Waarschijnlijk bedoel jij de geplande overstap datum? Terwijl er bij mijn weten ook een termijn is waarbinnen de overstap plaats gevonden "moet" hebben. Dus als datum X gepland is dan hoeft de ISP maar te blijven leveren tot X + <ik meen twee weken>. Het is niet zo dat als de nieuwe ISP de verbinding nooit online meld dat de oude ISP dan oneindig (of 6 maanden) moet blijven leveren.
[...]
Waarom doet KPN dat volgens jou?
Zie hierboven. De verplichting is AFAIK maar 2 weken. Daarna mogen ze de boel offline zetten.
[...]
Waar heb je dit gelezen? Niet in dit topic namelijk.
Senaxx in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"
sewer in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"
jdejonge1991 in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie" (een post van een paar weken terug waar je ook al reageerde dat dat "wachten" niet het geval was. Maar deze user toch echt moest "wachten" totdat de boel online kwam)
chielmi in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie" (4 maart posten, dat Delta aangeeft dat het pas op 17 maart zal werken)
En daarnaast staat mij ook bij dat er hier posts zijn geweest met "ik heb ingangsdatum X gekozen, op X het pakket gekregen, maar moet nu nog tot Y wachten voordat het werkt". En als Delta gewoon echt niet eerder kan leveren, dan moeten ze die gebruiker gewoon niet die datum laten kiezen. Helemaal dus als "gebruiker kiest zelf een datum in de toekomst" (en niet "zo snel mogelijk").
Edit:
En voor de duidelijkheid. Dat Delta het pakket opstuurt voor de ingangsdatum is natuurlijk helemaal prima (Ziggo doet dat een dag vantevoren, wat toch regelmatig mis gaat met "is niks geleverd" etc). Maar als de klant aangeeft "ik wil dat het abo op datum X in gaat" is de verwachting dus ook dat het op datum X "werkt". En niet dat op datum X het pakketje wordt geleverd, en vervolgens blijkt dat de verbinding (steeds toevallig) pas 2 weken later wordt geactiveerd. Wat uiteraard ook samen hangt met een stukje verwachtingsmanagement. Als de klant X kiest moet de ISP er niet X + 2 weken van maken, maar wel op "X" iets leveren, "dat niet werkt" (wel de hardware, maar die komt niet online). Als je vervolgens als ingangsdatum steeds alleen "minimaal 2 weken (extra) in de toekomst" kunt kiezen, en ze sturen 2 weken voor die datum de ONT op, helemala prima, dan weet de klant ook nog wel dat die een datum gekozen heeft die weken later is.
Edit2:
ernstoud in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie" @
ernstoud maakt hier exact dezelfde claim. Dat Delta precies die 14 dagen hanteerd incl. verwijzing naar de 14 dagen bedenktijd. Wellicht dat je @
ernstoud dus ook eens kunt vragen naar een bron/bewijs hiervoor
Overigens ook posts van jezelf waar je verwijst naar dat de activatie puur iets administratiefs is, en niet (perse) dat de lijn nog gepatcht moet worden etc. Maar dat leek daar wel mogelijk in de context van een gewijzigde datum te zijn dus die zal ik er maar niet bij halen als zijnde "zie je, hier geef je ook aan dat Delta bewust de lijn niet eerder activeert ondanks dat het maar een administratief dingetje is"
.
Edit3:
scannerfreak in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Ook hier "ze sluiten me pas 15 dagen na contractdatum aan" en vervolgens "ze weigeren te annuleren omdat ik 1 dag te laat ben" (dat is dan dus: "1 dag te laat" = "de datum waarop het daadwerkelijk opgeleverd wordt" maar 15 dagen na contract / opgegeven / afgesproken / ... datum). Zoals het hier staat is het dus letterlijk het weigeren aan de wetgeving te voldoen doordat ergens die "wachttijd" in zit / door komt (en ze dus niet de 14 dagen bedenktijd pas starten vanaf het starten van het leveren van de laatste dienst + alle producten geleverd). En als ze zo hard weigeren daarop kan je bijna niet anders dan stellen dat het "bewust" is. Ook aangezien ze dus klaarblijkelijk (onafhankelijk van de communicatie omtrent de datum die deze gebruiker de "contractdatum" noemt maar wellicht een "gewenste ingangsdatum" was) daadwerkelijk bevestigen dat dat de datum is vanaf wanneer de 14 dagen bedenktijd in gaat. Dus ook al noemen ze het "gewenste ingangsdatum" en heeft de klant het verkeerd begrepen, kunnen ze onmogelijk daarna wel die datum hanteren als "en toen ging je 14 dagen bedenktijd in", terwilj ze dat blijkbaar wel deden.
[
Voor 48% gewijzigd door
RobertMe op 07-06-2025 09:00
]