lijkt me hierom dus een andere dienst.

Ik heb eerder al begrepen dat als ik iets aan het abonnement wijzig dat ook de glasvezel meteen wordt overgezet op een andere techniek, waar ook weer een ander glasvezel modem bijhoort en werkzaamheden in de wijkkast.

Ik denk dat de strategie is om klanten gedoseerd over te brengen naar de nieuwe diensten. Anders dan krijgen ze misschien te veel pieken in het leveren van decoders en modems en werkzaamheden bij het omzetten in de wijkkasten. Dit doen ze door de prijs steeds verder te verhogen om je langzaam uit te roken. Klanten die klagen worden op de nieuwe producten gewezen. Ik krijg ook wel eens telefoontjes van Delta.
Maar goed ik merk het wel. Als het te duur wordt en ik me ook uitgerookt voel dan ga ik om me heen kijken. Kijken via de COAX gaat ook weer niet ten koste van alles. Maar dan ook geen reden meer om bij Delta te blijven.
Klopt niet helemaal, nieuwe klanten krijgen de nieuwe veel lagere basisprijzen op glasvezel.
De grap is dat wanneer je overstapt op glasvezel van Delta de basistarieven juist goedkoper zijn en je instapt met een actietarief voor 1 a 2 jaar en je een hele tijd gebakken zit. Het glas kan ook halfvol zijn en dat mis ik een beetje in jouw reacties.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-03-2026 08:26 ]

.
Dotter64 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:30:
[/quote]
[quote]

Will ik best geloven, maar als je het met de sateliet uit de lucht plukt, betaal je ook niets
Niet mee eens, om sateliet te kunnen ontvangen moet je in elk geval de apparatuur ook aanschaffen.
Dat kost ook geld. Ergens moet het signaal van A naar B en daar betaal je voor. Delta moet ook investeringen doen om BBC uit de sateliet te plukken en via de infrastructuur in strak beeld weer via jou decoder op je televisie te krijgen. Los van licenties en dat zit tegenwoordig anders in elkaar vanwege de Brexit.

[ Voor 198% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-03-2026 08:29 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:29

D4NG3R

kiwi

:)

Wat is hier de ervaring qua verlengen via de klantenservice?

Het 'standaard' verlengaanbod is euhm.. bedroevend te triest voor woorden. 6 maanden lang de reguliere prijs voor nieuwe klanten, alle extra voordelen voor nieuwe klanten daar nog even naast gelaten. 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 11-03-2026 08:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Bellen en aangeven dat het elders fors goedkoper is en of ze een mooi aanbod kunnen doen voor 1 a 2 jaar omdat je toch wel graag bij Delta wil blijven. Meestal wanneer je dan het aanbod doorrekent ben je net zo goedkoop uit als het aanbod elders, of het scheelt een paar tientjes. Je moet het dan wel doorrekenen naar wat je betaald over 24 maanden en goed vergelijken. Dus niet TV Extra vergelijken met een aanbod elders zonder Videoland en ESPN bijvoorbeeld,

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:29

D4NG3R

kiwi

:)

Daar hoef ik niet al te moeilijk voor te rekenen, enkel een halve gig internet. ;)

De huidige prijs van €51,50 per maand is gewoon absurd.. Nieuwe klanten lappen daar alleen al zonder korting maar €42,50 per maand voor.

Wat geven ze je als standaard verlengdeal? De helft van je contract korting de normale nieuwprijs.

Ik ga even rondkijken hoe duur het bij de concurrentie is voordat ik Delta bel.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Met alleen internet is het gemakkelijk vergelijken inderdaad.

• TobyW
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-03 21:07
D4NG3R schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:26:
Wat is hier de ervaring qua verlengen via de klantenservice?
Ik heb net gebeld omdat ik per 1 april €2,50 meer zou moeten betalen (inflatiecorrectie) en een upgrade van 1 Gbit/s naar 2.5 Gbit/s zou krijgen, waar ik niet zoveel aan heb. Het is me gelukt om langs de chatbot te komen en een medewerker te spreken. Het was een aardige puzzel voor hem, maar ik krijg nu weer 1 Gbit/s voor de nieuwe lagere prijs (€67 per maand, Zakelijk Pro met vast IP adres) en bij een tweejarig contract weer drie maanden gratis.

• Punkrocker
  • Laatst online: 00:09

Punkrocker

Mostly harmless

Donnu schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:42:
[...]

_O- _O-

Nee, we krijgen er wel een berg bagger voor terug op tv en radio. Q nusic kijk live, Love Nature, het foute uur,.... Enz

"What do you get if you multiply six by nine..."

