Goedemiddag, hierbij een update. Ik heb zojuist met de WiFi 7 punten op andere Wi-Fi standaarden getest die overeen komen met de M4 Deco's (2.4Ghz op 802.11b+g+n, 5Ghz op 802.11a+n+ac) helaas maakt dat geen verschil. De WiFi 7 punten werken nog steeds niet lekker qua roaming.
Qua instellingen staan de Deco M4's op bewerkingsmodus: Access Point, je hebt ook modus 'Wifi-router' maar dan is je hoofd Deco de router. Daarnaast heb je nog twee instellingen: Snelle Roaming en Beamforming, beiden staan Aan. Heb ook Snelle Roaming op uit gezet, dit maakt geen verschil en alles werkt nog steeds vlekkeloos.
Helaas zijn er op de WiFi7 punten geen additionele opties (zoals bij de Deco's) dan behalve Bandsteering (naast standaard zaken als kanaal-, bandwith- en WiFi standaarden selectie). Ik heb alleen met mijn mobiel getest om van BGG naar Zolder te lopen en vice versa, dat is een Mi9t Pro met Custom Rom (Android 15).
Actiepunt: Ik zal ook nog even met mijn werklaptop proberen, die is redelijk recent. Zo kan ik mogelijk weer wat uitsluiten.
Zowel de Deco's als de WiFi 7 punten gaan allemaal op hetzelfde kanaal zitten, dit is bij beiden niet apart in te stellen. Welke instellingen wil je nog meer hebben?
Actiepunt: Ik zie overigens dat de Deco's bij 2.4Ghz standaard op bandwith 40Mhz staan en WiFi 7 punten op 20Mhz. Bij 5Ghz staan de Deco's op 80Mhz en de WiFi 7 punten op 160Mhz. Dat ga ik ook nog even gelijk trekken om ook dat uit te kunnen sluiten.