• SkyR
  • Laatst online: 16-03 20:37
Tijd voor een rant van een nieuwe klant van Delta! :+

Na jaren klant te zijn geweest bij Odido, puur voor glasvezel internet, ben ik gaan kijken of het niet goedkoper kon. Goede aanbieding bij Delta gezien, dus daar voor gekozen. Besloten om op 27 februari de overstap te maken want dat kwam handig uit met moment dat ik zelf de installatie kon doen.

Dus op vrijdag 27 februari in de ochtend geen internet. Want Odido vond het een goed idee om dat midden in de nacht stop te zetten. Oké, niet heel klantvriendelijk, maar goed. De installatie van de Delta modem was redelijk straightforward, al vond ik het boekje niet heel duidelijk. Maar oude apparatuur van Odido eruit, nieuwe van Delta erin, en klaar. Wifi-SSID en wachtwoord aangepast naar wat het daarvoor ook was, en internet werkte al vrij vlot.

Vervolgens iedere dag wel een paar keer gehad dat internet spontaan wegviel. Als in, het hele wifi-netwerk. Ik in de meterkast kijken, knippert het Power-lampje. Dus een volledige reboot. 5 minuten later werkt alles wel weer, maar gewoon irritant, want de ene keer zat er uren tussen, en soms was het kort na elkaar mis.

5 Ghz netwerk maar even uitgezet, want ik zag verschillende errors en meldingen in de logs. Vooral 2 die iedere 3 minuten terugkwamen:

12.03.2026 14:21:55 Error DHCPC WAN DHCP client (2) failed
12.03.2026 14:21:54 Error DHCPC WAN DHCP client (3) failed

Maar doordat de modem volledig reboot zijn er geen logs van voor de uitval. Dus of dit ook de oorzaak is, who knows.

Maandag 2 maart in de avond na het werk na 2x uitval in een half uur (wat 3x in het uur werd) toch maar eens de klantenservice benaderd. Hé, via Whatsapp, dat gaat vast lekker snel....

Niet zo snel dus, want op 3 maart in de middag kreeg ik eens een reactie met wat vragen. Of ik bekabelde apparaten los kon koppelen en het dan in de gaten kon houden. Oké, er stond een netwerkschijf verbonden, dus die eraf gehaald.

Ook dat was niet de oplossing. Nog Whatsapp-brichten gestuurd op donderdag en vrijdag op momenten dat het uitgevallen was, maar geen respons.

Op zaterdag maar eens de klantenservice via de chat benaderd. Daar leek zowaar een technisch kundig persoon te zitten. Voerde een wijziging in IP en DHCP door, maar ook dat hielp niet, dezelfde avond ook weer uitval.

Zondag weer contact via chat. Er moest toch echt een monteur naar kijken. Gelukkig kon ik een afspraak maken voor maandagochtend, wat gelukkig goed uitkwam omdat ik toch thuis aan het werk zou zijn. Zelf op zondag nog eens een factory reset gedaan, maar dezelfde avond weer uitval.

Monteur is er mooi op tijd (al is dat niet moeilijk in een tijdsvak van 4 uur). Probleem uitgelegd, maar hij vervangt enkel het glasvezelkabeltje naar de modem en doet een factory reset voor hij weer vertrekt. Hij raadde nog wel aan om een wifi-versterker als 'last resort' te overwegen. Leuk, maar het bereik is prima in huis. Uiteraard komen we de dag niet zonder uitval door.

Op dinsdag kwam er plots antwoord via Whatsapp op de eerdere berichten. Of ik de SONOS speaker los kon koppelen, want het was bij hun een bekende stoorzender. Nou had ik de SONOS pas een paar dagen in huis, daarvoor was het probleem er ook al. Nog wel op geantwoord dat ik niet denk dat het van de SONOS komt en dat de modem het probleem lijkt te zijn, maar geen respons. Dus in de middag maar weer de chat opgestart. Mogelijke oplossing volgens deze medewerker? Een nieuwe stroomadapter. Oké.... we proberen het. Die kwam per post mijn kant op, moest ik dan de oude maar mee vervangen.

Woensdagmiddag, de adapter is binnen. Ik braaf de adapters vervangen (die er wel ietsje anders uitzien)... maar die avond gewoon weer uitval.

Dus vandaag maar weer de chat geopend. Een signaaltechnicus gaat erin duiken en neemt binnen 3 dagen contact met mij op.

Hopelijk gebeurd dat nog voor het weekend, maar we zijn nu dus bijna 2 weken klant bij Delta en hebben nog niet 1 dag ongestoord kunnen genieten van het snelste internet...

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Als je Nokia router regelmatig reboot zal die wel defect zijn, dat is niet normaal namelijk. Zo zou ik het dus ook bij Delta aangeven; apparaat herstart regelmatig, ik denk dat die stuk is, adapter is al vervangen.

[ Voor 40% gewijzigd door bjusterbaarlik op 12-03-2026 16:24 ]

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:34

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb dat wegvallen iedere dag, en ook altijd zo rond dezelfde tijd. Eerst rond 10:40 een maand lang, en daarna (en nu nog steeds) rond 17:40. Duurt fractie van een seconde....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

• SkyR
Ik heb een Sagemcom, maar het is dus ook niet op vaste tijden. Lijkt echt compleet willekeurig - en dus ook niet alleen even de internetverbinding, maar die modem die compleet uitvalt.

Inmiddels per sms en e-mail melding gehad dat het niet op afstand verholpen kon worden en dat er een monteur moet komen.

Ben benieuwd of die dan eindelijk gewoon een nieuwe modem mee gaat nemen 😂

• PatSurf
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 16-03 15:40
Ook paar maanden Delta met Wifi7 router en paar extenders. Exact hetzelfde probleem.

Minimaal dagelijks maar soms meerdere keren per dag even een internet hickup. Guidion langs geweest en die konden niets doen. Enkel aangeven dat ik moest testen door alle kabels van de router te halen en kijken of het dan nog gebeurt. En ja het gebeurt nog. Zit bedraad op de router met enkel een laptop, het TV kastje bedraad en 1 wifi exterder bedraad.

Ook bedraad op de router heb ik het probleem van het wegvallen van internet. Dat sluit dus uit dat het een Wifi probleem is. (Al ging de streaming radio die op wifi zat ook uit, leek wel dat de wifi nog steeds verbinden was enkel geen internet)

Lijkt ook op vaste tijdstippen te zijn...ga ik nu nog even op letten.
Ook rebooten hielp niet van de router...

Wacht nu ook op een monteur met meer kennis.

Moet wel zeggen dat ik tot nu toe snel en netjes geholpen ben. Je kunt Delta prima bereiken (Via chat) en afspraak met Guidion kon volgende dag al. Nu ook netjes op de hoogte gehouden van volgende stappen in dit meer complexe probleem. Dat is met Ziggo niet beter of hetzelfde.

[ Voor 14% gewijzigd door PatSurf op 14-03-2026 16:39 ]

De router van Delta of je eigen Router? Heb je de eigen router al eens een firmwareupdate gegeven?

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:41
Die micro onderbrekingen waren voor ons onder meer een reden om over te stappen naar KPN. Daar nooit problemen gehad. Om financiële redenen nu weer terug bij Delta. De overstap verliep dit keer vlekkeloos. Hopelijk blijven we verschoond van moeilijk traceerbaar technisch ongemak.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• Zota
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-03 21:48
Ik gebruik een Apple TV met de Delta app om tv te kijken. Alleen moet ik die bijna dagelijks opnieuw inloggen. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Iemand die hier een oplossing voor weet?

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Iemand hier een idee hoe ik multi-link (MLO) aan zet op de wifi 7 router?
ProfaNe schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:47:
Iemand hier een idee hoe ik multi-link (MLO) aan zet op de wifi 7 router?
Ben je bekend met: https://www.rtings.com/router/learn/research/wifi-7-mlo ? Zo nee, in het kort: ga er maar vanuit dat er helemaal geen MLO op zit in de zin van dat er echt bandbreedte wordt verdeeld. De spec is te breed in wat MLO zou kunnen zijn en vervolgens "moet" het maar een heel klein beetje zijn dat helemaal geen voordeel geeft in real life (lees: er wordt misschien over meerdere banden een verbinding in leven gehouden zodat die sneller kan switchen tussen banden als dat nodig is (afhankelijk van bereik), maar er wordt geen bandbreedte gedeeld over meerdere banden).

Nog los van dat er ook apparaten zijn met een wifi 7 sticker (niet te verwarren met een "WI-FI CERTIFIED 7" sticker dat het officiele ding is) die niet eens voldoen aan het minimale om daadwerkelijk aan wifi 7 te voldoen. Maar geen idee of de Nokia Sagemcom router in die categorie valt, hopelijk niet.

Edit:
That was stupid. Ik dacht het wel maar typte het blijkbaar niet :F

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 15-03-2026 14:10 ]

RobertMe schreef op zondag 15 maart 2026 @ 11:09:
[...]
Nog los van dat er ook apparaten zijn met een wifi 7 sticker (niet te verwarren met een "WI-FI CERTIFIED 7" sticker dat het officiele ding is) die niet eens voldoen aan het minimale om daadwerkelijk aan wifi 7 te voldoen. Maar geen idee of de Nokia router in die categorie valt, hopelijk niet.
Sagemcom

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 15 maart 2026 @ 11:09:
[...]

Ben je bekend met: https://www.rtings.com/router/learn/research/wifi-7-mlo ? Zo nee, in het kort: ga er maar vanuit dat er helemaal geen MLO op zit in de zin van dat er echt bandbreedte wordt verdeeld. De spec is te breed in wat MLO zou kunnen zijn en vervolgens "moet" het maar een heel klein beetje zijn dat helemaal geen voordeel geeft in real life (lees: er wordt misschien over meerdere banden een verbinding in leven gehouden zodat die sneller kan switchen tussen banden als dat nodig is (afhankelijk van bereik), maar er wordt geen bandbreedte gedeeld over meerdere banden).

Nog los van dat er ook apparaten zijn met een wifi 7 sticker (niet te verwarren met een "WI-FI CERTIFIED 7" sticker dat het officiele ding is) die niet eens voldoen aan het minimale om daadwerkelijk aan wifi 7 te voldoen. Maar geen idee of de Nokia router in die categorie valt, hopelijk niet.
Bedankt voor de info, ik was hier al bang voor. Jammer dat het zo groots vermeld staat op de Delta site.

Het gaat idd om de sagecom maar dat zal het verschil niet maken @ernstoud

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:37
Zota schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:08:
Ik gebruik een Apple TV met de Delta app om tv te kijken. Alleen moet ik die bijna dagelijks opnieuw inloggen. Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Iemand die hier een oplossing voor weet?
Zelfde setup, maar geen last van.

• Donnu
Heb je Apple tv speler de laatste software versie?

• PatSurf
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 16-03 15:40
PatSurf schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 16:34:
Ook paar maanden Delta met Wifi7 router en paar extenders. Exact hetzelfde probleem.

Minimaal dagelijks maar soms meerdere keren per dag even een internet hickup. Guidion langs geweest en die konden niets doen. Enkel aangeven dat ik moest testen door alle kabels van de router te halen en kijken of het dan nog gebeurt. En ja het gebeurt nog. Zit bedraad op de router met enkel een laptop, het TV kastje bedraad en 1 wifi exterder bedraad.

Ook bedraad op de router heb ik het probleem van het wegvallen van internet. Dat sluit dus uit dat het een Wifi probleem is. (Al ging de streaming radio die op wifi zat ook uit, leek wel dat de wifi nog steeds verbinden was enkel geen internet)

Lijkt ook op vaste tijdstippen te zijn...ga ik nu nog even op letten.
Ook rebooten hielp niet van de router...

Wacht nu ook op een monteur met meer kennis.

Moet wel zeggen dat ik tot nu toe snel en netjes geholpen ben. Je kunt Delta prima bereiken (Via chat) en afspraak met Guidion kon volgende dag al. Nu ook netjes op de hoogte gehouden van volgende stappen in dit meer complexe probleem. Dat is met Ziggo niet beter of hetzelfde.
Hickups zijn minimaal 1x per dag rond dezelfde tijd. Heel vreemd. Nu 3 dagen rond 15:30. Gebruik verder enkel Delta router/extenders.

• SkyR
Bij mij is het probleem, zo lijkt nu, gelukkig verholpen. Vrijdagochtend om 8 uur belletje of die middag de monteur van RE-NET langs kon komen. Ja hoor, ik zat toch ziek thuis. Iets na half 10 oproep van een onbekend 06-nummer. De monteur, of het ook eerder kon, ze waren in de buurt. Geen probleem!

Vriendelijke meneer, gewezen naar de meterkast waar de modem ook hangt. Het probleem nog even een keer uitgelegd. Hij eerst even het glasvezel signaal testen met een meter. Een collega van hem stond bij de verdeler in de buurt, die kreeg nog even een belletje of hij het aan die kant kon ontkoppelen om de verbinding te verifiëren. Signaal weg, klopt. Weer hersteld en toen was met bevestiging van het goede signaal en daarna kort overleg van de monteur met iemand van de Delta klantenservice het wel duidelijk: de modem zelf vertoont kuren, die moet vervangen worden.

Had volgens mij al een week duidelijk zijn als er goed geluisterd was naar waar er exact gebeurde met de modem, maar goed.

Helaas had de monteur dit nieuwe type modem nog niet in zijn bus, die had 'ie nog niet eerder gezien. Maar de klantenservice ging ervoor zorgen dat het verzonden werd.

En inderdaad, zaterdagochtend de nieuwe modem in huis. Zelfde type. En inmiddels zijn we 2 dagen verder, zie ik dat ook in de uptime in de backend van de modem, zonder enige problemen. Geen uitval.

Dus gelukkig, 2 weken en 1 dag nadat we klant geworden zijn, nu internet zonder problemen.

PS. De DHCP client (2) en (3) errors blijken onschuldig en verklaarbaar: dat is voor telefoon en televisie, wat ik niet afneem, en dus als error terugkomt.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:34

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Morgen ook maar weer eens bellen dan. Ben wel "blij" dat ik dus niet de enige ben.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

Pagina: 1 ... 136 137 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.